עמנואל - עמנואל
תאריך פרסום: 24.01.2011
כל מי שמחובר לחברה שהוא עדיין היה בה שיש בה את כל האמצעי הקומינקציה ויש להם את הפלאפונים ויש להם את האינטרנט או את הטמבלויזיה או מקשיב לרדיו וכל הדברים האלה האדם הזה יהיה עשרות מונים קשה לו להתקדם למה? אחרי שהוא מתחמם בתורה ויראת שמים חצי שעה שעה הקרירות והקירור שהוא מקבל לאחר מכן מההבלים מהליצנות מהשטויות זה מוריד לו את כל מה שהוא ספג גם אם הוא ספג והחליט בא העולם ומתכחש לכל ומראה לו את הכל באופן ורוד הנה אנשים חיים עושים מה שהם רוצים לא קורה להם שום דבר
ש' יש לנו הרבה בעלי תשובה וזה אור גדול וכל אחד יכול לחזור אבל רואים למעשה הרבה הרבה אנשים שרוצים להתקרב ורוצים ללמוד תורה ורוצים לקיים מצוות ויש להם קשיים גדולים ועצומים שזה לא הולך
ש' נכון הרב אמר שאסור לשמוע איציק אשל וכל אלה אייל גולן ושרית חדד כן מותר? גם לא
תגיד לי מה עדיף לאכול נבלה או טרפה?
לצערנו הרב זה דבר נפוץ פה מאוד בכל המדינה שאומרים אחד מתחתן 2 מתגרשים כשהם חיים 10-20 שנה 25 שנה יש ילדים לומדים בבית חרדי תורה ויראת שמים בכל זאת פתאום מתגרשים
ערב טוב!
בהנ"ו והעב"י !
הערב הזה יהיה לזיוג הגון וכו' ופרנסה בשפע וכו' ושלום בית וכו' ורפוא"ש וכו'
(02:44)
פרשת יתרו
בפרשת השבוע למדנו: "ועתה אם שמוע תשמעו בקולי והייתם לי סגולה"
אמר לו הקב"ה ליחזקאל הנביא: "לך והחיה מתים בבקעת דורא"
כיון שהחיה אותם, באו עצמות וטפחו לו לאותו רשע טמיא על פניו, באו וטפחו על פניו של נבוכדנצר הרשע! אמר: "מה טיבן של אלו?"
אמרו לו: "חברם של אלו מחיה מתים בבקעת דורא!"
פתח ואמר: "אתוהי כמה רברבין ותמהוהי כמה תקיפין מלכותה מלכות עלם ושולטנה עם דר ודר"
וצריך להבין: מה התכוין הקב"ה כשזרז את יחזקאל להחיות מתים דוקא בשעה זו שהושלכו חנניה מישאל ועזריה לכבשן האש?
זאת אומרת באותה שעה שהושלכו חנניה מישאל ועזריה באותה שעה ביקש הקב"ה מיחזקאל הנביא: 'שילך לבקעת דורא ויחיה את המתים' והם באו וטפחו על פניו של נבוכדנצר הרשע
והוא התפלא: "מה טיבן של אלו?"
ואמרו לו: "שהחבר שלהם מחיה מתים בבקעת דורא!"
ואז הוא פתח בשבח גדול ואמר: "שהאותות והמופתים של הקב"ה הם גדולים ועצומים וחזקים! והמלכות שלו מלכות עולם והשלטון שלו הוא עם דור ודור".
אז נשאלת השאלה: למה באותה שעה שהם הושלכו - ביקש הקב"ה מיחזקאל הנביא ללכת להחיות מתים?
ועוד דבר: למה רק אחרי שהחיה מתים יחזקאל הנביא, קפץ נבוכדנצר ופתח את פיו ואמר שירה לקב"ה? האם לא היה מספיק לאותו רשע שיזדעזע מהנס שהיה לחנניה מישאל ועזריה שהם מתהלכים חיים בתוך כבשן האש?
ולא עוד: אלא, אותן אלה שזרקו אותם - הם נשרפו בעצמן! הלא מספיק בנס כזה לראות אנשים כאלה מתהלכים בתוך האש! בשביל להגיד שירה גדולה לקב"ה! למה צריך להמתין עד שיחזקאל הנביא יחיה מתים?
משמע מכאן: שליבו האכזרי של אותו רשע לא התפעל מהנס הראשון. רק על ידי הנס השני נשלמה המידה שליבו מתרגש!
נבוכדנצר הרשע לא התפעל מהנס שקרה 'ליחידים'; חנניה מישאל ועזריה זה יחידים, והרשע הזה יכול לדחות את ההתפעלות שלו ולומר: 'זה רק נס ליחידי סגולה ! וזה לא גדלות לקב"ה שרק יחידי סגולה מורמים מכל העם ומתעלים לדרגה רוממה כזו, ואין המקרים הבודדים האלה מסוגלים להוכיח על סגולת העם ועל גדלות הבורא ועל ההנהגה נפלאה'.
לכן זרז הקב"ה, באותה שעה שיבוא יחזקאל הנביא ויחיה את ההרוגים בבקעת דורא, זה מה שהתמיה את הרשע לשאול: "מה טיבן של אלו?"
אמרו לו: "חבריהם של אלו - מחיה מתים!" דהיינו; כל עם ישראל קדושים! ומרובים בתוכו 'אנשי המופת' וזוהי תכונתם ומדרגתם שכולם 'עם סגולה!' ובזה התקדש והתרומם כבוד השם יתברך.
- רק אז הוא אמר שירה, שהכיר את גדלות הבורא יתברך שמו! ואת עמו ואמר: "אתוהי כמה רברבין ותהוהי כמה תקיפין מלכותיה מלכות עלם ושלטניה עם דר ודר"
כבוד הקב"ה וכבוד ישראל - אינו בזה שיש 'יחידי סגולה' שהם מרכזים בתוכם את המעלות הנבחרות; תורה ויראת שמים, זה עשוי גם לקרות באומות אחרות שיש בהם 'יחידים' עם מוסר ונימוס.
אבל עם ישראל כשקיבלו את התורה מהשמים, וחכמת התורה ואורה מגיע לכולם אפילו לקטן שבקטנים! על כולם שרתה השכינה ועל כולם חלה מצות התורה. זיוה ואורה חודרים לכל העם ואין אחד מקטן ועד גדול איש ואשה שאינם מחונכים מבטן ומלידה במצות התורה והוראותיה, הורתם ולידתם - בקדושה וטהרה, וזהו כבודן של ישראל! ומהם "יתגדל ויתקדש שמיה רבה" ו"ברוב עם הדרת מלך" - מלכי המלכים הקב"ה!
וכן דוד המלך עליו השלום קורא לכל ישראל: "גדלו להשם איתי - ונרוממה שמו יחדיו!" לא מ'יחידים' בלבד מתגדל ומתקדש שם השם, אלא כל האומה כולה מסוגלת להתרומם ולקדש את שמו יתברך! כי כולם עמדו על הר סיני וקיבלו את התורה, כולם ענו יחדיו 'כאיש אחד בלב אחד': "נעשה ונשמע!" והסגולה להתרומם בקדושה - טמונה בכל עם ישראל! "הבו להשם משפחות עמים הבו להשם כבוד ועוז" זהו כבוד השם - שכל משפחות העולם; כל משפחות ישראל מהללים את שם השם, לכולן הכוח הטמיר והנעלם להאדיר ולרומם את כבוד שמים!
אז אם כן, היה מקום לדחות את ההתפעלות מהנס שנעשה לחנניה מישאל ועזריה- בטענה: ש'זה רק ליחידים' וזה לא כבוד לקב"ה כי כאלה יש בכל עם.
אבל כשהוא רואה שבאותה שעה עוד חבר שלהם 'מחיה מתים!' ואנשים מתים קמים ובאים, ולפי המספרים: זה 200 אלף! - אז הוא משתומם! הוא מבין עכשיו שזה 'עם סגולה!' ושהקב"ה - הוא נשגב מאוד! לכן הוא אומר שירה.
למה אין פרסום כל כך לנס של רבי פנחס בן יאיר שבקע את הנהר ועבר?
ב'ספר החיים' מבאר: למה אין הפרסום נעשה כל כך במעשה הנס של רבי פנחס בן יאיר שבקע את הנהר ועבר? הרי רבי פנחס בן יאיר נעשה לו נס כמו שנעשה ל-60 ריבוא עם משה ואהרון והארון! ורבי פנחס בן יאיר יחיד? למה לא נעשה פרסום לנס הזה שלו?
והוא מתרץ: מפני שהוא היה 'יחיד' אבל קריעת ים סוף זה נס שנעשה לרבים! זה הרבותא והשבח של כל הדור ההוא, הכח הנסתר והטמיר הזה החבוי בעם ישראל - הוא שמכניע ומשפיל את כל גויי הארץ! רק זה מניע את האומות הגאים והתקיפים ש"יכרעו ויפולו לכבוד השם" ולסגולת עמו ישראל! בשעה שרואים שזה לא 'יחיד' אלא זה סגולת העם הזה - שבכוחם לשעבד את הטבע - זה סגולה גדולה! וזה מעלה גדולה שכולם משתוממים ממנה.
ואפילו בלעם הרשע בירך את עם ישראל כשהכיר את כוחם הנפלא ואת סגולתם ואמר: "הן עם לבדד ישכון! הן עם לבדד ישכון" כל העם כולו! אומה שלימה אחידה בתכונותיה ובסגולותיה מכל העמים! והיא מרוממת ברוחה ובנשמתה.
ועל זה אמר הפסוק: "והשם האמירך היום להיות לו לעם סגולה כאשר דיבר לך" זאת אומרת כל העם הזה הוא סגולה.
והקב"ה הבדיל והפריש אותנו להיות שונים מעמי הארץ להיות עם סגולה, ולא רק 'יחידים' אלא כל עם ישראל יכול להתרומם למעלה "ולהיותך עם קדוש להשם אלקיך!"
ורש"י אומר: "כאשר דיבר לך - והייתם לי סגולה והייתם לי קדושים" אתם נבדלים מכל העמים, ובסגולה שיש בכם הכח הנסתר להיות העם הקדוש והסגולה בזה אתם מצויינים שתהיו עליון על כל העמים בכח הנסתר הזה!
אז למדנו: שמעשה היחידים שאנחנו רואים האותות והמופתים בעצם מסוגלים אנו כל העם למקטנם ועד גדולם להגיע לזה!
כמו שהיה מצב שכולם זכו לנבואה בקריעת ים סוף 'וראתה שפחה על הים - מה שלא ראה יחזקאל בן בוזי!'
אז העם הזה כולו יכול לזכות! ועם שלם דור המדבר דור דעה זכו לניסים אותות ומופתים למקטנם ועד גדולם! וכל הישועות והניסים - נעשים לכל העם! כי הוא 'עם סגולה'.
וכמו בזמן 'המן ומרדכי' ובזמן 'החשמונאים' ובכל הדורות! אלא מה? אנחנו צריכים לזכור שיש לנו את הכוח, צריך לפעול - כדי להגיע ולהפעיל את הכוחות הטמונים בנו.
עוד דבר אפשר להסביר: שהקב"ה ציוה ליחזקאל דווקא להחיות מתים באותה שעה שהפיל נבוכדנצר את חנניה מישאל ועזריה לכבשן האש - כי באותה שעה שקרא הנס לאלו בעלי המדרגה שמסרו את נפשם לכבוד הבורא יתברך לקדש את שמו - הם המשיכו מעולם העליון אור גדול והורידו את השכינה לארץ!
זאת אומרת, ברגע שהם עשו את המעשה הגדול והנשגב הזה למסור את נפשם על קידוש השם - הושפע שפע רב מעולם העליון ואור גדול והורידו את השכינה לארץ!
באותה שעה נתקדשה הבריאה בריח ניחוח של כבשן האש על ידי המסירות הנפש שהם יצרו בריאה חדשה כאילו החיו את המתים! ואז ברגע זה יש לנצל את העת רצון והסיעתא דשמיא שזהו העת מתאים להחיות מתים - כיון שהם עשו דבר כזה של 'החיאת מתים' בזה שהם החיו את עצמם בקידוש השם שהם מסרו את עצמם! אז הסגולה לביצוע מעשה מופת זה הוא כל עוד שהאויר עדיין מבושם מטל התחיה שמשכו 3 הגדולים הללו במעשה קידוש השם!
זה מה שאנחנו אומרים בדרך כלל: "יש עתה עת רצון - כשיש עת רצון צריך לחטוף!"
ומעין הדבר שנעשה באותה העת - אפשר להשפיע על אחרים!
מי שיראה את הסרט 'כוחה של מצוה' , שברכתי לפני שנים רבות! אשה שלא נפקדה במשך 10 שנים, ואמרתי לה: שתשים כיסוי ראש - והיא נפקדה!
באותה שעה אמרתי: "רבותי! זה עת רצון! מי עוד מהנשים רוצה לזכות? זו עת רצון!"
למה?
ברגע שיורד שפע - צריך לנצל אותו! מי שמנצל - מרויח, מי שלא - הפסיד! וזה עובר ולא חוזר!
לכן אמר הקב"ה ליחזקאל: לנצל את העת רצון שנתעורר כעת על ידי חנניה מישאל ועזריה, ושיפעל פעולה של תחית המתים, כי כל זמן שהאור דולק והאויר רווי באוירה של קדושה וטהרה ומסירות - אפשר להמשיך ולעשות פעולה של תחיה!
והארי שבקדושים המהר"ל מפראג ז"ל אומר דברים כעין אלה ב'חידושי אגדות' בסנהדרין צב': "כאשר הושלך חנניה מישאל ועזריה כבשן האש וניצולו, בידוע כי דבר זה גם כן תחית המתים כאשר תבין ענין כבשן האש שהושלכו לשם אשר הוא שורף הכל! ובשביל כך באותה שעה שהושלכו לכבשן האש - החיה יחזקאל המתים, כי מדרגה ומעלה אחת היא כאשר הושלכו לכבשן האש וניצולו!"
יוצא לנו מזה כלל גדול: שאם אחד מישראל מתרומם מעל הטבע ומבקיע את יצרו - הרי באותה שעה הוא בוקע את הרקיעים וממשיך את האור הגדול ומוריד את השכינה לתחתונים! ופותח את חלוני הרקיע עד שהקדושה מתפשטת בכל העולם, ואז הוא כובש דרך לרבים, ומיקל את הבחירה לכל אלו שרוצים להתרומם לאותה מדריגה, ואפילו לקטנים שבדור! כיון שנתגלה האור והסיעתא דשמיא - הרי השעה הזו והדור הזה ראויים לקבל גם כן מאותו האור ומאותה המדריגה.
אז אם רואים אחד מישראל מתרומם מעל הטבע ומבקיע את יצרו באותה שעה הוא מושך שפע שמאפשר לאחרים.
אם יש יהודי שהיה רחוק שנתעורר בתשובה - באותו רגע הוא יכול להשפיע תשובה על אחרים בסביבתו!
וכן על זה הדרך בכל ענין של מצוה, ובפרט בשבירת הטבע!
וכמו שכתוב ב'מסילת ישרים': "הוא מתעלה והעולם מתעלה עמו" זאת אומרת השפעתו של היחיד היא על העולם כולו!
ובפרק ראשון של עבודה זרה: "אמר רבי יהושע בן לוי: "לא עשו ישראל את העגל - אלא כדי ליתן פתחון פה לבעלי תשובה!"
ורבי יוחנן משום רבי שמעון בר יוחאי: "לא היה ראוי דוד לאותו מעשה - אלא כדי להורות תשובה ליחיד!"
נמצא שהתשובה היא הבריאה החדשה בעולם, וכאשר לא היתה התשובה בעולם, רחוק היה התשובה מן האדם, אף כי הכתוב מזהיר על התשובה !
אבל כאשר הראשונים פתחו את 'שער התשובה' עד שנמצא זאת המעלה בעולם - שוב זה לא נחשב בריאה חדשה! שכבר נמצאת התשובה בעולם כי הם פתחו את פתח התשובה.
10 נסיונות נתנסה אברהם אבינו
עכשיו בואו נראה דוגמא: "10 נסיונות נתנסה אברהם אבינו"
ומקשה הגאון רבי חיים מוולוז'ין זצ"ל: כאן אמר 'אברהם אבינו' ולעיל מזה אמר "עשרה דורות מנוח ועד אברהם" ולא אמר 'אבינו'. למה פה במשנה נאמר 'אבינו' ולפני כן לא נאמר 'אבינו'?
אומר רבי חיים מוולוז'ין: על פי הכתוב: "מתהלך בתומו - צדיק! אשרי בניו אחריו" כי כמה מידות שהצדיק טרח ויגע להשיגם - לבניו אחריו המה כטבע מוטבע, ובקצת יגיעה יגיעו לזה".
אומר רבי חיים מוולוז'ין: כשאדם צדיק טורח לתקן את מידותיו ויגע להשיג, הבנים שלו אחר כך קל להם כי זה כמו טבע מוטבע וביגיעה מעט יגיעו לזה למה שהשיג אביהם.
"כמו שנראה בחוש שרבים מעמי הארץ היהודים מוסרים נפשם על קידוש השם! ומהיכן זה מוטבע להם? מאברהם אבינו שמסר את נפשו על קידוש השם לאור כשדים על אמונתו!"
אז כיון שהוא מסר את נפשו על קידוש השם - יכולים בניו וצאצאיו גם למסור את נפשם.
וכן כל ה-10 נסיונות היו להישיר את כל הדרך לפנינו בבחינת 'מעשה אבות סימן לבנים', וכן ההתעוררות פתאום לאדם ללכת ולעלות לארץ הקודש ולעשות לעזוב את 'חוץ לארץ' זה מהנסיון של "לך לך" שיש לו כח לקיים את הנסיון הזה כמו שעשה אברהם אבינו.
לכן הוא נקרא 'אבינו' דוקא אצל הנסיונות כמו 'אב מלאכה ותולדות', הוא 'אבינו' בזה - ואנחנו בניו, ממשיכים בדרכו.
אברהם הנציח את מסירות נפשו לדורי דורות! הוא המציא את הכח הנפלא של 'מסירות נפש' בעולם! מסירות נפשו היתה כה מלאה ומושלמת עד שהיה יכול לחלוק ולהעביר ממנה לדורות אחריו! עד עתה אנחנו יכולים בנקל לעבור דרך נסיונות רבים וקשים - וזאת בעבור מעשיו של אברהם אבינו שהכשיר את הדרך וסלל את מסילת קידוש השם ומסירות הנפש והוא שהצית את אש הקדושה וגילה את אחדות הבורא יתברך - עד שכל העולם כולו נתמלא בכוח נפלא זה של אמונה ומסירות נפש!
לכן הוא נקרא 'אבינו' שהוא זרע גרעין טוב שהצמיח את פריו לכל הדורות וכל התעוררות שתבוא לעם ישראל במרוצת הדורות - היא מהנטיעה של אברהם שהכין את האור! הוא יצר את ההתעוררות והעת רצון ההיא מרחפת בעולם.
כל מי שרוצה יכול לשאוב אותו מעיין שאינו מתיבש לעולם! כל מעשה שכזה מתיחס ונמשך מהשרשרת של אברהם אבינו.
ומה שחנניה מישאל ועזריה מסרו את נפשם בעבור הבורא - הרי המתסרותם היתה כבר נטועה בעולם עוד מאבות הראשונים אברהם יצחק ויעקב.
ויש דבר נפלא שראיתי, שהדבר הזה מופיע ב'ספרים הקדושים': למה הוא אמר: "ושולטניה מדור ודור", למה הוא אמר את זה? למה אמר נבוכדנצר את הלשון הזה: "מלכותיה מלכות עלם ושולטנה בדור דור", למה?
כי נבוכדנצר הרשע הוא היה גלגול של נמרוד; ונמרוד, צריך להבין, נמרוד מרד בקב"ה! והעמיד מגדל וראשו בשמים! והוא רצה למרוד בקב"ה, ולעשות 'עבודה זרה' אם כן, הוא נכשל! והקב"ה הפילו.
ואחרי זה הוא בא בגלגול של נבוכדנצר, וגם כן אותו דבר; הוא העמיד פסל, צלם שנקרא "בל" והצלם הזה שנקרא בל - לא השתחוו לו.
אז שימו לב! אצל נמרוד - אברהם אבינו לא השתחוה, אז הוא זרק אותו נמרוד לכבשן האש.
וכשהוא היה נבוכדנצר - והוא רצה שישתחוו לפסל אז חנניה מישאל ועזריה מצאצאיו של אברהם אבינו גם כן לא השתחוו אז הוא השליך אותם גם כן לכבשן האש.
והוא ראה שגם בשני המקרים שהוא רצה לאנוס את זרע אברהם - הוא לא הצליח!
לכן הוא אמר את השבח הזה: ש"מלכותיה מלכות עלם ושולטניה מדור דור" מהדור של נמרוד עד הדור של נבוכדנצר הוא ראה שאי אפשר להמרות את פי השם! ואי אפשר לשעבד את בניו שישתחוו לפסל.
וזה ביאור מדהים על פי הסוד!
"והנה מלאכי אלקים עולים ויורדים בו" כתוב: "זה חנניה מישאל ועזריה" יעקב אבינו עליו השלום בכל הנסיונות שנתנסה בהם אחרי קבלת הברכות, רדיפת עשיו טלטוליו ונדודיו, כל מעלותיו הגדולות ומעשיו הכבירים! נמזגו לעתיד בדורות הבאים אחריו והוא כבש דרך לכל בעלי הנסיונות שלאחריו! הוא שיצר אוירה של 'מסירות נפש' כל העקידות העתידות לבוא אם של היחיד והכלל - מכוחו של יעקב אבינו! הוא בכוחו סיגל וסיגלו לעצמם חנניה מישאל ועזריה להשליך את גופם לתוך האש למען קידוש השם!
אז אם ככה רואים שגם המדרש מעיר: ש"מלאכי אלוקים עולים ויורדים בו - זה חנניה מישאל ועזריה" שהיה להם את כח מסירות הנפש כמו יעקב אבינו עליו השלום.
עוד דבר: "שקר החן והבל היופי אשה יראת השם היא תתהלל; שקר החן" - זה דורו של משה, הבל היופי - דורו של חזקיה, אשה יראת השם היא תתהלל - זה דורו של רבי יהודה ברבי אלעאי, שהיו 6 מתכסים בטלית אחת ועוסקים בתורה!"
גדולי עולם אלה במסירות נפשם ובמדרגת המיוחדת של תורה ועבודה המשיכו והורידו קדושה על בני דורם עד שכל הדור נתבשם בריחה של התורה, והם הציתו את האור הנצחי שזרח לא רק על יחידים - אלא על כל הדור ההוא!
זאת אומרת, הם הסתפקו במועט מתוך עוני למדו ביחד באחדות! לא חיפשו מותרות והגיעו למדרגה כל כך גבוהה! שהדור כולו נקרא על שם 'רבי יהודה ברבי אלעאי ותלמידיו' כי הם השפיעו על כל הדור והדור התבשם מעשיהם, נקל היה מאז לכולם להגיע שהחן והיופי העליון ישררו עליהם. והגדולים האלה הציתו את האויר באש של תורה, הם הורידו את השכינה, חיממו את האויר עד שהאירה ההצלחה לא רק להם אלא לכל בני דורם מקטנם ועד גדול, האור זרח והאיר גם על הבינונים והקטנים אפילו על עבדים ושפחות! וכולם נהנו והתבשמו מאור השכינה ומזיוה! כי כאשר השמש זורחת - היא מאירה ומחממת את כולם וכל יצורי הבריאה נהנים ממנה!
אם כן המשכיל ישמע וידע: כי כאשר יתגלה בדורו ובתקופתו בן עליה מרומם מכל שהשכיל לטפס לפסגה רוחנית עילאה - באותה שעה הוריד את ההצלחה ואת השכינה לארץ, פתח את החלונות של הרקיע והכין את האוירה כולה לקדושה וטהרה - ואז המשכיל ינצל את השעה היא - זה שעת רצון וכושר שיתאמץ גם הוא לטובת עלייתו וגם עליו יזרח האור ההוא שהיחיד הדליק.
על ידו התקדש הזמן ונפתח שער הקדושה והחכם יתקרב גם הוא לאותו שער ובנקל יוכל להשיג מה שהכין אותו יחיד וזוהי השעה הנעלה ועליו לנצלה בטרם יחמיצנה!
סיכום הדברים:
פתחנו בזה שעם ישראל 'עם סגולה' ואין מעלת היחידים בעלי האותות והמופתים לבד, אלא כל ישראל ראויים לזה! ומזה התפעל בלעם הרשע.
מכל מקום צריך להבין, שאם כבר נפתח פתח אפילו על היחידים בעלי האותות והמופתים - כל מי שנמצא בסביבה יכול להתבשם מזה וליהנות ולעשות כמעשיהם!
הדור הזה זה דור גדול של תשובה בעם ישראל! מליון וחצי בעלי תשובה!! דבר שלא היה מזמן חזקיה המלך!!! ממילא, ירד אור גדול ושפע עצום שכל אדם יכול לחטוף את האור הזה ולהשתמש בו! ולהתרומם מעל חשכת הגוף והנסיונות של הדור.
הראיה; שכל כך רבים עומדים בזה! ושינו את אורחות חייהם. ורבים מהם גרים ב'עמנואל' ב'ביתר' ב'מודיעין' ב'בית שמש' ב'אלעד' ב'אשדוד' ב'רכסים' ובהרבה מקומות נוספים! קהילות שלימות וערים רבות נוספו - בזכות בעלי התשובה! זה אור שירד לעולם - וצריך להיות חכם לנצל אותו ! וגם החרדים צריכים לתפוס את האור הזה וגם לנצל אותו!
אבל צריכים לדעת: הקב"ה עשה את המצב שאנחנו 'דור התשובה' - אנחנו צריכים לנצל! ואם לא - יתבעו אותנו! שהיינו בדור כזה שהיתה אפשרות! שהרי אין כמעט בית שאין משפחה שאין להם 'בעל תשובה' מתוך בעלי המשפחה הזאת! אז אם אחד מתוך יכול - כולם יכולים!
אלא מאי? אנשים פשוט לא ערים ולא מנצלים את השעה. אבל צריך לנצל את זה! כי זה ההזדמנות הכי גדולה שאדם יכול להתעלות, ולהגיע למצב שיתקן את דרכיו ויזכה ב-2 עולמות! כהבטחת הקב"ה - בין בעולם הזה ובין לעולם הבא!
אז כל אחד יראה מה שהוא יכול להתחזק, ומה שהוא יכול לחזק, כי רבים גם אלה שמקבלים, מקבלים גם מאחרים - אף על פי שהם לא 'מחזירים בתשובה' זאת אומרת גם אדם פשוט שאומר לאדם פשוט 'שיתעורר! ויתקרב וינסה! מצליחים רבים להשפיע על חבריהם!
ורבי יונתן איבשיץ זצ"ל אומר: שדוקא האנשים הפשוטים - ההצלחה שלהם יותר גדולה מהרבנים! כי על הרבנים אומרים: 'הם צדיקים הם גדולים הם חכמים - להם אין תאוות כמו שלנו…' אבל כשבא חבירו שהיה כמותו עד לפני זמן קצר והוא נמנע - וניצל! ומחזיק מעמד, אין לך 'מופת' גדול מזה והוכחה שאכן זה אפשרי, שהרי זה 'בן גילך' וחברך והוא יכול ומסוגל - אז גם אתה מסוגל! ולמי הכי קל לו להגיד את זה? מי שעשה זאת בעצמו! לכן אל ימנע אף אחד מן הדבר הזה.
וזה מה שאומרת הגמרא: ש"צדיקים בכל עת מחיים מתים!" מה זה להחיות מתים לפי זה?
אומר רבי יונתן איבישיץ: מי שמחזיר יהודי בתשובה - זו תחיית המתים האמיתית! יותר ממה שהחיה יחזקאל ב'בקעת דורא!"
להחזיר יהודים בתשובה - זו תחית המתים אמיתית כי זו תחית הנשמה ולא הגוף! זה תחיה לחיי העולם הבא, וצדיקים בכל עת מחיים מתים - כי כל עת אפשר להחזיר יהודים בתשובה!
והראיה; זה הדור הזה!
אשריו של מי שלא 'טומן ידו בצלחת ונלאה להשיבה אל פיו' ועושה מעשים ומשתדל להשפיע סביבותיו, ומי שבאמת מכוין את רצונו בענין זה - מן השמים מסייעים אותו שדבריו יתקבלו באהבה! - ואכן כך קורים הדברים.
עד כאן דברי הפתיחה שלי.
למי שיש שאלות - אשמח ואשתדל לענות!
ש' רציתי לשאול את הרב בקשר לזמרים נכון הרב אמר שאסור לשמוע איציק אשל וכל אלה אייל גולן ושרית חדד כן מותר אז זה יותר טוב אז אני מציע שאת זה ישמעו ואותו לא מה שהרב יגיד אני יעשה אני שואל את הרב
הרב: תגיד לי מה עדיף לאכול נבלה או טרפה?
[הציבור מחייך…]
ש' לא נבלה ולא טרפה
הרב: בדיוק אותו דבר לא אלו ולא אלו
ש' למה לא אלו אפשר לשאול את הרב למה?
הרב: ודאי כי הם נקראים מחטיאי הרבים והם עוברים על דברי גדולי ישראל
ש' נכון בגלל שפעם אחת הוא הלך עם בא נגיד ככה היה זמר בגלל שהיו עם בחורות
הרב: קודם כל אין פעם אחת שתדע כל אלה עוברים באופן שוטף וקבוע את העבירות האלה וממשיכים למרוד
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות