רמלה - מלחמת עשיו ביעקב
תאריך פרסום: 16.12.2024
- - - לא מוגה! - - -
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח
ההרצאה תהיה להצלחתנו ברוחניות בגשמיות ובקמפיין ונזכה לבנות ולחנוך בניין חדש ולהיות הכי קרובים למלך המשיח אמן אמן להצלחת אריאל משה חי בן בת שבע אולגה בת אסתר והילדים רות יהונתן מהדסה יזכו ליראת שמיים אהבת התורה תיקון המידות ולקיים את כל המצוות בשמחה ובשלמות מתוך בריאות הגוף והנפש ופרנסה בשפע יזכו לבית מבורך ומרווח מו לקבל פני משיח צדקנו במהרה בלחש אמן לעילוי נשמת אברהם בן פרחו יואב בן פנינה ולעילוי נשמת הורים נו חתם עדן
מלחמה בשבע חזיתות מלחמות התחילו מזמן עוד לא הגענו למלחמה אמיתית זה מלחמת אדום ב70 אומות ה בישראל אנחנו בדרך בינתיים נראה איך זה התחיל וישלח יעקב מלאכים ארץ השעיר שדה אדום מדוע הזכירו שני המקומות שעיר ואדום לבן השביע את יעקב אבינו אם תענה את בנותיי אם כך כיצד נתן לי יעקב כניס אותן לסכנה עצומה במלחמה כנגד עשו הרשע זאת אומרת אם לבן דואג לבנות שלו והוא מאיים שיעקב לא יענה את הבננות שלו את רחל ולאה אז איך הוא נתן ליעקב להיכנס לסכנה עצומה נגד עשו הרשע שבא בא לקראתו עם 160 אל איש חיילים 400 ראשי גיסות מה זה שאומר לו יעקב לעשו עם לבן גרתי ויהי ני שור בחמור וכי עשו לא ידע שיעקב גר 20 שה בבית לבן מה הוא מחדש לו שהוא אומר לו עם לבן גרתי ומה זה ויהי לי שור וחמור מה התועלת שיעקב אומר לו שיש לו שור וחמור אדרבה עשו יקנא בו יותר כי אז יגיד שכל מה שהתעשר יעקב זה מחמת הברכות שהוא לקח ממ עם כמה עדרים חזר יעקב אבינו 600,000 עושר אדיר אז למה אומר לו רשי מפרש מה זה אם לבן גרתי ריג מצוות שמרתי מה אכפת לעשו הרשע אם הוא שמר תריג מצוות או לא שמר את מי זה מעניין כמו שאומרים יעקב אומר אם יבוא עשו אל המחנה האחת ויקה הוא והיה מחנה נשאר לפלטה מנין יודע יעקב שכך יהיה מה אם אתה מחלק את אנשיך לשתי מחנות זה מבטיח שעשו לא יהרוג את שניהם ועוד יותר קשה בהתחלה הוא חצה את המחנות למה במפגש הוא נפגש עם עשו הם היו כולם ביחד בשביל מה הוא חילק אותם קודם ובסוף לא השתמש בעצה הזאת בסיום הפגישה בין יעקב לעשו בן השונא הגדול עשו כתוב וישק לו עשו מנשק את יעקב חסן נסרלה מנשק את ביבי אפשר דבר כזה יכול להיות שלמעלה הוא כבר מנשק ועוד אמר עשו יהי לך אשר לך רשי אומר שהוא הודה לו על הברכות דהיינו הברכות שהוא לקח ממנו במרמה בעורמה הוא לו עליהם איך זה אחרי שנאה עצומה של עשרות שנים בן רגע עשו מנשק ומודה על הברכות
טוב אלה השאלות והתשובות יבואו עכשיו
למה עשו קורא שמות למקום מגוריו שעיר ואדום בספר שפתי כהן ממחיש באופן עצום עד כמה עשו היה שונא ליעקב חלפו כבר 34 שנים ארוכות 14 שנים שיעקב היה אצל שם בעבר ולמד שם תורה ועוד 20 שנים אצל לבן ולא קהה רגש הכעס והשנאה של עשו כאילו רגע הוא לקח ממנו את הבכורה ואת הברכות והראיה עשו בונה ערים ואיזה שמות הוא נותן להם שעיר על הגניבה של הברכות כי יעקב כשנכנס אל יצחק אביו הניח שעיר עיזים על ידיו אז כדי לזכור את זה שהוא נכנס חופש לעשו כדי שיהיה שעיר אז הוא קרא לעיר שעיר ואדום על התבשיל האדום שהוא אכל בשעה שמכר לו את הבכורה אז תמיד שהוא קורא בשמות האלה הוא נזכר מי עבד עליו עם השעיר ומי לקח ממנו את הבכורה עם האדום ולכן מציין ארצה שעיר שדה אדום ואת השמות האלה הוא קרא על פי המעשים שעשה לו יעקב אבינו להנציח את השנאה אז אם כן 34 שנה עשו לא שכח ולא סלח לא נשכח ולא נסלח לדוגמה אחרת כנגד המעשים של עשו היו מעשים מצד הקדושה כשלא קורא לבן שלה בשם כדי להזכיר לעצמה את הטוב שהקדוש ברוך הוא עושה אמה בבן הרביעי שהא יולדת היא קוראת לו יהודה ואומרת הפעם עודה את השם ואמר רבי יוחנן משמו של רבי שמעון בר יוחאי מיום שברא קדוש ברוך הוא את עולמו לא היה בעולם אדם שהודה עד שבא לאה וזה תמוה בכי נוח מתושלח אברהם יצחק ויעקב לא הודו לקדוש ברוך הוא על כל נפלאותיו בכי לאה היייתה ראשונה בעולם שהיא הודתה עד שרבי יוחנן אומר מיום שברא הקדוש ברוך הוא את עולמו לא היה בעולם אדם שהודה עד שבא לאה אלא לאה עשתה מעשה מיוחד היא לא הודתה פעם אחת לקדוש ברוך הוא אלא היא הנציחה את ההודעה כל פעם שהיא קראה לבן שלה יהודה היא שוב אמרה לקדוש ברוך הוא תודה זאת אומרת הודעה בלי הפסקה הודעה כזאת לא היה אדם שהודה לקדוש ברוך הוא עד שבא לאר אז רואים שני הפכים זה קורה לערים כדי להנציח את השנאה מצד שני לאה קורא בשמות כדי להנציח את ההודעה כיוון שכך ככל שמתברר הדבר עד כמה גדולה היייתה השנאה של עשו ברור איזה סכנת נפשות היייתה ליעקב ומשפחתו משום כך תמוה איך לבן לא הפריע לי יעקב לחזור לארץ ישראל הלו בזה הוא מסכן את בנותיו שיהיו בסכנה איומה וכשהוא טוען לו מדוע לא הנחת לי לנשק את בנותיי למה ברחת למה לא אמרת לי שאתה הולך למה לא הנחת לי נשק את בנותיי יכול היה לטעון טענה יותר חזקה איך אתה לוקח אותם ומכניס אותם לסכנה גדולה מה שחשוב זה רק לנשק אבל להתמודד מול עשו הרוצח המפורסם שרצח את נמרוד אתה לא פוחד מבאר החתם סופר יעקב לא גילה ללבן מאומה על הודות עשו ולבן לא ידע מעולם שעשו רוצה להרוג את יעקב רק רבקה ידעה זאת ברוח הקודש והיא זירה את יעקב ואמרה לו שיילך יברח מאחיו כי הוא מבקש להרוג אותו זה מה שכתוב בפסוק ויגנוב יעקב את לבן הארמי עד בלי הגיד לו כי וריח זאת אומרת מה זה כי וריח ומעולם לא אמר לו ש-20 שנה הוא כבר בורח מעשו לא כי בורח ממנו אלא לא הגיד לו שהוא בורח מעשו יש ביניהם את הסכסוך שעשו רוצה לחסל אותו טוב לקראת המפגש יעקב מתחיל להתכונן בכמה שלבים לקראת המפגש עם עשו אבל לפני ב התוכנית שהוא הכין לשלוח דורון מתנות עדרים אל עשו לרצותו תפילה שהוא התפלל שלא יהרוג ולא יהרג במלחמה הוא התכונן גם למלחמה אבל לפני שהוא ביצע את התוכנית הוא הודיע לעשו כך דע לך עם לבן גרתי ריג מצוות שמרתי ויש לי שור וחמור וואי וואי וואי בכי זה אמור להפחיד את עשו שלא להתעסק איתו מה זה מה המירות האלה מבאר הבן איש חי עשו ידע היטב מי זה לבן לבן היה גדול המכשפים אבא של בלעם וניסה לבן בכל כוחו לעשות את כל עשרת סוגי הכשפים בעולם ככתוב עשרת מונים על יעקב אבל בעזרת השם לא עלתה בידו ולא הצליח בכישוף נגד יעקב אבינו ובאמת הדברים מפורשים בזוהר הקדוש אמר רבי יהודה לבן הארמי כולו הלך בעולם שאין אדם יכול להינצל ממנו למה כי הוא היה מכשב גדול מכל המכשפים ועם כל זה לא היה להתגבר על יעקב אבינו וזה מה שאמר יעקב לעשו ברמז אתה היייתה לך אישה בבית לבן הרי אמרו הגדול לגדולה מדוע לא לקחת את לאה לי אישה אלא אפילו אתה לא העזת לבוא ללבן כי ידוע מי שמגיע לביתו של לא יוצא בשלום יעקב ועשו תאומים רחל ולאד תאומות לאה הגדולה עשו הגדול כולם אמרו הגדולה לגדול זאת אומרת לאה לעשו והקטנה לקטן רחל יעקב אני נמצא שמה כבר 20 שנה עם לבן גרתי לא כמוך יא פחדן אתה לא באת לקחת את האישה שמגיעה לך כי אתה לא רצית להתעסק עם לבן אז הוא רמז לו עם לבן גרתי אז תדע עם מי אתה הולך להתעסק עכשיו כל הכישופים שעשה כנגדי עשרת מונים לא העיל לו כל מה ששיקר אותי 100 אקרים לא הצליח למנות למנוע ממני לצאת ממנו ברכוש גדול גדול גדול מחדד הבן איש חי לבן זה אותיות נבל והגמרא במסכת פסחים אומרת קיא השר שממונה על העניות שמו נבל לכן פחד עשו להגיע אל לבן אמר לו יעקב אני הייתי 20 שנה אצל השר של העניות הנבל ואף על פי כן ווילי שור וחמור הגעתי לשמה חסר כל כי במקלי עברתי את הירדן ויצאתי עשיר גמור עם לבן המכשף גרתי וניצחתי איך ניצחתי אותו עם טריג מצוות שקיימתי תשמעו את שיעורי הבוקר שאני מעביר על חנוכה עכשיו על כל המלחמות שעשו החשמ נגד היונים אז תבינו מה זה הכוח של לומדי תורה אברכים מול מעצמה כמו יוון איך יכול להיות שמשפחה 13 נפשות מנצחת את יוון ומגרשת אותם אחרי 180 שנה ששלטו בישראל איך זה יכול להיות כדאי לשמוע זה סדרה משהו משהו כמו סרת עשו לא נבהל מהדברים ששולח לו יעקב ואומרים לו השלוחים המלאכים אומרים ליעקב וגם הולך לקראתך ו-400 איש עמו המדרש אומר לעשו 400 ראשי גיסות כל אחד יש לו 400 חיילים סך הכל 100 60 אל איש לכן התחיל יעקב בשלב השני של התוכנית דורון ותפילה שמפרשים בפסוק איך הוא התכונן למלחמה ויחץ את העם ויתנחם אם יבוא עשו אל המח ה אחת ויכהו והיה המחנה הנשאל לפלטה קשה מנין ידע יעקב שעשו לא יהרוג חלילה את שני המחנות או שתי המחנות מחנה זה גם לשון זכר וגם לשון נקבה מבאר הגאון מוילנה במריל דיסקין ביאור עצום רבקה אמנו אמרה למה אשכל גם שניכם יום אחד מי שמאבד בן נקרא שכול שכול זה מיטת בנים אז היא אומרת למה אשקל גם שניכם יום אחד למה אני אאבד את שני הילדים יעקב ועשו ביום אחד התנאה שיעקב ועשו עתידים למות באותו יום כיוון שהיא אמרה ככה תכנן יעקב את הדברים בצורה זו במחנה הראשון שהיה מלפנים היה יעקב בעצמו וכך הוא ידע גם אם יהרג עשו ימות בו ביום כי אמא שלו אמרה למה השקל גם שניכם ביום אחד אז אם יעקב ימות במלחמה ודאי שבאותו יום ימות גם עשו לכן העמיד את המחנה השני שהוא חצה במרחק של יום הליכה וככה הוא ידע שהוא ישאר לפלטה ברגע שיהרג יעקב יהרה גם עשו וזה צריך להיות באותו יום ממילא הוא לא יוכל להגיע למחנה השני לחסל אותם ואז ישארו לפלטה וירא ויצר לו ממה הירא שמה יהרג ויצר לו שמה יהרוג אבל ממילא אין הבדל בדבר כי ממילא באותו יום הם ימותו שניהם ככה באמת היה בסוף ככה היה ביום פטירתו של יעקב אבינו עלו עמו יוסף ועשרות מלכים מכל העולם ללוויה ועשו אבל גדול במערת המכפלה פתאום בא עשו ומערער אומר זה מקום הקבורה שלי כי יעקב כבר תשתו לאה במקום אחד בחלק השני זה חלקי טענו לו השבטים הבנים של יעקב אומרים לו מכרת את חלק הבכורה שלך אמר להם עשו תביאו לי שתר מחפשים שתר אן אומרים זה נשאר במצרים שולחים את נפתלי איילה שלוחה בינתיים יעקב אבינו שוכב יש משא ומתן ביזוי של המת מה עושים היה שמה חושים בן דן לדן היה בן אחד קראו לו חושים והוא היה חרש לא שומע אבל הוא רואה שהסבא שלו מוטל בביזיון והוא לא מבין מה קורה אז הוא שואל אמרו לו עשו הוא מערער לא נותן לקבור לקח חרב ז הטיס לו את הראש הגולגולת של עשו התגלגלה לתוך המערה הראש שלו נקבר בפנים והגוף בחוץ הם מתו באותו יום ככה היה בדיוק בסוף פלא הדבר אם יעקב חצה את העם אז למה בסוף כשהגיעו למפגש עם עשו עמדו שני המחנות מול עשו בתחילה היו השפחות וילדיהן אחר כך לאה וילדיה ובסוף רחל ויוסף ודינה היייתה בתיבה למה שינה יעקב אבינו מהתוכנית הראשונית למה לא נשארו חלוקים במרחק של יום אחד אלא היה שלב שלישי אחרי הדורו שהוא שלח לו כל הזמן דורונות עדר ועוד עדר ועוד עדר לפייס אותו אחרי התפילה והמלחמה שהיה מוכן המדרשים רבא ותנחומים לנו ויעקב הלך לדרכו ויפגעו בו מלאכי אלוהים ויקרא שם המקום ההוא מחניים מי היו המלאכים המדרש אומר בשעה שיעקב עזב את ארץ ישראל והגיע לחרן לחוץ לארץ עלו מלאכי ארץ ישראל למעלה ובאו במקומם מלאכים אחרים ועכשיו כשיעקב חזר לארץ ישראל חזרו מלאכי ארץ ישראל ברגע זה היו שני מחנות של ארץ ישראל בחוץ לארץ מחניים בכל מחנה היו 2000 ריבו ממלאכי השרת מיליונים אותם שלח יעקב בכמה משלחות לעשו שנאמר וישלח יעקב מלאכים המדרש אומר רצו לבאר בתחילה שהם היו שלוחי בשר ודם אבל אחר כך המדרש מוכיח אם להגר אם לאליעזר אם ליוסף נזדמנו מלאכים על אחת כמה וכמה ליעקב ושלח מלאכים ממש כמו שאומר רשי מה היייתה המטרה שהוא שלח אותם המלאכים נדמו לחיילים לובשי ברזל רוכבי סוסים פגעו בעשו וחייליו והיכו אותו ברו לו את העצמות אמר להם עשו הניחו לי אני הנכד של אברהם לא שמעו לו הניחו לי אני הבן של יצחק חבי חבת צעקו עשו חייליו אני אח של יעקב אבוה אם כן אתה משלנו הניח אותו ככה בא הכת השנייה יכו אותו לא הניחו לו עד שאמר שהוא אח של יעקב והשלישית והרביעית אז לא רק יעקב נלחם באותו לילה עם המלאך שרו של עשו הסמ גם עשו וחייליו נלחמו אבל ההבדל ביניהם כרחוק מזרח ממערב שכן עשו וחייליו יצאו בשן ועין אחרי כל ההכנות נפגשים יעקב ועשו שאל עשיו את יעקב מי לך כל המחנה הזה אשר פגשתי רשי אומר שני פירושים אחד עשו שואל על המנחה שנתן לו יעקב הביאו לו עדרים עדרים מתנה מנחה מה השיב לו למצוא חן בעיני אדוני כל המחנה והמנחה ששלחתי זה היה כדי לשמח אותך זה פירוש ראשון מביא רשי פירוש שני מבוסס על המדרש שאמרנו שאל עשו על המלאכים מי לך כל המחנה הזה של המלאכים כי המחנה הזה יכה אותי על זה ענה לו יעקב אבינו המחנה הזה היה מיועד למצוא חן בעיניך ממתי מקבלים חרבו דרבו בזה למצוא חן צהל מכה בכל מקום בשביל למצוא חן מה זה למצוא חן מפורש ב רש שאמר לו עשו יש לי רב עכו אותי הרבה יש לי רב ואחרי זה אומר י לך אשר לך מודה לו על הברכות הברכות שאתה לקחת ממני אני מודה לך שם שלך יהי לך אשר לך איך זה אחרי מכות הוא מוותר על הברכות וככה מסתיים הדבר גם הקדוש ברוך הוא נתן את הברכות ליעקב גם יצחק אבינו אמר גם ברוך יהיה וגם עכשיו עשו מודה יהי לך אשר לך והמלאך הסמ כמה זמן לפני כן גם כן השר את הברכות עכשיו מיושבת את הטב הקושיה איך נפגשה כל המשפחה של יעקב עם עשו הרי אמרנו שהוא חילק אותם לשתי מחנות ופחד מלכתחילה שחס ושלום לא יהרוג שני מחנות אלא יהיה מחנה אחד לפלטה אז למה בסוף הם עמדו כולם מול עשו אחרי שהמלאכים נלחמו בשביל יעקב והיכו מכות נמרצות את עשו הדבר הועיל גם הועיל כי עשו הפסיד במלחמה ולא צריך כבר יעקב להלחם איתו ולא די בזאת אלא שהודה לו אפילו על הברכות אבל יש עדיין קושיה עצומה לפי הפירוש השני ברשי ש ו שואל אותו מי לך כל המחנה הזה שנלחם נגדי והכה אותי מה ענה לו למצוא חן בעיניך זה זה זה לא תשובה זה כאילו התגרות להגיד לו למצוא חן בעיניך שלחתי כנופיה שיתנו לך מכות בשביל למצוא חן בעיניך וכתוב וירוץ עשו לקראתו וישקהו אחרי שנאה עזה עשרות שנים פתאום הוא נהיה אוהב ורץ לנשק רץ לנשק לא ניגש רץ לנשק אז המדרש אומר רבי הני אומר עשו לא נשק לו באמת אלא בא לנשוך אותו ונעשה צו של יעקב שיש שנאמר צורך כמגדל השן אז מה מה מה זה שכתוב ויבכו איש על צוי אחיו מה זה ויבכו יעקב בוכה על הצו שהוא מנסה לנשוך אותו ועשו בוכה על השיניים שלו שהתפוררו מנשיכה בשיש הילקו שמעוני אומר אמר עשו הרשע איני הורג את יעקב בקשת בחיצים אלאני רץ ומוצץ את הדם שלו אל תקרא וישקהו אלא וישכחו רק השם הפך את צברו לשיש כמו שהיה עם משה רבנו שפרעה שלח להתיז את ראשו וגם כן צון נעשה שיש ולא קרה לו כלום אם כך עשו ששונא את יעקב בכל מאודו למה הודה לו על הברכות בגיל 97 במפגש שהם נפגשו הם היו בני 97 התברר לעשו פעם ראשונה שאח ש לא הוא צדיק גדול רק עכשיו כדי להבין זאת נביא דברי הכתב סופר שיעקב דיבר בשפה של עשו ענ קסיל כי בלתו איך שאתה מדבר ככה אתה מקבל את התשובות למה עשו שנה את יעקב כיוון שקיבל את הברכות והדבר הזה תמוה איך עשו הרשע שיודע בעצמו מכיר את עצמו שהוא רשע חושב שמגיע לו ברכות פשוט וברור מי ראוי להיות בכור שהוא כהן גדול מי ראוי להיות ממשיך הדרך של יצחק ודאי שמתאים ל זה יותר יעקב איש תם יושב אוהלים שהוא בדיוק דומה לאבא שלו איפה עשו ואיפה אבא שלו יצחק זה קצה לקצה רשע רוצח אונס הכל גנב הכל איך ראוי לברכות מי שראוי לברכות ולהמשיך זה יעקב אבל עשו חולק על יעקב באופן עקרוני זה המצב שיש היום במשך עשרות שנים עשו חי בתחושה שיעקב אחיו גנב ממנו במרמה את הבכורה ועל ידי זה קיבל את הברכות חשב עשו נכון נכון אני רשע אבל יעקב לא צדיק לא צדיק רק כלפי חוץ אבל בתוך ליבו הוא לא צדיק ככה אומר עשו יתר על כן חשב עשו לעצמו אף על פי שהוא רשע אבל הוא תורם לעולם הוא עובד הוא מפרנס הוא בהייטק ולא זו לבד יש לו מצווה חשובה כיבוד אב בהם והוא מקיים אותה בשלמות לעומת זאת יעקב חשב עשו בלבו מה הוא עושה כל היום יושב בבית המדרש ולומד ואחרים צריכים לפרנס אותו פרזיט וגם מלימוד התורה שלו מה יוצא מאומה זה הטענה של כל עמי ארצות על תלמידי חכמים זה בדיוק הדיון שיש עכשיו במדינת ישראל על הבחורים שלומדים תורה והכל שהם בחינת יעקב ואחרים הידיים ידי עשו הם נמצאים בעשייה והטענה הזאת של עשו היא טענה של כל עמי ארצות על תלמ ד חכמים כתוב מה זה אפיקורוס מי שאומר מה מועילים לנו החכמים הם לומדים לעצמם אין מהמהם שום תועלת זה נקרא אפיקורוס אין לו חלק לעולם הבא בשעה שהם מחזיקים את כל העולם כולו אם לא בריתי יומם בלילה חוקות שמיים וארץ לא שמתי אומר הקדוש קדוש ברוך לא בראתי את העולם בשביל אנשים שהם יצטרכו לעבוד ולעשות וכולי אני בראתי כמו את אדם הראשון בגן עדן לעובדה ולשומרה לקיים מצוות זה שהוא עובד זה בגלל שקיללתי אותו בזעת הפך תאכל לחם אחרי שהוא חטא אבל אם הוא לא היה חוטא לא היה צריך לעבוד בכלל מלאכים צולים לו בשר ומשקין אותו יין זה קללה הקללה הזאת באה בגלל החטא של אדם הראשון אז לעשו הייתה טענה השקפתית נגד יעקב אבינו יעקב רק לומד אפילו כיבוד אב אין בידו כמו שלי ולכן הלב שלו לא טהור והכל כלפי חוץ ולכן עשו עשרות שנים מתוך מחשבה שהברכות לא מגיעות ליעקב מה ענה לו יעקב דע לך עם לבן גרתי עם לבן גרתי רחוק רחוק במקום שאף אחד לא מכיר אותי וגם שם רחוק מאבא תריג מצוות שמרתי ילד יכול להיות צדיק בבית אבל אם שלחו אותו לאיזשהו מקום רחוק יכול להיות שהוא כבר לא ישמור בדיוק על הכל כי אין מי שמסתכל עליו אבל יעקב אומר לו לא אני לא הייתי צדיק רק ליד אבא אני הייתי אצל הרשע הכי גדול הרמאי הכי גדול המכשף הכי גדול ושמה אצלו הקפדתי ושמרתי תריג מצוות אז אם חדת אותי שאני לא צדיק אז ה לך ולכן אמר לו עם לבן גרתי מלשון גרות כי לא הייתי חשוב שמה אני הייתי במקום שכולם רשעים עובדי עבודה זרה ושמה לא מחשיבים אדם צדיק ולכן הייתי גר שמה בדרך כלל בן אדם שעוזב מקום ועובר למקום אחר הוא מתמזג עם החברה עם הסביבה אחרת הוא יהיה מוקצה אומר 20 שנה אני עם לבן גרתי ונשארתי בדיוק כמו שהייתי ליד אבא עם תריג מצוות ועוד דבר ויהי לי שור בחמור אתה חשבת תמיד שאני בטלן נכון מתבטל רק לומד לומד לומד לומד לומד ואני לא תורם כלום לעולם אז תראה עעם כמה עדרים אני חזרתי תראה תראה כמה בטלן לא בטלן יושב אוהלים לומד וגם הרווחתי פ נסתי ולא רימיתי ולא גזלתי פעם ראשונה שומע עשו בחייו שיעקב אבינו באמת צדיק אמיתי ואפילו אצל לבן נשאר צדיק ולא רק זה עסק במסחר עם הרמי הכי גדול שהונה אותו 100 פעמים והצליח במסחר וחזר עם 600 אל עדרים ואם עדיין לא השתכנע עשו בגדלותו של יעקב אבינו באו המלאכים ושכנעו אותו לגמרי תזכור ותדע שהכל כל יעקב כשההוא לומד תורה אתה עשו מפסיק לקבל מקות התחיל עשו להעריך את אחיו את יעקב אבינו והודה לו במפורש אם ככה מגיע לך לקבל את הברכות זה בדיוק מה שענה לו יעקב כל המכות ששלחתי שיתנו לך זה למצוא חן בעיניך שתעריך את לומדי התורה בפעם הראשונה בחייך אתם שומעים חושבים שמי שלומד תורה אז הוא לא מסוגל לכלום ואומרים שחסרים עוד לחמים באמת חסרים עוד לוחמים מי אמר שלא אבל יש מאות אלפים שהם מילואים ניקים ששחררו אותם ולא מגייסים אותם ו לים על אחרים 200 ימים 250 ימים ולא מסבירים למה שחררו מאות אלפים ובוכים ובאמת אם יהיו עוד חיילים אז צריכים אותם לכמה מקומות אבל מה עם 24% החילונים התל אביבים שלא מתגייסים מה איתם אף אחד לא מדבר למה להם לא שוללים קצבאות וסנקציות וכל מיני דברים כל מי שאומר שהוא מרץ והוא נגד הכיבוש לא מגייסים אותו למה ולא צריך שיהיה אנשים שלומדים תורה אז מי ישאיר את העם הזה עם יהודי עכשיו נחזור אחורה לפני שקמה מדינת ישראל היה עם יהודי אלפי שנים היה צהל לא איך שרדנו הרי בכל הדורות עמדו עלינו לכלותינו איך שרדנו מי עמד בראש העם רק הצדיקים מי הנהיג את העם הצדיקים מי היו שרי הצבא צדיקים משה רבנו יהושע בן נ והלאה הלאה עד התקופה שאנחנו נחגוג תכף חנוכה חשמונאים משפחה של לביאים 13 יוצאים למלחמה נגד יוון לא מלומדים בתכסיסים לא עברו קורסים שום דבר עם רוח אמונה ומסירות נפש להכרית את האויב שהחליט להמיר את הדת של היהודים והקדוש ברוך הוא סייע להם שהם הצליחו להילחם נגד כולם אני ממליץ עוד פעם תשמעו את שיעורי הבוקר ואת הקרבות שהם עשו איך הם ניהלו אותם אז זאת אומרת את העם היהודי עמד בזכות בזכות שלמדו תורה ולא רק זה את מי לקחו למלחמה רק צדיקים גמורים שלא יהיה להם עבירות בכלל מה זה נקרא עבירה שאתה משוחרר לא 24 אפס ואתה הולך הביתה אם אתה דיברת בין תפילין של יד לתפילין של ראש מברכים ברכה אחת לשתי התפילות תפילה של יד ותפילה של ראש ולא מפסיקים ביניהם ואם הוא דיבר באמצע זה כבר חוזר מהמערכה לך הביתה אדם כזה יכול ליפול במערכה היו יוצאים למלחמות ולא נופל אחד זה מלחמות שהקדוש ברוך הוא נותן לנצח והשם אומר מלחמות אני עשיתי השם יש מלחמה אני עושה את המלחמות לא אתם לא f35 לא הפצצות לא בטיח לא ביפרים לא זה אני עושה אם אני רוצה זה מצליח ואם אני לא רוצה זה שביעי באוקטובר אני קובע הגויים יכולים לתכנן מה שהם רוצים אני קובע סינוואר חשב שזה הוא היחידי שיהפוך את העם היהודי ויגרש אותו מארצו סינוואר תכנן והקדוש ברוך הוא תכנן עכשיו אין אף אחד כל המחבלים הראשיים מתו והמדינות נו התפרקו והכל בסדר ואנחנו עוד בדרך החוטם הערב כנראה ו חרבו דרבו בקיצור יעקב אבינו מנצח את עשו שלחם עם נמרוד המלך הקשוח ביותר הראשון שהיה בעולם וניצח אותו הוא היה בן 15 וניצח אותו ובא יעקב אבינו ובקטנה 160 אל עם כל הטררם הפסיד אז זאת אומרת מי שיש לו חוכמת התורה אז התרגילים שלו יכולים להיות כאלה טובים שלא צריך אפילו כוח לא צריך כוח מי זה המלאכים שהיו אתם יודעים מי זה היו המלאכים זה המלאכים שנבראו מהמצוות של יעקב אבינו כל העושה מצווה אחת נברא לו פרקליט כל העושה עבירה נברא לו קטגור יעקב אבינו בתורה שלו הרבה כל כך הרבה מלאכים שהוא ברא שהם עמדו לימינו אדם צדיק מוקף במחנה של מלאכים ששומרים עליו אז זאת אומרת אם היינו כאלה צדיקים היו לנו הרבה מיליונים מיליונים של מלאכים שהיו מגנים על עם ישראל ואז תיפול עליהם המטה ופחד הנה תראו פלא מצד אחד מראה לנו הקדוש ברוך הוא שכמה מחבלים על טנדרים ב קולנועיות באים בשביעי באוקטובר וכמעט מפרקים מדינה עם צבא שלם למה יש תרדמה שמונה שעות נחים ואנחנו נלחמים בחמאס שנה ו ד שיים ועוד לא חוסלו והם משקמים את עצמם כל פעם מחדש כמו מכת צפרדע אתה נותן לאחד יוצאים כמה מצד שני צל פחד להזיז אוהל של החיזבללה דיונים קבינט לזיז את האוהל לא לזיז איך לזיז את האוהל מתי לזיז את האוהל תפרוץ מלחמה לא תפרוץ פחד פחדים מאוהל ופתאום הזדמן שיכולים להיכנס ללבנון ועושים מה שעושים ויפה אבל כל הצבא הזה שקוראים לו כבר היום עצמה אזורית שוב פעם רואים שכל הכוח הגדול הזה כינו אפס מול המורדים שנכנסו עם גולני תוך 11 יום כבשו את סוריה בלי טנקים בלי מטוסים בלי תותחים בלי שום דבר עוד פעם טנדרים אז הקדוש ברוך הוא מראה הלו מה אתם חושבים שהכוח קוב לא זה גזרות שלי אני מחליט אלה ייכנסו ויצליחו ככה אלה לא ואלה ככה אלה כן ואלה לא הוא מחליט מה שהוא רוצה ואז באים ישראל אין צבא סורי הם קבלו כמה הם קיבלו כל חייל סורי קיבל 120 דולר בשביל מה הוא ילחם כולם עזבו את הנשק וזהו שלום שיקחו ואזת בר פרח וזהו אבל הוא מודיע מרוסיה שהוא נשאר עד הרגע האחרון עד הרגע האחרון גיבורים אה וזה בן אדם שהפחיד את ישראל יש לו כימי ויש לו זה ויש לו זה ויש לו זה ויש לו זה ומה יגידו העולם ומה יגידו העולם מה יגיד עשו עשו מה יגיד מאמריקה ביידן מה יגיד גיד יוא אם נתקוף אם נעשה זה יגיד לך ו וואי וואי וואי אנחנו רואים הצגה ממש זה הצגה מולנו הנה תקראו בספר מה שקראתי לכם עכשיו זה קטע קטן אבל זה המלחמה יעקב מול עשו עשו שונא ליעקב מאז כל אומות העולם אנטישמים שונא אותנו זה שנאת עשו ליעקב זה לא משתנה עד ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשו עד שאנחנו יבואו שני המשיחים משיח בן יוסף ומשיח בן דוד והם יפגעו ויחסו את אדום 70 אומות העולם עומדים לעלות עלינו אנחנו עכשיו פנן בהרגשה של מעצמה אזורית זה לא הולך להיגמר מצרים לא התחמש סתם יש לה כל כך הרבה כל כך הרבה נשק היא קנתה בשנים האלה למי עם מי הולכת לריב עם מי מי יש לה רק ישראל עכשיו נגיד שסיטי הוא סיסי נגיד אבל מחר יכול מישהו להדוף אותו ולהעלות איזה מג'נון אחר והשתמש עם כל מה שהכין סיסי נגד ישראל אחים מוסלמים הוא גרש אותם הם יכולים לגרש אותו ואז מה יקרה כל הנשק יופנה אלינו כי שנאתם אלינו לא מפסיקה מה עם ירדן יש לנו גבול ענק ענק איראן רוצה לשלוח דרך שמה עכשיו פרוקסי עכשיו מתחבטים איך להגן על גבול כזה ארוך אז שוב פעם מחליטים לעשות גדר גדר איזה מצחיק זה גדר גדר מה זה גדר עשו גדר ועוד שכבה ועוד בטון ועוד טיך בא טרקטור אחד פתח הכל ונגמר הסיפור מה זה גדר מיליארדים מיליארדים אם השם לא ישמור עיר שו שקד שומר רואה יורא איפה הוא היה לא רואה ולא יורה עכשיו הם רוצים לקחת את היורה רואה רואה יורה שלא ראה ולא ירא לגבול עם ירדן אולי שמה הוא יראה כנראה השמש הסתירה לו סנורה אותו עכשיו יעבירו את זה לשמה איי איי איי אנחנו חיים בניסים יהודים יקרים בניסים ירו עלינו במלחמה הזאת עשרות אלפי טילים כמה מתו מהטילים כמה מתו מיוש וש מתים יותר הולכים עומדים בכביש טר קוצרים אוטובוס ט הם רובה זהו בלי מטוסים החוטים שולחים עד היום מכל הטילים שלהם הרגו אחד זהו אנחנו חיים בניסים חיים בניסים במלחמה הקודמת שהייתה בעזה יראו יראו יראו יראו לא פוגעים שטחים פתוחים שטחים פתוחים שטחים פתוחים בלונדון יצא עיתון שאלו את אחד מראשי החמס תגידו איך זה יכול להיות שאתם יורים יורים יורים אלפי טילים ולא פוגעים שאלה מה הוא אמר האלוהים שלהם שומר עליהם אז אמרו לו אז למה אתם יורים אנחנו מחכים עד שהוא יתעצבן עליהם הם מבינים עם ישראל יעשו עוונות אז הקדוש ברוך הוא נותן מדי פעם איתותים שאנחנו צריכים להתקרב אליו לחזור בתשובה אבל תראו מה ורב המצב באמת קשה שואל שאלת הקהל כמה יהודים פה מהקהל שבניהם אובני משפחתם נמצאים במלחמה להרים את היד זהו כל השער אין לא משפחה לא ילדים כלום לא נמצאים בצבא לא כלום עוד פעם כמה אנשים יש להם מה זה משפחה משפחה זה משפחה מה מרגישים ההורים האחים הדודים והדודות וכל המשפחה דופקים להם בדלת איזה פחד אולי זה מצהל אולי זה מישהו אחר אולי זה השכנה בשביל עגבניה לא יודעים מי דופק בדלת כל דפיקה בדלת דופקת בלב יכול להיות שזה הודעה השם ירחם אז רוב המדינה חיה בפחד מוות כמה נהרגו כמה נפצעו מדינה בפחד זה לא נגמר לחזור לצפון או לא לא חוזרים עדיין יש פחד פחד מוות נחשב בשמיים כמו מוות אדם שעבר עבירות וחייב מיתה במקום שהשם ימיט אותו הוא מביא עליו פחד מוות והפחד מוות נחשב כמו מוות וככה מכפרים לעם אם עושים תשובה ואז יכולה לבוא גם הגאולה במהרה כי אם לא עושים תשובה לא תבוא גאולה חייבים לעשות תשובה ברצון או באונס בינתיים זה הקדוש ברוך הוא עושה את זה באופן שהוא מכריח אותנו תראו כמה התחזקו בצבא עכשיו הם רואים את הניסים והמופתים יום יום הם חיים בנס חיים שאולים ושרים שמה ושירי תהילות לקדוש ברוך הוא ואמונה ועושים קידוש ועושים תפילות וע גם חילונים מי גרם המלחמה עם ישראל לא יודעים להתאחד כשיש שקט כשיש עת צרה ליעקב ממנו ושע אז הקדוש ברוך הוא מלחיץ אותנו קצת לא צריך לשמוח שיש לנו כאלה ניצחונות כאילו שאנחנו מצליחים לעשות משהו ברגע זה יכול להתהפך אף אחד לא יכול לדעת אתם זוכרים ש ילדים קיבלו טילים סבלה בגן ילדים עלו השממה ברגע אחד אסון אף אחד לא יכול לדעת מה יקרה לכן צריכים להיות ערנים לחזור בתשובה צריך לאחוז במעשה יעקב אבינו הכל כל יעקב אז אין ידי עשו שולטות אם אנחנו לומדים תורה מתפללים לומדים תהילים עושים כל מה שאפשר להיות קרובים לקדוש ברוך הוא על ידי זה זה השמירה שלנו אבל אם אנחנו מתעלמים ופונים לכוח ועוצם ידי וטכנולוגיות ומחשבות ודמיונות הכל שטויות תראו לצהל יש את כל הכלים הכי טובים בשביל לזהות כל דבר ולדעת כל דבר עובדה שבוש יש להם מדעים מי רוצה לצאת לפיגוע ומנטרלים נכון אבל יכולים לשים חליווה כזה בראש המערכת שהוא יכול לראות את הכל נכון אבל להבין לא נכון שבוע לפני השביעי באוקטובר הוא אמר חמאס מורתע זה הכל רואים שומעים תצפיתניות אומרות הכל ידוע אבל הוא אומר שזה מורתע אז לא צריך לחשוש אפשר ללכת לאילת אפשר לשחות אפשר לטייל לא חיייבים ב4 בבוקר להתכונן אפשר להיפגש ב8 בבוקר וכן הלאה ובינתיים כבר שחטו ועשו ו אז זאת אומרת שיקול דעת מוטעה או אג'נדה או קונספט או ועם כל הצבא הגדול אתה משותק למה כי יש טמבל אחד שאמר שחמאס מורטה ועכשיו מה הם רוצים אתם יודעים עכשיו אבו מזן עושה תרגילים כאילו רלוונטי הוא הולך ללחם בג'נין על מג'נונים ה הולך להלחם בהם אז מה אומרים כבר אנשי הביטחון מה הם אומרים הם אומרים יופי עכשיו נכניס אותם לעבודה בחזרה ניתן להם כסף נעשה חוזרים לאותה קונספציה הכל אתם יודעים מה קורה פה במדינה אני אגלה לכם את זה בקצרה כל השמאלנים רוצים שתהיה מדינה פלסטינית לכן הכל הם אומרים הפוך ויש תימנים שהם אומרים שלא אי אפשר לסמוך עליהם אוי ואבוי אם יהיה להם מדינה כשאין להם מדינה תראה מה הם עושים לנו מה הם שואפים כשיהיה להם מדינה וצבא משלהם והכל מה אנחנו רצועה קטנה איפה אנחנו מה זה אפילו לא עניבה אז זאת אומרת זה מה שקורה אז כל מה שאתם שומעים אם אתם מסתכלים בערוץ 12 13 11 והלא שמה מדברים אותו תקליט ואם אתם מסתכלים ב 144 וגלי ישראל שמה היפוך גמור תשמעו איפ שאתם רצ ותחליטו מה שאתם רוצים אבל תבינו יש פה שני דרכים דרך אחת זה למדינה פלסטינית בדרך אחת זה בהיפוך אי אפשר לסמוך עליהם הם לעולם רוצים להרוג אותנו כל זמן שהם לא משנים את האמנה להרוג ולחסל את העם היהודי שניהם הפתח וחמס וכל זמן שהם לא יפסיקו ללמד את הילדים לשחות יהודים על מה אתה רוצה לתת להם מדינה ששחטו אותך הם מכריזים במפורש זה האמנה שלהם האיראנים אומרים מוות לישראל מוות רצות הברית לאמריקה ורואים הם יראו לפה טילים אז עם מי אתה רוצה לדבר עם מי אתה למי אתה מאמין וגם אם אתה מאמין לאחד מהם ברגע אחד כמה הפיכות היו במצרים אין לסמוך רק על התורה הקדושה ידוע עשו שונא ליעקב זה לא יעזור וישמעאל ירדוף את ישראל עד הרגע האחרון של הגאולה ויש להם זכות של המילה שמלו את עצמם לכן יש להם אחיזה בישראל עד שתפו המצווה הזאת אז אנחנו הולכים להיות בחרבו דרבו עד הסוף עד גוג ומגוג לא פה שלום זה הכל שביתת נשק זמנית אבל הכל יכול להתהפך בן רגע בקיצור מי ניצח את עשו יעקב האברך מי ניצח את לבן יעקב האברך מי ניצח את כל העולם ונשאר עד עכשיו בני יעקב בני ישראל איך יכול להיות שכל העולם נגדנו ואנחנו קיימים אלפי שנים מעצמות אימפריות נכחדו אינם כי יש הבטחה בתורה לא מאסתים ולא געלתים לכלותם לאפר בריתי איתם אני נאמן בברית לשמור על העם היהודי אפילו שהם קטנטנים היום אנחנו בערך עד 15 מיליון בעולם מזוהים כיהודים סך הכל בסך הכל בעולם שלם נגדנו ואנחנו שורדים איך זה יש הבטחה בתורה אלפי שנים עוד לפני צהל אלפי שנים כדאי לשמוע על הקדוש ברוך הוא בשביל זה הוא נתן לנו את התורה אומר אם בחוקותי תלכו ושכבתם באין מחריד בחרב לא עבור בארצכם לא שהאויבים יכנסו אפילו אמריקאים לא יעשו בסיס פה בשביל לעבור מפה למקום אחר יהיה לכם שלום אמיתי ושפע והכל אבל זה אם בחוקותי תלכו מי שעושה כך שמור מי שלא עושה כך מופקר ועכשיו אני נותן את רשות את הדיבור לכם
למי שיש שאלות בבקשה
אם אפשר באמצע שורה שלישית ערב טוב הרב יעמוד כבודו קודם כל תודה על השיעור שיעור מעניין מאוד באמת הרשמתי א צריך להגיד שיעור מאלף מאוד מאלף הורס לא מועיל זה לא מספיק מועיל מה זה מועיל אוקיי שאלתי אליך היא כזאת עמי חולה במחלה גילולה לפני חודשיים כמאמר הרופאים לא נשאר הרבה זמן אין סיכוי לטפל אין מה לעשות עברה שתי טיפולים ומאז זה נופצה לטפל לפי מה מה שהם אומרים בת כמה אמא יש לה והי מי דתייה ב בת 51 אינה דתיה שומרת מסורת לא טוב תחזור בתשובה שלמה ממש תהיה חרדית בן רגע וגם אתם הילדים אם אתם רוצים להציל אותה כי מה שיקרה לה זה חלילה גם יפגע בכם אם יקרה לה אז זאת אומרת אתם בכלל הגזירה עכשיו אם אתם תעשו תשובה אדם שעושה תשובה באמת זה כמו תינוק שנולד זה אומר שכל התיק שהיה לו עד עכשיו נעלם הוא אדם חדש כמו כמו תינוק שנולד תינוק יש לו עוונות אין לו אם היא עושה תשובה אבל ממש לא תדליק נרות הי תעשה זה תעשה זה אם עושים ממש יש סיכוי לבטל את הגזירה אם היא בתית ולא בדם היא צריכה לחזור בתשובה או בדי היא ואתם הילדים גם אם אין באפשרותה לעשות את זה אין דבר כזה מה פירוש אין באפשרות לא יכולה ס יהודית היא בקושי קמה בקושי הולן לא צריך לקום בשביל לעשות תשובה צריך להחליט ולקבל החלטה ואפילו אם היא מוגבלת מלעשות מצוות עצם זה שהיא קיבלה על עצמה אז היא בעלה תשובה אם היא לא יכולה לזוז אפילו והיא לא יכולה לעשות שום דבר ואפילו לא להחזיק אף אחד לא טוען עליה שהיא כן תחזיק אם היא לא יכולה אבל אם ההחלטה שלה לחזור בתשובה למה עושים וידוי לאדם שהוא גוסס שהוא ימות אחרי שהוא עשה תשובה וזה יועיל לו שבסוף הוא יגיע לגן עדן מה מועיל הוא כבר גוסס למה צריך להגיד לו וידוי שיגיד חטאתי עויתי פש למה כי ברגע שהוא מתחרט על העבר והוא מקבל לעתיד אפילו לדקה והוא מתוודה ואומר אז זה הופך אותו לאדם חדש כי הוא מבין את הטעות שהוא עשה כל ימי חייו ואדם שחוזר בתשובה ואומר טעיתי בשמיים מוחלים לו במידה אנחנו נתחיל לעשות את זה מה נתחיל לעשות את זה יפה י תושע אמרתי אם זה בתית ולא בדם יש שתי גזירות מה זה אומר יש גזירה שמונת על האדם בתית מה זה בתית תית אפשר למחות אותו זאת אומרת גם אם יש תית אפשר להסיר אותו הוא נמחה א אם זה בדם זאת אומרת שהגיע הזמן שלה מיום שהיא נולדה קבעו שביום פלוני אלמוני היא צריכה למות כמו כל אדם צריך למות ביום מסוים אם זה האחרונה הגזירה האחרונה לא יעזור אבל זה יעזור לה להיכנס בסוף לגן עדן זה כן המטרה זה לא להישאר פה כולם מסתלקים מפה בגיל כזה או אחר כולם אף אחד לא נשאר שארה לאן הולכים עכשיו אם זה בתית אז היא תוכל להישאר עוד כמה שנים עשרות שנים תלוי אם זה ביתית ואם זה לא ביתית אז היא יכולה להסתלק תוך פרק זמן קצר אבל העיקר שהיא תגיע על גן עדן להגיע על גיהנום זה לא לא מתאים אני אגיד לך משהו כבוד הרב אישה צעירה אוקיי 50 51 כן 5 לא אכלתה בעבר בשום מחלה אישה מאוד בריאה חזקה עובדת שום דבר לא קרה שום דבר לא היה אין לה שום שום היסטוריה משפחתית יש דבר כזה שנקרא בדיקה גנטית היא עשתה יצא שלילי שום דבר מבחינה גנטית זה אומר הזן של המחלה בדרך כלל יוצא זן כלשהו במחלה הזאת איזשהו שרבוט שום דבר זאת אומרת שהם בעצמם לא יודעים אפילו איך לטפל מה בוא אני נתתי לך איך לטפל עכשיו אמרתי לך איך לטפל אבא שלי עד גיל 80 מנוחתו עדן לא חלה הוא היה בבית חולים לשמור על אמא שלי שכן חלתה וקיבל שמה חיידק מזה הוא נפטר בלי מחלה מחיידק אנחנו לא יודעים גזירת שמיים כל אחד מה מו מי אבל אם אתה אומר שאין סיבה שורשית אדרבה יותר קל יש סיכוי שתחייה איך אני יודע אם זה בתית לא מה אכפת לך אתה תעשה והיא תעשה ונראה אם זה היה בתית או בדם אני רוצה שהיא תושע איך אני ו גם אני רוצה בשביל מה אני מסביר מה אני צריך לעשות לחזור בתשובה זה יקרה גמר אני הוא רוצה שהיא תחייה גם אני אני אברך אותה ושהיא עשה את התשובה שאמרתי אתה יודע מה זה תשובה איך עושים תשובה כן בערך למה בערך אין לך חבר בעל תשובה זה לידך חבר שלך כן הוא בעל תשובה נו הוא יכול להסביר אתה יכול להסביר להם הנה אתה מוכן לשים ציצית כבר אני שם בשבתות כיפה קבוע אמרנו חוזרים בתשובה שאלת עניתי אתה מוכן לשים יאללה בוא מכב כפפ הר עלה ביתד דודודו את השם בח את הם ב לפניו לפניו ירנ בואו לפניו רננ ב לפניו לו אתה אדוני אלוהינו מלך העולם שיחיינו וקימנו והגיענו לזמן הזה אמן השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה אלה לינור בת בתיה השם יחמול עליה ויבטל את הגזרה א ויעביר אותה לחמני אמן מהרה אמן אני אביא לך כיסוי ראש תיתן לה גם אמן תודה רבה ומבחינת השם שלה השם זה אל אלינור אף אחדד לא פסק שהשם באמת אלינור לא כתוב לה בתעודת זהות איך אני משנה לה את השם לשם יהודי יש ספר של הרב קנייבסקי על שמות תבחרו משם שם קרוב לשמות האלה ולהגיד מי שברך בבית הכנסת לשינוי השם אוקיי תודה רבה בהצלחה תודה רבה את השם בשמ את השם בשמ ש אשה למעלה לני שלום כבוד הרב שלום תוכל בבקשה לברך אותי לזיווג הגון מה השם נאומי נדיה בזינה תזכי לזיווג הגון רה אמן כן תן לבחור הזה עם הכפפות בידיים דבר דבר דבר ב כן אני עובד דבר אני עובד בתחנת דג ואני כאילו רוצה לא רוצה לעבוד בשבת ו וכאילו אני במינוס ואיין לי כסף ואיין עבודה אז מה אני צריך לעשות קודם כל אם אתה לא רוצה לעבוד בשבת זה מצויין אל תעבוד בשבת ואם אין עבודה אז כדאי לחיות רעב ולא מת צבע קודם כל עכשיו עבודה אפשר למצוא זה לא בעיה עוברים בין החנויות ושואלים אם צריכים מישהו בעבודה ובאחת החנויות יגידו לך בוא תתחיל ניסיון ותתחיל אל תדאג אם אתה עוזב את העבודה בשבת הקדוש ברוך הוא יהיה לי מנך לעזור לך בסדר דבר למיקרופון לא צריך לעבוד בשבת כאילו אם אם אין לי עבודה לא חס ושלום אפילו אם אתה הולך למות לא עובדים בשבת כילו לשמור שבת נכון נכון מה השם שלך שלב שלב בן אשרז אושרת ארז עם מי אתה מדבר אשרז אשרז מה אומר אשרז תגיד את האותיות א' א' ושר אושר מה אות ה אחרונה ת או שרז ת בסוף ת מה אוש רז כן א שלב בן אשרז השם ימציא לך עבודה נפלאה עם פרנסה טובה בצידה בלי חילול שבת אמ כן שאלה נוספת פה שורה ראשונה כן תן לו פה יעמוד כבודו הרב כמה זה השותפות של ה קמפיין כן אם אתה רוצה מטר זה שתי אפשריות 26,000 זה במזומן 30,000 זה בתשלומים לא הוא אמר משהו אחר בפני מי זה הוא הבחור שדרש פה לפניך אני לא יודע מי זה ומה אמר כן מה הוא אמר הוא אמר על 600 שק לא יודע משהו כזה אה הוא אמר אולי 830 הוא דיבר על קרן הות על קרן בואנה איפה דניאל כבוד הר מה אמרת תגיד לו הוא לא מבין תגיד שש שק ליום כפול 30 יום זה 60 שק לחודש מינימום השתתפות 10 חודשים ה 60 שקל כפול ל חודשים 600 שק אוקיי הרב אני רוצה לתרום 600 שק שתברך אותי תי שנזכה לדיר לחור לרמלה ראיתם ב600 שק דירה לברך את הבן שלי ליאור בן ליד שהוא נמצא עכשיו ברפיח השם יחזיר אותו ברי ושלם מהרה אמן מה השם שלך ואשתך אני מאיר בן אסתר ולי ב בן אסתר וליד בת רבקה ליד בת רבקה השם יזכה אתכם לדירה נאה אמן תהיה ברי כן תן לו לידך כן יעמוד כבודו רציתי לשאול על א עשו אתה אומר שיעקב גנב לו את הבכורה לא גנב לו קנה ממנו את הבכורה את הברכה סליחה גנב את הברכות הברכות הוא לא גנב לו אמא שלו רבקה אמרה שהיא קיבלה בנבואה שהוא צריך להתברך כשיצחק שם את היד עליו ובירך אותו את מי הוא התכוון ל ברך הוא התכוון לברך את עשו אז מה זה חשוב מי נמצא מתחת ליד שלו מה פירוש מה זה חשוב יצחק יעקב נמצא אבל יצחק את מי רוצה לברך רוצה לברך את עשו אז מה זה חשובים מתחת ליד שלו של יצחק עכשיו נמצא יעקב אני אסביר לך הוא שאל אותו התה עשיו בני מה הוא ענה לו כן הכל כל יעקב אמר לו אנוכי עשו בכורך זה שקר לא כן אם יעקב אומר אנוכי עשו בכורך זה שקר לא לא זה לא שקר למה הוא באמת הבכור איך הוא נהיה בכור הוא קנה את הבכורה אם הוא קנה את הבכורה אז מי הבכור עכשיו הוא אזם את מי רצה לברך יצחק את הבכור אז הוא אמר זה לא משנה למה הוא נבה תשובה ואמר הבאתי לך לאכול אבל אתה אבל אתה רוצה תשובה או אתה רוצה לשאול שאלת והבנתי עכשיו תבין מה אני עונה אוק אומר הבן איש חי שהוא אמר לו אנוכי עשו בכורך פירושו עכשיו אני עשו בכורך למית הבנת לברך לעשו שהוא בכור נכון עכשיו מי הבכור אני אני הפכתי להיות עשו הבכור מה שרצית לברך את עשו הבכור זה אני כי אני קניתי את הבכורה הבנת אז מה מועיל שהיד שלו עליו כי הברכה חלה על הבכור רצית לברך את הבכור הנה הבכור מתחת לידיים אז אם הוא הבכור אז למה הבחירה על הבכור הוא כבר הבכור אז צריך לקחת את שניהם לא לא לא בדיוק הפוך הוא הבכור לכן הוא לקח את לאה גדולה א אז לא צריך להגיד לבחירה הבכור לגדולה לבחירה הגדול לגדולה אז הוא הגדול הגדול וגם הקטן קודם כל הוא הגדול כי לקח את הבכורה הוא לקח את הבכורה ה הפך להיות בכור אם הוא בכור מה הוא עכשיו גדול צי אז הגדול הגדולה לקח אותה בסדר כן תן לו תן לו שלום הרב יש לי שתי דברים רציתי לדבר על העניין של הבשר כן שואלים אותי מי שואל אותך לא חסר פל קניס איפה שאתה לא רוצה כן ואני כל מי שותי שואל אתה אוכל מה שאנחנו אוכלים ה שוחט מחילה הרב אתה שוחט אני עובד בחול אתה עובד בשחיטה בחול כן ואני מכיר את שואל כשוחט בוודאי שוחט שמתי שט סכינים ה עכשיו שואלים אותי בבית כנסת שואלים שם לא חשוב שאל אתה מה אתה אומר מה אתה אומר אני אומר תשמע תשאל את הרב שלך אני עבדתי מחפוד אני עבדתי מוצפי אני עבדתי איפה שאתה לא רוצה כן אני אני הבנתי ש הרב אמר 100 א מ-100 יוצא לנו שלוש זה לא מדויק לנו לא מדויק אה לא עליכם אני לא יודע אני מדבר בחול ברור אצלכם יוצא 40 שרב אמר אני הבנתי שהרב אמר ש אין כמו שחיטת חבורה נכון או לא זה אתה אמרת שמי חבורה שלכם אנחנו עושים שחיטה שחיטת חבורה לא מיוחדת לא לא בכמה מקומות לא משנה לפי המזדמן לפי המזדמן לא תמיד מכיר את כולם נד בסדר אז אנחנו עם נד זר כהן קיצור אנחנו שוחטים אבל אני שמעתי שהרב אמר גם שטת חבורה חשבנו וזה גם זהלא צלח נכון למה בגלל שבדיקת הסכינים אתה יודע מניסיון שזה הדבר הכי קשה זה דאורייתא מהרים מאוד כי צריכים היבואן לא מסכים להמתין ומאיצים כדי להספיק הוא לא קובע על הרות של המפעל הוא לא קובעו אתה לא שומע מה אני אומר אם לא יהיה בקצב שהוא ירוויח כסף לא נותנים אחר כך יש את הצוות וראש צוות ואת כל אלה וכל אלה צריכים להספיק אם לא יביאו סחורה לא ישלחו אותך עוד פעם אם ימצאו את הסכין שלך כל פעם שנפגמה לא יקחו אותך יותר צריכים כאלה שאיין להם פגימות אפילו שיש פגימות אין לא הורגשו זה רק חשש קל זה לא זה הרגש קטן זה כלום ככה מחרטטים ש ה הרב היה בחול כן כן כן בחול כן נדל שחט בשבילנו עכשיו בחול היינו בפולין והיינו ב אני עבדתי אני אתה יכול לשאול ני יכול בלי נדר לדבר עם הרב גלי הרב זילברשטיין אני לא משנה אז אני שעתי לרב קניבסקי השאלה מה אני עונה לציבור בבית כנסת מה לאכול בשר שום דבר לאכול דגים אה כן כן מה אתה לא יודע אחרי שאתה נמצא בשחיטה כמה פדיחות יש קובניה עם דגים קובנה עם דגים זה טוב כן אבל תראה הרב אני עבדתי במפעלים שעשינו 3 ביום וזה לא הרבה לא הרבה אני עשיתי 500 ו מה אתה הרב 350 ג 350 כמה אתה שוחט ארב שוחת כמה אתה אתה אתה כמה אתה שוחט ביום אתה 4 ח דקות אני שוחט שואל כמה שחיטות כמה כמה שחיטות רגע 45 דקות אני שוחט הפסקה חוזר שואל כמה ראשי בקר אתה שוחט אה ב45 דקות אני מאמין שאני עושה את ה 40 לא קצת יותר עוד יותר כן כמה 60 60 נגיד 60 למה מה יש בזה אני אשאל אותך עכשיו שאלה 3 * א שואל שאלה יש סכינים על השולחן מה הבעיה 100 שואל שאלה כמה פגימות יש לך בכל 45 דקות נדיר נדיר למה אני אגיד לך אני אענה לך אני אענה לך כן הרב אני אענה לך מה שאני יודע מה שאני בודק תראה אתה מבין בשחיטה קצת לא לא דבר רציני עכשיו מדבר רציני נוח תשמע הרב יודע אם זה רחיצה טובה בקיטור ואתה שוחט באלכסון ושוחט לאט איך לאט 6 45 דקות איך לאט זה זה לאט עוד לא סובבו את הבוקס אתה כבר גמרת מה זה 60 מה זה כלום זה כלום בטח היום הסכינים אמת כן כל הסכינים אין סכין יש לי בבית שלי רגע יש לי רגע מה זה עלי יש לי בבית מילר יש לי תק יש לי הכל אין סכין שתעמוד 100% ואני דיברתי עם שרגה שואל אותך שאלה נדיר אמרת ב-45 דקות שיהיה לך פגימה רגע אז עוד 45 דקות עוד פעם נדיר אחרי הפסקה אחרי זה עוד פעם נדיר יש אבל לא מצוי לא מתוך 60 אני פגימות 10 15 עגלים להוריד אותם זה לא מה זה פגימה אתה לא שוחט כמו לא לא היה לי אז נדל כבודק אנחנו לא מצליחים להביא מ100 ש שלוש ראשי בקר אתה מבין מה אני מדבר איתך ואתם בלי עין הרע 300 50 ביום 500 500 בחמש שעות בחמש שעות נפלא אתה יודע שאלו אחד אחד הבכירים בארצות הברית שאלו אותו שאלה הם אמרו לי אין זה בן אדם אפשר לסמוך כולם סמחים עליו כולם אדמורים כולם אמרתי להם תשאלו אותו רק כמה שאלות שאני אשאל ואני אגיד לכם אם הוא בסדר או לא אחת השאלות היייתה כמה פעמים נפגמה לך סכין הוא אמר 40 שנה אני שוחט פעם אחת לא נפגמה זה חובלי חובלי הוא חובלי הוא גם אתה אני מודה לכם רבותיי תודה רבה אגב אגב כן הבן של הרב גלי יעקב אתה מכיר ו הוא בודק סכיני מצוין לא אני רציני לא מ כן נו אני מכיר אותו הוא למד אצלי בחול נדל אצלי למד הרב אלעזר כהן השוחט ששחט לך למד אצלי טוב לפני הרב הרב ישלי שא בוא לפני רנ עבו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו ביר ננ בואו לפניו ביר ננ בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננ בואו לפניו רננ בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננ ה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננ בואו לפניו פנ ננה בואו לפניו ננה ועבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו רננה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו פיר ננה בואו לפניו פיר ננה בואו לפניו לפנ יר ננה בואו לפניו יר ננה י עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו רננ בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו רננה ה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו ביר ננה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה ועבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה בואו לפניו טויוטה פריוס חוסמת את הרכב של הרב עיבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו רננה בואו לפניו נרננה בואו לפנ בננה.
רציתי לפרסם נס שב"ה היה בזכות שיעורי התפילה שהרב שליט"א העביר (אוחילה לאל shofar.tv/lessons/17472) אבא שלי היה חייב כספים (ל"ע) לכמה אנשים מסיבה מסוימת הוא לא היה מוכן להחזיר להם (רח"ל) ולמרות שהסברנו לו: שזה חמור וצריך להחזיר! בכל מקרה התעקש שלא להחזיר. העצה היחידה שמצאתי זה רק להתפלל. וברוך השם בזכות התפילות הוא החליט להחזיר את הכספים ובאמת מקיים את הנאמר ומחזיר להם בתשלומים. תודה רבה להשי"ת ולכבוד הרב.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט"א, ב"ה רציתי לשתף את כבוד הרב בכמה מקרים מרגשים שזכינו לראות בזכות ברכותיו הקדושות: לפני זמן מה, נכדתי הקטנה אושפזה בבית מרפא בעקבות וירוס קשה (ל"ע). ביקשתי מהרב לברך אותה, וברוך השם, בזכות הברכה, היא החלה להתאושש וחזרה הביתה מוקדם מהצפוי, הרבה לפני הזמן שהרופאים העריכו. בנוסף, גיסתה של כלתי היתה במצב קשה והרופאים קבעו שעליה לעבור ניתוח דחוף (ל"ע). ביקשתי מהרב ברכה עבורה, וכבר ביום למחרת, לפני הניתוח, ערכו לה צילום נוסף. להפתעת הרופאים, הכל נעלם כאילו לא היה, והם עמדו משתאים. הם הגדירו זאת כ"נס של חנוכה"! אנחנו מלאים שמחה והכרת הטוב לבורא עולם על הניסים הגלויים שזכינו להם. תודה רבה לרב על הברכות, התמיכה, ההדרכה והמסירות האינסופית שלו למען עם ישראל. תודה לך על כך שאתה עבורנו מקור השראה אדיר, המקרב אותנו לעבודת השי"ת מתוך שמחה, אמונה ויראת שמים. אני פונה לכל אדם באשר הוא: בדור המורכב שלנו, הצמדות לרב צדיק כדוגמתך, והדבקות במידותיך, הן בדרך להתחזקות רוחנית אמיתית ולקבלת כוחות להתמודדות עם אתגרי החיים. תודה לך הרב שאתה מאיר לנו את הדרך בעצות טובות וכלים לעבוד את השם יתברך מתוך שמחה וביטחון. מתפללים ומבקשים: יה"ר שהקדוש ברוך הוא יתן לך כוחות אדירים להחזיר את כל עם ישראל בתשובה שלמה, ולקרב לנו במהרה את הגאולה בחן, בחסד וברחמים מאוצר מתנות חינם (אמן). בברכה ובהכרת הטוב, אוהבים אותך אנחנו וקהילות פז.
שלום, כבוד הרב שליט"א אנחנו רוצים לפרסם נס גלוי שנעשה לנו ע"י ה' יתברך בשבת קודש. יש לנו מתקן במקרר של "משמרת השבת" (השבת בעידן הדיגיטלי | הרב אליהו בייפוס shofar.tv/lessons/7123) שביום חול מציג את הספרות "00" ובימי שבת וחגים "05" ומכבה את מה שלא צריך. השבת לא שמנו לב וככל הנראה בגלל הפסקת חשמל שהיתה השבוע זה השתבש ונשאר על מצב של יום חול. הבנות שמו לב לזה רק לאחר ששבת כבר נכנסה, כשהבן הקטן פתח את המקרר ונדלק האור. כשחזרנו מהתפילה ניסינו למצוא בהלכה: מה אפשר לעשות? ונשארנו ללא פתרון וללא מזון נגיש לסעודות שבת. המקרר עם צג דיגיטלי כך שזה עוד יותר מסבך את העניין. ב"ה לחמים לסעודה הראשונה היו לנו ורק השתיה והסלטים נשארו במקרר, התחילו לצוץ כל מיני רעיונות איך "לעזור" להקב"ה לעזור לנו... תוך כדי אחת הבנות הציעה בואו נשיר: "עבדו"... ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) קמנו ושרנו במעגל (באופן המותר בשבת כמובן...) סביב השולחן "עבדו", עם כל סיבוב השמחה גברה והדאגה פחתה, התחלנו לקבל בשמחה את המצב. לאחר כמה כ-7 דקות תוך כדי הסיבובים, אשתי הביטה לעבר הצג של "משמרת השבת" וזעקת פליאה יצאה מפיה, הצג השתנה למצב שבת! ומופיעות בו הספרות "05"!!! ישתבח שמו לעד! לא יאומן כי יסופר! נס גלוי! במקום! סיימנו את ה-15 דקות שירה וישבנו בשמחה לסעודת שבת. תודה רבה לרב היקר שכל הזמן דואג לתת לנו עצות נפלאות, טובות ומועילות. תודה על הזכות להכיר את בורא עולם יותר טוב בכל פעם! בברכה והערכה רבה שבוע טוב ומבורך (אמן) משפחת טביב (הי"ו) מחשמונאים. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
צהרים טובים. ראשית תודה על שמשתדל לעשות עבודה טובה ולעזור לעם ישראל. יש לי מטופלת שלא היה לה ילדים (ל"ע) וב"ה כשראתה סרטון של הרב אמנון יצחק על אותה אשה שלא היה לה ילדים ששמה כיסוי ראש ולאחר שנה נפקדה (ברית מילה של הנכד של מיכל בניטה מהסרט כוחה של מצוה shofar.tv/videos/16379) וככה גם היא עשתה ולאחר 8 שנים נפקדה ב"ה; היתה שמה כיסוי ראש רק בשבתות וכששמעה את הסרטון קיבלה על עצמה לשים כל הזמן ובאותו חודש נפקדה!
חזק וברוך וישר כחך כבוד הרב אמנון יצחק שליט״א על כל לימוד התורה, המוסר, עבודת המידות, היראת שמים, החזרה בתשובה של המונים בכל העולם, החסד, המסירות נפש בהפצת האמת ובהשפלת השקר שב"ה כבוד הרב משפיע באהבת ישראל ללא גבולות ובהתמדה למעלה מ-40 שנה, אין מילים מספיק להביע את הכרת הטוב ותודות בלי סוף על הכל. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים: שיתמלאו כל משאלות הלב הענק של רבנו לטובה ולברכה ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה וברחמים רבים (אמן) בהערכה ובהוקרה רבה משפחת: סי. א.
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על דרשה מרתקת ומיוחדת. (ימי החנוכה - חלק י' 19.12.2024) יה"ר שהשם יתברך ישמור על הרב היקר בבריאות איתנה, רמ״ח אברים ושס״ה גידים ושכל משאלות ליבך יתגשמו במהרה אמן!
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!
בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.
כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).
בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!
© 2024 כל הזכויות שמורות