נתניה - שנאת עשו ליעקב
תאריך פרסום: 04.12.2024
- - - לא מוגה! - - -
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח אמן
הערב יהיה להצלחת הקמפיין שופר הגדול ושה בניין יבנה בירושלים במהרה אמן בריאות הנה רפואה שלמה ואריכות ימים ל בצעדה תעבור את החורף ללא חולאים ותזכה לנינים אמן אמן ימית בת יעל ויעל בת צול יזכו לבריאות אתנה פרנסה בשפע רב תשובה שלמה ולזכות הרבים תמיד ונ עילוי נשמת סעדה ומכלוף עמר יוסף בן עישה והורו אר מלול בן רבקה ולעילוי נשמת הורי מנוחתם עדן אמן אמן
השאלות: מדוע על כל בריאת העולם נאמר כי טוב ועל בריאת האדם לא נאמר כי טוב וכי אדם איננו טוב מה עומק השמות יעקב עשו מנין הגיעה אות י ליעקב כשהפך מעכב ליעקב מדוע בחור המלאכים על גבי עיניו של יצחק וגרמו לו לעיוורון לא היה להם מקום אחר לבכות בו למה סיבב הקדוש ברוך הוא שיצחק אבינו יאהב את עשו יותר מיעקב מדוע היה צריך שהברכות יגיעו ליעקב במרמה תשעה טעמים הובאו בחכמים זכרונם לברכה לשאלה מפני מה נגזר על יצחק להתעבר ומה החוט המקשר ביניהם הפרשה היא פרשת תולדות מה הביאור של השם הזה תולדות מדובר פה על תולדות של עם ישראל לא רק בתולדות של יצחק שהם יעקב ועשו אלא בתולדות של עם ישראל כולו עשה מבאר רשבם שזה לשון עשוי מה זה עשו הלשון האמיתית זה עשוי למה כי רבי יונתן בן עוזיאל כותב עשו נולד כאדם מבוגר עם שיער וזקן ושיניים וציפורניים מפחיד יעקב ביאור השם שלו נכתב בתורה עצמה משום שידו אחזה בעקב עשו אז למה לא קראו לו עקב למה הוא נקרא יעקב מאיפה נוספה אות י למה נקרא עשו ולא עשוי לאן נעלמה אות י שם של אדם מורה על מהותו וכי יתכן שיעקב נקרא בשם זה רק משום פרט טכני אחד קטן שנראה לנו שולי שהוא אחז בעקבו של אחיו עשו בבטן
יעקב ועשו הם הפכים מושלמים עשו היה איש שעיר יעקב איש חלק עשו איש שדה יעקב יושב אוהלים אז בוודאי שהשם עשו הוא ההפך מיעקב בספר עץ יוסף מבאר יש הבדל עצום בין בריאת האדם לבריאת הבהמות כל בעל חיים ברגע שנולד הוא מושלם הוא מסוגל להאכיל את עצמו ללכת מיד לקום לישון כבעל חיים גדול כמו שאומרת הגמרא שור בין יומו קרוי שור איך שהוא יוצא הוא ישר מתנער והוא שור גמרנו לא יהיה בו שום שינוי עד יום מותו כבש נשאר כבש חתול נשאר חתול אין שינויים אבל האדם נולד חסר ואיין חסר יותר מהאדם בלידת אם לא יטפלו בתינוק כשנולד לא ישרוד יום אחד הוא לא יכול לאכול לבדו הוא לא יכול ללכת בכוחות עצמו הוא לא יכול למצוא מקום מגורים הוא לא יכול לדאוג ניקיונו אדם בשעה שנולד הוא חסר אונים באופן מוחלט מדוע ברא הקדוש ברוך הוא את האדם שהוא הבחיר של הבריאה באופן כזה שלא יכול לדאוג לצרכיו בשעה שהוא נולד לפני שנגיד תשובה נאמר מה אומר הבן רבנו בחיה בחובת הלבבות הוא עומד אומר תינוק נולד בלי שכל אין לו שכל למה הוא אומר אם הוא היה נולד עם שכל הוא היה מת מיד למה הוא היה מת תינוק עושה צרכים חופשי הוא לא אומר שהוא צי צריך שירותים ולא כלום הוא עושה מיד על המקום ולא רק זה הוא גם חייך א אז יודעים שהוא עשה אבל אם הוא היה יודע מה הוא עשה הוא היה מת תארו לכם בן אדם עכשיו יושב פה בקהל וחס ושלום פתאום אה איך הוא היה יוצא מפה איך הוא ה זז אך הו זה בושה שאין כדוגמתה אז השם עשה חסד ולא נותן לו שכל מהיום הראשון שעד שיתבגר קצת ככה בקיצור התשובה היא ככה למה אדם נולד חסר עונים באופן מוחלט אנחנו אומרים את זה בתפילה בכל בוקר ומותה האדם מן הבהמה [מוזיקה] עין לא כמו שאתם חושבים אלא מותר האדם היתרון שיש לנו בני האדם על פני הבהמה זה במה שאנחנו נולדנו עין שאנחנו כלום בחסרי עונים זה היתרון שיש לנו על הבהמה מה יש בזה יתרון זה מראה שאדם נברא בשביל שהוא ישלים את עצמו הוא מתחיל לטפס לטפס ולעלות במדרגות עד איפה שהוא יגיע זה הוא אבל כבש אותה רמה אותו דבר מרגע שהוא נולד עד שהוא ימות פיל אותו דבר כל מי שנברא בבריאה הוא תקוע במצב שהוא נברא רק אנחנו יכולים לטפס אפילו למעלה מהמלאכים מתחילים מאפס ויכולים לעבור את המלאכים היה אדם בבריאה שקראו לו חנוך והשם לקח אותו הפך להיות מלאך שר הפנים בעולם העליון שהוא מלאך על כל המלאכים למעלה אדם שעלה עם גופו למעלה אדם יכול להגיע למדרגות אומרים לו צא ותכבוש את העולם בעל חיים שנולד מושלם אין חיסרון גדול מזה למה כי לא יהיה בו שום שינוי הוא לא יכול להתעלות יותר בכל הפסוקים שמדברים בבריאת העולם נאמר ויר אלוהים כי טוב שש פעמים על האור נאמר כי טוב על היבשה והים כי טוב על העצים והדשא כי טוב על השמש והירח כי טוב על שרץ המים ועל חיית הארץ כי טוב רק בריאה אחת לא נאמר כי טוב על האדם מפליא אבל ככיוון שהסברנו שאדם נברא חסר אז איך אפשר להגיד ויר אלוהים כי טוב אי אפשר להגיד על דבר שהוא עדיין חסר כי טוב גם ביום השני לא נאמר כי טוב למה כי לא נשלמה מלאכת המים עד יום שלישי מכאן רואים שלא אומרים כי טוב על דבר חסר מתי משלים אדם את עצמו בשעה שהוא נפטר אחרי שהוא קנה תורה ומעשים טובים בימי חייו התחתן הוליד ילדים בנים צאצאים השלים את כל מה שהוא צריך לעשות אז המצב שלו הכי טוב כמובן שההוא הולך בדרך השם וזה רואים במדרש רבה טה לאחר גמר בריאת העולם נאמר ויר אלוהים את כל אשר עשה והנה טוב מאוד אומרים במדרש טוב מאוד זה מיתה בשעה שאדם מת זה טוב מאוד וזה תמיהה ממתי מוות זה דבר טוב ועוד יותר טוב מאוד אלא לפי מה שאמרנו רק בשעה שאדם משלים את תפקידו ומת אז ראוי אמר עליו טוב מאוד כי הוא הפך להיות מושלם ותשחק ליום אחרון נמצא דווקא על האדם לא נאמר כי טוב בשעה שהוא נברא אבל כשהוא נפטר בשם טוב מן העולם טוב שם משמן טוב נאמר עליו טוב מאוד עכשיו נבין את את עומק השמות של יעקב ועשו שלמות שייכת רק במלאכים ובעלי חיים מלאך הוא מושלם מבחינה רוחנית אבל הוא גם סטטי הוא במצב עומד אין לו עניין שהוא יכול לעלות מדרגה מדרגה מדרגה כמו אדם הוא נקרא עומד בעל חיים הוא גם מושלם מבחינה גשמית הוא לא יכול לעלות מדרגה גבוהה וגם אין לו איפה לרדת רק אדם בתחילתו עיר פרא יוולד עייר פרא אדם יוולד משם הוא צריך לעלות כלפי מעלה עד לדרגת מלאך אז כשעשו נולד מושלם כמו אדם מבוגר גדול אין חסר יותר גדול מזה כי הוא ממש כמו בעל חי מושלם ואין גרוע מזה לכן ההגדרה של אומות העולם עם הדומה לחמור מה חמור אינו משתלם ככה אומות העולם מישהו ראה ב אלפי שנים האחרונות אצל אומות העולם אנשים שהגיעו לדרגה של נביא כמו בישראל מישהו ראה שמה תופעות כמו הארי הקדוש לא עם הדומה לחמור פירושו אין שינוי שכל יש חוכמה בגויים אאמן תורה בגויים אל תאמן רק התורה יכולה לעלות בן אדם מעיר פרא למלאך בלי תורה אי אפשר להגיע אפילו אריסטו שהיה גדול וקרוב לנבואה בשכל שאמר עליו הרמבם כך נשאר חמור כי כשתפסו אותו עושה מעשים שלא יעשו אמרו לו איך פילוסוף גדול כמוך עושה דברים כאלה אמר עכשיו אני לא אריסטו עכשיו הוא חמור אם עשו זה לשון עשוי שהוא נולד עשוי איפה נעלמה אות י ואם יעקב זה מלשון עקב איך נוספה לא היוד המגלה עמוקות פרשת תולדות וישלח אומר דבר פלא התורה אומרת בידו אוחזת בעקב עשו מה זה מרמז לנו מה העקב של עשו היד עשוי זה כותבים עש ו י האות האחרונה העקב י אז יעקב אוחז איפה בעקב של עשו בי שלו בסוף המילה והוא לוקח אותה לשמו וכך יעקב נוטל את האות י שהייתה בסוף של עקב בשם של עשו ושם אותה אצלו בראש וזה רמוז גם ידו אוחזת ידו זה אות י ידו זה אותיות י אז זאת אומרת לקח את האות י יעקב אבינו בזוהר הקדוש מבואר שהייתה מלחמה קשה על היד הזאת עשו ניסה בכל דרך למנוע מיעקב לקחת עשו אומר הזוהר הקדוש ובחינת נחש הקדמוני אותו נחש שפיטה את חוה הזוהר הקדוש אומר בדף קלח שהוא היה חפץ להמשיך בר מעלה לו עשו רצה להמשיך את הבחינה של נחש הקדמוני מה כתוב בנחש הקדמוני ואתה תשופנו עקב מי נקרא עקב יעקב והנחש מה רוצה לפגוע לו בעקב ולכן איננו חפץ שאחיו יהפוך מעכב ליעקב ולכן היייתה מלחמה ויתרוצצו הבנים בקרבה אחד מרוצץ לשני את הראש ומה היד כל כך חשובה למה צריך את היד אלא היד מורע על חוכמה הזוהר הקדוש אומר י חוכמה מה הארי הקדוש מג כל עשרת הספירות החבויות בשם הביה במהות הראשונה י שם השם וזה כנגד החוכמה על החוכמה הזאת ניטשה מלחמה עקובה מדם בן יעקב שחפץ בחוכמה כנת סופרים תרבה חוכמה לבין עשו שעליו נאמר חכמים המה להרע טוב עוד נעמיק מדוע יצחק אבינו צדיק יסוד עולם זכה במרכאות לבן רשע כל כך שעשה תועבות גדולות בעולם מאוד קשה למה הוא העדיף לברך את בנו הרשע עשו ולא את יעקב הצדיק שממשיך את דרכו יצחק אבינו התעבר בגיל 123 ויקי זקן יצחק ותכנה עיניו מראות נאמרו בזה הרבה טעמ שלושה מתוכם מביא רשי דבר ראשון עיני יצחק התעבר ונפגעו מחמת העשן שעלה מן העבודה זרה שהקטירו נשות עשו הנשים של עשו היו מקטיר לעבודה זרה ועשן הזה גרם לעברון ועכשיו יש שאלה אם זה גורם לעיוורון למה רבקה עמנו שהייתה באותו בית לא התעברה ודבר נוסף למה יצחק לא סילק אותם מהבית שלו אם זה גורם לעיוורון אבל זה סיבה אחת העשן שהיו מקטרות לעבודה זרה סיבה שנייה שהוא תעבר זה היה הדמעות של מלאכי השרת בזמן העקדה שנפלו לתוך העיניים שלו וגרמו לו להתעבר אבל גם פה יש שאלה בזמן העקדה הוא היה בן 37 שנים ואז בכו המלאכים למה התעו רק בגיל 120 וש הרבה שנים לאחר מכן דבר נוסף לא מצאו המלאכים מקום לבכות רק לתוך העיניים של יצחק שהוא קודש קודשים טעם שלישי שמביא רשי יצחק אבינו התעבר כדי שיעקב אבינו יוכל לקחת את הברכות ללא ידיעתו אם הוא היה רואה איך היה נכנס יעקב לבקש ברכות במקום עשו מוכרח שהוא יהיה עיבר ולא יראה שנכנס הוא יעקב אבל גם זה תמוה למה צריך לעשות זאת במרמה למה הקדוש ברוך הוא לא סובב ש יצחק יכיר כמה רשע עשו ויברך את יעקב מרצון עוד טעמים נאמרו טעם רביעי כיוון שנאמר על עשו כי ציד בפיו והיה עשו מאכיל את אביו ובכך שובה את ליבו שזה מעין שוחד והרי על השוחד נאמר כי השוחד יעבר עיני חכמים ואפילו קדוש עליון כיצחק אבינו לא נמלט מכך טעם חמישי מאחר שהביט בפניו של עשו הרשע התעבר כמבואר במגילה כח אסור להסתכל בפניו של רשע והביאו רבותינו ראיה מיצחק שנעשה עבר שהסתכל בעשו כידוע שהיה מפגש בין החזון איש הקדוש לבין בן גוריון והם ישבו למעלה מחצי שעה והוא צידד את פניו ולא הסתכל על מתחילה ועד סוף למה באמת אסור להסתכל אומר המרשה כשם שעשרה התורה להלין את המת שנאמר כלילת אלוהים תלוי כי זה זלזול במלך מלכי המלכים שדמות יוקנו תלוייה על עץ בביזיון כמו כן אסור להסתכל בפני רשע שהוא דמות דיוקנו של הקדוש ברוך הוא והלך והרשיע בזמנם כשהיו מוציאים להורג אדם בחלק מן המקרים היו טולים אותו אז כתוב שאסור להלין אותו אסור להשאיר אותו תלוי על העץ אלא חייבים עד הלילה לקבור אותו ולא להלין אותו במצב זה שיעבור עליו לילה והוא תלוי למה כי לילת אלוהים תלוי מה הקשר לאלוקים היות וכל אדם נברא בצלם אלוהים אז כביכול ה לם תלוי ואז זה אסור אותו דבר רשע הוא גם בצלם אלוקים נברא ועכשיו שהוא רשע אסור להסתכל בפניו כמו שלא מלינים את המת בספר כף החיים כף נוו מבאר מחמת כ נזרים צדיקים ואנשי מעשה שלא להביט באף אדם במבט נוקב כי הארי הקדוש גילה לנו כמו שמביטים באדם קדוש נוצר רושם אדיר לטובה כך להבדיל כשמסתכלים בפניו של רשע נגרם נזק למסתכל הרי רבנו רבנו הקדוש רבי העיד על עצמו שהוא זכה לכל מעלתו ביחס לחבריו כיוון שראה את רבי מאיר מאחוריו ואם היה רואה אותו מלפניו וואי וואיי וואי איזה השגות היה מסיב ועל זה נאמר והיו עיניך רות את מורך אבל שאת פני רשע לא טוב טעם שישי נאמר כי לא יראני האדם בחי וכיוון שבשעת העקדה יצחק הציץ בשכינה נגזרה עליו מיתה ובמקום שימות עיוור חשוב כמת אבל הוא לא תעבר מיד למה כיוון שהקדוש ברוך הוא לא רצה לצער את אביב אברהם שהיה אהוב לו טעם שביעי כדי שיצחק אבינו ישאר בבית ולא יצא לשוק בשעה שהוא עיבר הוא לא יוצא לשוק על מנת שלא יראו אותו אנשים ויצביעו ויאמרו לו זה הוא אביו של הרשע הגדול חילול השם בן כזה חילול השם לצאת הוא יסבו בזיונות כתוב בהלכה שאם יש רשע מותר לכנותו רשע בן רשע אפילו שעה בצדיק מותר לקראו רשע בן רשע מאיפה לומדים מהבנים של עלי שהיה קדוש עליון וכתוב ש חופני ופינחס בני [מוזיקה] בליעל בנים של בלי יעל אומר הראשית חוכמה כל מקום שמצינו בליעל זה רשע אז קוראים להם בני רשע על מי על אבא שלהם עלי בספר יפה תואר מקשה עשו חל הרשיע כשהיה בן חמש באותה שעה יצחק אבינו היה בן 75 אז למה התעבר רק עתה בגיל 123 אלא מכאן הוכיח שהיה מצניע את מעשיו עשו כדי שיוכל לרמות את אביו ויחשוב שהוא צדיק וכך רימה את כולם אבל לאחר מכן החל להרשיע עד שיידעו כולם שהוא רשע מרושע ואם היה יוצא באותו זמן יצחק לשוק היו אומרים הנה אביו של הרשע הגדול טעם שמיני הוא תעבר מחמת קללתו של אבימלך כמו שכתוב במסכת מגילה על הפסוק הנה הולך כסות עיניים זה מה שאמר אבימלך לשרה הואיל וכיסית ממני ולא גילית שאברהם הוא בעלך ולא אחיך וגרמת לי לכל הצער הזה יהי רצון שיהיה לך בן כיסוי עיניים על זה אמרו חכמים אל תי קללת הדיות קלה בעיניך אתם רואים אפילו רשע כמו אבימלך קילל ובמי פגע בצדיק הגדול יצחק אבינו אז אל תהיי קללת ידיעות קלה בעיניך טעם תשיעי המדרש אומר יצחק אבינו בחר להיות עוור איפה אמר רבי יהודה בן סימון כל אחד מהאבות הקדושים ביקש מהקדוש ברוך הוא דבר וקיבל אברהם ביקש זקנה למה היה מהלך ביחד עם בנו יצחק והם נראים אותו דבר ולא יודעים את מי את מי לכבד מי המבוגר ומי הצעיר לא היה זקן לבן כולם נשארו אותו דבר אמר לו הקדוש ברוך הוא דבר טוב טבעת וממך הוא מתחיל אכן כל העולם צריך לזקנה אתה תהיה הראשון שילבנו שערותיו זה שנאמר ואברהם זקן בא בימים כולם ראו מה יצחק אבינו טבע ייסורים למה אדם שימות ללא ייסורים מידת הדין מתוחה כנגדו זאת אומרת אם ישאר כל הייסורים על העבירות לאחר מותו אוי ואבוי איזה צער זה שצריכים לעבור בעולם האמת אבל יצחק אבינו שהיה מידת הגבורה ידע כמה צריך לפחד מן הדין אז לכן הוא טבע ייסורים בחיים בשביל לגמור פה את הכל ולמרק את הכל שיצא מפה נקי לגמרי והמדרש אומר אחרי העקדה עלה יצחק אבינו לגן עדן שלוש שנים והיה בקיא מה קורה שם וידע שטוב לטבוע ייסורים ואמרו חכמים שהעולם הבא נקנה בייסורים אם אתה רוצה עולם הבא צריך לעבור פה ייסורים אמר לו הקדוש ברוך הוא דבר טוב טבעת וממך הוא מתחיל אכן טוב שיהיה ייסורים וצחצוח כפרה לפני שמגיעים לעולם האמת לכן כהו עיניו של יצחק והיה עיו 57 שנים תמימות אתם מבינים מה מדברים איתכם אם צדיק כזה גדול מבקש ייסורים ומקבל 57 שנה ייסורים של עיוורון שזה חשוב כמת וואי וואי וואי מה אדם פשוט צריך לעבור בשביל להתמרק שיהיה נקי להגיע לעולם [מוזיקה] האמת יעקב אבינו טבע חולי למה כדי שאדם קודם מותו ידע שהוא הולך למות יכין עצמו קודם לכתוב לעולם האמת ואם ימות בפתע פתאום איך יקבץ בניו ובנותיו וימסור להם צבעה אחרונה לפני פטירתו אמר לו הקדוש ברוך הוא דבר טוב טבעתה וממך הוא מתחיל שנאמר ויאמר ליוסף הנה אביך חולה החולה הראשון בתורה יעקב אבינו שהוא טבע חולי עד אז לא היה אדם חולה אין חולה אדם הגיע זמנו למות מתעטש ומת לכן היום אומרים עשו את החיים רפואה כל מיני לשונות פעם היו בלי חולי בריאים עד המוות ובעיתו ש אחד נעלמים אם כן כתוב כאן חידוש עצום שיצחק אבינו התעבר כי ביקש ייסורים אבל יש להבין שני דברים מדוע נתנו ליצחק ייסורים קשים כל כך כמו עברון הלא סומ חשוב כמת ודבר שני למה דווקא יצחק הוא שתעורר לבקש את הבקשה הזו של ייסורים ננסה לבאר את כל הדברים ביחד יצחק אבינו ידוע שהוא מידת הגבורה והוא ידע מה עומק הדין בשמיים והוא היה חפץ שתהייה לו כפרה בעולם הזה אבל לא רק לו אלא גם לזרעו כפרה לעצמו על מה מה הוא צריך כפרה מה הוא עשה על כל המעשים שיש בהם סרך כלשהו של עבירה שהביט בפניו של רשע שראה את נשות עשו מקטרות לעבודה זרה ולא מחה ביידן שהסתכל בפני השכינה על השוחד שכביכול נתן מעשו בייסורים יש בהם כפרה גם לאברהם ושרה על פגיעה דקה מן הדקה באבימלך מלך גרר אז לכן הוא ביקש ייסורים שיהיה כפרה לעצמו וכפרה לזרעו
מלחמה עם ניסים בלי סוף
הרמב"ן אומר: 'נוח לו לאדם לסבול 70 שנה של ייסורי איוב בעולם הזה - ולא עונש על לאו אחד (1) מן התורה!'
יא בא באי... אם בן אדם שמע לשון הרע אחד (1) - אומר הרמב"ן: 'כדאי שימותו לך עשרה (10) ילדים ביום אחד (1) כדאי לך שתהיה מוכה בשחין כל ימי חייך שבעים (70) שנה וכדאי לך אם אתה עשיר להיות עני מרוד שאין לך מה לאכול!'
זה על לאו אחד (1).
שנים (2)? - זה מאה ארבעים (140) שנה!
שלוש (3)? - זה מאתים ועשר (210)!
זה רק בלשון הרע...! מה עם מראות אסורות? מה עם דיבורים אסורים? מה עם שאר עבירות? - יא בא ביי... 'מוטב לו לאדם...' רק לא להגיע לשמה (עולם האמת) ויצטרך לשלם!
אז את זה ידע יצחק אבינו, לכן ביקש: 'ייסורים גם לזרעו!' - כדי שלא תהיה להם חס ושלום מידת הדין מתוחה על עם ישראל.
מה ביקש אברהם אבינו?
אמר לו הקדוש ברוך הוא: 'אם בניך יחטאו, מה אתה רוצה שיהיה להם; גיהנם או גלות?'
אמר: 'גלות!'
תראו איך הם פחדו מהגיהנם! האבות הקדושים!!! יודעים מה זה גיהנם.
כדי למלא את הבקשה הזו, ברא הקדוש ברוך הוא את תולדות יצחק: "ואלה תולדות יצחק" באופן מופלא! איך? - מצד אחד (1) "את יעקב" מצד שני (3) ממול: "את עשו" למה? - שעשו יְיַסר את זרעו כמו שביקש: "והיה כאשר תריד ופרקת עולו"
ואז יבוא לך (ח"ו) ביידן כזה (נשיא ארצות הברית לשעבר...) ויגיד לך: 'לא לנצח את חמאס! תן להם אוכל!! תן להם זה... אל תיכנס לרפיח, אל תיכנס לפה, אל תעשה ככה, אל תעשה ככה, תעשה הסכם בלבנון! נו, מהר, תעשה... תעשה'
כל ה: "עשׂוִים" האלה - הם המקל חובלים להכות בישראל! כשלא הולכים בדרך השם במאה אחוז (100%).
אם היינו הולכים בדרך השם ב-100% - היינו נלחמים את המלחמה, לא היה נופל אחד (1)!
כל מלחמות ישראל, בדורות הראשונים - לא נפל אחד!
כשנפל אחד - שומו שמיים! חקירות וגורלות לדעת: מי? ועל מה? כמו עכן.
המלחמה הזאת - ניסים בלי סוף! בלי סוף!! בלי סוף!!!
אני רואה את הסרטונים מה שקורה שמה איך הם נכנסים ויורים - זה פלא פלאות! פלא פלאות איך הם לא נהרגים!!
במקום להוריד בניינים הכל והכל והכל ומטולי אר-פי-גי והכל וטנקים ותותחים...! בשביל מה להיכנס?! בשביל מה לרסס?! בשביל מה שיזרקו עליך רימון?! בשביל מה שתעלה על מטען?!... - ניסי ניסים! שבכלל המצב הוא ככה.
ממש הפקרות!!!
אבל אם היינו נלחמים בשם השם, כמו שצריך, עם תשובה כמובן! לא העיקר להגיד שירים או כל מיני דברים כאלה משמחים ומרוממים... אלא באמת עושים תשובה - אחד לא היה נופל!
אז הם נולדו שני אחים עשו התפקיד שלו לייסר את ישראל מתי שהם לא עושים את רצון הבורא אז יצחק ויעקב החלו במסכת הייסורין כאות וסימן לבנים כי מעשה אבות סימן לבנים שעם ישראל מוכרחים לעבור מסלול ייסורין במשך אלפי שנים אצל כל אומה באומה שיצאה מזרע עשו חיייבים צרפת הולנד כל המקומות גם טד סטיס או אמריקה כמה מצביעים בשבילנו בכלל באו שש מדינות לא יאומן כי סופר כל העולם נגדנו אנחנו נקראים פושעי מלחמה שמעתם מי ש מתגונן הוא נקרא פושע המלחמה אף אחד לא מזכיר מה עשה חמס בשביעי באוקטובר לא מדברים את זה בכלל בהג מוציאים צוה מעצר למי למחמד דף למתים צו מעצר למת נו אתם מבינים איזה צחוק עולם של חרת ברתא עני ענק מה אתה רוצה זה עשו שונא ליעקב בידוע עשו שונה ליעקב לא צריך סיבה לא טעם לא היגיון שום דבר אתה יכול לשוות מדינה שנלחמת על חרות לחיות בשלום בשקט בשלווה מפציצים אותה שנים שנים בטילים בטילים אפ איפה יש מדינה שהפציצו אותה בטילים ככה טילים טילים טילים אף אחד לא מדבר כשמתחילים לענות הפסקת אש מה קרה שנה ירו עלינו החז בלה למה לא היית הוכשטיין שמה לעשות הפסקת אש יהודי רק התחלנו להגיב להם בשביל להפסיק אותם הוא אומר הפסקת אש נו לא עשו שונא ליעקב לכן מוכרח היה עשו שיוולד ליצחק אבינו ושיצא אבינו יקרב אותו ויאהב [מוזיקה] אותו ויתן לו ברכות אבל את הברכות האלה בסוף יגיעו לאחים ליעקב למה למה צריך שיהיה במרמה אם הבורא יתברך רוצה שיעקב יתברך בסוף מה הבעייה תגלה את עיניו של יצחק ותגיד לו זה רשע זה צדיק תן לו ברכה מה הבעיה לא לא לא צריך שיבוא כביכול יעקב יגנוב את הברכות בשביל שתהייה שנאה לעשו שתהייה שנאה לעשו בכל הדורות ווא ישאר פגוע כל ימיו שגנבו לו את הברכות לפי דעתו והשנאה גודלת ומלבה והוא אומר ההרגה את יעקב אחי זה בכל הדורות כי זה השומר על עם ישראל שיילכו בדרך השם אם הם הולכים בדרך השם אז כמו שעשו בסוף חיבק את יעקב כשנפגשו אז יכול להיות מצב כזה לתקופת מה אבל אם סוטים מן הדרך ה עשו מתלבש שוב פעם השנאה א גנב לי את הברכות א ויאללה ודרו בייסורים הראש אומר ורב יעבוד צעיר מה הכוונה רב הכוונה הרבה זמן יעבוד צעיר וזה התקיים כבר 2000 שנה 2000 שנה ולא אבינו שבשמיים נתקנו העלילות כל זה כשתגדל השנאה צריך לסובב תחילה שיצחק יאהב ויקרב את עשו עד הקצה האחרון וכשחוצים שהיה של יצחק שיהיה ייסורין ויהיה ייסורין לזרעו כדי לתקן אותם להדריך אותם בדרך האמת אבל נשאל את השאלה איך יצחק אוהב את עשו ועוד שאלנו המלאכים בכו בשעת העקדה למה דווקא נכנסו הדמעות לעיניים של יצחק למה הם לא נזהרו לו לפגוע בו אלא מסובב כל הסיבות ציווה אותם דווקא לבכות לתוך העיניים המלאכים האלה היו מלאכי רחמים הרי הם בכו על העקדה והשם רצה שדמעות של מלאכי רחמים יפלו לתוך עיניו של יצחק ומאותה שעה יצחק שהיה מידת הדין הביט בעשו בעיניים של מידת הרחמים והעיניים הקדושות הללו עיניים שספג בדמעות של מלאכי רחמים עיניים שהציצו בשכינה לא מסוגלות לסבול עשן של קטורת שהקריבו לעבודה זרה לכן צבה שדווקא עיניו של יצחק ייפגעו ולא של רבקה ועל כן לא גרש יצחק את עשו ואת נשותיו כי הבית עליהם במידת הרחמים יש דבר נפלא שסיפר לי בני אליהו כתוב שלעתיד לבוא יבוא הקדוש ברוך הוא ויגיד לאברהם בניך חטאו מה עונה לו אברהם ימחו על שמך הולך ליעקב בניך חטאו אמר ימחו על שמח וואי ווואי וואי שני האבות האלה הקדושים אברהם איש החסד יעקב רחמים הם אומרים ככה מ ים על זרעם ימחו מה זה פונה הקדוש ברוך הוא ליצחק אומר לו בניך חטאו אמר לו בניך מה הם לא בנים שלך מה הם בנים רק שלי מה עושים אומר לו תראה ימי שנותינו בהם 70 שנה עד גיל 20 אתה לא מעניש נשארו 50 שנה 25 שנה ישנים נשאר 25 שנה אם אתה לא מוחל בוא ניקח חצי חצי ככה פחות או יותר איך יכול להיות שיצחק הוא מלמד זכות ומידת הדין הוא היה צריך להגיד אם מחו באבו אבוה איך יכול להיות אלא מאותם עיניים של רחמים אומר יצחק לקדוש ברוך הוא ריבונו של עולם אתה יודע שאני מידת הדין נכון ועם כל זה אני התייחסתי לעשו הרשע במידת הרחמן ואהבתי אותו אז אפילו אם בניך רשעים איך אתה לא אוהב אותם למה אתה רוצה להעניש אותם א איזה סנגוריה כל זה הסתובב בשביל שיהיה מי שימליץ על עם ישראל טוב בשעה שנודע ליצחק יעקב הוא זה שנתברך הבין מיד את כל העניין שעומק רצון השם יתברך להתחיל מרגע זה פרק חדש בעולם שעשו יהיה שונא ליעקב וכדי שזה ימשיך ככה שעשו ימשיך לשנוא את יעקב מה אמר לו בפנים גם ברוך יהיה עוד ברכה בפנים שלו ליעקב אבינו וליבת שנאה יותר ואמר לו הן גביר שמתב לך אני גם ברכתי אותו שהוא יהיה גביר עליך ווואי וואי וואי אתה העבד שלו לפתע פתאום אי אפשר לברך את עשו בדרך פלא צר הברכות נגמר והוא אומר לו הולך איפו מה אעשה בני מה מה אני יכול לעשות כבר ברכתי אותו בקיצור מה יצא מזה שנאה של עשו ליעקב ואז מה הוא אומר לו על חרבך תחיה ופרקת עולו מעל צוך אתה עם החרב פרוק את העול הוא גביר עליך אבל אם הוא לא הולך בדרך השם אתה עם החרב תפרוק את העול שלו מעל צך אתה תילחם ביעקב כי אם אין הכל כל יעקב בבית מדרש ובית כנסת צריך ייסורים עם הידיים של עשו לכן הם לא נותנים לנו אמריקאים לנצח בשום מלחמה בשום מלחמה תמיד מפסיקים אותנו לפני כמו שהיה עם קונדוליסה ריס אתם זוכרים בלבנון השנייה ותמיד תמיד תמיד והו במבה הזה שהיה כ כל העשוים האלה הם שבט חובלים להכות את ישראל מראים פנים של אחים לנו נאמר לא תטע דומי כי אחיך הוא אנחנו מכבדים הם עשו שונא [מוזיקה] ליעקב טוב חוזרים לאות י שנטל יעקב מעשו מסביר הספורנו פשר השם יעקב מלשון עקב עקב ללמד בה שאחרי שכל הרשעה תכלה תקשיבו טוב ומלכות אדום תעלם וואי ווואי וואי ישאר סליחה ישאר רק הסוף העקב יעקב הצדיק וכך אומר ירמיהו הנביא מוכח כי אעשה חלה בכל הגויים ואתך לא אעש ךלה יעקב יעקוף את עשו מבאר הספורנו את השם יעקב נתן הקדוש ברוך הוא בכבודו עצמו כי יעקב זה לא רק שם זה המהות של יעקב לכן שלושה דברים נטל יעקב מעשו דבר ראשון לקח ממנו תאות כשנולדו דבר שני לקח ממנו את הבכורה בגיל בר מצווה דבר שלישי לקח את הברכות בגיל 63 והשנאה שנכנסה בלב של עשו בגלל שלושת הדברים האלה מפעפעת בו אלפי שנים וזה החלק המרכזי והצתת התב ר בארבע הגלויות הקשות והמרות שעברנו במיה בבל מדאי יוון אדום וזאת הקשה מכולם כבר 2000 שנה לכן נתן יעקב דווקא את האות י שהיא מורה על החוכמה וכתוב במסכת תמיד ל איזה הוא חכם הרואה את הנולד לכן חשוב שהחכמה תהיה אצל יעקב כי הוא רואה מה יהיה בסוף והמשנה באבות פרק ב' משנה ט אמר רבי יוחנן בן זכאי לחמשת תלמידיו חפשו לי מה המידה הטובה ביותר שידבק באדם רבי שמעון אמר הרואה את הנולד שזה מידה יותר טובה מלב טוב מעין טובה מחבר טוב שאמרו חבריו לדעת רבי שמעון ונשאל את השאלה מה מיוחד במידה הזו רבנו יונה ורבי עובדיה מברטנורה אומרים מידת רואה את הנולד היא אבן יסוד לכל הנהגתו של האדם בעולם הזה אם יתבונן אדם מעט על מעשיו אם יראה שיש קץ לא אחריתו אם יבין שמיטת קרבה וב כל חייו ייזהר מלהפסיד על ידי עבירה וירדוף רק אחרי מצווה לכן המידה הזו היא טובה ביותר שכדאי לאדם לבחור בה איזה הוא חכם הרואה את הנולד עכשיו מובן האותיות שנטל יעקב מעשו חוכמה לראות את הנולד ובקהל את מה נאמר ה חכם עיניו בראשו מה פירוש לטיפש אין עיניים בראש אל חכם עיניו בראשו של עניין לראות מה באחריתו לכן היא תופה אותיות בתחילת שמו של יעקב אבינו למען יתו באחריתו בעקב בדעת זקנים יש הבדל מהותי בין ברכת יעקב לעשו יעקב נתברך וייתן לך האלוהים מתהל השמיים האלוהים זה מרמז על מידת הדין כלומר אם תנהג כראוי ויגיע לך כדין תהנה מהעולם הזה אבל אם לא תנהג כראוי לא תהנה מתל השמיים מה עשו מתברך הנה משמני הארץ יהיה מושבך בין אם אתה ראוי לברכה בין אם אתה לא ראוי בזאת כיוון שיצחק בחר ייסורים בעו ל הזה כחכם הרואה את הנולד לא ול זרעו אז לכן מאיירים דברי חכמים בשבת פט לעתיד לבוא בתחיית המתים יבוא הקדוש ברוך הוא בדין ודברים עם האבות הקדושים ויאמר הקדוש ברוך הוא לאברהם בניך חטאו יגיד לו אברהם ימחו על קדושת ך יפנה ליעקב בניך חטאו ם מחו על קדושת שמך פונה ליצחק בניך חטאו בכי בניהם ולא בניך אמרת במתן תורה בני בכורי ישראל ועוד עושה חשבון עד גיל 20 אין מענישים בבית דין שלמעלה ימי חיי אדם 70 שנה אז שנה של עבירות מתוך 50 שנים ישנים 25 שנים של לילה לא עושים חטאים אם כן נשאר רק חצי מהזמן מתוך זמן זה יש להוריד את הזמן שהאדם צריך להכול לשתות לדאוג לצרכי גופו להתפלל וכולי נשארו 12 וחצי שנה של עבירות לגבי זה אני מציע שלוש הצעות אחת זה אפשרות הטובה שהקדוש ברוך הוא יכפר על הזמן הזה אם לא אומר חצי עליי חצי עליך ואם לא אני לוקח את הכל עליי כי הקרבתי את נפשי בעקדה לפניך ועל זה רמוז הפסוק בישעיהו סג טז כי אתה אבינו אברהם לא ידענו מישראל זה יעקב אבינו לא יכירנו אתה אדוני אבינו גואלנו מעולם שמך ומקשים השלה הקדוש מהרל פלא עצום מאחר שאברהם הוא מידת החסד ויעקב מידת התפארת וחמים לא מסוגלים לזכות את עם ישראל איך ייתכן שרק יצחק אבינו מידת הדין יכול ללמד זכות מבאר השלה הקדוש רק יצחק אבינו שהוא מידת הדין יכול ללמד זכות על ישראל מדוע כיוון שהוא מידת הדין ביקש ייסורים עליו ועל בניו כדי לכפר עליהם בעולם הזה ומאחר שישראל סבלו ארבע גלויות קשות ונוראות אז לעתיד לבוא יהיו זקים יותר ונקיים מ רבה וחטא ואם כן נמצא שמידת הדין היא בעצם הרחמים הכי גדולים עכשיו תקשיבו טוב אמרתי את זה כבר מספר פעמים גם עכשיו זה טוב למעשה יש הרבה אנשים שחייבים בגלל עוונותיהם מיתה הרבה מה עושה הקדוש ברוך הוא מביא עליהם מלחמה ואז יש פחד מוות ופחד מוות שקול כמוות כמה פחדו מהטילים רצו בזעקות שנה ויותר רצים רצים כל הזמן חיים בפחד הפחד מוות מזכך זה ייסורים הייסורים האלה מזככים לכן ככל שממריא בדרכים שונות ומשונות חוץ מזה שיש נופלים רבים חוץ מהפצועים והבכי של כל המשפחות והלוויות וכל מה שקורה ועם ישראל בצער ולא יודעים איך זה יגמר ולא גומרים פה יש מורדים בסוריה ולך תדע מה יקרה ועכשיו ככה וואי וואי וואי בקיצור מסובבים מכל צד כל זה מרבה ייסורים מרבה כפרה אז זה טוב אנחנו יכולים פתאום להגאל גם למה כי הורדנו מעלינו שכבות וקילופים של הרבה הרבה הרבה עונש היה מגיע אם סומ חשוב כמת אני חשוב כמת בעל ייסורין חשוב כמת אז ממילא זה כפרה גדולה זה מה שביקש יצחק אבינו בשביל עם ישראל כדי שיהיה יום שיגיע זה יועיל לכן טוען יצחק סכור למעשה עקדה ואז נכנסו לעיניים שלו דמעות של מלאכי השרת שהם דמעות של רחמים ואיזה הוא חכם הרואה את הנולד ובזכות אותם דמעות העיניים שלו צפו למרחוק וראה שטוב לבניו לסבול בעולם הזה כדי שיהיו זקים ונקיים לעולם הבא יצחק נקרא בשם זה כיוון שצחקה שרה ויש לשאול למה לא קראו לו צחק למה יצחק כיוון שהאות י היא חוכמה ומהותו של יצחק שראה את הנולד וביקש רחמים על בניו לכן הוא נקרא יצחק והאות י הצטרפה גם ליצחק וגם ליעקב שיעקב זה לעתיד יעקב את עשו בעקב עשו ייפול ויעקב יקום ובזכות זה יינצלו עם ישראל בביאת משיח צדקנו במהרה בימנו אמן אמן
אם יש שאלות בבקשה
פה באמצע אפשר לתת לו מיקרופון שלום הרב דבר ראשון רוצה להגיד לך תודה רבה על כל מה שאתה עושה אתה חזקת אותי מאוד גם באופן כללי באורך החיים גם בשנים האחרונות ממש התחזקתי ממה שהייתי לפני כן וגם במילוים זה מאוד עזר לי כל מה שהוצאת על החיזוקים לחיילים וכולי אז תודה רבה על זה א יש לי שתי שאלות ובקשה לברכה בשיעור שעשיתי לפני יומיים באשקלון אמרת שישמעאל לא מקבלים גרים מישמעאל אבל מקבלים מעשו אבל כן יש גרים בישראל שכאילו מוסלמים שהתגיירו אלה הם רצון כן אבל בדרך כלל הם לא רוצים כי הם לא צריכים כי הם חושבים שהם יותר חשובים מאיתנו אבל אם הם רוצים הם יכולים לחזור א אוקיי והשאלה השנייה שלי זה גם זה אחד הדברים שאמרת שמאוד חיזקו אותי וגרמו לי להתחיל ללמוד תורה באופן רציני זה שאמרת שמה שבעיניים לומד פה ילמדו אותו לעומק בעולם הבא נכון א וסיפרתי את זה גם לאשתי וזה ושאלה אותי בעצם אז נשים שאיין להם כאילו חיוב לימוד תורה מה הם כאילו ילמדו בעולם הבא מה הם עושות כאילו בעולם הבא בנושה הזה הם יענו ממעמדם של הצדיקים ש קרו אותם כך כתוב בזוהר הקדוש ש שבע היכלות של אנשים שביניהם האמהות הקדושות ודבורה הנביאה ועוד ופעם בה מגיע משה רבנו פעם ב מגיע אהרון הכהן חווייה חבל על הזמן אבל רגע מה שהן בעיקר צריכות לעשות שזה שקול ללימוד תורה שלנו זה הצניעות שלהם המלאה אם הם הולכות בצניעות מלאה זו ההגנה הגדולה שלהם לעולם הבא תודה רבה וברכה רציתי לבקש לבן שלי עמיחי רפואה שלמה עמיחי בן אנבר וגם שישן חי בן ענבר רפואה שלמה וגם אמן וגם שישן בלילה היה טוב הוא כבר המון זמן לשן ומש קשה לשנו ככה כנראה שהוא רואה מראות שמפריעים לו כן הוא מתעורר בבעלה כזה כן בסדר לא נורא יעבור אוקיי וגם פרנסה טובה לי ולאשתי עכשיו אנחנו שתינו מחפשים עבודה ו השם פתח לכם שערי פרנסה טובה תודה כן תן לגברת שמה למה מיקרופון אחד למה לא שניים מהר כן סליחה רב אני לא כל כך יודעת עברית טוב אבל בן שלי כאילו לא להתחתן אומרים איך אומרים שלא להתחתן בן כמה הוא בן 33 14 דצמבר זרת השם והוא הולך לפגישות או שלא מה זה פגיש כן כן כן ולמה לא כי לא לא יצא לא מצא חן בעיניו או לא מצא חן הוא בעיניהן ק גם אני לא יודעת כל כך עברית טוב אכן הזה י יש לו הרבה בנות הוא רוצה להתחתן אבל הבנות לא מסכים ולפעמים למה מה מה הדרישות שלו יש לו איזה דרישות שהם לא רוצות אותו אני לא יודעת לפעמים הוא דבר לקחת מספר טלפון הם לא חזרו הבנות לא חזרו עליו ולא השאלה יש לו איזה בעיה לבן כן לא בכלל בכלל לא לא הוא שומר שבת הלך בבית כנסת כן לא כן ילד טוב עובד כל הזמן מהבוקר עד הערב עובד עושה טובה לכולם כולם אוהב אותו כולם אוהבים אותו ילד טוב ממש אז למה לא חוטפים אותו לא יודעים בגלל זה אבל יש בנות שרוצה להתחתן איתו הוא לא ילד לא רוצה אותו ככה כאילו לא יצא בסדר טוב מה השם שלו אדגר אדגר ישראל אדר בן ור אדגר בן נורי לוריה כן השם יזכה אותו לזיווג הגון מהרה השם למה קראתם לו אתגר בחוץ לארץ מתי מה הפירוש מה הפירוש בחוץ לארץ אתגר אין פירוש שלנו אמרו שזה שם טוב חמותו של ה אלסם שמה לפני כמה שנ שואל יש לזה משמעות בשפה שלכם לא באיזה שפה זה אזרבייג'ן קוקז אזרביג'ן אזרבייג'ן פירוש אתגר לא לאלא שם של שם של אמריקה פרנסה אדגר אד אני לא יודעת אבל אה אדגר בדלת כן כן אדגר א יש שם כזה אדגר אדגר בבריטניה יש אדגר אדגר בן מי יודע מה הפירוש לשם אדגר תסתכל בגוגל רגע מה חנית אוי [מוזיקה] ואבוי זה פירוש של חרב חרב שהורגים עם זה חרב חנית שיעשה החלפה של השם החלפה של השם בסדר שם שם יהודי שם יהודי תורה של אנשים צדיקים זה לא שם יהוד אם אנחנו פים שם שלו להתחתן ב שזה שם אליא אליא [מחיאות כפיים] אלי זלתו מזלת אליו בעזרת השם שיחליף את השם והוא יתחתן בעזרת השם א תודה רבה מתי את רוצה תאריך אני לא יודע אם העולם פנוי כן שאלה נוספת אני אני הנה פה בשורה שנייה יש שאלה רב סליחה אני גם רוצ יש לי שאלה תכף תכף תן נו וד ר יכול לבוא לתניה שלום הרב רציתי להגיד גם כן תודה רבה על דברי התורה ועל כל הדברים שהרב עושה אנחנו מאוד מעריכים את זה באתי לפה עם חבר ובעצם רצינו לשאול א אחותו מתחתנת בעזרת השם עוד מעט מ מי מת החבר שלי פה אחותו מתחתנת עוד מעט והחתונה לא תיהייה מעורבת לא מעורבת לא מעורבת משפחה כזה לא הכי דתיים והבעל של האחות אמר א החבר שלי לא רוצה לבוא כי זה לא יהיה על פי ההלכה אם אתה תבוא אפילו לחופה אנחנו נקבל על עצמנו לשמור שבת אז אני חשבתי שאולי לחופה ולא לריקודים אפשר לבם לא מתכוונים היו לשמור שבת לא לא ואם הוא יבוא הוא אמר אנחנו נקבל לעצמנו להשתדל לשמור שבת אז אז החבר שלי אמר שמעתי אני שואל שאלה כן שקט רגע הלו מדובר לבוא רק לחופה כן לא לשבת ולא כלום אתה תלך לחופה אבל מי אמר שבאמת אתה מאמין להם שהם ישמרו שבת כן מאמין בסדר אתה הולך לחופה מכוסה לא רואה שמה שום דבר רק שיראו אותך ואתה לא רואה רואה ואי לא נראה דני דין או דנידין אתה בא שמה זהו מכבד אומר להם ברכה נותן להם איזה מתנה ומברך אותם על שמירת השבת ועף משם תודה רבה הרב הרב אם אפשר עוד החבר שלי פה הוא באמת צדיק וקיבל לעצמו תורה ומצוות אולי גם בשבילו ברכה לזיווג בקרוב מה השם דוד בן א אמא אינדיאנה מה מה אינדיאנה זה השם של האמא אינדיאנה זה השם עוד פעם דוד בן דד בן אינדיאנה השם יזכה אותו לזיווג הגון מהרה אמן תודה רבה כן שאלה שמה באמצע כן קודם כל אני רוצה להגיד לא הבנתי שום דבר אני רוצה להגיד תודה רבה לך שבזכותך אני עוברת א אני עוברת תקופה זה מאוד קשור לשיעור היום רק רגע יא חביבי מה אנחנו חמישה אמ אבל אני וחי הצעיר שהוא היום הומלס שלוקח סמים קשים במצב ממש שזה נס שהוא חי א אנחנו חמישה והשלושה הגדולים א מתנהגים בעיקרון מאז ומתמיד כשאני מסתכלת אחורה כאילו אני ואחי הצעיר הם נחותים הם ניצלו מצב שלפני בשנת 2016 אני הגשתי תלונה במשטרה כנגד אקס שלי שהייתי איתו 10 שנים שהוא התעלל בי 10 לא חשוב מה השאלה רגע זה מאוד חשוב חשוב למי לי אבל לא חשוב בר אני עוברת אבל לא צריך שכולם ישמעו את זה זה צריך שכולם ישמעו כי אני עוברת שואה מבית שמעתי הבנתי כבר את הכל עכשיו מה הברכה אני רוצה לבקש ממך אמ א אולי אתה יכול א לנסות בגלל שהחיים שלי בסכנה אני עברתי ניסיון רצח מהתלונה שהגשתי נסגרה מה השם בעין עבירה פלילית כמו כל תלונה שאני מגישה מה השם שלי אז של מי של השוטר [מוזיקה] השוטר השם שלו חשוב כי אני עברתי לימות משטרתית בגלל זה המשטרה סוגרת כל תלונה שלי טוב עכשיו מה השם השם שלי שמחה בת אסתר איזה יופי של שם שמחה בת אסתר כל מה שהיה איתך עד היום באסתר יהיה בגלוי בשמחה גדולה אמן ויש פה מישהי שהגיעה וה והבחור מה קרה עכשיו נשואה לו היא לא נשואה לו הוא לא רוצה להתחתן אז אני רוצה שתברך אותה גם הנה ה אני אברך אותה לא תעשי טעויות כאלה מה את עושה דברים כאלה א כבר בהריון והיא רוצה להתחתן הוא לא רוצה הוא לא רוצה אולי תתקשר אליו אולי אולי יש לו כבר כמה כאלה בהריון אז אולי תקלל אותו טוב סליחה אבל אולי תנסה להתקשר לאחים שלי או לאחותי או לדא שלי אני צריך קודם להתקשר לביבי הוא עסוק עכשיו כן רגע תגיד היא רוצה ברכה טוב מה השם שלך שני בסיגלית שני בצי גלית השם יתן לך שכל לא לעשות טעויות ושטויות אמן וש שתלדי בשעה טובה ושבעל לא טוב לא ידבק אליו אמן טוב שאלה אחרונה איפה תבורך תבורך תן לבחור פה באמצע תן לו בחור פה באמצע באמצע תעמוד הנה תביאו לו את המיקרופון תביא לו את המיקרופון כן שלום כבוד הרב שלום א קודם כל אני מתרגש ככה לעמוד לדבר מולך לפי דעתי אתה ל גדול הדור פה ואתה עושה רק טוב לכולם וכל הכבוד לך והקדוש ברוך הוא באמת ירך ימיך בטוב ו שתך בנימים אמן לכן למר א אני רוצה שני דברים דבר ראשון זה לתרום חצי מטר לבנייה של הפרויקט ש הופה [מוזיקה] שר דבר שני זה ברכה לדוד שלי זה אמנון בן בן בתיה לרפואה שלמה הבת שלך אמרת לא הדוד הדוד שלי אמנון אמנון בן בן בתיה בתיה לרפואה שלמה השם ירפא אותו ברפואה שלמה בתוך שאר עולה עמו ישראל אמן משהו קטן לצדוק בן דליה וישראל בן ד בן דליה לזיווג אגון יזכו לזיווגים הגונים מהרה אמן תודה רב רוך תהיה בחבות תתקרבו לפה לא לעלות לבמה לא לעלות [מוזיקה] אבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה ה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה [מוזיקה] עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה לו
רציתי לפרסם נס שב"ה היה בזכות שיעורי התפילה שהרב שליט"א העביר (אוחילה לאל shofar.tv/lessons/17472) אבא שלי היה חייב כספים (ל"ע) לכמה אנשים מסיבה מסוימת הוא לא היה מוכן להחזיר להם (רח"ל) ולמרות שהסברנו לו: שזה חמור וצריך להחזיר! בכל מקרה התעקש שלא להחזיר. העצה היחידה שמצאתי זה רק להתפלל. וברוך השם בזכות התפילות הוא החליט להחזיר את הכספים ובאמת מקיים את הנאמר ומחזיר להם בתשלומים. תודה רבה להשי"ת ולכבוד הרב.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט"א, ב"ה רציתי לשתף את כבוד הרב בכמה מקרים מרגשים שזכינו לראות בזכות ברכותיו הקדושות: לפני זמן מה, נכדתי הקטנה אושפזה בבית מרפא בעקבות וירוס קשה (ל"ע). ביקשתי מהרב לברך אותה, וברוך השם, בזכות הברכה, היא החלה להתאושש וחזרה הביתה מוקדם מהצפוי, הרבה לפני הזמן שהרופאים העריכו. בנוסף, גיסתה של כלתי היתה במצב קשה והרופאים קבעו שעליה לעבור ניתוח דחוף (ל"ע). ביקשתי מהרב ברכה עבורה, וכבר ביום למחרת, לפני הניתוח, ערכו לה צילום נוסף. להפתעת הרופאים, הכל נעלם כאילו לא היה, והם עמדו משתאים. הם הגדירו זאת כ"נס של חנוכה"! אנחנו מלאים שמחה והכרת הטוב לבורא עולם על הניסים הגלויים שזכינו להם. תודה רבה לרב על הברכות, התמיכה, ההדרכה והמסירות האינסופית שלו למען עם ישראל. תודה לך על כך שאתה עבורנו מקור השראה אדיר, המקרב אותנו לעבודת השי"ת מתוך שמחה, אמונה ויראת שמים. אני פונה לכל אדם באשר הוא: בדור המורכב שלנו, הצמדות לרב צדיק כדוגמתך, והדבקות במידותיך, הן בדרך להתחזקות רוחנית אמיתית ולקבלת כוחות להתמודדות עם אתגרי החיים. תודה לך הרב שאתה מאיר לנו את הדרך בעצות טובות וכלים לעבוד את השם יתברך מתוך שמחה וביטחון. מתפללים ומבקשים: יה"ר שהקדוש ברוך הוא יתן לך כוחות אדירים להחזיר את כל עם ישראל בתשובה שלמה, ולקרב לנו במהרה את הגאולה בחן, בחסד וברחמים מאוצר מתנות חינם (אמן). בברכה ובהכרת הטוב, אוהבים אותך אנחנו וקהילות פז.
שלום, כבוד הרב שליט"א אנחנו רוצים לפרסם נס גלוי שנעשה לנו ע"י ה' יתברך בשבת קודש. יש לנו מתקן במקרר של "משמרת השבת" (השבת בעידן הדיגיטלי | הרב אליהו בייפוס shofar.tv/lessons/7123) שביום חול מציג את הספרות "00" ובימי שבת וחגים "05" ומכבה את מה שלא צריך. השבת לא שמנו לב וככל הנראה בגלל הפסקת חשמל שהיתה השבוע זה השתבש ונשאר על מצב של יום חול. הבנות שמו לב לזה רק לאחר ששבת כבר נכנסה, כשהבן הקטן פתח את המקרר ונדלק האור. כשחזרנו מהתפילה ניסינו למצוא בהלכה: מה אפשר לעשות? ונשארנו ללא פתרון וללא מזון נגיש לסעודות שבת. המקרר עם צג דיגיטלי כך שזה עוד יותר מסבך את העניין. ב"ה לחמים לסעודה הראשונה היו לנו ורק השתיה והסלטים נשארו במקרר, התחילו לצוץ כל מיני רעיונות איך "לעזור" להקב"ה לעזור לנו... תוך כדי אחת הבנות הציעה בואו נשיר: "עבדו"... ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) קמנו ושרנו במעגל (באופן המותר בשבת כמובן...) סביב השולחן "עבדו", עם כל סיבוב השמחה גברה והדאגה פחתה, התחלנו לקבל בשמחה את המצב. לאחר כמה כ-7 דקות תוך כדי הסיבובים, אשתי הביטה לעבר הצג של "משמרת השבת" וזעקת פליאה יצאה מפיה, הצג השתנה למצב שבת! ומופיעות בו הספרות "05"!!! ישתבח שמו לעד! לא יאומן כי יסופר! נס גלוי! במקום! סיימנו את ה-15 דקות שירה וישבנו בשמחה לסעודת שבת. תודה רבה לרב היקר שכל הזמן דואג לתת לנו עצות נפלאות, טובות ומועילות. תודה על הזכות להכיר את בורא עולם יותר טוב בכל פעם! בברכה והערכה רבה שבוע טוב ומבורך (אמן) משפחת טביב (הי"ו) מחשמונאים. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
צהרים טובים. ראשית תודה על שמשתדל לעשות עבודה טובה ולעזור לעם ישראל. יש לי מטופלת שלא היה לה ילדים (ל"ע) וב"ה כשראתה סרטון של הרב אמנון יצחק על אותה אשה שלא היה לה ילדים ששמה כיסוי ראש ולאחר שנה נפקדה (ברית מילה של הנכד של מיכל בניטה מהסרט כוחה של מצוה shofar.tv/videos/16379) וככה גם היא עשתה ולאחר 8 שנים נפקדה ב"ה; היתה שמה כיסוי ראש רק בשבתות וכששמעה את הסרטון קיבלה על עצמה לשים כל הזמן ובאותו חודש נפקדה!
חזק וברוך וישר כחך כבוד הרב אמנון יצחק שליט״א על כל לימוד התורה, המוסר, עבודת המידות, היראת שמים, החזרה בתשובה של המונים בכל העולם, החסד, המסירות נפש בהפצת האמת ובהשפלת השקר שב"ה כבוד הרב משפיע באהבת ישראל ללא גבולות ובהתמדה למעלה מ-40 שנה, אין מילים מספיק להביע את הכרת הטוב ותודות בלי סוף על הכל. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים: שיתמלאו כל משאלות הלב הענק של רבנו לטובה ולברכה ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה וברחמים רבים (אמן) בהערכה ובהוקרה רבה משפחת: סי. א.
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על דרשה מרתקת ומיוחדת. (ימי החנוכה - חלק י' 19.12.2024) יה"ר שהשם יתברך ישמור על הרב היקר בבריאות איתנה, רמ״ח אברים ושס״ה גידים ושכל משאלות ליבך יתגשמו במהרה אמן!
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!
בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.
כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).
בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!
© 2024 כל הזכויות שמורות