מסילת ישרים - פרק ד' - חלק ב
תאריך פרסום: 01.05.2012, שעה: 12:06
(אין זה התמלול, אלא עיקרי הדברים מהספר 'מסילת ישרים' לרבי משה חיים לוצאטו הרמח"ל זיע"א)
אך לפחותים מאלה תהיה ההערה לפי הבחנתם והוא לפי ענין הכבוד אשר הם מתאוים לו וזה כי זה פשוט אצל כל בעל דעת שאין המדרגות מתחלקות בעולם האמתי שהוא העולם הבא אלא לפי המעשים ושלא יתרומם שם אלא מי שהוא רב המעשים מחברו ואשר הוא מעט המעשים הוא יהיה השפל אם כן אפוא איך יוכל האדם להעלים עיניו ממעשיו או למעט השתדלותו בזה אם אחר כך ודאי יצר לו בזמן שלא יוכל לתקן את אשר עותו
והנה יעז מהפתאים המבקשים רק להקל מעליהם שייאמרו למה ניגע עצמנו בכל כך חסידות ופרישות הלא די לנו שלא נהיה מהרשעים הנדונים בגיהנום אנחנו לא נרחיק עצמנו לכנס בגן עדן לפני ולפנים אם לא יהיה לנו חלק גדול יהיה לנו חלק קטן אנו די לנו בזה ולא נכביד על משאנו
בעבור זאת אמנם שאלה אחת נשאל מהם היוכלו כל כך על נקלה לסבל בעולם הזה החולף לראות אחד מחבריהם מכבד ומנשא יותר מהם ומושל עליהם.
וכל שכן אחד מעבדיהם או מן העניים הנבזים ושפלים בעיניהם ולא יצטערו ולא יהיה דמם רותח בקרבם לא ודאי כי הנה עינינו הרואות כל עמל האדם להנשא על כל מי שיוכל ולשיים מקומו בין הרמים יותר כי היא קנאת איש מרעהו ואם יראה חברו מתרומם והוא נשאר שפל ודאי שמה שיסבל הוא מה שיוכרח לסבלו כי לא יוכל למנע ולבבו יתעשש בקרבו
מעתה אם כך קשה עליהם להיות שפלים מזולתם במעלות המדמות והכוזבות שאין השפלות בם אלא לפנים ולא ההנשיא אלא שוא ושקר איך יוכלו לסבל שיראו עצמם שפלים יותר מאותם האנשים עצמם אשר הם עתה שפלים מהם וזה במקום המעלה האמתית והיקר הנצחי שאף על פי שעכשיו אין מכירין אותו ואת ערכו על כן לא יחושו אליו אבל בזמנו ודאי שיכירוהו לאמתו לצערם ולבשתם ודאי שלא יהיה להם זה אלא צער גדול ונצחי
הרי לך שאין הסבלנות הזה אשר הם דורשים לעצמם להקל מהם חמר העבודה אלא פתוי כוזב שמפתה יצרם אותם ולא דבר אמיתי כלל וכבר לא היה מקום לפתוי זה להם לולי היו רואים אמיתת הענין אבל לפי שאין מבקשים אותו והולכים ושוגים לרצונם הנה לא יוסר מהם פתוים עד הזמן אשר לא יועיל להם כי לא יהיה עוד בידם לתקן את אשר שחתו
והוא מה שאמר שלמה המלך עליו השלום קהלת ט י כל אשר תמצא ידך לעשות בכחך עשה כי אין מעשה וחשבון ודעת וחכמה בשאול אשר אתה הלך שמה' והינו כי מה שאין האדם עושה עד שהכח מסור בידו מבוראו הוא הכח הבחירי המסור לו כל ימי חייו שהוא בהם בחירי ומצוה לעשות הנה לא יוכל לעשותו עוד בקבר ובשאול שאין הכח הזה עוד בידו כי מי שלא הרבה מעשיים טובים בחייו אי אפשר לעשותם אחרי כן ומי שלא חישב חשבון מעשיו לא יהיה לו זמן לחשבו אז ומי שלא התחכם בעולם הזה לא יתחכם בקבר וזהו שאמר כי אין מעשה וחשבון ודעת וחכמה בשאול אשר אתה הולך שמה:
אך ההערה לכל ההמון הנה היא בענין השכר ועונש עצמם בראות עמק הדין עד היכן מגיע אשר באמת ראוי להזדעזע ולהתחרד תמיד כי מי יעמד ביום הדין ומי יצדק לפני בוראו באשר השקפתו מדקדקת על כל דבר קטן או גדול וכן אמרו רבותינו זכרונם לברכה חגיגה ה 'ומגיד לאדם מה שיחו' עמוס ב, יג אפילו שייחה קלה שבין איש לאשתו מגידין לו לאדם בשעת הדין
עוד אמרו יבמות קכא וסביביו נשערה מאוד' תהלים נ, ג מלמד שהקדוש ברוך הוא מדקדק עם חסידיו כחוט השערה .אברהם הוא אברהם האהוב לקונו עד שהכתוב אמר עליו ישעיה מא, ח "אברהם אוהבי" לא פלט מן הדין מפני דברים קלים שלא דקדק בהם על שאמר במה אדע' בראשית טו ח אמר לו הקדוש ברוך הוא חייך ידוע תדע כי גר יהיה זרעך' שם שם יג תנחומא קדושים יג .
ועל שכרת ברית עם אבימלך בלא צוויו של מקום אמר לו הקדוש ברוך הוא חייך שאני משהה בשמחת בניך שבעה דורות בראשית רבה נד יעקב על שחרה אפו ברחל שאמרה לו: "הבה לי בנים" בראשית ל, א אמרו במדרש רבה עא זה לשונו אמר לו הקדוש ברוך הוא כך עונים את המעוקות?! חייך שבניך עומדים לפני בנה ולפי עזבתן את דינה בתבה כדי שלא יקחנה עשיו אף על פי שכונתו היתה ודאי לטובה אך לפי שמנע חסד מאחיו אמרו במדרש שם פ אמר לו הקדוש ברוך הוא: "למס מרעהו חסד" איוב ו, יד לא בקשת להשיאה דרך התר הרי היא נשאת דרך איסור.
יוסף לפי שאמר לשר המשקים: "כי אם זכרתני אתך" ובראשית מ, יח נתוספו לו שתי שנים כמאמרם זכרונם לברכה שם פג יוסף עצמו על שחנט את אביו בלי רשותו של מקום או לפי ששמע: "עבדך אבינו" בראשית מד, לא ושתק למר כדאית לה ולמר כדאית לה מת לפני אחיו שם ק, ד. דוד לפי שקרא לדברי תורה: "זמירות" תהלים קיט, נד נענש שנכשל בדבר עזה ונתערבבה שמחתו סוטה לה. מיכל לפי שהוכיחה את דוד במה שרקד בחוץ לפני הארון נענשה שלא היה לה ולד אלא במותה שמואל-ב ו כ חזקיהו לפי שהראה אל שרי מלך בבל את בית נכותו נגזר על בניו להיות סריסים בהיכל מלך בבל מלכים-ב כ יד ורבים כאלה מאד:
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות