קפיצת הדרך של אליעזר. למה? | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 07.11.2018, שעה: 21:40
הדרשה נמסרה במסגרת 'סעודת ראש חודש' בבית מדרש 'קהילות פז' בני ברק במחיצת כבוד הרב שליט"א.
הדרשה נמסרה במסגרת 'סעודת ראש חודש' בבית מדרש 'קהילות פז' בני ברק במחיצת כבוד הרב שליט"א.
- - - לא מוגה! - - -
נציב יום נועם בן אילנה עליה רוחנית בזיווג אגון וכשר עם צדיקה אשת חייל מכפס ולאלו שעדיין לא זכו השם ישלח להם זיווגם מהרה אמ בזכות הנציב יום לזיכוי רים אמן אמן
אנחנו מדברים בדיוק על זיווג של יצחק אבינו עם רבקה והשליח הוא אליעזר והוא מספר ללבן: "וָאָבֹא הַיּוֹם אֶל הָעָיִן" (בראשית כד, מב) מהלשון הזה מדייק רש"י שאליעזר אמר לבני משפחת רבקה היום יצאתי והיום באתי מכאן שקפצה לו הדרך זאת אומרת הארץ קפצה מהמהלך 17 יום היה להגיע והוא עשה את זה תוך שלוש וחצי שעות מקשים חכמי ישראל על רשי איך מוכיח הכתוב ואבוא היום אל ה עין שקפצה הדרך לאליעזר עבד אברהם אולי הוא יצא משם כמה ימים לפני כן ורק היום הוא הגיע אל העין אז הרב הקדוש מאפטא אומר בשם הבעל שם טוב בספרי הקבלה מובא שהשם הקדוש שבאמצעותו ניתן מבצע קפיצת הדרך זה שם א' וה' וו' וה יוצא מראשי תיבות של הפסוק את השמיים ואת הארץ וראשי תיבות ואבוא היום אל העין זה גם אותם ר ש תיבות של קפיצת הדרך על פי זה הסתמך רשי הקדוש בפירושו היום יצאתי והיום באתי מכאן שקפצה לו הארץ עכשיו איך אנחנו יודעים שאברהם אבינו מסר לאליעזר עבדות השם הקדוש הזה א' וה וו וה שזה שם שמסוגל לקפיצת הדרך יש לומר שהעניין רמוז בתחילת השליחות של אליעזר ויאמר אברהם אל עבדו ואשביעך באדוני אלוהי השמיים והארץ ורמז אברהם לעבדו בראשי תיבות אלוהי השמיים באלוהי הארץ על השם הקדוש הזה שאמרנו שהוא מסוגל לקפיצת הדרך וזהו שנאמר שם ויקח העבד ויילך וכל טוב אדוניו בידו הוא הלך כשבידו שם של קפיצת הדרך שזה א' וה וב' וה והמספר שלו זה טוב בגימטריה טוב אז זה כתוב וילך בכל טוב אדוניו בידו זה שם הקדוש הזה עכשיו ידוע ומפורסם גם בספרים הקדושים בשם הארי זכרונו לברכה כי השם הזה הוא גם שם הדעת והמחשבה הדבר הזה נרמז בדברי חכמים בגמרא בחולין צ א כתוב ויצא יעקב מבאר שבע ואחר כך כתוב ויפגע במקום כי מט חרן כשהגיע לחרן אמר אפשר עברתי על מקום שהתפללו בו אבותיי הכוונה להר המוריה ואני לא התפללתי בו כיוון שארה בדעתו קפצה לו ארץ וצריכים ביאור מה הקשר בין שם של הדעת והמחשבה שזה אותו דבר לבין השם של קפיצת הדרך שניהם א' וה וב ו אז נראה לבאר את זאת על פי מה שגילה לנו הבעל שם טוב זכותו תגן עלינו אמן אמן עיקר האדם זה המחשבה שבמוח לכן אדם נמצא תמיד במקום שבו מחשבותיו נמצאות אם הוא חושב תמיד על הבורא יתברך בבחינת שיוויתי השם לנגדי תמיד אז הוא נמצא תמיד עם השם יתברך אבל אם הוא חושב על הבלי העולם איך להשיג תאוות העולם הוא נמצא בתוך הבלי העולם על סמך הרעיון הזה מספרים פעם אחרי תפילת 18 ניגש הרב הקדוש רבי לוי יצחק מברדיצ'ב לחמה מתפללים ונתן להם ברכת שול מלכם שול מלכם זה אומרים בדרך כלל למי שבא ממרחק ותמהו המתפללים הרי הם לא נסעו לשום מקום אז הוא אמר להם בלשון קודשו הרי זה עתה לפני כמה רגעים הייתם במרחק רב בלייף ציג שם קניתם סחורה כי בעת התפילה במקום לכוון בפירוש המילים חשבתם על הנסיעה ללייף ציג מה לקנות כמה לשלם כיוון שאדם נמצא היכן שמחשבתו נמצאת אם כן חזרתם מלייפציג אז מגיע לכם שול מלכם שול מלכם אם כך ועיקר האדם זה המחשבה שבמוח מדוע כשאדם חושב להגיע למקום כלשהו הוא לא מגיע לשם בפועל אם איפה שהמחשבה נמצאת האדם נמצא אז למה כשאני חושב עכשיו נגיד שאני בנתניה אני לא בנתניה אז התשובה היא כך מצד המחשבה נמצא אדם מקום שהוא רוצה להגיע אבל הגוף הוא נפרד מהנשמה והוא חומרי והוא מעכב את האדם לכן לא יוכל להגיע למחוז חפצו בפועל אבל כל זה מדובר באנשים פשוטים שכל הגוף שלהם הוא חומר אבל ידוע שהאבות הקדושים זי כחו את חומר גופם לגמרי עד שהפך גופם לנשמה לא רק זה גם הגוף שלהם היה שכל ממש שכל כמו שאמרנו שיעקב סיכל את ידיו מה זה סיכל את ידיו הידיים שלו היה להם שכל לבד הם לבד הלכו ככה סיקל לכן כתוב לא שילב ולא ולכן אין שום מניעה ועיכוב מצד גופם כיוון שהוא זך ורוחני ולכן הם זוכים להיות בפועל במקום שבו המחשבה שלהם נמצאת זה מה שכתוב כיוון שהרה יעקב בדעתו קפצה לו הארץ הוא הרהר איך הוא עבר על הר מוריה ולא התפלל שם אז כיוון שדעתו הייתה על הר המוריה קפצה לו הדרך מיד ולא היה לו שום עיקוב מצד גופו ולכן קפצה לו הארץ עכשיו נבין את הדברים קצת יותר בספר הרוגות הבושם מובא רעיון נשגב על מה שדיק רשי ואמר ואבוא היום אל העין היום יצאתי והיום באתי מכאן שקפצה לו הארץ אז נקדים קודם לבאר מה שאמרו חכמים במדרש ויקרא אלוהים ליבשה ארץ למה נקרא שמה ארץ כיוון שרצתה לעשות רצון קונה ארץ מלשון רצון שהיא רצתה לעשות את רצון כונה כל המפרשים טמים הרי כל מה שברא הקדוש ברוך הוא בששת ימי בראשית הכל נברא לרצונם במה שונה הארץ שה זכתה לשם ארץ שרצתה לעשות רצון כונה והרי כתוב בגמרא בחולין ס כל מעשה בראשית בקומת נבראו בדעתן נבראו בצביונה נבראו ורשי מפרש שהקדוש ברוך הוא התייעץ עם כל מעשה בראשית אם הם מסכימים להיברא בצורתם ובדמות כפי רצונו יתברך וכולם הסכימו אז שאלת השאלה מה נשתנתה הארץ מכל הבריאה שהיא נקראה ארץ שרצתה לעשות רצון כונה אומר ערוגות הבושם כאשר בא הקדוש ברוך הוא אל הארץ הגשמית והחומרי שהיא הייתה שיא השפלות והתחתית של הארץ הדבר הכי נמוך זה הארץ שם יצר הרע ולט שם הוא מדיח את האנשים לעבור על רצון הבורא ושם הסתר הפנים הוא גדול מאוד אז יכלה הארץ לטעון שהיא לא מסכימה להיברא בצורה החומרית ולהיות רחוקה מהשם יתברך כמו שהמים התחתונים בכו כשהקדושים אותם הבדיל בין המים למים וחלק ניהו תחתו וחלק עליונים למה רחק אותם אז הוא פיצה אותם אחר כך ש מנסכים מהם על גבי המזבח וכולי אבל רואים שהמים התנגדו הם רצו להישאר קרובים לשם יתברך והארץ למרות כל הנחיתות הסכימה להיברא במדרגה העליונה והרוחנית כמו השמיים הקרובים אל השם כמו מיכאל תראה אם המצלמה זזה אך הארץ לא עשתה כך היא לא התנגדה אלא הסכימה בחפץ לב להיברא כפי רצון הבורא יתברך זאת למה כי היא השכילה והשיגה שכל אחד מן הנבראים יש לו תפקיד מיוחד שבגללו הוא נברא כך וכל אחד צריך לעשות את רצון הבורא לפי מהותו ולפי מה שהו לכן היא זכתה דווקא לשם ארץ שרצתה לעשות רצון כונה למרות המדרגה הנמוכה והשפלה בשלבי סולם של הבריאה כולה אז אנחנו קרוצי חומר חייבים ללמוד לקח נשגב מהארץ היא הסכימה בחפץ להיברא כרצון הבורא כך נוכל גם אנחנו לעמוד נגד יצר הרע שמבלבל ומשכנע אותנו שהיינו ודאי יכולים לעבוד את השם יותר טוב אם היינו עשירים אם היינו חכמים אם היינו זכרים והוא מנסה להסית ולהדיח אותנו שאנחנו במצב הנוכחי לא נוכל להגיע להישגים ול מעלות ולא נוכל לעבוד את הבורא בתנאים שאנחנו נמצאים לכן חיייבים ללמוד מן הארץ שהי סכילה בחכמתה להבין כל אחד מן הנבראים צריך למלא רצון השם לפי ערקו ומהותו כמו שברא אותו הקדוש ברוך הוא ועכשיו נבין פסוק מדהים בתהילים שאמר דוד המלך תהילים כא עיני בנאמני ארץ לשבת ע מדי הולך בדרך תמים הוא ישרת הקדוש ברוך הוא אוהב את אותם בני אדם שהם נאמני ארץ שהם לומדים מן הארץ למלאות את התפקיד שהוטל עליהם במצבם אלה נקראים נאמני ארץ הם נאמנים כמו שהארץ הייתה נאמנה לעשות את רצון הבורא וזה מה שממשיך בדרך תמים אנשים כאלה הם הולכים בדרך תמים בתמימות ובנאמנות בלי התחכמויות והם ישרתו ני אלה משרתי השם שבכל מצב שהשם הביא על האדם הוא עובד את השם ועושה את רצונו את העבודה הנפלאה הזאת מוצאים אצל העבד הנאמן אליעזר עבד אברהם כך אומר ערוגות הבוסים היייתה לו בת כל חייו חיכה וציפה למצוא עיילה איך לשדך אותה ליצחק בן אברהם וגם כששלח אברהם את אליעזר למצוא אישה ליצחק עדיין הוא חשב שאולי ייזכה להתחבר עם משפחתו של אברהם ריבו וישדר את בתו ליצחק וכפי שאומר רשי על דברי אליעזר אולי לא תלך האישה אחריי בתורה כתוב אולי בלי ו ש משמעות אליי זאת אומרת בת הזאת שהייתה לאליעזר היייתה ראוייה מצד תכונותיה ומעלותיה והוא רצה שא תנסה ליצחק אבל בא אברהם ואמר לו בני ברוך ואתה ארור ואין ארור מדבק בברוך פה היייתה לו כל הסיבה לאליעזר להצטנן מן ההתלהבות הנאמנה של אליעזר לאברהם אדונו שהרי עכשיו נתגלה לו שכל עמלו יגיעתו בחינוך בתו כדי שיזכה להתחבר עם אברהם היה לחינם אבל דווקא כאן מתגלה אליעזר במלאו הדרו לא נפל ברוחו לא נתן ליצר לקרר אותו אלא התלבש בזריזות נפלאה לקיים רצון אדונו וללכת למצוא אישה ליצחק עכשיו תראו איזה מתוק מדבש מה שרמז לנו רשי במתק לשונו אומר ואבוא היום אל העין מה אומר רשי היום יצאתי והיום באתי מכאן שקפצה לו הארץ מה זה אומר מגודל ההתלהבות והזריזות למלא את השליחות של אברהם זכה וקפצה לו הדרך בבחינת הבא לטהר מסייעין לו באותו יום הוא הגיע למרות שהוא זכה לקיטון של שופכין כשאמר לו בני ברוך ואתה ארור בן ארור מדבק בברוך מנין למד אליעזר עבד אברהם מדרגה נפלאה זו מתרץ רש מכאן שקפצה לו הארץ קפצה מול עיניו המדרגה הגדולה של הארץ הגשמית שהיא שיא השפלות והתחתית בכל הבריאה ולמה היא זכתה לקרא ארץ כי ה רצתה לעשות את רצון קונה וזה למרות הריחוק שלה מהקדוש ברוך הוא אליעזר ממש עשה מעשה הארץ ברגע שהוא הרגיש שהוא מרוחק אתה הרור אתה לא יכול להדבק בברוך רצה לעשות את רצון אדונו אברהם מכאן שקפצה לו הארץ העניין של הארץ שהיא בכל מצב רוצה לעשות את רצון הבורא זה שעמד לנגד עיניו נו אז אנחנו צריכים לייחל לעצמנו לעשות את רצון הבורא כמו שהבורא ברא אותנו ולהאמין בלב שלם שכל מה שעושה השם לטוב הוא עושה וגם אם אנחנו חכמים או לא גבוהי קומה או לא עשירים או עניים מצליחים או לא צריכים לעבוד את השם בכל מצב וללמוד מהארץ שהסכימה בחפץ לב להיברא כפי שרצה בורא יתברך ולעשות את רצון קונה בנאמנות ובתמימות עוד בעניין אליעזר עבד אברהם מספר ללבן ובתואל על השליחות למצוא את האישה ליצחק בן אברהם ואומר ואבוא היום אל העין פירש רשי היום יצאתי והיום באתי מכאן שקפצה לו הארץ שואלים חכמים זכרונם לברכה הקדוש ברוך הוא לא עושה ניסים בחינם מה היה צורך בקפיצת הדרך מה הבעיה שהוא ילך 17 ימים יגיע וכולי מה קרה מה חשוב היה להגיע באותו היום ולאיזה מטרה גם מספר אליעזר ללבן על הנס שהתרחש אז אומרים חכמים זכרונם לברכה על רבקה אמנו שהיא היייתה כשושנה בן החוחים היא הייתה טהורה צדקת אבל מוקפת בקוצים לבן אחיה ובתואל אביה ולכן זה לא פשוט פוט בכלל לחלץ את השושנה מבין החוחים שהרי בזכות השושנה ניזונים החוחים אף אחד לא משכה קוצים משקים את השושנה וממילא החוחים שסובבים אותה נהנים מהמשקה בדרך הזאת מסביר לנו הזוהר הקדוש את הלהיטות של כוחות הטומאה הסתרה אחרה למה הם רוצים מאוד ללקות ברשתם נשמות גבוהות וטהורות כי הם יודעים שכל זמן שם מחזיקים בנשמות האלה מובטח להם גם קיומם שלהם כי הם יונקים מן הקדושה ולכן הם לא מרפים מהנשמה האלה בקלות כך גם לבן ובתואל חש שרבקה מקור חיותם לכן לא רצו לשלוח אותם אליעזר הם ביקשו שתמתין עוד ימים או עשור לא ממהרים לשחרר אבל אליעזר דוחק כל עוד ש רבקה הייתה קטנה נתונה ברשות משפחתה אי אפשר היה לחלץ אותה משם אבל ביום שמלאו לה שלוש שנים היא הייתה אז בת שלוש שנים באותו יום על פי ההלכה היא נעשתה ראוייה לביאה לנישואין עכשיו נוצרה האפשרות לחלץ אותם מן הטומאה ולקשור אותה לעולם הקדושה שאליו היא שייכת אברהם שידע זאת ברוח הקודש שלח את אליעזר נתן לו שם של קפיצת הדרך וביום שמלאו לרבקה שלוש שנים כדי לגאול אותם משם בלשם כך נעשה נס קפיצת הדרך שהיא לא תשהה אפילו רגע אחד מיותר במחיצתם של הרשעים לכן מספר אליעזר ללבן ובתואל על נס קפיצת הדרך להוכיח להם שהשם עמו ושהם לא יצליחו למנוע ממנו את הוצאת רבקה מרשות לכן הוא אומר ואבוא היום אל העין היום יצאתי והיום באתי תדעו אלוהי אברהם עמדי ואי אפשר לעכב את רבקה אפילו לא לרגע אחד ולכן עשה לי סוד קפיצת הדרך יפה לא נגמר אבל רשעים הרי הם מפקפקים בכל מיני דברים והם לא מאמינים בניסים אז מה הם היו צריכים להגיד לו מאיפה אנחנו יודעים שאתה יצאת היום והגעת היום על השאלה הזאת יש כמה תשובות ונביא פה שתיים דבר ראשון על הכתוב התלת שרה אשת אדוני בן לדוני וייתן לו את כל אשר לו מעיר רשי שאליעזר הראה לבני משפחת רבקה שטר מתנה שנכתב בו שאברהם העניק את כל רכושו ליצחק בנו לכן הוא מספר להם את כל הסיפור ואומר וייתן לו את כל אשר לו והנה השטר חתום על ידי אברהם וכשהם מסתכלים בשטר מתנה נוכחו לדעת שבאמת קפצה לו הדרך למה כי בשטר כתוב את התאריך של היום הוא נתן את השטר מתנה עם תאריך של היום והם יודעים שהדרך היא 17 יום אז אם כן היום הוא חתם לו והיום הוא הגיע זו ראשונה הוכחה שנייה על הכתוב ויוצא העבד כלי כסף וכלי זהב ובגדים וייתן לרבקה ומגדנות נתן לאחיה ולאמה מעיר רשי מגדנות לשון מגדים זה פירות מתוקים הוא הביא עמו פירות מתוקים מארץ ישראל ואת הפירות האלה הוא הציג למשפחה וזה מוכיח בעליל שהיום הם נקטפו והיום הוגיע איתם כי 17 ימים בלי קירור להביא אותם בחום אז ודאי שרכבו או יראו רכובים או שיראו לא טריים ממילא רואים שהם נלקטו באותו יום ואם היה שועה בדרך היו מעלים ריקבון לא רואים מאכל אדם אז לכן צייד אותו אברהם אבינו גם בפירות מכאן שגם ידע שהוא יגיע ביום אחד ונתן לו את השם של קפיצת הדרך אחרת מה התועלת שאתה מביא לו פירות שירקבו עד שהוא יגיע 17 יום ודאי שירקבו אז לכן כל זה נסגר כפתור ופרח שהשידוך הזה משמיים וגם הם הסכימו בסוף שמשם נעשה הדבר וכך זכה יצחק אבינו לרבקה אמנו וכך זכה אליעזר העבד הנאמן שעשה מעשה הארץ זכה לצאת מכלל ארור להיכנס לכלל ברוך וזכה לעלות חי לשמיים כיוון שהוא ן את הנגיעה שהייתה לו לחתן את בתו והתגבר על הביזיון שהיה לו שנאמר לו שהוא מזרע ערור ועשה את השליחות בנאמנות זכה שנמני ארץ לשבת איתי עמדי אלה יושבים אלה שהם נאמני ארץ שהם ממש כמו שהארץ מוכנה כל תפקיד לעשות ואפילו הבזוי והנחות ביותר אלה זוכים להיות במחיצתו של הקדוש ברוך הוא אמן [מחיאות כפיים]
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות