אופקים - מעלת לימוד שבע דפי גמרא ביום
תאריך פרסום: 17.06.2012
אופקים 17-6-12 ערב טוב, בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירויח "ויקהל עליהם קרח את כל העדה אל פתח אהל מועד וירא כבוד ה' אל כל העדה". חייב אדם לבדוק לעיתים את המעשים שלו מהיכן מקורם ומה סיבת עשייתם סיבתם. הבדיקה כוללת זו חייבת להיות בכל מעשיו, בין במעשיו הטובים בין במעשיו הרעים. הבחינה הזאת תלמד אותו אם מעשיו נובעים מכח הכרה פנימית ואמיתית, או שהפעולות שלו נעשות בדרך הרגל מתוך חיקוי של אחרים, כיון שרואה את סביבתו פועלת כך הוא פועל. וכן במעשים הרעים צריך לבדוק את עצמו האם זה פנימי או חיקוי. וזה עיקר גדול כי ההכרה הפנימית היא מעיקר תכונות האדם, וכל שעושה רק מתוך רצון לחקות אחרים הוא לא מוגדר בגדר מדבר אלא בגדר בעל חי. בעל חי הוא כל הזמן מחקה את הבעל חי האחר, אדם הוא בעל אישיות פנימית, ולכן צריך לבדוק כל אדם מה הגדר שלו. מי שרואה בהמות ורוצה שכולם ילכו בדרך אחת, מנחה את הבהמה הראשונה בדרך הנכונה ולאחריה צועדות ממילא שאר הבהמות, אבל האדם המדבר פועל מחמת רצון פנימי, ולא תיעשה הבדיקה הנזכרת, אם תיעשה הבדיקה הנזכרת היינו מתמלאים בושה עמוקה כיון שהיינו מוצאים שכל המעשים הטובים אינם אלא חיקוי. ז"א, רוב האנשים שעושים את מעשיהם, בין בעסקי המצוות בין בכל דרך אחרת, בדרך כלל זה חיקוי. והנה באמת נעשה בדיקה פשוטה, לומדי תורה רבים הם יותר מלומדי המוסר ויראת שמים. ובעת שמוכיחים אחד מדוע אינך לומד תורה, אז הוא מתבייש במעשיו, אבל אם שואלים אותו למה התפילה שלו לא כראוי הוא לא מתבייש, הוא אומר כי רבים תפילתם אינה הוגנת. זאת ראיה שמעשיו הם חיקוי, כיון שרבים האנשים שלומדים תורה ולהיות בן תורה זה ענין חשוב ומקובל, הוא רוצה להסתפח בנחלתם, להיות חלק מלומדי התורה, אבל להיות מבעלי תפילה זה לא מסוג העבודה שמשבחים אותה במיוחד, גם אין הרבה כאלה, ממילא הוא לא עובד על זה. מה הוא כן עובד - הוא עובד על תורה, אז מה רואים שבעצם האדם נגרר אחרי הרבים ומושפע מהם, אבל בעצם זה חיקוי. לכך כיון שרבים לומדי התורה, שאיפתו לחקותם רבה יותר על הרצון לחקות יראי שמים. בענין הזה אפשר להתעורר מפרשת השבוע, אפילו דור המדבר דור דעה שהיו מקבלי התורה והתקרבו אל הקב"ה וראו ניסים ונפלאות עד אין סוף, מכל מקום נתפתו והלכו אחר עיניהם ולא הועילה להם חכמתם להנצל מן הפיתוי. אז דור דעה במדרגה הגבוהה ביותר למרות כל זאת, מה קרה איתם? התפתו והלכו אחר עיניהם וכל החכמה לא הועילה להם מפני הפיתוי. "ויקהל עליהם קרח את כל העדה" רש"י אומר, כל הלילה היה הולך אצל השבטים ופיתה אותם ואמר להם, כי סבורים אתם שעלי לבד אני מקפיד? איני מקפיד אלא בשביל כלכם, אלו באים ונוטלים כל הגדולות, לו המלכות ולאחיו הכהונה עד שנתפתו כולם. קרח הולך ומפתה את כל הראשי סנהדראות, ומביא אותם למצב שאומר להם רבותי, משה רבינו מחלק פה את כל הגדולות, לעצמו הוא לוקח את המלוכה, לאחיו הוא נותן את הכהונה, ובסוף כולם מתפתים והולכים אחריו. כל העדה התפתתה והסכימה לדברי קורח, כמו שכתוב "הבדלו מתוך העדה הזאת ואכלה אותם כרגע". אז רואים הבדלו מתוך העדה הזאת ואכלה אותם כרגע, לולא תפילת משה רבינו ע"ה ואהרן הכהן היו כל כלל ישראל נאבדים. רואים מכאן עד כמה חמורה מידת ההתפתות שיש באדם, שמסוגל בלילה אחד ללכת אחר שיחה נאה ולכפור במשה רבינו ובקב"ה. משה שמוציא אותם ממצרים, עושה את כל האותות מציל אותם מהשעבוד, קורע להם את הים, נותן להם מן, נותן מים, מסדר את הכל, פתאום בא אחד, בדברי פיתוי וחלקלקות, בדברי לצון מצליח לפתות את כולם להאמין לו שהוא דואג להם, ולא דואג לעצמו, וכולם נופלים בבור העמוק שלו ומתפתים. על זה אומר המדרש "אוי לרשע ואוי לשכנו". דתן ואבירם מתוך שהיו סמוכים אצל קורח התפתו אחרי קרח, ושבט יהודה שהיו סמוכים למשה רבינו לא התפתו, ז"א אוי לרשע ואוי לשכנו כי קל לאדם להתפתות אחרי הסביבה. רואים מכאן כמה יש כח לשכנים להשפיע על האדם, כל זה מחמת הרצון להדבק ולהדמות לשכנים. כתוב שיודעים רשעים שדרכם למיתה, כל הרשעים מאמינים בעולם הבא, אפילו אומות העולם מאמינים בהשארת הנפש, ורק מתנהגים ברשעות מפני שמתבוננים באחרים ועושים כפי שכולם עושים. "ויתערבו בגויים וילמדו מעשיהם הרעים", ז"א ההתערבות בקרב הגויים מביאה אותם ללמוד מהמעשים הרעים שלהם. מי שזוכר את ההרצאות הראשונות שלי לפני שלשים שנה, אמרתי היום החזרה בתשובה זה עדיין אאוט, אבל יגיע היום שהחזרה בתשובה יהיה אין וכולם יכנסו לתשובה, ב"ה מאז עברו שלשים שנה, יש היום למעלה ממיליון וחצי חוזרים בתשובה. ז"א, זה השפעה של הסביבה. אם יש יותר יהודים שמתקרבים סוחפים איתם, אם יש כאלה שפורשים סוחפים איתם. ז"א אם אדם רוצה להיות בחברה טובה הוא צריך להתחבר לאלה שהוא רוצה להיות כדוגמתם, ולכן הוא צריך לברוח מחברה שאינה טובה, אחרת ודאי שהוא יגרר. כי הולך את חכמים יחכם ורואה כסילים ירוע, זה אומר שלמה המלך החכם מכל אדם, אין ברירה, אדם רוב רובו הוא מפותה והוא נתון להשפעה של אחרים. לכן כל אדם צריך להזהר, אם הוא אדם חלש, לא להתחבר ללא טובים כי הוא יגרר אחריהם עד בלי די. מובא בגמרא מעשה, באדם אחד שרכב על סוס בשבת, והביאוהו לבית דין וסקלוהו באבנים, לא מפני שהוא ראוי לכך אלא שהשעה צריכה לכך. אף על גב שהאיסור לרכב על סוס בשבת הוא רק מדרבנן שמא יקצור זמורה, מכל מקום חייבו אותו חכמים סקילה כיון שראו שהדור פרוץ בכך, וחששו שמא ימשכו רבים אחריו לכן דנו אותו בעונש החמור של מיתה. ז"א, אם הדור כבר פרוץ במשהו העונשים מתחלפים והופכים להיות עונשים יותר חמורים. זה כמו שאומר הרב לאפיאן זצ"ל, כשיש עוצר אז התנאים משתנים, אם אומרים עוצר מי שמוציא את הראש יורים בו, אפילו שאין מלחמה, אפילו שלא אוחזים בנשק, מרגע שהודיעו עוצר הכל משתנה. אם מזלזלים בשבת והרבה מזלזלים בשבת, אם מזלזלים במוקצה שזה דרבנן, זה יכול להיות עם עונש חמור ממש כמו חילול שבת. ז"א, פה שאחד פורץ גדר ורבים כבר מתחילים לפרוץ, אם לא עוצרים את הסחף זה עלול למשוך את כלם אחריו. לכן ראו בית דין לסקול אותו בעונש החמור של מיתה. רואים מכאן שגודל החיקוי הנמצא באדם כשרואה רשע רוכב על סוס ולא נענש ילמדו אחריו ממעשיו. ראש העין עשרות שנים היתה שומרת תורה ומצוות, אף אחד לא חילל שבת לא נסע בפרהסיא. היה שמה חכם אחד, קוראים לו הרב חמדי שיחיה לחיים טובים ארוכים, שרכב ראשון שנסע בשבת, הוא שכב באמצע הכביש, אמר לו אם אתה רוצה לנסוע בשבת עלי, והוא הצליח למנוע את החילול שבת אבל לא לאורך זמן, מרגע שהתחילו כבר לנסוע כמה היום היא שוקקת תנועה, ויש שם גם שכונות חילוניות והכל, בזכות יגאל יוסף ראש העיר שדאג להטמיע אותה בחילוניות בשיקוליו האישיים. אז ז"א, אדם צריך להבין דבר אחד, יש פיתוי גדול ויש חיקוי גדול ומעטים האנשים שהם עובדים את הבורא בגלל פנימיותם, בגלל שהם למדו הרבה ספרי מוסר מעבר להלכה, כדי לקיים את התורה כראוי וכרצון הבורא יתברך. רובם מחקים בעצם, מה שנקרא מצות אנשים מלומדה. לכן התפילות נראות ככה, נטילת ידים נראה ככה, ברכת המזון נראה ככה וכן הלאה הרבה מן המצוות הם מצות אנשים מלומדה, ועל כן נאמר "הנני יוסיף להפליא את העם הזה הפלא ופלא, שה' אומר שהוא יעניש את עם ישראל על זה מאד מאד כיון שהקב"ה לא רצה עם של קופים שמחקים אחד את השני, יש מספיק קופים לפי דרווין, העם היהודי לא של קופים, זה בני אדם חשובים בנים של הקב"ה שצריכים לעשות את המצוות מתוך הכרה ופנימיות. אמרו חכמים במדרש, אם ראית דור שנתרשלו ידיהם מן התורה עמוד והתחזק ואתה נוטל שכר כנגד כולם. כיון שהרפיון גובר, אז כל חיזוק של יחיד גורם חיזוק גם לאחרים. לכן שכרו רב לאין שיעור, כל זה מחמת כח הפיתוי שנמצא באדם, וכן לענין לימוד המוסר לפעמים נחלש מאד אצל בני האדם ולא עוזרים המאמצים להשפיע על בני אדם ללמוד מוסר, אבל אם אחד מהיחידים מתחזק בזה אז ודאי שהוא יכול לגרור עוד אחד ועוד אחד, ובשעה שרבים יתאספו כך יתעסקו יותר ויותר והשפעת הרבים תהיה נחלת הכל. אדם צריך לעבוד על עצמו תמיד שהוא לא פתי שמפתה אחרים אפילו בדברים טובים, אם הם לא נעשים כראוי. זה לא מספיק ללבוש בגדים של שומר תורה ומצוות אלא צריך להיות גם שומר תורה ומצוות ממש. אז לכן כל אחד צריך לבדוק את עצמו מה מצבו. לדוגמא, אם יסתכלו אלה שעוסקים בתורה יראו בשעה שעוזבים בבין הזמנים את הישיבה התורה שלהם והתפילה נחלשת. מדוע? משום שמחקים את האחרים שנמצאים גם כן בחופש ואז בימי הפגרה משתנה דפוס הלימוד והתפילה. כל מי שיוסיף מחשבה והתבוננות להשיג הכרה פנימית השכר שלו רב לאין שיעור ואפילו במדרגה קלה יתכן שיגיע למדרגות עליונות ונעלות. ראינו במדרש שאון בן פלת - אשתו הצילה אותו ואמרה לו, אם אהרן כהן גדול אתה תלמיד, אם קורח כהן גדול אתה תלמיד, אז מה אכפת לך להכנס למחלוקת? למה אתה צריך להיות צד בכלל במחלוקת, תשאר פה, תן להם להסתדר וזהו. אתה לא תכריע במחלוקת רק תהיה צד וכל מי שהוא צד במחלוקת יענש. כמו שבסוף קורח ועדתו נשרפו ונבלעו, אבל הוא ניצל, בזכות אשתו החכמה. כיצד היא עזרה לו? ישבה בפתח הבית, פרעה את ראשה, אנשי קרח שבאו לקרוא לו לא יכלו להכנס כיון שהם ראו אשה גלוית ראש לא התקרבו, ואז ממילא המחשבה הפשוטה שלה מה שהיא עשתה כדי למנוע אותם, כדי שלא יעוררו אותו ויקחו אותו איתם והוא יתפתה ללכת אחריהם הצילה אותו מאבדון. כך יכול כל אדם להתעורר מדברים פשוטים, וכל הענינים יכול לזכות להגיע לתכלית. אז אני רוצה לומר לכם יהודים יקרים, שאני השתדלתי מאד מאד לעשות איזה רעיון גדול שקיבלתי עליו הסכמה גדולה מןה רבנים ואני תיכף אגיד לכם במה מדובר, אבל אני אראה לכם עד כמה אדם יכול להתפתות ולהיות פתי. תשמעו כמה עצות של שועל, מעשה בשועל שמצא את הכרם פתוח, נכנס לכרם ואכל בכל פה, לפתע נחרד, בעל הכרם הגיע עם כל משפחתו, אם ימצאוהו יהרגוהו ויפשטו את פרוותו. מה עשה? רבץ לארץ ושם עצמו כמת, הילדים הקטנים גילוהו וצווחו בגיל, ענדו לראשו מטפחת, הנעילוהו בנעליהם הקטנות עד שאביהם התערב ואמר, קחוהו והניחוהו מחוץ לכרם לבל תבאש נבלתו. נשאוהו הילדים החוצה, ולתדהמתם פקח השועל את עיניו, התנער וברח. ברח השועל והנה אריה לקראתו ועיניו נוצצות למראה הארוחה. אמר השועל, אדוני המלך, אני מהווה ארוחה דלה, אך אם תטרפני תפסיד רבות, ראה נא את הנעליים הפעוטות שלרגלי, אומנות חדשה למדתי, להתקין נעליים לרגלי החיות, ואם תשאירני בחיים אתקין לך זוג נעליים נפלאות ורגליך לא ינגפו בקוצים ובברקנים, ולא באבנים ובצרורות. נשאה ההצעה חן בעיני האריה, אמר לו השועל, השג לי כמה רצועות עור ואתקין לך נעליים לתפארת. חכה כאן, אמר האריה, כעבור שעה קלה חזר, בטנו שבעה ובידו עור של גמל. פשוט את רגליך, אמר השועל ואקח ממך מידה, פשט הארי את רגליו והשועל נטל את העור וכפת בו את רגלי הארי הדק היטב. צחק השועל ואמר, מזה זמן רב מתאווה אני לטעום בשר של אריה וכעת הגיעה ההזדמנות. האריה חסר אונים כבול ועקוד, נהם בחרון אף, חכה חכה, רק אשתחרר אנקום את נקמתי, אבל השועל קיפץ עליו וקרא, באיזה חלק אתחיל לנגוס? באחת הקפיצות הוא לא נשמר וזנבו הגיע ללוע הארי, נגס בו הארי וקטם את זנבו. צרח השועל ולפתע שמע קול אריה קרב, בא נבהל וברח. נמלט על נפשו. ידע עתה ישוחרר הארי ויחפש אותו וימצא אותו בנקל כיון שיש לו סימן היכר - זנב קטום. כינס השועל את אחיו ואמר להם, אחי השועלים, מציאה מצאתי, מעבר לאופק עוגנת אניה ובעליה מחלק בשר ודגים לכל דכפין, בואו אחרי ונאכל כאוות נפשנו. התלהבו השועלים, אמר להם הביאו כדים עמכם ונמלא אותם בשר, איך ישאו את הכדים וכפותיהם חייבות לשחות במים? נתן להם עצה, קשרו את הכדים לזנב, עשו כן, קפץ למים וקפצו כולם אחריו, החלו לשחות והכדים התמלאו במים ומשכום למצולות, זעקו אנו טובעים, אמר להם מהרו, יחתוך כל אחד בשיניו את זנבו של השוחה לפניו. כך עשו והודו לו על העצה המחוכמת. השועל שמח, מעתה כולם קצוצי זנבות והארי לא יוכל עוד למצאו. אכן, זו היתה גם עצת קורח, הוא עצמו נגרר אחרי הפגיעה המדומה בו, אבל איך משך אחריו את האחרים? הבטיח גם להם סירים של בשר, הבטיח להם משרות וחשב, אני כשלעצמי לא אוכל למרוד, אבל אם אגרור אחרי את כולם לא תוכל לפגוע בהם הקפדת משה רבינו ולא יפגעו מחמת אף ה', אבל לא ידע את הפתגם העתיק שבגיהינום יש מקום לכולם. אז רואים שלא תמיד מי שמפתה אותנו ומושך אותנו מתכוון לטובתנו, אלא הוא מתכוון שהוא לא יהיה בגיהינום לבד, לכן הוא דואג שגם אתה תבוא ותיהנה, גם אתה בא בא בא תיהנה, בא תראה איזה יופי, וככה הוא מושך אותך החוצה והאדם הוא פתי ומתפתה אחרי השועלים ונופל ברשתם. יהודים יקרים, בואו נראה אם אתם תתפתו עכשיו ללכת בדרך הישר שגדולי ישראל אומרים שזו דרך טובה, צריך לנצל את הכח של הפיתוי לכיוון הנכון, לא כמו אדם שהתפתה אחר חוה ואכל ממה שאסור, אלא להתפתות אחר אשתו, כמו און בן פלת ששמע לאשתו וניצל מהפיתוי של קרח ועדתו. אז בואו תשמעו איך אנחנו יכולים לגזול כל יום שעה אחת מהיצר הרע, מהשועל הוותיק, שלא יביאו אותנו למצבים כאלה שנצטרך להנצל ע"י זה שנאבד איזה חלק מהגוף כמו הזנב של השועלים, אז עלה רעיון בדעתי, והבאתי אותו בפני הגדולים וב"ה שמחו על הרעיון ואימצו אותו. הרעיון הוא כך, החפץ חיים זצוק"ל אומר, שכל אדם שמגיע לעולם האמת אשריו אם הוא מגיע ותלמודו בידו. מה פירוש? אדם למד מסכת אחת בחייו - יגיע לעולם האמת ילמדו אותו רק מסכת אחת, מה שהוא למד. לנצח הוא ילמד רק אחת. למד שתיים - שתיים, למד בדילוג ילמדו אותו את הדילוג. מה שבינתיים לא ילמדו אותו. אומר החפץ חיים, שאדם יגרוס את כל הגמרא קודם כל, כדי שאם חלילה יפטר ועוד לא הספיק ללמוד את כל הגמרא כראוי, אז לפחות ילמדו אותו את כל התורה כולה למעלה. ז"א, אם אדם סיים את הש"ס, כשיגיע לעולם האמת ילמדו אותו את כל התורה. יש גמרא על זה, בעבודה זרה י"ט, כתוב, ליגרס איניש ואף על גב דמשכח ואף על גב דלא ידע מאי קאמר - אדם יגרוס, יגרוס פירושו של דבר זה לא לומד בעיון, אלא גורס בקריאה מבין מה שמבין ומה שלא מבין ממשיך, לגרוס ואפילו שהוא שוכח, ואפילו שהוא לא יודע מה שהוא אומר, כמו שאמר דוד "גרסה לתאוה נפשי", אומר רש"י שמרוב אהבה של דוד לתורה הוא היה גורס, גורס זה גריסים, פירושו של דבר זה לא טחון אלא שבור לכמה חלקים, היה גורס מרוב התאוה שלו לתורה. אז אמרנו, אם אדם לומד כל יום שעה, שבעה דפים גמרא בגריסה, תוך שנה הוא מסיים את הש"ס, ואז שהוא יוצא מן העולם כל התורה תבואר לו למעלה. זו העצה של החפץ חיים. טוב, פתחנו ספרים, וראינו שכך אומר גם רבינו בחיי והחיד"א והבן איש חי ורבי נחמן מברסלב ועוד, שאומרים שגם על עצם הגריסה ודאי שמי שלא יודע עדיין ללמוד זה טוב מאד, ומי שיודע ללמוד אחרי שהוא גומר בכולל את הלימודים שלו העיוניים, בשעות הפנאי שלו ירביץ שבעה דפים ביום ויסיים את הש"ס בשנה. הלכתי להרב קנייבסקי, שאלתי אותו את הרעיון הזה לבעלי תשובה, אני אראה לכם תיכף את הסרט מה הוא אמר לי, ושאלתי גם את הרב שטיינמן, אז אני מקריא לכם מה נאמר. כשנכנסתי לרב קניבסקי, אמרתי לו שלום כבוד הרב, שלום עליכם, מה שלום הרב, אז הוא אמר לי מה שלומכם, אמרתי לו ב"ה הרב, אני עושה עכשיו מבצע לכל הבעלי תשובה ללמוד שבעה דפים גמרא כל יום בגרסא בשביל לגמור את הש"ס במשך שנה, כי יש אנשים שמפחדים לפתוח בכלל אפילו גמרא, והחפץ חיים אמר שמי שלא למד מלמדים אותו רק מה שהוא קרא ומה שהוא למד, אבל אם יהיה חסר לו לא ילמדו אותו, לכן הוא ממליץ שללמוד גרסא, אומר הרב קניבסקי נכון, אז אני אומר ללמוד לפחות פעם את הש"ס והוא חוזר ואומר נכון. אמרתי לו ואח"כ לחזור וללמוד בעיון, אז אני רציתי ברכה שהרב ימליץ על זה, אז הוא אומר ברכה והצלחה וכל טוב. עניתי אמן והוא אמר דבר טוב, החפץ חיים אמר כך. אז אפשר לפרסם את זה ברבים, שאלתי? כן כן ענה לי. יופי יישר כח הרב, כל טוב לרב. והרב אומר לי שיהיה בהצלחה. עניתי אמן, ובישרתי אותו שיש כבר יותר ממאה, היום כבר יותר ממאתיים שקיבלו על עצמם תוך יומיים שלשה ללמוד את הש"ס תוך שנה, אז הרב קניבסקי אומר טוב מאד בחיוך רחב ומאושר. זה הרב קניבסקי. וגם כן שאלנו לגבי הרב שטינמן, אז הרב שטינמן אמר ככה, שתי תשובות, לבעלי תשובה הוא היה מאושר ואמר זייער גוט, - טוב מאד, ומה לגבי אברכים אחרי שעות הכולל בשעות הפנאי, אמר זייער גוט - טוב מאד. ז"א, שניהם מאמצים את הרעיון וזה יתפרסם בגנזי הקרוב. אני רוצה להראות לכם לרגע את הכניסה שלי לרב קניבסקי במו עיניכם. הרב קניבסקי: נכון הרב: ואח"כ לחזור וללמוד בעיון. אז אני רציתי ברכה, ושהרב ימליץ על זה. הרב קניבסקי: ברכה והצלחה בכל טוב, הרב אמנון: אמן הרב קניבסקי: דבר טוב, החפץ חיים אמר כך. הרב אמנון: נכון, אז אפשר לפרסם את זה ברבים הרב קניבסקי: כן כן. הרב אמנון: יופי, יישר כח הרב. כל טוב הרב, הרב קניבסקי: שיהיה והצלחה הרב אמנון: יש כבר יותר ממאה איש שקיבלו על עצמם תוך יומיים שלשה הרב קניבסקי: טוב מאד הרב אמנון: ב"ה הרב. כל טוב. כן, זה היה הרב קניבסקי. ועכשיו אני אקריא לכם מתוך שיחות ספר שיחות של רבי נחמן מברסלב באות ע"ו. שמעתי בשמו מכבר שסיפר שלמד כל הארבעה שולחן ערוך שלש פעמים. פעם אחת כפשוטו, פעם שני למד וגמר אותם והיה יודע בכל דין ודין מארבעת שולחן ערוך את השורש שלו בגמרא פירוש רש"י ותוספות, ופעם שלישית למד וגמר אותם וזכה לידע בכל דין ודין סוד הכוונה של הדין, מפני מה הדין כך על פי סוד. וכפי הנשמע כל זה היה בימי נעוריו כי אחר כך חזר וגמר אותם עוד כמה פעמים. דרכו היה תמיד שהיה לומד הרבה הרבה כל ימיו עד הסוף, אפילו בעת שהיה חולה כבד בסוף ימיו, ואף על פי שהיה עליו טרחא דציבורא היה עוסק הרבה עמנו ועם כל אנשיו לקרבם לעבודת ה', וליתן לנו עצות בכל עסקנו. גם מוחו היה משוטט תמיד בהשגות גבוהות ונוראות תמיד, אעפ"כ היה עוסק בלימוד התורה בפשיטות בכל יום ויום, ולא היה טרוד כלל רק תמיד היה בישוב הדעת, ובענין זה היה חידוש נפלא, ואי אפשר לספר מזה כלל, ומחמת זה היה לו פנאי על כל דבר ותמיד היה לימודו במהירות גדול מאד. והיה לומד כמה דפים, פוסק בשעה אחת עם כל הפירושים כולם שהסביר בארבעה שולחן ערוך הנדפסים בדף גדול שהם הטורי זהב ובאר אברהם ובאר הגולה ופרי חדש ועטרת זקנים, וכיוצא בהם בשאר החלקים. וספר שבעת שהעולם מכינים ע צמם להתפלל בבוקר בעת שמתחילים להתקבץ עד שמתחילים להתפלל, באותה שעה היה לומד ארבע דפים פוסק, וכן כל מה שלמד גמרא או פוסק, הכוונה פוסקים כן, וכיוצא, הכל היה במהירות גדול מאד. דרך אגב, הרב פיינשטיין גמר את הש"ס בפתיחת ההיכל, עד שהיו תמיד כל פעם פותחים את ההיכל היה לומד קצת, כל פעם שפותחים את ההיכל שני חמישי שבת יום טוב, היה לומד עוד קצת עד שסיים ש"ס מפתיחת ההיכל. והיה הרב בענגיס, ראובן בענגיס אב"ד של העדה החרדית בירושלים, סיים את הש"ס 101 פעם, פעם אחת הוא עשה ארוע גדול מאד שהוא קרא לזה סיום של חמש דקות, שהוא ניצל כל פעם שהיה לו פנאי של חמש דקות באיזה מקום שהיה צריך להתעכב והיה לומד ש"ס כסדר וסיים את כל הש"ס בחמש דקות מיותרות כאלה שצריכים לעמוד באיזשהו מקום ואי אפשר יותר מהזמן הזה ללמוד. גם את זה הוא ניצל וסיים ש"ס שלם. וסיפר עמנו הרבה בענין זה שטוב ללמוד במהירות ובלי לדקדק הרבה בלימודו, רק ללמוד בפשיטות בזריזות ומבלי לבלבל דעתו הרבה בשעת לימודו מענין לענין, רק יראה להבין הדבר בפשיטות במקומו. ואם לפעמים אינו יכול להבין דבר אחד, אל יעמוד הרבה שם ויניח אותו הענין וילמד יותר להלן. ועל פי הרוב ידע אח"כ ממילא מה שלא היה מבין בתחילה, כשילמד כסדר בזריזות להלן יותר. ואמר, שאין צריכים בלימוד רק האמירה לבד, לומר הדברים כסדר וממילא יבין. ולא יבלבל דעתו בתחילת לימודו, שירצה להבין תיכף ומחמת זה יקשה לו הרבה, תיכף ולא יבין כלל, רק יכניס מוחו בלימוד ויאמר כסדר בזריזות וממילא יבין. ואם לא יבין תיכף יבין אח"כ, ואם ישארו איזה דברים שאעפ"כ לא יוכל לעמוד על כוונתו מה בכך, כי מעלת ריבוי הלימוד עולה על הכל, וכמו שאמרו ז"ל, לגמור והדר ליסבר ואף על גב דלא ידע מאי קאמר, גרסה נפשי לתאוה, גרסה לתאוה נפשי כי על ידי ריבוי הלימוד, שילמד במהירות ויזכה ללמוד הרבה, עי"ז יזכה לעבור כמה פעמים את אלו הספרים שלומד, לגמרם ולחזור ולהתחיל לגמרם פעם אחרת, פעם אחר פעם, ועל ידי זה ממילא יבין בפעם השני והשלישי כל מה שלא היה מבין בתחילה, כל מה שאפשר להבין ולעמוד על דבריהם, ודיבר הרבה מאד בענין זה, ואי אפשר לבאר דברים אלו בכתב היטב, אבל באמת הוא דרך עצה טובה מאד בענין הלימוד כי עי"ז יכולים לזכות הרבה מאד לגמור ללמוד כמה וכמה ספרים, וגם יזכה להבין הדברים יותר, מאשר היה לומד בדקדוק גדול כי זה מבלבל מאד מן הלימוד, וכמה בני אדם פסקו מלימודם לגמרי ע"י ריבוי הדקדוקים שלהם, ומאומה לא נשאר בידם. אבל כשירגיל עצמו ללמוד במהירות כנזכר לעיל בלי דקדוקים הרבה התורה תתקיים בידו ויזכה ללמוד הרבה מאד גמרא ופוסקים כולם ותנ"ך ומדרשים וספרי הזוהר והקבלה ושאר ספרים כולם. וכך מבאר שיחתו של רבינו ז"ל שטוב בכל הספרים של התורה הקדושה. פעם אחת, חשב רבינו ז"ל מה שאדם צריך ללמוד בכל יום, עד שאין היום מספיק, דהיינו לגמור בכל שנה ש"ס עם הרי"ף והרא"ש, וארבעה שו"ע הגדולים, וכל המדרשים כולם וכל ספרי הזוהר ותיקונים וזוהר חדש וכל ספרי קבלה מהארי ז"ל, שמעתם מה אפשר להספיק? בשנה. גם צריכים ללמוד איזה שיעור ביום בקצת עיון, ועוד חשב הרבה דברים, גם צריכים לומר תהילים בכל יום ותחינות ובקשות הרבה הרבה, ואז סיפר הרבה מענין זה שצריכים ללמוד במהירות גדול ובזריזות ומבלי לבלבל דעתו בדקדוקים מענין לענין, והדברים הללו הם בדוקים ומנוסים. גם לא היה מצוה לחזור תיכף על לימודו, רק רצונו היה תמיד ללמוד הספר הפוסק שלומד כסדר מראשו לסופו בזריזות, ואח"כ יתחיל פעם שני ויגמור אותו כולו, וכן פעם אחר פעם. גם אמר, לבל יהיה נבהל מזה שהזהיר שצריך ללמוד כל כך בכל יום, גם אינו זוכה ללמוד בכל יום אעפ"כ הוא יכול להיות איש כשר באמת. וגם כבר סיפר בזה שיכולים להיות איש כשר אפילו אם אינו יכול ללמוד כלל, ואפילו צדיק יכולים להיות אע"פ שאינו למדן כלל, רק בעל השגה לא יכולים להיות כי אם כשהוא למדן בגמרא פירוש רש"י ותוספות, אבל איש כשר וצדיק גמור יכולים לזכות, אפילו מי שהוא איש פשוט לגמרי, ולא עליך המלאכה לגמור ואין אתה בן חורין להבטל ממנה. ז"א, שיטתו היתה לגרוס וללמוד וללמוד וללמוד ולחזור הלוך חזור, וללמוד גם בעיון אבל לא להתעכב כי לא מספיקים הרבה וגם לא מקיפים הרבה, וכשמגיעים לעולם האמת גם שואלים כל אחד, מקרא קנית, מקרא קנית, משנה שנית, וככה עוברים איתו על הכל, אז אם אדם לפחות עובר על זה פעם אחת בימי חייו ילמדו אותו את הכל. ב"ה, רק התחלנו עם המבצע כבר יותר ממאתיים איש קיבלו על עצמם לסיים סה"כ בשעה שבעה דפים בגריסה כל יום ובשנה מסיימים את הש"ס, אבל כשיגיע לעולם האמת אדם ילמדו אותו את כל התורה כולה. יותר מזה, אומר החפץ חיים, שאם בן אדם חי בזמן שכרגע מתגלה מלך המשיח, אתם יודעים מה קורה? מה שיש בידך תפוס ממה שלמדת רק זה ילמדו אותך, כל מה שלא הספקת - לא ילמדו אותך לעולם. ז"א, אם אנחנו מצפים שיבוא מלך המשיח בכל יום, אז אנחנו בבעיה ממנו קצת, אבל העצה הזו שללמוד בגריסה ולסיים ש"ס בשנה זה כל בן אדם יכול, הבן אדם שלא תפס גמרא מימיו, מימיו! יכול לקרוא, לקרוא בגרסה אפילו שלא מבין, כתוב ואף על גב דלא ידע מאי קאמר - לא יודע כלום, ואפילו אומר לא נכון כמו שכתוב "ודגלו עלי אהבה" אל תקרי ודגלו אלא ודילוגו, אפילו מי שהוא בעל תשובה לדוגמא והוא לא יודע להתפלל והוא לוקח את הסידור וקורא גם חורף וקיץ והוראות והכל עם התפילה והכל, דילוגו עלי אהבה, אומר הקב"ה, אין חביב לפני כאותו אחד שמשבר את שיניו, כמו שאומרים, על מנת לקרוא ולהתפלל לפני או ללמוד. אז זה עצה שנתברכה עכשיו ע"י גדולי דורנו, וזה הזדמנות נפלאה שכל אחד יכנס לתוך המהלך הזה, ויש פה אברכים שגם באו איתי ממרכז הארץ והם גם כן יתנו טפסים לכל מי שמעוניין, ומי שירצה ללמוד בשיעור כזה שיגרסו את זה, או ירצה ללמוד באתר שופר, אנחנו נעשה את זה שמישהו יגרוס נכון את הכל ויוכלו ללמוד איתו אני מקוה שבימים הקרובים כבר נתחיל, ומי שירצה ללמוד בחברותא אנחנו מתכוונים ומקוים שיהיו כאלה שיהיו מהציבור שיהיו מוכנים לגרוס עם בעל תשובה או עם אחרים לגרוס איתם את הדבר הזה ולזכות בשכר הגדול הזה. אז רק שתדעו נפתח כבר כולל כזה, קוראים לו שבע ביום היללתיך, על שבעה דפים של גמרא בגריסה ואנחנו מצפים שיהיו עוד כאלה מעבר לשעות הכולל שישבו ויגרסו במשך שעה שבעה דפים ויקיפו את כל הש"ס תוך שנה. אני רוצה לברך את אלה שמוכנים לקבל על עצמם את המבצע הנהדר הזה, מי יהיו הראשונים שרוצים לקבל על עצמם שבעה דפים. הנה היהודי הראשון אשריך ואשרי חלקך, תרים את היד, הנה השני, אשריך שתזכה ללמוד תורה בעיון גם, הנה השלישי אשריך, הרביעי, ברוך תהיה לה', חמישי אשריכם ישראל, הנה השישי, השביעי, ישתבח הבורא, תרימו את הידיים עוד פעם שנראה אתכם עוד פעם, הנה עוד יהודי שמיני, גם כן בעזרת ה', תשיעי ועשירי פה בצד, תבורכו מפי עליון, איזה שמחה בשמים לקב"ה, סיום ש"ס שעה אחת כל יום גריסה בקריאה, אפילו שלא מבין זוכה האדם שילמדו אותו את כל התורה כולה. אף אדם לא יוכל להגיד בעולם האמת לא זכיתי ללמוד, לא ידעתי ללמוד, הנה אמרו לך שאם תקרא רק ואפילו שלא תבין, תקבל שכר כמי שסיים את הש"ס ילמדו אותך הכל למעלה, למה שלא תעשה זאת, שעה מהחיים להשקיע בזה זה מינימום הנדרש. מי עוד רוצה להצטרף להיות ממסיימי הש"ס, הנה 11, אשריך ואשרי חלקך. תרשמו בטפסים. מי עוד רוצה לזכות רבותי, גם חברותות מי שרוצה ללמוד מי שרוצה ללכת לישיבה, מי שרוצה לבקר שישי שבת בישיבה, כל מי שמעוניין האברכים יעזרו תמלאו טפסים. רבותי, זה מעט מאד, זה הרבה אבל מעט מאד, באופקים רק 11 מוכנים לסיים ש"ס זה קצת בושה. בשמים מסתכלים עליכם, מי לקח את ההזדמנות לסיים את הש"ס בברכת הרבנים הגדולים הרב קניבסקי והרב שטינמן. יהיה לכם ברכה במעשי ידיכם וסיעתא דשמיא, רק תחשבו, כל המזכיר את שמותם של התנאים והאמוראים בגמרא שפתותיהם דובבות בקבר והם ודאי יחזירו לו טובה על זה. אז כל אחד יכול לזכות בזה. מי עוד רוצה לקבל על עצמו שעה אחת ביום שבעה דפים קריאה בגריסה להתקדם מברכות עד הסוף ולסיים ש"ס בשנה. עוד יהודים שרוצים. כל אלה שממלאים את הטפסים יקבלו ברכה מיוחדת. כן רבותי, עוד מי שירצה, אני לא מבין את האברכים, איך אברכים לא לוקחים, בשבילם זה קל מאד בשינון של החומר בהיקפים, הנה 13 אשריך, כל אחד צריך, הנה 14, תבורך, זכויות גדולות לעם ישראל ולכם. כל התנאים והאמוראים יעמדו לזכותכם, כל התנאים והאמוראים. מי לא רוצה שרשב"י ורבי מאיר ורבי יוסף וריש לקיש ורבי יוחנן וכולם ילמדו עליהם זכויות. כל יום להזכיר את כל גדולי עולם. 14 יהודים. גם בעלי בתים יכולים לזכות רבותי, גם אלה שלא זכו ללמוד זה ההזדמנות. כן, 14 יש לנו, מי עוד? אלה שצופים בנו ורוצים גם כן יכולים לצלצל למספרי הטלפון הבאים: 050-6500666, 050-5256070. כן, כל מי שמעוניין יכול להצטרף רבותי. מי עוד רוצה כאן בקהל? מי עוד רבותי, יש עוד חוץ מה-14 שהרימו את הידיים? כן רבותי, הרוצים לצלצל 050-6500666, 050-5256070. כן, יש עוד? עוד אחד כנגד שם ה', עוד אחד, הנה עוד אחד למעלה, אשריך ואשרי חלקך, תבורך מפי עליון. כן, שאלות ותשובות למי שמעוניין שירים את היד. תן פה ליהודי שורה שלישית. ש. שלום הרב, רק רציתי לדעת איפה השמירת של החפץ חיים נמצא, מה המקור לזה? הרב: קונטרס תלמוד תורה שלו ש. איזה ספר זה? הרב: קונטרס קוראים לזה ש. זה ספר מיוחד? הרב: כן, קונטרס תלמוד תורה. יש לו גם איזכורים במקומות נוספים כמו חומת הדת ועוד. בגנזי המלך אתם תוכלו לראות. כן, נביא שמה את המקורות, מי עוד? איפה, תן לבחור הראשון שהצביע. כן. הנה יש פה עוד יהודי שרוצה בעזרת ה' לסיים, שולח לנו פה, צריקר יניב ה' יזכה אותו לכל טובה וברכה, בתשעה באב יכול ללמוד מה שמותר ללמוד. כן. ש. ערב מבורך כבוד הרב, מה שלומך? הרב: ב"ה כמו תמיד ש. קודם כל אני רוצה להודות לבורא עולם שזיכה אותנו ברב מיוחד כמוך וחכם, תודה רבה לך הרב: ברוך תהיה ותודה להשי"ת ש. מגיע לו מחיאות כפיים, אני חושב, מגיע לו מחיאות כפיים. כבוד הרב, יש לי כמה וכמה שאלות, השאלה הראשונה הרב: בינתיים נשאלתי אם מותר לאכול שטראוס, אנחנו לא אוכלים שטראוס בגלל מצעדי הגאוה שעשו ובגלל שהחברה עובדת בשבת במשך השנה על גרורותיה היא ועלית. כן. ש. שאלה ראשונה, במסגרת עבודה, במידה והמנהל שלי נותן לי עונש של שבוע לא להגיע לעבודה, ובשבוע הזה לקחתי חופש מחלה ושילמו לזה כסף, זה נחשב כגזל? הרב: קודם כל על פי החוק הוא לא יכול לעשות לך כזה דבר, הוא יהיה חייב לשלם לך גם ככה. דבר שני, מגיע לך ימי מחלה גם ככה במשך השנה, תברר כמה לפי תקופת העבודה שלך, אבל לבוא בתרמית אסור. אם אתה לא חולה זה בעיה, אבל יש לך זכויות שמגיע לך גם בלי זה. ש. ושאלה שניה, תודה רבה קודם כל, ושאלה שניה, איך זה שאני קורא ספר רגיל, ספר קריאה ואני נהנה ממנו, ואם אני קורא ספר של קדושה לאט לאט כאילו נמאס לי, כאילו אני לא מתחבר אליו הרב: בגלל שיצר הרע לא רוצה שתלמד במקום שיש לך שכר ובשעה שאתה שורף אותו. הלא כה דברי כאש אמר ה', ואם פגשך מנוול זה משכהו לבית המדרש, כי אם אבן הוא מתפוצץ, אתה מבין? ז"א זה הורג אותו את היצר הרע, לכן הוא חייב להכניס לך הרהורים מחשבות לחץ, מה אתה מבזבז את הזמן, מה יצא לך מזה, מה התועלת מה פה מה שם, משגע לך את השכל, קום תאכל משהו, תראה מה יש במקרר, קח ופלות תעשה קפה, העיקר שלא תשב ותלמד. אבל סתם ספר חרתה ברטה זה מותח, זה מושך, זה יופי, זה לא מחייב, זה לא כלום, זה לא מלחיץ אז למה לא? ש. הבנתי. ושאלה שלישית, אני עוקב אחריך המון שנים, אני גם מנוי לאתר שלכם, עכשיו אני נמצא קצת בגלגולציה, אני מנסה ללכת לפי ההלכות שלך ואני גם צמתי את הארבעים יום ואני מנסה ללכת אחרי ההלכות שלך אבל רבנים אחרים אומרים לי דברים אחרים, זה קצת מכניס אותי לסיבוך וזה מוריד אותי קצת הרב: אתה לא צריך לרדת, אתה צריך להחליט אחרי מי אתה הולך וזה הכל, פשוט מאד. ש. אז אני יוכל ליצור איתך קשר כדי לשאול אחרי מי ללכת הרב: יש לנו אימייל אתה יודע, אתה מנוי ש. אני שולח לך הרב: ואני עונה. ש. טוב תודה רבה, אפשר ציצית וכיפה בבקשה? הרב: בטח בשמחה. איפה הכיפות? ש. צריך לברך על זה? הרב: כן, שהחיינו. ש. ברכת שהחיינו הרב: אמן. חזק וברוך. כן, שאלה נוספת. כן, לאסוף את הפתקאות, איפה האברכים? הלכו האברכים? איפה האברכים? תגיד להם שיבואו לאסוף את הפתקאות. כן, מי עוד רוצה לשאול? טוב, עד שתשאלו אני רוצה להראות לכם סרטון קצר, מה עושים במקרה שנולד עובר במצוקה ומת. מה אפשר לעשות במצב כזה? בואו תצפו. כן יהודים יקרים, הערב הזה נתרם לתושבי אופקים לרפואתה של ילדה שיש לה את המחלה רח"ל בהרבה מקומות עם גרורות בכל הגוף, וההורים שלה אפילו להגיע לכאן לא יכלו כי הם רתוקים למיטתה, ואני הבטחתי שאשתדל לעשות כל מה שאפשר לרפואתה, בזכות הציבור הקדוש שיושב כאן. אז ככה, אני מציע לכל אחד שרוצה להיות שותף בהפצת הדיסקים האלה, ושיהיה לו זכות גדולה של חזרה בתשובה כי הם מעוררים מאד לתשובה, גם אנשים רחוקים מאד שנדהמים עד כמה אפשר שהקב"ה יעזור ויועיל גם במצב של מוות גמור. אז אנחנו כבר התחלנו לחלק מאה אלף דיסקים ואנחנו ממשיכים הלאה, ברחבי הארץ בחינם, גם בשקיות שלקחתם יש לכם את הדיסק הזה בתוך השקית חינם, ובעזרת ה' יתברך השגנו מחיר מיוחד בשני שקלים דיסק להפצה חינם, כל מי שרוצה להיות שותף שזה יהיה לס"ד שלו ולרפואת הילדה רחל חיה בת סימה שתחיה בעזרת ה', יכול לתת בעשרה תשלומים של מאה שקלים, אלף שקל ולהיות שותף במניה של הפצת הדיסקים האלה, מה שאומר ש-500 דיסקים כאלה יחולקו חינם. הוא יכול לקחת אותם ולחלק בעצמו או שהוא יכול לבקש שאנחנו נחלק בעבורו. אבל זכות המצוה הזאת של חזרה בתשובה של יהודים תעמוד לו ולמשפחתו ולילדה שהוריה רוצים אותה חיה בעזרת ה', מצבה מסוכן מאד. ואני אומר גם מי שברך כרגע לה ולכל התורמים שיתרמו, רחל חיה בת סימה ה' ירפא אותה ברפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל מהרה ויעתיק את המחלה ממנה לאסאד נשיא סוריה. וכל התורמים למניה הזאת, מאה שקלים כפול עשרה תשלומים, שה' יתן להם בריאות שלמה ואיתנה, בריאות תמידית, סיעתא דשמיא, לימוד תורה, שלום בית, הצלחה ופרנסה אמן. אז כל מי שמעוניין שירים את היד ויתנו לו טופס, ימלא בעזרת ה', ויכתוב גם את השם שלו ושם האמא ואני אברך אותו במעמד זה גם כן. אז כל מי שרוצה לזכות להציל את הילדה הזאת וגם שיזכה להיות מחזיר בתשובה, יש לו את ההזדמנות הנפלאה הזאת מכספי מעשר כמובן. בינתיים עוד שאלה למי שיש, להעביר את המיקרופון. כן, תן ליהודי פה באמצע. ש. הלו, שלום הרב: שלום ש. פשוט רציתי לבקש ממך מחילה, בעבר לא הייתי מדבר עליך בצורה מחמיאה הרב: חבל. ש. עושים תשובה, לא? הרב: כן, עכשיו אני צריך להחזיר לך את כל הזכויות שלך בחזרה, קודם הפסדת אותם אצלי ולקחת את הגיהינום שלי, עכשיו אני צריך לוותר על זה, לקחת בחזרה הכל ולהחזיר לך את מה ששלך, אבל למרות זאת אני מחזיר לך הכל, מחול לך מחול לך מחול לך. ש. תודה. עכשיו עוד שאלה, אפשר? סופית, אני רוצה להבין סופית, אפשר ללכת לרנטגן? הרב: לצילומים כן ש. לא, לכל המשפחה הזאת הרב: תראה, אני לא הולך אליהם ש. אבל כל זה זה תרמית או הרב: אני לא יודע, אני לא הולך, צילומי רנטגן אני עושה בד"כ רק בקופת חולים. ש. טוב, בסדר תודה. הרב: בהצלחה. אני טעיתי, זה לא ילדה, זה אשה צעירה בת 22 ויש לה ילדה בת שמונה חדשים. האבא נמצא כאן, איפה האבא? איפה אבי החולה? איפה אבי החולה? אליהו בן רחל רפואה שלמה, חן חיה בת רחל רפואה שלמה מהרה. איפה האבא? האבא נמצא? אה זה אתה? הבנתי. זה סבא או אבא? אתה האבא. בעזרת ה' יתברך בסדר. טוב יהודים יקרים, אני, תקשיבו רגע, אני עושה אתכם עוד משהו, אני רואה שכסף קשה לכם לשחרר וזה חבל, כי אתם זוכים, הכסף הזה נשאר לכם רק אחרי, אתם יודעים, הרב גלינסקי סיפר שהוא נפגש בסיביר עם שני עשירים שהקומוניסטים לקחו להם את כל הכסף, אז הם מאד כעסו על הדבר אברהם ועל הרב מפוניבז'. למה הם כעסו עליהם מאד? הם אמרו למה הם לא הכריחו אותנו שניתן להם יותר כסף. למה הם לא איימו עלינו באקדח? זה הכעס שלהם. למה? כי הם אומרים, באו הקומוניסטים עם אקדח ולקחו לנו את הכסף ושמו אותנו בסיביר, וכשהם באו לבקש תרומה לישיבה הם לא איימו עלינו. השני אמר שהוא כועס על הקומוניסטים בגלל ש-300 שנה המשפחה שלו צברה הון, ואחרי שהם צברו וצברו וצברו באו הקומוניסטים ולקחו הכל מוכן, ולא נשאר להם כלום. הרב גלינסקי כשפגש בארץ את הרב מפוניבז', אז הוא סיפר לו שהוא פגש את משפחת קונסקי בסיביר והם סיפרו לו שהם כועסים עליו, אז הוא אמר לו, כשאנחנו ביקשנו להוסיף יותר כסף ממה שהם נתנו אז הם אמרו, אם ניתן לכל אחד יותר מה ישאר לנו? ואז הוא אמר הפוך, מה שישאר לכם זה מה שתתנו לנו, כי אם תתנו לנו יהיה לכם לעולם הבא את זה, אבל מה שלא תתנו לא ישאר לכם וכך היה. הקומוניסטים לקחו להם את הכסף והם נשארו בסיביר בוכים. כל זמן שאדם יכול עוד לתת משהו בעולם הזה צדקה, אז צדקה תציל ממוות והוא ירויח מזה, אבל כל זמן שהוא משאיר זה עדיין לא שלו, רק בשעה שהוא מעביר למעלה. אבל שלא תחשבו שאני זקוק לכסף שלכם, אז אני אשאל אתכם שאלה אחרת, אולי אתם מוכנים משהו אחר לרפואת האשה הצעירה בת 22. ובכן, כן? אשריך ואשרי חלקך, תבורך וה' ימלא משאלות ליבך לטובה. מי יהיה מוכן מהציבור היקר הזה להתענות ארבעים יום תענית לרפואתה? זה לא עולה כסף, זה אפילו חסכוני כי לא מוציאים כסף על אוכל. הנה יש פה הראשון שמוכן, אשריך, אברך חשוב, ארבעים יום תענית לרפואתה, זה נקרא יהדות לשמה, זה יהודי אוהב. מי עוד? הנה עוד אברך, הוא רוצה לדבר, תן לו. ש. ערב טוב כבוד הרב הרב: ערב טוב ש. לפני שנה וחצי היתה לי אחות בת 28, היא חלתה שמונה שנים מגיל עשרים מהמחלה הזאת, היא נפטרה לצערי הרב, המחלה הזאת היתה לה בראש, היא עברה שלש ניתוחים מאד קשים, הרופאים אמרו שיש לה שנתיים לחיות, באותו זמן שהיא נשארה בחיים שבע שנים, אחרי תפילות גדולות וס"ד. רק לפני שנה וחצי האחרונה בעצם סיימנו את האבל אבל בבית של אמא נשאר האבל, אמא נשארה תמיד באבל כי היא מאד בעצבות ומאד בדכאון עקב המצב הזה גם. עם כל התפילות שעשינו זה לא עזר, אחותי היתה גרה בבאר שבע, התגרשה מבעלה ויש לה ילד בן חמש, צדיק ילד טוב מאד, אמנם לא גדל בחינוך תורני, אבל הילד הזה שהוא אצלנו הוא אצל אמא הוא מתחנך טוב. ובגלל ששמעתי את הסיפור הזה זה עשה לי מאד צמרמורת כי האחות הזאת היתה כמו אמא שלי, והיא הגיעה לאופקים זה היה משהו כמו משמים, ארבעה חדשים והיא נפטרה, היא היתה קרובה לאמא, זה היה הכל ממש מתוכנן משמים. אז בגלל שזה היה ארבע חדשים כנגד ארבעים יום של תענית, אני מוכן לקבל את התענית הזאת בגלל שאני איבדתי אחות כזאת מאד יקרה, והיתה אחות צדיקה שקיבלה עליה עקב הטיפולים והנסיונות, היא קיבלה כיסוי ראש, והיא קבלה צדקות שבת, שמרה שבת כהלכתה עד כמה שיכלה והיא עשתה את כל המאמצים, וכשאני אומר את זה אני כולי צמרמורת ורועד ממש כי זה היה כואב, איך שהיא היתה נראית במיטה באותו זמן הזה של המחלה של השלשה חדשים זה כאילו בן אדם מנותק בלי נשמה רק שמזיזים אותו על חוטים שלשה חדשים בלי אוכל בלי שתיה בלי כלום. זה היה מחזה טראגי שאמא שלי סבלה את זה קשות. אבל אני מוכן לקבל את התענית הזאת ארבעים יום רק אם כבוד הרב בכבודו ירים טלפון לאמא בבית עכשיו מול כולם והיא תסכים לזה, כי יש לי אמא שקצת קשה לה לקבל חרדי בבית. אז אם הרב מוכן אני מוכן לקבל עלי את התענית הזאת ארבעים יום באישור של אמא שלי, כי ככה היא לא תקבל אותי בבית, אני יודע את זה. הרב: מה, אם אתה לא תאכל? ש. לא, לא לא אני מוכן לעשות את זה הרב: אני שואל, אם אתה לא תאכל מה זה קשור לתענית? ש. מה אם אני לא אוכל הרב, הרב: היא לא תקבל אם אתה לא תאכל? ש. תענית דיבור, אנחנו מדברים על תענית דיבור הרב הרב: תענית אוכל, אכילה ושתיה ש. תענית אכילה ארבעים יום? הרב: כן, מה הבעיה? ש. אין בעיה, חשבתי תענית דיבור, מחילה הרב הרב: אפשר גם תענית דיבור אבל תענית אוכל דיברתי, זה היא כן תסכים? ש. תסכים ודאי, אבל אני לא יודע הרב: מה אתה לא יודע, מעלות השחר עד צאת הכוכבים לא אוכלים ולא שותים ואח"כ אוכלים ושותים מה שרוצים, אני ששה ימים בשבוע, ששה ימים כולל שבת יום שישי עד אחרי הקידוש. אני כבר עושה את זה כמעט 120 יום. ש. אני חשבתי שזה מדובר על תענית דיבור, הרב הרב: תענית אוכל, זה בריא מאד, אתה לא צריך את האוכל, זה סתם מיותר ש. בסדר, אין בעיה הרב הרב: אשריך ואשרי חלקך, תבורך וה' יזכה את אמא שלך שתצא מדכאונה ותחזור לאורח חיים רגיל. כן, מי עוד מוכן תענית ארבעים? גם אתה? שאלה תיכף. גם נשים יכולות. בלי נדר. יופי, אשרייך ואשרי חלקך תבורכי מן השמים ושתהיי בריאה אולם. מי עוד מוכן? מי שאין לו כסף שלא יאכל, כן היה עוד יהודיה, אשרייך ואשרי חלקך, ארבעה אנשים מקבלים על עצמם להתענות ארבעים יום לרפואתה בעזרת ה' של רחל חיה בת סימה. כן, מי עוד מוכן ארבעים יום, זה לא קשה, ממש לא קשה. יש עוד מי שמוכן? יש חמישי? מישהו תרם פה בטעות עבור ישיבת זוהר התורה והבטיחו שאני אתן ברכה, הם לא קשורים אלי בכלל אז אני לא יודע מה המכוון בזה. כן, בכל אופן, יש מישהו שהחתים אתכם בטעות ובשקר שהוא קשור אלי, ישיבת זוהר התורה לא קשורה אלי כלל וכלל ולא יכולים להבטיח בשמי ומי שעשה כן זה גזל גמור. כן, מי עוד רוצה בעזרת ה' יתברך תענית ארבעים, יש עוד מישהו? אם אין מי רצה פה לשאול את השאלה, תן לו פה לבחור. ש. ערב טוב כבוד הרב הרב: ערב טוב ש. עשיתי מניה של ה-500 דיסקים, רק רציתי להוסיף עוד שתי ברכות לישראל בן ניסן והדר אשתו שיהיה להם זרע חי וקיים הרב: אמן ש. ואחותי במצב לא טוב גם כן היא קצת אביה בת רחל לרפואה שלמה הרב: אמן. ש. ופרנסה טובה בעזרת ה' הרב: אמן. רק רגע, אני רוצה פה לאלה שיתענו, שקיבלו על עצמם תענית ארבעים ואלה שעשו הו"ק, אפשר להרים את הידיים שאני אראה אתכם כי אני רוצה לתת לכם מתנה.
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
שלום! רציתי להודות לרב אמנון יצחק, לפני כחודשיים (29.9.2018) שאלתי את הרב לגבי הבן שלי: 'האם לאשפז אותו בכפייה בגהה?'. בעקבות עישון סמים הוא נכנס למאניה פסיכוטי (ל"ע) הרב אמר: 'לשאול את הרב קנייבסקי' וברך אותו. הבן היה חודש ושבוע בגהה וב"ה חזר לעצמו. (זאת פעם ראשונה שזה קרה ו מקוה שאחרונה).
בוקר טוב רציתי להודות לרב, השבוע ראיתי בהרצאה שהרב דיבר על תולעים בסלמון. ב"ה בדקתי את הדג סלמון... -ומצאתי בו תולעים לבנות תודה לרב שמציל את משפחתי מאכילת תולעים בשבת. מש' ג. מושב ברקת. (לכתבה: בדיקת חרקים ותולעים במאכלים shofar.tv/articles/12056).
ישר כח! רבנו על כל הלימוד, המוסר, החסד והנתינה במסירות נפש עילאית! לעם ישראל ללא תנאי וגבול אשרינו שזכינו שבורא העולם ברחמיו הרבים שתל בדורנו את כבוד הרב אמנון יצחק שליט״א.
רבנו הקדוש בוקר טוב. ב"ה אני מורה בצהרון חב"ד, בשעת צהרים הילדות לקחו את האוכל שלהם וילדה אחת שלא לקחה, שאלתי אותה: 'אם היא לא רעבה?' ענתה: 'שכן, אבל אסור לה לאכול את האוכל הזה בגלל הכשרות!' כל כך שמחתי ואמרתי לה בשקט: 'איזה יופי! איזה ילדה צדיקה את!!' (ילדה בכיתה א) הבאתי לה את הפירות שלי והתקשרתי לאמא לראות: איך זה קרה? כי זה נדיר בבית ספר חב"ד נתיבות והאמא אמרה: 'אנחנו אוכלים שחיטה פרטית בלבד!' שאלתי: 'של כבוד הרב אמנון יצחק?' ענתה: שכן ,:) יה"ר שיפוצו מעיינותיך אמן! ברוך השם. (הרב מרדכי גלאי - "השחיטה של הרב אמנון יצחק מפוארת, הכי טובה שאני מכיר!" shofar.tv/videos/11139).
מתפללי קפז בכותל המערבי על מאור בן משה גוזי בדרך לכתל מבני ברק🚍 אין על קפ"ז🥰😍 עם ישראל חי איזה מרגש בהתראה של רגע לעזוב הכל וללכת להתפלל על יהודי יה"ר שיהיו בשורות טובות אכי"ר הנשים הצדקניות בכותל לרפואת מאור בן משה (shofar.tv/videos/17470).
© 2024 כל הזכויות שמורות