בלי תפילה לא מקבלים - חלק ס"ב - המתפלל צריך לפרט בקשתו
- - - לא מוגה! - - -
נציבי יום: יעל בת סול תזכה לרפואה שלמה מהרה החיידק בקיבה יסור ממנה מהרה כלא היה בזכות ההקפדה על בשר ועופות מקפז' אמן
ונציב היום לעילוי נשמת רועי יוחי יוסף מרדכי השם ממקום דמו אמן אמן שי בן דינה יזכה לרפואה שלמה באתנה זיווג הגון במהרה תשובה שלמה ואמיתית מתוך שמחה וכיסופים לשם יתברך אמן אמן
בלי תפילה לא מקבלים כלום חלק סב
כשאדם מתפלל צריך להתפלל ולפרט מה הוא רוצה לומר את הבקשה בדיוק כמו כוונת הלב במדרש אסתר רבה זן מסופר על יהודי שעלה ירושלים ברגל התעייף לא יכול להמשיך עצר בצד נשא תפילה למרום יהי רצון שיזדמן לי כעת חמור לא חלב זמן רב נעצר לידו איש הדור מראה כאחד הנכבדים שר רומאי שעשה דרכו לירוש ליים והנה המליטה אתונו עייר קטן כשראה את היהודי מצטרך בדרכו ציבה עליו קח את העיר על גבך ושא אותו עד לירושלים האם תפילתו נענתה כן הוא ביקש חמור וקיבל חמור אבל הוא לא התכוון לזה כיוון שהוא לא פירש את תפילתו ולא ביקש חמור לרכב עליו קיבל חמור להרכיב אותו על גבו טוב רבי משה מיידנר ברנוביץ' טמ על כך מדוע אדם צריך לפרט מה הוא רוצה וכי הקדוש ברוך הוא לא יודע בדיוק מה הוא רוצה הרי הוא בוחן כליות בלב אלא דומה הדבר לאבא המבקש לקנות לאהובו מתנה על ההתנהגות הטובה שמח בטוב לב ניגש הבן לחנות הצעצועים לבחור מתנה כלבבו סוקר בעיניו את המדפים טל מכל הב היד אך הבחירה הסופית עדיין קשה בסוף הוא מגיש לאביב שלושה צעצועים ואומר אבא אני חושק בשלושת אאלה ואיני מסוגל לוותר על אחד מהמהם קנה לי אותם ובתמורה אני מבטיח להתנהג הלאה כיאות האבא רחום נענה לבקשתו והבן יוצא קורן ומאושר כש הצעצועים בידו אבל אם נותן המתנה זה מורה תשתנה ההתנהגות של הילד מקצה לקצה הוא לא יפציע להגדיל לו את הפרס פי שלו והוא גם לא יעז לעקם את אפו אם הפרס לא יהיה לטעמו הקדוש ברוך הוא חפץ שנהיה קרובים אליו כמו בנים לאבא שמפרטים בדיוק מה הם רוצים ולכן כשפונים כבן המתחתן מפרטים רצונות ומש ליבם במבטחים שיענה לתפילתם ימלא משאלות מה קורה כשבן אדם שואל בתפילה שלא כהוגן אז הגמרא בתענית ד' אומרת שלושה שאלו שלא כהוגן דהיינו הבקשה לא היייתה ברורה ומפורשת דיה ואפשר לטעות בה לשניים השיבו כהוגן לאחד לא כהוגן שניים מתוכם זכו שנענתה בקשתם אחד לא השניים שהשיבו להם כהוגן למרות שהם ביקשו לא כהוגן היו אלי עזר עבד אברהם ושאול בן קיש והיה אחד שביקש לו כהוגן והשיבו לו שלא כהוגן יפתח הגלעדי מה היה אליעזר עבד אברהם אמר והיה הנערה אשר אומר אליה תינח דך אותה הוכחת לעבדך יצחק קשה איך הוא מעז לבקש בלשון זו ואם היא תהיה עברת או חגרת או עוד כל מיני מומים בכל זאת השיבו לו כהוגן נזדמנה לו רבקה שאול בן קיש אמר והיה האיש אשר יקנו יישרנו המלך עושר גדול ואת בתו יתן לו זאת אומרת מי שיק את גולית זה מה שיקבל נו ואם זה יהיה אחד שיכה את גולית הוא יהיה עבד או ממזר איך יתן לו את בתו בכל אופן השיבו לו כהוגן נזדמן לו דוד אך פטח הגלעדי שאל שלא כהוגן כשאמר מה יוצא אשר יצא מדלת בתי והעליתי הוא עולה זאת אומרת הוא הולך למלחמה ואם הוא יחזור לשלום בניצחון אז הוא יקריב את מי שיצא מביתו ראשון הוא לא חושב על מה שהוא מדבר אולי יצא לקראתו דבר ראשון דבר טמא זה הוא יקריב אפשר להקריב דבר כזה לשם השיבו לו לא כהוגן ויצאה בתו היחידה הראשונה כשהוא חזר ונאלץ להפריש אותה מבני אדם עד סוף ימש בזה מחלוקת אם בסוף הוא הרג אותה או ש הרחיק אותם מבני אדם בקיצור איבד את הבת הנה כי כן רואים מפה שראוי לאדם להתפלל בבירור ולפרש את הבקשה כהוגן שיענוהו כהוגן אבל אם אדם לא עושה כן הוא מבקש שלא כהוגן אז זה כבר יהיה תלוי בזכויות שלו אם זכויותיו יעמדו לו ישיבו לו כהוגן ואם לא אז כמו יפתח הבן איש חי בספרו בן יהוידע כתב שיש לפרש את דברי הגמרא בעירובין נד רבה רמי כתיב תאוות ליבו נתת לו בכתיב בארשת שפתיו באל מנת הסלע לכאורה פסוקים הם נוגדים אז הוא מסביר זכה תאוות ליבו נתת לו לא זכה והרשת שפתיו באלמנה הסלע אם אדם בעל זכויות גם אם לא פירש כהוגן את רצונו בכל זאת תאוות ליבו נתת לו זאת אומרת בפה הוא אמר לא נכון אבל השם יודע מה הוא התכוון והוא יתן לו לפי הלב תאוות ליבו נתת לו זה כשאתה בעל זכויות אז ישיבו לך כו וגן איך שהתכוונת בלב אפילו שבפה אמרת לא כהוגן אבל אם אין לו זכויות שהגנו עליו אז הרשת שפתיו בל מנעת הסלע יתנו לו לפי מה שהוא אמר בשפתיו לא לפי מה שהוא התכוון ואם הוא ביקש לא כהוגן הוא יקבל כמו שהוא אמר לא כהוגן זה כשאין לו זכויות ועל זה נאמר הרשת שפתיו מה שהוא אמר בשפתיו בל מנעת הסל הוא יתן לו מה שהוא אמר זהו אמרת ככה כ זהו שלום אז צריך לפרט שלא תחבו חמור אחר כך על הכתפיים במקום לרכב עלו הקדוש ברוך הוא אומר כוי חשק ואפל אשגבהו כי ידע שמי יש לי פה איזה ורט הרב יהודה יוסף השליטה מבאר אם אדם עושה את המצוות שהוא חושק בשם מתוך חשק ושמחה בקיום רצון הבורא מתקיים בו הפלתה אשגבהו כי ידע שמי הקדוש ברוך הוא פולט אותו מכל צרה וצוקה ומרומם אותו גם וה שגבהו זה אם אדם עושה את המצוות כשהוא חושק בשם ככתוב כוי חשק פלטה סג וואי וואי וואיי ועוד מוסיף הבטחה הקדוש ברוך הוא יקראני ואענהו איך שהוא קורא לי אני עונה לו היות והוא עובד אותי בכל לבו בהשתוקקות ובשמחה אני עונה לתפילתו באופן מידי מספיק להתפלל פעם אחת מיד אני ממלא בקשתו עמו אנוכי בצרה אחלצהו כבדהו כשהוא נמצא בצרה לא ידאג אני נמצא איתו שומר ומגונן עליו אורך ימים אשביעהו ואראהו בישועתי וואי וואי וואי אני אתן לו גם אריכות ימים ואני אראה לו את הישועות שלי יא בב אז קודם כל אני רוצה להזכיר כן
אתמול רשמה לי אמא מהקהילה את המעשה שקרה עם הבן שלה הבן שלה נפל לבור לבור הנה זה מה שהיא כותבת בשי דשמיא הודו לאדוני כי טוב כי לעולם חסדו רציתי לספר לרב בשורות טובות ניסים ונפלאות על החסד שהשם עשה עמנו אספר בקצרה על הנסים שקראו לבן שלי דוד שנפל מגובה 10 מטר לבור שלוש קומות וחצי גובה ור דוד הלך עם חבר וכשהגיעו למקום הנפילה לבור החבר כמעט נפל ודוד תפס והציל אותו מנפילה והשם רצה שדוד ייפול ודוד נפל לתוך הבור בבור למטה היה מאוורר ענק שפעל דוד נפל עם רגליים מקופלות הנעל נפלה לו מהרגל ועצרה את המאוורר הוא לא זז כי לא הרגיש את הרגליים אם היה זז המאוורר היה עובד השם ישמור דוד בבור שר עיבדו עיבדו עיבדו את השם בשמחה עד שחילצו אותו כך אמר לי הפרמדיק כששמע אותו כששאלתי אם הוא בקרה אז הוא אמר שהוא היה שר הוא הוציא אותו כשהוא שר החילוץ היה מורכב לקח שעה והגענו לבי את הרפואה אמרו הרופאים שהמצב קריטי שברים בצלעות ובאגן עבר ניתוח בגב והרופאים אמרו שיש עוד סדרת ניתוחים ברוך השם בזכות הקדוש ברוך הוא וברכותיו של הרב והרבנית העקרה תפילותיהם של הקהילה דוד לא הוצרך לעוד ניתוחים הוא השתחרר אחרי חמישה ימים והולך על רגליו בביתו עכשיו אתם רואים מי שמחנך את הילדים לשיר לשם עבדו עבדו עבדו כוי חשק ואפלטהו אשגבהו איי איי איי אתם רואים מעשה ממש מהשבוע האחרון כמו שאומרים טרי כ כתוב כ כתוב מה עושה ילד שנופל כזה גובה צועק איך ילד כזה מבוגר היה נופל ו ישר והילד החמוד הזה שר לשם שר לשם נו שלוש קומות וחצי לתוך בור חושך איזה אוויר יש שמה בושר מה זה פלא פלאות אז אנחנו רואים רשימה של הבטחות נפלאות שאיין כמותן בעולם הבטחות טובות ויקרות הניתנות רק למי שמקיים את המצוות בחשק ובשמחה יהודי זקוק לזיווג פרנסה רפואה ישועה עליו לזכור את הסגולה של בחשק בחשק זה לא אחד שמתפלל מהר ומברך הרתה ברתה זה לא זה לא בי חשק זה חושק בעוגה וחושק בקפה שיהודי חושק במצוות ומקיים אותן בשמחה בלב חפץ ו בהשתוקקות הוא זוכה יקראני ועיניה ממש ברגע הקדוש ברוך הוא עוזר לו ואני אומר ורט פה עכשיו אתם שומעים כתוב כי וי חשק לתהו השגב הו מתי י ידע שני כאדם יודע כשהוא אומר ברכה ברוך אתה השם וא יודע שברוך זה מקור הברכות אתה זה לפני השם הוא יודע מה הוא מדבר י ידע שמי מה זה אומר אתה מקור הברכות לפני אתה עומד מולי לפני בורא עולם ואתה הוא אדון הכל אתה שהבית את כל העולמות כולם קודש בריך משכנת ואתה גם אלוקינו אלוקינו פרטי שלנו של עם ישראל ואתה תקיף ובעל היכולת ובעל הכוחות כולם ואתה משגיח עלינו בפרטות ואתה מלך העולם אתה המנהיג היחידי בעולם אם אתה יודע את כל זה ואתה חש את זה בשעת הברכה אגבו אני ארומם אך למעלה למעלה למעלה כי ידע שמי אבל אחד שמברך זה ברכה לבטלה זה זה לא תסא את שם השם אלוקיך לשב זה לשב זה לזרוק את זה ככה נו כבי חשק ואפלטהו מתי אני עשק גוו כי ידע שמי נו זה אנחנו עובדים על זה יום יום לא אבל לא לעשות זה כבר רוטינה אם זה כתוב לפנינו זה לא אומר שאפשר לדלג על זה במהירות צריך את המשמעות להיכנס לתוך זה כמו שהסברתי להרגיש את זה כשמרגישים את זה אז זה עובד אז אם אתה תקרא לי אני אענה לך מיד מיד מיד עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בסמח עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רנ בואו לפניו יר ננ בואו לפניו לפניו רננ בואו לפניו רננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו דוד את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננ בוא לפניו מיר ננ בואו לפניו לפני נ בואו לפניו רננה ישמחו במלכותך שומרי שומרי שומרי שבת וקורא עונג שבת תשמחו במלכותך שומרי שומרי שומרי שבת וקורא עונש שבת ע מקדשם מקדש מקדש שביעי שבת מקדש מקדשה מקדש שבי שב עד שיהיה לכם יום טוב בריאות והצלחה אמן עם כלל ישראל
הריני מכוון לקיים מצוות חכמים דאורייתא בשמחה דאורייתא גומל נפשו יש חסד דאורייתא כבד את אביך ואת אמך דאורייתא לחשות נחת רוח לקדוש ברוך הוא ולעשות נחת רוח לתנ קדוש ו שפתותיו דובות בקבר רבי אחנ