בני עייש - לא לזלזל בבריאות
תאריך פרסום: 04.04.2013
בני עייש 4-4-13
ערב טוב, בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח
פרשת השבוע, "ויאמר משה אל אהרן הוא אשר דיבר ה' לאמור בקרובי אקדש וידום אהרן" רש"י אומר, מה שכר קיבל אהרן הכהן על זה ששתק? נפטרו לו שני בנים צדיקים יותר ממנו וממשה רבינו, בהקריבם אש זרה במשכן יצא אש מהקודש ושרפה אותם חיים. "וידום אהרן", מה שכר שהוא קיבל על זה שהוא שתק? נתייחד עמו הדיבור, הקב"ה דיבר אליו, אליו ולא אל משה, אליו ולא אל ישראל, ואמר לו פרשת שתויי יין בנבואה, יין ושכר אל תשת, כל הפרשה הזאת נאמרה לו במיוחד, וזה לא היה רק שכר אלא כשקורה אסון כזה ומתים שני בנים בבת אחת לשתוק באסון כזה דרושה עבודה רבה, להוסיף הרבה יראת שמים ולהתבונן מהי התכלית של אדם בעולם, שהוא כל כך הוסיף ביראת שמים עד שהגיע למדרגה של השראת שכינה ונבואה, כי אין השכינה שורה מתוך עצבות, ואם נפטרו לו הבנים והוא היה עצוב לא היתה שורה עליו שכינה. לכן כתוב "ויהי כנגן המנגן" רק אז שורה הרוח, ז"א צריך להיות בשמחה בשביל שתשרה נבואה. והוא לא רק שדמם, דהיינו לא הוציא הגה מפיו, אלא גם שמח, כי אחרת לא היתה שורה עליו נבואה. אבל ע"י ההתבוננות ביראת ה' הגיע למדרגה גבוהה כזו, כי מי שמאמין בהשראת הנפש אין לו על מה להצטער הרבה על המת, כי אם הצדיקים גדולים לאן הם הולכים - הכי קרוב לקב"ה, ומה המשאלה של אדם, אם דוד המלך אומר בחייו "קרבת אלקים לי טוב" כשהוא פה, ואחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש שבתי בבית ה' כל ימי חיי לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו, אז נפטרים בנים צדיקים, לאן הם הולכים? הכי קרוב להקב"ה, מי שמאמין בהשארת הנפש אין לו להצטער הרבה על מת, כמו שאומר הרמב"ם על הפסוק "בנים אתם לה' אלהיכם לא תתגודדו", ז"א לא לעשות קרחה בראשיכם וכו' וכו', לא לעשות שרטת בעור, בקיצור אין מקום להצטער הרבה כי בנים אתם לה' אלקיכם והבנים חוזרים לאבא.
רבי אברהם אמר, אחר שתדעו שאתם בנים לה' והוא אוהב אתכם יותר מן האב לבנו, לא תתגודדו על כל מה שיעשה כי כל מה שיעשה לטוב הוא, ואם לא תבינוהו כאשר לא יבינו הבנים הקטנים את מעשה אביהם אז תסמכו עליו, כי עם קדוש אתה ואינך כשאר הגויים ולא תעשה כמעשיהם. אז ז"א, עם קדוש פירושו הבטחה בקיום הנפשות לפני השי"ת. מאחר ואנחנו עם קדוש ואנחנו הסגולה של הקב"ה, לא ישא אלהים נפש וחושב מחשבות לבלתי ידח ממנו נדח, לכן אין ראוי לכם להתגודד ולקרוח על נפש, ואפילו אם ימות בנוער ולא יאסור הכתוב הבכי, כי הטבע יתעורר לבכות בפירוד האוהבים ונדודים אף בחיים, גם אם אחד נוסע לחו"ל לתקופה כלשהי, בפרידה בטרמינל מורידים דמעות, אז כל שכן אם נפרדים מפה לזמן מה, כשנפרדים בכלל אז הטבע מתעורר ובוכים, לכן הפסוק לא אוסר את זה, אבל אמרו חכמים שלשה ימים לבכי. לכן זה הסמך גם שרבותינו אסרו להתאבל יותר מידי.
לפי זה המאמין בה' יודע כי הוא לא מת, אלא אדם עובר לעולם יותר טוב. הבכי הוא בגדר כמו שאחד נפרד מידידו שהוא בוכה, אע"פ שהוא יודע שהוא נוסע למקום מאושר ומוצלח, לכן "וידום אהרן" הוא הגיע למדרגה של נבואה, כי אי אפשר לשתוק רק אם מגיעים למעלה גבוהה ביותר.
נראה לבאר שהנה אהרן אפשר ששתק מפני שאין מי שיכול לדון עם מי שתקיף ממנו, נראה, ובאמת היה לו צער ועצבות על מות בניו, אפשר לבאר כך, וגם אפשר ששתק מחמת שקיבל היסורים ממיתת בניו באהבה, לזה אמר המדרש, השתיקה היא מחמת שמחה, שהרי קיבל שכר ששתק ונתייחד עמו הדיבור, ואם הוא היה נעצב על מיתת בניו לא היה הדיבור מתייחד עמו כמו שאמרנו שאין השכינה שורה מתוך עצבות.
שואל המדרש שאלה, מה היה לו לדבר, נו, נגיד שהוא שתק, ואם היה רוצה לדבר, מה היה לו לדבר? היה לו לומר, אומר המדרש, רבש"ע, כתבת בתורתך עלי "וראך ושמח בלבו", ז"א שיש לי מדרגה גבוהה מאד שאני רואה את אחי הקטן מוכתר בכתר המנהיגות להביא את הגאולה לעם ישראל ולהוציאם ממצרים, היה לי מקום לקנא, לא? ואתה מעיד עלי "וראך ושמח בלבו", שהלב שלי נקי לגמרי, זו עדות שלך, זה לא שאני מספר, אז לא היה לך לערבב את שמחתי, ביום שאני מתכהן להיות כהן גדול ביום הזה אתה לוקח לי שני ילדים, ביום הזה לא היית צריך לערבב את השמחה שלי, ככה לכאורה היה יכול לטעון אהרן הכהן. ונשאלת השאלה, אז למה לא טען טענה זו? לפי שבאמת לא נתערבבה שמחתו, מה הוא יטען, טענה שאין לו? והוא לא הרגיש צער, הוא שמח בגזרת הבורא. הבורא החליט עכשיו לקחת אותם אליו, יש לך שמחה יותר גדולה מזה שאתה בטוח שהם יהיו הכי קרוב לקב"ה? כי הוא היה במדרגה שמברך על הרעה כמו שמברכים על הטובה והדין הוא שמברכים על הרעה כמו על הטובה בשמחה, בשמחה, זה הדין בשבילנו כל בן אדם פשוט.
וראה זה פלא, אנחנו מתפלאים בפסוק "וידום אהרן" על גדלותו של אהרן, ששתק אחרי צרה גדולה כזו, שני בניו נשרפו פתאום, ולא עוד, אלא שהיו גדולים יותר ממשה ואהרן, ועל זה אומר רש"י, הפסוק אומר "אשר דיבר ה' לאמור בקרובי אקדש", והיכן דיבר? בפסוק בשמות כ"ט, "ונועדתי שמה לבני ישראל ונקדש בכבודי", ז"א במשכן, אל תקרי בכבודי אלא במכובדי, אמר לו משה לאהרן, אהרן אחי, יודע הייתי שיתקדש הבית, המשכן, במיודעיו של המקום, והייתי סבור או בי או בך, עכשיו אני רואה שהם גדולים ממני וממך, למה? כיון שהוא אומר לו, "בקרובי אקדש", מי הכי קרובים אלי - איתם אני אקדש שיהיה קידוש ה', "ונקדשתי בתוך בני ישראל", שיראו מה זה מורא מקדש, שאם מישהו עושה משהו שלא בסדר במקדש, טרח מת. ולא היה זה על חטאים גדולים כמו שמובא ברש"י, רבי אליעזר אומר לא מתו בני אהרן אלא ע"י שהורו הלכה בפני משה רבן, רבי ישמעאל אומר, שתויי יין נכנסו למקדש. והנה אנשים לא גדולים כאהרון לא היו מפסיקים מלטעון ולהתאונן טענות שונות מרוב צער ועגמת נפש, ובעיקר טענה של צדיק ורע לו, ומה נפלא שחכמים שואלים בפסיקתא הנ"ל ההיפך, מה היה לו לאהרן לדבר? מה מתפעלים "וידום אהרן" מה היה לו לדבר? אנחנו לא מבינים את המדרגה הזאת, וחכמים אומרים, לא מבין מה אתם מתפעלים, מה היה לו לדבר?
אלא שלפי האמת ולפי חכמתם ז"ל וגדולתם הם אומרים לנו, כי כל הטענות והתלונות שאחרים מדברים ומתלוננים, כגון טענת צדיק ורע לו וכו', אלה פטפוטים של דברים בעלמא ולא דיבורים הם, כי האלהים בשמים ואתה על הארץ על כן יהיו דבריך מעטים. ובן אדם נבער מדעת לא יוכל לבוא בסוד ה' ולהבין את דרכיו ומעשיו, כי גבהו שמים מארץ, כן גבהו דרכי מדרכיכם ומחשבותי ממחשבותיכם. כמה ההפרש והמרחק מהארץ עד השמים? ככה לפחות המרחק בין מחשבות ה' למחשבותינו, הדרכים שלו לדרכינו, אז באיזה כלי אתה רוצה בבקשה לבדוק למה הוא עשה, מה הכלים שלך? אתה יודע מי זה הבן אדם, מה מעשיו, אתה יודע בסתר מה הוא חושב או מה עשה, אתה לא יודע, ומה בגלגולים קודמים אתה יודע - לא, ואיזה נשמה זאת בכלל אתה יודע? לא. אז מה אתה מבלבל את המח? מה אתה שואל? מה הרקע לשאלה בכלל?
אבל מצינו שמשה רבינו ע"ה שאל, צדיק ורע לו, כמו שכתוב בברכות ז', "הודיעני נא את דרכיך", מה אמר לפניו, רבש"ע מפני מה יש צדיק וטוב לו ויש צדיק ורע לו, יש רשע וטוב לו ויש רשע ורע לו, אז רואים שזה לא פטפוטי דברים, אם משה שואל זה לא פטפוטי דברים. אבל אחרי שמשה רבינו קיבל תשובה, אין כבר מקום לשאול שוב, ואם שואלים זה כבר לא שאלה אלא תלונה וחוסר הבנה שכל מה דעביד רחמנא לטב עביד. כל מה שעושה הקב"ה לטובה הוא עושה. והכל בא מחוסר אמונה ובטחון בה', וזה נקרא על פי חכמים ז"ל פטפוטי דברים בעלמא. בפרט היום ששומעים כל יום אסונות, כל יום אסונות, חוץ מההתאבדויות, אסונות אסונות מכל מיני סוגים, ויש הרבה בתי אבלים, ורחמנא לצלן חוץ מהמחלות, אז כולם תמהים מה קורה? נוער, ילדים, תינוקות, טובעים שלשה אחים פה שם, מה הולך, משפחות נכחדות, מה הולך כאן? מה הולך כאן, כמויות, ובכלל בכל העולם אנשים מתים בחבילות, מה הולך כאן? זה רק למי שאין להם אמונה ובטחון, מסכנים, מפטפטים פטפוטי דברים בעלמא.
שמעתי בשם גדול אחד ששאל למה כתוב "וידום אהרן", למה לא כתוב וישתוק, שתק לא דיבר, למה וידום? ותירץ, יש בעולם ארבע דרגות, דומם צומח חי מדבר, טבע המדבר, האדם, כשפוגעים בו הוא עומד להגן על עצמו ומחזיר, הוא לא שותק. חי - בעל חי, הטבע שלו שמכים אותו או שהוא בועט או שהוא בורח. הצומח הטבע שלו שאם מכים אותו הוא מתכופף ומשנה צורה, אבל הדומם - תכה אותו, תקלל אותו, תפגע בו, תדרוך עליו, לא חל בו שום שינוי. המידה של אהרן היתה כזאת - וידום כמו דומם, כאילו לא קרה כלום, לא פגע בו כלום, לא נחסר ממנו כלום, כאילו הילדים שלו חיים לידו ומדברים איתו, הכל אותו דבר, וידום - כמו דומם, לא מרגיש מה היה פה. אבל מה היתה המידה שלו? המידה שלו היתה כמו שאמרו חכמים ז"ל, חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה. ובגמרא כתוב, לקבלין נהו בשמחה, ז"א צריך לקבל גם את הגזרה הרעה ולברך ברוך דיין האמת בשמחה.
ולכאורה קשה, ולכאורה קשה היה להם לומר, חייב אדם לברך על הרעה כשם שחייב לברך, לא אמרו חכמים, חייב אדם לברך על הרעה כשם שחייב, פעמיים חייב, לא. אלא כשם שמברך הם אומרים, מה פירוש? חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה, לא חייב אדם לברך על הרעה כמו שחייב לברך על הטובה, אלא כשם שמברך, בלי חייב. אפשר לבאר כך, גם על הטובה כשאדם מברך הוא לא מברך כמו שהוא חייב, כי אדם לא מקיף את כל הטובה שהוא מקבל מאת ה' יתברך, והוא לא מרגיש כל פרט ופרט מהטובה, והוא מברך רק על חלק ממנו, לדוגמא מישהו מכם מרגיש עכשיו טובה שהוא שומע אותי? לא. הוא רואה או תי, מרגיש טובה על זה? לא. הוא נושם כרגע, מרגיש טובה על זה? לא.
אז כתוב שחייב אדם לברך על כל נשימה ונשימה. שנאמר "הללויה" על כל נשימה ונשימה צריך להודות ולהלל לקב"ה.
עכשיו, אנחנו לא מרגישים, אבל אם יכנס לך עכשיו רק גרגר חול לעין ותתחיל למצמץ ככה ככה ככה ככה ותרצה עכשיו רק להסיר את זה, ויקח לך רק חמש דקות עשר דקות, כשיצא הגרגר איזה רגיעות יהיה לך, איזה רגיעות, העין תדמע תדמע אבל אח"כ אתה תהיה רגוע, איזה הבדל, זה זז חופשי. ואם זה שערה שנכנסה שמה וירדה למטה ואתה מחפש אותה וזה וזה וזה, ואומר לו תפתח תראה תראה תראה אולי אתה רואה משהו, וזה הולך לך ערב שלם ככה וכל החתונה הלכה כי אתה עושה ככה ככה לא רואה חתן לא רואה כלה. זה לא ליקוי בראייה, זה רק איזה שערה או גרגר חול, זה הכל. מי שלא רואה חס ושלום או רואה מטושטש. אנחנו לא יודעים להקיף את הטובות שאנחנו מקבלים, כלום, אפילו אחת מאלף אלפי אלפים ורוב רבי רבבות פעמים הטובות שהקב"ה נותן לנו אנחנו לא יכולים להחזיר לו על אחת ממיליארדים של טובות. אז לכן אדם לא מברך על הטובה כמו שהוא חייב כי אדם לא מקיף את כל הטובה ולא מרגיש כל פרט ופרט מהטובה. והוא מברך רק על חלק ממנו, והיות שלברך על הרעה זה דבר קשה מאד לאדם באופן טבעי, קשה לאדם לברך על רעה, אדם קיבל סטירה, אומר ברוך ה' ישתבח שמו לעד עוד אחת. הוא לא נוצרי, הנוצרים אומרים קיבלת סטירה בצד אחד תבקש גם ביד השניה, עוד לא ראיתי נוצרי זה דרך אגב, אבל זה דבר קשה מאד לבן אדם לברך על הרעה, שהרי את הרעה הוא מרגיש בכל היקפה, טובה הוא לא מרגיש בכל היקפה, רעה הוא מרגיש לא רק בכל היקפה אלא הוא גם מגזים יותר ממה שהרעה. הוא צועק ומשתולל ואייייי למעלה ממהיקף. ואולי הוא גם מגדיל את הצרה בדאגה ובצער שלו עליה, אז איך הוא יברך עוד עליה?
לכן אין הקב"ה בא בטרוניה עם בריותיו, ואין תביעה לאדם שיברך על הרעה כשם שהוא חייב לברך על הטובה, שזה בלתי אפשרי לאדם, למה אף אחד לא מברך על הטובה כמו שהוא חייב, רק חייב לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה, כמו שבטובה הוא לא מברך באמת בכל היקפה אז גם ברעה לא מחייבים אותו לברך על הרעה אלא כשם שהוא מברך על הטובה, לא בהכרת הטובה גמורה על הרעה, כי על הטובה הוא לא יודע איך לברך, אז מה יבקשו ממנו, על הרעה שהוא יברך מה שהוא חייב? אז לכן אומרים, כשם שמברך על הטובה, כמו ששם הוא לא מברך בדיוק מה שצריך לברך, אז עשו לו הנחה, תברך כשם, כשם. אבל מה כן אמרו שהוא צריך לקבל את הרעה בשמחה כמו את הטובה, זה כן צריך. לקבל את הרעה בשמחה כמו הטובה. מי מאיתנו יודע באמת אם הרעה היא לא יותר טובה מהטובה? יש אנשים שלכאורה טוב להם, טוב להם, הנה אחד מהאנשים שהיה מהעשירים הגדולים היהודיים ברוסיה, התאבד במלון, מיליארדר התאבד במלון, למה הוא יצא למלחמה נגד פוטין ופוטין סימן אותו, והוא נרדף ועשו לו חקירות מס וכל מיני דברים, והוא התאבד במלון, לך תדע התאבד, אתם יודעים אצל הרוסים התאבד, כן. אבל ככה כתוב בעיתון, התאבד, התאבד או איבדו אותו, בסוף הוא איננו פה, ומי גרם לו את זה שהוא התאבד? המיליארדים. אם לא היה לו מיליארדים הוא היה מתכסח עם פוטין? פוטין היה מתעסק איתו? לא. אז לא כל מה שחושבים שזה טובה זה טובה, ולפעמים רעה מצילה חיים. חסר דוגמאות? כמה אנשים פספסו מטוס והם קיטרו ואמרו ווי ווי ווי הלך החופש הלך הזה, אבל המטוס לא הגיע ליעדו, ואם הם היו שמה אז הם היו מפספסים את החיים ולא את החופשה. כמה אנשים לא עלו לאוטובוס ובסוף היה בו פיגוע, אז באותו רגע מה היה להם - רעה, מה אמרו חכמים, ש צריך, חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה, צדקו או לא צדקו במקרים האלה? כי במקרים האלה זה התברר בחוש, אבל שאר המקרים עדיין לא התבררו לך בחוש, אבל הם ברורים, כי כל מה דעביד רחמנא לטב עביד, כל מה שעושה הקב"ה זה רק לטוב. אבא לא עושה רע לילד, אפילו שהילד חושב שהאבא רק רע עושה ולו ומחפש אותו, שהילד יהיה אבא גם הילד שלו יחשוב עליו אותו דבר, ויסביר לו זה לא נכון, אתה טועה, אני גם חשבתי ככה. לא יעזור ההסבר, ככה זה. אבל מה אנחנו לומדים פה בפרשה, אנחנו לומדים יסוד של אמונה ובטחון, והקב"ה משלם בגדול למי שמכיר בהשגחת הבורא ומקבל את גזרותיו בדממה. משלם בגדול הקב"ה, ישר נתן לו נבואה שהתייחדה רק לו ונכתבה בספר התורה לדורי דורות. לא נתן למשה ולא לאף אחד, ז"א הקב"ה משלם, משלם, לא תמיד רואים את זה מיד אבל משלם. אז לכן צריך לחזק את הנקודה הזאת של האמונה בקטע הזה, שכל מה שאנחנו רואים קודם כל שלא יהיה לנו שאלות ופטפוטי דברים ושטויות והבלים, את כל השאלות הקשות שאנחנו כאילו שואלים, כבר שאלו משה וירמיה ודוד וכולם, כולם שאלו וכולם קיבלו את התשובות, הכל היה בסדר. וכל גדולי העולם בדקו ובחנו את התורה אות אות ותג תג וספרו את האותיות וספרו את המילים וידעו את הכל בעל פה וכו' וכו' וכו', ולא נשאר להם שום קושיה בסופו של דבר. וגם אם יש קושיה מה הקושיה, על מי קושיה, על הקב"ה? איך אמר הקב"ה לאיוב, אתה שואל עלי שאלות, תגיד לי איפה היית ביסדי ארץ, כשאני ייסדתי את הארץ איפה אתה היית? אתה יודע דבר אחד מה שאני עושה? אתה יודע איך אני עושה? אתה יודע למה אני עושה? איזה שאלה, איפה זה מתחיל? איפה זה מתחיל? אחד יגיד לרופא, למה זה שנכנס אתה שמת לו תחבושת ושחררת אותו הביתה ולי אתה אומר ניתוח? מה בגלל שאני ספרדי? נו, זה חובלי. אז ז"א, בן אדם לא מבין מה זה רפואה, הוא לא יודע שהרופא מבחין בזה, מחלה מסוכנת שהוא הולך למות, וזה כולה פצע אפילו שזה דומם מלא דם, מלא דם, יוצא לו הרבה דם, אבל זה חתך שסוגרים ופלסתר ושלום נגמר הסיפור, זה אין לו דם אין לו כלום אומר לו ניתוח, מה זה ניתוח?
אז כולנו מבינים אנחנו לא מבינים מה שהרופא מבין, נכון? בשביל זה הלכנו אליו, לא? אז הקב"ה קצת יותר מרופא, קצת, בלי חלוק לבן אבל קצת יותר, אז הוא לא יודע מה הוא עושה? וכולם בנים אצל הקב"ה, ואין לו ענין לקפח אף אחד, והפוך, הוא מגלה ששלום שלום לרחוק ולקרוב אמר ה' ורפאתיו, אומר הקב"ה אצלי הרחוקים ממני קרובים אצלי יותר מהקרובים, אז בכלל מה יש לך לדבר. אז אם הקב"ה נאלץ בלית ברירה לעשות ניתוח זה אתה הגורם, לא הוא. זה כמו בן אדם אומרים לו אל תאכל מאכלים כאלה וכאלה, אל תאכל ואל תאכל והוא כן אוכל, בסוף אין ברירה צריכים לטפל בו. ויש לו טענות - למה, מה זה למה? אחד נוסע ברכב עושה את כל העבירות, נוסע על מהירות, עולה על מדרכות, הורג אנשים, נכנס בחנות, בלגן עשה כל הרחוב מאחוריו שובל של הרוגים, עוצר אותו שוטר לבסוף, אומר לו מה אתה מתנפל עלי? למה ההוא שנסע מהר לא תפסת אותו? אתה משווה בינך לבינו, הוא נסע מהר לא פגע באף אחד, אתה תראה כמה לקחת אחריך. יש לו עוד שאלות, למה אני? אנשים עוברים את כל העבירות בתורה, הכל, כל העבירות, ואח"כ יש להם עוד שאלות. אז למה הוא ולמה ההוא? אם הקב"ה היה בא איתנו חשבון, על דבר אחד קטן היינו צריכים למות, קטן. שוטר היום עוצר אותך, שוטר, אתה מתחצף, מתחצף, זה לא אתה מתחצף, השוטר היה חוצפן, הוא דיבר אליך לא יפה אתה החזרת לו בחציפות, הוא אומר לך אדוני, תתלווה אליה לתחנה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, בא, הפרעת לי, קדימה, תעלה לניידת, אתה מתנגד? התנגדות למאסר. אתה אומר עוד משהו - עוד סעיף, עד שתגיע למשה כבר ארבעים שנה בפנים אתה צריך לקבל. זה שוטר עם כובע, הקב"ה אם אתה מתחצף אליו, מתחצף, לא עובר עבירה, מתחצף, מה מגיע לך? לפחות מה שהשוטר אומר או יותר? ואם אתה עובר עבירה ממש, אם אתה תוקף את השוטר יבבי, יבבי, מגיע לתחנה אח"כ כל הבלשים שמה סליחה, פח בלי, מה קרה מה קרה שמעתי, טח עוד אחד, כן, ואפילו שיש מצלמות ויש הכל הכל, הכל בסדר, הכל בסדר, לא סחבק ככה רצו לבדוק את העובי של הצוואר שלו. זה שוטרים, בורא עולם מה יכול לעשות? ובן אדם מתחצף ועובר עבירות ועוד עבירות ועוד עבירות ולוקח את הכח מהקב"ה, ה' נותן לו כח לחיות, לנשום, לאכול הכל, את הכח הזה הוא משתמש בשביל למרוד בו לעיניו, והקב,ה ממשיך לספק לו חיים והכל והכל והכל. אתם מתארים לכם שאחד נותן בקבוק פפסי מתנה למישהו צמא, והוא לוקח את הפפסי, מנער אותו חזק ופששששש שופך לו בפנים לזה שנתן לו, הוא יתן לו עוד שתיה? או אחד נותן לו עוגה ליום הולדת עם קצפת והוא דופק אותה ישר בפנים שלו, הוא עוד יתן לו משהו? הא? אדם מקבל מהקב"ה כח ועם הכח הוא דוחף כביכול את הקב"ה ולעיני כולם מחלל שם שמים ומצפצף כאילו צפצוף ארוך. מה יהיה דינו? מבשר ודם אנחנו יודעים, והקב"ה סבלן שאין כדוגמתו וסובל את הבזיונות האלה, עד שהמלאכים קוראים לו מלך עלוב שעולבין בו בניו והוא שותק. מי כמוך באלים ה' - מי כמוך באלמים ה', מתי אמרו בני ישראל מי כמוך באלים - באלמים, מתי הם אמרו? בקריעת ים סוף, למה שם? למה לא לפני כן? כי כשהם ראו שהקב"ה הרג את המצרים בים והשליך את גופותיהם לרגליהם של הישראלים וכל מצרי ששעבד את היהודי הוא הושלך לרגליו כדי שיזהה אותו, אז הם אמרו מי כמוך באלמים ה', למה? עכשיו אנחנו מבינים, לכאורה זה נראה כי אין לך את הכח להרוג אותם לגמרי, לתת להם מכות דם צפרדע כינים כן, להציק להם כן, אבל להרוג אותם לא ראינו, עכשיו כשראינו שאתה הורג אותם אז אנחנו מבינים איזה כח היה לך לסתום את הפה, כמו שאומרים, בשעה שהם עינו את הבנים שלך, עכשיו אנחנו מבינים שזה לא חולשה, לא רפיון, לא חוסר יכולת, זו גבורה להיות סובל את העלבון ושיש לך חשבונות. כי אתה רצית להרוג אותם במים כמו שהם הרגו את התינוקות שלנו במים, מידה כנגד מידה לכן המתנת, עכשיו אנחנו מבינים. לקב"ה יש את החשבונות שלו, הוא יודע למה הוא עושה מה ומתי. אנחנו קצרי רוח, אין לנו סבלנות להמתין לראות את כל המסכת של הדברים. אבל כשיגיע הרגע שתבוא הגאולה אויויו, אז היינו כחולמים, אנחנו נראה שכל מה שהיה בעולם היה מסודר פיקס לפי חשבון של כל אדם וכל פרט ופרט, פאזל. אז היינו כחולמים. אבל עד אז אנחנו צריכים להיות חכמים, לא לשאול שאלות על הקב"ה, למה - יאמרו הגויים, יהודי לא שואל למה, אלא כוס ישועות אשא ובשם ה' אקרא, צרה ויגון אמצא ובשם ה' אקרא. חסד ומשפט אשירה, אם אתה עושה איתי חסד אשירה, אם אתה עושה איתי משפט אשירה, בכל מקרה אני שר לפניך. אבא לא עושה דברים רעים לבניו, אם אתם רואים את הדברים הכי גרועים זה אנחנו עשינו לעצמנו. אם בן אדם צריך לעבור הרבה ניתוחים זה בגלל שהוא זלזל בבריאות שלו, אם בן אדם צריך לעבור כריתות של איברים - הוא זלזל בבריאות או שהוא לא התנהג בזהירות, הוא גרם לעצמו, מה שעוברים האנשים זה מהם. כי מפי עליון לא תצא הרעות והטוב, זה מאיתנו, אז אם יש לנו תלונות זה על עצמנו.
עד כאן הדברים, למי שיש שאלות בבקשה.
ש. אני שואל, לפעמים אישה רעה, לא מכליל גם, אתה אומר שאשה רעה מכה את הבעל, מרביצה לבעל, אומרת לבעל כל מיני מילים הכי קשות בעולם, לא יודע מה עושה לו וידום, כמו שאתה אומר וידום, צריך באותו רגע לידום, ואם הוא ידום היא תמשיך פעם הבאה עוד פעם לקלל, ועוד פעם להרביץ ועוד פעם לעשות, מתי ההפסקה, מתי עושים קו, מתי אומרים לא, מתי אומרים כן?
הרב: קודם כל אני לא אמרתי את זה, אתה אמרת את זה.
ש. אני אמרתי, לא, אני רוצה לקבל תשובה על זה
הרב: או, מה שאנחנו למדנו זה שאם היתה גזרה לדוגמא של מיתה שקשה לאדם לעמוד מול דבר כזה, שמה הוא צריך לקבל את זה בשמחה.
ש. גם פה
הרב: אתה קובע
ש. לא גם פה אשה
הרב: שמעתי, אתה קובע. עכשיו ככה, הורה אמרה יש מצוה של קידושין והתורה אמרה שגם יש מצוה גט פיטורין, ז"א היא לא אמרה אתה מבין אם יהרגו אותך ואם יכו אותך ואם יקללו אותך תשאר, אז מתי תשתמש בגט פיטורין, וגירושין מתי? אז יש מצבים שצריך להתגרש.
ש. כן אבל יש מצבים שהיא בסדר לעצמה אחרי שבוע
הרב: אז אתה צריך להחליט, אם המכות משתלמות בשביל השבוע הפסקה, אם זה משתלם תשאר ואל תתלונן, תגיד יש לי שבוע נח יום אחד מכות, אז זה בסדר, אם זה מתאים לך במקום ללכת למכון כושר היא מתאמנת עליך ואתה נהיה ג'בר. עכשיו, אבל אם אתה לא מבסוט מהמצב ואתה רואה שזה לא נגמר והיא עוד מתלהבת, כי אמרת אתה שותק ואתה מקבל עוד, אז אם אתה לא רוצה להיות שק חבטות אתה אומר לה אני ברבנות, תגיעי לשם, תפתח תיק ולהתראות, זה הכל, שתחפש לה בעל אחר להכות אותו. עכשיו, אם אתה רוצה לחיות בהרגשה שאתה התיקון, או היא התיקון שלך, אין בעיה. אם אתה רוצה לסבור שאתה גלגול שאתה בגלגול קודם היית זה שהרביץ לה לכן היא באה לפה להחזיר לך - אין בעיה, ההחלטות הן שלך, אבל אף אחד לא אמר שזה מצוה להשאר במצב כזה. זה לא נאמר, גם בדרשה שלי.
ש. חזק וברוך
הרב: תודה, תהיה בריא.
כן, תן לבחור פה.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. רציתי לשאול אותך משהו, אני באתי מבית דתי, ולאחרונה אני מתעניין גם בדתות אחרות, כמובן אני עדיין שומר מצוות והכל, רציתי לשאול אותך, אף פעם לא היה לך הרהור, אולי מוסלמים צודקים, הם נמצאים קילומטרים מאיתנו, אולי נוצרים צודקים, הם קצת יותר רחוקים מאיתנו
הרב: הבנתי, תגיד לי אתה יש לך הורים?
ש. כן
הרב: אולי זה לא ההורים שלך, חשבת על זה?
ש. יש הוכחות, יש תמונות ותעודת לידה
הרב: מה ההוכחות? תמונות אני יכול לסדר לך עכשיו שאתה הבן של אובמבה, אבל אני שואל שאלה, אתה יודע, אבא זה לא בטוח שהוא האבא, רוב בנים זה אחרי האבא ככה אבל זה לא ב טוח,
ש. נכון
הרב: עשית די אן אי? לא עשית,
ש. נכון
הרב: אתה תבקש מאבא, לך תעשה בדיקה כי לך תדע, אני מכבד אולי את האדם הלא נכון. אתה לא עושה
ש. לא עושה
הרב: כי זה לא מחייב אותך מצוות מיוחדות, כי אם זה אבא זה או אבא מצרי או מוסלמי צריך לכבד. אבל דת ישראל קצת מגזימה, ויש דתות אחרות שפחות מגזימות, לא, יותר קל יותר נח, שמה לא מדקדקים יותר מידי, בא נבדוק מי אמר שזה זה
ש. לא באתי בשביל, לא בדקתי בשביל להקל לעצמי
הרב: אז מה פתאום התעוררת לחשוד את ת ורתך שלך?
ש. לא לחשוד, אני מסתכל גם
הרב: מאיפה זה בא פתאום, מה פתאום אתה מסתכל? כל דבר אתה בודק?
ש. לא כל דבר
הרב: למה זה כן?
ש. כי אני ראיתי סרטון שאיזה רב התווכח עם כומר נוצרי, אני לא יודע מי זה הרב הזה, בסופו של דבר הוא יצא בלי מילים בפה, אז אני המשכתי לחקור, משמה חתרתי לזה
הרב: הבנתי, אתה מבין מה הבעיה? עכשיו אם אתה תראה אחד שמשכנע את השני לקחת סמים, והשני לא יכול להוכיח אותו למה לא לקחת סמים, האם גם אתה תמשיך לחקור ולטעום לראות למה הוא צודק בויכוח?
ש. לא.
הרב: למה זה לא?
ש. כי סמים אני חונכתי ולמדתי שסמים זה לא טוב
הרב: ובתורה לא חונכת ומההורים לא למדת שהתורה שלנו זה טוב ושלהם לא טוב?
ש. אני למדתי שהתורה שלנו כן טוב
הרב: אז למה את זה אתה כן בודק אחרי שראית ויכוח ובסיפור שאני מספר אתה לא תנסה לקחת סמים כי בויכוח הפסיד זה שלא משתמש?
ש. עדיין לא התנצרתי או התאסלמתי
הרב: אמרתי לך שאתה תהיה נרקומן אם תנסה? לא אמרתי. אבל למה אתה לא מנסה?
ש. לא באתי לנסות, כי לא ניסיתי את הדת, אני רק
הרב: לא הבנת מה אני שואל, הרי אני משווה עכשיו את כל מה שאתה אומר ואני אומר שזה נובע אצלך מהרצון לבריחה, לא מודע כאילו ברור לך אני רוצה לברוח, כי אם היית רוצה לברוח ממש היית עוזב הכל בורח, אבל אתה מחפש אתה מבין איזה מקום שיהיה לך איזה סימוכין כלשהם בשביל כך וכך. אבל בא אני אגיד לך דבר אחד, לפני שאתה הולך לבדוק בכלל את שתי התורות האלה, שתיהן אומרות ששלנו אמת
ש. צודק, הן רק אומרות שהן התחליף שלנו
הרב: אין שום בעיה, זה כמו שהחיקוי של מרצדס אומר שמעכשיו הקב"ה החליט שמרצדס לא תהיה המקור אלא ה חיקוי, והחליפו עכשיו. אתה תקנה מכונית מרצדס מזויפת סינית?
ש. לא
הרב: למה לא, אבל הם אומרים שהקב"ה אמר להם שעכשיו החליפו, הפירמה עכשיו זה קאיה במקום מרצדס.
ש. אין לי איך לענות לך, סיבכת אותי קצת
הרב: אה יפה, עכשיו זה כאילו ראית סרט שרב ניצח אחד בקשר לנצרות ולאיסלאם, אז עכשיו אתה צריך להחליט שאתה יותר לא בודק כי בסרט ראית שהרב ניצח את זה שרצה לבדוק את הנצרות והאיסלם.
ש. צודק, אפשר עוד שאלה?
הרב: כן.
ש. יש לי חבר טוב מאד שלפני שנה הוא היה עוד די מאמין, הוא היה ממשפחה חרדיה מירושלים, לפני חצי שנה, לא יודע איך, כנראה בחופש הגדול, לא ראיתי אותו בחופש הגדול, כנראה הוא השתנה ועכשיו הוא אתאיסט,
הרב: ברור
ש. אני לא יודע אם הוא מורד או שהוא באמת מאמין ככה
הרב: לא, הוא בעל תאוות, ברגע שהתאוות החלו לקנן הוא עשה מהלך כמו שאמרתי לך שיכלת לעשות אם רצית, פשוט תפרוק עול, ואתה יודע מה, איזה דתי חרדי באוטובוס עישן סיגריה ועשה פפפפפ ישר לפרצוף שלו, והוא אמר, אם חרדים מתנהגים ככה אני לא רוצה להיות מהם, זה כבר מספיק בשביל לצאת מהדת כאילו לאלה שהם רוצים לכפור בגלל תאוות, לא צריך סיבה אמיתית, מספיק איזה תירוץ קלוש ועוזבים את הדת, כי מחפשים תאוות.
ש. הוא לא כזה תאוותן
הרב: אתה מכיר אותו?
ש. הוא טבעוני, הוא לא אוכל הרב, תאמין לי שיותר קל לי או לך.
הרב: שמעתי, זה מראה כבר שיש לו הפרעה, אבל אני רוצה להגיד לך משהו, תגיד לי, מה הוא כן עושה מהבוקר עד הערב אחרי שהוא נהיה פנוי ממצוות ה', מה הוא עושה?
ש. הוא די הרבה לומד מתמתיקה, הוא אומר שהוא רוצה פרנסה בכבוד כנראה
הרב: כבוד כן
ש. לא כבוד, הוא לא אמר כבוד
הרב: אתה אמרת, להתפרנס בכבוד
ש. כאילו שיהיה לו את היודע בסיס
הרב: בסיס בכבוד, מתמתיקה לומדים בשביל שיהיה משכורת של מתמטיקאים וכבוד. כן. כבוד זה תאוה, כן. הלאה.
ש. הוא גם אוהב להתווכח איתי על הדת
הרב: זה נפלא, ותגיד לי, ולאיפה הוא הולך לבלות בערב?
ש. לא יודע, אני רואה אותו רק בפנימיה, בפנימיה אני יודע, חיים רגיל, לומדים
הרב: פנימיה חילונית?
ש. לא
הרב: אמרת שהוא התפקר כבר, הוא אתאיסט
ש. התפקר אבל בפנימיה שלי לא מכריחים אותו לכלום
הרב: זה ברור, מה ההורים שלו, יודעים שהוא התפקר?
ש. הוא לא גר אצל ההורים יותר
הרב: הבנתי, אז למה הוא ממשיך שם?
ש. הוא פשוט אוהב את המקום זה לא קשור לדת הרב, בבית ספר שלי לא מחמירים
הרב: עוד תאוה, ז"א הוא מתאווה למקום הזה אז הוא נשאר, איפה שבקיצור ליבו הולך שמה הוא נמצא כך כתוב, רשעים מסורים ביד ליבם, הלב שלהם מנהל אותם, פה טוב לי - אני אשאר, זה מתאים לי - זה אני עושה, אין מסגרת, אין מי שיגיד לי מה לעשות, אני עושה מה שבא לי. תאוה זה. מחר תהי הלו תאוה אחרת וכו', אני מציע לך רק, חבר חבר, אבל לא להתווכח איתו, תתווכח, לשקר יש הרבה טענות, ואם אתה לא יודע את האמת כמו שצריך על בוריה, אתה עלול להפסיד כמו בסרט, אז לכן אל תכנס למלכודת הזאת, כי אתה לא בנוי חזק בשביל להתווכח.
ש. אתה אומר שאני לא צריך להשאר חבר שלו יותר או שאני יכול להשאר חבר שלי יותר
הרב: שלום שלום, אם הוא מתחיל לדבר בנושאים כאלה אתה אומר לו אני מצטער, זה לא נתון למשא ומתן, אני לא משפיע עליך אל תשפיע עלי ביי.
ש. תודה רבה כבוד הרב
הרב: שתהיה בריא ושתתחזק באמונה. כן, תן לחבר שלנו מקדימה.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: כן
ש. מה שלומך כבוד הרב
הרב: ברוך ה', יש שיר חדש?
ש. ה' גדול הוא כל יכול ואין עוד מלבדו, ישתבח הבורא, אנחנו באנו פה כבוד הרב בשביל כמה סיבות. א' רוצים עוד פעם להודות להשי"ת שריחם עלינו וזיכה אותנו לבוא להרצאה שלך, ולראות אותך כי כיף לשמוע אותך, .. בגיל 16 פעם ראשונה, אבל הקלטות שלך שמעתי שמעתי חלק הבנתי חלק לא, אבל הנה עובד,ה כיפה לא מוריד, שומר שבת, מנסה להיות עבד ה' כבוד הרב, והשיר שנתת לי ברכה, אתה זוכר במודיעין, זה היה ב-2008, מה אמרת? חזק וברוך, אתה יודע איזה הצלחה גדולה זה, אתה זוכר גם בבית מלון הזמנת אותי, באתי עם המשפחה ואמרת לי תשיר בשולחן שבת ושרתי, אמרתי לי משה ישיר טוב, אתה יודע מה זה עשה, אתה יודע כבוד הרב אנשים אומרים שמתחזקים מזה, אוהבים לשמוע את זה למה זה שירות ותשבחות לבורא עולם, ישתבח שמו לעד, הקב"ה אני אוהב אותך בורא עולם, אני אוהב אותך שאתה זיכית אותי לראות את האמת, התורה הקדושה, ישתבח שמך לעד בורא עולם, יש לנו פה כבוד הרב בעיה גדולה מאד, יש פה יהודי יקר ביותר שזה גם חבר גם דוד גם משפחה, מה אני אגיד לך יהודי יקר ביותר, ופתאום חלה בלא עלינו במחלה קשה ביותר, והולך לרופא וכל פעם מגלים לו מחדש במקום חדש, פה שם, אז באו אלי מה אמרתי להם, התבודדות, תפילה, צדקה, כל זה טוב מאד, אבל מה, פה יש קהל קדוש, הקהל קדוש הזה יש לו עוצמה אדירה, אם קהל קדוש הזה יגיד אמן על ברכה שאתה תגיד הבורא עולם אוהב לשמוע את זה, מה חפץ בורא עולם לשמוע מאיתנו - למדנו ממך - תפילה, מה חפץ נגיד הללויה, נגיד לו תודה רבה על כל דבר, אז עכשיו הוא חולה, בשבילנו לא חולה, זה כולו תיקון הוא עובר, אז יש לו עוד הרבה מאד מה לתקן, ואתה חושב שעשית דברים טובים זה מספיק? לא נכון, יש לך עוד הרבה מאד מה לעשות, יש לך הרבה עוד מה לתקן, שהקב"ה יתן לך עוד 120 שנה בעזרת ה', ואתה מבין כבוד הרב, זהו, וחוץ מזה, לא רק בשבילו באנו, כל הזמן רצינו לבוא, מאז הבחירות, אני אמרתי כבר נבוא, והרבה עוד חברים רצו לבוא, אבל פתאום בא זה בגלל הדוד, אתה מבין היינו בלחץ אז לא התאספנו, רצינו לבוא לחזק אותך, שנגיד לך אתה לא לבד, ואנחנו אוהבים אותך וכל עם ישראל אוהבים אותך, כל בני ישראל אוהבים אותך, כל יהודי קדוש עליון, כל יהודי קדוש עליון רואה את האמת אז הוא אוהב אותך, ומחזיק תמיד בתורה הקדושה, ותורה הקדושה בשבילנו זה אתה, ממך אנחנו לומדים תורה. ישתבח שמך לעד בורא עולם, אין עוד מלבדך ה' יתברך, אתה אחד והיחיד, אשריך הקב"ה שיש לך בן כמו אמנון יצחק, ואני אתה יודע, זוכר ברכת אותי לבן זכר ואין לי עדיין, יש לי שלש בנות, ואני אין לי בן זכר אבל אני רוצה שיהיה לי בן כמוך, כמוך אני רוצה בן, כמו כבוד הרב אמנון יצחק שיהיה לי אמן יזכה אותי ה', ככה אני רוצה, אתה נגד הזרם, אתה נגד הזרם אבל אתה עם השי"ת ובורא עולם אוהב אותך, ותדע לך את זה, יתברך כבוד הרב
הרב: תגיד לי מה הוא עושה, אתה שומר תורה ומצוות? אין משתדל יותר, עכשיו אתה הופך להיות חרדי מערב, חרדי קומפלט, הנה ציצית, לא מסיר אותה יותר לעולם, עוד אחד, כיפה תן לו, ואתה שומר שבת מתפלל שלש תפילות עושה את כל המצוות, אומר ברכות, כל מה שצריך, אתה חוזר בתשובה גמורה.
ש. בעזרת ה'
הרב: חייב.
ש. בעזרת ה'
הרב: זה ההצלה, בסדר? אבל זה ברור לך מה אני אומר? מה שהוא יכול בשעה שהוא יכול, אם הוא אנוס חולה, מקבל טיפולים, לא יכול, באותה שעה הוא פטור, מקבל טיפה חוזק לנצל את זה לעשות מצוות כי זה ההצלה שלו, צריך לייצר כמה שיותר זכויות. מה השם?
ש. שלום בן יהודה הנולד לרבקה
הרב: ה' יזכה אותך בעזרת ה' לישועה, לרפואה מאוצר מתנות חינם בזכות התשובה האמיתית שלך.
אמן.
הרב: בהצלחה.
תן לו. עכשיו בית אחד, בית אחד מהשיר
ש. בית אחד, למה לא בכיף כבוד הרב, וחוץ מזה אני פשוט באמת אני רוצה להגיד לך, הוצאנו עוד שיר, השיר הוא כולו ארבע דקות, אולי בסוף הערב תשמיע יעשה לך טוב וגם לקהל קדוש הזה, אבל בית אחד אני אשיר בשבילך.
קב"ה אב הרחמים, אליך פונים בתחנונים, עליך סומכים בך בוטחים קב"ה אותך אוהבים, קב"ה אין עוד מלבדך, קב"ה ישתבח שמך, בורא בריאה ומנהיג, קב"ה שלך הבריאה, קב"ה מפרנס את כולם, קב"ה זן את כולם, ארבעים שנה האכיל אותנו מן, הקב"ה מודים לך כולם. ועל היצר הרע אני למדתי את זה ממך כבוד הרב, כל הזמן אני לא הבנתי מה זה יצר הרע, יש לו כח אין לו כח, פתאום לא יודע רשעים טוב להם, לא יודע, לא הבנתי, אבל לא עכשיו אני מבין, אני שמעתי הרבה את השיעורים האלה שלך ופתאום אני הבנתי, היצר הרע כולו מלאך ה', אז מה, כשאנחנו מנצחים יצר הרע, יצר הרע הוא שמח או עצוב? נצחנו אותו, הוא צריך להיות עצוב, הפסיד במשימה שלו, לא הצליח במשימה שציוה אותו השי"ת, הוא שמח יותר מאיתנו ולמה? בגלל זה שקב"ה שמח שאנחנו נצחנו אותו, אז הוא שר לו שירות ותשבחות ומה אומר לו? נצחוני בניך ה' יתברך, אשריך שיש לך ילדים כאלה, ואנחנו שמפסידים, הוא בוכה ביחד עם השי"ת, הוא יכול להיות שמח בשעה שהשי"ת עצוב שאנחנו נפלנו? אז מאיפה הראיה הזאת? מתי שיעקב אבינו ניצח את המלאך, מה המלאך אמר לו? גם זה ממך כבוד הרב, מה שאני מדבר הכל מהקלטות מלפני הרבה שנים, אמר לו תשחרר אותי, הוא אומר לו תגיד את שמך, הוא אומר לא אגיד לך, הוא אומר לו מהרגע הזה יקרא לך ישראל אז יעקב אבינו שואל אותו איפה אתה הולך? מה אתה כל כך ממהר? זה היום שלי רוצה לשיר שירות ותשבחות להשי"ת, נשאלת שאלה למה דוקא עכשיו? למה עכשיו? למה ניצחת אותי, זה שנצחת אותי זה רגע לשיר שירות ותשבחות לבורא עולם. אז אנחנו ננצח את יצר הרע, לא רק שננצח אותו, נהפוך אותו יצר טוב, ויתן לך הקב"ה רפואה שלמה, ברכה והצלחה, אושר ושמחה, ישתבח שמך לעד בורא עולם. אני רוצה לברך כבוד הרב אני רוצה להגיד לך ככה, תצליח בכל מעשי ידיך, ה' יתן לך ברכה והצלחה, אושר ושמחה, בריאות איתנה, אריכות ימים, נחת מ ילדים, פרנסה בשפע ורק טוב, רק טוב שיתן לך בורא עולם, ישתבח שמך לעד בורא עולם ישתבח הבורא.
הרב: אמן, ברוך תהיה. כן, מי זה פה בטלפון?
הלו? הלו? הלו?
ש. ערב טוב לרב
הרב: ערב טוב
ש. שלום רב
הרב: שלום שלום
ש. אני מדבר בקשר לגיסי בעלה של אחותי שהוא מאושפז בבית חולים איכילוב מצבו הרפואי שהרופאים הרימו ידיים אין להם מה לעשות והוא במצב שרק נותנים לו חומרים להרגעה להרגיע את את הכאבים, ובשבוע האחרון הוציאו את ההרדמה בעצם מרדימים אותו כדי להרגיע לו את הכאבים, ואנחנו מאמינים בכח של הרב ופונים לרב שהרב יתפלל עליו
הרב: מה השם של החולה?
ש. השם שלו זה שלום חיים בן מרים ורומן
הרב: ה' ישלח לו רפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל מהרה.
אמן.
הרב: בשורות טובות
ש. תודה רבה לרב, תודה רב.
הרב: כן, מי זה שם בכניסה תן לו מיקרופון.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום וברכה
ש. אני הייתי אצלך כמה פעמים בקשר לבת דודה שלי שהיא קיבלה את המחלה, אני רוצה לספר לך בקצרה, קיבלה את המחלה, הלכנו לרב קנייבסקי, הוא החליף לה את השם מלותם ללאה, והמצב שלה לא הכי טוב, ואמא שלה פה הבאתי אותה, אמא שלה עזבה את הבית חולים היא פה ואח שלה פה. אז מצב לא טוב
הרב: מה הבעיה?
ש. הבעיה שהיא חולת סרטן ואני אתן לאמא לדבר, עדיף.
ש. אני לא יכולה
ש. אני אגיד לאח שלה והוא יגיד לה.
ש. היא קשה לה לדבר, כבוד הרב
הרב: אז מי ידבר בסוף?
ש. אתה רוצה אני אדבר, אני אדבר, המצב שלה לא טוב בכלל, חמור מאד, יש לה את המחלת הסרטן
הרב: אני אמרתי כבר משהו לעשות?
ש. כן.
הרב: מה אמרתי?
ש. אמרת כיסוי ראש לאמא ולבת.
הרב: ומה עוד? ומה עוד?
ש. ולעשות תשובה, אבל הילדה לא יכולה ליישם את זה כל כך, היא שומרת שבת והכל אבל היא בבית חולים מרותקת
הרב: ומה עם האמא?
ש. האמא שומרת שבת, היא גם מ בית דתי, ושמה כיסוי ראש.
הרב: איפה היא? את הולכת עם כיסוי ראש קבוע או רק הערב?
ש. לא, לא אני התחתי לקבוע רק לפני יום ורק בשבתות הייתי שמה כיסוי ראש
הרב: אבל את הולכת עכשיו קבוע?
ש. כן.
הרב: לא, זה חשוב מאד
ש. כן
הרב: אם כן אז זה נפלא. מה השם של החולה?
ש. שמה היה לותם והיום לאה
הרב: לאה בת?
ש. בת נעמי
הרב: ה' יגזור עליה בעזהשי"ת חיים בזכות התשובה, בזכות הכיסוי ראש והצניעות, ובעזרת ה' מאוצר מתנות חינם תזכו להתבשר בשורות טובות מהרה.
ש. כבוד הרב אמנון יצחק, אני צופה בהרצאות שלך ביוטיוב ואני באמת פעם ראשונה נמצא בהרצאה שלך ואני רוצה להגיד לך שבאמת אני התחברתי אליך ואני אוהב אותך, ובאמת זה משהו גדול, כמו שאתה מקרב את האנשים בצורה בעוצמות מאד רציניות, היום אני הגעתי לפה פעם ראשונה עם החברים שלי, לפני שנתיים אני התחתנתי ואני רוצה שתברך אותי בעזרת ה' שאני אגדל בתורה מצוות מעשים טובים כל מה שצריך, אפילו אם צריך בעזרת ה' שאני אפסיק לעבוד לגמרי, בקדושה בטהרה כל מה שצריך.
הרב: מה השם שלך?
ש. גיל בן ישראל
הרב: תזכה לעלות ולהתעלות בתורה וביראת שמים ולהתקרב לבורא בשמחה.
ש. אמן, תודה רבה לך כבוד הרב אמנון יצחק
הרב: שאלה נוספת. תן לבחור פה.
ש. שלום כבוד הרב, הרב מקודם דיבר על אמונה ובטחון, לפעמים אני מרגיש שאמונה בקב"ה אבל הבטחון נעלם, איך אפשר לחבר בין הדברים האלה?
הרב: צריך ללמוד שער הבטחון של רבינו בחיי באופן קבוע, יש לי קלטות בזה יקל עליך נמצאות באתר בחינם ושמה חביבי אתה תיהפך לבן אדם אחר לגמרי
ש. הרב יכול להביא דוגמא של משהו בנושא הזה?
הרב: אהיה זה ספר שלם. בא אני אתן לך דוגמא פשוטה אתה רוצה? אם אתה מודאג לדוגמא שלא יהיה לך מזונות או פרנסה,
ש. יש לי בעיה
הרב: איזה בעיה יש לך?
ש. חינוך הילדים, להתקרב לקב"ה
הרב: חינוך הילדים זה לא קשור לבטחון, זה צריך לעמול. אתה צריך לעמול, לתת דוגמא אישית אתה ואשתך, כל אחד בנפרד ושניכם ביחד, ואח"כ להשקיע בילדים מה שצריך, לתת להם תשומת לב וחום, ובעזרת ה' על אדני התורה עם דוגמא אישית תוכל לעבוד קשה אבל תגיע לתוצאות אם לא נגזר אחרת, כי לפעמים נגזר אחרת, כמו לאברהם ישמעאל וכמו ליצחק עשיו. אבל בכל מקרה, אם אתה תעשה את ההשתדלות שלך בדרך זו התוצאות יהיו ברוכות בד"כ. אז זה לא קשור לבטחון, פה אין מה לבטוח, פה צריך לעבוד. כשאומרים לך בטחון זה שתדע שמה שנגזר משמים אתה לא תוכל לשנות, השתדלות לא תשנה, מזונות של האדם גזורים לו, יסורים גזורים לו, מה יהיה איתו גזור לו, הוא יכול רק לשנות מעשים לטובה ואז יכול להשתנות, אבל צריך לבטוח שהקב"ה בוחר לו את הכי טוב בשבילו על פי מעשיו. אז אם המעשים שלך הם טובים אתה צריך לצפות שיהיה טוב, למעט במקרים שה' רוצה לנסות אותך, כמו שאברהם היה מצויין לקב"ה, ולמרות זאת הוא ניסה אותו לאורך שנים רבות, עשרות שנים, למה בשביל להעלות אותו מדרגה, לנסות זה להרים על נס, והבוטח יודע שכל מה שבא מן ה' זה רק ל טובה, אז ממילא זה קל אם חיים ככה.
ש. תודה.
הרב: כן, שאלה לגברת. רק רגע.
ש. הרב ברך את בעלי בגדרה היה מאד חולה משיעול מאד קשה וברוך ה' אני רוצה להודות לך על זה, ואני רוצה שתברך את הבן שלי נתנאל בן ציונה, ואת הנכד שהיית סנדק שלו שהיום הוא בן שבע
הרב: והנכד?
ש. נחמן יונתן בן לימור
הרב: יזכו לבריאות איתנה ויהיו צדיקים יראי שמים
ש. אמן, תודה רבה.
הרב: כן, שמה הגברת מאחורה.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. אני רציתי לשאול אותך איזה שאלה, כשהיה הברית בין הבתרים עם אברהם אבינו ובורא עולם, אז בורא עולם בישר לו שהילדים באמת עם ישראל ירד לגלות ויתענו 400 שנה, השאלה היא, הלא יצחק עדיין לא נולד ולא היה עם, ועכשיו יש ברית בין שני ידידים אז הוא מבשר לו שיענו אותם 400 שנה ועבדום ועינו אותם 400 שנה, איך זה מסתדר ?
הרב: זה מסתדר טוב מאד, פשוט מאד צריך להכשיר אותם לקבל את התורה, ובשביל שיהיו מוכשרים לקבל את התורה פירושו של דבר זה לקבל עול מלכות שמים וזה עבדות לקב"ה, שזה המדרגה הכי גבוהה, כמו שנאמר "אברהם עבדי", "משה עבדי" "דוד עבדי", זה המדרגה הכי גבוהה שיכול אדם להגיע, היה צריך לתרגל אותם 210 שנים שיהיו עבדים לבשר ודם בשביל שיהיו מתורגלים בקבלת עול מלכות שמים לאחר מכן מתוך כניעה, אז זה לטובתם, זה כמו שלוקחים אנשים בסיירת בשייטת ב-101 בשביל שיוכלו לעמוד במשימות הנדרשות מעבר לקוים, צריך לתרגל אותם שנים בתנאים קשים, באימונים מפרכים, כדי שיגיע הרגע שהם יוצאים למשימה הם יחזרו בחיים עם השלמת המשימה. זה היה הסיירת, צריכים לעבור את כור ההיתוך במצרים כדי להיות מוכשרים לקבל את התורה.
ש. ולמה דוקא 400 שנה, יש לזה סיבה מסוימת?
הרב: כתוב במדרש, בעבור ארבע מילים ששאל אברהם אבינו "במה אדע כי אירנשה", אמר לו "ידוע תדע כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם ועבדום ועינו אותם ארבע מאות שנה", על כל מילה מאה שנה.
ש. כבוד הרב, אני רציתי שתברך את הבן שלי שיתחזק בתורה ובמצוות ובמעשים טובים
הרב: שמו בישראל
ש. אביאל שוהם בן שרה נאוה
הרב: ה' יזכה אותו לעלות בתורה וביראת שמים תמיד.
ש. ובחזרה בתשובה
הרב: וחזרה בתשובה שלמה.
ש. אמן אמן, תודה.
הרב: שאלה נוספת. מה השאלות הנוספות? אז אני אגיד לכם רגע, אני רוצה לבשר אתכם בשורה טובה, בעזרת ה' יתברך אנחנו החלטנו להקים, איך אומר רבי נחמן מברסלב, הוא אומר כשיש מחלוקת על מישהו וחולקים עליו מחלוקת אז הוא אומר שכל מילה היא נקראת אבן, בזוהר הקדוש, אבנים, כשעושים מחלוקת אז מפרקים את האבנים, כשאומרים מילים במחלוקת אז זה מפרקים ומפרידים, המחלוקת היא מבודדת, אז מפרקים את האבנים, את החיבור מפרקים, מהאבנים האלה הוא אומר, מזה צומח וקם בית גדול יותר, ז"א מי שחלקו עליו הוא מועמד לגדולה עוד יותר, ונבנה בית מזה. הביאו לי היום את הקטע הזה ואנחנו בדיוק בונים בית אחרי המחלוקת, בית כנסת ובית מדרש ראשון של קהילות פז בבני ברק, בארגון שופר בקומת הביניים, 350 מטר, משהו הולך להיות לתפארה בעזרת ה', שכינה תהיה מצויה שם תדיר.
אמן.
הרב: אז אנחנו מתחילים מאפס, אין כלום, צריך מרצפות, צריך תקרות, צריך חשמל, צריך מזגנים, צריך היכל, צריך תיבה, צריך כסאות, הכל צריך, זה ההזדמנות לכל בן אדם שרוצה להיות שותף בהקמת בית מקדש מעט ובית מדרש ושיהיה לו זכויות בעזרת ה' יתברך ירכוש מטר מרובע בתוך הבית כנסת, ויזכה שכל התורה והתפילות שיהיו שם - הוא יהיה שותף בחלק היחסי לפי המניות שהוא לקח, יש שמה בערך מאתיים מניות אולי יותר, אני צריך לבדוק את המטרז' בדיוק, אבל בעזרת ה' יתברך אנחנו נראה, אנחנו הרחבנו את זה קצת יותר ממה שחשבנו בהתחלה, כל המשרדים שמה זהו, נשבר הכל, עכשיו זה הולך להיות בית מקדש מעט חבל על הזמן. 4000 שקל זה המניה למטר רבוע בעזרת ה', מי שזוכה בזה אשריו ואשרי חלקו, הנה הראשון שזוכה, תגיד לי את השם?
ש. גלעד בן יחיה
הרב: ואשתו?
ש. ראומה בת מרגלית
הרב: תזכו לבן זכר מהרה.
ש. אמן.
הרב: כן,
ש. אני השני
הרב: אתה השני אשריך, אבישי זאבי בן משה תצליח בדיונים ולרפואה שלמה בעין שמאל שתהיה בריאה לפחות כמו עין ימין. מהרה.
ש. אמן.
הרב: כן, מי רוצה עוד? גם אתה? שתי מניות, אשריך ואשרי חלקך, דרך אגב בינתיים מי שרוצה לתרום דרך האינטרנט ולקבל ברכה, מספר הטלפון לצלצל: 050-6500666 650666 אפשר לצלצל או לסמס ויחזרו אליכם אם זה תפוס. כן, מה השם שלך שתי מניות? ליאור בן נעמי ואשתו? יזכה לזיווג הראוי לו מהרה, יעלה בתורה ויראת שמים ויצליח בכל מעשיו לטובה, חזק וברוך. לאה בת נעמי תזכה לרפואה שלמה בכל האיברים והגידים מהרה מהרה מהרה.
ש. אמן.
הרב: זכות הבית הכנסת ובית המדרש יעמדו לה. יש עוד מי שרוצה לזכות במניה בעזרת ה' יתברך? אפשר בתשלומים, עשרה תשלומים אפשר גם כן, למרות שצריך את הכסף מזומן אבל אפשר גם בתשלומים למי שרוצה. מי עוד רוצה לזכות במניה בעזרת ה', או אם מישהו רוצה לתרום משהו אחר משאר הדברים שיש בבית הכנסת. עוד מישהו רוצה לזכות במנית זכות מטר רבוע בבית מקדש מעט בית כנסת ובית מדרש, כן, הלו?
ש. הלו
הרב: שלום
ש. כבוד הרב שלום
הרב: ערב טוב
ש. אנחנו מעוניינים לתרום לבית הכנסת למניה, היום בדיוק גמרנו את המניה לדיסק של התורה שהפצת, היום בדיוק התקשרו אליך ממך מאצלכם אם אנחנו רוצים להמשיך, אז הנה היום אנחנו נמשיך את המניה, ואנחנו מבקשים ברכה לכל ה ישועות לפרנסה אנחנו באובר גדול בבנק ומלאים חובות
הרב: תגידי לי מה השמות?
ש. דוד בן שרה, ועדה בת מרגלית
הרב: עם כל הילדים ה' ישפיע עליכם
ש. עם כל הצאצאים, אני רוצה ברכה כמו שאתה יודע לברך אבל את כל הישועות
הרב: ה' ישפיע עליכם כל טובה וברכה בריאות והצלחה ופרנסה בשפע ובנקל ותסגרו את כל החובות הרוחניים והגשמיים מהרה.
ש. ובריאות
הרב: אמרתי אם לא שמת לב, בריאות שלמה ואיתנה.
ש. אמן.
הרב: תהיו בריאים תודה.
ש. תודה.
הרב: עוד מישהו שרוצה לזכות? זכות מאה שקל, מאתיים שקל, לא, זה אני עושה לך הנחה. אשרייך ואשרי חלקך, אה, איזו זכות, בשמים יהיה לך בית כנסת שפועל כל יום מהבוקר מארבע בבוקר מתחילים להתפלל, יש שיעורים, יש לפחות שלשה שיעורים בערך ביום חוץ מרבנים נוספים, וגם בשבת יש בערך תשעה שיעורים עשרה שיעורים. אז תגידי לי עוד פעם שם שאני אברך.
ש. ציונה בת זרה
הרב: רפואה שלמה בכל האיברים ובפרט בעיניים וברגליים ושפע של פרנסה.
עוד מישהו? אשריך, מה השם?
ש. משה מיכאל בן אסתר
הרב: נשוי? ואשתך? רגע מה שמה?
ש. נורית בת פיגה
הרב: והבנות?
ש. לירון הדס ויעל
הרב: תזכו לכל טובה וברכה, בריאות והצלחה, פרנסה טובה, זיווגים הגונים, הצלחה במעשי ידיך, ובשירים, ובכל מילי דמיטב אמן.
ש. ובן זכר כבוד הרב
הרב: ה' יזכה אותך לבן זכר צדיק וירא שמים אמנון יצחק.
ש. אמן.
הרב: ה' יברך את כל ילדייך ששמותם, שרה אביה זיווג הגון ורפואה שלמה, שילו בן ציונה יזכה לרפואה שלמה, וחזרה בתשובה שלמה.
ש. לצלם כבוד הרב אפשר?
הרב: כן אהלן, טוז יצא. גלית בת אביבה רפואה שלמה מהרה והצלחה בכל מעשי ידיה.
בן ציון בן לאה רפואה שלמה והצלחה ותשובה שלמה וכל מילי דמיטב, אתה כבר נשוי? מה השם שלך? מעוז ספיר בן מרים ה' יזכה אותך לבנות בית נאמן בישראל בקלות בטהרה ובקדושה. כן עוד מישהו רוצה לזכות בעזרת ה'? או מישהו רוצה לחייג, 050-6500666. זהו? יש עוד מישהו שרוצה? מניה כל אחד? בלי מניה אין בעיה, אין, אין בעיה, מה השם?
ש. בנימין בן מאיר ויוסף בן מאיר
הרב: זיווגים הגונים הראויים לכם מהרה. עוד מישהו רבותי? ה' יברך אתכם בכל מילי דמיטב, בריאות, הצלחה ונחת בכל מעשי ידיכם, ברוכים תהיו לה'.
רבי חנניה בן עקשיא אומר, רצה הקב"ה לזכות את ישראל...
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות