בלי תפילה לא מקבלים - חלק ס"ג - תפילות שבכחן להתקבל; מלאכים, רחמים וחסד (שיעור מתאריך 22.08.2024)
- - - לא מוגה! - - -
נציבי יום לעילוי נשמת דינה בת שמעון ויונה תהיה נשמתה צרורה בצרור החיים אמן אמן תמר תמר שבת מתן תזכה להריון קין ללא שום בעיות ללידה קלה כטור נגול עם ידיים מלאות בעיתו בזמנו ותינוק בריא ושלם לעבודתו יתברך אמן אמן בזכות דמי כיס של ילדי אילן והפרת אברהם יזכו שכל תפילותיהם ובקשותיהם מהשם יתברך יתמלאו לטובה ולברכה מהרה אמן אמן
אם לא מתפללים לא מקבלים כלום חלק סג'
בכמה תפילות מוצאים פנייה אל המלאכים כגון מלאכי רחמים משרתי עליון חלונה פני אל ב כתב היגיון יש גם בסליחות אצל הספרדים לא כולם אומרים ויש דנים בזה האם מותר לפנות ולהתפלל אל המלאכים או לא יש לנו תשובה מהחזון איש זכר צדיק לברכה והוא מסביר את הפנייה הזו בדרך משל אורחים מסובים סביב לשולחן מניח ממתקים מעדנים מה שאוהבים כן ובא התינוק הוא כבר קיבל את החלק שלו הוא מתבייש לבקש אז הוא הולך אל האורח אומר לו תביא לי מה הזה והזה ואז שומע אבא אתה משהו ביקש ומבין מה הוא התכוון אז ככה אנחנו לא פונים אל המלאכ יש לנו פשוט בושה והכרת החטא אנחנו יודעים שאנחנו לא צדיקים גמורים ומתביישים לבקש או כמה פעמים או זה פה משם אז אנחנו מדברים בחרוזים כאילו למלאכים בשביל שהקדוש ברוך הוא ישמע אבל אנחנו מתכוונים אליו שהוא ישמע לא לא פונים אלי הם רק איך דרך עקיפה ככה להשמיע ככה מסביר חזון איש את הפניה כאילו שחיברו המחברים כל מיני פיוטים דרך המלאכים רבי עזריה פיג'ו בספרו בינה לעתים מחדש דבר שצריכים לדעת בסליחות אצל עדות המזרח אומרים ענינו העונה בעת רצון עננו ענינו העונה בעת שרה ענינו עננו העונה בעת רחמים עננו מה זה עת רצון שהכל הולך כשורה הכל בסדר אין פרץ ואין יוצת ואין צבחה מה זה צרה מתי שצריכים ישועה גדולה מה זה עת רחמים שהקדוש ברוך הוא כבר ריחם עלינו ויצאנו מן הצרה זה כבר העת של הרחמים לא כמו עת רצון שהיא לפני הצרה אתה לא יודע בכלל שצריכה לעבו צרה ה הייתה בעת רצון עת רצון זה שהכל הולך חלק שאין שום צרה כלל זה עת רצון עת רחמים זה אחרי הישועה שבא בעקבות הצרה שימו לב עכשיו לכן אומרים ענינו על שלושת המצבים כי יהודי שפונה לשם יתברך רק בעת צרה ולא בעת רחמים ורצון שאז הכל הולך לו כבר טובח לא מפתח לישועה אדם צריך לקבל על עצמו בעת צרה שגם כשהכל יהיה לו אחר כך הכי טוב והוא יהיה כבר בעט של רחמים גם אז התפלל לקדוש ברוך הוא כמו שהתפלל בעת שרה לא לזנוח את השם עכשיו אני לא צריך אותו אני מסודר אלא צריך תמיד להתפלל לשם בעת רצון לפני שהיה בכלל צרה ובעת רחמים אחרי שהיה כמו שהיה בעת צרה להודות לו על החסדים שאתה בריא שאתה יכול ללכת שאתה נושם שאתה מדבר שאתה שומע שאתה רואה ש אם אדם יעשה ככה תמיד ייפתחו לו פתחי ישועה אבל אם הוא לא יקבל על עצמו להמשיך להתפלל לשם להודות לו אחרי שהייתה צרה והוא נושע ממנה ישוב לדמיונות הקודמים שהיו לו שהוא לא צריך כלום כי הכל בסדר אז איזה תועלת תהיה להוציא אותו מהצרה רק שמגיע צרה למדנו זה בשביל שאדם יתפלל לשם כי לא היה לו קשר עם הקדוש ברוך הוא הוא הסתדר עם עצמו הוא מסודר הוא מסתדר והשם רוצה שאנחנו על כל דבר נפנה אליו ונבקש ממנו אז אם אני אומר הקדוש ברוך הוא מכניס אותך לצרה ואני יודע שאחרי זה בעת רחמים אתה כבר לא תפנה אליי למה שאני אוציא אותך מזה אז זאת אומרת זה כמו שאנשים מקבלים עעל עצמם בעת שרה שאחרי זה הם יעשו סעודת הודיה שהם יגידו נשמת כל חי ברבים שהם לא ישכחו את השם שהם ימשיכו הלאה להודות ולשבח לכן אדם שעשו לו נס מן השמיים כשהוא מגיע לאותו מקום צריך לברך על הנס כל פעם מחדש לא רק הוא גם זרעו גם זרעות צריכים לברך וואי וואי וואיי כי תמיד צריך להודות לשם הכל יודוך והכל ישמחו והכל יאמרו והכל יאמרו קדוש תש הכל יוכ והכל י שחו והכל י והכל י אין קדוש כשם שמעתם אין אומר הנבי ישעיה נהו דרשו אדוני בהמצאו כרא הוא בהיותו קרוב הנביא מלמד אותנו שצריכים להיות קרוב לשם בעת צרה זה פשוט לכל יהודי לא לא רק זה אלא ב צאו היינו בעת רצון מתי שהכל נפלא וטוב וגם בהיותו קרוב מתי זה קורה בעת רחמים אחרי ישועה אז אתה רואה שהשם קרוב הנה הושיע אותך כי בעת רה לא צריך את הנביא לעורר אותנו להתקרב לשם זה ברור אז מה יעשה בעת צרם לא יפנה ל השם אלא עלינו לקבל על עצמנו להתקרב לשם לאחר הישועה אז דרשו שמתי בהמצאו זה בעת רצון קראו בי אותו קרוב אחרי הישועה צריך להמשיך להיות איתו בקשר זה גם הכוונה של דוד מלכנו בתהילים יחז בצר לי אקרא אדוני ואל אלוהי אשוע בשעת הצרה אני קרוב לאדוני ואני משוע אליו אבל לא זו בלבד אלא אפילו לאחר שישמע מאכלו קולי גם אז אני אמשיך להתפלל בכוונה ושועתי לפניו תבוא באוזניו אני ממשיך אני לא מפסיק זאת אומרת בצר לי ודאי אני אקרא לשם ואל אלוקי אשוע האם אני מפסיק אחרי זה שקיבלתי את ישועה אומר לא אלא ישמע מאכלו ול ואני ממשיך בשעתי לפניו בשעתי לפניו תבו באוז הגמרא בברכות נד הנכנס לכרך מתפלל שתי אחת בכניסתו ואחת ביציאתו בן עז אומר ארע שתים בכניסתו ושתיים ביציאתו נותן הודעה על שעבר וצועק על העתיד וקשה הרי לכאורה צריך תחילה להקדים הצעקה על העתיד ורק אחר כך יודע ל העבר אלא זה דבר פשוט שאדם יודע מאליו בשעה שהוא צריך רחמים הוא צועק לעתי תד לבוא אפילו אדם שנדמה שאין לו אמונה בבואו למקום שצריך ישועה אז הוא מזכיר את הבבא סלי ואת כל הצדיקים כל אחד לפי מה שהוא מכיר ויודע ומזכיר שמות של הקדוש ברוך הוא ועושה סגולות כדי שתבוא הישועה עיקר החידוש הוא ההודעה על העבר שמקבל עצמו גם כשהכל עובר בשלום הוא ימשיך להיות קרוב לשם בתפילות בקיצור תמיד צריך להתפלל ל השם תמיד על כל דבר ודבר צריך להתפלל אני אתמול התפללתי לשם שאני אצליח בהרצאה ושיהיה קמפיין מוצלח ופה ושם וברוך השם מי שראה את האנשים שהיו שמה אנשים יהודים טובים פשוטים לא שר עולם ולא שוע עולם ווילו מכספם מהונם בשמחה לה שפים בקמפיין קנו מטרים מטרים 26,000 שק בלי ען הרע ישתבח הבורא תכף נשמע את השיר של הקמפיין משיל שנדע על מה מדובר עכשיו תקשיבו אני מגלה לכם סוד גד ופה כל אחד יכול ושוע ממנו כי אתם בעלי חסדים עושים הרבה חסדים אז תשמעו בפרשת חיי שרה מספרת התורה על שליחות מצווה של אליעזר עבד אברהם למצוא שידוך ליצחק בעת הזו הוא התפלל ואמר אדוני אלוהי אדוני אברהם קרנה לפני היום ועשה חסד עם אדוני אברהם אז התפילה שלו כללה שתי בקשות מי שיודע מקבל 200 שק מה בתפילה הזה היה כלול אני חוזר עוד פעם אדוני אלוהי אדוני אברהם הקרנה לפני היום בעשה חסד עם אדוני אברהם כן הקרנ עשה חסד הקרנ לי לא עשה חסד עם אברהם מה זה הקרנ לי מה זה לי לאלעזר לי לאלי מה מה קרנלי מה מה אתה אומר בסדר נגיד מה מה מה הוא אמר אז מה מה הוא אומר סתם הוא אומר מה הוא אומר מה הוא רוצה בעצם שיעזור לו למצוא שידוך שיעזור לו למצוא שידוך מה אתה אומרת בזכות החסד של אם מה אתה אומר את השיום לא הבנתי זמלי את השידוך אבל שזה גם יהיה היום הבנתי כן אם יש לי כוות פרושים יפים אפשר לכתוב ספר אבל זה לא זה תשמעו מה הוא אמר תפילתו קללה שתי בקשות אחד שהוא יצליח למצוא את הזיווג של יצחק שתיים שהוא יעזור לו גם למצוא שידוך לבתו והפירוש בפסוק הוא ככה הקרנה לפני היום זמן לי זיווג נכון לבתי וגם עשה חסד עם אדוני אברהם וזמן לו את הכלה ראוייה לו המפרשים מדגישים שלי עזר הזכיר בתפילתו את זכותו המיוחדת שהתבטאה במה שלמרות הבושה שנגרמה לו כשדה אותו אברהם בהצעת השידוך עם בתו של אליעזר שאמר לו אין ארור מתדבק בברוך כל זאת הוא המשיך לעבוד אותו בנאמנות הוא יכול להגיד לו לא מצאתי לא מצאתי מתאימה לא זה וחוזר בחזרה ואולי יצא מזה עוד פעם השידור למרות כל זאת שמו לב מה קרה פה אליעזר ניצל את ההזדמנות שהוא גומל חסד עם אברהם כדי לבקש גם על עצמו מה לומדים מכאן בשעה שאדם מתמסר לזולתו ומתפלל עליו זה עת רצון מיוחדת גם עבורו והתפילה שהתפלל אז על צורכי עצמו יש לה סיכוי גדול שתתקבל אצל הקדוש ברוך הוא בשעה שאדם עושה חסדים עם הזולת אז הוא יכול לבקש כמו אליעזר עבד אברהם הקרנה לפניי לפניי אני גם צריך אישו אני עוזר אני עושה קמפיין לאחרים אני דואג שיהיה להם זכויות ויהיה להם גן עדן אבל אני רוצה גם כן שיהיה לי מטר לפחות מ בבניין החדש בירושלים אז הקרנה לפניי את הכסף שאני אוכל גם כן לעשות את הדבר הזה איי איי איי רבוס בואו נשמע מה יש לנו להגיד בעניין הזה זה חשוב מאוד לפני 40 שנה הכל התחיל ארגון שופר כבוד שמים גדיל מיליון בעלי תשובה לאביהם חזרו עה דג לכל אשר נותרו קמפין יו תרומות להשלמת המשימה יצ דוף לפני ראש השנה להים הפה שאנו בעצומה כולנו יחד נבי לסיומה זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל המון שם ם נ כ ר חיהם זה הזמן לסבור חשבון זה הזמן להקיר טובה על כל המן שהם שניהם נכדיהם זכו להרביע מת יש אנשים שחזרו בתשובה ולא תרמו אפילו פע מחתי שפר לא מת שפר םר יותר מנצ אחריות לרולרים בהתחייבות כולנו נשבענו ל הערבות ואין כוח גדו יותר מן האחדות בואו נכיר טובה למי שאותנו ברא וממתין לנו למעלה מ2000 שנה אם צונו בגאולה שלמה חובה גדולה להש בהתרמה זה הזמן נסגור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם נכדיהם זכו להריח את חייהם זה הזמן לסתור חשבון להכיר טובה על כל המון שהם ובניהם נכדיהם זכו להרוויח את חייהם דגו לעוד עוד עוד עוד אחרים ל ר דד לה ם ם ר את זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם בניהם ונכדיהם זכו להרניה את חייהם עכשיו אני אגיד לכם מה אומר הגאון מוילנה לא יאומן כסופר אומר הגאון על מי שיש לו ביטחון במי שאיין לו ביטחון אתם לא תאמינו באבן שלמה פרק ג' סעיף ב' מה הוא אומר א קשה להאמין אבל זה מה שכתוב שמה אומר ככה כל העבירות והחטאים באים ממדה לא תחמוד כמו שכתוב לא תחמוד כולל כל הדיברות וכל התורה אם אתה נשמר מלא תחמוד אתה יכול לקיים את כל התורה כולה אם אתה עובר בלא תחמו אתה עובר על כל התורה כולה אתה תעבור בן אדם לחברו אן שום דבר אתה לא מאמין בשם אם אתה מאמין בשם אתה לא חומד כי זה לא שלך לא שלך אם השם לא נתן לך זה לא שלך איזה הוא עשיר ה שמח בחלקו מה שהשם נתן לך של אתה חומד אז אתה חביבי לא בוטח ולא מאמין הוא אומר ההסתפקות היא ההיפוך מי היסוד של כל התורה שאדם מסתפק במה שהשם נתן לו זה ההפך מהחמרה הסתפקות וזוהי אמונה שלמה לא לדאוג דאגת מחר לא דואג השם נתן לי היום חיים זה רק בידו אני לא יכול להעריך את ימי אם הוא לא מסכים אז מה אני דואג דג עד מחר אם אני צריך לחיות מחר הוא ידאג לי לכל מה שצריך איך אני אחיה אם הוא לא ידאג לי שימו לב מה אומר עכשיו ומי שליבו טוב במידת הביטחון אף על פי שעובר עבירות חמורות הוא יותר טוב ממי שמחוסר ביטחון שעל ידי זה הוא בא לידי קנאה ושנאה כי הוא לא מאמין שהכל מזומן מאת השם בדיוק אז הוא בא לידי קנאה למה הוא יש לו ואני אין לי כאילו כאילו בקנאה הוא יעביר את זה אליו ואז הוא בא לשנאה הוא אומר הוא יותר טוב מישהו בעל ביטחון עם עבירות חמורות הוא יותר טוב מ מי שמחוסר ביטחון שעל ידי זה בא על ידי כנאה ושנאה אף על פי שעוסק בתורה ובגמילות חסדים יש לנו אחד עובר עבירות חמורות יש לנו אחד שעוסק בתורה עוסק בתורה ובגמילות חסדים זה יש לו ביטחון וזה אין לו ביטחון הוא עדיף בעל העבירות החמורות למה כי זה שעוסק בתורה ובגמילות חסדים מה הוא אומר עליו שכל זה אינו אלא לעשות לו שם כי אם הוא קנאי והוא שונא אנשים אז מה מה מעניין אותו איזה אינטרס יש לו פה בעולם הזה לעשות לו שם הוא לומד ועושה חסדים שיגידו עליו שהוא אדם פלוני אלמוני זה ועושה וזה וזה וזה אבל הוא לא בוטח בשם שמעתם מה אומר הגון מבינה לא יאומן כי סופר אז זאת אומרת אם בן אדם יש לו ביטחון והוא מאמין שהעולם הזה חולף והכסף נועד למטרות קדושות וכל מה שמעבירים לצורכי קדושה ומצוות זה כסף שעומד לעולם האמת ונשאר שלך כל כסף שאתה לא הצלחת להעביר למעלה הוא נשאר פה לאחרים רש לקיש ב על מה על קבה ד מוריקה נגיד פטרוזיליה למה אומר ועזבו לאחרים חלם ועזבו לאחרים חלם רבי מאיר לא השאיר כסף לילדים שלו שאלו אותו למה אתה לא מש כולם מורשים ירושות דואגים ירושות למה אתה לא הוא אומר אם הם צדיקים ולא ראיתי צדיק נעזב וזרעו מבקש לה אם הם רשעים חלילה ש אני אשיר להם על כסף זהו אז הוא השתמש בכל מה שצריך כן רבי טרפון מנת רבי עקיבא לקנות לו נכסים פרדסים וקרמים וכל מיני דברים מה עשה רבי עקיבא הלך שילם לאברכים ולומדי תורה וכל מיני דברים וזה יום אחד אמר לו רבי טרפון בוא תראה לי מה קנית לי הלך ראה לו אומר מה אני ביקשתי ממך קר אומר לו זה לא נשאר זה פה זה בהודה לו נו אז אם בן אדם קונה מטר בירושלים בקמפיין עכשיו שופר הגדול הולכים לתקוע בשופר גדול להביא את הגולה לעם ישראל באחדות כולם ביחד חביבי זה אדם חכם פעם אחת בחיים אתה צריך להיות חכם לא צריך כל החיים אפילו פעם אחת אפילו זכית נצח וכל מי שיחזרו בתשובה מכוח זה חביבי עד סוף הדורות שלך הם וצאצא הם יש השקעה יותר טובה מזו עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עדו את השם בשמחה בואו לפניו לבני מ בואו לפנ רננ בואו לפנים לפנ נה בואו לפני רננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפני רנ בואו לפניו בוא לפנ לפנ רנ ב לפנ רנ להגיד בקל את השם אסף ליבוביץ קנה מתר עכשיו שותף נין שופר הגדול בירושלים אשר ואשרי חלקו רבותיי אני רוצה להגיד לכם דבר אחד כשאתם עושים חסד ומרימים מישהו יש לכם את הזכות לבקש שגם אתם תזכו כמו שלמדנו עכשיו מאליעזר עבד אברהם על כל חסד כזה שאתה מזכה אדם לגן עדן אמרנו כל הקונה שטח בארץ ישראל כמו שהזכרנו אתמול בהרצאה בחיפה כל אחד זה קונה לו מקום ב עדן זה חלק בעולם הבא ממש חזון איש והרב אברמסקי והסטייל קנו קרקע בארץ ישראל סתם שאין להם בהם שום שימוש בגלל האי בן עזרא הזה שאמר ככה אתם שומעים מה זה לקיים את דברי הי בן עזרא לקנות שיהי ובירושלים מקום שיבה הקדוש ברוך הוא למושב לו כל אחד יש לו מטר מירושלים ישתבח עבו לא כל אחד זוכה לקנות דירה בירושלים זה יקר מאוד אבל מתר אפשר לקנות כמו החזוי לפחות ישמחו במלכותך שומרי שומרי שומרי שבת כל העונ שבת ישמחו במלכותך שומר שומר שומרי שבת קור עונק שבת מקדשה מקדשה מקדש שביעי שבת ע מקדש מקדש מקש כל המעוניין לתרום ושומע אותנו יפנה לארגון שופר ויגיד שהוא רוצה לתרו יכולים להיות גם שגרירים ששאלו מה זה שגריר יש בזה משהו אדיר אתם לא מבינים אפילו מה מה אתם זוכים מעבר מה שדיברתי וואי וואי וואי אני לא רוצה לגלות עכשיו אבל תשאלו בשופר שמה תבינו מה הזכות של מי ש מתרים גם גדול המעשה יותר מן העושה תבררו שגריר מה זה אומר ומה מקבלים על זה בסופו של דבר בי הרי אני מכוון מקיים מצוות חכמים אתה גם רוצה שינית את דעתך עוד לא שינית אה רק שגריר טוב בסדר הוא שגריר יה שגריר טוב הרי אני מכוון לקיים מצוות חכמים דאורייתא בשמחה דאורייתא גומל נפשו יש חסד דאורייתא קבד את ה ך ותמך דאורייתא לעשות נחת רוח לקדוש ברוך הוא ולעשות נחת רוח לתנ הקדוש שיהיו שפתותיו דובבות בקבר