כיצד לזכות להשראת השכינה? | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 03.04.2013, שעה: 07:33
"ויבוא משה ואהרן אל אהל מועד ויצאו ויברכו את העם וירא כבוד ה' אל כל העם וירא כל העם וירונו ויפלו על פניהם". תורתנו תורת אמת, פוקחת עינינו לראות מושגים באור האמת. רגילים אנו לחשוב על גלות וגאולה במונחים של מקום ושלטון, גלינו מארצנו, ובאו ציון ברינה, באו פריצים וחיללוה, באו בניך לדביר ביתך, אבל כשנתבונן נראה שאין אלו מושגי התורה, אז אם אנחנו חושבים שגלות וגאולה זה מתבטא במונחים של מקום ושלטון כמו גלינו מארצנו, ובאו לציון ברינה, באו פריצים וחיללוה, באו בניך לדביר ביתך, נתבונן נראה שאין אלו מושגי התורה.
הרמב"ן כתב בהקדמתו לספר שמות, שהוא נקרא ספר הגאולה. ספר שמות הוא ספר הגאולה, הוא פותח בירידת בני ישראל למצרים, ומסיים בהקמת המשכן. ללמדנו שהגאולה איננה ביציאה מעבדות לחירות, אלא כששבו למעלת האבות, שהמשכן שהשכינה שורה בו תמיד היה בבית האבות, שהיה נר דולק בו מערב שבת לערב שבת כמו הנר המערבי במשכן, וענן קשור על האהל כמו על המשכן, ורק אז נקראו גאולים, מה זה גאולה - שהשכינה שורה עליהם. היציאה מעבדות לחירות זה לא גאולה.
הרי לנו מושג חדש ואמיתי בגאולה, שהרי הגלות התחילה מלידתו של יצחק, ומכל שכן כאשר ירד יעקב למצרים תחת יד פרעה אז אם הגלות אומרים לנו חכמים התחילה מלידת יצחק, כל שכן כשירד כבר יעקב למצרים תחת יד פרעה. ומשמיענו הרמב"ן, שאהל האבות היה אור וחירות, ולא תתכן גלות במקום שאור השכינה שורה, אין גלות במקום שאור השכינה שורה. ולהיפך, כאשר יצאו מתחת יד פרעה ביד רמה, לא נקראו גאולים, עד שלא הקימו את המשכן. ובני ישראל ידעו זאת, ועשו כולם בעבודת המשכן כמו שנאמר: כן עשו בני ישראל את העבודה, וכמו שפירש שם הרמב"ן, שלא היתה להם שום מלאכה, אלא עבודת ה', כנאמר "ואותו תעבוד". אתם רואים, מה היתה העבודה של ישראל, להקים את המשכן, בית מקדש, לא היתה להם שום מלאכה וזה נקרא "ואותו תעבוד".
עלינו לראות כמו במוחש את המציאות הנפלאה הזו, אבותינו שוכנים במדבר, מיליונים, אהליהם סדורים לשבטיהם תחת מחסה ענני הכבוד, ניזונים ממן ושותים מי באר, סוד אלוה על אהליהם והם הם המרכבה כמבואר ברמב"ם. נבדלים בחומריות, עוסקים במושכלות כמו שהיה לנו בחג האחרון, מחנה קדושה וטהרה, וכולם כאחד עסוקים במלאכת המשכן. כולם כאחד עסוקים במלאכת המשכן בידעם את הסוד שגאולה תלויה בהשראת השכינה. זה מה שאנחנו רוצים לעשות עכשיו בבית הכנסת החדש ובית המדרש של קהילות פז הראשון בארץ ובעולם, שבעזרת ה' תשרה בו שכינה, מעבר לזה שיש עשרה, ממש השראת שכינה בעזרת ה'.
ואמרו בגמרא בברכות ז', שמשה רבינו ביקש שתשרה שכינה בעם ישראל לעולם, והובטח לו הדבר, משה רבינו ביקש שתשרה שכינה בעם ישראל לעולם והובטח לו הדבר. משה רבינו ביקש שתשרה שכינה בעם ישראל לעולם והובטח לו הדבר. ועל כן אנו יכולים לומר, "ויוצא את עמו ישראל מתוכם לחירות עולם", ובכל מקום ששם ה' מוזכר חלה השראת שכינה, ואפילו אחד שעוסק בתורה שכינה עימו, ואין לגלות כל מקום לחול, ואין היא אלא הסתר פנים, כמו שנאמר בשצף קצף הסתרתי פני רגע ממך, זה רק הסתרת פנים אבל השכינה נמצאת איתנו. בא וראה, שבארץ הקודש אשר עיני ה' אלהיך בה, ניתנה רשות לטמאים הללו לטמא כל קודש, אין זה אלא הסתר פנים נורא, והן הן גבורותיו, שהקב"ה יכול ברגע למחוק, והן הן גבורותיו, ועלינו להתאמץ ולהתאזר בהכרתנו שחירותנו חירות עולם בדיוק כמו דור המדבר בהקמת המשכן, שהם ראו עין בעין כולם את כבוד ה' חופף עליו כל היום, ואנחנו לא צריכים להתפעל במאומה מההסתר פנים.
אדם נכנס לבית הכנסת ובית המדרש הוא נכנס למחנה שכינה. ההסתר נעלם, ההסתר נמצא בחוץ, בחוץ רואים שהעולם שלהם כאילו, כאילו, כאילו אין מנהיג לבריאה חס ושלום, עושים מה שבא להם, זה ההסתר, אבל יש השגחה, הכל בסדר, הכל מנוהל, יש זמן לרשעים עד כמה דרכם צלחה, אבל ברגע אחד כקש נידף.
עלינו לדעת שיש לנו לעמוד עם אבותינו לפני ה' באמונה טהורה ורוממה, ולהיות עסוקים ברוחניות כאילו דירתנו בשמי מרום, וכשאנו רואים אוכלוסיה של גויים, שישים ריבוא אנשי חיל, חמושים בכל זיונם, בתקפם, במטוסים, בשריון, עלינו לומר בלב שקט ובטוח את הפסוק "בושה אמכם חפרה יולדתכם הנה אחרית גויים מדבר ציה וערבה". אז לא להתבהל ממה שאנחנו מוקפים אויבים, מי שמאמין ובוטח בה' יתברך נכנס למחנה שכינה, לבית המדרש, לבית הכנסת, תופס את הגמרא, תופס את החומש, מתחבר לאבא שבשמים, אין לך הגנה יותר גדולה מזה בעולם. וכשם שגם בגלות אנו למעשה בחירות עולם, כי כל מקום שגלו שכינה עמהם, ואין הגלות אלא הסתר פנים שברגע קטון עזבתיך, כך לאידך גיסא אין הגאולה פירושה שלא הורגים כבר יהודים או כשנאספים בארץ הקודש אז זה הפירוש גאולה, לא, אלא דוקא כשזוכים ל"ברחמים גדולים אקבצך" שיתעלה העם לדרגה רוחנית העליונה בהיות סוד אלוה על אהליהם, רק אז יקראו גאולים כלשון הרמב"ן, וזה סוד הגלות וסוד הגאולה למביני דבר. ז"א השראת שכינה הוא לחזור למעלת אבותינו שהשכינה שרתה באהליהם.
ש. גם כעת
הרב: כל יהודי אמרתי, נכנס עכשיו לבית המדרש, נכנס פה לשופר, תופס את הספר ויושב, מי לא מרגיש פה שכינה? יש עולם בחוץ בכלל? מה לנו ולזה? אז ז"א כל רגע אדם יכול להשרות שכינה. כל רגע הוא יכול להיות במחנה שכינה, כל רגע. והוא שוב ויונק מאביו שבשמים דעת, חכמה, בינה, השכל, מה יש יותר טוב מזה? כבר יכול להיות אדם בימות משיח. בימות משיח כולם יעסו בחכמה ויהגו בה, כולם יכירו שה' אחד, גם הרגע אפשר, מה הבעיה? אם אתה יודע שה' אחד ושמו אחד, אתה יודע שהתורה אמת אלקים אמת, ואתה עוסק בחכמה ובתורה וזה אתה בימות משיח. אתה בימות משיח. הרב קניבסקי הוא כבר בעולם הבא.
ז"א יהודים יקרים, כל אחד מאיתנו צריך להבין שגלות וגאולה זה לא במושגים שחשבנו, גלינו מארצנו זה ענין של מקום, ובאו ציון ברינה, החלפנו מקום, באו פריצים וחיללוה, באו בניך לדביר קדשך, אין צריך להבין רבותי, זה לא תלוי אם יש גויים פה, יש אויבים פה, יש מלחמות פה, לא, בתוך כל זה יכול להיות אדם בתוך מחנה שכינה. הקב"ה נתן לנו את האפשרות בכל רגע נתון שאנחנו חפצים להיות בבית המקדש, אז אנחנו בונים עכשיו בית מקדש מעט, בעזרת ה' שיהיה לגאון ולתפארה בישראל, ממנו תצא תורה בעזרת ה' לכל העולם, וכל החפצים להיות שותפים להקמת בית מקדש מעט זה מוזמנים להרים את תרומתם בעזרת ה' יתברך, מטר אחד רבוע עם זכויות של לימוד התורה והתפילה שיהיו, רבותי, ארבעת אלפים שקלים. אז כל מי שירצה לזכות, כל מי שירצה לעזור, כל בעל מלאכה, כל מי שיכול יבורך ויזכה בזכויות שהן ללא גבול.
רבי חנניא בן עקשיא אומר, רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות....
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות