טוען...

חיזוקים לעלות בעבודת השם - חלק טז - אין לנו אבא אחר | הרב אמנון יצחק

 בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק
 תאריך פרסום: 29.10.2019, שעה: 06:45

הורדת MP4 הורדת MP3


נציב יום: יוסף בן נינט, אילנה בת סופי, יזכו לרוחניות, יראת שמים אמתית, בריאות שלמה פרנסה בשפע בנקל, ולמשפחותיהם זווגים הגונים זרע קודש בר קיימא לכל הצריכים. א מ ן !!

אין לנו אבא אחר.

חיזוקים לעבודת השם טז'.

דוגמא חיה ליסוד הזה שאין לנו אבא אחר. מצאנו אצל הגאון רבי ישעיה ברדיקי זכר צדיק לברכה, חתנו של רבי ישראל משקלוב שהיה תלמידו המובהק של הגאון מווילנא, וכפי שניתן ללמוד מהסיפור הבא: ביום מן הימים, נמנה רבי ישעיה וגמר לעלות לארץ הקודש ולחונן את עפרה. וכך עשה - ארז את המיטלטלין המעטים, לקח עמו את בנו ובתו הקטנים, ויצא לדרך בספינה כמקובל בימים ההם. והיה בדרך נתרגשה עליהם צרה צרורה, סערה גדולה פקדה את הים, הגלים הגבוהים משברי היה התנפצו על דפנותיה, שיחקו בספינה כקליפת אגוז, שלא הזקינה מעודה לכזאת סופה,

נכנעה לבסוף לפני הגלים השוצפים, נבקעה ושקעה במצולות. רבי ישעיהו הוטל איפה אל המים הסוערים עם בנו ובתו, מאחר ובימים ההם עדיין לא היו נמצאות ספינות הצלה, הורה הצדיק לשני ילדיו לעלות על גבו וכך התחיל לשחות אל העבר הבלתי נודע. שחה עוד ועוד ובאופק אין נראית יבשה, כמה זמן עבר איש לא יכול לומר, אבל כל הזמן נראה כמו נצח. אבל זאת ידוע לאחר משך זמן מסוים הרגיש רבי ישעיה שכוחותיו אינו עומדים לו עוד, ואינו יכול להמשיך למשוך על גבו גם את בנו וגם את בתו, אם ימשיך כך יטבעו שלושתם.

כיהודי שכל התורה כולה שגורה בפיו, ידע רבי ישעיה מה לעשות במצב הנורא הזה, הוא ידע שע"פ התורה עליו להציל את הבן ולהניח את הבת, גמרא הוריות יג'. שכן הבן מחויב בכל המצוות, ואילו הבת פטורה מכל המצוות שהזמן גרמן. למרות הקושי הכרוך בכך, נשמע רבי ישעיה לצו האלוקי, עזב את ילדתו ואחז בבנו בשארית כוחותיו. הילדה שלפתע נעזבה התחילה להרגיש שהיא שוקעת אט אט, החלה לבכות וגם אביה בוכה עמה. אולם הוא ידע כי אין ברירה אחרת, כך מורה לו הלכה לנהוג,

וכך הוא יעשה אף על פי שלבו נקרע לגזרים, בראותו בתו טובעת לנגד עיניו, ואין לאל ידו להושיע. כידוע שרבי עקיבא פסק "שחייך קודמין" פירושו של דבר, יש דיני קדימה, אם אב ובן הולכים במדבר ויש רק מימיה אחת - אם ישתו שניהם ממנה לא יצליחו לצאת מן המדבר, שניהם ימותו. ואם ישתה רק אחד את המימיה - אז הוא ינצל. מה קורה במצב כזה? כתוב: "חייך קודמין" מי שבידו המימיה חייו קודמין. התורה לא מעדיפה שימותו כולם עם רגש, יש דיני קדימה. והנה! הילדה מרגישה כי אלו רגעיה האחרונים, החוטם עדיין נמצא מחוץ למים, והיא נושמת בקושי וזועקת:

"אבא!!!! מה אתה עושה לי???!!!! למה הפסקת להחזיק בי???!!!!" אבל הוא לא יכול לעשות דבר, דמעות רותחות זולגות לו על לחייו ומשיב לבתו בקול דואב: "בתי היקרה! אין לנו ברירה אחרת, אם האחוז בך ובאחיך נטבע כולנו!!" הבת לא מרפה - בשארית הכוחות היא נאחזת באביה וזועקת: "אבל אבא!!! אבא שלי!!! אין לי אבא אחר!!! תציל אותי!". בפני הקריאה והזעקה הזו לא היה רבי ישעיה מסוגל לעמוד, והוא חש פתאום איך כוחות חדשים שהיו חבויים בפינה נידחת בגופו, צפים ועולים לו כעת, והתאזר בשארית כוחותיו לנסות להגיע אל חוף מבטחים עם בנו ובתו.

והורה לה להמשיך לאחוז בו, ובכוחות אלה הורה להמשיך לשחות עוד ועוד, עד שהגיע בסופו של דבר אל החוף. יש גרסה נוספת שעומדת פה לפניי. כתוב שהוא עלה באוניה שנסעה לבירות, ומשם המשיך לאוניה שהובילה עצים לעכו. הימים היו לפני סוכות, והוא קיווה להגיע לחג ארצה, אבל הים זעף והאניה נקלעה לסערה, והתרחקה מהחוף. בינתיים נכנס החג, כשראה רבי ישעיה שהחג עומד להיכנס והוא על האוניה - בנה סוכה על האוניה. למחרת התחזקו הרוחות, והאוניה טבעה, ורבי ישעיה מצא עצמו על הים ושתי ילדיו נתלים עליו, כוחותיו עזבו את כוחו במהירות,

וחשב שבא סופו, ויהיה עליו לוותר על בתו. אבל לפתע!! ראה עץ במים!! בשארית כוחותיו הגיע לעץ, ואז ראה למעשה זה הסוכה שהוא בנה. וכך הוא הצליח להגיע לחוף מבטחים. כשהגיעו לחוף, נפל רבי ישעיה על החול הרך, התמוטט מרוב תשישות, וכך שכבו שם הוא ובנו ובתו כמה שעות. משהתאושש פנה אל בתו ואמר לה: "בתי בתי, אני רוצה שתזכרי לאורך כל חייך את שעבר עלינו עליך בים. את יודעת שאני הסרתי את אחיזתי בך, הדבר הזה היה קשה לי יותר מכל, את בכית ואני בכיתי, אבל לא היתה לי ברירה,

ואף על פי כן כשצעקת אלי וזעקת "אבל אין לי אבא אחר חוץ ממך!! תציל אותי!!!" הזעקה הזו הזרימה בי כוחות חדשים, שלא ידעתי שהיו בי כלל. אני התאזרתי בכוחות המחודשים, והנה את רואה הצלחנו בסוף להגיע אל החוף. נצרי בלבך היטב את המאורע הזה וזכרי גם לעתיד: אם חלילה תהיי פעם נוספת בצרה ומצוקה - אל תתייאשי, תבכי לפני אבא שבשמים ותאמרי לו בתחנונים; בדיוק כמו שאמרת לי: "אין לי אבא אחר חוץ ממך!!, חושה להצילני!!"

אם ככך תעשי - תגלי לפתע שיש לך אבא אחר מלבדי, יש לך אבא שמעוניין להצילך, כי צעקת אליו ורצית בקרבתו, אבא שמסוגל להושיע אותך, אותך ואת כל העולם כולו, כי באמת אין לנו אבא אחר, מלבדו.

"רבי חנניא בן עקשיא אומר, רצה הקב"ה לזכות את ישראל, לפיכך הרבה להם תורה ומצות, שנאמר השם חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר".

  •    שיתוף   

הרצאות קרובות

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 03.07 12:06

    הרב הוא מלאך השם ב"ה גם שרתי להשי"ת ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושמחה והאמנתי בברכותיך בהדרכה וחכמתך בפרט שהחוכמה הזאת מקורה בקודש אז אין יותר מושלם מזה גם השיעול עבר וגם נושא האלימות שהילד חשב שכך הוא ישיג צומי (תשומת לב) ב"ה הפך לנושא חיבוקים ומלאאאא 🤗אז שוב תודה. (סגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 03.07 12:01

    בוקר טוב ומבורך, כבוד הרב היקר... רצינו לומר לך: שב"ה התקופה של השמחה והשירה שהרב עושה לנו בהרצאות לא רק מחלחל בשירה אלא ביצירה, ובעזרת ה' יתברך שכל מי שיעבור מביתנו יקרא או ישיר שיהיה לזכויותיך 💐 בשורות טובות לכל עם ישראל בשמחה (אמן) [שלחו תמונת הבית מבחוץ עם הפסוק: "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) מקושט עם פרחים משמחים!]

  • 03.07 10:22

    לילה טוב לרב שלנו! לא הספקנו להודיע לרב על מאורע שלא קרה לי בעבר... (לפי מה שזכור לי 🤔) הבוקר הלכתי לחנות למוצרי סת"ם (ספרי תורה, תפילין ומזוזות) ראיתי שעדיין סגור. המתנתי בחוץ... חם... מסתכל על השעון... מתקשר לבן אדם... טוב, לא עונה! 😐 מחכה 3-4 דקות מתקשר שוב ולא עונה... 😐 התיישבתי בכסא הנדנדה והחלטתי: 'להתחיל' לזמר את המזמור המפורסם והידוע של דוד המלך עליו השלום זכותו תגן עלינו אמן - לפי הניגון של הרב שליט"א: "עבדו..." ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כשסיימתי את המזמור עם המילה האחרונה שמעתי צליל מנוע של רכב... וראה זה פלא הגיע האחראי בכבודו ובעצמו!! 😁 זה לא נס?! זו הבטחה של הרב: שמי שבוטח בהשי"ת מתוך עבודה בשמחה ובתמימות, ודאי השי"ת יתן לו משאלות ליבו! תודה לרב היקר שאנחנו מאוד אוהבים ומעריכים ומצפים לראות אותך בקרוב! (סגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 03.07 10:20

    שלום הרב. תודה רבה על השיעור (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ב"ה ממש מחזק! ביקשנו: 'סליחה!' מכל האנשים שחשבנו שפגועים ממנו ומחלנו לכל מי שפגע בנו כמה שידוע לנו. נשמח לקבל ברכה מהרב שבעזרת השי"ת החודש נזכה לזרע של קיימא ויהיו עוברים בריאים ושלמים והריון תקין ושלם (אמן). תודה רבה הרב!

  • 02.07 14:22

    ב"ה עכשיו זכיתי לראות את שיעור הבוקר המדהים! (בלי תפילה לא מקבלים - חלק כה' 02.07.2024, shofar.tv/videos/17295) ואספר לכבוד הרב שליט"א, שכל מודעה שראיתי או שמעתי אמבולנס, או במדיה, או לוח מודעות [לרוב זה על אבלות ל"ע], אמרתי "שיר למעלות" וכו'... אין כמו לעשות חסד כפי שהרב שליט"א מלמד אותנו ברוך השם 🙏

  • 02.07 10:10

    בוקר אור ומבורך לרב היקר! יה"ר שהשם יתברך יברך את הרב היקר בכל הטוב שבעולם! אתמול הדרשה היתה מהממת ומרגשת במיוחד, (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ב"ה הרב היקר משתבח כמו יין טוב, חשוב להדגיש: שנקודת הפתיחה (1985, צפת - הכר את יהדותך shofar.tv/lectures/1291) כבר היתה עם הצבת רף גבוהה מאוד, רואים את ההשתבחות של הרב היקר באופן שיטתי!!! יה"ר שהשם יתברך ימשיך וישפיע על הרב היקר רוח הקודש בבריאות איתנה ונחת! אמן ואמן!!!

  • 02.07 10:09

    כבוד הרב, גדול הדור, תודה רבה על 'דברי א-לקים חיים' (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ישתבח שמו לעד, קשה לחשוב שהדברים שנכנסו מאוזן אחת ויצאו ח"ו מהאוזן השניה... בוודאי שיש רושם גדול אצל השומעים! תודה להשי"ת יתברך שזכינו לבוא היה לנו קפיצת הדרך האב ובתו חזרו לבית הרפואה עם כוחות נפש! ממש אלפי תודות מקווה שיהיו בשורות טובות (אמן).

  • 02.07 01:04

    כבוד הרב!🌸 ב"ה הרצאה טובה מאד (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) מניסיון של החיים שלי מבחינתי גם שציערו אותי בעבר זהו! מחלתי כבר ממזמן. כי אז בזמנו לא ידעתי כמו היום את המשמעות של לדעת למחול על דבר קשה זה בעצם לא היה צער זה הכל מתנות מהשי"ת גם מה שצער שחושבים שזה צער ככה לומדים. מזמן כבר מניסיון החיים כיפיים וטוב להיות אני כל יום כל אדם שמקבל צער ופגיעה זה 'מידה כנגד מידה' כי זה בסך הכל לתקן את האדם אם אדם היה יודע - היה מאושר, צוחק! אנשים צריכים למחול גם על דברים שכאלו קשים כי החיים יפים מהממים וממשיכים הלאה כל יום זה מתנת חינם! ולא צריך לחשוב שמגיע לו משהו כמו שהרב שליט"א מלמד אותנו יום יום🌹🌹 מקווה שאם שההודעה תתפרסם שאנשים יקחו מוסר מכאן 😄 תודה להשי"ת ✨.

  • 02.07 01:02

    מורנו ורבנו! הערב, הבת שלי עשתה שיעורי בית. היא ראתה עמוד אחד בספר הלימוד והיתה בטוחה שכבר עשתה את העמוד הזה אבל לא מצאה את הדף בשום מקום במחברת או בדף נפרד. חיפשה וחיפשה בכל דף ודף אבל לא מצאה! היתה עצובה ואז התחלתי לשיר: "עבדו-עבדו..." ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ואפילו קמתי לרקוד! לא עברה חצי דקה וכבר צעקה בשמחה שב"ה מצאה בתוך המחברת!!! זה עובד כבוד הרב, זה פשוט עובד!! תודה רבה לקב"ה על שזיכה אותנו להיות בקהילה של צדיק הדור!! ותודה רבה לרבנו. (סגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 02.07 01:01

    תודה רבה, ב"ה היתה הרצאה מדהימה ונוגעת, אולי יותר נכון דוקרת בלב (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ובטוחני שהרבה מרגישים כמוני שהרב דבר ישירות אלי, ואני רוצה לבכות על כל אלו שפגעתי בהם ולרצות אותם, באותו הזמן רוצה: למחול לכל (למרות שלא קל) אלו שפגעו בי - שלא יסבלו חלילה בגללי, תודה כבוד הרב מאוד מחוברים אליכם וממש אוהבים אותכם. יה"ר שהשי"ת יברך אותכם בכל מכל כל (אמן).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים