רבי אליעזר בן יעקב אומר העושה מצוה אחת קונה לו פרקליט אחד | הרב אמנון יצחק שליט"א
תאריך פרסום: 19.09.2023, שעה: 08:05
- - - לא מוגה! - - -
נציבי יום דבר ראשון שני בת בת שבע רפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל ונאמר אמן אמן מברית אורלי בת אסתר תזכה הי וכל משפחתה לשפע רוחני וגשמי מתוך בריאות שלמה ואתנה לעבודתו יתברך אמן לעינוי נשמת זכריה בן סלם תהיה נשמתו צרורה בצרור חיים אמן בלחש אמן לעילוי נשמת יסכר בן לאה ומרים בת צרה זהרה תהן נפשם צרורה בצרור חיים אמן לעילוי נשמת אליהו בן חיריה חריה מנוחתו עדן אמן
'רַבִּי אֱלִיעֶזֶר בֶּן יַעֲקֹב אוֹמֵר: הָעוֹשֶׂה מִצִוָה אַחַת, קוֹנֶה לוֹ פְּרַקְלִיט אֶחָד וְהָעוֹבֵר עֲבֵרָה אַחַת, קוֹנֶה לוֹ קָטֵיגוֹר אֶחָד. תְּשׁוּבָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים, כִּתְרִיס בִּפְנֵי הַפֻּרְעָנוּת.' (אבות ד, יא)
מה זה פרקליט מלאך מליץ טוב אומר רשי מלאך מליץ טוב נקרא פרקליט קטגור אומר רשי מליץ רע מי יודע מה זה לשון קטגור ומה זה לשון סנגור יפה כל הכבוד לך יפה מתנאל אמר תשובה נכונה קטגור זה קורא תגר וסנגור זה ההפך מקטגוריות שונא תגר מה זה תגר מה מה זה תגר יש כמה דברים התנגדות מוחה מתנגד אה כל מיני מהסוג הזה של נגד בקיצור רבנו יונה פירש פרקליט זה המליץ טוב על האדם לפני המלך וקטגור זה המוציא דיבתו רעה לפני המלך כתב המאירי שהתנה התכוון לומר בדבריו לא יזלזל אדם באף מצווה ושום מצווה לא תהיה קלה בעיניו כיוון שאפילו על מצווה אחת שעשה קנה לו מלאך טוב שימליץ עליו טוב כמה אנחנו עושים ביום יא בביי חפץ חיים זכר צדיק ברכה כתב שהתועלת מן המלאך המליץ הזה גדולה עד מאוד כיוון שהוא יליץ בע דוג גם בעולם הזה להציל אותו מן הייסורים וממו גם לאחר פטירתו הוא ינצל על ידו מעונשים בעולם הבא במדרש שמואל דיק לכאורה היה תנה להשוות את לשונו כיוון שאמר קונה לו קטגור אחד היה לו לומר קונה לו סנגור ומה כתוב קונה לו פרקליט אחד וקונה לו קטגור אחת אז למה הוא אמר ככה למה פרקליט ולא סנגור כיוון שקי מלן שכר מצווה בעיה עלמה ליקה אין אין שכר בעולם הזה לא משלמים על מצוות שכר אז לא שייך שעל ידי המצוות יהיה לו סנגור בעולם הזה רק לעניין עבירות ייתכן שיהיה לו קטגור לקבל עונש בעולם הזה אז מה הוא כן זוכה זוכה האדם על ידי מצוותיו שיהיה לו פרקליט מה זה פרקליט פרק לית לית זה תרגום של תיבת ארור לפי זה פרקת הוא מפרק ומסיר את הקללות היינו אפילו אם יש לאדם כמה וכמה מלאכי חבלה שרוצים זיקו בכוח מצווה אחת שהוא עשה זוכה לפרקליט שפורק ממנו את כל הליט את כל הארורים והקללות שיסור ו מעליו ויזכה להשפעת חסדים ורחמים מרובים לכן כתוב עושה מצווה אחת קונה לו פרקליט אחד שפורק פורק לו את כל הארורים והקללות כי אין שכר בעולם הזה לשלם יש פירות אבל לא שכר עובר עבירה אחת הוא כן קונה לו קטגור חב כי בעולם הזה מקבלים עונשים עונשים כן מצוות לו הכל שמור לעולם הבא אצל הצדיקים הרטבה אומר באופן אחר ידוע שרמ איברים של האדם מכווננים כנגד רמח מצוות עשה שאדם מקיים מצוות עשה הוא פורק את הקללה טומאה שהייתה לו על אותו בר אומרת כשהוא מקיים את כל המצוות מזכך את כל איבריו יסור ממנו כל כוחות הרע והטומאה ששרו עליו בגין עוונותיו אז אם אדם עשה עבירה והוא עשה כנגד העבירה ב בעבר שהוא עבר מצווה אז הוא פורק את הלית וככה הוא מתקן ו מאיר מחדש את איברו עוד כתב במדרש שמואל וכך באר ה מהירי גם למה קרה חתנת המצווה והעבירה כאחד בא לרמוז לנו שלא נחשוב כאשר אדם עושה מצווה ועבירה אז מקזזים זה בזה יש לך עבירות עשית מצוות יאללה תוריד נתקזז איין דבר כזה הקדוש ברוך הוא אינו נותן שו אחד לוותר על העבירה בגין מצווה שעשה אדם ממצווה נברא סנגור שימליץ בעדו לקבל שכר בשלמות ומן העבירה נברא קטגור שגורם שאדם יקבל בל עונש בגין חטו והעצה יחידה מועילה להימנע מעונש העבירה ומה שכתב התנא בסוף דבריו תשובה ומעשים טובים כתריס בפני הפורענות המלאך שנברא ממחשבת האדם תוריד קצת ריבל תוסיף קצת בס המלאך שנברא ממחשבת האדם לעשות מצווה או עבירה גורם לו לעשותו בפועל בספרים הקדושים האריכו הרבה בעניין זה שמכל מצווה שאדם עושה נברא מלאך שעתיד להמליץ עליו וללמד עליו זכות שיעמוד לדין ועל זה כתב המרשה הגמרא אומרת בדרך שאדם רוצה ללך בא הולכין אותו למה לא כתוב מוליך אותו הרי זה הקדוש ברוך הוא ותרץ כיוון שמכל מחשבה או דיבור או מעשה של אדם נברא מלאך אם לטוב או ההפך לפיכך כאשר יש לאדם רצון מסוים ללכת בדרך כלשהי אז מוליכין אותו מי המלאכים האלה ש נבראו על ידי רצונו הם הולכים ומסייעים אותו להשיג מבוקשו ולהוציא מחשבתו מ הכוח ל הפועל אתם רואים גם מחשבות טובות בוראות מלאכים שהם ייעזרו לנו לקיים את הרעיונות והמצוות שאנחנו חפצים אותו דבר להפך רחמנא לצלן אז לכן כתוב מוליכין אותו לא מוליך אלא אותם מלאכ ים הולכין אותו עוד מובא בספרים שאם אדם היה ראוי ומעשיו היו מתוקנים היה זוכה לראות במו עיניו את המלאך שנברא ממעשיו יש לנו כוח בעיניים בעיניים האלה לראות רוחניות לראות מלאכים איזה מלאכים שנבראו ממעשה המצוות שלנו או הפוך וכך פירש הרב הקדוש רבי ישראל מרוז'ין זכר צדיק לברכה זכותו תגן עלינו אמן הגמרא כשאומר את שבת ק יט אין אדם רואה חובה לעצמו למה אין אדם רואה למה הוא לא זוכה לראות משום שיש חובה לעצמו בגלל שהוא עשה עוונות אז הוא מטמטם את הראיה שלו שהוא לא יוכל לראות אבל אם לא הוא היה רואה בעיניים את המלאכים שנברא ממנו למה אין אדם רואה חובה לעצמו ווואי ווואי וואי מחמת המעשים המקולקלים אדם מלוכלך בעוונות ולא זוכה לראות דברים רוחניים ועל כן אין האשם תלוי אלא בו בעצמו צדיקים קדושים שלא חוטאים נשמתם לא נפגמה זוכים לראות את המלאכים הללו מעשה ברב הקדוש רבי חיאל מיכל המגיד מזלו זכר צדיק ברכה זכותו תגן עלינו אמן הוא התפלל תפילת מנחה בבית מדרשו של אחד מצדיקי דורו הגאון רבי חיים צנזר זכר צדיק לברכה בקהילה קדושה ברד תפילה פנה רב הקדוש רבי חיל מיכל לגאון רבי חיים ושאל אותו למה הנחת לאדם נחות ובעל עבירה גדול כזה לשמש ליח ציבור וואו רבי חיים מתפלא מאוד כי הוא הכיר את האיש הזה אדם כשר ועל כן שאל את רבי חיל מיכאל מפני מה אומר כבודו דבר זה מנין לכם שהוא בעל עבירה אמר לו המגיד אמרו חכמים זכרונם לברכה בשוה ג' כל העובר עבירה אחת בעולם הזה מלפפת והולכת לפניו ליום הדין זוכרים שלמדנו כשור בה ככלב וואי רבי אלעזר אומר כשהוא רא ב ככלב כיוון שראיתי בעיניי את הקליפות שנבראו מעוולות קשורות והדוק בו אני יודע בבירור גם על איזה רותו עבר היו צדיקים שהיו רואים ספר תורה אם הוא פסול איך היו רואים פעם ישב אחד מהצדיקים הגדולים במרחק שאי אפשר לראות את האותיות אם הם דבוקות או לא דבוקות אי אפשר משמה ופתאום באמצע ה הקריאה הוא אמר לעצור הספר פסול מי שמה לפה אומר ספר פסול ובאמת בדקו בקושי ראו אבל ראו דיבוק דבוק שאלו אותו איך אתה רואה אמר להם תדעו לכם שמכל האותיות שיש בספר תורה עולים אורות וראיתי ששני ה אורות דבוקים אז ידעתי שזה דבוק יש דיבוק אם לא הם עולים ככה כל אחד בנפרד ראייה רוחנית וואי וואי וואי אתם תכף תראו משהו מדהים לא תאמינו לא תאמינו אבל אם אנחנו כבר מדברים שעבירה קשורה באדם ככל מן הראוי לציין מה שכתב על כך בספר שם עולם לחפץ חי שאדם מתבונן בעניין נורא זה יש לו להזדעזע עד מאוד כי אם הוא עושה בסתר מעשים שאינם מוגנים בין אדם למקום בין אדם לחברו והוא סבור שהם בסתר ובסוף יבוא לעולם האמת והתפרסמו מעשיו לעיני חל איך תגדל בו בו בו בו בושתו בשעה זו וואי וואי וואי כלמה תחסר ו אמרנו דוגמאות לזה בשבת מה פירוש עבירה קשורה בו ככלב סיפרנו שארי הקדוש היה פעם שר טורקי ששמע את שמעו החליט שהוא רוצה לראות דבר כזה שיש אדם שיודע גלגולים ויודע כל אדם מה עושה ואיזה עבירות והכל היה לו קשה להאמין אמר אבל אם כולם מדברים אני חייב ללכת חופשה על חשבון המשרה ולפני שהוא נפרד מה נשקה שלו הרימו כוסית והוא אמר אני נוסע עכשיו להרי והשיקו את הכוסיות וזה אני אבוא אספר לכם מה היה טוב הגיע לצפת שאל איפה נמצא הארי אמרו לו שמה תלך בקצה הוא רואה בית פשוט כלום משהו כזה זה יכול להיות אדם כזה גדול שיודע כל מיני דברים צריך להיות לו ארמון מה זה אצלהם כל מכשף יש לו אז זה דפק בדלת ושאל סליחה אתה יודע אולי איפה נמצא הארי אז הוא אמר לו אתה השר הטורקי שהשיק כוסות יין לפני שבא לפה שרוצה אי אתה יודע אומר לו אני הערי תיכנס בבקשה אז בוא אני אגיד לך מי אתה ומה עשית והתחיל לפרט לו כל מיני דברים ועבירות במעשים והכל והכל והכל בהוא נידהם נדהם אומר נו נכון נכון נכון איך אתה יודע נכון נכון חד הדברים שהוא אמר לו אתה היית גם עם השפחה שלך לא זה לא נכון כי זה ביזיון לשר שר תורקי שייה עם שפחה זה ביזיון שאיין כ הוא לא מוכן לא אומר לו אל תשקר כי אם כן אני אוציא ואני אביא את השבחה לפה עכשיו את חוזר בכל לא כתב שם בש חה יצאה מהגוף שלו ועמדה לידו ההוא התעלף על המקום והוא הקיץ אותו ואז הוא הודה הוא אמר שהוא מתבייש במה שהוא עשה וזה והוא רואה שדת ישראל היא אמת והוא מוכן להתגייר והוא מוכן גם לקבל עליו את העונש על מעשיו הוא אמר לו אתה צריך לעבור שריפה אמר לו אני נותן לך כסף תקנה עצים ואני מוכן לשרף אמיתי אמר לו אצלנו אין שריפה כזאת ברור לו מיטה יפה מרתיחים עופרת אתה שוכה פותח את הפה אני שופך לך לבפנים ונשמה יוצאת לא שורפים את הגוף שיהיה ככה מקובץ ושחור ברור לא מתה אפה מוכן טוב חכה אני אריח את העופרת מרתיח את הזה והוא אומר לו שקו שות רגליך שלב ידיך פתח פיך אני שופך אתה מוכן כן שפך לו דבש ההוא קם מה קרה אמרת שאתה תשפוך זה וזה וזה אמר לו כיוון שקיבלת עליך מיטה נחשב שאתה עברת אותה זהו האיש הזה היה גר צדק לאלא חזר לטורקיה לא סיפר לחברים ונהיה יהודי כשר ויקס פוקס אומר הרב תיה זה מה שאמרו חכמים עבירה מלפפת אותו ליום הדין זה שכתוב קשורה בו ככלב עבירות על עצמותיו של האדם מצויות לכן מה שלמדנו קודם פרקליט אם יש עליך אירור יש עליך דיבוק של העבירה אתה עושה מצווה היא פורקת הטלית מאותו עבר שאתה עשית וזה השכר שלך שאתה יכול על ידי תשובה לפרוק את הכל לפרק את הכל אבל כשח אומרים כשורא בו ככלב זה בא להסביר לנו מה גודל הבושה והביזיון תארו לכם בן אדם עשה עבירה ונברא לו כלב עכשיו איפה שהוא הולך הוא הולך איתו בא לבית כנסת מתיישב לידו אומרים לו הלו מה אתה מביא כלבים זה לא מקום לכלבים זה תלך שמה איפה שהשמאלנים בתל אביב קח אותו למספרה טפל בו עשה לו פן אבל לא פה איפה שהוא הולך ללא עוזר אשתו אומרת לו מאיפה הב לא יודע זה נדבק בי לא יודע מאיפה הוא בא אני אומר לו לך אומר לו לו קישטה אומר לו שמע ישראל אומר לו זה לא עוזב אותי לא יודע מה לעשות באים לוקחים אותו משתחרר ט חוזר עוד פעם תב כלו לא יכולים אם הוא עשה 10 עבירות ערה כלבים לבים אותו עכשיו לכל מקום הוא לא יכול ללכת לחתונות הוא לא יכול ללכת באוטובוס הוא לא יכול כלום יש לו עדר מאחריו אם הוא עשה 100 עבירות יא בביי וככה הבן אדם הזה הולך ומלווים אותו כשההוא יגיע לעולם האמת ווואי וואי וואי מה מחכה לו שמה איזה פדיחות איזה בושה איזה בושה זה מה שאומר החפץ חיים אדם חושב וא עושה בסתר לא קרה כלום אף אחד לא רואה וזה כשהוא יגיע למעלה עם החבילות עדרים האלה וואי ווואי וואי מה מחכה עכשיו אם חשבתם שלמדנו מרבי חיל מיכל המגיד מזלו שו א אולי יש אנשים שהם לא כל כך מאמינים מסתפקים אז תשמעו כתב בעל פלואה זכותו תגן עלינו שבתוך העין הגשמית של כל אדם יש עוד עין רוחנית ידעתם לא ידעתם שאנחנו בעולם הזה לא יכולים לראות בגלל החומר העכור שמונע מאיתנו ראייה זו אבל אם נזכה להגאל מן הגלות המרא ונזכר את גופנו נוכל לראות באותה עין זה הכתוב בישעיה כי עין בעין יראו בשוב אדוני ציון נוכל לראות בעין הפנימית שתבוא הגאולה דברים רוחניים כי עין עין יש עין בתוך עין מתי יראו ושוב אדוני ציון שישיב בתשובות ויחזיר אותנו לציון עירו ונגעל גולת עולם נוכל לראות באותה עין פנימית אפשר שזה מה שכתוב שאדם הראשון היה רואה מסוף העולם ועד סופו זה רק ברוחניות רבי מאיר אבוחצרה זכה לראות דברים בעין הזאת ששבו יהודי ולא ידעו איפה הוא באינטרפול במשטרת ובזה וכל העולם מחפשים ולא מצאו לכו לבבא סאלי אמרו לו כבודו יגלה לנו אמר להם לא אני תלכו לבן שלי רבי מאיר הלכו לרבי מאיר רבי מאיר לא הסכים כמובן מה אתם מדברים מאיפה אני יודע מה מו מי מ מ ובסוף התחננו בחו הפסידו זה זה זה בסוף הוא נאות ז ביקש דף סרטט אמר להם ברחו זה וזה ככה באנגליה בקומה שתיים יש שמה זה ופה ושם הלכו הוא לא היה באנגליה אף פעם הוא לא מכיר את הרחובות סרטט הכל מה שהוא רואה בעינו הרוחנית והגיעו לשמה מצאו את הבן אדם איזה כוחות יש באדם ועוונות לא נותנים לו לא נותנים לו להגיע לשום דבר כתוב כל העובר עבירה עבירה מטמטמת אז הוא נהיה אטום מטומטם סתום אבל אם לא אם יש לו הרבה פרקליטים שפורקים עליו ליטין את הקליפות אז הוא יכול לחזור להיות כמו מלאך במדרש שמואל להיה קטנה שלגבי המצווה נקד בלשון העושה מצווה לגבי העבירה כתב העובר עבירה היה להשוות המקיים מצווה אם אתה אומר עובר תגיד מקיים א שומר גבי עבירה עושה מצווה עושה עבירה למה שינה מבאר התנה משמיע לנו כי אפילו המצווה שייעשה אדם בלי כוונה מיוחדת ועשה אותה בשוגג או בסח הדעת קנה לו פרקליט במעשה הזה לכן עושה מצווה לא מקיים בדיוק כמו שצריך עם כל הכללים אפילו עושה מצווה אבל העובר עבירה אף על פי שאם חטה בשוגג יש לו להביא קורבן לכפרה אבל לא נברא לו קטגור רק אם הוא עשה בכוונת חילה ובדעת שלמה העובר עברה זאת אומרת הוא על דעת לעבור עכשיו יובן המשנה התנא אומר בגבי מצווה מקיים לא אמר למה לא אמר המקיים כי משמע שהוא קיים אותה בכוונת תחילה ורק אז הוא יזכה לפרקליט לא לכן אמר העושה מצווה גם אם היא נעשתה ממילא מאליו בלי כוונה מיוחדת לקיים את המצווה גם זוכה לפרקליט בסוף אמר העובר עבירה כיוון שרק אם יחטא אדם ברצון גמור קונה לו קטגור אחד בביאור הדבר שגם מצווה שנעשית בלא כוונה מעלתה גדולה נברא על ידה פרקליט מובא בשם הרב הקדוש רבי זוש מני פולי זכר צדיק לברכה ותו תגן עלינו אמן הגמרא בחולין זן מצוות צדקה שמקיימים ישראל נאמר ישראל קדושים הם יש שרוצה ואין לו רוצה לתת צדקה ואין לו ויש שיש לו ואינו רוצה גשו התוספות כ אם האדם אינו חפץ ליתן צדקה אף שיש לו למה קוראים לו קדוש הרי כתוב בגמרא ישראל קדושים ישראל קדושים הם יש שרוצה לתן ואיין לו ויש שיש לו ואינו רוצה איך קוראים לו קדוש יש לו ולא רוצה לתת איך קוראים לו קדוש קדושים הם ותרצו כי אפילו שאינו רוצה מכל מקום נקרא קדוש למה כי הוא מזמן את חברו שיאכל אצלו מפני הבושה אז גם אם הוא עושה את זה מחמת בושה גם נקרא קדוש זאת אומרת לא מצווה לכתחילה ורצון וכולי גם נקרא קדוש ועל זה תמה הרב הקדוש רבי זושה אומר עדיין לא התיישבה קושיית התוספות שהרי אם אינו נותן כי אם מחמת הבושה עלזה יקרה קדוש ובער כי מכל מצווה שמקיים אדם נברא מלאך שיש בו בחינת גוף ובחינת נשמה ממחשבה של המצווה נבראת הנשמה של המלאך ממעשה המצווה נברא גופו אומנם כאשר האדם מקיים את המצווה כשאינו רוצה כגון מי שיש לו ואינו רוצה אבל הוא נתן מחמת הבושה ממעשה המצווה זה התקיים בפועל כי הוא בסוף הכיל מישהו נברא גוף המלאך אבל כיוון שלא היייתה כוונה לתת להכיל נותר הגוף הזה של המלאך בלי נשמה לעומת זאת מי שרוצה לתת ואיין לו רוצה זה מחשבה במחשבה הוא בורא מה את הנשמה של המלאך אבל הוא מחוסר גוף כי הוא רוצה ואין לו הוא לא בצע בפועל אז נמצא שישנם גוף ונשמה של מלאך מופרדים זה מזה מכיוון שכל עם ישראל נחשבים גוף אחד הקדוש ברוך הוא ברחמיו מצרף אותם יחדיו ובורא מהם מלאך מושלם גוף ונשמה וזה שאמרה הגמרא ישראל קדושים הם בלשון רבים כי הקדוש ברוך הוא מצרף נשמת המלאך שנבראה מזה שרוצה ואיין לו עם הגוף של המלאך שנברא מזה שיש לו ואינו רוצה אבל קיים מעשה בלי מחשבה ועושה משניהם מלאך אחד שלם זה הביאור של המשנה העושה מצווה אחת קונה לו פרקליט אחד העושה מצווה אחת קונה לו פרקליט אחת מדובר גם במעשה מצווה לחוד בלי כוונה והוא משום שגוף המלאך שנברא ממעשה זה התחבר עם נשמה של מלאך שנבראה מאדם שהשוק ורצה לקיים מצווה ולא עלה בידו לקיימה ובזה יהיו לה אחדים להיות מהם מלאך שלם מורכב מגוף ומשמה וזה גם למדנו במקום אחר שלמדנו שכל דבר שאנחנו עושים גם אם אנחנו לא יודעים בדיוק את הפירוש של המצווה את הדינים בדיוק והכל ואנחנו עושים את זה לא מושלם אבל אם אנחנו אומרים בשם כל ישראל המצווה הזאת מתחברת לכלל ישראל ואז הכל עולה לפני הקדוש ברוך הוא ביחד אותו דבר שבן אדם נמצא פה בתפילה אז יש אחד לא יודע לכוון יש אחד בהסחת הדעת מתפלל יש אחד הוא בחינת חלבנה ו אבל הן כביר לא ימאס הן אל כביר ולא ימאס הקדוש ברוך הוא לא מואס בתפילתם של הרבים מספיק שיש אחד אחד שיכול להעלות את התפילה שלו הוא מעלה את כל התפילות של כולם ככה הקדוש ברוך הוא עשה שעם ישראל אגודה אחת כולם נחשבים כאילו גוף אחד קומה אחת כלל ישראל זה נקרא כלל ישראל אז אתם רואים שזה מופיע בהרבה עניינים בהרבה מובנים ויש השלמות אותו דבר גם אם אדם מתפלל היום ולא כיוון רק ברכה אחת יצא לו זה לא עולה תקוע עוד תפילה גם כן תקוע אם יום אחד הוא מצליח לעשות אפילו בעוד 20 שנה תפילה אחת שלמה וא מעלה את הכל וגם אם לא אם היה לו את כל ה-18 רק ה-19 נשאר לו שהוא עוד לא השלים ברגע שהוא השלים את ה-19 ויעשה אותה כראוי בום טרח הכל עולה אז לפחות כמה תתפוס כל פעם שלא תסיח את הדעת ותתמקד כל פעם במשהו אם אתה יודע שהיום חונן הדעת התכוונת טוב טוב טוב טוב טוב חונן הדעת מוכן להמראה ואחר כך אם אתה זה תעבור לסלח לנו תעבוד על זה טוב טוב טוב טוב יהיה מוכן וכן הלאה עד שתשחרר את הכל כי אם אתה לא יכול את כל ה-1 בלי להשיח את הדעת אז אם כל פעם זה תשל בלה בלי לחשוב שום דבר לא ייעלה אז לכן צריך להשתדל מאוד מאוד מאוד לשים לב הקדוש ברוך הוא מחשיב מחשבות ומחשיבים ומחשב דיבורים ומכל דבר נברא מלאך אנחנו צריכים לדעת כל פעולה שלנו של יהודי זה משהו משהו אנחנו פועלים דברים גדולים בלי להבין אפילו בכלל ואם מצליחים גם לכוון והכל וי ואם נפרוק את כל הליט ואז נוכל לראות עין בעין נראו יא בבי אבא ביי פחד פחדים ככה ככה הארי הקדוש הארי הקדוש היה מסתכל על בן אדם ואומר לו הכל לא ק עכשיו כל הגלגולים מה זה לחזור דורות אחורה יכול להיות שבן אדם בא בגלגול אחרי אל שנה והוא רואה עד שמה מה הוא עשה אתם מבינים בכלל מה זה הראיה הזאת לא יאומן כי סופר מה הכוח שיש בכל יהודי ועל זה אנחנו צריכים להודות לשם חייבים הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש קשה הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו והכל יאמרו הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש כשם הכל יודו והכל ישבחו והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש כשה הרי אני מכווה לקיים מצוות חכמים רבי חנן ש אומר פ ות שמור סדיל תורו וידי
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות