ירושלים - יעקב, יוסף וצרותינו
תאריך פרסום: 18.12.2024
- - - לא מוגה! - - -
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירויח
הערב יהיה כהכרת הטוב לקדוש ברוך הוא על כל הטוב והחסד בעולם על הזכות להכיר אותו על שזכינו להיות יהודים בפרט בקהילת פזה מדהימה ולתשובה הצלחה רפואה וגולה ל ישראל ברחמים ומהרה בימינו אמן אמן רפואה שלמה מהרה מאוצר מתנות חינם לחדוה בת הניה ולעילוי נשמת אפרים בן שושנה וכל הנשמות שאיין מי שיאמר עליהם קדיש ולעילוי נשמת הוריים נחתם עדן אמן
ארבע גלויות
בגלות האחרונה משיח בן יוסף ומשיח בן דוד איפה מתחיל ואיך זה הסתיים וישב יעקב בארץ מגורי אביו ביקש לשב בשלווה קפץ עליו רכזו של יוסף למה באמת שלא ישב יעקב אבינו בשלווה כל כך הרבה צרות עברו עליו לא מגיע לו קצת לקראת הסוף כמו שאומרים לשבת בשלווה ולמה נענש בעונש חמור 22 שנה שהוא חוש שבנו נפטר בגלל שהוא רצה לשב בשלווה מגיע לו כזה עונש מה זה מעשה אבות סימן לבנים איך כל מה שהרע לאברהם יצחק ויעקב הוא סימן לנו לעם ישראל אלפי שנים מרג הירידה למצרים עד כיבוש ארץ ישראל בנית בית המקדש החורבן וארבע גלויות ועבדו עינו אותם 400 שנה אבל בסוף זה היה רק 210 איך זה מסתדר כיצד הכניעו קומץ חשמונאים את אימפריית יוון וממי הם ירשו את הכוח הזה מדוע צדיקים לעולם אינם בטוחים בחייהם שיש להם עולם הבא והרשעים להפך שלבים ובטוחים על מה תהיה אחריתם הרי זה פלא שאין כדוגמתו אתם רוצים לשאלות עכשיו אומר המדרש ביקש יעקב לשם בשלוה אמר לו הקדוש ברוך הוא לא די לצדיקים מה שמתוכן להם לעולם הבא אלא שמבקשים לשב בשלוה בעולם הזה קפץ עליו רוגזו של יוסף זאת אומרת בגלל שביקש שלווה אז הרוגז שנעשה לו על ש נודע לו שכביכול בנו יוסף נטרף הגמרא בסנהדרין כו אומרת כל מקום שנאמר בישב זה לשון צער במגילה דף י אמרו חכמים שיש מסורת מאנשי כנסת הגדולה שכל מקום שנאמר ויהי לשון צער מבארת תורת חיים וה בימי אחשוורוש צער בהמן וה בימי שפות השופטים החל הרעב וה בימי אמרפל פרצה מלחמת עולם ועוד דוגמאות רבות אז כשיש את המילה ויהי לשון צער כך גם וישב זה לשון צער ויהי פירושו וי היא וישב וישב צער על שישבתי ונחתי מדוע כי העולם הזה הוא דירת ערי פה המקום לעמול לזכות לשכר אין קץ בעולם הבא יפה שעה אחת של קורת רוח בעולם הבא יותר מכל חיי העולם הזה לכן אין לבזבז את הזמן כאן במנוחה ושלווה אדם בא לעולם כדי לעמול אדם לעמל יולד ולכן צדיק המבקש לשב בעולם הארעי הזה כאילו בדרך כבע מיד קופץ עליו צער אומנם היו כמה צדיקים שזכו לשני עולמות כמו רבי יהודה הנשיא היה לו גדולה וחוכמה מכל מקום הוא גם זכה לעושר רב מאוד בכל טוב מבלי שיבקש זאת רבנו אפריים מוסיף עומק וישב יעקב בארץ מגורי אביו ארץ שיצחק אביו היה בגר גר לא מלשון גר ומבאר רבנו בחיה גר זה מלשון גרגיר יחידי לא מרגיש קבוע בארץ אלא הרעי כל אבותינו נקראו גרים אברהם אמר על עצמו גר ו וב אנוכי עמכם יצחק אמר גור בארץ הזאת יעקב לפרעו בערוב ימיו אומר ימי שני מגורי 30 ומאת שנה למה הרגישו האבות גרים מבאר הרמבן מוכרחים האבות הקדושים להרגיש גרים כיוון שאמר הקדוש ברוך הוא לאברהם אבינו בברית בן ידוע תדע כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם ועבדום עינו אותם 400 שנה רשי אומר שם במצרים היו רק 210 שנים למה נאמר 400 שנה אלא שעיבוד התחיל משעה שנולד יצחק במדרש נאמר ביתר הרחבה ואור החיים הקדוש מבאר שהגזירה נחלקה לשלושה חלקים בתחילה גזר השם גר יה זרעך מה הכוונה בלי עינוי בלי שעבוד בכלל הגזירה הזו נכללו גם האבות אברהם יצחק ויעקב בלי שעבוד ובלי עינוי שכן 400 שנה זה משעת לידת יצחק לכן הם הרגישו גר כי כתוב גר יהיה זרעך אבל הם היו פטורים משעבוד ועינוי וגרות הזו אינה בארץ מצרים דווקא אלא בארץ לא להם בין בארץ ישראל בין בחרן בין בכנען הרגישו כמו גר לכן אף על פי שלא שהו שמה במצרים תמיד נחשבה גרות כל מקום שהם נמצאו לאחר פטירת לוי שהיה אחרון השבטים החל השלב השני של הגזירה ועבדום זה כבר היה במצרים משעה ש יעקב אבינו ירד למצרים זה היה רדו שנים קודם ליציאת מצרים דהיינו 210 שנים לפני יציאת מצרים מאז חלפו 71 שנה ויוסף נפטר הוא היה ראשון מהשבטים שנפטר ולאחר עוד 23 שנים נפטר לוי שההוא היה אחרון השבטים ואז במשך 10016 שנים התקיים ועבדו ועינו אותם זה היה השלב האחרון זה היה ב-86 שנים האחרונות והתחיל מאותו יום שמרים נולדה ולכן קראו לה מרים על שם וימררו את חייהם לאור הקדמה הזו מבאר רבנו אפרים שיעקב לא רצה להרגיש גר דיי לו בגרות שהייתה לו אצל עשו ולבן עכשיו הוא רצה להתיישב קבע וישב אמר לו הקדוש ברוך הוא יש גזירה אתה חייב להמשיך את מגורי אביו אתה חייב להרגיש גם כן גר כמו אבותיך וכאן מרגלית יקרה מדברי החתם סופר שמוסיף עומק על עומק הרמבן כתב יסוד גדול בכל מעשה האבות יש כלל מעשה אבות סימן לבנים אברהם נצטוה קום התהלך בארץ כדי שבניו יהיה להם קל לכ ל בוש אותה ועשה ברית מילה מתוך פיקוח נפש כדי שישמרו בניו את הברית כל ימי חייהם מי שמתבונן במעשה אבותינו רואה בכל פרט סימן ברור מה יהיה העתיד שלנו כלל ישראל אברהם אבינו ירד למצרים מחמת הרעב וכשהגיע לשם נלקחה שרה לבית פרעו שרצה לשעבד אותה הקדוש ברוך הוא הכה את פרעה ולבסוף יצא אברהם משם ברכוש גדול זה היה הסימן לאחר שנים הגיע המעשה בימי יעקב היה רעב שלח יעקב את בניו למצרים לפרעה פרעה שעיבד את בניו והקדוש ברוך הוא הכה את פרעה עד שעם ישראל יצאו ברכוש גדול עכשיו נחזור להמשך הסימן הגיע אברהם אבינו לארץ ישראל נלחם נגד ארבעת המלכים חפר שלוש בארות שתיים סתמו אותם הפלישתים והשלישית התקיימה קראו לה רחובות שוב לאחר מאות שנים הופיע המעשה עם ישראל הגיעו לארץ ישראל וכבשו אותה בימי יהושע שהוא נלחם נגד שבעת המלכים ואז בנו את בית המקדש הראשון שהוא נקרא באר מים חיים הוא נחרב נסתם על ידי פלישתים ושוב בנות בית המקדש השני כנגד הבאר השנייה ושוב נסתם ו רק השלישי תקיים ויבנה במרה בימינו אמן מעתה רואים גם אצל יעקב אבינו מעשה אבות סימן לבנים במדרש מביאים את הפסוק באיוב לא שלבתי ולא שקדתי ולא נחתי ויבוא רוגז דרשו חכמים על ניסיונותיו של יעקב אבינו לא שלבתי מעשו לא שקדתי מלבן לא נחתי מצרת דינה ויבוא רוגז בא עליי הרוגז של יוסף עד כאן זה הסימן שנים לאחר מכן הגיע השלב המעשי המדרש אומר כל הפסוק הזה על ארבעת הגלויות לא שלבתי מבבל לא שקדתי ממדי ולא נחתי מיוון ויבוא רוגז זה גלות אדום הנוראה עד עכשיו לפי זה מבאר החתם סופר מדוע ביקש יעקב אבינו לשב בשלווה חשב יעקב שהנה כעת כשסיים את כל הגלות אצל לבן וניצח את המלאך של עשו הסתיימו כל הסימנים וצריך להגיע המשיח שכן הניצחון במאבק מול עשו התקיים הפסוק ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשיו ולכן מיד מגיע זמנו של המשיח והייתה על אדוני המלוכה אסבר יעקב אבינו שהגיע הזמן לגאולה אמר לו הקדוש ברוך הוא לא כך עד עכשיו היה שלב הסימן עכשיו מתחיל השלב המעשי צריכים לרדת למצרים כי עכשיו מגיעה תוצאה של ירידת אברהם למצרים וזוהי ירידתו של יוסף ולאחר מכן כלל עם ישראל יורדים למצרים בפועל מכיוון שכך כשחשב יעקב שת שו הצרות אצל לבן אצל עשו ואצל דינה ביקש לשם בשלוה כביכול הגיע זמן הגאולה אולם אמר לו הקדוש ברוך הוא עכשיו הוא הזמן של מעשה הבנים לקיים את הסימן של האבות לרדת למצרים לגלות הקשה והנוראה מי יורד ראשון יוסף ואח כך משפחתו בכלל ישראל הגיעו בעקבותה בהמשך יוצא מכל זה בירידה של יוסף למצרים כלולים בד בבד מעשה וסימן ירידת יוסף למצרים היא תוצאה כנגד הסימן של ירידת אברהם וזה כנגד הגלות הנוראה והארוכה מכולם זאת שאנחנו נמצאים בה ג אדום גלות אדום נמשכת כבר 2000 שנה הנצרות רודפת אותנו במשך 2000 שנה אם נקבי את שני המדרשים יוצא כך לא שלבתי אמרנו מעשו וכנגד זה הייתה גלות בבל הם החריבו את הבית הראשון לא שקתי זה ה היה מלבן כנגד זה היייתה הגלות השנייה אצל פרס ומדי בימי אחשוורוש והמן הרשע ולא נחתי זה מדינה זה כנגד גלות יוון ויבוא רוגז הצער העצום של יעקב על פטירתו לדעתו של יוסף כנגד גלות אדום הנוראה שהחריבה את בית המקדש השני המגלה עמוקות מגלה לנו באופן נפלא איך קשור קשר הדוק הסימן שזה היה הצער של יעקב לגלויות שהיו בפועל אז מתחילים עם עשו צרה ראשונה שהייתה לו זה עשו עשו רצה להרוג את יעקב אבינו כנגד זה נבוכדנצר הרשע הרג המונים מעם ישראל בחורבן בית ראשון רואים שזה תואם במקביל אבל נבוכדנצר הוא לא מאדום הוא מבבל אבל זה מתבאר על פי הפסוק בתהילים ק ק לז זכור אדוני לבני אדום ואחר כך בהמשך בת בבל השדודה למה מוזכרת אדום בפסוק שמדבר על בית ראשון אלא נבוכדנצר וטיטוס בבל ואדום יונקים מאותו שורש עשו רצונו להרוג את ישראל וכמוהו גם בבל ואדום לכן נחרבו שני בתי המקדש באותו היום לבן ביקש לאבד את הכל כנגדו מדויק תב המן רצה להשמיד להרוג ולבד וזה כנגד ארמי עובד אבי אחר כך אצל דינה העניין שונה לגמרי שם לא היה פיקוח נפש וסכנת חיים אלא היה שורש הטומאה של שכם שעינה את דינה זה היה עיקר הצער כנגד זה היייתה מלכות יוון גלות שלישית טומאה תמאות אשמנים כליה רוחנית גזרו ועוד אומרת הגמרא בשבת כג היייתה גזירה שכל בתולה שתנסה תבעל להגמון תחילה ממש כמעשה שכם בדינה על פי זה מבאר הקדושת לבי מנין ינקו קומץ 13 חשמונאים את את הכוח להכניע את האימפריה היוונית מהסבא שלהם הסבא שלהם לוי מי היכה את השכמת שמעון ולוי הם קינאו על מעשה דינה אותו דבר חשמונאים ברגע שרצו שהחותם תילקח להגמון היא התחננה להם שלא ייוותרו וימסרו נפש וככה היה יצאו למלחמה נגד יוון בהמשך ידוע לוי היה בן 13 כשהוא החריב את כל שכם שכם טמאו את אחותם דינם וכבר שם מסרת רבים ביד מעטים כמו שהיה עם החשמונאים שני אחים חיסלו עיר שלמה הצרה אחרונה צרת יוסף ליעקב היא גם צררה רוחנית וגם גשמית יוסף נמכר למצרים לא ידעו עלה בגורלו כנגד זה גלות אדום גלות גשמית ורוחנית גם יחד ארוכה וקשה מכל ה גלויות כמו צערו של יעקב על הצרה של יוסף שהיה מעבר לכל מה שעבר קודם לכן בצרות הקודמות זאת הצרה שבה אנחנו נמצאים עכשיו קוראים לזה תרבות המערב והישראלים פה אומרים שאנחנו תרבות זהה לאמריקה אמריקה זה עשו נחנו יעקב בני יעקב מה לנו ולהם מה אנחנו סובלים כי אנחנו מחוברים לעשו לכן הם שולטים עלינו ומחליטים מה לעשות זה תעשו זה לא תעשו זה תקבלו זה לא תקבלו זה נפעיל נגדכם סנקציה באום אם לא תשמעו בקיצור הם רודים בנו לא יכולים לזוז כאילו בלי לשאול את האח הגדול את עשו עד ועלו מושיעים הר ציון לשפוט את הר עשו אבל זה לא יהיה על ידי מדינת ישראל זה על ידי משיח בן יוסף שנראה בהמשך במסכת שבת פט אמר רבי יוחנן ראוי היה יעקב לרד למצרים בשלשלאות של ברזל מפני הגזירה של ברית בין הפטרים אלא זכותו גרמה שירד בכבוד מלכים עדיין יש להבין אם נגזרה גזרה על יעקב לרדת למצרים למה תולה רשי את הירידה למצרים בזה שהוא ביקש שלווה הלו נגזרה גזרה מאת השם יש שני חלקים במכירת יוסף חלק אחד זה הגלות והסבל של יוסף עצמו במצרים וגם שעבוד והמצאות בבית הסוהר בחלק הזה נכלל גם צער האחים שגרמו סבל לאבא שלהם יעקב גם להם היה חלק בייסורים אבל זה חלק מהגזרה ידועה גר יהיה זרעך ואחר כך זה החמיר לשעבוד עד שהגיע לעבדון ועינו אותם החלק השני במכירת יוסף זה חלק אישי של יעקב אבינו יעקב היה יחיד שסבר שיוסף מת האחים ואבא שלו יצחק ידעו את האמת הצער הזה שלו לא היה חלק מגזרת השעבוד אלא עונש הוא ביקש לשב בשלווה ולכן הוא הצטער בכפל כפליים וזה תמוה מה היה חטאו של יעקב נורא כל כך ש מגיע לו עונש עצום שיחשוב שאיבד את הבן האהוב בעוד קשה למה נענש יעקב דווקא לאבד בן אפשר ה להביא לו צרות אחרות למה עיבוד בן המהרל צינץ מבאר יעקב ועשו חולקים שני עולמות עשו נתל הנאות העולם הזה יעקב הנאות העולם הבא ורואים תמיד רשע בטוח בעצמו לא דואג מעונש עתידי ולא חש לאחרית לעומת זאת צדיקים כל חייהם בחשש לא יודעים מם יהיה להם חלק לעולם הבא הגמרא בברכות כח אומרת בשעת טירתו של רבן יוחנן בן זכאי החל לבכות שאלו אותו תלמידיו עמוד הימיני מפני מה אתה בוכה אמר להם לפני שני רכים איני יודע באיזה דרך אלך לגן עדן או לגיהנום איך יכול להיות מי שלא השאיר דבר בתורה שלא למד ולא קיים שמפחד אם יש לו גן עדן רואים שהצדיקים הכי גדולים חוששים והרשעים הגדולים בכלל לא חוששים איך זה מתבאר משל לסוחר מגיע הזמן המכירות שלו שהוא מוכר סחורות בכמויות במצב כזה הוא לא מתלונן וגם אם צריך לעבוד יום שלם וגם בלילה ללא הפוגה בלי אוכל בלי לראות את הילדים שמח ומרוצה למה הקופה מתמלאת וחר שיודע שהוא עומד לרדת מנכסיו דהיינו הולך לפשט רגל מחליט לבזבז את שארית הכסף ליהנות לפני שהגיעו הנושים אבל גם אם ישתמש בכסף לכל תענוגות עולם הזה לא יהנה מהמהם באמת תמיד יהיה בליבו צער רב כי הוא מבין שעוד מעט הוא פושט רגל ולא ישאר מאומה כך אצל הצדיק ורשעים אם היה צדיק בטוח בעולם הבא שלו היה כל חייו יושב לבטח ושמח וגם אם היה חווה איזה צער בעולם הזה היה מאושר באדם כי הוא יודע שהכל זה זמני עכשיו זה הזמן לעבוד ואחר כך אפשר יהיה לנוח בשלווה ובאושר זאת אומרת שהמכירות בפריחה אז לא דואגים מתי נראה את הילדים מתי נאכל מתי יש זמן קודם כל נאגור ונגור ונגור אבל בכך אין להצדיק שום מעלה אין פה ניסיון בכלל ודאי שמי שיודע שכך מצבו אז הוא יתגבר על יצרו כיוון שייראה ששכרו מושלם לעומתו הרשע להפך אם בכל רגע שהוא היה מרשיע היה רואה חבל שמתהדר סביב צברו ועונש קרב לא היה נהנה משום דבר ודאי שהיה מתחרת אבל לא היה בזה ניסיון כי אם אתה עומד עם אקדח על הרכה ודאי תגיד לו לרקוד הוא רוקד תשב הוא ישב מה שתגיד לו יעשה מה הפחד אז לא היה לו ניסיון מה עשה הקדוש ברוך הוא נטע ברשע תחושת ביטחון שלא יחשוב מה יהיה בעתיד אכול ושתו כי מחר נמות ואז יהיה לו ניסיון אצל הצדיק להפך נטע בו תחושה של ספק אולי אתה עלול להפסיד את כל העולם הבא וככה אם יצדק זה רק בגלל שהוא עמד בניסיון עכשיו תקשיבו טוב אמר יעקב כי הרד אל בני אבל שאולה מפרש רשי וכך בתנחומא שאולה זה גיהנום היה סימן יעקב אבינו מהקדוש ברוך הוא אם 12 בניך לא ימותו בחייך תזכה לג עדן לכן ביקש יעקב לשב בשלווה גם בעולם הזה וגם לעולם הבא כי ראה את בניו כשתילי זתים סביב לשולחנו אמר הקדוש ברוך הוא לא יהיה כך אין בזה ניסיון לא יתכן שיזכה גם לעולם הבא וגם יחפוץ בעולם הזה כלומר שידע בוודאות שהוא בן העולם הבא זה לא חוכמה להיות צדיק ככה לכן הוא נענש דווקא בכך שהבן נפטר לא צרה אחרת ולא עונש אחר למה כי אז הוא היה משוכנע שהוא יורד אבל שאולה הוא הולך לגיהנום אין לו 12 הבטחה לגן עדן אם יש לך 12 ילדים אבל אחרי שמת לו לדעתו יוסף ברור לו שהוא הולך לשאול עכשיו השאלה אתה ממשיך להיות צדיק למרות שאתה הולך לגיהנום או לא יעקב אבינו עמד בניסיונות ולכן יזכה לשכר אנ קץ שעין לא ראתה ועוד שאלה ולמה נענש דווקא בעצם המחשבה שבנו נפטר אמרנו שמעשה אבות זה סימן לבנים אותו דבר עכשיו אנחנו בתוקף הגלות של אדום והצער הנורא של עם ישראל אנטישמיות בכל העולם ורדיפה וביזוי וזה רק מתגבר מיום ליום עד ביאת משיח צדקנו ככה זה חייב להיות איפה זה מתחיל שאלה מה שורש הקנאה של האחים ביוסף מהסוד בכתונת הפסים ראובן הציע להשליך את יוסף לבור עם נחשים ועקרבים וכתוב למען הציל אותו מידם אם זורקים בן אדם לנחשים ועקרבים זה להציל אותו איפה ההצלה האם תיתכן מציאות בעולם שאדם יהרוג חברו מבלי שייגזר עליו מן השמיים שימות מדוע רצו להרוג את יוסף דווקא על ידי נחש ולמה המירו לבסוף את העונש ומכרו אותו לעבד מה היה סופם של החשמונאים ומדוע למה מלאך יוסף לפני יהודה שאול לפני דוד ומשיח בן יוסף לפני משי בן דוד אחיו של הגאון מוילנה רבי זאב מבאר בפרשה הזו יש הבדל מהותי בין כל המאבקים שיש בפרשות הקודמות כל ספר בראשית סובב על מאבק בין טוב לרע אדם הראשון נגד הנחש הבל כנגד קיין נח כנגד דור המבול אברהם מול נמרוד אבימלך פרעה לוט יצחק כנגד ישמעאל ואבימלך יצחק כנגד ישמעאל ואבימלך יעקב כנגד עשו ולבן אבל בפרשה הזאת מהאבק חדש מאבק בין טוב לטוב יוסף מול האחים המדרש בקשה אלה תולדות יעקב יוסף מה פתאום ראובן הוא הבכור למה הוא אומר אל תולדות יעקב יוסף אלא יוסף הוא החשוב והעיקר בין השבטים בפרט שמסכת חייו של יוסף דומה להפליא לזו של אביו יעקב שניהם נולדו מהולים שניהם הייתה אמא עכרה שילדה שני בנים שניהם בכורים שניהם אחיהם שנאו אותם וביקשו להורגם שניהם נתברכו בעושר שניהם נשאו אישה בחוץ לארץ והולידו בנים שניהם ליוו אותם מלאכים שניהם תגדלו על ידי חלום שניהם ירדו למצרים ושניהם קילו את הרעב שניהם נפטרו במצרים ונחנא ובזוהר הקדוש מוסיפים שצורת פניו של יוסף כשל יעקב בן ז קונין שזיב איקונין שלו כשל אביו אז אלה תולדות יעקב ממש יוסף מה שהיה ביעקב הכל נולד בדיוק ביוסף עכשיו המדרש מבאר שורש הקנאה שלאח ביוסף רבי נחמיה אומר כל ההלכות שלמד יעקב אצל שם בעבר מסר ליוסף בעל התורים אומר שהלשון בן זקוני מלשון זקן זה קנה חוכמה כתוב ואותו אהב אביהם מכל או אומר בעל התורים בגימטריה שגילה לו סוד לבד ולא להם איזה סוד תורת שם ועבר כיוון שהוא צריך לרדת למצרים חייב לדעת את תורת שם ועבר מה זה התורה הזאת שם ועבר היו בדור המבול ודור הפלגה במבול זה היה דור של תאוות איומות מכיוון שהוא יורד למצרים שמה ערבת הארץ שמה טומאה גדולה צריך להתכונן לדעת איך להלחם ועבר זה בפלגה דור הכפירה הבבונים החופשיים ובמצרים זה מקום של עבודה זרה צריך לדעת איך להילחם צריך ללמוד את התורה הזאת איך נלחמים בהם לכן דווקא יוסף קיבל מאביו את תורת שם ועבר וזה הוכיח לאחים שאם אביהם מלמד אותו רק אותו תורת שם ועבר זה אומר שהוא ימשיך את השושלת של אברהם יצחק ויעקב ויקנאו בו אחד הגאון רבי יעקב קמינצקי זכר צדיק לברכה אומר מדוע באמת לא לימד יעקב את תורת שם ועבר גם נשאר בניו ולמה יש שתי תורות נפרדות תורת שם ועבר ותורת האבות הקדושים הביאור הוא לכך שההבדל בין שם ועבר לאבות הקדושים הוא האבות הקדושים לימדו איך מפיצים תורת השם בעולם כלומר איך מלמדים את הזולת רוחניות וגשמיות כמו שאברהם העניק לעולם אמונה והעניק ל מזון כדי שיברכו לאל עליון לעומתם שם ועבר שהיו בדור המבול דור שכולו רשעים לימדו דבר אחר לגמרי איך לא להיות מושפעים מהדעות המקולקל של רשעי אומות העולם זאת אומרת הם עשו ישיבות ושמה שמרו על אנשים וחינכו אותם איך להתבודד מכל הרוח החיצונית שתי תורות שונות אחת של הפצה החוצה ואחת התכנסות פנימה לכן יעקב אבינו עצמו אף על פי שגדל אצל יצחק קודם שנסע ללבן ולמד את התורה של אבא שלו היה עכשיו צריך ללמוד 14 שנה אצל שם ועבר כדי שיוכל לעמוד מול ביתו של לבן שמלא טומאה עבודה זרה כיוון שהוא נוסע ללבן הארמי עלול להשפיע עליו שהו של 20 שנה בבית של רשע המכשף הגדול שהיה אז בעולם שהבן שלו בלעם הרמאי הגדול שהונה אותו 100 פעמים איך תתמודד איתו אם לא תלמד תורת שם ועבר לה ס ולא להיות מושפע זה צריך לימוד מיוחד 14 שנה להתכונן למפגש מסיבה זו רק יוסף היה זקוק לתורת שם ועבר קודם ירידתו למצרים ממילא רק הוא למד אותה וכיוון שהוא יורד לגלות במצרים כמו יעקב אביו שירד לגלות אצל לבן אז יוסף למד את תורת אביו שלמד משם ועבר במסכת שבת דף י דרשו חכמים זכרונם ברכת הפסוק ויעש לו כתונת פסים צריך אדם לא לשנות בין הבנים שבשביל כתונת משקל שני סלעים ירדו אבותינו למצרים ככה אומרים חכמים בזוהר הקדוש מבואר בכתונת הפסים למה ניתנה דווקא ליוסף מידתו של אברהם אבינו היייתה חסד יצחק אבינו מידתו גבורה שתי המידות הללו הפוכות אחת זה אהבת השם ואחת זה יראת השם כשנולד יעקב הושלמו בו שתי המידות היה בו גם אהבת השם וגם יראת השם בשילוב של שתיהן חסד עם גבורה זה תפארת על כן יוסף היה ממשיך דרכו של יעקב אבינו וגם בו יש מזוג המידות הללו לעוד כן עשה לו יעקב כתונת פסים פס לבן ופס ארגמן שילוב של מידת החסד לבן עם גבורה ארגמן לזאת קינאו האחים כי הבינו שזה סמל ואות שיוסף ממשיך את דרך האבות לכן הכתונת יצרה את הקנאה כי היה להם ברור שאביהם מכתיר אותו להמשיך את השושלת מוסיף החזקוני עומק לזה חשבו האחים כמו שיצחק רצה לברך את עשו ולהמליץ יעקב להמליך את יוסף על שאר אחו כממשיך דרכו אבל האחים כבר המליכו עליהם את יהודה יהודה נולד מלאה ועל כן ראו ביוסף שנולד מרחל מורד במלכות אם יש להם מלך יהודה איך בא יוסף ורוצה למלוך עליהם המלוך תמלוך עלינו אם משול תמשול בנו זה נקרא מורד במלכות לדעתם אבל אם נתבונן נראה שבכל הדורות תמיד קדמה מלכות יוסף למלכות יהודה יוסף משל במצרים והיה משביר לכל אחו ולכל הדור קודם למלכות יהודה שאול המלך היה ראשון בעם ישראל והוא נולד מרחל קודם למלכות דוד שנולד מלאב וכך יהיה עכשיו משיח בן יוסף יבוא שהוא מצד רחל קודם למשיח בן דוד שהוא מיהודה עכשיו אנחנו פותחים פתח להבין את מהמהלך העניינים יהודה יוסף אבל צריך להקדים מדוע היה יוסף בן מוות שהחליטו אחב להרוג אותו וייראו אותו מרחוק ויתנכלו אותו לאמיתו למה היה חייב מיתה ומאיזה סיבה השליכו אותו לבור ם נחשים למה דווקא על ידי נחש מדוע לבסוף המירו את העונש במכירה להיות עבד התמוה ביותר ראובן הציע להשליך את יוסף לבור עם נחשים ועקרבים ומה כתוב למען הציל אותו מידם המדרש אומר יוסף כל כך פחד מנחשים שחבירו שתנו פניו ולכן נמכר בזול אחר כך כי ראו אותו חיבר אי איך מוכרים עבד כזה חלש חיבר כל כך הוא פחד מהנחשים אז לזה הקרי הצלה למען הציל אותו מידם זה נקרא הצלה ראובן ממליץ לזרוק אותו לבור מלא נחשים עקרבים זה הצלה אלא המדרש מבאר על ה פסוק וישליכו אותו הבורה והבור ריק אין בו מים שני בורות היו אחד מלא אבנים ואחד מלא נחשים ועקרבים לומדים את זה מהפסוק הבורה והבור שני בורות היו מבאר החזקוני את עניין הבור ראובן טען אל תשפכו דם השליכו אותו אל הבור הזה איזה בור בור מסוים שראובן בדק אותו וראה שהוא נקי מנחשים דברי החזקוני מבארים את דקדוק המדרש להפליא שכן הבורה היה הבור הראשון ללא נחש לכן ראובן בקש השליח אותו אל הבור הזה זו היייתה הצלה ברורה שתכנן ראובן עבור יוסף אבל כש ראובן הלך אל אביו כתוב וייקחו וישליכו אותו הבורה והבור רק אין בו מים הוציאו אותו מהבור הקודם והשליכו אותו ל בור אחר ו יש בו נחשים איך למדו חכמים שיש בו נחשים הבור ק זה מיעוט אין בו מים זה עוד מיעוט מיעוט אחר מיעוט לרבות לרבות מה לרבות נחשים ועקרבים כי אם כתוב הבורק אז אז ברור שהוא רק מכל דבר למה צריך לציין אחר כך שאין בו מים שני מעות לרבות נחשים ועקרבים חזר ראובן אל הבור הראשון ככתוב וישוב ראובן אל הבור והנה אן יוסף הילד אננו ואני אני בא אנה אני בא הזוהר הקדוש מתרץ באופן אחר את הקושיה מדוע ראובן נקרא מציל מיסד הזוהר הקדוש מייסד הזוהר הקדוש אומר יסוד עצום מייסד הזוהר הקדוש יסוד עצום שונה סכנה מבעלי חיים מאשר הסכנה מבני אדם במקום שיש נחשים אם הוא צדיק הקדוש ברוך הוא לא טוב יעשה לו נס אבל אם הוא נמסר בידי אדם בידי שונאיו מפני שאז מועטים בני אדם שיכולים להנצל זאת אומרת אמר דוד המלך נפלנ ביד השם כי רבים רחמיו וביד אדם לא אפולה נחש עקרב לא יכולים להזיק לאדם אם לא גזר הקדוש ברוך הוא אז גם אם יזרקו אותו והוא צדיק לא יעונה לו כל רע אבל אם זה נמסר ביד אדם יש לאדם בחירה אז זאת אומרת לכן אמר להציל אותו מידם כל מה שהתכוון ראובן זה להציל אותו מידם כי לאחים יש בחירה עובדה שהוא הלך הם לקחו אותו אותו מפה ושמו אותו שם אז עכשיו צריך להבין אומר אור החיים הקדוש יש הבדל בין אדם לבעלי חיים בעלי חיים אינם יכולים להמית מי שלא תחייב מיתה בידי שמיים אבל אדם לעומת זאת יכול להרוג גם מי שלא נגזר עליו מיתה כיוון שאדם הוא בעל בחירה ויכול לעשות כרצונו באמת נכון הדבר הכל זה מגזרת אל עליון אין אדם נוקף אצבע מלמטה אלא אם כן ניתנה לו רשות מלמעלה אבל כוונת הזוהר הקדוש ואור החיים שהקדוש ברוך הוא נתן ביד האדם כוח עצום כוח הבחירה ואם יירצה להרוג חברו לא יוכל להינצל רק על ידי זכות גדולה צריך ממש נס גלוי שאדם ינצל מיד אדם לפי היסוד הזה מתבארים דברי הזוהר הקדוש ראובן ידע גם ידע שיש נחשים בבור ואף על פי כן נקרא מציל משום שידע שאם יוסף צדיק הוא לא יומת על ידי נחש איך כתוב לא הערוד ממית אלא החטא ממית זאת אומרת נחש לא יכול להמיט בלי גזרה על כל פנים לדברי המדרש שראובן הציע להשליך יוסף לבור בלי נחשים והאחים החליפו וזרקו לבור אחר וגם לפי דברי הזוהר הקדוש שמההתחלה זרקו אותו לתוך בור עם נחשים למה דווקא על ידי נחש דנו אותו למה להשליך אותו דווקא ככה למה אם חיפשו להמיט אותו למה דווקא על ידי נחש באמת מקשה אור החיים הקדוש שאף על פי שהם היו פתורים בדיני אדם כי הגמרא בבבא קמה כב אומרת עשרה בני אדם שהרגו ביחד אדם אחד הם פטורים אבל מכל מקום הם חייבים בדיני שמיים אז איך יתכן שהם עשו את הדבר הזה אלא בגלל שהוא הביא דיבתם רעה אל אביהם והדברים שאמר עליהם יוסף חיבו אותו מיטה והמדרש מסביר נחלקו תנאים איזה דיבה הוציא יוסף על האחים רבי מאיר אומר שיוסף סיפר לאביו שאחים אכלו אבר מן החי וזה מרומז בפסוק רואה את אחיו בצון שדיב היייתה מעניין הצאן רבי שמעון אומר שוא הוציא דיבה שהם מסתכלים על בנות הארץ וזה מרומז במילים והוא נער את בני להה בת בני זלפה נשה אביו ויוה אוסף את דיבתם רבי יהודה אומר שהוא טען שמזלזלים בבני השפחות ומכנים אותם עבדים וכיוון שהן על עבר חי והן על עריות חייבים מיתה ובן נוח נהרג על פי עד אחד ואפילו על ידי קרוב משפחה לכן רצו להרוג אותו מדין הבא להורגך השכם להורגו בעצם כשיוסף אמר שהם אוכלים עבר מן החי ושהם עוברים על עריות זה מחייב אותם מיתה ואם הוא אומר את זה לאבא שלו אז כתוב שבן נוח נהרג על פי עד אחד אפילו שהוא עד אחד ואומר ראויים להרוג אותם לכאורה ואפילו קרוב משפחה אם מעיד אז עכשיו מה הוא בא להרוג אותם על ידי הדיבה הזאת אז הבא להורגך משכם להורגו אז לכן הם דנו אותו למיטה אבל האמת היא שהשבטים לא חטאו על הטענה שהם אכלו עבר מן החי הם אכלו או בן פקועה שמותר לאכול בלי שחיטה או שהם אכלו מכבש שנברא על ידי ספר יצירה על הטענה שהם חטאו בבנות הארץ האמת שהם עשו משא ומתן עמהן בדברים שאין בהם חיבה וזה מותר על הטענה לגבי בני השפחות הם קראו להם כלשון הכתוב לא בדרך בזיון ועל שלושתם לקה יוסף כנגד הטענה שם אכלו עבר מן החי כתוב וישחטו שעיר עזים זאת אומרת כדין אפילו בשעת כלכלה הם לא אכלו עבר מן החי בשעה שהם דנו אותו והוא בתוך הבור ועומד למות והם יושבים והם שוחטים כרגיל כמו שצריך להיות על הטענה שהם קראו לבני השפחות עבדים בגלל זה הוא נמכר לעבד ועל זה שהוא טען שהם טולים עיניהם בבנות האר ארץ טיסה אשת אדוני וא עיניה ובא דובה זליכה אשת פוטיפר וניסתה להחטיא אותו על כל פנים נשאר להבין אז למה דנו אותו למיטה על ידי נחש דווקא למה לאחר מכן המירו את עונשו לעבדות המדרש אומר מדרש רבא פד יז אמר יהודה לכו נמכרנו שעלים כמו שכנע חטא הוא נתקלל להיות עמד אף יוסף ימכר לעבד בזוהר הקדוש מבואר כנען תפס אומנותו של נחש הקדמוני הנחש היה ראשון שאמר לשון הרע לכן בהתחלה כשדן את יוסף למיתה מדין רודף כי על ידי עדותו יכול היה לגרום להם למוות והבא להורגך שכם להורגו לכן ביקשו להמיט אותו עלד נחש למה כי מי שמדבר לשון הרע ראוי למות על ידי מי שדיבר לשון הרע זה הנחש גם במדבר כשהם דיברו נגד השם ונגד משה שלח בהם את הנחשים אולם לאחר מכן המירו את העונש שיהיה כמו כנען ונתקל להיות עבד לכן נמכר יוסף לעבד וגם במצרים העניש אותו השם 12 שנים בבית האסורים בדד כ מצורע זאת אומרת 10 שנים הוא היה צריך לשבת על עשרת האחים עוד שנתיים זה שהוא ביקש שיזכור אותו ר המשקים אז אחרי כל הדברים האלה צריך להבין מדוע דנו את יוסף למיתה השלה הקדוש פותח פתח להבין את שורש מלכות יוסף המתבונן יראה תמיד מלכות יוסף קודמת למלכות יהודה כמו שאמרנו יוסף מלך במצרים קודם למלכות יהודה מלכות ישראל החלה במלכות שאול שהוא מבנימין שהוא גם מרחל רק לאחר מכן דוד המלך מיהודה מלאה בימות המשיח קודם נראה את משיח בן יוסף אחר כך יבוא משיח בן דוד המעמיק מגלה שמלכות יוסף תמיד זמנית כמו במצרים הלך יוסף באופן זמני לפרנס את כולם וזה מרומז בחלום סובנה למותם המדרש אומר אתם כונסים עלומות והם נעשות סובין כל האוכל שלכם ירכב רק האוכל שלי ישמר במלכות יוסף היייתה על מנת לפרנס את כולם וגם לאחד את כולם כי בסוף הוא אחד את האחים אליו בחזרה בהתחלה וישנאו ויקנאו ויקנאו וישנאו ואחרי זה הוא אחד אותם גם מלכות שאול נועדה לאחד את עם ישראל כמו יוסף שליקט בין האחים ולכן צריך את המלכות הזו קודם מלכות יהודה שמלכות יהודה היא המלכות האמיתית והנצחית גם משיח בן יוסף הוא יאחד את העם קודם משיח בן דוד הנצחי לכן זקוקים למלכות יוסף קודם ליהודה עוד עומק נוסף מביא השם משמואל משיח בן יוסף יכלה את זרע עמלק ולכן היה תפקיד של שאול להכרית את עמלק ואם היה מכריט אותם לא היה צריך דוד המלך להילחם כל ימיו שכן עשו היה נופל בידי בניה של רחל התפקיד של דוד המלך היה רק להפיץ דעת אלוהים על הארץ על כן שעול המלך נלחם עם עמון מואב ואדום שם הכני והכניסי והקדמי אבל כשלא הרג את הגג הוא עבר מתפקידו הפסיד את המלכות במקומו נאלץ דוד המלך להילחם כל ימיו ולכן התאחר בנייד בית המקדש עד ימי שלמה כמו שכתוב בספר דברי הימים לא תבנה בית לשמי כי דמים רבים שפחת דוד לא ראוי לבנות את הבית שהוא מקום של שלום בגלל שהוא היה צריך לשפוך את דמם של הגויים במלחמות שהוא נלחם אם כן יוצא לפי דברי השלב השם שמואל מלכות יוסף תפקידה לפרנס להכרית את ה גים ולאחד את העם תפקיד גשמי אבל גם זמני מה שאיין כן מלכות יהודה התפקיד שלה נצחי לקרב את ישראל לאביהם שבשמיים זה שורש דוד המלך במשיח בן דוד על פי זה השלה הקדוש מבאר בגמרא סנדרין קוף מפורש כל החולק על מלכות בית דוד שכנו נחש כיוון שראו השבטים שיוסף חולם החלומות מפרש בגלוי את רצונותיו למלוך עליהם הרי הוא כ חולק על מלכות יהודה וחולק על מלכות דוד יהודה מיתתו על ידי נחש לכן השליכו אותו לנחשים ועוד מבואר שהמירו את עונשו להיות עבד מקום רצונו להיות מלך אבל שורש הטעות היה שאכן תהיה מלכות יהודה אבל קודם מלכות זאת צריכים למלכות יוסף כמו שבארנו זו היייתה הטעות של האחים בהתאם לדברים ימתק מדוע דווקא יהודה הציע למכור אותו לישמעאלים הטעם לכך שדינו של יוסף היה על שהוא מורד ביהודה יהודה הוא המלך מכיוון שיהודה הוא המלך אז הוא יכול לחון כל מי שיחפוץ ויכול להמיר את המיתה במכירה אבל נפלאות דרכי השם שכן דווקא ממכירת יוסף לעבד הוא נעשה למלך על כן לא יסור שבט מיהודה נאמר רק בפרשת ויחי כי קודם למלכות יהודה צריך היה את יוסף לאחד את כל אחו לגרום להם להתחרט על המכירה ורק אז התאחדו בפרט שעל ידי שהוא פרנס את כולם שנים רבות ורק אחר כך יגיע הזמן של יהודה למלוך ואנחנו רואים במלכות חשמונאי עד כמה חמור העניין נחלוק על מלכות יהודה חנוכה זה בזכות החשמונאים שייצאו להלחם 13 בני משפחת חשמונאי נגד כל מלכות יוון וקבצי בם עוד יהודים צדיקים אברכים שילחמו וימרו במלכות יוון והם ניצחו אחרי 180 שנה שמלכה יוון ושלטה ביהודים ועשתה גזרות כמה המשפחה הזאת והצילה את עם ישראל מדרד רוחני וגשמי מגיע להם הכל לא בזכותם אנחנו חיים עד היום אבל הם נענשו בעונש גדול מאוד שכולם מתו למה בגלל שהם תפסו את המלכות מה זה אומר במסכת בבא בטרה ג לא נשאר מבית חשמונאי אף אחד כולם מתו ומי שאומר שהוא מבית חשמונאי עבד הוא הורדוס היה עבד של בית חשמונאי נתן עיניו באחת הבנות של בית חשמונאי יום אחד הוא שמע קל משמיים מי שימרו היום באדון שלו יצליח מיד קם הרג את כולם והשאיר רק אותה ראתה בת חשמונאי שהוא רוצה לישא אותה עלתה לגג ואמרה את המשפט הבא מי שיאמר שהוא חשמו סימן שהוא עבד למה כי היא נותרה אחרונה מבית חשמונאי וקפצה ומתה תמן אותה הורדוס בדבש שבע שנים דבש משמר את הגוף שלם ואפילו כמה שנים כדי שיראו שהוא נשא בת מלך כי הורה היו ים ולאחר מכן הרג כמעט את כל חכמי ישראל על כל פנים קשה מאוד איך חשמונאי מלכו בעם ישראל 200 שנה כולם מתו ועליהם נאמר טמאים מסרת טמאים ביד טהורים קוראים להם טהורים צדיקים עוסקי תורתך כהניך הקדושים איך משפחה כזאת נכחדו על הניסים ועל הנפלאות שעשית למי עשית להם איך יכול להיות שכולם מתים בספר להעיר ולהורות ולהשכיל הוא מתרץ על פי הרמבן יעקב ציווה ציווי לא יסור שבט מיהודה פירש רשי מתי מזמן דוד ואילך כלומר כשתתחיל מלכות יהודה אחרי דוד המלך אסור לאף שבט אחר למלוך והסיבה ששאול היה מלך קודם כיוון שעם ישראל שאלו מלך משמואל הנביא והדבר היה נתעב בעיני השם עד שאמר להם שמואל תם רואים קיץ עכשיו בכל זאת יוריד השם עכשיו גשם כי הכסת את הקדוש ברוך הוא שאתם רוצים להמליך מלך איזה מלך ככל הגויים ולכן מיד בחט הראשון של שאול פסקה מלכותו ונהרגו הוא ובניו להראות שאין המלכות רצוייה בעיני השם רק מלכות דוד לא רצה הקדוש ברוך הוא תן לעם ישראל מיד את מלכות דוד כיוון שהם ביקשו מלכות ולכן נתן להם מלכות של שעה זו גם הסיבה שהחשמל נענשו בבית שני כי אף על פי שהיו חסידי עליון ואלמלא הם נשתכחה תורה מישראל אף על פי כן היו כהנים והם תפסו את מלכות יהודה לכן עונשם היה דווקא על ידי הורדוס שהיה עבד שלהם מידה כנגד מידה הם תפסו מלכות שלא כדין תחתיהם עבד ימלוך לפי זה מבינים כמה חמור לחלוק על מלכות יהודה ואם כך עלתה לבית חשמו הקדושים לסיום פנינה נוספת מה חשבו בית חשמונאי כשתפסו את המלוכה הרי הם ידעו שלא יסור שבט מיהודה שיש איסור לתפוס את מלכות יהודה אלא בילקו שמעוני בראשית קנט מבואר אהרון הכהן נשע את אלישבע שהיא אחות נחשון בן עמינדב נחשון היה משבט יהודה אם כן הכהן הראשון אהרון נשא אישה משבט יהודה ולפיכך אהרון כל הכהנים מיוחסים מצד האב לשבט לוי ומצד האם לשבט יהודה בני חשמון חשבו בטעות מספיק שיש להם ייחוס מצד ההם שהיא שייכת ליהודה אז גם הם יכולים לתפוס את המלכות אבל לא כן הדבר צריך יחוס מצד האב כמו דוד המלך שהוא דור עשירי בן אחר בן מיהודה ושלה הקדוש בישב עמוד כט אומר ומוסיף חשבו בית חשבוני שיש להם אחיזה במלכות למה תמר הייתה בתו של שם והוא היה כהן תמר נישאה ליהודה ואם כן היא אם המלכות יוצא איפה של הכהנים יש אחיזה במלכות מצד האמא ולמלכה אחיזה בכהונה מצד האמא על כל פנים האמת היא שהכונה והמלכות גם יחד תלויים בייחוס האב בלבד למשפחותם לבית אבותם משום כך מתבאר להפליא מדוע ראו השבטים הקדושים את רצונו של יוסף למלוך תחת יהודה בחומרה רבה שראוי ששכנו נחש גם כלפי יוסף עצמו נאמר לא יסור שבט מיהודה אז זאת אומרת גם על הדיבה וגם על זה שהוא רצה למלוך וגם במקום יהודה שהמליך אותו ועם כל התירוצים שהבנו הדברים מובנים מסתדרים אבל מה שנוגע אלינו עכשיו זה שאנחנו צריכים להבין שאנחנו נמצאים במלכות אדום הגלות האחרונה מעשה אבות סימן לבנים כל הצער של יוסף באחרונה שקפץ עליו רוגזו של יוסף והצער של 22 שנה זה היה סימן למה שיהיה איתנו עכשיו שאנחנו בגלות של אדום וסובלים את הסבל הזה שאנחנו לא יכולים לשבת במנוחה ביקש יעקב לשב בשלווה קפץ עליו רוגזו של יוסף נו חשבו שיעזבו את אירופה אחרי השואה יבואו לארץ זהו מדינת היהודים נוכל לשבת בשקט איזה שקט מאז שכמה המדינה הוכנס לגטו אחד סגורים ב חצי מיליארד שונאים מסביבנו ובתוכן ובתוך תוכנו לא רק שיש לנו אוייבים מסביב יש לנו גם מתייוונים מבפנים ואתם רואים את ההבדל רוצים לשב בשלווה תן לנו לחיות תן לנו לחזור לצפון תן לנו לחזור לדרום תן לנו ללכת ל אין מנוחה אין שלווה עד שיבוא משיח בן יוסף ויתחיל את המלחמה יאחד את העם ואז אחרי כן יתגלה משיח בן דוד ותשקוט הארץ לעולם ויבנה בית שלישי במרה בימינו אמן
אם יש שאלות בבקשה
תן לגברת פה שורה ראשונה שלום הרב שלום א רציתי שתברך אותי כי יש לי מחלה ס לאצ מה השם ירדנ בציפורה ירדנ בציפורה השם ירפא אותך ברפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל ועתיק את המחלה לחמני מהרה אמן מה את צריכה לעשות אני אגיד לך א אני אגיד לך לא בסדר אני אגיד לך מה לעשות אה סליחה בסדר בסדר אני מתרגשת לשיר ולשמוח כל יום כן בכל מצב שהשם עושה זה רק לטובה לנקות את הבן אדם שיהיה נקי וזך לשיר ולשמוח במעשה השם כן דו את השם בשמח בואו לפני לפני רנה בואו נננ ב לפנ נננ בואו לפניו ננה כל יום רבע שעה תשירי לא אחייב אותך לרקוד את לא צעירה כל כך קשה לי לרקוד אני זהו אמרתי רק לשיר רבע שעה כל יום בסדר כל יום ולשמוח בגזרות השם תודה השם על כל מה שאתה עושה אתה יודע בדיוק מה אני צריכה מה טוב לי אין רע יורד מן השמיים רק טוב אנחנו לא יודעים להבין את זה אבל זה רק טוב נכון היה אחד שהיה לו תאונה זה טוב או לא טוב לא טוב לא טוב נכון אומרים לא טוב הביאו אותו לבית חולים עשו לו צילום מה גילו שסרטן אז זה היה טוב כי גילו את הסרטן יכולים להציל אותו נכון זה גם נכון אי אפשר לדעת מה משתלשל ומה אבל הקדוש ברוך הוא עושה לנו תיקונים נרצה או לא נרצה כן תיקון עצמי מה שאנחנו לא מבינים הוא מתקן לנו לבד בסדר ר גמור נעשה ונשמע בדיוק בשורות טובות שאלה הבאה אמן איפה הנה פה יש בחור בשורה שלישית כן תן לו תעמוד בבקשה למה אתה עושה פיפי דבר אני אני בחד באתי בשבל אחותי אני רוצה לא הבנתי אף מילה עם מי אתה מדבר אני בוח שבתי בשלח אותי לא מבין שום דבר לאט לאט תדבר לאט כ אני מתרגש פשוט אני במיוחד באתי בשל אחותי כן אני רוצה שתברך אות תגיד את השם מה אתה רוצה ממני תגיד את השם וואי וי וא עוד פעם עם השמות האלה איך אני יכול להבין בדיוק הבנתי הכל השם ירפא אותך ברפואה שלמה בתוך שר חולי עמו ישראל מהרה אמן תחליפי את השם בשביל מה את צריכה כאלה שמות מה זה יש שמות בעברית בלשון הקודש תחפשי בתנך איזה שם שרה שרה בעברית או שרה בעברית כן איך זה באתיופית באתיופית רוסו ור כן שאלה נוספת תן לבחור בכחול מאחורה ערב טוב כוד ערב טוב אני קודם כל רוצה להודות לך שבאת ו מסרת לנו שיעור א אני קודם כל א עקפתי אחריך הרבה שנים א נהניתי התחזקתי באמונת השם אבל אל אני לא יכול להגיד על עצמי שאני איך אומרים בעל מעשים מספיק נו נו נו תחליפו מיקרופון רגע רגע אני כן רוצה להתחזק אני הייתי יותר חזק בעבודת השם והיו הרבה דברים היו דברים שהוציאו אותי קצת מהמסלול אני קודם כל בגלל שעקבתי אחרי הרבה שיעורים שלך התחזקתי ב בוא נגיד אני מבין שקודם כל יש קדוש ברוך הוא אני יודע את זה אני שואל את עצמי שואל את עצמי האם האמונה שלי בתורה היא מספיק שלמה כי עובדה שאני לא מספיק מקיים את המצוות יש לי כבדות מאוד גדולה בעניין הזה איזה מצוות קשה לך סתם דוגמה א לשבת בשבת ולהתפלל שעה וחצי או כמה שזה לוקח אני יש לי בעיה גם של קשב וריכוז כל החיים התורניים הם סביב הספר ואני סובל מה הרבה מאוד מזה אני רק רק קורא קריאת שמע זה לא לא לא כל כך נעים לי בדרך כלל אתה רואה אתם בטלוויזיה בוודאי כמה זמן שעה שעתיים שלוש ארבע כמה יותר מדי נו אז איך יש לך זמן לזה ויש לך סבלנות לא לא לא לא זמן יש לא אמרתי אבל איך יש לך סבלנות כי לא צריך לעשות כלום אתה יושב ככה כמו גם זה אתה לא צריך לעשות כלום תסתכל בספר ואתה קורא בלי לדבר לא צריך לדבר רק לקרוא כמו זה כמו שקוראים עיתון להבדיל מסתכלים בספר ומבינים ולומדים ועושים הרי אתה תקבל שכר על המעשים אתה לא תקבל עובדה שזה קשה לי לא עובדה יש לך יצר הרע גדול שעושה אותך עצלן זה הכל זה ברור יש לי יצר הר הגדול שבאמת עושה אותי אצלן אני מבין את זה נו אבל יש גם בעיה פיזית זאת אומרת לא לא לא אין בעיות פיזיות אם היית יודע שעל כל תפילה של שעה וחצי בשבת מקבלים 5000 דולר במוצאי שבת אתה היית יושב גם שעתיים שיהיה בטוח שתקבל את החל אז זה לא זה זה רק עצלות ולא שום דבר קשה פיזי אתה צודק אני מבין את זה העובדה אבל כשכן עשיתי את הדברים זה עשה לי רע דיי עכשיו אני אברך אותך שאתה תהיה לא עצלן ו שתהנה מזה מה שמך שחר שחר בן בן טל מתילדה שתי שמות בן טל מתילדה השם יזכה אותך בעזרת השם יתברך לשביעות רצון מעבודת השם לשמחה בעבודת השם לזריזות בעבודת השם ויסיר ממך את העצלות אמן אמן שאלה אחונה גברת פה בורוד כן תן ל עבדו עבדו עבדו את השם שלום רב ערב טוב וכבוד אני שמחה פה אה אני גרה אה אני מקולומביה מגיעה בישראל שנתיים לפני לגיור כן אבל אה אני עכשיו חולה אני רצחה ניתוח א אבל אני לא רוצה ניתוח במה במה ניתוח במה ברחם למה יש גידול א מיומס מיומה כן מיומה באנדומטריוזיס שמעתי תגידי את השם שלך אושרית אושרית בת אושרית בת שרה אמנו השם יזכה אותך ש מיומה תעבור ל חמני בעיניים אמן אמן כן לך רפואה שלמה תודה רבה י רצון תהיו בריאים השם ברך אותכם על ההקשבה
בוא לפני ננ עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננ בואו לפניו ירנ ב ני נ ב נ עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בסמח עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בסמח בו לפניו לפניו רננה בואו לפניו רננה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו רננה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננ עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננ בואו לפניו לפניו ננ בואו לפניו ננה ועבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפנ לפנ ננם בואו לפנ פרננ בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו ביר ננה היי עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפ נפיר ננ
רציתי לפרסם נס שב"ה היה בזכות שיעורי התפילה שהרב שליט"א העביר (אוחילה לאל shofar.tv/lessons/17472) אבא שלי היה חייב כספים (ל"ע) לכמה אנשים מסיבה מסוימת הוא לא היה מוכן להחזיר להם (רח"ל) ולמרות שהסברנו לו: שזה חמור וצריך להחזיר! בכל מקרה התעקש שלא להחזיר. העצה היחידה שמצאתי זה רק להתפלל. וברוך השם בזכות התפילות הוא החליט להחזיר את הכספים ובאמת מקיים את הנאמר ומחזיר להם בתשלומים. תודה רבה להשי"ת ולכבוד הרב.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט"א, ב"ה רציתי לשתף את כבוד הרב בכמה מקרים מרגשים שזכינו לראות בזכות ברכותיו הקדושות: לפני זמן מה, נכדתי הקטנה אושפזה בבית מרפא בעקבות וירוס קשה (ל"ע). ביקשתי מהרב לברך אותה, וברוך השם, בזכות הברכה, היא החלה להתאושש וחזרה הביתה מוקדם מהצפוי, הרבה לפני הזמן שהרופאים העריכו. בנוסף, גיסתה של כלתי היתה במצב קשה והרופאים קבעו שעליה לעבור ניתוח דחוף (ל"ע). ביקשתי מהרב ברכה עבורה, וכבר ביום למחרת, לפני הניתוח, ערכו לה צילום נוסף. להפתעת הרופאים, הכל נעלם כאילו לא היה, והם עמדו משתאים. הם הגדירו זאת כ"נס של חנוכה"! אנחנו מלאים שמחה והכרת הטוב לבורא עולם על הניסים הגלויים שזכינו להם. תודה רבה לרב על הברכות, התמיכה, ההדרכה והמסירות האינסופית שלו למען עם ישראל. תודה לך על כך שאתה עבורנו מקור השראה אדיר, המקרב אותנו לעבודת השי"ת מתוך שמחה, אמונה ויראת שמים. אני פונה לכל אדם באשר הוא: בדור המורכב שלנו, הצמדות לרב צדיק כדוגמתך, והדבקות במידותיך, הן בדרך להתחזקות רוחנית אמיתית ולקבלת כוחות להתמודדות עם אתגרי החיים. תודה לך הרב שאתה מאיר לנו את הדרך בעצות טובות וכלים לעבוד את השם יתברך מתוך שמחה וביטחון. מתפללים ומבקשים: יה"ר שהקדוש ברוך הוא יתן לך כוחות אדירים להחזיר את כל עם ישראל בתשובה שלמה, ולקרב לנו במהרה את הגאולה בחן, בחסד וברחמים מאוצר מתנות חינם (אמן). בברכה ובהכרת הטוב, אוהבים אותך אנחנו וקהילות פז.
שלום, כבוד הרב שליט"א אנחנו רוצים לפרסם נס גלוי שנעשה לנו ע"י ה' יתברך בשבת קודש. יש לנו מתקן במקרר של "משמרת השבת" (השבת בעידן הדיגיטלי | הרב אליהו בייפוס shofar.tv/lessons/7123) שביום חול מציג את הספרות "00" ובימי שבת וחגים "05" ומכבה את מה שלא צריך. השבת לא שמנו לב וככל הנראה בגלל הפסקת חשמל שהיתה השבוע זה השתבש ונשאר על מצב של יום חול. הבנות שמו לב לזה רק לאחר ששבת כבר נכנסה, כשהבן הקטן פתח את המקרר ונדלק האור. כשחזרנו מהתפילה ניסינו למצוא בהלכה: מה אפשר לעשות? ונשארנו ללא פתרון וללא מזון נגיש לסעודות שבת. המקרר עם צג דיגיטלי כך שזה עוד יותר מסבך את העניין. ב"ה לחמים לסעודה הראשונה היו לנו ורק השתיה והסלטים נשארו במקרר, התחילו לצוץ כל מיני רעיונות איך "לעזור" להקב"ה לעזור לנו... תוך כדי אחת הבנות הציעה בואו נשיר: "עבדו"... ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) קמנו ושרנו במעגל (באופן המותר בשבת כמובן...) סביב השולחן "עבדו", עם כל סיבוב השמחה גברה והדאגה פחתה, התחלנו לקבל בשמחה את המצב. לאחר כמה כ-7 דקות תוך כדי הסיבובים, אשתי הביטה לעבר הצג של "משמרת השבת" וזעקת פליאה יצאה מפיה, הצג השתנה למצב שבת! ומופיעות בו הספרות "05"!!! ישתבח שמו לעד! לא יאומן כי יסופר! נס גלוי! במקום! סיימנו את ה-15 דקות שירה וישבנו בשמחה לסעודת שבת. תודה רבה לרב היקר שכל הזמן דואג לתת לנו עצות נפלאות, טובות ומועילות. תודה על הזכות להכיר את בורא עולם יותר טוב בכל פעם! בברכה והערכה רבה שבוע טוב ומבורך (אמן) משפחת טביב (הי"ו) מחשמונאים. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
צהרים טובים. ראשית תודה על שמשתדל לעשות עבודה טובה ולעזור לעם ישראל. יש לי מטופלת שלא היה לה ילדים (ל"ע) וב"ה כשראתה סרטון של הרב אמנון יצחק על אותה אשה שלא היה לה ילדים ששמה כיסוי ראש ולאחר שנה נפקדה (ברית מילה של הנכד של מיכל בניטה מהסרט כוחה של מצוה shofar.tv/videos/16379) וככה גם היא עשתה ולאחר 8 שנים נפקדה ב"ה; היתה שמה כיסוי ראש רק בשבתות וכששמעה את הסרטון קיבלה על עצמה לשים כל הזמן ובאותו חודש נפקדה!
חזק וברוך וישר כחך כבוד הרב אמנון יצחק שליט״א על כל לימוד התורה, המוסר, עבודת המידות, היראת שמים, החזרה בתשובה של המונים בכל העולם, החסד, המסירות נפש בהפצת האמת ובהשפלת השקר שב"ה כבוד הרב משפיע באהבת ישראל ללא גבולות ובהתמדה למעלה מ-40 שנה, אין מילים מספיק להביע את הכרת הטוב ותודות בלי סוף על הכל. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים: שיתמלאו כל משאלות הלב הענק של רבנו לטובה ולברכה ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה וברחמים רבים (אמן) בהערכה ובהוקרה רבה משפחת: סי. א.
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על דרשה מרתקת ומיוחדת. (ימי החנוכה - חלק י' 19.12.2024) יה"ר שהשם יתברך ישמור על הרב היקר בבריאות איתנה, רמ״ח אברים ושס״ה גידים ושכל משאלות ליבך יתגשמו במהרה אמן!
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!
בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.
כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).
בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!
© 2024 כל הזכויות שמורות