טוען...

לא נהיה ככל הגוים | הרב אמנון יצחק

 בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק
 תאריך פרסום: 31.07.2017, שעה: 07:26

הורדת MP4 הורדת MP3


בס"ד 31/07/2017 ספר דברים - פרשת ואתחנן - לא נהיה ככל הגויים 

"רב לכם סוב את ההר הזה פנו לכם צפונה"

המדרש שואל: "מה הוא "פנו לכם צפונה"?

אמר רבי חייא: "אמר להם: "אם ראיתם אותו שמבקש להתגרות בכם אל תעמדו כנגדו אלא הצפינו עצמכם ממנו, עד שיעבור עולמו". הווי: "פנו לכם צפונה".

אמר רבי יהודה בר שלום:

"אמרו לו ישראל: "ריבונו של עולם! אביו מברכו "על חרבך תחיה" ואתה מסכים עמו, ואומר לנו "הצפינו עצמכם מפניו?" ולהיכן נברח?"

אמר להן: "אם ראיתו שמזדווג לכם - ברחו לתורה ואין "צפונה" אלא תורה, שנאמר "יצפון לישרים תושייה".

רבי חייא אומר: "אם אתם רואים אותו את עשו, שהוא מבקש להתגרות בכם" יונייטד סטייס אוף אמריקה, עשו פוטין כל הנצרות היום, "אם ראיתם שהוא מבקש להתגרות בכם אל תעמדו כנגדו, אלא הצפינו עצמכם ממנו עד שיעבור עולמו", יש זמן שיעבור עולמו, "הווי: פנו לכם צפונה". על זה נאמר.

אמר רבי יהודה בר שלום:

"אמרו לו ישראל: "ריבונו של עולם! אביו מברכו, יצחק אבינו בירך את עשו: "על חרבך תחיה", ואתה מסכים עמו, ואומר לנו "הצפינו עצמכם מפניו!" ? ולהיכן נברח?"

אמר להן: "אם ראיתו שמזדווג לכם - ברחו לתורה!", ההגנה הכי גדולה זה התורה, שמעתם על מקלט אטומי כזה? התורה, "ואין צפונה אלא תורה, שנאמר "יצפון לישרים תושייה".

זה מוסר השכל לזמננו. אם אנחנו רואים שהגויים מזדווגים לנו צריכים לברוח לתורה,

"ויבוא עמלק" איפה הוא בא? ברפידים מה זה ברפידים? שרפו ידיהן מן התורה, אם אנחנו נרפים מן התורה באים הגויים עלינו, אם אנחנו לא נרפים אם אנחנו בורחים לתורה אנחנו מחזיקים בתורה זה המעוז שלנו - הם לא יכולים, לא יכולים להזדווג אלינו "תבוא חרבם בליבם וקשתותם תשברנה", בזכות התורה ושמירת בזכות זה ננצח, רק בזכות זה, לא מטוסים לא טנקים לא סייבר לא חריט לא כלום.

כמו שמצינו ביהושע בשעת כיבוש ארץ ישראל,

שאלו את נשיא ארצות הברית: "מי היה המצביא הכי גדול בהיסטוריה?"

אמר: "יהושע בן-נון, לכבוש 31 מלכים? עם שיוצא ממצרים הצליח לכבוש מעצמות אזוריות? המצביא הכי גדול!" זה הם מבינים,

אבל תשמעו עכשיו מה כתוב פה? כתוב לא כמו שמבינים:

"מצינו אצל יהושע בשעת כיבוש ארץ ישראל בא המלאך ומוכיח אותו שביטל בזמן המלחמה בלימוד תורה. כל יום נלחמים בחרבות חיצים וכידונים, אתם יודעים איזה משקל זה כידון? פעם החזקתם ביד חרב מהגדולות האלה של פעם? אתם יודעים איזה משקל זה? עכשיו אתה צריך להניף אותה גם לתת ככה וככה ואחרי שלוש פעמים אתה כבר מדלדל, וטרך וטריך וטרך וזה קרבות כל היום! זה או אני או אתה, או אני מי שמקדים, טרך טריך וחיצים וכידונים וסוסים ודנדיגדן ובלילה צריכים לעסוק בתורה, בלילה חוזרים למחנה, לא היו נלחמים בלילה, לא היה אינפרא אדום אז הולכים, האויבים הולכים לישון לצבור כוח ויהודים מתחילים ללמוד,

אבל איזה לימוד? לא ללמוד ככה גירסא – בעיון!!!

אז בא מלאך אז הוא אומר לו: "לנו אתה או לצרנו?"

אומר: "על מה באת?"

אומר: "עתה באתי", עכשיו הייתם צריכים ללמוד ואתם לא לומדים, מה "לא לומדים"? לומדים, לא לומדים בעיון, אנשים אחרי תבלינים כבר עייפים, מה זה תבלינים? מה זה חרבות מה זה כידונים מה זה? זה לעשות ככה ככה בתבלינים מה זה? זה בית מלון נקרא, גם לוקחים אותם לבית מלון עוד, אאאאאאה, איייי.

"וילן בעמק", מה זה וילן בעמק? וילן בעומקה של הלכה, אז בא אליו המלאך ומוכיח אותו שביטל בזמן המלחמה בלימוד תורה, ולכן כתוב: "וילן בעמק", אומרים חכמים "שלן בעומקה של הלכה", הוא התעמק בתורה ועל ידי זה זכה לכבוש את ארץ ישראל,

אתה שומע? לומדים בלילה כמו שצריך קמים בבוקר - מנצחים. לכאורה עייפים צריך לישון לקראת הקרב! תלמד בעיון התורה נותנת כוחות לא אנושיים.

חכמים זכרונם לברכה אומרים: "שאלו לחכמים ולנביאים: "על מה אבדה הארץ?" ולא פירשו,

עד שהקב"ה בעצמו פירש: "על עוזבם את תורתי".

ואומרים חכמים זכרונם לברכה: מה זה "עוזבם את תורתי"? שלא ברכו בתורה תחילה,

זאת אומרת הם הבינו שהתורה זה "ללמוד על מנת לקיים", אז כאילו זה הכנה למצוה, ועל הכנה למצוה לא מברכים, על המצוה מברכים אבל על הכנה למצוה לא מברכים אז הם "לא ברכו בתורה תחילה", כך ראיתי באחד המפרשים,

אז זאת אומרת הם לא ידעו שלימוד התורה עצמו הוא מצוה, גם אם אתה יודע את כל התורה ומקיים אותה, עצם לימוד התורה, יש לימוד בשביל ללמוד לדעת מה לעשות ויש לימוד שהוא עצם הלימוד זה מצווה, וצריך לברך והם לא ברכו בתורה בתחילה.

ומקשה מרן הגאון רבי ישראל סלאנטר זכר צדיק לברכה: איזה יצר הרע יש בזה? שהם לא רצו לברך על התורה אם מלימוד התורה הם לא נמנעו מללמוד, אז מה הבעיה? לימוד לומדים 3 שעות 5 שעות 7 שעות 12 שעות, וברכה כמה לוקח? 4 שניות 5 שניות? מה הקושי? אם ללמוד אתם מסוגלים ללמוד שעות על גבי שעות אם אתם בלילה אפילו במלחמה אז מה הבעיה לברך!? איזה יצר-ברע יש בזה? איזה יצר-הרע יש בזה?

אייי כמו שאמרנו אומר רבי ישרואל כי על הכנה למצווה לא עושים ברכה, והם חשבו מה שצריכים ללמוד תורה הוא כדי שנדע לקיים את המצוות, אבל לימוד תורה, אבל לימוד התורה זו היא, זה לא מצוה אלא הכנה למצוה, כל לימוד התורה הם הבינו זה הכנה למצווה לא המצווה, לכן לא ברכו ברכת התורה. אבל באמת לימוד התורה עצמו זהו מצווה וצריך לברך את ברכת התורה, זו היתה הטעות, כל אומר רבי ישראל מסלאנטר.

שואל פה המחבר: "אבל אינני מבין: האם בשביל טעות כזו יהיה החטא כל כך גדול שעל זה אבדה הארץ? על זה יוצאים לגלות? אלא הם למדו תורה אלא חשבו שלא זה עיקר המצווה אלא שנדע לקיים",

"לעניות דעתי" אומר המחבר: "כי החטא היה שלא ברכו ברכת התורה אתם יודעים למה? כי ברכת התורה אומרים: "אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו" הם למדו תורה מפני שרצו לזכות לעולם הבא, הם ידעו שהקב"ה משלם שכר, לא האמינו בגדולת ישראל כי בחר בנו מכל העמים, לא האמינו שנשמת ישראל היא חשובה מכל הגוים, כי ישראל הוא סוג אחר לגמרי.

ראיתי דרשה של הרב ברייש רבה של שוויץ בספר "חלקת יעקב", מאה דרושים יש לו שם,

באחד הפירושים הוא אומר: "במסתרים תבכה נפשי מפני גוה" הגמרא אומרת: "מפני שנטלה גאוותן של ישראל וניתנה לאומות העולם".

אז הוא מסביר: המסתרים תבכה נפשי {וראיתי שם עוד מפרשים} "במסתרים תבכה נפשי", כביכול הקב"ה בוכה במסתרים, "מפני גוה" גוה מפני שנטלה גאוותן של ישראל וניתנה לאומות העולם,

מה פירוש? בדיוק כמו שכתוב כאן, שישראל לא האמינו שהם יותר מאומות העולם, נטלה גאוותן,

אומרים "כבוד הרב", אומרים (בהתפעלות יתירה) "הפרופסור", פרופסור זה דוקטור אוה, {הרב לוחש} מה פירוש? נטלה גאווה של ישראל, כאילו לומד בחור ישיבה אברך, זה נעבך כזה מסכן זה.... זה אקדמאי זה.... נטלה גאוותן של ישראל וניתנה לאומות העולם!!. מקנאים באומות העולם! רואים את הגורדי שחקים בניו-יורק, ווי ווי ווי ויי נטלה גאוותן פשששש. הם רואים מה אומות העולם עושים וזה.... הם מתפעלים ופה ושם

ולא יודעים את הסוד שכל העולם עומד על היהודים האלה שלומדים אלה שלא חשובים בעיני אף אחד, אלה מחזיקים את העולם! ולא רק מחזיקים, "אל תקרי בניך אלא בוניך" הקב"ה בזכותם מחזיק את העולם אם לא יהיה כמוהם-הוא מחריב את העולם. "כל העולם ניזון בשביל חנינה בני" חנינה! בני יש צדיק אחד "יסוד עולם!" השם מחזיק את הסינים ואת היפנים ואת דרום קוריאנים וצפון קוריאנים ואת האוסטרלים את כולם הוא מחזיק בשביל מי? בשביל יהודי אחד, "במסתרים תבכה נפשי מפני גוה" נטלה גאותן של ישראל וניתנה לאומות העולם"!! זה מה שהוא אומר פה.

הוא אומר: "לדעתי, הם למדו תורה כי רצו לזכות לעולם הבא וידעו שהשם משלם שכר אבל לא האמינו בגדולת ישראל כי בחר בנו מכול העמים.

אתם יודעים יש דרגות בבריאה: יש דומם חי צומח מדבר,

הכוזרי אומר: "יש עוד דרגה מעל מדבר, מדבר זה אנשים שני אדם, אומר יש עוד דרגה מעל זה נקרא ישראל", ונשמת ישראל זה לא שנשמות הגויים, נשמות הגויים זה מעולם העשייה ונשמות ישראל זה מעולם הבריאה, אצילות בריאה יצירה עשייה, זה בכלל ממקום אחר, גוי שמקלקל יכול לקלקל עד עולם העשייה.

נבוכדנצר הרשע שהחריב את בית במקדש לא פגע למעלה כלום רק בעולם העשייה. אבל יהודי שמדבר לשון הרע "שתו בשמים פיהם ולשונם תהלך בארץ", מי שמדבר לשון הרע אז הוא פוגע בעולם העליון ובעולם התחתון. שתו  - שמו פיהם שתו בשמים, ולשונם תהלך בארץ,

על זה אמר הקב"ה: "הפושעים בי", דייקא!, זאת אומרת הפשיעה מגיעה עד לקב"ה, יהודי שחוטא הנזק בכל העולמות עד למעלה למעלה למעלה.

גוי! יעשה איזה הרס וחורבן הוא לא פוגע רק עד עולם העשייה, אבל הוא לא יכול לעבור בעולמות העליונים, ככה אומר רבי חיים מוולוז'ין זכרונו לחיי העולם הבא ב"נפש החיים".

אז אם כן "צריך להבין: הם לא האמינו שהם מסוג אחר, אז לכן הם ברכו בתורה תחילה", מה הברכה בתחילה? "אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו", לא נתן לאף אחד בעולם, ירושה רק ל"קהילת יעקב".

אז מי שלא מאמין בזה לא יתכן שיאמר "נהיה ככל הגויים" ואף פעם לא יקנא במנהגי הגויים כי מי שמאמין בזה שאנחנו "סגולה מכל העמים" כמו שהשם קבע, "והייתם לי סגולה מכל העמים", 'סגולה' זה סגולת האבנים הטובות שיש למלכים, זה הסגולה, "קדושים תהיו ממלכת כהנים וגוי קדוש", מי שמאמין בזה שאנחנו כאלה סגולה לא יתכן שיאמר "נהיה ככל הגויים", גם אף פעם לא יקנא במנהגי הגויים, כמו שלא מקנאים בבעלי חיים, יען כי אדם, אדם הוא סוג אחר מבעלי חיים, וישראל זה סוג אחר לגמרי מבני אדם, סוג אחר לגמרי, יש באומות העולם שיודעים זאת, ומעריכים את ישראל על זה, ולכן בם באים ומתגיירים הם בעצמם.

כמו שהתנא אומר באבות: "חביב אדם שנברא בצלם", כל אדם הוא חביב כי כל בני אדם נבראו בצלם אלוקים, ועכשיו יש עוד תוספת: "חביבין ישראל שנקראו בנים למקום, בני בכורי ישראל", עם ישראל הם יותר חביבין מאלה שנבראו בצלם, כי הם נקראים "בנים למקום" ולכן "אבדה הארץ", למה אבדה הארץ? כי זלזלו במעלתם, למדו תורה אבל "לא ברכו בתורה תחילה", למה לא ברכו? כי לא האמינו במעלתם! שהיא למעלה מן הגויים, לכן אבדה הארץ! למה אבדה הארץ? כי אנחנו מאמינים שארץ ישראל היא יותר מקודשת מכל הארצות, "עשר קדושות נתקדשה ארץ ישראל", אין שום קדושה בשום ארץ בעולם, רק פה בארץ ישראל עשר קדושות, והיא ניתנה לישראל מכיוון שעם ישראל הוא מקדש מכל הגוים, "והייתם לי קדושים, ממלכת כהנים וגוי קדוש", אז לכן ניתנה לישראל שהוא מקודש מכל הגויים.

אבל בגלל שלא ברכו בתורה כמו היום!!!!! כמו היום שלא מאמינים שלא בחר בנו מכל העמים!!!!, ומתחתנים עם גויים ועם גויות, ומחקים אותם ולומדים ממעשיהם ואומרים שאנחנו דמוקרטיות כמו כל העולם המערבי, והתרבות שלנו זהה אומרים במדינת ישראל, ואמרו כי הם ככל הגויים - לכן אבדה הארץ!!!. לכן לוקחים מאתנו את הארץ

אומרים: "זה לא שלכם, זה כיבוש! אתם לא הייתם פה אף פעם, לא יכול להיות זה שלכם, דהולילנד זה ארץ הקדושה",

אבל למי הם אומרים? למוסלמים לנצרות אומרים לכל הדתות אבל עכשיו לאט לאט הם לא אומרים. הבריטים היו אומרים ב- (B.B.C.) בי בי סי הר הבית פעמים הר הבית פעמים אל-אקצה, פעם ופעם כאילו הם לא מחליטים, ועכשיו לאט לאט הורידו "הר הבית" מאז שהיה ההתקפה, עכשיו אומרים רק אל-אקצה אל-אקצה אל-אקצה אל-אקצה, איייי.

אתם מבינים, כשאתה לא יודע את הערך שלך העצמי, שאתה לא יודע שבחר בך השם, שאתה ראש ממשלה בלי כיפה אפילו בחידון התנ"ך, שאתה מיט גורנישט מיט גורנישט אפילו "ברוך שאמר" אתה לא יודע להגיד, נו, אז איך אתה רוצה שאתה מלחס לכל אחד מהמנהיגים של אומות העולם אתה, כורע ומשתחווה, ומחבק חיבוקים וכו' וכו',

עוד לא ראינו שראש ממשלה חיבק חם כמו את ההודי או את האחרים - את הרב הראשי לישראל עם הגלימה, לא ראיתי אותו שחיבק אותו חיבוק כאילו אתה מבין כאילו 'הרב הראשי לישראל', נו, למה? כי ההערכה היא לאומות העולם, אין הערכה ללומדי תורה לזה, מבינים שלומדי תורה זה עול, עילה! "אלה יותר מדי מנצלים אותנו", זה "מין יהודים טפילים כאלה שרוצים רק לקחת כסף כסף",

מה אתם עושים? מה עם הצוללות מה מה? כמה כסף? תיווך 9 מיליון דולר ככה וזה ככה וזה ככה מה זה? זה לא טפילים עושים עסקאות מזה זה זה לא כסף? ואלה שלומדים אותה מחזיקים את כל העולם – לא! שנים על גבי שנים עד שנותנים להם תקציב - ניצלו אתנו ולקחו לנו ועשו לנו.

אנחנו ברוך השם לא לוקחים מהם! לא רוצים מהם, ולא רוצים לתת להם חלק ונחלה במעשינו הטובים. אנחנו יודעים שאנחנו "סגולה" ולא צריכים אותם, ולא ניתן להם ליזון ולהתפרנס מזכויותינו, הם לא מעריכים את זה! הם לא יודעים מה זה, הם חושבים 'זה טפילות'.

אבל כיוון ש'לא ברכו בתורה' לא האמינו כי "בחר בנו מכל העמים" ואמרו כי הם ככל הגויים לכן "אבדה הארץ",

אז מגיע לכם ארץ שהיא יותר מחודשת, חפשו בגנה בגנה בגנה, חפשו שם באפריקה, ככה הם רצו בהתחלה, חרצל אמר שהם ילכו לגנה, אתיופיה אתיופיה שמה ארץ ישראל, מעתיקים רק מעתיקים את השם שמים שמה וארץ ישראל, הם גם אמרו שברלין זה ארץ ישראל זה ירושלים, לא צריך לעלות לארץ ישראל, ברלין זה ירושלים, כן.

אז זה הסוד, אבל אם אנחנו ניכנס לתורה--- לא יוכלו עלינו כל אומות העולם, ובאמת אמרו חכמים: "שיהיה גוג ומגוג!" מה נעשה?

אמרו לנו: "מי שעוסק בתורה ובגמילות חסדים - הוא יינצל!",

לא אמרו מי שילבש מסכת אב"כ ומי שיהיה לו נשק ומי שיהיה במקלט האטומי לא אמרו – "עוסק בתורה ובגמילות חסדים". למה צריך שנים? תורה זה גם גמילות חסדים, "תחילתה גמילות חסדים וסופה גמילות חסדים"; הקב"ה תפר לאדם בראשון ולחוה בגדים, זה גמילות חסר "מלביש ערומים", והסוף של התורה זה גמילות חסדים "ויקבור אותו בגיא" קבורת המת זה חסדים,

אז למה צריך להגיד שאנחנו צריכים לעסוק גם בתורה וגם בגמילות חסדים? התורה עצמה היא בגמילות חסדים:

לא! תורה - זה חיוב, חיוב ללמוד תורה חיוב חיוב הנה למדנו, חיוב וחיוב חברך, חיוב זה מצוה מצוה ללמוד תורה,

גמילות חסדים זה בהזדמן, אם מזדמן לך לעשות חסד תעשה חסד, בהזדמן! אין דבר קבוע שאתה צריך לעשות כל הזמן בדיוק דבר כזה כזה כל הזמן, זה נקרא בהזדמן פעם מזדמן לך לשמח חתן, פעם ללוות את המת, פעם זה פעם זה כל מיני, זה נקרא גמילות חסדים להאכיל להלביש לסעוד להדריך.

כשאתה עושה על פי דין מה שכתוב על פי דין ואתה מקיים את הדין 100% זה ימדדו אותך לפי הדין, אם אתה זכאי ב-100% אתה תקבל 100%, אם אתה לא זכאי ב- 100% אז על פי דין, כמה אתה שווה 98%? שתי אחוז יש לך בעיה, חסר לך 5% 10% בעיה! לפי זה אתה תקבל עונש, אבל אם אתה עושה גמילות חסדים - זה לא על פי דין, אין דין ספציפי כזה וכזה, בהזדמן ואתה עוסק בגמילות חסדים - אז אתה לא עושה על פי דין אתה עושה לפנים משורת הדין אתה עושה ממה שאתה מחויב, אתה מאלץ את עצמך לעשות גמילות חסדים,

אלה שבודקים תבלינים לדוגמה הם עושים גמילות חסדים, כדי שאנשים יוכלו לרכוש בכשרות מהודרת ביותר, אז הם דואגים לזולת זה גמילות חסדים, זה לא חובה על פי דין זה גמילות חסדים, או אם אתה עושה גמילות חסדים לפנים משורת הדין אז גם שיהיה גוג ומגוג השם ידון אותך לפנים משורת הדין, על פי דין גוג ומגוג זה יהיה דין,

אם זה יהיה לפני מבחינת "אחישנה" - בזכות מעשנו הטובים יבוא גואל, אז יהיה דין רפה דין רפה, מידת הדין על ישראל תהיה רפה,

אבל אם זה "בעיתה" - אם ישראל לא היו זכאים והגיע העת של הגאולה - זה יהיה בדין קשה! בדין קשה!!!

עד שאנשים יגידו: "הרים נפלו עלינו",

ולגבעות יגידו: "כסונו!", מגודל הרעה שתהיה רחמנא לצלן!, אתה יודע מה זה שהרים יפלו עלינו? זה יותר טוב מהפצצות אטום שישרפו קהילות שלמות וערים שלמות, זה התיאור שאומרים חכמים

הרמ"ק ב"אלימה": רבי משה קורדוברו ב"אלימה" אומר: מתאר את זה כמו שפעם אמרתי תיארתי בקלטת, הרב שלי לא הסכים שאני יוציא אותה,

אמר: "זה מפחיד! אל תוציא",

אז זאת אומרת זה מה שיהיה דין קשה, דין קשה! אם זה יהיה "בעיתה", אבל אם אתה עסקת בתורה עשית את הדין עשית "לפנים משורת הדין", היות והשם מודד "מידה כנגד מידה" - אז גם הוא ילך אתך על פי דין מה שאתה בסדר בסדר ומה שחסר הוא ילך אתך לפנים משורת הדין כי גם אתה הלכת מלפנים משורת הדין. זה הצלה! שמעתם? פצצות אטום כל העולם מתמוטט הכול מי יחזיק מעמד? מי שעוסק בתורה ובגמילות חסדים.

נו, זה לא העם הנבחר? "יפול מצידך אלף ורבבה מימינך אליך לא יגש"

"אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו"

צריך לשמוח ולהיות גאה בזה!, "ויגבה לבו בדרכי השם" כשאתה הולך בדרכי השם - מותר לך שיגבה לבך! כי אתה הולך בדרכי השם, לא גאווה פסולה, אלא להכיר בחשיבותך אצל הקב"ה "חביבין ישראל שנקראו בנים למקום", ואם אתה קדוש - מגיע לך את הארץ הקדושה,

אבל אם אתה לא קדוש, ואתה לא מרגיש שאתה כזה ואתה דומה לכל הגויים אז לא מגיע לך את כל הארץ הקדושה, לכן המוסלמים טוענים שזה שלהם ולא שלך, ואין לך פתחון פה אפילו להגיד להם: "לא! זה שלי".

זה המצב רבותי. 

רבי חנניה בן עקשיא אומר: "רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות שנאמר: "השם חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר". 

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 12.05 10:40

    שבוע טוב. לרב אמנון יצחק היקר תודה רבה על השיעורים שלך, בעיקר אני אוהבת ת'שאלות והתשובות שלך.

  • 11.05 21:46

    ב"ה תבורך🙏🏻תבורך🙏🏻הרב שבת שלום ומבורך 🌹🌹🌹🌹 ממש מרגש כמה אנשים יודעים להעריך את כל העזרה שאתה עושה לעם ישראל. השם יתברך 🙏🏻 יזכה אותך ואת כל הקרובים אליך לישועות וברכות מהשם יתברך🙏🏻 ויה"ר שכל משאלות לבכם יתגשמו לטובה אמן.

  • 11.05 21:46

    שלום לכבוד הרב! בהמשך לשיעורי כבוד הרב על השמחה (shofar.tv/lessons/17147), כשלוש שעות לפני כניסת השבת נתקענו ללא חלב לילדים ולנו הסתובבתי למעלה מחצי שעה לחפש חלב ברחבי איזורינו בבני ברק מסתבר מכמה סוחרים בחנויות שיש חוסר רציני בחלב בכשרות עדה חרדית של תנובה בלבד שרק זה מה שאנחנו שותים בקפ"ז. שרתי בדרכי עבדו עבדו.. לא התייאשתי ועשיתי סיבובים בשמחה! בסופו של דבר אכן מצאתי מינימרקט אחד שנשאר לו כמה שקיות אחרונות שהוא גם היה האחרון באיזורנו שאני מכיר לפני החזרה הביתה! ב"ה קניתי מספיק חלב לכמה ימים טובים "בשמחה ובטוב לבב" כפי שכבוד הרב לימד אותנו תודה רבה לרב על הלימוד הנפלא שבין דבר גדול, בין דבר קטן שאנחנו צריכים כמו חלב סך הכל, ניתן להשיג אם רק נהיה בשמחה גמורה ונשיר! שבת שלום ומבורך לכבוד הרב ומשפחתו דוד ביטון.

  • 11.05 21:45

    כבוד הרב, שיהיה שבת מבורכת (אמן) בעודי שומעת את השיעור של השמחה (shofar.tv/lessons/17147) לפתע היתה אזעקה בעירנו - התחלתי לרקוד משמחה! הילדים שהיו רגילים להיות חיוורים - החלו לצחוק ושמחו בממ"ד פעם ראשונה בחיים!

  • 11.05 21:44

    שלום עליכם רבנו, ב"ה היום מוקדם יותר ירד החום לתינוק והוא מרגיש טוב יותר, שרנו סביבו: "עבדו-עבדו-עבדו את השם בשמחה!" והנה ברכת הרב ויישום לימודי קודשו - פעלו ישועה. תודה רבה רבה שבת מבורכת ושמחה.

  • 10.05 16:14

    ישתבח שמו לעד מלכנו איזה כיף להיות יהודי 🙏🏼 תודה רבה כבוד הרב שאתה מלמד אותנו תורה ומסייע לנו להבין את הזכות שזכינו לה שאנחנו הילדים של הקדוש ברוך הוא ויש לנו אין סוף סיבות לשמוח 😃😁 יהי רצון שהשי"ת יברך אותכם בכל הברכות כולם בשמחה בבריאות בשפע ובטוב לבב אמן שבת שלום ✨

  • 10.05 16:12

    כבוד הרב הרב אמנון יצחק שליט"א שבת שלום שמחה ומבורכת (אמן) לפני שעה נפל החשמל ברחוב שלי (ל"ע) ב"ה מיד זכרתי את דברי רבנו על היצר הרע שרוצה לעצור אותי מהכנות שבת מיד קמתי ושרתי: "עבדו את ה' בשמחה!" ורקדתי לא עבר מספר דקות והחשמל חזר תודה להשי"ת על הזכות להיות שייכים לצדיק אמת תודה רבה כבוד הרב.

  • 10.05 15:29

    שלום כבוד הרב, יש סיסמא חדשה בביתנו בזכות כבוד הרב, הבת שלי התלוננה בפני שאחותה נותנת לה "גבסות", אמרתי לה יש לי רעיון, מהיום כשהיא נותנת לך גבסות, את אומרת "אי" וקופצת משמחה ושרה: "עבדו את ה' בשמחה". היא סיפרה לי הבוקר, שאחותה נתנה לה גבסה והיא רקדה ושרה "עבדו את ה' בשמחה", וזה עבד ועוד איך עבד, במקום שתתפתח מריבה וויכוח כמו תמיד, נהיה הפוך, ברוך הוא וברוך שמו, שזכינו בעצות ורעיונות מכבוד הרב, שיהיה שבת שלום ומבורך (אמן), תודה רבה רבה על הכל.

  • 10.05 15:29

    אין ספק שהדגש שהרב היקר מייחס חשיבות עליונה לנושא השמחה, זהו שובר שוויון שמסייע לכל אדם לצלוח את כל אתגרי החיים. במקרים רבים שמעתי את הרב היקר מעביר מסרים על חשיבות השמחה לציבור. בסדרה הנוכחית נושא זה הוא מרכזי. בנוסף, הרב היקר מעביר את המסר לתפיסתי בשליחות שמושפעת מגורמים שונים (אמת, שליחות ועוד). יישר כח עצום! בהזדמנות זו אני מאחל לרב היקר: המשך הצלחה וברכה גדולה בהמשך. 🌹שבת שלום ומבורך לרב היקר🌹 (אמן).

  • 10.05 15:28

    רבנו אתה עושה כל כך טוב על הנשמה אני פשוט "מת" עליך כן יותר נכון ב"ה חי בזכותך ומקשיב לך יום ולילה יה"ר שהשי"ת יתן לך שנים ארוכים שנוכל להנות מחוכמתך עוד שנים רבות 🙏❤️ (אמן)

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים