אופקים - בין המצרים ועל מה חרבה ירושלים?
תאריך פרסום: 25.07.2011
אופקים 25-7-11
ערב טוב, בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח
הערב אנחנו נדבר על מקבץ של דברים ונתחיל בעניני התקופה שאנחנו בין המיצרים, ואמרו חכמים, לא חרבה ירושלים אלא על ביטול תורה. שנאמר על מה אבדה הארץ, והשיב על עזבם את תורתי. הקשו הראשונים ז"ל, איך יתכן שלא תחרב בעוון עבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים אלא רק על ביטול תורה? מה, עבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים שזה יהרג ולא יעבור, זה לא מספיק בשביל שחלילה תחרב הארץ אלא רק על ביטול תורה?
תירץ רבינו מהר"ם אלשיך ז"ל, משל למלך שהיה לו אומן אחד גדול לנגן בכינור, כנר מעולה, והיה ערב למלך הרבה מאד, ואותו אדם היה שופך דמים ועושה כמה תועבות, והיו כובלים עליו אצל המלך ולא היה מענישו, מפני שהיה משתעשע בניגון שלו, יום אחד הכה המנגן לאחד בידו על הלחי, הכנר נתן סטירה למישהו, קם המוכה וחתך את היד של המנגן בחרב, ועכשיו הכנר נהיה נכה בלי אפשרות יותר לנגן. ויצב המלך להרוג את המנגן על אותם תועבות שעשה, מפני שעתה אין לו הנאה ממנו. כיון שנחתכו ידיו ואינו יכול לנגן בכינור, ונמצא שהסתירה שסתר בידו על הלחי של המוכה סיבבה לו את ההריגה שנהרג על העוונות הראשונים. זה המשל.
הנמשל - בני ישראל כל זמן שהיו עסוקים בתורה, היה עסק התורה חביב לפני הקב"ה ולא היה עושה בהם פורענות על עבירות חמורות שבידם, אך אחר שהם בטלו מעסק התורה הגלם והחריב משכנותם בשביל אותם העבירות החמורות, ועל זה יצאו אבותינו אחר החורבן לגלות.
נמצא לפי המשל של האלשי"ך, שכביכול עם ישראל בזה שלא לומד תורה, הוא כביכול חלילה נותן סתירה להקב"ה. הקב"ה את כל הבריאה ברא ותלה את כל הבריאה בישראל בזכות לימוד תורתם, "אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי" והנה ישראל עוזבים את התורה, או שלא לומדים תורה כראוי, או שהם מזייפים בלימוד התורה, כנר שמזייף מי צריך לשמוע אותו? ממילא כיון שהגיעו למצב כזה, אז נזכרו להם כל העוונות האחרים.
הרמב"ם מביא, שלא די להבין בביאת המשיח שיבוא במהרה בימינו, אלא יש הלכה נוספת שאנחנו חייבים להיות מצפים לישועה. וצריכים לצפות ולייחל בכל עת לביאת המשיח. ועל גדולי ישראל, גדולי עולם מסופר, שכל חייהם חיו בדריכות ובציפיה מתי יגיע מלך המשיח. יש מהם שתפרו להם חליפות מיוחדות שילבשו אותם מיד בבוא הגאולה. כמו כן מסופר על גדולי ישראל, ששמעו המון בוקע מהרחוב, שאלו מיד האם משיח הגיע? וכך בהלכות החורבן הנובעות מהפסוק "אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי", שבעת שמחה אנחנו עושים מעשים שונים שמעוררים את הצער כדי להזכר שהשמחה אינה יכולה להיות שלמה, כל זמן שהמקדש עדיין בחורבנו. ונשאלת השאלה, האם אכן כשמגיעים לחתונה מישהו חושב שנעשה כאן משהו להזכיר את החורבן, או שכולם מריעים, מזל טוב, מזל טוב, ואבל החורבן נשכח.
הגר"ש ברעוודה זצ"ל היטיב לתאר כיצד היתה צריכה התחושה להיות בעת שמחה, והוא מתאר כך, אשה נתאלמנה בגיל צעיר וגידלה את ילדיה לבדה, והנה הגיע היום המאושר שבו היא מכניסה את בתה לחופה, אולם החתונה מלא מפה לפה, כולם באו להשתתף בשמחת המשפחה, כולם מאושרים ושמחים, הכל מודים ומברכים שהחיינו והגיענו לזמן הזה. כשמגיע זמן החופה, נעלמה האמא של הכלה, לפתע גילו אותה בקרן זוית מתייפחת בבכי, קרובי המשפחה ניגשים אליה ומנסים להרגיע אותה ואומרים לה, הרגע המאושר בחייך מגיע ואת ממשיכה לבכות? עד שהכלה בעצמה קמה אל אמה ואומרת לה, אמא, את לא שמחה שאני מתחתנת? מדוע את בוכה? משיבה לה האם, בודאי שאני שמחה, אין ספק בכך, אין ספק בכך שאנו נמצאים ברגע גדול בחיינו, אבל, היא זועקת, אבא איננו! ואם כן איך יכולה להיות השמחה שלי שלמה? הוא הדין לגבינו, ב"ה יש לנו הרבה הזדמנויות טובות לשמוח, אבל איך יכולה להיות השמחה שלמה כשאבא איננו. כאשר השכינה בגלות, בית המקדש חרב, הערבים נמצאים בהר הבית עם מסגד, איך אנחנו יכולים להרגיש שמחה? כך אנחנו צריכים לחוש בימי בין המיצרים, בימים שבהם עלינו להתבונן ולהבין, מה חסרנו על ידי החורבן, מהם הדברים שהביאו לחורבן, ומה עלינו לעשות כדי להשיב את השכינה הקדושה לעם ישראל בבנין בית המקדש ושלא נואשם, שכל מי שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו נחרב בימיו.
הרב רבי מאיר ליוש ורבי יחיאל מיכל הידוע בכינוי המלבי"ם, היה מגדולי הרבנים באירופה במאה ה-19, בצד גדולתו בתורה הוא התפרסם בקהילות ישראל כדרשן עממי, והרבה לתבל את דרשותיו במשלים ובסיפורים מן החיים. פעם נשאל המלבי"ם, מדוע הוא אינו נרתע מפריסת יריעה רחבה על חישובי קץ הגלות של ישראל, כמו בפירושיו על ספר דניאל, והרי חכמים הזהירו אותנו על כך, כמו שמובא בסנהדרין דף צ"ז, תיפח עצמן של מחשבי קיצין, השיב המלבי"ם לשואל בסיפור מעשה. וכך אמר: סוחר אחד נסע פעם עם בנו הקטן ללייפציג, זו עיר מסחר ידועה מצויה בתחומי גרמניה המזרחית, והסוכן נסע עם הבן הקטן כדי להשתתף ביריד השנתי הגדול שהתקיים שם. באותו הזמן לא היו עדיין מהלכות רכבות, והנסיעה התנהלה בעגלות ובכרכרות ונמשכה כמה ימים, אך יצאו האב והבן אל הדרך, פנה הילד אל אביו בשאלה, אבא, האם אנו עוד רחוקי מלייפציג? תפח האב בחיבה על שכם בנו וקרא, שאלה ילדותית שאלת בני, והאב והבן המשיכה בנסיעה ימים אחדים, והילד לא הוסיף עוד לשאול האם הם קרובים לעיר לייפציג, כיון שזכר את התשובה הפסקנית של אביו. בוקר אחד פנה הסוחר אל בעל הכרכרה בשאלה, האם אנו עוד רחוקים מלייפציג? הביט עליו הבן בעיניים תוהות וקרא, הרי לא מכבר אמרת על שאלתך שהיא שאלה ילדותית, נתחייך האב על ההערה העוקצנית של בנו ואמר, אתה שאלת את השאלה כשיצאנו לדרך, לכן השאלה היא ילדותית, אבל עכשיו שבודאי עברנו את מרבית הדרך לליפציג, השאלה שלי היא בהחלט במקומה. כיוצא בכך הוסיף המלבים בענין חישובי הקץ וביאת משיח צדקנו, בימיהם של חכמים ז"ל, היינו בראשית תקופת הגלות, לכן לא היה מקום למחשבי קיצין, שבכך היו עלולים ליפול חלילה לתהומות היאוש על הגלות הארוכה והקשה, אבל עכשיו, שכבר עברנו את מרבית שנות הגלות ואנו קרובים למועד ביאת המשיח, שאלת קץ הימים היא במקומה וראוי לנו לעסוק בה בלא היסוסים. זו תשובת המלבי"ם לאלה שמחשבים את הקיצין.
עכשיו, בואו נראה קצת זויות באנשים בחניפות שלהם לאלה שעוברים עבירות, ובהחשבה העצמית והפסולה של בעלי המאה חסרי הדעה.
כתוב בפרשה "ולא תחניפו את הארץ אשר אתם בה" ולא תחניפו את הארץ - הרי זו אזהרה לחנפים. אומר רבינו יונה בשערי תשובה, החנף אשר יהלל רשע לפני בני אדם, מי זה חנף? מי שמהלל רשע לפני בני אדם. אם בפניו של הרשע ואם לא בפניו של הרשע, אף על פי שלא יצדיקנו על חמסו ולא יכזב על משפטו אבל יאמר עליו כי איש טוב הוא, על זה נאמר "עוזבי תורה יהללו רשע". ז"א יש לנו בן אדם שיודע שמישהו הוא רשע, ואפילו שהוא לא עומד בפניו, כל שכן אם הוא עומד בפניו, והוא לא מצדיק אותו על החמס שזה ידוע ומפורסם שהוא עושה, הוא גם לא מכזב שהוא אדם שעושה מעשים גרועים, הוא לא מכזב, אבל הוא אומר עליו, אבל הוא איש טוב, אדם כזה שאומר על רשע דבר כזה, נקרא עליו הפסוק "עוזבי תורה יהללו רשע", והוא נקרא מכת החנפים שאינם רואים פני שכינה. ולמה נקרא עוזב תורה? למה הוא נקרא עוזב תורה? כי לולא עזב את התורה לא היה מהלל את העובר על דבריה ומפר את מצוותיה, איך אתה יכול להלל, לשבח אדם שעובר על התורה ומצוותיה אם אתה שומר תורה? וגם עוד ציור של חנף, וגם כי לא ישבח את הרשע זולתי במה שנמצא בו מן הטוב, ויליץ עליו בפני בני אדם להגיד לאדם ישרו, גם זו רעה חולה. למה? כי בהזכירו את הטוב ואת הרע לא יזכור ועל כל פשעיו יכסה הרי צדיק הוא יחשב אצל השומעים ויתנו לו יקר וירים ידו וגבר. כמו שאני היה לי מעשה עם בן אדם שלפני שרצה להתעסק איתנו באיזה תחום מסוים ביררנו עליו עם קרוב משפחה שלו ושאלנו שאלה אחת פשוטה, האם הבן אדם הזה נאמן ודובר אמת? קיבלנו תשובה - כן. אפשר לסמוך עליו? אמר כן. מה התברר? נוכל רמאי וגנב. ולא רק הוא, גם הממליץ. עכשיו, כל הנזקים שנעשו נופלים על צווארו של זה שהמליץ עליו, זה נקרא חנף, חנף ורשע. למה? וגם כי לא ישבח את הרשע זולתי במה שנמצא בו מן הטוב, ומדובר פה שהוא אומר אמת באמת, אומר אמת, לא משקר. זולתי גם לא ישבח את הרשע זולתי במה שנמצא בו מן ה טוב, ויליץ עליו בפני בני אדם להגיד לאדם ישרו, גם זו רעה חולה, למה? כי בהזכירו את הטוב ואת הרע לא יזכור, בהזכירו את הטוב ואת הרע לא יזכור ועל כל הפשעים שלו יכסה הרי צדיק יחשב אצל השומעים, ויתנו לו יקר וירים ידו וגבר, ואז הוא יוכל לעשוק את האנשים.
ויש עוד מן החנפים, שמתכוונים להחניף לאנשי זרוע כדי שיכבדו אותם וינשאום, ואמרו רבותינו ז"ל, כל המחניף לחברו לשם כבוד לסוף נפטר ממנו בקלון. כל המחניף לחברו לשם כבוד, לסוף נפטר ממנו בקלון. ויש עוד אמרה של חכמים, כל המחניף לרשעים סופו שנופל בידם, ואמרנו את זה בתקופות מסוימות כשגרשו את היהודים מההתנחלויות, שכל המחניף לרשעים סופו שנופל בידם. אז לכן צריך לדעת, התורה מצווה "ולא תחניפו את הארץ אשר אתם בה", ומי שהוא מכת חנפים אינו מקבל פני שכינה.
עכשיו, ראינו בפסקה האחרונה שכתוב, שיש מן החנפים שמתכוונים להחניף לאנשי זרוע כדי שיכבדו אותם וינשאו, זה מה שקורה שיש אנשים שנדבקים לסלבריטי, ונדבקים לאנשים מפורסמים, אפילו אם הם ידועים כאנשים לא ישרים, אנשים לא הגונים, אנשים שהם לא בסדר, אבל כיון שיש סביבם מילת כבוד והערצה של טפשים אז גם הם נדבקים ומחניפים להם, ומלמדים עליהם זכות, ואומרים נכון, נכון, אבל... זה נקרא כת החנפים שאינם מקבלים פני שכינה, ואלה נקראים עוזבי תורה.
עכשיו בואו תראו עד היכן הדברים יכולים להגיע. בספר מרביצי תורה ומוסר מסופר על בעל בית הלוי, הגאון הגדול רבי יוסף דב סולוביצ'יק זצ"ל, שקרוב לעשר שנים ישב רבי יוסף דוב על כסא הרבנות של קהל קדוש סלוצק. בשנת תרל"ד בערך, עזב את העיר סלוצק ואת כסא הרבנות כשהוא משתכן בדרך ארעי בורשה בירת פולין. על נסיבות העקירה שלו מסלוצק, ידוע בחוג בית הרב, רבה של בריסק, שהדברים נתגלגלו מרוב סירובו להתרפס בפני העשירים ולשאת להם פנים. בדרך כלל, רוב האנשים כולל הרבנים משתחוים לפני העשירים, איך אמר פעם הרב כהנמן זצ"ל, שאלו אותו למה הוא כל כך מדבר אל העשירים ככה, אני לא רוצה לתאר אפילו, למה? אז הוא אמר פשוט מאד, כשרוצים לחלוב פרה חייבים להתכופף. אבל בעל בית הלוי לא הסכים להתכופף וסירב להתרפס בפני העשירים ולשאת להם פנים, והמעשה שהיה כך היה:
אחד הנגידים בעיר, רחוק מתורה, מלאו לבנו 13 שנה, והוא ערך לכבוד המאורע חגיגת פאר והזמין אליה קרואים רבים. כדי לייקר את האירוע ביקש גם את רב המקום, את בעל בית הלוי להשתתף במאורע, ושכר למענו כרכרה מיוחדת שתביא אותו אל הטרקלין, וכשבא הגביר עם הכרכרה לקחת את הרב, התעניין רבי יוסף דב ושאל כבדרך אגב, מה הדרשה יאמר חתן בר המצוה? הגביר נבוך ומשך את כתפיו, הלא ידוע לך רבי שהזמנים השתנו, הילדים של היום כבר לא דורשים, כמו היום רח"ל שמפריעים להם גם לשאת דרשה, איך שהם מתחילים שרים ומפריעים להם וכן הלאה, כאילו שלא יתביישו. רבי יוסף דוב הקשיב ותיכף הודיע לו בהחלטיות, חגיגה שאין הבר מצוה דורש בה בדברי תורה היא מושב ליצים ואני לא הולך. באותו מעמד נכח יהודי אחד מתושבי סלוצק, עני בן טובים, שחגג גם כן באותו יום את חגיגת הבר מצוה של בנו, והאיש בא לקבל ברכה ותו לא, לא היתה לו שום כוונה אחרת, איש כמוהו לא ימצא עוז בנפשו להטריח את הרב שיבוא לסעודת מצוה שעורך בביתו. מי הוא שישא את עיניו לגדולה כזאת? אולם, בשמעו את חילופי הדברים שעברו עכשיו בין הרב לעשיר, מלאו ליבו להתקרב לכסאו של רבי יוסף דב, ובקול מבוייש שאל אותו, שמא יואיל רבינו להשתתף בבר מצוה של ילדי שהוא לומד תורה וישמיע גם פלפול לכבוד היום? מיד צהלו פניו של רבי יוסף דב, אליך אבוא, אל בנך אשר לומד תורה. תוך כדי דיבור, התרומם מכסאו, לבש את מעילו העליון ללכת לשמחת בן העני. פני העשיר חפו, הוא התכונן לנחול כבוד בעיני חבריו הקרואים, והנה צפוי לו בזיון גדול לחזור עם כרכרה ריקה. הפציר ברבי יוסף דב, הלא אין אדם טורח בסעודה ומפסידה, הנה ערכתי שולחנות כיד המלך וכל המסובין יושבים ומצפים לבואו של הרב, מה אגיד להם? אך כל דבריו היו לשוא, רבי יוסף דב היה נחוש בהחלטתו - לא אלך לסעודת בר מצוה ללא דרשה, והלך לבית העני. העשיר שב לאחוזת מרעיו, וסיפר להם את כל אשר קרהו, כיצד הכלימו הרב וכיצד נתן עילה לאדם פשוט ממעמד נחות, עני, להתכבד בקלונו, בערה חמת הנגידים של סלוצק ברבי יוסף דב עד להשחית, עד שזממו כל העשירים להנקם בו בדרך מקורית. העבירו בעיר קול אזהרה שלא יהין אף אדם להשכיר לרב בית דירה, ואיימו בשפטים על בעל המעון שהתגורר בו עד עכשיו והכריחוהו לפנותו מיד, ואם לאו - ירדו לחייו. מתוך שאימתם היתה מוטלת על רוב האוכלוסייה יצאה המזימה שלהם לפועל. בעל המעון בא והודיע לרבי יוסף דב בקול רועד שהוא מבקש את סליחתו אלף פעמים כי הוא אנוס להוציאו מהדירה. הרב הבין למצבו ואמר, אין בך אשם, הם עלולים להכרית את פת לחמך. כשיצא לחפש אחר דירה אחרת, נתחוור לו לרבי יוסף דב שהמתנכלים הפליגו במעשיהם ואף יהודי בסלוצק אין בו אומץ להמרות את פיהם וסופו להשאר בלא קורת גג. בינתיים הסיפור נודע למושל המחוז, גוי מבטן ומלידה, שהעריץ את הרב והתרגש למשמע השערוריה, מיהר לשלוח ולהודיע לרבי יוסף דב שהוא מעמיד לרשותו דירה חינם אין כסף, בת עשרה חדרים! הרב שפט בדעתו שמצב כזה גובל בחילול ה', אחר שהודה למושל על נדיבותו הזדרז לצאת מהעיר ויעזבנה לצמיתות. כך עזב רבי יוסף דב סולובייצ'יק - רבה של בריסק את סלוצק, ועבר לוורשה בפולין. לא יאומן כי יסופר, על זה נאמר בעל המאה חסר דעה.
מה יהיה עונשם של העשירים האלה בעולם האמת, אבוי להם ואבוי לנשמתם. אבל ככה העולם נראה. אז על מה חרבה הארץ? על עזבם את תורתי. ולא תחניפו את הארץ זה החנפים שמחניפים לעשירים, והעשירים שמבזים את התורה ומבקשים מהרבנים שישתחוו אליהם כדי שיתנו להם ממעותיהם שהם חייבים לבאו הכי, כל זה מביא אותנו למצבים של חורבן, ואנחנו נמצאים בזמן בין המיצרים, אז צריכים להרבות בתורה, צריך להלל את הצדיקים, וצריך לבזות את המבזים את התורה, את המזלזלים בתורה. אם בן אדם עושה כן, הרי הוא מבוני חומות ירושלים, מזה שרוצה להחזיר את בית המקדש אל מכונו, אבל מי שנמצא בצד שאנחנו רמזנו פה, אז הוא ממחריבי הבית, ועל כן אנחנו עדיין בגלות. חובתנו שכל אחד מאיתנו ישתדל לעשות כל אשר לאל ידו להרבות כבוד שמים בעולם, להרבות תורה בעולם, ולהתרחק מחניפות למי שהתורה אסרה להחניף להם.
למי שיש שאלות בבקשה, אשתדל ואשמח לענות. יש לי גם שאלות שנשלחות מרחבי העולם וגם להם אשתדל כפי הספק הזמן להשיב. אז מי השואל הראשון או השואלת בבקשה. בחור פה באמצע אם אפשר להגיש לו.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום וברכה
ש. אני רוצה לשאול שאלה כאילו לגויים אין חלק לעולם הבא?
הרב: לגוי יש חלק לעולם הבא במידה והוא שמר שבע מצוות בני נח.
ש. ועכשיו כאילו הוא עולה למעלה כאילו ערבי כאילו לא משנה גוי, כשהוא עולה למעלה, מה הוא אשם שאלהים ברא אותו גוי, מה הוא אשם שהוא לא יהודי כאילו וזה
הרב: הוא לא אשם. מישהו אמר שהוא אשם?
ש. לא, הוא רוצה להיות בגן עדן כמו יהודי נגיד, אבל אלהים ברא אותו ערב
הרב: הוא יכול להתגייר
ש. כן, אבל אחד שבעזה עכשיו, כאילו לא אלו ששולחים עלינו טילים, כאילו אזרח רגיל שהוא שמה כאילו והוא עולה כשיו למעלה, והוא לא כמו יהודי, הוא לא, אם אנחנו נעשה מצוות אנחנו יותר ממנו שם אבל אלהים ברא אותו ככה, אז מה הוא אשם, למה הוא לא יהיה כמונו שם?
הרב: אמרנו שהוא לא אשם
ש. אז מה, אז מה הוא יעשה כאילו
הרב: יתגייר
ש. אבל לא היה לו את זה, כאילו לא היה מי שיגיד לו
הרב: אז הוא יהיה איפה שהוא יהיה לפי מה שהוא עשה, מה אתה רוצה שהוא יקבל על מה שהוא לא עשה?
ש. לא אני אומר כאילו
הרב: גם אני עונה כאילו, עכשיו זה הדאגה שלך, ולחבר'ה מדימונה ומאופקים אתה כבר סגור עליהם שכולם בגן עדן בעולם הבא?
ש. לא, לא סגור אבל אני אומר בכלל
הרב: למה אתה דואג לערבים מעזה
ש. לא דואג, אבל אני שואל כאילו אם אלהים ברא את כולם ודווקא אותנו הוא בחר, אז מה הוא אשם שהוא לא בחר אותו הגוי?
הרב: למה הוא לא ברא אותך נקבה? נו, תענה.
ש. כי ככה הוא רוצה
הרב: בדיוק ככה הוא רוצה
ש. אבל אני יהודי
הרב: אז מה?
ש. יש גוי שהוא לא יהודי
הרב: נכון
ש. נו, אז הוא ברא אותו ככה והוא רוצה לחיות כמונו בגן עדן ולא היה לו אפשרות להתגייר
הרב: אבל אנחנו לא אשמים שהגויים החליטו להשאר גויים. כשהקב"ה הציע את התורה הוא הציע להם דווקא הראשונים, אנחנו היינו האחרונים, והם לא הסכימו לקבל, אז כיון שהאבות שלהם לא הסכימו אז הם סובלים מכח האבות שלהם, הבנת?
ש. תודה
הרב: אתה יודע שאדם הראשון עשה חטא וכולם מתים בגללו, אתה יודע או לא יודע? זהו, אם האבות עושים טעות הבנים אח"כ צריכים לסבול, אבל הוא יכול לתקן את זה אם הוא רוצה לעלות ולהשתדרג, הוא יכול להתגייר אם הוא רוצה. אתה יודע למה הערבים לא רוצים להתגייר, אלה מעזה, כי אם הם יתגיירו הם יגורו איתנו ואז החברים שלהם יזרקו עליהם טילים, אז הם מעדיפים להשאר בעזה. כן, שאלה.
ש. שלום כבוד הרב,
הרב: שלום
ש. התחתנתי לא מזמן, ומצב קשה, תראה כבוד הרב, אשתי בחודש תשיעי, צריכה ללדת, יש לי חובות בחוץ של 150 אלף שקל, המצב מאד קשה, בקושי יש לי משהו לאכול, אני משתדל בכוחות עצמי ב"ה, אני רוצה שיהיה לי את הכי טוב ואני משתדל לעשות מה שאפשר, קשה לי עם זה שאשתי בחודש תשיעי ולא יהיה לי עגלה לילדה שלי,
הרב: מי אמר שלא יהיה לך עגלה?
ש. אני
הרב: אתה אומר?
ש. כן
הרב: איך אתה קובע?
ש. כי ניסיתי מכל הבחינות, אף אחד לא רוצה לעזור
הרב: לא הבנתי, אתה חושב שאם אשתך תלד אז אף אחד לא יתן מתנות?
ש. אני בטוח
הרב: בטוח, למה אתה בטוח אני לא מאמין לך
ש. המצב מאד קשה
הרב: המצב עכשיו קשה, ילדים באים עם המזל שלהם ופותחים את המזל שלהם עם ההגעה. יש לך הורים, משפחה?
ש. יש לי משפחה, גם משפחה במצב מאד קשה, אמא חולה,
הרב: יש לך אחים אחיות?
ש. יש לי אחים
הרב: גם הם במצב קשה?
ש. הם לא כל כך, כל אחד לא בקשר איתי ממש מי יודע מה
הרב: יש מיליון וחצי במצב קשה במדינה הזאת, ויש הרבה עם אהלים עכשיו באמצע הרחוב שאין להם דיור, ויש אנשים שלא אוכלים קוטג' כבר, ויש הרבה צרות, ויש אנשים שיש להם מחלות קשות ומסוכנות, הערב הזה נתרם לרפואתם של אלה שהקראנו בהתחלה שהם ממש על ערש דווי, יש הרבה צרות בעם ישראל, 150 אלף חובות זה לא מהבעיות הכי קשות שיש. יש אנשים שקונים דירה ומתחייבים מאות אלפים אם לא יותר, משכנתאות וכו' וכו', במדינתנו הקטנטונת אחד שחייב 150 אלף שקל זה כאילו הוא לקח הלוואה ראשונה. אז לא צריך להכנס ל יאוש.
ש. תודה
הרב: תגיד לי רק משהו, אתה שומר תורה ומצוות?
ש. תמיד
הרב: תמיד?
ש. כן
הרב: תמיד מאז ומתמיד או שאתה חוזר בתשובה?
ש. תמיד תמיד שמרתי, מאז שאני קטן
הרב: תמיד, ממה יצרת את החוב של המאה חמישים?
ש. מעזרה להורים, הלוואות, הלוואה לחתונה
הרב: התחתנת ולא הביאו לך צ'קים?
ש. נפלתי
הרב: אה, השקעת הרבה יותר ממה שקבלת?
ש. כן, גם בעבודה אני בקושי מסתדר, אני מעבודה לעבודה, לא עומד במקום כמו שצריך.
הרב: אין לך עבודה קבועה?
ש. אין לי עבודה קבועה
הרב: מה המקצוע שלך?
ש. שיפוצניק
הרב: שיפוצניק יכול לעשות הרבה כסף, אם נופלת לו דירה ככה אחת יכול לסגור הרבה חובות
ש. הלואי
הרב: אז קודם כל אני אברך אותך, אבל אני לא רוצה שתהיה ביאוש, סתם אתה מיואש, עומדת לרדת נשמה לאבא מיואש זה בעיה. אתה צריך לחייך, זה בן?
ש. בת
הרב: בת. נו, גם טוב. אז היא תביא את המזל. מה השם?
ש. עדיין לא בחרנו
הרב: שלך?
ש. יוחאי בן דוד
הרב: ה' יפתח מזלך מהרה עם הלידה תבוא ברכה
אמן.
הרב: תהיה בריא.
ש. תודה.
הרב: כן, הגברת שמה רוצה לשאול שאלה. מי שצריך לעשות שיפוצים רבותי יש פה שיפוצניק. אתה רואה? אתה רואה, יכולתי לעשות את זה ולא עשיתי, והקב"ה נתן בליבו של היהודי עגלה, בגדים, טיטולים, כל מה שיחסר עלי אמר, גש אליו, חבק אותו, לחץ לו יד, קדימה. אשריכם ישראל, איפה המחיאות כפיים? עם ישראל חי, עם ישראל חי.
ש. כבוד הרב, אני קודם כל אני מצטערת שאני ככה, אנחנו באנו היום מבאר שבע, אני בזכותך קודם כל חזרתי בתשובה, כבר שלש וחצי שנים, אני ובעלי עוקבים אחריך גם באינטרנט, גם לכל עיר שאתה הולך אנחנו באים, ואני באתי לפה בעקבות אחותי שהיא באמת במצב מאד מאד קשה, והיא פה היא רוצה לדבר איתך, היא מוכנה לקחת על עצמה כל מה שתגיד גם תשובה מלאה, והיא תספר לך בדיוק מה יש לה.
הרב: בבקשה
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. אני פונה אליך בגלל שכבר אני מחוסרת אונים, אני עומדת לעשות ניתוח מאד קשה, ואני אם לחמש ילדים קטנים שכולם לומדים תורה, ואני לא הולכת ברגליים, אני חולת סכרת מאד במחלה קשה של הסכרת, וגילו לי בבית חולים שאני אמורה לעשות ניתוח של פריצת דיסק בעמוד השדרה, ואני פשוט לא יודעת מה לעשות
הרב: פשוט מאד, לחזור בתשובה גמורה
ש. אני מוכנה לחזור בתשובה
הרב: נפלא. לכסות את כל גופך כמו אחותך
ש. אני מוכנה
הרב: וללכת בצניעות גמורה, להתחבר לקב"ה, לשמוע דברי תורה, וה' יהפוך את הגזירה ממך לנשיא סוריה אסאד.
ש. תודה רבה
הרב: מה השם שלך?
ש. לי קוראים מרים בת שרה
הרב: ה' יזכה אותך בעזרת ה' שתעברי את הכל על הצד הטוב ביותר ובקלות מתוך רפואה שלמה והחלמה מהירה מהרה.
ש. תודה רבה
הרב: הנה יש לך כיסוי ראש, תביא לה לשים ובעזרת ה' יתברך יוצאים לדרך, ואת אחותה - תלמדיה.
ש. אני מלמדת אותה ואני רוצה גם להודות לך מאד אישית שהחזרת אותנו בתשובה, ואני גם בבאר שבע מזכה את הרבים, מחלקת דיסקים, מנסה כמה שיותר להציל נשמות לפני הסוף
הרב: ב"ה תצליחו. תעזרי לה לכסות ולברך. כן, שאלה נוספת בינתיים.
ש. ברכת שהחיינו
ש. אדם וחוה זה הבני אדם הראשוים שנולדו, כאילו אדם, הוא הראשון שנולד?
הרב: הוא לא נולד, הוא נברא מהעפר
ש. הוא היה יהודי?
הרב: הוא לא היה יהודי, אדם הראשון
ש. כן, אז איך נהיו יהודים וגויים?
הרב: מאברהם אבינו
ש. אז מה הוא היה אדם
הרב: אדם הראשון
ש. אבל איך נהיה יהודי פתאום?
הרב: מאברהם אבינו
ש. בסדר, אבל איך?
הרב: מה זה איך, ברגע הזה שאברהם אבינו הכיר את האמונה בהשי"ת בזכות עצמו מגיל שלש, וידע מי הבורא ולמה נברא העולם, הוא היה מייסד השושלת של העם היהודי, אברהם הוליד את יצחק, יצחק את יעקב, יעקב את 12 השבטים, בין השבטים היה שבט אחד שקראו לו יהודה ואביו יעקב בירך אותו שכל הצאצאים של עם ישראל של בני ישראל, בני ישראל זה הבנים של יעקב אבינו, יקראו יהודים על שמו. הבנתיוך?
ש. כן, תודה. כן, שאלה נוספת.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום וברכה
ש. חלילה לא מזלזלת בבורא עולם ורציתי לשאול שאלה, כשבשואה שמתו ששה מיליון יהודים איפה כוחו של בורא עולם היה?
הרב: כשהקב"ה מחליט לעשות את מה שהוא עושה זה כוחו וזה גבורתו, ז"א כשהקב"ה החליט שהוא מציף את העולם בשלישו בדור אנוש שעבדו עבודה זרה אז הוא עשה זאת, כשהוא החליט שיהיה מבול וכל העולם ימותו אז הוא עשה זאת בכוחו הגדול, זה לא חוסר כח, זה מראה שיש לו את הכח לעשות את מה שראוי לפניו לעשות למרות שלנו לא מובן כל מה שהוא עושה.
ש. היו גם קהילות יהודיות בשואה, ז"א כאילו היו הרבה קהילות יהודיות של אנשי ישיבה שגם היו קרובים לבורא עולם, וגם הם היו חלק מהשואה, חלק מאלה שנספו בששה מיליון יהודים.
הרב: נכון, ולהם לא היה טענות למשל, כיון שהם הבינו על מה נתפסו בשואה, ז"א עשרת הרוגי מלכות גם ידעו שהם נתפסו בעבור גלגול של עשרת השבטים, אז יש חשבון אצל הקב"ה שידוע לו למה צריכים להספות כאלה וכאלה אנשים, ובכמויות כאלה במקום פלוני בשעה פלוני ובזמן פלוני על דברים כאלה ואחרים בין בגלגול זה בין בגלגולים אחרים.
ש. תודה.
ש. ערב טוב כבודו, מה שלומך?
הרב: ב"ה
ש. התגעגעתי להרצאות שלך
הרב: יפה מאד
ש. לכן באתי
הרב: את ישבת בפעם הקודמת שם, לא?
ש. קודם כל אני רוצה להגיד לבחור שדיבר מקודם, יוחאי, שצריך להיות להאמין בקב"ה כדי לקבל מה שרוצים, קודם כל, שאני יש לי חובות של לא 150 ואני מגדלת 2 ילדים וחיה עם 2200 שקל, ותודה לאל, אין מה לעשות, צריך לדעת איך להסתדר ולקבל את הכל באהבה
הרב: הוא קיבל באהבה עכשיו הרבה, הרבה הוא קיבל עכשיו
ש. בסדר, שבעזרת ה' יפתחו לו הדרכים זה הכל
הרב: אמן
ש. וזהו, ואני רוצה לקבל גם ברכה
הרב: וכיסוי ראש
ש. אני עוד לא התחתנתי
הרב: אבל את גרושה, לא?
ש. לא אני רווקה, אני צריכה להתחתן בשביעי לדצמבר בעזרת ה'
הרב: יבבי.
ש. אבל אם תברך אותי וזה ילך אז בעזרת ה'
הרב: טוב, מה השם?
ש. סוזי בת מרגו
הרב: תזכי לחופה בקרוב לבנות בית נאמן בישראל
ש. ואני רוצה שתברך גם את הבן זוג שלי בבקשה
הרב: בבקשה.
ש. תודה. דוד לוי בן שולה
הרב: דוד לוי בן שולה יזכה לחופה בקרוב
ש. תודה רבה
הרב: כן, שאלה נוספת. תן לגברת שמה שורה שניה.
ש. כבוד הרב, אני מאד מתרגשת, אני נשואה ארבע שנים בלי ילדים,
הרב: ורוצה ילדים
ש. כן, ואני מאד מתחזקת בתקופה האחרונה אני שנים שומרת שבת, חצי שנה האחרונה לקחתי על עצמי צניעות, משתדלת מאד
הרב: למעט כיסוי ראש עדיין
ש. כן, זה מאד קשה לי, אני אשמח אם הרב יתן לי לקחת דברים אחרים
הרב: בנוסף, בנוסף
ש. זה מאד קשה
הרב: נכון, אבל זה מביא ילדים
ש. כן, אבל החשש שלי שאם יום אחד יהיה לי קשה ואני ארצה להוריד את זה אז מה יקרה
הרב: למה שתרצי אם הקב"ה רוצה? אם הקב"ה רוצה שתלכי עם כתר למה שלא תלכי עם כתר? איך אפשר לעבור על דברי אבא כזה שהוא מלכו של עולם?
ש. אני מסכימה עם זה מאד, אבל בפועל זה לא תמיד ככה, לפעמים זה קשה, החברה מאד משפיעה
הרב: לא הבנתי, מי יותר חשוב הקב"ה או החברה?
ש. הקב"ה
הרב: שואל שאלה, החברה יכולה לעזור להביא ילדים או הקב"ה יכול לעזור להבא ילדים?
ש. הקב"ה
הרב: אז כדאי לשמוע לו, נכון?
ש. כן
הרב: אז לא כדאי לעבור על דבריו, כי תצטרכי אותו עוד בהמשך החיים לעוד הרבה דברים, נכון? אז כדאי לשמור איתו על יחסים טובים, נכון? אז בואי נתחיל את זה היום, נשים כיסוי ראש, נברך אותך במעמד זה, ובעזרת ה' שתזכי לחבוק בן.
ש. בעזרת ה'.
הרב: ברכת שהחיינו, מגיע לה מחיאות כפיים, חבר'ה זה לא קל.
ש. ברכת שהחיינו
אמן.
הרב: עכשיו, בשביל שהברכה תצליח תקפידי תמיד שהכיסוי ראש יהיה מלא, שלא יהיה תפיסה ליצר
ש. אי אפשר ככה?
הרב: לא לא, ליצר הרע לא להשאיר שום דבר בחוץ כי זה מה שהוא רוצה
ש. בהתחלה אי אפשר ככה?
הרב: בהתחלה הנה התחלת עכשו ואחרי זה כבר לא, עכשיו מה שמך ושם האמא?
ש. אורטל בת זהבה וישראל בן שושנה
הרב: תזכו לבן זכר מהרה
ש. אמן בעזרת ה'. כבוד הרב, מהתרגשות שכחתי משהו, רציתי לבקש שזה יגיע ללא טיפולים שהרב יברך אותי, אני בסוף חודש הבא אמורה להתחיל, שאני לא אגיע לזה
הרב: זאת היתה הברכה, זאת היתה הברכה, אני אמרתי לך עם טיפולים? בלי טיפולים.
ש. בעזרת ה'
הרב: בהצלחה. כן, שאלה נוספת.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. לא באתי לשאול שאלות, באתי לבקשה ברכה לרפואה שלמה לאבא, לאמא, ולאח שלי הקטן שיסתדר מבחינת עבודה וגם לאחי היותר קטן לרפואה שלמה
הרב: נפלא, תגיד לי ואתה שומר שבת?
ש. משתדל
הרב: אז מהיום אתה תקבל על עצמך בשביל שיהיה לך ברכה וגם לאחים ולמשפחה?
ש. בעזרת ה'
הרב: או, זה דבר ששווה. מה השמות?
ש. השם של אבא זה אלי בן נעמי,
הרב: אלי או אליהו?
ש. אליהו בן נעמי, אמא זה ציפורה בת דליה,
הרב: יזכו לרפואה שלמה בריאות איתנה
ש. ואחי הקטן שגם צריך רפואה שלמה אוראל בן ציפורה ואחי עוזי בן ציפורה
הרב: עוזיאל או עוזי?
ש. עוזי,
הרב: עוזי בן ציפורה רפואהש למה ופרנסה ותשובה שלמה
ש. הוא בתשובה שלמה
הרב: עכשיו, שמך?
ש. מרדכי בן ציפורה
הרב: תזכה לשוב בתשובה שלמה מהרה, לשמור שבת כהלכתה בשמחה, ועוד שאלה קטנטונת, האם אתה מניח תפילין כל יום?
ש. ברור, ב"ה,
הרב: זה כן
ש. תפילין, שלש תפילות ביום
הרב: ישתבח הבורא, תגיד לי משהו והתפילין שלך זה מהבר מצוה?
ש. לא, מה פתאום
הרב: מי קנה לך?
ש. אחי צדיק, גר בבני ברק, חרדי ירא שמים
הרב: ישתבח הבורא, טוב, יש לך במי להתדבק אני רואה
ש. ותברך את הילדים שלי ואת האשה
הרב: ה' יברך אותך בניך ואשתך בכל מילי דמיטב אמן.
ש. אמן תודה.
הרב: יש פה מישהו בקהל שלא מניח תפילין? יש דבר כזה באופקים חוץ מהנשים. אתה לא מניח תפילין? אתה לא מניח, אף פעם? תן לו רגע. מה פירוש, למה אתה לא מניח, אין לך?
ש. יש
הרב: ולמה אתה לא מניח?
ש. לא יוצא לי
הרב: לא יוצא, ז"א מאז שאתה קם עד שאתה הולך לישון לא יוצא. יש לי עצה בשבילך, תשים את התפילין ליד המיטה, איך שאתה קם תדע הנה תפילין, וישר תשטוף פנים תיטול ידים ותניח תפילין, מה הבעיה?
ש. בסדר
הרב: בסדר מותק? נעשה עסק? מה השם שלך?
ש. שחר בן שלום רספורקה
הרב: ה' יזכה אותך להניח תפילין יום יום ויהיה לך מזה נחת רוח
ש. אמן.
הרב: כן, שאלה נוספת למי? אז רגע, אני רוצה להסביר לכם משהו, אנחנו משתדלים לעשות כעת מבצע, אם ידוע או לא, לחלק כן לחלק לא, מבצע של תקליטור תורני לחלק מיליון שבע מאות חמישים אלף תקליטורים שמכילים את כל התורה, את הגמרא עם הפירוש עליה, משניות, הלכות, עם תמונות, המון ספרים בתקליטור עם מנוע חיפוש בכל בית יהודי בישראל, מיליון שבע מאות חמישים אלף כמו שחילקנו את האנציקלופדיה האינטראקטיבית, עכשיו אנחנו בעזרת ה' רוצים לחלק את התקליטור התורני, זה מעמד הר סיני מחדש, לחלק את כל התורה לכל בתי היהודים בישראל. זה מבצע שמקיף את כולם. המבצע הזה מעניק, שימו לב, חוץ מביליונים ביליונים ביליונים מצוות של תלמוד תורה שמי ששותף ברכישת מניה במבצע הזה מובטח לו שהוא קם בתחיית המתים. כיון שבתחיית המתים לא יכול לקום אדם אלא אם כן יש לו מספיק תלמוד תורה. כתוב "כי טל אורות טליך וארץ רפאים תפיל" אומרת הגמרא, מי שיש לו טל של תורה, טל תורה מחייהו, מי שאין לו לא מחייהו, ז"א מי שהיה צדיק אבל לא למד הרבה תורה, היה ירא שמים, התפלל, הלך לפה הלך לשם עשה מצוות גמילות חסדים אבל לא למד תורה, אדם כזה לא יקום בתחיית המתים. אבל מי ששותף בלהעמיד תורה בכלל ישראל, הוא קם ודאי בתחיית המתים. אז מי שרוצה לזכות במניה הזאת להיות שותף בהפצת תורה שעוד לא היה כסדר זה בדור אחד, יכול להיות שותף מכספי מעשר בעשרה תשלומים של 400 שקלים, ואם קשה לו עד עשרים תשלומים של מאתיים שקלים, המניה בסה"כ 4000 שקלים, והוא שותף בכל המבצע של המיליון שבע מאות חמישים אלף תקליטורים, ובעזרת ה' יתברך בתחיית המתים הוא קם בזכות המבצע הזה. אז מי שירצה יוכל להרים את ידו, יקבל הו"ק או באשראי, הנה היהודי הראשון הגיע, אשריו ואשרי חלקו, וגם יכול לבקש בקשה את מי הוא רוצה לברך ויתברך. מי שרוצה דרך אלה שצופים בנו יכול למלא את ההו"ק באשראי דרך אתה שופר. נט, במספר 0506500666 שמופיע עכשיו על המסך אפשר גם לצלצל, ושופר. טי וי אפשר גם למלא הו"ק או אשראי ולהעביר מיד ואני אברך. אז מי שרוצה יוכל לעשות זאת בזריזות, תעברו בין הקהל מי שרוצים, ואני אראה לכם בינתיים את הסרטון שמסביר בארבע דקות את המבצע ואיך כל העולם יכול להיות מחובר בלימוד ת ורה דרך התקליטור הזה, וללמוד בחברותא עם כולם, ולחדש חידושי תורה בכל העולם כולו, בבקשה.
ראיתם כעת מה אפשר לעשות בעזרת ה' יתברך והנה התורם הראשון שזכה במניה, בריאות ואושר לכל עם ישראל ושיחזרו בתשובה ביראת שמים ויזכו לביאת המשיח ויזכה אילן שם טוב לזיווג הגון ופרנסה בנקל ובקרוב אמן.
כן, אם יש עוד שירימו את היד, בינתיים שאלות נוספות, תן לבחור פה.
ש. שלום הרב
הרב: שלום
ש. רציתי לשאול את הרב למה הרב יצא על זמרים
הרב: לא יצא עליהם, נכנס בהם תגיד
ש. גם
הרב: זה לא אני מתוק, זה התורה הקדושה וגדולי ישראל.
ש. איפה זה כתוב?
הרב: בסימן תק"ס בשולחן ערוך. ויש גזירת ה חורבן ואסור לשמוע שירה רק בחתונות, בבריתות ובמקומות של מצוה, ורק מזמרים שאינם פסולים וכשרים, כמו שמוגדרים בהלכה וע"י גדולי ישראל, הפסק לפניך פה, ובפסק הזה חתומים גדולי ישראל ספרדים ואשכנזים ותימנים.
ש. יש רבנים שלא מסכימים עם הרב
הרב: לא שהם לא מסכימים עם הרב, הם לא מסכימים עם גדולי ישראל ועם השולחן ערוך, אני לא צד בכלל, אני רק מעביר את הדברים.
ש. הרב אומר שמרקידים מעורב, זה לא נכון
הרב: אני אמרתי? איפה שמעת שאמרתי?
ש. ראיתי
הרב: איפה ראית?
ש. בעיתון
הרב: באיזה עיתון?
ש. כנפי שחר, לא יודע איך קוראים לזה
הרב: איפה?
ש. לא יודע איך קוראים לזה
הרב: עיתון שקרן
ש. שופר
הרב: בעיתון שופר?
ש.כן
הרב: אין עיתון שופר
ש. יש
הרב: אה גם זה אתה יודע שיש?
ש. עלון, עלון
הרב: עלון שופר? איפה כתוב שמה שהם מרקידים מעורב?
ש. הרב כתב
הרב: על מי?
ש. כל מיני זמרים
הרב: על זמרים שמרקידים מעורב
ש. זה לא נכון
הרב: לא נכון? הבנתי. יניב מרחיק משיח הוא מרקיד מעורב או לא?
ש. לא,
הרב: לא?
ש. לא
הרב: אבל הראיתי כבר כמה פעמים, למה אתה לא מסתכל באתר שופר
ש. ראיתי, זה לא נכון
הרב: אה, ז"א מה שרואים זה לא נכון?
ש. כן
הרב: הנה בבקשה. די די, גברים ונשים ביחד או לא? מה זה, מה זה? מה זה היה תסביר
ש. לא ראיתי
הרב: אה, עוד פעם, תראה לו עוד פעם, תראה לו, תראה לו. אה האורות האלה מסתירים להם רואים את הנשים? רואים את הנשים
ש. יש שם ילדה קטנה
הרב: אה ילדה, כמה ילדות הפכו ילדה, והמבוגרת גם כן ילדה, וגם הילדות נראות כמו גברים, ממילא אין פה כלום, תגיד. זה רק דוגמא, יש עוד קטעים כאלה שהוא מופיע במקומות נוספים, בקיצור הוא מחטיא הרבים שלא מצטרף למנין ואין לו חלק לעולם הבא
ש. אבל גם הרב מפיץ סרטים ורואים נשים
הרב: נכון וזה מותר
ש. מה מותר, לראות נשים?
הרב: כן.
ש. אז גם לראות בזמרים לשבת בהופעה ולראות ביחד
הרב: לא, אסור להרקיד מעורב. מה לעשות, יש דברים שמותר יש דברים שאסור. אתה עלית פעם לאוטובוס?
ש. כן
הרב: ראית נשים?
ש. כן
הרב: למה לא ירדת?
ש. ככה
הרב: אה, אז גם אני ככה
ש. בסדר, אז למה אסור לשמוע זמרים?
הרב: כי ככה פסקו גדולי ישראל והתורה, מה לעשות
ש. למה הרב עובדיה לא אומר את זה?
הרב: תשאל אותו
ש. שאלתי
הרב: מה הוא ענה?
ש. הוא אמר שאפשר לשמוע
הרב: שקרן אתה
ש. כן
הרב: תביא לי מזה או הקלטה או כתוב
ש. אני אנסה
הרב: אתה תנסה? בבקשה, אני אשמח לפרסם. למה אתה צריך להשתמש איתו, תן לו שהוא יהיה פה, אה הוא מתבייש שהוא עם החליפה
ש. אחי למד בחזון עובדיה, ישיבה של הרב יצחק יוסף
הרב: נכון
ש. ושאלו אותו אם אפשר לשמוע את הזמרים האלה, והוא אמר שהוא ישאל את הרב, הוא שאל את הרב והוא אמר שאין עם זה בעיה
הרב: זה מה שהוא אומר, ואני לא מאמין למילה וחצי מילה
ש. אנשים ששאלו
הרב: אנשים שאלו, אז מה אם שאלו? ואתה רוצה שאני אאמין?
ש. אז מה הרב ענה?
הרב: הרב עובדיה יש לו פה בלי עין הרע שמפיק מרגליות ומלמד את כל עם ישראל תורה, הוא לא יכול להגיד עוד דבר אחד? מה הבעיה להגיד? ואם הוא לא אומר סימן שיש לו סיבה למה הוא לא אומר
ש. הוא אומר שמותר לשמוע, אין בעיה
הרב: אם הוא היה רוצה היה אומר את זה במוצ"ש בלויין כל שבוע
ש. אז למה הוא לא אומר שאסור לשמוע את הזמרים
הרב: תשאל אותו מותק, לך אליו ביום שישי תשאל אותו, תקליט ותביא לי. תודה רבה חמוד.
ש. רגע, ואלדד בעל הנס
הרב: אלדד בעל הנס? לא שמעתי על אחד כזה.
ש. למה, אבל אתה רשמת עליו בעיתון?
הרב: איזה עיתון?
ש. בידיעון שופר
הרב: על אלדד בעל הנס?
ש. רשמת עליו אלדד בעל העז
הרב: אני?
ש. כן, גם שאלו אותך בהופעה שעברה אמרו לך על אלדד בעל הנס אמרת אלדד בעל העז,
הרב: יכול להיות, אני לא מכיר אחד כזה
ש. אבל הוא לא מרקיד בחתונות של מעורב
הרב: אני אמרתי? אני לא מכיר אותו בכלל
ש. אתה אמרת עליו פעם שעברה
הרב: אני אמרתי? אתה אומר שכתוב. כן עוד לא נתתי לך עוד לא נתתי, חכה, סבלנות. סבלנות. כן, שאלה נוספת.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. כתוב בתורה כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא שנאמר "ועמך כולם צדיקים לעולם ירשו ארץ נצר מטעי מעשה ידי להתפאר", אני רציתי לדעת איפה נמצא החלק שלי ואיפה כל אחד מןה קהל הזה שיושב פה. היה לי איזה מקרה במירון שנה שעברה וחליתי במחלה לא עלינו קצת קשה, הנסיעה לא הכי הכי היתה כדאי, נסעתי שלש שעות נסיעה, חזרתי מהנסיעה, יומיים לאחר מכן חלמתי חלום, רבי שמעון בר יוחאי בא אלי בחלום ואמר לי, אני רבי שמעון בר יוחאי, קיבלתי אתה תפילה שלך, אתה תהיה בריא בעזרת ה' עוד השנה, בתנאי שתפסיק להתגלח עם תער, שמונה חדשים לאחר מכן הבראתי, קיבלתי עלי שבת אבל השבת שקשה לי לשמור שבת אבל כבוד הרב אני רוצה שתברך אותי שהקב"ה יתן לי קצת ניצוץ לחזור בתשובה.
הרב: רגע, רגע, ואתה מתגלח או לא מתגלח?
ש. אני מתגלח ב"ה עכשיו עם מכונה
הרב: הבנתי, ב"ה תגדל זקן.
ש. אני מקבל עלי זקן בעזרת ה'
הרב: אשריך ואשרי חלקך. עכשיו רגע, אני רוצה להעניק לך ציצית, תפילין אתה מניח? ב"ה קח תן לו ציצית ואני רוצה לברך אותך, מה שמך ושם האמא? אליהו בן לאה, ה' יזכה אותך לשוב בתשובה שלמה, לא עם ניצוץ אלא עם בערה של תשובה עד שאתה תקרין החוצה לאחרים. עכשיו שאלת שאלה, מה החלק שלך לעולם הבא ומה החלק של כל אחד פה, יש לי דרשה שלמה על הנושא הזה, אבל אני אגיד בקצרה, כשהתורה אומרת "כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא", פירושו של דבר שכל בן אדם שיורד לעולם הנשמה שלו יש לה חלק בגילוי כבוד ה' בעולם. אז התפקיד של כל נשמה לגלות כבוד שמים בעולם, כמו שאנחנו אומרים בתפילה "שבראנו לכבודו" כמה שאדם מגלה יותר כבוד שמים במשך הזמן שהוא נמצא בעולם הזה ככה יהיה חלקו לעולם הבא. אז כמה שאתה תגדיל בכבוד השי"ת ככה יגדל חלקך לחיי העולם הבא.
ש. תודה רבה כבוד הרב
הרב: תהיה בריא. כן, שאלה נוספת. כן הבחור פה סוף סוף כן, תן לו פה. כן הוא רוצה לברך שהחיינו, כן.
ש. ברכת שהחיינו
אמן.
תן פה ליהודי, כאן תרים את היד, תרים שיראה אותך, שהוא יראה. כן.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב ומבורך
ש. רק רציתי לבקש ברכה בשביל זיווג
הרב: תלמד שעתיים בתענית דיבור כל יום שלשה חדשים רצוף כולל שבת וחגים, בסדר?
ש. בסדר.
הרב: שמך?
ש. צמח בן שושנה
הרב: תזכה לזיווג הגון מהרה השנה. תן ליהודי שמה בצהוב
ש. הי הי אחת שתיים
הרב: בום בום
ש. כבוד הרב, ערב טוב לך
הרב: ערב טוב
ש. רציתי מאד לשים כיפה ולחזור בתשובה
הרב: אשריך ואשרי חלקך. אני אתן לך עכשיו בשמחה, בבקשה.
ש. כיפה וציצית
הרב: בבקשה. איפה היית עד עכשיו?
ש. הייתי בחוץ בשירותים
הרב: תגיד לי משהו, ועד היום איפה היית, אתה כבר עברת 13, לא? יפה מאד. אתה לא מוכר את זה מחר, כן?
ש. לא, לא, מה פתאום. ברכת שהחיינו
אמן.
הרב: תהיה בריא. כן, תן לבחור שם, תן לו זה הבחור. הם לא רוצים, עזוב. כן הלאה, ליהודי שמה למעלה עם הכובע, שם כן כן תן לו.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. אני קצת מתרגש, אני מעדיף לדבר איתך בארבע עיניים אם אפשר
הרב: אז אולי אח"כ אחרי ש נצא, בסדר?
ש. בעזרת ה'
הרב: תודה. מי עוד רוצה לקחת מניה בעזרת ה' להיות שותף בתקליטור התורני ולקום בתחיית המתים בעשרים תשלומים מאתיים שקלים מכספי מעשר הזדמנות לפני שאנחנו נוסעים לבני ברק, מי שרוצה להיות שותף ולזכות יש לו הזדמנות.
כן, עוד שאלה למי יש? תן לגברת שם למעלה
ש. שלום כבוד הרב, רציתי ברכה לבעלי יש לו הוא פתח עמותה של חמדת ימים
הרב: מה השם?
ש. נהוראי בן יעל
הרב: נהוראי בן יעל שיצליח לעבודת הבורא יתברך.
ש. אמן.
הרב: ההרצאה על העולם הבא למי שרוצה לצפות זה הרצאה שהיתה באחרונה בנהריה, הרצאה מורחבת על כל הנושא איך זוכים שיהיה חלק לעולם הבא גם גדול. אז תוכלו לראות זה היה בי"ח סיון.
שאלה אחרונה למי שיש, שאלה אחרונה, כן, הוא לא רוצה סתם אתם אומרים, הוא רוצה ממש? תן לגברת שמה למעלה.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. בעלי אברך אני עקרת בית ויש לי שמונה ילדים, רציתי שהרב יברך אותנו שיהיה לנו ברכה ונזכה לחתן את הילדים שלנו באושר
הרב: שם?
ש. שרה בת מרים
הרב: שרה בת מרים
ש. הבת שלי שרה בת מרים, אני מרים בת חיה
הרב: מרים בת חיה ושרה בת מרים תזכו לכל טובה וברכה ויהיה לכם שפע לעבודתו יתברך.
אני מחלק לכם קצת מתנות ונוסע לבני ברק בעזרת ה' עם אלה שזכו במניה. ערב טוב.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות