טוען...

להכנס בהיכל מלך

 בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק
 תאריך פרסום: 25.02.2015, שעה: 20:40

הורדת MP4 הורדת MP3


וזה הדבר אשר תעשה להם לקדש אותם לכהן לי לקח פר אחד בן בקר אחד ואילים שניים תמימים", אמרו חז"ל, וזה הדבר, הדא הוא דכתיב בהושע י"ד, "קחו עמכם דברים וזה הדבר, קחו עמכם דברים. לפי שישראל אומרים רבון העולם, הנשיאים חוטאים, ומביאים קרבן ומתכפר להם, משיח חוטא ומביא קרבן ומתכפר לו, אנו אין לנו קרבן, אומר להם, ואם כל עדת ישראל ישגו, אומרים לו עניים אנו ואין לנו להביא קרבנות, אומר להם, דברים אני מבקש, שנאמר "קחו עמכם דברים ושובו אל ה'", ואני מוחל לכם על כל עוונותיכם. ואם דברים אלא דברי תורה, שנאמר בדברים א' "אלה הדברים אשר דיבר משה". אומרים לו, אין אנו  יודעים, אומר להם, בכו והתפללו לפני ואני מקבל.

אבותיכם שנשתעבדו במצרים לא בתפילה פדיתי אותם? שנאמר בשמות ב' "ויאנחו בני ישראל מן העבודה ויזעקו", בימי יהושע לא בתפילה עשיתי להם ניסים? בימי השופטים בבכיה שמעתי צעקתם, שנאמר בשופטים ו' "ויהי כי זעקו בני ישראל אל ה'". בימי שמואל, לא בתפילה שמעתי להם? שנאמר בשמואל א' "ויזעק שמואל אל ה' בעד ישראל ויענהו ה'". וכן אנשי ירושלים אע"פ שהכעיסוני בשביל שבכו לפני ריחמתי עליהם, שנאמר בירמיה ל"א, "כי כה אמר ה', רונו ליעקב שמחה, בבכי יבואו, הוי, איני מבקש מכם לא זבחים ולא קרבנות אלא דברים, שנאמר "קחו עמכם דברים ושובו אל ה', לכך אמר דוד "ארחץ בנקיון כפי" אינו אומר להקריב לך, אלא לשמוע בקול תודה", שאני מודה לך על דברי תורה. עד כאן.

יש להתבונן, ומן הפליאה היא, כי ישראל שיודעים כי כהן משיח מביא פר ומתכפר לו, ונשיא מביא שעיר ומתכפר לו, ובאותה פרשה קודם להם כתוב "ואם כל עדת ישראל ישגו" וטוענים אנו, אין לנו קרבן, וכשמשיב להם הקב"ה פסוק זה עונים, עניים אנו, ומה תשובה היא זו? קרבן אחד של פר אחד אין בידי כל ישראל להביא? והלא ציבור אינו עני, אכן ודאי בעניות רוחנית הדברים אמורים, עניים בדעת, עניים במעשים טובים, וכמו שמצינו שאומר להם הקב"ה, קחו לכם דברי תורה, משיבים אין אנו יודעים. ולמדנו מכאן נפלאות רוממות ענין התפילה, שאפילו אם ישראל עומדים במצב שפל כזה, אומר להם הקב"ה בכו והתפללו לפני ואני מקבל, ומעמידים את תפילתם בשווה עםתפילת יהושע ועם תפילת שמואל הנביא, שהרי הקב"ה מביא להם ראיה מתפילתם. ולא עוד, אלא אפילו בשעה שמכעיסים לפניו יתברך תפילתם נשמעת, כמו שאמר, וכן אנשי ירושלים, אע"פ שהכעיסוני בשביל שבכו לפני, ריחמתי עליהם, וכמה גדול כח התפילה, שנאמר "קחו עמכם דברים", והרי הנביא מסיים שם, אמרו אליו, כל תשא עוון ונשלמה פרים שפתינו", פירש רש"י, כל תישא עוון, כל עוונותינו סלח, ונשלמה פרים – שהיה לנו להקריב לפניך נשלם אותם בריצוי דברי שפתינו. ושלא תאמר כי תפילת כל ישראל שני, אולי זה מדובר רק אם כל ישראל מתפללים, אז אל תאמר כך, מצינו כן גם בתפילת יחיד, כמו שאמרו חכמים ז"ל בויקרא רבה פ"ג ב', על הפסוק "נפש כי תקריב קרבן מנחה לה'" כתוב בתהילים כ"ב, כי לא בזה ולא שיקץ ענות עני, בנוהג שבעולם שני בני אדם נכנסו אצל הדיין, אחד עני ואחד עשיר, אצל מי הדיין הופך פניו? לא אצל העשיר? ברם הכא, ולא הסתיר פניו ממנו, ובשוועו אליו שמע.

רבי חגי גזר תעניתא, נחת מטרא, אמר לאו משום דאנא כדאי, אלא משום דכתיב "כי לא בזה ולא שיקץ ענות עני", וכשם שלא בזה תפילתו, כך לא בזה את קרבנו, שנאמר "נפש כי תקריב". ולכאורה למה לבזות את תפילתו? האם יש הבדל אצל הבורא יתברך בין עשיר לעני? ואם על הקרבן היה אפשר  מקום לחשוב שקרבן עשיר יותר נכבד ויקר בערכו ותפארתו, שמשום כך צריכה התורה הקדושה להודיע שלא כן הוא, אבל התפילות הרי אין בהן הבדל בין עני לעשיר, ומה מודיענו הכתוב בזה?  וההכרח לומר כי בעני בדעת איירי קרא, הפסוק מדבר בעני בדעת, עני בדעתו, עני במעשיו, גם תפילתו יבשה אין בה רוח חיים. ובכל זאת תפילתו מקובלת, גם על אדם כזה ועל תפילה כזו נאמר "ובשוועו אליו שמע", וגם הכתוב השני מעיד כן, כי לא בזה ולא שיקץ ענות עני, הרי שעל עני בדעת הכתוב מדבר. אבל תנאי גדול איכא הכא, יש כאן תנאי גדול, בכו התפללו לפני, ולפני דוקא, לא השתפכות הלב בלי שזה לפני, כמו שאמרו ז"ל בברכות כ"ח, וכשאתם מתפללים דעו לפני מי אתם עומדים.

והנה כשהאדם עומד להתפלל, ורוצה לפתוח פיו, ידע בעצמו כמה שפל הוא וכלא נחשב, עד שגם פיו לא יוכל לפתוח, גם שפתיו סגורים על מסגר, לא ינודו אף זיז כל שהוא, כי אם "ה' שפתי תפתח", רק אז "ופי יגיד תהילתך".

ומה נפלא הדבר אם המהלל מבקש מהמהולל שיפתח לו את פיו להללו, מכיון שאין לו כח בעצמו אפילו לפתוח את פיו, ואין שום בריה יכולה ליתן לו כח זה, כי הכל מיד המהולל ובידו הכל, היש לך תהילה גדולה יותר מזו? ואמנם רק תהילה כזו  יכול הנברא להלל לבוראו, שהוא אומר נברא אני. בעצם האמירה הזאת שהוא מבקש מהקב"ה את האפשרות לפתוח את פיו להללו, ופי יגיד תהילתך, בזה הוא מודה כבר בתחילת התפילה שהוא נברא, והוא מסור ביד ה', ואם ירצה לשום אותו הלל ישום אותו הלל, ומה שהוא דיבר זה רק בגלל שהוא פתח את פיו, אז ז"א בזה שאתה אומר זאת אתה כבר מודה נברא אני, אני לא עומד בזכות עצמי.

אכן  מאידך גיסא כל בעל לב יחרד וישתומם על עצמו, שאם מבקש בתפילתו "ה' שפתי תפתח" ובלעדי ה' הרי הוא כאילם לא יפתח פיו, אם כן למה אינו מבקש רשות כל היום כשעוסק בדברי שיחה ופוער את פיו לבלי חוק. ה' שפתי תפתח ואחרטט חרטוטים כמו בש"ס, למה הוא לא אומר ככה?

וכבר הובא בספרי מוסר שכשאדם עומד בתפילה ואומר "ה' שפתי תפתח" מתקבצים כל המלאכים וצוחקים עליו ואומרים, כל היום לא פסק פיו מלדבר דברים בטלים ועכשיו כשהוא עומד להתפלל אינו  יכול כבר לפתוח את פיו, אוי לה לאותה בושה אוי לה לאותה כלימה, אוי לך ש"ס אוי לך ש"ס.

ונחזור לענייננו, כי הנה נברא זה עומד ואינו יכול לפתוח פיו, ומבקש מבוראו לפתוח לו, ולבסוף הוא מתחיל "ברוך אתה ה'" בלשון נוכח, כאשר ידבר איש אל רעהו, כי בכך חפץ הבורא יתברך שמו שיפנו אליו ככה, כמו שמובא הפסוק במשלי כז: "רעך ורע אביך אל תעזוב", הקב,ה קורא לעצמו רע שלך ושל אבא שלך, אל תעזוב. וראה שם רש"י, רעך ורע אביך הקב"ה שנקרא רע לישראל, ורע אביך, שחיבב את אבותיך האם אין זה נפלא? ברוך אתה ה' רעי ודודי. ממשיך, אלקינו ואלקי אבותינו, הנה כשיתבונן האדם שאותו העולם כל הבריאה כולה שהיא היתה כוונתו של הבורא יתברך, כולה היתה בשביל אבותינו, האבות של כלל ישראל, אותו העולם בעצמו מקיים ומחזיק הבורא גם בעדנו. עיקר תכלית הבריאה היתה בשביל אבותינו, אלה תולדות השמים והארץ, בהבראם – באברהם, אבל הוא מחזיק עדיין את העולם ומקיים אותו בשבילנו, ורוצה גם מאיתנו אותה קורת רוח שרצה מהם וקיבל, ומה נפלא הדבר, אלוקי אברהם אלוקי יצחק ואלוקי יעקב, היינו מתפללים ועובדים בורא זה שעבדו אותו והכירוהו אבותינו הקדושים, ומה נורא המראה אם יטהר האדם שעומד שהוא עומד לפני בורא עולם, וזה ממש לפני בורא עולם שעמד לפניו אברהם יצחק ויעקב אבותינו, ומדבר איתו כאשר דיבר עמם. אם כן הרי זה תביעה גדולה ונורא, שידע האדם חובתו בדור יתום שהוא עומד בו, אם ידע האדם באמת מה חובתו לפי מה שאנחנו אומרים כעת, בדור היתום הזה יתפרקו כל חוליותיו, בזוכרו כל גדולי עולם שנות דור ודור, שמסרו את נפשם ומאודם עבור זכרון ה' יתברך, לפניו יכרעו ויפולו ולכבוד שמו יקר יתנו, ויקבלו עליהם עול מלכותו יתברך. אם כן, ישאל לנפשו, הלא גם אנוכי עומד לפני זה הבורא שעמדו אבותי לפניו, לפני בורא זה גם אני עומד ומדבר אליו, אליו אתפלל והוא שומע את קולי. והנה כל מה שיעמיק האדם יותר להתבונן במראה הזה, יתקרב יותר להכיר את המרחק הנורא שהוא התרחק מאלוקיו, ואז יבוא לידי לב נשבר ונדכה אלהם לא תבזה, אם תגיע להכרה כזאת כבר השגת את המטרה, יהיה לך לב נשבר ונדכא, ואז אלקים לא יבזה את התפילה שלך, "כי לא ביזה ולא שיקץ ענות עניי" ואז הוא יקבל את תפילתך אם תהיה לך לפחות ההכרה הזאת.

וכך אומר הקב"ה לישראל, איני מבקש מכם לא זבחים ולא קרבן, אלא קחו עמכם דברים, בכו והתפללו לפני, וידעתם רק באבותיך חשק ה' לאהבה אותם ויבחר בזרעם אחריהם בכם. מכל העולם הקב"ה בחר בנו. וזהו מה שאנחנו אומרים "אלהינו ואלהי אבותינו", הקטן לא יכול להכנס לפלטין של מלך רק אם הוא אוחז בכנף אביו, את הרוצה להכנס לפלטין של מלך? אז תחזיק בכנף של אבא שלך, אלוקינו ואלוקי אבותינו, בלי זה אתה לא יכול להכנס בתפילה לפני הקב"ה, רק אם אתה אוחז באבות הקדושים.

אייי, כמה הנחות עושה לנו הקב"ה אבל תמורת אנחות לפחות, אם יהיה לנו אנחות על מצבנו הדל ונכיר בשפלות דורנו, אז יש סיכוי שלפחות בכיה לפניו תועיל. לא כמו אלה שמצטלמים מש"ס עם בכי, כולם נ היו בכיינים שמה ובעלי חלומות, כולם בוכים לפני המצלמה, אווווו מה יהיה וווו מה זה? מה זה ההצגות האלה? אם הייתם בוכים באמת אז במשך כל האופוזיציה הייתם צריכים לצאת לעם אז, לעורר את הלבבות, להגביר חיילים לתורה, לטרטר את הרבנים, להביא אותם לכל מקום, לא לאיים ולקלל, הפוך, לשבח ולעודד, ואז יכול להיות אחרי שנתיים של עבודה בשטח, יכול להיות שבאמת הובהרו כל הדברים, העמקתם שיבינו כולם על מה ולמה, אבל מה זה, על מה בכינה, על מה בוכים, על מה, על אובדן הכסאות, זה הכל, איזה תורה מדברים, על איזה תורה מדברים, תורה היה צריך להפיץ בשנתיים האלה ובשנים הקודמות, לא לחזור כל פעם כמו מנטרה, יש לנו מאה מוסדות ויש לנו, זה לא שלכם, זה עשו את זה אחרים, אתם רק שילמתם תקציב, וכמה החזרתם כסף אחרי ששילמתם? הא? נותנים מיליון לוקחים שש מאות חמישים אלף בחזרה, זה נקרא נותנים? ככה נותנים? זה נקרא נותנים? אייי, אייי. עכשיו חוקרים 120 שנעלמו בזמן של יואב בן צור, ועוד יש פרשיות בדרך זה לא נגמר ולא ייגמר, אבל בכל אופן צריך לדעת, הדור הזה נמצא בשפלות גדולה, אז אם אין תורה ואין מעשים והכל אז התפילה לפחות, לפחות תפילת היחיד, תפילה אמיתית בעומק ההכרה שאנחנו לא יכולים בזכות עצמנו כלום, נחזיק בכנף של האבות ולזכור שה' מצפה מאיתנו שחייב אדם לומר מתי יגיעו מעשי למעשי אבותי אברהם יצחק ויעקב.

זה לא אמרה סתם, זה חובה, זה מה שה' רוצה, כבר למדנו בשיעורים קודמים שהקב"ה סופק כף אל כף ואומר, למה שלמה המלך לא הגיע למעלה של אברהם אבינו? ולא רק שלמה המלך, גם לכל אחד מאיתנו, למה לא הגעת למעלה של אברהם אבינו, אתם שומעים? יש רק מי שזוכה להגיע למעלה שלא ברהם אבינו זה מי שמחזיר בתשובה, ככה אומר הרמב"ם במצוה שלישית בספר המצוות, וככה כתוב בזוהר הקדוש פרשת תרומה, שהקב"ה כל יום מברך אותו בשבע ברכות שברך את אברהם אבינו, אז אפשר להגיע למדרגה של אברהם אבינו, צריך להשתדל להחזיר את כל העולם בתשובה.

רבי חנניה בן עקשיא אומר, רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות שנאמר ה' חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר.

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 17.12 10:25

    בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!

  • 15.12 12:32

    בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.

  • 15.12 12:30

    כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).

  • 12.12 16:27

    בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!

  • 10.12 16:59

    אם אפשר גם לספר לרב, כמה אני חייב לו את חיי. כל מה שנעשה טובה לרב - אנו עושים פי אלף להציל את חיינו! ב"ה הרב כל כולו צדיק אמת, כל כך הרבה חסד לטובת הכלל שאי אפשר לתאר. הייתי בן למשפחה דתית רגילה, חיים אורח חיים דתי בלי יותר מדי שיעורי תורה והתקרבות לצדיקים... ואיך לא, עם הגיל מגיעות השאלות והאפיקורסיות וכו' "חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר" (תהלים כה, ז). ולפני צבא (צה"ל...) הלכתי למכינות תורניות לפני צבא ולישיבה ולא מצאתי את מקומי. וכנראה השי"ת ראה את כוונתי הטובה והשתדלותי וראה זה פלא, מכמה סרטונים ביוטיוב של כבוד הרב נעשתה בריאה חדשה! ולכן כתבתי: "הייתי". ממש כל הקושיות תורצו, כל הבורות נסתמו ונהייתי "מכור" לשאלות ותשובות של הרב שליט"א ומיד תפסתי עצמי בידיים וצעקתי להשי"ת: 'היכן אני בעולם?! אוי לי על ההבל וריק! חיי השקר, עולם השקר! כל ההצלחות המדומינות והתאוות הנמאסות...' והשי"ת מרחם עלי כ"כ והיו ימים אלו בדיוק תחילת הימים הנוראים! וסיבב השי"ת לטובה שאשב ואלמד כמו שמעולם לא למדתי בכזאת יראה והשתוקקות וצמאון לאמת. ומקשיב כל יום לשיעורים של הרב וב"ה גם בתוך עזה שומעים את הרב, ומאז אין יום בלי רצון וכיסופים טובים להתקרב להשי"ת, לאמת, לצדיקים, לתורה הקדושה. אז באמת בסך הכל רציתי לבקש מהרב ברכה והצלחה למסור לו את אהבתי הערכה והוקרה אין סופית וכמובן לקבל עלי משהו להיות עבד השם ויה"ר שהשי"ת ישמור בריא ושלם בגופי נפשי רוחי ונשמתי (אמן) באהבה ויראה ושמחה עצומה.

  • 02.12 13:32

    לכבוד הרב אמנון יצחק שליט''א מאחלת לכבוד הרב מזל טוב עד 120 שנה יה"ר שתזכה לבריאות איתנה, נחת, שמחה, שפע ברכה והצלחה בכל מעשי ידיך, שהשם יתברך ימלא את כל משאלות ליבך לטובה, שתזכה לעוד שנים רבות וטובות ולכל הישועות. תודה רבה להשם יתברך על זה שהרב הציל אותי, ומאיר לי את הדרך הנכונה בהערכה גדולה מאוד א. א..

  • 02.12 11:32

    ב"ה אחרי ברכתו של הרב אתמול ליאורה שלחה הודעה 2 דקות מאז שהרב ברך ב"ה האבא נושם יותר טוב, היום הרופאים חיפשו אותנו, והמדדים של הדלקת ראות יורדת מאז שהוא נכנס היה דלקת ומאתמול ירידה בדלקת. וזה היה ממש באותו רגע שהרב בירך, הנשימות נרגעו והרופאים אומרים: 'יש שיפור בדלקת פעם ראשונה!' ברוך השם.

  • 02.12 11:30

    שלום כבוד הרב רציתי להגיד לכבוד הרב שב"ה הרבה פעמים ראיתי שכותבים לרב על שאנשים היו בבעיות וצרות ושרו: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ו... הופס ב"ה הלך להם טוב. התרגלתי שאצלי "אין" כאלה ניסים, אבל לאחרונה יצאנו פעמיים עם הרכב בצהריים עם הילדים ולמקומות בלתי אפשריים שיהיה שם חניה, והתחלתי לשיר "עבדו-עבדו" ובעלי מצטרף ואפילו שבלב היה לי קשה להאמין שלי זה יקרה וב"ה הופ תוך חמש שניות- חניה. וככה קרה גם בפעם השניה - "עבדו-עבדו" ובום - חניה. הנה גם לנו זה קרה- מדהים! תודה רבה כבוד הרב על כל מה שהרב מלמד אותנו ומרגיל אותנו בעבודת השי"ת!!!! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

  • 02.12 11:28

    כבוד הרב הקדוש שלנו 'אשרי יולדתך'! אין זכיה כמו שזכינו בך! תודה לקדוש ברוך הוא ששולח לנו צדיק כזה בדור הזה. המון המון מזל טוב, שכל משאלות לבך יתגשמו לטובה, שתמשיך לעשות נחת רוח לה' יתברך ולהוריך הצדיקים (אמן) שכמובן גאים בך ב"ה תודה רבה לך שאתה כל יום מחזיר אותנו בתשובה גורם לנו לעשות חשבון נפש, אוהבים אותך מאוד.

  • 02.12 11:27

    רבנו הקדוש, מזל טוב ליום הולדתך, מאחלים לך נחת מהילדים, נכדים, נחת מהקהילה הקדושה, שתמשיך להתמלא בכוחות ולהוביל אותנו לגאולה, שתמשיך לתת את המילה הטובה שכל חסיד תמיד מחכה לזה, תמשיך להאיר אותנו באורה של תורה, לעטוף אותנו תחת כנפי שכינתך הקדושות ולארח אותנו בסוכת שלומך, על ידי קולך הערב והקדוש, שאפילו צחוקך נכנס לנו ללב, קול שהשם הכי אוהב, שכל פעם ששומעים אותך אנחנו מקבלים חיות ממש ולכן נולדת בא' כסלו, חודש הגאולה, יום שבו הרבי מילובביץ ע"ה התעורר מחוליו והתרפא אחרי חצי שנה (יום הגאולה) ורבי הרי"צ יצא מהכלא וגם בעל התניא זכותם תגן עלינו אמן, יט' כסליו חג האורות חג הגאולה, זהו החודש שרבנו הקדוש נולד ולא סתם בחג האורות, כי אתה מאיר את העולם בטוב לב, ובאמת שבך ובכך תוביל אותנו בעזרת השם עד הגאולה השלמה! שאתה עומד בראשה, אמן! יום הולדת שמח וראש חודש מבורך מלא אורות.💐💐🌹אוהבים; דוד שלמה, ויוסף חיים א.

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים