רשע- מה הוא אומר?
תאריך פרסום: 25.04.2024, שעה: 18:56
הדרשה נמסרה בבית מדרש קהילות פז בני ברק במסגרת 'הקבלת פני רבו' חול המועד פסח תשפד'
השיעור הקודם: הבטחון והשמחה - חלק ב' - לחץ כאן
הדרשה נמסרה בבית מדרש קהילות פז בני ברק במסגרת 'הקבלת פני רבו' חול המועד פסח תשפד'
השיעור הקודם: הבטחון והשמחה - חלק ב' - לחץ כאן
- - - לא מוגה!!! - - -
נציב יום משה בן אירא יזכה לחיים יפים ארוכים מאושרים ומבורכים בריאות אתנה תמיד עשירות בגשמיות ברוחניות וב שתהיה משפחתו הבת חינם תמיד אמן אמן
רשע מה הוא אומר
הרבה רשעים צצו עכשיו בגלוי שומעים אותם בחדשות בקפלן בכל מיני מקומות מה הקושיות של הרשעים רשע מה אומר מה העבודה הזאת לכם בעיקר הקושיות של הרשע נובעות מהמידות רעות שלו בט בטרם אדם שולט במידותיו ומשעבד אותם להשקפה טהורה אמיתית אי אפשר שתהייה השקפותיו אמיתיות כי הוא רואה מה שיירצה ומכריע בשכלו רק מסקנות שהוא חפץ הוא משוחד במידות ונגוע ברצונותיו השוחד יעבר עיני חכמים זה חוק מוחלט לא ניצחון מוחלט חוק מוחלט משום זה אנו מוצאים לפעמים חכמים שמתעסקים בשאלות חמורות בפילוסופיה מגשים ומפלפלים אך המסתכל בבעיות ההן מצד כוחות הנפש של האדם ימצא שהוא פושט את המבוכה ההן כפי הלך רוחו על פי מידות נפשו ויש שאוחז החבל בשני ראשים כל פעם לפי רצונותיו ונגיעות ויש ש ושב שבא לידי מסקנה מעומק שכלו ואיין זה אלא גונב דעת על ידי מידה ממידותיו הרעות בואו נתבונן מה זה רשע אפיקורוס שבא לחקור מחדש בסמכות שכלו בלבד בעיות עקרוניות למשל האם העולם הזה נברא בתכ לית מכוונת האם האדם אחראי על מעשיו עכשיו נניח שהפיקו הזה הוא בעל שכל חריף ומלומד ומשכיל אבל בנוגע למידות מעולם לא נכנס בעובי הקורה לעבוד על עצמו ברצינות להפך את טבעו הגס ולתקן מ הרעות למשל אפילו שהוא יהיה גאון וחכם ונבון איינשטיין נגיד שהוא איינשטיין אם יעליב אותו מישהו הוא ייקום ויתור כראוי אם הוא יעשה מעשה משובח הוא ידרוש מכולם כבוד הראוי לו ואם הוא יבוא לידי ניסיון הוא ייפול בתאוות הפחות ביותר אז איזה גאון ואיזה אדם פילוסוף ואיזה קשקוש ואפילו אם בחיצוניות נראה אותו פילוסוף שמבקש אמת המידות התמונות בתוך לבבו אם לא יעקור אותם שנים הרבה בעבודה תמידית במסירות נ נפש לא יוכל להגיע לחקר האמת ולמה הוא לא עובד שנים הרבה לתקן את מידותיו אין לו זמן הוא פילוסוף כשאיש כזה יבוא לבדוק בעיות עקרוניות לא נוכל לשקר את עצמנו שהוא דיש לגמרי מהמסקנות המשתמעות מחכ ו הרי שום אדם לא ניגש לחקור בעיה בעולם בלי התעניינות קודמת וההתעניינות היא בזה שאדם צופה מראש שפתרון הבעיה לצד זה או לצד אחר שיהיה לו נפק מינה לאחד רצונותיו אחרת אין לו עניין לחפש ולדקדק ולברר כל מה שהוא מוכן זה בתנאי שיצא לו מזה משהו כמו שאומרים מה יוצא לך מזה למה אתה עושה את זה בשביל מה לך מה זה נוגע אליך זאת אומרת כולם מבינים שצריך שזה יצא לך משהו מזה אז בואו נפנה רגע על אפיקורוס ונגיד לו ככה סליחה במה אתה בא אלינו בשכלך כל זמן ש מידותיך רעותבמקומן בפנימיות הלב שלך השכל שלך בכלל לא שכל והמסקנות שלך אינן מסקנות אולי אם אתה פרופסור למתמטיקה אז אתה יכול להשיג מסקנות כיוון שאיין שמה נפק מינה אישית ורונית חשבון זה חשבון גם במכולת עושים חשבון זה לא נוגע אליך אבל לברר בעיות מסוג האחר שיש לה מסקנות נפק מינה אישית ורצוני עעם המידות והרצונות שלך איך אתה רוצה שאנחנו נקבל את האמת ממך הרי כל המסקנות שלך נובעות מהמידות שלך וכי מידות מתחשבות באמת ממתי מתחשבותבאמת מידות מתחשבות רק במה שנוח ורצוי להן וכל פרי דיוני השכל שלך זה רק צורה שלובש היצר הרע שדורשים ממנו פילוסופיה כל זה מדובר בנוגע לפרט אחד מה חיים אבל אם נגיד שהבעיה הנחקרת היא רבת הקף מאוד מאוד עד שכל תוכן החיים של הפילוסוף הזה תלוייה בו ולפתרונות יש נקוות רבות וכל אחת נוגעת לרצונותיו ול מידותיו ושאיפותיו לכל ימי ח זאת אומרת אם יהיה עליו כל ימי חייב להתלבט בכבישת הרצונות הפחותים שלו כדי לחיות על פי דרישות היוצר איך הוא יוכל לעזות זאת הוא לא מעוניין הרצונות שלו שונים בתכלית מהמסקנות שהוא יגיע אליהם ולכן הוא לא יכול לסמוך על שכלו הרי אנחנו יודעים שנגיעה קלה יכולה לשנות את הכל ולעוות את השכל למה לא שמים כהן גדול ומלך בבית דין שמחברים את השנה כי הכהן הגדול תהיה לו בעיה אם יעברו את השנה אז חודש תשרי בעצם יגיע לחודש חשבון ובירושלים חודש חשוון הרבה יותר קר מחודש תשרי והולכים יחפים בבית המקדש ויהיה לו קר אז הוא לא יכול לשפוט על פי האמת לא סומכים על הכהן הגדול האדם המספר אחד בעולם לא סומכים עליו כי יש לו נגיעה הוא לא רוצה שיהיה לו קר ברגליים ומלך אפילו מלך ישראל שבחר בו השם הוא יעשה חשבון של הוצאות של הצבא שלו כמה הוא יקבל כמה הוא לא יקבל וכולי זה יעלה לו מכיסו כמו שאומרים או לא שי אז לא סומכים התורה לא סומכת על כהן גדול ועל מלך אז אנחנו נסמוך על שמאלן פרופסור וזה בנגיעה אחת ואם זה נוגע לכל חייו אדם הולך אחרי מינות בשביל להתיר לו את רצונותיו למה טוב לו להיות כופר הוא אומר אני כופר הוא לא מתבייש כי זה מתיר לו את כל הרצונות הוא לא מחוייב לכלום כך אמרו חכמים זכרונם לברכה למה ישראל עשו עגל סתם אומרים חכמים יודעין היו ישראל בעבודה זרה שאין בה ממש ולא עבדו עבודה זרה אלא להתיר להם עריות בפרהסיה אם עושים עגל כופרים בכל ממילא אני יכול לעשות מה שאני רוצה באמצע הרחוב לא מעניין אותי מאף אחד אין לי הגבלה הרי שה נגיעות הם הסיבה למינות ולכפרה ואפיקורסות מכאן למדנו אי אפשר שאדם ינצל ממיינות כל זמן שיש לו פנייה לתאוות העולם הזה והוא בא עלידי כפירה כיוון שהנגישות מעברות את כלו להתיר את עצמו להתיר לעצמו את הרצונות אני לא מדבר עכשיו רק על דור המדבר כל אחד מאיתנו יבדוק אם אין בו שמץ מינות למה כי במקום שיש לאדם רצונות הוא מוצא היתרים אם אתה מחפש התרים אתה לא מחפש את האמת מי דוחק אותך לחפש איתר הרצונות שלך לא האמת לא בקשה האמת אז יש אחד אצלו בדבר אחד יש שני בשניים ויש אחד בשלוש ויש אחד בחמש והוא דתי הוא דתי עם פיות ומקבעת חליפה הוא דתי אבל יש בו שמץ מינות פחד פחדים לכן גם גדולי השכל נכשלו ונכשלים נכשלים גם היום בכפירה משום שאין עצה מי שעסק בספרי מינות אתם יודעים מה זה ספרי מינות אמרו גדולי הדורות האחרונים שמינות זה גם עיתונות ומי ששומע אתם בטלוויזייה ומאמין להם ויש בו ודאי מינות כי הם אומרים דברי כפירה ואני רוצה להגיד לכם חידוש שנתחדש לי כידוע אמר בידן נשיא ארצות הברית הוא אמר שהוא יטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה מי זה הגדוד הזה חרדים מה מכל הצבא הוא מצא רק את נצח יהודה אה למה זה לא הוא הוא בובה כי הקדוש ברוך הוא קובע כל דבר בעולם לב מלכים בשרים ביד השם אז הוא לא יכול להחליט מה שהשם לא מסכים עכשיו כידוע עשו זה עשו כן עשו יש להם שתי מטרות אחת רצועת מלכות להכות את ישראל ודבר שני זה לשרת את עם ישראל את יעקב ואת אחיך תעבוד ככה אמר יצחק בברכה שברך עשו צריך את אחיו יעקב לעבוד מתי בזמן שיעקב עושה את מה שהשם רוצה אם לא עשו הופך להיות רצועת מרדות להלקות את ישראל ואיפה זה כתוב והיה כאשר תריד ופרקת עולו אם עם ישראל יעברו על המצוות יהיה לך כוח שליטה עליהם ואתה לא מחוייב להם כבר ותחייך תעבוד אתה תיתן לו מכות ככה וואי וואי וואיי מה זה בעיה כאשר תריד כמה מצוות יש תריג תריד זה יותר מתריג התורה וסרת עלינו לא תגרע ולא תוסיף אסור לנו לגרוע מצווה ואסור לנו להוסיף מצווה אם נוסיף מצווה זה כמו שגרנו מצווה זה אסור זאת אומרת אם תוסיף מצווה במקום תריג תוסיף עוד אחד יהיה תריד תריד אז הוא פרק תעו לו אז למה מתנפל בידן דווקא נגד נצח יהודה כי הם הוסיפו מצווה מצוה ריד מצווה לשרת בצהל אה אז אם אתם מוסיפים עוד מצווה אז הוא הופך להיות רצועת מרדות והוא יוצא דווקא נגד נצח יהודה זה עיתות מן השמיים להראות לנו וכולי למה הירות נתלשות כל הצפון נתלשו ממקומם 100 אל גם הדרום נתלשו למה רות נתלשות בארץ ישראל בגלל שלא החזיקו ביד סופרים ומשנים אם הם לא מחזיקים בני תורה וסופרים ומשנים מלמדי תינוקות והכל נעקרים עיירות בישראל ממקומן אתם חושבים זה בגלל חסבה לא כתוב במפורש עיירות נתלשות איפה ראינו עיירות נתלשות הנה חצי שנה כבר נתלשו ממקומה הכל כתוב אבל זה לא מעניין אותם אפיקורסים לא רוצים להבין השם אמר רבא להורגך השקם להורגו אז לא היה לנו בכלל בעיות לא היה שבע באוקטובר לא היה שום דבר הכל היה בסדר אם היינו משכימים אנחנו רק שהם אומרים אני רוצה להרוג אותך אתה קם להרוג אותו לפני מי מחכה עד שאת רוצח ירצח ואחר כך אבל זה תרבות ה מערב זה התרבות של עשו עשו רוצח את כל העולם מטיל פצצות בהירושימה ונגסקי רוצח בפקיסטן 60 אל ילדים זה בסדר אבל אנחנו שמתגלים מפני הרוצחים זה לא מי אומר לנו את זה עשו בעצמו אתם יודעים מי זה עשו לא אבל זה מראה לנו הקדוש ברוך הוא אתם לא עושים את מה שאני אומר בתורה יש לכם פטרון החלטתם שאמריקה היא הפטרון שלכם אתם רק קולוניה אפילו לא כוכב אצלהם כוכבית אולי ואתם שומעים להם כל מה שהם אומרים אתם לא שומעים לי שומעים להם אז תסתדרו איתם אדם הולך אחרי אמינות בגלל הרצונות שלו יודעים ישראל בעבודה זרה שאיין בה ממש אלא שרצו להתיר להם עריות בפרהסיה הנגיעות סיבת המינות אי אפשר להנצל ממיינות כל זמן שאדם מלא פניות של תאווה הובא לידי כפירה כיוון שנגיע משחד ומעברות את שכלו להתיר לעצמו את הרצונות לכן נכשלו גדולי עולם וגם היום בכפירה לא גדולי עולם שלנו כן גדולי עולם שבעיניהם הם גדולים משום כך אין עצה מי שעוסק בספרי מינות חייב לבטל את הנגיעות שלו הוא צריך לשאוף להקטין את השלא לשמע במעשיו להתרחק מפניות לענייני עולם הזה כמה שאפשר אבל מה יעשה מי שיש בו מידת התאווה והוא אוהב את העולם הזה אדם כזה לא יוכל לבוא לאמונה בחקירה שכלית כי הרצונות שלו יהיו בעוכריו מה צריך לעשות אמונה פשוטה מה המצוות שואל החכם מה המצוות והחוקים והמשפטים אשר צבה אדוני אלוהינו אתכם מה זה החוקים זה גזירה רתי חוקה חקקתי ואין לך רשות להרר אחריה למה צריך חוקים כי אני רוצה שאתה תעשה בלי להבין אם אתה מקבל עליי אלוהות אם אתה מקבל עליך אלוהות אז אתה צריך לקיים בלי שאלות בלי שאלות בזמן השואה היה אבא בעיר ש גרמנים ממח שמם וזכרם אמרו תוך שעה כולם נמצאים בכיכר העיר עם המטלטלים שלהם הם לא יודעים לאן הם הולכים בתוך שעה כולם מזדרזים כי מכירים את הנאצי ממח שמם זכרם מי שלא יורים בו והאבא הזה שומע את הדברים וא אומר לבן שלו בני תביא לי את הח ליפה של שבת תגהץ לי את החולצה לבנה תצחצח לי את הנעליים וכל דבר הוא אומר לו אחרי שהוא מסיים אחרי שהוא סיים דבר אחד אומר לו את השני עוד אחד והבן לא שואל שום שאלה בחוץ מחכים עוד מעט יעבור הזמן יכנסו ירו בהם ואבא שלו מצווה אותו ציוויים לא הגיוניים לשעה זו כאילו הולך לחופה עכשיו אחרי שהבן עשה את כל הדברים אומר לו אבא אני רוצה לומר לך אני לא יודע אם אנחנו נראה עוד אחד את השני ואני לא יודע אם נשרוד אני ציוויתי אותך ציוויים שלא מתאימים לזמן זה אתה יודע מאיזה סיבה בשביל שת תקיים מצוות כיבוד אב ואם מתוך אמונה שלמה כדי שיהיה לך את המצווה למען ירבו ימיך ובזכות זה שתנצל וככה היה כל העיר הזאת הלכה לאושוויץ ובדרך לא דרך הילד הזה התגלגל גלגולים ויצא מהשואה יחידי מאותה עיר והוא היה מספר את הסיפור הזה זה נקרא אמונה תמימה בלי שאלות בלי שאלות אם אתה רוצה להתפטר מאמינות אתה צריך לעסוק באמונה פשוטה בלי התחכמות לחנך את עצמך ולהרגיל את עצמך למעשה מצוות גם אם זה נעשה בהתחלה חיצוני וללמוד תורה בהתמדה לאט לאט יחלשו התאוות יזדקק הלב ואתה תזכה לאמונה פשוטה פנימית וזכה אין מה לעשות צריך להתמסר לקדוש ברוך הוא בלי שאלות יש דעות שטוענות אדם שמאמין באל אחד מאמין ישר בדרכה בין אדם לחברו למה לקיים מצוות שהוא לא מבין אותן ולא רוא בם לא רואה תועלת לא רואה בהם תועלת מה מה מה מה אני צריך לעשות של מה העיקר הלב קר הלב כתוב אצלכם רחמנה ליבה בע מה אתה רוצה ממני אני אדם ישר אדם הגון מצוות שאני לא מבין אני לא מוכן לעשות אני גם לא רואה בהם תועלת ולא כלום באדם טיפש כזה עם כמעט כמעט השכל שלו לא כמעט כמ עט אלא כמעט כמעה כמעה כמעט השכל שלו יש לו שכל חושי רק מה שהוא רואה ומאמין כמו המורה הרוסי שאמר אני לא רואה את אלוקים אזני לא מאמין במה שאני לא רואה אז אמר לו התלמיד כן אין לך שכל אז אומר למה אין לי שכל אמר כן לא רואה אותו אז איך יכול שכל אדם אפילו של אריסטו לדון על דברים נפשיים בשעה שאיין לו שום הכשרה לכך איך אתה יכול לדון בדבר שאתה לא מבין בו מה אתה מבין ברוחניות כשפונים לרופא איזה רופא הולכים שהוא מבין במקצוע שהוא מומחה שיש לו את הכלים המתאימים ויש לו את המחקרים האחרונים אדם כזה אין אין מי שיכולים לסמוך עליו יותר ממנו אז אם אתה מוסר את חייך בידיו של רופא כזה וכבר אמרנו פעם שיכול להיות שהוא עבר את המבחן ב-64 ב 36% הוא לא ידע ויכול להיות שנפלת לו עם הבעייה שלו 36 אבל הוא רופא הוא חייב לנתח אותך מה היו התוצאות אנחנו מבינים כבר בכל אופן זה הבן אדם אפשר לסמוך עליו מישהו יכול להדליק את האור אז בדברים כאלה אנחנו כולנו מבינים שיש לסמוך רק על מי שמבין באמת מי שמאמין באמת מה קרה עכשיו מה זה אז זאת אומרת תקשיבו בעניין הנפש מי מבין מי שברא את הנפש לא מי בורא הנפשות בורא נפשות רבות הקדוש ברוך הוא והקדוש ברוך הוא כותב בתורה בדיוק מה פתרון לנפשות אז אם לא אתה לא שומע למי תשמע אם אתה הולך לרופא אכי מומחה מי שיצר את בני האדם ודאי שהוא מומחה אבל יש לרשעים קושיות למה פלוני זכה לחיים מאושרים למה השני חי צער למה פלוני צדיק סובל ייסורים למה הרשע כל ימיו כחגים שאלות אבל יש אנשים שהאמונה שלמה שאלות כאלה לא מזיזים אותם כי הם יודעים מה לנו לבקר את משפטי השם הוא שופט אנחנו לא יודעים את כל מה שנמצא בפניו היום אומרים את זה אפילו על הקבינט המצומצם אומרים תראה למה הם לא נכנסים תשמע אם היו לפניך את כל הנתונים מה שהם יודעים ממה שיש בשטח ומה שאמריקאים אומרים ומה שזה אומר ומה אז יכול להיות ש התה מבין למה הם עושים אבל אתה מבין הם קבינט ויש לפניהם את כל הנתונים אז לכן אין לנו אלא לסמוך עליהם ככה אומרים חוץ מהשמאלנים כמובן טוב אז יש כאלה שזה לא מפריע להם כל הקושיות האלה מבינים שהשם שופט בצדק ועושה הכל לטובת האדם אבל יש כאלה לא מספיקה להם התשובה ברורה זאת והם אומרים תשמע אתה אומר שהשם הוא טוב ורחום נכון אז למה הוא מברבר לנו את החיים וגם אם הוא מעניש למה הוא מכביד את העונש על הצדיק ולמה על הפשעים של הרשע הוא מעביר ויש אנשים שהשאלה הזאת מפריעה להם בעבודתם את השם ויוצא להם הרהורים מה בצע כי עבדנו מה בשביל מה אני צריך לעבוד אם זה ככה אני לא רואה צדק בעולם אז אני לא עובד אותו כל זה בגלל שהם רואים את העולם במבט שטחי אבל אם היו רואים את זה במבט שחכמים לימדו אותנו כל השאלות היו נופלות אני נותן עכשיו 500 שק למי שידע מה אמרו לנו חכמים שבזה אנחנו מורידים את השאלות האלה מאמר חכמים אחד תביאו לי 500 שקים כן לא כן מה השאלה זה 200 שקים בשביל לדעת את השאלה תמים תהיה תמים תישאר בלי 500 חכמים זכרונם לברכה אמרו באבות איפה אברהם הררי פה לא פה אבא הררי פה מה כתוב ב אבות ד' משהו ששאלה ששאלתי מה שמו יצחק בררי נו תגיד מה כתוב באבות ד' שיענה על השאלה ששאלתי באיזה משפט נו וכל לתרץ את הקושיות מה אז זה אתה תגיד אתה לבד מכל המשנות שאתה מכיר בד תגיד לי משנה אחת שאם אני יודע אותה אני יודע שהשאלות ששואל האפיקורסים כתוב תוב העולם הזה דומה לפרוזדור והעולם הבא לטרקלין מי אמר את זה ובכן העולם הזה דומה לפרוזדור והעולם הבא לטרקלין מה זה אומר כל מעשה שאנחנו עושים זה לתכלית מה שאנחנו שואפים אנחנו מוכנים לקראת השאיפה לעשות חמש דקות מנחה כ שהתכלית היא גדולה בע אז אנחנו נעבוד ברצון גם ם העבודה קשה תלוי כמה זה משתלם לנו אם זה שכר הרבה אם זה ראוי אם זה מכובד אם זה תלוי כל אחד לפי תפיסתו הוא ישקיע בהתאם לתכלית כתוב ויעבוד יעקב ברחל ויהיו בעיניו כימים אחדים אהבתו דבר שאדם רוצה ושואף בקלה קלות גם הקושי הכי גדול הוא עובד אם אדם יודע שהוא צובר מיליונים כל יום אין גבול לעבודה שהוא יהיה מוכן להשקיע מה התכלית של כל הבריאה הזאת שאנחנו פה זמניים 70 80 90 מה מה מה התכלית עולם הבא גם אם קשה לנו בפרוזדור גם אם הוא מלא עיכובים ומכשולים אנחנו צריכים ללכת בשמחה וברצון טוב כי זה יביא אותנו עד מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא ממילא לא מעניין אותי שאלות קושיות תמיהות הכל אני יודע דבר אחד העולם הזה זה רק פרוזדור אין פה אדם לא משתקע פה לא נשאר ר פה לא משאיר פה הוא עף מפה חיש גז נעופה עכשיו מה נשאר להגיע לשמה הכי טוב איך מגיעים הכי טוב בלי קושיות היה אחד שאל אותו במה הערכת ימים הוא אמר ללא שאלתי שאלות אמרו לו מה זה מעריך ימים אמר כן יש אנשים ששואלים שאלות מאוד קשות אומרים להם בוא תעלה למע נסביר לך אז מקצרים את הימים כשאין שאלות משאירים אותך פה אז זאת אומרת אדם צריך לדעת שיש תכלית בחיים מסביבנו יש הרבה אנשים ששואלים שאלות מקשים קושיות והכל אז תשמעו מה האגדה אומרת קהה את שיניו בא רשע עם קושיות רוצה להוריד אותך הכה את שיניו מה זה אומר לרשע לא עונים תשובה למה מעולם לא היה אפיקורוס אמיתי כל מי שפוקד הוא רק מתעלה מן האמת ו מה שהוא טוען שהוא לא ראה והוא לא שמע זה שהוא לא רוצה לא לשמוע ולא לראות לכן אין טעם לענות לו וזה מה שאומרים לא פונים אליו כשעונים לו אומרים לו בעבור זה עשה אדוני לי בצאתי ממצרים לי ולא לא לא אומרים לי ולא לך לא עונים לו איוא היה שם לא היה נגעל לא אם היית שם מי אתה בכלל אתה לא קיים שלום פעם אמרתי ל אחד בפתח תקווה אמר לי אני לא מאמין שזה וזה אמרתי לו אני לא מאמין שאתה פה ביי והמשכתי לדבר עם מישהו אחר הלו הלו הוא קורא לי הוא לא מאמין גם אני לא מאמין מה הבעיה מותר לך להיות אפיקורוס גם אני לא מאמין אתה פה וגמרנו אז לא עונים לו תפילת מנחה למנצח לפעמים החובה מוטלת עלינו להכות את הרשע באופן החלטי בלי רחמים ככתוב לא תחמול ולא תכסה עליו מה הטעם בדין של מסית הוא קשה כל כך בשביל שלא נציל אותו מדין מיתה ויש עוד גדר עשרה תורה להפך בזכותו של מסית אם אנחנו נשתדל תדל להפך בזכותו יש חשש שנתקרב בדעתנו אליו כי מי שמתחשק עם מישהו אז הוא נוטל ללמוד ממעשיו אפילו אם יהרג מסית עדיין קיים החשש כי התורה אומרת תשמר לך פן תנק אחריהם מתי אחרי השמדה מפניך ופן תדרוש לאלוהי הם לאמור איך ה יעבדו הגויים האלה את אלוהיהם ועשה כן גם אני חושש את התורה שמה ישראל יחכו את הכנענים אפילו שראו שהם עבדו ונהרגו על ידם בידיהם והעבודה זרה שלהם לא הצילה אותם עם כל זה דרכו של יצר הרע שעצם ראיית עבודה זרה כתוב הזהירו אותנו אל תפנו אל לינים זה פועל להטות את הלבבות ואפילו שראו שהיא לא מצילה אותם אז לכן צריך להיזהר לא להתחסד עם המסית ולא לחפש עליו זכויות כי אתה תתקרב בדעתך אליו הסכנה גדולה מאוד ומטעם זה ציווה השם יתברך על אברהם לגרש את ישמעל בנו באופן כל כך אכזרי שלא יהיו שום רחמים מצד אברהם על בנו וזה היה מחמל של הקדוש ברוך הוא על אברהם על יצחק שלא יקבלו שום רושם חלילה ממעשיו של ישמעאל הרשע שמעתם דבר כזה ואחת הדרכים להכהות את שיני הרשע זה להשתמש בכלים שלו כנגדו על כן הגיע הזמן שנהיה אפיקורסים נגד הציביליזציה תרבות המערב כל ההמצאות הנפלאות למה מנוצלות היום שפיכות דמים לשעבוד העולם חיסונים לחסל את העולם המצאות מדע פורח אבל מרחץ דמים מלחמות לא יותר טוב חיים פרימיטיביים כמו של פעם לצאת להרים לראות את הצאן להתאחד עם הירח והכוכבים ולומר שירה לשם יתברך פעם היו גם רוצחים אבל מקומיים לא כמו היום מדינות שרוצחות תראו מה רוסיה עושה באוקראינה תראו מה עושים תראו מה עושים בכל מקום תראו מה קרה בסוריה מה בלוב מה בכל המקומות איראן ועיראק ומה מיליונים מתים הכל זה שכלול רק לה משחית עוד ועוד ועוד בקיצור אנחנו נמצאים בתקופה שיעלה יבו ממש ממש ממש ממש קרובים לסוף והכל מתברר לפי מסכת סותה כל מה שכתוב שמה הכל מתקיים לעינינו ו אפשר לפרש הגבל ישום שהגבולות יהיו שממה כי גבולות בצפון ובדרום ממש שממה כולם עזבו שם ונשי הגבול יסובבו מעיר לעיר ממש הגב נמצאים בכל מקום בקיצור הכל מתקיים לעינינו אז אנחנו צריכים עכשיו ספרי מוסר לקבל פני משיח לדעת להתמודד מול הכפירה שהיא גאה ושרוצים להמיר את דתנו ומשנים את כל המוסכמות אין אבא ואמא יש הורה א' והורי ב והכל משנים ויש את מרב מיכאל שרת התחבור שמשנה את כל המילים ואת כל וגם יש ראש ויש רשת יש רשת העיר ורשת הממשלה ויש חרבט משנים הכל הכל הכל למה נלחמים בשם יתברך בתורתו במצוותיו אבל אנחנו זרע ברך השם עקשנים אנחנו הולכים עם השם דבוקים בשם או יהודי או צלוב אין מצב ביניים ואנחנו מעדיפים להיות יהודי נכון אז בעזרת השם לקראת קבלת פני משיח צדקנו במהרה בימינו נתחזק עוד יותר בדקדוק המצוות ונצעק באמן יהא שמיה רבה מברך לעלם ולעלמי עלמיא בכל העולמות כולם שהקדוש ברוך הוא תגלה רה עלינו ועל כל ישראל אמן ואמן
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!
בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.
כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).
בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!
אם אפשר גם לספר לרב, כמה אני חייב לו את חיי. כל מה שנעשה טובה לרב - אנו עושים פי אלף להציל את חיינו! ב"ה הרב כל כולו צדיק אמת, כל כך הרבה חסד לטובת הכלל שאי אפשר לתאר. הייתי בן למשפחה דתית רגילה, חיים אורח חיים דתי בלי יותר מדי שיעורי תורה והתקרבות לצדיקים... ואיך לא, עם הגיל מגיעות השאלות והאפיקורסיות וכו' "חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר" (תהלים כה, ז). ולפני צבא (צה"ל...) הלכתי למכינות תורניות לפני צבא ולישיבה ולא מצאתי את מקומי. וכנראה השי"ת ראה את כוונתי הטובה והשתדלותי וראה זה פלא, מכמה סרטונים ביוטיוב של כבוד הרב נעשתה בריאה חדשה! ולכן כתבתי: "הייתי". ממש כל הקושיות תורצו, כל הבורות נסתמו ונהייתי "מכור" לשאלות ותשובות של הרב שליט"א ומיד תפסתי עצמי בידיים וצעקתי להשי"ת: 'היכן אני בעולם?! אוי לי על ההבל וריק! חיי השקר, עולם השקר! כל ההצלחות המדומינות והתאוות הנמאסות...' והשי"ת מרחם עלי כ"כ והיו ימים אלו בדיוק תחילת הימים הנוראים! וסיבב השי"ת לטובה שאשב ואלמד כמו שמעולם לא למדתי בכזאת יראה והשתוקקות וצמאון לאמת. ומקשיב כל יום לשיעורים של הרב וב"ה גם בתוך עזה שומעים את הרב, ומאז אין יום בלי רצון וכיסופים טובים להתקרב להשי"ת, לאמת, לצדיקים, לתורה הקדושה. אז באמת בסך הכל רציתי לבקש מהרב ברכה והצלחה למסור לו את אהבתי הערכה והוקרה אין סופית וכמובן לקבל עלי משהו להיות עבד השם ויה"ר שהשי"ת ישמור בריא ושלם בגופי נפשי רוחי ונשמתי (אמן) באהבה ויראה ושמחה עצומה.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט''א מאחלת לכבוד הרב מזל טוב עד 120 שנה יה"ר שתזכה לבריאות איתנה, נחת, שמחה, שפע ברכה והצלחה בכל מעשי ידיך, שהשם יתברך ימלא את כל משאלות ליבך לטובה, שתזכה לעוד שנים רבות וטובות ולכל הישועות. תודה רבה להשם יתברך על זה שהרב הציל אותי, ומאיר לי את הדרך הנכונה בהערכה גדולה מאוד א. א..
ב"ה אחרי ברכתו של הרב אתמול ליאורה שלחה הודעה 2 דקות מאז שהרב ברך ב"ה האבא נושם יותר טוב, היום הרופאים חיפשו אותנו, והמדדים של הדלקת ראות יורדת מאז שהוא נכנס היה דלקת ומאתמול ירידה בדלקת. וזה היה ממש באותו רגע שהרב בירך, הנשימות נרגעו והרופאים אומרים: 'יש שיפור בדלקת פעם ראשונה!' ברוך השם.
שלום כבוד הרב רציתי להגיד לכבוד הרב שב"ה הרבה פעמים ראיתי שכותבים לרב על שאנשים היו בבעיות וצרות ושרו: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ו... הופס ב"ה הלך להם טוב. התרגלתי שאצלי "אין" כאלה ניסים, אבל לאחרונה יצאנו פעמיים עם הרכב בצהריים עם הילדים ולמקומות בלתי אפשריים שיהיה שם חניה, והתחלתי לשיר "עבדו-עבדו" ובעלי מצטרף ואפילו שבלב היה לי קשה להאמין שלי זה יקרה וב"ה הופ תוך חמש שניות- חניה. וככה קרה גם בפעם השניה - "עבדו-עבדו" ובום - חניה. הנה גם לנו זה קרה- מדהים! תודה רבה כבוד הרב על כל מה שהרב מלמד אותנו ומרגיל אותנו בעבודת השי"ת!!!! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
כבוד הרב הקדוש שלנו 'אשרי יולדתך'! אין זכיה כמו שזכינו בך! תודה לקדוש ברוך הוא ששולח לנו צדיק כזה בדור הזה. המון המון מזל טוב, שכל משאלות לבך יתגשמו לטובה, שתמשיך לעשות נחת רוח לה' יתברך ולהוריך הצדיקים (אמן) שכמובן גאים בך ב"ה תודה רבה לך שאתה כל יום מחזיר אותנו בתשובה גורם לנו לעשות חשבון נפש, אוהבים אותך מאוד.
רבנו הקדוש, מזל טוב ליום הולדתך, מאחלים לך נחת מהילדים, נכדים, נחת מהקהילה הקדושה, שתמשיך להתמלא בכוחות ולהוביל אותנו לגאולה, שתמשיך לתת את המילה הטובה שכל חסיד תמיד מחכה לזה, תמשיך להאיר אותנו באורה של תורה, לעטוף אותנו תחת כנפי שכינתך הקדושות ולארח אותנו בסוכת שלומך, על ידי קולך הערב והקדוש, שאפילו צחוקך נכנס לנו ללב, קול שהשם הכי אוהב, שכל פעם ששומעים אותך אנחנו מקבלים חיות ממש ולכן נולדת בא' כסלו, חודש הגאולה, יום שבו הרבי מילובביץ ע"ה התעורר מחוליו והתרפא אחרי חצי שנה (יום הגאולה) ורבי הרי"צ יצא מהכלא וגם בעל התניא זכותם תגן עלינו אמן, יט' כסליו חג האורות חג הגאולה, זהו החודש שרבנו הקדוש נולד ולא סתם בחג האורות, כי אתה מאיר את העולם בטוב לב, ובאמת שבך ובכך תוביל אותנו בעזרת השם עד הגאולה השלמה! שאתה עומד בראשה, אמן! יום הולדת שמח וראש חודש מבורך מלא אורות.💐💐🌹אוהבים; דוד שלמה, ויוסף חיים א.
© 2024 כל הזכויות שמורות