טוען...

בקש איוב להפוך קערה על פניה | הרב אמנון יצחק

 בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק
 תאריך פרסום: 20.09.2019, שעה: 09:28

הורדת MP4 הורדת MP3


נציב יום לעילוי נשמת יוסף עזרן בן עישה מנוחתו עדן בזכות נציב יום וזכות התשובה של בתו יעל תעמוד לו בשמים אמן

מצינו בחכמים זכרונם לברכה, רבי אליעזר אומר, בקש איוב להפוך קערה על פיה, (בבא בתרא טז.א) מה זה להפוך קערה על פיה? קערה יושבת כה ופיה פתוח למעלה הוא ביקש להפוך קערה על פיה שפיה יהיה למטה ואחוריה למעלה,

צריכים להבין שמה שאמר רבי אליעזר אין זו מליצה, אלא יש בזה ענין גדול, כל הדברים שבבריאה יש להם את הטבעים שלהם. כגון האש, טבעו המיוחד שהוא לעלות למעלה, מים טבעם לרדת למטה, טבעי הדברים מעידים לנו על תכונות עניניהם ומהלכם. כל דבר יש לו טבעו מיוחד לו שממנו אנו יודעים את תכונתו. כך הוא בדרך פרט, וכן הוא בכלל הבריאה. מי מעיד לנו על התכלית הגדולה של הבריאה?

טבעי הדברים ותכונות הענינים עצמם, הם מעידים ומורים על התכלית הנרצה. כשנעמיד כל דבר ודבר על מתכונתו, מתכונתו האמיתית כמו שהוא נראה בעליל איך שכל דבר ודבר הותקן והועמד זה בשביל זה, וזה בשביל זה. יש הרמוניה בכל הבריאה כולה, וכן כסדר עד התכלית הנרצה, אין בכל הבריאה שום דבר שיהיה מותקן בשביל עצמו, כל דבר הוא בשביל תכלית האחר, עד התכלית הגדול מכל הבריאה.

הרמב"ם בשמונה פרקים פרק ה' מבאר מה שאמרו חכמים זכרונם לברכה (אבות ב'), וכל מעשיך יהיו לשם שמים, שהוא פשוט מצד טבעי הדברים, כשמתבוננים אז הרי פשוט שאכילה ושינה וכן כל שאר צרכי הגוף אינם לשם הנאה, אלא התכלית שיהיה גוף בריאה, וכן אם נתבונן הלאה, שהתכלית של גוף בריא זה בשביל הנפש, וכן הלאה הולכים הענינים הלאה, הולכים הענינים, עד שמגיעים ל"וכל מעשיך יהיו לשם שמים" שום דבר לא לשם האדם הכל לזולת.

כל זה כשהענינים הולכים במהלכם כמו שהועמדו, אבל אם אין מעמידים דברים על מתכונתם אז כל הדברים הולכים להיפך,

אתמול למדנו שהאדם לא עושה דברים בשביל עצמו פירושו של דבר שהאדם צריך לעבוד את הבורא אז כל מה שהוא עושה כל מה שיש לו בעולם כל הכלים משרתים אותו רק למטרה אחת לתכלית שהוא עובד את הבורא אז שום דבר אין לו מהעולם הזה בשביל עצמו כל מה שיש בעולם לא בשביל עצמו בשביל זולתו אחד זה בשביל בני משפחתו קרוביו וידידיו וכו' וכו' בני האדם בשביל הכלל ואחר כך עיקר העיקרים זה שהתכלית הנרצה זה בשביל השם למען שמו יתברך לשמה הגמור!

כל זה כשהענינים הולכים במהלכם כמו שהועמדו, אבל אם אין מעמידים דברים על מתכונתם אז כל הדברים הולכים להיפך, וגם הבריאות זה לא משום הנאה, וכן כסדר עד שהכל הופך בשביל עצמו,

זאת אומרת אם אדם הולך הפוך אז הבריאות אינו אלא משום הנאה כאילו כל מה שאתה צריך להיות בריא זה העיקר בשביל שתהנה תהיה בריא ותהנה כאילו החיים היו בשביל הנאה בשביל עצמו זה כשהולכים הפוך, וכן הסדר כשהולך בשביל עצמו זה נקרא שאדם מהפך קערה על פיה. קערה כשהיא עומדת פיה למעלה ואחוריה למטה כך היא צריכה להיות והיא על מתכונתה, להיות מקבלת להיות כלי קיבול אכן כשהיא עומדת להיפוך פשוט שלא יצא ממנה כלום, אין שום שימוש בה זה לא כלי לבית קיבול !

 כך אם הענינים הולכים במהלכם ובמתכונתם הרי זה הולך כסדר עד לתכלית האמיתית. אז מסתבר היטב עכשיו שה"לשם שמים" זה הקצה האחרון, שלשם שמים זה הכל לזולתו. אין לו שום צד שום נגיעה שום פניה שום רצון עצמי הכל לשם שמים זה הכל בתכלית הקצה האחרון אבל אם זה לא על מתכונתם מהפך קערה על פיה ובמקום לעשות לזולתו עושה הכל לעצמו אגואיטס.

כשכל הענינים של העולם הזה מסודרים כסדר כמו שהדברים הועמדו, אז הדברים עצמם מעידים על התכלית, והכל מעיד שאין בכל הבריאה שום דבר שיהיה בשביל עצמו. כל ענין של בשביל עצמו איננו כלל בבריאה לגמרי, הכל מכוון הבריאה, וכל הגידול של הבריאה, זה בשביל זה וזה בשביל זה,

עולם חסד יבנה כל אחד צריך לזולתו אכן אחד חשמלאי אחד נגר אחד רופא אחד אינסטלאטור אחד ככה ואחד ככה אי אפשר שאחד יהיה הכל אי אפשר! זאת אומרת הכל צריך להיות אחד לשני.

וכן הולכים הדברים כסדר למעלה למעלה עד שמגיעים "ואתם הדבקים בהשם אלהיכם חיים כולכם היום" רום הדבקות בהשם, מתי מגיעים לזה? כשהולכים במהלך וסדר שהוקבע בבריאה.

כשרצו חכמים זכרונם לברכה להתבטא על איוב שכפר בתחיית המתים, אמרו בלשון זה: בקש איוב להפוך קערה על פיה. שאם אינם הולכים במהלכם וסדרם הכל עומד להיפך. הרי אינו יוצא בהתכלית והמכוון. כיון שהוא מהפך הכל!

ראש השנה הרי הוא יום הדין, יום הרת עולם, צריכים לידע שכל הדין והחשבון שיש לקב"ה עם הבריאה הכל על יסוד הזה, אם נכנסים בסדר ההנהגה ומהלך הבריאה? האם עומדים על יסוד זה להיות לא בשביל עצמו! אלא רק לשמש לאחרים? זה המהלך של הבריאה והיסוד של הבריאה. אף אחד לא נברא לצורך עצמו אלא לזולתו כל נברא לזולתו .

 אמרו חכמים זכרונם לברכה בילקוט שמעוני בראשית ח', כל מעשה בראשית בדעתם ובצביונם נבראו, שאלו לכל הנבראים ולכל עשב ועשב, ואין ללמוד מכך ששאלו לכל הנבראים ולכל עשה ועשב אם רוצים להברא או לא, שהרי היו צריכים לברוא את האדם והוא הרי צריך משהו לאכול, אז מה יש לשאול את העשבים צריך לשאול את החסה את רוצה להיברא? כל החסה נבראה בשביל מה ? בשביל שהאדם יאכל אותה אז לא צריך לשאול אותה אם היא רוצה להיברא ודאי שהיא נצרכת בשביל לקיים את האדם, אז מה שאלו אותם?

האם הם מסכימים לעמוד על עומדם ומקומם על צביונם לדאוג בעד הבריאה ולשמש לאחרים? וכן שאלו לכל הנבראים את כולם שאלו על היסוד הזה האם אתם מוכנים, לעמוד על מצבכם שנבראתם בעבורו ולדאוג בעד הבריאה ולשמש לאחרים כמו שהשם אומר לכל נשמה לפני שתרד לעולם מסתובב איתו בגן עדן ומראה לו את הכל ואומר לו תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי כל אחד צריך לדאוג לכל הבריאה ולזולתו

וכן האדם שאלו אותו, האם יעמוד על מתכונתו להיות לא בשביל עצמו, אלא לאחרים?. וכן כסדר עד רום דבקות בהשם יתברך "ואתם הדבקים בהשם".

אמרינן בסוטה מו,ב, מפני מה עורפים את העגלה בנחל איתן? אמר הקב"ה, יבוא דבר שלא עשה פירות ויערף במקום שאינו עושה פירות, ויכפר על מי שלא הניחו לו לעשות פירות. כשמוצאים חלל מת חוץ לעיר מודדים לעיר הקרובה וזקני העיר באים ועורפים את העגלה בנחל איתן הקב"ה אומר יבוא דבר שלא עשה פירות ויערף במקום שאינו עושה פירות, ויכפר על מי שלא הניחו לו לעשות פירות. עגלה עוד לא עשתה פירות עוד לא הולידה לא שום דבר היא תבוא למקום שלא עשתה פירות ותכפר שם למה? היא תכפר בזה על מי שלא הניחו לו לעשות פירות כי אם הורגים בן אדם הוא כבר לא יכול להביא פירות לעולם.

רואים מזה שהאינו עושה פירות - זה עונש!, שכן הוא טבע הדברים של כל הבריאה, לא לעצמו כי אם לאחרים. כל מהלך הבריאה כך הוא, רק בשביל הכלל ולא בשבילו,

ועל הדבר הזה נתקנא דואג האדומי בדוד, והיה בלבבו שנאה עמוקה שהוא לא הרגיש בה, וטעה לומר על עבירה שזו מצוה; דיבר לשון הרע על הכהן הגדול בחפצו להציל את שאול שדוד לא ימרוד בו, וחשב שהוא עושה מצוה, והרג במו ידיו את נוב עיר הכהנים, מעשה שלא ראוי להיעשות אפילו על ידי גוי רשע כמו טיטוס.

וזה מדובר בדואג האדומי שהוא היה אביר הרועים, איך זה ירד פלאים? רק מפני אגודות מוטה ששלטו בו, ועל זה נאמר "התר אגודות מוטה", יש לחזק את השכל, ולהשליך ממנו את השיבושים והרצונות, שיש לאדם הטיה משובשת עם רצונות משובשים כי לפתח חטאת רובץ, ועתה אחר שהרס את המצודה הזו ששמה אגודות מוטה, מה חובתו?

שלח רצוצים חופשי תשחרר את השכל השבוי והאסור במאסר יצרך הרע, תשחרר ממאסר את זה ואז כל מוטה תנתקו, אם נשאר בליבו עוד שיבוש וטעות עליו לנתק אותו עד שיהיה השכל חופשי וחזק ועומד ברשות עצמו.

אלו הן המצודות הגדולות שהיצר הרע בונה סביב האדם שהוא נקרא עיר הקטנה הוא בונה לו את זה בקשיות עורף, כי מה שהוא אומר זה נכון ותמיד הוא צודק וגם הוא מקיף אותו בקלות ראש, שהוא מיקל בכל מיני דברים ולוקח אותם בקלות ראש והיצר הרע משליט את התכונות האלה על האדם, ואז "ומצא בה איש מסכן וחכם", בתוך העיר ומצא את היצר הטוב, למה הוא מסכן וחכם? כי יצר הרע בא לאדם בתחילת הולדתו עד גיל 13 והוא מקדים את היצר הטוב שבא בגיל 13 אז הוא נחשב מסכן

אבל הוא חכם היצר הטוב כי הוא מילט את העיר בחכמתו, כי הוא נחשב אסור במאסר תחת שלטונו של השולטן הגדול, יצר הרע, יש בכוחו לעסוק בתורה ולהיות טוב, יצר הטוב יכול לעסוק בתורה ולהיות טוב ולהתחזק בסיוע מן השמים לשבור את התוקף של יצר הרע, ולנתץ מעצמו את קשיות העורף ולהכיר מה הוא הכח שמוביל ודוחף אותו לפעול את המעשים?

לעשות חשבונות ולברר ולהגיע למסקנא אם זה מתוך שיקול דעת? האם כל מה שהוא עושה זה משיקול דעת או שזה סתם רצון שבא לי או שזה תאוה שדוחקת אותו אז צריך לשקול בין סתם רצון שזה תאוה לדבר לספר חדשות נייע'ס, או לשמוע שיחה של ילדים שמוציאה את האדם מן העולם,

 בוא אני אספר לך בדיחה תשמע בדיחה משהו משהו מה זה השטויות האלה? למי יש זמן בחיים בוא תשמע בדיחה בדיחות סטנדפיסים שטויות יש מרצים בהידברות סטנדפיסטים מה זה? מה זה? ביטול תורה! ביטול הזמן ליצנות מושב ליצים הכל סטנדפיסטים מבטיחים לך שבת רוחנית עם סטנדאפיסט השם ירחם!

ובין שזו הנאה של תאוה של מאכל ומשקה אתה צריך לבדוק למה אתה אוכל? בשביל לקיים את הגוף להיות בריא או בשביל תאוה על כולם יש לדעת לבלום ולהתגבר שלא ישלטו כל אלה על השכל, והמבחן הוא: האם יש ביכולתך לעצור בעד הרצון שדוחף אותך, כי אם אתה יכול ואז רצוצים יצאו חופשי ואין רשע ואין מוטה עוד בלבבו" שום הטיות ונמלט וניצול מכל המצודים הגדולים שבנה עליו יצר הרע הוא המלאך הגדול השוכן בתוכו.

כאשר מגיע האדם במלחמתו לשבור את כל המצודות הגדולות, והינו עומד במצב של סור מרע, הצליח לסלק את כל ההטיות והשיבושים והמשיכות אחרי היצר הרע סר מרע מכאן ואילך מצוה עליו להתחזק בעשה טוב. להרבות מיד בעשה טוב. כמו שכתוב מיד בהמשך הפסוקים "הלא פרוס לרעב לחמך" אז אתה צריך עכשיו לעשות צדקה וחסד להרבות מעשים טובים.

ורק על ידי עסק התורה יוכל אדם להגיע לשלימות המעשים. יש אנשים שעושים מעשים טובים אבל לא בשלימות יש הבדל ופער עצום בין מצוה שלימה ללא שלימה לכן התורה מצווה את כל המצוה תשמרון לעשות את כל המצוה זה על כל צדדיה ודקדוקיה את כל המצוה מתחילה ועד סוף.

ושיהיו כל דרכיו בנועם, בשלוה, על כל סביביו, והשכל יקום על מקומו, להשתחרר מן הרצון שבונה לו מצודים זוהי חובתו וזוהי חובת האדם להכיר את היצר הרע ודרכי מלחמתו רבינו בחיי מגדיר אותו היטב ואומר בדיוק מה הפיתויים והבלבולים שהוא מבלבל את המוח בשער חשבון הנפש והוא נותן תשובות ושמה אפשר לראות ליצר הרע! מה עונים לו? איך מתגברים עליו?

וצריך ללחום בו כפי ערכו ומערומיו, זה הדבר המוטל עלינו בעבודת יום הצום הכיפורים כי באלה חפץ השם להתיר אגודות מוטה לשלח רצוצים כל הדברים האלה שלמדנו עכשיו זה הפעולות שאנחנו צריכים לעשות ואז יהיה הצום נבחר בעיני השם ככתוב הלא זה צום אבחרהו אז זאת אומרת אם הולכים בדרך ובמתכונת והענין האלוקי שרצה מאיתנו הבורא שנהיה לזולתנו לא לעצמנו ממילא לא נמשך אחרי הרצונות הפנימיים שלנו שיצר הרע הוא משגע אותנו אם לא זה נקרא מהפך קערה על פיה כאילו התפקיד שלך במקום להיות בשביל אחרים אתה הופך להיות בשביל עצמך ואז אתה מקלקל את כל המציאות שלך יצטרכו לבוא עליך יסורים לעורר אותך להחזיר אותך למסלול וכשאדם מקבל יסורים מה קורה הוא נזקק לאחרים שיעזרו לו ואז הוא רואה שהוא לא התנהג טוב אם הוא יבין מה שאמרתי עכשיו למה כי הנה הוא חשב שהכל בשביל עצמו מה אכפת לי מאחרים מה אני צריך לדאוג להם מה אני צריך זה אבל ברגע שהוא נהיה בעל יסורים הוא מחפש עכשיו מי יעזור לו בכל דבר! למה? עכשיו מוגבל לא יכול לזוז עכשיו הוא צריך את כל הסביבה אז מה מעוררים אותו גם הוא מקבל עונש גם התעוררות וגם הבטה שבעצם בלי אחרים אתה לא שווה שום דבר הנה אתה מוגבל אתה לא יכול לזוז מהמיטה אם אין אחרים וכל אחד יהיה לעצמו אז תמות לבד במיטה זאת אומרת בן אדם צריך להתבונן שכל בריאתו לצורך הרבים לצורך הכלל וזה למדנו אתמול בצפת מי שרוצה להחלץ בדין ולזכות בדין צריך להיות איש שהכלל צריכים לו להיות אדם שעוזר כל הזמן לזולת אז גם כשהוא לומד תורה לא חייב להסתובב ברחובות גם פה בתוך בית המדרש יש מי שהוא צריך עזרה בלימוד בהכוונה בסיוע וכו' התייחסות עידוד חיוך סבר פנים יפות זה לזולתו כן יש לך שינים תראה אותם תראה תראה איזה יופי כן ככה אתה עוזר לאחרים אבל אם לא אתה ברטם ככה אתה מכניס דיכאון בסביבה

רבי חנניה בן עקשיא אומר, רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות שנאמר השם חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר

  •    שיתוף   

הרצאות קרובות

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 03.07 12:06

    הרב הוא מלאך השם ב"ה גם שרתי להשי"ת ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושמחה והאמנתי בברכותיך בהדרכה וחכמתך בפרט שהחוכמה הזאת מקורה בקודש אז אין יותר מושלם מזה גם השיעול עבר וגם נושא האלימות שהילד חשב שכך הוא ישיג צומי (תשומת לב) ב"ה הפך לנושא חיבוקים ומלאאאא 🤗אז שוב תודה. (סגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 03.07 12:01

    בוקר טוב ומבורך, כבוד הרב היקר... רצינו לומר לך: שב"ה התקופה של השמחה והשירה שהרב עושה לנו בהרצאות לא רק מחלחל בשירה אלא ביצירה, ובעזרת ה' יתברך שכל מי שיעבור מביתנו יקרא או ישיר שיהיה לזכויותיך 💐 בשורות טובות לכל עם ישראל בשמחה (אמן) [שלחו תמונת הבית מבחוץ עם הפסוק: "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) מקושט עם פרחים משמחים!]

  • 03.07 10:22

    לילה טוב לרב שלנו! לא הספקנו להודיע לרב על מאורע שלא קרה לי בעבר... (לפי מה שזכור לי 🤔) הבוקר הלכתי לחנות למוצרי סת"ם (ספרי תורה, תפילין ומזוזות) ראיתי שעדיין סגור. המתנתי בחוץ... חם... מסתכל על השעון... מתקשר לבן אדם... טוב, לא עונה! 😐 מחכה 3-4 דקות מתקשר שוב ולא עונה... 😐 התיישבתי בכסא הנדנדה והחלטתי: 'להתחיל' לזמר את המזמור המפורסם והידוע של דוד המלך עליו השלום זכותו תגן עלינו אמן - לפי הניגון של הרב שליט"א: "עבדו..." ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כשסיימתי את המזמור עם המילה האחרונה שמעתי צליל מנוע של רכב... וראה זה פלא הגיע האחראי בכבודו ובעצמו!! 😁 זה לא נס?! זו הבטחה של הרב: שמי שבוטח בהשי"ת מתוך עבודה בשמחה ובתמימות, ודאי השי"ת יתן לו משאלות ליבו! תודה לרב היקר שאנחנו מאוד אוהבים ומעריכים ומצפים לראות אותך בקרוב! (סגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 03.07 10:20

    שלום הרב. תודה רבה על השיעור (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ב"ה ממש מחזק! ביקשנו: 'סליחה!' מכל האנשים שחשבנו שפגועים ממנו ומחלנו לכל מי שפגע בנו כמה שידוע לנו. נשמח לקבל ברכה מהרב שבעזרת השי"ת החודש נזכה לזרע של קיימא ויהיו עוברים בריאים ושלמים והריון תקין ושלם (אמן). תודה רבה הרב!

  • 02.07 14:22

    ב"ה עכשיו זכיתי לראות את שיעור הבוקר המדהים! (בלי תפילה לא מקבלים - חלק כה' 02.07.2024, shofar.tv/videos/17295) ואספר לכבוד הרב שליט"א, שכל מודעה שראיתי או שמעתי אמבולנס, או במדיה, או לוח מודעות [לרוב זה על אבלות ל"ע], אמרתי "שיר למעלות" וכו'... אין כמו לעשות חסד כפי שהרב שליט"א מלמד אותנו ברוך השם 🙏

  • 02.07 10:10

    בוקר אור ומבורך לרב היקר! יה"ר שהשם יתברך יברך את הרב היקר בכל הטוב שבעולם! אתמול הדרשה היתה מהממת ומרגשת במיוחד, (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ב"ה הרב היקר משתבח כמו יין טוב, חשוב להדגיש: שנקודת הפתיחה (1985, צפת - הכר את יהדותך shofar.tv/lectures/1291) כבר היתה עם הצבת רף גבוהה מאוד, רואים את ההשתבחות של הרב היקר באופן שיטתי!!! יה"ר שהשם יתברך ימשיך וישפיע על הרב היקר רוח הקודש בבריאות איתנה ונחת! אמן ואמן!!!

  • 02.07 10:09

    כבוד הרב, גדול הדור, תודה רבה על 'דברי א-לקים חיים' (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ישתבח שמו לעד, קשה לחשוב שהדברים שנכנסו מאוזן אחת ויצאו ח"ו מהאוזן השניה... בוודאי שיש רושם גדול אצל השומעים! תודה להשי"ת יתברך שזכינו לבוא היה לנו קפיצת הדרך האב ובתו חזרו לבית הרפואה עם כוחות נפש! ממש אלפי תודות מקווה שיהיו בשורות טובות (אמן).

  • 02.07 01:04

    כבוד הרב!🌸 ב"ה הרצאה טובה מאד (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) מניסיון של החיים שלי מבחינתי גם שציערו אותי בעבר זהו! מחלתי כבר ממזמן. כי אז בזמנו לא ידעתי כמו היום את המשמעות של לדעת למחול על דבר קשה זה בעצם לא היה צער זה הכל מתנות מהשי"ת גם מה שצער שחושבים שזה צער ככה לומדים. מזמן כבר מניסיון החיים כיפיים וטוב להיות אני כל יום כל אדם שמקבל צער ופגיעה זה 'מידה כנגד מידה' כי זה בסך הכל לתקן את האדם אם אדם היה יודע - היה מאושר, צוחק! אנשים צריכים למחול גם על דברים שכאלו קשים כי החיים יפים מהממים וממשיכים הלאה כל יום זה מתנת חינם! ולא צריך לחשוב שמגיע לו משהו כמו שהרב שליט"א מלמד אותנו יום יום🌹🌹 מקווה שאם שההודעה תתפרסם שאנשים יקחו מוסר מכאן 😄 תודה להשי"ת ✨.

  • 02.07 01:02

    מורנו ורבנו! הערב, הבת שלי עשתה שיעורי בית. היא ראתה עמוד אחד בספר הלימוד והיתה בטוחה שכבר עשתה את העמוד הזה אבל לא מצאה את הדף בשום מקום במחברת או בדף נפרד. חיפשה וחיפשה בכל דף ודף אבל לא מצאה! היתה עצובה ואז התחלתי לשיר: "עבדו-עבדו..." ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ואפילו קמתי לרקוד! לא עברה חצי דקה וכבר צעקה בשמחה שב"ה מצאה בתוך המחברת!!! זה עובד כבוד הרב, זה פשוט עובד!! תודה רבה לקב"ה על שזיכה אותנו להיות בקהילה של צדיק הדור!! ותודה רבה לרבנו. (סגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 02.07 01:01

    תודה רבה, ב"ה היתה הרצאה מדהימה ונוגעת, אולי יותר נכון דוקרת בלב (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ובטוחני שהרבה מרגישים כמוני שהרב דבר ישירות אלי, ואני רוצה לבכות על כל אלו שפגעתי בהם ולרצות אותם, באותו הזמן רוצה: למחול לכל (למרות שלא קל) אלו שפגעו בי - שלא יסבלו חלילה בגללי, תודה כבוד הרב מאוד מחוברים אליכם וממש אוהבים אותכם. יה"ר שהשי"ת יברך אותכם בכל מכל כל (אמן).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים