טוען...

איסור אכילה מסעודת גוי

 בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק
 תאריך פרסום: 22.02.2015, שעה: 14:53

הורדת MP4 הורדת MP3


בתחילת בריאת העולם ראה הקב"ה שאין העולם יכול להתקיים בדין, אז מתחילתו של העולם ראה הקב"ה שאין העולם יכול להתקיים בדין, מה עשה? שיתף שם הרחמים וברא את העולם, שנאמר "בראשית ברא אלהים" השם הזה מידת הדין, כי מידת אלהים הוא דין, ואח"כ כתיב בפרק ד' פסוק ד' "ביום עשות ה' אלהים ארץ ושמים". אז מקדים קודם שם הויה שזה שם של רחמים, ואח"כ שם אלקים זה שם של דין.

ומצאתי טעם הגון שכתב הרב הגאון בעל המחבר תורת חיים במסכת חולין דף פ"ו ע"א. הענין שהצדיקים נתפסים בעוון הדור, וזה מופיע בשבת ל"ג עמוד ב', לפי שהמידה של דין רוצה לכלות את העולם כשאין עושים את רצונו של המקום, והקב"ה ברחמיו מרחם על כל מעשיו. ולכן שיתף הקב"ה מידת רחמים שהוא שם הויה, עם מידתה דין אך מידת הדין מקטרגת ומבקשת שיעשה הקב"ה דין בעולם. מה עושה הקב"ה? בשעה שלא עושים רצונו של מקום מידת הדין מקטרגת ורוצה שיעשה דין כדי לכלות את העולם, ולכן הקב,ה שיתף את מידת הרחמים, שזה השם של הויה, עם מידת הדין, וכשהיא מבקשת ומקטרגת שיעשה דין בעולם, מה עושה הקב"ה? נותן למידת הדין צדיק אחד שהוא שקול כנגד כל העולם, ובזה הוא משתיק את הדין ומציל את העולם, אבל כשמת צדיק אחד נולד במקומו צדיק אחר בסוד "וזרח השמש ובא השמש", עד כאן דבריו של הגאון מורינו הרב חיים שור במסכת שבת.

נבאר את הדברים קצת, נפתח אותם. אז מה זה שכתוב כשמידת הדין מקטרגת ורוצה לכלות את העולם, הקב"ה שיתף את מידת הרחמים עם מידת הדין, ואז הוא נותן צדיק אחד שהוא שקול כנגד כל העולם?

אלא נראה לפרש, וזה לשון התורת חיים שם על פי מדרש שיר השירים רבה פרשה א' י"ד, דאמר הקב"ה לאברהם, בשעה שבניך באים לידי עבירות ומעשים רעים, אני רואה איזהו אדם גדול שבהן שיכול לומר למידת הדין די, ואני נוטלו וממשכנו בעדם, שנאמר בשיר השירים א' י"ד, "אשכול הכופר דודי לי" אשכול – זה איש שהכל בו, מקרא ומשנה תלמוד תוספתות ואגדות, הכופר – שמכפר עוונותיהם של ישראל, דודי – שיכול לומר למידת הדין די. וזה  צריך טעם, למה כל העדה יחטאו ועל הגדול שבהם שלא טעם טעם חטא יקצוף? וגם מהו הענין שצריך לומר למידת הדין די? על כן נראה לפי שהקב"ה ברא עולמו במידת הדין ובמידת הרחמים, שאילו בראו כולו דין לא היה יכול העולם להתקיים, ואילו בראו כולו רחמים לא היה נענש אדם מעולם, לכך שיתף אותם יחד שאם יתחייב העולם יתן לכל אחת מן המידות חלק אחד. דהיינו חצי העולם למידת הרחומים וחצי עולם למידת הדין. ולפיכך כששונאי ישראל חייבים כליה, ויוצא הקצף מאת ה' וצריך ליתן למידת הדין ולמידת הרחמים לכל אחת חלקה מחצה על מחצה, מה עושה הקב"ה? מחלק את ישראל לשני חלקים שוים, דהיינו גדול הדור הוא חלק אחד וכל ישראל הם חלק שני, כי גדול הדור האמיתי שהוא נקרא אשכול הכופר, איש שהכל בו, והוא יהיה הכפרה על ישראל, הם שקולים, הם זה כנגד זה. וכולם תלויים בו אם כן נמצא שהכל בו.

והיה מן הראוי שמידת הדין תיטול את כל ישראל לחלקה לעונשה על פי הדין, כיון שהם חטאו ונתחייבו כליה, ומידת הרחמים תיטול את גדול הדור לחלקה לרחמו, אלא לפי שהוא יתברך בתחילתה בריאה הקדים את מידת הרחמים למידת הדין, לכן מידת הרחמים קודמת לברור לעצמה חלק היפה שבהן, ונוטלת בכל פעם את כל ישראל לחלקה שהוא החלק היפה והגדול שבהם, בכדי שיתקיים העולם.

זהו הטעם שהקדים הקב"ה מידת הרחמים למידת הדין, כדי שהיא תוכל לתבוע ראשונה, ומה היא תובעת, את החלק הגדול והיפה שזה כלל ישראל. אמנם זהו דוקא מדובר בגדול הדור שאין כמוהו, שעליו נאמר "אשכול הכופר", איש שהכל בו, מקרא משנה וכו'. שאז שקול הוא ככל ישראל, ודי לה למידת הדין שתיטול אותו לחלקה, אבל אם הוא אינו גדול כל כך להיות שקול ככל הדור, אז אין די לה למידת הדין וצריך הקב"ה לצרף כמה גדולי דור להדדי ביחד, עד כדי שיהיו שקולים ביחד ככל הדור, ונותנת מידת הדין את כולם לחלקה, זה מה שאנחנו רואים בשנים האחרונות. זהו שאמר במדרש, אני נוטל הגדול שבהן שיכול לומר למידת הדין די לך בגדול הדור הזה שהוא לבדו שקול ככל ישראל, שאם אין אחד כזה שיוכל לומר למידת הדין די, אז יצטרכו לקחת כמה. אבל הקב"ה דואג, שהוא משתיק את הדין ומציל את העולם וכשמת צדיק אחד נולד במקומו צדיק אחר, כמו שכתוב בספר קהלת א' פסוק ה' "וזרח השמש ובא השמש". אנחנו לא יודעים שזרח השמש ובא השמש הוא שוקע במערב? אלא עד שלא ישקיע הקב"ה שמשו של צדיק, הוא מזריח שמשו של צדיק חברו, עד שלא שקעה שמשו של משה, הזריח שמשו של יהושע. עד שלא שקעה שמשו של עלי זרחה שמשו של שמואל, יום שמת רבי עקיבא נולד רבי, רבינו הקדוש. כשמת רבי נולד רב יהודה, כשמת רב יהודה נולד רבה, כשמת רבה נולד רב אשי, ללמדך שאין צדיק נפטר מן העולם עד שנברא צדיק כמותו. ולמה זה? הטעם שמיד מוכרח להיות במקומו צדיק אחר, משום שאין תקומה לעולם בלא זה. כי אם תתבע מידת הדין שיעשה הקב"ה דין בעולם, מוכרח להיות צדיק אחד שעל ידו ישתיק הקב"ה את הדין להציל את כל העולם. ולכן מדויק בלשון רבינו שכתב שיטול את הצדיק אחד שהוא שקול כנגד כל ישראל, וצדיק אחר נולד ויהיו ישראל חיים וקיימים. עד כאן זה הפתיחה.

ואנחנו מתקרבים לפורים, ויש קושיא גדולה בפסוקים במגילה, ואפשר יהיה לתרץ אותם על פי ההקדמה הזאת.

כתוב במגילת אסתר פרק ג' פסוקים ה' ו' "וירא המן כי אין מרדכי כורע ומשתחוה לו. "וימלא המן חימה, ויבז בעיניו לשלוח יד במרדכי לבדו, ויבקש המן להשמיד את כל היהודים אשר בכל מלכות אחשוורוש, עם מרדכי, לכאורה קשה, מרדכי לבד לא רצה להשתחוות, הוא ביקש המן לעקור ולאבד את כל היהודים, תקח את מי שחטא כלפיך בעיניך, תעניש אותו, מה אתה מעניש את כל העם שלו?

הנראה לתרץ, כי הנה ידוע כמו שכתוב במגילה י"ב, שישראל שבאותו הדור היו חייבים כליה, מפני שהשתחוו לצלם של נבוכדנצר, תשע שנים לפני כן, או מפני שנהנו מסעודה של אותו רשע אחשוורוש. והנה המן והשטן היו מקטרגים על זה, ומידת הדין היה נותן שיכלו ישראל כולם, ולכן היה המן מתיירא שהקב"ה יעשה כן, שיטול את הצדיק אחד שהוא שקול כנגד כל ישראל, וצדיק אחר נולד ויהיו כל ישראל חיים וקיימים. ולכן כתוב "ויבז בעיניו לשלוח יד" במרדכי לחוד, כי בזה יהיה לישראל כפרה במיתת הצדיק האחד, שלפי שמרדכי היה שקול כנגד כל ישראל, ולכן ביקש המן והשטן להשמיד את כל היהודים אשר בכל מלכות אחשוורוש.

אז מה רואים פה, רואים שהמן הבין, המן הבין שמה יקרה כאן? אם הוא יהרוג רק את מרדכי, יישארו כל ישראל, ואם הוא יהרוג את מרדכי אז ברגע שה' ממית צדיק הוא ממית תחתיו, אז הוא לא יצליח לכלות את זרע ישראל, לכן היה מתיירא מזה, ואז ישראל יהיו חיים וקיימים, לכן כתוב "ויבז בעיניו לשלוח יד במרדכי לבדו" כי בזה יהיה לישראל גם כפרה במיתת הצדיק האחד, אפילו שהם חטאו, לפי שמרדכי היה שקול כנגד כל ישראל, ולכן ביקש המן והשטן להשמיד את כל היהודים אשר בכל מלכות אחשוורוש.

והנה לדעה שאמרו במגילה שם שישראל שבאותו הדור היו חייבים כליה, מפני שהם נהנו מסעודתו של אחשוורוש, אין לומר משום שהם אכלו מאכלות אסורות הם התחייבו, שהרי כתוב "והשתיה כדת אין אונס", הפירוש, לפי דת כל אחד ואחד היה השתיה, וישראל שאסור להם יין נסך ויין של גוי, לא היו משקים להם אלא מיין של ישראל, ושמשים של ישראל היו מוזגים להם, דהיינו המלצרים היו שלהם, וכן המאכלים וכן המאכלים הביאו אותם ישראל, וזה היה בישול ישראל, כיון שאחשוורוש לא אנס אותם לאכול ולשתות מהש אסור להם, ככתוב "אין אונס" ו"לעשות כרצון איש ואיש" אז מה היה החוב שלהם והחטא שלהם? כי אותו רשע כיוון בסעודה שהזמין את ישראל כדי להוריד שפע שיורד מלמעלה שלא ישפיע בשכינה אלא בסתרא אחרא, בצד של הטומאה, ולכן הזמין את ישראל כדי למשוך להם לסתרא שלו, לצד שלו, והוא סוד הטלת הזוהמה, כיון שהשפע יהיה יורד לישראל על ידי הסתרא אחרא. אז מה היה הפטנט של אחשוורוש? הפטנט שלו היה, לגרום שהשפע ירד דרכו דרך שרי אומות העולם שלו, ואז ישראל יהנו ממה שהוא משך מלמעלה דרכו, וממילא השפע שנוחת מלמעלה לא ישפיע בשכינה אלא בסתרא אחרא, ולכן הוא הזמין את ישראל כדי לגרום להם שהם יאכלו מהצד שלו, וזהו סוד הטלת הזוהמה שהטיל הנחש הקדמוני לאדם הראשון ולחוה על ידי אכילת עץ הדעת. כיון שהשפע יהיה יורד לישראל על ידי הסתרא אחרא, ולכן זה רמוז, המן הרשע בחטא עץ הדעת, כמו שאמרו חכמים ז"ל בחולין קל"ט, המן מן התורה מנין? ככתוב "המן העץ" רמז שיתלה על העץ אומר רש"י, מפני שגם כוונת המן ואחשוורוש היה להטיל זוהמה בישראל ולקחת את השפע לסתרא אחרא, וזהו ענין הזוהמה שמטילים הגויים בעוונותינו הרבים בקדושה בגלות המר, על ידי שהם ראשונה ליניקה, ומקבלים השפע על ידיהם, כמו שנאמר באיכה א' פסוק ה' "היו צריה לראש" וזה הסוד שבגמרא בעבודה זר הח', ישראל בחוצה לארץ עובדי עבודה זרה בטהרה, רש"י אומר בטהרה, כלומר בלא כוונה ואין שמים על לב, שבעצם כל היניקה שלהם שם מצד הסתרא אחרא. ולולא שלא היו ישראל נהנים מסעודתו של אותו רשע, לא היה אותו הרשע פועל כלום, כי הקדושה לא היתה מקבלת שום שפע מהסתרא אחרא, אבל כיון שהיו ישראל נהנים מסעודתו של אחשוורוש, היה כאילו כביכול ינקו  מסתרא אחרא, ובזאת הסעודה גרם להטיל זוהמה בישראל אף על גב שהיו אוכלים ושותים מאכל כשר ומשקאות מותרים, נחשב להם כאילו אכלו מסעודה של סתרא אחרא. זה היה החטא הגדול שלהם, שנהנו מסעודתו, לא שאכלו, שנהנו, פירושו ההמשכה שהוא המשיך להם את הסעודה היה מצד הסתרא אחרא. על כן צריכים אנו להזהר כשאומות העולם עושים סעודה שלא ליהנות מאותן הסעודות כנזכר, חוץ אם הערל משדר לישראל חיות ועופות ודגים וכיוצא בהם לבית ישראל, אבל שיש בהם חיות, זה מותר, כי עדיין לא חלה עליו הטומאה של הנכרי, אבל בביתו של הנוכרי אסור לאכול עמו, אפילו אם אוכל מאכל כשר ושותה יין כשר, וכל מי שלא נזהר בדבר הזה אזי חטאו וענשו גדול מאד, והשכינה בכו תבכה על אותן הנשים. וראיה לדבר, שבשביל עבירה זו היו כלל ישראל חייבים כליה בימי המן ואחשוורוש, ועל כן רצה מרדכי לבדו שלא ליהנות מסעודתו של אותו רשע, כדי שבזכותו יהיו ניצולים כלל ישראל. ואף בימי מרדכי רצתה מידת הדין לפגוע בכלל ישראל שהיו באותו הדור, כמו שאמר הקב"ה בימי משה, במדבר ט"ז כ"א, "ואכלה אותם כרגע", ז"א אותו דבר רצה הקב"ה לעשות בדור של מרדכי "ואעשה אותך לגוי גדול", רצתה מידת הדין להרבות את זרעו של מרדכי כחול הים, רק מרדכי ביטל את הגזרה בתפילתו, כמו שביטל משה רבינו את הגזירה בתפילתו. אז רצה הקב"ה להעמיד ממרדכי כמו ממשה רבינו את כל עם ישראל מחדש, רק הוא ביטל את הגזרה כמו שביטל משה רבינו. אז ז"א, מפה רואים כמה חמור לאכול במקום שאתה נמצא אצל גויים ואפילו אתה אוכל מה שמותר ומה ששלך.

וזהו מה שכתוב באסתר ד' פסוק א' "ומרדכי ידע" רצה לומר שידע את תוכן הדבר שהגזירה באה על ידי הפגם הגדול שפגמו בשכינה עבור שהיו ישראל נהנים מסעודתו של אותו רשע, לכן "וילבש מרדכי שק ואפר ויזעק זעקה גדולה ומרה. וילבש שק, מה מועיל שהוא לבש שק? לכפר על חטא זה ולהתיש כח של ארבע מאות איש, שהיו ארבע מאות איש עם עשיו הרשע בבואו ליעקב אחיו, ולכן כתוב "וירא יעקב מאד" מאותם ארבע מאות קליפות ומשחיתים שהיו עם עשיו, ולכן לבש שק, כי שק בגימטריא 400, כדי להתיש כח של עשיו הרשע. אז רואים שבפעולה קטנה אפשר להתיש כח של ארבע מאות כוחות של טומאה קליפות ומשחיתים, לבישת שק כמה מועילה.

ומרדכי הודיע לאסתר גודל הפגם הנעשה בסעודה של אחשוורוש, מיד כתוב "ותלבש אסתר מלכות", שלבשה רוח הקודש, ונתנה עצה לצום שלשה ימים ושלשה לילות, כדי לבטל את הזוהמה שהטיל המן באחשוורוש בסעודתן, ובזה יותש כח הזוהמה הנעשים על ידי אכילה ושתיה ההיא, ועל ידי הצום התישו את כח הזוהמה, וכנסת ישראל האירה כבראשונה. זה הסוד של ה-72 שעות, שזה נקרא תענית ארבעים, הכח שלה כל כך גדול של תענית ארבעים, שמי שעושה את זה במרוכז זה 72 שעות לילה ויום לילה ויום לילה ויום, או יום ולילה יום ולילה יום ולילה, מי שעושה אתז ה מתיש את כוחות הקליפה ומסיר מעליו כל הזוהמה. וזה גם רמז לרע עין, שזה גם עולה ארבע מאות, וזה גם כן הכוחות הרעים האלה שהם בעצם שולטים כנגד הקדושה.

מעתה מוכן לפנינו גם טעם לתענית אסתר, התענית הזאת נוהגים להתענות לדורי דורות, על כן צריך כל אחד ואחד לכוון בתענית אסתר ולהתפלל שםא נדבק בנו בגלות המר שאנו מקבלים שפע על ידי זה שלפעמים אוכלים אצל אומות העולם, וכל ישראל ערבים זה לזה, שתעמוד לנו זכות מרדכי ואסתר שתיקנו התענית וקבעו להתענות בו ביום בשלשה עשר באדר, כדי להתיש את כח האכילה. שישראל אוכלים בין האומות, אז הזכות של תענית אסתר יעמוד לנו לשבר ולהתיש ולהסיר את כח הסתרא אחרא שרוצה להדבק דוקא בקדושה, ועל ידי התענית מזדככים ומטהרים מן הפגם הגדול הזה. וכל מי שנזהר ואינו רוצה ליהנות מאחרים, ומכל שכן מן האומות, עליו נאמר בתהילים קכ"ח "יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך", אשריך בעולם הזה וטוב לך בעולם הבא. אז לכן צריך כל אחד להשתדל שלא לאכול אפילו אצל אחרים ולאו דוקא גויים, וכל מי שנזהר ואינו רוצה ליהנות מאחרים, ומכל שכן מן האומות, עליו נאמר "יגיע כפיך שלך כי תאכל, אשריך וטוב לך". ועל זה אמרו כבר חכמים בגמרא המצפה לשולחנם של אחרים אין חייו חיים, יש כאלה מחכה, מתי יזמינו אותו, מתי יאכל פה שם, מסעודה לסעודה הוא חי, את שלו בקושי הוא אוכל, אוכל לחם העצבים. אז לכן אדם צריך לאות עד כמה האכילה יכולה לקלקל, שאכילה בהיתר גרמה לכליה חלילה לשונאי ישראל, דור שלם היה נמחק, והיה נשאר רק מרדכי שלא אכל, ולא נהנה, כמה צריך להזהר ממאכלות אסורות, זה מדובר בהיתר, רק אכלת במקום שנמשך מכח הסתרא אחרא, אבל אם אתה אוכל דבר אסור, שזה הסתר אאחרא בהתגלמותו, אז מה העונש של בן אדם כזה, חוץ ממה שהוא מטמטם את עצמו. הרב בעדני אמר, מה אנשים מטומטמים בהמות? הוא צודק, בגלל שאוכלים עטרה ובית יוסף אמרנו, זה מטמטם, ברגע שאדם אוכל דברים כאלה זה טמטום גמור, שהרי אפילו אם אוכלים היתר רק במקום תחת שליטת הגויים זה כבר מחייב כליה.

אז לכן צריכים לבדוק בש"ס מה אוכלים, ואז אולי הם יבינו מה קורה סביבם ואולי ישכילו ויצליחו עוד לפני יום הבחירות להחליף את העבריין המורשע ואולי יעלו קצת במנדטים, אולי, לך תדע. אבל כמו שאני רואה נו צ'אנס, ש"ס זה ש"ס, אוי לך ש"ס, אוי לך ש"ס, איך זה שמת עלינו פס.

רבי חנניה בן עקשיא אומר, רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם....

  •    שיתוף   

הרצאות קרובות

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 22.12 11:04

    לכבוד הרב אמנון יצחק שליט"א, ב"ה רציתי לשתף את כבוד הרב בכמה מקרים מרגשים שזכינו לראות בזכות ברכותיו הקדושות: לפני זמן מה, נכדתי הקטנה אושפזה בבית מרפא בעקבות וירוס קשה (ל"ע). ביקשתי מהרב לברך אותה, וברוך השם, בזכות הברכה, היא החלה להתאושש וחזרה הביתה מוקדם מהצפוי, הרבה לפני הזמן שהרופאים העריכו. בנוסף, גיסתה של כלתי היתה במצב קשה והרופאים קבעו שעליה לעבור ניתוח דחוף (ל"ע). ביקשתי מהרב ברכה עבורה, וכבר ביום למחרת, לפני הניתוח, ערכו לה צילום נוסף. להפתעת הרופאים, הכל נעלם כאילו לא היה, והם עמדו משתאים. הם הגדירו זאת כ"נס של חנוכה"! אנחנו מלאים שמחה והכרת הטוב לבורא עולם על הניסים הגלויים שזכינו להם. תודה רבה לרב על הברכות, התמיכה, ההדרכה והמסירות האינסופית שלו למען עם ישראל. תודה לך על כך שאתה עבורנו מקור השראה אדיר, המקרב אותנו לעבודת השי"ת מתוך שמחה, אמונה ויראת שמים. אני פונה לכל אדם באשר הוא: בדור המורכב שלנו, הצמדות לרב צדיק כדוגמתך, והדבקות במידותיך, הן בדרך להתחזקות רוחנית אמיתית ולקבלת כוחות להתמודדות עם אתגרי החיים. תודה לך הרב שאתה מאיר לנו את הדרך בעצות טובות וכלים לעבוד את השם יתברך מתוך שמחה וביטחון. מתפללים ומבקשים: יה"ר שהקדוש ברוך הוא יתן לך כוחות אדירים להחזיר את כל עם ישראל בתשובה שלמה, ולקרב לנו במהרה את הגאולה בחן, בחסד וברחמים מאוצר מתנות חינם (אמן). בברכה ובהכרת הטוב, אוהבים אותך אנחנו וקהילות פז.

  • 22.12 11:02

    שלום, כבוד הרב שליט"א אנחנו רוצים לפרסם נס גלוי שנעשה לנו ע"י ה' יתברך בשבת קודש. יש לנו מתקן במקרר של "משמרת השבת" (השבת בעידן הדיגיטלי | הרב אליהו בייפוס shofar.tv/lessons/7123) שביום חול מציג את הספרות "00" ובימי שבת וחגים "05" ומכבה את מה שלא צריך. השבת לא שמנו לב וככל הנראה בגלל הפסקת חשמל שהיתה השבוע זה השתבש ונשאר על מצב של יום חול. הבנות שמו לב לזה רק לאחר ששבת כבר נכנסה, כשהבן הקטן פתח את המקרר ונדלק האור. כשחזרנו מהתפילה ניסינו למצוא בהלכה: מה אפשר לעשות? ונשארנו ללא פתרון וללא מזון נגיש לסעודות שבת. המקרר עם צג דיגיטלי כך שזה עוד יותר מסבך את העניין. ב"ה לחמים לסעודה הראשונה היו לנו ורק השתיה והסלטים נשארו במקרר, התחילו לצוץ כל מיני רעיונות איך "לעזור" להקב"ה לעזור לנו... תוך כדי אחת הבנות הציעה בואו נשיר: "עבדו"... ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) קמנו ושרנו במעגל (באופן המותר בשבת כמובן...) סביב השולחן "עבדו", עם כל סיבוב השמחה גברה והדאגה פחתה, התחלנו לקבל בשמחה את המצב. לאחר כמה כ-7 דקות תוך כדי הסיבובים, אשתי הביטה לעבר הצג של "משמרת השבת" וזעקת פליאה יצאה מפיה, הצג השתנה למצב שבת! ומופיעות בו הספרות "05"!!! ישתבח שמו לעד! לא יאומן כי יסופר! נס גלוי! במקום! סיימנו את ה-15 דקות שירה וישבנו בשמחה לסעודת שבת. תודה רבה לרב היקר שכל הזמן דואג לתת לנו עצות נפלאות, טובות ומועילות. תודה על הזכות להכיר את בורא עולם יותר טוב בכל פעם! בברכה והערכה רבה שבוע טוב ומבורך (אמן) משפחת טביב (הי"ו) מחשמונאים. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

  • 19.12 18:12

    צהרים טובים. ראשית תודה על שמשתדל לעשות עבודה טובה ולעזור לעם ישראל. יש לי מטופלת שלא היה לה ילדים (ל"ע) וב"ה כשראתה סרטון של הרב אמנון יצחק על אותה אשה שלא היה לה ילדים ששמה כיסוי ראש ולאחר שנה נפקדה (ברית מילה של הנכד של מיכל בניטה מהסרט כוחה של מצוה shofar.tv/videos/16379) וככה גם היא עשתה ולאחר 8 שנים נפקדה ב"ה; היתה שמה כיסוי ראש רק בשבתות וכששמעה את הסרטון קיבלה על עצמה לשים כל הזמן ובאותו חודש נפקדה!

  • 19.12 10:55

    חזק וברוך וישר כחך כבוד הרב אמנון יצחק שליט״א על כל לימוד התורה, המוסר, עבודת המידות, היראת שמים, החזרה בתשובה של המונים בכל העולם, החסד, המסירות נפש בהפצת האמת ובהשפלת השקר שב"ה כבוד הרב משפיע באהבת ישראל ללא גבולות ובהתמדה למעלה מ-40 שנה, אין מילים מספיק להביע את הכרת הטוב ותודות בלי סוף על הכל. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים: שיתמלאו כל משאלות הלב הענק של רבנו לטובה ולברכה ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה וברחמים רבים (אמן) בהערכה ובהוקרה רבה משפחת: סי. א.

  • 19.12 10:54

    בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על דרשה מרתקת ומיוחדת. (ימי החנוכה - חלק י' 19.12.2024) יה"ר שהשם יתברך ישמור על הרב היקר בבריאות איתנה, רמ״ח אברים ושס״ה גידים ושכל משאלות ליבך יתגשמו במהרה אמן!

  • 17.12 10:25

    בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!

  • 15.12 12:32

    בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.

  • 15.12 12:30

    כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).

  • 12.12 16:27

    בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!

  • 10.12 16:59

    אם אפשר גם לספר לרב, כמה אני חייב לו את חיי. כל מה שנעשה טובה לרב - אנו עושים פי אלף להציל את חיינו! ב"ה הרב כל כולו צדיק אמת, כל כך הרבה חסד לטובת הכלל שאי אפשר לתאר. הייתי בן למשפחה דתית רגילה, חיים אורח חיים דתי בלי יותר מדי שיעורי תורה והתקרבות לצדיקים... ואיך לא, עם הגיל מגיעות השאלות והאפיקורסיות וכו' "חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר" (תהלים כה, ז). ולפני צבא (צה"ל...) הלכתי למכינות תורניות לפני צבא ולישיבה ולא מצאתי את מקומי. וכנראה השי"ת ראה את כוונתי הטובה והשתדלותי וראה זה פלא, מכמה סרטונים ביוטיוב של כבוד הרב נעשתה בריאה חדשה! ולכן כתבתי: "הייתי". ממש כל הקושיות תורצו, כל הבורות נסתמו ונהייתי "מכור" לשאלות ותשובות של הרב שליט"א ומיד תפסתי עצמי בידיים וצעקתי להשי"ת: 'היכן אני בעולם?! אוי לי על ההבל וריק! חיי השקר, עולם השקר! כל ההצלחות המדומינות והתאוות הנמאסות...' והשי"ת מרחם עלי כ"כ והיו ימים אלו בדיוק תחילת הימים הנוראים! וסיבב השי"ת לטובה שאשב ואלמד כמו שמעולם לא למדתי בכזאת יראה והשתוקקות וצמאון לאמת. ומקשיב כל יום לשיעורים של הרב וב"ה גם בתוך עזה שומעים את הרב, ומאז אין יום בלי רצון וכיסופים טובים להתקרב להשי"ת, לאמת, לצדיקים, לתורה הקדושה. אז באמת בסך הכל רציתי לבקש מהרב ברכה והצלחה למסור לו את אהבתי הערכה והוקרה אין סופית וכמובן לקבל עלי משהו להיות עבד השם ויה"ר שהשי"ת ישמור בריא ושלם בגופי נפשי רוחי ונשמתי (אמן) באהבה ויראה ושמחה עצומה.

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים