תמלול
אופקים - יראת ה' תוסיף ימים
אופקים 02-04-09
ערב טוב, בעז"ה נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח
הפסוק אומר "וספרתם לכם ממחרת השבת מיום הביאכם את עומר התנופה שבע שבתות תהיינה" אנחנו תיכף מתחילים לספור את ספירת העומר "וספרתם לכם" המדרש אומר, "וספרתם לכם" זה שאמר הכתוב "יראת ה' תוסיף ימים". כתב אור החיים הקדוש: 'והלא מאחר שאין אנו יודעים אם יכולים אנו לגמור את ספירת העומר, שהם חמישים יום, איך אנו מונים?' ז"א יכול להיות שאדם חלילה ימות, זה שאמר הכתוב "יראת ה' תוסיף ימים", בהיות המצוה הזאת מכנסת בך יראת שמים תוסיף חיים ותזכה לגמור את כל הימים. כל מי שמקיים מצות ספירת העומר והיא מביאה אותו ליר"ש מובטח לו שהוא יוסיף ימים עד כדי גמירת המספר לפחות. כך אומר אור החיים הקדוש.
מעשה באחד שיצא מסעודת מילה ופגע בו מלאך המוות והיה שוחק ורוקד. אמר לו מפני מה אתה שוחק? אמר לו מפני ששמעתי לאבי הבן ההוא אשר אתה יצאת משם עכשיו, ואומר שרוצה להצניע חבית של יין ששתו ממנו בסעודת המילה לשתות בימי חתונת בנו הנימול הזה, והייתי משחק מאחר שכל יום ימות אבי הבן הזה. אמר לו וכי אתה יודע מתי ימות האדם? אמר לו כן. אמר לו עשה לי חסד להראות לי פנקסך, אמר לו אין אתה כתוב בספרי. אמר לו ולמה? אמר הכתוב עליך "יראת ה' תוסיף ימים", אתה ירא שמים וכיון שאתה ירא שמים אז תוסיף ימים, אז אני לא יכול להגיד לך מתי כתוב לי בספר שאתה תמות. משמע לפי זה, שהוא יכול לחיות גם יותר ממה שנקצב לו.
אור החיים הקדוש מביא כך: תרח חי שנים ארוכות יותר מאביו נחור, נחור חי 148 שנה, ולזה הסמיך את החיות של תרח בנסיעתו עם אברם, להודיעך מי גרם לו אריכות ימים - הללו. מצד שכתוב ויצאו איתם מאור כשדים ללכת ארצה כנען, בזכות שתרח התלווה לבנות אברהם לצאת מאור כשדים ללכת אל ארץ כנען, זכה לשנים ארוכות יותר מאביו. כי כל אדם צריך להגיע לגיל אבותיו בסביבות החמש שנים הוא צריך לדאוג עד שהוא יעבור את השנים שנפטרו אבותיו.
אומר הפסוק "ויקח תרח את אברהם בנו ואת לוט בן הרן בנו ואת שרי כלתו אשת אברהם בנו ויצאו איתם מאור כשדים ללכת ארצה כנען ויבואו עד חרן וישבו שם, ויהיה ימי תרח חמש שנים ומאתיים שנה וימות תרח בחרן". אז תרח חי 205 שנים. אז לפי אור החיים הקדוש חי חיים ארוכים ביותר ולכן הסמיך את החיות של תרח ליציאתו עם אברהם להודיע מי גרם לו לאריכות הימים הללו מצד זה ש"ויצאו איתם מאור כשדים", אז זכה והוסיפו לו על חייו הקצובים לו מהעולם העליון. ואפשר, אומר אוה"ח הקדוש, אפשר שקצבו לו יותר שנים ממה שחי 205 אם היה משלים כוונתו ללכת ארצה כנען והוא לא השלים נדרו, הוא בא עד חרן וישב שם, באמצע הדרך הוא נעצר לזה לא השלים שנותיו. אומר אור החיים הקדוש שהאריכו לו על ימיו אבל לא השלים את מה שהיו יכולים לתת לו יותר אם היה ממלא את כוונתו עד ההגעה לכנען ללוות את בנו אברהם. וכיון שהוא עצר לחרן אז לא השלימו לו את שנותיו. לא יאומן כי יסופר. אדם שמתלוה לצדיק ומשתתף איתו והולך בכונותיו זוכה לזכיה גדולה כזו שיאריכו את ימיו.
וכעין זה כתוב הספורנו ז"ל "וימות תרח בחרן" ולא השתדל להשיג מה שכיוונוהו להשיג בנוסעם מאור כשדים, ולא בא כלל אצל אברהם בהיותו בארץ כנען, ז"א הוא נתקע בחרן ואפילו לבקר את בנו אברהם לא בא לכנען, ובקראו שם בשה"ש עם כל גדולת שמו אז גם לא בא, אפילו שאברהם כבר הגיע למדרגה של "נשיא אלקים אתה בתוכנו" שכבר כל העולם הכיר את גדולתו של אברהם אבינו, אביו תרח לא בא לשם לכנען. והיפך זה עשה לוט זמן מה, ולכן זכה הוא וזרעו בחלק מה מהמתנות של אברהם, ולא זכו לזה שאר צאצאי תרח הקרובים לאברהם כמוהו או יותר. ז"א לוט שנדבק באברהם זכה יותר מצאצאי תרח. גם לוט בסוף נפרד מאברהם כשראה את ערי הככר, "ויאהל אל סדום ועמורה", מכל מקום מה ראינו? שיראת שמים תוסיף ימים על זה שאדם זוכה להדבק בצדיקים או במצוות ויראת שמים.
כותב אור החיים הקדוש עוד, "ועבדי כלב עקב היתה רוח אחרת עימו" זכה כלב שנקרא עבד ה' כמשה רבינו ע"ה, והוסיף עוד לומר מלבד המעלה הנזכרת עוד דבר, "והביאותיו אל הארץ אשר בא שמה" פירוש, "והביאותיו אל הארץ אשר בא שמה" להתפלל על עצמו, כשהוא יצא עם המרגלים הוא קפץ לחברון להתפלל על קברי אבות, כדי שה' יושיע אותו מעצת המרגלים, וה' הבטיח לו בזכות זה שהוא יבוא אל הארץ, דהיינו שהוא יאריך את ימיו עד שהוא יבוא לארץ. וכאן רמז על התעצמותו עד שמילא אחר ה' וכוונתו הטובה זו היא שמלבד שלא נכנס בגדר הגזירה של אלה שמתו במדבר בגלל עוון המרגלים, אז הוא לא היה בגזירה כי הוא נכנס לארץ, אלא הבטיחו ה' בחיים שהוא יחיה, שאדם שהיה בן 40 שנה אז גזר ה' שישבו ארבעים שנה במדבר, והבטיחו שיחיה עד בואו שמה וזה מה שאמר לו בפסוק "והביאותיו אל הארץ אשר בא שמה" ז"א ודאי ארבעים שנה נוספות בחייו יהיה לו כדי שהוא יגמור את השהות במדבר ויכנס לארץ בזכות זה שהוא היה בארץ והתפלל שלא להיות שותף בעצתם של המרגלים. הרי הובטח לו בחייו ארבעים שנה מה שלא נעשה לשום צדיק בעולם. ואולי כי לזה הקדים לקרותו עבדי, לומר שאדם שיועידהו הבטחת החיים בארבעים שנה, לא יסור אחור מעבודת ה' לצד שיארך יום קיצו. למרות שה' הבטיח לו ארבעים שנה, כבר קרא לו עקב היתה רוח אחרת עם מי - עם כלב עבדי, קורא לו עבדי עוד לפני תום חייו. למה? יודע הקב"ה שגם בארבעים שנה למרות שהוא יודע שיש לו הבטחה שהוא יחיה את כל הארבעים שנה, הוא לא יסור אחורה מעבודת ה' ומיראת שמים אפילו אם יארך קיצו. ז"א אין לו מה לחשוש שהוא ימות, ואין לו מה לחשוש שבעוונות הוא ימות, הוא בטוח שהוא יחיה לפחות ארבעים שנה, ולמרות זאת ה' מבטיח עליו עבדי שהוא יודע שהוא לא יחזור בו אחורה מעבודת ה' למרות הבטחת השנים ואורכם.
אומר אור החיים הקדוש, ופרשתי במעשה חזקיהו המלך שהוסיף לו ה' 15 שנה אחרי שהוא התפלל שהקב"ה הודיע לו ע"י ישעיה הנביא "כי מת אתה ולא תחיה" מת אתה בעולם הזה ולא תחיה לחיי העוה"ב, ואז הוא אמר לו חזקיה המלך לישעיה כלה נבואתך וצא, כי כך מקובלני מבית אבי אבא אפילו חרב חדה מונחת על צוארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים, והוא נענה כי התפלל לה' מקירות ליבו והוסיפו לו 15 שנה. אומר אור החיים הקדוש, נשאלתי איך ליישב את מאמרם של חז"ל, שהשיב ה' לדוד ששאל אותו, דוד שאל את ה', הודיעני ה' מידת קיצי ומידת ימי מה היא, ואמר לו ה' לדוד תשובה - גזירה היא מלפני שאין מודיעין לו לאדם קיצו, ולמה הודיע ה' לחזקיה שמוסיפים לו 15 שנה, והשבתי, אומר אוה"ח הקדוש, כי דוקא הקץ שאדם מביא עימו החרוץ הקבוע והקצוב, כמו שכתוב "חרוצים ימיו באיוב" אם גזורים ימיו של האדם, ז"א דוקא קץ שאדם מביא עמו על חרוץ אז לא מודיעים לאדם קיציו - את קץ ימיו, כמו שביקש דוד לדעת הודעני ה' מידת קיצי, אבל תוספות ימים לא נכלל בכלל הגזירה שה' לא מודיע. תוספת ימים ושנים ה' כן מודיע, אומר אוה"ח הקדוש, אבל את הזמן הקצוב לאדם, הזמן החרוץ לו - זה לא. וחפץ ה' להודיע על דרך זו שאמרו בגמרא בפסוק "לדעת כי אני ה' מקדשכם", שהנותן מתנה לחברו צריך להודיעו. לזה מודיע ה' חסדו כשמוסיף ימים על ימי האדם. ולמה הוא צריך בכלל להודיע? כיון שהנותן מתנה לחבריו צריך להודיעו, אז ה' מודיע. זהו המאמר שנאמר "והביאותיו" וכן תמצא שאמר הכתוב ביהושע "ויאמר אליו כלב ועתה הנה החיה ה' אותי כאשר דיבר", הם הדברים שאמרנו. והפרק שמדבר בזה, אני מקריא לכם ביהושע פרק י"ד, "ויגשו בני יהודה ליהושע בגלגל, ויאמר אליו כלב בן יפונה הקניזי אתה ידעת את הדבר אשר דיבר ה' אל משה איש האלוהים על אודותי ועל אודותיך בקדש ברנע", הרי יהושע וכלב הם היו שני המרגלים שנשארו חיים. בן ארבעים שנה אנכי בשלוח משה עבד ה' אותי מקדש ברנע לרגל את הארץ ואשב אותו דבר כאשר עם לבבי ואחי אשר עלו עימי המסיאו את לב העם ואנכי מילאתי אחרי ה' אלקי. וישבע משה ביום ההוא לאמר אם לא הארץ אשר דרכה רגלך בה לך תהיה לנחלה ולבניך עד עולם כי מלאת אחרי ה' אלקי" משה הבטיח לו שיהיה לו נחלה בארץ ישראל הוא ובניו לעולם. ועתה, אומר כלב בן יפונה, אחרי כניסתו לארץ, ועתה הנה החיה ה' אותי כאשר דיבר זה ארבעים וחמש שנה מאז דיבר ה' את הדבר הזה אל משה אשר הלך ישראל במדבר, ועתה הנה אנכי היום בן חמש ושמונים שנה, עודני היום חזק כאשר ביום שלוח אותי משה ככוחי אז וככוחי עתה למלחמה ולצאת ולבוא. וגדולי ישראל לצאת ולבוא זה לצאת בזכויות ולחזור ולבוא בזכויות.
רואים מכאן, שיראת שמים תוסיף ימים, כמה שהאדם נדבק יותר במצוות ומקבל מעין יראת שמים, ככה מוסיפים לו ימים מן השמים. ויש מצוה גדולה מאד מאד מאד, שהיא נחוצה ודרושה בימים אלה מאד מאד מאד, שהרי הייתי פה לא מזמן, והסברתי לכם את המצב שאנחנו עומדים בפניו והוא מתקרב יותר ויותר ויותר. ו-16 מטוסים של ישראל כבר היו בכיוון הצפון מעל לבנון ביומיים האחרונים, ואת ההכנות למבצע באיראן כבר הכינו ישראל בסודאן ע"י הפצצה במרחק של 1400 ק"מ הלוך ועוד חזור 2800 ביחד עם תדלוק באויר, והכל מתכוננים ומוכנים. ודרשתו הראשונה של ביבי היתה בענין איראן וההתחמשות הגרעינית שלא תעבור בשתיקה, וממילא אתם מבינים שהאיראנים כבר הכינו מספיק נשק חוץ מהאטום בשביל להפציץ את ישראל עם שיהבים 2, 3, וזה צפוי קרוב מאד, רק ה', רק ה'! יכול להציל, ובשביל להציל צריך שיהיו זכויות, ובשביל זכויות צריך לעבוד. ואם נעבוד ונעשה זכויות ונתחבר למצוות בצורה כזאת שתוסיף לנו יראת שמים, אז יראת שמים תוסיף ימים. ואפילו אם חלילה נגזר על אדם משהו לא טוב כמו שנגזר על חזקיה המלך שאמר לו ישעיה הנביא כי מת אתה ולא תחיה, מת אתה בעולם הזה ולא תחיה לעולם הבא, ומה הוא אומר לו? כלה נבואתך וצא, כך מקובלני מבית אבי אבא מדוד המלך, אפילו חרב מונחת על צוארו של אדם יעני טיל שיהב הגיע אליך עד האף, עוד יכול לעמוד וליפול. חרב חדה על הצואר זה מקום רך מאד, טוז ואדם הלך, חרב חדה מונחת על צוארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים, שמעתם? זה כבר שהגזירה יצאה אליו, וכבר הודיעו לו שהוא מת, עדיין אפשר לעצור. כשעוד לא הודיעו לו עוד יותר קל. ואם הוא מרבה זכויות על אחת כמה וכמה. ואם ביראת שמים תוסיף ימים על בטוח. הנה נוסחה להנצל. טוב או לא טוב? היה כדאי לחכות עד עכשיו? לא טוב אני רואה. טוב או לא טוב? אה חלש, זה הטובה? אני נותן לכם חיים ואתם טוב טוב טוב, טוב או לא טוב? טוב מאד. למה טוב? טוב מאד. והנה טוב מאד, אמר הקב"ה.
בקיצור, יהודים יקרים, תשמעו תשמעו, אין ברירה אנחנו חייבים להספיק מהר מהר לעשות מיליון בעלי תשובה, כמו שדיברנו כל אחד מביא אחד, מבצע אחד מביא אחד, כל יהודי לוקח על עצמו משימה להחזיר יהודי אחד, אם כל אחד לוקח על עצמו להחזיר אחד אנחנו מסודרים. תוך שנה אנחנו מיליון בעלי תשובה נוספים ואז אנחנו נגאלים ועושים לאחמדי יחלאוולאו. איפה ניב יחלאוולאו. אתם יודעים לעשות ככה? נראה מי יודע לעשות לאחמאדי, תעשו תעשו שאחמאדי יראה, שאחמאדי יראה, אני לא מתבייש, למה אתם מתביישים? יפה מאד כל הכבוד לכם.
ובכן יהודים יקרים, איך עושים את זה? איך עושים את זה בקלי קלות? הבאתי לפה את האינציקלופדיה, הראיתי לכם בפעם הקודמת? עוד לא הראיתי לכם אינציקלופדיה? מה אתם אומרים, אופקים, אופקים פששש... טוב, עז עכשיו יתרחבו האופקים. אינציקלופדיה שהוכנה במשך 8 שנים עם מנוע חיפוש 82 מדיות סרטים והרצאות שלי, מחולקים ל-1727 מקטעים שכל אחד זה סרט שהוא תשובה לשאלה. אתה עושה חיפוש לפי שאלה נושא שם מה שאתה רוצה, כותב טרררר ומקבל תשובה טוז ועולה לך סרט ואני עונה. שמעתם דבר כזה? יש אינציקלופדיה תרבות, יש תמונות הרבה, מלל פחות, בריטניקה יותר מלל פחות תמונות, אבל אף אחד לא מדבר מהאינציקלופדיה. אתה יכול לדפדף לדפדף לדפדף כתוב כתוב כתוב, אף אחד לא מדבר. פה אתה לא צריך להתאמץ, אני מדבר ישר. אתה מושיב חילוני, אתה אומר לו איזה שאלה יש לך, אומר למה אתה יודע לענות? אומר אל תדאג תשאל. הוא שואל אתה מקליד בחיפוש ואני עונה. יפה? אמנון יצחק בכיס. כדאי? בואו נראה איך זה עובד. אשה אומרת שהיא טורחת בשבת יותר מהבעל, זה נכון או לא נכון? לא נכון? אשה טורחת לכבוד שבת יותר מהבעל או לא? רגע נשמע את הנשים אח"כ לגברים, נשים מה אתן אומרות? כן או לא? כן. גברים מה אתם אומרים כן או לא? י'חביבי, י'חביבי. בא נראה עכשיו מה האינציקלופדיה אומרת.
כן, זה קטעים מתוך האינציקלופדיה, כמובן שאפשר לשאול שאלות על תחיית המתים, סיאנסים, מתים קליניים, נבואות שהתגשמו, השואה, החיים לאחר המוות ועוד כהנה וכהנה מדע מול תורה, מדע מול נבואה, קודים בתורה, מה שרק אתם רוצים נמצא בתוך האינציקלופדיה האינטראקטיבית הזו, ועם זה אפשר להחזיר בתשובה.
יש אנשים שלקחו את האינצילוקפדיה והתמכרו לה, יושבים על גבי שעות ללא הפסקה וכל הזמן שואלים שאלה מנסים והופ מקבלים תשובה, אין אחת, יש כמה תשובות ואתה בוחר. יש גם כיתוב, מה זה כיתוב? אתה רואה את התשובה גם כתובה, אתה יכול לקחת את התשובה כתובה ולהעתיק אותה ולערוך הרצאות ולחבר חיבורים ולהכין תשובות ולשמור את הקטעים במועדפים, ולשלוח לאחרים ולתת לאנשים ואתה מציל יהודים. יראת ה' תוסיף ימים, מי לא רוצה לחיות יותר? אז אם עושים את הדברים ביראת שמים ואדם מוכן להשקיע מכספי מעשר 400 שקלים בלבד לאינצילוקפדיה שהחומר שבפנים רק 5000 שקל, בפנים 82 מדיות, ועם מנוע חיפוש ששמונה שנים עבדו עליו, מאות אלפי שקלים עלה כל הפרוייקט, ולהציל יהודים מכספי מעשר ב-400 שקלים כל אחד יכול ואני חושב אפילו חייב, זה מבצע אדיר בשביל להציל מיליון יהודים תוך שנה ולהביא לגאולה של עם ישראל. עד עכשיו דיבורים דיבורים דרשות דיבורים דיבורים דרשות, צריך עכשיו להביא לפינלי, צריך לגמור את הסיפור ומהר לפני שהטילים יתחילו לעוף ואז נהיה בבעיה. אתם קרובים קצת לדימונה יותר מאיתנו, ואתם יודעים שהם מכוונים לדימונה, ויש להם טילים שהם מבוייתים לשם והם רוצים לפגוע בכל העובדים שנמצאים שם הפצצות שלנו לא קונבנציונליות והמצב לא כל כך טוב כי החגיגה תתחיל, אין מה לעשות. חייב להיות. הקב"ה רוצה שאנחנו נבין שהאיום הוא ממשי בשביל שנתעורר ונשוב סופית. אני ישנה אבל ליבי - הקב"ה ער, וקול דודי דופק פתחי לי אחותי רעייתי יונתי תמתי, ואם לא פותחים הוא יפרוץ את הדלת, ואז לא טוב, לא כדאי שיפרצו טילים את הגגות ואת הבתים ואת הבנינים ואת הבונקרים. כי הטילים שיבואו מהצפון זה לא כמו אלה מהדרום, מהדרום זה קטנים כאלה פיציים פיצי, קסאמים קוסמים כאלה קטנים, פצמרים - משהו קטן, שמה זה שיהבים זה כל אחד טונה, טונה זה כמו הפצצות של חיל האויר שהם מורידים בנינים שלמים, זה לא צחוק, זה יכול לפגוע, זה לא יועיל למקלטונים האלה הקטנים שיש בשדרות, זה לא מועיל בכלל. כל אלה יעופו באויר, מדברים על מלחמה רצינית בקרוב, צריכים להיות מוכנים.
אחרי פסח אמר האדמו"ר מאוסטרופצה שיהיה הרג גדול באומות העולם, כיון שברכת החמה נופלת בי"ד ניסן כמו שהיה ביציאת מצרים אחרי כן היה הרג גדול במצרים, כמו אחרי מרדכי ואסתר בימי אחשוורוש שהיה הרג גדול באיראנים, גם עכשיו יהיה אותו דבר אחרי פסח, אומר האדמו"ר מאוסטרו פצה שיהיה הרג גדול באומות העולם.
ועוד דבר, גם הראב"ד לפני אלף שנה בספרו האמרי בינה אומר, שאחרי שנת תשס"ח תהיה מלחמה גדולה והרג גדול באומות העולם. כידוע לכם העולם מתחמם, צפון קוריאה מאיימת שהיא תירה טילים על יפן, על אמריקה אם יכנסו בגבולה, הרוסים והאמריקאים לא כל כך מסתדרים למרות שכרגע מראים סימנים של כאילו התפייסות העולם כוחני והעולם גרעיני, ועם כל זה הולכים להשתמש כנגדנו. הספקתם לראות את הסרט גוג ומגוג לפני שהגעתי? זה מודל למה שהולך להיות לכשיהיה. אז אנחנו צריכים להיות מוכנים, יש שתי דרכים או שנחליט לעשות תשובה וניפטר מהכל, כמו שכתוב בגמרא אם ישראל עושים תשובה מיד הם נגאלים, ואם אין עושים תשובה מעמיד עליהם מלך שגזרותיו קשות כהמן ומאן הוא? לדוגמא אחמדניג'ד, שמה הוא אומר? להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים כמו המן בדיוק. להשמיד את היהודים פשוטו כמשמעו, הוא לא אומר בסתר, והוא לא לוחש לאחשוורוש, הוא אומר את זה באו"ם ובכל מקום, להשמיד את היהודים מעל הגלובוס. ו-66 מדינות מחאו לו כף. אז ז"א שאנחנו בצרות, והאנטישמיות למי שלא יודע, גואה עכשיו בעולם, בעקבות עופרת יצוקה, והיהודים לא נאהדים ולא לאהבים כל כך, וליברמן כבר מתחיל להפציץ ביטויים כאלה ואחרים בהסכמת ביבי, וביבי גם כן אומר כמה דברים, ונראה איך אובמה יסתדר, עוד מעט אובמה ידבר על האיסלם ויתפייס איתם בימים הקרובים באפגניסטן לפני פסח הוא יהיה פיוס עם האיסלאם. אנחנו כמובן נימכר תמורת הפיוס. ונצטרך כנראה להתמודד לבד, אבל למנהיגים שלנו אין כח להועיל ולהציל אותנו.
המנהיגים החילונים יכולים להפציץ את כל העולם, אבל המנהיגים החילונים לא יכולים להגן על הראש שלנו, זה הם לא יכולים, וזה הם הראו שהם לא יכולים בכל המלחמות, בלבנון השניה ובקאסמים ובגוש קטיף ובכל המקומות, טילים נורים לארץ ישראל חופשי ואין מה לעשות. עובדה. אם היו שני טילים נורים למדינה סמוכה לצרפת היתה מלחמת עולם. אם בלונדון היו נופלים כמה טילים מלחמת עולם. אם שני בנינים בארה"ב נפלו הם יצאו למלחמה באפגניסטן ובעיקר ועד היום הם מתבוססים במלחמות כי לא יתכן שירו עליהם. ומי ירה? אדם פרטי, אדם פרטי - בן לאדן, אחד מהמערה, והם יוצאים למלחמה נגד מדינות, כי הם החליטו שקוראים להם ציר הרשע, זה הכל. עכשיו הם ציר השלום, איראן וסוריה ציר השלום, מה הבעיה להחליף מילים?
אבל יהודים יקרים, אנחנו נהיה אלה שיפנו אלינו את הנשק בסוף כולם כמו שכתוב בדיוק, המדרש אומר שבעים זאבים מול כבשה, מה הסיכוי? אפס. רק אם יש רועה. אם נהיה מחוברים לרועה - אבינו שבשמים נוכל להנצל. אבל מה זה מחוברים? איך מתחברים? צריך להדבק בה'. איך נדבקים בה'? מדבקים עוד אחד ועוד אחד. אתם ניצבים היום כולכם לפני ה' אלקיכם. אתם רוצים להיות ניצבים? אז זה צריך להיות כולכם. מתי "ויהי בישורון מלך בהתאסף ראשי עם יחד שבטי ישראל" אם נתאחד ואין אחדות יותר גדולה מאשר לקרב כל אחד יהודי אין אחריות וערבות יותר מזה לקרב יהודי, אנחנו מוצלים ומוגנים, וכמו בעשרת המכות שאנחנו נחזור על דצ"ך עד"ש באח"ב בהגדה של פסח, תזכרו, כמו שה' הפלה אותנו לטובה שהוכו המצרים, ואנחנו עמדנו בצד והסתכלנו וצחקנו, ככה יכול להיות גם עכשיו. אבל בתנאי שנשמע לה'. שתי מצוות נתן לנו ובזכותם נגאלנו, אבל שתיהן היו במסירות נפש, דם ברית - לפני ש יוצאים למדבר זה סכנת נפשות, ולקחת את האלוהים של מצרים - את הכבש ולשחוט אותו ולשים אותו על המנגל צלי, לא לשבור בו עצם שיראו איך אנחנו סוחבים שיראו איך אנחנו שורפים את האלוהים שלהם.
פירושו, אם אנחנו נשרוף את התרבויות הזרות שחדרו לבית ישראל, כל תרבות המערב והתרבויות האלה שהן נגד האמונה באלוקים, כל אלה שהן חילוניות מופקרות, אם נכניס לתוך הבית רק את היהדות הצרופה, לא יוכלו לשלוט עלינו הגויים. מי שאין לו חיבור לגויים הם לא יכולים לשלוט בו. מי שיש לו חיבור הם יכולים לשלוט בו. כי עשיו נתברך שהוא חייב לעבוד את אחיו - את יעקב, "ואת אחיך תעבוד" אבל מתי הוא יכול לשלוט עלינו? "והיה כאשר תריד ופרקת עולו" אם אנחנו נלך מדרך התורה והמצוות הוא יכול עשו לשלוט עלינו. ואנחנו במלכות אדום עכשיו - מלכות עשיו, היא השולטת בכיפה זה רומי וגרורותיה שהתפשטה והם אלה שמחזיקים אותנו בגלות תחת חסותם ואנחנו כמו עבדים שפוטים להם.
אמרנו שיצאנו ממצרים אז למה נכנסנו תחת מלכות אדום? "כי לי בני ישראל עבדים עבדי הם" אנחנו צריכים להחליט שאנחנו עבדי ה' ולא עבדי פרעה ולא עבדי אובמה ולא עבדי אף אחד, אנחנו עבדי ה'. אם נחליט שאנחנו עבדי ה' ועושים את רצונו לא נשמע לשום מדינה בעולם, "הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב" אלא נלך בדרכי התורה והמצוות אנחנו לא צריכים אף אחד. אף אחד. גם אם לא יהיה לנו נפט וגם אם לא יהיה לנו תקציב וגם אם לא יהיה לנו כלי מלחמה וגם אם לא יהיה לנו כלום, גורנישט מגורנישט לא יהיה לנו, אין שום פחד. למה? במדבר היינו בלי כלום וירד לנו המן, והיה בארה של מדבר ו-12 שבילים של מים, והקב"ה גזר את הים לגזרים, והיה לנו ענני כבוד והיה לנו גן עדן עלי אדמות, בלי כלום. מה היתה ההכנה היחידה? שהתקדשנו לקראת הר סיני לקבל את התורה. שהסכמנו לקבל את התורה העלה אותנו הקב"ה מעלה מעלה מעלה מעל הטבע. וכשהגיעו ישראל להר סיני - פסקה מהם זוהמתו של הנחש, חזרנו למדרגה של אדם הראשון לפני החטא שיכולנו לא למות. ואם היינו לומדים תורה לא היתה משתכחת, ולא היו גלויות וכל המעלות. אבל כיון שנכשלו בעגל ומעשה שטן הצליח, חזרנו בחזרה וירדנו מהדרגה הרמה שהיינו במה, ונתנו לנו את העדאיים שהיו לנו על ראשנו וחזרנו למה שחזרנו ונתגלגלנו בגלויות עד עתה אלפיים שנה. אבל איך זה יכול להיות שאף אחד לא קם ואומר די, די, אבא תחזיר אותנו הביתה, די, אנחנו לא רוצים גלות, לא רוצים צרות, לא רוצים מחלות, לא רוצים משבר כלכלי, לא רוצים בלגן, רוצים חיים טובים שקט ושלוה עם כל ההבטחות של הנביאים באחרית הימים. במי זה תלוי? רק בנו. "שובו אלי ואשובה אליכם", יש לכם בעיה עם זה? אתם לא רוצים את זה? שאלה קטנה בבקשה.
ש. אני קרוב לעשרים שנה, 18 שנה חוזר בתשובה. עם ירידות ועליות, יפה, ויש לזה סיבה, בוגר ערכים עוד מזמן כבוד הרב יצחק אמנון רבינו, עכשיו במצב שאני נמצא אני יכול לרדת לכל מקום, להחזיר ארבע אמות הלכה של הקב"ה להחזיר את בניו הרחוקים, איך שאני נראה.
הרב: מה השאלה הקטנה?
ש. שזה גורם לי לירידות אז כדאי לי להמשיך או לא עם הדבר הזה?
הרב: מה הבעיה?
ש. ואם אני מצליח אני יורד מעלה איתי לפעמים אני בבעיה
הרב: הבנתי, אתה תלוי באיזה דברים שאתה צורך אותם במשך הזמן או שבלי? הבנתי, טוב, אז בעז"ה אני מקווה שבפעם הבאה זה יהיה עליה בלי ירידה. בעז"ה. יופי. אז מה אתם אומרים אתם רוצים גאולה או לא רוצים גאולה?
קהל: כן.
הרב: זה טוב בצעקות, עכשיו בביצועים, מי רוצה אינציקלופדיה להציל יהודים, הנה תרימו גבוה אני רוצה גבוה גבוה גבוה, תן להם טפסים, מהר חייבים להציל את היהודים מהר. בריצה.
שאלות ותשובות
ש. כבוד הרב, אנחנו מברכים אותך קודם כל שהגעת לאופקים
הרב: תהיה בריא
ש. עכשיו לשאלה, אומרים שהשנה היא שנה מסוגלת שיגיע המשיח, אתה אומר בכל ההרצאות שלך שיהיה שבע שנים מלחמה ואח"כ שבע שנים יקברו את המתים ואח"כ יגיע המשיח, אז איך זה מסתדר עם שהמשיח יגיע עכשיו?
הרב: אני קודם כל לא הכרעת בסוגיה זו ואמרתי כמה פעמים שאנחנו לא יודעים בדיוק אם הוא יהיה לפני באמצע ואחרי, חוץ מזה יש שני משיחים - משיח בן יוסף ומשיח בן דוד, יש כאלה שאומרים כך ויש אומרים אחרת, מבחינתנו שיבוא מתי שיבוא אבל מי שיביא אותנו זה אנחנו. אז קודם כל בא נהיה אנחנו מוכנים להביא אותו. ואם נעשה את זה מהר הוא יבוא. ומה הוא יעשה? ברמב"ם כתוב שהוא ילחם מלחמות ה', אז אם הוא צריך להלחם את המלחמות אז הוא ילחם בגוג ומגוג.
ש. כבוד הרב, הנבואה של שבע שנים היא חובה להתקיים או שאולי הוא יהיה אחישנה בלי מלחמות או בלי שום דבר
הרב: תראה, אני לא יודע, זה פסוקים בנביא בל"ח ל"ט, ביחזקאל הנביא ושמה כתוב שבע שנים, ושבע שנים לא חייב להיות עלינו זה יכול להיות באומות העולם, וכתוב שחרב איש באחיו תהיה והם יהרגו אחד את השני וה' ינקום בהם נקם גדול, ואם תראה את ההרצאה שלי האחרונה מאריאל בשידור חוזר בשופר. נט, תוכל לראות שמה הרחבתי את כל נושא גוג ומגוג ומה התכנית שלהם ואיך הם מתכוונים לבוא עלינו ומה העצה שלהם. הם ילחמו בעולם התשובה כיון שהם יודעים שזו הדביקות בהשי"ת, והם רק רוצים להפריד שלא נעשה תשובה, כי עם התשובה תמיד הקב"ה סלח לעם ישראל וריפא אותם מכל החוליים והעוונות, כגון בזמן אסתר ומרדכי וכן בזמן היוונים ע"י מתתיהו ובניו, וכן בכל התקופות עם ישראל שבו בתשובה הקב"ה ריפא אותם מכל הצרות, אז אותו דבר כאן, לכן גוג ומגוג ישתדל להחטיא אותנו ע"י התרבות שלהם, לכן אני אומר שצריך להתרחק מהתרבות שלהם ולחזור לתורה שלנו. הבנת? הנה אתה בשידור ישיר לכל העולם עשרות אלפים צופים בכך כרגע.
ש. תודה כבוד הרב
הרב: תהיה בריא.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. אני חיים
הרב: אני אמנון
ש. יש לי הרבה שאלות
הרב: זה יפה מאד, ערב שלם נעשה בשבילך עכשיו
ש. הנה הראשונה
הרב: טוב מאד
ש. אני לא אשאל הרבה
הרב: אז אולי תעביר לי את הרשימה ואני אענה תשובות
ש. בסדר, אפשר להקריא?
הרב: כן.
ש. הגויים לא רצו לקבל את התורה, נכון? ישמעאלים אמרו מה כתוב בה... האדומים אמרו לא תרצח, אבל נאמר עליהם על חרבך תחיה, ועל הישמעאלים נאמר ידו בכל ויד כל בו, אבל נאמר עליהם אז ברור שהם לא יקבלו, נכון?
הרב: לא, לא נכון,
ש. אז מה קורה פה?
הרב: אני אגיד לך מה קורה פה, התורה ניתנה בשביל לתקן את הבן אדם, והאדם יכול להשתמש בחרב שנתברך עשיו בחרבו זה בשביל לשמור על עם ישראל, אז את אחיך תעבוד, אבל אם אתה משתמש בזה לדבר אחר
ש. והידים של הישמעאלים מה אמורים לעשות?
הרב: אצלהם זה לא יעזור שום דבר. אבל מכל מקום הנקודה היא ככה: כל דבר שרע בהם, אפילו אם זה מידה גרועה הם צריכים לתקן עפ"י התורה לכן דווקא אמרו להם לא תרצח ולא תגנוב, למה? שזה התיקון.
ש. זה נאמר בשביל לתקן, גם אם זה נראה חיצונית רע
הרב: בדיוק, בשביל להשתמש בזה רק לכיוון טוב.
ש. אם לגוי יש שבע מצוות, גוי מצווה בשבע מצוות בני נח והוא נקרא חסיד אומות העולם, אם הוא לא מקיים מצות כיבוד אב ואם הוא עדיין נחשב חסיד אומות העולם?
הרב: אני לא יודע להגיד לך אם הוא חסיד אומות העולם בענין זה או לא, צריך לכבד את אביו ואת אימו,
ש. אבל זה לא נכלל בשבע מצוות בני נח?
הרב: מה אמרתי? תקשיב עד הסוף, להגיד לך אם זה מאבד אותו עוד מהיותו חסיד אומות העולם שהוא מקיים שבע מצוות בני נח לא אמרתי, אריכות ימים לא יהיה לו מזה, אבל אין לו גם את המצוה של כיבוד אב ואם כמו שלנו
ש. רגע יש לו את המצוה הזאת או לא?
הרב: יש לו מצוה לכבד את אביו ואת אימו
ש. אבל זה לא נכלל בשבע מצוות
הרב: אז מה, יש דברים שלא נכללים, ויש עוד דברים שלא נכללים, אלה הם העיקריים ויש מצוות של בין אדם לחבירו שהם דברים פשוטים שלא צריך אפילו לפרט, זה דרך ארץ. דרך ארץ לפני שניתנה התורה היה דרך ארץ, דרך ארץ קדמה לתורה, חוץ משבע מצוות בני נח יש גם מושגים של דרך ארץ שהם עפ"י שכל ומחוייבים, אז לא צריך לפרט כל דבר ודבר, אבל אלה העיקריות שכתובות השבע מצוות בני נח.
ש. עוד דבר, אמונה במשיח למשל, לי נראה כאילו שלא יודע איך להסביר את זה
הרב: אתה מפחד פשוט לשאול שלא תסתבך אח"כ בשמים
ש. כן, שמירת הלשון
הרב: אז אני אגיד לך פשוט
ש. משיח זה נראה כאילו קומיקס שיש בן אדם אחד בא ומציל את כל העולם. אני מאמין בדבר כזה: אם כולנו נתאחד כולנו נתאחד אז כולנו כל אחד ואחד מאיתנו הוא משיח, אם כולנו, למה צריך בן אדם אחד? הבנת את הקטע שלי?
הרב: בטח הבנתי, זה בגלל שאתה מרגיש כבר כזה, אז לכן אתה חושב
ש. לא, לא, לא חס וחלילה לא, לא הבנת
הרב: מה חס וחלילה למה לא?
ש. אם כולנו נתאחד, אם כל אחד ואחד מאיתנו צדיק גמור אז למה צריך בן אדם אחד שיבוא, למה צריך מלך
הרב: הבנתי, הבנתי, אני לא יודע למה עשו בחירות עכשיו, כל אחד ואחד יכול להיות היה ראש ממשלה, בשביל מה צריכים את ביבי, וגם את משה רבינו מה צריך, כל אחד היה מתאחד וזה הכל, היו הולכים כל אחד לאן שהוא רוצה. חייב להיות מנהיג, בשביל מה היד שלך צריכה ראש והרגל צריכה ראש והבטן צריכה ראש? שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה, מי צריך את הראש? שהוא יעשה מה שהוא רוצה והיד תעשה מה שהיא רוצה
ש. אה, בעולם הזה בעולם שלנו חייב להיות, לא יכול להיות מצב שכל אחד מאיתנו
הרב: חייב להיות מלך שינהיג את כל
ש. ז"א שלא יכול להיות מצב כזה שכולנו כל אחד ואחד יהיה טהור מאה אחוז
הרב: בטח יכול, יכול להיות שמלאה הארץ
ש. אז למה צריך משיח?
הרב: צריך להיות ראש, "ומלאה הארץ דעה לה' כמים לים מכסים" ז"א כולם ידעו את ה' למקטנם ועד גדולם וכל אחד ואחד ישיג את ה', אבל חייב להיות ראש ויהיה סנהדרין ויהיה רבנים ויהיה הכל, הכל נשאר עולם כמנהגו נוהג, אבל צריך להיות ראש.
ש. אה הבנתי בסדר
הרב: היה דוד המלך - ראש, היה שלמה המלך - ראש, יבוא משיח יהיה ראש.
ש. אבל בתקופה הקרובה כאילו, בתקופה שלעתיד לבוא אני מבין שבתקופה של שלמה ודוד לא היה עדיין מאה אחוז, עדיין לא היה מאה אחוז, אבל כשיש מאה אחוז
הרב: לא, בזמן שלמה היה מאה אחוז,
ש. איש תחת גפנו ותחת תאנתו
הרב: היה על הכיפאק, כן, היה על הכיפאק
ש. אז היה מאה אחוז שמה, כולם היו צדיקים?
הרב: היה הרוב הרוב
ש. אה, אתה רואה הרוב, אז לא מאה אחוז
הרב: מה אתה רוצה, אתה תופס אותי כאילו על הזה, מה יש? מה קרה?
ש. באחרית הימים
הרב: מה קרה? אם היה מאה אחוז אז היו נגאלים אז
ש. זהו, כשתבוא הגאולה מה זה גאולה? האחדות שכולנו מתאחדים שיש שלום, שלום זה שלמות, שכולנו שלמים
הרב: זה אחד הדברים, אי אפשר בדקדוק לשנות את המציאות, דקדוק זה יפה אבל המציאות היא גם. כתוב שיבוא משיח עד כי יבוא שילה, שילה זה משיח.
ש. עכשיו בקשר לילית
הרב: לא לדבר עליה בכיף
ש. אומרים שאדם הראשון היה אנדרוגינוס
הרב: נו, מדרשים, כן
ש. זכר ונקבה בגוף אחד, אבל כתוב אח"כ זאת הפעם עצם בשר מבשרי וגו', אז לילית היתה האשה הראשונה של האנדרוגינוס?
הרב: יש מדרשים חלוקים אם נבראו תאומים וניסר אותם ה' או שהוא היה ככה
ש. אבל לילית היתה
הרב: האם היה פנים ואחור, צריך לחבר את המדרשים בצורה מסודרת זה לא כל כך פשוט. נחלקו חכמים, צריך לסדר את זה שמה בתוך המדרש.
ש. עוד שתי שאלות, היתה פעם הרצאה היתה בחורה אחת באחת ההרצאות שלך הקודמות, בחורה אחת שאלה אותך על ילדים, על הילדים החרדים הדתיים שעושים כפיה כביכול,
הרב: שמי עושה כפיה?
ש. ההורים
הרב: ההורים עושים כפיה לחרדים
ש. לכאורה, לכאורה אני עדיין לא אומר את זה, אני שואל, היא לא שאלה את זה נכון כל כך, אני רוצה לתקן את השאלה שלך
הרב: בבקשה אתה שואל שאלה חדשה
ש. לא שאלה שלה אבל
הרב: היא לא נתנה לך רשות, תשאל את שלך
ש. אני שואל את זה ככה: פיאות חייבים להאריך?
הרב: פיאות?
ש. חייבים להאריך?
הרב: פיאות לא צריך בכלל, מה זה להאריך
ש. יפה, אז למה עושים את זה לילדים?
הרב: זה כתוב בתורה "ולא תקיפו פאת ראשכם"
ש. ילד, חייב במצוות?
הרב: כן.
ש. ילד עד גיל 13 חייב במצוות?
הרב: מצות חינוך כן.
ש. מצוה לקבל חינוך מההורים?
הרב: צריך לעשות לו ברית,
ש. בסדר זה כן
הרב: מה בסדר? מה בסדר? אם חותכים כבר אי אפשר לחזור מזה, שאלו אותו? שאלו אותו?
ש. אה
הרב: אה, זה אפשר אבל לגדל פאות לא. אה הבנתי בלורית אפשר קוקו זה
ש. לא חייבים אבל בן אדם מבוגרים אני יודע הרבה רבנים שאין להם פיאות
הרב: אדוני, הקב"ה מסר ביד ההורים את הילדים ואמר לחנך אותם עפ"י תורתו, זה הכל.
ש. חנוך לילד עפ"י דרכו
הרב: של ה', גם כי יזקין לא יסור ממנה. טנק יו שאלה אחרונה.
ש. איש מפי איש תקרב את הגאולה, האם איש מפי איש מקרב את הגאולה?
הרב: מה זה איש מפי איש?
ש. לא זה סתם אני אומר מישהו שאל אותי את זה איזה בחורצ'יק שהוא
הרב: אז שהוא יענה
ש. לא, אז אני שואל את השאלה שלו
הרב: אז מה הוא שואל?
ש. אמרו לאברהם אבינו דבר ציוה לאלף דור... מה הכוונה אלף דור?
הרב: מה אלף דור, אלף דור זה התורה שניתנה לאלף דור. תתקע"ה דורות היתה לפני ועוד 26 דורות עד מתן תורה ביחד אלף.
ש. אה, אלף דור האלף הקודמות
הרב: איווה איווה
ש. לא אחרי אברהם
הרב: לא לא לא
ש. אה
הרב: יופי, טנק יו ורי מטש
ש. אפשר רק ברכה לרפאל בן רעיה ודן חיימוב
הרב: ה' יזכה אותך לעלות בתורה וביראת שמים ותזכה לראות את משיח צדקנו במהרה בימינו אמן
אמן
הרב: תהיה בריא.
ש. כבוד הרב יש לי שאלה בקשר לקב"ה נותן לאדם ששומר תומ"צ ומקיים את התורה והכל ואדם שלא כל כך שומר ומאמין, אמנם תורה הוא לא שומר מצוות הוא לא מקיים אבל יש לו רק את האמונה, וזה הוא לא נותן לו כלום. ז"א מצד אחד רואים אנשים שזה שמקיים תומ"צ מקבל הכל וזה שלא שומר תומ"צ לא מקבל כלום ולא מסתכלים על זה שהוא יהודי ולא מסתכלים על זה שהוא מאמין לא מסתכלים על כלום, ומצוות הוא לא מקיים, למה?
הרב: אני שואל אותך שאלה, אם אתה היית אבא ויש לך שני ילדים, אחד שומע בקולך הכל עושה ואחד כמו עשו הכל עושה הפוך, מה אתה עושה איתם?
ש. לשניהם נותן
הרב: אותו דבר
ש. כן
הרב: הבנתי, אם יש לך אחד יורה על אנשים, עושה בלגנים, הולך מכות ועובר על עריות, והשני צדיק יושב תם ויושבים אהלים, מה אתה עושה?
ש. אותה מידה
הרב: אותו דבר, הקב"ה אמר לגרש אותו.
ש. למה?
הרב: למה? בשביל שלא יקלקל את זה שנשאר.
ש. אז הוא לא יהודי? מה זה לא בן אדם?
הרב: בטח הוא יהודי, הפוך אם הוא יהודי אז למה הוא לא יהודי? ישמעאלי מניח תפילין?
ש. לא.
הרב: למה?
ש. לא שייך אליו
הרב: לא שייך כי הוא לא יהודי, נכון? אז מי צריך להניח תפילין יהודי?
ש. יהודי
הרב: אז למה היהודי לא מניח תפילין כי הוא ישמעאלי?
ש. לא,
הרב: אז למה הוא לא מניח?
ש. לא רוצה להניח, לא בא לו
הרב: לא להניח, אז הוא כמו ישמעאלי בדיוק
ש. ומי שלא מניח תפילין הוא כמו גוי, אתה אומר שהוא כמו גוי?
הרב: ודאי, לא אני, התורה,
ש. התורה אומרת שהוא גוי?
הרב: התורה אומרת שמי שלא מניח תפילין הוא יותר גרוע מגוי. כן נו מה לעשות? מה לעשות. תגיד לחוק, אחד שומר על החוק ואחד מאמין בחוק והוא לא שומר כלום, לא משלם מס הכנסה לא ביטוח לאומי לא חשמל לא מים לא גז לא טלפון ונוסע רק באדום והוא אומר אני אוהב את המדינה אוהב את החוקים ואת השופטים אבל אני לא מקיים כלום, מה אני לא אזרח טוב.
ש. יקבל את העונש
הרב: אה למה? כולם שוים לפני החוק
ש. תראה אם אבא יש לו בן שהוא לא מקשיב לו ובן שכן מקשיב לו, ולבן שלא מקשיב לו לא נותן לו כלום ולבן שמקשיב לו נותן לו הכל,
הרב: אז מה רצית?
ש. זה מה שאתה אומר?
הרב: אז מה יעשה הטוב? יגיד למה אני צריך לעשות טוב אני אהיה רע
ש. רגע, לפי הקב"ה זה מה שאתה אומר כמו שאמרתי עכשיו?
הרב: כן כן בדיוק
ש. כן, לפי הדברים שלך אף בן מאף אבא לא מקבל שום דבר. גם אף בן לא עושה מה שאבא שלו אומר
הרב: לא, עושה עושה, יש אנשים שנכשלים קצת, שומעים לאבא אבל אבא אומר תביא תה והוא שכח להביא תה
ש. בסדר, אז כמה יהודים ומאמינים שומרים
הרב: לא, אחד שבאופן קבוע לא מניח תפילין לא שומר שבת זה אדם שפרק את העול של אביו שבשמים
ש. לא אמרתי מאמין שומר שבת
הרב: אמרתי לך מאמין
ש. תפילין לא בא לו לתקוע אותם בראש
הרב: עוד יותר גרוע, לא בא לו זה עוד יותר גרוע, זה מכיר ומורד, זה פושע אמיתי
ש. גם אותו דבר בן עם אבא, הוא יקשיב לו מה שהוא יעשה במאה אחוז
הרב: בודאי, אם לא שומע לאבא אומר לו אבא לא בא לי לשמוע לך, אל תפריע לי, אל תצלצל אלי, לא בא לי עליך, אני אוהב אותך תשאר שמה, אל תצלצל אל תפריע ואל תבקש.
ש. ואתה רואה שהאבא