ההכנות למלחמה הקרובה | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 13.04.2017, שעה: 08:00
"וירא אלוהים את האור כי טוב ויבדל אלוהים בין האור ובין החושך".
מהפסוק הזה למדו חכמים זכרונם לברכה שראה הקב"ה את אור שבעת הימים שאינו כדאי שישתמשו בו רשעים. עמד וגנזו לצדיקים לעתיד לבוא.
נשאלת השאלה: אם כן למה בראו כדי לגונזו? אלא שאם היה פעם בעולם אור כזה, אף שנגנז קל יותר להגיע אליו, כי אין זו אלא חזרה למה שהיה.
יש את הבחינה מה שהיה הוא שיהיה. אין חדש מאז הבריאה. הכל נברא כבר מלכתחילה. מה שהיה הוא שיהיה . אז זה כבר נברא, נגנז, עכשיו יותר קל להשיג את זה. כי אין זו אלא חזרה למה שהיה.
וכן מצינו, קודם שיוצא הוולד לאוויר העולם צופה מסוף העולם ועד סופו. ומלמדין לו את התורה כולה. אבל שוכח הכל שנולד. וגם כאן הטעם הוא כדי שיוכל לדרגה זאת בבחירתו. זאת אמרת, הוא יכול לחזור לזה, אבל אם הוא יבחר בזה. אז זאת אומרת, מה שעוררו אותו מן השמים, מה שהשפיעו עליו באתערותא דלעילא בהתעוררות מלמעלה, צרי להשיג את זה אח"כ בהתערותא דלתתא, בהתעוררות מלמטה באופן עצמי.
כך הוא בכל אתערותא דלעילא, בתחילה מעירים לאדם, מראים לו גילויים, אח"כ נוטלים אותם ממנו כדי שיחזור עליהם ע"י עבודתו.
כן היה ביציאת מצרים, בתחילה באון גילוי ניסי מצרים ועל ידם ובני ישראל יוצאים ביד רמה. אח"כ היו צריכים לעבודת ימי ספירה, ספירת העומד, היום יום שני לעומר, כדי שיחזור לדרגת הגילוי של קודם מתן תורה, על ידי עבודתם הם. אתערותא דלתתא, התעוררת מלמטה מוכרחת לבוא אחרי כל אתערותא דלעילא.
אם עוררו את האדם מן השמים, צריך לדעת שזה כמו מתנת חינם, אבל זה כאילו מסמנים לו את הדרך ואומרים לו זה מה שאתה יכול להשיג וזה אתה צריך להשיג. עכשיו תעשה את זה. כמו תיוק שלוקחים אותו בהתחלה בידיים, מדדים אותו עד שהוא ילמד לפסוע, אחרי זה מניחים אותו עכשיו תשלח לבד, אפילו שהוא יפול כמה פעמים, אבל הוא חייב לעמוד בכוחות עצמו וללכת.
במתן תורה אמרו זכרונם לברכה שעמדו שם כל נשמות ישראל שבכל הדורות. כי את כל אשר ישנו פה עימנו, עומד היום, וכל אשר איננו, פה עימנו היום. לא כתוב עומד כבר.
זאת אומרת יש שעומדים ויש שפה בלי לעמוד זה רק הנשמות בלבד. כל הדורות עמדו שמה כולל גרים שעתידים להתגייר. כל נשמות ישראל שבכל הדורות היו במעמד הר סיני, ואף על פי חן, על כל אחד ואחד מאיתנו לקבל את התורה מחדש. וגם זה כנזכר לעיל שעלינו לחזור אליה. וזה רק עניין של חזרה, כי היא כבר נמצאת בתוך עמקי נשמתנו. הן מעמד הר סיני והן מן המלאך שלימד אותנו את כל התורה כולה.
אז אל תאמר שאתה לא יכול להשיג את התורה, קשה לך, אתה לא בר אהאא 05:16, תדע לך שאתה יכול ומחויב. כי זה נטוע בך. אתה צריך רק לחזור לזה. אם תקלף את כל הקליפות שי שעליך אתה תבקע אותם ותגיע אל מה שצריך.
והנה בילקוט שמעוני פרשת בא קצ"ט, על הפסוק: "ואכלתם אותו בחיפזון", אבא חנן אומר בשם רבי אלעזר: זה חיפזון שכינה. "ואכלתן אותו בחיפזון", איזה חיפזון? חיפזון שכינה. ואף על פי שאין ראיה לדבר, זכר לדבר, שנאמר: "קול דודי דופק קול דודי הנה זה בא מדלג על ההרים מקפץ על הגבעות הנה זה עומד אחרי כותלנו".
יכול להעתיד לבוא יהיה בחיפזון, תלמוד לומר: "כי לא בחיפזון תצאו". זאת אומרת שעם ישראל יצאו ממצרים היה חיפזון שכינה, השכינה מהירה להוציא את עם ישראל ממצרים לפני שישקעו במ"ט שערי טומאה ולא יגיעו חס ושלום לאפשרות שיצאו משם בכלל, וזה נקרא "מדלג על ההרים מקפץ על הגבעות".
ונשאלת השאלה, גם עכשיו, עכשיו בגאולה הזו, הנוכחית, האם גם אז זה יהיה בחיפזון? אומר: לא1 לא! "כי לא בחיפזון תצאו".
מה זה אומר? "מדלג על ההרים", פירושו זה אתערותא דלעילא, זהו גדר של חיפזון שכינה, שמיהר הקב"ה לגאול את ישראל קודם שהגיעו לדרגה זו בעבודתם העצמית. זאת אומרת, ישראל לא היו ראויים מצד דרגתם העצמית לצאת ממצרים וללכת לקבל את התורה. הם לא עבדו על זה, לא יגעו לזה, לא הגיעו לשום מדרגה כזאת. אבל הקב"ה באתערותא דלעילא מיהר לגאול את ישראל קודם, קודם שהגיעו לדרגה זו בעבודתם העצמית. זה נקרא מדלג על ההרים.
והילקוט מלמד שלעתיד לבוא לא יהיה שייך הגדר הזה, עכשיו כבר לא שייך הגדר הזה. כבר ניתנה התורה. וכיוון שניתנה התורה והעיקר מעתה זה עבודתנו העצמית שאנחנו נזכה לגאולה בזכות בחירתנו. זאת אמרת, עכשיו אנחנו נזקקים לאתערותא דלתתא, התעוררות מלמטה. אנחנו צריכים לפעול כדי להביא את הגאולה על עצמנו.
אכן גם במצרים, הרי מצינו שהיו צריכים להכנה כדי לזכות לאתערותא דלעילא של הגאולה, שהרי נצטוו על קורבן פסח. העניין הוא כי טומאת גלות מצרים הייתה חזקה ועמוקה מאוד.
ואומרים אנו באגדה: "ועברתי בארץ מצרים אני ולא מלאך", מובא בזוהר הקדוש שלכך היה צריך הקב"ה כביכול להביא את הגאולה בעצמו, כי לא היה אפשר למלאך להכנס אל טומאת מצרים, כי גם קדושת מלאך הייתה נפגמת שם.
אומר המכתב מאליהו: אבל זה תמוה לכאורה, מה ביאור של העניין הזה שמלאך היה נטמא אם היה מגיע לארץ מצרים? ביאור העניין יש כמה דרגות בהבנת מאורעות העולם.
יש שמבחין עולם כמנהגו נוהג בדרך הטבע, הוא לא רואה יותר מאשר קורה באופן טבעי, לא רואה יותר. זה מה שהוא רואה. כל ההסברים והניתוחים שלו זה מה שהוא רואה. פשוט.
יש שמבחין שזה בבחינת שליחות מאת ה' יתברך ולפעמים דרגה זו בראיית מלאך שליח ה' ממש. שאדם רואה את יד ה' איך היא עושה את זה דרך שליחים ומלאכים, מלאך זה שליח, ואיך זה עובד באופן כזה.
ויש שמתעורר לראות שיד ה' בעצמו פועלת בעולם ואז לבו מתמלא אימה ופחד. כאמור: ומורא גדול זה גילוי שכינה.
ביארו לנו חכמים זכרונם לברכה שאלמלא סייע ה' יתברך לישראל להתעלות למדרגה הגבוהה של ראיית ה' לבדו, הוא הרים אותם למדרגה כזאת, הקב"ה הרים את ישראל במצרים מדרגה כזאת שהם ראו את ה' לבדו, שזו הדרגה הגבוהה שמנינו כאן, אם לא היה מסייע להם ישראל להתעלות למדרגה הגבוהה של ראיית ישראל לבדו, הם לא היו מתעוררים אל הקדושה כלל. כי בעומק טומאת מצרים היו נשארים אדישים גם לגבי ראיית מלאך.
זהו שכינו החכמים זכרונם לברכה בחידותם שגם קדושת מלאך הייתה נפגמת. זאת אומרת, מרוב הטומאה שהיו ישראל במצרים לא היו מבחינים כלל בקדושת המלאך שבא לגאלם. אבל אי אפשר לאור עליון כזה לחול מבלי שיהיה כלי מתאים לקבלתו. אז איך יזכו ישראל לראות גילוי שכינה. צריך שיהיה להם כלים מתאימים לקבל את האור הגדול הזה. ומורא גדול זה גילוי שכינה.
לשם זה היו צריכים ישראל לכורה ברזל של יסורים הממרקים את החומריות. אבל גם מצד שני הם היו צריכים קורבן פסח, לבטל את העבודה הזרה של מצרים, כמבואר בזוהר הקדוש, את הנצרות הפרוטסטנטית צריך לבטל שהיום מנו לה 500 שנה. למה? כי להכיר שיש בורא לעולם אבל להיות משוקע בעבודה זרה, אז לא עשית שום דבר, זה נקרא לעבוד את ה' בשיתוף. משתפים גם עבודה זרה, כאילו זה הולך ביחד. וזה לא הולך. כך אמר אליהו "עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים אם ה' הוא האלוקים לכו אחריו ואם הבעל לכו אחריו".
אז זאת אומרת, אם ה' הוא האלוקים לכו אחריו ואם הבעל לכו אחריו. זאת אומרת, אומר אליהו הנביא אם אתם לא הולכים עם ה' אז אל תערבו גם זה וגם זה, תלכו עדיף תלכו עדיף עם הבעל, לא עם ה' גם. לא גם. או או! איך הוא יכול הגיד כזה דבר? אתה יכול להגיד להם אם לא אז תלכו עם הבעל? איזה מן דבר זה?
אבל מי ששוגה או פתי וילך עם הבעל יותר קל לו לחזור בתשובה ולהתעורר מהאהבלה. למה? כי אם הוא מעורב גם זה וגם זה אז הוא אומר מה לאן אני צריך לחזור? אני אהנה עם ה'. אז זאת אומרת אם הוא גם עם ה' וגם עם הבעל אין לו לאן לחזור. זאת אומרת הוא מערבב ציוני כזה, לאומי דתי, דתי לאומי כזה, מערבב, מדינה וציונות ותורה, נצרות פרוטסטנטית, תורה, הכל מעורבב, אפשר לחיות עם זה, לקדש את צה"ל, קדוש ,קדוש יאמר לו וגם קדוש, קדוש ה' צבאות מלא כל העולם כבודו. זה נקרא "עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים". אין דבר כזה! או או.
אז לכן היו צריכים גם קורבן פסח בשביל לבטל עבודה זרה. ועכשיו בגאולה הזאת העתידה, היא צריכה להתחיל מדלתתא, כמו שביארנו. על אחת כמה וכמה שהכרחית הכנה כזאת להבטל מכל עבודות זרות של העולם הזה, להידבק רק בתורה נטו. נטו! שום דבר אחר שהוא לא שייך לתורה לא להיות מחובר אליו. למה? כי מי שרוצה להגאל, חייב לעשות כמו שהיה במצרים. לא מספיק, לא מספיק שאתה רואה אפילו גילוי שכינה. אתה צריך להיות כלי מקבל. כלי מקבל זה שהלב שלך פנוי לגמרי רק לה', ב-100% לה', ואין שמה מקום לשום תרבות אחרת שהיא לא שייכת לתורת ה'. אתה חייב להתנקות מכל עבודה זרה. פיניתי הבית מעבודת אלילים. צריך לפנות הכל, כדי להיות כלי מקבל. ולא רק זה צריך להיות מסירות נפש, ברית מילה. יש את הברית, בינינו לבין ה'. ברית מילה פירושו מסירות נפש על המצוות. זאת אומרת בקום עשה, לא תעשה זה עבודה זרה, קום עשה זה ברית מילה. צריך שכל המצוות שאנחנו עושים, "עשה" ו"לא תעשה", יהיו על פי התורה בלבד, בלי תערובת של שום דבר זר.
לכן הכרחית ההכנה הזאת, שאנחנו נעשה את עצמנו כלים ראויים לקבל את האורות של הקב"ה שעוד מעט יתחילו. אם כן, עד כמה צריכים אנחנו להכין את עצמנו לביאת המשיח בעבודה של ביטול "היש". לבטל את "היש". זאת אומרת, צריך לבטל את ה"יש".
כרגע אתם יודעים שיש מצב מתוח מאוד בצפון קוריאה, כמו שאמרנו שיבוא עם מסוף העולם ויתגרה ויתחיל מלחמה, והסינים והיפנים בדרך עם אוניות לשם, וארה"ב, והם מתוכננים לעשות כנראה שילוח של פצצה כזאת או אחרת, ולא מתייראים ומזהירים את כולם, יורדים למקלטים, היה אזעקה. הורידו את הטמבלויזיה שם, והולך להיות חם טרי. נראה אם זה יתבצע או זה יתאחר קצת. אבל הנה העולם מגיע לנקודת הסף שאם זה מתחיל אתה לא יודע אם זה נגמר ומתי. אבל מדובר עכשיו ברור על פצצות גרעיניות שהולכים לשגר.
והצפון קוריאני אומר שארה"ב עברה את הקו האדום ועכשיו תתכוננו לפצצה גרעינית שאני הולך לשלח. נו, ויפן הודיעה וגם סין שאם כן גם הם ישחררו פצצות לעבר צפון קוריאה. וסוברים שטראמפ מכין פצצה גרעינית נקודתית על צפון קוריאה. והולך להיות חגיגה, זה הראשון מי יזוז. אם מישהו יחשוש יכול להיות שיקדים או שימתין. נראה. אבל אותו דיקטטור צפון קוריאני פינה את כל המאתיים עיתונים שהיו שם, ופינה אותם הצידה, לקח להם את כל המכשירים, כנראה לקח אותם למקום שממנו יהיה שיגור. אולי כבני ערובה, לך תדע מה הולך לעשות, והולכת להיות חגיגה, רבותיי. הזיזו הרבה חיילים, הסינים, והזיזו היפנים ושולחים ספינות ואוניות.
וזה הולך להיות כנראה "יששום מדבר וציה". אם התפילות שלי התקבלו למעלה שתתחיל כבר גוג ומגוג, אז תעזרו לי גם כן בתפילות, אם אתם יכולים, שבעזרת ה' זה כבר יגמר, ,בניסן נגאלו בניסן עתידין להיגאל", זה יכול להתחיל בניסן להסתיים בראש השנה, אם זה הפעם, יהי רצון במהרה ,אמן!
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות