טוען...

אם תבקשנה ככסף וכמטמונים | הרב אמנון יצחק שליט"א

 בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק
 תאריך פרסום: 04.03.2013, שעה: 07:36

הורדת MP4 הורדת MP3


http://live.shofar-tv.com/videos/2777
4-3-13
למה מספרת לנו התורה שיצאו מלפני משה? וכי בכל מקום מספרת התורה איך נכנסו ומתי יצאו? ואפשר לומר, כי בני ישראל התעוררו כל כך מן הציווי להשתתף בנדבתם למלאכת המשכן, עד שמרוב התפעלות ותשוקה יצאו תיכף להביא נדבתם, וכאילו כולם יחדיו נתכוונו באותה רגע לצאת ולא יצאו בזה אחר זה, אלא כולם ממש נפגשו על מפתן הבית, ונדחקו לצאת ביחד, ולכן סיפר הכתב על סדר יציאתם להדגיש גדולת נפשם שהתעוררו ביחד בהתרגשות ומיהרו לעשות המעשה בחפזון למנוע עצמם מהחמצת המצוה. ויצאו כל עדת ישראל, כל עדת ישראל, ויצאו כל עדת ישראל, פירוש שיצאו כולם בזריזות להביא נדבתם. ולא היה אחד מהם שנתעכב מחברו, והם יצאו מלפני משה, פירוש קודם שהוא יתן להם רשות לעמוד מלפניו, והגם דאמרינן ביומא דאין רשות לתלמיד לעמוד לפני רבו אלא עד שיתן לו רשות, אומר אור החיים הקדוש, אפשר מפני אהבת הדבר קלקלה השורה. כבר לא יכלו לחכות, אתה מבין כאילו, אחת שתיים ועוד לא אמר שלש כבר הם בחוץ. ז"א הלהיב אותם משה רבינו מאד לתת את הנדבה וכולם יצאו בבת אחת, כל עדת בני ישראל.
יש עוד פרוש שאומר, ויצאו כל עדת בני ישראל מלפני משה, למה מציין, אומר כשהם יצאו כולם ראו שהם יצאו מלפני משה, הדברים והרושם נשאר עליהם עדיין כמו שאמר משה וראו את זה בפועל, שהם יצאו ראו שזה היה מלפני משה. יש כאלה יוצאים מאיזה שיעור ולא ניכר עליהם שום דבר, ויש כאלה יוצאים והרושם עדיין מלוה אותם, אז פה רואים ויצאו כל עדת בני ישראל מלפני משה.
"ויצו משה ויעבירו קול במחנה לאמר, איש ואשה אל יעשו עוד מלאכה לתרומת הקודש, ויכלה העם מהביא" צריך היה צו בכדי לעכב את ישראל מלהביא עוד, זה פעם ראשונה בהיסטוריה שאומרים להפסיק להביא נדבות, די די, די די, כי תשוקתם לקיום המצוה היתה עזה ונמרצת, נשמתם התלהבה באור הנצחי, ואהבת ה' הסתערה בתוך ליבם עד שיצאו מכל גבולות הטבע, הם נמשכו לעלות למעלה למעלה למעלה ללא גבול ומעצור, והיו מוכנים לנדב ולהביא בלי הפוגה, כי אין גבול לאהבת ה', ובלי הצו של משה היו עדיין עומדים בנדבתם ותשוקתם להביא. לכן "ויצו משה ויעבירו קול במחנה לאמר, איש ואשה אל יעשו עוד מלאכה לתרומת הקודש"
וכן פירש האור החיים הקדוש בפרשת פקודי על הפסוק "ותכל כל מלאכת עבודת משכן אהל מועד", פירוש, לא הם כילו שאם היה ה' עוד מצוה בעבודתו יתברך, יעשו בני ישראל בכל אוות נפשם, אלא שכלתה המלאכה אשר ציוה ה', ותכל כל עבודת משכן אהל מעד, ותחל. תופעה זו היא מראה התגלות הנפש שבאדם שהיא חלק אלוקי ממעל, ולדבר שממעל אין קצבה ועמידה, אין סוף ואין תכלית להתדבקות באור הגדול, הניצוץ כשמפיחים אותו הרי הוא נעשה לשלהבת יה, הניצוצות הרוחניים האמיתיים כאשר נוגעים בהם נגיעה בעלמא, פורץ מהם זרם אור עליון המשתפך והולך ללא מעצור.
אמרו חכמים ז"ל, אם מתקדש האדם מעט מלמטה מקדשין אותו מלמעלה הרבה, דהיינו, נחוץ רק לנגוע בנקודת האור, ואז אין גבול לאור, כי אין לו אמצע, ואין לו סוף, כמו שכתוב "משכני אחריך נרוצה", רק רמז ואז נמשכת היא ועולה כאור נוגה. וכמו שאמר רבי טרפון שהוא כגל של אגוזים, אם לוקחים אחת אז היו מתגלגלים הרבה, וזהו הענין של מצוה גוררת מצוה, כי אין רווח בין הדבקים, דרך אגב מה שהוא אמר רבי טרפון, שזה כגל של אגוזים, אם לוקחים אחת אזי מתגלגלים הרבה, זה גמרא בגיטין דף פז. וזהו ענין מצוה גוררת מצוה, כי אין רווח בין הדבקים. השניה המשך טבעי מהראשונה, את האור הפנימי אי אפשר לחלק, כשברא הקב"ה את עולמו היה העולם נמתח והולך עד שגער בו ונעלם, ההפסק שלו הוא רק העלמה וכיסוי, כי אין הפסק, החכמה העליונה נצחית היא וקיימת, רק יש העלמה, לכן העולם הזה נקרא עולם מלשון העלם. שיר המעלות, שיר למעלה לא כתוב, שיר המעלות, כשישראל עולים אינם עולים מעלה אחת, אלא מעלות הרבה הם עולים, ככה אומר הילקוט בתהילים ק"כ, ישראל נשמתם חלק אלוקה ממעל, הם דומים לו יתברך, שהרי ישראל אורייתא וקודשא בריך הוא חד הוא, ולכן אם נגע באור העליון אי אפשר להסתפק בצעד אחד בלבד, אלא היא מושכת גבוה עד אין סוף, אחד שנדלק האור והאור הולך ומתפתח לשלהבת יה, וכל חלקי האור אינם אלא אור אחד גדול. ומי שנוגע בקצה אחד של רוחניות הוא יגיע למעלות רבות שכולן מקשה אחת הן.
אחר שאומרים שמע ישראל ה' אלהינו ה' אחד, נאמר אחריו מיד ואהבת את ה' אלהיך בכל לבבך, האהבה הגמורה היא רק באחד כי אין אהבה בשתיים, אחד ואהבת, אין שתיים, בכל לבבך, שלא יהיה ליבך חלוק על המקום, אין מקום לעוד אהבה, כל האהבות זה רק מאהבת הבורא, גם אהבת אשתו ובניו זה מאהבת הבורא שה' ציוה, רק אהבות ממה שזה אהבת הבורא, שלא יהיה לבבך חלוק על המקום.
שומה על האדם לכוון ולמצוא את נקודת המגע של האור הנצחי, לגלות הכיסוי שהאור מסתתר תחתיו, ואם ימצא את הכיסוי יגלה את העמוקות, ייגע באור וימשך אחריו בלי הפוגות ובלי עמידה, עד שיגער בו ה', היינו שיתכסה באור העליון.
אז אם כן רואים שיש בנו את הכח האדיר הזה לגעת ברוח, כמו שאומרים, לגעת ברוח, אבל אלה מתכוונים רק לגעת ברוח, אבל ברגע שאתה נוגע ברוח באמת סששששששש אתה נמשך, כי לרוח אין גבול, אין הפסק, אז מי שבא באמת ומחפש למצוא את הכיסוי ולמצוא את העמוקות תחתיו, ברגע שמתמלא המטמון גמרנו, הוא נמשך, אבל יש כאלה שלא מחפשים את הרוחניות, הם רוצים שיהיה קצת, רק לגעת, הם לא רוצים יותר מזה, אבל פה רואים שעם ישראל שמעו את משה רבינו ומיד יצאו כאחד, כאיש אחד בבת אחת, בלב אחד, כולם נמצאו פתח האהל. "ויצאו כל עדת בני ישראל מלפני משה" לפני שיגיד להם משה לצאת כבר כולם היו בדלת, וכן על זה הדרך.
אם כן העבודה שלנו זה לגלות את הכח הזה שמסור אצלנו, ואם אדם מקדש עצמו מעט מלמטה יקדשו אותו הרבה מלמעלה, אבל הוא צריך לעשות את הצעדים הראשונים בחיפושים. "אם תבקשנה ככסף וכמטמונים תחפשנה אז תבין יראת ה' ודעת אלקים תמצא", אם תבקשנה ככסף, אדם הולך לעבודה יום, לא מוצא, מחר הוא קם עוד פעם מנסה, לא מוצא, שבועיים לא מוצא, אז הוא הולך לישון? בלי כסף הוא לא יכול לחיות, אז הוא תמיד מבקש כסף, תמיד, תמיד הוא מבקש כסף, תמיד תמיד. וכמטמונים תחפשנה, אם אדם קנה שטח ואמרו לו שיש עשרה מטמוניות שכל אחד זה ארגז מלא דינרי זהב, והוא מתחיל לחפור והוא לא מוצא, חופר מאה מטר באדמה ולא מוצא, הוא ממשיך או לא ממשיך? אתה לא יודע, אז מי שיודע מה זה מטמון ממשיך. אחרי שבע מאות מטר הוא מוצא ארגז אחד, הוא ממשיך או לא ממשיך? אם אחד כבר, ראשית ראיה יש פה, הוא חופר קילומטר וחצי מוצא את השני, גם הוא יצטרך לחפור עד הצד השני של הכדור, למה מטמון יודעים שהוא טמון פה, הוא טמון, זה מטמון, זה לא מציאה, זה מטמון טמון, רק צריך לחפור. אז אם תבקשנה ככסף, אם תבקש את התורה ככסף, כל יום כל יום, אפילו שאתה לא מוצא, אפילו שאתה לא מוצא פרנסה, כאילו אתה לא מצליח ללמוד טוב, אתה לא מרגיש שאתה היום למדת טוב, תמשיך לבקש כמו כסף. וכמטמונים תחפשנה, למה כי ודאי "ותן חלקנו בתורתך" יש לך את החלק שלך שבאת לעולם שהוא נמצא בתורה זה החלק שלך, זה המטמון שלך, תמשיך לחפש עד שתמצא את המטמון, ואז תגלה מי אתה באמת. "אם תבקשנה ככסף וכמטמונים תחפשנה אז תבין יראת ה' ודעת אלהים תמצא", ככה בבקשה וחיפוש כזה אין אפשרות שאדם לא ימצא, ודעת אלהים תמצא, אתה תמצא, אל תדאג, רק תבקש כמו כסף. ותחלפש כמו מטמון אז אתה תגיע לזה. יום טוב.

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 17.11 13:00

    שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!

  • 16.11 19:24

    בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.

  • 14.11 11:54

    'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

  • 11.11 10:43

    ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).

  • 11.11 10:43

    מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).

  • 06.11 18:11

    כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!

  • 03.11 14:23

    שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).

  • 03.11 10:22

    כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.

  • 03.11 10:17

    שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.

  • 31.10 19:09

    הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 [email protected]

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים