וגם רשע ליום רעה | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 20.02.2019, שעה: 07:35
נציב יום: בעילום שם, ה' יזכה אותו לקום כל בוקר בזמן, להיות בריא ושלם בכל איבריו וגידיו, יצליח בחינוך הילדים, פרנסה בשפע רב, עליה רוחנית ובכל מילי דמיטב - אמן!!
"קוּם עֲשֵׂה לָנוּ אֱלֹהִים אֲשֶׁר יֵלְכוּ לְפָנֵינוּ כִּי זֶה מֹשֶׁה הָאִישׁ אֲשֶׁר הֶעֱלָנוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם לֹא יָדַעְנוּ מֶה הָיָה לוֹ" (שמות לב א)
שלמה המלך עליו השלום אומר במשלי טז ד: "כֹּל פָּעַל ה' לַמַּעֲנֵהוּ וְגַם רָשָׁע לְיוֹם רָעָה" פירוש: כל הפעולות בלי יוצא מן הכלל כולם לַמַּעֲנֵהוּ, ואפילו מרשעתו של הרָשָׁע - נוצר כבוד שמים! והכל מכוון לתכלית הבריאה ושלמותה, אומנם הרשע מצד עצמו חוטא הוא, שהרי קיימת בידו הבחירה לבחור בטוב, וברשעתו מזיק הוא לעצמו, ויתן את הדין על כשלונו בבחירתו כי בחר ברע במקום בטוב, אבל אליבא דאמת יוצא קילוסו יתברך גם מרשעתו של הרשע. ואין זה נוגע לאדם מצד עצמו, כי עיקר מציאות האדם בעולם הזה הוא לקיים מצוות, לעבוד את ה' ולעמוד בניסיון, עד כאן המסילת ישרים פרק א'.
אז זאת אומרת כל מה שרון קובי עושה בטבריה - יצא מזה קידוש ה'! הוא מכוון לחלל את ה' אבל יצא מזה קידוש ה'. והיום יש לי עימות איתו בטמבלויזיה בתכנית "הצינור" עם גיא לרר, תעקבו אחרי זה ותראו מה יהיה.
מה אומר פה המסילת ישרים? אומר: "שגם מרשעתו של הרשע - נוצר כבוד שמים! וזה הכל מכוון לתכלית של הבריאה ולשלמותה". איך יכול לצאת ממעשה רשע קידוש ה'? איך זה יכול להיות מתאים לתכלית הבריאה ולשלמותה? תכף נראה. אבל הרשע יקבל את עונשו! מפרעה היה לנו קידוש ה' גדול, היה 10 מכות, היה יציאת מצרים, חג פסח, דברים גדולים יצאו מפרעה! הוא קיבל מכות ואנחנו מפסוטים... ככה שאין בעיה הכל משרת את המטרה והתכלית של הבריאה.
תמיד נמצאים בניסיונות; העשיר בעושרו והעני בעניותו. העשיר שלא יפרוק עול – 'הוא לא צריך את הקב"ה...' העני בעניותו - שלא ימרוד ולא יבעט ביסורים. לכולם יש ניסיונות אבל על ידם האדם נבנה, הניסיונות זה כמו מדרגות שאתה עולה איתם, קשה לעלות ככל שעולים יותר 'אין אוויר! אין אוויר...' קשה לעלות אבל כל טיפוס, כל עליה אתה קנית מדרגה. תחילת בנינו של כלל ישראל נוצר ב"עשרה ניסיונות שנתנסה אברהם אבינו ועמד בכולם!" אז איך שהתחיל העם היהודי כבר מההתחלה התחלה אבינו אברהם עמד בעשרה ניסיונות, וכך כל יחיד ויחיד החיים שלו מלאים ניסיונות.
כל עיכוב וסיבה שמבטלת את העבודת השמים שלו - זה ניסיון. הרבה בטלים, הרבה ביטולים, הרבה סיבות, הרבה טרדות, כל זה ניסיונות ואתה צריך לעמוד בהם. "ה' צַדִּיק יִבְחָן" (תהלים יא ה) בלי הרף, כל הזמן בוחנים את האדם; לברר אם הוא יציב? והאם המעמד שלו מעמד אמיתי, מעמדו הרוחני. ועד כמה הניסיון מעיקרי העבודה של האדם? אחד מהעיקרים של האדם זה לעמוד בניסיונות, את זה לומדים מפרשת יתרו, ופה תלמדו חידוש שלא חלמתם! לא חלמתם.
כתוב בפסוק במעמד הר סיני שמשה רבנו מודיע לעם ישראל שהמעמד הר סיני (שמות כ טז): "לְבַעֲבוּר נַסּוֹת אֶתְכֶם בָּא הָאֱלֹהִים" מה, לא בשביל לתת לנו את התורה, מעמד הר סיני, שנקבל את התורה? כתוב לְבַעֲבוּר נַסּוֹת אֶתְכֶם בָּא הָאֱלֹהִים! איזה ניסיון? הרמב"ן אומר: "זה אשר ראיתם היה, לכשינסה ה' אלוקים אֶתְכֶם, להודיע ערך אמונתכם, וישלח לכם נביא שקר שירצה לסתור מה ששמעתם! - לא תמעד אשורכם מדרך האמת, לא תמעד רגלכם מדרך האמת כי כבר ראיתם האמת בעיניכם! ואם כן יאמר בַעֲבוּר שיוכל לנַסּוֹת אֶתְכֶם לעתיד, בָּא הָאֱלֹהִים עתה כדי שתהיו עומדים לו בכל ניסיון!".
יא חביבי מה שכתוב פה! מי ידע דבר כזה? כל מה שבא האלוקים במעמד הר סיני, והגילוי הגדול שלא היה מעולם בעולם! שה' ירד על הר סיני, כל זה בשביל מה? שאתם תראו במו עיניכם, תשמעו פָּנִים אֶל פָּנִים (דברים לד י), ולא ניתן יהיה להכחיש את מה שאתם ראיתם! אז אפילו אם יבוא אחר כך נביא שקר, ויעשה דברים שיסתרו את מה ששמעתם, אפילו יעביר את הים התיכון לכינרת! ואת הכינרת יעביר לשמה!! יעשה מופתים, הכל, מה שאתם רוצים - לא תמעד אשוריכם מדרך האמת כי כבר ראיתם את האמת בעיניכם! עֵינֵיכֶם הָרֹאֹת (דברים יא ז) ולא זר, אוזניכם השומעות ולא אחר, ואם כן כדי שיוכל ה' לנסות אתכם בעתיד, בא האלוקים עתה כדי שתהיו עומדים לו בכל ניסיון.
אז שום 'פטנט' שום מופת שום דיבור שום חיקוק, שום דבר לא יועיל לשנות את מה שאנחנו יודעים מהתורה הקדושה, ואנחנו חייבים לעמוד בכל ניסיון. בדברים האלה מתגלה לנו חידוש גדול! היינו מורגלים לחשוב; כי מעמד הר סיני - זה רק לקבלת התורה, והרמב"ן מגלה מטרה אחרת במעמד: לחנך את כלל ישראל באמונה שהיא מבוססת על ראיה חושית! כדי שיוכלו לעמוד אחר כך בכל ניסיון. וכדי להודיע את ערך אמונתכם, דהיינו לברר את הדרגה של האמונה של כל אדם.
וכן כל המטרה של המסע הארוך במדבר "וְזָכַרְתָּ אֶת כָּל הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר הֹלִיכֲךָ ה' אֱלֹהֶיךָ זֶה אַרְבָּעִים שָׁנָה בַּמִּדְבָּר לְמַעַן עַנֹּתְךָ לְנַסֹּתְךָ לָדַעַת אֶת אֲשֶׁר בִּלְבָבְךָ" (דברים ח ב) לנסות כל הזמן את האדם ולראות; 'מה בלבו? האם אתה מחזיק חזק באמונה החושית שאתה ראית או לא', ומיד אחרי מתן תורה הועמדו ישראל בפני ניסיון; והפרשה הזאת מלמדת אותנו מהו ניסיון? ועד כמה תובעים אדם ואפילו על פגמים דקים מאוד! הרי אנחנו משתוממים מדקות התביעה על חטא שהיה לשם שמים!! מה שלמדנו אתמול ('הטעות שבחטא העגל' 19-02-2019) לגבי העגל.
ואף על פי כן נגזרה עליהם כליה חס ושלום! אלמלא משה רבנו שעמד וביטל את הגזרה - היה ה' מכלה! "הֶרֶף מִמֶּנִּי וְאַשְׁמִידֵם" (דברים ט יד) כל חטא העגל מתחילתו נבע מטעות בחשבון הימים שהיה צריך לרדת משה רבנו מן ההר, אחרי שהצליח השטן להטעותם! "בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה" (שמות לב א) בא שש והוא לא ירד, נתן להם בלבול בחשבון הימים, אחר כך בא וערבב את העולם והראה דמות חושך ואפילה בערבוביה לומר: 'מת משה!' ואחרי שהכניס בליבם ספיקות אלה, הראה להם דמות משה שנושאין אותו באוויר וראו בחוש שמשה עזב אותם!
נתאר לנו את המצב: מיליונים עומדים במדבר שמם, מקום נָחָשׁ שָׂרָף וְעַקְרָב... אֵין מָיִם (דברים ח טו), ופתאום אבד המנהיג שהוליך אותם במדבר ודאג לכל צורכיהם, בודאי שנכנס ייאוש איום במחשבה הזו ונשארו בודדים כצאן ללא רועה (על פי במדבר כז יז), ואין פלא שהערב רב ביקשו: 'מנהיג חדש!'. ומובא במפרשים: שהעגל לא היה עבודה זרה רגיל, אלא הם כיוונו בעגל שיזכו להשפעה מן השמים על ידי האמצעי הזה, והעגל היה כנגד דמות שור שהיה במרכבה. כך אומרים הרמב"ן, האבן עזרא, הכוזרי. אז מה היתה התביעה על כלל ישראל? שלא מחו.
זה מה שאני עושה נגד רון קובי, אנחנו מצווים, אם לא יכולים למנוע - למחות, אדם שבא לעקור תורה מישראל; לקרוא למי שהולך לקברות צדיקים
- "עובד אלילים, זה עבודה פגאנית" הוא אומר.
בשעה שהוא נקרא על פי הרמב"ם בפרק 30 בהלכות שבת: "אפיקורוס! ועובד עבודה זרה!! ש"כל מי שמחלל שבת בפרהסיא - זה דינו, "והרי הוא כגוי לכל דבריהם!" הרמב"ם שקבור שם בטבריה, הוא מעיד עליו את הדברים האלה, אז צריך למחות באחד שרוצה לחלל את השבת בפרהסיא, להתנקם בדורעי (אריה דרעי) ובשסניקים ובכל. מה, אתה נלחם נגד ה'? עם מי אתה נלחם? אז מצווה למחות!
אז לגבי כלל ישראל היתה תביעה 'שהם לא מחו', ועל אהרן כתוב (דברים ט כ): "וּבְאַהֲרֹן הִתְאַנַּף ה' מְאֹד לְהַשְׁמִידוֹ וָאֶתְפַּלֵּל גַּם בְּעַד אַהֲרֹן בָּעֵת הַהִוא" רש"י אומר: "לְהַשְׁמִידוֹ" זה כלוי בנים, והועילה תפילתי לכפר מחצה - ומתו שנים ונותרו שנים". זאת אומרת ככל שאתה יותר גדול ואתה רואה דבר ואתה לא מוחה - תראו איזה עונש מקבל אהרן! וכתוב במדרש: 'שזכה אהרן לכהונה גדולה בגלל המזבח שעשה בחטא העגל!' ומשה שירד מן ההר סבור היה שאהרן שותף עימהם,
אמר לו הקב"ה: "משה! יודע אני כוונתו של אהרן היאך היתה לטובה!! משל לבן מלכים שזחה דעתו עליו ונטל את הציפורן לחתור בית אביו. בן מלכים רוצה לחתור חתירה בבנין של אבא שלו.
אמר לו פדגוגו: "אל תייגע עצמך, תן לי ואני אחתור!".
המלמד שלו, של הבן הזה אמר: "עזוב! למה לך? אני אחתור".
הציץ המלך עליו ואמר: "יודע אני היאך היתה כוונתך. חייך! איני משליט ברייה על פלטין שלי אלא אתה!!".
זאת אומרת אם הבן חתר בשביל שהוא ישתלט על הארמון, ובא הפדגוג ואמר לו: "במקומך אני אחתור", וכל המטרה שלו זה לעכב בחתירה לעשות לאט לאט לאט לאט עד שהילד הזה אולי ישכח מהעניין, אולי ככה יעכב את זה, אז אמר המלך: "אז אני ראיתי את הכוונה שלך, ואתה תשלוט אצלי בפלטין - פרס!"
כך בשעה שאמרו ישראל לאהרן (שמות לב א): "קוּם עֲשֵׂה לָנוּ אֱלֹהִים",
אמר להם (שמות לב ב): "פָּרְקוּ נִזְמֵי הַזָּהָב", והוא לא נתעסק אלא לעכבן עד שיבוא משה. הוא לקח בחשבון שלא כולם ירצו לפרוק את הנזמים, ואת כל מה שיש להם ואת כל התכשיטים והכל, אבל ישראל 'נתבעין לעגל נותנין ולמשכן נותנים'... אבל הוא התכוון בכוונה הזאת לעכב אותם.
אומר לו הקב"ה: "אהרן! יודע אני היאך היתה כוונתך, חייך! איני משליט על קורבנותיהם של בני אלא אתה! שנאמר (שמות כח א): "וְאַתָּה הַקְרֵב אֵלֶיךָ אֶת אַהֲרֹן אָחִיךָ"
זאת אומרת הוא זכה בזכות זה שהוא ניסה לעכב אותם וקיבל את הכהונה! אז למה, למה היה צריך להרוג את הילדים שלו ורק תפילתו של משה עשתה מחצה? אם כן ודאי שהתביעה כלפיו היתה בלתי ניתנת להבחנה! כי הנה הוא זכה בזכות זה, ואף על פי כן תבעו ממנו! וכשירד משה והעמיד אותם על טעותם - מיד חזרו בתשובה! ונתנו עצמם להריגה, איך? שתו את המים ולא גילו כל התנגדות. מה עשה משה? לקח את העגל, כיתת אותו וערבב אותו עם המים "וַיִּזֶר עַל פְּנֵי הַמַּיִם וַיַּשְׁקְ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" (שמות לב כ) והשקה את הציבור את העם ומי שחטא מת.
אז כל אחד ידע שהוא שותה כמו המים המאוררים, אם הוא חטא - מת! ונתנו עצמם להריגה, ושתו את המים ולא גילו כל התנגדות. סימן שהחטא היה אצלם לשם שמים בלי כוונה של פריקת עול! ואף על פי כן הם גרמו לחרון אף לדורות! שהרי נצטוו לא לעשות כל תמונה, בעשרת הדיברות נצטוו (שמות כ ג) לא לעשות כָל תְּמוּנָה. ואפילו במצב של ערבוביה בעולם, אין לזוז כקוצו של יו'ד מדרכי התורה! ומעמד הר סיני מספיק לנו כדי שנעמוד בכל הניסיונות! כולל רון קובי וחבריו וכל המסייעין לו... לא לשמוע לכל נביא "ורוקן בי (רון קובי)" ולא להתחשב אפילו בראייה חושית, והתביעה על זה היא כחוט השערה!
וכך תמיד ברוב הזמנים עומד האדם בפני ניסיונות, בכל מדרגה ובכל מצב, וחייבים לעמוד בניסיונות ואפילו כניסיון של חטא העגל; אתה רואה כל הציבור כולם מסכימים, אז מה?! אתה צריך לעמוד כל יחיד! ולא להיות 'ממרח שוקולד', מורחים אותך עם כולם!... ואם אדם נכשל בבחירתו - אז מכניסים אותו לניסיון יותר קשה.
אמנון לוי בראיון כשדיבר איתי, אמר: "אבל מה, מה אתם רוצים נגד רון קובי? תראה מה איכפת לכם זה אנשים שבת זה... יש אנשים עניים שאין להם כסף אז הוא מארגן להם כאילו נסיעה באוטובוס..."
לא הבנתי! הם עניים רק בשבת? יום ראשון שני שלי... כל השבוע הם עשירים, רק בשבת הם עניים, נו, איפה דאגו בכל הארץ מקום המדינה עד היום לאוטובוס חינם לעניים? עוד לא היה! האוטובוס הראשון היה בטבריה עכשיו, שליש ממנו היה אנשי ליברמן! והשאר ריק, אז העניים לא הגיעו! דוקא העשירים הגיעו, אז איפה הסיפור הזה של העניים? אז כשלגלגתי עליו בתוכנית,
אז הוא אמר: "שהשבת הוא יביא עוד אוטובוס..."
אי... השיג תקציב 'עוד אוטובוס'. איזה טיעונים דבילים! בשביל לחלל שבת, מיליון ארבע מאות אלף עניים בישראל - שמעתם שארגנו להם פעם הסעה חינם? רק העניים של טבריה...
אבל שכחו שהוא אמר: "שהוא רוצה שהחרדים של טבריה יתפתחו במקום אחר...!"
הוא לא רוצה שיגיעו ל30%, הם 20% עכשיו - הוא לא רוצה שהם יגיעו ל30% הוא לא רוצה! זאת אומרת מה אתה עושה? גירוש, מה שליברמן עושה לעשות לערבים אתה רוצה לעשות לשומרי שבת מהעיר טבריה; אחד מהערים הקדושות בארץ מארבע, חברון צפת ירושלים וטבריה.
קם הסולטאן השריף "רוקנבי" ואומר: "אני אטפל בכם!!"
לא הבנתי! עם מי אתה נלחם, עם יהודים! על מה? סבא של סבתא שלו אני לא יודע, מישהו היה אב בית דין בטבריה! והוא למד הוראה, איזה חינוך יש לו? מנבל את הפה! מדבר לא יפה, זה למד הוראה? זה משרד החינוך? אוי ואבוי, לא יאומן כי יסופר!
מכל מקום, אם אדם נכשל בבחירה, אז מכניסים אותו לניסיון יותר קשה, אדם הראשון נפל בניסיון של עץ הדעת, וקיבל ניסיון יותר קשה של (בראשית ג יט) "בְּזֵעַת אַפֶּיךָ תֹּאכַל לֶחֶם" זאת אומרת נפל בניסיון קל; יש לך את כל הפירות בעולם לאכול, יש לך את כל העצים - רק אחד אל תאכל! ודוקא את זה הוא אכל. ו'אכל אותה'... והאכיל אותנו, ואנחנו 'אוכלים אותה' עד עכשיו, מה הניסיון שקיבלנו? "בְּזֵעַת אַפֶּיךָ תֹּאכַל לֶחֶם" אז צריך לעבוד, צריך להתייגע, וצריך כל הזמן לחשוב שחס ושלום 'לא העבודה והטרחה שלי מביאים לי את הכסף! שלא תטעה ש"כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי" (דברים ח יז) ניסיון של ששת אלפים שנה כבר! בגלל טעות אחת!!
וכן אצל פרעה הרשע, אחרי שהוא הכביד את ליבו פעם ראשונה - קיבל ניסיונות יותר קשים; שהכבידו את ליבו בעל כורחו - עד שאיבד את הכל, ואיבד את המצרים כולם!
אם טבריה לא תמחה על מעשיו של רוקנבי - המצב שם יהיה קשה מאוד! ומן השמים לא ישתקו. זה עיר של קדושים, אי אפשר לעשות מה שרוצים, יש בורא לעולם, יש בעל הבית והוא קובע.
כך היא מציאות הבריאה, אין מפלט מניסיונות, את כולם בוחן הבורא, הניסיונות היא תופעה מוכרחת בחיי האדם בהם נבחנת אמונתו והכרתו את ה', ואפילו מהכישלונות צומחת תועלת! כי 'אין אדם עומד על דברי תורה אלא נכשל בהם!'. מחטא העגל נולד הברור של (שמות לב כו) "מִי לַה' אֵלָי" העגל גרם שמשה הכריז מִי לַה'? אֵלָי! אז נוצר בירור, אז הבדילו בין אלה שלא ואלה שכן, ושבט לוי זכה!
זאת אומרת גם מהכישלון נוצר בירור, מהחילול ה' שלו (רון קובי - טבריה) - נוצר קידוש ה', כי אם עומדים ומוחים מוצר קידוש ה' ומתברר מי לה'! לא כמו כמה רבנים שהלכו אצלו להחניף וליקקו לו וקראו לו: 'צדיק! הוא זה והוא זה...' אז מה קרה עכשיו? מה אתם חושבים שהוא שמע שהוא צדיק אז הוא חזר בתשובה?!
השבת, הוא אמר: "הוא יביא 50,000 (חמישים אלף) חילונים לטבריה בשבת!!!" 50,000 (חמישים אלף) קוקוריקו! אתה יודע מה אתה מדבר? 50,000 (חמישים אלף) אתה תביא, אתה עשית חשבון פעם מה אתה מדבר? אתה יודע כמה זה 50,000 (חמישים אלף)? 50,000 (חמישים אלף) כל אוטובוס נכנסים 50 (חמישים), אז אתה צריך אלף אוטובוסים! אלף אטובוסים, כל אוטובוס זה אורך 11 מטר, אם האוטובוס נוסע במהירות 100 קמ"ש, צריך להיות מרחק בלימה 56 מטר, תוסיפו 11+56=67 מטר. 67 מטר תכפילו בקילומטר ב-1000, אלף אוטובוסים,
כמה יוצא? 67 קילומטר! זאת אומרת מחדרה עד זה... צריך להיות רצוף רק אוטובוסים! ואין מכוניות, ואין כלום, וכמה זמן יקח להם עד שהם יגיעו? כמה שעות?! ואיפה הם יחנו אחר כך? וכולם ממש כן יעלו על אוטובוסים... 50,000 (חמישים אלף), אתה יודע מספרים בכלל? ויש לו 'תואר ראשון' עוד, הוא למד תואר ראשון, והוא בהוראה, כן, אני מקווה שהוא לא מורה למתמטיקה...
(הקהל צוחק...)
מכל מקום מחטא העגל נוצר הבירור מִי לַה' אֵלָי!! והעניין של יום הכיפורים וחודש התשובה לדורי דורות, זה יצא לנו גם כן מזה! יום הכיפורים וחודש התשובה לדורי דורות, זה אותם 40 יום עד שירד משה רבנו מההר, וזה מהחטא עצמו נוצר לנו התועלת הכי גדולה - שהרי בלי יום הכיפורים אי אפשר להחזיק מעמד כלל! כי זה נותן לנו מקום לשוב בתשובה, ולהתרענן, ולחזור לפני ה', וכל זה היה בעקבות מעשה העגל.
אז רואים ש"כֹּל פָּעַל ה' לַמַּעֲנֵהוּ" הכל בסוף מתגלגל, כל הפעולות! בלי יוצא מן הכלל כולם לַמַּעֲנֵהוּ, ואפילו רשעתו של הרשע! ממנה נוצר כבוד שמים, והכל מכוון לתכלית הבריאה ושלמותה. ואשריו של מי שעומד כנגד הרשעים, והוא מבחינת מִי לַה' אֵלָי - אלי...!
"רַבִּי חֲנַנְיָא בֶּן עֲקַשְׁיָא אוֹמֵר: "רָצָה הַקָּב"ה לְזַכּוֹת אֶת יִשְׂרָאֵל, לְפִיכָךְ הִרְבָּה לָהֶם תּוֹרָה וּמִצְוֹת, שֶׁנֶּאֱמַר: "השם חָפֵץ לְמַעַן צִדְקוֹ, יגְדִּיל תּוֹרָה וְיַאְדִּיר".
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות