טוען...

אם ללצים הוא יליץ

 בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק
 תאריך פרסום: 19.01.2015, שעה: 09:45

הורדת MP4 הורדת MP3


http://live.shofar-tv.com/videos/4618 19-1-15

אמר רבי שמעון בן לקיש, אם לליצים הוא יליץ, שהקב"ה מתרה באדם פעם ראשונה ושניה ושלישית ואינו  חוזר בו, והוא נועל ליבו מן התשובה כדי לפרוע ממנו מה ש חטא. כך פרעה הרשע, כיון ששיגר הקב"ה חמש פעמים ולא השגיח על דבריו, אמר לו הקב"ה, אתה הקשית ערפך והכבדת את ליבך, הריני מוסיף לך טומאה על טומאתך. הוה כי אני הכבדתי את ליבו, שעשה הקב"ה את ליבו ככבד הזה ולא היה מקבל דבריו של הקב"ה.

מה אומר לנו רבי שמעון בן לקיש? הפסוק אומר "אם לליצים הוא יליץ", איך הקב"ה מתנהג עם הליצים? מליץ איתם, מתרה בעדם פעם ראשונה שניה שלישית, ואם האדם אינו חוזר בו נועל את התשובה מליבו כדי לפרוע ממנו את מה שחטא. כך הקב"ה שיגר לפרעה חמש פעמים את משה רבינו ולא השגיח על דבריו. אז ה' אומר אתה הקשית את ערפך הכבדת את ליבך, אז אני מוסיף טומאה על טומאתך. זה מה שכתוב "כי אני הכבדתי את ליבו" אבל זה אחר חמש פעמים שהקשה ערפו, ועשה הקב"ה את ליבו של פרעה ככבד, כמו כבד ככל שמבשלים אותו הוא מתקשה יותר, כך עשה עמו, ולא היה מקבל דבריו של הקב"ה.

לכאורה פירוש הדברים שנעשה הלב ככבד שאינו בר מחשבה כלל, ככה זה נראה, אבל לעומת זאת רואים אנו במדרש על הפסוק "הן אל ישגיב בכוחו מי כמוהו מורה", שהקב"ה מורה דרך לרשעים לעשות תשובה. הקב"ה כוחותיו עצומים, ויש לו כח להעניש את הרשעים, אבל מי כמוהו מורה שמורה לרשעים דרך לעשות תשובה. בנוהג שבעולם אדם שמבקש להביא רעה על שונאו, פתאום מביא עליו שלא ירגיש בו, איך בן אדם מביא רעה על השונא? מפתיע אותו, שלא יהיה מוכן, פתאום מביא עליו שלא ירגיש בו, אבל הקב"ה לא כן, אלא היה מתרה בפרעה הרשע על כל מכה ומכה, שלשה שבועות התראה שבוע מכה. ועתה, שלח העז את מקנך, מזהיר אותו עוד אזהרה, הנני מביא מחר ארבה בגבולך, הכל בהתראה, והרי מכות ברד וארבה הם מחמשת המכות האחרונות, שעליהם כבר הכביד הקב"ה ערפו, אתה הקשית ערפך והכבדת את ליבך, אני מוסיף טומאה על טומאתך. אז מה שולח הקב"ה להתרות בו? אם הקב"ה מכביד את ליבו זה בשביל שיקבל עונש, אז למה הוא מתרה בו? ברד וארבה זה מחמש האחרונות, והנה שמענו שהוא שולח התראות, מה הענין? עליהם נאמר מי כמוהו מורה, שה' מורה דרך לרשעים לעשות תשובה ומתרה בהם, ומה שאמרנו למעלה שנעל ליבו מן התושבה, עוד יש לדקדק שבתחילה אמר רבי שמעון בן לקיש שנעל ליבו של פרעה מן התשובה ולבסוף אמר שהוסיפו לו טומאה על טומאתו, מה טיבה של תוספת טומאה זו?

אלא יש הבדל בין נסיון הצדיקים לרשעים. הצדיקים מתוך שליבם ברשותם ויצר טוב שופטן, כמו שכתוב בברכות ס"א, הצדיקים הלב שלהם ברשותם, הם שולטים על הרצונות שלהם, ויצר טוב שופטן, שופטן זה מנהיגן, היצר הטוב הוא מנהיג אותם. והם לא מתפתים ליצר הרע. אז מטילים עליהם נסיונות מן השמים, אבל בלי סיוע ממרום, למה? כי יצר טוב שופטן ומנהיגן וממילא הם יעמדו בנסיונות, אז לא צריך סיוע, כמו שחילקו חז"ל בין נח לבין אברהם, בנח נאמר את האלהים התהלך נח, את - איתו, היה צריך סעד לתמכו, נח, את האלהים התהלך נח, היה צריך סעד לתמכו, לא יכול ללכת בזכות עצמו, אבל באברהם כתוב התהלך לפני, מה פירוש? מעצמו יכול  ללכת לבד, לא צריך את, איתו ביחד, הוא עומד בזכות עצמו.

משל למלך שהיו לו שני בנים אחד גדול ואחד קטן, אמר לקטן, הלך עימי, תן יד, תן יד, לא לעזוב את היד של אבא, תן יד, הלך עמי, ואמר לגדול בא ולך לפני, תתקדם. כך אברהם שהיה כוחו יפה התהלך לפני. אבל נח שהיה כוחו רע את האלהים התהלך רוח, אז רואים שיש הבדלים. ההבדלים הם שצדיקים שליבם ברשותם ויצר טוב שופטן, לא נותנים להם סיוע ממרום בשעת הנסיונות, כך בנסיונות הבינונים, מי שהם לא צדיקים ולא רשעים, בינוניים, גם הם רצופים בעזר ממרום, עליהם נאמר שאלמלא הקב"ה עוזרו אין יכול לו, בלי עזר משמים לא יכולים נגד יצרם, זה הבינוניים, אבל נסיונותיהם של הרשעים הזוכים לכך כמו פרעה מלך מצרים, כל כולו סיוע ועזרה, אלא שמניחים לו מקום לטעות. מסייעים לו מן השמים, שולחים לו התראות, מסבירים לו, נותנים לו מועד, כדי שייווכח שאכן זה הכל משמים ולא יד המקרה, אבל מניחים לו מקום לטעות, והואיל והוא ברשות ליבו, כי רשעים הם ברשות ליבם, תאוותיהם ורצונותיהם מדריכים אותם, ויצר הרע שופטו הוא המנהיג שלו יצר הרע, הרי הוא נכנס בפרצה דחוקה של רע ועוצם עינו מראות בטוב כפי שאנו רואים אצל פרעה ובלעם, אז אפילו אם יש לו מקום להדחק ולדחוק את התאוה שלו ואת הרצון שלו, הוא לא יכניע את יצרו, הוא ייכנע ליצרו וילך דוקא עם היצר הרע ששופטו ומנהיגו. ז"א מספיק שיש לו פרצה, מקום הניחו לו לטעות, הוא יטעה.

פרעה הרשע זכה לנסיון שכולו רצוף בעזר ה', על מה זכה בכך? מדוע נשלח אליו בשם משה רבינו, מדוע הקב"ה לא הוציא את ישראל ממצרים בלי לשאול אותו, נו, והקב"ה האיר את עיני המחבר, האיר אותם האיר ומצא טעם לזה.

המדרש בשמות רבה ד' ב', אומר שהקב"ה הקב"ה שלח את משה לגאול את ישראל, אמר משה לפני הקב"ה, איני יכול. פששש הקב"ה אחרי שבוע ימים שמשכנע את משה והוא משתכנע, אז בסוף הוא אומר לו גם כן למרות שהוא מסכים הוא אומר איני יכול, קיבלני יתרו ונהג בי כבוד ואיני הולך אלא ברשותו, שמי שפותח פתח ל חברו נפשו חייב לו. דרך ארץ, פתח לי פתח נתן לי אכסניה, נפשו חייב לו.

וכן אני חושב לומר עם פרעה, ישראל היו חייבים להכיר לפרעה טובה, שקיבל את יעקב אבינו ובני ביתו, בשעה שהיה רעב בעולם, פרעה הזמין את יעקב ובני ביתו, ומסר להם את כל טוב ארץ מצרים בכבוד גדול, כל זה למרות שיוסף העשיר אותו, ועל זה נאמר נפשו הוא חייב לו, ולא היו רשאים לצאת ממצרים בלי רשותו, על כן השתדל אבינו שבשמים לשלוח אל פרעה ולנסותו עם כל אמצעי הסיוע. לכן הוא שולח את משה לומר לו, שלח את עמי ויעבדוני, מה צריך לבקש ממנו רשות? תצא, תוציא את העם בלי רשות, לא, הוא הזמין את ישראל להתארח במצרים, הוא הטיב להם, נתן להם את ארץ גושן, האכיל אותם, גר היית בארצו, אתה לא יכול לצאת ככה בלי רשות.

אז לכן, הקב"ה השתדל לשלוח אל פרעה את משה ואת אהרן ולנסותו עם כל אמצעי הסיוע, ובזה אולי יובן מה שתמהו רבים, כיצד הקב"ה שולח את משה רבינו ע"ה להציל את כלל ישראל, ומשה עונה, איני יכול, מפני שקיבלני יתרו, מה פירוש, ה' שולח אותך להצל את ישראל, כל רגע זה מכריע, כל רגע מכים יהודים, כל רגע יכול למות מישהו מהעול, ואתה אומר אני לא יכול עד שאני אטול רשות מיתרו? תמהו רבים על זה. אבל לפי מה שלמדנו עכשיו, נייחא, הרי הקב"ה בעצמו לימד אותו את ההנהגה הזו, כי הוא אמר לי בסנה, "לכה ואשלחך אל פרעה", תלך ואני אשלח אותך אל פרעה, מה פירוש ואשלחך את פרעה, למה אני  צריך לשלוח אותך אל פרעה? לכה והצל את ישראל בלי לשלוח אל פרעה, למה צריך לשלוח אל פרעה? ליטול רשות, לומר לו שלח את עמי ויעבדוני, ותהיה הצלת כלל ישראל תלויה בהסכמתו של אותו רשע, למה? מפני הכרת הטוב מלפני  מאתיים ועשר שנים, והלך משה בדרכי הקב"ה שלמד ממנו זה עתה. מה הוא שמע ממנו בסנה? לכה - תלך ואשלחך אל פרעה, משמע שצריך ליטול רשות, הכרת הטוב על הישיבה בארץ מצרים. אז גם הוא אמר אני לא יכול, שהרי קבלני יתרו ואני צריך ליטול רשות.

פרעה זכה לשליחים מה' יתברך כמשה ואהרן, וזכה לראות ניסים ונפלאות, והקטינו בפניו את הנסיון שלא יהיה לו קשה לשלח את העם, וביקשו ממנו לשלוח אותם לשלשה ימים כדי לזבוח לה'. מצד היושר היה פרעה צריך להסכים, שהרי אין בני ישראל קנויים לו, והוא מתעמר בהם שלא כדין, ואף עתה הם לא מבקשים לפרוק את עולו לחלוטין, אלא רק לשלשה ימים לעבוד ולזבוח לפני ה', ופרעה מקשה את ערפו, כדרך הרשע שאומר שלי שלי ושלך שלי.

ואדרבא חשב, מזה הוא חשב שבאים לבקש ממנו לצאת, הוא חשב שמבלי יכולת ה' לא הוציאם ביד רמה, הוא נזקק להסכמתו, ז"א עכשיו הוא אומר הא, מבקשים ממני רשות לצאת, זה אומר שהם לא יכולים לצאת ביד רמה אם הם זקוקים, אז אין יכולת בידי הקב"ה להוציאם, ככה הוא מבין הרשע, וגם שלשה ימים רק, כי אין יכולת לקב"ה לכלכל אותם במדבר, לכן הוא מסתפק בשלשה ימים, ככה מבין הרשע ורואה את התמונה. ולא מבין שבעצם כוחו של הקב" הגדול מאד, והוא לא משתמש בכוחו, והוא גם לא רוצה להגדיל לו את הנסיון לומר לו לשחרר אותם לגמרי, אלא נותן לו טיפין טיפין, ולאחר חמש מכות בהם הכביד פרעה את ליבו, מצד עצמו, הוסיף הקב"ה טומאה על טומאתו שהכבידה עוד יותר את ליבו ומנע ממנו את החזרה בתשובה. וכך פוסק הרמב"ם בהלכות תשובה שאם אדם רשע גדול מאד שעשה עבירות גדולות מאד, אפשר שהקב"ה ימנע ממנו את התשובה. ורק במכת בכורות, שכבר לא היה לו חוזק לב, די, כבר לא החזיק ליבו, אחרי שהוא ראה כבר זהו, אז שחרר אותם. והענין הוא, שלכל אומה יש שר בשמים שמשתדל ורוצה בקיומה של האומה, והכוחות העליונים לוחמים זה בזה במרום, והמנצח הוא החזיק, יש שר של סוריה, ושר של עירק, ושר של לוב, ויש שר לישראל, ולכל אומה יש שר שרוצה בקיומה של האומה, והם רבים למעלה, ומי שמהם נוצח למעלה זה משליך למטה.

כח זה הוא המשפיע על המלך והשרים, הכח העליון של השר העליון, וכשהיו רואים שהמלך והשרים חזקים בליבם, לא ניחתים מכל, דימו בנפשם שהכוכב שלהם דרך וכוחם הרוחני מתגבר ומנצח. בדורות ההם ידעו איך הנהגת שמים, וידעו שיש כוכבים, היו מסתכלים במזלות, והיו מנסים להבין האם כוכבם דרך או לא, אז כשהם הרגישו שהלב שלהם חזק, יש להם אומץ, אז הם הבינו שזה כאילו ממה שהכוכב העליון שלהם נותן בהם עוז ותעצומות בגלל שהוא מנצח למעלה, לא נותן להם מורך לב. אז לכן מה עשה הקב"ה? חיזק את לב פרעה, מה הוא הבין? שהשר שלו מלמעלה הוא שמחזק אותו סימן שהוא יכול נגד משה ואהרן. והקב"ה חיזק את לב פרעה, לא נעל בפניו את דרכי התשובה בפועל, שאם כן לא היה שולח את משה רבינו להתרות בו, אלא הוסיף טומאה על טומאתו, ונתן לו מ קום לחשוב שמערכת מצרים למעלה גוברת, והיא הנוטעת בו גבורה, הוא לא יודע שה' הכביד את ליבו, ועל ידי כך נסתם ליבו כמו כבד, שלא לראות את אשר לפניו.

על זה אמר הכתוב בשמות י' "ולמען תספר באזני בנך ובן בנך את אשר התעללתי במצרים ואת אותותי אשר שמתי בם, רש"י אומר, התעללתי - שחקתי, וצחוק הזה זה לא מהמכות עצמם, שהרי הם הוזכרו אח"כ, אלא כפירוש הרמב"ן, כי אני מצחק בו בזה שאני מכביד את ליבו, ומה הוא חושב? שמערכת המזלות שלו נותנת לו תוקף ועוז, זו מצוה לדורות להתבונן כמה שחוק יש בהכבדת הלב, כמה כוחות הטומאה והתאוה משפיעים על השכל ומעוותים אותו, ובונים לו מערכות על אדני תוהו שכל רועה יצחק להם. ז"א, אנשים חושבים שאם יש להם את האומץ והכח והיכולת בשעה מסוימת, אז הם בטוחים שזה סימן שה' עמם, הנה הם מצליחים. והם לא יודעים שה' מתעלל בהם, שוחק מהם ומפיל אותם ונותן אותם ביד יצרם הרע שהוא שופטן ומנהיגן. כמו ש"ס שחשבו שהם יכולים וככה הם ימחקו אדם ומפעל חיים גדול באיבחת חרב אחת ובאיזה איום  מזויף ששתלו בסרטון של הרב עובדיה שנאמר על מישהו אחר, ואכן הם ניצחו לרגעים, אבל ההפסד הגדול מגיע בהמשך, ויונצחו לדורות כאנשים רשעים, שעקרו תורה מישראל במו ידם ללא הבחנה כלל בשביל תאות בצע, כח וכבוד. אבל למה ה' שוחק מהם? כי כל מה שאמרתי אז ולא הוצאתי בגלל כבודו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, וגם המתנתי אחרי השנה, עכשיו אני חושף לאט לאט את הדברים כהווייתם, והם הרבה יותר גרועים, הרבה יותר גרועים ממה שרמזתי, ביום חמישי הקרוב תשמעו דוגמאות מרשעותה של יהודית, אה, כמה דברים שתצילנה אזניים למשמעם, איזה מרשעת היתה בביתו של הרב עובדיה יוסף והשפיעה עליו לאורך כל השנים, בדרכי תרמית כאלה ואחרות. מי שראה אותה איך היא מסריטה את הרב עובדיה יוסף כדי להפליל את דורעי, אמנם בצדק, בל איך ואיך הוא שוחקת, מה אני אעשה, אנחנו התפללנו עליו שהוא נכנס לכלא, את צודקת, התפללת שהוא לא יצא, אבל הוא יצא, אבל איזה קול מתחנחן, ההההה, מי שישמע ביום חמישי איך היא פעלה נגדי, תצילנה אזניו כמה אשה יכולה להיות מרשעת. אבל מי שחושב שחזק היום, מתברר לו שהוא חלש מחר, אז היה לה את הכח של הרב עובדיה להפעיל אותו כנגד כל מי שהיא רצתה, היום אין לה כבר את הרב עובדיה יוסף, עכשיו היא תצטרך לעמוד מול האמת שתתפח לה על הפנים, ואני מאמין שהרב עובדיה יוסף גם עוזר לי מלמעלה להוכיח את כל השקרים שנעשו סביבו כדי שידעו מי היו האנשים הללו. הם עדיין מככבים באזור, לא כמו הכוכבים של המערכת, אלא כוכבים שנפלו. אבל כל יום חמישי בעזרת ה' יתבררו ויתבהרו העננים מעל הפוליטיקה הש"סניקית.

וכמו שאנו רואים בפרשה הזו, כמה מטפל הקב"ה אפילו עם רשעים גמורים, שיכירו אף במשהו את אור האמת, וכל מתבונן רואה את יד ה' ואת חסדו, את הסיעתא דשמיא שהוא שולח להדריך את האדם בדרך הישר, ומתפלא לאמתלאות שאדם מוצא לדרכו, דרך אויל ישר בעיניו, ואם ישית זאת אל ליבו יזכה לסיפא דקרא, "וידעתם כי אני ה'".

רשעים גמורים גם ה' עוזר להם, גם לש"סניקים הקב"ה עוזר שיבינו את האמת איך הם נפלו בשקר ואיבדו את עולם הבא כדברי הרב עובדיה יוסף בפסקיו. וה' רוצה להדריך אותם אל דרך הישר, אבל דרך אויל ישר בעיניו, יש ש"סניקים טיפשים שאמרו, שאם רב אומר לך אפילו לחלל את יום הכיפורים אתה צריך לשמוע לו, שוטים שבעולם, גמרא בראש השנה כ"ה, ששמה מסופר שבאו להודיע על חידוש הלבנה, והעדים באו ואמרו שהם ראו את הלבנה, לרבן גמליאל, והוא קידש את החודש, ורבי יהושע התנגד לזה, למה? משום שלמחרת עברו 24 שעות ולא נראתה הלבנה, אז איך זה יכול להיות? אם אמרו שהאשה ילדה ולמחרת רואים שעוד כריסה בין שיניה, אז איך אפשר להגיד שנתקדש החודש אז הוא לא הסכים עם זה ואמר שזה עדים שקרנים. נו, אז הוא לפי קידוש החודש הזה, אצלו זה דחוי ביום אחד, אבל הוא קרא לו רבן גמליאל, לא נספר את כל הגמרא אבל הוא קרא לו לבוא ביום הכיפורים שחל בחשבונו של רבי יהושע אליו, שיבוא במקלו ואפונדתו אליו. והוא בא. אחרי שהוא דיבר עם רבי דוסא ועם רבי עקיבא שהם הסבירו לו שאי אפשר לחלוק על הבית דין, אבל זה היה בית דין אצל רבן גמליאל, בית דין, ובאו עדים ולא הוכח שהעדים לא בסדר, וגם לשיטת רבן גמליאל, מה שלא ראו למחרת אפשר שזה היה יום המעונן, אפשר שלא ראו בעיניהם טוב, כמו שמופיע במפרשים, לשיטתו של רבן גמליאל זה כך. ועוד, החודש נקבע בין בזמנו בין שלא בזמנו, אם בית דין קבעו אז זה תלוי בהם, אלה מקראי קודש אשר תקראו אותם, אתם קוראים אותם, בין מזידים בין טועים בין שוגגים, אז ז"א הפסק הוא פסק, אבל זה בית דין שקבעו ובאו עדים, וזה נעשה לא בגלל מפלגה ולא פוליטיקה, והוא גם אמר לו לבוא ביום הכיפורים שלו, שהוא חול, הוא לא אמר לו לבוא ביום כיפורים ממש לחלל יום כיפורים, איזה שוטים, איזה הבנה, איזה קשקושים, וזה קוראים להם למדנים שמבינים, וככה מטעים אותם, ככה מטעים אותם לומר שזה מה שאומר הרב אפשר לעקור תורה כי הרב אמר. כן. תעקור תורה.

הרי יש דין מפורש שאפילו אם יבוא נביא, אפילו משה רבינו ירד עכשיו מן השמים ויגיד לבטל מצוה אחת מן התורה, מצות עשה אחת מן התורה, הוא חייב מיתה. חייב מיתה! אלא מותר לנביא רק לצורך שעה, כמו אליהו בהר הכרמל, רק לעשות משהו לפרק זמן ולצורך גבוה, באישור ה', יכול לצורך שעה לעשות דבר. אבל לעקור מצוה, לעבור על מצוה, להורות על עבירה לעשות, לעשות בעצמו עבירה ולהורות לרבים לעשות את העבירה זה פשע נורא. זה עבריינות לשמה. ה' ירחם תצילנה אזניים מרבנים כאלה ותלמידיהם.

אבל אם יזכה הבן אדם להבין את הרמזים והסיעתות שנותן לו הקב"ה, ששומעים את ההקלטות ומבינים עכשיו את האמת מה היתה, אם יזכה, אם יזכה ולא יתקיים בו דרך אויל ישר בעיניו, אז הוא יבין גם את הסוף של הפסוק, "ולמען תספר באזני בנך ובן בנך את אשר התעללתי במצרים ואת אותותי אשר שמתי בם, כל זה בשביל מה עשיתי להם? "וידעתם כי אני ה'". כל המכות שהמצרים קיבלו זה בשביל שאתם המבינים בני ישראל תבינו, "וידעתם כי אני ה'" יש אלקים בשמים שופט. כל המכות ש מקבלים ש"ס וקיבלו ויקבלו, כל אלה זה בשביל שאלה שהם מבני ישראל ורוצים להבין יבינו וידעו כי יש אלקים בשמים שופט.

רבי חנניה בן עקשיא אומר, רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות שנאמר ה' חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר.


  •    שיתוף   

הרצאות קרובות

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 03.07 12:06

    הרב הוא מלאך השם ב"ה גם שרתי להשי"ת ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושמחה והאמנתי בברכותיך בהדרכה וחכמתך בפרט שהחוכמה הזאת מקורה בקודש אז אין יותר מושלם מזה גם השיעול עבר וגם נושא האלימות שהילד חשב שכך הוא ישיג צומי (תשומת לב) ב"ה הפך לנושא חיבוקים ומלאאאא 🤗אז שוב תודה. (סגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 03.07 12:01

    בוקר טוב ומבורך, כבוד הרב היקר... רצינו לומר לך: שב"ה התקופה של השמחה והשירה שהרב עושה לנו בהרצאות לא רק מחלחל בשירה אלא ביצירה, ובעזרת ה' יתברך שכל מי שיעבור מביתנו יקרא או ישיר שיהיה לזכויותיך 💐 בשורות טובות לכל עם ישראל בשמחה (אמן) [שלחו תמונת הבית מבחוץ עם הפסוק: "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) מקושט עם פרחים משמחים!]

  • 03.07 10:22

    לילה טוב לרב שלנו! לא הספקנו להודיע לרב על מאורע שלא קרה לי בעבר... (לפי מה שזכור לי 🤔) הבוקר הלכתי לחנות למוצרי סת"ם (ספרי תורה, תפילין ומזוזות) ראיתי שעדיין סגור. המתנתי בחוץ... חם... מסתכל על השעון... מתקשר לבן אדם... טוב, לא עונה! 😐 מחכה 3-4 דקות מתקשר שוב ולא עונה... 😐 התיישבתי בכסא הנדנדה והחלטתי: 'להתחיל' לזמר את המזמור המפורסם והידוע של דוד המלך עליו השלום זכותו תגן עלינו אמן - לפי הניגון של הרב שליט"א: "עבדו..." ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כשסיימתי את המזמור עם המילה האחרונה שמעתי צליל מנוע של רכב... וראה זה פלא הגיע האחראי בכבודו ובעצמו!! 😁 זה לא נס?! זו הבטחה של הרב: שמי שבוטח בהשי"ת מתוך עבודה בשמחה ובתמימות, ודאי השי"ת יתן לו משאלות ליבו! תודה לרב היקר שאנחנו מאוד אוהבים ומעריכים ומצפים לראות אותך בקרוב! (סגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 03.07 10:20

    שלום הרב. תודה רבה על השיעור (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ב"ה ממש מחזק! ביקשנו: 'סליחה!' מכל האנשים שחשבנו שפגועים ממנו ומחלנו לכל מי שפגע בנו כמה שידוע לנו. נשמח לקבל ברכה מהרב שבעזרת השי"ת החודש נזכה לזרע של קיימא ויהיו עוברים בריאים ושלמים והריון תקין ושלם (אמן). תודה רבה הרב!

  • 02.07 14:22

    ב"ה עכשיו זכיתי לראות את שיעור הבוקר המדהים! (בלי תפילה לא מקבלים - חלק כה' 02.07.2024, shofar.tv/videos/17295) ואספר לכבוד הרב שליט"א, שכל מודעה שראיתי או שמעתי אמבולנס, או במדיה, או לוח מודעות [לרוב זה על אבלות ל"ע], אמרתי "שיר למעלות" וכו'... אין כמו לעשות חסד כפי שהרב שליט"א מלמד אותנו ברוך השם 🙏

  • 02.07 10:10

    בוקר אור ומבורך לרב היקר! יה"ר שהשם יתברך יברך את הרב היקר בכל הטוב שבעולם! אתמול הדרשה היתה מהממת ומרגשת במיוחד, (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ב"ה הרב היקר משתבח כמו יין טוב, חשוב להדגיש: שנקודת הפתיחה (1985, צפת - הכר את יהדותך shofar.tv/lectures/1291) כבר היתה עם הצבת רף גבוהה מאוד, רואים את ההשתבחות של הרב היקר באופן שיטתי!!! יה"ר שהשם יתברך ימשיך וישפיע על הרב היקר רוח הקודש בבריאות איתנה ונחת! אמן ואמן!!!

  • 02.07 10:09

    כבוד הרב, גדול הדור, תודה רבה על 'דברי א-לקים חיים' (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ישתבח שמו לעד, קשה לחשוב שהדברים שנכנסו מאוזן אחת ויצאו ח"ו מהאוזן השניה... בוודאי שיש רושם גדול אצל השומעים! תודה להשי"ת יתברך שזכינו לבוא היה לנו קפיצת הדרך האב ובתו חזרו לבית הרפואה עם כוחות נפש! ממש אלפי תודות מקווה שיהיו בשורות טובות (אמן).

  • 02.07 01:04

    כבוד הרב!🌸 ב"ה הרצאה טובה מאד (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) מניסיון של החיים שלי מבחינתי גם שציערו אותי בעבר זהו! מחלתי כבר ממזמן. כי אז בזמנו לא ידעתי כמו היום את המשמעות של לדעת למחול על דבר קשה זה בעצם לא היה צער זה הכל מתנות מהשי"ת גם מה שצער שחושבים שזה צער ככה לומדים. מזמן כבר מניסיון החיים כיפיים וטוב להיות אני כל יום כל אדם שמקבל צער ופגיעה זה 'מידה כנגד מידה' כי זה בסך הכל לתקן את האדם אם אדם היה יודע - היה מאושר, צוחק! אנשים צריכים למחול גם על דברים שכאלו קשים כי החיים יפים מהממים וממשיכים הלאה כל יום זה מתנת חינם! ולא צריך לחשוב שמגיע לו משהו כמו שהרב שליט"א מלמד אותנו יום יום🌹🌹 מקווה שאם שההודעה תתפרסם שאנשים יקחו מוסר מכאן 😄 תודה להשי"ת ✨.

  • 02.07 01:02

    מורנו ורבנו! הערב, הבת שלי עשתה שיעורי בית. היא ראתה עמוד אחד בספר הלימוד והיתה בטוחה שכבר עשתה את העמוד הזה אבל לא מצאה את הדף בשום מקום במחברת או בדף נפרד. חיפשה וחיפשה בכל דף ודף אבל לא מצאה! היתה עצובה ואז התחלתי לשיר: "עבדו-עבדו..." ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ואפילו קמתי לרקוד! לא עברה חצי דקה וכבר צעקה בשמחה שב"ה מצאה בתוך המחברת!!! זה עובד כבוד הרב, זה פשוט עובד!! תודה רבה לקב"ה על שזיכה אותנו להיות בקהילה של צדיק הדור!! ותודה רבה לרבנו. (סגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 02.07 01:01

    תודה רבה, ב"ה היתה הרצאה מדהימה ונוגעת, אולי יותר נכון דוקרת בלב (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ובטוחני שהרבה מרגישים כמוני שהרב דבר ישירות אלי, ואני רוצה לבכות על כל אלו שפגעתי בהם ולרצות אותם, באותו הזמן רוצה: למחול לכל (למרות שלא קל) אלו שפגעו בי - שלא יסבלו חלילה בגללי, תודה כבוד הרב מאוד מחוברים אליכם וממש אוהבים אותכם. יה"ר שהשי"ת יברך אותכם בכל מכל כל (אמן).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים