צניעות ועונשם של המרחיקים | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 14.11.2013, שעה: 07:38
"ויירא יעקב מאד ויצר לו ויחץ את העם אשר אתו".
כשיעקב אבינו מתכונן לפגוש את עשיו הוא חולק את משפחתו. התורה מפרטת את פרטי החלוקה כיצד הוא חלק את מחנהו, באיזה סדר ניגשו להשתחוות לעשיו ומה היו תוצאות הפגישה.
חז"ל העירו על שינוי הסדר בשני הפסוקים אשר לפנינו, "ותגשנה השפחות ואת ילדיהן", שומעים שהאמהות היו לפני הילדים, "ותגש גם לאה וילדיה וישתחוו" שומעים שלאה היתה קודם לילדיה, ואחר ניגש יוסף ורחל וישתחוו, פה אנחנו שומעים שהבן יוסף הקדים לרחל אמו. לפי הרגיל צריך לכתוב רחל ויוסף, שהאם נזכרה לפני יוצאי חלציה, אז למה פה זה כתוב שיוסף קדם להשתחוות לעשיו לפני אמו?
ואמרו על זה חכמים שבאמת האם צריכה לצאת ראשונה מפני כבוד האם, אבל מפאת סיבה קדם הבן לפני האם. נצייר לעצמנו, אם נהיה חס ושלום נתונים במצב של סכנה ובכדי למנוע את עצמנו מהסכנה הזאת נצטרך לעשות איזהו פעולה, והפעולה הזאת צריכה להיעשות באופן בהול מאד, האם יעלה על דעתינו באותה שעה לכבד מאן דהוא? לתת כבוד לאם או מי שמבוגר ביותר? סכנה כל אחד בורח. אבל חכמים ז"ל ברום השגותיהם הרוחניות הצהירות שאפילו במצב כזה יש צורך לכבד את האם, שהרי אמו היא, והבן חייב לכבדה. אבל מכיון שכוונתו של יוסף בפעולה הזאת היתה לטובתה, כי היתה רחל יפת תואר ויפת מראה, אמר יוסף הרשע הזה עינו רמה, שמא יתלה עינו ויראה את אמי וגבה קומתו וכיסה אותה. אז יוסף אומר, הרשע הזה - עשיו, עינו רמה, העין שלו גבוהה ככה מסתכל על כולם מלמעלה, שמא יתלה עינו ויראה את אמי, וההמשך ברור, אז גבה קומתו וכיסה אותה, לכן הוא יצא לפניה. יוסף עשה זאת כדי למנוע קלקול נורא, ככה עשו גם אברהם ויצחק, גם הם עשו תחבולות למנוע תוצאה דומה לזו, מתוך כוונה זו היתה לו הרשות לגשת קודם לאמו, כי בעשותו זאת הרי הוא מכבדה בזה, שהרי הכל הוא לטובתה ולתועלתה, וזה בטח רצונה מפאת הטובה ה יוצאת מזה, ובעבור פעולתו זאת מוסיף במדרש, שלא רק שכרו עומד לו בעולם הבא, אלא שפורעים לו גם בעולם הזה. עוד פעם, יוסף עושה את כל מה שעושה למנוע קלקול נורא, וככה עשו גם אברהם ויצחק, אמרי אחותי את, גם הם עשו תחבולות למנוע תוצאה דומה לזו שיקחו את האשה, מתוך כוונה זו היתה לו הרשות לגשת קודם לאמו, כי הוא עושה לכבודה, שהרי הכל ל טובתה ולתועלתה, לשמור עליה מפני עיניו הרעות של עשיו, וזה בטח רצונה, מפאת הטובה היוצאת מזה, כמה צניעות היתה בהם - בשבטים, ובעבור פעולתו זאת מוסיף במדרש שלא רק שכרו עומד לו בעולם הבא, אלא שפורעים לו גם בעולם הזה שכר, והוא זכה לברכת "בן פורת יוסף בן פורת עלי עין" שמזרעו יצאו טובי עין ומלאי חן ושלא תשלוט בהם עין רעה. כל זה הוא זכה בזכות שהוא הסתיר את אמא שלו מעיניו של עשיו הרשע, פעולה של דקה, כמה שכר לו ולכל זרעו ולכל שבטו עד סוף הדורות, שכל היוצאים ממנו יהיו טובי עין, מלאי חן ולא תשלוט בהם עין רעה. פששששש זה השכר בעולם הזה רק, מה עם השכר לעולם הבא - לעין ערוך.
אתם יודעים, השבוע היתה סוגיה באחת ההרצאות האחרונות נשאלתי בענין נהיגת נשים, אז אמרתי שזה לא ראוי שאשה תנהג, על פי הפוסקים, הרב וואזנר ואחרים גדולי הדור, נו, אז כמובן שהשבאבניקים של חדרי חרדי, אלה שמחטטים בכל החדרים של כולם, וככר השבב, כותבים כותרת: אסור לנשים לנהוג ברכב. אני לא אמרתי אסור, אני אמרתי שזה לא ראוי על פי מה שפסקו הפוסקים, לא אני אמרתי, זה לא דעתי, זה דעת חכמים, אבל הם כתבו אסור ללבות את הענין, והפעם הוכתרתי בתואר 'גדול המחזירים בתשובה', כולם תמהים מה קרה, יוצאים נגדי השכם והערב, פתאום נהייתי גדול המחזירים בתשובה, שכחו שהוא הקדיח תבשילו, אבל כדי להרים להנחתה אז אומרים גדול ותראו איך הוא מדבר שטויות, אסור לנהוג לנשים. נו, כמובן שאחרי זה החילונים הזריזים שמחפשים איזה עסיס אז הם מחפשים לעשות ריטינג על חשבון זה, מצלצל אלי אחד מתכנית 103 FM, אומר רוצים לראיין אותך ופה ושם, אמרתי אני לא מעוניין, אמרו למה? אמרתי אני לא מדבר ברדיו, אמרו אבל אתה דיברת אצלנו בבחירות, אמרתי נכון, בבחירות אני דיברתי, אז אמרו מה אתה מנצל אותנו, אמרתי כן כמו שאתם מנצלים אתי, אתם צריכים ריטינג מתי שאתם רוצים ואני צריך ריטינג מתי שאני צריך. בבחירות הייתי צריך לדבר כי דיברתם נגדי, הייתי צריך להסביר ולענות אז לכן הייתי צריך לדבר, עכשיו אין לי מה לדבר, לא מעוניין לדבר. אז מה הם עשו, אז הם הלכו לדבר עם עורך דין דוקטור שיפר אליהו, שהיה מועמד מספר 2 במפלגת פז, והעלו אותו לשידור ושאלו מה שלומו של הרב, הוא עוד בארץ, הוא עוד קיים, ככה עם הליצנות הרגילה שלהם, אז אומר כן הכל בסדר ופה ושם אז הם אומרים לו נו נו נו, איך זה אסור זה לנהיגת נשים וזה לא בסדר וזה, אז הוא אומר להם תראו, זה שאלו אותו בהלכות ויש הלכות צניעות, בהלכות צניעות יש גדולי הרבנים שפוסקים שאשה לא נוהגת, זה לא דרך של אשה לנהוג ברכב, כמו שלא היו בעלות עגלה, עגלוניות שלוקחות עגלה, נו אז הוא אומר להם את הדברים האלה, לא אבל זה לא בסדר, אז הוא אומר לי אני לא מבין, זה דעתם, דעתנו אחרת, אשתי ובתי נוהגות אבל הם לא רוצים לנהוג, זה דעת ההלכה, מה הבעיה? לא, זה לא בסדר. לא בסדר. אז הוא אומר לו תשמע, אבל עורך דין זוהר הוא תשאל אותו, הוא אומר, הוא דיבר עם גיא שמה בתכנית, אז הוא אומר לו תשאל אותו, הוא יגיד לך שכל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה, אומר למה אתה מערב הורים. למה אתה מערב הורים? כי הוא הזכיר את ההורה שלו הגרוש אז אומר לו למה אתה מערב הורים, אותר תראה אתה יכול זה וזה, אבל תשאל אותו, הוא עו"ד הוא יודע שכל אחד יכול לנקוט לפי דעתו לפי אמונתו וכו' וכו', בקיצור עושים מזה אישו כאילו, אבל הצביעות במקום צניעות שיש לחילונים זה לא יאומן כי יסופר, בפרט השדרנים האלה. הרי אצלהם אם נמצאים בחוף הים אפשר ללכת מעורטלים, אין שום בעיה. אין שום בעיה, יכולים כולם להסתכל על כולם כשהם מעורטלים, אין שום בעיה, אבל אם הם עולים מהחוף לאוטובוס, שזה מרחק מטרים ספורים, אסור לעלות מעורטלים כמו שהיו בחוף, אם כן יעצרו אותם, לא הבנתי, לא הבנתי, למה אסור? זה לא צנוע. מה לא צנוע? אבל לפני כמה מטרים זה היה בסדר, איך עולים לאוטובוס זה לא צנוע? זה צבוע, או שזה בסדר או שזה לא בסדר, אם זה לא בסדר בכל מקום לא בסדר, אז איך אתם עושים? אה, יש לכם הלכות צניעות באוטובוס, אה באוטובוס יש, במכונית אין לכם הא? אבל באוטובוס כן, כל הכבוד לכם. מה שאתם רוצים אתם עושים. האנשים הכי עקומים אצלם נקראים סטריטים, והאלה שישרים נקראים עקומים, למה כי הם לא מבינים את העקומי עקומים והם לא מקבלים אותם אז זה לא בסדר. זה הכל הפוך.
אה, נו אבל עושים אישו מהדברים האלה וככה מפתחים ענינים. אבל מי מרים את הכל בשביל להקל ולקלקל ולעשות צחוק מההלכה ומצניעות - הפרוצים שבנו, השבאבניקים, שהם אכפת להם אם יהיה צניעות וקדושה בעם ישראל? הם מעניין אתם אתה מבין שיהיה ריטינג בשביל שיכנסו לתוך האתר ויפרסמו שמה וירויחו כסף על חשבון זה, ואם אפשר לשפוך דם בדרך קצת גם כן למה לא, מה יש, הרבנים בשביל מה הם רבנים, לא בשביל לדבר עליהם לשון הרע, או על ההלכה לדבר לשון הרע, כאילו זה המצאה של מאן דהוא. הלכות צניעות זה הלכות צניעות מה לעשות, לחילונים אין דבר כזה הלכות צניעות, אבל לנו יש הלכות צניעות, יש הלכות צניעות בדיבור, יש במראה, יש בנהיגה יש בהליכה, יש בלבוש, יש בכל מיני דברים, יש הלכות בזה. אבל אצלם הם לא מכירים בזה, מה פתאום, אפילו רב אחד אומר עוד מעט לא יתנו לנשים לצאת לרחוב, בושה וחרפה. אדם נשוא פנים עם זקן אומר עוד מעט לא יתנו לנשים ללכת, והוא מדבר כאילו הרב וואזנר זה קטלא קניא באגמא, יהודי בן מאה, אחד מגדולי הדור, איש אמת, שאומר את דעתו בתשובה הלכתית ועוד גדולים רבים אחרים ועומד לו בן אדם ואומר, עוד מעט לא יתנו לנשים לצאת ברחוב. כמה קלקולים יצאו מהנהיגות, אח"כ מה יקרה, נהגת שנוהגת חרדית והיא לא תעצור לאיזה חייל שעומד בצידי הדרך מה יגידו, שהחרדית הזאת עושה הדרת גברים, והיא לא לוקחת גברים באוטו, כי היא תגיד שזה לא צנוע, ואז זה לא צנוע, היא מפקירה חייל בצידי הדרך, לכן היא צריכה להעמיס אותו על האוטו, וגם אם היא תושיב אותו מאחור זה לא יפה, מה את מרחקת את חייל צה"ל ששומר עלייך? הושיביהו לידך, ובפרט אם את אמא את צריכה להבין את הערך של החייל, וכן הלאה. וכמובן שתשוחחי איתו, אין משנה לחילונים לא ירבה שיחה עם האשה, באשתו נאמר קל וחומר באשת חברו, אין להם דבר כזה, הפוך, צריך להיות בעל שיחה, בעל שיחה נאה הולך אחרי סיחה נאה, ודאי. דור מקולקל ופרוץ, לא אצלם, אצלם אין בכלל הלכות כאלה, אצלם כמה שאתה הולך יותר דומה לבהמה זה יותר טוב, אבל פה, אצל השבאבניקים שמנהלים היום שני אתרים ומדברים על כל מי שהם רוצים זה בסדר גמור, אין להם שום בעיה, אין להם שום בעיה, וכמובן הכל תחת הנהגה רוחנית, כמובן, כן, חפשו אותם.
אז רואים פה שיוסף עשה תנועה אחת, תנועה אחת, להסתיר את אמא שלו ככה, ולמה זכה - לדורי דורות לו ולזרעו ולשבטו עד עולם, שיהיו טובי לב, טובי עין, יהיה להם חן, ולא ישלוט בהם עין רעה, עד שאם אדם פוחד מעין הרע יאמר, אנא מזרעא דיוסף קאתנא, אני מזרעו של יוסף, זה כבר מספיק בשביל להרחיק ממנו עין רעה. אתם שומעים דבר כזה, כמה שכר על פעולה אחת של צניעות לגונן על אמא שלו שלא יסתכל עליה אותו רשע. והרב וואזנר מעיד כמה קלקולים הגיעו אל בית דינו מענין הנהיגה הזאת, ואני לא רוצה לפרט לאיזה מקרים הגיעו. אז תולים היום הכל זה חסד, הכל זה חסד, הכל זה חסד, הכל זה לשם שמים, אין שום, הכל זה בסדר. אבל לא נכנס לסוגיית צניעות כי אין מי ש מבין את זה בדור כמעט, אז ממילא אין טעם להסביר את זה.
והנה נתבונן נא במהותה של ברכה זו, אם נציץ לתוך דעותיהם של בני האדם נראה שדעתם היא שהענין של חן מתת אלקים היא, אדם שיש לו חן זה מתנת אלקים. וכמו שאר המעלות שניחונו בהם אנשים שונים, אבל עין רעה יכולה לשלוט בהם, ויכולה לגרום להפסד נורא, כי מי שיש לו חן מקנאים בו, ואז מי שיש לו עין רעה עין רעה שולטת, ואז הוא יכול להפגע, אז מה יצא לו מהחן - הפסד נורא. וכמו שאמרו חכמים ז"ל בבא בתרא ב', רבי אבא, אמר רבי אבא אמר רב הונא אמר רב, אסור לאדם לעמוד בשדה חברו בשעה שהיא עומדת בקמותיה שלא יזיקנו בעין רעה. אדם נמצא בשדה של חברו, והתבואה צמחה לגובה, והקמות נעות ברוח, ורואים עושר רב, אה, כמה שזה נראה, אסור לעמוד במקום כזה, למה אסור? שלא יזיקנו בעין רעה. גם אם הוא לא ירצה, אם יש לו עין רעה הוא יכול לפגוע בשדה. למה נחשוש שהוא יסתכל בתבואה ויהיה עין רעה, למה נחשוש? הלא כל אחד יודע שבלי הקמות האלה, בלי התבואה הזאת, בלי החיטה, לא יהיה אפשרות לחיות, אז למה תשלוט בזה עין רעה, כאילו זה דבר נצרך וחיובי.
אבל חכמים ז"ל ברום השגתם הבינו ואמרו לנו שאסור לעמוד, שמא יתן בה עין הרע. תעבור בו מחשבה רעה, אה, תראה, הבן אדם הזה כמה כסף הוא מרויח, כמה זה כמה זה, תראה איזה תבואה איזה ברכה יש לו איזה זה, ואדם יכול לגרום הפסד נורא לאותו אדם.
רואים מכאן כח של עין הרע, כמה עצומה, שאפילו בנגיעה הכי קטנה יכול לשלוט עין רעה, מזה נבין את חשיבותה של הברכה שנתברך יוסף וזרעו, שלא תשלוט עין רעה בזרעו של יוסף, כי כאשר בירך אותו תחילה שיהיה יפה תואר ומלא חן, זה דבר שכל אחד תאו לו להיות יפה תואר ומלא חן, אבל בירך אותו גם כן שלא תחול עליו עין רעה. הברכה הזאת תציל אותו מהסכנה שאי אפשר להשמר ממנה שלא תשלוט בו, רק הברכה שקיבל יוסף מאת ה' יתברך היא ששומרת עליו שלמרות יפיו וחינו לא תשלוט בו עין רעה. בן פורת יוסף בן פורת עלי עין. ובשביל ההטבה שעשה יוסף עם אמו, פרע לו הקב"ה ונתן לו מתנה לדורי דורות לכל יוצאי חלציו עד סוף העולם, כיון שהגן על אמו מסכנה העלולה לסכן גם כל אדם. הפעולה היתה קטנה בזמן קצר, אבל השכר ששילם לו הקב"ה - לכל השבט שלו, למה? כי אחד משבטם עשה טובה לאמו. זה כמו שהקב"ה השאיר את עמון ומואב, שני עמים שהיו ראויים להכרתה בזכות שתי פרידות שעתידות לצאת מהם, רות המואביה ונעמה העמונית. אז פה כל השבט של יוסף זכה ליהנות. והרי ייפלא בעינינו להבין את זה, האם בעבור עשיית פעולה דקה מן הדקה בהטבה בחסד כזאת קטנה שהגן על אמו מפני סכנה שצפויה לה, משלמים שכר כל כך רב? וכמו כן יקשה, למה ישלמו לו כל כך? הלא בטבעו הוא היה בעל הכרת הטוב, ופה זה היה הצלת נפשות של אמא שלו, שלא תיפול ביד הרשע חס ושלום, בכל זאת פעולה כזאת לא נאבדה, לא נשכחה, אפילו לאחר דורות, והיא נזכרת לתשלום ברכה רבת ערך. כזאת היא תבנית תשלומו ותגמולו של הקב"ה בעד כל פעולה טובה. אתה מבין עכשיו מה זה לצבוע בזהב לאט לאט את המעקה, כל פעולה עם המכחול, ושמכוונים לכבוד בית מקדש מעט יחביבי, פשששששש אם יתנו לך כל זהב שבעולם לא יכסו. ואפילו אם הפעולה היא דקה מן הדקה אין הקב"ה מקפח שכרה הגדול.
אבל לאידך גיסא, רואים גם את העונש השמור על מניעה מלהיטיב לחברו הטבה כלשהי, והעונש גדול ונורא. מספרת לנו התורה על יעקב אבינו בשעה שהלך לפגוש את עשיו, כתוב "ויקום בלילה הוא ויקח את שתי נשיו ואת שתי שפחותיו ואת אחד עשר ילדיו ויעבור את מעבר יבוק", חכמים מעירים ואיפה דינה? לא מוזכרת פה הבת שלו - דינה, אמרו חכמים שנתן אותה בתוך תיבה ונעל אותה בפניה. סגורה בפנים. למה? אמר, הרשע הזה עינו רמה שמא יתלה עינו ויראה אותה ויקח אותה ממני, הוא אומר אותו דבר מה שאמר יוסף, רשע זה עינו רמה שמא יתן עינו באמי וההמשך ברור, גם פה יעקב חושש מאותו רשע - מעשיו, שמא יתן עינו בבתו ויקח אותה. יעקב אבינו פחד שמא יקח אותה עשיו לאשה, בשביל החשש הזה החביא אותה שלא יראה אותה עשיו הרשע, והמשיכו החכמים במדרש, רב הונא בשם רבי אבא כהן ברדלא אמר, אמר לו הקב"ה, למס מרעהו חסד? מנעת מאחיך חסד? הרי אם היית משיא אותה לעשיו יתכן שהיא היתה מחזירה אותו למוטב, היה חוזר בתשובה, ואז היו נמנעות ממנו כל הצרות של אדום, כל האנקוזיציות, כל מה שהיה במשך כל הדורות, הכל היה נמנע. למס מרעהו חסד - מנעת חסד מאחיך, לא ביקשת להשיאה דרך היתר, הרי היא נשאת דרך איסור, "ותצא דינה בת לאה" והסיפור הידוע עם שכם בן חמור. חמור בן חמור. לא ביקשת להשיאה דרך היתר הרי היא נשאת דרך איסור, לא רצית שתהיה אצל מהול ערל, פששששש איזה עונש, מה זה. אם היו שואלים אותנו, מה היתה הפעולה שעשה כרגע יעקב אבינו בהצלתו את בתו? היינו אומרים ודאי שכוונתו לשם שמים, כל פרטי המעשה מלאים וגדושים בכוונה טהורה, נקיים משמץ של מחשבה בלתי נכונה, הרי הוא צריך לעשות גם חסד עם בתו, כתוב כל הנותן את בתו לעם הארץ כאילו נותנה בפני ארי, עם כל זה הענישו אותו בעונש נורא כל כך, והעונש הזה גרם ליעקב ולבניו צער ודאבון נפש, מה יוצא מפיהם באותו מעמד - כי נבלה עשה בישראל, הכזונה יעשה את אחותנו, ביכלתנו להבין את המצב הנורא שגרם לבטא את הדברים האלה, גם אם היה קורה דבר כזה בזמננו חס ושלום בבתי אחד מגדולי ישראל מה גדול היה אז הצער, מכל שכן בביתו של יעקב אבינו ע"ה. וכל זה עלה לו בגלל שהוא מנע חסד מאחיו והסתיר את בתו, רשע זה עינו רמה שמא יתן עינו בבתי ויקחנה.
ואמרו חז"ל בחולין ז. אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אא"כ מכריזין עליו מלמעלה, אם כן מה הטעם שהכריזו להעניש את יעקב ואת בני ביתו בעונש נורא כזה? מפני שמנע חסד מאחיו.
רואים עד היכן מגיעה החומרה של מניעת חסד מחברו, והלא המעשה של הטמנת דינה באה מתוך שלמות של צדק, שלמות של תמימות ע"י יעקב איש תם יושב אהלים, והוא נענש בשביל מעשה ההטמנה באופן נורא, למה? כי הוא מנע חסד מאחיו, אפילו שהוא לא גרם לו שום צער אלא הוא לא נתן לו את היכולת ליהנות משום זה נענש באופן מבהיל. נו מי יכול להאמין דבר כזה? צדקתך כהררי אל משפטיך תהום רבה, כשהקב"ה עושה צדקות כמו עם יוסף, הררי אל - זה למעלה מכל שיעור, וכשזה משפטים - תהום רבה, עד התהום, עד שאול תחתית. מי מבין עומק הדין איך דנים בשמים? אז פעולה הכי נצרכת הכי נדרשת הכי ברורה הכי הגיונית בין אבא שומר על הבת שלו שלא תיפול ביד רשע, מנעת חסד כי אפשר שהיתה מחזירה אותו למוטב. אנחנו יכולים להבין את זה?
תמנע היתה ממזרת, היתה מידות מושחתות, והיא רצתה להדבק בזרע אברהם יצחק ויעקב והם לא רצו לקרב אותה, לא קיבלו אותה, הלכה ונדבקה בעשיו, נישאה לאליפז והביאה את עמלק שאנחנו סובלים ממנו עד היום, כל זה בגלל שהאבות לא קירבו אותה. מי זה האבות - אלה שהחזירו את כל העולם בתשובה, גיירו את כולם, אותה לא רצו, בצדק לא רצו. הנה מה היא הוציאה? - עמלק היא הוציאה. כן, אבל הרחקתם אותה, הייתם צריכים לקרב אותה, הרחקתם אותה - זה העונש, פשששששש מי יכול להבין דבר כזה?
אתם רואים מה זה לרחק, לרחק את הרחוקים ביותר, אלה שלא שייכים בכלל מה העונש. תארו לכם עכשיו מה עשתה ש,ס שריחקה את כל הבעלי תשובה ממי שהחזיר אותם בתשובה, מה העונש שלהם, לא יאומן כי יסופר, עקירת התורה, עקירת התשובה. מה העונש שלהם?! לא יאומן כי יסופר.
רבי חנניה בן עקשיא אומר, רצה הקב"ה לזכות את ישראל....
רציתי לפרסם נס שב"ה היה בזכות שיעורי התפילה שהרב שליט"א העביר (אוחילה לאל shofar.tv/lessons/17472) אבא שלי היה חייב כספים (ל"ע) לכמה אנשים מסיבה מסוימת הוא לא היה מוכן להחזיר להם (רח"ל) ולמרות שהסברנו לו: שזה חמור וצריך להחזיר! בכל מקרה התעקש שלא להחזיר. העצה היחידה שמצאתי זה רק להתפלל. וברוך השם בזכות התפילות הוא החליט להחזיר את הכספים ובאמת מקיים את הנאמר ומחזיר להם בתשלומים. תודה רבה להשי"ת ולכבוד הרב.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט"א, ב"ה רציתי לשתף את כבוד הרב בכמה מקרים מרגשים שזכינו לראות בזכות ברכותיו הקדושות: לפני זמן מה, נכדתי הקטנה אושפזה בבית מרפא בעקבות וירוס קשה (ל"ע). ביקשתי מהרב לברך אותה, וברוך השם, בזכות הברכה, היא החלה להתאושש וחזרה הביתה מוקדם מהצפוי, הרבה לפני הזמן שהרופאים העריכו. בנוסף, גיסתה של כלתי היתה במצב קשה והרופאים קבעו שעליה לעבור ניתוח דחוף (ל"ע). ביקשתי מהרב ברכה עבורה, וכבר ביום למחרת, לפני הניתוח, ערכו לה צילום נוסף. להפתעת הרופאים, הכל נעלם כאילו לא היה, והם עמדו משתאים. הם הגדירו זאת כ"נס של חנוכה"! אנחנו מלאים שמחה והכרת הטוב לבורא עולם על הניסים הגלויים שזכינו להם. תודה רבה לרב על הברכות, התמיכה, ההדרכה והמסירות האינסופית שלו למען עם ישראל. תודה לך על כך שאתה עבורנו מקור השראה אדיר, המקרב אותנו לעבודת השי"ת מתוך שמחה, אמונה ויראת שמים. אני פונה לכל אדם באשר הוא: בדור המורכב שלנו, הצמדות לרב צדיק כדוגמתך, והדבקות במידותיך, הן בדרך להתחזקות רוחנית אמיתית ולקבלת כוחות להתמודדות עם אתגרי החיים. תודה לך הרב שאתה מאיר לנו את הדרך בעצות טובות וכלים לעבוד את השם יתברך מתוך שמחה וביטחון. מתפללים ומבקשים: יה"ר שהקדוש ברוך הוא יתן לך כוחות אדירים להחזיר את כל עם ישראל בתשובה שלמה, ולקרב לנו במהרה את הגאולה בחן, בחסד וברחמים מאוצר מתנות חינם (אמן). בברכה ובהכרת הטוב, אוהבים אותך אנחנו וקהילות פז.
שלום, כבוד הרב שליט"א אנחנו רוצים לפרסם נס גלוי שנעשה לנו ע"י ה' יתברך בשבת קודש. יש לנו מתקן במקרר של "משמרת השבת" (השבת בעידן הדיגיטלי | הרב אליהו בייפוס shofar.tv/lessons/7123) שביום חול מציג את הספרות "00" ובימי שבת וחגים "05" ומכבה את מה שלא צריך. השבת לא שמנו לב וככל הנראה בגלל הפסקת חשמל שהיתה השבוע זה השתבש ונשאר על מצב של יום חול. הבנות שמו לב לזה רק לאחר ששבת כבר נכנסה, כשהבן הקטן פתח את המקרר ונדלק האור. כשחזרנו מהתפילה ניסינו למצוא בהלכה: מה אפשר לעשות? ונשארנו ללא פתרון וללא מזון נגיש לסעודות שבת. המקרר עם צג דיגיטלי כך שזה עוד יותר מסבך את העניין. ב"ה לחמים לסעודה הראשונה היו לנו ורק השתיה והסלטים נשארו במקרר, התחילו לצוץ כל מיני רעיונות איך "לעזור" להקב"ה לעזור לנו... תוך כדי אחת הבנות הציעה בואו נשיר: "עבדו"... ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) קמנו ושרנו במעגל (באופן המותר בשבת כמובן...) סביב השולחן "עבדו", עם כל סיבוב השמחה גברה והדאגה פחתה, התחלנו לקבל בשמחה את המצב. לאחר כמה כ-7 דקות תוך כדי הסיבובים, אשתי הביטה לעבר הצג של "משמרת השבת" וזעקת פליאה יצאה מפיה, הצג השתנה למצב שבת! ומופיעות בו הספרות "05"!!! ישתבח שמו לעד! לא יאומן כי יסופר! נס גלוי! במקום! סיימנו את ה-15 דקות שירה וישבנו בשמחה לסעודת שבת. תודה רבה לרב היקר שכל הזמן דואג לתת לנו עצות נפלאות, טובות ומועילות. תודה על הזכות להכיר את בורא עולם יותר טוב בכל פעם! בברכה והערכה רבה שבוע טוב ומבורך (אמן) משפחת טביב (הי"ו) מחשמונאים. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
צהרים טובים. ראשית תודה על שמשתדל לעשות עבודה טובה ולעזור לעם ישראל. יש לי מטופלת שלא היה לה ילדים (ל"ע) וב"ה כשראתה סרטון של הרב אמנון יצחק על אותה אשה שלא היה לה ילדים ששמה כיסוי ראש ולאחר שנה נפקדה (ברית מילה של הנכד של מיכל בניטה מהסרט כוחה של מצוה shofar.tv/videos/16379) וככה גם היא עשתה ולאחר 8 שנים נפקדה ב"ה; היתה שמה כיסוי ראש רק בשבתות וכששמעה את הסרטון קיבלה על עצמה לשים כל הזמן ובאותו חודש נפקדה!
חזק וברוך וישר כחך כבוד הרב אמנון יצחק שליט״א על כל לימוד התורה, המוסר, עבודת המידות, היראת שמים, החזרה בתשובה של המונים בכל העולם, החסד, המסירות נפש בהפצת האמת ובהשפלת השקר שב"ה כבוד הרב משפיע באהבת ישראל ללא גבולות ובהתמדה למעלה מ-40 שנה, אין מילים מספיק להביע את הכרת הטוב ותודות בלי סוף על הכל. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים: שיתמלאו כל משאלות הלב הענק של רבנו לטובה ולברכה ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה וברחמים רבים (אמן) בהערכה ובהוקרה רבה משפחת: סי. א.
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על דרשה מרתקת ומיוחדת. (ימי החנוכה - חלק י' 19.12.2024) יה"ר שהשם יתברך ישמור על הרב היקר בבריאות איתנה, רמ״ח אברים ושס״ה גידים ושכל משאלות ליבך יתגשמו במהרה אמן!
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!
בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.
כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).
בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!
© 2024 כל הזכויות שמורות