טוען...

יום השנה השנים עשר לפטירת הרה"ג הרב יהודה שפירא זצוק"ל

  פורסם בתאריך: 18.04.2022, 08:30 • מערכת שופר

בס"ד

מילי דהספידא קצרים 

לרגל יום השנה השנים עשר 

לפטירת ראש כולל 'חזון איש' 

הרה"ג הרב יהודה שפירא זצוק"ל

נשיא 'שופר' ארגון להפצת יהדות

יום פטירתו: יז' ניסן תשסט (שבת חול המועד פסח),

השנה: יחול ביום שני יז' ניסן תשפב'

34 דברים שכדאי לדעת על הקשר החם וההדוק ועל הערכה הגדולה 

של הרב הגדול זצוק"ל לתלמידו המובהק יבדלט"א 

כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א 

אשר שימשו 22 שנה! וידו לא זזה מתוך ידו 

ובכך זכה לכתרה של תורה!! ועוד...

1. קליפ מרגש! מסדרת 'חוזרים בעבר';

הרה"ג יהודה שפירא זצוק"ל - רבן של כל בעלי התשובה! [חדרה 2009]

חוזרים בעבר תאריך פרסום: 11.01.2022.

2. הרה"ג זצ"ל טרח להגיע למשרדי שופר ושם מסר דברי חיזוק ועידוד לפעילי ומתנדבי שופר – אשר הוקרן באצטדיון טדי 2000, דברי חיזוק מפי הרה"ג יהודה שפירא שליט"א מראשי כולל חזון איש בכנס פעילי שופר, וכה היו דברי קדשו: 

"חז"ל שואלים: "אם תאמר (אם תשאל): אותם שנים ושבעים אלף (72,000) שנהרגו בגבעת בנימין... היה מלחמה, עם ישראל מחה על הזנות, על הניאוף, של פילגש בגבעה. בשני הימים הראשונים, נהרגו שנים ושבעים אלף מישראל! מפני מה נהרגוהיה להם לסנהדרין גדולה, שהניח משה, ויהושע... אחרי שמשה ויהושע מתו אז נשאר סנהדרין גדולה, ופנחס בן אלעזר עמהם, גם פנחס היה שם הקנאי הגדול, מה הם היו צריכים לעשות? שיקשרו חבלים של ברזל במותניהם! שהם יקשרו חבלים של ברזל, זאת אומרת, לחגור את עצמם, ויגביהו בגדיהם למעלה ארכובותיהם, כדי שילכו במהירות, ויחזרו בכל עיירותיהם של ישראל. זה היה הדרישה מהם! יום אחד ללכיש, יום אחד לעגלון, יום אחד לחברון, יום אחד לבית א-ל, יום אחד לירושלים, וילמדו אותם דרך ארץ, בשנה בשתים בשלש שנים - לא להתעייף! בחמש, עד שיתיישבו ישראל בארצםוהם לא עשו כן! אפילו פנחס הקנאי הגדול לא עשה כן, אלא כיון שנכנסו ישראל לארצם, כל אחד ואחד רץ לכרמו ולזיתו, ואומר: "שלום עלי נפשי!", שלא להרבות בטורח!". זה המצב... זה הקיטרוג הגדול שלא עושים! עמנו, איש אחד שהוא כן חגר מותנים, והפשיל את הבגדים שלו, והוא נמצא יום אחד בחולון, יום אחד באשדוד יום אחד שם, יום אחד בכל מקום אחר. אבל הוא לא יכול לבד הוא צריך שיעזרו לו. הוא צריך שיחזקו אותו ולכן עלינו החובה, לעשות כל מה שביכולתנו לעזור לו. יש אנשים שהם מסוגלים לעשות, לא כולם מסוגלים לעשות. "לא ספק בידו להחזיק, אבל הוא עושה!". ואלו שהם באמת ראויים לזה והם יכולים, מחוייבים כפל כפליים, עליהם מוטל ה'ערבות', של הענינים של כל קבלת התורה, של הברית. ולכן יהודים יקרים! הבה נתחזק. לסייע להחזיק. ונזכה שעם ישראל יחזור בתשובה במהרה בימינו אמן." לצפיה לחץ כאן.

3. כתר התורה מעגילים – היה בעידודו של הרה"ג שפירא זצ"ל. – ראה דיסק מס' 46 'כתר התורה' משנת 1997.

4. ואשר הרה"ג שפירא זצ"ל טרח ובא להרצאתו של כבוד הרב שליט"א – בתחילת הפעילות – כדי לעמוד בעצמו על סוד הדברים ואיך מתקיימים דברי חז"ל הנפלאים שהבטיחו באומרם: "דברים היוצאים מן הלב – נכנסים אל הלב! וכל מי שיש בו יראת שמים – דבריו נשמעים".

5. מכתבם של גדולי ישראל זצוק"ל אשר עמדו לימינו של הרב שליט"א כאשר התשקורת יצאה נגדו בדברי חירופין וגידופין, והחתימה הראשונה מתנוססת לתפארה של הרה"ג שפירא זצ"ל. להורדה לחץ כאן (נ.ב. מדובר בשנת 97' כאשר הרב עובדיה יוסף זצל' כתב מכתב תמיכה חד משמעי בכל פעולותיו של הרב שליט"א, וכהכרת הטוב בא לאצטדיון יד אליהו 'כתר התורה').

(מכתב שהתפרסם בדיסק 44 'התגובה' מהרצאה שהתקיימה בעיר 'אופקים' בשנת 1998 (21-08-1998 יח אב תשנז) בנקודת זמן 48:50)

בעזרת ה'

עובדיה יוסף הראשון לציון ונשיא מועצת חכמי התורה

ירושלים תשנ''ז

לכבוד ידידינו הדגול איש חיל רב פעלים ראש וראשון לכל דבר שבקדושה יראת ה' היא אוצרו פה מפיק מרגליות בש"ת הרב רבי אמנון יצחק שליט"א שלום וישע רב לאחר שנודע לי כי לאחרונה החלו גורמים שונים להשמיע דברים קשים כנגד כבודו ודרך פעולותיו לקרב רחוקים לצור מחצבתם הנני בזה לחזק את ידיו שימשיך ברוב עוז ותעצומות בעבודתו הכבירה להשיב רבים מעוון ולהורות לאחינו בני ישראל אשר לא זכו להכיר וללמוד תורה ולקיים את מצוותיה את דרך תורתינו הקדושה אשר "דְּרָכֶיהָ דַרְכֵי נֹעַם וְכָל נְתִיבוֹתֶיהָ שָׁלוֹם" (משלי ג יז) "לְהַרְאוֹת הָעַמִּים וְהַשָּׂרִים אֶת יָפְיָהּ כִּי טוֹבַת מַרְאֶה הִיא" (אסתר א יא) ולא יבוש ולא יחת מפני המלעיגים מאותם הרוצים לעצור חס ושלום את תנועת החזרה בתשובה אשר כבודו נושא בעול! "וְרַבִּים הֵשִׁיב מֵעָוֹן" (מלאכי ב ו) ויהי רצון שחפץ ה' בידו יצלח להגדיל תורה ולהאדירה ובכל אֲשֶׁר יִפְנֶה יַשְׂכִּיל (משלי יז ח) ויצליח באורך ימים ושנות חיים וכל טוב - אמן!

חתימה: עובדיה יוסף

 

גילוי דעת - מכתבי הרבנים וחתימותיהם כדלהלן:

הרב יהודה שפירא, הרב נסים קרליץ, הרב מיכל יהודה ליפקוביץ, הרב הראשי רעננה, הרב יהודה דוד - ראשל"צ, הרב הראשי לבת ים, הרב יעקב יוסף - רבה של גבעת שמואל, הרב נתן אורטנר - רבה של לוד, הרב ברוך פכטר - מטולה.

6. מכתבו הנודע והבלעדי בכתב ידו מ-ח' כסלו תשס (17-11-1999) אשר הצטרפו אליו עוד 3 מגדולי ישראל; הרה"ג מיכל יהודה ליפקוביץ, והרה"ג שמואל אויערבאך זצוק"ל, ויבדלט"א הרה"ג הרב חיים קניבסקי שליט"א - שהוקרנו באצטדיון טדי 2000.

"בס"ד, ח' כסלו תש"ס,

הרב הגדול רבי אמנון יצחק שיחיה לאורך ימים טובים וארוכים, הוא אחד מגדולי הדור ודורשיו שהושתל משמיא בדורנו ואשר בסייעתא דשמיא זוכה וזיכה את הרבים להשיב לבם לשמים, וכל מעשיו לשם שמים, מתוך אמונתו הטהורה ואהבתו לכל בית ישראלואם כי דבריו ואמרותיו מפורסמים בכל ישראל, הנה מעט מאוד מכירים את גדולת האדם האיש הנפלא והישר הזה. הן מחמת צניעותו ועִנוותנותו והן מחמת שונאי הדת אשר מפעליו הגדולים לצנינים בעיניהם, מסלפים בזדון אמרותיו ומעשיו, וממעטים ברשעות דמותו. "שילחו לְשׁוֹנָם מִרְמָה לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת אֲשֶׁר אָמְרוּ" וגומר (לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ"), לכן מצאנו חובה להגיד ישרו ומקצת שבחו, עליו נאמר: "מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ. הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ" וגומר ("לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ: נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי ה' יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר: כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם"), עוסק בתורה ברציפות שעות רבות כל יום, ושותה בצמא דברי חז"ל, וזכה לכתר תורה ולקנייניו, בשימוש חכמים ובאמונתם, אוהב את המקום, אוהב את הבריות, אוהב את הצדקות והמישרים, מתרחק מן הכבוד, נושא בעול עם חבירו וכו' וכו' וכל מעשיו מתוך אהבה ויראה ועל פי התורהוהריני תפילה בתפילת דוד המלך עליו השלום: "אַתָּה ה' תִּשְׁמְרֵנּו תִּצְּרֶנּוּ מִן הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם" וגומר ("סָבִיב רְשָׁעִים יִתְהַלָּכוּן כְּרֻם זֻלּוּת לִבְנֵי אָדָם"), ויזכה להרים קרן התורה וישראל, כמשאת נפשו הטהורה!" חותם למען כבוד התורה והאמת, הרה"ג יהודה שפירא - הרה"ג חיים קנייבסקי".

כ"ח אב תשס"ט: כאשר עכשיו נדבה רוחו של ידידי הרה"ג רבי אברהם ליבוביץ שליט"א לייסד שיעורים בכל רחבי הארץ על ידי אברכים תלמידי חכמים, ולצורך זה באנו לבקש שכל אחד ישתתף בסכום של 1 דולר לנפש, ובזכות זה יזכו כל המסייעים לבני חיי ומזוני ובריאות הגוף והנפש וכל טוב סלה, הרה"ג יצחק קולדצקיהרה"ג חיים קניבסקי.

7. ידוע, שהסיפור הנפלא! שסיפר הרב שליט"א ב'בר מצוה לשופר' (06-12-1999 כז כסלו תשס) בענין התנא הקדוש ר' עקיבא זיע"א שהיה עם הארץ! 24 שנה אך לאחר לימוד תורה בהתמדה של 24 שנה - חזר עם 24,000 תלמידים שליווהו, כשלאחר 12 שנה היה שכן רשע שהקניט את אשתו... (ראה דיסק מס' 56).

וכבר סיפר הרב שליט"א שאכן היה כזה בעירנו... וב"ה פנו להרה"ג שפירא זצ"ל שפסק ואמר: "הוא לא שייך לך (לרבנית תחי') הוא שייך לציבור!" וסברה וקיבלה – אשריה ואשרי חלקה!

8. כבוד הרב שליט"א פותח את האצטדיון טדי הראשון במילים הבאות:

"מודה אני

למורי ורבי הגדול הרב הגאון רבי יהודה שפירא שליט"א

שמדריכני בעצתו ומנחני בתורתו בהשקפת תורה טהורה

ומהיום הראשון דחפני ועודדני להקים את ארגון "שופר"

כדי לקרב את אחינו בית ישראל". (לצפיה באצטדיון המלא - לחץ כאן).

9. עדות נדירה בכתב ידו של הרה"ג שפירא זצוק"ל! אשר הוא שלח את כבוד הרב שליט"א לטפל בעניני כשרות – יב' תמוז תשס"ב, לצפיה בכתב יד - לחץ כאן, לצפיה בשיעור המלא - לחץ כאן, לאשכול הכשרות - לחץ כאן.

"בס"ד יב' תמוז שנת השביעית תשס"ב, היות ויש אנשים המפיצים דיבות ושקרים על הרב הגדול רבי אמנון יצחק שליט"א, שבגלל אינטרסים הוא הסיר אחריותו מהכשרי הבד"צ יורה דעה, מצאתי חובה להעתיק הדברים כהווייתם באמת: תחילת הדברים, ששמעתי מפי רבנים נאמנים שאין להם שום נגיעה בכשרות זו, ועוררו כמה פקפוקים על הכשרים אלו, וזאת לפני התפטרות חברי ועדת הכשרות של יורה דעה. ופניתי להרב אמנון, היות והרבה משפחות סומכים עליו בענינים אלו מחובתו לברר הדבר. ולאור הבירורים, מאחר שהופיעו בפני השוחטים ובודקים, והשיבו תשובות מניחי דעת לשאלותי, היה נראה לי שאמנם בהיקף ההכשרים יש תקלות ובעיות, אבל השחיטה בחזקתה. ומסרתי הדברים להרב אמנון והוא קיבל הדברים בשמחה רבה ומיהר להודיע לראשי יורה דעה מיד. ואמנם אחר שפורסם הדבר קצת, הופיעו רבנים חשובים שהיה להם ידיעה מהנעשה בארץ ובחו"ל ונתבררו דברים חמורים בנושא הכשרות והשחיטה, ואז אמרי לרב אמנון שמחובתו להגיש תכנית לתקן הליקויים, ואמנם נכנס לזה בכל מרצו, ואחרי דיחוי הדברים למשך שישה שבועות ולא עלה בידו, וגם נוכחנו שלא יעלה בידו, וגם שמענו שמפיצים דברי שקר, הוריתי למסור הודעה בנוסח זה: "כל מי שסמך על הכשרות בגללי - הריני מסיר את האחריות! וכל אחד ישאל לרב שלו", ומספיק פרסום לשעה אחת. והטעם בזה: למעט חילול ה' וגם מפני חשש שיחליפו בהכשר אחר שאין יודעים מה טיבו. ואכן כן קיים הדברים הרב אמנון שליט"א, אלה דברי האמת שהכל נעשה כדין ולפנים משורת הדין. חתום: יהודה שפירא"

10. לאחר סדרת הרצאות בחו"ל בשנת 2003 ובס"ד הנס מצולם של אליה יואב הי"ו (לצפיה בדיסק מס' 91 'נס מצולם' ניו יורק 22-06-2003 כב' סיון תשסג'), כשביקש כבוד הרב שליט"א להכנס עם הילד ואביו להרה"ג שפירא זצ"ל: תמה הרב ואמר: "מה אני שייך לזה? זה נס שלך! זה המופת שלך!"

לצפיה בביקור

11. המפגן הענק עם הרב אמנון יצחק שליט"א אשר התקיים באצטדיון טדי בירושלים לציון 20 שנה לשופר, מעמד אדיר של קבלת עול מלכות שמים ב-22 אלף איש! קיבל תמיכה וקריאת עידוד מאדירי התורה שקראו להשתתף במעמד; הרה"ג הרב יהודה שפירא והרה"ג הרב אהרן שטיינמן זצוק"ל והרב עובדיה יוסף זצ"ל שהצטרף לקריאת קודש הנ"ל! 

(פורסם בעלון 'גנזי המלך' מס' 114 פרשת דברים) וזה לשון קדשם:

"הנני בזאת, אודות עצרת התשובה ל-20 שנה לארגון 'שופר' אשר מארגן הרה"ג המופלג ביותר במעשיו הרבים להשבת לב בנים לאביהם שבשמים ויקר מאד, הוא ניהו הרב אמנון יצחק שליט"א. וביודעי ומכירי קאמינא דהו "גברא דמריה סייעיה!" לענינים רבים מאד של זכוי הרבים ובעת הזאת רחש לבו דבר טוב ונשגב מאד, אשר בעזהי"ת יתרבה כבוד שמים הרבה על ידו להתאסף מעל שתי רבבות כ"י, בירושלים עיר הקדש תובב"א ועוד רבים מכל העולם שיצטרפו לזה להתחזק ולחזק את תנועת התשובה בארה"ק והעולם כולו ו"איש את אחיו יעזורו". וגם למחות מחאה גדולה על אשר נעשה וברצונם לעשות, ח"ו, של אותם תועים ומטעים העושים מעשה עמלק לקרר אמבטי של קדושת בית ישראל "כְּמַעֲשֵׂה אֶרֶץ מִצְרַיִם... וְ... אֶרֶץ כְּנַעַן" (ויקרא יח ג) ר"ל! וביותר שקוראים לזה מצעד הגאוה עפ"ל. ועוד ידו נטויה בכמה דברים אשר בעז"ה ירבו זכויות ליחיד ולכלל ישראל והמפגן הגדול הזה נצרך מאד ובפרט בהאי עידנא במצב הקשה כהיום בארה"ק, ד' ישמרנו. וחפץ ד' בידו יצליח להגדיל תורה ולהאדירה מתוך בריאות הגוף ומנוחת הנפש ואריכות ימים ושנים. ודבר גדול הוא לכולנו להשתתף, להצטרף ולחזק לכל הענינים הנזכרים אשר זכות הרבים תלויה בהם ומי יודע כמה הצלה ותועלת יצא מענין זה. ו"כל המזכה את הרבים - אין חטא בא על ידו!" ובזכות זה יתברכו בכל מילי דמיטב. החותם לכבוד ענין גדול ונשגב זה: יהודה שפירא גם אני מצטרף: שטיינמן אהרן גם אני מצטרף לקריאת קודש הנ"ל: עובדיה יוסף".

12. באחת מההרצאות של כבוד הרב שליט"א בדימונה, ונתבקש לברך חולה שחלתה במחלה הנוראה ל"ע ובעלה (איציק אסולין) הודה שעסקיו פתוחים גם ביום השבת רח"ל! מציע לו כבוד הרב שליט"א לקבל על עצמו לשמור שבת ולגשת במקביל לרה"ג שפירא זצ"ל כדי לשמוע ממנו את פסקו בענין... - פורסם בעיתון 'ארבע כנפות' גליון מס' 122, ועתה ניתן לראות בספר 'עולם התשובה' עמ' 92.

וכך מובא שם: "הרב פונה לבעל: "הבנתי שיש לך עסקים בשבת. הבעל אינו משיב אך פניו מעידים בו שאכן יש לו". הרב אמנון יצחק: "אתה בוטח בה', או לא"? איציק, הבעל, מהנהן בראשו. הרב: "בוטח מלא"? איציק מהנהן בהן. הרב: "אז למה צריך לעבוד בשבת"? איציק מהרהר. שותק. שתיקה מתמשכת, הרב: "אני בטוח שאין סכוי יותר גדול מאשר שאתה תוותר על העבודה בשבת ואת העצות המעשיות תקבל מהרב שלי, הרב הגאון רבי יהודה שפירא. אם תציית לפסק שלו אני בטוח, בעזרת ה' יתברך שתהיה ישועה גדולה... אתה מסכים"? איציק בלשון רפה: "כן"! הרב רוצה להיות בטוח: "מסכים"? איציק: "כן"!. הקהל פורץ בתשואות. הרב: "אם אתה מוותר על חלול שבת בפרהסיה ומקבל עליך לקדש את שמו יתברך ואשתך מקבלת עליה צניעות, שלא לחלל עוד שם שמים בפרהסיה ולהכנע לפני בורא עולם עם הכח הזה שום בעל דין לא יכול עליכם. נכון, זה שתי משימות קשות לשניכם, קלות לבצוע כשמדובר בבר דעת, אבל יצר הרע יושב עליכם הרבה זמן ואם תשתחררו ממנו, תשתחררו מכל התביעה שיש לו עליכם. הוא השטן, הוא יצר הרע, הוא מלאך המות. הוא יצר הרע שבא ונותן לכם עצות רעות. אומר שבשבת מרויחים הרבה, זה עסק טוב. הוא שאומר תלכי לבושה איך שאת רוצה. וכשאתם כבר במקום שהוא רצה, הוא עולה למעלה והופך להיות שטן. הוא משטין ואומר: תראה רבונו של עולם, אתה משפיע עליהם טובה ותראה מה הם עושים עם זה. תן לי רשות להרוג.. לפעמים הוא בעצמו הופך להיות מלאך המות. הוא שמפתה, הוא שמשטין, הוא מלאך המות. אם אתה משתחרר ממנו, אתה סותם לו את הפה והוא לא יכול יותר לקטרג. יהיה קדוש ה' ברבים. מקדשי ה' הם כבר בני אדם אחרים, זה לא אלה שיצא עליהם תיק.. אתה מבין איך זה עובד"? איציק: "כן". הרב: "מי שברך אמותינו שרה, רבקה, רחל ולאה הוא יברך את השם הטוב ליטל בת רותי. ה' ישלח לה רפואה שלמה וישועה קרובה מהרה אמן". הקהל קרע שערי שמים בזעקת אמן. הרב: "תעמדו בזה. עכשיו זה תלוי בכם. אני שחררתי את ההודעה למעלה וזה תלוי רק בכם. תלך אל הרב שפירא ותקבל את הפסק שלו ושיהיה בשורות טובות". מיד אחרי השיחה והברכה קבלו על עצמם כמה וכמה ממשתתפי ההרצאה, מצות ציצית וקבלות אחרות לרפואה. איציק אסולין, קיים הבטחתו ובא אל ביתו של הגאון רבי יהודה שפירא כדי לשמוע לעצתו באשר לעסקיו בשבת. את כל שהורה לו עשה. אשתו, ליטל, כסתה ראשה והחלה לובשת בגדים צנועים בלבד. כך המשיכה היא להאבק במחלתה הקשה. השבוע, שלשה חדשים אחרי ההרצאה מספר איציק אסולין ל'עולם התשובה': "היום אני יודע שאלקים העמיד אותנו במבחן. אני מניח תפילין ומתפלל בכל יום. קבלנו על עצמנו שמירת שבת מלאה, על פי הנחיותיו של הרב שפירא. אני עדין לא מצליח ללמוד הרבה תורה, אך מחזיק אברך ומעורה במפעל חסד המסייע למשפחות נזקקות, בעיקר באוכל לסעודות שבת. חיינו השתנו מהקצה אל הקצה"."

13. בענין הציצית ששמים בהרצאות רק לרגע... תשובתו המפתיעה של הרה"ג שפירא זצ"ל!

"ה'פרקי דרבי אליעזר' אומר שאחרי שני דורות לא נשאר מכל הגרים של אברהם אבינו אף אחד. אני לא מבין. מאה שנה לעבוד, לאחר את לידת יצחק והכל כדי לגייר גרים שלא ישאר מהם אף אחד? לא יותר טוב שאברהם ויצחק ילמדו, בזמן הזה, בחברותא? הם היו יכולים לתקן בעליונים ובתחתונים את מה שהקבלה לא יכולה לתקן... אלא שהקב"ה רוצה ללמד אותנו שאפילו אם לא נשאר שום דבר זה נקרא 'ואת הנפש אשר עשו בחרן'.

משל לאדם שטובע ומישהו קפץ והציל אותו. לאחר מכן עלה הנצול לראש הגג וקפץ למוות. האם זה שהציל אותו, הפסיד את המצוה של הצלת נפשות? בודאי שלא. אפילו אם בן אדם הציל נפש לרגע אחד זה נקרא 'הנפש אשר עשו". 

פעם התעוררה לי שאלה גדולה אם כדאי לשים ציציות לאנשים בהרצאות, שהרי חלק מורידים אותם אחר כך.

שאלתי את מורי ורבי הגר"י שפירא

והוא פסק לי שצריך לתת ציציות אפילו שזה ישאר רק לרגע אחד."

- פורסם בעיתון 'ארבע כנפות' גליון מס' 151, ועתה ניתן לראות בספר 'עולם התשובה' עמ' 153 (הדברים נאמרו במסיבת הודיה של היהודי החסידי ויז'ניץ אברהם דב שבזכות תשובת שקיבל מהרב שליט"א בהרצאה במבשרת ציון חזר לחיק היהדות לאחר תקופה שבה שימש כמסיונר רח"ל! – להרצאה דיסק מס' 133 'על השאלה הזו נפלתי'').

14. בהרצאה בדימונה, יהודי מבקש לומר תודה לרב שליט"א על חזרתו בתשובה ושאשתו נרפאה מהמחלה בזכותו – מתגלה: שהרה"ג שפירא זצ"ל שלח את היהודי לכבוד הרב שליט"א (כפי שגם מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א שלח חולה במחלה ל"ע להרצאת הרב שליט"א... 03-12-2017).

"ביום חמישי האחרון - נערכה הרצאה של הרב אמנון יצחק בדימונה. בפני אולם מלא מפה אל פה, קם אדם, שעל פי מראהו ניכר שאינו נמנה על שומרי התורה והמצוות זמן רב ובקש לספר את ספורו ולומר תודה לרב אמנון יצחק: "לפני שנה וחדשים התגלה לנו שאשתי חלתה במחלת הסרטן. אני אדם מאמין מאד, אבל תפילין הנחתי רק בבר מצוה ושבת לא שמרתי". הרב: "אוי ואבוי"! הקהל צוחק. המספר, תושב דימונה מוכר: "היום כבר אפשר לצחוק על זה. זה מאחרינו. מאז התקרבתי מאד לרב סילם, כאן בדימונה"... הרב סילם נוכח באולם והקהל מוחה לו כפים. המספר: "הוא והרב בן שושן וחבר מאד חשוב לי, חיים מור יוסף, עזבו את העבודה שלהם ולקחו אותי להרב שפירא להרב קנייבסקי ולהרב גריינמן (האיש מתקשה עדין לבטא את שמותיהם בצורה נכונה). הרופאים אמרו שהמצב שלה לא טוב, כי המחלה קיננה אצלה שנה, בלי שידענו. הם העריכו את זה בשנה, אבל זה בטח היה יותר ואנחנו לא הרגשנו. כל העולם חרב עלינו, בעיקר שיש לנו שני ילדים קטנים...ואז הרב סילם אמר לי שנותרה עוד דרך אחת להביא לדימונה את הרב אמנון יצחק ובעזרת ה' כל מי שיקח עליו בהרצאה משהו, זה יהיה לרפואתה. אמרתי לו אל תחכה, לך ותביא אותו מיד. ביום שהגעת לכאן אתה נטעת בנו תקוה. אני לקחתי על עצמי שמירת שבת, אני לא מפספס אף יום תפילה והנחת תפילין וברוך ה' המחלה עברה לגמרי". תשואות אדירות בקהל. האיש: "בשנה שעברה לא היה לאשתי אפילו שערה בראש. היום הכל כמו שהיה. היא מתפללת כל בקר תפילות, משתתפת בשעורי תורה. הכל. כל התודה מגיעה לך"... הרב: "להשי"ת". מחיאות כפים של התפעלות. קדוש שם שמים. הרב מסתקרן: "איך הגעתם להרב הגאון הרב שפירא"? האיש: "הוא שלח אותי אליך ואתה שלחת אותי אליו"... צחוק בקהל. הרב: "ה' יברך אותך ואת החולים האחרים להעפיל מעלה מעלה. יש תקוה. "קוה אל ה' חזק ויאמץ לבך וקוה אל השם". - פורסם בעיתון 'ארבע כנפות' גליון מס' 161, ועתה ניתן לראות בספר 'עולם התשובה' עמ' 174.

15. כשגרמני רצה להשתיק מצפונו על הרצחם של 6,000,000 יהודים הי"ד בשואה האיומה לתפ"ץ בתרומה של 9,000,000$ (תשע מליון דולר!!!) כל שנה – וכבוד הרב שליט"א סירב! הסכים עמו הרה"ג זצ"ל כדלהלן;

"היה אצלי אדם אחד שאמר לי: שהוא מוכן לתת לי כל שנה תשע מיליון דולר כל שנה. הכסף הזה מגיע מגוי גרמני עשיר גדול בקנה מידה עולמי, שחי עם נקיפות מצפון על זה שבני עמו רצחו את היהודים. לכן הוא נותן ליהודי הזה בכל שנה חמישה עשר מליון דולר כדי שיחלק אותם כרצונו ליהודים בישראל. אמרתי לו: "אני לא יכול לקחת." שאל אותי: "למה אתה לא יכול לקחת?" אמרתי לו: "זה תרומה מגוי "וְחֶסֶד לְאֻמִּים חַטָּאת" אינני יכול לקחת." אותו אחד תמה: "אתה בטוח במה שאתה אומר?!" אמרתי לו: "כן! אם הקב"ה אומר: "וְחֶסֶד לְאֻמִּים חַטָּאת" אתה רוצה שאעשה קיטרוג על ישראל?! אני לא לוקח!" ניסה לשכנע: "אולי תשאל, לא כדאי להתייעץ?" אמרתי לו: "אם זהו רצונך אני אשאל את הרב שלי". הלכנו לגאון הרב יהודה שפירא זצוק"ל ושטחנו לפניו את השאלה. הרב השיב נחרצות: "הוא לא יכול לקחת!" - "וְחֶסֶד לְאֻמִּים חַטָּאת"! ההנאה שלי להצליח לעמוד בדרגת הבטחון הזאת - שווה תשעים מיליון דולר! מי שלא עמד בזה, לא יבין איזה אושר זה. זה אושר גדול יותר מאשר לקבל כזה סכום. להצליח להגיד "לא!" על סכום כזה - זה דבר שאין כדוגמתו! 

(מתוך סדרת שער הבטחון על רבינו בחיי בחובות הלבבות חלק ה' 10-05-2006, לצפיה בשיעור המלא - לחץ כאן)

16. וכן מכתב ארוך בכתב ידו (נדיר!) בשבחה של העדה התימנית ושל כבוד הרב שליט"א.

מכתב בכתב יד של הרה"ג הרב יהודה שפירא זצוק"ל לרב אמנון יצחק שליט"א משנת 2001!

בס"ד מכתב מרגש ונוקב ביותר מלפני 12 שנה על אודות מצבם של יהודי תימן ועל כל אשר עוללו להם כאן בישראל ועל הפלא הגדול שמתרחש בהנהגת מורנו ורבנו הרב אמנון יצחק שליט"א - שימו לב לדברי הסיום שהם כצוואה.

השבט התימני היה אחד השבטים המובחרים והיפים בין שבטי ישראל מצד אחד בעל אמונה חזקה תום ויושר מלא גאוה יהודית ומצד שני פיקח ובעל שכל, רובם ככולם נהנים מיגיע כפיהם שמחים בחלקם ואין רודפים אחרי תענוגי העולם הזה המדומה, את העונג והאושר היו מוצאים בחיים הרוחניים שלהם, אנחנו גרנו בימי הנעורים בעיר העתיקה בירושלים ולעולם לא אשכח את הנעימות וההתלהבות של השבת שלהם, איך היו מתאספים שעה לפני כניסת השבת וקוראים ביחד בנעריהם ובזקניהם את שיר השירים וקבלת שבת בנעימה וברגשי קודש, ובאשמורת הבוקר שעתיים לפני הבוקר נתמלא כל החלל בזמירותיהם והתפילות הנעימות.

והנה לפני ארבעים שנה כשפתחו שערי ארצינו באו רובם ככולם בהתלהבות קודש ועלו לארץ, הם לא ברחו מפני פוגרומים ובלית ברירה, אלא מתוך חיבת הארץ להתיישב בה ולעבוד בה את הא-לקים, איזה מראה קודש נגלה בעלייתם, ביד אחת מחזיקים את שק המטלטלים שלהם שעל הכתף, וביד שניה שתילים של אתרוג שהיו בטוחים שאינו מורכב, כי שמעו שבארץ יש מורכבים, וכשירדו מהאוירון השתטחו לארץ ונשקו עפרה, עלייתם היתה עלית קודש, עליהם אני קורא הכתוב: "כה אמר ה'" וכו' ( "כֹּה אָמַר ה' זָכַרְתִּי לָךְ חֶסֶד נְעוּרַיִךְ אַהֲבַת כְּלוּלֹתָיִךְ לֶכְתֵּךְ אַחֲרַי בַּמִּדְבָּר בְּאֶרֶץ לֹא זְרוּעָה" (ירמיהו ב, ב))

והנה לדאבונינו ובעוונותינו לא יצא כמו שחשבו, החילונים השתלטו עליהם ועל נפש ילדיהם ובאכזריות שאין כמוה פיזרו אותם במקומות שהם רצו, הפרידו ילדים מאבות וכפו אותם לעבור על הדת, ואמנם היה מלחמה קשה אתם, מה שלא היה עם שבטים אחרים, כי התימני היה פיקח ובעל אמונה חזקה, ניחן במעלה של עם ישראל של: "עַם קְשֵׁה עֹרֶף" (שמות לד ט) שפירשו כבר הראשונים: דהיינו; הם לא פונים עֹרֶף ובורחים אלא עומדים במערכה, אבל המציאות והכלים של המשתלטים עליהם היו יותר חזקים, וכך הצליחו להפריד בנים מאבות ולהחריב את כרם התימנים, מלבד יחידים מוצלים מאש.

ובדרך הטבע היה נראה שהדבר אבוד, כי התימני מעלתו היא גם חסרונו כי הוא קְשֵׁה עֹרֶף גם למצבו של היום ואלו העוסקים בחזרה בתשובה, יודעים שהאגוז הכי קשה הוא דוקא התימני כי אי אפשר להזיז אותו מעמדתו.

והנה קרה לפנינו הפלא הגדול, שקם איש בעל נשמה גדולה מלא אש דת ובעל מסירות נפש הפועל ימים ולילות לשמה, הוא בעצמו הוא המופת הכי גדול לקיומו של עם ישראל לא על ידי השפעה מן החוץ מצא את דרך התורה אלא מעצמו בסיעתא דשמיא ממש ניסית והשגחה גלויה, וכבר זכה להחזיר מאות יהודים לדת, ואין לי ספק: שאם יתנו לו את העזרה הכספית שהמפעל הזה זקוק, כי כל בעל תשובה מביא אתו בעיות גשמיות, ברוחו הגדולה הוא מסוגל להחזיר לדת אלפים ואולי רבבות, ואני שואל: "מי יכול לעמוד בצד במצב זה?!", הבו לו העזרה ותנו לו יד ויהיו חלקכם עמו, ויקויים בכם את אשר נשבענו על הר גריזים: "ברוך אשר יקים לנו את דברי התורה הזאת!".

לכתבה - לחץ כאן. לצפיה בכתב יד הנדיר!! - לחץ כאן.

כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א מקריא את המכתב המרגש - ומראה איך הפלא הזה חי ונושם בכל רחבי הארץ - ראש העין (25-06-2009 ג' תמוז תשסט')

17. הרב אברהם ישעיהו ליבוביץ שליט"א מעיד על הרב אמנון יצחק - בשם הרב שפירא - למארגן ההרצאה בארגנטינה שפעלו לבטל לו ההרצאה (15-02-2010 א' אדר תשע')

שלום וברכה, שלום ראשית,
אשריכם שזכיתם לדבר גדול שכזה!
אין לך דבר, אין לך דבר גדול מזה; להחזיר את בני אברהם ויצחק ויעקב לאביהם שבשמים
אני אישית, אני זכיתי להיות מקורב אצל כל גדולי ישראל ברוך השם, 
שמי: אברהם שלמה ליבוביץ
בקהילה שלכם נמצא גם כן, מגיע אני חושב פעם בשנה אולי לחודשיים אולי זה לקהילה שלכם
ראש ישיבת 'פורת יוסף' אחד מראשי הישיבה של 'פורת יוסף' אתם יודעים למי אני מתכוין? הרב שלום כהן,
יש גם כן ראש ישיבה, ההוא שמגיע לארגנטינה כל שנה, נמצא שמה בערך חודש – חודשיים.
בכל אופן, אני שמעתי, יש את הרב פרידמן, ויש שמה עוד אחד, אתם יודעים עוד שם של רב אחד? הרב פרידמן נמצא עכשיו,
הרב פרידמן נמצא עכשיו. ויש אחד מראשי ישיבת 'פורת יוסף' שמגיע כל שנה הרב קופשיץ, הרב קופשיץ, הרב יוסף חיים קופשיץ, 
הרב יוסף חיים קופשיץ הוא מקורב גם כן מאוד גם לרב שטיינמן גם לרב אלישיב. 
בזמנו היה גם כן מאוד מקורב לרב שך זכר צדיק לברכה אתם מכירים אותו? יש לכם, כן,
ואם הוא אומר לכם מה שאומר הרב אלישיב, זה מקובל על כל הקהילות שמה?
זה מקובל, גם על הרב, גם על הרב הספרדי ששמעתי שהוא מתנגד? 
וזה אם הוא אומר לו מה שהוא שמע מהרב אלישיב והרב שטיינמן זה עוזר?
או שהוא צריך לשמוע מה אומר הרב עובדיה? בסדר גמור! חשוב הענין. 
לדבר שבקדושה תמיד יש מתנגדים! כמובן 'הסטרא אחרא' - המתנגדים מנסים להתנגד! 
הרב שך זכר צדיק לברכה היה אומר: 'שאחד מהבעיות הגדולות שמדברים דרך הטלפון ולא מדברים פנים אל פנים, אם מדברים פנים אל פנים' 
היה אומר הרב שך זכר צדיק לברכה: '90% מהמחלוקות - היו נופלות!' בדיוק!
כשאנחנו נכנסנו, הרב שפירא זכר צדיק לברכה שנפטר לא מזמן, אמר לי באופן אישי:
"אין כמו הרב אמנון יצחק בדור שלנו!" "אין כמו הרב אמנון יצחק בדור שלנו!!
"מה שהוא זכה - לא זכו בדור שלנו! אין כמוהו!!" 
הוא אמר: "שגם בני הישיבות וגם תלמידות הסמינר היה טוב אם היו שומעים את דבריו" כך אמר לי הרב שפירא זכר צדיק לברכה. 
הוא גם כתב מכתב על הרב אמנון, וגם הגאון הגדול רבי חיים קניבסקי שליט"א יבדל לחיים טובים חתם על המכתב!
ראיתם פעם את המכתב שלהם? מכתב של הרב חיים קניבסקי עם הגאון רבי יהודה שפירא זכר צדיק לברכה.
מה הם כתבו על הרב אמנון יצחק? 
אחד מהשורות שכתוב שמה: "שהוא גדול הדור!" 
אתה שומע מילה שחתמו על זה 2 גדולי עולם! הרב יהודה שפירא והגאון הגדול רבי חיים קניבסקי שליט"א. 
לאחר פטירתו של הרב שפירא, ביקשני הרב אלישיב: "מכיון שהרב אמנון יצחק כל כך מפורסם! כל כך גדול! כל כך קשור!" 
הוא היה חושב שאני צריך לבקש או מהרב קניבסקי שליט"א או מהרב שטינמן, או מהרב אם אתה מכיר פה בארץ ישראל ליפקוביץ,
אתה מכיר את רבי יהודה מיכל ליפקוביץ? ראש ישיבת פוניבז' מצויין, רבי יהודה מיכל ליפקוביץ, בדיוק. 
"שהם אחרי פטירתו של הרב יהודה שפירא צריכים להמשיך ולאמץ ולחזק את ידיו של הרב אמנון יצחק
מה שעשה הרב שפירא מן הראוי, מן הראוי שגדולי ישראל ימשיכו לתמוך בו, ולתת לו את הכח בגדול שהקב"ה זיכה אותו!". 
והם חתמו (הרב שפירא); הרב אלישיב והרב שטיינמן חתמו על המכתב של 'ללמוד וללמד'
זה המפעל של הרב אמנון יצחק, 
שבו מבקשים מכולם: ללמוד בחברותות, אברכי הכוללים מתבקשים ללמוד בחברותות עם אנשים שחוזרים בתשובה, אפילו פעם אחת בשבוע! 
אבל שיבואו ללמוד בחברותא, שילמדו בחברותא אפילו פעם אחת. 
מכתב מיוחד במינו שחתמו על זה לפני חודשיים (חנוכה תשע' 12-2009) הרב אלישיב ביחד עם הרב שטיינמן! אתם מכירים כזה מכתב? 
דאגתו של הרב אלישיב היתה שימשיכו גדולי ישראל
להכיר בכוחותיו העצומים שזכה הרב אמנון יצחק 
כפי שהעיד עליו הרב יהודה שפירא זכר צדיק לברכה
שהיה מורו ורבו שהיה דבוק בו בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו 
כשאני באוזני גם שמעתי כך מהרב שפירא 
ואכן הרב שטינמן אמר לי: "שהוא מוכן" אף על פי שהוא טרוד מאוד:
"הוא מוכן תמיד בשמחה גדולה! לחזק את ידו של הרב אמנון יצחק
ולכן אלה שנמצאים, ובודאי צריך לדון אותם לכף זכות; כנראה לא שמעו או לא ידעו
או לא הודיעו להם מה באמת דעתם של גדולי ישראל שליט"א. 
מה שלי חשוב מאוד! שהדבר שהצלחת, הדבר שעשית, בסיעתא דשמיא עצומה! 
ראיתי במו עיני עכשיו את ההצלחה האדירה שזכיתם
אני מבקש מכם: אל תרפו ידיכם, אלא להפך! חיזקו ואמצו בכל כוחכם!
אדם גדול הוא הרב אמנון יצחק! אדם גדול הוא עד למאוד!! 
שהרב שפירא והגאון הרב חיים קניבסקי כתבו עליו: "גדול הדור!" 
אין הרבה אנשים שכתבו עליהם את הדבר הזה. 
תזכו לאמץ את ידיכם, 
ואם צריך, ואם יש איזה שהוא הפרעה מאיזה שהוא אדם, אני מבקש ממכם: שתפנו אלי,
אני אדבר בעזרת השם עם הרב קופשיץ, והוא יסביר לכל האנשים שמה: מה באמת דעתם של גדולי ישראל!
בבקשה מכם: אל תרפו ידיכם,
עשיתם דבר גדול, ותמשיכו ותתחזקו בכל כוחכם, תתחזקו ואמצו!"

– אך למרות כל נסיונותיהם הנואלים ב"ה ההרצאה התקיימה!!! 21-09-2008 ובגדול! עם 6,000 משתתפים!!

 

18. כבוד הרב שליט"א הקדיש את ההרצאה ב'נסאו קוליסאום' בניו יורק:

"לרפואה שלימה של מורי ורבי הרה"ג ר' יהודה שפירא!"

- לצפיה בהרצאה המלאה - לחץ כאן! (21-09-2008 כא' אלול תשסח', פורסם בעלון 'גנזי המלך' גליון מס' 224)

וגם בעלון 'גנזי המלך' במשך תקופה ארוכה פורסמה בקשת כבוד הרב שליט"א לקהל התלמידים ובעלי התשובה להעתיר בתפילה לרפואת הרה"ג שפירא זצ"ל, ראה דוגמא בגליון מס' 228 (פרשת וירא תשסט' 11-2008), "בקשו רחמים על הרב הגאון רבי יהודה בן אסתר הינדא יצ"ו"

19. בין השיטין נלמד גם על מסירות נפשו של כבוד הרב שליט"א שנסע גם לערי איו"ש כדי להחזיר בתשובה ובכך להביא עוד זכויות לרפואתו של הרה"ג שפירא זצ"ל.

20. מודעת אבל שארגון שופר פרסם על פטירת הרב שפירא זצ"ל - פורסם בעלון גנזי המלך מס' 250, פרשת תזריע- מצורע.

21. מסע ההלוייה – לצפיה לחץ כאן.

22. הספד מהרב שליט"א בהרצאה באולם 'יד עזרא' בני ברק במלאות שלושים לפטירת הרה"ג שפירא זצ"ל (12-05-2009 יח' אייר תשסט') לצפיה בהרצאה המלאה לחץ כאן, ונביא כאן לחיבת הקודש 2-3 גרגירים, וזה לשונו של הרב שליט"א:

"ואני רוצה לומר לכם יהודים יקרים! היה לנו אב רחום מדריך מורה מחנך ומנהיג והכל בסבר פנים יפות, תמיד צוחקות. גדלנו, אפשר לומר, בחיקו ולאור חכמתו, פקחותו הגדולה הפליאתנו פעם אחר פעם, המתינות והסבלנות נסכו עלינו בטחון ורוגע בעבודתנו, זכינו להיות שליחים שלו בארץ ובעולם, ידענו שיש מלפנינו ומאחורינו חומה בצורה של "צַדִּיק יְסוֹד עוֹלָם" (משלי י כה) כולם ראו את הבנין המתנשא לגבהים - ארגון שופר, אך לא כולם הכירו את היסוד שעליו עמד הבנין, מורי ורבי היה צַדִּיק יְסוֹד עוֹלָם. כמו שכתוב בזוהר הקדוש: "דעל התשובה קאי עלמא וכל עליונים ותתאין!". ואין שבח גדול יותר לפני הבורא יתברך כהשבת הבנים בתשובה, והכנעת הסטרא אחרא ע"י תשובתן של ישראל והכנסת השכינה בליבותיהם של כלל ישראל. שכל המחזיר יהודי בתשובה - כמי שילדו וכמו שבראו וכמו שעשאו.

אם כן, אין מספר לילדיו בניו ובנותיו דורות דורות של בנים! 

יהי רצון מלפני ה' אלוקינו, שזכותו הגדולה תתמיד להשפיע עלינו מעולם האמת כדי שנוכל להמשיך את המפעל העצום של תשובת ישראל לאבינו שבשמים עד לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן.

עד היום זכיתי להיות שותף של הרב הגאון הרב יהודה שפירא זצ"ל, ועתה הריני משתף את הרב המנוח בכל זכויותי ובפעולות התשובות של ארגון שופר ובפירותיהן, עד שנזכה יחדיו להקביל את פני משיח צדקנו בתחית המתים בעגלא ובזמן קריב אמן!".

23. והקליפ מההספד: 'הרה"ג יהודה שפירא זצוק"ל עמד כחומה בצורה להעמיד מאות אלפי בעלי תשובה!' אולם 'יד עזרא', בני ברק.

24. מכתב בענין פרוייקט החברותות לע"נ הרה"ג שפירא זצ"ל [קריאת קודש מהרב שטיינמן והרב אלישיב - חנוכה תש"ע (12-2009) בענין ישיבות אהל יהודה לע"נ הרב שפירא זצ"ל] (פורסם בעלון 'גנזי המלך' פרשת נשא מס' 304).

25. כמו"כ חולק בכנס 'פרוייקט החברותות' הקונטרס הנפלא! 'וידבר אלי זה השלחן' לקיים מצות ד"ת על השלחן בכל יום שאוכלים. לצפיה בקונטרס - לחץ כאן.

26. סיקור על 'פרוייקט החברותות' בהשתתפות הרה"ג הרב שטיינמן זצ"ל - פורסם בעלון 'גנזי המלך' מס' 302 פרשת בהר-בחוקותי. 

27. הרב רובין מספר שמתרגש לשוחח עם כבוד הרב שליט"א ומעיד שהרה"ג שפירא אמר לו ולר' ישראל מרמורש שהוא דחף את כבוד הרב שליט"א לכל נושא וענין...! ושאסור לזלזל בדברים שהוא מעלה לטפל בהם. (תשע' 2010) לכתבה - לחץ כאן.

28. כשהרה"ג שטיינמן זצוק"ל טרח ועלה ברגליו 3 קומות בכדי להגיע לביתו של כבוד הרב שליט"א כדי לקדם את הפרוייקט של 'טהרת המשפחה' (סרטון קצר, שהוקרן בהקרנת בכורה בהרצאה בנתניה 02-02-2010 (דיסק DVD מס' 314) אז בסיום הביקור הרב שליט"א מצביע על הציור של הרה"ג זצ"ל שנמצאת בביתו, ואמר: "זה הרב שפירא!" ואחד המלווים אומר לרב שטיינמן: ר' אמנון היה תלמיד מובהק של ר' יודל שפירא, כל דבר שהוא עשה הוא שאל את ר' יודל שפירא" - ענה הרב שטיינמן: "אני יודע!".

29. וכן מגולל בקצרה הרב ליבוביץ את שבחו של הרב שליט"א כתלמידו של הרה"ג שפירא זצוק"ל ואף לאחר פטירתו שהתחבר להרה"ג שטיינמן זצוק"ל כבקשת הרה"ג אלישיב זצוק"ל (כב' טבת תשעג' 04-01-2013) פורסם בעלון 'גנזי המלך' מס' 436 פרשת וארא.

לצפיה בהרצאה שבה הוקרא המכתב - לחץ כאן.

"מפורסם לכל כמה היתה אהבה וחיבה בינך לבין מרן הגאון הגדול רבי יהודה שפירא זצ"ל שכתלמידו לא זזה ידך מידו ובאחד המכתבים (כסלו תש"ס) כינה אותך "אחד מגדול הדור" כשהצטרף למכתב זה בחתימת יד קדשו מרן רבן של ישראל הגר"ח קנייבסקי שליט"א ואף באזני שמעתי מס' פעמים שבדק כל הטוענים נגדך ולא מצא שמץ פסול, אלא זך וטהור. לאחר פטירתו בקשני מרן רבן של כל בני הגולה הגרי"ש אלישיב זצ"ל שאראה לחברך לחכמי בני ברק ואף נקט בשם אחד מן החכמים, מרן של כל בני הגולה ראש הישיבה הרב שטינמן שליט"א הסכים ובקשני שאהיה השליח להעביר השאלות והתשובות ואכן אחד מן הדברים הנפלאים שיצאו מחיבור זה הוא המאות הרבות של לומדי התורה בחברותא ובמדרשיות ובישיבות וגם עם הנשים שנוצרו בתוך תקופה קצרה בחיבור עם ארגון 'אחינו' שלא קיים כדבר הזה בכל ההרצאות של כל מחזירי התשובה וארגוני הקירוב ועוד ועוד כיוצא בזה."

30. וכן כשפעל כבוד הרב שליט"א בבחירות 2012 'אם יש כח – מצוה להציל'!' – זה היה מחמת פסקו של הרב שפירא זצ"ל להציל את עם ישראל משמד רוחני! הרצאה בנהריה (06-01-2013) לצפיה - לחץ כאן, וכך אמר הרב שליט"א: 

"כן רבותי! הייתי חייב... כי כל העולם צלצלו ושאלו: "מה התגובה למה שנאמר אתמול?", 

אז עכשיו תקשיבו! השקר ממשיך - הוא לא נגמר... 

היות שהבינו שיש את המכתב, וזה מפריך את כל דבריו של הרב שלום כהן, 

אז עכשיו הודיעו בש"ס: "שעושים מאמצים גדולים להפגיש בין הרב שטינמן והרב עובדיה!", 

בשביל שיגידו לי: "להפסיק מהמפלגה!". 

והריני מודיע: "נא לא להטריח את שני גדולי הדור שילמדו תורה, כי אני לא מפסיק, אני ממשיך. ולא רק שאני ממשיך... 

אני ממשיך מכוחו של מורי ורבי הרב שפירא זצ"ל שאמר לי לפני שתי קדנציות כבר: "ללכת!", 

ואני לא ניצלתי זאת,

אבל עכשיו בגלל הלחצים הם חושבים 'שיכפפו אותי!',

טעות גדולה עולה בידם, חבל שיהיה בזיון לחכמים,

אלא צריך להבין: אני נחוש ואני הולך להציל את עם ישראל ולהועיל להם ולהושיע אותם

ולעשות כל אשר ביכלתי להיטיב לעם בני אברהם יצחק ויעקב – אמן!". 

31. בשיעור בוקר 'נציב יום' במהלך סדרת 'הכרת הטוב וכפיות טובה' שוב חזר והתבטא הרב שליט"א על ההכרת הטוב שחש כלפי הרה"ג זצ"ל ומענק הזכויות שנתן לו להיות שותף 50%!!! וזה לשון קדשו:

"כמה אני צריך להחזיר טובה לרב שלי! הרב (יהודה) שפירא זצ"ל?

שהוא עמד לימיני, ותמך בי!

ובלם את כל המשטינים והמקטרגים שהיו עולים אליו כל היום בשביל לדבר בי סרה!!

עד שהוא הוצרך לכתוב את המכתב המפורסם (ח' כסלו תשס') שהוא כתב לי,

עם חתימתו של הרב קניבסקי וחתמו על זה גם הרב (שמואל) אויערבאך וגם הרב מיכל יהודה ליפקוביץ - ארבעתם חתמו על אותו המכתב.

אז ב'ציון' שלו ביום הפטירה,

אמרתי לו: 'שמהיום הוא ממשיך להיות איתי שותף 50% בכל הזכויות שלי! לא על העבר

מכאן ולהבא!!'

מה, צריך לדעת: להעריך! "

(מתוך 'הכרת הטוב חלק כב' 10-11-2021 ו' כסלו תשפב' לצפיה בשיעור המלא + תמלול - לחץ כאן)

32. כאן המקום לציין שמנויי שופר היקרים! קיבלו אל ביתם את הלוח שנה תשפ"ב (2021) המפואר! (ראה כתבה על הלוח שנה תשפב') עם התמונות מהפרוייקט 'חוזרים בעבר' אשר רואים את הערכתם הרבה של גדולי ישראל זצ"ל ושיבדלט"א מפעילותו הענפה של שופר ארגון להפצת יהדות, ומסירות נפשו של כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א להחזיר כל יהודי באשר הוא לאבינו שבשמים!

33. ועוד גלריית תמונות מרהיבה! – מסדרת אלבומי שופר 'חוזרים בעבר'... והציור שמפאר את הכניסה למשרדי שופר ועוד...

תמונה זו בכניסה למשרדי שופר.

34. ליקטנו כ-26 מעשיות נפלאות! מכבוד הרב שליט"א על הרה"ג שפירא זצוק"ל - לצפיה במעשיות - לחץ כאן.

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 21.04 14:23

    תודה רבה לעמותת 'בצדקה תכונני' (shofar.tv/videos/17059) על הסל השופע מלא בכל טוב! בזכותכם אנחנו זוכים להדר את החג עם עופות משובחים ועוד הרבה דברים טובים שנמצאים בארגז הגדול. יה"ר שהשי"ת יברך אתכם שתמיד תזכו להיות מהנותנים ולשמח יהודים (אמן). תודה רבה!

  • 21.04 14:22

    מורי ורבי אלופי ומיודעי יה"ר שהשי"ת ישמרך על דברי תורה מתוקים מדבש ונופת צופים כל פעם התרגשות והתפעמות מחדש על הדברי מוסר שחודרים עמוק עמוק לנשמה כמה טוב השי"ת ששלח לנו אותך שליח נאמן איש האמת ותודה שזכינו בכך זה ממש לא מובן מאליו תודה על הכל ותודה שלזכותך כל הטובות האלו. שוב, יה"ר שהשי"ת ישמרך אורך ימים ושנים בטוב ובנעימים פסח כשר ושמח (אמן) ושוב תודה.

  • 21.04 14:21

    כבוד הרב רציתי לשתף אותך, ביום שלישי בקשתי מהשי"ת: 'בבקשה! השם אני מבקשת בזכות הרב אמנון יצחק לא בזכותי' חזרתי על זה מספר פעמים, שבחור מסויים ידבר איתי ונפגש, ואחרי שבקשתי כך בזכותך, שייכתי את הבקשה רק בזכותך וזה פעם ראשונה שעשיתי זאת, ב"ה הוא יתקשר באותו יום ונפגשנו. תודה לך כבוד הרב אנחנו לא יכולים לשער את גדולתך בעיני הבורא, אי אפשר. הכבוד שמגיע לך הוא פי מליון אין מספר לתאר כמה אתה גדול ומכובד בעולם 🙂 אני מודה להשי"ת שזכיתי לראות את זה. אחר כך יצא לי לבקש כך בשביל עוד דבר וגם בזה ישר ראיתי ישועה.

  • 20.04 21:07

    שלום עליכם כבוד הרב אתמול בלילה ב: 'אושר עד' יצא לי לדבר עם יהודי והגענו לנו''ט (נבלות וטרפות, ראה כתבה 'בכור היתוך' shofar.tv/articles/14830) הוא אומר לי: 'אתה אומר כמו שהרב אמנון יצחק אומר!' אמרתיו: 'בדיוק' הוא אומר לי: 'הרב החזיר אותי בתשובה! אבל אי אפשר בלי רבנו' חחחח ב"ה השם יתברך זיכה את הרב להגיע לכולם להציל מהנו''ט כמו שאר הצלות אבל נו''ט זה בסיס יום יומי יה"ר שהשי"ת יציל כל זרע ישראל ואותנו אמן ואמן שבת שלום ברוך תהיה אמן ואמן

  • 19.04 14:33

    תודה רבה לכם על כל השפע ב"ה יה"ר שתבורכו מפי עליון! שיהיה בעזרת השי"ת פסח שמח וכשר 🙏🏼 (אמן).

  • 19.04 14:32

    תודה והערכה רבה רבה על הסל הגדוש בטובה וברכה יה"ר שיתן ה' לך וכה יוסיף שתזכה להרבות חסדים למעלה למעלה להחיות ולשמח משפחות עם ישראל וימלאו כל משאלות לבך לטובה וברכה באושר ועושר ברוחניות וגשמיות ונזכה במהרה לאכול מן הזבחים והפסחים בבנין ירושלים אכי''ר.

  • 19.04 14:32

    ערב שבת הגדול שלום לכבוד הרב היקר! תודה לקב"ה שזיכנו להיות שליחים לשמח בניו ובנותיו הדחוקים (כולל לשמח אלמנה) לכבוד חג הפסח הבעל"ט! המון יהודים יקרים תרמו בעין יפה ובזכותם זכינו לעסוק בעמל רב ויגיעה במלאכת הקודש בסלים גדושים (וכבדים מאד!) לכבוד החג, רוב מצרכי המזון כשר לפסח המצויים לקפ"ז (כולל תבלינים), תלושי קניה, מצות ויין בשפע, עופות, וכמובן גם רוחני - עלונים והגדות מיוחדות שלנו. הכל קצת יותר מ-50 אלף ש''ח ברוך השם והיד עוד נטויה בלי נדר שבוע הבא בחול המועד... תודה גדולה לכבוד הרב על הכל, בזכות הרב זוכים לאסוף זכויות, לשמח ולעזור ליהודים רבים ולקרב הגאולה עם טונות של מצוות צדקה ביחד עם כל התורמים! מאחלים חג פסח שמח וכשר בתכלית לכבוד הרב ולמשפחתו ולכל קפ"ז ועם ישראל ושנזכה עוד השנה להקריב הפסח כהלכתו אמן ואמן! מאור וארז, עמותת בצדקה תכונני 💛

  • 19.04 14:31

    באמת שמודים לכם על הכל ישר כוח! גם על הדף שמסביר על מניעת השליטה של החיצונים במצוות ב"ה כבוד הרב שליט"א לימד אותנו זאת וכך בעזרת השי"ת נוכל לקיים את המצווה ב-100% ממש זכינו אשריכם!

  • 19.04 14:30

    תודה רבה רבה על כל העזרה יה"ר שהשי"ת יחזיר לכם בכפל כפליים, תבורכו מפי עליון תזכו לשפע פרנסה ולהיות תמיד מהנותנים אכי"ר.

  • 19.04 14:29

    יישר כוח! תודה לכם יה"ר שהשי"ת יברך אותכם (אמן).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים