ירושלים - ירושלים | 14.07.2015
תאריך פרסום: 14.07.2015
אשכול פיס גילה א
\n
- - - לא מוגה! - - -
\n
ערב טוב, בעזרת השם, נעשה ונצליח, והשם עלינו וברחמיו ירוויח.
בערב הזה יהיה לרפואת מרגלית בת לאה, זיווג הגון לשירי בת חנה ותמי בטרות.
כמו כן, זיווג הגון מערב יראת שמאי, הצלחה בדיונים לזהבית אסתר בת ציוויה.
הגדלו בתורה ויראת שמים נעורי, יוסף ומוריה בני זהבית אסתר.
רפואה שלמה ועלייה רוחנית לחיים חגי בן צביה,
אברהם בן חנה צביה,
טל בן איריס עליזה.
הצלחה בכול למשה בן אריה,
יצחק ישראל, נועם ברוך בן הדסה,
איתמר בן רונית, שמחה בצדה, רונית בצמחה.
לעילוי נשמת
תספי בן צוהרה,
אהרון בן יוסף, חביב בן דוד, רבקה בת חיים,
זימבוט בת אהרון, שמואל בן יקוד, ג'קלין,
אורי איכרים וחמים, מנוחתם עדן.
ויאמר אדוני אל משה,
קח לך את יהושע בן ענון אשר רוח בו וסמכת את ידך עליו.
רש״י אומר,
כיוון ששמע משה
אמר לו המקום תן נחלת צלופחד לבנותיו
אמר הגיעה השעה שאטבעה צרכיי
שירשו בניי את גדולתי
אז כיוון שבנות צלופחד ביקשו נחלה
בקרב אחיהן
והקדוש ברוך הוא הסכים שמגיעה להם נחלה
אמר אם ככה גם הגיעה השעה שאני אטבע את צרכיי
ומשה מבקש
שהבנים שלו יירשו את גדולתו דהיינו שימשיכו אחריו את המנהיגות בישראל
אמר לו הקדוש ברוך הוא
לא כך עלתה במחשבה לפניי
הקדוש ברוך הוא לא מסכים עם משה והבקשה שלו נדחית על הסף
כדאי הוא יהושע ליטול שכר שימושו
שלא מש מתוך האוהל
מי כן ראוי
יהושע המשרת שלך
שהוא שימש אותך כראוי
והוא לא עזב את האוהל
והיה דבוק בך
סידר את המחצלעות, את הספסלים
הכין הכל בשביל הלומדים
ולא מש ממך רגע
הוא ראוי להיות המנהיג
זהו שאמר שלמה המלך עליו השלום במשלי כ' ז'
נוצר תאנה יאכל פריה
מי ששומר על התאנים
ומוריד אותם בזמן
אז הוא יאכל את הפירות, הם לא יהיו מתולעים ויהיו טובים, אבל אם הוא מפקיר את התאנה ובא פעם
בזה הוא ימצא הכול מתולע
לא ראוי למאכל
אז מי ששומר
את התאנה יאכל פריה מי ששמר
כל הזמן לא לזוז ממך ולשמוע כל דבר שאתה אומר, לקיים כל דבר שאתה אומר, לעשות כרצונך, לשרת אותך בקודש,
לא לזוז כהוא זה,
הוא ראוי שאפילו כשעלה משה רבנו להר סיני
יהושע בן ינון עזב את משפחתו והלך
להמתין מתחת להר ארבעים יום וארבעים לילה.
עזב את המחנה, עזב את הכול, למה שלא נפסיד
דיבוק במשה אפילו דקות ספורות
שלא יפספס אותו.
וזה כלל גדול,
מי שמסור בתמימות,
בלב ונפש,
ללא חשבונות,
ללא אינטרסים,
ללא חוכמות במרכאות
וללא ערמימות
הוא זוכה לקבל.
את זה רואים לאורך כל הדרך.
מי שמסתכל בהיסטוריה של עם ישראל ואבחן את הדברים אכן נראה כך.
לא לחכמים לחם,
אלא תמימות והתמסרות.
לא כל מי שחכם בעיניו מצליח.
יש פעמים, כן,
רשעים גדולים מצליחים מאוד,
כיוון שהם מקבלים שכרם בעולם הזה
ואין להם שכר לעולם הבא, אז חייבים לשלם להם על מעט זכויות
בעולם הזה.
אבל מי שנחשב צדיק,
לא זוכים כולם.
לא כולם זוכים.
יש צדיק
ויש צדיק גמור.
יש צדיק
שזה רובו זכויות אבל הוא לא צדיק לגמרי.
ויש צדיק אמיתי ויש צדיק בעיני הבריות רק.
זה לא כל כך פשוט.
מכל מקום,
לא לחכמים לחם אלא תמימות והתמסרות.
ולא לעשות חשבונות של עצמו.
הדבר האחרון שהיה יכול לחשוב יהושע בן נון,
שהוא יהיה המנהיג אחרי משה רבנו.
מישהו יכול להאמין ששרת בבית ספר
יכול להיות מנהיג גדול?
אדם שמסדר ספסלים לילדים ומנקה את הלוח בהגיר,
הוא יהיה מנהיג אחרי משה רבנו?
מי יעלה על הדעת? זאת אומרת שהוא ויתר מראש
על כל תפקיד ושררה.
הפוך, אנשים באו רק לשיעורים של משה רבנו,
התיישבו במקום שחושבים שמכובד בעיניהם
ולמדו ולמדו, הכל טוב ויפה.
מעל יהושע בן נון היו
6,600 וארבעה איש יותר גדולים ממנו בישראל,
כי הוא היה משרי החמישים
והוא נמנה חמישי
במרגלים שנשלחו,
כלב נמנה שלישי,
כלב בן יפונה היה יותר גדול ממנו
בשרי החמישים.
מעליהם היו שרי מאות שהיו יותר חשובים
ומעליהם היו שרי אלפים.
6,604 איש היו הרבה יותר ממנו.
ולמרות זאת
הוא זכה בתפקיד.
וה' אמר
כדאי הוא, כדאי הוא דווקא יהושע. למה כדאי הוא?
ליטול שכר שימושו שהוא שימש אותך ולומש
מתוך האוהל.
אז הוא לא עשה חשבונות עצמו,
כי החשבונות של עצמו הם לא תמיד באותו כיוון.
אם אדם מסור לחשבונות של עצמו,
אז פעם זה יהיה לכאן ופעם לכאן, לפי החשבונות.
היום משתלם כאן, היום לא משתלם כאן.
היום אני אומר כך, מחר אני אומר כך.
תלוי מה משתלם, זה חשבונות.
אבל אם אדם אין לו חשבונות הוא רק עושה מה שהשם רוצה
ותמיד הוא יגיד את אותו דבר וזה לא משנה בפנים מי
וכמה זה יעלה לו,
כמה הוא יפסיד,
כמה לא יסכימו איתו, כמה לא יצדדו וכמה אפילו יצאו נגדו
לא מעניין אותו כי הוא לא עושה חשבונות.
משל לשני בני אדם
רבו ביניהם אודות התרנגול של השכן
שהיה קורה בבוקר
ומעורר אותם.
אחד טען צריך להרוג את התרנגול הזה.
הוא מפריע ולא נותן לישון בשקט.
השני טען אדרבה
הודות לתרנגול אני מתעורר ומספיק להגיע לרכבת בזמן.
זאת אומרת, כל אחד היה לו חשבון אחר?
זה מפריע לו כי הוא לא מתכוון לקום מתי שהוא עושה קוקוריקו,
וההוא דווקא זה השעון המעורר הכי מוצלח שהיה לו.
ככה השנאה מקלקלת את השורה.
מה זה מקלקל את השורה? את דרך היושר,
את הדרך הנכונה, האמיתית.
כשיש שנאה,
זה מקלקל את השורה.
והנגיעה,
כשיש לאדם נגיעות,
רצונות,
חשבונות,
הנגיעה מכתיבה את ההתנהגות של בני האדם
לצד זה או לצד אחר אצל אותו אדם.
פעם ליברמן יכול להיות עם ביבי
ולעשות מפלגה אחת,
ופעם ברגע האחרון הוא פורש בשביל שלא יצליח להקים
ממשלה ולא הלך לו.
ועכשיו יכול להיות שהוא ירצה לחזור, כי כאילו יש לנו בעיה עם איראן וכו' וכו', אבל זה תלוי בחשבונות,
זה תלוי ברצונות, זה תלוי בנגיעות, זה תלוי כל הזמן.
אדם שהוא מחושבן,
פוליטיקאי, מה שנקרא,
הוא לא אמיתי,
הוא שקרן, הוא חי
בזיוף
ובמרמה תדיר.
אתה לא יודע מי זה, גם הוא לא יודע מי הוא,
כי כל רגע הוא משתנה.
תלוי באינטרסים.
אמרתי שהשנה הזאת תהיה קריטית, נכון?
עכשיו ברור שהיא קריטית.
עם הסכם כזה,
יש קטע שהשמענו
לפני עשרים שנה בערך,
שאמרתי תשמעו, יש לך את זה אני חושב בוואטסאפ,
כן?
תראה לו אסף.
אמרנו לפני עשרים שנה בערך, תשמעו,
תזכרו מה שאני אומר ותרשמו את מה שאני אומר.
אמריקה תפנה לנו עורף
את גבה והיא תילחם בנו כמו שנלחמה בטליבאן.
הנה היום אנחנו רואים.
ותשמעו מה זה,
האובמבה הזה עוד לפני שהוא התחיל את התפקיד,
עוד לפני,
יום לפני כבר אמרתי
שהבן-אדם הזה יהיה אויב לישראל.
ומאז אנחנו רואים
איך כל ההנהגה שלו שקרית,
אין רמאי יותר גדול ממנו.
הוא תמיד ידאג לביטחונה של ישראל, כמו לגיאורגיה ממש, כמו לסעודיה,
כמו לכל אלה שהוא הפקיר אותם עכשיו.
הוא דואג תמיד, אבל במינים,
אבל במעשים,
הוא הולך תמיד עם השונאים של הידידים שלו.
אז מה יותר גרוע מזה שהוא לא הכניס אפילו את ישראל, הרי שכל הצרה שאם יהיה גרעין הכי הכי הכי מסוכן למי?
למדינת ישראל. למה?
כי הם הכריזו מוות ליהודים, מוות לאזרעיל, לאזרעיל, לאזרעיל, מוות, מוות, מוות.
והם קוראים לו השטן הגדול ואנחנו הקטן,
אבל מי מפריע להם על שליטה במזרח התיכון?
אנחנו.
אמריקה זו בעיה יותר מאוחרת,
גם היא יותר רצינית.
בואו נתחיל עם הקטן.
והם צריכים פצצת אטום.
עכשיו,
לא מכניסים את ישראל אפילו בסוד העניינים,
משקרים אותה עד הרגע האחרון,
היא לא חלק מהמשא ומתן
ולא כלום. איך הידידה מספר אחת של אמריקה,
ששומרת ושמרה עד היום על האינטרסים של ארצות הברית,
הרי בלי זה כל אירופה חשופה,
לכל המשוגעים של המזרח התיכון,
ולא חסר מסביבנו משוגעים.
חצי מיליארד משוגעים מסביב,
לישראל מקיפים אותה.
וזה לא בעיה להגיע בצ'יק צ'אק לאירופה, זה לא מרחק גדול בכלל.
וכבר סימנו,
כבר סימנו במפה של דאעש,
בשחור,
את אירופה,
איפה המדינות שהם רוצים כבר לקחת.
הם כבר סיפחו אותם.
ועלינו הם אמרו שירושלים זה שלהם,
היא הבירה שלהם,
והם התפנו עוד מעט ליהודים.
נו, אז במצב כזה שאיראן תומכת טרור,
והיא מפעילה את הכול,
ומאחורי הקלעים אמריקה עוזרת לאיראנים כבר מזמן,
ונותנת להם את הכול,
וכאילו נלחמת נגד אל-קאעידה ודאעש ביחד איתם,
ומכרה גם את טורקיה ואת סעודיה ואת מצרים ואת כולם, ובסוף עם איראן.
למה?
שם הם יעשו את הכסף הגדול. עוד מעט תשמעו את העסקאות הגדולות
של גז ודלק ונשק, ואיי איי איי.
אנחנו היינו פה כאילו אלה שמחזיקים את המזרח התיכון,
ואמריקה תמכה כי אנחנו הקולוניה שלהם שהיינו פה,
עכשיו הם ויתרו עלינו ועל סעודיה,
וכמובן,
עכשיו הם
יפצו אותנו וייתנו לנו עוד נשק שיעלה לנו כסף, כמובן,
וככה הם נותנים לנו הרבה נשק שמתי שירצו לא ייתנו לנו תחמושת,
ואז לא נוכל לעשות כלום.
נותנים לנו רובה עם קפצונים.
זה אמריקה, הידידה הגדולה,
וזה אובמבה.
הוא מבטיח לנו שלאיראן לא יהיה גרעין.
ואני יכול להגיד לו בשתי מילים מי הוא
stupid man.
להגיד טיפשות כזאת, שתתברר כל כך מהר,
שהוא טיפש מטופש,
הרי אתה מוכר את הכול בכוונה, אתה משקר כמו עשווה, הרי זה עשווה.
עשו, היה ציד בפיו. מי זה היה עשו?
עשו, היה משקר את אבא שלו.
את אבא שלו היה משקר.
אז את ישראל אובמבה לא ישקר.
הרי הוא ראש עשו עכשיו.
זה עשו, אדום.
אז זאת אומרת, זה המצב,
ועכשיו זה באמת קריטי.
עכשיו נשארנו לבד.
למה?
כי אירופה לא מעניין אותה האינטרסים שלנו,
שום דבר, לא ביטחון שלנו,
לא הכול קשקושים.
הם עכשיו דואגים רק לאינטרסים שלהם. יש להם בעיות כלכליות באירופה, הם צריכים לפתור את הבעיות שלהם.
עוד להסתבך, סנקציות והכול, זה פחות עבודה.
פחות עבודה לאנשים שלהם, פחות תעשייה, פחות כסף שייכנס וייצא.
בקיצור, הם אומרים,
מה בסוף הישראלים האלה, או היהודונים,
הם מפריעים לנו להתפתח.
בגלל שכולם שונאים אותם והכול, אנחנו סובלים.
אז די.
אנחנו מפנים עורף, אומרים בפירוש,
אנחנו עם איראן
סומכים עליהם.
האויב הכי גדול, שאומר, אני לא,
הוא אומר, השבוע אומרים, מוות לאמריקה,
מוות לאמריקה,
מוות לאמריקה,
וסוגרים חוזר עם אלה שאומרים, מוות לאמריקה.
נו, תגידו לי, זה לא עולם השקר.
אבל זה רק בגלל מידות,
מידות רעות, תראו, של מנהיג אחד.
אוסאמה,
לא אוסאמה, אובמבה,
אובמבה,
אובמבה, אובמבה, איך קוראים לו? מובארק, אובמבה.
חוסיין,
אובמבה, מובארק.
מוסלמי, נו, בקיצור.
מכר גם את האמריקאים.
מכר את כולם.
אבל זה יעלה להם ביוקר.
יעלה להם ביוקר.
הם יקבלו את הטילים
שהם אמרו שלא יהיו.
הם יקבלו אותם, ובגדול, בגדול.
גם מצפון קוריאה,
גם מאיראן,
הם יקבלו בגדול.
צריך טיפה זמן ואנחנו נראה את זה.
ושוב פעם, תרשמו מה שאמרתי.
טוב, אנחנו ממשיכים להבין עכשיו את המידות של בני אדם, איך פועלות.
אז כשיש תרנגול לשכן, אחד אומר שצריך להרוג אותו, ואחד מבסוט שיש תרנגול כזה.
תלוי לפי החשבונות והנגיעות.
אבל בואו נראה דבר מדהים.
דוד המלך
בורח משאול המלך
ומסתתר בבית אחימלך
בן אחיטוב.
שאול תובע את אחימלך קשות על זה,
והוא עונה לו
ומי בכל עבדיך כדוד נאמן מחתן המלך
ושר אל משמעתיך ונכבד בביתך.
זאת אומרת,
דואג האדומי הלשין
שאחימלך נתן
לדוד מחסה, וגם נתן לו את חרב גוליית.
ואז מזמין שאול את אחיטוב הכהן, את אחימלך בן החיטוב, עם כל
בית אביו הכהנים שבנוב.
ואז הוא אומר,
למה קשרתם עלי אתה ובן ישי בתיתך לו לחם וחרב ושאל לו באלוהים
לקום אלי לארוב כיום הזה? ככה אתה עושה?
כי לא היו שואלים
באורים ותומים
רק בשביל מלך. זאת אומרת, אתה מחזיק ממנו מלך.
אז זה מרד.
אז הוא אומר לו, חס ושלום,
היום החילותי לשאול לו באלוהים? חלילה לי.
כבר מאז הרי הוא היה יוצא לפניך במלחמה ונלחם בעבורך.
מה פתאום חושד אותי המלך?
אמר לו שאול המלך מות תמות אחי מלך אתה וכל בית אביך.
ואז הוא אומר לעבדיו שיהרגו אותו וכל בית אביו.
העבדים לא מסכימים לשפוך דם.
בסוף הוא מצווה את דואג
ודואג האדומי
הורג שמונים וחמישה איש.
בגלל הלשון הרע של דואג לכן אין לו חלק לעולם הבא.
זה הסיפור בקצרה.
ואז רואים
שבן אחיטוב אמר לו דברים שנשמעים כל כך נכונים,
כל כך הגיוניים ואמיתיים.
מה הוא אמר לו? מי בכל עבדיך כדוד נאמן?
הרי הוא רדף אחרי דוד להורגו.
וכל זה מקנאה שנכנסה בו רוח.
רוח עוועים.
והוא רודף להרוג אותו.
ואין נאמן יותר מדוד.
הרי דוד בזמן שהיה גוליית נכנס תחת הסכנה בשביל להציל את ישראל מיד הפלישתים והוא ניצח את גוליית.
ויד ישראל גברה על הפלישתים.
אף אחד לא היה מוכן לעמוד מול גוליית שהיה ענק.
ובמלחמות תמיד יצא וניצח דוד וגם כשהיה לו הזדמנות להרוג את שאול ברודפו אחריו הוא הוכיח לו שהוא לא הורג אותו.
הגיע עד אליו
קרע חלק מהחלוק שלו להראות לו אתה רואה הגעתי עד אליך
יכולתי לדקור אותך חתכתי חתיכה מהחלוק והנה היא פה בידי.
יש יותר נאמן בזה?
וחתן המלך
וסר אל משפעתך
ונכבד בביתך יש דברים יותר נכוחים ברורים מזה
אבל לא באוזניים של שאול.
עד ששאול אומר מות תמות אחי מלך אתה וכל בית אביך.
אחרי הדברים הברורים הצודקים והנכונים הוא אומר לו אתה תמות.
כל זה כתוצאה מקבלת לשון הרע שקיבל שאול
מדואג האדומי
שאמר לו ראיתי את בן ישי בא נובה אל אחימלך בן אחי תור.
וישאל לו בשם מצדה נתן לו ואת חרב גוליית הפלישתין נתן לו
נשאלת השאלה איך ייתכן ששאול
לא מתחשב בתמימות ובדברים הנכוחים של אחימני ולא עוד
אלא גוזר עליו להריגה הוא וכל משפחתו
אלא שאול היה נתון במצב מתמשך
של קנאה
קשה כשאול קנאה
רשפיה רשפה אש
שלהבת יא
אנשים לא יודעים מה כוחה של קנאה
עמים שלמים נכחדו
בגלל קנאה
הקנאה גורמת לשנאה
השנאה מקלקלת את השורה
וכל ההצלה של כלל ישראל
נשכחה ממנו
משאול המלך
הכה שאול באלפיו
ודוד ברבבותיו
הרי כמה שהספיק והצליח שאול בימי חייו להכות
באויבים זה היה אלפים
לעומתו דוד הקטן
שבא מאחורי הצאן
ונכנס בעובי הקורה אלפים הרי רבבות רבבות רבבות
אתה לא זוכר שאתה חי בעצם בזכותו?
אתה ומשפחתך וכל עם ישראל חיים בזכותו?
לא זוכרים כאן
שום דבר הוא לא זוכר
זאת אומרת כל ההצלה הגדולה שעשה דוד למען שאול המלך ושהוא הבטיח לו גם את הבת שלו ולא קיים
שמי שיפיל את הגוליית
יזכה בבת שלו גם זה לא עמד בזה
טמון כאן גרעין של קנאה כשהוא שמע
את בנות ישראל שרות הכה שאול באלפיו ודוד ברבבותיו
רוח קנאה אחזתו
ואז כשנכנסת הקנאה לא זוכרים שום זכויות
שום רגשי אהבה כשיש קנאה
אוי וואי מה אתה רוצה להיות במקומי?
אה אתה תבוא במקומי?
אה אתה גם כן מלך רוצה להיות אה אתה מושכים אותך?
אה אז אתה אתה חושב הנחת תפילין פעם בכותל המערבי אתה חושב רגע רגע
איפה כל הזכויות איפה האהבה אין כלום כלום הכל נמחק קנאה
מה עוד אחד יהיה מה הכבוד לא יישאר רק לי או לנו אוי ואבוי אין דבר כזה
אפילו יהונתן
הבן של שאול
מתגבר על הניסיון
ומוותר לדוד
מי צריך למלוך אחרי שאול?
הבן שלו יהונתן
ויהונתן מוותר על המלוכה לדוד המלך
מוותר לו
אתם יודעים כמה אחים רצחו אחים בשביל המלוכה?
בהיסטוריה היהודית כמה רצחו אחד את השני בשביל המלוכה?
ופה
מוותר יהונתן על מלכות מלכות זה לא סתם זה לא כתר וגלימה לא
מלכות זה זיכוי הרבים הכי גדול שיכול להיות
על פיך יישק דבר כל העם מתנהג על פי מה שאתה קובע
והוא מוותר
אז הבן שלו מוותר
אבל שאול לא כי קשה כשאול קנאה ממש עד הקבר
אתם יודעים מה עושה קנאה?
כתוב שמי שיש לו קנאה בחייו עצמותיו מרכיבים בקבר
לא כל בן אדם נרקבים עצמותיו יכולים לצמור עצמות מאלף שנה
אלפיים שלושת אלפים
יכולים למצוא עצמות אבל יש מקומות שלא תמצא כלום
למה זה כן זה לא אומרים חכמים על פי הפסוק
עצמותיו וורכב עצמות קנאה
וורכב עצמות קנאה עצמותיו מרכיבים בקבר
הקנאה היא בעצמות
קשה כשאול קנאה מה זה שאול?
גיהינום הרותחת
ככה אדם מתפוצץ מרוב קנאה
וכבר אדם מוכן להסתדר
עם מצבים של קנאה
בהישגים גשמיים אדם מתפוצץ השכן שלו הרחיב איזה מרפסת כבר הוא מלשין העירייה כבר הוא זה כבר עושה הולך לוועד משגע את כולם הכול רק שלא יהיה לו מה אכפת לך לא בצד שלך לא על חשבון האוויר שלך לא שום דבר מה זה עניינך?
לא!
לא פתאום שיהיה לו ולי לא
ואם הוא שיפץ וקנה משהו וואי וואי וואי ואם הוא קנה מכונית חדשה ומחנה אותה מול הפרצוף שלו כל פעם שעולה ויורד יאבא ביי הבן אדם אין לו חיים אין לו חיים
אבל בסוף מתרגלים גם לזה
כי אומרים הלוואי שימות וזהו
אבל
דירה עוד מסתדרים
כסף גם כן כבוד לא אם פוגעים אבל בכבוד שלך
זה לא מוותרים זה הקנאה על הכבוד הוא פגע בי הוא אמר עליי ככה אתה יודע מה אני הולך לעשות לו עוד לא יודע מה מחכה לו
זאת אומרת אתה יכול להיות קנאי בדברים גשמיים של החבר שלך
אבל זה יעבור לך
אבל אם הוא פגע בכבוד שלך
שם המלחמה היא אינסופית
גם אנחנו
לא רוצים ללמוד מוסר
לא רוצים לעשות חשבון נפש לא רוצים להתבונן
בנגיעות שלנו לא רוצים להסתכל בחשבונות שלנו
אנחנו פוחדים כי אנחנו לא רוצים להעביר ביקורת על עצמנו אנחנו בסדר
הפוך אנחנו רואים קול שחור קול כתם קטן אצל השני
אצלנו אנחנו לא רואים שום דבר
אין אדם רואה חובה לעצמו הוא תמיד צדיק
וזה בעיה
ולא מרגישים
שקנאה ורדיפת כבוד מדבר מתוך גרונם
זה מביא המדרש תשמעו דבר שלא יאומן כי יסופר
לא יאומן כי יסופר
יצחק אבינו
כמה אנשים מאיתנו היו מוכנים ללכת לעקידה
אבא שלך היה אומר לך בוא יא אבני הולכים לאן הולכים? הולכים
הולכים
הוא רואה את אבא שלו לוקח מאכלת ככה גדולה
סכין שחיטה והולכים ופתאום בא יצר הרע השטן ואומר לו יצחק לאן אתה?
איך אתה הולך אתה חושב?
אומר לו אתה יודע אבא שלך הוא רוצה לשחוט אותך
אומר אבא שלי לשחוט אותי? הוא אומר כן שאל אותו
אומר לו אבא לאן אנחנו הולכים? אנחנו הולכים להקריב קורבן אז הוא אומר לו אז איפה השא?
איפה השא שהולכים לשחוט?
אז אבא שלו אומר לו עשה לעולה בני
וילכו יחדיו
האבא לזבוח והבן יזבח
והוא מסכים
איזה אבא. איך היית מסתכל על אבא שלך ואומר לך, בוא אני הולך לשחוט אותך.
אני דאעש.
אני הולך לשחוט אותך. לא את השני.
אותך.
מי היה בורח ממנו קילומטרים.
והוא הולך איתו.
והוא מוכן להישחט.
כי אבא שלו אומר לו שהקדוש ברוך הוא ככה ציווה אותו.
נו, אתם מאמינים דבר כזה?
זה מעלה או לא מעלה? מי מוכן להפקיר את חייו בין 37, עוד לא התחיל לטעום חיים,
והוא מוכן ללכת לתת את הכל בשביל שאבא שלו אמר לו.
הוא אומר לך אבא רד למקורת. הוא אומר אני אישי תרד. למה אני ארד?
אבל תשמעו מה קורה.
בא השטן ליצחק ואומר לו
כל הכבוד אתה הולך להישחט
עולה תמימה.
אבל מה יהיה עם התכשיטים שאימא שלך עשתה לך עכשיו יירש אותה מישמעאל.
וואוווווווווווווווווווכלה בדעתו של יצחק לשוב בחזרה יצחק השתכנע כבר שהוא הולך להישחט. הסכימו אין עולם
זה נגמר.
פתאום מזכירים לו מה?
מזכירים לו את התכשיטים.
ואם מזכירים לו את התכשיטים,
אז מה הוא עושה?
הוא אומר רבותיי אם תכשיטים ייקח לי ישמעאל אני חביבי
רוצה לחזור.
שומו שמיים תראו כמה נגיעה.
אה
הרכוש שלי יעבור למישהו אחר?
טיפונת, קנאה.
אבל מה אכפת לך? אתה הרי בלאברכיה עוזב את העולם ואתה תהיה עולה תמימה ותזכה לחיי העולם הבא
לאין שיעור. אז מה אכפת לך?
מה אכפת לך אם יישארו פה תכשיטים, תישאר דירה אם יישאר? מה זה עניין לך?
זהו.
ברגע אחד תראו איך הקנאה יכולה להקפיץ בן אדם הכי גדול בעולם.
הכי גדול בעולם.
רגל במרכבה יצחק אבינו
מקפיץ אותו.
למה?
הולכים לגעת לי במשהו שלי הולכים לזה אפ תראו מה זה.
נו אז עכשיו אפשר להבין את כל אלה מהכשרויות שמאכילים אותנו נבלות וטרפות
ודאי שהניסיון שלהם קשה כי הם מרוויחים מיליונים זה לא כמה תכשיטים שאימא הכינה לו ליצחק
אלא זה מיליונים לכן איך הם יחזרו בהם ופתאום יוותרו על הכל ויהיו כשר באמת
זה בעיה חמורה
עכשיו מובן למה זה קשה להם קשה להם מאוד נעמוד על זה אחר כך
אם כן רואים
שעקידת
יצחק שהזכות היא לדורי דורות בזכותו אנחנו חיים כל הזמן אנחנו מזכירים
עקידת יצחק תוקעים
בשופר של עיל
לזכור עקידתו של יצחק מי מציל אותנו כל ראש השנה ויום הכיפורים?
יצחק אבינו
בלי יצחק אבינו לא היה לנו פתחון פה
אלא זה נחשב כאילו גם אנחנו עקדנו את עצמנו לפני הקדוש ברוך הוא
אז איזה זכות זאת אין שיעור נכון?
כי אם אין ישראל אין עולם גם
אז כל העולם מתקיים כולל אובמבה בזכות יצחק אבינו ויצחק אבינו עם כל המעלה הזאת
כשעומד לו כמה תכשיטים בצד השני לרגע הוא כמעט מוותר
לא יאומן כי יסופר
אז לכן
אנחנו צריכים לשמוח אם אנחנו מסוגלים לחשוד את עצמנו קצת שאנחנו לא מאה אחוז
ואם נחשוד כמה יש בנו קנאה,
כמה יש בנו כבוד ורדיפת שררה במעמד שלנו והסטטוס בחברה
וכולי וכולי תראו מישהו בפייסבוק,
מי שמסתובב שם שמרחם ומישהו עליו בו
הוא אמר לו איזה מילה וזה לעיני כולם
איך הוא רותח ואיזה שצף ואיזה קצף מתחיל להיות שם
וכולי וכולי וכולי על מה אחד כתב טמבל נו כתב להרגיז אותך התפוצצת נכון
ואתה לא יכול לישון עם זה לא יכול ומחפש ומאיפה הוא
ותגידו לי מי מי זה וזה ואיי איי כבר אתה חושב בדמיון לאן אתה מגיע
כל זה כמה מילים כתובות
עכשיו הם אמרו לך את זה ברבים
וואי וואי וואי הבן אדם נהיה אדום רותח נהיה כמו סלק סלק לא עגבנייה סלק
אז צריך לחשוד את עצמנו במידות שלנו לבדוק תמיד
ולהשתדל לעבור את הניסיון
אבל חשוב בעיקר להכיר את עצמנו
אין הרבה אנשים שמכירים את עצמם
אין הרבה
ולפעמים אדם אומר אני לא מאמין על עצמי שעשיתי כזה דבר
לא מאמין על עצמי, למה? כי אף פעם לא בדקת עצמך אם היית בודק היית יודע על מה אתה מסוגל
ואז היית נמנע
אם היית רוצה כמובן אבל אם אתה לא בודק לעצמך אז אתה תהיה מסור ביד המידות שלך כשהם יתפרצו
אתה לא תהיה בשליטה מה זה כל הרציחות שאתם רואים
זה התפרצות של רגע זה הכול זה אותו בן אדם שהיה הוא היה רוצח מלידה
רק זה יצא עכשיו ועד עכשיו הוא הצליח להכניע את זה זה הכול
אין שום דבר פתאומי, אין פתאומי,
אין פתאומי,
אין פתאומי, גם אדם לא מתאבד פתאום,
חולשה, אין פתאום.
זה אצלו בתוך השיקולים,
אבל זה זניח אי שם, אי שם, זה זניח.
זאת אומרת אם היו שואלים אותו שאלה בכנות,
תגיד אם היית מגיע למצב שהיו אומרים עליך א', ב', ג', ד', ה', ו', ז',
מה היית עושה? הוא אומר בוא'נה, לא שווה לחיות.
אתה לא אמרת מתאבד, אמרת לא שווה לחיות.
לא שווה לחיות, זה מתאבד.
זאת אומרת זה מונח אצל אנשים, אצל אנשים מונחים הרבה דברים,
אבל הם לא ניתחו את המצבים אם יבואו אליהם,
לכן הם לא מוכנים, הם מופתעים מהמצב
והמידות עושות את שלהם מייד,
והוא לא יודע לשלוט בזה,
הוא לא יכול לשלוט בזה, כי המידות תובעות.
כי אם אתה מחשיב כבוד אתה תלך מכות על זה ואתה תריב ואתה גם תרצח.
מה זה כל העבריינים עכשיו שהם נכנסים לכלא אחד אחרי השני?
הכל זה כבוד.
ואם לא היה עניין של כבוד, פגע בכבוד, פגע בכבוד,
לא היה שום דבר.
הכל זה מידות, מידות.
זה מה שפורט על הנימים של הבן אדם.
אז צריך לחשוד את עצמך ולברר בדיוק איפה הנטייה שלך. עכשיו בואו תשמעו
דבר מדהים,
מה אדם יכול לגרום נזק לחבר שלו.
כתוב במשלי, אתם יודעים מי כתב משלי,
חכם מכל האדם שלמה המלך.
תשמעו ארבע מילים שהוא אמר.
בפה חנף
ישחית
רעהו
מי יכול להסביר לי את הפסוק הזה?
בפה חנף
ישחית רעהו
יפה אבל אני שואל מה זה בפה חנף ישחית ישחית רעהו. למה ישחית רעהו?
נגיד אתה אומר לו איזה חכם אתה איזה נבון איזה צדיק איזה זה. נו
אז מה השחטת אותו?
הוא לא יודע שהוא לא רוצה את זה. שמה?
אז זה הבעיה של מי שאמר
אבל אנחנו אומרים שמי שמחניף לרעהו גם משחית אותו
למה הוא משחית אותו?
אם אני אומר לך שאתה צדיק אז אני משחית אותו. מה?
אני אגיד לכם מה הבעיה
כשמחניפים לחבר
למה הוא מתרגל?
לכבוד
ואז הוא מאמין שמגיע לו
והוא מתרגל שמגיע לו כבוד
ואז פתאום לא נותנים לו כבוד
ואז הוא לא יכול לחיות.
הוא לא יכול לחיות, אף אחד לא שם לב אליו.
הוא רגיל
כבר שחולקים לו כבוד ותמיד משבחים אותו ואומרים לו ופתאום אף אחד לא התייחס אליו ואף אחד לא דיבר איתו לו כלום
והבן אדם הזה עכשיו נהיה מושחת, הוא מתחיל לתבוע כבוד
ואיתך פגעו בי, לא אמר לי כלום, לא אמר לי זה, לא אמר לי פה, לא אמר לי זה. הוא כבר התרגל, התרגל למסה של כבוד, כי
השחית אותו החבר שלו,
ניפח אותו.
אתם זוכרים את הרב עמאר?
זוכרים.
איך ניפחו אותו עם כבוד?
ליד מרן, ליד מרן, כל הזמן תמונות, סרטים, הכול, מרן, כותב ספרים, ברכות, חתימות, הכול.
פתאום יום אחד דוראי סימן אותו איקס, לא מתאים שזה יהיה הרב הראשי לישראל,
סימן אותו איקס,
לא נתנו לו כבוד, גמרו עליו.
מה זה בושות וחרפה בכל מקום, בכתבות שליליות וכולי וכולי,
וניתו עליו, ולא מתבייש, ואיך הוא עשה, ובגד במרן,
ועשה,
מה עשה?
גמרו עליו.
תת-ניצא ברכה.
כולם משבחים אותו, האיש מספר אחת של המשטרה, חוקר מספר אחת,
פתאום אומרים לו הפוך, לא חוקר, אלא הופך להיות נחקר.
מחוקר יהפך להיות נחקר תוך ירייה.
הניפוח, הניפוח, הניפוח שאדם רגיל לכבוד, פתאום לא יהיה כבוד, יהיה הפוך.
הוא כמו אלה שמכסים את הראש, שהולכים למשפט,
עכשיו הוא צריך לעשות ככה.
מה שהוא עשה לכולם, עכשיו הוא צריך לעשות.
איך הוא יעמוד בזה?
אז הוא מטפל.
פירושו שאם אדם מתרגל לכבוד תהיה לו בעיה כי ברגע שישללו ממנו את זה
זה לא רק בדברים כאלה
גם בבית
האישה לא מדברת בכבוד וואי וואי וואי או הפוך
הבעל לא מדבר בכבוד אין אוכל תשכח מזה אין כביסה אין כלום
הכל על מה על מה מילה פה מילה שם
שכול מילים איך אתה אומר אותם באיזה צליל
האם זה מתנגן טוב או לא מתנגן טוב
כל הניואנסים האלה נשמעים באוזניים טוב טוב
אז זה לא פשוט רבותי החיים לא קלים
אדם בפה שלו יכול לגזור על עצמו מוות וחיים
ביד הלשון
אבל מה זה?
זה מידות
יש לנו מידות או שהופכים אותן לטובות
או שמשאירים אותן רעות
כי יצר לב האדם רע
מנעוריו
ילד הוא לא ילד טוב, אין ילד טוב
כל הילדים בהתחלה הם משחיתים כלים,
קורעים, נושכים,
צועקים,
בוכים בקול
העיקר להשיג את האינטרס שלהם
כן זה הכלים שנתן להם הקדוש ברוך הוא אם הם לא יבכו אף אחד לא יתייחס אליהם ישכחו אותם אתם רואים
שוכחים הרבה ילדים ותינוקות במכוניות הולכים לקניות
זהו הלכו לקניות ותרוע על הילד
כי יש מבצע עכשיו
מוכרים 16 שקל נבלות וטרפות עכשיו
כי יצאה שמועה שיש נבלות טרפות אף אחד לא רוצה לקנות אז מורידים את המחירים
עכשיו רצים לקנות נבלות וטרפות בגלל שהורידו כמה שקלים
אז את אומרת רבותיי הנקודה היא פשוטה וברורה
מידות מידות מידות
יהושע בן נון
ויתר על כל מידה רעה
מי היה הרבה שלו?
משה רבנו
איזה מידות היו לו?
הכי טובות
מה הוא היה?
הענב מכל אדם
שאם היית רואה את זה ככה
סיסמוגרף שמראה
איך המידות שלו קופצות
אצל משה רבנו זה היה כמו מת.
ענווה אין לו טיפה כבוד לא קופץ טינג
טיפה לא קופץ אין
עולה לשמיים אין כבוד מוריד את הלוחות אין כבוד
נלחם במלאכים אין כבוד מדבר כל יום עם הקדוש ברוך הוא
פנים עם פנים אין כבוד איך הבן אדם
לא משהו זז לו בכבוד כלום כלום
הרמב״ם מספר על המשנה
מאוד מאוד הביא שפל רוח בפני כל אדם
הוא מביא מעשה והאדם שהיה בספינה
ובסיפון העליון עמד גוי וחוץ מכבודכם השתין עליו
ואותו אדם לא זז עד שגמר הגוי
ואחרי זה קם ושמח
על מה שמח?
שהגיע להשתוות המידות מה זה השתוות המידות?
שהמידות נשארו בבלנס בשוויון
ולא קפצו לו הכעס והגאווה והפגיעה והכבוד
שום דבר כאילו
מים צוננים
ביום חם
שמישהו עשה לך טובה ושפך עליך את המין מים ככה
שמעתם? זה מאוד מאוד הביא שפל רוח בפני כל אדם
אפילו בפני גוי שרוח כזה
אבל זה דרגה דרגה נכון?
למשה רבנו הייתה דרגה יותר גבוהה
ענווה טוטאלית
הפסוק אומר
מהאיש משה ענו מכל האדם אשר על פני האדמה אין יותר ענו ממנו לא היה ולא יהיה
מי התלמיד שלו? יהושע בן ענון
ביטול העצמיות לגמרי בשביל כלל ישראל
משרת משה ומשרת הכלל והציבור
רק דואג להם כל הזמן דואג אין לו חיים אישיים פרטיים
הוא דואג רק לכלל ישראל מסדר להם את הספסלים מחצלאות
שיגיעו לשיעור יהיה הכל מוכן והכל בסדר
זה יהיה המנהיג כזה מנהיג
עם ישראל צריך
לא אחד עם נפיחות
ואחד שחושב את עצמו פופופם ואחד שעם קומבינות מסלק את כולם ואחד שעושה כל מיני תפירות כאלה ואחרות מאחורי הקלעים, בתוך הקלעים וכו' וכו'.
אבל לא זכינו עדיין לזה
אם היינו זוכים היינו נגענים
הבעיה שאנחנו לא ראויים כנראה מספיק כי אנחנו לא יודעים להעריך
מי באמת ראוי להיות המנהיג זאת הבעיה
אם היו יודעים להעריך והיו יודעים מה לזהות
אפשר היה כבר להיגאל מזמן
אבל עם ישראל מסכן גם הוא עושה חשבונות כל אחת את האינטרס שלו
כדאי לי לא כדאי לי אני אפסיד אני לא אפסיד יצא לי מזה מה יצא לי מזה וכו' וכו'.
הרדיפה אחרי הכבוד מפריעה לאדם להתמסר בתמימות ובלי חשבונות והוא נתון כל הזמן
בעולם של חוכמות מה שנקרא אצל האשכנזים חוכמס
וערמימות
הוא מבין שהכל שלו והכל מגיע לו
לכן הקדוש ברוך הוא אמר למשה
לא כך עלת במחשבה לפניי הבנים שלך לא ימשיכו אחריך
כדאי הוא יהושע ששימש אותך הוא הוא מגיע לו
כי הוא נוצר תאנה יאכל פרייה זאת הוא עשה בתמימות
לא עם כוונות
לא עם כוונות להיות המנהיג הבא
כלל וכלל לא
כי בשימוש כזה לא שייך
מה אמרו הזקנים באותו דור אתם יודעים
כתוב פני משה כפני חמה פני יהושע כפני לבנה
אוי לה לאותה בושה
אוי לה לאותה כלימה מה כולם מבינים
שמשה רבנו היה כמו השמש
השמש מאירה מפיקה חום
נפלא מאוד אור
מה זה לבנה?
אין לה מצד עצמה כלום
רק כשהשמש מאירה דרכה אז ניכר אור בלבנה אבל זה לא אור עצמי שלה
זאת אומרת עכשיו נחזור למשה ולהישוע
ליהושע אין מעצמו כלום כל מה שיש לו זה השתקפות של משה רבנו שבו
זה הכל אז אתם מבינים מה הפער
בין החמה לבין הלבנה?
זה מאה אחוז
וזה אפס כאילו
אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה ככה מסתיים המאמר בגמרא
מסבירים שחכמים של אותו דור שראו שנתמנה יהושע בן ננון להנהיג
את
עם ישראל אחרי משה
הם אמרו על עצמם
אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה מה פירוש?
כשהם ראו את יהושע בן ננון משרת את משה רבנו הם
חשבו אותו פירמה?
זה פיגורה?
מה זה?
בן אדם מסדר ספסלים מה יצא ממנו?
אבל הם באו לבית המדרש כל אחד התלמין בפאפם בפאפם
הם ילמדו תורה הרבה ויגדלו ויהיו התלמין
מאן דה עומר ואז כמובן מתוכם יבחרו אחד שימשיך
מישהו העלה בדעתו שיהושע בן נון יהיה?
איך הם יסתכלו עליו?
איזה בושה איזה כלימה תראה מה הוא עושה מטאטא מסדר את הזה מסדר פה מסדר שם
ואז הם בכו
אוי לאותה בושה שאנחנו ברחנו ממנה ולא רצינו להיות כאלה
אוי לאותה כלימה שחשבנו איזה כלימה מה אני אתכופף אני אסדר ספסלים לאחרים?
מה קרה לך השתגעת?
מה אני באתי ללמוד מה אני באתי להיות שמש?
וזה בדיוק הפוך כי פה יש
התבטלות גמורה ורק מי שיכול להתבטל
ומי שלא עושה חשבונות של עצמו
יוכל להנהיג את הדור כי הוא לא עושה חשבונות של עצמו עם הדור הוא לא ינצל את הדור
אלא הוא ישמש גם את הדור
לכן נבחר יהושע בן נון
ולנו יש מזה הרבה מאוד מה ללמוד
הרבה מאוד מאוד
עוד מאוד מה ללמוד ובאמת את מי בסוף אוהבים יותר מכולם את מי שמשמש את האחרים ולא מי שרוצה
שישמשו אותו או לנצל את האחרים הנה יש מנהיג מאוד מפורסם שבחרו בו מאות אלפים
קוראים לו דור רעי
הוא אמר
שהוא המנהיג
והוא בנה את הרב עובדיה ככה הוא אמר לאילנה דיין
הוא המנהיג שהנהיג מנהיגים אפילו
הוא מנהיג את כולם את מועצת החכמים הוא המנהיג
ומה הוא הבטיח לעם?
שקופים אני אדאג לכם
אין לך יותר שקופים מחברות הגז
לכן הוא דואג לחברות הגז
ואיפה השקופים כבר עברו כמה חודשים ארבעה חודשים עוד שקוף אחד לא ראינו שלושה ממנו בינתיים סידר ג'ובים לכל המשפחה
לא שקופים ולא בטיח דואג לאלה
ההון אלה בסוף ישפיעו עליו מעתיניהם
אבל הם הוא דואג להם כי הוא דואג לעצמו מה הוא דואג לשקופים
השקופים זה רק אפשרות שהוא יתקדם על חשבונם
אה שכחתי הוא גם דאג השבוע שעבר לערבים
והוציא תקציבים גדולים מאוד לערבים
והוא אפילו עכשיו בבעיות עם ביתר ירושלים
איך הם לא מקבלים ערבים
שמעתם?
הוא דואג עכשיו לערבים ולטייקונים
השקופים הם עדיין שקופים אז זה לא בוער לא רואים אותם
אולי הוא ייזכר בהם בסוף לקראת הבחירות הבאות כן זה מנהיג לדוגמה
כן
וממנהיגים כאלה אנחנו לא נבשע נכון?
זהו אז למי שיש שאלות בבקשה
ברוך אותו אדוני אלוהינו מלאך העלום שהכל נהיו בדבורו
תן לבחור הזה פה בשורה שנייה
ערב טוב כבוד הרב ערב טוב זה לא בדיוק שאלה זה ברכה
על הפתיחה כבר ברכות
כן תראה אני לפני שנתיים בערך הרב היה הסנדק של הבן של אחי
ובמקום ברכה קיבלתי אלאטמה מהרב וזה סידר לי משהו במוח שם
אז אם אפשר לבקש ברכה מהרב שהקדוש ברוך הוא יארג לי את הדרך
אבל אלאטמה סידרה לך את הכל לא הברכה כן אבל העניית המן של כל הקהל הקדוש הזה עוד יפתח
שערי שמיים אתה חושב שזה יותר טוב מלאטמה
בסדר מה אתה צריך ברכה למה?
זה בוא כשהקדוש ברוך הוא יארג לי את הדרך ולפני
אני כבר חודשיים מתחזק בזכות הרב
ואני יצאתי מקשר לפני חודש וחצי של שלוש שנים
וניסיתי לחזק גם אותה אבל ראיתי שזה לא הולך
אז עזבתי את זה ואני ברוך השם פה בישיבה בירושלים
ואם אפשר גם ברכה בשבילה זה עוד יותר טוב יפה קודם כל זו גבורה גדולה שאתה לא רואה שהצד השני מתחזק ואתה מצליח לוותר
אז מגיעה לך באמת ברכה מה השם?
ישראל בן שלמה
ישראל בן שלמה תזכה לעלות בתורה בירת שמיים להחזיק באמת
ולמצוא בת חיל
אמן ומה שמה?
קרין בת אילנה קרין בת אילנה השם יזכה אותה לשוב בתשובה שלמה וללכת בדרכי התורה
תודה רב שאלה שאלה יש לך?
אז תשאיר לו ברכות לסוף קודם נצא עם שאלות תן לו בבקשה
ערב טוב הרב ערב טוב
יש הרבה רחש בחש כמו שדיברת על הנושא של הכשרויות
מה קורה
ואם אפשר בכלל לאכול בשר היום?
שב תודה
אז ככה אני אסביר
אני כבר ארבעה חודשים מדבר בנושא הכשרות
שיש בעיות בשחיטות שנעשות רבתיות דהיינו המוניות תעשייתיות
משום שלא מקפידים כראוי על כל תהליך השחיטה מהחלק הראשון והלאה
דהיינו בעיקר בעיקר
זה רמת הסכינים ובדיקתם.
לוי ידוע שבשביל לשחוט
קודם כול צריך
שהשוחט יהיה ירא שמים מרבים
לא ירא שמים סטנדרטי
ירא שמים סטנדרטי זה אדם שמקפיד על כליו כבחמורה מקיים את כל מצוות התורה
זה נקרא
ירא שמים עכשיו צריך ירא שמים מרבים שהוא יהיה עוד יותר מזה
כי משהו מחזיק סכין עכשיו
זה או שהוא מאכיל נבלות את ישראל
או שהוא מזכה אותם באכילה כשרה
אם הוא מפשל
פעם אחת
כל מה שעבר תחת ידו הכל צריך להיות טרף עכשיו
יש אותו ויש בודק סכינים
אז שוחט צריך שהסכין שלו תהיה חדה וחלקה
ומוכנה לשחיטה
הוא צריך לשחוט כהוגן
ואיזשהו ישחט
בהולכה והובעה ולא יעשה דרסה ולא חלדה ולא הגרמה ולא ולא ולא
צריך לעשות הכל כמו שצריך
ונגיד שהוא עשה את זה
עכשיו מספר פעמים שאדם עושה שחיטה ועוד שחיטה ועוד שחיטה
אז קורה שהסכין נפגמת הן מהעור
הן מהנוצות לפעמים שיש
והן מהמפרקת כששוחטים יש עצם למטה בפנים
שאחרי הקנה והוושט
והוורידין יש מפרקת
ואם מגיעים למפרקת אז פעמים בנגיעה במפרקת
אז הסכין
מקבלת פגימה
אם יש פגימה בסכין כל שחיטה שתהיה זה מתנבל את הבהמה
זאת אומרת זה הופך להיות טרפה
אי אפשר לאכול
זהו נגמר לא יעזור שאחר כך תמצא שהבהמה נחמדה ויפה
ואפילו אין סרחות וכל הבעיות של הרעות וכו' וכו' זה כבר די נגמר
עכשיו אם מגלים אחרי כמה שחיטות פגימה אז כל מה שנשחט עד עכשיו
הכל טרף
גם אם שחטת אלף אלפיים עשר אלף כאילו
כל זה טרף
עכשיו צריך שוחט
וחייב להיות גם בודק סכינים
עכשיו אם שוחט
לא אבחין בפגימה ואחרי כל כמה פעמים הוא בדק
אז הוא גם צריך לבדוק כמו שצריך
הוא צריך לבדוק הלוך ושוב
בפנים של הסכין ואחר כך בצדדים גם
הלוך ושוב אנחנו חושבים שיש בדיקות
זה המינימום
ובמתון לאט לאט
בשיקול הדעת ובכוונת הלב
בשקט
ולא בוק בוק בוק בוק בוק בוק בוק בוק כל הלולים שם כולם צועקים ברעש אדיר
והבדיקה שלו היא נעשית בדרך כלל עם רטוב ברטוב שוטף את הסכין מהדם
ובודק ברטוב
עכשיו כששוחטים עופות
או בקר לא משנה
יש שומן בבשר
אז יש שמנונית
על הסכין
ואם יש שמנונית ואתה בודק ברטוב
אז בדרך כלל לא תרגיש בפגימה
ובפרט אם אתה לא מתעכב הרבה
כי יש לך ליין מה זה ליין יש מסוע המסוע לוקח את העופות אחד אחד על השני
זה לא מהכים
אז אתה צריך להספיק נגיד 12 עופות בדקה
12 עופות בדקה אז אתה צריך להספיק
אז עכשיו כמה אתה תספיק לבדוק
עכשיו אחרי זה נגיד שיש בודק סכינים בודק הסכינים שם זה כבר תלוי
אם הוא תפס שהייתה בעיה כל מה ששחט השוחט הזה
300 400 500 הכל הלך לפח
עכשיו מה המטרה שלו
המטרה שלו למצוא פגימות
או לא למצוא פגימות
אם המטרה שלו למצוא פגימות
קשה מאוד שאחרי מאות עופות לא יימצא פגימה
קשה מאוד מאוד וצריך
שיהיה לאט ובתשומת לב והכול ולא להתחשב כל כך בלילה
אבל אם הוא לא מחפש כל כך
אז יהיה דברים שיקרו לזה, אתה מבין, חוסר חלקות, יקראו לזה הרגש,
יקראו לזה קצת כל מיני שמות,
ויעבירו.
וככה זה עובד.
כי לא יכול להיות ששוחטים 70,000 ביום
ולא הורדת 20,000, נגיד, שנפגמו.
כי באחוזים, מספר הפגימות שצריכות להיות
הוא לאין שיעור ממה שהיו מוצאים.
אחת מהטענות
של הרב דוד לאו, שדיבר ברדיו לפני מספר ימים.
אחת הסיבות שהם החליטו לעשות מכרזים
של צוותות שיוצאים לחוץ לארץ עם הבד״צים
זה יהיה בגלל שהם בוחרים להם צוות שמתאים להם, נוח להם, שמבינים אחד את השני כמו שאומרים,
בשביל שיהיה היקף מכירות גדול
כי אחרת לא יספיקו להביא את כל מה שהם צריכים להביא לארץ.
עכשיו למי שיודע חלק בית יוסף להוציא באמת
זה אחוזונים
10% 13% אם זה אוסטרלי
20% אם זה אוסטרלי שזה הבקר הכי טוב אבל אם זה מאורוגוואי אם זה מארגנטינה מברזיל ממקומות כאלה
אז אין דבר כזה
והם מוציאים שם 60-70-80%
אז הוא הבין שזה קטסטרופה לכן הם תיקנו את התקנות האלה והחליטו את מה שהחליטו ועל זה היה בג״ץ וכו״ל וכו״ל
והוא הסביר שזה הכל בגלל נגיעות ממון
בגלל ממון כי הכל זה ביזנס זה מיליונים
שהופך בסוף שנה למיליארדים
רגע רגע רגע רגע רגע עכשיו קודם כל יצאו נגד זה ואני אגלה לכם סוד שכבר גיליתי אותו לפני מספר ימים אתם לא שמעתם
אף אחד מכם לא אכל בית יוסף
חלק
כי אף אחד לא עושה חלק בית יוסף כולם מפרקים סרחות
עכשיו אני יודע את זה מכמה כיוונים
ובבקשה תוציא לי את הרב עמאר
הרב עמאר עמד לפני הרב עובדיה יוסף בחייו
וסיפר בגילוי לב פעם אחת במוצאי שבת
בהיותו הרב הראשי לישראל
האחראי על הרבנות הראשית
סיפר
שלא עושים חלק זה שקר
תשמעו טוב
הוא אומר מכל החוגים
זאת אומרת הכשרויות הספרדיות והאשכנזיות מכל החוגים לא עושים חלק
עכשיו אל תאמינו לי
תשמעו את מי שהיה ממונה
ממונה במשך עשר שנים
על הרבנות
והוא אומר בעיניי, בעיניי ראיתי
לא סיפורים שהוא שמע
בעיניו, בבקשה
באמת בעיניי מעולם נמנעתי לא לומר על אף אחד
אבל ברור אני יכול להגיד באופן כללי
אני ראיתי בעיניי
אנשים שרחוקים מחלק וכותבים על זה חלק בית יוסף רבים לצערי גם
מכל החוגים
יש הרבה שזה רחוק מחלק בית יוסף צריך להיות אמיתי אם זה חלק בית יוסף זה פירושו חלק אמיתי בלי שרחות כלל ועיקר
אחרת נכנסים לשאלה בהלכה של טרף
די
שמעת יותר ברור מזה?
זאת אומרת אם זה לא חלק בית יוסף
מה שהאכילו אתכם עד היום זה טרף
למה? חכה רגע לא סיימתי שנייה שנייה אני אתן לך לדבר תקשיב עוד פעם מה הוא אמר
אני עד היום לא דיברתי
מה פירוש עד היום לא דיברת?
אם ידעת למה לא דיברת?
אם אחד רופא יודע שמה שמחלקים כדורים
נגד כאב ראש זה מביא סרטן
הוא לא יגיד
עד היום לא רציתי לדבר לא רציתי לפגוע בחברה
הטבע
מה זה הדברים האלה?
הכל זה על הראש שלו
אתה היודע מי שיודע ומסתיר את הידיעה מן הציבור הוא מתחייב בראשו
אז לרגע אחד הוא אומר ועכשיו אני אומר לכם עד היום לא רציתי עכשיו אני אומר לכם
במצב הוא כך וכך וכך וכך אתה מאמין כזה דבר?
אבל הוא אומר ברור הוא אומר אין
ובעיניי
וזה טרף
וזה הוא אמר אז
עכשיו תקשיבו
כל ההשגחות
הנה עכשיו שמעת זאת אומרת שעכשיו אי אפשר לאכול לסיים הוא אמר שהוא לא השמיע כי עד עכשיו הוא לא דיבר הוא אמר
לא שמעת כל החוגים עוד פעם
עוד פעם
ויש באמת בעיניי אני מעולם נמנעתי לא לומר על אף אחד אבל ברור אני יכול להגיד באופן כללי
אני ראיתי בעיניי
אנשים שרחוקים מחלק וכותבים על זה חלק בבית יוסף רבים לצערי גם מכל החוגים
יש הרבה שזה רחוק מחלק בבית יוסף צריך להיות אמיתי אם זה חלק בבית יוסף זה פירושו חלק
אמיתי בלי סרחות כלל ועיקר אחרת נכנסים לשאלה בהלכה של טרף
די שמעתם ברור ברור ברור למה סליחה רגע רגע רגע רגע אני אראה לכם רב חשוב קוראים לו הרב בן ציון מוצפי
שהוא במשך שנים
אמר נבלות וטרפות דברים איומים
מאפיה
מה לא
ועכשיו
פתאום הוא אומר הכל מותר אפילו רבנות הכל בסדר הכל זה
איך יכול להיות דבר כזה
לא הבנתי
מה קרה
אה יש הבדל אחד
כשעוד לא היה לו כשרות
אז הוא יצא חוצץ נגד כל מה שהוא יודע מה שהוא ראה בעיניו משהו זה משהו פה
הקים כשרות
הוא פוחד עכשיו שהוא ייפגע אז הכל בסדר הכל טוב יאכלו ענמים ויסבחו
זה רק הוא לא הרב אברהם יוסף
אותו דבר
נלחם איתי בזמנו נגד הרב מחפות שנבלות וטרפות והכל
והיום מה הוא אומר הכל בסדר הכל זה הכל פה הכל שם איך יכול להיות
יש אינטרסים
כשיש אינטרסים ממוניים
אז זה מה שעובד
אה יש לך בית יוסף אפשר להפיל את מחפות
למה לא
אבל שיפילו אותך מה פתאום אני הכי כשר אני הכי צדיק אני זה
אבל מה לעשות שאחרים גם יודעים מי אתה
ומספרים גם עליך
אני במשך ארבעה חודשים
הוצאתי קלטות ישנות עוד מלפני חמש עשרה שנה שיש לי
שדיברתי
עם רבנים ראשי ישיבות כל אלה שאתם מכירים הרב בקשי דורון
הרב עמאר הרב בעדני
הרב שלום כהן הרבנים שלמה בן שמעון מסעוד בן שמעון כל הבדצים
מי לא אשכנזים אחרים הכל הבאתי את כולם
כולם ידעו מה קורה בכשרות ויצאתי נגד זה לפני חמש עשרה שנה
אחרי זה הרב שלי אמר לי אתה עשית את שלך זה לא מוטל עליך
תן לאחרים אפילו הרב עובדיה צמצל אליי ודיבר איתי אמר לי
אל תתעסק איתו זה אחריות של הרבנים הראשיים
של ישראל
אחריות עליהם
וכך אמרתי גם לבן שלי אברהם יוסף
אל תתעסק עם מחפות
אחריות של הרבנים הראשיים לישראל
אתם שומעים?
יש לך את ההקלטה?
יש לך
אז אתם תשמעו כולם ידעו
כולם יודעים
אבל שותקים אני החלטתי לא שותק
מוציא את הכול ונגמר הסיפור שלו מי שרוצה להתמודד איתי שיתמודד
אבל זו בעיה אמיתית אז מה הפתרון
מה הפתרון
קודם כל עד שמוצאים פתרון אוכלים דגים
אבל בתנאי בלי תולעים
כי יש גם בדגים תולעים
אז מה קונים?
שחיטה פרטית
אם מסוגלים לעשות שחיטה פרטית שימו לב אם שוחט ירא שמים
מומחה
ובודק סכינים ירא שמים מומחה
שחיטה קטנה
אז יכולים לפקח לאט אין בעיה של זמן אין מסוע שלוקח את זה במהירות
ואתה צריך לעבוד לפי קצב נתון
אז אפשר
אז רגע
אני לא יודע יש כל מיני שחיטות כאלה במקומות מסוימים רק לברר שככה אני אתן לך דוגמה
כל גדולי ישראל
אוכלים משחיטה פרטית הרב קנייבסקי
שחיטה פרטית הרב שטיינמן
שחיטה פרטית הרב דוד אבוחצירא שחיטה פרטית כל הגדולים החכמים
יודעים את המצב עושים שחיטה פרטית יש להם אנשים שהם יודעים
שמראי שמים מומחים
והם שוחטים שחיטה קטנה למאות משפחות מקסימום
שלום כל אחד שם במקפיל לתקופות ארוכות ושלום על ישראל שקט לכמה חודשים ושלום זהו זה הפרינציפ
עכשיו מי יכול למצוא איפה אני לא יכול להגיד אני לא מכיר את כל השוחטים ואת כל הבודקים וכולי
אני התחלתי גם כן לעשות שחיטה פרטית לקהילות פאזם.
אנחנו יש לנו קהילות פז כל אלה שנרשמו אצלנו
ואנחנו דואגים למשחיטה לא כל הזמן יש
אבל מתי שיוצא כי כל פעם ש... תשמעו מה אני עשיתי אני לקחתי בודק סכינים
שהתפקיד שלו הוא מקבל כסף על זה למצוא פגימות בסכינים
אם הוא מוצא הוא מקבל כסף
גם אם הוא לא מוצא הוא מקבל כסף זאת אומרת הוא לא מפסיד
אז אין לו עניין לא למצוא כן למצוא מה אכפת לו
את הכסף שלו הוא מקבל
ויוצא לפעמים בשבוע שאני שלוש פעמים לא יכול לקבל
כי הסכינים
לא היו מדוקדקות כמו שצריך אבל הם המשיכו בליין של הבדץ
הם המשיכו מי שקונה קונה את זה בדץ
אצלי זה לא עובר אני לא לוקח שלא יהיה
אבל אם יוצא אז יוצא מאה אחוז
עכשיו שתבינו
אין בשר בית יוסף יש לי קונטרס
של רב
שהוא רב משחטה הכי גדולה בישראל
והוא כתב קונטרס שאין בית יוסף לא רק זה
אלא הוא כותב עדות מפי האחים
יצחק יוסף ואברהם יוסף
שאבא שלהם רב עובדיה יוסף בכה שיעשו בית יוסף
ולא יכלו לעשות את זה
הכשרויות מפרקות סרחות
הבאתי דוגמה מהרב יעקב יוסף זכר צדיק וברכה
שהוא מספר על השוחט ששון גריידי מירושלים
שהוא מפרק סרחות סרחה בת יומא
והרב יעקב אמר שזה טרף
אז הוא הלך לאבא שלו
הרב עובדיה יוסף עם שני בניו
ונכנס ואמר לו הבן שלך אומר כך וכך
הוא אומר לו סליחה
אתה עובד במשכורת שם
אז מה אכפת לך
למה אתה צריך לפרק סרחה ולהגיד שזה בסדר
מה עניינך
אז הוא אומר לו אם אנחנו לא נפרק את הסרחה שאנחנו קוראים לה בת יומא
לא יהיה חלק
הוא אומר לו וכי אתה ממונה לספק בסר לכל ישראל
ואז הוא יצא משם בבושת פנים ואומר הרב יעקב יוסף ועד היום הם ממשיכים ככה
זאת אומרת לנו אסור לפי ההלכה לספרדים
לפי מרן הבית יוסף אסור לנו לפרק
לא סרחה דקה ולא קשה לא שום דבר מכלום כלום כלום זהו
אם עבר את זה אז בסדר אחר כך צריך לראות עוד שאר בעיות שיש
אבל קודם כל צריך לעבור אז דבר ראשון צריך שהשחיטה תהיה כהוגן
יש לי סרטים שאני לא יכול להראות כרגע בציבור אני צריך שיקול דעת אם להראות יום אחד את הדברים
אבל אם אני אומר לכם שחיטה איך שוחטים בחוץ לארץ
עכשיו הרבנות סוף סוף סוף אסרה שחיטה על הרצפה
היו משליכים את הבהמות תופסים אותה רק ברגל עם ברזל
מרימים אותה ככה והראש שלה על הרצפה תופסים אותה כמה גויים
ואז בא השוחט
ובעמידה מלמעלה טרררר עכשיו יש איסור דרסה דרסה זה אם אתה
לוקח את הסכין והופ נוחת איתה על הצוואר
השחיטה צריכה להיות באופן כזה שהיא לא תרגיש מאומה שאתה מחליק את זה ככה הלוך ושוב ואז היא לא מרגישה ושלום אני אצטער וזהו
אבל אם אתה עושה את זה ככה זה טרף לגמרי ואתה רואה כאלה דברים אתה משתגע
ואיזה צער בעלי חיים ואיזה דברים לא ייאמן כי יסופר
וזה נקרא שחיטה מהודרת שמגיעה אליכם
שלא לדבר שיש כאלה ששוחטים במקומות מסוימים ואחר כך ההשגחות
באות רק ושמות את הפתקאות שלהם עליהם
אתם רוצים לבדוק מה זה כשרות באמת?
כנסו לכל המסעדות בירושלים או איפה שאתם נמצאים
תשאלו רק איפה המשגיח
לא נמצא אז איפה ההשגחה הנייר משגיח
הנייר הוא משגיח עליכם כל הזמן זהו
אין השגחה אין משגיחים בסוף מה יתברר לכם?
שבעל הבית הוא נקרא נאמן נאמן כשרות זאת אומרת ההשגחה של הבט״צ
סומכת על בעל הבית שישמור על החלב הבנתם?
אבל מה הם קיבלו את השש מאות שקל שלהם תכפילו
אלפי החנויות שמקבלות
נותנות שש מאות שקל
הם יושבים במשרדים קוראים לזה השגחה
המשגיח פעם ביום או פעמיים אולי מדלג בין כמה חנויות לעוד נוכחות
אחרי שהוא הלך אני יכול להכניס מערבים מה שאני רוצה
סיפר לי יהודי השבוע
סיפר לי יהודי
שהוא אני אגיד את השם שלו אפילו קוראים לו ברוך ביטון הוא מהצפון היום הוא גר בירושלים
הייתי קונה במחנה יהודה
הייתי קונה שמה
אצל בן אדם שהיה מוכר עופות ובקר עם זקן גדול עד לפה
והייתי קונה אצלו תמיד
והוא תמיד זלזל בבית יוסף
זלזל בהשגחה של בית יוסף בעטרה ואמר הכל זה בלוף הכל שקר וזה וזה
וכאילו הוא בסדר גמור מה התברר בסוף?
בשר חמורים
ועופות מערבים
עשו לו משפט וסגרו לו היום הוא מוכר דגים
אז אם אתם מכירים את זה שמכר פעם עופות והיום הוא מוכר רק דגים זה הוא
שניים כאלה היו במחנה יהודה עם זקן דתי
במונסי בארצות הברית
גילו לפני כמה שנים
שהיה שם אחד הקצבים הכי גדולים שכולם אכלו ממנו
שהוא היה מאכיל
נבלות וטרפות מגויים
בלוס אנג'לס
לפני שנתיים
כל לוס אנג'לס במשך שנים רבות אכלו נבלות וטרפות
בגרמניה לפני שנה
כל היהודים אכלו נבלות וטרפות
זה המון כסף
זה מיליונים שהם מיליארדים
זה התעשייה זה קרטל יותר מהסמים
אבל זהו הם שומרים אחד על השני
שמור לי ואשמור לך שמור עלי ואשמור עליך
וזהו ואז הם מכסים הכל טוב הכל טוב הכל טוב הכל טוב
בואו נשמע בבקשה מה אתה משמיע לנו קודם את הרב מוצפי
רק נשמע רגע את הרב מוצפי אחרי זה בסדר
גם שוחט ותיק ארבעים שנה
בעל המשחטה מוצא דבר שהוא לא ראה בחיים
כל רגע יש דבר אחר מי שאומר כללים
כשרות הזאת טובה וכשרות, נדבר שטויות במיץ, לא הלוואי עגבניות
מיץ אני לא יודע מה לקרוא לזה, חלטישוק
זה זה זה זה השבוע היה עוד פעם תפסנו שהוא לוקח כבדים ממקום טרף ושם במקום טרף
זה עוד מול המשגיח
מה הוא עושה בחדרי חדרים אף אחד לא יודע
אז לכן היום איך אתה רוצה להגיד כאשר זה זה
אתה מקבל שירות מאותו, זה אותו מפעל עושה לזה ועושה לזה, היה צריך לעמוד עליו כל הזמן כמו שוטף, אסור לזוז רגע
היום אין את הדין של מרתק, בגמרא מובא שהגוי מפחד
הרי העולם לא מפחד, למה הבוס שלו אומר לו לעשות את זה
הוא מקבל על זה גם בונוס
רוצה להגדיל את המכירות,
אז הם עושים הכול
אז הם יכולים לתת מאכלים כאלה כל העיים? נכון
אז מה עושים בן אדם כזה? צריכים לעזור אותו
מה זה,
יפקעו את העולם?
אבל זה שעושה אותו אוכל כאלה גם,
אז מה יעשו אותו?
אז מה, השאלה נוחה למשנה?
מה, אתה צודק
נשתדל לבדוק כמה שאפשר, עד היכן שידינו מגעת
ונתפלל השם יברך, שלא תצא תקלה ולא יבוא מכשול לידינו?
כן, אז שמענו מה הוא אומר, איך אפשר להגיד שלא תצא תקלה מתחת ידינו? איזה תקלה? מה, אנחנו שועטים?
מה, אנחנו הכשרנו את העובות? את הבקר?
איך לא תצא, נתפלל? מה נתפלל? אם זה המצב, איך נתפלל?
לא, לא, כמה פעמים עכשיו, זה לא, אין יותר, זה ברור.
לא צריך להיות צמחוני, דגוני.
אוכל דגים, דגוני.
כן, חכה, תכף נראה אם תוכל לאכול ירק.
תכף אני אדבר איתך על ירק.
חכה.
כן.
הרב,
רציתי לשאול, הרב,
לחיפה, זה מאוד משוגע.
אבל תלך לדיר אל-אסן או לשפרעם,
לא עליכם,
שם ואתם דבריים משוכללים. מבחינת תנאים אתה יכול להיות יופי לשחוט, יש לך מרחבים,
ויש לי מרפסת על. אתה יודע, אתה מלך.
אתה מסתובב שם וצופה על כל הדברים ותביא.
אנשי המקצוע אין שם,
ושם עולה סמטוחה,
אותו מסור שהוא חותך את העצמות.
את הטרפות, הוא חותך את הכשרים ואת החלקים,
הוא חותך את החלבים והחזות,
כולו סוואר.
כל של דרוסית.
ואחרי שהם אוכלים את זה?
לא אתה.
אלה שאוכלים כשרויות מהודלות אוכלים את זה. אוי להם יום הדין.
אוי להם יום התוכחה.
שמעתם?
והיום מה הוא אומר? אתם יודעים?
הכל בסדר, אסור להוציא לעז על הכשרויות.
הם עושים עבודתם נאמנה.
מה פתאום, חס ושלום, אסור להגיד כולם טובים, כולם נפלאים. רגע, אז למי להאמין?
זה אותו בן אדם.
פעם הוא אומר ככה, פעם הוא אומר ככה. איך זה?
מה הולך כאן?
בוא נראה.
אתה יכול להראות לנו את ההשוואה?
מההתחלה... שאי אפשר כבר לתמוך על שום בדון, על שום בדון.
לא סתם להם.
בהתחלה גם יש כאלה של רב שכל מיני שוחטים
הגיעו לו שמועות שאי אפשר כבר לתמוך על שום בדון.
חבל לך.
זה לא זה, זה לא זה.
זה לא זה.
טוב, תשים רגע את הרב עובדיה אם יש לך.
כן, תשאל בינתיים.
רציתי לשאול, למה הרבנות לא לוקחת את זה על עצמה ומפרקת את כל הכשרויות האלה?
קודם כל... שלא יהיה שום כשרות, רק כשרות אחת, יחידה, קודם כל... שהרבנות תטפל בזה, הרבנות הראשית. קודם כל, אתה צריך להבין שהרבנות עצמה היא בעיה בפני עצמה.
אז כבר כל הבעיות האלה כבר מובנות מעילים. אני אסביר לך למה.
הרבנות, שתדעו, מי שקונה רבנות,
איך זה עובד.
לא בודקים כל עוף.
עושים מדגם.
זאת אומרת, לוקחים מאה עופות ראשונים,
רואים, אם לא היו בעיות באחוזים,
נגיד עשרה אחוז, שיש בעיות בצומת הגידים, זאת אומרת יש גידים,
אם הגידים מדולקים, דלקת או קרועים,
זאת אומרת שהלול פגום
ואין טעם להמשיך לשחוט.
שלום. כי זה,
אז הם מבטלים את הלול הזה, מביאים לול אחר.
עכשיו, אם הם מוצאים את זה פחות מהאחוז המצוי,
אז הם מכשירים את הכול. ואתה תאכל בין ה...
מה שתאכל יכול שיפול לך טרף.
כי מדגמית בדקו.
מדגמית.
הבנת?
עכשיו, אותו דבר גם לריאות, הם עושים מדגם.
אותו דבר לצומת הגידים.
וזהו, ואתה אוכל ממדגמים.
הבנת? לא בדקו לך עוף-עוף.
בבדצים לפחות בודקים עוף-עוף. תלוי איך בודקים, אבל בודקים.
אבל בודקים עוף-עוף.
הבעיה אצל בדצים זה השחיטה בסכינים.
אצל הרבנות יכול להיות שסכינים יהיו יותר טובים.
למה? כי הם לא עובדים כמו שעובדים בבדצים.
הבדצים עובדים לפי ראש.
כל שוחט מקבל 17-19 אגורות לראש.
אז כמה שהוא שוחט יותר, הוא מרוויח יותר.
אם הוא ישחט לאט,
הוא יבוא הביתה, לא לילדים שלא מה לאכול. הוא צריך לשחוט מספיק.
עכשיו, תבין, משמרת
זה כמה שעות.
אתה יודע מה זה לקחת עוף,
שתי קילו,
להחזיק אותו ככה,
ואחר כך לשחוט.
אחר כך עוד פעם, לקחת,
ואתה צריך 12, כשזה במצב טוב, 12 זה נקרא עוד לאט יחסית,
12 בדקה.
אז אתה לוקח 12, זאת אומרת, הוא בשעה עושה למעלה מ-700 עופות שומרים שתי קילו. אתה תלך למכון,
נראה כמה פעמים אתה עושה עם שתי קילו ככה, נראה.
כמה אתה יכול. הוא 700 פעם.
כן, אבל זה לא מעניין אותי מה הם עושים.
לא, אז אחר כך תבין. אני צריך כשרות.
אותי לא מעניין אותי מה, אבל זה הבעיה.
מישהו צריך לקחת פה על עצמו את הדברים האלה, בדיוק, ולהשגיח על הנושא הזה. בדיוק. על זה אני מדבר, מה הם עושים, איך הם עושים, כן עושים. אבל זה אני עונה, שאין מציאות כזאת. למה?
כי הרבנות דואגת למתכנס. אז לא תהיה כנראה מציאות כזאת, אם זה ככה. רק אם יהיה, כמו שאמרתי,
חבורות,
שנעשה באמת לא בשביל אינטרס כספי,
טוב, הכסף זה מעוור, זה ידוע.
זאת הבעיה, שוחד יעוור.
עכשיו שתבין, זה לא דבר חדש. זה לא רק בזה.
זה בכל דבר.
גם בתפילין.
יש כאלה שקונים, סופרים תפילין, קלפים מערבים.
כי זה יותר זול.
היום אתה יכול להשיג את כל מה שאתה רוצה כשר מערבים.
היום יש רצועות
עם חומר סינתטי עליהן, שזה עושה חצי צו, זה פסול.
מתפרסם ביתד עכשיו.
יש כל מיני שקרים.
כל מקום שיש כסף יש שקרים, יש נוכלות ויש כל מיני זיופים.
יש כאלה שמוכרים מזוזות מודפסות בכלל.
אתה לא מבין אפילו מה. לכן כתוב שצריך לקחת סופר,
לקנות מסופר ירא שמיים ומומחה.
אם אתה לא יודע שהוא ירא שמיים אפילו שאתה יודע שהוא מומחה אל תקנה.
כי אתה לא יודע, יכול להיות שהוא הביא את זה ממישהו אחר.
לכן זה בעיה.
הרמאות לא פסקה מן העולם.
אז לכן תדעו לכם.
כנסו לאתר שופר.tv
ותראו את הכול מי שיש לו סמארטפון.
יעשה שופר.tv יהיה לו את כל שופר כל היום, ישמע אפילו הרצאות בלייב. גם עכשיו שומעים אותי בלייב
בכל העולם, ברגע זה.
מי שעושה שופר.tv
אתר מותאם, תיק.
יורד לו כל החומר ויש לו את הכול כל הזמן.
מתעדכן מרגע לרגע.
רוצה לשאול שאלה? שואל באימייל, עונים לו תיק תשובה.
עכשיו אני רוצה לעבור רגע לנקודה נוספת.
אז מי שירצה להירשם אצלנו בקהילות פז יצלצל לשופר 0.3.6.5 פעמים 7.9 יירשם.
כשתהיה לנו שחיטה אם ירצה השם
בקר ועופות
נוכל להודיע לו ותהיה לו הזמנה מוכנה כמובן לפי האפשרויות שאנחנו נעמוד בהן לפי מה שיצא עם הסכינים וכולי.
עכשיו אני אראה לכם
לא לא עכשיו כבר הפסדת את המועד.
בוא תראה לנו רגע
יש בעיה תקשיבו כשאתם אוכלים נבלה וטרפה על כל כזית אתם מתחייבים.
כזית זה בערך 30 גרם.
אבל כשאתם אוכלים חסה יכול להיות שאתם אוכלים עשרות עכברים.
מה הפירוש?
אתם פשוט מאוד אוכלים תראו זה חרקים תולעים וזה שנמצאים בפירות בירקות
שאתם לא יודעים אפילו לבדוק אותם.
עכשיו בואו תראו דוגמה חסה.
תראה להם חסה.
בדיקת חסה ותראו מה נמצא בתוך החסה.
חסה של בדץ מדברים.
אם אנחנו נדבר על חסה מהשוק
אז יהיה לך פי כמה עשרות או מאות.
אבל זה רק מה שלא רואים בעין מותר באכילה.
נכון מה שלא רואים בעין מותר באכילה אבל אם זה חצי מילימטר זה נקרא רואים בעין.
רק בתוארים כאלה מתאמים. זה לא יכול להיות אם הם יאכילים תום.
אתה צודק נכון.
אין על הכיפאק. להיות תמים זה הכי טוב.
תכף תראה מה אתה אוכל בתמימות.
אני רוצה להראות
על שטיפת חסה.
אנחנו לוקחים את החסה.
הוצאתי אותה מהניילון
שלא יראו איזה חברה.
כבר במבט ראשון כשאנחנו מסתכלים אנחנו יכולים לראות על זבובונים.
זה זבובון אחד שנמצא.
אני מוריד אותו.
עכשיו מה שאנחנו עושים בחסה אנחנו מורידים את החלק התחתון שפה בדרך כלל
כל החרקים נמצאים בחלק הזה. בדרך כלל הם יורדים למטה
הרבה הרבה חרקים לא כולם כמובן.
זבובונים גם יישארו למעלה.
עכשיו אני מפריד
עלה עלה
שם אותו
במקור של האשריה.
אני לא עושה את כל החסה כי אין כרגע מקום בשביל להראות את זה.
אני שם סבון
ממלא מים
מפריד את העלים אחד מן השני
ונותן איזה שלוש עד חמש דקות.
כרגע אני רוצה להסביר שיש הבדל גדול
בין חסה בגידול רגיל
לחסה בגידול מיוחד,
שבחסה בגידול מיוחד גם כשישנם חרקים מספר מצומצם
וגם כזה חרקים סוגי חרקים שיורדים בשטיפה.
לעומת זאת בחסה
יש חרקים שלא יורדים בשטיפה,
כמו חרק זבוב המנהרות בתוך העלה הוא עושה מחילות,
או המנהרן שהוא בתוך הגבעול אפילו נכנס שמה.
בנוסף יש כנימות עלה וכל מיני סוגי חרקים שהם לא יורדים בשטיפה קלה.
עכשיו אנחנו נמתין שלוש דקות ונמשיך.
אחרי שעבר שלוש דקות
אני שוטף, לוקח עלה עלה
תחת זרם מים שעובר על כל העלה משני הצדדים שלו איפה שיש כפלים.
אני פשוט משפשף.
ככה אני צריך לעבור עלה עלה
זרם מים חזק
אם היה שפשוף קל
את כל החחק.
עכשיו אני רוצה להראות לכם
מה היה בגבעול למטה
אנחנו נתקדם לראות את זה
שימו לב את הזבובונים
רואים אותם בגבעול למטה
גם כאן
עוד זבובון
עכשיו אני אעלה לכם אותם בהגדלה
זה הזבובון בהגדלה
ואני אראה לכם עוד זבובון הקטן יותר וזה הזבובון השני.
סרטונים נוספים כן זה דוגמה
עכשיו מי שם לב לכל הדברים האלה אנשים אוכלים חופשי
אתה בא למסעדה
אתה הולך לחתונה אתה חושב שמישהו יבדוק לך את זה ככה?
תחלום חלומות
200-300-700 איש מתארחים כמה פטרוזיליה צריך 30-40-50
כמה צריך
כוסברה כך וכך כמה צריך חומוס כמה אורס כמה זה מי יבדוק לך את זה? על אחד-אחד
תשכח מזה
תחת למים עוד רוב יאללה לסלט ותאכל חביבי עכברים
כל אחד כזה זה כמו חמישה עכברים
עכשיו
תראה להם את העגבניות האחרונות שהיום הכנסנו
זה דבר שלא ראיתי בימי חיי דבר כזה
כמויות כאלה
מה זה?
בדאעש אין דבר כזה
יש במובייל תסתכל
אתה יודע מה זה מובייל?
אתה יודע להיכנס לשם?
אז בינתיים תראה לנו קוסקוס
תראה לנו
וואי וואי וואי אם בחיים לא הייתם מאמינים איפה מתחבאים
וואי וואי וואי
מה נעשית הרב? מה? תאכל הבריאות טוב כמו שאתם רואים בקוסקוס
תסתכל תסתכל תסתכל יש גושים כאלה יפים יבנים תראה
כשלוחצים עליהם
הם בעצם נשבררים מבפנים אתם רואים ג'וק שימו לב ג'וק על כולם
אני מבחינת על כולם
תסתכל תראה כל חיבור כזה הכל מלא ג'וקים בסדר שימו לב איך הם הולכים הם נכאים
ככה הם דוגרים על עצמם זאת אומרת אם לא מפוררים את הקוסקוס לגמרי אחד אחד אחד אחד
בתוך הגושים הגבשושים הקטנים יש ג'וקים
אז לכן צריך לקחת נפה ולעבור על זה טוב טוב
אותו דבר אורז אורז חושבים
שמביאים לשולחן וכמו כל הנשים שעושות ככה ככה ככה לא לא לא קודם כל נפה
ששמים את האורז בנפה
ומהנפה יש חורים שהאורז לא יכול ליפול רק החרקים
ואז עושים ככה ככה ככה ותעשו את זה על משטח לבן
ותראו כמה יפלו לכם לשם חרקים
ואחרים שזה פחד
עכשיו גם
גם אורז קיטוב, שעועית קיטוב, אפילו שיהיה להם ואקום וכתוב
ללא נגיעות וכו', גם מצאנו
הנה תראו היום משהו מפחיד מפחיד מפחיד
בטח רואים, מה לא רואים?
רואים, רואים,
תכבד את האור, רואים?
הוא לא יאמין, תראה כמה
בואנה איזה יופי, רואים
עדרים, עדרים! תסתכל, תסתכל
תראו, תראו, תראו כמה זזים, תראו! תראה מה מוציאו מה שני
סליחה, תודה, גברתי. איפה?
בעגבניה. רואים? איפה הוא עכשיו? כן. אתה מסתכל על זה.
שלח, שלח לי את זה עכשיו.
שלח לי את זה.
תראה, זוז.
הנה, אני רואה מפוצץ.
ראיתם דוגמה?
בתוך העגבנייה? לא, לא, זה עוד בחוץ.
עכשיו בתוך העגבניות בפנים יש גם כן חבר'ה טובים.
עכשיו אני אראה לך מה זה זבוב,
זבוב ים תיכוני. שמעת פעם את המושג? זבוב ים תיכוני. אתה לא יודע מה הוא עושה. תראה להם את הזבוב
ים תיכוני על התפוח ושאר הדברים.
זבוב הבירות הים תיכוני
הגיע ארצה לפני כמאה שנים מאפריקה.
הזבוב קטן, כמחצית מגודלו של זבוב הבית,
והוא אינו מצוי בבתים, אלא רק היכן שיש עצי פרי,
כמו פרדסים, מטעים,
קרנים וחצרות.
הזבוב תוקף את הפרי הבשל.
הזבובה נעמדת על הפרי בעודו מחובב לעץ,
שולפת מקצה בטנה צינור הטלה טלסקופי דמוי מחט,
נועצת אותו ומטילה מספר ביצים מתחת לקליפה.
מקום העקיצה כמעט אינו ניכר.
כעבור כמה ימים בוקעות הרימות.
עכשיו תראה אותם בתוך עבורי. אתה לא מבין.
ועל ראשם כתם שחור קטן.
בהתחלה גודלן של הרימות קטן מאוד, כמילימטר אחד.
בשלב זה הפרי עדיין נראה מבחוץ רגיל לגמרי,
ולא ניכר שיש בתוכו הפתעות.
רק הנקודה השחורה שזזה לה בראש הרימה
מסגירה את העובדה שיש אורחים בתוך הפרי הטרי.
הרימות אינן נחות לרגע,
הן אוכלות את ציפת הפרי מבפנים,
מתפתחות וגדלות עד שבתוך כמה ימים הן מגיעות לאורך סנטימטר.
בשלב זה סימני הריקבון בפרי ברורים.
על פניו מופיעים כתמים ואזורים רכים למגע.
הרימות המפותחות יוצאות מהפרי, מתגלמות,
וכעבור כמה ימים מגיח מכל גולם זבום הפירות צהיר.
בית חרושת לטוליים. ממדי הנגיעות של זבוב הפירות הים-תיכוני עלולים להיות עצומים.
הוא תוקף יותר מ-200 מיני פירות.
בראש המערכה נגד הזבוב בפרדסים נמצא המכון להדברה
ביולוגית של ענף ההדרים במועצת הצמחים.
שם נלחמים בזבוב בכל מיני דרכים.
הפרדסים עצמם ברובם מרוססים מהאוויר על ידי מטוסים.
למרבה הצער, בבוספנים שאינם מטופלים ובגינות פרטיות,
אחוזי הנגיעות עצומים ממש.
יש פירות שהזבוב אוהב יותר לתקוף,
כמו גויאבות, אפרסקים, משמשים, קלמנטינות וטעינים.
יש פירות שהזבוב פחות נמשך עליהם והן בחזקת נקיים שאינם טעונים בדיקה,
כמו למשל פומלה בעונה.
עיקר הבעיה היא בגינות פרטיות, שם אין טיפול מונע ואחוזי הנגיעות יכולים להיות עצומים ממש.
כן, אז ככה זה במישמיש, באפרסק, בכל אלה וכו' וכו'. אני לא מדבר עוד על קשיו
וגרעינים, נכון, מדי פעם אתם מוצאים אבקה בתוך הגרעין?
אכלתם את השאריות של התולעים והביצים והכול, היה טעים.
ואתם עושים פלוף, פלוף, פלוף, פלוף, פלוף, פלוף, כן.
לא לאכול גרעינים בשום אופן בפה,
רק לפצח באצבעות ולהסתכל. אתם תמצאו,
מפתיע לכם, מתוך חמש או מתוך עשר או אחד או שתיים
שיש בהם תולעים.
תדעו לכם, כל אחד כזה זה חמש שלבים דאורייתא, זה כמו חמש פעמים חזיר.
אבל מה לעשות, אנשים לא מודעים.
אז כתוב לך על זה כשר בדץ,
אבל הבדץ לא אחראי על התולעים.
הוא אומר לך שאיסרו את זה וכו' וכו',
אבל הוא לא אחראי.
יש דברים שמתפתחים אחרי בדיקות.
זאת אומרת, אם משאים את זה במחסן,
במחסן הוא בתנאים לא טובים, או שהוא חם,
אז חביבי, מתפתח לך תולעים, מה לעשות?
גם אתה, אם ישאירו אותך יומיים במת,
אתה תתליע.
מה לעשות?
אז לכן צריכים לדעת, אם לא תלמדו את הדינים האלה,
אתם תדעו לכם, אתם אוכלים נבלות וטרפות, שקצים ורמסים כל יום.
עכשיו מפה תבינו למה אתם סתומים.
כי כתוב בתורה ונטמאתם בם אל תקרא ונטמאתם אלא ונטמטם בם נהיה אדם אטום
זה הטומאה טומאה שזה הדבר הכי גרוע עכשיו אם נותנים לילדים קטנים לאכול דברים כאלה לא מפוקחים ולא בדוקים
הם לא יצאו תלמידי חכמים הם יצאו השם ירחם בגלל זה הדור הזה נראה ככה
מה כתוב בקללות
כתוב שהקדוש ברוך הוא ישלח לנו את התולעת
והתולעת תפגע לנו בכל הפירות וכו' וכו' זה אחת מהקללות
אז לכן צריך לבדוק היטב היטב לדעת את הדינים איך בודקים עשינו חסד עם כל הציבור
בשופר נקודה טבעי תראה להם
תראה להם את האשכול הגדול של כל הירקות והפירות
על כל דבר שימו לב
תראה תראה תראה תראה תראה תראה כל זה מחכה לכם
שתבדקו ותראו כל דבר ודבר תראה להם רק דגים מה יש בדגים
תראה להם דגים כן הם לא יודעים מה יש בדגים
זה כתוב בתורה כבר מה נאכל בשנה השביעית
בדיקת דגים מה נאכל בדגים יכולים להיות תולעים עם בדיקה נאכל
יכולים להיות תולעים עופות ובשר יש בעיה עכשיו אבל
זה אתם יכולים עם בדיקה אם תדעו לבדוק
רק לא תהיה שום בעיה, בבקשה.
היו במים ונצמדו לדג.
זה קשר אצל המים ואסור.
יכולים להיות תולעים בתוך הראש של הדג,
כמו שאנחנו רואים פה,
זה דג מכנרת. אגב, דגים מכנרת לא מומלצים, אין שם טיפול.
ורואים פה תולעים,
מאיפה הם באו, הדג בלה אותם מהמים,
וגם הם אסורים, שרץ המים.
יכולים להיות תולעים בחלל הבטן,
רואים פה בדפנות של הבטן תולעים,
מאיפה הם באו?
הדג בלה אותם מהמים והם אסורים.
כך אומרים חז״ל וכך נפסקה להלכה בשולחן ערוך.
תולעים על האור, בראש ובחלל הבטן של הדגים,
אסורים.
לעומת זאת, אומרים חז״ל,
שאם יש תולעים בתוך הבשר של הדג,
תולעים אלו נוצרו בתוך הבשר של הדג,
לא היו אף פעם בחוץ, והם מותרים על פי הלכה.
אם התולעת יוצאת החוצה, כמו שאומרים כאן, אני מוציא אותה,
אבל תולעת שנמצאת בפנים, לא יצאה החוצה, אין בה איסור.
וכן, תולעים שמצויים בין הבשר
לעור של הדג,
גם הם מותרים על פי הלכה.
כעת נראה את בדיקת הדגים. נחלק בין דגי ים לדגי בריכות, כי הניגיות שונה.
בדגי ים בדרך כלל אין ניגיות חיצונית.
על העור לא מצוי.
פה יוצא דופן רואים על דג בקלה תולעת גדולה, נראה אותה מוגדלת,
אבל זה לא דבר שכיח.
רואים את זה היטב, מסירים את זה עם סכין וכדומה.
יוצא דופן זה דק סלומון,
שיש לו על העור שלו
קיני סלומון שהם טפילים גדולים,
ניכרים היטב
ויורדים בקלות עם סכין.
בין בסלומון שגדל בבריכות מלאכותיות ובין בסלומון שגדל בים,
זה מצוי.
פורל שמגיע מחוץ לארץ קפוא,
גם לפעמים אפשר למצוא את הטפילים האלה.
לעיתים רחוקות הם יכולים לחדור לראש.
יש ועדי קשות שמחמד זה לא מוכרים ראשים של סלומון בראש השנה.
היא אומרים שהציבור ידע לבדוק.
לאמיתו של דבר איזה טפיל גדול, חוצים את הראש לשתיים, מוצאים את הזימים ומסתכלים.
אפשר לראות.
בין כך, היום בדרך כלל לא אוכלים את הראש, אוכלים את הבשר שליד הראש.
יוצא דופן זה דג רוטברש. רוטברש, מברשת אדומה, זהו דג שמגיע מנורווגיה.
יש לו סנפירים מאוד חדים כמו מחטים,
ובדג הזה מצוי טפיל,
ארוך חמישה סנטימטר,
מגדיר את הראש שלו לתוך הבשר של הדג,
והחלק החיצוני, קינצינור וקיץ, נמצא בחוץ.
פה רואים, זה החלק הפנימי,
וזה החלק החיצוני.
זה קנקיס עם נימים כאלו.
כשמנקים את הדגים בחוץ לארץ,
הרבה פעמים מסירים את החלק החיצוני ונשאר החלק הפנימי,
ואדם לא מיומן לא ישים לב אליהם.
לכן מומלץ לא להשתמש בדג הזה.
דג רוטברש לא מומלץ להשתמש.
אם כן, דגי ים בדרך כלל לא מצויים נגיון בחוץ.
הצצה קלה, כמו שאנחנו אומרים, מי שמציץ לא נפגע.
רואים דבר משנה, להסתכל.
פה בדג בקלה ראינו פה נקב, לא צריך להיות פה נקב.
מגבים את האור, רואים פה מפלצת מתחת האור.
לא דבר שכיח, אבל רואים דבר משנה,
להתבונה.
לעומת זאת, בחלל הבטן של דגי ים מצויים הרבה פעמים תולעים.
נמצאים בדפנות של הבטן, בין האיברים הפנימיים,
על החלב, על הביצים של הדג.
לכן צריך לפתוח את הדג ולנקות היטב.
עיקר הבעיה זו תולעת הנקראת אניזקיס,
זו תולעת באורך של כסנטימטר,
בצבע ורוד, לבן או אפור.
היא מצויה בחלל הבטן של הדג ועל האיברים הפנימיים,
כפי שאנחנו רואים כאן.
בדרך כלל היא מפותלת סביב עצמה כמו נחש.
לכן דגי ים שקונים אותם שלמים,
לפתוח את הבטן, לנקות היטב עם סכין או אחר כך להבריש עם איברשת קשה,
ולא להשתמש באיברים הפנימיים,
כגון ביצים, חלב וכבד וכדומה, כי בהם מצוי תולעים,
בעיקר בדגים שגדלים בים הצפוני או בים הדרומי.
יותר טוב אם אני מסיר את הצדדים של הבטן, אפשר לנקות יותר טוב.
דג, דג על הצעיר שמגיע עם העצמות, מצוי בו הרבה פעמים עם התולעים האלו.
צריך לפתוח את הדג ולנקות היטב היטב,
להסיר את הצמות,
אם כי אם רוצים בלי חשש, עדיף בקלה בצורת תפילה. -טוב, תודה. -הבננו את הפרונציפס. כל זה נמצא בשופר נקודה TV ותוכלו למצוא שם את הכול, הכול, הכול מוכן.
מומלצים הספרים של הרב ואיה, זה הרב הזה שראיתם, יש שלושה ספרים צבעוניים,
על כל המאכלים שאנחנו אוכלים, עם תמונות צבעוניות, עם הסברים כיצד
בודקים, כיצד מנקים, ועד שמגיע לשולחן שאפשר לאכול, בלי שום חשש ושום ספק. זה חייב, כל מטבח יהודי,
שיהיה לו את הספרים האלה, שילמד ויידע ויראה.
בשבת אי-אפשר לראות סרטונים.
בשבת צריכים לראות, יש הזדמנות, יכולים לקרוא בספרים האלה ולראות.
אנחנו, העלינו הרבה חומר בנושאים האלה, אצלנו באתר בחינם, תוכלו לקחת,
ואם תעשו בסמארטפון, כמו שאמרנו,
אז תוכלו לראות את זה בכל רגע נתון, סתם בנסיעה, בחנייה, ברמזור,
כל סרטון כזה, דקה-שתיים, כבר למדת עוד נושא אחד,
וזו הצלה גדולה גדולה גדולה מאוד. מהיום תבינו
שלערוך אירוע משפחתי, תהיה לכם בעיה.
אם תרצו לערוך אירוע משפחתי באולם,
תצטרכו להביא משגיח כשרות.
לדוגמה, הרב דורפמן, שראינו אותו,
הוא משגיח שהולך ובודק את כל הדברים לפני,
איך זה מגיע, מאיפה מגיע,
מה בדיקות, עושה את הכול, דואג לניקיון והכול והכול. יש כאלה משגיחים,
לא של הרבנות וכאלה, כאלה שיודעים שאם יראה שמים, הם צריכים לבוא יומיים לפני,
כי זה המון המון עבודה.
אנחנו עשינו סוף שבוע עכשיו בשופר,
לקח לנו יומיים וחצי להכין
ל-150 איש,
יומיים וחצי להכין להם את כל הירק, השתדלנו כמה שפחות להשתמש בשביל לא להיתקל בבעיות,
יומיים וחצי רק הכנות,
בשביל השעועית, בשביל החומוס, בשביל האורס,
בשביל כל הירק וכל הדברים האלה.
אתם
אוכלים גם סלרי ואוכלים גם בצל ותפוח אדמה, וכל אלה יש להם בעיות, כולם מנוגעים
במידה כזו או אחרת,
וצריכים לדעת איך בודקים, איך עושים, זו עבודה מרובה.
אז לכן כדאי שתדעו את זה, ואז תכשירו, תצטרכו ללכת לאולם.
צריך לקחת מכשיר,
משגיח, שיכשיר גם את כל המטבח,
ויגעיל את הכלים,
כי אחרת אי אפשר. יש שם נבלות וטרפות, אתם יודעים, סיר, אתם צריכים לגעיל את הכלים.
סירים שבישלתם בהם עופות ובשר,
ודאי שהיו בהם נבלות וטרפות, אז הסירים הם טרפים.
טרף!
אסור.
אז אם תיקחו בינתיים כלי חדש,
תטבילו אותו כמובן במקווה
ותשתמשו בו או שתגעילו את הכלים,
גם תסכו.
כל האמון של הדתיים של לא משנה מי. לא משנה מי מה מו, המצב היום הוא כזה.
בדיוק.
לא, אז גם באולמות יעני שלכם.
זה לא משנה איך יקראו לזה לעולם, לא קשור איך יקראו להשגחה.
הבן אדם התחתן, היה לו הפרדה הכל, אבל מה? את כל השכונה מאות רגלית. נכון.
אתה הבנת בדיוק עכשיו הכל. ולא רק זה,
היה לו גם זמרים פסולים שהרקידו אותם בעבירה,
וגם כן, זה תוסיף.
חוץ מהצילומים שבתערובת ועוד האלבום שייצא אחרי זה וכו' וכו', ואם תרצה אני אפרט לך עוד כמה עבירות שהיו בעתונה.
אתה אומר שאם קרקע,
כן.
לא, אני שואל את שאלה אחרת.
אני עונה, אני עונה.
קודם כל הייתם רוצים להגיד דבר כזה,
אין, באנגליה רוצים לשמוע אותך.
אה, באנגליה?
היי, איך אתה?
כן, ביי. טוב, אני שואל, אני, קודם כל אני רוצה להגיד שאני אוהב אותך אהבת נפש, זה דבר ראשון. ברוך תיאבן, אני רוצה להגיד לך דבר אחד עליך, שאתה אחד מהיחידים שהבינו אותי הכי מהר פה.
אני מבין אותך, אין בעיה, אבל הבעיה שיש פה בעיה קטנה.
כן, מה הבעיה?
בעיה גדולה. בדיוק, בעיה גדולה.
נו.
אני רציתי קודם כל להגיד דבר כזה. אני,
ברוך השם, מתחזק כל יום, אני ואשתי, ברוך השם, היא האור שלי.
זה דבר ראשון. יפה.
אני,
היא באה לא מבית דתי,
היא באה מבית חילוני, וברוך השם, היא פי עשר יותר ממני.
אבל ברגע שרואים דברים כאלה בפוליטיקה,
וזה אומר על הרב ההוא, וזה אומר על ההוא, והכבוד וזה,
בקיצור,
זה קצת לא, איך אומרים, לא מריח טוב, לא כיף. זה מריח רע, לא לא טוב. זה לא כיף, ובכלל, יעני, תשמע, כל המחלוקות האלה זה בכלל לא טוב לבעל תשובה. הכי טוב לכסות, אתה אומר. בן אדם בא עכשיו מתחזק,
פתאום הוא איזה הרב הזה אומר ככה ואיזה אומר ככה.
אז מה אתה אומר? הכי טוב לכסות.
מה זאת אומרת? לכסות אחד על השני, להגיד שכולם טובים, וזהו. לא, תעשה לך רב אחד, ושם את שני. לא, רגע, רגע,
הכי טוב גם לכסות את החסה ולא לשים לב, לכסות את הדגים, לא לשים לב לזה.
למה מחלוקות פתאום רואים פה תולעת ושם זה ושם זה, ולמה לחפש?
אבל אני חושב לפי דעתי שהרב מוצפי הוא אחד הגדולים בעולם. נכון, אמרתי שהוא רב חשוב וחכם, אבל מה לעשות שהוא משנה בדיבורו. אבל זה לא אומר שהוא מכניס משהו לכיס שלו, אני לא יודע. מה אכפת לנו מהכיסים? מה עכשיו אכפת לנו מהכשרות?
אז בסדר. מה אכפת לנו מהכיסים? רגע, וכבודו, יש לי שאלה, כבודו,
עכשיו אם אני נבוא להצטרף מקרו טיווי, איך קוראים לזה, שופר, כן, קהילות פז, קהילות פז, גז, לא משנה, מה, מומים, הכנסתי, כן, אתם לא מקבלים על זה money, אבל מי דיבר על money? דיברו על כשרות, זה מה שאני אומר, אז סבבה, עוד פעם, עזוב, תיקח פי שתיים, אני תמיד ידעתי שהכשרויות האלה הם על הפנים, תמיד ידעתי, רק רגע, שנייה,
תיקח פי שתיים,
אבל תן לאכול מה שאתה אומר,
סבבה, אני לא מסכים איתך, אני מסכים איתך. רגע, אבל הונאה בכשרות,
שקר.
עומד הרב הראשי לישראל ואומר במשמרת שלו כרב ראשי,
תשכחו מזה,
אין חלק, בעיניי ראיתי.
אסור לשקר, הוא אומר, זה טרף.
אז מה זה קשור לכסף עכשיו?
מדברים קודם כול, מאכילים נבלות טרפות בחינם, בלי כסף. הנה הורידו את זה עכשיו, מחפוד הוריד,
לשש עשרה שקר שקר שקנו את הנבלות והטרפות. אז הרב, אתה אומר ש... מה קשור לכסף?
מי דיבר על כסף?
אני אחד שאוהב לאכול הרבה על האש, בלי עין הרע. נו, מה לעשות? אני עכשיו במצב על הפנים. בסוף אתה תהיה על האש.
אז טוב, בסדר.
חזק וברוך. בסדר. זהו, אז תדע, אין מה לכסות, במקום שיש סכנה, יש הונאה, יש שקר,
צריך לפרסם את הדברים, מה לעשות? ללא כוחה, ללא סרק.
בסדר, אפשר בבקשה ברכה קטנה, פיצי? למה לא?
שתזכה לאכול רק כאשר תמים. אמן.
שתזכה שהאור שלך בבית יאיר גם עליך.
שהיא תחזור בתשובה שלמה.
אמן. שהיא תיפקד. אמרת שהיא מתחזקת עכשיו. לא, היא ברוך השם אוכלת תרד.
אה, אוכלת תרד? פופאי.
אז היא תתחזק.
שהיא תיכנס בעזרת השם, שתיפקד.
השם יזכה אתכם בזרע חי וקיים מהרה.
אמן, השם ישמור אותך. ומחילה אם דיברתי לא במקום. לא, דיברת בול, אני אוהב שאלות, כן.
השם ישמור אותך. סליחה. כן. תן לגברת למעלה.
לעמוד? לעמוד? לא, לא צריך. שמי.
כבוד הרב שלום, אני רציתי לשאול, אם הולכים לשחיטה פרטית, כן.
אז מה הסיכוי ששוחט פרטי שקונה במה, אני יודעת, ב-2,000 שקל, יפסול אותה?
זה נכון. את רואה? קודם כול, כיוונת להלכה. כתוב
שטבח
שרואה טריפה לעצמו הוא ירא שמים.
זאת אומרת, אם הוא רואה טריפה לעצמו, שזה עולה לו כסף,
זה ירא שמים.
אבל קשה מאוד למצוא טבח שרואה טריפה לעצמו,
בדיוק כמו שאת אומרת.
אבל היום, זאת הבעיה, שאפילו אין לאנשים מה להפסיד אם יוצא לא טוב.
כי הערבים לוקחים את הכול, ולא עולה להם אגורה.
מה שלא יוצא טוב, לא עולה להם אגורה.
זה בהימת גוי.
רוב המשחטות הן פה של ערבים.
ממילא, אם יצא חלק,
אז לוקח היהודי. לא יצא חלק, או שזה כשר או שזה טרף,
הולך הלאה.
אבל לא מפסיד.
וגם שוחטים לא כדין.
זאת הבעיה.
אבל כבוד הרב, גם ערבי רוצה להרוויח.
ואם הוא פוסל לו, הוא מרוויח, אל תדאגי. אם הוא פוסל לו בהמה, ועוד בהמה, והבהמה, אז הוא יכול להיות ב... הוא לא מפסיד.
הם מחזירים את זה לחנויות והמסעדות בתל אביב, אל תדאגי.
תראי, אתם בפלוויזיה, כל הזמן אומרים, תפסו עוד משאית, תפסו עוד זה, תפסו פה, ומראים איך מרימים להם את הזה,
ומוצאים את הכול למטה.
אל תדאגי.
את יודעת, יש דוח שעכשיו פרסמו, זה היה אמנם ב-2007-2009,
ש-336 מיליון כזיתות טרף נכנס לישראל, למסעדות.
336 מיליון כזיתות.
כזיתות זה 30 גרם,
שכל כזית זה מתחייבים לשמים.
את שומעת בזה?
כי מעבירים את זה, כאילו, לעזה, ולא הכול מגיע לעזה,
ויש מחסנים באשדוד ובעוד מקום
ששמים את זה נגד ההוראות של הרבנות, והכול מוחדר לישראל,
דרך משאיות מוסוות, שכאילו לוקחים בלוקים, לוקחים עול, לוקחים זה,
ומתחת, מתחת, הכול נמצא שם בשר כזה ואחר, וגם לא בפיקוח של וטרינרים, וגם לא מבחינה בריאותית, ובלאגן, בלאגן, בלאגן.
תשמעי, זה השטח שבו מתעשרים הכי הרבה,
לכן אנשים מהמרים, אפילו יתפסו אותם פעם-פעמיים.
הנה היום שלחו לי דוח
שאחד
שם תעודה מזויפת
ותפסו אותו מהרבנות.
הוא קיבל קנס,
אלף שקל, לא שווה לו.
כמה שווארמוט הוא מכר במשך חודשים,
תעסיק כמו ערבייה, על תעודה מזויפת,
והוא שילם אלף שקל.
אז הפסיד חמישים,
לא חמישים,
שלושים שווארמוט.
נו, בשלושים שווארמוט הוא מכר, מינה עשרות אלפים.
זהו.
אין פה חוק הונאה בכשרות כמו בארצות הברית.
בארצות הברית,
אם תופסים בן אדם שהונה בכשרות,
הוא גם יכול להיכנס לבית-סוהר,
והוא מקבל עונשים של מאות אלפים.
פה אין מושג כזה.
יש חוק, אף אחד לא מבצע אותו, לא עוקף אותו.
והנה, העקיפה, אלף שקל.
הרבנות
נותנת לו רפורט.
מה זה? זה צחוק מהעבודה.
אבל תבדקו במסעדות שאתם הולכים במאפיות. את יודעת מה יש במאפיות?
את אוכלת עוגה יפיפייה, משהו,
משהו.
שפכו עליהם הרבה ביצים מלמעלה, והיא מבריקה.
אבל הביצים האלה, קונים אותם, את יודעת איך?
בחביות.
וביצים שמשאירים אותם בלילה זה בעיה חמורה, יש בזה סכנה.
גם שום.
ובצל.
אז מה, את אוכלת ככה עם איסורים כבר.
דבר שני,
מה את חושבת, שנותנים לך את הביצים הטריות?
מה מוכרים למסעדות?
את הביצים, אחי, שכבר היה אפרוע, עושה בק בק בק.
אז את אומרת עכשיו, מה הם עושים?
הם עושים עם זה את כל מה שאת אוכלת.
כנסי פעם אחורה,
תראי כמה ג'וקים מסתובבים שם.
ג'וק מצרי, את מכירה אותו? תיקן מצרי.
הם ממליטים כל המלאטה 250. תיק, תיק, תיק, תיק, תיק, איפה שחם, כמנועים,
הכל שם.
ועולים לך על האוכל ועל העוגות, והולכים וחוזרים וחוזרים והולכים והכל והכל והכל.
ואתם אוכלים לבריאות.
ואלה שעושים לכם את המאפה ואת האוכל ואת הלחם ואת העוגות.
נוטלים ידיים בבוקר?
המצב על הפנים תעשו בבית הכל תשבעו ממני הכי טוב תעשו גם גבינה וגם שמנת וגם מיונז וגם הכל יש משפחות שלמות בבני ברק הכל עושים לבד הכל
איך היינו פעם?
היה עיזה בחוץ היה לנו שור היה לנו זה היינו הולכים עושים הכל בא שוחט אחד רק שוחט שתיים שוחט נגמר אין הסתבך אין בלאגן
אין תעשייה אין כלום אין כלום לפני שלושים שנה ארבעים שנה את בעצמך הכשרת עוף עוד נכון?
לא היה מוכשר זה פטנט של התעשייה שלא תעשי כלום תסמכי עליהם רק תשימי בסיר ותאכלי
אבל פעם ראית עוף בעיניים איך הוא הגיע הלכת למריתה דאגת לזה עשית הכל
היום זה הכל תעשייתי אינסטנט הכל כסף כסף כסף את יודעת כמה זיוף יש?
את יודעת כמה כתוב גוש קטיף זה בכלל מעזה?
אם תקראו יש ברבנות תיכנסו פעם לאתר הרבנות אתר הרבנות אוסרה השגחה ממסעדה הזאת אוסרה השגחה זה נתפסו ככה דוחות אתם משתגעים ביום כמה אנשים נתפסים והם לא מחפשים הרבה כן אם היו מחפשים לא יודע מה היה נשאר
אבל דוחות דוחות של רמאות וכזב והכל והכל והכל זה בעיה
אם משגיח אחד על עשר חנויות צריך להסתובב אז תביני
אי אפשר לסמוך מי שרוצה להיות פטי יאמין לכל דבר אבל מי שרוצה להיות חכם
זה רק ממקומות שהוא בטוח ובודק ויש לו את הכלים באמת לבדוק
אז הרב אתה אם נפסיק נגיד לכמה חודשים לאכול בשר ועופות אתה מאמין שיסדרו את זה?
קודם כל אני אגיד לך אחת מהפעולות שאני עושה כרגע זה בשביל לעלות את הרמה
פירושו של דבר
שלא תהיה ברירה הם יפסידו כל כך הרבה שישתלם להם להשתפר
אני מקווה
אני לא מאמין כל כך מהר
שאנשים כמי שיתרגל לכמויות כאלה יהיה לו קשה
אבל הם כבר מרגישים בכיס
הם כבר מרגישים בכיס ותדעי לך מארצות הברית ששם זו בעיה יותר חמורה
שם כבר
מאות ואלפי משפחות הפסיקו לאכול לגמרי ואין להם חלופה
את יודעת ארצות הברית זה לא תל אביב ולא אלעד ולא ירושלים שאת מוצאת הרבה חרדים
כמה תמצאי שוחטים שם במיאמי
כמה תמצאי בפלורידה כולה ובלוס אנג'לס ובזה שאת יכולה לעשות חבורה זה לא פשוט
אז אם אין להם אין להם
וזה בעיה והם מוותרים והם שולחים לי תמונות איך הם מוציאים את הבשר לכלבים
כתוב לכלב תשליכון אותו
אני כבוד הרב ראיתי את הקלטת של האדמו״ר מעלמין עם כבוד הרב לפני חודשיים ובאמת לקחתי על עצמי בלי נדר ובלי קבלה לא לאכול בשר ועופות
ואני אוכלת רק דגים אבל השאלה היא באמת אני נותנת לילדים שלי ושאלתי את הרב שלהם ושלי אם זה בסדר אז הוא אמר שיש על מה לסמוך שהוא אמר לי כמה דברים בהלכה שלא כל כך הבנתי אי אפשר לסמוך
אני אגיד לך למה הוא אמר לך יש חזקת כשרות וכל מיני מילים כאלה
אין ברגע שנודע דברים שאני יודע ופרסמתי ועדויות וכולי וכולי
פסקה החזקה הזאת אז אי אפשר לסמוך
נכון שיש מושג חזקת כשרות כל זמן שלא הוכח אחרת
אז אדם הוא בחזקת כשרות והשוחט בחזקת כשרות וסכין בחזקת כשרות וכולי וכולי וכולי אבל כל זה עד שנודע אחרת
אז לכן זה לא פשוט. חוץ מזה, תדעי, יש הלכה.
יש פוסקים כמו הרב נתן שטטנר והרב שטרנבוך והרב יברוב,
שגם הם שייכים היו לתחום של השחיטה.
כן, הרב שטרנבוך זה בירושלים, ראוואד בירושלים,
והרב יברוב בשארית ישראל, מעוף ירושלים.
והם כותבים בספרים שלהם שבתעשייתי אי אפשר להיות בטוח שאתה לא אוכל לבנות טרפות. צריך חבורה.
אז זה בשאלות ותשובות של פוסקים שדנים בנושאים האלה, מההלכה,
בלי קשר לעובדות בשטח,
רק על פי ההלכה,
לא ייתכן שאפשר יהיה להעביר
את הדברים בצורה כזאת. ואת שומעת רב ראשי לישראל שאומר בעיניי, ולא רציתי לדבר עד עכשיו,
ועכשיו הוא פותח ליד הרב ומדבר,
והוא אומר דברים איומים ונוראים.
ומה הוא עשה מאז? הוא הפסיק את השחיתות?
לא. הוא ביטל אותה?
לא. הוא פסל מישהו? לא. זה ממשיך.
אני הודעתי לכם פעם אחת והלך הביתה.
ואיך אתם תתמודדים עם זה? ואיך תדעי עכשיו מה קורה?
אז לכן אני אומר לכם, בינתיים זה המצב.
בינתיים זה המצב.
אם תצליחו לעשות אשריכם, לא הצלחתם,
אני מנסה בינתיים לעשות משהו, ברוך השם,
אין לנו הרבה כרגע אפשרויות,
אבל אל תשכחו, גם נלחמים בי.
לא רוצים גם שאני אשחט בכלל.
למה?
משום שהם מבינים, אם אני אשחט אז בסוף יקנו אצלי,
ואצלי יהיה כשרות, ואצלם לא.
אז הם מונעים גם מפעלים לתת לי אפשרות לשחוט עופות או כל מיני דברים,
אפילו דרך אחרים.
כי זה קרטל.
זה קרטל. כל אחד מאיים על בעל המשעטה, אומר לו, שמע,
אם אתה מכניס אותו, אני הולך.
אני הולך, אתה מפסיד מיליונים.
אז זו בעיה חמורה, אבל מה אני אעשה? ככה הם התנאים.
ואנחנו נמצאים בעולם כזה, צריך להתמודד.
כן, תן לו פה שאלה.
אבל נתתי לכם דיסקים, נכון? קיבלתם על כשרות?
כן.
אז זהו, אתם תראו בבית, יהיה לכם מספיק, עוד ללמוד הרבה הרבה.
ויוצאים עוד דיסקים חדשים, כן. כבוד הרב.
כן.
אני תמיד קניתי בשר של מכפות.
כן. אני התמדתי, התמדתי לקנות את הבשר ה... פוקוס, נו. עכשיו אני נמנע מלקנות את הזה.
אנחנו באים לקראת שבת,
אם אני הולך עכשיו לעשות... חמין פרווה.
חמין פרווה.
עכשיו,
יש לי שאלה לגבי הירקות כפי שראינו כאן.
אם אני מקפיא אותם... לא יעזור. מתים זה גם איסור.
הבנתי.
ברור. אם הם טחונים, אם הם טחונים,
אין בעיה.
זה לא ברייה.
התורה הקפידה על ברייה. אם הברייה היא שלמה,
אז זה הבעיה.
אם הברייה היא חתוכה,
אז זה לא בעיה.
השאלה אם אתה אוהב תולעים, חתוכות.
אבל מכל מקום,
איסור אתה לא תעבור אם זה חתוך.
אבל אם זה שלם ולא שמת לב, אפילו קטן,
פיצי, שאתה לא שמת לב,
זה עבר את האיסור.
בשגגה גם עברת האיסור.
עכשיו, לי יש את החשש לאכול את העגבניות,
את כל הפירות האלה. עכשיו, איפה אני רוכש את הספרים?
קודם כל אני אלמד לכם, אל תחששו.
צריך לדעת איך בודקים ואין חשש אחרי שיודעים.
עכשיו, צריך דבר אחד שאתם לא יודעים, קוראים לו שולחן שיקוף.
שולחן שיש מלמד את האור. כמו זה, אתה רואה אור כזה?
או שאתה עומד עם החסה מול הפלורסנט או מול השמש,
הכל משתקף.
ואז אתה רואה כל מה שזז או כל מה שבולט,
מייד מזהים.
אז ככה אתה עושה.
עכשיו,
אם אתה יודע איך לשטוף,
מה עושים כשאתה שם סבון?
מה עושה הסבון במשך שלוש-חמש דקות?
הוא גורם שכל מה שנאחז בעלה מחליק בשטיפה.
אבל אם אתה קונה, כמו שהוא אמר, מהשוק,
אז יש לך בעיה, כי נכנס זבוב המנהרות. מה זה?
הוא נכנס בתוך העלה.
כי אין ריסוסים טובים כמו בגוש קטיף או באחרים שהם מפוקחים,
ששמה זה. אבל גם הם יש להם חרקים.
רק חרקים שיורדים בשטיפה.
אז אם אתה עושה את השטיפה כמו שהוא מראה,
אז אתה תצא טוב.
אבל אם לא תעשה כמו שצריך,
אז אתה תמצא בין הכפלים גם כן.
ברור.
אני רוצה איזושהי ברכה לאשתי.
בבקשה.
שמה שושנה.
שושנה בת. שושנה בת מלכה. מלכה תזכה בעזרת השם לרפואה שלמה. שביתי גם כן נקראת מלכה.
ומלכה בת שושנה תזכה להצלחה.
הצלחה. אני מודה לך. תן לבחור פה.
כאן כאן.
לעמוד? כן.
שלום מרם. שלום.
העניין של הזמרים והפסולים נראה שלא נגמר. כי יש עוד הופעות ויש עכשיו, היה עם רבנים.
גם היה איזה כנס גדול לפני כמה חודשים.
נכון.
ולא מזמן לא רוצה להגיד שם אבל ראיתי עטיפה של דיסק
שממש נראה כמו זמר לא דתי בכלל.
נכון. מהזברים המפורסמים שהרב דיבר עליו כמה שנים. נכון.
אז זה עניין אחד. רציתי להגיד רק שהיה נראה כאילו שלא נגמר הנושא הזה. בטח שלא נגמר. העבירות לא ייגמרו אף פעם רק כשיבוא המשיח.
אבל לא שומעים את הרב מדבר כבר על זה.
נמאס כבר.
נמאס. כמה אני אדבר על אותם זמרים כשכולם כבר יודעים שדיברתי ודיברתי ודיברתי.
די. כמה אתה יכול לדבר.
טוב. כי עכשיו זה פרץ עוד יותר.
נראה כאילו שההופעות חזרו.
לא נקרא פרץ אבל בסדר נו. טוב. אבל יש גם דווקא ביקורת בחוגים הדתיים יותר אפילו המזרוחניקים יצאו נגד קליפש מלצר
וכל מיני דברים כאלה.
אהה טוב
אז זה דבר אחד. דבר שני אני בא לפעמים בבני ברק גם כן ואני בא לפעמים להרצאות לפעמים
ויש לי פה איזה חבר שלקח לי איזה ארבע שנים להביא אותו
לשכנע אותו לבוא בערך אני מדבר איתו על הרב כמה שנים כבר
וזה הזמן שאני בערך מכיר אותו והיום ברוך השם הצלחתי להביא אותו.
הוא לא רוצה לדבר אני לא רוצה לפרט דברים אבל הוא בא סוף סוף ככה עד שהוא הסכים להגיע לקבל על עצמו אולי איזה משהו אז אולי הרב יוכל לגרום לו
לקבל עצמו איזושהי תשובה באיזושהי צורה שהרב רואה לנכון.
אפשר להציע לו משהו? תן לי תן לי אותו רגע.
קוראים לו אלון.
אלון אלון תגיד לי אלון. לא צריך. לא מסכים. הוא מסכים.
אלון אתה שומר שבת כבר או עוד לא? עוד לא.
אתה יודע מה המעלה של שבת?
שבת זה היסוד שאתה מכיר באלוקים.
זאת אומרת אם תגיד לי שאתה מאמין באלוקים רק לא מקיים מצוות לא משנה מאיזה סיבה אתה לא מאמין.
כי מאמין באלוקים בלי שבת
זה לא מאמין.
למה?
כי הקב' ברוך הוא ברא את העולם בשישה ימים בשביעי שבת
ואנחנו העם היחידי שנבחרנו על ידי הקב' ברוך הוא להעיד
לעולם
שהוא ברא את העולם בשישה ימים בשביעי שבת. למה אנחנו שובתים בשבת?
בגלל שהוא שבת בשבת.
כל העולם קורא ליום השביעי שבת.
שבת שבת שבת וכולם יש להם את המחזור של שבעה ימים.
אנחנו העם היחידי שמעידים. לכן עומדים ביום שישי בבית הכנסת וגם בקידוש ואומרים
ויחולו השמיים והארץ בכל צבאם ויחל אלוקים ביום השביעי
מלאכתו אשר עשה ויברך ביום השביעי וקדש אותו כי יבוא שבת מכל מלאכתו אשר ברא להם לעשות. זאת אומרת
אני מעיד שהקדוש ברוך הוא ברא את עולמו ובשישה ימים בשביעי שבת.
אם אני לא מעיד את העדות הזאת אני כאילו כופר בקדוש ברוך הוא בבריאתו.
לכן חשובה מאוד השבת
שהאדם ישמור אותה שזה היסוד.
מי ששומר שבת כהלכה
אפילו עבר עבירות של דור אנוש שעבדו עבודה זרה נמחקים לו 70 שנה של עבירות.
אז זה דבר מדהים. ברגע שאתה מקבל על עצמך שבת יש לך גם תנאי
ללמוד כי אתה אסור במלאכות מסוימות.
ממילא יש לך את הזמן כבר להכיר את הקדוש ברוך הוא יותר ויותר לקרוא ספרות יהודית
שתרחיב את הידיעות שלך וכו' וכו',
ואז יהיה לך יותר קל לקבל עוד מצוות.
אבל תתחיל עם שבת. שבת זה דבר אדיר.
בעזרת השם ברכת השבת תחול עליך והשם יברך כל יהודי ששומר שבת.
אז אני חושב שזו התחלה טובה. מה אתה אומר? אפשר לתת לו ברכה? היום הוא נתן לי כסף שאני אקנה לו ספר. רגע תן לנו לשמוע אותו. כי הייתי לו קיצור שולחן ערוך. אמרתי לו שהרב חזר בתשובה מהספר הזה. נכון נכון. אז הוא הסכים לקבל את הספר. אבל בוא נשמע שהוא מקבל עליו שבת.
אני בינתיים לא מקבל כלום כי אני לא יכול להבטיח דבר שאני לא יכול לעמוד בו. איך לא תוכל לעמוד בו לנוע? אתה לא יכול לעמוד בו. בינתיים. יכול. הרב אני הייתי גם עם כיפה וגם עם
עושה כל יום הכל מתפילין ומהתבודדות של כל יום וכל יום תהילים הכל. פשוט אצלי זה אופון זה פעם ככה פעם ככה. אז עכשיו היית עד עכשיו ככה. עכשיו עושה פעם ככה. צריך להתפלל על זה.
אני אתפלל עליך. גם אני. אבל שבת הזאת תתחיל. אני אתפלל על זה להחזיק בזה.
אבל שבת הזאת תבטיח לי בעזרת השם יאללה מה השם אלון בן ציפור אלון בן ציפור השם יזכה אותך לשמור שבת אמן ובעקבותיה את כל המצואה תהיה בריא כן תן לבחור פה שמחייך מהתחלת הערב
שלום
כבוד הרב שלום קודם כל אני רוצה להגיד לכבוד הרב שהרב צדיק מאיפה אתה יודע
אני קצת עוקב אחרי הרב וגם
מתחזק מאוד בעקבות הרב מספר שנים
ואני רוצה להגיד לך תודה רבה על כל המאמץ חרף ההשמצות וחרף הקול ושהקדוש ברוך הוא ייתן לך את הזמן. אה שמת לב לזה? עוקב עוקב
והקדוש ברוך הוא יוציא את האמת לאור והרבה הצלחה לרב תודה אמן
שאלה שמאוד מציקה לי בנושא הבחירות שהיה את כל הסיפור
הרי הרב ידע מה יהיה
הרב ידע איך יצאו עליו בשצף קצף ומה יעשו לו ומה יהיה
איך הרב לא דאג לטענה העיקרית של הרב
שאני מאמין באמונה שלמה ברב רק
שהרב הלך לרב שטיינמן והרב שטיינמן אמר לו שאם יש כוח אז מצווה להציל ואין ראייה מוצקה כמו שהרב דואג בדרך כלל לשאר הדברים שהוא עושה זאת אומרת הקלטות
ודברים שאין להתווכח אז למה דווקא פה בראייה המרכזית כביכול
הרב לא דאג.
שאלה יפה
אבל אתה לא יודע את הסדר של הדברים אני כבר אמרתי אותם בעבר
אני לא שאלתי את השאלה מי ששאל אותה זה היה הרב יהודה ליבוביץ'
והוא נכנס לרב ושאל אותו
והוא קיבל את התשובה והוא כתב על זה מכתב שבו הוא מעיד על הדברים האלה
והוא גם שאל את הרב קנייבסקים לפרסם אותו ואז הוא אמר לו לפרסם ואז התפרסם
אז זאת אומרת זאת הייתה שאלה לא על ידי אלא על ידו
בלי ידיעה של הרב והוא לא מקליט בידיעתי בוודאי בידיעתי
אבל הוא לא מקליט
אתה מבין?
אז לכן העדות שלו נשארה עדותו
ואף אחד לא הכחיש את זה מביתו של הרב
תודה רב עוד שאלה מה הדין לגבי אלה שיצאו נגד הרב זאת אומרת אם יש לי ספר של
אחד שיצא נגד הרב או שיש לי בית כנסת בקרבה של רב
בוא אסביר לך הרב עובדיה יוסף פסק שכל מי שיוצא נגד תלמיד חכם בשעת הבחירות הוא אפיקורוס
לא מחזיקים ספרים של אפיקורוסים בבית
אוקיי ובית כנסת שיש בקרבת מקום גם אותו דבר?
מה פירוש? שמה הבעיה שם? שהרב של הבית כנסת יצא על הרב אז לא נכנסים למקום כזה קיבלתי
עכשיו אני רוצה ברכה ברשות הרב ברכה בבקשה שהקדוש ברוך הוא ייתן לי להתעלות בתשובה
תזכה לעלות בתשובה ביראת שמיים ולקיים את כל מה שכתוב בתורה ובעזרת השם יש לי קשר עם בחורה כבר
זמן לא מבוטל ושהקדוש ברוך הוא ייתן לנו להצליח בעזרת השם שהרב יברך שאיתנו להצליח ויפתח את ליבת שלנו בתשובה כמה זמן אתם בקשר לא מבוטל?
שנה
זה מוגזם אתה לא יודע מה אתה רוצה? אני יודע שזה מוגזם רק בצד השני יש התלבטויות ופחדים ואולי הדרך היא לא אותה דרך
ואולי שנינו לא מכוונים לאותו דבר
נו אז יושבים פעם אחת כותבים בדיוק מה רוצים
והיא עונה על השאלון
וגומרים את הסיפור
מה השם?
חנן בן אורנה
חנן בן אורנה והגברת?
מזל בת ג'נט מזל בת ג'נט השם יזכה אתכם שהזיווג יעלה יפה לבניין עדיעת אמן תודה לרב טוב שאלה נוספת פה
תן לו
כבוד הרב לפעמים אנחנו יוצא לנו דברים כאלה שאנחנו נמצאים בבתי כנסיות או דברים כאלה שאנחנו רוצים לשאול שאלה
שאלת רב
ויודעים שהרבנים האלה נגד הרב
ונתקעים רוצים לשאול משהו להלכה אם מותר לשאול אותם ועוד משהו יש לנו הרבה דרשות של רבנים שמשנים את הדיבור
פעם הם אמרו ככה כמו שם אמרו פעם מותר לשמוע דרשות מהם מותר לשמוע שיעורים מהם
דיסקים או משהו כזה שיש לנו מי שמשנה בדיבורו או מי שמשקר לא לומדים ממנו בכלל ואפילו הוא פוסק יחידי כך פסק הרב עובדיה יוסף
תודה רבה הרב יכול לברך אותנו לבנים זכרים
מה השם?
חנה בת מרגלית ואברהם בן רחל חנה בת מרגלית ואברהם בן רחל אברהם בן רחל השם יזכה אתכם לזרע חי וקיים
מהרה תודה רבה יש עוד משהו קטן שעשינו שולחן שיקוף בבית
כן ובדקנו יותר משעה וכל הילדים אמרו הנה אתה בודק בודק בודק
בסוף מצאנו איזה משהו קטן שם בעורש שנפל שם קטן זה גדול יהיה כן ברוך השם זה ברוך השם שבודקים כי שולחן שיקוף זה הצלה גדולה מאוד
אין כמו שולחן שיקוף
אני רק רוצה להגיד לך מה כתוב בקשר לאלה שהם משקרים
אז היום פרסמנו
שמחפוד משנה בדיבורו
תראו את זה באתר
אבל פה זה כתוב ככה
אמר רבי אלעזר
גמרא בסנהדרין צדיק ב' כל המחליף בדיבורו כאילו עובד עבודה זרה
זה גמרא אחר כך
בספר החינוך
כתוב שאין ראוי לקחת ממון בני אדם דרך שקר ותרמית
אלא כל אחד יזכה בעמלו במה שיכוננו האלוקים בעולמו באמת וביושר
זה מה שלא עושה מחפוד
אחר כך רב הדריך את רב כהנא
אמר לו הפוך בנבלתה ולא תיפוך במילא
עדיף להתבזות
פשוט עורות של נבלות
ובלבד לא להפוך מילים מה שאתה אומר שמשנים בדיבורם זה גמרא בפסחים
קייג מחפוד לא הבין את הגמרא הזאת והוא גם הופך בנבלות וגם מהפך במילים
אחר כך אומר החזון איש ככה
בן אדם שדיבר שקר לשעתו פעם אחת
צורתו צורת אדם עוד נשאר לו צורה של אדם
ויש בו חטא
אך המתמיד בשקריו צורתו שקרן זה לא צורה של אדם זה נקרא שקרן
באישיותו נעדרת
דרך ייקח מוסר
שיסודו אמת וחותמו אמת אדם כזה שהוא שקרן הוא לא יכול להתחבר לתורה שחותם אמת ודברי אמת אך גם במוסרו אם תשמע ממנו מוסר
יתעתע בתעתועי מרמה
חולי אנוש
ולא יחוש
הוא חולה אנוש
והוא לא חש אפילו בחוליו
זה איש שקרן
הבנת בקצרה?
כבוד הרב אם נגיד יש לנו איזה משהו תלמוד תורה או משהו כזה
אפשר לקבל תקציבים מאנשים שהם לא ישרים שהם הולכים
בדרך כלל רוצים תקציבים
מה זה תקציבים? תרומות אתה מתכוון? לא תקציב מהמדינה? כן מהעירייה מהמדינה ראוי לא לקחת
לא להיות מחובר אם אין לך ברירה ואתה לוקח אתה יודע אתה נשלט על ידם והם יכתיבו לך מה שהם רוצים והחינוך בסופי שלהם כמו שהם מכריחים וכופים היום את כולם לעשות ליבה
וכולי וכולי אבל אם אתה לא לוקח מהם אתה לא מחויב להם אתה יכול ללמד
על פי התורה בלי שום בעיה שהרב יכול לברך אותנו שנצליח בלי לקחת תקציבים
ובלי להצטעה בעדם מי שסומך על הקדוש ברוך הוא השם סועד אותו
מי שסומך על מוסדות כאלה ואחרים הוא אומר יש לך אתה מסתדר יפה הנה הגשת בקשה לא
אז מה אתה צריך אותי?
מי שמשליך את יהבו על הבורא הבורא הבטיח שהוא יכלכל אותו לא צריך ברכה על זה
זה מובטח
אשליך על השם
יהבך והוא יכלכל לך הוא הבטיח לא אני
ככה זה עובד אני אף פעם לא נזקקתי להם בפרוטה אחת
שלושים וכמה שנה פרוטה לא ראיתי מהם ברוך השם
ולא נזקקתי והצלחתי לעשות דברים גדולים
תהיה בריא שהרב יזכה למצוות ויבואו אחמפי עליון
אמן
היה פה עוד מישהו שרצה שאלה כאן כן
רגע איפה למעלה
פה פה רגע פה פה
ערב טוב כבוד הרב ערב טוב
אני באמת כאילו אני דתי כל החיים שלי ברוך השם הייתי דתי גם אני שומע הרבה שיעורים של הרב
באתר אינטרנט
פעם ראשונה שהגעתי באמת להרצאה של הרב
ואני לומד בישיבה
רציתי לדעת
איך אפשר להוכיח
שהיהדות זה האמת ולא הנצרות או האסלאם
יש לי קלטת כזאת שנקראת הזום משהו כזה הזום
שם אני נשאל את השאלה הזאת ואני משיב באריכות כדי שתסתכל שם זה על פי הכוזרי?
גם כוזרי גם דברים אחרים דברים פשוטים לא צריך להסתבך עם זה
בקצרה אני אגיד לך דוגמא אחת שאם הקדוש ברוך הוא התגלה אלינו
במעמד של מיליונים
אנחנו נהיים ראשונים עוד לא היה נצרות ולא היה אסלאם נכון?
ואם הוא היה רוצה
להתגלות אליהם או להחליף אומה באומה
הוא היה צריך לעשות את זה לא בסתר אלא בפרהסיה
אם אצלנו הוא עשה את זה במיליונים אז אצלם לפחות גם היה צריך להיות וכזה דבר לא היה אף פעם
אז מאיפה הסיפור אתה מבין שהקדוש ברוך הוא בכלל לקח אותם למשהו?
אוקיי ורציתי לשאול את הרב לגבי פרשייה שמעסיקה את כמעט כל הרבנים בישראל בזמן האחרון
הרב בצפת כן רציתי לדעת איך רב כל כך גדול שכל החיים שלו עוסק בקבלה בקדושה בטהרה בלחזק כל כך הרבה אנשים לקרב אותם ליהדות
עושה מעשה שלא יעשה?
קודם כל מי שלמד פעם גמרא יודע שהגמרא הזהירה שאין אפוטרופוס לעריות זה כלפי כל אחד
זהו
אז אם הגמרא אמרה שאין אפוטרופוס לעריות אז אין
אם התורה אמרה שיש איסור ייחוד עם אישה
זאת אומרת אסור להתייחד עם אישה
לדקה שתיים שלוש
אפילו בחדר סגור ככה כמו שאומרים אתה מבין
את זה פה ושם להתייחד כי זה עלול לבוא לידי
אז התורה יודעת ואם התורה אומרת ואל אישה בנידת טומאתה לא תקרב
או שהיא אומרת לא תקרבו לגלות ערווה
והתורה אומרת שאפילו קרבה אסור לא תקרבו כי אם תקרבו
תוכלו לגלות ערווה
אז התורה כל כך הדירה אותנו והרחיקה אותנו מהעניין הזה
בגלל שהיא יודעת בדיוק מי זה הבן אדם
אז לכן צריך לזהר, בפרט בן אדם שמרגיש שאנשים תלויים בו ומעריכים אותו וזה ויש לו כבר הערצה עצמית לעצמו הוא נהיה אליל בעיני עצמו וכולי וכולי אז הוא גם ממציא המצאות שהוא עושה תיקונים וכל מיני קשקושים בכלל צריך להיזהר ממקובלים
כי אין מקובלים בכלל באמת
אתה מבין יש קבלת קהל כן
אבל מקובלים
בדרך כלל זה חרטה ברטה
מה הרב שושלת משפחת אבו חצירה
שום מקובלים אין מקובלים שם בכלל
שום מקובלים
הבנת?
יש רק דבר אחד תורה ומצוותיה מה כתוב בשולחן ערוך עושים
ובשולחן ערוך כתוב שאסור להכניס אישה תמין עם בן אדם להתייחד נקודה
אז איזה מקובל יעשה את זה איך הוא עובר על שולחן ערוך
שולחן ערוך זה גם למקובלים גם למשה רבנו לכולם זה אותו שולחן ערוך
אז אם זה ככה, מה אתה עובר?
אם התחלת באיסור, שאפילו לא הגעת לאיסור,
אתה כבר באיסור.
כי התורה אמרה אסרה,
לא תקרבו.
והוא מתקרב.
זה לא רק הוא נתפס בזה. עוד כמה יש שנתפסו ויש עוד כמה שלא נתפסו.
אבל זה חולה רעה.
זה לא רק אצל החילונים, זה בכל מקום. יצר הרע נמצא אצל כולם.
לכן, התורה הזהירה, זהו.
אלה הגדרים. וגם נשים פתאיות.
מה זה נשים פתאיות, מאמינה לרב? אז מה אם יש לו זקן?
מה היא מאמינה?
בן אדם מדבר אלייך לא יפה, מתחיל לדבר עם כל מיני כוונות. מה, את לא מבינה מה הוא מדבר?
מה זה השטויות האלה?
ואחר כך הן מתבכיינות, הוא עבד עליי, לא עבד. איזה עבד עלייך? עבדת על עצמך גם כן.
מה זה עבד עליי?
תן לו לדבר, יא בחור.
נגמר לו בתאריך.
רגע, רגע.
אחת הבעיות זה שיש השתקה,
ואחת הבעיות זה גם שנשים לא מדברות.
ואישה שלא מדברת אחרי שהיא נפלה,
אז היא גורמת שיפלו עוד נשים אחריה גם כן.
כי אם היא היתה מזהירה,
אז היא היתה מונחת לפחות את האחרות.
אבל כל אחת לא רוצה להיחשף מהחשבון האישי שלה שהתפרסם ככה וככה, והיא לא רוצה להזיק למשפחתה וכל מיני חשבונות.
אבל מה לעשות, מהחשבונות האלה? נופלים עוד ועוד ועוד ועוד ועוד.
אבל הרב,
הקבלה, אנשים שעוסקים בקבלה זה מן הסתם אנשים רמי מעלה,
לא לא היום כל החילונים יש להם עיתון קבלה ושומעים קבלה ויש ברדיו קבלה והכל זה שטויות. אז אם אנשים כאלה נופלים ודברים כאלה על מי נסמוך?
מה זה קשור לאנשים כאלה? אמרתי לך אפילו משה רבנו אתה לא שומע?
אפוטרופוס אין עריות זה לא משנה מי. אז לא לסמוך על אף רב?
מה בעניין הזה? ודאי שלא. לא, לא קשור לעריות.
אנשים הרבנים גדולים אמרו שלא ללכת אחרי רבנים בעיוור ולא דברים כאלה. זה ברור שלא הולכים בעיוור אחרי אף אחד.
צריך לבחון ולבדוק אתה מבין עם מי אתה מדבר הנה אומר לך יהודי אני שומע את הרב אומר פעם ככה פעם אחרת ככה
איך אני יכול לסמוך עליו
אם הוא משתנה כמו חלף עם הרוח אז איזה קשר צריך להיות לכל אחד עם הרב עם רב אמיתי אם תמצא רב אמיתי תדבק בו ברגע שמצאת אותו עם שקר תתנתק באיזה הגדרה להתחבר אליו אמרתי אמיתי שהוא מקיים את התורה והמצוות ואומר אמת מפיו אז מצאתי רב אמיתי וכאילו איך
הקשר שלנו צריך להיות תלוי אם אתה בקרבתו אז אתה נמצא בשעוריו אם אתה לא צריך
בקרבתו זה יכול להיות בכל דרך שהיא
אם זה מכתבים אם זה טלפון אם זה כל אפשרות שנמצאת
אוקיי טוב תודה רבה רבה תהיה בכי אם אפשר ברכה להצלחה להורים שלי בבקשה הצלחה להוריך זה מזל מיכל בת מרים ימנה ומשה בן דוד אמן ואמן לא התכוונתי למישהו אחר כן תן לו שורה ראשונה כן
דבר קום קום
דבר קטן ודבר גדול תצמיד את המיקרופון שתי בקשות
בקשה הגדולה זה ברכה לאשתי העניין היותר קטן זה בקשר מה שהרב אמר לגבי איראן כן
הרב אמר שיהיו טילים ארה״ב מצפון קוריאה וכו' וכו'
אני שואל איפה אנחנו פה מה קורה עכשיו פה מבחינת
מה שאנחנו צריכים לעשות אז בוא אני אראה לך את הקטע שהוא רצה להראות קודם ואני אענה לך תשובה על זה
מכל מקום בסוף
אומות העולם יילחמו אלו באלו
תהיה מלחמת עולם שלישית
ובסוף כולם יפנו אלינו ונגדנו כל האומות כולם בלי יוצא מן הכלל
ואז הקדוש ברוך הוא יילחם בהם עם אבני אל גביש אש וגופרי תמטיר עליו ועל הגפם מן השמיים
וכו' וכו' וכו' כן
אני אומר לכם, ותתפסו אותי אם אני לא צודקתי
למה שאני אומר, שאמריקה תהפוך את גבה אלינו היא תראה לנו את עורפה
ומה שהם עושים היום לטליבאן זה אפס מה שיעשו לנו
תזכרו מה שאני אומר לכם
כן זה היה לפני עשרים שנה
מחיאות ומחיאות כפיים.) עכשיו אז המלחמה האחרונה היא גוג ומגוג
ואספתי את כל הגויים אל ירושלים למלחמה וכל אומות העולם יבואו להילחם בנו
וגוג ומגוג ימותו
ונצטרך לקבור אותם פה במשך
שבעה חודשים
ואחרי זה יאספו כל עצם ועצם
אחרי שיאכלו אותם כל עופות השמים ובהימת הארץ את הגופות
יקברו אותם בגיא קדמת
המון גוג
וזה יהיה קדמת הים
יש תיאור מדויק ביחזקאל ח' ל'ט' ובזכריה יג' יד'
שם תוכל לראות את המקורות עם המלבים תבין בדיוק מה הולך להיות
וזאת מלחמת העולם השלישית
היא גוג השלישית שלוש מלחמות היו
ראשונה שנייה ושלישית
ואנחנו קרובים לזה מאוד מאוד אז אנחנו נצטרך לצאת להתקפה עליהם או בכלל לא נגיע לזה מה הרב חושב על זה?
תראה לפי מה שאני מבין לא יהיה מן הנמנע שישראל תצטרך לעשות איזה מעשה
מי יעשה את זה בסופו של דבר
אני משער שאנחנו נצטרך לעשות את זה
אבל זה לא מה שיגרום התלמיד את ההגנה ולא כלום וזה לא יקטין ולא ישנה שום דבר מהתוכנית האלוקית
שתהיה מלחמת גוג ומגוג יכול להיות שאפילו זה יהיה זריז
שיזרז
אני לא יכול להגיד לך בדיוק אבל אני אומר לך
פצצת אטום תיפול בישראל
זה כתוב ביחזקאל ח' כבר אני אומר את זה 28 שנה לפחות
שתיפול
יהיה רעש גדול על אדמת ישראל
ונפלו ההרים וכל המדרגות וכו' וכו' כתוב את זה שם בפסוקים
תראה את זה
אז זה לא בכדי יש חשש מאיראן גם כתוב במדרשים
שיבוא מלך פרס ויילחם מלך ערבי
סעודיה הערבית אתה יודע חוששת מאוד מאיראן
ואחרי זה זה יגרור ותהיה מלחמה עם אדום וישמעאל כמו שאתה רואה היום כבר אדום וישמעאל
נלחמים
הקואליציה זה אדום נלחמים בדאעש שזו המדינה האסלאמית שהיא הכריזה על ג'יהאד עולמי
אז אתה רואה שזה כבר זז זהו
אנחנו נמצאים בתהליך
והתהליך הזה יהיה שבע שנים
שבע שנים תהיה מלחמה ותשעה חודשים ישלטו מוסלמים בכל העולם
ואחרי זה יהיה הקאסה האחרון
ובעזרת השם ניגע סוף סוף
הרב אפשר ברכה בבקשה אבל רגע הכי חשוב מי שרוצה להינצל ממלחמת גוג ומגוג
צריך לעסוק בתורה ובגמילות חסדים
זה הדבר שצריכים לדעת כל הזמן תורה וגמילות חסדים תורה
וגמילות חסדים כדי שתהיה לנו ההגנה
לעזור לזולת לסייע לעזור לעניים ליתומים להחזיק בחורי ישיבה
כל מה של ללמד תורה לאחרים לפתוח שיעורים לעשות הרצאות לחלק דיסקים לתרום לדיסקים לעשות כל מה שרק אפשר
שאתה גומל חסד עם אחרים
מה זה יוון זה קטן מה זה יוון זה קטן מה זה יוון אין להם כסף אפילו להשקיע במלחמה כן ברכה לאשתי בבקשה היא פה גם כן מה השם מירב בת אדיבה
מירב בת אדיבה רפואה שלמה בריאות והצלחה אמן
מי שירצה מהקהל לתת הוראת קבע על הפצת דיסקים נוספים על הכשרות להציל את אחינו בית ישראל
זה גם
תיקון
למה שאכלנו והיכלנו את האורחים בבית או בחתונות או בבר מצוות
אז על ידי שנפיץ עוד לאחרים
אנחנו נזכה לתקן את העבר שלנו
אז מי שירצה יאכל מלא הוראת קבע או באשראי
עוד הערב או לצלצל למשרד שופר ולזכות גם כן להיות שותף בתהליך הזה
כן שאלה אחרונה תן לבחור למעלה שם נשען על הקיר
שלום הרב וברכה
אני מגיע מרגע קצת מסובך אני מגיע גם מאורחיים גם שומע את הרב מאוד אוהב את הרב
שומע גם דעות מאורחיים
זה קצת מסובך לי כאילו אני שומע שם דברים ואני מסתכל עליהם בצורה אחת אני שומע על הרב דברים אני שומע מה הרב אומר ומסתכל על זה בצורה אחרת
יש לי כמה דברים שמפריעים לי אצל הרב שאני לא שומע את זה ממני אני שומע את זה אח שלי מאוד אוהב את הרב
תקופה ארוכה הוא אהב את הרב עדיין גם
הוא הצביע על הרב
באיזשהו שלב הוא אמר שהרב כבר
כאילו הרב כבר
נקרא לזה קצת נסחף
זאת אומרת שהרב אמר על הרבנים, על כל מיני רבנים אם הרב אמר לדוגמה על הרב ראובנב אז הרב קרא לו רובי
שיכול להיות שהוא באמת טועה והכל טוב ויפה אבל
כאילו הרב נותן להם קלפים שהרב אומר להם הנה קחו תשתמשו בזה נגדי שלא צריך לעשות את זה כאילו בכל אופן מההסתכלות שלי
נכון אתה צודק טקטית אני טועה
אבל פרקטית אני צודק מה אפשר לעשות עם זה אני אסביר לך
הייתי צריך לקרוא לו רשע מרושע מין ואפיקוירס וכל מה שכתוב בתורה
כי אדם שיוצא נגדי ועוקר את כל התורה שאני עשיתי וכל בעלי התשובה במחי יד אחד
בלי לדבר איתי בלי לקרוא לי בלי לשאול אותי בלי לברר בלי לשלוח שליחים
בלי שום דבר בגלל אינטרס מפלגתי
ומחויבות לדור רעי
שהוא בעצמו אמר הרי בבחירות האחרונות שהוא לא יצביע בכלל אחרי שנפטר הרב עובדיה
ואחרי זה הוא חזר בו וקיבל אפילו תפקיד
זאת אומרת משנה בדיבורו על ימין ועל שמאל
ומתוך הישיבה אמרו לי שהוא אמר עליי כלב מקולב
ואמר עליי מח שמו וזכרו ואמר כמה דברים איומים וקשים שלא אומרים אפילו על גויי ישראל
ואני לא חזרתי לו באותו מטבע כי אמא שלי לא חינכה אותי לקלל כמוהו
אז לכן אני הקטנתי אותו קצת וקראתי לו רובי למה?
משום שכתוב שם רשעים ירכב
וצריך להרכיב את השמות שלהם
אז אני מרכיב לו את השם במקום ראובן רובי זה הכל בלי קללות בלי תוספות
עכשיו
זה גם חינוכי
ומצד שני זה משפיל אותו קצת
הוא בעל גאווה והוא צריך את התלמיד להיות מושפל
לאור מה שהוא עושה.
אני לא ביטלתי את התורה שלו, לא את התלמידים שלו, למרות שרוב התלמידים שם זה אנשים שאני החזרתי אותם בתשובה,
אבל בסדר, הוא אמר שאף פעם לא הגיע אליו בחור ישיבה שאני החזרתי אותו בתשובה. אבל מה הוא כן אמר?
הוא אמר שאני הוחזרתי בתשובה על ידו.
ולא רק זה, הוא אומר שאני גם למדתי אצלו בישיבה, אתה מבין מה הוא מסוגל לשקר?
הוא גם כתב את זה בעלונים שלו לפני 15 שנה שאני ראיתי אותם.
אבל אין לי שום דבר אישי אתו,
אף פעם לא היה לי שום קשר מיוחד אתו.
נפגשנו בבריתות והכול.
הוא ביקש ברכות, קיבל ברכות.
אבל אתה יודע ככה זה, פוליטיקה מקלקלת את כולם. אבל הוא לא היה יחיד.
כמוהו עשו את הטעות הרבה אנשים.
לחלק השבתי קצת באריכות כמו הרב שלום כהן וכמו הרב מזוז.
תראה את התגובות שלי להם מפורטות על כל מילה ומילה שהם דיברו.
יכולתי לעשות את זה גם לא.
אבל לא עשיתי, הוכחתי שהוא שקרן.
ואותה אישה שבאה עם הילד שהוא אמר שאני משקר ולא היה שום ילד
שהיה מת וחזר לחיים אחרי 20 דקות וכו' וכו'.
והיא באה אליו לישיבה ואמרה לו אני האימא של הילד הזה ואיך אתה משקר את כל העולם ואומר להם שהוא לא עושה כלום והוא לא עשה כלום וכו'.
אני אמרתי מה פתאום אני אמרתי את זה? מתחיל לשקר והכל מוסטרס.
ומוקלט.
אני לא הוצאתי אפילו את הסרטה לא לבייש אותו יותר מדי.
הוצאתי רק את ההקלטה ולא את ההסרטה.
כי אם תראה אותו בהקלטה אז באמת לא תוכל להסתכל על הפרצוף שלו בכלל.
אבל לא משנה אני לא מחזיר להם אפילו אפס קצה ממה שמגיע להם.
הם עקרו תורה הם מלמדים לשנוא הם קראו היום הודעות בכל ירושלים.
הוא שולח תמיד את התלמידים שלו לכל הרצאה שלי את
היתר את השתיים האחרונות שהיו בירושלים
בשביל להפריע להזיק לקלקל לדפוק בדלתות.
נעצרו כמה מהם וכולי וכולי וזה מה שהוא מחנך את הילדים. הוא גם שלח לבית שמש
את הבחורים שהיו עם דוד בניזרי
ששם הם ירקו עליי כשנכנסתי.
זה החינוך שהוא מחנך.
זה הרובי שאני קורא לו רק רובי
ולא קורא לו את כל השמות הראויים לו.
זה באמת לא בסדר מה שאני עושה.
טקטית זה לא נכון.
הבנתי.
עכשיו באיזשהו שלב ראיתי שבאמת כל הסיפור הזה שם באורחיים יש שם איזה נגיעה שהיא לא כל כך אמיתית
שאני נפגש עם אחד מהרבנים שם נפגש איתו על בסיס כל שבת שהוא מתפלל איתי
וחלק מהדברים שדיברתי איתו על הרב ודיברתי איתו על כל הנושא הזה ומה שהלך בו
בתקופה של הבחירות.
הוא אמר לי
תשמע הרב אמנון יצחק לא החזיר אף אחד בתשובה.
הוא אמר לי כל מי שחוזר בתשובה זה לא נחשב שהוא החזיר אותו בתשובה. ומשהו כזה אמר לי כאילו
הסתכלתי עליו ואמרתי אתה רציני עכשיו איפה לאן הלכת לאן איפה אתה לוקח את זה
ואמרתי לו כמובן את מה שאני חושב אמרתי לו שבן אדם שלוקח בן אדם שנמצא מתוך אי בודד שאף אחד לא נמצא שם
הוא אמר לי הרי שכל החזרה בתשובה זה רק עצם זה מהקטע הזה שמגיעים לאור החיים ושם הם מתחילים לחזור בתשובה באמת ונותנים להם את ההדרכה.
אז אמרתי לו אם אתה לוקח בן אדם מאיש שהוא נמצא איפשהו שם זרוק אתה לוקח אותו ומשם אתה מביא אותו לאדמה איפה שכולם נמצאים ומשם מתחילים לטפל בו מי הציל אותו באמת? הבן אדם שהביא אותו לקרקע.
אז הוא מרח את זה סיפר כאילו אמר על זה בלה בלה המשיך את זה הלאה.
כל ההליקופטרים שלוקחים את החיילים משדה הקרב הם לא הצילו אף אחד הם בכלל לא טסו.
כן זה ברור. זה רק בתי החולים הצילו אותם אבל אם הם לא היו מביאים הליקופטרים אותם אז באמת אתה מבין
הם היו חיים לבד.
זה היה נגיעה כאילו שראיתי באמת. מה זה נגיעה? זה טיפשות שאין כדוגמתה.
בסדר אבל הם אומרים שם עוד הרבה דברים שאני לא לא לא עולה לי אבל
כי אני את האמת אני לא כזה בעניין
יש לי הרב מכיר את יונתן בניסן כמובן שהוא חבר שלי מאוד טוב ואני
שומע ממנו הרבה דברים
וכל שאלה שלי. תראה אני דיברתי איתה אמרתי להם תיזהרו אל תיגעו בתורה שלי ואל תיגעו בעלי תשובה
הם לא שומעו והמשגיח איבד את הילד שלו לפני כמה שבועות. כן אני יודע.
אתה מבין יום אחרי שהם יצאו נגדי בהרצאה בירושלים ושלחו לשם עשרות
שבאו להפריע יום אחרי זה הבן שלו טבע.
זה גם קשה לשמוע את זה. מה לעשות?
שהרב לוקח את הסיפור כאילו מה לעשות
אבל הוא לא היחידי אחד עשרה רבנים מתו אחרי
שיצאו נגדי
תוך
שנה עד שנתיים.
אחד עשרה רבנים
ובמיתות משונות לא אני לוקח את זה הקדוש ברוך הוא לקח אותם. זהו הרב מפנה את זה לעצמו אז אני לא מפנה את זה אבל מי שיודע לקרוא את המפה כמו שאומרים
אז מבין אתה מבין מי שחתם זה נראה רע
זה רע מאוד ויהיו עוד כאלה
הקדוש ברוך הוא לא מוחל שתדע לך
על עקירת הדת כתוב
מונע בר יקבוהו לאום פירושו אפילו עוברים במעי אימן מקללים אותו
מי שמונע תורה מישראל
אתה יודע אם אדם גורם לביטול תורה
אחד נכנס לשיעור ומשך את תשומת לב האנשים
וגרם שהם לא הקשיבו עכשיו לכמה מילים מהרב הוא נקרא מבטל תלמוד תורה מבטל תורה אתה יודע איזה עונש על ביטול תורה
אנשים מתים מזה מביטול תורה אדם שעוקר במזיד
אדם שאומר לא ללכת לשיעור אדם שקורא המודעות שלא הגיעו לשיעור אדם שבא להפריע בשיעור
אדם ששולח אנשים להפריע בשיעור אדם שמפרסם
שפלוני אלמוני הוא כך וכך וכך כדי שלא יגיעו אליו
אין לך עוקר תורה כל הציונים בישראל מקום המדינה לא הצליחו עלי ככה
להוריד ממני
אפילו אחד
לא הצליחו
כל המכונה המשומנת של המדינה לא הצליחה וש״ס
הצליחה להשניא
את הכל בכל מכל ומגדלים את כל הילדים שלהם רשעים כבר מקטנות
שישנאו את אמנון יצחק ואת התורה ולא ישמעו וישברו דיסקים ויעשו ככה וכך וכך איזה מין דבר זה מבחינה מערכתית ש״ס היא נחשבת למעצמה כל מי שיגיע מולה יימחק אם זה יהיה אלי ישי אם זה יהיה ערב נתוק אותי לא מעניין מערכות אותי לא מעניין כלום אברהם אבינו עמד כשנכנסים לקרב צריכים לדעת לאן נכנסים אני יודע בדיוק לאן נכנסתי ואני יודע גם למה עשיתי את זה אז אני
רק מסביר לך דבר אחד אני לא מעניין אותי מי עומד מולי גם נמרוד יכול לעמוד ואני לא פוחן מאף אחד את האמת אני אגיד
ובסוף האמת תתברר
הוא סבל אברהם אבינו אתה יודע זרקו אותו לכבשנאה זרקו אותו לכלא
עשו לו הרבה בעיות בסוף הוא מניע
נשיא אלוקים כל העולם מכיר אתה מבין שאברהם צדק
והוא היה לבד קראו לו אברהם העברי
גם הוא
טקטית לא עבד נכון
אבל פרקטית הוא ניצח הבנתי תודה רבה הרב אם הרב יכול לברך אותי רק שיהיה לי
קו מחשבה ישר לא קו
אלא שתזכה להכיר את האמת ולדבק בה תודה רבה
כן שאלה אחרונה בוא ליהודי פה
אביגיל בן דוד בת שולמית זיווג בהצלחה הורית בנות שילת מירב
מטל סיון שלום בית בריאות ופרנסה טובה כן
כבוד הרב יש לי חמישה בנות ויש לי בן יחיד חמש בנות כן
בן יחיד
בן יחיד הוא מרגיש לא טוב הייתי מבקש מאוד מכבוד הרב
אולי בעזרת השם
מברך אותו מה יש לו?
הוא מקיא שם אצבעות בפה הוא מקיא
הוא מעצמו ויוזמתו הוא בעצמו מכניס את האצבע כל פעם?
כן כן מה הוא מסביר למה הוא עושה את זה?
הוא טוען שהוא עובד באיזשהו מקום
שמעצב בגדים
יש ריחות? כן חתיך
אה הוא לא רוצה להשמיע יפה הוא דוגמן יענה
לא הוא לא דוגמן הוא עובד במנגו
והוא לא שומע ללקחת איתו לבית חולים הוא מתקשה נימות איתו
ואני מבקש מעבוד הרב אם אני יכול לברך אותו שבעזרת השם יהיה בריא
הבנתי
אתה מוכן ללמוד כל יום שעה לרפואתו?
כן נו בעזרת השם מה שמו?
פנחס בן הלדה בת רוזה
פנחס בן הלדה בת רוזה
השם יזכה אותו לא לעשות שטויות ולהכניס את האצבע בשביל להקיא
וגם שיזרקו אותו ממנגו
אמן
בהצלחה וערב טוב לכולם
רבי חנניהו ברגשי אומר עושה קודש ברוך הוא זכות ישראל לפיקו חרבו להם תורה ומשואות שנעמור אז אנחנו בסלמאן סדגו יחדים
זה תורויה אדיר.
שלום כבוד הרב, אני בהלם... ב"ה בסוף ההרצאה שלכם ברמלה (26.11.25) ביקשתי ממכם ברכה לתינוק בן שנה שמאושפז בטיפול נמרץ ומועמד לניתוח לקוצב לב (ל"ע), הרב בירך לרפואה ואמר: 'שיצא מבית החולים מהרה!' מאז הברכה התחילה הטבה בליבו ואתמול הוא חזר הביתה ללא ניתוח, וואו תודה רבה כבוד הרב יה"ר שהשי"ת ישמור עליכם תמיד! (אמן) (רמלה - והוא יהיה פרא אדם 26.11.2025 shofar.tv/lectures/1689).
כבוד הרב היקר שליט"א תודה רבה על ברכתכם, ב"ה קיבלתי היום תשובה שנתנו לי נכות כללית לעוד שנתיים. קיבלתי על עצמי לאסוף לפחות 10 נשים לומר יחד "מזמור לתודה" ו: 'נשמת כל חי'. אם אפשר בבקשה להפיץ לינק הצטרפות לקבוצה שפתחתי במיוחד לזה. תודה רבה כבוד הרב היקר שליט"א על הכל מכל וכל.
שלום כבוד הרב, יהודי שחי בצרפת, לקחתיו לשדה התעופה, חזר היום אחרי חופשה בארץ של כמה ימים, מוסר ד"ש ומשבח את הרב הוא מאוד אוהב את הרב הבאתי לו שני דיסק און קי של הרב הוא ממש התרגש! (מאגר השו"ת הגדול בעולם shofar.tv/articles/14569).
שלום עליכם כבוד הרב שליט''א, בדיוק מה שכבוד הרב דיבר בשיעור של הבוקר ,תודה לכבוד הרב שמכוון אותנו לאמת 🤗 (🎞 מדוע מבני עשיו באים להתגייר ולא מבני ישמעאל? shofar.tv/videos/16401).
בוקר אור לרב היקר והאהוב! יישר כח עצום לאין ערוך על עוד דרשה מרתקת ועמוקה ממש - ניתוח עברו של העם היהודי בהתאמה למציאות היומית בהווה היא הרבה יותר ממדהימה בעיניי (ללא ספק אזדקק לחזור לשמוע דרשה זו עוד מספר פעמים על אף הבהירות שהרב היקר והאהוב העביר את העניין בשלימות כדרכו בקודש). כמובן שהחלק של ההתייחסות לשאלות ולבקשות הציבור היה מרגש ועינייני. מכאן, אני רוצה לאחל לרב היקר והאהוב בלב שלם ונפש חפצה בריאות ואריכות ימים ושנים שהקדוש ברוך הוא יתברך ישמור ויצליח את דרכך בכל עניין ועניין לנצח נצחים. אמן ואמן!!! (רמלה - והוא יהיה פרא אדם 26.11.2025 shofar.tv/lectures/1689).
בוקר אור ומבורך לרב היקר והאהוב! יישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת ומיוחדת כדרכך בקודש. (ועשה לי מטעמים 26.11.2025, shofar.tv/videos/18186) יה"ר שהקדוש ברוך הוא יתברך ירעיף על הרב היקר והאהוב כל מילי דמיטב ושמחה לנצח. אמן ואמן!!!
מורינו ורבינו הקדוש, ב"ה מאוד הזדהתי עם השיעור "לב שבור" (shofar.tv/videos/18174) גם אני הייתי תקופה ארוכה ללא ילדים (ל"ע). מה לא ניסינו?! טיפולים, תפילות, ברכות, סגולות... עד שיום אחד הייתי לבד בבית, התחלתי להתפלל ופתאום פרצתי בבכי ללא שליטה, ממש בכי חזק מלב שבור! התחננתי לזרע קודש, והיאומן!... ב"ה אחרי כחודש קיבלתי תשובה חיובית... 🥹☺️
🌺 שלום וברכה כבוד הרב היקר! חייב לשתף מה שהיה אתמול בערב בבני ברק: יעקב ברקולי הזמין אותנו לסעודת הודיה, לא אמר על מה, הגעתי מחולון עם מאור יהודה שותפי, אמרו שמתחילים עם סרט במקרן. הסרט התחיל עם לוגו העמותה שלנו ואז המון-המון חברים ממשפחות הקהילה מודים בוידאו לנו ולעמותה על כל השנים של התמיכה והעזרה הגדולה וכו', ממש ממש יפה ומרגש מאד! ❤️ היינו ממש מופתעים, לי אישית עדיין לא נפל האסימון ושאלתי את ברקולי 'ומה עכשיו? על מה הסעודת הודיה?'... ואמרו שכל הסעודה בשבילנו ולעמותה כהכרת הטוב! כל הארגון וההשקעה להוקיר טובה לעמותה ולנו היינו בהלם, מתרגשים מאד, שמחים מאד ולא ציפינו ולא חלמנו לדבר שכזה כי אנחנו לא מחפשים 'תודה' ושבחים, רק עושים באהבה בהתנדבות לשם שמים... היו אולי 30 חברים מהקהילה בבני ברק, חלק הגיעו מירושלים כמו אלחנן, בנצי ועוד, שי קדושים ניגן, הרב שמעון רחמים דיבר דברים מרגשים ומסר שיעור (צילמנו) כולם התארגנו והביאו לנו מתנות יפות ומושקעות מאד לי, למאור ולשלומי צעירי שמתנדב איתנו, תעודות הוקרה מרגשות, טרחו במיוחד לקייטרינג עם איתן אזולאי, בקיצור הרגשנו את ההשקעה בלב שלנו בצורה בלתי רגילה, כולם שמחו ששמעו על זה וחיכו להשתתף ולהוקיר טובה, פשוט מדהים ביותר! יישר כח ענק ליעקב ברקולי ואוריאל יפת הי"ו שארגנו את רוב הדברים והזמינו את כולם, הם אמרו שהלוואי שזה יהיה מעט מן המעט ממה שכל משפחות הקהילה יכולים להחזיר טובה! תודה לכבוד הרב היקר על כל העזרה וההכוונה מתחילת הדרך שלנו והלאה, לא מובן מאליו! יהי רצון שנזכה להגדיל את מפעל החסד והצדקה עשרות מונים, שנשמח את הבנים והבנות של הקב"ה ובזכות הצדקה נזכה לגאולה השלמה ברחמים בחיינו בימינו אמן ואמן! ארז ומאור, עמותת בצדקה תכונני (לכתבה הגדה של פסח מבית בצדקה תכונני shofar.tv/articles/15376).
כבוד הרב שלום שבוע טוב🌹קודם כל אני מודה לרב על הכל, אתמול בכניסת שבת בלחץ ב"ה בירכת את אימי, תודה. ביקשתי בנרות שבת שהשי"ת יתן לי סימן בתהילים שלא אדאג שקשור למילה של 'שופר' שאמא שלי תבריא בזכותך, ויצא לי תהילים (מז, ו) "עָלָה אֱלֹהִים בִּתְרוּעָה ה' בְּקוֹל שׁוֹפָר" ושמחתי ובכיתי שבזכותך אמא שלי תבריא . וב"ה השי"ת שומע בקולך כל כך. אמא שלי בדקה לחץ דם ויצא לה 167 ואחרי שעה בערך בדקה שוב ולפני אמרה: 'בזכות הרב אמנון יצחק יעבור לי!' הלחץ דם ירד ל144 תודה כבוד הרב. 🙂🙂 רציתי לפרסם את זה.
כל כך מודה לה' יתברך ולעוסקים במלאכה של אפלקצית הרב אמנון יצחק ללא ההפסקה, אין... ב"ה ממש לטהר את הלב והשכל מכל הטומאות שבעולם ומעניק שמחה ושלוות נפש לשמוע את הרב הקדוש הצדיק הפרוש והגאון שלנו (לכתבה shofar.tv/articles/15403 להורדה play.google.com/store/apps/details?id=tv.shofar.nonstop&pli=1).