בלי תפילה לא מקבלים - חלק ס"ד - "וַתִּתְפַּלֵּל עַל ה'" על צער של מעלה
- - - לא מוגה! - - -
נציבי יום נהורי בן בת שבע יזכה לרפואה שלמה ואתנה התפתחות גופנית ושכלית תקינה הוא וכל משפחתו יזכו ללכת תמיד בדרך האמת בקדושה וטהרה אמן אמן ורית נהרי בת סעדה סעדה סעדה ילדי לכו בדרך השם יתברך ותזכה לרוב נחת מהם דוד בן זכריה לוי רפואה שלמה מהרה אמן אמן
בלי תפילה לא מקבלים כלום חלק סד סיעתא דשמיא
חנה אשת אלקנה לא זכתה שנים רבות לפרי בתן והיא מרת נפש ותתפלל על אדוני ובכו תבכה חנה היא אם התפילות חכמים אומרים בברכות ל הלכות רבות למדים תפילתה של חנה המתפלל צריך שיכוון ליבו המתפלל צריך לחתוך בשפתיו המתפלל אסור לו להגביה את קולו בתפילה שיכור אסור לו להתפלל אסור לשבת בארבע עמות של המתפלל כל זה לא ד בפסוקים בתפילת חנה מן הפסוק ותתפלל על אדוני דרשו חכמים זכרונם לברכה מלמד שהטיח דברים כלפה מעלה אומרת שם הגמרא אף משה הטיח דברים כלפי מעלה שנאמר ויתפלל משה אל אדוני אל תקרא אל אדוני אלא על אדוני מה פשר הלימוד הזה אומה ההוכחה מן הפסוק כתוב אל לא כתוב על אז איך לומדים חכמים על ולא אל אומר נפש החיים הקדוש כשיהודי שרוי בצער השם שרוי איתו בצער שלו והדרגה גבוהה ביותר בתפילה זה שהאדם מניח את הבעייה הפרטית שלו ושם אותה בצד והוא מתפלל על אדוני כי גם השם נמצא בצרה שלו כביכול אז מה זה ות מה זה ותתפלל על אדוני שנאמר אצל חנה הקדוש ברוך הוא שרוי בצער על כך שלחנות הצער הזה היא מתפללת היא לא מתפללת על הצער של עצמה אלא על הצער של הקדוש ברוך הוא שכביכול אין לו ילדים תפילה כזו בוקעת רקיעים ואז היא מקבלת את שמואל ששקול כנגד משה ואהרון על כך אמרו שאף משה רבנו התפלל על אדוני הכוונה שהקדים את צערו של הקדוש ברוך הוא לצער של עצמו ותשמעו מה כתוב בספר אחל הברכה מקומרנא למה בתפילת משה על מר נאמר פעמיים נא אל נא רפה נא לה הנה הראשון זה תפילה על הצער של הקדוש ברוך הוא הנה השני זה על הצער של מרים הנביאה גם כאן הקדים משה צער השכינה לצערו שלו זאת אומרת אל נא בשבילך קודם אחר כך רפ נ לה בשבילה זאת אומרת מי שמתפלל קודם על צערו של השם שיש לו צער ממה שיש לנו צער אז תפילתו נענית בברכת המזון יש אנשים שלא נזהרים בברכת הרחמן יכול להיות שת ארבעת הברכות שלוש דאורייתא ואחד רבנן הם מכוונים היטב לאט לאט אבל יש כאלה ברחמן כבר מסיחים את הדעת יש כאלה כבר מתחילים להסתובב במטבח ו והם עושים טעות גדולה למה רבנו בחיה כתב שהתפילה יותר נשמעת בשעת עשיה המצווה ולכן נהגו נשים להתפלל על ילדיהן בשעת הדלקת הנרות של שבת שהם עושות מצווה כמו שאמרתי לכם אתמול בכנס של השגרירים שעכשיו שקיבלתם עליכם מצוות להביא שגרירים ותרומות בקמפיין הגדול עכשיו תתפללו על מה שאתם רוצים כי אתם הולכים לעשות חסדים גדולים עם כל עם ישראל כיוצא בזה אמר החפץ חיים זכר צדיק ברכה לפיכך תקנו לבקש את כל בקשות הרחמן לרוחניות לגשמיות לפרט לכלל מתי אחרי קיום מצוות עשה שאדם מקיים מצוות עשה של ברכת המזון זו עת מסוגלת לקבלת התפילות אבל אם אתה אומר ככה שגמור תקשיבו טוב עכשיו אחד מותיקי ראשי ישיבות סיפר הוא נוכח בשעה שהגאון הרב שך זכר צדיק לברכה ביקר אצל הרב מבריסק זכר צדיק לברכה מערב מברי שמח מאוד שהוא הגיע אליו והסיר בו ודחק בו שיאכל אצלו פת למה כדי שיברך ברכת המזון ולאחריה הרחמן וברכת האורח לבעל הבית אתם שומעים בקשל לזה נזכיר את דברי אהרון רטא זכר צדיק לברכה בשומר אמונים הוא אומר אדם שהולך ברחוב ונתקל במראה לא צנוע מוריד את העיניים באותה שעה ואינו מסתכל מובטח לו שתפילתו שיתפלל באותו רגע תתקבל בשמיים כי הוא קיים מצווה של ולא תטור הו אז עכשיו זה הזמן לבקש אחרי קיום מצווה וזה בדיוק כו שאומר החפץ חיים למה מקמו את כל בקשות הרחמן אחרי מצווה דאורייתא משום ששמה זה מתקבל רק צריך להתכוון ולא לזלזל כדי שאדם ימצא זיווג ויכנס בברית אירוסין יש מסכנים שהם מחו כבי שידוך מה עושים אז הרב קסלר הביא על זה סגולה בבני ברק היו כמה מעוכבי שידוך לפני תפילת נעילה קם הרב ניגש לשליח ציבור ואמר לו תכוון ביעל ויבוא במילה לטובה וא הסביר מעוכבי נישואין נאמר עליהם לא טוב היות האדם לבדו אז הם במצב של לא טוב אז תכוון לטובה באותה שנה כולם התחתנו בלי יוצא מן הכלל עוד קהילה בארץ שהיו שש משפחות שנים לא הצליחו לשדך את הילדים שמעו על הסגולה הזו וככה עשו וכשהגיע למילה לטובה פרץ בבכי כמה דקות ולא יכל להמשיך בתפילת ו כל השישה התארסו באותה שנ תראו איזה סגולות יש לנו תיקנו לנו חכמים דברים ואנחנו לא מבינים אפילו מה מה הסודות איפה ללחוץ איפה להתעכב איפה לבכות איפה להגיד איפה לחב לפעמים אנחנו מתפללים אבל בקטנות הדעת אנחנו מבקשים על דברים שנראים לנו טובים ובאמת לא טוב לנו לקבל אותם לפעמים אנחנו מבקשים פרט מסוים והקדוש ברוך הוא רוצה לתת לנו יותר אתמול השגרירים שהיו בכנס התחייבו מאות אלפי שקלים להתרים אישה יקרה קיבלה על עצמה להתרים 100 מטר לבית הכנסת ובית המדרש לקומפלקס הגדול שיבנה בירושלים שזה בסך שני מיליון 600 אישה אחת ל מה אתם אומרים זה הרבה יכול להיות שזה קצת יכול להיות שזה קצת מה פירוש תשמעו סיפור הרב יהודה עדס מסביר שאלה שעלתה בנוסע ספרד אומרים חוננו ועננו הושמע תפילתנו לכאורה תמו למה אנחנו מקדימים חוננו ועננו לפני שמע תפילתנו אם שמע תפילתנו אז חונינו בענינו מה זה חוננו וענינו עוד לא ביקשנו עוד לא ביקשנו כלום אז הוא מספר שהוא התקבל ב סיקו סיטי בכבוד מלכים בא לאסוף שמה כסף לישיבה ו אוהבים אותו מאוד שמה במקסיקו ובפרט שהוא חלבי והוא מדבר בשפה הערבית השגורה לשונו כמו שאשכנזי שמדברים איתו בידיש טוב באחת הנסיעות הוא נכנס לגביר וכשהוא רוצה להתחיל להסביר לו מה הוא הצרכים שלו וזה פרץ בשיעול בלתי פוסק שתה מים רוצה להתחיל לדבר עוד פעם שיעול בלי הפסקה לא נעים היה לגביר אז הוא אמר לו כבודו אני יודע בשביל מה כבודו בא אין צורך שיסביר לקח פ צ'קים וכתב לו 26,000 דולר כתב לו כשיצאו מהבית הוא אמר הרב למלווה שלו אומר השיעול הזה היה נס אני התכוונתי לבקש רק 18,000 דולר זה ההסבר הקושיה שלנו בא יהודי לפני הקדוש ברוך הוא ואומר לו ריבונו של עולם חוננו וענינו קודם תן לי מה שאתה חשבת לתת לי שאני לא אגיד פחות אז חוננו וענינו ואחר כך שמע תפילתנו אם זה לא יספיק אז אני מבקש עוד שיפורים אבל כל הפחות שהבקשה שלי לא תקלקל את מה שאתה רוצה לתת אז אם הקדוש ברוך הוא רוצה שאנחנו נבנה קומפלקס ענק ונעשה פעילות ונביא את הגאולה אז אולי אנחנו מבקשים מעט למרות שאתמול מה שאנחנו ראינו זה היה קידוש השם שאיין כדוגמתו אבל יכול להיות שאנחנו מצומצמים קצת עוד עדיין חושבים במושגים אפשריים מה שנקרא אולי הקדוש ברוך הוא רוצה שאנחנו נלך במימדים אחרים לגמרי בשביל להביא גאולה זה לא זול לא ככה נראה אבל טוב הקדוש ברוך הוא יעשה ויתן בליבנו להשלים את המשימה על הצד הטוב ביותר וכפי שהוא רוצה אמן המטה אפרים בלקות יום הכיפורים מזהיר לומר ברכות קריאת שמע של ערבית בכוונה עצומה בפרת ברכת השכיבנו שמה יש בקשות עצומות צריך למר אותה בבכי ובתחנונים כי שעת רחמים בעת רצון ומי שמכוון בה מובטח לו שלא תשאו תפילתו רקה יש בקשות קבועות מדי יום וצריך להיזהר מאוד לכון בהם ופועלים בהם דברים נשגבים והבקשות העצומות האלה סר מעלינו אויב דבר חרב רעב יגון וכולי והסר שטן כשאומרים את זה בראש השנה ביום הכיפורים אז מתכווננים לבקש על כל השנה כולה לא רק באותו יום אבל כל יום אנחנו אומרים ואם אומרים זה לא מתכוונים בכלל שום דבר אחד מגדולי תלמידי הבעל שם טוב הקדוש זכותו תגן עלינו אמן אמן ראה מי שאומר ברכת השכיבנו במהירות ו במרוצה ניגש אלה אמר לו אתה יודע כמה דמעות צריך לשפוך בתפילה זו היא מלאה בקשות עצומות שחיי נפש תלויים בה ידוע שהתפילה מקובלת במקום שיש אשרת שכינה ויש צדיקים שהם ממש משכן מקדש מזבח כמו שאומר המסילת ישרים לפי כך כותב החתם סופר התפללה חנה במחיצתו של עלי הכהן משום שהשכינה שורה עם הצדיק וכתב הרן בדרוש חטא ולא בחייהם בלבד כי גם אחרי מותם מקומות קברותיהם ראויים למצא שפע שם כי עצמותיהם הש ש כבר היו כלים לחול עליהם השפע האלוקי עדיין נשאר בהם מן המעלה והכבוד ומפני זה אמרו רבותינו זכרונם לברכה להשתטח על כברי צדיקים ולהתפלל שם כי התפילה במקום ההוא תהיה רצוייה יותר וכותב הגאון בבורו לתיקוני הזוהר כ בב בזמן שאיין צדיקים בדור ואיין מוצאת השכינה מקום לנוח אז היא שורה על ישני עפר שמעתם דבר כזה לכן בעצירת גשמים יוצאים לבית הקברות להתפלל כדי שיבקשו עלינו המתים רחמים וזה מובא בתענית ז ובשולחן ערוך אור החיים סימן תקפה ד נהגו ללכת בערב ראש השנה לקברים להרבות שמה בתחנות הועיל קבורים שם צדיקים המקום קדוש ומתפללים לשם שיושיע בזכותם ככה מובא בחוכמת אדם כלל פט ז אז מי שרוצה לצאת איתנו לפולין או למרוקו אצל קברות צדיקים שיהיה השגרירים משגרים בקמפיין הבן איש חי בשנה ראשונה ניצבים בת כתו מבקשים מנפש הצדיק הקבור שם שיתפלל עליהם לפני השם שהושעו בכך וכך לא פונים אליו ש הוא אלא שהוא יהיה שגריר שאם לא כן אתה נקרא דורה של המתים וצריך לדעת שמיטת של צדיק זה רק כמי שיוצא מחדר אל חדר פעם רבי נחמן מברסלב זכר צדיק ברכה הסביר לבתו את הדבר הזה אמר לה אני נמצא איתך עכשיו בחדר ואם אני נכנס לחדר השני וסוגר את הדלת בא תקראי לילא שמע אותך הם רק יצאו מחדר לחדר אתה בא אליהם אפילו שסגור הקבר הזה הם שומעים אל תדר ועכשיו זה יסביר עכשיו זה יסביר עוד דבר ממה שהיה אתמול הרב צבי הירש מזיד תשוב זכר צדיק לברכה שאל פעם את בעל האורח לחיים זכר צדיק לברכה על המנהג שלו שהיה מחלק סגולות אז הוא שאל אותו למה אתה מחלק סגולות אז הוא ענה לו אמר לו חכמים זכרונם כה אמרו במדרש יקרא רבי י ה תפילה עושה מחצה אז אני פועל בתפילתי מחצה ונותן סגולה בשביל החצי השני אמר לו רבי צבי הירש מזיד יצוב אמר לו לי יש עצה אחרת מלכתחילה אני מבקש מהקדוש ברוך הוא כפליים פילה עושה מחצה אז אני מקבל את מה שרציתי על פי זה פירש הרבי מ מוגיץ בעל הדברי ישראל זכר צדיק ברכה את הפסוק בפרשת ויקל והמלאכה היייתה דים לכל המלאכה לעשות אותה והותר זה סתירה מנ הוב אם היייתה דים אז איך בותר ואם היה בותר איך דיים נו אז מה הוא אומר הוא אומר אלא יש לבאר שהמלאכה מדובר זה הייתה מלאכת התפילה והם התפללו על הותר על יותר ואז ממילא היה דים למה אנחנו מצמצמים כל כך אפשר להרחיב לבקש יש הגבלה לקדוש ברוך הוא לתן אין לו בגב סיפר יהודי שהמתין לרב שטיינמן זכר צדיק לברכה וישאו שמה בתור כמה חכמים ופתאום נכנס חילוני ומיד הכניס אותו לרב וכולם התפלאו איך הוא נכנס בלי תור מה זה יושבים פה תלמידי חכמים עומדים ממתינים והוא נכנס אז אמרו להם זה הרופא הרופא הגיע איי איי איי לכן הוא נכנס בלי טוב טוב כשנכנס אותו אדם לרב שטיינמן אז הוא אמר לו עכשיו הבנתי את הנפש החיים שתפילה על צער השם שאתה מצטער על צער השם כמו שלמדנו קודם אז היא מתקבלת מיד איך למה כולנו ישבנו וחיכינו בתור והוא נכנס מיד למה הוא נכנס מה הוא עדיף עלינו אלא אנחנו צריכים את רבנו בשבילנו אבל הרופא הגיע בשביל רבנו לכן מי שמגיע בשביל רבנו לא צריך להמתין מי שמתפלל על השם לא עומד בתור אבל אם אתה רוצה בשביל לך משהו וואי יש תור כל עם ישראל מבקשים תעמוד בתור אז כך אדם אם הוא מבקש גשמיות לעצמו יש תור ולא תמיד מתקבלת גם התפילה מיד אבל אם הוא מבקש על צער השכינה הוא עוקף את כולם ותפילתו מתקבלת מיד על זה אמר הרב שטיינמן אתם יודעים שהוא היה פלפל הוא אמר אבל צריך אדם לא לרמות את עצמו שהוא בוכה על צער השכינה יכול להיות שהוא בוכה על עצמו עכשיו תשמעו עוד דבר מעלה מעלה שאנחנו משתמשים בה ולא יודעים את המעלה יודעים אבל לא יודעים מה זהלא לא זוכרים את זה אפילו במגילת אך כתוב סקות וענן לך מעב תפילה מה זה סכות הסכך כאילו הקדוש ברוך הוא סגר שהתפילות לא יעלו סכותה בענן מעבור תפילה שהיא לא תעבור רבי יונתן אייבשיץ זכר צדיק וקדוש לברכה אומר בגמרא בברכות ט אמרו חכמים זכרונם ברכה המתפלל כבין בנצ חמה תפילתו נשמע לפני המקום לא שהוא גומר מה שהוא מתפלל לפי זה צריך לומר אם היו בני ישראל מתפללים כקן א ביום החורבן לא יחרב הבית לא יחרב זה מה שאמר הכתוב סקות וענן לך מעבור תפילה כדי שלא תתקבל תפילתם מנע מהמהם השם שיתפללו כב יקי לא היה שעון דיגיטלי היו רק רואים אתה מבין אז זאת אומרת הביא הקדוש ברוך הוא עננים שכיסו את עין השמש ומנעו מהם לדעת מתי הנץ החמה ונמנעה הסגולה של המתפללים כב ותיקין ותפילתם לא נשמעה יכלו למנוע אתם שומעים יכולים למנוע בותיקן את חורבן בית המקדש זה לא אני אומר רי יונתן איבשיץ מה זה תפילת בתיקן נכון שהקדוש ברוך הוא יודע את כל מחשבות ליבנו חופש חדרי בטן רואה וד ולב למרות זאת אומר הסבא מכלם זכר צדיק ברכה אף על פי שהכל גלוי לפניו יתברך מכל מקום אנחנו צריכים לפרט בתפילה מה שאנחנו רוצים בדיוק תקשיבו טוב לומדים את זה מדברי משה רבנו עליו השלום לפני הסתלקותו התפלל וביקש יפקוד אדוני אלוהי הרוחות על כל בשר איש על העדה אשר יצא לפניהם ואשר יבוא לפניהם ואשר יוציאם ואשר יביאם מה צריך להסביר לקדוש ברוך הוא מה התפקיד של הבן אדם שהוא מבקש מה הוא לא יודע מה התפקיד שלו מה צריך ועוד הוסיף ולא תהיה עדת השם קצון אשר אין להם רועה בשביל מה מוסיף על הבקשה את זה מה הוא צריך לעשות משלים לקדוש ברוך הוא כדי שיבין אלא מה אומר הסבא מכלא מכאן לומדים שצריך לפרט שאתה מתפלל תפרט וכך הורה גם אור החיים הקדוש בתחילת פרשת בת חנן הוא הוא אומר התנאים הצריכים לקבלת התפילה שתהיה תפילתו מפורשת ולא תהיה סובלת פירוש בלתי הגון אתמול למדנו על ההוא שביקש חמור בסוף היה צריך לסחוב אותו הוא לא אמר שהוא רוצה חמור בשביל ק אז זאת אומרת צריך לפרט מובא בספר חסידים אדם ששמע שבאו עליו בני עיר פלונית לעשות לו רעה אל יאמר ריבון העולמים הושיעני מאנשי אותה עיר אלא מאותה עיר וכל הצוררים למה שם מהאחרים עמן אולי באו איתם אנשים אחרים אתה ביקשת רק הצלה מבני העיר ההיא לא רק תל אביב הם הגיעו גם מגבעתי הם הגיעו אז לא ילך הגנה רק מהתל אביבים אבל מה עם הגבעת אתה לא קללת אותם בבקשה אז הם יכולים להצר לך שנאמר מאיפה לומדים במדבר כאב עם ישראל אמרו אם נתון תתן את העם הזה בידי את העם הם אמרו כל העם למה היו מסתפקים אם זה כנענים אם זה עמלקים אז הם היו אומרים זה היו מוגבלים לכן אמרו העם שכולל הכל בקשת רחמים בלי פרשנות ונימוקים גם זה צריך לדעת אישה צעירה נפטרה רחמנה לצלן והשאירה אחרי היתומים קטנים אמר על זה רבי משה סולובייצ'יק זכר צדיק לברכה ראש ישיבת לוגנו בשעה שאדם מתפלל לשם יתברך יזהר בבחירת המילים למשל כשיש אמא חולה רחמנא ליצלן והוא מתחנן לשם תשאיר אותה בחיים בשביל הילדים הרקים בשבילם זה רע מאוד להישאר בלי אמא והם צריכים את אמא זה תפילה מסוכנת למה יתכן שלפי האמת מחמת סיבות כלשהן דווקא יותר טוב לילדים בלי האמא כי רק לפניו נגלו כל תעלומות על כן ראוי לבקש רחמים ממקור הרחמים בלי פרשנות ונימוק שעלים בשכלנו כי אנחנו יכולים להגביל בתפילה את הדברים או לגרוע וכולי פעם הסברתי את זה ב בבני ברק היום יש מקומות נוספים עכשיו יש אבא נפטר והשאיר הרבה יתומים ביתומים ואז כולם בוכים מה יעשו אלמנה ביתומים אבל מה יש היום קופת העיר ונותנים לכל ילד דירה האבא יכול לתת דירה מחתנים אותם וזה לא כולם מקבלים שמה אבל יש כשמקבלים אבל מה יצא מזה השם יודע את החשבון למה אבא צריך להסתלק עכשיו אבל למה אתה חושב שזה לא טוב למה אתה חושב שזה לא טוב הנה תראה מי היה נותן להם פתרון כזה יכול להיות שאחרי זה היו אומללים מסכנים כל היום דלפונים מבקשים אני יודע מה בשתי ב לך ם כסף וזה אז זאת אומרת אנחנו לא יודעים מה טוב מה לא טוב השם יודע מה טוב מה לא טוב אנחנו מבקשים שהשם יעשה את הכי טוב מה שהוא יודע סור לנו להצטער על מה שהוא החליט ם מה שהוא החליט זה הנכון אין יותר נכון מזה אין יותר טוב ממה שהוא החליט מותר לנו לבקש לפי הבנתנו אנחנו מעוטי השכל אנחנו לא מבינים הכל מותר לבקש אבל מה שהשם יחליט אחרי הבקשות זה הכי טוב שיכול להיות מבחינת שמיים ובכל מצב צריך להודות לשם הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש קשה הכל יוד נוכ והכל ישבחוך והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש כשה הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש כשה הכל יודוך והכל ישבחוך ל והכל והכל יאמרו אין קדוש כשם ישמחו במחוך שומרי שומרי שומרי שבת בעו שבת חו במלכותך שמר שמר שמר שבת ע שבת עש מקדשם מקדש שביעי שבת ע מקדשם מקדש מקדש שבת תשמעו שולח לי לב בדיוק הרב התחיל את הקמפיין של התרומות לשופר הגדול ואני לומד על בניית הבית והתרומות שתרמו לבניין הבית בדברי ימים א' כט כן אז שמה יש כמה הביאו כסף כמה זהב כמה אבנים טובות וכולי וכולי וכולי פירוש תשמעו מה כתוב וכי מי אני ומי עמי כי נעצר כוח להתנדב כזאת כי ממך הכל ומידך נתנו לך אז אני אנסה לקרוא את מה שכתוב פה בקטן כתוב ככה מלפניך ממך הם נתונים לכל את כל אשר תחפוץ ואנחנו מודים על כל העושר הרב אשר נתת לנו מי אני רוצה לומר וכי עוצם ידינו גדול כל כך לעצור כוח להתחזק לאסוף הון להתנדב נדבה גדולה כזאת את הולכים לבנות בית מקדש זה לא בית מקדש מעט של שופר אז הוא אומר כי ממך כל העושר הזה בא ממך בבא מידך חזרנו ונתנו לך נו אז אם הקדוש ברוך הוא רוצה שיהיה בית מקדש מעט ודאי שהוא יתן מה פירוש שהוא לא יתן אז מה הוא רוצה שי מועדונים כדורגל מה הוא רוצה ודאי שהוא רוצה שיהיה מקדש מער הוא רוצה שיחזירו את הבנים שלו נכון אז לכן אנחנו נשוב נעורר את עצמנו שוב ושוב ונפיץ את השיר שמעורר על הדבר הזה ובעזרת השם תעביר אותו הלאה לכולם [מחיאות כפיים]
שיר הקמפיין
לפני כ-40 שנה הכל התחיל ארגון שופר כבוד שמים הגדיל מליון בעלי תשובה לאביהם חזרו ועתה נדאג לכל אשר נותרו --------------------------------
קמפיין גיוס תרומות להשלמת המשימה יוצא דחוף לפני ראש השנה להשלים המהפכה שאנו בעיצומה וכולנו יחד נביא לסיומה --------------------------------
פזמון: זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם וצאצאיהם זכו להרויח את חייהם --------------------------------
כל אחד יקח אחריות לתרום ולהתרים בהתחייבות כי כולנו נשבענו על הערבות ואין כח גדול יותר מן האחדות --------------------------------
בואו נכיר טובה למי שאותנו ברא וממתין לנו למעלה מ-2,000 שנה אם ברצוננו בגאולה השלימה חובה גדולה להשתתף בהתרמה --------------------------------
פזמון:...
יפה מאוד שבת שלום הרי אני מכוון מקיים מצוות חכמים דאורייתא בשמחה דאורייתא גומל נפשו יש חסד דאורייתא קבד את אביך ואת אמך דאורייתא לעשות נחת רוח לקדוש ברוך הוא ולעשות נחת רוח לתנא הקדוש ופתו v k