טוען...

הפתח לכל ההצלחות | הרב אמנון יצחק שליט"א

 בית כנסת מקדש מעט קהילות פז, בני ברק
 תאריך פרסום: 07.03.2013, שעה: 18:54

הורדת MP4 הורדת MP3


http://live.shofar-tv.com/videos/2780
7-3-13
"ויכס הענן את אהל מועד וכבוד ה' מלא את המשכן". צדיקים ירשו ארץ וישכנו לעד עליה, והרשעים במה ישכנו, באויר? צדיקים ירשו ארץ וישכנו לעד עליה, והרשעים במה ישכנו, באויר? אלא הרשעים סילקו השכינה מן הארץ אבל הצדיקים השכינו את השכינה בארץ, אימתי שרתה השכינה בארץ? ביום שהוקם המשכן.
מובא במדרש, מחטא אדם הראשון עד אברהם אבינו נסתלקה השכינה מן הארץ עד לרקיע השביעי, אז בשעה ש חטא אדם הראשון הסתלקה השכינה מן הארץ עד לרקיע השביעי עד זמנו של אברהם אבינו, עמד אברהם אבינו ועל ידי מעשיו הטובים הוריד אותה את השכינה לרקיע השישי, וככה יצחק הוריד ויעקב הוריד וככה זה הלך והוריד עד משה רבינו, שהוריד אותה שוב לארץ. מתחילה היה הקב"ה מקבל קרבנות מלמעלה, כמו שכתוב "וירח ה' את ריח הניחוח", אבל ע"י המשכן קיבל הקרבנות מלמטה, שנאמר "יבוא דודי לגנו ויאכל פרי מגדיו". הלשון וירח משמע ממקום רחוק, אז אומר, וירח משמע ממקום רחוק, שכן דרך הריח להתפשט מרחוק, אבל במשכן המציא כביכול את שכינתו שם, הכוונה בזה, שקודם עשיית המשכן שאז היתה השכינה רחוקה, לא היה כל אחד ראוי לגשת אל מלאכת הקודש אם לא הגיע מקודם למדרגה גדולה והכרה עמוקה, שאז עבודתו היתה ראויה לעלות למעלה, חוץ מגדולי עולם לא היה אפשרי לאדם להקריב קרבן שיתקבל לרצון, למה כי צריך אדם היה להגיע למדרגה גדולה והכרה עמוקה, ואז העבודה שלו היתה ראויה לעלות למעלה, אבל לא היו כאלה רק גדולי הדורות, אולם המשכן הביא לכך שהשרה הקב"ה שכינתו למטה, המשכן הביא לכך שהשרה הקב"ה שכינתו למטה והמציא את עצמו לכל אחד ואחד, אם רק הכשיר עצמו כפי יכלתו. "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם" אם אתה מקדש את עצמך - ושכנתי בתוכם - בתוך כל אחד ואחד. אבל בכל זאת אסור לאדם להשלות את עצמו שהוא יוכל לבוא אל הקודש פנימה בשקו ובתרמילו מלוכלך במידות רעות ובהנהגות מגונות, אז אדם צריך לקדש את עצמו, להיות מקודש, פרוש מהנאות הבלי עולם הזה.
מתוך הפרשיות של מעשה המשכן ועבודת הקרבנות נרמזו לנו לקחים רבים. אז יש לנו בעבודת הקרבנות רמזים ולקחים רבים שנלקח אותם משם, וכל זה למען נדע איך להכין את עצמנו לגדול הזו, בכדי שהלב של האדם יוכשר להיות משכן ללב של השכינה צריכים מקודם לטהר את הלב ולזכך אותו מכל שיח ושיג, כדי שלא יכנס זר למקדש בצורה של מחשבות רעות ומידות רעות, הלב של האדם זה נקרא המקדש, "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם" צריך לזכך את הלב שלו, את המחשבות, כי מי שנכנס, זר שנכנס למקדש מתחייב מיתה, אז אם הוא מכניס ללב שלו למקדש מחשבות זרות, מידות רעות, אז זה רע, זה כמו להכניס זר למקדש.
וכבר אמרו חכמים ז"ל, שהרהורי עבירה יותר קשים ממעשה עבירה, כי המחשבה היא מגיעה לעולמות היותר עליונים והמעשים הם מעולם העשייה. וכמו שהכהנים נצטוו על מלאכה בלתי מכובדת כתרומת הדשן שנחשבת בכל זאת כאחת מעבודת המקדש, הכהנים מצווים על מלאכה שהיא לא מכובדת, אחרי ששורפים את הקרבנות והכל נהיה האפר, הדשן, כל מה שיוצא מזה זה לא הכי נעים, והם נצטוו שמה לאסוף את זה ביד, ככה עלינו להתרחק מכל התנשאות שלא תפריע אותנו בעבודה. כתוב אל תתהדר לפני מלך, שכהן גדול אפילו ביום הכיפורים שלבוש בשמונה בגדים, וכל העבודות שלו הוא, ובכל אופן כהן גדול שראוי בשמונה בגדים מרים את הדשן בידיים, כך עלינו להתרחק מהתנשאות כי אל תתהדר לפני מלך, שלא תפריע לו מהעבודה, אפילו אם רגש זה נובע מתוך הרגשת חשיבות משרתו, אפילו אם רגש זה נובע מתוך הרגשת חשיבות משרתו, מכיון שבא לידי גאוה זה נחשב לעוון. אפילו המשרה מכובדת וראוי לכבד אותו, הוא עצמו אסור לו לבוא לידי גאוה כי זה יחשב לו לעוון.
וכבר למדנו מה שקרה לכהן הגדול יששכר איש כפר בירכאי, שהיה עושה את העבודה כשידיו כרוכות בבגד כדי שלא תתלכלכנה מדם הקרבנות, ונענש שנחתכו ידיו ע"י המלך. מובא בפסחים נ"ז.
ואף שלפי לשון אחד בתוספות בסוכה ל"ז, לא היה שום פסלות בעצם העבודה מפני שלא היתה בכך חציצה, מכל מקום נעש משום שנחשבה הנהגה זו כמכבד עצמו ומזלזל בקדשי שמים אז לכן אפילו שיש לך משרה רמה ונכבדה, שלא תתפס להתנשאות וגאוה סרוחה כי זה יחשב לעוון. אז לכן לומדים את זה מאיפה? מעבודות המקדש, שאפילו כהן גדול צריך להרים את הדשן בידיים, אל תתהדר לפני מלך.
כמו כן למדנו מעשיית הארון להתרחק מן התרמית ולהיות פיו ולבו שווים, מה הטעם? ציפו את הארון בזהב מבית ומחוץ, כדי שנלמד שמחשבת הלב צריכה להיות אחידה עם כל מה שמוציאים בפה. אז החוץ של הארון זהב והפנים של הארון זהב, תוכו כברו. אז צריך שיהיו פיו ולבו שווים, החוץ והפנים אותו דבר, מה שיש לך בלב אתה מדבר בפה, ואתה מדבר בפה רק מה שיש לך בלב, ולא כמו הרמאים והנוכלים והצבועים.
עוד לימדה אותנו התורה, שנתנהג באהבה ואחוה ובשוויון אחד עם השני, שהרי המשכן נעשה ע"י בצלאל ואהליהב, בצלאל היה מהמשפחות המיוחסות ביותר של שבט יהודה, ואהליהב היה מהשבט הדל והירוד שבשבטים, שבט דן. אם נראה לתקן את עצמנו כראוי, נוכל לגשת בהצלחה לעבודה הגדולה של השכנת השכינה בתוך ליבנו, ואע"פ שכבר נחרב המקדש, בכל זאת שכינה לא בטלה, ועל ידי העבודה שבלב שהיא התפילה בבוקר בנץ בזמן, נוכל להגיע למבוקשנו. ואיתא בירושלמי בברכות ד' ג', ש-18 ברכות בתפילה הם כנגד 18 ציוויים שבעבודת המשכן, וזה בא ללמד שמה שירדה שכינה לארץ בהקמת המשכן ע"י 18 ציווים שבעבודת המשכן, לא השתנה אלא ע"י התפילה שיש בו 18 ברכות במקום עבודת הקרבנות, והרי כבר אמרו שהעומד בתפילה הרי הוא כעומד לפני המלך, ברכות ל"ג, ולא נאמר כך על שום מצוה שבשעה שעושה את המצוה עומד לפני המלך. ואמרו עוד, אמר הקב"ה, לא דייך שאתה מקבל פני שכינה בבית הכנסת, אלא שאתה יוצא משם טעון ברכות, אז איך צריך לרוץ לפגישה עם מלך מלכי המלכים הקב"ה, צריך לבוא בשמחה, בזמן, ויוצאים מפה חוץ מהקבלת פני שכינה גם טעונים בברכות. ואם כנים נהיה בבקשת השלמות והכנת הלב כראוי וברגש אמיתי, אז יהיה קיום נצחי למעשינו, אתה שומע? אם אדם כנה מאד בבקשתו את השלמות, הוא רוצה להיות שלם, כמו שאומר המסילת ישרים שהדרגה הגבוהה ביותר זה בקשת השלמות, אם כנים נהיה בבקשת השלמות והכנת הלב כראוי וברגש אמיתי, יהיה קיום נצחי למעשינו, יהיה קיום נצחי, כל מה שנעשה יישאר לנצח. וכן מצאנו בתנא דבי אליהו רבה כ"ה, זה לשונו, ומפני מה נטמן המשכן עד היום הזה ולא נחרב? מפני שעשאוהו הכשרים בנדבות לבם, ה' לא הסכים לקבל ממי שלא נדיב לב. וקשה לפני הקב"ה להפסיד כל מה שעשו הכשרים בנדבות ליבם, דבר שבא מן הלב נצחי. ולעתיד יבוא הקב"ה וישרה בתוכו כמידה הראשונה, ז"א אם יש לנו כשרון המעשים למען ה' יתברך באמת ובקשת השלמות כראוי, אז המעשים יהיו נצחיים.
פעם שאל אותי הרב שפירא זצוק"ל, תגיד לי, איך זכית להחזיר יהודים בתשובה ככה? אז אמרתי לו שקיבלתי ברכות מבבא סאלי והרבי מלעלוב זצ"ל וזה, אז הוא אמר לי לא לא, לא בגלל זה, אמרתי לו למה קיבלתי משני צדיקים, אומר לא, אמרתי לו אז למה? הוא אומר הלב הטוב שלך, זהו. אף פעם לא חשבתי על זה. פסק את פסוקו וזהו.
פה רואים שלב טוב שמתכוון לקבל שלמות, ועושה הכל באמת למטרה האמיתית, יש קיום נצחי למעשים שלו. מיליון בעלי תשובה זה נצח נצחים, וזה דורות של דורות של דורות עד אחרית הימים, זה מעשים נצחיים, זה לא מעשה שהתבטל, אין ביטול דבר כזה, זה קיום נצחי. אפילו שאדם נפטר ונמצא כבר בעולם האמת עדיין משגרים לו למעלה זכויות בלי סוף. גם כשישן זכויות בלי סוף, כל הלומדים, כל המקיימים מצוות, כל הנותנים צדקה, הכל הכל הכל הכל הכל הכל הכל, כל הדורות שיוצאים - הכל ממשיך, עד נצח נצחים. זה לא רק זה, זה גם אלו שחזרו והשפיעו על אחרים, זה לא רק היוצא מהם, גם ההשפעה על האחרים.
נורא מאד שמה שנתקדש המשכן מה שנתקדש המשכן בקדושת הגוף לא הצילו מלהחרב, וכבר נחרבו שני בתי המקדש שגם הם נתקדשו כמוהו, ורק משום נדיבות ליבם של המתעסקים בו נתקיים לנצח. ומזה אנו רואים כמה חשוב לפני הקב"ה הרגשת הלב, וכמה עלינו להזהר בו בלב מכל פגם, וכמו שאמר החכם "מכל משמר נצור ליבך כי ממנו תוצאות חיים", אז הכל נמצא בלב, ולכן רחמנא ליבא בעי, איפה הקב"ה בודק? בלב, האם הלב נקי מנגיעות והאם הכוונה שלו לשם שמים באמת. מה שנעשה באמת יש לו קיום, מה שלא - לא.
ואמרנו אתמול בדרשה בקרית מלאכי, ששלמה המלך ע"ה אמר "הבל הבלים אמר קהלת הבל הבלים הכל הבל", אמר שלמה המלך, לפי התרגום של רבי יהונתן בן עוזיאל, שהוא ראה ברוח נבואה שעתידה להחלק מלכות רחבעם בנו עם ירבעם בן נבט, ושעתיד בית המקדש להחרב, אז הוא אמר, כל מה דעבדית אנא ואבא, ז"א שלמה ודוד המלך, כולה הבלו - הכל הבל. למה - לא נשאר לזה קיום, ראה ברוח הקודש שעתיד להחרב בית המקדש, אמר הכל הבל, מה פירוש? אין קיום נצחי, ז"א אם עתיד להחרב אין קיום נצחי, משמע שהלב לא היה נקי במאה אחוז. אז חכמים מסבירים את זה איפה היתה הגלישה שזה לא היה, בזה שהוא אמר לקב"ה, אתה אמרת לא ירבה לו נשים פן יסירו את לבבו, אז הוא אמר אני ארבה ולא אסור, אז שלש דברים שהוא חטא קלקלו את הכל, אז בלב היה פגימה קלה, ממילא המעשים לא היו עם השלמות המתבקשת, והוא גם עשה אותו ע"י הגויים מצור שהביא, אז ממילא לא היה לזה קיום. אבל פה זה היו צדיקים וגדולי הדור ובצלאל ואהליהב ובנדבת לב והכל היה בשלמות גמורה על פי משה כאשר ציוה ה', כאשר ציוה ה', כאשר ציוה ה', התורה העידה שזה היה בדיוק כאשר ציוה ה', לא היה סטיה קלה. אז זה התורה מעידה, שמה לא היה שום פגם, לכן זה התקיים. אבל שמה זה לא היה מאה אחוז בשלמות, ממילא זה נחרב לכן כשהוא ראה את זה ברוח נבואה, על זה הוא אמר הבל הבלים הכל הבל.
אז צריך לטהר את הלב מכל שיג, ועל זה אנחנו אומרים "וטהר ליבנו לעבדך באמת, וטהר ליבנו לעבדך באמת, וטהר ליבנו לעבדך באמת...". זאת העבודה חביבי, אם אתה עובד במקום הנכון ושם אתה משיג את התוצאות, זה מה שכתוב, כי ממנו תוצאות חיים, כל התוצאות בחיים זה תלוי בלב, לכן מכל משמר נצור ליבך, לא להכניס בו מחשבות זרות במידות רעות, תטהר את המקום, תשרה שכינה וממילא יהיה לך תוצאות חים טובים אמן כן יהי רצון.

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 17.11 13:00

    שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!

  • 16.11 19:24

    בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.

  • 14.11 11:54

    'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

  • 11.11 10:43

    ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).

  • 11.11 10:43

    מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).

  • 06.11 18:11

    כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!

  • 03.11 14:23

    שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).

  • 03.11 10:22

    כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.

  • 03.11 10:17

    שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.

  • 31.10 19:09

    הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 [email protected]

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים