בני ברק - אנא עבדא דקודשא בריך הוא
- - - לא מוגה! - - -
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח
הערב יהיה לרפואה שלמה מהרה לחנה בת דינה ולחזרה בתשובה שלמה לדינה רחל משה שלמה ושמואל בני גלור ועמית בני נחמה ואורי ודניאל בני מטל הערב יהיה גם לעילוי נשמת יניב בן חנא שמעון בן סעיד סעיד בן סלימן יונה בת שמואל דינה בת יונה ושמעון חיים נגר בן ברכה בהורי וחמים נוחת ם עדן
אני ממשיך את הסדרה שפתחנו לפני שלושה פעמים וממקום שהפסקנו לא לאורך כל הדורות זה מתכתי מדי לאורך כל הדורות ה זן בין כוח הטוב וכוח הרע היה זה כנגד זה באופן מדויק וזה היה מספק לאדם יכולת לבחור להיכן רצונו למשך אם לטוב אם למוטב בתורה הקדושה ניתן לראות דוגמאות רבות כצד הקביעה הזו באה לידי מעשה בפועל למשל כנגד טומאת נמרוד הרשע שחטה חטי וגרם לכל העולם למרות בשם כי הוא היה איש ציד יודע לצוד את האנשים בפים כנגדו עמדה קדושת אברהם אבינו שהכריז על אחדות הבורא והכניס גרים תחת כנפי השכינה אז גם זה לעומת זה עשה אלוקים כנגד קליפת ישמעאל שהיה שופך דמים ונהג במידת הדין עמדה קדושת יצחק אבינו המסמלת היראה מן השם פחד יצחק וזוהי מידת הדין בקדושה כנגד טומאת עשו הייתה קדושת יעקב וכך על זה הדרך אז זאת אומרת היה תמיד שיקול גם זה לעומת זה עשה אלוקים כמו כן מספרת התורה כאשר הגיע משה רבנו לפני פרעה וציווה עליו בשם השם לשחרר את עם ישראל מעבדות עשה פניו מופתים על מנת שפרעה יאמין לו ומציין את התורה שעבד פרעה היו מכשפים גדולים ועשו אותו דבר באמצעות כוחות הטומאה שהיו בידיהם המבוכה והבלבול בקרב בני ישראל באותה תקופה היו גדולים מאוד כיוון שראו במו עיניהם שהטומאה יכולה להשיג מה שמשיגים בכוחות הקדושה כך כתוב במדרשים כשראו חרטומי מצרים את המכות הראשונות לעגו על משה וחלילה על השם ופעלו בכישופים אותן מכות ממש זה כנגד זה עשה אלוקים החלטה למי להאמין היייתה קשה מאוד והרי העיד עליהם שר של הים הללו עובדי עבודה זרה והללו עובדי עבודה זרה ומדוע שקרע את עצמי לפני אלו בצת ישראל ממצרים אחוז גדול מהמהם עבדו עבודה זרה או לפחות האמינו ואף על פי כן זכו לצאת ולהגן מטומאת העמים בזכות מה הבחירה אף על פי שבפועל לפי מעשיהם לא היו רואים להגאל חמישית נגאלו אותם אלה שראו כישופים גדולים וראו כביכול שלא צריך לעבוד את השם ולהתפלל לו כי אפשר להשיג גם בכוח הטומאה כמה דברים בכל זאת הם בחרו בנתיב של הגאולה להתאחד עם הבורא ולכן הם זכו להיגאל אז בעצם חלק מהם לא היו שונים מהמצרים והם היו במט שערי טומ אז בזכות מהם היו רואים להיגאל הרצון הם בחרו להיגאל יש לך שתי דרכים כביכול הם מציעות אותו דבר עכשיו הרצון צריך להכריע לאן אתה רוצה בצד של הקדושה בצד של הטומאה היום בכלל הטומאה כאילו מציעה הרבה יותר ממה שהקדושה אז הבחירה היום יותר קשה יותר קשה לבחור פעם זה היה בשיקול עכשיו המצב על הפנים יותר גרוע מזה תכף תשמעו על אף שומעת מצרים הייתה נוראית היא הייתה עדיין כל הטומאה של מצרים כעין וך אפס לעומת בלעם הרשע שהיה פי שי טומאת הכישוף בדרגות הגבוהות ביותר פי כמה מהם והוא היה ממש כנגד משה נביא השם הארי הקדוש אומר שבאות של השם בלעם רואים עד הייכן כוח הרע שלו היה כנגד כוח הטוב שב משה בית של בלעם כנגד הבית של בראשית שמתחילה התורה ל של בלעם כנגד האות האחרונה לעיני כל ישראל שבתורה עין של בלעם כנגד 70 פנים לתורה מ של בלעם כנגד 40 יום ו40 לילה שעלה משה רבנו להביא תורה לישראל בשם שלו מקופל כל הנגד של מה שעשה משה רבנו שהביא תורה מבית עד ל ב70 פנים לתורה ב-40 יום כנגדו עומד בלעם ככה אומר ההרי הקדוש התורה בפרשת בלק מספרת כשיצאו בני ישראל ממצרים כל האומות והעמים פחדו מהם אז נבהלו אלופי אדום אלה מואב יו חז מו רעד חיל אחז יושבי פלשת נמוגו בלק רואה מה מתרחש ורוצה לשים קץ לתופעה של העם הזה שמטיל אמה על כולם שולח אנשים לקרוא לבלעם שיבוא לכלל את העם הזה אבל בלק בעצמו היה מכשף גדול למה היה צריך להביא את בלעם שהוא יקלל למה צריך את בלעם התשובה היא בלק ידע יש לו כאן עסק עם עם מיוחד מאוד והרב הקדוש רבי שלמה מרדומסק מבאר את הנקודה הנקודה של עם ישראל זה מטובו אוהליך יעקב רשי מפרש שאיין פתחיהם מכוונים זה לזה עם ישראל התנהגו בצניעות לא הסתקרנו מה קורה אחד אצל השני שמרו את העיניים התבוננות במה שלא נוגע להם אז גם בשמיים נהגו עמם מידה כנגד מידה והייתה להם שמירה מיוחדת של עין פקחה שמירה חיצונים בלק ידע הזאת והבין שהכלל והכישוף שלו לא יועילו כי יש פה שמירה מיוחדת כדי להזיק להם צריך מישהו בסדר גודל של בלעם שעליו נאמר יודע דעת עליון הוא יודע את הרגע שאל זועם בכל יום והוא ידע שהוא עומד כנגד משה רבנו בנבואה אז בהתחלה הוא שלח לו שליחים קטנים במעלה ויבקשו ממנו לקלל את ישראל כשהם הגיעו הוא אמר להם ללון אצלו ובלילה הוא יקבל בחלום תשובה אם הוא יכול ללכת עמהם והשם אומר לו לא תלך עמהם לא תאור את העם כי ברוך הוא ומגלה לו הקדוש ברוך הוא את רצונו שלא ילך לקלל את העם כי זה עם מבורך זה הבנים של הקדוש ברוך הוא אתה רוצה לקלל את הבנים שלי בבוקר בלעם מודיע ל השליחים שהוא לא קיבל אישור מהקדוש ברוך הוא ללכת איתם אבל הוא רמז להם שאתכם הוא לא נותן לי רשות אם יהיו שליחים יותר מכובדים עם יותר כסף אז יכול להיות שאני א צליח להתאמץ לשכנע ולפתות את הקדוש ברוך הוא אבל אתם באתם על רי כמו שאומרים טוב בלק מבין את הרמז שולח אנשים מכובדים רמי מעלה לשכנע אותו לבו הפעם הוא רואה מכובדים מתחזק ברצונות הרעים גם מהם הוא מבקש שימתינו עד הבוקר בלילה מתגלה אליו השם ואומר לו כך אם לקרוא לך באו האנשים קום לך איתם ואך את הדבר אשר אדבר אליך אותו תעשה ורשי מפרש שם אף על פי שהשם יתברך הזהיר את בלעם שהוא לא יצליח לעשות כי רק מה שהוא יצבע עלי ליו בכל אופן החליט ללכת למה הוא חשב בדעתו אולי אני אצליח לפתות אותו יתרצה ככה הטמבל הזה חשב רשע מרושע מחזק את עצמו בהתעקשות ורצון כל כך גדול להרע ומחליט בכל מחיר ללכת לקלל ואולי הוא גם יצליח לשכנע את הקדוש ברוך הוא לעשות כרצונו ואז יוציא את זממו לפועל לקלל את העם היה לו לכאורה תחילת ראיה בהתחלה אמר לא ללכת אחר כך אם באו לקרוא לך אז לך איתם אה הנה עם קצת לחת זה עובד אבל הוא לא יודע שבדרך שאדם רוצה ללך בא מולכים אותו הבא לטמא פותחין לו בדרך לגיהנום טוב עכשיו הפרשה הזאת של בלק היא בעצם מעלה נקודות רבות ששייכות גם לנו למהלך חיינו בפרט בנושא הבחירה שימו לב עכשיו איך אנחנו בע עניין הבחירה בוחרים איפה נופלים איפה מצליחים איפה עוד פעם נופלים אפה עוד פעם מצליחים למה זה קורה הרב הקדוש רבי נתן בליקוי הלכות ברכות השחר שואל איך ייתכן שבלעם בדרגה של יודע דעת עליון ויודע מתי אשם על כיסא רחמים ומתי על כסא דין מטמא את עצמו בטומאת האתון והוא מסביר מה הטעות של בלעם בלעם טען הקדוש ברוך הוא כל כך רם ניסה אין שום שייכות לגדלות ולכן אין לו רצון מוגדר א אי א כל מה שעושים הביג פארמה וכל המשפחות הטמאות זה הכל חיש את הקדוש ברוך הוא ולהוכיח שהם למעלה ממנו יש נבל מנובל בשם יובל הררי שאומר שהם כבר יותר מצליחים מהאלו התנכי והם יכולים ליצור אנשים לפי הזמנה ולשלוט עליהם והכל והם יכולים הכל לייצר עכשיו הם אומרים שיש בעיה עם האקלים אקלים זה אותיות אלוקים יש להם בעיה עם האקלים לכן הם מתערבים בטבע מורידים גשמים עושים הוריקנים עושים שערות חול טייפון הוריקן הכל צונמי הם עושים הם עושים להראות אנחנו יכולים יותר מהקדוש ברוך הוא כמו חרטומי מצרים מול משה רבנו בלעם אמר שהקדוש ברוך הוא לא מוגדר גם הם אומרים עכשיו שאין מגדר אין אבא אין אמא אין מין אין את להגדיר את עצמך מה שאתה רוצה כל רגע אין הגדרה אני גבר עד הסוף אישה עד הסוף אין דבר אתה יכול להתחלף כל רגע מה שאתה רוצה אתה יכול גם לא להתחלף אתה יכול רק להגיד אני עכשיו אישה זהו אתה לא צריך כלום וזהו אתה אישה אתה יכול להיכנס איפה שכל הנשים הכל בסדר מי יכול לעצור אותך זה כל העולם המטונף זה צצא בלעם זה אז הוא אמר הקדוש ברוך הוא כזה גדול רם בן מה אכפת לו מה אני עושה מה אכפת לו מה הוא עושה הרי הוא אין סוף אין סוף אין סוף אכפת לו מה אני עושה אנחנו פה למטה בעולם השפל הוא שמה גבוה גבוה גבוה ולכן הוא אמר מה אכפת לו מה אני עושה ולכן הוא הלך אחר רצונותיו בלי להתחשב מסתכלים עליו רואים אותו ידונו אותו לא שום הוא גדול גדול לא מתעסק ב דברים כאלה ען לאורך כל הפרשה של בלעם רים איך השם יתברך מג לו את רצונו אומר לו מפורשות לא עוזר פותח את הפה ש לאתון לא עוזר שולח לו מלאך עם חרב שלופה ונותן לו אפשרויות לחזור בו לחזור בו מה יותר מזה תגיד טעיתי ואני לא יכול ללכת נגד הקדוש ברוך הוא אבל בלעם בוחר לעקם את המציאות ולומר אפשר לשכנע את השם אם אני אתעקש ואם אני ארצה חזק אני אפטא אותו לרצון שלי איך זה מסתדר אתה אומר שהוא כזה גדול לא מתעסק פה לא רואה פה כלום ואתה תצליח לפתות אותו כאילו מה תפתה אותו מה מה תתן לו 100 דולר 2000 דולר מה תתן לו מה תעשה איתו איך תפתה אותו במה מה חסר לו שתפתה אותו בשביל לפתות מישהו צריך שיחסר לו אתה יכול לפתות אדם ביליונר ב100 שק במה תפתה אותו זה כוח הרצון של בן אדם שאדם מתאווה למשהו כבוד כסף תאבות בהמיות הכל חושך ואפלה טוב זה בלעם הבנו עכשיו איפה אנחנו בתוך כל אחד יש קליפת בלעם אתם זוכרים שסיפרתי לכם פעם שחפץ חיים היה בכלא עם מי עם אל קפונה אתם זוכרים אה כן בכל אחד יש גם אל קפונה גם בלעם וגם משה רבנו בכל בן אדם יש יצר הרע ויצר הטוב בכל בן אדם ולפעמים אומר הקליפה של בלעם לבן אדם אם אני אתעקש אולי אם אני ארצה תעקשה אשכנע את הקדוש ברוך הוא לעשות את רצוני אין אני חייב לדפוק אני אלך לכותל אני אלך לפה אני אלך אני חייב לזעזע את העולם העליון עד שהקדוש ברוך הוא יתן יש בחירה לאדם להיות כמו בלעם הוא יכול להיות כמו בלעם פעמים קורה שיש רצון חזק מאוד לדבר מסוים נגיד אדם רוצה להקים בית בישראל מה זה לא לגיטימי לגיטימי הוא כבר בן 37 אבל הוא רוצה הוא רוצה זה לא יוצא הוא רוצה וזה לא יוצא מה פונים ל ומתפללים ומתפללים יש פעמים שהתפילות נענות ויש שמחה גדולה ישועת השם כרף עין אבל יש פעמים שהישועה מתעכבת ואפילו לא נראית באופק ואז אדם אומר אולי חסרות התפילות אולי לאלא לא התפללתי מספיק ואז הוא מוסיף תפילות ונוסע על קברות צדיקים והוא כבר יודע את כל הסגולות הוא רר לפי מעגל השנה ובאיזה יום פועלת סגולה זו ואיזה שערים אפילו נפתחים וגם מי הרב שגילה זאת הכל הוא יודע והוא את הכל עושה ויוצא מאוכזב שום דבר לא זז ואז הוא חושב למה אני תקוע כל החיים מה יש מה כבר ביקשתי סך הכל ריבונו של עולם אי אפשר שיהיה קשר זורם בינינו יהיה לך טוב יהיה לי טוב יהיה טוב לשנינו אני לדודי ודודי לי תיתן לי מה שאני רוצה ואני בתמורה אעבוד אותך יפה יפה מבטיח תתפעל מהביצועים שלי אני אומר לך רק קצת תשחרר תשחרר ותראה אזה יופי איך התמונה תשתנה לטובה חמודי כאשר עובר הזמן והישועה אינה מגיעה נכנסות לראש מחשבות אולי אין סיכוי שהוא יזכה ואז הספקות מחלחלות ומתחיל לעשות משא ומתן אני כל כך מתאמץ ומשתדל לרצ את הקדוש ברוך הוא איך הוא לא רואה את המאמצים הכבירים שאני עושה פה מישהו בכלל למעלה מתייחס אליי אני חשוב שמה אכפת להם ממני אם כן אז למה המצב ככה יש פה טעות חס ושלום אולי התבלבלו והחליפו אותי עם מישהו אחר כמו שאיוב אמר אולי הקדוש ברוך הוא התבלבל באותיות איוב וחושב שאני אויב הקדוש ברוך הוא ענה לו מי נתן שטף לתעלה יש לך אלפי שערות בקודקוד ולכל שערה יש שטף תעלה שמזינה את השערה שתהיה שחורה ברגע שהקדוש ברוך הוא מייבש אותה את התעלה הזאת אז היא מלבינה והוא לא מתבלבל אז אתה עם ארבע אותיות הוא מתבלבל כן הנה עד היום יש אנשים שואלים עם שאלות כאלה הירהורים כאלה חולפים אצל אנשים בראש ו מקננים במוח מיותר כמובן לציין שכל המחשבות הללו פרי עמלו של הסמ שמנסה להרחיק אותנו מאבא שבשמיים וכשלא מטפלים בטענות שלו זה מביא קע אדם נהיה כעסן ומתחיל לראות פתאום את החיים קשים כל מה שההוא עבר עד כו זמנים רבועים דמעות והוא מרגיש לאט לאט תחושה שהחיים מתאכזרים אליו ובינו לבין עצמו מסכם אני מסכן כמו שאומרים ביידיש נבך מסכן מיזה נבך הרגשה זו של מסכנות בפרט שהיא בא אחרי שאתה עושה הרבה השתדלות רוחנית תפילות צדקות חסדים לימוד תורה זה מייצר אצל אדם פיצוץ והוא מסכם לעצמו עליי כבר לא יעבדו יותר אין לי מסלול של תיקון הכל שטויות אני הולך לישון זהו לא בא לי לצאת מה בבית לא מעניין אותי ופנו אליי כבר כמה כאלה שהילדים שלהם תקועים בבית לא רוצים לצת לפעמים הכעס בגלל הנהגת הבורא איתו אז הוא מתחיל להוריד פרופיל בעבודת השם ולפעמים הוא זורק הכל קח דוגמה בוא אז אדם יראי שמיים משתדל להקפיד ולדקדק במצוות כל יום הוא קם מוקדם לתפילת שחרית והולך לעבודה מצב כלכלי בכירה בקושי גומר את החודש שבתות נזקק לעזרה ה צב שובר אותו מסתכל על הדלות בבית ומבין שהמצב לא יכול להמשיך כך בצר לא הוא פונה לאלוקים שופך תחינה ומדבר על המצב המחפיר שהוא נתון בו ואז הוא מחליט להתחזק מתחילים רעיונות לצוץ בראש אולי זה בגלל שאני לא מקפיד על שמירת הלחם אולי אני לא קם תמיד בזמן למשמרת אולי בגלל ש הילדים לא נוטלים ידיים בבוקר ואני לא מקפיד טוב אני אוסיף שיעור תורה כל העוסק בתורה נכסה מצליחים לו נכון אז ודאי זה יעזור כל הסגולות של פרנסה הוא עושה אומר פרשת המן קורא ברכת המזון מה כתוב עושה כל סגולה שהוא ראה ובכוחות חדשים במרץ ותקווה לשינוי עומד במשימות עוברת תקופה אין שום שינוי לטובה המצב הולך יותר או מתדרדר ואז מבצבצת המחשבה הכל סתם כמה שתתאר תישאר תקוע כזה היית וכזה תישאר אתה מנחוס מלידה אפילו לפרנס את המשפחה שלך אינך מסוגל מסכן שכמוך ובעיקר יש לו כאב וביזיון מזה שמן השמיים לא מגיבים לו בכלל וזה מעלה אצלו כעס סמוי ולאט לאט נעלמות כל המטלות והתחזקו שהוא הציב לעצמו לתפילות הוא כבר בקושי מגיע שיעור תורה הפסיק נראה לי שאנשים פה לא בשבילי אני בהזדמנות אחפש שיעור אחר יושב בבית ממורמר כועס אבל מרוצה למה מה הוא מרוצה עליי כבר לא יעבדו קלטתי את הכל אני לא פראיר זהו אני לא משקיע יותר מבסוט אה מרוצה כשיהודי מתרחק ונחלש בעבודת השם ומספר לעצמו שהוא פגוע שהבורא לא מראה לו שהוא איתו אפילו שהוא כל כך משתדל ולא עוזר לו שיתגשם רצונו האמת היא שהתרחק עצמה היא חלק ממניפולציות כדי שהבורא יתברך יתכופף לרצונו הוא אומר לבורא תראה ריבונו של עולם ניסיתי בטוב ניסיתי בתפילות בקדושה בהתחזקות בשיעור זה לא עבד אתה עדיין לא נותן לי מה שאני רוצה אז שלום ביי ביי אני הולך כאילו מאיים על הקדוש ברוך הוא אם לא תביא לי לא תראה אותי יותר כמו ילד קטן אבא אתה נותן לי סוכריה לא אני בורח מהבית ביי כולם מבינים שזה מעשה טיפשי לא הגיוני אתה תמיד צריך את אבא מה אתה כול הילד מה אתה אפילו בן 70 בן 80 בן 90 אתה ילד ילד קטן קטן קטן עכשיו שהיית תחת אבא היית מוגן מפגע העולם ואם אתה יוצא לרחוב עכשיו יהיה לך כל המזיקים שנמצאים בחוץ אין מי שיגן עליך ישמור עליך אתה מסיר את השמירה לגמרי ונמצא שאתה מפסיד פעמיים מה שאתה רוצה אתה לא מקבל וכעת אתה מועד להיפגע גע משום שבחרת להסיר את השמירה והגנה והמציאות בחוץ קשה התנהלות כזאת של בני אדם שאם לא תעשה את רצוני אז אני פורש זה מקליפת בלעם זה קליפת בלעם שיש בתוך אדם הוא יודע מה השם רוצה ממנו כמו שבלעם ידע הוא אמר לו מפורש מה הוא רוצה אבל הוא לא מוכן להתרצות ללכת במסלול של השם יתברך תמיד אלא הוא סבור שהוא יכול להמשיך את רצון הבורא לרצונותיו דווקא אני רוצה אישה אני רוצה אישה כמו שאני רוצה אני רוצה בית כמו שאני רוצה אני רוצה רכב אני רוצה כסף אני רוצה פרנסה אני רוצה אני רוצה תן לי ותראה שאני יהיה בסדר א אתה לא נותן לי לא צריך לא צריך נסתדר לבד בי י איזה גבר גבר גבר זה קליפת בלעם כותב הבן איש חי זכותו תגן עלינו אמן אמן כאשר יהודי לא הולך לו כסדר כפי שהיה רוצה והוא בכל אופן אוחז ברצון השם וממשיך בעבודתו עוד פעם אדם יהודי לא הולך לו כמו שהוא רוצה אבל למרות זאת הוא אוחז בדרך השם וממשיך בעבודת השם מתחזק ברצונות טובים הוא עוקר את קליפת בלעם ונדבק בקדושת משה רבנו ואברהם אבינו אשריו מטוב חלקו אברהם אבינו הלך לתקן את העולם הלך להסב י להם שהם טועים ום עובדים לעבודה זרה ומקריבים את הבנים שלהם מה אתם מטומטמים צחקו עליו לעגו לו מרטו את זקנו הקו אותו כמו שאומר הרמבם במורא נבוכים אז מה הוא היה צריך להגיד מה אני בל טובתם הם לא רוצים לשמוע שלכו ל אלף טיולים לא הוא ממשיך הוא ממשיך נגד כל העולם זה בשביל אחרים אז בן אדם בשביל עצמו למה אתה לא עושה למה אתה בשביל עצמך לא עושה תמשיך לא הגעת עדיין תמשיך אבל תהיה במסלול של השם רק מהמסלול שלא תוכל לקבל במסלול אחר צדדי לא תקבל לא תקבל עניין הבחירה זה בין הרצון שלי לבין הרצון של הקדוש ברוך הוא אפשר בקלות לזהות אם אני רוצה את רצון הבורא או רצוני שלי אדם עובר ליד מסעדה מפיצה ריח מדהים נעים מגרה נזכר שהוא רעב כמו שלמדנו מסתכל מה יש להציע וואו וואו וואוו איזה מבחר ואז הוא נזכר רגע מה עם הכשרות ומתברר שהיא לא מהודרת עכשיו הוא יודע מה רצון הבורא מה הוא רוצה מה הבורא רוצה שיהיה בטוח על בטוח או שיהיה ספק אם זה ם סופר זה לא כשרות בכלל אם זה יורד דעה זה חרטא ברטא אם זה איך קוראים להם אלה בית יוסף של שס כן אז זה כלום ו ואיפה המשגיח הוא בדיוק הלך הוא יחזור עוד מעט וא אז הוא מבין מה הוא מבין הוא הוא מבין שמצד אחד הוא רוצה מאוד לאכול כדאי הריח חדר לבפנים והרי התחיל ועכשיו זה סקונס נפוס אם הוא לא יאכל זה סקונס נפוס מצד שני הוא יודע שהקדוש ברך הוא לא מתפשר יש הלכות בעניין לא נכנסים לספק ספק נביל ספק טריפס ספק תולעים ספק ספק ספק הרבה ספיקס אבל אם הוא החליט שהוא הולך בדרך הקדושה והוא רוצה להיות קרוב לשם אז ודאי שהוא לא יכנס אפילו למסעדה מי אוכל במסעדה מישהו מכפה ז אכל במסעדות מה פתאום שיהיה הכשרות הכי טובה שיגידו הכשרות הכי טובה זה הנייר בנייר כתוב שיש פה כשרות טובה בנייר במציאות זה משהו אחר אתם יודעים שאנחנו עושים הכל לבד וגם מה שיש לנו מאפים למעלה אנחנו עושים לבד גם הפה טיבר וגם כל הדברים שאנחנו ים אנחנו עושים אנחנו הולכים והיינו במקומות שהיו הכשרויות הכי טובות וגילינו מחדלים גדולים ובשביל זה אנחנו שולחים צוות שלנו ומנקים את הכל ובודקים את הכל ונפות וחומרים שלנו אנחנו מביאים וחומרים מסויימים אנחנו לא שמים וכולי ורק אז יוצא אז זאת אומרת אם בן אדם באמת רוצה אז הוא יודע מה השם רוצה אבל אם יש לו סיפורים אני רעב אני רעב אז הוא רוצה למלא את רצונו ולא את רצון קונו והנה יש לו בחירה כל רגע כל רגע יש לאנשים בחירה כזאת ואחרת וכזאת ואחרת כזאת ואחרת יש חרדים שהם א מקפידים לא לנסוע באוטובוס בגלל שיש נשים והם נוסעים מבני ברק לירושלים במונית שאיין להם כסף בשביל שהם ישוו הראשונים ליד הנהג ואז כל הזמן הם כלפי כלום לשמיים עשה עיניי להרים ולא הסתכלו אחורה לא ישבו ליד אישה אולי שתבוא לשבת כי מה הוא יכול להגיד תצי החוצה הוא לא יכול להגיד לו מבזבזים המון כסף שנים פרוטות אחרונות שלהם בשביל לא להכשל תלוי מה אתה בוחר אתה בוחר ב נכון או אתה בוחר בלא נכון אם אתה מחליט ללכת בדרך הקדושה ורוצה להיות קרוב לשם וחקרת והבנת שרדי אחרי הבלי העולם סוגרת וממטה את הרוח ואתה רוצה את הטוב האמיתי והטהור עכשיו אתה כבר נכנס לאכל גבוה יותר של בחירה לבחור ברצון השם בתוך הרוחניות ואם אדם מכריז לעצמו שהוא רוצה קדושה מתפתחת אצלו ציפיה להגיע לאיזה ציור מסוים שהוא בונה לעצמו בראש והוא מציין לו לוח הישגים שהוא היה מרוצה מהם בתוך תקופה של כמה שבועות הוא יותר לא יכעס הוא כבר ישמור את העיניים הוא יקרא כמה ספורים רציניים וזהו והכל יעוף ממנו ולגבי שאר התאוות הוא כבר חשבן כמה תפילות הוא יקצם לבטל תהווה זו ומידה זו ונשאר לו ללחוץ על כמה כפתורים וההוא יהיה אחד מצדיקי הדור איזה תוכנית גרנדיוזית אבל מתברר כשאדם רוצה להתחזק זה עובד בדיוק הפוך פתאום מתחילים בלבולים ומניעות פתאום עוצרים אותו לא נותנים לו לעוף לשמיים כמו שדמיין ורצה אם אפשר להפעיל את הונטיל אני אשמח יום אחד בא אליי בחור ישיבה עם רשימה a א בכתב קטן מהבוקר מה הולך לעשות לא השאיר כמעט רווח בקושי יכול לנשום התפעלתי מאוד הוא לא הצליח לעמוד בשום דבר מה שהוא כתב שום דבר אל תרוץ לפני שאתה יודע ללכת קודם תלמד ללכת שתלמד ללכת בטוח תתחיל לאט לאט אבל אנשים רוצים לרוץ ברגע הוא כבר רוצה להיות צדיק וקדוש והכל ישר הולכים להות קבלה יש מפגרים שלומדים קבלה לעם ברדיו ברדיו יש טמבלים שמעבירים שיעורים קבלה לעם נגד ההלכה נגד הדין נגד הכ הם לא מתאים להם ללמוד פלוס מינוס כפל חילוק ישר לוגריתמים מתברר שאדם רוצה להתחזק וזה לא עובד בדיוק זה עובד הפוך לפעמים אחד בא לרב אומר לו יכול להיות שאשתי הסתרה אחרה והילדים שלי זה השליחים שלו כמו שזה נראה לי זה הכיוון הם לא יכולים לראות אותי רגוע קשה להם שאני רוצה להיות צדיק עד עכשיו היו רגועים רק התחזקתי קצת הכל מתהפך ספר לי בן אדם בן אדם טוב טוב טוב יש לו ילדים מתוקים שאלתי אותו מה עם הילדים אומר אשתי וסרת עליהם לק תהילים אסור לי לספר להם סיפורי צדיקים שולחת אותם רק לבתי ספר חילוני אנטי אנטי אנטי אבל חזרנו בתשובה ביחד עשינו את המסלול מה קרה לא אני רוצה את העולם הזה לא רוצה יותר רוצה את העולם הזה וואי וואי וואי וואי וואי וואי בן אדם משקיע הרבה שנים בונה בית משקיע כסף זה פה איש בית עושה הכל פתאום בא לו השטן לתוך הבית נו זה לא אישה סטרה אחרה במקרה שלו זה לא ילדים רק האישה נו נו זה ניסיון או לא ניסיון אבל מה קורה אדם חושב אדם חושב אני מנדב את עצמי להיות צדיק ואני מצפה גם שכל הסביבה תתמוך תתמוך שיפרגנו שיעזרו לי מה אני רוצה בסך הכל להיות צדיק מה זה רע מה אני רוצה להיות רשע רוצה להיות צדיק כולם ירוויחו מזה אם אני צדיק ו שום דבר לא הולך כמו שהוא רוצה אבל לפעמים מאחורי דחף להתחזקות מסתתרות גם מחשבות אחרות אני לא מבין ריבונו של עולם מה כל כך קשה לנקות לי קצת את השטח שהחשבון בבנק יהיה בפלוס שאשתי תהיה שמחה מאושרת שהילדים יהיו מחונכים ממושמעים שיהיה לי שקט נפשי שאני אוכל לעבוד אותך בלי בלבולים ובלי מצבי רוח מתחלפים הרי אתה הכל יכול נכון אז תשחרר לי קצת תראה איזה תוכניות יפות יש לי אז מה הבעיה פה זה לא טוב זה כן טוב מה שהוא אומר אבל יש לו ציור שהוא רוצה שזה רצונו ככה אני רוצה לראות את ההתקדמות הרוחנית שלי זה הציור אליו אני שואף ואז כשלא מגיע בדיוק הציור הזה מסיבות הידועות שם אז הוא מתמוטט למה לך לציר ציורי מה אכפת לך מהשם יעשה אתך מה אכפת לך מה אכפת לך אתה צריך לעבור את ה-70 שנה הזאת הכי קרוב לבורא יתברך ומה אכפת לך יהיה לא יהיה פחות יותר עם בלי מה זה עניינך אם אתה רוצה קרבת השם מה זה אכפת לך איך למה אתה מציב את כל ההישגים שאתה רוצה להשיג ואם לא השגת אתה מתאכזב ולא שומעים אותי ולא קוראים את מה שאני מתכוון ולא מבינים אותי ומפסידים בשמיים לא יודעים כמה היו מרוויחים ממני כל מיני שטויות כאלה שבן אדם תוקע לעצמו תקיעות וזה פטנט של יצר הרע אומר לו תהיה זה תהיה זהב תהיה זהב ההוא יודע שהוא לא יגיע לזה בשביל אכזב אותו פעמים רוצים להתחזק בקיום מצוות או בהנהגה מסויימת בהתחלה סיעתא דשמיא גדולה איך אומרים רב צלבים אורות אורות אורות ואחרי זה כיבוי אורות אחרי זה פתאום לא הולך כל מה שקודם עשיתי הלך עכשיו הכל לא הולך לא הולך לא הולך והלב סגור ואיין לי חשק להתפלל ולא לקום ולא זה וזה וזה ואז מה המסקנה הבנתי את הסיפור כשאנשים צריכים אותך אתה מגיע מלב לעזור להם וכשאתה צריך אותם הם נעלמים הכל זה אינטרסים נכון מעכשיו אני דואג רק לעצמי מכירים את זה אדם רואה איך ההתחזקות שהוא כל כך נכסף אליה ו השתוקק אליה מתפוררת ועפה ברוח ולא נשאר מנ מאומה ואז הוא חושב מה קרה כאן איך יכול להיות חכמים זכרונם ברכה אמרו הבא לי טאר מסייעין לו נו נו נו בדרך שאדם רוצה ללך מוליכין אותו נו נו אז איפה כל זה רציתי התחלתי נרתמתי אני משתדל משתדל קורע את עצמי ואני מגלה שאני באותה נקודה שהתחלתי שום דבר לא השתנה אז איפה כל הדיבורים היפים מסייעים לאדם מי יש לו פה תשובה 200 שקלים מהגמרא תשובה מהגמרא מה הגמרא אומרת הבא לטאר מסייעין לו אבל גם אומרים לו אמתן הגמרא ביום לח חכמים בגמרא עומדים על הנקודה יהודי התביית על האמת בוער לו הרצון הוא רוצה להיות צדיק ברגע מפתח ציפיות מדמיין ציורים בראש איך יראה כשהוא יזכה אז מה הכוונה מסייעין לו אומרים לו אמתן חכה חכה זה לא קורה ברגע אתה צריך לעבור תהליך של ניכוי משל למה הדבר דומה אחד בא לקנות בחנות שמוכרים בה גם נפט וגם שמן אפרסמון אז הוא ביקש אפרסמון אבל לפניו קנה מישהו נפט אז הריח של הנפט בכל החלל של החנות אז אומר לו המוכר אמתן אמתן עד שדוף כל הריח של הנפט ואז אני ואתה נריח את הריח של האפרסמון נהנה אבל אם זה התערבב עם הנפט לא תריח את הריח של האפרסמון המתן המתן יש לך ריח עוד מעבר שכחת של נפת צריך שזה דוף אבל אם זה ישאר ותערב את זה עם שמן אפרסמון לא יצא לך שמן אפרסמון המציאות שאני רוצה מאוד מאוד ועוצרים אותי להוציא לפועל את הרצונות מהר גורמת מרמור ותסכול ואז הוא אומר מה עשיתי לעצמי לא התכוונתי לכזה דבר יש לי נתונים אני רוצה להתחזק ופתאום מחריבים לי את הכל זה לא בא זה לא מגיע אני כבר יושב שנה שנתיים לומד אני לא רואה עדיין שום דבר הוא רוצה להיות כבר הסטייפלר בשנתיים או דוד המלך בשלוש שנים משה רבנו מוכן להשקיע ארבע שנים רוצה מהר מה אכפת לקדוש ברוך הוא שיהיה משה רבנו בארבע שנים משה רבנו עשה את זה בארבע שנים בגיל 80 רק השם פנה אליו בגיל 0 בגיל 75 פנה הקדוש ברוך הוא לאברהם אבינו ונתן לו ניסיון ראשון לך לך מארצך אחרי שהוא כבר הפך את העולם בגיל 75 ועוד אמר לו הלו הלו יש לך עוד 10 ניסיונות בדרך עד גיל 137 ואם תעמוד בהם יש על מה לדבר וזה כבר רוצה תוך שנה שנתיים בדרך שאדם רוצה ללך כבר מלכין אותו מה פירוש אני רוצה להיות צדיק כבר עכשיו עלינו לדעת שיש מהלך שחייבים לעבור אי אפשר לפרנס גוף ונשמה ביחד אי אפשר להיות דלוק על תאוות וגם להיות פרוש זה טרטה ד סטרה אבל בשמיים מזהים יהודי עם רצונות לקרבת אלוקים ובאמת רוצים לעזור לו אבל צריך קודם לשבור לו לאט לאט החשק גם לעולם הזה צריך לפרק לו תוך ניות אם אתה אמרת שאתה רוצה להתקרב לשם אז בשביל מה אתה צריך את כל התאוות האלה שהיית רגיל בהם אתה צריך להיפרד מהם אם אתה עובר צד לצד של הקדושה אתה לא צריך כבר שום דבר שמה מהצד של הטומאה איך אמרנו למעלי תשובה אתה עברת את הגשר שרוף אותו שרוף אותו שלא יהיה מצב שאתה יכול לחזור או שאתה הולך קדימה או שאתה באמצע אין אפשרות שני עולמות או או העולם ניתן לאחאב בר עומרי שניצל את העולם בטומאה עד הסוף או רבי חנינה בן דוסה שלא נהנה מהעולם שום דבר קו חרובים אז זאת אומרת בן אדם צריך להבין יש מסלול אתה רוצה באמת קדושה אז יפרקו לך לאט לאט את הטומאה את החיבור שלך לזה ואז יהיה לך כלים חדשים הרבה יותר הכנעה פחות להיטות לתאוות והתהליך הזה נעשה בכל דרגה שאדם נמצא בה ובכל פעם מביאים אותו מהשמיים מצד אחד לדעת נפלאות ורצונות אין סופים מצד שני יש שגעונות בלבולים מלחצים זה כנגד זה ועכשיו אומרים לו תבחר מה אתה רוצה איפה הרצון שלך באמת אם הוא בוחר בקדושה ברצון השם והוא ממשיך הלאה למרות הקשיים הוא ייזכה באמת להערת רצון גדולה ומבפנים יאיר לו אור נפלא של כיסופים וירגיש שהניסיון באמת לא כל כך קשה אמנם לא כל כך קל אבל אפשר להתמודד כי הוא הוא מרגיש השם מחבק אותו מחייך אליו הרוח מתחזקת האמונה בטוב נשמתו מקבלת עוצמה טוב לו כבר עם עצמו טוב לו עם הסובב וזה נקרא שהוא זכה לעבור את הניסיון ולעלות דרגה זאת אומרת בן אדם צריך לדעת זה קשה קשה אבל כשמגיעים בסוף למה שמגיעים זה נפלא מאושרים ומרגישים הרבה יותר קל הרבה הרבה יותר קל אז אני מקריא לכם דבר שורשת להקריא כבוד הרב אני רוצה להודות לבורא עולם קודם כל על הזכות לקיים הרצאה התרגשתי כל היום לקראתה משמחה ולהודות לך ולצוד מקרב לב שקטתי ע טבריה זה אמנם דבר שעושה שאתה עושה 40 שנה פלוס ה שתעשה עד 120 פלוס אבל בשבילי זה הרגיש כאילו עשו במיוחד בשבילי את כל הערב האדיר הזה תודה לשם שהעולם היה מלא אמרתי מזמור לתודה לפני שהעולם מלא ההרצאה ממש דיברה אלי ואני יודעת שהיו בשמיים מראים לי מה הייתי יכולה לעשות אתמול בזכותך אם לא הייתי חוזרת בתשובה איזה בושה מנעת ממני זאת אומרת היא מבינה שאם היא הייתה מגיעה לעולם האמת והיו אומרים לה תשמעי יכולת לעשות הרצאה בטבריה את יודעת והיו באים מלא אנשים והיו מתחזקים בהכל והיא בכלל לא בתשובה איזה בושה היייתה לה והיא רצון שקיימת יעודי וזכה לעוד ואין מילים בפי להודות לשם שזיכה אותי אני הקטנה שהייתי רחוקה מזה מזרח ומערב לזכות את הרבים תודה לך גם על העצה והחיזוק לקיים הרצאות וזו ההשקעה כספית הכי פתוחה ומשתלמת שביצעתי בחיי זכיתי במיוחד שהייתה כ סגירת מעגל עבורי יקון על הצניעות שזכיתי לשים כיסוי ראש על האישה ששוחחה איתי עם הרבנית שמח בש לפני חיזקנו שאזור אומץ לקחת כיסוי ראש לפני חמש שנים בערב כיפור קיבלתי מכבודו כיסוי ראש אין סתם הכל בהשגחה פרטית תודה תודה תודה כמו תמיד החכמת אותנו למדת שמחת חזקת וחזרנו מאושרים הביתה בחולים נו אז בהתחלה זה קשה היא נלחמה בהתחלה אולי אני אוריד אולי אני אוריד אני אני אולי אני אריד אני איך אני אתחתן רא אותי עם כיסוי ראש אני אוריד ונלחמה ונלחמה ונשארה ונשארה וניסיון אחרי ניסיון וניסיון אחרי ניסיון והיא עשתה כבר כמה הרצאות עוד מעט מתקרבים ל1 בזיכוי רבים גדול וזה עולם הבא גדול ומי שעשה הרצאה אחת הו בין העולם הבא עכשיו זה רק שאלה איזה עולם הבא כמה העולם הבא אז זה לא פשוט אבל זה כבר קל זה כבר בשמחה אתם שומעים את הלשון זה כבר בשמחה זה באושר זה כבר לא ניסיון זה תענוג אבל בהתחלה זה קשה נכון חייב להיות קשה מה זוכים לגן עדן בקלות לא זוכים בקלות צריך לעבוד בשביל לקבל רבת בצבא אתה צריך לעבור הרבה שפשופים מה זה רבת שני בדים קטנים דקים כאלה בצבע לבן כל הכבוד יש לך שני פתקאות על היד כל הכבוד ואם אתה כבר קורס קצינים יא בבאי שמו לך חתיכת ברזל או פס כן כשאדם הולך עם דימוי עצמי נמוך ומחשבות שליליות על עצמו ומכבד את הרצונות הטובים בנשמה הוא משתיק את הכל הפנימי שדוחף אותו לעשות טוב כשאדם מדבר על עצמו דיבורים שליליים והוא מרגיש שהוא מרוקן מחסר כול הוא מבאיש את ריחו בעיני עצמו והנשמה נחלשת והוא גורם להתגברות הדינים הוא במוחין דקטנות והוא לא מאמין בעצמו והוא אומר שכל הדלתות נעולות ואותי השם כבר לא רוצה חס ושלום מרה שחורה עצבות בדיוק מה שיצר הרע רוצה כדי שתפסיק לעבוד את השם אנחנו מכירים את עצמנו לפעמים יש לנו חשק שהוא לא חשק לא רוצים לעשות כלום ממש אין רצון לדברים של קדושה אין לי כוח אני עייף מזה תאמין לי אני עייף מזה לפעמים אדם אומר אני אוהב את השם אני אוהב את השם אבל מה פירוש להיות צדיק לוותר על כל החיים שלי אני אמיתי אני אוהב לחיות אני נמשך להנאות העולם הזה אני לא יכול בלי משאית מה אני אלך קום בבוקר אני לא עלה על המשאית איך אני איך אני אז מה אני אשב כל הזמן ואני אלמד ומה יקרה אם לא יהיה לי כסף מה יקרה עם זה אני רגע לים להביא ככה עשיריות מה יהיה אז בן אדם אומר אני אוהב את השם אני רוצה אני רוצה אני רוצה אבל זה לא יוצא איך אני אוותר על כל ההנאות אני לא יכול להתנזר מכל תענוגות העולם זה לא התמונה שלי בכלל נכון לפעמים יש לי רצון להתחבר לשם אבל מה זה שווה אחרי יומיים זה נעלם ואני חוזר לאותם שטויות מה אפשר לעשות כשיש מתקפה כזאת על האדם מחשבות לא רצויות התגברות של היצר ארטילריה ממש מי יכול לעזור לאדם במצב כזה על זה עונה רבי נחמן בסיפורי מעשיות שהתגלו על ידי רבי נפטלי תלמידו זה סיפור ארוך קצת אני אדלג בקצר מעשה בעני שישב בבית המדרש ולמד פעם בא חוזה בכוכבים בא אל העיר וכולם רצו אליו העני ישב בית המדרש לא הלך באה אשתו רואה רק את בעלה כולם הלכו לחוזה הזה אמרה לו עני עצל רע מזל אתה רע מזל למה אתה לא הולך לחוזה בק לך אולי הוא יגיד דברים טובים הפצירה הפצירה הלך מה אמר לו החוזה בכוכבים עליך אני רואה שהמזל שלך להיות גנב טוב שמע מה אומר חזל ללמוד מה אמר לך אמר לי קבצן אתה וקפצה תישאר בערב בא הביתה אכל סעודה סעודה גדולה חתיכת לחם בתוך האכילה התחיל לשחוק שאלה אותו מה אתה צוחק בטח אתה יודע משהו מסתיר ממני א אמר לה לא כלום סתם אני צוחק אכל עוד קצת והתחיל עוד פעם לצחוק בסוף התחיל להתפקח מצחוק עד שיצא כבר ריח רע פה שלו אמרה לו תגיד לי מה אתה יודע אמר לה החוזה הטמבל הזה אמר שאני צריך להיות גנב אמרה לו חס ושלום אני לא רוצה שתהיה גנב יותר טוב שנייה עניים מה שיתן השם נקבל ואתה לא תהיה גנב הגיע ה שבת לא היה להם הרבה מה לאכול חלה לחם ודגן בקושי ישבו לאכול יש לו חמש בנות חוטפות את חתיכות הלחם כי הלחם לא הספיק ואשתו אומרת לו ריבונו של עולם נמאס לי כבר עניות הזאת הייתי רוצה שתהייה גנב ולא נסבול את הדוחק הזה והוא הוכרח למלא רצונה ככה יש גברים ששומעים לנשים אישה צועקת עליו אז בסדר בסדר אני אהיה גנב בסר דר הוא לא רצה וכן רצה ולא רצה וכן רצה בסוף הלך שלום בית קוראים לזה שלום בית שלום בית הלך לגנוב אמר איפה אני אלך לגנוב אצל הנגיד הגדול מצא שהשומרים ישנים אף אחד לא שואל אותו כלום נכנס לחנות המנעול פתוח וואי איזה מזל הולך שמה לקופה גם המנעול פתוח ולקח חמישה אדומים כדי להתפרנס הביא לאשתו ואמר את רואה מילאתי את רצונך תפרנס מזה כי אני לא מתכוון עוד להוסיף לגנוב אמרה לו ודאי גם אני לא רוצה בזה רק ההכרח לא יגונה פעם אחרת התחילה לצעוק עליו קבצן רע מזל היית בחנות למה לא הבאת לי בגד עליון הוכרח ללכת עוד פעם לגנוב הלך לחנות מצא עוד גנב שאל אותו מי אתה אמר לו אני גנב ומה אתה עושה פה אומר לו גם אני גנב אמר לו אתה יודע מה בוא נהיה שותפים בגניבות אני בר מזל לי יש מזל ואתה כנראה יודע דברים שותי כבר גנב בן גנב אז יאללה נהיה שותפים מה נעשה לאן נלך אמר לו תשמע לא טוב לגנוב את היהודים בוא נגנוב את הגויים למה להפסיד בן התיישבו אמרו בוא נלך נגנוב אצל המלך בטח שמה יש מה לגנוב ואני בן מזל אז אין פחד הלכו לגנוב את הבגדים של המלך שהוא לבש בעת שהכתירו אותו להיות צ'ארלס השלישי ואז יהיה לנו את הבגדים לדורי דורות הסכים העני הלכו עם המזל נכנסו לחדר מצאו את הבגדים וגנבו אותם ואחר כך התקוטטו היה שמה בגד אחד גדול ובגד אחד קטן הגנב אמר מגיע לו הגדול כי הוא ידע איפה הם העני אמר מגיע לי את הגדול כי אני הבר מזל בגלל המזל שלי הצלחנו לגנוב אז העני אמר אתה יודע מה נשאל את המלך אמר הגנב איך אפשר אמר לו אף על פי כן אני אלך ואשאל אותו אמר לו הגנב אם תאכל זאת שתלך ותשאל את מלך אז אני בעצמי אתן לך את הבגד הגדול הלכו למלך המלך שוכב ואחד מספר לו מעשיות כדי שיירדם אחזו שניהם במיטה של המלך כשהוא ישן שם לקחו את המיטה עם המלך לחדר אחר המלך הקיץ והוא סבור שהוא עדיין על מקומו והגנב סיפר לו את המעשה שהיו שני גנבים שגנבו למלך את הבגדים מושאל את המלך למי מגיע הבגד הגדול המלך רע עליו פניו מה אתה שואל אותי בוודאי מגיע לעני כי במזל הוא גנב טוב שתספר לי את המעשה וסיפר לו את המעשה והמלך ישן חשב שמספרים לו סיפור לקחו את המיטה והחזירו אותו למקום רצל שלישי בבוקר נודע שנגנבו באמת בגדי המלך והתחילו לחפש אחרי גניבה ולא מצאו ציווה המלך להכריז מי שגנב יבוא ויודיע לא יעשה לו כלום כי המלך חפץ לדעת איך אפשר לגנוב בגדים כאלה והסתובבו בין כל האנשים וסיפרו זה מזה ובא העני ושאל אותם על מה אתם מדברים אמרו לו יש רעש מישהו גנב וזה אמר להם אני גנבתי אמרו לו וואוו אתה מתחייב בראשך יאמרו עליך שאתה יודע מה גניבה אמר אם אתה יודע אז לך תגיד אמר אני אגיד בא עני למלך ואמר לו אני יודע מהגבה אמר לו המלך שהוא חפץ לראות את הגנב אמר לו אני נשק אותו המלך ושאל אותו איך איך איך גנבת אז הוא סיפר לו את כל המעשה וביקשו את הגנב והחזיר את הבגד גם הגדול וגם הקטן והמלך כמו שהבטיח לא עשה לו כלום אמרו השרים למלך המלך רשאי למחול על כבודו אבל אנחנו השרים לא רשאים למחול על הבזיון כזה שנעשה למלך לכן דנו עני לתליה הוליכו אותו לחבל התליה כי סוף גנב לתליה בעת ה הליכה הלך שמה אחד עם שק נעליים על הגב הבעל דבר מכיר אותו עני אמר לו אתה אתה החוזה בכוכבים לא תראה מה עשית לי שאתה אמרת לי שאני אהייה גנב אמר לו אתה יודע כמה יגיעות אני הגעתי וכמה נעליים קרעתי עד שבאתי אותך לידי כך שיתלו אותך על העץ ך יצר הרע עובד על אנשים מסיים הרב נחמן את המעשיה ואומר כשיצר הרע תקף את אותו עני זה החוזה בכוכבים כאילו נותן היצר הרע נותן לך דמיונות דמיונות אתה תהיה ככה וככה חוזה בכוכב כשהוא נתן לו יצר הרע שירגיש שהוא רוצה ולא רוצה רוצה ולא רוצה רוצה להיות גנב או רוצה להיות בית המדרש רוצה להיות גנב א רוצה להיות בית המדרש רוצה לאכול או לא רוצה לאכול יהיה רעב או לא יהיה רעב אם היה מכריז לא רוצה לא רוצה לא רוצה לא רוצה לעזוב את בית המדרש לא רוצה חוזה בכוכבים אני רוצה קדושה והיה מתחנן ובוכה לפני השם היה מתחזק ברצונות הטובים והיה מציל נפשו מרדת שח זה הסיפור שלנו אם היינו צועקים על יצר הרע לא רוצה אל תבלבל לי את המוח כל פעם אתה בא לי עם השטויות שלך לא רוצה ומחזיקים בדרך הזאת עם כל מה שמפסידים כאילו בינתיים אוכלים פחות ונהנים פחות קודם כל לא טלו אותך לא תיכנס לגיהנום ודבר שני תזכה גם בעולם הזה רק סבלנות סבלנות עכשיו מה קורה בדור שלנו בדור שלנו יש את התנודות הנפש הכי גדולות עליות וירידות מציפות כמה פעמים ביום ולמה דווקא בדור שלנו כי אנחנו קרובים מאוד למשיח בעבר המצב הנפשי או הרוחני של אדם היה קשור למקום שבו נולד ולחוויות שהוא חווה בילדותו איפה היה יצר הרע גדול פעם בכפרים במקומות לא לא פפו לאיה לא ר לא שטו ת לשמע דברי תורה פ דברי ר ב ד ת י ום ל צה לב עבה הוא לא כל אפו במומו הוא היה צרך לבוש חורים זה זה ללכת עיר אחרת זה לחפש לו אולי ימצא לעשות עבירה איפה היה אדם נולד במקום שהחיים מתנהלים על מי מנוחות הורים רגועים שלבים מקבלים את כל המאורעות באמונה מגדלת צאצאים היום מי שעובד עם ציבור שומע סיפורים שלא שמעה אוזן איזה דברים מה קורה בבתים מה קורה עם ילדים מה קורה משפחות מה קורה ווואי וואי וואי וואי וואי וואי וואי אבל הארי הקדוש כתב על הדור הזה שתהיה בו תופעה קשה מאוד למה ירדו נשמות גבוהות וקדושות ביותר בתוך גופים נמוכים מאוד והשילוב הזה יוצר פער תהומי בין הרצונות לכן הסיבה שיום אחד יכול להרגיש טוב עם עצמו ואחרי הרגעים מתהפך ונהיה לו רע מתחזק באמונה ורצון ואחרי שעות אני לא שווה כלום והולך לישון רצו ושוב רצו ושוב מתיש מתיש וגוזל את הכוחות אין כוח כבר כל יום למלחמות מלחמת הישרדות על הקיום אז מה עושים מה עצה איך מאחים את שני הכתבים הרחוקים האלה איך מתגברים על הרצונות הרעים עם הטובים אז צריך ככה לזהות קודם את הבעיות שיש לנו ללמוד אותם ולפנות לבורא ולספר לו מה מעיק עלינו מה אנחנו מבקשים עזרה כמה אנחנו רוצים באמת להתקרב אבל יש לנו רצונות סותרים הגוף מושך הנשמה מושכת צריך לדבר עם הבורא לבקש רחמים מהמקום הנמוך ולבקש עזרה להתרומם למעלה נפשי יצאה בדברו על ידי הדיבורים הוציא ממסגר נפשי אני יכול לשחרר את הנפש תחלואיה ולכידה של יצר הרע כשאדם מתחזק ברצונות טובים ומדבר אותם הגם שלפעמים זה מהפה ולחוץ אבל הוא מתפלל באמת לשם שיזכה אותו הוא משתוקק באמת הו לבסוף יזכה הקדוש ברוך הוא עשה זה כנגד זה והבחירה ה בכל הדרגות כשאדם מוציא מפיו רצונות לעבירות או לדברים רחוקים מקדושה הוא יחזק את חלק הבהמיות שבו הוא יחליש את הכוח הטוב שבו והוא ימשך לתאוות והוא מתרץ את זה מה אני יכול לעשות אני אוהב את זה טוב לי עם זה אני רוצה את זה בוא לי על זה אדם כזה קובר את עצמו בחייו כי מה שהוא מוציא מהפה היצר הרע מתלבש עליו ואומר זה שלי אני אביא לך אל תדאג אני אסדר לך רק תישאר פה אבל אם אדם יכריז על רצונות טובים מצד שני הוא גם יזהה את הרצונות הפגומים וייבז אותם ויתפלל עליהם הוא יזכה להתנתק מהמקומות האלה שנמצא בהם בכל הרצונות השליליים לעשות דברים נגד רצון השם דעכו בהדרגה ככה היה רבי אלכסנדרי זועק ריבונו של עולם רצוני לעשות רצונך אלא ששור שבעיסה מעקב אה המעשה ברב עמרם חסידה אדם שמור שמור בנושא עריות ראיות אסורות עמרב חסידה חסיד לא קוראים לה אף אחד רק לאלה שהם קדושים בדברים האלה נו אז היו שבויות והיו צריכים לשים אותם במקום שאף אחד לא יתפתה איפה ישימו אצלו ושמו אצלו ושם אותם בעליה למעלה ובשביל להגיע לעליה צריך סולם עצים של פעם כמו בשוויץ בונים בתים מקורות בשביל להרים את הסולם עשרה אנשים צריכים להרים אותו בשביל להשעין אותו על העליה כדי לעלות ופתאום האור האיר על רגל של בחורה שמה ויצר הרע הדליק אותו והורים סולם לבד והוא לא היה צעיר ובאמצע הדרך שהוא עולה למעלה הוא כבר עולה הוא צעק נורה ב עמרם אש בבית עמרם הצילו אש בסביבה גרו התלמידים כולם רצו שומעים את הרב צועק רואים אותו בדרך למעלה אמרו אוי ואבוי שראיינו אותך בכך אמר להם אוי לי אם לא ראיתם אותי בכך אם לא הייתם באים ייתם רואים אותי איך כתוב שאש יצאה מגופו יצר הרע נפלט מגופו והוא אמר לו אתה רואה את המלאך ואני בשר ודם וניצחתי אותך במה הוא ניצח אותו ברצון איזה רצון לא לעבור עבירה הוא הטריף אותו למה אם הוא מפיל אחד כזה אתם יודעים כמה הוא מפיל כי כולם יגידו אם רב עמרם חסידה נכשל בדבר כזה אני חופשי על הבר אז יצר הרע ממתין לצדיקים 100 שנה מחכה בשביל בסוף הוא יפיל אותו פעם אחת והוא נכנס בו אש אש ר לכן אמרו חכמים אל תאמין בעצמך עד יום מותך ואין אפוטרופוס לעריות אז לכן הוא ידע שאם הוא לא יצעק עכשיו הוא עבוד אותו מעשה היה עם רבי עקיבא שהוא ראה ריבה על עץ או בנהר יש שתי גרסות וגם עם רבי מאיר הצדיקים הכי קדושים בעולם לא פשוט כל הגדול מחברו יצרו גדול ממנו אז זאת אומרת רק אם אתה עם רצון אמיתי ועז אתה לא תיתן לייצר הרע אפילו שהוא תוקף אותך והוא מלאך והוא מלאך מאש ואתה לא יכול להשתלט זה בערה בערה אם אתה רוצה באמת אתה תצעק אתה לא תיתן לו אבל אם לא אתה אומר מה אני אעשה אנוס הייתי מה אני אעשה מה אני בשר ודם לא מה אני אבן לא אבן זאת אומרת תלוי איפה הרצונות מונחים כל הסוד שלנו זה רצון מה אתה רוצה באמת ועד כמה אתה מוכן לוותר עד כמה אתה מוכן להתאמץ עד כמה אתה מוכן לעמול לפי זה אתה תזכה הכל תלוי בנו אז עכשיו אתם צריכים להחליט ערב יום כיפור מה הרצון שלכם האם באמת יש פה מישהו שמוכן לוותר על הכל על כל העולם הזה בלהתחיל דרך חדשה להתחבר רק לבורא ורק על פי שולחן ערוך לא לזוז ולא לחפף הכל בדקדקנות הכל בהידור הכל אחי ברוך השם פה בבית הכנסת משתפרים לאין שיעור כל אחד יש לו כבר ברכות איך מברכים את הברכות כולם יש להם איך מה חושבים כשאומרים ברכת כהנים כולם יש להם גם את הקדיש מה חושבים בשעה שאומרים קדיש ואמן אמן וכן י רצון לכולם יש פה את הכל עכשיו עשינו גם לכם שיהיה גם כן לסוכה הריני מכוון בישיבת בסוכה שציוונו הקדוש ברוך הוא לשב בסוכה זכר ליציאת מצרים וזכר לענני כבוד שיפן אז עלינו להגן עלינו מן השרה והשמש כל פעם שאתה נכנס לבית לסוכה אתה תראה את זה ותוכל לכוון כמו שאומר המשנה ברורה ולא יהיה לך ספק ולא תיכנס סתם יש אוכל יש אוכל מה כן אתה לפחות תדע שיש מצווה אתה נכנס עם כל הגוף זה מצווה מהיחידות שעם כל הגוף נכנסים לתוך המצווה ארבע מינים זה מחוץ לגוף תלית מחוץ לגוף תפילין מחוץ לגוף מזוזה מחוץ לגוף מצווה שנכנסים עם כל הגוף לתוך המצווה סוכה צילה דמנות מה קרה לא ידעת אז בקיצור כל יהודי כל מה שרק אפשר עכשיו ראיתי שאחד מהחברה פה הביא לי הנה הביא לי גם כן למדו לעשות גם כן את כל הביאורים על השם שפתיי תפתח עד האל הקדוש מה מכוונים ברוך מקור הברכות אתה השם אדון הכל היהבי קודש בריך הוא שכינת אלוקינו תקים בעל בר כולם באלוקי אבותינו שבא בברית עם אברהם במידת החסד אלוקי יצחק שבא בברית עם יצחק במידת הגבורה באלוקי יעקב שבא בברית עם יעקב במידת תפארת האל החזק הגדול בעולם המלאכים שהגדולה שלו הגיבור בעולם הגלגלים שהגבה שלו והנורא בעולם התחתונים והוא לבדו ראוי שנראה ממנו האל החזק עליון ש סיבת כל הסיבות גומר חסדים טובים קונה זה עושה הכל וזוכר חסדי אבות וזוכר מעשה החסד של אבותינו מביא גואל ובסדר מקרב את הגואל לבני בניהם אפילו לדורות הרחוקים למען שמו שעל ידי הגאולה התקדשו בעולם באהבה באהבות אותנו פי הכל כתוב אתה קורא וכל הפירושים לידך ואיין מה להתב אין מה להתבלבל ואין לחפש מה מה מה צריך לחשוב פה הכל הכל הכל אתם רואים אתם רואים ככה זה כש מתחנכים לדקדק במצוות ולעשות אותם כמו שצריך אין גבול מה שאפשר לעשות ואז כל תפילה זה תפילה כל ברכה זה ברכה כדאי או לא כדאי אז צי חליט צריך להחליט מה הרצון שלנו האם הרצון שלנו להמשיך כמו שנה שעברה קומסי ומסר או שאנחנו מחליטים זהו אנחנו פונים ימינה לכיוון של הקדוש ברוך הוא לציר העליון למעלה למעלה עוד מעט אנחנו חוזרים אליו עוד מעט חוזרים אליו עם מה עמה עמה אמרתי לכם שהמלכה סמרטה כן שהלכה הלכה לקחה משהו שום דבר עכשיו כולם מתחלקים במה שהיא עמלה ואספה ואספה כמו נמלה ספה וספה ולפני כמה שנים בכתה שחסר לה מיליארד לירות סטרלינג יש לה רק 4ב מיליארד חסר לה עוד איך היא תאכל שניצל עמה אלה שאכלת אותם אז היא צריכה עוד מיליארד נו נו 10 10 ימים השאירו אותה להסריח בתוך הארון זה אחרי שתכננו 30 שנה ש תמות אתם רואים יושב פה תמני עם גת ומבסוט צוחק עליה איפה היא איפה היא אבל אנחנו יכולים עוד לאסוף מצוות לאסוף עוד עוד עוד עוד עוד כל כוונה כל מחשבה טובה כל רצון כל דבר אנחנו בונים הכלות למעלה כי אנחנו נשמות גדולות בדור האחרון בגופים קטנים ולכן יש לנו את התנודות אבל אחרי שגילינו את הסוד אז כבר לא בעיה אם אתה יודע זה כאילו מהשמיים גילו לך ואמרו לך תקשיב אתה לא יודע מי אתה גילינו לך עכשיו אם אתה רוצה באמת לחזור לשורש בצורה הכי טובה תחליט זהו הערב זה הזמן שלכם ערב לפני כיפור אל תגידו שלא ידעתם הודעתי רבי חנני שמר ש ש פ זמל נול כ הכל יודוך והכל ישבו והכל יומרו והכל יומרו אין קדוש קשה הכל יודוך בהכל ישבחוך בהכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש קשם הכל יודוך הכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש כשם הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש כשם הכל יודוך והכל ישבחוך והכל ומרו והכל יאמרו אין קדוש קשה הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש כשם הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש קשה הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש כשם ושמחת בימיך והיית אך שמח ושמחת בימיך והית אך שמח ושמחת בימיך והת שמח ושמחת בימיך והיית שמח ושמחת בימיך והית אך שמח ושמחת בימיך והיית אך שמח ושמח ך תמ ך ביתך שמח אנו אנו אנו עבדו קודשו בריחו אנו אנו א תכוונו אבל עבדו קודשו בריך אנו אנו עבדו קודשו אנונו אקדש an an an ד וקדש א א אבדש קדשיו אנו אנו אנו לאו עבדו לעבדו אנו אנו אנו לאבדו לעבדו עבדו קד k לא לאב עב א אבדו קדש א עבד קדש א אנו אנו עבדו קודשי א א an ד ד לאבד עבד א אנו אנו עבד קדש דדש אנו אנו עבדו ד קדשיך עבב דקד נו לאבד עבד אנו אנו א אנו אב עוד שלוש פעמים אבדש an אנו אנו אנו עבדו לעבדו אנו אנו אנו לא עבדו לעבדו אנו אנו אנו עבדו קדשו יחו אנו אנו אנו עבדו קדשו אנו אנו אנונו ד עב קדש קדקד א עבדו עבדנו אנו אנו נו ו למה סחבתי את זה עד עכשיו שיגיע השעה 12 לא ברצינות גם אם אומרים מילים בלי כוונה הם משפיעות בשמיים זה למדנו באפל ופלה אדם שאומר דברים חיוביים ברצונות אפילו שהוא לא מתכוון עדיין ב 100% זה פועל ובשמיים יש שמחה גדולה שיהודי מוציא מהפה שלו דברים אפילו שהוא עוד לא מתכוון עליהם אפילו ב 5% וזה פועל למעלה שהכוחות הטובים ישתדלו בשביל אלה שהשתדלו להוציא מהגרון ומחיות כפיים שאכן יצליחו להיות עבדים של הקדוש ברוך הוא אמן בהצלחה עכשיו יהודים יקרים מה אה הנה יש יהודי פה שמציע אתם יודעים שאם עושים תשובה ברבים ומקבלים תשובה ברבים הרבים מקבלים תשובה ברבים אז כל העוונות הופכים להיות זכויות כמו תשובה מאהבה אז הנה יש לך זכות קח את המיקרופון תגיד וכולם יעמדו ויקבלו עליהם תשובה מאהבה ובעזרת השם יתכפר להם הכל וגם יהפכו בעזרת השם הכל לי זכויות בכבוד לשם אחוד קדשה ברכו שכנת חיכ חלו חדש שם כל ישראל הזנו הרי אנחנו מקבלים עלינו מצוות התשובה מצוות התשובה באמת ובאהבה ובאהבה ים ברבים אמן אמן אמן תקובל ברצון אמן יש עוד ש הרב מה הרב אנו צח אנחנו ודים אות הרב המו ניצ אנחנו אוהבים אותך הרב המו ניצה אננו אוהבים אות הרב רב צה אנונו ס לא אנחנו ים הרבש אנו אךב חלק לנשים כ עכשו מי שלא עשה טרת נדרים בראש השנה יעשה עכשיו יש כאלה עושים פעמיים אנחנו עושים פעם אחת אבל יכולים לעשות עכשיו אז שיבואו לפה עשרה.