מעשה הגביע | הרב אמנון יצחק שליט"א
תאריך פרסום: 05.12.2018, שעה: 07:37
נציב יום: לעילוי נשמת אהרן חיים בן יחייא, זכרונו לחיי העולם הבא, נשמתו עדן, יהיה בכלל הרחמים והסליחות ונאמר אמן.
- אמן.
"ויאמר חלילה לי מעשות זאת, האיש אשר נמצא הגביע בידו הוא יהיה לי לעבד ואתם עלו לשלום אל אביכם".
על הכתוב הזה אומר מדרש רבה צב' ט':
"בשעה שאמר יוסף: "האיש אשר נמצא הגביע בידו הוא יהיה לי לעבד ואתם עלו לשלום אל אביכם"
יצאה בת קול צווחת: "שלום רב לאוהבי תורתך ואין למו מכשול",
מה הקשר בין הפסוק: "האיש אשר נמצא הגביע בידו" לבין בת קול שצווחת: "שלום רב לאוהבי תורתך ואין למו מכשול"?
מי שיודע את התשובה – 500 שקלים!.
אומר המגלה עמוקות: בואתחנן אופן קעב': "הנה ידוע שישנם שלוש עשרה מידות רחמים, "השם השם אל רחום וחנון ארך אפיים וכו'". היות ושלוש עשרה מידות אלו הן חסדים גדולים, לכן הן נחשבים לשלוש עשר מידות של חסד".
מוסיף המגלה עמוקות: "חסד גימטריה עב', 72, והנה יוסף הצדיק רצה להמשיך על השבטים את הנהגת שלוש עשרה מידות החסד והרחמים, כדי שיתכפר להם על חטא מכירתו, לכן הניח את הגביע באמתחת בנימין. שכן גביע הם אותיות -יג' עב', לרמוז על שלוש עשרה מידות הרחמים, שהם שלוש עשרה פעמים חסד, עב' זה חסד.
ולכן אמר לאחיו: "האיש אשר נמצא הגביע בידו הוא יהיה לי לעבד, ואתם עלו לשלום אל אביכם"
יוסף רמז להם: הסיבה שבגללה הוא הניח את הגביע כדי להמשיך עליהם שלוש עשרה פעמים חסד, כדי שתוכלו לעלות אל אביכם בשמים לשלום, יתכפר לכם חטא מכירתי, ובבוא זמנכם להיפטר מן העולם - תזכו לעלות לשלום, שלמים בלי עוון אל אביכם שבשמים.
לכן! יצאה בת קול וצווחה: "שלום רב לאוהבי תורתך ואין למו מכשול", אחרי שהוא עושה איתם את השלום ומכפר ומסכים - אז הם יעלו בלא מכשול, ואין שום נקמה, ויגיעו לעולם האמת שלימים".
מוסיף המגלה עמוקות: "ידוע ששורש כלל ישראל, השורש זה שלושת האבות הקדושים, אברהם יצחק ויעקב, מהם יצאו שנים עשר שבטים, ומהם נתהוו שבעים נפש של בית יעקב שירדו למצרים. אלה השורש של ישראל. שלושה אבות, שנים עשר שבטים, ושבעים נפש. כל זה בזכות יוסף הצדיק שהוריד אותם למצרים ככתוב: "ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה את יעקב איש וביתו באו, ראובן שמעון וכו', ויהי כל נפש יוצאי ירך יעקב שבעים נפש ויוסף היה במצרים",
מי גרם שכולם יהיו במצרים? יוסף שהיה במצרים. כלומר: הקשר בין יעקב שכולל את שלושת האבות ובין שנים עשר השבטים ושבעים נפש - זה על ידי יוסף שהיה במצרים.
והנה, מה שהניח יוסף הצדיק את הגביע באמתחת בנימין, זו הסיבה שעל ידי ירדו יעקב ובניו וכל בני ביתו למצרים, בגלל העלילה של הגביע, כי על ידי הגביע הוצרך בנימין להישאר במצרים, בעקבות זאת נכנס יהודה לעובי הקורה והבטיח לאביו שיביא אותו, והוכרח יוסף להתגלות בסוף לאחיו, ואז נתקשרו יחד: קדושת שלושת האבות, עם שניים עשר השבטים, ועם שבעים הנפש.
לכן יוסף הצדיק שהניח את הגביע באמתחת בנימין, עשה פעולה דמיונית, כדי לקשר את כל הקדושות האלה על ידי הגביע.
איך זה? איך זה? איך הוא עשה את זה על ידי הגביע?
ג': שלושת האבות.
בי' זה שתים עשרה השבטים.
וע' - זה שבעים נפש שיצאו ממצרים.
כולם מקושרים יחד על ידי הגביע.
זה מה שרמז להם יוסף: "האיש אשר נמצא הגביע בידו הוא יהיה לי עבד, ואתם עלו לשלום אל אביכם". כלומר: הסיבה שעשיתי מעשה זה היא כדי ש"ואתם עלו לשלום אל אביכם" כדי לעשות שלום ואחדות בין הקדושות: ג' אבות, יב' שבטים, ושבעים נפש, הרמוזים בגביע. כי הוא החזיק את בנימין, כי על ידי זה ירדו כולם למצרים וכולם נתחברו.
אכן יצאה בת קול ואמרה: "שלום רב לאוהבי תורתך ואין למו מכשול", המעשה שעשה יוסף עם הגביע היה לעורר שלום רב בין כל - כל הקדושות ואין למו מכשול, והוא לא עשה חלילה מעשה לא טוב, אלא כוונתו היתה לייחד את קדושת ישראל ולעשות שלום רב ביניהם.
איזה עומק של דברים מגלים לנו חכמים זכרונם לברכה, במעשיהם שלכאורה פשוטים, של הראשונים האבות הקדושים והשבטים וכו'. מה אנחנו יודעים? סתומים אנחנו! לא מבינים בין ימיננו לשמאלנו. אם לא הצדיקים האלה שנחתו לתוך עומק הדברים ולהבינם ולהביא ראיות עליהם, וחיבורים וכל הסודות
- הרי בשביל זה יש שבעים פנים, בפשט, ושבעים פנים ברמז, ושבעים פנים בדרש, ושבעים פנים בסוד, וזה רק ההתחלה! זה השבעים זה הכללים, אחר כך יש התפשטות עד בלי סוף, עד כמה הדברים האלה נאחזים בשורשים העליונים, והזזת כל העולמות כולו, ועתיד עם ישראל תלוי בפעולות האלה,
הרי כל פעולה שנעשתה פה בין האחים, זה גרם שעם ישראל יהיה עם ישראל, אם משהו משתבש, לא יוצא, לא עובד כמו שכתוב כמו הסדר - אין עם ישראל, העולם לא מתקיים, כי בלי עם ישראל - העולם לא מתקיים!, אז הכל מתוכנן בדיוק בדיוק, אין שום דבר פשוט כמו שחושבים שהוא פשוט. אין.
"רבי חנניא בן עקשיא אומר: "רצה הקדוש ברוך הוא לזכות את ישראל, לפיכך הרבה להם תורה ומצות, שנאמר (ישעיה מב, כא): "השם חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר".
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות