בלי תפילה לא מקבלים - חלק א - המפתח להורדת השפע
תאריך פרסום: 01.06.2024, שעה: 21:07
- - - לא מוגה!!! - - -
נציב יום יהודית חיה בת נועה רה תזכה לבריאות שלמה ואתנה בכל האיברים והגיד שמחה אמיתית ותמידית השם יתברך יציל אותם מעין הרע מקללות ממוות ומדם של הרופאים קודם מידם של הרופאים ו ממוות אמן אמן
ללא תפילה לא מקבלים כלום
הרב גלינסקי זכר צדיק לברכה אומר לאה אמנו ידעה ברוח הקודש של יעקב אבינו יהיו ארבע נשים ו1 שבטים כלומר שלושה שבטים לכל אישה ילדה את ראובן שמעון בלוי והוסיפה וילדה את יהודה וקראה כך את שמו הפעם אודה את אדוני פירש רשי ש לתי יותר מחלקי זאת אומרת כל אחת היייתה צריכה להביא שלוש היא כבר הביאה את הרבעי אז היא מודה לקדוש ברוך הוא על זה ורשי אומר שנטלתי יותר מחלקי היה צריך להיות שלושה ילדים הגמרא בברכות ז אומרת מיום שברא הקדוש ברוך הוא עולמו לא היה אדם שהודה לקדוש ברוך הוא עד שבאה לאבוד שנאמר הפעם הודה את אדוני מה קורה אחרי כן ותעמוד מלדת למה אלא י הודתה אז לא מגיע למי שמודה אלא משום שלא ביקשה על העתיד ואם לא מבקשים לא נותנים שמעתם היא מודה על העבר אבל לא מבקשת על העתיד כמו שאנחנו אומרים במודים דרבנן על שחתנו וקיימת ואחר כך אומרים כן תחיינו ותחנה אנחנו רוצים על ההמשך גם לא רק על העבר גם על העתיד אז תמיד כשאנחנו מודים על העבר צריך כבר לבקש על העתיד מעניין אם היא ביקשה על הפעם הרביעית זה אני לא יודע כי אם ידעה שרק שלוש צריך להיות אז מה פתאום שהיא תבקש עוד אז איך בא לה נו צריך לבדוק את זה אני סומך עליכם שתביאו לי תשובה נכון רואים במקום נוסף בתורה הקדוש ברוך הוא מטיל על משה שליחות לגאול את ישראל משה רבנו מסרב לא איש דברים אנוכי כי כבד פה וכבד אנוכי לא יתכן לאדון הכל לשלוח שליח ערל שפתיים למלך עמים אומר הרמבן והקדוש ברוך הוא מה ענה לו לך ואני אהייה עם פיך ובעת שאתה תדבר יהיו דבריך נכונים נכונים זה לא אמת או צדק או יושר אלא מכוונים כך מובא בשמות רבה גכ ורמבן שם משה רבנו מפציר בקדוש ברוך הוא של אחנ ביד תשלח פירש הרמבן שלח נה ביד אדם מדבר צחות שיהיה כשר וראוי לשליחות הנכבדה הזאת ואל תשלח ביד כבד פה כבד לשון ותהיה עם פי בדברו אל פרעו כי זה לא דרך כבוד ומעלה להיות שליחה ערל שפתיים כאילו ישמעו כל העמים בדברו אל המלך ברהיטות הם לא ישמעו הם לא ישמעו אם לא מדברים ברהיטות וזה יהיה חיסרון בעיניהם מה הודיע לו הקדוש ברוך הוא אהרון יהיה המתורגמן לא מובן למה הקדוש ברוך הוא לא ריפה אותו מה בעיה כבד פה כבד לשון סדר לו את הכל מסיר את כבדות שפתיו ואז לא היה מקום לסרב מחשש של חילול השם כתב הרמבן שמות ד י והקדוש ברוך הוא כיוון שלא התפלל בכך לא רצה לרפות שמעתם נורא ללא תפילה לא נותנים יש ל הקדוש ברוך הוא פתרון קל אתה לא מבקש לא צריך מסבירים למה הוא באמת לא התפלל משה רבנו היייתה לו סיבה כיוון שנעשה לו נס בפה איך הוא נהייה כבד פה וערד שפתיים כשהוא לקח גחלת לתוך הפה שלו כן אז כש בחנותו החרטומים עם פרעה וכולי משך לו את הכתר אז הם פחדו שזה זה ה גול של ישראל אז הביאו לפניו זהב גחלת לראות אם הוא חכם הילד הזה או לא אז הוא בא לקחת את הזהב בא המלאך גבריאל נתן לו את היד על הגחלת שישים את זה ככה ואז אז לאור הנס שהשם הציל אותו כי אם הוא היה לוקח הפוך ולא היה בא מלאך ומציל אותו לא היה נס היו הורגים אותו כי היו מבינים שזה משה ען של ישראל אז הוא לא ביקש כי הוא רצה שזכר הנס יהיה לו תמיד לנכות אתם שומעים בן אדם כביכול נחה מוכן להשאר בנכות לזכור את הנס שנעשה לו מדהים מדהים טוב ככה גם היייתה עת רצון גדולה במעמד הר סיני נעקר יצר הרע מליבם ואמר הקדוש ברוך הוא מי יתן והיה לבבם זה להם להראה אותי ולשמור את כל מצוותי כל הימים למען יטב להם ולבניהם לעולם אתם רואים מי שיש לו לב טוב לראו את השם לשמור את המצוות אומר השם אני אטיב לו ולבניו עד עולם אמרו רבותינו בעבודה זרה ה בשמם כן מה היה להם לומר הוא אמר מי יתן ביה לבבם זה להם היו צריכים להגיד לו תן אתה ואז היו מצויים לנצח בדרגה של יראת שמיים וקבלת עול מצוות כמו במתן תורה כיוון שהם לא ביקשו חלפה השעה ולא קיבלו יכולת להגיד תן לנו אבינו שבשמיים תן לנו אתה אתה מייחל שאנחנו נהייה יראי שמיים אנחנו מוכנים תן לנו לא ביקשו חלפה שעה לא קבל זאת אומרת את כל ה ח שיהיה להם טוב כם זרעם עד עולם הפסידו למה לא ביקשו וזהו ששנינו במשנה צריך לתת התודעה על שעבר ולצעוק על לעתיד תמיד נותנים הודעה על העבר ותמיד כבר צועקים על העתיד כתוב שכל המקדים תפילה לצרה ניצל ממנה ותפילה עושה מחצה אז צריך להיות תמיד בתפילה לשם בלי תפילה לא מקבלים כלום כל הזמן תפילות על כל דבר על כל דבר גם דברים פשוטים הלוואי ואני אמצא בטיח טוב לכבוד שבת קודש הלוואי ויהיה זה אפילו דברים האלה שאנחנו צריכים לצרכים שלנו בשביל להודות לשם אם יהיה מבטיח טעים אתה תודה אחרת ממה שאם זה טיח רק מים מים יש בברז ועל מים לא מברכים נכון רק צומו וכך תקנו לומר בנשמת כל חי עד הנה עזרונו רחמיך עד הנה עד עכשיו אנחנו מודעים לך שעזרנו רחמיך ולפי הנוסח האשכנזי ואל תטשנו אדוני אלוהינו לנצח זאת אומרת מכאן ולהבא אל תעזוב אותם אל תעזוב אותו גם במודים דרבנן ברכות והודאות אנחנו אומרים לקדוש ברוך הוא על שחיית וקיימת ואחר כך אומרים מיד כן תחיינו קיימנו גם בברכת הגאולה בהגדה אנחנו אומרים והגיענו ללילה הזה מה ממשיכים כן אדוני אלוהינו יגיעו למועדים לרגלים אחרים גם בהרחה בברכת המזון אנחנו אומרים במועדים ובר יבון כל העולמים בליל ש בת מודה אני לפניך השם על כל החסד אשר עשית עם מדי ואשר אתה עתיד לעשות עמי בברכת הגומל מה עונים למברך מי שגמלך טוב הוא יגמר לך כל טוב סל לעתיד למה המברך למה הוא לא מברך המבקש על העתיד שגמלה ני כל טוב ויגמול אותי הלאה תגיד כי אז היייתה ברכה ארוכה והיה צריך לחתום בברכה אז לכן קיצרו פה חכמים והציבור עושה לו את העבודה ומבקש בשבילו בסערת מלחמת העולם השנייה גלתה ישיבת מיר ליפן בני הישיבה התעלו בתורה בראשות אריות שבחבורה בראשם היה הגאון רבי ארי לי במלין זכר צדיק לברכה מה לאחר המלחמה עברה ישיבה לארצות הברית וחלקם עלו לארץ חלקם יסדו את הכולל מיר בארצות הברית הגאון רבי מיכל זלמן שורקין היה אז נער בן 16 נפשו דווקה ברבי לי במלין והוא הפצ בו ש יפתח ישיבה ירביץ בתורה והוא ידאג להביא תלמידים את חבריו רבי ליב נאוט לו רבי מיכל הלהיב שנים הלהיב שניים מחבריו ונסעו עמו במשך כשעתיים ממחנה הקיץ שהיו בהרים למעונו של רבי ליב הגיעו נבחנו בסוף המבחן עביד בהם בשתיקה ורצו לדעת מה התשובה כעבור 10 דקות אמר להם נו תשובו בעוד יומיים שניים טמו שבו למחנה וכעבור יומיים נסעו שוב שעתיים הגיעו ונבחנו שוב שאל אותם רב ליב שאלות חדשות ניתח את התשובות הראה באילו נקודות הם ענו כהלכה ובאלו נדרשה הרחבה לבסוף הביט בהם כ10 דקות מישרות עד שאמר להם נו תשובו בעוד יומיים זה כבר היה מקומם אבל קיבלו על עצמם חזרו למחנה ושבו לאחר יומיים קיבל את שניהם כמקרה חל את המבחן מבראשית שאל שאלות חדשות שקל והרחיב את התשובות בסוף המבחן הביט בהם בשתיקה ולפני שעברו 10 דקות לפני שיאמר להם שוב שיחזרו בעוד יומיים קפץ אחד מהם קוראים לו רבי יהושע ובנץ וקרא יאמר נ ראש הישיבה האם התקבלנו או לא הביט בו בתמהון ודאי התקבלתם כבר בפעם הראשונה תמהו לעומתו אז למה הטורח תבוא בעוד יומיים שלוש פעמים למה לא הודעת לנו מראש אומר לו ביקשתם אם הייתם מבקשים הייתי אומר לכם אבל כשלא מבקשים לא נותנים ביקשתם להתקבל לא ביקשתם אם הייתם מבקשים איי איי איי איזה לימוד סוע עזה בשביל להבין את התשובה הזאת אם היו שומעים את הדרשה יכול להיות שהם מתקבלים בפעם הראשונה כשלא מבקשים לא נותנים אבל גם כשמבקשים תלוי איך מבקשים הרב שך זכר צדיק לברכה הד לא קראו לו רבי איסר זלמן מלצר זכר צדיק לברכה אמר לו לרב שך שוא שמע מנציב מוולוז'ין זכר צדיק לברכה שהעיד על עצמו שביום שאינו בוכה בברכת אהבה רבה בדמעות שליש ואומר ותן בליבנו בינה להבין וסכין לשמוע ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים את כל דברי תלמוד תורתך באהבה וער עינינו בתורתך באותו יום הוא לא מחדש שום דבר בתורה רק אם הוא בוכה במבקש אז תלוי איך מבקשים כשמבקשים נותנים אם אתה מבקש מכל הלב אם אדם מתפלל אתה חונה לאדם דעת אתה לא מתכוון שהוא יכול אותך בדעה ולא בבינה ולא אתה מתכוון לעבור לברכה הבאה זה הכל זה מה שאתה מתכוון אתה לא מתכוון כלום הניגון מראה מה אתה מתכוון אבל אם זה מונוטוני כל הזמן אותו דבר ד בשביל לעמוד בזמן זה לא זה לא תפילה זה אתה לא מתכוון לכלום זה לא לא תקבל כלום אתה תשאר אותו דבר תמשיך להגיד טו החיים יעברו טוטו טטו ביי ביי ביי ולא עשית שום דבר אם אתה מבקש באמת וואי וואי וואי מקבלים הנה הוא אומר יום שהוא לא היה מבקש ככה בוכיה לא היה מחדש ביום שהיה בוכה על זה היה מחדש ומדובר בגאונות מבושי המרשה מברז זכר צדיק לברכה כתב בשם רבי ישמעאל כ מניקלשבורג זכר צדיק ברכה מי שאינו מכוון בברכת אהבה רבה ובברכת אתה חונה לאדם דעת ומלמד לאנוש בינה לא יוכל לכוון בלימודו באותו היום לאמיתה של התורה ופעם אמר לו תלמיד שלא כיוון בתפילתו וחידש חידוש אמיתי ביקש לשמוע את החידוש וסתר אותו לא היה חידוש בעיניו היה חידוש אבל באמת זה לא היה חידוש למה כי הוא אמר אני התפללתי בלי לכוון חידשתי היום חידוש אמר לו מה חידוש אמר ל את החידוש סתר לו את החידוש אר זה לא חידוש בכלל אתם מבינים היה נגר אחד שעבד אצלי וכשהיה נתקע עם איזה משהו בעיה ככה עם הנגרות מה היה אומר הוח דעת כל הזמן מחפש עצה בקדוש ברוך הוא איך לצאת מהמצב היה אומר הוח דעת הוא לפחות מבין מה הוא מדבר שבלי שהשם חונן דעת אתה לא יכול למצוא גם לטורים וכל הדברים האלה זה תלוי איך אתה צריך לבקש בקיצור השם רוצה שנבקש תבקש מה הבעיה חכמים בנידה עין אמרו מה יעשה אדם חקם ימעט בעסק וירבה בישיבה נו אבל הרבה עשו כן ולא על בידם אלא יבקש רחמים ממי שהחכמה שלו מה אם כמה ש מעלן מה בל שמענו דה בלא ה לא סגי אם אדם לא ישב וילמד אבל גם יבקש על החוכמה ויתפלל עליה לא יבקש רחמים לא יועיל יש צורך בהתמדה ו ביגיעה וודאי אבל יש גם חובה להסמיך לזה את התפילה להתפלל שזה אבל לא תפילה שגורה בלבד שאתה משגר מהפה דוג דוג דוג דוג דוג לא אין לך דבר שמזכה לאדם להשיג ישרות התורה ולפענח מצפונים בדרכי אושר ואמת אלא להתפלל לשם בדמע מי אומר את זה הגון רבי יונתן אייבשיץ בערו דבש הוא יודע מה הוא מדבר הוא חידש הרבה חידושים בתורה הוא יודע איך זה בא לו כשיצא לאור הספר עמודי אור לגאון מסולק זכר צדיק ברכה היייתה התפעלות גדולה בעולם התורה כולם דיברו בחידושים המופלאים גם דיין גם דיין העיר קובנה לא שבע עיון בו והמליץ לפני הרב של קובנה הגון האדיר רבי יהושע לי בדיסקין הנקרא ה שרף מבריסק שיעיין בו התנצל בפניו הרב מבריסק ואמר שאין לו פנאי עיתותיו מוקדשות להתעלות בתורה ולענייני העיר אבל הדיין לחץ ולחץ על הרב להכיר דרך לימוד מחודשת כולם מדברים בחידושים המופלאים הרב חייב להיות מעודכן הבית הסר הביא לו בשמחה והרב מה אמר לו הלא דעתך שאיין לי פני מה הנושא הראשון שהוא דן בו אמר הדיין הוא חוקה ראים על בתי התפילין להיות עשויים מעור אחד שאל הרב ומה חידש בעניין הרצה את כל המהלך בתחילה הביא ריה מדבק שברי שופרות ודחה הביא רעיה מהדבקת קלף הפרשיות ודחה מהדבקת רצועות תפילין השנויה במחלוקת הראשונים בחלק והסיק להכשיר ממשנה במסכת כלים ומסוג זקן ממרא במסכת סנהדרין כשסיים שאל הרב ומה הנידון בסימן השני הקריא הדיין לבאר שיטות הפוסקים בדין איסור אסח הדעת בתפילין אמר הרב אמר הרב הוא פותח בקושי השאגת אריה מהגמרא ביום על הסוגיה בשבת ומוסיף להקשות כך וכך ומביא דברי הרמבם בעני רצוי ציץ ומחלק כך וכך וממילא מיושבת קושיית השאגת האריה ואולי הביא ג את דברי שער המלך כן כן הביאם בהגעה ניחה אז הרב לבד ידע כבר מה איך הוא כתב ומה זה ממה שהוא אמר לו איך הוא מתנהל בדיון הראשון הוא כבר הבין בשאלה השנייה איך הוא התנהל בדיון השני והוא ידע איזה מקורות הוא יקח וישתמש בהם ומה יעשה בסוף שמעתם איזה גאונות הלאה ניחה שואל אותו הסימן הבא אומר לו בעניין נשים בתלמוד תורה אומר לו הרב מבריסק ודאי הביא את דברי המגן אברהם בסימן קכח והמשיך לקושיה תורי אבן על דברי רשי בראש השנה לג וחלק כך וכך בסוגיית הגמרא בחולין פד וכך קו לקו טבע את כל המהלך לפת הדיין והמשיך כך סימן אחר סימן והדיין מקריא את הכותרת והרב הורג את המהלך את הרקע את הקושיות את החילוקים את הראיות עד למסקנה ולא ברוח הקודש אלא בגאונות העצומה ובקיאות מופלאה והבנת קו המחשבה של הגאון המחבר כך הגיעו עד לסימן ל בעניין חולה שיש בו סכנה שמאכילים אותו הקל הקל תחילה אמר הרב ודאי פתח בדברי החכם צבי סימן קלח לא אמר הדיין אבני מלואים סימן יח לא אמר הדיין נודע ביהודה מהדורה קמה אור החיים סימן לו לא הרב קם ממקומו ניגש לקופת הצדקה נסע תפילה קצרה מה שלימדתי אותכם כן היום שלשל פרוטה מטבע הנחושת של קפקה פנה אל דן מאמר הוא פותח בדברי פרשת והתחיל בזרם בשטף עד סוף הספר כשהגיעו הדברים לאוזני הבס ליוי מבריסק זכר צדיק לברכה התפעל וקרה עד עכשיו ידעתי שאפשר לדעת ללמוד כשיש ראש טובגו כעת נודע לי שצריך גם קפיה לקופ לראש צריך גם פיקה מטבע צריך לצרף תפילה לכישרון כי אם לא מבקשים לא נותנים יא בבא איזה מיסה מוייפ זה אה אה עד ל הוא הלך טוב עם הראש שלו ואחר כך היה שינוי ואז הוא היה צריך עזרה תפילה לבורא יתברך ואייך עושים תפילה עם קפיק שמים מטבע ומתפללים שהשם יתן לך להבין את המהלכים הבאים ומי שם עד סוף הספר הוא גמר הכל מה זה להיכנס לראש של הבן אדם לדעת איך הוא מנתח וזה איזה דבר י היה עוד סיפור כזה סיפרנו פעם על מישהו וואי וואי וואי איזה דבר שוא אומר לו בשביל מה אני צריך לכתוב את הספר השני תיתן לי כבר איזה פפו איזה גאונים יא חביבי טוב הישועה מוכנה אבל היא תלוייה בתפילה בנביא במלכים א' פרק יח מסופר על העימוד שהיה בין אליהו הנביא לבין נביאי הבעל בהר הכרמל מול מאות נביאי הבעל ניצב אליהו הנביא לבדו והוא מציע ששני הצדדים יכינו מזבח וישחטו עליו פר בלי להדליק אש והיה מי שיצליח להוריד על המזבח אש מן השמיים זו הוכחה כי הוא האלוהים אחרי שנכשלים נביאי הבעל בניסיונם להוריד אש מגיע התור של אליהו מכין מזבח ורך עליו עצים וגם שופך מים מסביב כדי להעצים את הנס כאילו גם אם תרד אש ויש מים על הזבח אז לא ידלק כי המים מפריעים בשביל להראות עוד יותר את עצימות הנס הוא אמר לשפוך וישנו וישנו וישל שו מים מים וכך אומר הכתוב וה בעלות המנחה ויגש אליהו הנביא ויו ויאמר אדוני אלוהי אברהם יצחק וישראל היום יוודע כי אתה אלוהים בישראל ואני עבדך ובדבר עשיתי את כל הדברים האלה מעמד קידוש השם שלו היה כמוהו בכל ההיסטוריה ממעמד הר סיני ממשיך אליהו הנביא ומתפלל ענני אדוני ענני וידעו העם הזה כי אתה אדוני האלוהים ואתה סיבות את ליבם אחורנית ממשיך הנבי ומספר לאחר התפילה של אליהו הנבי ותיפול אש אדוני ותאכל את העולה ואת העצים ואת האבנים ואת העפר ואת המים אשר בתעלה ליחך ויר כל העם ויפלו על פניהם ויאמרו אדוני הוא האלוהים אדוני הוא האלוהים ואז אליהו אומר להם לשחוט את נביאי הבעל ועכשיו מגיע הזמן שירד גשם כי האם כל מה שהיה זה היה בגלל ששלוש שנים הוא מנע גשם אז עכשיו האם ירד גשם או לא ירד גשם ואם ירד מיד גשם ויאמר אליהו לאחאב עלה אכול ושתה כי כל המון הגשם הנה הגשם מגיע עוד מעט ויעלה אחב לאכול ולשתות ואליהו עלה אל ראש הכרמל ויגהר ארצה ויישם פניו בן ברכיו אליהו מתפלל תפילה מיוחדת על הגשמים ויאמר אל נערו עלינה ב דרך ים ויעל ויבט ויאמר אין מהומה ויאמר שוב שבע פעמים ויהי בשביעית ויאמר הנה עב כתנה ככף איש עולה מים ויאמר עלה אמור אלחב אסור ורד ולא יעצר הגשם והי עד כה ועד כה בשמיים התקדרו עבים ו ברוח ויהי גשם גדול רבי אליהו דיסקין מביא רעיון נפלא ששמע מרבי מרדכי דרוק הקדוש ברוך הוא שולח את אליהו הנביא להיפגש עם אחב כדי להוריד גשם לאחר שלוש שנות בצורב אלא בתחילה עם צריכים לשוב בתשובה לכן הוא עושה מעמד נפלא של קידוש שם שמיים כולם צועקים אדוני הוא האלוהים מה עוד חסר שירדו גשמים כבר כולם שבו בתשובה שם שמיים מתקדש ברבים נביאי עבודה זרה מתו יש את כל הסיבות לישועה אבל מה חסר עדיין תפילה הברז שדרכו זורמות הישועות זה התפילה גם אם כל התנאים בשלו להשגת הישועה עדיין יש צורך להתפלל בלי תפילה הברז לא נפתח אחרי ששרים עבדו עבדו עבדו עבדו משמח עם שם הביה מברכים אחד את השני מתפללים אחד על השני וזה מועד חכמים זכרונם ברכה אומרים על מזונותיו של אדם שהם קשים כקריאת ים סוף בדומה לכך אומרים כי זיווגו של אדם קשה כקריאת ים סוף מה המכנה המשותף בין קריאת ים סוף לבין פרנסה לזיווג נאמרו הרבה פירושים בכך אבל על פי היסוד הזה שאמרנו בעזר השם שלושה דברים אלה מוכ ועומדים לאדם אבל כדי שיזכה לקבל אותם יש צורך בתפילה מזונות האדם קצובים מראש השנה עם זאת הזוהר הקדוש אומר על אדם להתפלל כל יום על פרנסה לכן יש שאומרים פרשת המן כל יום הכל קצוב משמיים אבל צריך לפתוח את הברז כדי לקבל את השפע וזאת עושים על ידי תפילה זיווג האדם מוכן כבר 40 יום לפני יצירת הבלד אבל כדי שיגיע כתוב תהילים לבו על זאת תתפלל כל חסיד אליך לעת מצו שיהיה לכם סימן תהילים לבו זה ליבו דרשו חכמים זכרונם מברכה בברכות חטא זו האישה על זאת תתפלל כל חסיד זו האישה שמעתי מרבי יעקב אידלשטיין זכר צדיק לברכה סגולה לזיווג לומר בכל יום אתם שומעים רווקים פרק לב בתהילים ולכוון בפסוק הזה על הזיווג כי הזיווג מראש אבל צריך להתפלל על כך וכך היה גם בקריאת ים סוף תנא תנא הקדוש ברוך הוא מעשה בראשית שהיה מבקע לכלל ישראל אבל כשהגיע העת ויצעקו בני ישראל אל אדוני חכמים דורשים על הפסוק בשיר השירים יונתי בחגב הסלע בסתר המדרגה הראיני את מראך אבל גם השמעי את כולך כי כולך ערב ומראך נבה על קריעת ים סוף זה נאמר ה הקדוש ברוך הוא הממתין לתפילה של ישראל כמו שאומר רשי זה נאמר על אותה שעה שרדה פרעה אחריהם והשיגה חונים על הים ואיין להם מקום לנוס לפניהם מפני שהים היה שם ולא להפנות לא ימין ולא שמאל מפני חיות רעות אמר לה הקדוש ברוך הוא לכנסת ישראל הראיני את מראיך את כשרון פעולתך למי את פונה בעת ש שרה אז מה המכנה המשותף ישועות מוכנות אבל צריך להתפלל על כך זה שאומרים כל יום מוציא אסירים פודא ענבים עוזר דלים כל זה מה איך מוציא אסירים איך פודה ענבים איך עוזר דלים ועונה לעמו בעת שבעם אליו מה זה מוציא אסירים זה מתייחס לזיווג של אדם וקשה לזווגן כקריעת ים סוף אלוהים מושיב יחידים ביתה מוציא אסירים ב כושרות מה זה פודה ענבים זה קריעת ים סוף אז הושלמה גאולה של ישראל הוא פדה אותם את הענבים שיצאו ממצרים מה זה עוזר דלים דלים זה המזונות של האדם איך זוכים לשלושה דברים אלה בעונה לעמו בעת שבעם אליו הישועה נמצאת אבל בלי לפתוח את הברז על ידי התפילה לא זוכים לכך מעתה תתפללו ותזכו אמן
ישמחו במלכותך שומרי שומרי שומרי שבת בק עונק שבת תשמחו במלכותך שומרי שומרי שומרי שבת קוראי עונק שבת ע מקדש מקדש קדש שבש מקדש מקדש מקדש שב שבת ישמחו כו בך שומר שומר שומר שע שבת תשמחו במלכותך שמרי שומר שמר שבת וקור עונ שבת ד מקדש מקדש שביעי שבת ע מקדש קדש קדש שמי שבת שבת שלום הרי אני מכוון לק מצוות חכמים דאורייתא בשמחה דאורייתא י...
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות