טוען...

גהינום טוב מאד | הרב אמנון יצחק שליט"א

 בית כנסת קהילות פז, בני ברק
 תאריך פרסום: 29.09.2013, שעה: 06:37

הורדת MP4 הורדת MP3


http://live.shofar-tv.com/videos/3189
29-9-13
"וירא אלהים את כל אשר עשה והנה טוב מאד". אמרו חכמים ז"ל, והנה טוב מאד - טוב זה המוות, מאד זה גיהינום. לבד מהפירוש הפשוט שהגיהינום טוב הוא לעולם מפני שהוא מטיל אימה ופחד על הבריות מלעבור על דברי תורה, יש עוד דבר בגו כי הנה לכאורה ענין של גיהינום תמוה מאד, מכיון שמה שעבר עבר, ואת הנעשה אין להשיב, העבירה כבר נעשתה, והרי זה עכשיו נעוות לא יוכל לתקון, שהרי אין ביד האדם לשוב אז בתשובה, אם כן היסורים הללו יסורי הגיהינום על שום מה הם באים?
אז קודם כל חכמים ז"ל אומרים לנו שהקב"ה כשאמר "וירא אלהים את כל אשר עשה והנה טוב מאד'" טוב זה מוות ומאד זה גיהינום. אז פירוש פשוט זה שהטוב מאד בגיהינום שזה המונע הכי גדול שיש לאדם מלעבור עבירות, כי בזכרו שהוא צריך להכנס לגיהינום אז זה מעודד אותו לא לעשות עבירה. זה הדבר הפשוט.
אבל יש עוד דבר, ונשאלת השאלה מה הצורך בגיהינום מצד עצמו מעבר לעונש שמרתיע, הרי אם אדם עבר עבירה ואת העבירה כבר לא ניתן להשיב, והיא נעשתה והוא כבר נמצא שם, ושם אין תשובה, אז היסורים הללו של הגיהינום על שום מה הם באים לאדם?
התשובה היא כי החוטא בעצמו, כיון שהוא נמצא כבר בעולם האמת אז הוא מבין את חומר החטא שהוא עבר, שמה הוא תופס מה הוא עשה ונגד מי, ואז הוא מבין את גודל הפגם שהוא פגם ע"י חטאיו, לא רק כלפי עצמו סביבתו ועולמות עליונים, ואז הוא מתוך הכרתו לא מוצא מקום לעצמו, כמו שאנחנו אומרים אני לא מצאתי מקום איפה לברוח, אין לו איפה למצוא מקום לעצמו, והוא לא רואה לעצמו כל תקנה אלא בקבלת עונש על מעשיו, כפי מידת הדין והמשפט העליון. כמו שאמרו חכמים ז"ל, בוא וראה שלא כמידת הקב"ה מידת בשר ודם, מידת בשר ודם מתחייב אדם הריגה למלכות, עשה עבירה שחייבים עליה הריגה, מטילין לו חכה לתוך פיו כדי שלא יקלל את המלך, סותמים לו את הפה כדי שלא יקלל את המלך. מידת הקב"ה - אדם מתחייב הריגה למקום, שותק, שנאמר "לך דומיה תהילה", ולא עוד, אלא שמשבח, שנאמר "תהילה". ולא עוד, אלא שדומה עליו כאילו הוא מקריב קרבן, שנאמר "ולך ישולם נדר". ז"א בשעה שהאדם מבין מה הוא עשה, הוא מעוניין בעונש. אז קודם כל הוא שותק, הוא לא מתריס נגד העונש כי זה רצונו, דבר שני הוא אומר תהילה לה', וכאילו מקריב קרבן. היינו דאמר רבי יהושע בן לוי, מהו הכתוב "עוברי בעמק הבכא מעיין ישיתוהו גם ברכות יעטה מורה"? עוברי אלו בני אדם שעוברים על רצונו של הקב"ה, עוברי בעמק - מעמיקים להם את הגיהינום, עוברי בעמק הבכא - שהם בוכים ומורידים דמעות כמעיין של שיתין. עוברי בעמק הבכא גם ברכות יעטה מורה - שמצדיקים עליהם את הדין ואומרים, רבונו של עולם, יפה דנת, יפה זיכית, יפה חייבת, ויפה תיקנת לרשעים גיהינום וגן עדן לצדיקים, מצדיקים עליהם את הדין וחוזרים כל פעם, יפה דנת, יפה זיכית, יפה חייבת ויפה תקנת גיהינום לרשעים וגן עדן לצדיקים.
נמצא שעל ידי הגיהינום בא לידי גילוי ההכרה באמת האלקית, לכך נאמר על כל הבריאה "כי טוב", "וירא אלהים כי טוב", ואילו על הגיהינום נאמר "טוב מאד", טוב זה מוות, מאד זה גיהינום, הרי שהחסד שבבריאת הגיהינום גדול מן החסד שבבריאת העולם, בריאת העולם זה טוב וגיהינום זה טוב מאד, גדול החסד בגיהינום שאדם זוכה להכיר את האמת, לעומת בריאת העולם שאדם חי פה בשקר, על כן גדול מאד הוא הטוב המתבטא בהכרת האמת עד שכל היסורים שבעולם הזה ובעולם הבא כדאים הם בשבילו.
נו, אז אחרי שהבנו את זה, לא כדאי להשיג את האמת בעולם הזה? במקום להגיע לשם ולהכיר אותה ולבקש גיהינום ועונש בהתאם למה שמגיע וזה יכול לקחת נצח, לא כדאי? אז אם כדאי לאדם שיגיע לעולם האמת ויראה את האמת, יהיה כדאי לו כל היסורים לעבור בשביל לתקן את מה שהוא עשה, אז פה בעולם הזה קצת בזיונות בשביל לעמוד עם האמת מול השקר הגדול, לא שווה? שווה ועוד איך, צריך לחייך, צריך לחייך שאדם נמצא באמת וכל העולם בשקר, צריך לחייך, להגיד מזכנים, מה מחכה לכם, מחכה לכם טוב מאד, טוב מאד מחכה לכם, מחכה לכם גיהינום, שמה תכירו את האמת, חבל, אפשר להכיר את זה פה, לא כדאי? אבל ככה זה עלמא דשקרא, הכל עטוף כמו סוכריות, הכל במאמרים כאלה וכאלה ודיבורים כאלה וכאלה ולחשושים כאלה וככה ממתקים את הגלולה המרה ומעבירים את השקר עם עטיפה של אמת.
אבל מי שחכם, יעדיף לקבל כל יסורים שבעולם ולא ישנה בדיבורו, וילך עם האמת עד הסוף, ואפילו אם יצטרך להקרא שוטה כל ימיו לא יהיה רשע שעה אחת לפני המקום ברוך הוא. וכשיגיע לעולם האמת אז הוא יגיע ישר לגן עדן, יפה דנת, יפה זיכית ונתת גן עדן לצדיקים, עדיף מלהגיד יפה חייבת ודנת את הרשעים לגיהינום, עדיף. עד היום קרח ועדתו חוזרים על הטקסט הזה, עד היום. אתה אמת ושמך אמת וצריכים להכיר את האמת כי חותמו של הקב"ה אמת, וללכת באמת תמיד ושלא נצטרך להכיר אותה דווקא בגיהינום. יהי רצון שנשכיל להבין זאת ונתחיל מהיום לעבוד על זה.
רבי חנניה בן עקשיא אומר....

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 12.05 10:40

    שבוע טוב. לרב אמנון יצחק היקר תודה רבה על השיעורים שלך, בעיקר אני אוהבת ת'שאלות והתשובות שלך.

  • 11.05 21:46

    ב"ה תבורך🙏🏻תבורך🙏🏻הרב שבת שלום ומבורך 🌹🌹🌹🌹 ממש מרגש כמה אנשים יודעים להעריך את כל העזרה שאתה עושה לעם ישראל. השם יתברך 🙏🏻 יזכה אותך ואת כל הקרובים אליך לישועות וברכות מהשם יתברך🙏🏻 ויה"ר שכל משאלות לבכם יתגשמו לטובה אמן.

  • 11.05 21:46

    שלום לכבוד הרב! בהמשך לשיעורי כבוד הרב על השמחה (shofar.tv/lessons/17147), כשלוש שעות לפני כניסת השבת נתקענו ללא חלב לילדים ולנו הסתובבתי למעלה מחצי שעה לחפש חלב ברחבי איזורינו בבני ברק מסתבר מכמה סוחרים בחנויות שיש חוסר רציני בחלב בכשרות עדה חרדית של תנובה בלבד שרק זה מה שאנחנו שותים בקפ"ז. שרתי בדרכי עבדו עבדו.. לא התייאשתי ועשיתי סיבובים בשמחה! בסופו של דבר אכן מצאתי מינימרקט אחד שנשאר לו כמה שקיות אחרונות שהוא גם היה האחרון באיזורנו שאני מכיר לפני החזרה הביתה! ב"ה קניתי מספיק חלב לכמה ימים טובים "בשמחה ובטוב לבב" כפי שכבוד הרב לימד אותנו תודה רבה לרב על הלימוד הנפלא שבין דבר גדול, בין דבר קטן שאנחנו צריכים כמו חלב סך הכל, ניתן להשיג אם רק נהיה בשמחה גמורה ונשיר! שבת שלום ומבורך לכבוד הרב ומשפחתו דוד ביטון.

  • 11.05 21:45

    כבוד הרב, שיהיה שבת מבורכת (אמן) בעודי שומעת את השיעור של השמחה (shofar.tv/lessons/17147) לפתע היתה אזעקה בעירנו - התחלתי לרקוד משמחה! הילדים שהיו רגילים להיות חיוורים - החלו לצחוק ושמחו בממ"ד פעם ראשונה בחיים!

  • 11.05 21:44

    שלום עליכם רבנו, ב"ה היום מוקדם יותר ירד החום לתינוק והוא מרגיש טוב יותר, שרנו סביבו: "עבדו-עבדו-עבדו את השם בשמחה!" והנה ברכת הרב ויישום לימודי קודשו - פעלו ישועה. תודה רבה רבה שבת מבורכת ושמחה.

  • 10.05 16:14

    ישתבח שמו לעד מלכנו איזה כיף להיות יהודי 🙏🏼 תודה רבה כבוד הרב שאתה מלמד אותנו תורה ומסייע לנו להבין את הזכות שזכינו לה שאנחנו הילדים של הקדוש ברוך הוא ויש לנו אין סוף סיבות לשמוח 😃😁 יהי רצון שהשי"ת יברך אותכם בכל הברכות כולם בשמחה בבריאות בשפע ובטוב לבב אמן שבת שלום ✨

  • 10.05 16:12

    כבוד הרב הרב אמנון יצחק שליט"א שבת שלום שמחה ומבורכת (אמן) לפני שעה נפל החשמל ברחוב שלי (ל"ע) ב"ה מיד זכרתי את דברי רבנו על היצר הרע שרוצה לעצור אותי מהכנות שבת מיד קמתי ושרתי: "עבדו את ה' בשמחה!" ורקדתי לא עבר מספר דקות והחשמל חזר תודה להשי"ת על הזכות להיות שייכים לצדיק אמת תודה רבה כבוד הרב.

  • 10.05 15:29

    שלום כבוד הרב, יש סיסמא חדשה בביתנו בזכות כבוד הרב, הבת שלי התלוננה בפני שאחותה נותנת לה "גבסות", אמרתי לה יש לי רעיון, מהיום כשהיא נותנת לך גבסות, את אומרת "אי" וקופצת משמחה ושרה: "עבדו את ה' בשמחה". היא סיפרה לי הבוקר, שאחותה נתנה לה גבסה והיא רקדה ושרה "עבדו את ה' בשמחה", וזה עבד ועוד איך עבד, במקום שתתפתח מריבה וויכוח כמו תמיד, נהיה הפוך, ברוך הוא וברוך שמו, שזכינו בעצות ורעיונות מכבוד הרב, שיהיה שבת שלום ומבורך (אמן), תודה רבה רבה על הכל.

  • 10.05 15:29

    אין ספק שהדגש שהרב היקר מייחס חשיבות עליונה לנושא השמחה, זהו שובר שוויון שמסייע לכל אדם לצלוח את כל אתגרי החיים. במקרים רבים שמעתי את הרב היקר מעביר מסרים על חשיבות השמחה לציבור. בסדרה הנוכחית נושא זה הוא מרכזי. בנוסף, הרב היקר מעביר את המסר לתפיסתי בשליחות שמושפעת מגורמים שונים (אמת, שליחות ועוד). יישר כח עצום! בהזדמנות זו אני מאחל לרב היקר: המשך הצלחה וברכה גדולה בהמשך. 🌹שבת שלום ומבורך לרב היקר🌹 (אמן).

  • 10.05 15:28

    רבנו אתה עושה כל כך טוב על הנשמה אני פשוט "מת" עליך כן יותר נכון ב"ה חי בזכותך ומקשיב לך יום ולילה יה"ר שהשי"ת יתן לך שנים ארוכים שנוכל להנות מחוכמתך עוד שנים רבות 🙏❤️ (אמן)

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים