טוען...

הכרת הסכנה האמיתית שיש ברשעים | הרב אמנון יצחק

 בית מדרש קהילות פז, בני ברק
 תאריך פרסום: 26.02.2013, שעה: 05:57

הורדת MP4 הורדת MP3


"ויהי ביום השלישי ותלבש אסתר מלכות ותעמוד בחצר בית המלך הפנימית נוכח בית המלך", אמר רבי לוי, כיון שהגיעה לבית הצלמים נסתלקה שכינה הימנה, אמרה אסתר, אלי אלי למה עזבתני, שמא אתה דן על שוגג כמזיד ועל אונס כרצון, או שמא על שקראתיו כלב, שנאמר במזמור איילת השחר, הצילה מחרב נפשי מיד כלב יחידתי. חזרה וקראתו אריה, שנאמר "הושיעני מפי אריה", אח"כ בהמשך היא כבר לא כינתה את נבוכדנצר כלב אלא אריה, אז היא מקשה, למה הסתלקה ממנה שכינה, אולי בגלל שהיא קראה לו כלב? וקשה הלא גם דוד המלך ע"ה קראם כלבים, "כי סבבוני כלבים עדת מרעים הקיפוני, הצילה מחרב נפשי מיד כלב יחידתי" והרד"ק אומר שזה משל על נבוכדנצר ושריו, ועוד אמר דוד, "כי סבבוני כלבים" ודרשו חכמים ז"ל, אלו בניו של המן. אז רואים שנעים זמירות ישראל כינה אותם גם כן כלבים, אז מה היא חששה, שבגלל זה הסתלקה ממנה שכינה, בגלל הכינוי שהיא גינתה את המלך בשם כזה? 

גם חנניה מישאל ועזריה קראו לנבוכדנצר הרשע כלב, כמו שכתוב בדניאל, ענו שדרך ואבד מגו, ואמרין למלכא נבוכדנצר, למה הוזכר שמו? אלא כך אמרו לו, אם נקבל עלינו גזרתך לתת מיסים וארנוניות אתה מלך עלינו, אם אתה מטיל עלינו מיסים וארנוניות אין שום בעיה, אתה מלך עלינו ונשלם, ואם נכפור בקב"ה שפל אנשים אתה בעינינו ובזוי, בזוי עם אתה, את וכלבא שוים, אם כן איזה חטא הרגישה אסתר בזה שכינתה רשעים כהמן ואחשוורוש בכינוי כלב? ועוד למה לא תלתה אסתר הסתלקות השכינה בגלל הצלמים של עבודה זרה, הרי כתוב, רבי לוי אומר, כיון שהגיעה לבית הצלמים נסתלקה שכינה הימנה, אז למה היא תולה את זה בדברים אחרים? 

אבל אם נאמר מפני סיבת הצלמים נסתלקה השכינה, הלא כל שעה שהיא היתה נכנסת שם צריכה השכינה להסתלק ולמה לא נסתלקה אלא רק עכשיו? 

הרי"ף מתרץ, כיון שכתוב "ותלבש אסתר מלכות" ואנחנו דורשים שהיא לבשה רוח הקודש, דהיינו נתלבשה בה רוח הקודש, לכן עכשיו שהגיעה לבית הצלמים נסתלקה השכינה, ואז היא אמרה, אלי אלי למה עזבתני, אבל למחבר נראה כי אסתר המלכה הרגישה עצמה אשמה במה שמיעטה מחומרת ההגדרה של הרשעים הללו והסתפקה לכונתם רק כלבים. היא מיעטה בזה בתיאור רשעתם והשחתתם של הרשעים האלו, שהרי הכלב הוא פחות חיה רעה מן הארי, פחות מזיק, פחות יש להזהר ממנו, כי יש גם אפשרות להבריחו ולהתגבר עליו, אפשר להשתיקו ולמנוע ממנו ש יוכל להזיק ולחבל, ואפשר גם להכותו ולהרגו, מה שאין כן הארי מלך החיות והגיבור שבהם, שהוא עלול להיות סכנת מוות לאדם, ואי אפשר בנקל להנצל ממנו. ובזה האשימה אסתר את עצמה, שלא הכירה את הסכנה האמיתית של רשעים שהם חיות טורפות כארי, ואכן מיד תיקנה עצמה ואמרה, "הושיעני מפי אריה" שהיא חיה הרעה ביותר מבין החיות, ובכך היטיבה למצות את גנות הרשעים ומעשיהם, בצורה החריפה ובכל שאט הנפש. 

ובזה נכשל גם סבה של אסתר שאול המלך, אשר לא הרג את עמלק, שלא העריך כראוי את רשעתו, "ויחמול שאול על אגג" שלא הרגיש בעומק ההשחתה שלו, מצד שהיה שאול עניו ורחמן ונסיך, ולא ירד לעומק נפשם המושחתה, שהרי שאול הוא משמונה הנסיכים כמו שכתוב בסוכה נ"ב. לכן הורתה לנו התורה "זכור את אשר עשה לך עמלק בצאתכם ממצרים", הצב איננו רק על עצם מעשה מחיית עמלק, אלא להבין ולהתבונן קודם כל בעומק הרשעות של עמלק, לירד לעומק נפשם השפלה, להכיר את תכונתם הנפשעת, לדעת את היקף ארסם המסוכן, ואת עומק שנאתם לעם ישראל, להכיר אותם ולזכור מה הם עוללו לנו, ומתי באו עלינו, בדרך לאחר שעם ישראל היה עייף נרדף ומדוכא, לאחר מאות שנים של עבודת פרך, ובעינויים קשים במצרים, לאחר הרס חיי המשפחה, במצב קשה כזה כשיצאו ממצרים בדרך בצאתנו משם הם באו ותקפו אותנו, והם באו במרחק 1600 ק"מ, ובזה נתגלתה כל רשעתם. ועוד יותר מזה, הם באו בשעה שכל אומות העולם שמעו עמים ירגזון, שכולם תמהים ומתפעלים מעוז הרוח של העם הנפלא עם ישראל, והוא עמלק עינו רעה בישראל בא ללחום בהם, לצנן את ההתלהבות וההתעוררות של כל האומות לטובת עם ישראל. 

הרי עד כמה עמוק הוא המעיין הנרפס של אומה זו עמלק. לכן נצטוינו לזכור, דהיינו להבין את כח הרע המפעפע בקרב נפשם וליבם של עמלק. 

כזה הוא ענין הזכרון שהתורה מצוה עלינו, "זכור את אשר עשה לך עמלק", את ההכרה וההבנה בחיה הטורפת כדי להזהר ממנה, כדי לגנות את הרע, כדי לא להלכד במלכודת התמימות, וחס ושלום לא להתדבק במידת האכזריות מהם, אלא תמיד לפקוח ולנהוג בכל הזהירות. 

לכן ציוה הקב"ה את משה שיזהיר את ישראל, "צרור את המדיינים והכיתם אותם", מקודם צרור, ואח"כ והכיתם, ז"א צרור קודם כל לאייב אותם, שיהיו אויבים, כמו שאומר דוד המלך ע"ה, "הלא משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי", מסביר לנו דוד המלך מה היא שנאת הרשעים, אז הוא אומר, הלא משנאיך ה' אשנא, מי ששונא לקב"ה במעשיו הרעים שעושים מעשים רעים נגד ה' נגד התורה, יש מצוה לשנאתו, יש מצוה לשנוא את הרשעים כמו שיש מצוה לאהוב את הטובים. "ואהבת לרעך כמוך", אז אומר, "הלא משנאיך ה' אשנא" זה לא מספיק, אתה עדיין לא מקיים מצות שנאה, "ובתקוממך אתקוטט" אני גם בא לידי קטטה איתם, זה לא רק שאני יושב ושונא אותם בליבי, אני גם מתקוטט איתם, וכמה אני שונא אותם, "תכלית שנאה שנאתים", תכלית, המקסימום שאפשר, מתי אני יודע שאני מקיים את המצוה כמו שצריך? - לאויבים היו לי, כי כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם, מרוב שמרגישים כמה אני שונא אותם הם נהפכים אויבים שלי, או, אז אני יודע שקיימתי מצות שנאה כראוי. ככה מלמד אותנו דוד המלך ע"ה איך לשנוא את הרשעים. זה מה שאנחנו לומדים פה, צרור את המדינים והכיתם אותם, קודם כל לאייב אותם, אם לא תאייב אותם אז אתה גם לא תכה אותם, הנה, שאול חמל על אגג ראש עמלק, להכיר את רשעת המדיינים ולאייב את רשעתם, 24 אלף מישראל מתו בגללם. כמה אלמנות, כמה יתומים, כמה, מה הם עשו. רשעות שאין כדוגמתה, צריך להזהר מהם ולמאוס אותם ואת נפשם, להבין את מזימתם שרצו להחדיר בתוכנו ארס התאווה והטומאה, וע"י זה לעקור את שרשם הרע ואת זוהמתם, ע"י שנאייב אותם נוכל לעקור את השורש הרע הזה, את הזוהמה הזו, שלא יימשכו חס ושלום עם ישראל אחריהם. שהם לא יצליחו למשוך אותם. אז כדי להרחיק מעושי עוולה, מרשעים, צריך לזלזל בהם לגנות אותם לאייב אותם לשנוא אותם.

יוסף שפטפט ביצרו, פירש רש"י שזלזל ביצרו, וכבש אותו ולא חשבו, כדי להקל על כיבוש היצר צריך בראש ובראשונה להפחית את הרע ולזלזל בו, לגנות את המידות הרעות ולעשות את הכבוד המדומה לשחוק, לבזות את בעל התאוה ואת התאוה, למעט ולצמצם אל הגירוי והחשק לדבר עבירה, שכן בתחבולות היצר הוא לייפות את הרע, ולטהר את חיי העולם הזה תאוותיו ומאווייו בגונים שונים כדי למשוך את הלב, הדרך להקטין את הנסיון הוא ע"י הזלזול בעבירה, גינוי המידות הרעות, ביזוי הרע, וכל המסיתים צריך לבזות אותם, ללגלג על דמיונם, להסיר את המסווה שעליהם, להראות ולהוכיח לכולם, כל היסורים והמכאובים הנובעים ונגרמים ממידות רעות. 

וכך אומר בעל חובת הלבבות בשער יחוד המעשה פרק ה', בן אדם, ראוי לך לדעת כי השונא הגדול שיש בעולם הוא יצרך הנמסך בכוחות נפשך והמעורב במזג רוחך. והמשתתף עמך בהנהגת חושיך הגופניים והרוחניים, אתה חושב אני מחליט, אני עושה, אני רוצה, זה לא אתה זה הוא. ומשתתף עמך בהנהגת חושיך הגופניים והרוחניים, הוא המושל בסודות נפשך וצפון חובך, הוא בעל עצתך וכל תנועותיך הנראות והנסתרות, הוא האורב לפתות פסיעותיך, ואתה ישן לו והוא ער לך, ואתה מתעלם ממנו והוא אינו מתעלם ממך. איך הוא בא אליך, לבש לך בגדי ידידות ועד עדי האהבה לך, מקשט אותך בקישוטי האהבה, מה זה, אין אוהב יותר מהיצר הרע, לופת אותך באהבתו, ונכנס בכלל נאמניך ואנשי עצתך והוא סגולת אוהביך. והקב"ה קראו ליצר הרע רע! שיכיר את הרע, אם האדם לא יכיר את כח החטא, טומאתו, השחתתו ושפלותו, בטח גם לא יגנה ולא יזלזל בו, והתוצאה תהיה שלא יזהר מן החטא ומן החוטאים, לא יתרחק מהם ולא יסתייג מהם ואז גם ייכשל בהם. 

אתם שומעים לפעמים אנשים שכשאומרים משהו חריף כנגד מישהו או משהו אז הם מרגיעים כזה, לא צריך יותר מידי, מי אומר את זה, יצר הרע שלהם איתם ביחד, הם בעצמם יצר הרע, יצר הרע מדבר, הרי שאול שחמל על אגג נענש, איבד את המלכות, מי מלך ישראל עם כל הזכויות של מלך, שמלך זוכה בכל מה שעושה לכלל ישראל, הוא הלב שלהם, הפסיד את הכל בשביל חמלה לא במקום, לא תחמול ולא תכסה עליו, צריך לגנות ולבזות ולהרחיק.

ונסיים במעשה, מעשה באנטונינוס שבא לקיסרין- קיסריה, ושלח אחר רבינו הקדוש, אז אנטונינוס הגיע לביקור בקיסריה שם יושב רבינו הקדוש, הלך עמו רבי שמעון בנו ורבי חייא הגדול, אז ליוו אותו רבי שמעון הבן של רבינו הקדוש ורבי חייא הגדול, זה שנאמר עליו גדולים מעשי חייא. ראה רבי שמעון לגיון אחד נאה ומשובח, אחד מהחיילים ראשו מגיע לקפילרוס של עמודים, משהו ענק כזה תמיר, אמר לו רבי שמעון לרבי חייא, ראה כמה פטומים עגלים של עשיו, נטלו רבי חייא והוליכו לרבי שמעון לשוק, לקח אותו לשוק, והראה לו סל של ענבים ושל תאנים והזבובים עליהם, אמר לו רבי חייא, זבובים אלו ואותו לגיון שווים. זה הענק הזה היפה והגבוה, זה והזבוב שוים. אז הוא לא אמר לו באותו רגע זה כמו זבוב, לקח אותו לשוק והראה לו זבוב, אתה רואה את הזבובים, כשרואים בעיניים זה אחרת, אומרים לך זבוב זה כלום, כשאתה רואה את הזבוב כשאתה מסתכל ביחס לגובה של הבן אדם ואתה אומר לי שווים, זה מתחיל להתפס. 

כשעלה רבי שמעון אצל אביו, אמר לו כך אמרתי לרבי חייא וכך השיב לי, אז הוא רצה לראות אם הוא עשה השוואה נכונה, עשה לא השוואה נכונה, אמר לו רבי לרבי שמעון בנו, כל כך נתן רבי חייא הבבלי ממש בהן שהשווה אותם לזבובים? לפי שלגיונים אלו אין ספונים לכלום, הם לא חשובים כלום, אבל זבובים הקב"ה עושה שליחותו בהם, שנאמר "והיה ביום ההוא ישרוק ה' לזבוב אשר בקצה יאורי מצרים ולדבורה אשר בארץ אשור" אז הוא עושה בהם שליחות, ורבי היה מתמיה על רבי חייא שמיעט בגנותן של הגויים הרשעים שנתן בהם ממש. אתם מבינים מה היחס שצריך להיות. 

אז לכן אמר רבי לוי, כיון שהגיע לבית הצלמים הסתלקה שכינה ממנה, אמרה אלי אלי למה עזבתני, ואחד מהדברים שהיא חששה, שמא קראתיו כלב, אז בהתחלה ניתן היה להבין שאולי היא מיעטה בכבוד מלכות, אבל מה מתברר, שהיא הבינה שהיא ממש החשיבה אותו מאד, כי היא קראה לו כלב, ולכן היא שינתה מיד אחרי זה וקראה לו אריה, "הושיעני מפי אריה" קודם היא אמרה "הצילה מחרב נפשי מיד כלב יחידתי", אז כלב הוא לא מסוכן כל כך, הוא ידידותי קצת, הוא אתה מבין אפשר להשתעשע ממנו, אפשר לגבור עליו, אפשר להרחיק אותו, אז זה כאילו לא, הוא לא מסוכן כל כך אחשוורוש ברשעתו, זה כלב, אתה מבין כלבלב כזה, אתה מבין מחמד, אבל אח"כ היא שינתה ואמרה זה אריה, זה אי אפשר להמלט ממנו, זה אריה ברגע שנתפסים אצלו.

אז לכן מפה לומדים כמה צריך לגנות את הרשעים ולהכיר בפחיתותם והשחתתם וכל הדברים האלה בשביל להתרחק מהם, שאחרת נופלים בהם ומפילים אחרים.

לכן דוד המלך ע"ה אמר את מה שאמר, הלא משנאיך ה' אשנא ובתקוממך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאויבים היולי" ואין להחשיבם בכלום, וצריך להתרחק מהם כמטחווי קשת, והעושה זאת את נפשו הציל. 

יום טוב. 

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 17.12 10:25

    בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!

  • 15.12 12:32

    בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.

  • 15.12 12:30

    כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).

  • 12.12 16:27

    בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!

  • 10.12 16:59

    אם אפשר גם לספר לרב, כמה אני חייב לו את חיי. כל מה שנעשה טובה לרב - אנו עושים פי אלף להציל את חיינו! ב"ה הרב כל כולו צדיק אמת, כל כך הרבה חסד לטובת הכלל שאי אפשר לתאר. הייתי בן למשפחה דתית רגילה, חיים אורח חיים דתי בלי יותר מדי שיעורי תורה והתקרבות לצדיקים... ואיך לא, עם הגיל מגיעות השאלות והאפיקורסיות וכו' "חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר" (תהלים כה, ז). ולפני צבא (צה"ל...) הלכתי למכינות תורניות לפני צבא ולישיבה ולא מצאתי את מקומי. וכנראה השי"ת ראה את כוונתי הטובה והשתדלותי וראה זה פלא, מכמה סרטונים ביוטיוב של כבוד הרב נעשתה בריאה חדשה! ולכן כתבתי: "הייתי". ממש כל הקושיות תורצו, כל הבורות נסתמו ונהייתי "מכור" לשאלות ותשובות של הרב שליט"א ומיד תפסתי עצמי בידיים וצעקתי להשי"ת: 'היכן אני בעולם?! אוי לי על ההבל וריק! חיי השקר, עולם השקר! כל ההצלחות המדומינות והתאוות הנמאסות...' והשי"ת מרחם עלי כ"כ והיו ימים אלו בדיוק תחילת הימים הנוראים! וסיבב השי"ת לטובה שאשב ואלמד כמו שמעולם לא למדתי בכזאת יראה והשתוקקות וצמאון לאמת. ומקשיב כל יום לשיעורים של הרב וב"ה גם בתוך עזה שומעים את הרב, ומאז אין יום בלי רצון וכיסופים טובים להתקרב להשי"ת, לאמת, לצדיקים, לתורה הקדושה. אז באמת בסך הכל רציתי לבקש מהרב ברכה והצלחה למסור לו את אהבתי הערכה והוקרה אין סופית וכמובן לקבל עלי משהו להיות עבד השם ויה"ר שהשי"ת ישמור בריא ושלם בגופי נפשי רוחי ונשמתי (אמן) באהבה ויראה ושמחה עצומה.

  • 02.12 13:32

    לכבוד הרב אמנון יצחק שליט''א מאחלת לכבוד הרב מזל טוב עד 120 שנה יה"ר שתזכה לבריאות איתנה, נחת, שמחה, שפע ברכה והצלחה בכל מעשי ידיך, שהשם יתברך ימלא את כל משאלות ליבך לטובה, שתזכה לעוד שנים רבות וטובות ולכל הישועות. תודה רבה להשם יתברך על זה שהרב הציל אותי, ומאיר לי את הדרך הנכונה בהערכה גדולה מאוד א. א..

  • 02.12 11:32

    ב"ה אחרי ברכתו של הרב אתמול ליאורה שלחה הודעה 2 דקות מאז שהרב ברך ב"ה האבא נושם יותר טוב, היום הרופאים חיפשו אותנו, והמדדים של הדלקת ראות יורדת מאז שהוא נכנס היה דלקת ומאתמול ירידה בדלקת. וזה היה ממש באותו רגע שהרב בירך, הנשימות נרגעו והרופאים אומרים: 'יש שיפור בדלקת פעם ראשונה!' ברוך השם.

  • 02.12 11:30

    שלום כבוד הרב רציתי להגיד לכבוד הרב שב"ה הרבה פעמים ראיתי שכותבים לרב על שאנשים היו בבעיות וצרות ושרו: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ו... הופס ב"ה הלך להם טוב. התרגלתי שאצלי "אין" כאלה ניסים, אבל לאחרונה יצאנו פעמיים עם הרכב בצהריים עם הילדים ולמקומות בלתי אפשריים שיהיה שם חניה, והתחלתי לשיר "עבדו-עבדו" ובעלי מצטרף ואפילו שבלב היה לי קשה להאמין שלי זה יקרה וב"ה הופ תוך חמש שניות- חניה. וככה קרה גם בפעם השניה - "עבדו-עבדו" ובום - חניה. הנה גם לנו זה קרה- מדהים! תודה רבה כבוד הרב על כל מה שהרב מלמד אותנו ומרגיל אותנו בעבודת השי"ת!!!! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

  • 02.12 11:28

    כבוד הרב הקדוש שלנו 'אשרי יולדתך'! אין זכיה כמו שזכינו בך! תודה לקדוש ברוך הוא ששולח לנו צדיק כזה בדור הזה. המון המון מזל טוב, שכל משאלות לבך יתגשמו לטובה, שתמשיך לעשות נחת רוח לה' יתברך ולהוריך הצדיקים (אמן) שכמובן גאים בך ב"ה תודה רבה לך שאתה כל יום מחזיר אותנו בתשובה גורם לנו לעשות חשבון נפש, אוהבים אותך מאוד.

  • 02.12 11:27

    רבנו הקדוש, מזל טוב ליום הולדתך, מאחלים לך נחת מהילדים, נכדים, נחת מהקהילה הקדושה, שתמשיך להתמלא בכוחות ולהוביל אותנו לגאולה, שתמשיך לתת את המילה הטובה שכל חסיד תמיד מחכה לזה, תמשיך להאיר אותנו באורה של תורה, לעטוף אותנו תחת כנפי שכינתך הקדושות ולארח אותנו בסוכת שלומך, על ידי קולך הערב והקדוש, שאפילו צחוקך נכנס לנו ללב, קול שהשם הכי אוהב, שכל פעם ששומעים אותך אנחנו מקבלים חיות ממש ולכן נולדת בא' כסלו, חודש הגאולה, יום שבו הרבי מילובביץ ע"ה התעורר מחוליו והתרפא אחרי חצי שנה (יום הגאולה) ורבי הרי"צ יצא מהכלא וגם בעל התניא זכותם תגן עלינו אמן, יט' כסליו חג האורות חג הגאולה, זהו החודש שרבנו הקדוש נולד ולא סתם בחג האורות, כי אתה מאיר את העולם בטוב לב, ובאמת שבך ובכך תוביל אותנו בעזרת השם עד הגאולה השלמה! שאתה עומד בראשה, אמן! יום הולדת שמח וראש חודש מבורך מלא אורות.💐💐🌹אוהבים; דוד שלמה, ויוסף חיים א.

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים