עכו - כן כן כל הכבוד
תאריך פרסום: 10.04.2011
עכו 10-4-11
ערב טוב, בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירויח
בפרשת השבוע למדנו כמה דברים שיבהירו לנו על מה באים נגעים, צרות, מחלות בעיות וכו', והאם אורח החיים שבו אנחנו מתהלכים הוא אורח חיים הראוי לחיות על פיו.
ובכן, לאדם נדמה שהעולם מתנהג על פי כוחות גשמיים פשוטים, ואינו רואה ואינו מבין שהכוחות האלו הגשמיים הם רק מסובבים מכוחות רוחניים נסתרים שהם הסיבות להם, מה שאתה רואה שקרה באופן גשמי, תדע לך שמה שהביא את זה זה סיבה רוחנית. ז"א רוב בני האדם רואים את תהלוכות החיים ואת פגעי הזמן כמקרים טבעיים שמתרחשים כלפי הפרט או הכלל, ואינם יודעים שסיבת ושורש כל ענין הוא ענין רוחני.
אז בפרשה הזאת שלנו - פרשת מצורע, בנגעי צרעת, מסביר הרמב"ם בסוף הלכות טומאת מצורע בדיוק מה הנושא שלנו שאנחנו מדברים עליו. וכך הוא אומר: הצרעת הוא שם האמור בשותפות כולל ענינים הרבה שאין דומין זה לזה, ז"א תחת השם של צרעת, יכולים להיות כל מיני ענינים והם לא דומים זה לזה. שהרי לובן עור האדם קרוי צרעת, אם אדם עורו הלבין אז כולם קוראים לזה צרעת, ונפילת קצת שיער הראש או הזקן, פתאום נושר לבן אדם שערות בצורה לא ברורה או הזקן, זה גם קרוי צרעת. ושינוי עין הבגדים או הבתים קרוי צרעת. וזה השינוי האמור בבגדים ובבתים שקראה לו התורה צרעת בשותפות ה', אינו ממנהג של עולם, אלא אות ופלא היה בישראל כדי להזהירן מלשון הרע. שהמספר בלשון הרע משתנות קירות ביתו. אז כשעם ישראל היו בארץ ישראל, וכשהם היו במעלה הגבוהה ביותר אחרי שנכנסו לארץ מהמדבר, הקב"ה הנהיג אותם עם הענין האלוקי הזה, אבל בחוש הם ראו את הענין האלוקי בחוש, באות ופלא ומופת. וזה היה בשביל להזהירם מלשון הרע, שהמספר בלשון הרע משתנות קירות ביתו. אז פתאום בן אדם רואה שקערורות ירקרקות או אדמדמות בקירות הבית, והוא צריך להבין שהוא צריך לחזור בתשובה, מאותתים לו מן השמים. אם חזר בו, האיש חזר בתשובה, יטהר הבית, ואם עמד ברשעו עד שהותץ הבית, ז"א לא היתה ברירה הוא לא חזר בתשובה והנגע לא פשה, לא עזב את הבית, אז צריך לנתץ את החלק הזה שבו יש את הנגע, ואם הוא עדיין נשאר ברשעו והותץ הבית, אז השלב הבא מן השמים שמראים לו זה שמשתנים כלי העור שבביתו שהוא יושב ושוכב עליהם. ומתחיל להיות נגע בכל כלי העור שיש לו בבית, אם חזר בו יטהרו, ואם עמד ברשעו עד שישרפו - אין להם תקנה, משתנים הבגדים שעליו, עכשיו שלב אחר - עכשיו הבגדים שעל גופו מתחילים להשתנות. אם חזר בו - חזר בתשובה, מלשון הרע, יטהרו, ואם עמד ברשעו עד שישרפו כי זה התקנה שלהם, משתנה עורו שלו ויצטרע ואז הדין של מצורע שהוא מובדל ומפורסם לבדו, ז"א שמים אותו מחוץ למחנה בדד ישב, ואפילו טמאים אחרים לא יכולים לשבת עמו, עד שלא יתעסק בשיחת הרשעים, מי גרם לו? שיחת הרשעים שהוא היה מחובר אליהם, אז למה הרחיקו אותו? כדי שלא יתעסק בשיחת הרשעים.
ומהי שיחתם של הרשעים שגורמת לצרעת? הליצנות ולשון הרע. ועל ענין זה מזהיר בתורה ואומר, "השמר בנגע הצרעת" אז יש אזהרה מיוחדת בתורה, "השמר בנגע הצרעת". ומה כתוב שם? אחת מעשר זכירות שחייב כל יהודי ויהודיה לזכות בכל יום, כמו שכתוב בסוף התפילה עשר זכירות, אחת מהן זה "זכור את אשר עשה ה' אלקיך למרים בדרך" מה הוא עשה לה? היא קיבלה צרעת, היתה מבודדת מכל עם ישראל והיו צריכים להמתין לה שבוע ימים עד שהיא נרפאה.
הרי הוא אומר, התבוננו מה ארע למרים הנביאה שדיברה באחיה, מי זה אחיה? משה רבינו. שהיתה גדולה ממנו בשנים, היא היתה יותר מבוגרת, זה אחיה הקטן, והיא גידלה אותו על ברכיה, והיא סכינה בעצמה להצילו מן הים, כשהוא היה בתיבה, והיא לא דיברה בגנותו, אלא טעתה. מה היתה הטעות? שהיא השוותה את משה רבינו לשאר הנביאים. והוא לא הקפיד על כל הדברים האלו, שנאמר "והאיש משה עניו מאד" ואף על פי כן נענשה בצרעת. שמעתם? האות הגדולה מדברת על אחיה הקטן לטובתו, לא בכוונה לפגוע בו, והוא לא מקפיד עליה, והיא סיכנה את חייה בשבילו, והיא גידלה אותו על ברכיה ולמרות כל זאת אם היא הצדקת הזאת מרים הנביאה שבזכותה הוא בכלל חי, כי היא אמרה לעמרם שגירש את אמא שלה שיחזיר אותה, כי הוא גוזר יותר מפרעה, הוא גזר רק על הזכרים ואתה גוזר על הנקבות, אז כל הולדת משה זה בזכותה, למרות זאת כיון שהיא דיברה בו לשון הרע היא לקתה בצרתה. והתורה מזכירה ומזהירה, שחייבים לזכור אחת מעשר זכירות בכל יום את נגע הצרעת שלקתה מרים, קל וחומר בבני אדם הרשעים והטפשים שמרבים לדבר גדולות ונפלאות, אז ודאי שהם ילקו.
אז אם יאמר אדם כן, אני רואה שהרבה אנשים מדברים לשון הרע אבל הם לא לוקים, כבר ענה על זה הח"ח זצוק"ל, ואמר שהקב"ה ממיר את הצרעת בעניות, כי מצורע חשוב כמת, ועני חשוב כמת.
לא בכדי יש רבע מיליון יהודים פה בארצנו שאין להם מה לאכול. עניים ממש מרודים. זה מה שהתפרסם היום, מכל מקום יש גם מיליון וחצי מובטלים בערך, המצב לא סוגה בשושנים, אבל זה לא רק עני כזה, יש גם עני בדעת שזה עוד יותר גרוע, ויש מי שחשוך בנים זה גם כן נחשב כמת, ובעל יסורים זה גם חשוב כמת, אז הקב"ה ממיר את דיני הצרעת בנגעים אחרים. וחולה סרטן זה ממין הצרעת, כיון שבדיוק מה שכתוב במצורע אצלנו בתורה מתקיים באלה שלוקים במחלה זו ושליש מהאוכלוסיה הישראלית לוקה בזה, שליש. כל אדם שלישי. ז"א הוא מתקרח ונושרות לו השערות והכל, בדיוק כמו שכתוב במצורע. אז ז"א גם שמים אותו בבידוד בהרבה מקרים, בדיוק כמו שפה. אז שאדם ידע שהדברים לא פשוטים ואם התורה מזהירה הדברים מתקיימים. לפיכך ראוי למי שרוצה לכוון אורחותיו להתרחק מישיבתם של הרשעים ומלדבר עמהם כדי שלא יתפס אדם ברשתם בסכלותם. וזה דרך ישיבת הליצים הרשעים, איך זה מתחיל? בתחילה מרבים בדברי הווי, דברים על כלום וכלום, כענין שנאמר "וכל כסיל ברוב דברים" ומתוך כך באים לספר בגנות הצדיקים, כענין שנאמר "תאלמנה שפתי שקר הדוברות על צדיק עתק". ז"א הם ממשיכים ומדברים כבר על צדיקים. ומתוך כך, יהיה להם הרגל לדבר בנביאים, ולתת דופי בדבריהם, כענין שנאמר "ויהיו מלעיבים במלאכי האלהים ובוזים את דברו ומתעתעים בנביאיו" ומתוך כך באים לדבר באלקים וכופרים בעיקר. כמו שנאמר "ויחפאו בני ישראל דברים אשר לא כן על ה' אלהיהם". מה זה ויחפאו - בודים דברים ומסתירים דברים כלפי ה'.
והרי הוא אומר, הפסוק אומר "שתו בשמים פיהם ולשונם תיהלך בארץ", מי גרם להם לשית בשמים פיהם, לשים את הפה שלהם שבשמים ולדבר כלפי שמיא? לשונם שהלכה תחילה בארץ, וזוהי שיחת הרשעים שגורמת להם ישיבת קרנות, אלה שיושבים ישיבת ברזילי - על הברזלים, וישיבת כנסיות של עמי הארץ, גם בבתי כנסת של עמי ארצות מדברים בתוך הבית כנסת שיחות חולין ואחרות, וישיבת בתי משתאות אם שותה שכר שזה פשוט כששותים הוא מרבה את התולעים בגופו, לפי המבט הישר והמרחיק ראות, אז כל תוספת של בשר בגוף היא הוספת רימה ותולעה ותו לא. היום העולם יודע שמה שרוב העולם מתהלך עם תוספת של עשרים שלשים קילו, זה המחלה הכי קשה לגוף האדם מה שמקצר את חייו של האדם, וכך הוא ממהר להגיע לתולעים שהם פשוט יהנו מהתוספת, יהיה להם יותר מה לאכול תקופה יותר ארוכה.
כמה בן אדם א וכל ביום? שלש קילו בערך עם שתיה, כפול 365 יום בשנה, אז הוא אוכל למעלה מטון, ואם הוא חי מאה שנה - מאה טון, זה אניה שעברה לו דרך הפה, וכמה הוא מת? חמישים שישים קילו, וגם זה רק למאכל לתולעים, אז איפה כל הכסף שהוא בזבז כל ימי חייו ומה שעשה והשקיע ודאג שזה יהיה עם פטרוזיליה וזה יהיה עם שמן זית ועם זיתון למעלה, בשביל מי דאגת, לתולעים? בן אדם לא נותן דעתו אפילו מה הוא עושה. אז כל תוספת זה רק לתולעים. הנאה של רגע אכילה, היא אפס ולא כלום.
עוד דבר אומר הלל, מרבה נכסים מרבה דאגה, רק עני יכול לחיות בשלוה. אם יש לאדם קנין כלשהו, ישר מתוספות לו דאגות. העני מה צריך להשיג? פת לחם, פת לחם חרבה הוא רגיל, זהו, כמה זה? כמה שקלים. נו, אז אי אפשר להסתבך עם זה כל כך, נכון זה מצב לא נעים, אבל הרבה יותר רגוע. אדם שיש לו אוטו חרתה ברטה מודל 72, הוא לא סוגר בכלל את הדלת, הוא לא סוגר את החלון, אדרבא שיגנבו. אבל אחד שי שלו מרצדס חדש כל הזמן הוא קופץ לחלון שלא שרטו לו, למה הו אלא יכול להיות מרוב כסף שי שלו - יש לו דאגות. אז כל כמה שמרבה נכסים, ודאי שהוא מרבה דאגה. הפועלים הולכים לחופש והוא צריך לשמור על העסקים ועל המפעלים והכל, והוא לא מאמין לאף אחד, וכל החיים שלו מחובר למצלמות, מסתכל פה מסתכל שם המפעל ההוא, כל הזמן הוא סורק סוקר את הכל, לראות שהכל בסדר. מי אמר את זה? הלל. הלל הזקן כבר אמר את זה מראש.
האדם מאבד את שלות חייו ונעשה עבד נרצע לשמירת ממונו, שקוע כולו בדאגה וחוסר בטחון וכך הלאה.
ואח"כ מה אומר הלל? מרבה נשים מרבה כשפים. פעם היה אפשר להרבות נשים, היום לא נותנים, וממש עשו חסד. אבל מכל מקום, הם היו מכשפות אחת את השניה מקנאה, גם היום יש דברים כאלה, ועושים את הכל מהקנאה אחת לשניה, אז מי שמרבה נשים הוא אומר, אתה חושב על צד מסוים, אבל קח גם את הצד השני מה זה יגרום לך- שכל אישה צרה לחברתה ויתרבו הכשפים ותפסיד מכל הכיוונים. כל תוספת קניני העולם הזה גורמים צרות לאדם בין לנפשו בין לגופו, שהרי חיים מאושרים נוצרים דוקא אם קיימת באדם מעלת השלוה והבטחון, ואילו מי שהרבה מקניני העולם הזה, אך פחד ודאגה מנת חלקו. אבל התנא מגלה לנו את הסוד של ההצלחה, מה הסוד של ההצלחה? מרבה תורה מרבה חיים, מרבה ישיבה מרבה חכמה, מרבה עצה מרבה תבונה, מרבה צדקה מרבה שלום, קנה לו דברי תורה קנה לו חיי העולם הבא. זה הצד השני. לזכות בחיים הדרך לכך זה התורה הקדושה, ללון בעומקה של הלכה, לתרץ את דברי הרמב"ם בהלכה פלונית, פה יש חדוות חיים אמיתית, אושר זך ונקי בלי דאגה ובלבול. אשריך בעולם הזה וטוב לך לעולם הבא. בדרך הזו שכל החיות של האדם היא רק בחכמה, הוא מתפתח ועולה, הוא מרבה עצה ומרבה תבונה, ההיפך מעמי הארץ השקועים בחיי החומר שכל זמן שהם מזקינים דעתם מטפשת עליהם.
החיים עצמם מורים לנו את הטוב ואת הרע, מה קיים ומה חולף, מה דמיוני, מה אושר אמיתי לבחור בו ומה מזויף להתרחק ממנו. אם נסתכל במבט אמיתי וחודר, נגיע להכרה שצריך למאוס ברע ולבחור רק בטוב. אבל כדי לזכות למבט חיים כזה צריך להמצא תמיד במתח רוחני. כמו שכותב רבינו יונה בשערי תשובה, בני, הזהר לשוב בכל יום - לשוב בתשובה, ונפשך לטהר, בלעדי תחזה סיבה מעוררת, אתה לא צריך לחכות עד שיתנו לך איזה משהו לעורר אותך, וילדי יום יקושון מחשבותיך כי תזכור את בוראך והיה לך זכרו למשיב נפש, ומיראת ה' ואהבתו והבושה מלפניו תוסיף מעלה תמיד. במחשבות יש הרבה מוקשים שמכין יצר הרע, אז לכן צריך לזכור את הבורא, ואם זוכרים את הבורא הוא זוכר אותך, זה ברור, והוא יהיה לך למשיב נפש, ואם יש לך יראת ה', אהבה מה' ובושה מלפניו, תוסיף מעלה תמיד. בחיים כאלה של תוספת מעלה תמיד משמשים חיי העולם הזה ספר מוסר למתבונן בהם. ז"א אם אדם יסתכל עכשיו על העולם בחוץ, מההבלים שהוא רואה, שהכל ללא תכלית, יגיעה לריק, שום דבר לא נותר לאדם המתאמץ, כלום, אפילו זכר לא ישאר לו. תראו כמה מלוים את החילונים אלה שהיו רחוקים מתורה בלויה, אם יש אוטובוס אומרים היו המונים, אם שני אוטובוסים - מיליונים, אם היו אלף ווי ווי ווי היה צריך להיות רח"ל איזה פיגוע של מישהו קטן שהלך וזה מזעזע את כולם ואני לא יודע מה. גדולי ישראל ש נפטרים, כל לויה 300-400-500 אלף איש. ולא מדובר על אנשים מפורסמים שמתובבים ברחובות או זה, לא היה להם תכניות בפריים טיים בטמבלויזיה הישראלית, לא השמיעו אותם בשום גל, שום דבר, הם ישבו ספונים בתוך ביתם למדו תורה וכל העולם מכיר אותם. כל העולם מכיר אותם אפיו שלא מכיר אותם. למה? כי אלה חיי האמת, ואם פה מלוים אותם כל כך הרבה אנשים שהם קשי יום וקשה להם להגיע ללויה והם צריכים לעזוב את העבודה וכל הדברים ומגיעים כמות כזאת, מה מחכה להם בעולם האמת שיודעים את ערכם האמיתי, כי פה בני האדם לא מפרגנים באמת ברצינות, גם אם אתה יודע שפלוני הוא מאה אחוז, אתה מוריד לו איזה תשעים שמונים אחוז ככה בקלות, שיהיה בטוח שאתה לא טועה ומפריז, אבל בעולם האמת - מה מחכים, משלחות משלחות מלאכי מעלה יוצאים להקביל את פניהם של הצדיקים שמגיעים, ולרשעים שמגיעים אותו דבר, רק מלאכי חבלה. אז נשאלת השאלה, מה אתה כל כך עובד ועמל כל היום? מי שלא יודע, בסוף כורכים את האדם בתכריכים, ומחבר'ה קדישא ביררתי והם אמרו שלא עושים כיסים בתכריכים, למה? כי לא לוקחים כלום. אז מה טרח אדם? עבד, קנה עוד שטח, בנה עוד דירה, קנה עוד שתי מכוניות, שיפר פה, ניפח שם, גדל התפתח מת, מי לקח? מי שלא טרח. אז בשביל מה עבדת? בשביל ההוא? איזה טמבל. ומה בשבילך? היית יכול לקחת את כל זה ולהעביר אותו לעולם הבא בשבילך. אבל הוא היה טרוד כי הוא חשב שיש רק עולם הזה והוא לא זכר שהוא יצא, הוא גם לא זכר מתי, אז לכן הוא המשיך לדאוג עוד עד הרגע האחרון.
נו, זה לא כסילות? הרי כולנו יודעים שזה המצב וזה התהליך, אז למה אנשים לא מכינים? למה הם לא מכינים את הרגע שהם עוזבים והם צריכים לקחת לעצמם. זה הפטנט של יצר הרע. להטריף את הבן אדם בהישגיות, בקנאה, גאוה, כוחי ועוצם ידי, אני גם אוכיח לכולם, אני אהיה אמביציונר, אני אראה, אני אעשה אני אפעל, כל העולם יגיד כן, כן, כל הכבוד, יה יה. מסכן, מסכן. כמה הוא משתדל וכמה שהוא ישתדל תמיד יהיה מישהו יותר טוב ממנו, ואז הוא ימשיך עוד עוד, עוד, נו ו - כל זה אתה מכין למישהו אחר, חבל.
לכן יהודים יקרים, תזכרו, אל תלכו שבי אחרי היצר הרע כי הוא רע. ומי שאומר שהוא רע זה הקב"ה, וה' מעיד עליו שהוא לא רע, הוא ה-רע, אין יותר רע ממנו בבריאה, לא נברא בבריאה יותר רע ממנו, שהאנשים הכי רעים, הכי רעים, הכי מושחתים, הכי חיות אדם, הכי מה שתגידו, הוא גם קבר אותם. אתם מבינים מה זה? הרע הזה מה הוא יודע לעשות, אף אחד לא נחלץ מידיו, חוץ מהאבות הקדושים ועוד צדיקי עליון וכו' וכו', שנלחמו איתו כל ימי חייהם עד שהכניעו אותו והפכו להיות יצר הטוב שלהם. אבל אנחנו אם לא נוכל להפוך אותו אוהב שלנו, לפחות נרחיק אותו מלהיות אויב שלנו, זה נקרא לכפות את היצר הרע, לכפות עליו כמו שכופים כלי על משהו שלא יזיק, אז לפחות שנדע איך להשמר ממנו ולא ליפול במוקשים שהוא מכין לנו בכל יום מבוקר ועד ערב.
עד כאן דברי הפתיחה שלי, ולמי שיש שאלות בבקשה.
ש. לא שומעים
הרב: נטילת נשמה, כן
ש. לא שומעים
הרב: לא, זה אתה עושה מרצון, זה לא מן השמים, בשמים כתוב אין אדם נוקף אצבע למטה אא"כ מכריזין עליו מלמעלה, נקיפת אצבע זה כשיוצא לאדם דם, נגיד שנכנס לו קוץ, גם זה בי"ד למעלה יושב ואומר מתי זה יקרה, כמה יצא לו דם, מה עומק הקוץ שיכנס, מתי יצא, מתי יפסקו הכאבים וכו', אבל זה כשזה נעשה מלמעלה. כשאדם עושה את זה לטובת האחר, זה לא מדובר.
ש. לא שומעים
הרב: לא כל כך פשוט, ואני אסביר. מה זה לא מוכן, אתה מדבר על אדם חילוני כופר שלא רוצה לקבל ברכה כי הוא לא מאמין ועזוב אותי מהשטויות וכו', נכון?
ש. אכן כך
הרב: אכן כך, אדם כזה לא ראוי לברכה
ש. גם אם זה האבא
הרב: גם אם זה סבא.
כן, בבקשה.
ש. לא שומעים
הרב: אין דבר כזה בעולם.
ש. לא שומעים
הרב: אין דבר כזה בעולם
ש. לא שומעים
הרב: אין דבר כזה בעולם, הקב"ה לא עומד עם סטופר כמו שאתה עומד לו, אם הוא היה עומד עם סטופר כשאתה עשית עבירות אז לא היית יכול לשאול את השאלה, אז אל תעמוד לו עם סטופר מתי הפתח נפתח.
ש. לא שומעים
הרב: אין דבר כזה. אין דבר כזה לעולם. אני חזרתי בתשובה ושבע שנים הייתי עני מרוד, והייתי בטוח במאה אחוז שכל המקיים את התורה מעוני סופו לקימה מעושר, כמו שקראתי האמנתי, אבל לא עבדתי עם סטופר, כי קראתי גם שהקב"ה עד שהוא נותן ועד שזה הוא מנסה את האדם וממתין לראות אם זה קיים ועקבי וכו', ואתה ודאי לא במדרגה ולא אלה שאתה מספר עליהם לא במדרגה של אברהם אבינו שהיה צדיק יסוד עולם ורגל במרכבה וכל העולם בזכותו קיים והוא רק בגיל 75 אחרי שהוא שיגע את כל העולם וגייר אותם, רק אז הקב"ה נגלה אליו ואמר לו לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך, והתחיל איתו עם סריה של עשר נסיונות שהסתימה בגיל 137, ואחרי שהוא אמר לו לעקוד את הבן את יצחק, אז הוא אמר לו "עתה ידעתי כי ירא אלקים אתה". הבנת? והוא לא עמד לקב"ה עם סטופר.
ש. לא שומעים
הרב: כל הנסיונות האלה זה בשביל לרומם את האדם, כמו להרים נס - נס זה דגל, נס להתנוסס, כשאדם מגיע חילוני לצבא והוא היה חי חיים של הוללות, פתאום שמים לו נעלים גבוהות, כבדות, ובגדי דגמ"ח משהו כזה עם שרוול, אתה יודע רחב, ואיזה כובע טמבל על הראש, כשהוא מסתכל במראה הוא אומר טוב שאמא שלי לא רואה אותי, וישר מתחילים איתו אימונים ותוך חודש ימים מקפיצים אותו על קירות והוא עולה גדרות ודורכים עליו ומה לא עושים לו, והוא צריך לעבור טירונות והוא לא בנוי לזה, בא הנה הנסיונות האלה ולא לישון וארבע שעות, ומקפיצים אותו למסע אלונקות באמצע הלילה ושמירות, ומה זה השגעון הזה, מה קרה לכם, יש שלש שנים קח את זה לאט לאט, ועושים ממנו חייל. אתה שמעת חייל אומר בא הנה אני לא יכול לעמוד בנסיונות האלה, אני לא יכול זה.
ש. לא שומעים
הרב: אתה עובר מתוק עכשיו את החיילות שלך, אתה מתחייל אצל הקב"ה, אתה "ברך ה' חילו" אתה הופך להיות מהחיילים של הקב"ה, אז מה חשבת שהיצר הרע יוותר לך, עד עכשיו היית בצד שלו פתאום אתה ערקת לו, אז הוא מחפש לחבל לך בכל נסיות שלו לשים לך רגל, מה חשבת? קודם היית בצד שלו אז הוא נתן לך חופשי על הבר, תעשה מה שאתה רוצה, הצליח אותך בכל ענין, הלך לך. התחלת לחזור בתשובה - התחיל לצמצם לך, הביא לך נסיונות, כל מה שאתה רוצה לברוח ממנו הוא מביא לך בקלות, כל מה שזה נותן לך נגד, כל מה שאתה רוצה להתחזק מעליבים אותך, כל מה... הוא יודע לעבוד חבל על הזמן. אבל זה רק תקופה קצרה, אחרי שהוא רואה שיש לו בחור רציני כבר קשה לו, ובפרט שאתה מושך אותו לביתה מדרש, שמה אתה נותן לו בראש חבל על הזמן. הוא לא יכול לשמוע את התורה, לא יכול, אז תייבש אותו בחוץ שיחכה.
ש. לא שומעים
הרב: בטח, נכנסת עם יצר הרע.
ש. לא שומעים
הרב: כשנכנסים לבית מדרש סוגרים את הפלאפון כי משמה הוא נכנס, מה חשבת? הבנת עיוני? תהיה בריא. כן. שאלה לגברת מאחורה, כן.
ש. שלום
ש. לא שומעים
הרב: אם אני אדבר רוסית ככה אני אהיה מאושר.
ש. לא שומעים
הרב: לא. זה צורך שהוא צריך לעשות לצורך בדיקה.זה לא שמן השמים נתנו לו את זה כמכה, אבל הסכרת מזכירה לבן אדם שהוא צריך לתקן את עצמו גם כן, כי זה גם כן מסוג נגע מסויים שפוגע באדם. אדם צריך לתקן את עצמו. אז אחד מהדברים שאומרים לדוגמא בסוכרת זה להוריד במשקל,
ש. לא שומעים
הרב: נכון, כי זה כבר איך קוראים לו מצב חמור, אם היו מתחילים בהתחלה אז לא היו מגיעים למצב כזה, אבל המטרה היא להוריד כמה שיותר מהתאוות, כי בן אדם כל הזמן מחובר לתאוות והוא צורך אותם בלי הגבלה, כל זמן שהוא נהנה הוא צורך וזה הבעיה. אדם צריך להיות מאופק ולדעת מה כן ומה לא ובמינון הנכון.
ש. לא שומעים
הרב: זה לא נכון.
ש. לא שומעים
הרב: שמעת חלק וחלק לא. על שלשה פשעי ישראל ועל ארבעה לא אשיבנו. יש פשעים שאדם עושה אז עוון אבות על בנים על שילשים ועל ריבעים לשונאי, אם האדם עושה מעשה אבותיו שהם לא בסדר וממשיך והוא נקרא לשונאי, אז מצטרף העוון של הראשונים עליו, כיון שאצלו זה כבר יותר קל מאצלהם, אצלו זה כבר הופך להיות בטבע ממילא הוא מקבל את המכות. אבל אם זה לא אשיבנו, אם אשיבנו - אם הוא שב בתשובה, אז הוא כבר לא מחובר לאלה שהיו לפניו, הוא מפסיק את מה שהיה עם הקודמים והוא מתחיל דף חדש כתינוק שנולד. הבנת? אז אם את חוזרת בתשובה לדוגמא ומקבלת עלייך צניעות ושומרת מצוות מהיום בכל, אין לך שום קשר לקודם, ונפתח לך דף חדש גמור לגמרי. את רוצה לזכות לכזה דבר בקלי קלות כזאת?
ש. לא שומעים
הרב: אני אגיד לך איך,
ש. לא שומעים
הרב: לבד, יש לך הזדמנות, הנה הערב. ואם את רוצה הכוונה אני יכול לדאוג שידברו איתך וידריכו אותך ויכוונו אותך ויקחו אותך לשיעורים ויסבירו לך וילמדו אותך והכל אין שום בעיה, החיים מתחילים מהרגע, את רוצה? הנה אני נותן לך כבר כיסוי ראש.
ש. תודה.
הרב: אה, את עוד לא התחתנת אף פעם? אז שיהיה לך למזל ולחתן בקרוב, את מסכימה לחזור בתשובה, כן? מוכנה. אז בבקשה להעביר את הטלפון שלך לרב ואנחנו ניצור איתך קשר. יופי נפלא, מגיע לה מחיאות כפיים. כן, שאלה נוספת. אם אפשר להעביר את המיקרופון לבחור כאן בשחור לבן ממול.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. זה נכון שהגאולה תהיה שנה הבאה?
הרב: הגאולה אנחנו מצפים לה עוד הערב, ואנחנו לא רוצים לדחות שום דבר, אנחנו מחכים לישועת ה' כהרף עין. אין תאריכים מדויקים בשביל להגיד מתי תהיה הגאולה, מי שיודע מתי שתהיה ואין כאלה, לא היה אומר, ומי שאומר לא יודע. יש לך מספיק זמן בינתיים לחזור בתשובה רציני אם אתה רוצה להספיק, אתה רוצה להספיק?
ש. כן
הרב: נו, אני אביא לך ציצית? בא. מי עוד רוצה ציצית? בואו, בואו לפה, בואו. אין הרבה, אין הרבה. מהר, אין הרבה, אין הרבה, מהר.
ש. לא שומעים
הרב: צריך עקביות.
ש. לא שומעים
הרב: צריך עקביות קודם כל, שאדם לא יוותר על עקביות, לקבוע זמן מסוים שאדם מתייחד עם הקב"ה, זה קודם כל. דבר שני, אם יש לך את האפשרות ללכת מדרשיה לתקופת מה זה נקרא זינוק בעליה, זה ממש גורם לבן אדם להכיר את הכל מקרוב ולהיות בסביבה תומכת, ממילא קל יותר לקבל החלטות. אבל אם בן אדם נמצא בסביבה שבעיקרה היא מנוכרת והוא כמו ערער בערבה בודד, זה קצת קשה. אז לכן אם אין תמיכה ואין חברות שגם כן הולכות בדרך זו, קצת יותר קשה להתמודד, ולא כולם חזקים. אז לכן מה עושה האדם? הולך לחברה כזאת, הולך לסביבה כזאת, שמה הוא מקבל את הגיבוי, עובר תקופה עד שההחלטות אצלו ברורות, הוא הופך להיות כבר כזה, ממילא הוא כבר יכול לחזור למקומו וגם יכול להשפיע על אחרים. אבל אם קשה לו הוא חייב להיעזר בחברה תומכת. בהצלחה.
כן, תן לבחור פה שורה שלישית, בבקשה
ש. לא שומעים
הרב: אז הנה נפלא, לא צריך ללכת רחוק, הנה כבר יש פה, תעמדי איתה בקשר נפלא.
כן, שאלה ליהודי פה בשורה שלש.
ש. לא שומעים
הרב: יש כמה דברים שראינו אצל מלאכים שהם שינו, ואמרו על עצמם וייחסו לעצמם כל מיני דברים, כמו המלאכים שאמרו אנחנו משחיתים, משחיתים אנחנו בסדום ועמורה.
ש. לא שומעים
הרב: תראה, הכוונה של המלאך, או של האדמה, הכוונה היתה טובה, אבל גם כוונות טובות כשמתכוונים לעשות, כמו אדם הראשון שהתכוון גם לטובה, כי הוא רצה להגידל את הנסיון שלו, ועי"ז שהוא אומר מה אני צריך להשמר רק מדבר אחד זה בעיה, כשיצר הרע מבחוץ ואני ככה, אז לכן הוא אכל מהעץ הדעת, מתוך הבנה שזה יגרום לו שהנסיון שלו יהיה יותר גדול, וממילא יהיה קידוש ה' יותר גדול, אבל גם הוא שגה וגם הוא טעה. גם הנחש עשה קצת יותר ממה שהוא צריך לעשות, וגם היום הוא עושה מה שצריך לא לעשות, אז הוא אמור להגיד לאדם לעבור עבירה והוא גם מצייר היום את הדברים בתור מצוה, אז גם זה הוא עושה יותר מידי, אז יש הרבה דברים בענינים האלה, והדברים הם עמוקים וסודות גדולים למה נעשים הדברים האלה, והקב"ה מניח אותם כי הם צריכים להוביל את העולם למה שהוא צריך להגיע לפי החשבון הידוע לקב"ה.
ש. לא שומעים
הרב: איזה תשובה יש לו? אם הוא עוד יכול לחזור למה שהוא היה, אז הוא צריך לשוב בחזרה למה שהוא היה, אם הוא לא יכול לחזור הוא יחזור בגלגול.
ש. תודה רבה
הרב: תהיה בריא.
כן, תן ליהודי פה
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. לא שומעים
הרב: לא לחלחל כלום, ובעזרת ה' יתברך אם אתה רוצה לשלוח איזה בת שמסוגלת לדבר איתה בענינים האלה, לא לא חברות שלה הם כמוה, אתה צריך למצוא מישהי קרובת משפחה שלך או משהו שאתה יודע שהיא חזקה, יכולה באיזושהי דרך להגיד לה א' ב' ג', או לשלוח לה את האנציקלופדיה, או לראות איזה תחבולה
ש. לא שומעים
הרב: אולי מישהי תיקח אותה לסמינר במתנה, מישהו יממן את זה והיא תלך,
ש. לא שומעים
הרב: לא, אני מאמין שבערכים יתנו לה, אבל אתה צריך לדעת, לוקחים אותה לבית מלון בחינם על חשבון הדתיים, ואז היא תשמע הרצאות ויכול להיות שהיא תחזור בתשובה.
ש. לא שומעים
הרב: בטח, מה זה, וגם הנה יש מדרשה פה שאומרים, אולי יזמינו אותה לדרשה, לא היא - מישהי שתגיד לה בואי נלך נעשה שבת, צריך למצוא איזה תחבולה, אבל שאתה תהיה איתה בקשר זה לא טוב, לא טוב בשבילך.
ש. לא שומעים
הרב: למה הם מכבים לו את הפלטה?
ש. לא שומעים
הרב: אה, דווקא הם נלחמים? הבנתי, אז קודם כל יכול לא לאכול שם, שתיים יכול לאכול קר, וההורים לא יכולים למנוע את הילד מלשמור שבת.
ש. לא שומעים
הרב: השבת קודמת, והקב"ה קודם ויש על זה פסוק מפורש "איש אמו ואביו תיראו ואת שבתותי תשמורו אני ה'" - שלך ושל אבא שלך של אמא שלך ושל הסבא שלך גם, אז לכן
ש. לא שומעים
הרב: כן, הקטע עם האנטנה זה
ש. יש בזה ענין?
הרב: יש, יש בזה ענין, אי אפשר להוריד אתה כובע בלי האנטנה, אז ככה אתה מרים תופס והופ זה יורד.
ש. לא שומעים
הרב: בטח שיש ענין, למה עשו לך פה מאחורה בחולצות ובזה שאפשר לתלות על הקולב? כן, אותו דבר. תהיה בריא.
כן, תן ליהודי פה שורה ראשונה
ש. לא שומעים
הרב: לשים מצלמה ממול
ש. לא שומעים
הרב: תוכל לתפוס את מי שהוריד קודם כל,
ש. לא שומעים
הרב: תלונה במשטרה.
ש. לא שומעים
הרב: שתיים אתה רוצה שלא יורידו? אפשר להשקיע את המזוזה בפנים. ז"א חורצים בתוך העץ, ושמים ומשקיעים את זה וסוגרים עם זכוכית עבה מאד ולא צריך שזה יהיה בחוץ בולט, גם אם זה בפנים אפשר לנשק כך ואין שום בעיה
ש. תודה
הרב: תהיה בריא.
תן לבחור שם כן ממול.
ש. לא שומעים
הרב: איך אתה מתעלה בבין הזמנים. אז קודם כל זה חשוב מאד שאתה יודע שצריך להתעלות, ואתה יודע גם שאסור לבזבז את הזמן בבין הזמנים לכן אתה רוצה להתעלות בבין הזמנים, ואתה יודע גם שבין הזמנים זה זמן שיצר הרע רוצה לבלבל את המח, אז כבר אתה מצב טוב. ואיך מתעלים בבין הזמנים? נכנסים לבית המדרש וקובעים חברותא עם מישהו באופן קבוע, ובאים ולומדים ולא מבזבזים אתה זמן.
ש. תודה רבה
הרב: תהיה בריא.
כן, שאלה נוספת, כן הנה בחור פה באמצע.
ש. לא שומעים
הרב: שלום וברכה
ש. לא שומעים
הרב: פשוט מאוד, מי שנולד לאמא יהודיה הוא יהודי
ש.לא שומעים
הרב: מה זה קשור לציוני?
ש. לא שומעים
הרב: לא אני אמרתי את זה, זה אמר אחד מהוגי הדעות של הציונות שאמר שבמקום הריסת היהדות מתחילה הציונות, ז"א הציונות נבנית על חורבות היהדות, צריך להחריב את היהדות בשביל שתתקיים הציונות כי הן לא יכולות לדור ביחד, כי ציונות זה ההיפך מן היהדות לשיטתו של ההוגה דעות הזה. הבנת? יהודי אתה תהיה בכל מקום, בטורקיה, ביפן, בסין, בשינה, אתה ער, באפולו, איפה שלא תהיה אתה יהודי, גם בקבר אתה יהודי.
ש. תודה רבה
הרב: תהיה בריא.
כן, שאלה שורה ראשונה
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. לא שומעים
הרב: אתה אוהב קבוצה מסוימת?
ש. כן
הרב: והיא משחקת כל הזמן באותו מקום?
ש. כן
הרב: אל תהיה בסביבה בכלל
ש. לא שומעים
הרב: אני יודע, אז אל תהיה, אל תהיה בסביבה, תפסיד כמה משחקים, תתרגל שאתה מפסיד את המשחקים ואז לא תצטרך את זה, זה כבר לא יחייב אותך, עושים תחבולות פשוט, אתה מבין? לא להכנס למצב של מלכוד של יצר הרע. ובפרט אני מבין שאתה הולך עם חברים גם, נכון?
ש. כן
הרב: זה הבעיה, אז הם מושכים אותך ואומרים אתה בא? בטח אני בא, מה תגיד אני לא בא?
ש. לא שומעים
הרב: עוד יותר גרוע, אז אתה גם מחטיא את הרבים, עוד יותר גרוע, אז אם הם מצלצלים אליך אתה אומר השבת אני לא פה, הבנת? ועוד שבת ועוד שבת, כמה שבתות נגמר.
ש. לא שומעים
הרב: בהצלחה, החיים שלך יותר חשובים מהכדור.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. לא שומעים
הרב: כל מעשה שלנו בדורנו הוא גדול ונחשב בשמים מאד מאד. המרח"ו - רבינו חיים ויטל, התלמיד המובהק של הארי הקדוש, שאל אותו אם בדורו של רבי עקיבא ורבי שמעון לא באמשיח, בדורנו יבוא משיח? אמר לו דע לך שזה לא תלוי בגובה או בגודל או בהישגים של הדורות הראשונים אלא זה גודל המעשים וההתאמצות של כל אדם ואדם בכל דור שהוא נמצא, ככל שהדור יותר שפל ככה מעשיו יותר נחשבים, ואם היית אתה בדור התנאים היית אחד מהגדולים שבהם. ז"א כשאתה רואה ילד קטן מתאמץ והוא מסוגל לעשות דברים יותר משיעור גודלו וגילו, אתה מתפעל ממנו, אבל אם יעשה את זה אדם מבוגר - אתה לא תתפעל, למה? כי הקטן הזה אתה רואה בא הנה תראה איך הוא מתאמץ איך הוא מצליח איך הוא עושה, אתה ממש עומד בהתפעלות. גם בשמים, רואים כמה אנחנו קטנים בדורות האלה וממש מתפעלים מכל נסיון שלנו ומכל הצלחה. אז זה צריך לעודד והראיה - שבדור הזה דווקא חזרו מיליון וחצי בתשובה, ומאז חזקיה המלך עד הדור הזה עוד לא היה דור כזה. הבנת?
ש. תודה רבה
הרב: תהיה בריא. כן, הנה שאלה בלבן באמצע.
ש. לא שומעים
הרב: שלום
ש. לא שומעים
הרב: תגיד לי משהו, אתה חושב שאתה הכי חכם? אתה חושב שאתה הכי בריא? אתה חושב שאתה הכי מבורך? אז אתה יודע שאתה חסר, ובתפילת שמונה עשרה יש לך את ההזדמנות לבקש מהקב"ה "אתה חונן לאדם דעת" הזדמנות פז שהוא ימלא אותך בחכמה דעת ובבינה, שווה להתאמץ ולהיות ערני בשביל בקשה כזאת?
ש. כן
הרב: כן, שווה לבקש מהקב"ה שישיב אותנו בתשובה שלמה?
ש. כן
הרב: שווה שנבקש על רפואה שלמה שנהיה בריאים בכל האיברים והגידים?
ש. כן
הרב: איך אפשר להרדם כשיש לך כל כך הרבה אפשרויות לבקש דברים כאלה שרק הבורא יכול לתת ואתה הולך לישון באמצע התפילה.
ש. טוב תודה
הרב: תהיה בריא.
כן, תן לבחור מאחורה, כן.
ש.
הרב: שלום
ש. לא שומעים
הרב: נכון, אין להם בחירה במושג שלנו, אבל יש להם צד בחירה - כשהקב"ה דיבר עם המלאכים והתייעץ "נעשה אדם בצלמנו" אז היו כאלה שאמרו כן, היו כאלה שאמרו כן כל אחד אמר את דעתו, יש להם צד של הבעת דעה ומחשבה וכאלה דברים מהסוג הזה. זה לא סוג בחירה כמו שלנו, אבל זה סוג בחירת מה או ידיעה או יכולת מהסוג הזה.
ש. תודה
הרב: תהיה בריא.
כן, שאלה נוספת.
טוב, עד שתהיה שאלה נוספת אני רוצה להמליץ לכם פה על משהו שנוגע לפסח, אנחנו קרובים לפסח, ומי שלא יודע בפסח יש מצוה לאכול לפחות ארבע כזיתות שאנחנו רגילים לאכול בפסח, ויש אנשים שקשה להם תמיד בפסח לאכול את המצות כי צריך לאכול שתי כזיתות תוך שתי דקות למהדרין מהדרין ארבע דקות ועד שמונה דקות לסיים את שתי הכזיתות, ואלה שאוכלים את המצות כשהן יבשות אז זה תהליך שקצת קשה וזה יבש וכו' וכו', אתם יודעים שהתימנים והיום גם הספרדים התחילו לעשות מצות רכות. מה זה רכות? רכות כמו לאפה, שאפשר לאכול משהו מדהים. וזה בהכשר מהדרין מן המהדרין, זה משעת קצירה וזה עבודת יד וזה משהו מדהים, ואני רוצה להראות לכם דוגמא של מצות כאלה שניתן להשיג אותם גם היום בערב או להזמין, זה סוג המצה לפניכם אתם רואים? זה המצב, המצות האלה מתקפלות אתם רואים ככה, הן לא נשברות אתה יכול לאכול אותה כמו לאפה בתיאבון, זה המצה, היא טעימה, ואני אתן לכם ככה שיעברו ביניכם כל אחד יטעם חתיכה קטנה כזאת, רק שיהיה לו טעם, יברך, ולא צריך בשביל זה נטילה. עוד דבר צריך לדעת, אם אוכלי, תסתכלו כזה דבר בערך, כן, כזה דבר, זה לדעתי קצת הרבה, אבל אם אוכלים שתי חתיכות כאלה ביחד, אתם רואים, זה שתי כזיתות אוכלים את זה ככה, משהו מדהים צ'יק צ'ק תוך שתי דקות גומרים את זה. אז מי שירצה זה גם במחיר מיוחד, לא שמונים לא תשעים, לא מאה עשרים, חמישים שקלים בלבד לקילו, שבע מצות זה במחיר מיוחד מסובסד, מי שיקנה קמח לבד יעלה לו יותר, הקמח לבד של שמורה, וכך למי שרואה על המסך איך עושים את המצות האלה, אנחנו נעביר בינתיים למי שמעוניין לטעום בסוף הערב יוכל להשיג או להירשם או לצלצל למספרי הטלפון שיופיעו כאן, מי שרוצה לרשום לו מספר ירשום 054-2080181. אז הביאו גם לפה להיום איזה מאה קילו, אם אתם רוצים בעזרת ה' תוכלו להשיג כאן. זה צריך לשים אח"כ מיד בהקפאה, לפני הסדר שעתיים לפני שמים בחוץ זה מפשיר, אח,כ מחממים את זה טיפה לפני האוכל ככה כאילו יצא מהתנור חם טרי לאפה. כן.
ש. לא שומעים
הרב: קודם כל אשרייך ואשרי חלקך, את לא לבד, יש כמוך עוד מיליונים יהודים ששומרים שבת, רק בבית את לבד, אבל הרבה מעם ישראל שומרים את השבת וותר ממה שישראל שומרים את השבת, השבת שומרת עליהם. את יודעת מי אמר את זה? חיים נחמן ביאליק שהפך להיות כופר. כן.
ש. לא שומעים
הרב: למה?
ש. לא שומעים
הרב: תקראי ספר, טמבלויזיה תנתקי מהחשמל לגמרי, תקרי ספר, תצאי קצת להסתובב, תזמיני חברה, תלכי לחברה, תעשי משהו להעסיק את עצמך, במקרה הכי גרוע תשני. אבל לא להגיע למצב של חילול שבת שזה עוון גרוע מאד, ומי ששומר שבת הזכות היא גדולה מאד, אז להמיר את זה בזה בשביל עוד כמה רגעים או חצי שעה לא משתלם, את כבר עוברת את כל השבת אז תמשיכי עד הסוף. ה' יזכה אותך לשמור שבתות הרבה. בהצלחה.
אני רק רוצה להודיע עוד משהו, בטבריה למי ששומע אותנו, שידע שיש שמה מכולת של חניה, אני רק רוצה להגיד לכם רק שניה, אלי חניה במכולת הקריה של אלי שנמצאת ברחוב החרדי בטבריה אפשר למצוא את המצות האלה שנקראות מצות חירות בחמישים שקלים בלבד, מי שיגיע לשם יוכל לקבל.
כן, עוד שאלה בבקשה, נו אפשר להעביר? פה יש ילד נחמד פה.
ש. שומעים?
הרב: כן
ש. ערב טוב הרב
הרב: ערב טוב
ש. לא שומעים
הרב: קודם כל לקרוע נייר אתה יכול להכין ניירות שהם קרועים מראש אז ממילא לא תכשל בזה. לגבי השלטר - יש היום מכסים שמכסים את השלטר, מכסים וכתוב שומרים שבת. יש כאלה לקנות שזה מכסה. אם לא - שמים סלוטיפ, שמים סלוטייפ בצורה שזה דלוק, ואז אם תרצה אפילו לעשות בגלל הסלוטייפ גם תזכר וגם אי אפשר לעשות. אז זה עצה, אבל אם קרה לך בטעות שעשית בטעות אז זה נקרא מתעסק ולא עברת עבירה כ יון שלא התכוונת וכו'.
ש. לא שומעים
הרב: ערב טוב
ש. לא שומעים
הרב: אתה צריך להתייעץ עם מי שמבין, הנה יש לנו פה את הרב, אתה תתן לו את הטלפון הוא ידבר אתך יסביר לך וידריך אותך. בהצלחה.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות