מה כמעט מנע מיצחק אבינו את העקידה? - חלק ד | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 12.11.2020, שעה: 07:45
- - - לא מוגה! - - -
"וַיִּשְׁלַח אַבְרָהָם אֶת יָדוֹ וַיִּקַּח אֶת הַמַּאֲכֶלֶת לִשְׁחֹט אֶת בְּנוֹ" (בראשית כב, י)
מורגל בפיהם של חסידים שגם הסלקה דעתן דגמר צריך לימוד כל שכן סלקה דעתן דרחמנא בגמרא יש דבר שעולה בראשונה עולה בדעתנו כך לומר שזה יהיה הדין ובסוף במסקנה זה לא הולך כמו הסלקה דעתן בהתחלה בדרך כלל אבל זה לא אומר שאנחנו דוחים את הסלקה דעתן בקש אלא צריך כך אומרים החסידים שצריך לימוד צריך להבין איך עלה בדעתנו בהתחלה לומר כך אז כל שכן אם יש סלקה דעתן דרחמנא של הקדוש ברוך הוא מה עלי בדעתו של הקדוש ברוך הוא כשהוא אומר משהו בהתחלה ובסוף אנחנו רואים שזה לא ככה למסקנה כמו בעקדה בהתחלה ועלהו לעולה ואחר כך הורידה אז מה היה סלק דעתן מה היה על פי זה נלמד מניסיונו מניסיונו של אברהם אבינו בעקדה דבר גדול מאוד במידותיו של הקדוש ברוך הוא קודם כל זה ברור שאין מידת הקדוש ברוך הוא כמידת בשר ודם ואין להשוות ואין למדוד ואין כלום מידת בשר ודם לא מתחשבת עם עניינים של יחיד בדבר שנוגע לטובת הרבים אם יש יחיד ויש רבים כאילו טובת הרבים עדיפה על טובתו של היחיד ככה בדרך כלל העולם נוהג ודורשים מכל אחד שייעשה לטובת הכלל אפילו שהוא יפסיד בזה את ענייניו הרוחניים ויגרום רעה לנפשו אבל מידתו של הקדוש ברוך הוא אינ כן מאחר והקדוש ברוך הוא אלוהים אמת וחותמו אמת מידת האמת מחייבת וחי אחיך עמך פירושו חייך קודמין לחיי חברך כשאומרים בחי אחיך עמך אז זאת אומרת שאחיך יכול לחיות עמך אתה צריך להיות קיים בשביל שהוא יחייה עמך אבל לא לוותר על חייך בשביל חייו לכן חייך קודמין לחייו שניים שהלכו במדבר ויש להם ממיה אחת אם ישתו שניהם לא יעברו את המדבר ואם ישתה רקחת את כל הממי הוא כן יעבור את המדבר מה עושים במצב כזה כתוב וחי אחיך עמך חייך קודמין לחיי חברך מי שבידו ה ממיה לא צריך להתחשב בזה שהשני לא יצליח לעבור לא אומרים מוטב שימותו השניים ולא אחד אלא חייך קודמים וגם על עלפי האמת אין חשיבות לרבים היחיד כי אם במקרה בעלמה לא ככלל תמיד אבל בעיקר המציאות אין ייתרון לרבים על היחיד לפי כך נברא אדם יחידי שחייב אדם לומר בשבילי נברא העולם על כן על פי מידת האמת לא דרש מהאדם שיעביר את ענייני נפשו מפני תועלת הרבים ראשית השקפתו של אדם צריכה להיות לסדר ענייני נפשו מבלי הבת מאומה על טובת אחרים שחייו קודמין לכל והעניינים הנוגעים לאחרים הם בשורה השנייה וכן נוהגים למעלה עם כל אדם אם ראוי לעשות דבר מה לטובת אדם יחידי הראויה לנפשו לענייניו הרוחניים עושים לו מבלי להביט אם יגיע מזה נזק לרבים ואפילו לכל העולם כולו ככה בשמיים עושים מסתכלים בשמיים אם צריך לעשות משהו לטובתו של אדם אפילו שהוא יחידי שזה יועיל לנפשו לענייניו הרוחניים עושים את זה ולא מביטים אם יגיע נזק לרבים ואפילו לכל העולם ואפשר שיבטל כל העולם ולא יבטל מידת טובה ראוייה לעשות לאדם יחידי זו מידת האמת ככה מתנהגים בשמיים וכולי ואת זה אנחנו לומדים מסלק דעת של העקדה מה עלה בדעתו של הבורא יתברך כביכול ש אמר בהתחלה ועלהו לעולה שמפני שהיה ראוי לעשות דבר מה לטובת אברהם אבינו לנסותו ואלוהים ניסה את אברהם לעלותו למעלה למעלה יותר גדולה כמו שכתוב עה ידעתי כי יראה לא אמתה אתה ידעתי כי רא לאמתה אפילו שהיה מגיע מזה נזק גדול לכל העולם למה כי היה יכול לצאת מזה חילול השם גדול שאין כמוהו שלמדנו בשיעור הקודם בכל זאת נראה מתורתו הקדושה שלא היו מתחשבים בזה למעלה וכל זה מפני התועלת של אברהם אבינו ומפני מה מפני מידת האמת וחי אחיך עמך חייך קודמים ואם חייו של אדם קודמים חברו אין הבדל בין אדם יחידי לבין העולם כולו כי נפש אחת מישראל הרי כעולם מלא יש כמה פירושים עה ידעתי כירה אלוקים תה אגיד לכם משהו נחמד יש שאלה מה זה עתה ידעת מה השם לא ידע מראש הוא יעמוד בניסיון הרי הוא אומר בעצמו שהוא לא בוחן אנשים ולא מנסה אותם אלא אם כן יודע שעומדים בניסיון אז מה זה אתה ידעתי וקודם לא ידעת ודאי שהוא ידע אז למה כתוב אתה ידעתי כי צריך להוציא בפועל הקדוש ברוך הוא רצה שאנשים יוציאו בפועל דברים כמו שהשם מוציא דברים בפועל וכל מחשבה שלו יוצאת לפועל אז גם האדם צריך להוציא לפועל ועתה ידעתי כהוצאת לפועל את מעשה העקדה כי יראה לו כי מטה לא שלא ידעתי קודם ואיפה זה רמוז שכן ידעתי אתה ידעתי אתה חושב שלא ידעתי קודם ידעתי עה מה שעתה אתיר אלוקים ידעתי זה הצרור המור מביא שמה באחד מפירושו י שמעוד טוב מכאן ידענו כמה גדול כוחה של מידת האמת שמוטב שיחרב כל העולם ולא תלקה מידת האמת וכן מצינו בדברי חכמים זכר ברכה בעניין העקדה אמר לו הקדוש ברוך הוא לאברהם אבינו שהיה ראוי לבוא עליו ייסורי איוב להגדיל את הניסיון שלו עוד בחוזק אמונתו אחרי כל הע ניסיונות עוד היה מתוכנן להביא עליו את הייסורים של איוב מה זה של איוב הם בעצם ייסורים שהיו מיועדים לאברהם אבל הקדוש ברוך הוא אמר לאברהם אבינו ביקש מהקדוש די יותר בלי ניסיונות די די די ואז הקדוש ברוך הוא הסכים איתו והעביר אותם לאיוב שהוא היה גם כן בעל מעלה גדולה וכולי וכולי אז העביר אותם לאיוב אך מפני בקשתו של אברהם אבינו אחר העקדה שלא ינשאו עוד פן לא יעמוד בו ויעבדו כל זכויות הקודמים אז הוא ביקש שלא ינשא אותו עוד יש בזה כמה ביאורים אז בואו נצייר בואו נצייר אם באו על אברהם אבינו ייסורים בואו נגיד ש הקדוש ברוך הוא לא היה מקבל את דבריו וכן מביא עליו ייסורים כל הייסורים שבאו על איוב היו באים חלילה על אברהם והיה יושב אברהם אפר ומגררים מכל הפצעים המוגל יים של כל הגוף במקום לשבת על כיסא כבודו וללמד בני אדם תורה ודרך ארץ מה היו הבריות אומרים זו תורה וזה שכרה אז אתה רוצה להיות שאני יהיה כמוהו דתי כמוהו מה קרה בסוף תסתכל הוא עובד את השם כל כך טוב כל כך נפלא ומה הוא מקבל בפנים אתה רוצה שאני יהיה דתי השתגעת מה אתה נורמלי אני אלך אחריו מה אני אקבל ייסורים בשביל זה אני צריך האם זה התוצאות של עבדי השם הולכים לפניו באמת ובתמים ומוסרים נפשם בעל קדושת גדו הגדול להיות מוקש חין רע מה בצע כי נעבוד השם ונלך כדור נית מפניו אם הגי גמול כזה אחרי כל המעשים הטובים החסדים הנאמנים שעשה אברהם אבינו כל ימי חייו אז ברור לנו איזה חילול השם גדול היה מזה אם היו באים ייסורים אחרי שהוא מצליח לעמוד כל כך על איוב דרך אגב אחד מהבאים בכלל למה בא עליו כל זה שלא יתגאה במעשיו הטובים שאברהם לא התגאה במעשיו הטובים ואחרי שהוא גמל את יצחק אז באו כל גדולי עולם והיו אצלו במשתה וכולי וכולי וכולם מכבדים אותו לאין שיעור והכל אז שחלילה לא יתגאה ויהי אחר הדברים האלה הקדוש ברוך הוא ניסא אותו למה בשביל שלא יהיה מצב של גאווה ובאמת הוא עמד בניסיון איפה אנחנו יודעים שהוא עמד בניסיון שהוא לא התגאה שהוא לא הגהה אחרי אחרי העקדה אם אדם עומד בעקדה וכל הזכויות של עם ישראל יעמדו מכוח העקדה אז איך הוא לא התגאה כתוב וישוב אברהם אל נעריו חזר בחזרה לנערים הולך איתם עם אלה שקרא להם חמורים הלך איתם בשווה כאילו הוא שווה להם בדיוק אותו דבר עמד בניסיון פיקס טוב הנקה להבין איזה חילול השם גדול היה אם היו באים על אברהם אבינו ייסורים של איוב וזה מבהיל כי כל ידיהם של בני ביתו היו נרפים והיה חורבן רוחני לכל העולם אבל מה רואים מפה שמפאת התועלת לאברהם אבי וכדי לרומם את מעלת נפשו היה ראוי לו עוד ניסיון לעבור את הייסורים של איוב ומפאת האמת החזקה לא היו משגיחים על זה יהיה חורבן הדת כמו שאומרים לא משגיחים על זה בשמיים מוטב שיחרב העולם ולא תבטל מידת האמת של הקדוש ברוך הוא כך אנחנו רואים גם אצל משה רבנו עליו השלום בשעה שהלך בשליחות המקום להוציא את בני ישראל ממצרים כתוב שהשם ביקש להמיט אותו בדרך למה שהקדים בענייני המלון ולא למול את בנו אז הקדוש ברוך הוא רצה להמיתו שלח נחש ורק ציפור ור הצילה אותו ממוות אז מה תהיה גאולת ישראל איך תהיה הוא אמר לו אם אין אתה הולך אם אין אתה גואל אין מי שגואל אז מה יהיה אלא תבטל גאולת ישראל ולא תבטל מידת האמת שהיה ראוי להענש משה רבנו שהוא תאחר ממילת בנו אבל בעניין העקדה יש לדעת שלא יסלק דעתן בעלמה זה לא עלה במחשבה אצל הקדוש ברוך הוא בסתם כי האם ראוי יאות לשם יתברך לצוות על דבר בעורמה בלבד ולא באמת כאילו ועלהו לא אמרתי תקריבו העלה עלית למזבח תורידו לא אמרתי לך תשחטו אבל זה כאילו עורמה כאילו כאילו כי מה הבין אברהם עליו איך מעלים קורבן מעלים קורבן אז חלילה לא לשם יתברך לרמות את האדם ולצוות אותו על דבר שאינו שבאמת לא היה עניין העקדה עורמה לנסות כוחו של אברהם אבינו כי אם היה מעשה בפועל ובמציאות וזה לא היה סלקה דעתן לבד תכלית העקדה היייתה לא ששחט יצחק ולשלול ממנו חייו כי מה חטא חטא יצחק שיגיע לעונש כזה ומה הנאה יש אם ימות יצחק ויעבד מן העולם הלו אמר לו אלוהים שיקח יצחק וידו לעולה ועניין של עולה מרמז על עילוי הנפש ונדבות רוחו של האדם לא עונש אם לוקחים אותו ח שוחטים אותו לא על עבל בכפו אז זה עול אבל אומר בעליו לעולה לעולה זה עילוי לעלות את רוחו ונפשו דהיינו לרומם אותו אז מה צורך להרוג אותו לא היה שום רמז שייענש יצחק התכלית והמכוון היה להראות בפועל ובעלי מעלתם הגדולה של שניהם אברהם ויצחק ואת יראתם ואת אמונתם ולא היייתה הכוונה בכלל להמית את יצחק והנה זה לא היה ניסיון לבד זה לא היה רק ניסיון כי מעשה בפועל הן אברהם ן מיצחק שנגמרו ונעשו כל הדברים בתכלית לראות ולהראות בפועל את מעלת נפשם בגודל כוחם בעבודת אלוהים וכל זה כבר נעשה על ידי אברהם ויצחק כל הייסורים הגדולים הראויים להיות במעשה העקדה כבר היו ונעשו בפועל וכבר נגמר המעשה של בעליו לעולה בכל הפרטים משניהם כל הכוחות הפנימיים תאמת בפועל משניהם זה עקוד וזה עוקד זה וחס את המאכלת ועומד לשחוט ידו של אברהם פשוטה ומוכנה בלי שום פקפוק ואפילו מתעקש להוציא רבעי דם אז הרי שכל מעשה עקדה נעשו נגמר מפעולת הנפש והסכמת ליב בם ברצונם הטוב וכל מה שה דרוש לראות כבר נראה ונעשה אז למה ששח את יצחק ויוב מן העולם על חינם מה אכפת לנו שאחרי כל המעשים הנוראים האלה עם אברהם יצחק שמרגישים את הלבבות ישאר יצחק גם בחיים וישמח גם כן הוא בעצמו על המפעל הכביר שזכה להיות נקרב לעולה לשם אז אנחנו זוכים עכשיו להבין שלא היה עניין העקדה לרמות את אברהם לנסותו כי מעשה שנעשה בפועל וביחד עם זה נשאר יצחק חי ולא הגיע שום נזק רוחני לעולם ולא תחלל שם שמיים מזה מאומה אלא התקדם שמיים שאיין לדמותו בעולם שעד עתה אנחנו אוכלים את הפירות הרוחניים והגשמים יש מעשה ואפשר ש אותו למד הארי הקדוש מפה היה שר טורקי ששמע את שמעו של הארי הקדוש בצפת וסיפרו לו שהוא יודע גלגולים שורשי נשמות וכל המעשים של בני אדם והכל גלוי לפניו וכולי וכולי והוא לגלג ואבל אמר אני יש כסף לטורקי אז הוא אמר אני אסע לארץ ישראל אני אלך לראות אותו אם יש דבר כזה באמת ואז לפני שהוא יצא השם מסיבה לרגל הנסיעה וכל החברים שלו והשרים והרים כוסית ואמר שהוא הולך לארי הקדוש הגיע לארץ הקודש הגיע לצפת שאל איפה זה אמרו לו שמה בצריף בסוף שמה תלך אליו והוא הלך פותח את הדלת רואה שמה בחור צעיר אומר לו אני באתי לחפש את הארי הקדוש אמר לו אתה השר קי א איך אתה יודע אמר לו לפני שיצאת לדרך השקת כוסות נכון לחיים לחיים אני הולך לראות את ההרי אמר לו זה אני בית כזה אתה גר אתה יודע כל הדברים האלה ואתה וד אמר לו תשמע אני אגיד לך מי אתה אתה עשית עבירות אלה ואלה ואלה ואלה ואלה והתחיל לפרוט לו את הכל הכל הכל הכל ואמר לו וגם היית עם השפחה אסר תורקי אמר לו הכל אתה צודק אבל שקר לא הייתי עם שפחה בשבילהם זה גנאי שר תורקי עם שפחה זה לא לא מכובד אז הוא אמר לו אתה היית ואם אתה לא תודה אני אוציא אותה עכשיו ממך לעיניך לא היה דבר כזה איך הוא יצא ממנו יש בו שפחה הוא אמר לא הארי אמר שם קדוש טרק יוצאת השפחה ועומדת לידו ההוא התעלף על המקום על זה אמרו חכמים אומר הרב תיה על זה אמרו חכמים עבירה קשורה בו ככלב כל העבירות שאדם עושה הם קשורות בו ככלב כמו שכלב קשור ביד עם רצועה כמו שישראל קשורה ביד של ארצות הברית אז ככלב עם מסכה והכל כן אז בקיצור אחרי שהוא עורר אותו אז הוא אמר לו תשמע אין לי מה להגיד כאילו הבאת אותה זה האמת מה אני אעשה התביישתי וזה וופה ושם אבל תשמע אני חטאתי לאלוקים אתה צודק ואני רואה שדת ישראל אמת ואתה אדם קדוש תן לי דרך להתגייר לחזור בתשובה ואני מוכן ששית עלי כל עונש אמר לו על פי התורה שלנו אתה צריך למות בשריפה אני יודע על מה הוא שמך ואמר אבל כך כתוב ואמר לו אתה צריך למות בשריפה אמר לו אני מוכן הכל הכל אני אתן לך כסף עכשיו תקנה עצים הכל ואני מוכן לשרף אומר לו לא אצלנו שריפה זה לא ככה זה מתיכים עופרת ואחרי שהיא נוזלית אתה שוכב ואני פותח לך את הפה ושופך את העופרת לבפנים זה נקרא שריפה והנשמה יוצאת החוצה ובזה יהיה לך תיקון שלם אתה מוכן אמר לו כן הרתיח את העופרת אמר לו עצום עיניך פתח את פיך ושפך לתוך פי דבש ההוא מתעורר נו למה אתה לא עושה מה שאמרת אומר לו עצם זה שהסכמת והיית מוכן לכל ונשאר רק לשפוך את הזה זה כאילו אתה כבר מטת ואין טעם להמיט אותך עכשיו תחיה בתור גר צדק וכולי ולא חזר הסר לטורקיה ונשאר בארץ ישראל אז זה אותו פרינציפ כמו פה אחרי שכבר הכל היה מוכן והסכימו בדעתם ובליבם והכל מה תועלת להרוג את יצחק אין שום תועלת אז גם בסלק דעתן של הקדוש ברוך הוא לא היה עניין לעלות אותו לעולם ולא היה פה עורמה ולא היה פה מילים ולא היה פה היה לראות האם יש מוכנות מוחלטת עד הרגע האחרון לבצע ברגע שהכל בוצע 100% כבר אין טעם לשנים זה ברור שמה חסר רק את ה אז בשביל מה להרוג אותו את יצחק מה הוא השם למה הוא וכולי עכשיו ראינו עוד דבר אחד לבאר בעזרת השם דבר נכבד שלומדים גם כן עקדה איך לשמור על הפסוק שמורתה מוראה ישר כי אחרית לאיש שלום שמור תם אוראה ישר זאת אומרת תשמור על התמימות על השלמות ועל הישרות כי אחרית להי שלום מה תהיה אחרית אם אתה הולך בדרך הזאת יהיה לך שלום ראוי לאדם למען התועלת שלו לעניינים הרוחניים והגשמי לשמור בכל מע עסקיו עם בני אדם טום ויושר להיות תם וישר ולא יביט על הנזק שיגיע עתה מזה אפילו הנזק היותר גדול תהיה ישר ותהיה טם אבל אל תגיד אם אני אהיה טם וישר עכשיו אני הולך להפסיד ככה וככה ויקרה לי ככה ויהיה לי ככה ויהיה ככה ויהיה ככה תלך ישר ישר וטם אפילו מעותד מהפעולות שאתה הולך לעשות על פי התום ויושר נזק ונזק גדול תתמיד מהזה אפילו שאתה לא רואה באיזה אופן יושלם לך הנזק בישול לך תבטח על דברי כתוב שסוף הדבר יהיה אחרית לאיש שלום כמו שאמרתי לכם אם פסוק אומר זה השם אומר בשיחת טלפון תהיו בטוחים שהפסוק לא יכזב ואז תבוא לו טובה גדולה בגלל שהוא שמר על הטום ויושר יותר מהנזק שמגיע לו כרגע מזה את הדבר הזה לומדים מהעניין של העקדה אפילו שהובטח לקדוש אפילו שהובטח מהקדוש ברוך הוא כי ביצחק יקרא לך זרה וכל התקוות של אברהם היו מיצחק בכל זאת הוא לא הרהר אחר מידותיו של הקדוש ברוך הוא איך אפשר לו להרהר אחרי הקדוש ברוך הוא אם הוא אמר ביצחק ואתה אומר לי עליו לעולה אוטומטית זה קופץ הרי הוא התפלל על זה והתחנן אני לא רוצה שד מסג עזר בן משק מ ביתי ירש אותי השם הבטיח לו לא יירשך זה ו הבטיח לו כי ביצחק קרא לך זרה והנה יש את יצחק ועכשיו אומרים לו עלי לעולה איך זה לא קופץ איך זה לא קופץ והוא לא הרר ובעת שהוא הולך לשחוט את יצחק בנו לא בא בליבו שום הרור מה יהיה עם ההבטחה של הקדוש ברוך הוא עודות יצחק בנו אברהם ידע נאמנה כי לא איש אל ויכזב ובן אדם מתנחם הקדוש ברוך הוא לא איש אנשים מכזב כולם כזבים אבל הוא לא איש הוא לא יכזב והוא לא בן אדם מתנחם הוא לא מתחרט הוא לא כמו בן אדם סליחה אני אמרתי לך אבל כרגע אני לא יכול אני חוזר בי כרגע בגלל סיבות כאלה וכאלה הוא לא כזה זה יודע אברהם בטוח והיה בטוח אם השם הבטיח לו כי ביצחק קרא לך זרע הוא יקיים את ההבטחה אפילו שקצרה דעתו איך זה יכול להיות אם אני הולך לעקוד אותו איך יכול להיות שיתקיים הוא הולך בטוח שהשם יקיים באיזה אופן הוא לא יודע פתרונים לשם אבל השם לא יכזב וכמו שכתוב שגבהו שמיים מארץ כן גבהו מחשבות השם מ מחשבותינו אנחנו יכולים לכלכל אני סתם הייתי אומר מה הבעיה תשחט אותו ואחר כך הוא יקים אותו לדחיה מה הבעיה שחט והוא יקום תחיה כמו שהיה תחיית המתים כמו שרבה אחיה את מת וכמו שכמה חכמים אחרי שרגו אז הם החזירו לחיים את מי ש מרגו אז אם הם יודעים לעשות את זה הקדוש ברוך הוא יכל לעשות את זה ככה אני הייתי אומר פשוט אם השם אמר אז ככה יהיה ואין אדם יכול לעמוד על דעתו של הקדוש ברוך הוא והנה ראינו אפילו שזה היה דבר בלתי אפשרי לכאורה כן אם הורגים אז מה איך אפשר שיתקיימו שניהם בכל זאת הביטחון של אברהם אבינו לא היה לשב אפילו שזה היה למעלה משכלו וסוף דבר היה שבאמת נתקיימו שניהם הוא העלה אותו לעולם מבחינת שמיים וגם יצחק יקרה לך זרע ונשאר יצחק חי כי יצחק הוא עלה לעולה על אחד ההרים וגם נתקיים יצחק יקרר זרע מה שלא עלה על דעתו של אברהם אבינו ללכן הוא לקח את המאכלת על מנת לשחות הנה יהיה לנו דבר העקדה זיכרון שנוכל לסמוך על דברי הכתוב נחזור על הכתוב שמור טם וראה יושר ו כי אחרית להי שלום בסוף יהיה שלום אם תלך בתום ותלך ביושר לא תוזילו אם יהיה לך נזק מידי ברור ויהיה ויהיה לא זק השלום שיבוא לך בעקבות זה שהלכת בתום וביושר יהיה בקפלי כפליים יותר מהנזק ואי אפשר יה לשער כמה אדם יקבל לפי זה שהוא עומד במבחן ועל זה יש סיפורים רבים ולא לעכשיו רבי חנניה בגש אומר אס הקדוש ברוך זה כל ישראל לפי כס של נמ
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות