טוען...

סיקור שבת תצוה בירושלים

במחיצת כבוד הרב שליט"א בירושלים עיר הקודש תובב"א

  פורסם בתאריך: 26.02.2024, 10:14 • מערכת שופר

בס"ד

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת (קישור) סיקור שבת תרומה תשפ"ד. 

בסיעתא דשמיא סיקור פרשת תצוה

ברוך ה' זכינו השבת להיות במחיצת הרב שליט"א בעיר הקודש ירושלים תובב"א (קישור לסרטון 'בשורה משמחת')

נוף מרהיב! עוצר נשימה!! (ראה קולאז' וגלריה בכתבה לשבת וישב)

בחסדי שמים אנו זוכים להיות מנין הנחשונים לעלות לעיר הקודש

קבלת שבת התחילה כמה שעות טובות לפני כניסת שבת קודש כשאנחנו מוכנים ולבושים לקראת בואה של שבת המלכה 

ובכך זכינו ל-2 שיעורים מכבוד הרב שליט"א אשר שודרו בלייב לכל העולם! 

השיעור הראשון ששודר: 'המלך אחשוורוש'

והשיעור השני שושדר: 'עץ גבוה חמשים אמה'

ברוך השם זכינו שכבוד הרב שליט"א ילמדנו חידושים נפלאים ממגילת אסתר ובצורה מעמיקה ומעניינת…

ליל שבת – 

באחד מן הפירושים הביא הרב שליט"א את הרב מאפטא (ראה בשיעור המצ"ב) 

והבהיר כבוד הרב: כאשר לומדים את דברי הצדיקים צריך לצייר אותם כאילו הם כאן איתנו וכך אפשר להתחבר לדבריהם.

שאלה: מהו הדבר יחידי שמחופש בפורים ואף אחד אינו נותן ליבו לכך…? 

זהו פורים עצמו! כיון שאנו חושבים שפורים הוא חג של שמחה, שכרות, קלות ראש, משלוח מנות וריקודים… אך באמת פנימיותו העצומה גדולה מאוד! ומסוגל לישועות מופלאות והוא אף גדול יותר מיום הכיפורים!!

[להשלמת הענין ראה שיעור מכבוד הרב שליט"א: 'פורים מול כפורים'

ואו בכתבה: 'מאמר: פורים מול כיפורים' מאמר נפלא! מהספר 'תורת חסד' מהרב אליהו אילן חנן שליט"א]

בהמשך אמר הרב שיש שתים עשרה (12) טעמים: מדוע הזמינה אסתר את המן לסעוד איתה ביחד עם אחשורוש? 

והציע הרב עשרת אלפים (10,000) שקלים למי שיודע את כל שתים עשרה הטעמים...! 

לאחר שניסנו לחשוב למצוא תשובה… הרב אמר בהלצה: שהיו צדיקים כשהיו שואלים אותם שאלה - היו מחכים כמה רגעים עד לנתינת התשובה כיון שסרקו את כל הש"ס... אולי גם אתם סורקים את כל הש"ס…?'

בסיום הרב הציע לאחד מהבחורים שהיה חולה ל"ע שעל ידי שירקוד וישמח לכבוד השבת - יתרפא במהרה.

[ראה סרטון: רפואה מתוך שירה]

ליווי כבוד הרב שליט"א בשירת ישמחו במלכותך! [וגם בבני ברק, המתפללים עושים את הסגולה לרפואה בשירה ובקידוש שם שמים ברבים!]

חצות לילה – 

זה היה מלא בתורה מתוך שמחה! אשר גם כבוד הרב בעצמו שמח עמנו בשופי...

שאלה: מה הכוונה בשיר: 'שושנת יעקב צהלה ושמחה בראותם יחד תכלת מרדכי'

משום שהמן הרשע לבש את מלבושי מרדכי היהודי כדי שיחשבו שהוא מרדכי אשר מוליך את היושב על הסוס… 

אך כשהתקרבו האנשים גילו את התרמית! כיון שראו שלאדם שעל הסוס מבצבץ פתיל תכלת...!

אומר הרמ"א: שזהו עומק המנהג להתחפש בפורים! משום שכל המגילה מלווה בתחפושות שהתחפשו הדמויות. 

ולכן אומר הבני יששכר: שבכך שאנו מתחפשים אנו מראים להקב"ה שכל החטאים והרוע שעשינו זה רק בחיצוניות ולא בפנימיות שלנו...

שיעור בוקר – 

אחשורוש הרשע שׂם את אוצרותיו היקרים בתוך שש מאות ושמונים (680) מיכלי נחושת ענקיים! וטמן אותו בתוך בור עמוק אשר ליד נהר פרת...

גם כאן הרב שליט"א הציע מאתים (200) שקלים! למי שיודע מדוע בחר אחשורוש דווקא במספר זה?

לאחר שלא ידענו הרב ענה: 'כיון שזה מרמז על יוסף! שנאמר עליו: "בֵּן פֹּרָת יוֹסֵף בֵּן פֹּרָת עֲלֵי עָיִן" (בראשית מט, כב) שהמילה פֹּרָת עולה כמנין זה. ועשה פרע כך כדי שלא ישלוט עין הרע על אוצרותיו!

שואל: האם אחשורוש ידע את כל הסודות האלה?!

הרב: 'כן, ראינו כבר איך הוא ידע את היסטוריה של ישראל!'

ליווי בוקר – 

לצד השמחה שהיתה בלילה היתה גם עיפות. בשל כך הרב ביקש מאיתנו שלא לללות אותו כיון שראה את מצבנו... זוהי גדלות של פרנס הדור אשר מסתכל בצרכיו של הזולת!

 

תהילים...

ולבינתיים... בבני ברק עיר התורה והחסידות התקיימו פרקי תהילים ע"י תשב"ר! 

משעה 13:00 (שעון חורף) עם פרסים וכו' קישור, ניתן לתרום ישירות באתר שופר לפרוייקט זה: 'שבת תהלים בקהילות פז' לחץ כאן.]

שיעור צהרים – 

אחשורוש הרשע היה להוט כל כך לכבוד לכן עשה משתה אשר היה מלא בעושר אשר לא יאומן! (בדומה לזה אפשר לראות גם בימינו על אותו סעודי שמת והשאיר אחריו עושר גדול עד שביתו היה עשוי מיהלומים! וזהב).

ואף אחשורוש הרשע הגיע לידי כך שהעיז ללבוש את בגדי הכהן הגדול כדי להתפאר בעיני המסובים ועוד הוסיף חטא על פשע ונתן למסובין לאכול מכלי בית המקדש... ואת כל זאת תכנן הרשע כדי להכשיל ח"ו את עם ישראל שימרדו בא-לקים כי ידע: שברגע שישראל יבנו את בית המקדש - הם ישלטו על העולם והוא (אחשורוש) ירד מכיסאו.

סעודה שלישית שנערכה "בְּרָב עָם הַדְרַת מֶלֶךְ" (משלי יד, כח) אוכל כשר וטעים של קפ"ז 

סעודה שלישית – 

הרב סיפר את המעשה של בגתן ותרש שמתוך גאוותם רצו: להרוג את אחשורוש! כיון שהעמיד את מרדכי בתור שׂר במקומם! אך ידע זאת השי"ת ובזכות שמרדכי גילה זאת לאחשורוש דרך אסתר המלכה לבסוף בזכותו נגאלו ישראל...!

בברכת שבוע טוב ומבורך!

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 19.05 05:25

    כבוד הרב, איזה שיעור מדהים!!!!! התעלות 'בנבל עשור זמרו לו' (shofar.tv/videos/17172) מרגש כל קטע! השירה כמה היא גבוהה ממש נותן מוסר השכל רק לזמר ולשיר לה' וחס ושלום לא לדבר לשון הרע ולהיות במחלוקת שזוהי השנאת החינם עכשיו מובן למה השירה הצילה את דוד המלך ומצילה מהאויבים ומקרבת אותנו לה' יתברך ביותר אני כל כך מודה לרב עוד פעם שזכיתי להגיע לכותל ולשיר לה' 3 ימים רצוף מתוך ספר התהילים שיותר מכל ישועה זו התעלות רוחנית ועכשיו אחרי השיעור הזה מובן הערך והמשמעות הגדולה לנו ולעם ישראל חזק וברוך💪

  • 18.05 21:56

    תודה כבוד הרב על השיעורים והדברי תורה ב"ה מתחילים להרגיש את עונג שבת כבר מלשמוע את הרב שבת שלום כבוד הרב.

  • 18.05 21:55

    כבוד הרב ב"ה שיעורים מהממים מרגישים רוחניים✈️ אתה שר ואנחנו שרים איתך אנו מסדרים שולחן ותוך כדי השיעור איתך יחד... בזריזות ושמחה. נהנים כל פעם מחדש... שמחה אמיתית ואת פניתך לצבא: 'גלנט - תבקש שישירו 'שירת הים' 😂😂😂!' ואי הרב איזה מצחיק וכיף לשמוע אותך שיהיה שבת שלום ומבורך (אמן) אין עליך☀️✨🌸🌻💐.

  • 18.05 21:54

    כבוד הרב שיעור חזק ביותר💪 'לך אכול בשמחה לחמך' (shofar.tv/videos/17171) החידושים על עניין האכילה בשמחה והסיפור על רפואת אימו ז"ל בזכות הברכה שבזכותו גם זכיתי ללמד הורי לברך על השתיה מדהים שבת שלום ומבורך🌹

  • 17.05 11:15

    לרבינו הקדוש שלום וברכה. אני אשת נ. א. הי"ו מודה לה' יתברך ששלח לנו אותך שליח נאמן ועבד נאמן של בורא עולם. על העצה ששלחת לנו "לשמוח לשמוח לשמוח" בזמן הכי קריטי עם הבן שלנו בבית חולים בזמן ניתוח בעין ואחרי ניתוח (לתפ"ץ). מאז ב"ה אנחנו משתדלים יותר להתחזק באמונה בטחון ובשמחה ולא מפסיקים לשיר את השיר: "עבדו את ה' בשמחה בואו לפניו ברננה". מאז המקרה אני לא מפסיקה לספר את העצה של רבינו לעוד הרבה אנשים במושב וכל מי שסובב אותנו אנחנו רואים את ההשגחה הפרטית של ה' יתברך הטוב ואב הרחמן ששומע תפילה וברכה של צדיק כמו רבינו הקדוש אנחנו משפחת אברהם מברכים את רבינו ומשפחתו והמורחבת לו: יה"ר שכל השפע הטוב ירד עליכם מעולמות עליונים ושהאור הגנוז יאיר בביתכם כל הברכות יחולו על ראשכם תבורכו בחזרה מפי עליון (אמן) שמחים ומאושרים בכל מה שאנחנו יונקים מההרצאות המחזקות תודה אלפי פעמים ויה"ר שיהיה בשורות טובות לכל עם ישראל (אמן).

  • 17.05 10:10

    בוקר אור לרב היקר! תודה רבה על הכל בדגש על כיווץ ההרצאות 2022-2023 האחרון שהופץ (shofar.tv/videos/17157). באופן אישי, אני מאוד רגיש ללקטי ההרצאות וברוך השם יתברך שמו לעד זכיתי לשמוע את כלל הלקטים במעלה הדרך שמופיעים באתר ׳שופר׳, וללא ספק יש לכולם ערך עצום בקבלת מנה עשירה - על אף שהיא מצומצמת יחסית לתכנים המלאים (קיימת נגישות ואפשרות לכל אדם שמעוניין להעמיק)!!! יישר כח עצום ושוב תודה מעמקי ליבי לרב היקר ולכל העוסקים בעשייה הנפלאה והקדושה הזו!!! שבת שלום ומבורך לרב היקר!!!

  • 17.05 10:09

    שלום כבוד הרב. בזכות הדרשות של הרב על השמחה, ברוך השם התחלתי להיות בשמחה, משתדל מאד! הלכתי לקניות לכבוד שבת בשמחה, רואה אותי אחד המוכרים שאני הולך וחוזר ואני שמח - הוא כל כך שמח לראות אותי שמח, אז הוא שבח אותי שאני שמח, ואז הוא שאל אותי: 'איך שאתה כזה שמח?' אמרתי לו: 'זה בזכות הרב אמנון יצחק שבשעורים של עכשיו מדבר על השמחה!' (shofar.tv/videos/17167) אז הוא לקח את המספר (02-3724787) והתחיל להקשיב. תודה רבה לרב על השמחה!!

  • 16.05 15:33

    כבוד הרב, ב"ה התחלתי לראות את הדקות הראשונות של המיקס קליפים 2023 מדהים! (shofar.tv/videos/17157) מתרגשת להמשיך לראות ולשמוע את זה ולהקרין לילדים ותוך כדי להכין את שבת קודש!

  • 16.05 14:06

    פרסום הנס של חברה מהקהילה ל. ד. כבוד הרב, אני כבר 4 שנים נטו שומעת לשיעורים מכבוד הרב שליט"א וב"ה מוסרת נפש לעבוד את השם יתברך בשמחה ובבטחון וכמות הניסי ניסים העצומים - לא איחרה לבוא: מעברי דירות, ליד כבוד הרב כנגד כל הסיכויים במחירים שפשוט לא קיימים בכלל! ויש חוזים חתומים עם עדים מהקהילה שנכחו במעמד החתימה, תמיכה מהקהילה הקדושה הזו בכל מכל כל עם ליווי צמוד, עיקולים בהוצל"פ על נכסים שלא קיימים כגון: נכסים שלא קיימים, רישיון נהיגה שלא קיים, רכב שלא קיים, חשבונות בנק סגורים, צד שלישי עם חסכונות שלי שברשותו כשלא היה לי כסף אצל אף אחד חחח התעלפנו מצחוק לא האמנו למכתבים שכל פעם הגיעו, חובות של עשרות אלפי שח שנסגרו בצורה לא הגיונית!!! - הבנק שילם לי את המינוס וסגר את החשבון שהיה גם מעוקל חחח הסדר עם הוצל"פ שאושר בהנחה בשיעור של 75 אחוזים!!! על סכום קטן!!! וסגירת התיק, זה שולם ע"י תורמות מדהימות כששמתי רק סכום סימלי, יש מסמכים להכל למי שרוצה לראות הוכחות. ובכל הזמן הקצר שאני בב"ב אני ממשיכה לתחזק חזק אמונה ובטחון בהשי"ת וב ש מ ח ה ואין איןןן מאושרת ממני, חיה: בשמחה, בשמחה, בשמחה! ובעזרת השי"ת בקרוב בירושלים הבנויה. א.כ.י.ר.

  • 16.05 08:59

    כבוד הרב, איזה שיעור מדהים - מתנה משמים! ובכלל הסדרה על השמחה (shofar.tv/videos/17167) בפרט בתפילה ועל החשיבות של קבלת עול מלכות שמים בקריאת שמע בקשר עם השי"ת ובהתבוננות ובהודיה להשי"ת - שככה מנצחים במלחמה! ומה שהרב אמר על אותיות משיח - שיביא שמחה לעולם יהי רצון שנזכה לקיים את מה שהרב מסביר ונזכה ע"י זה לעשות נחת רוח לאבינו שבשמים (אמן).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים