טוען...

דרשת הרב אמנון יצחק שליט"א בהכנסת ספר תורה

 בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק
 תאריך פרסום: 28.01.2015, שעה: 02:05

הורדת MP4 הורדת MP3


"וישובו המים ויכסו את הרכב ואת הפרשים לכל חיל פרעה לא נשאר בהם עד אחד". בשעה שיצאו ישראל ממצרים פתח עוזה שר של מצרים ואמר לפניו, רבונו של עולם, אתה גזרת על אומה זו שיהיו משועבדים תחת אומה שלי ארבע מאות שנה, ולא עבדו אלא שמונים ושש שנה, ועדיין לא הגיע זמנם לצאת, עוזה השר של מצרים יש לו טענה, מגיע לי ארבע מאות שנה עבדות של ישראל והם רק שמונים ושש שנה משועבדים. אמר לו הקב"ה למיכאל להחזיר לו תשובה, שתק מיכאל באותה שעה. השיב הקב"ה ואמר לעוזה, יש לי ללמד זכות על בני, כלום נתחייבו אלא בשביל דבר אחד שדיבר אברהם, "במה אדע כי אירשנה", ואמרתי לו "כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם ומשנולד יצחק נעשו גרים וכבר שלמו ארבע מאות שנה, ז"א אם בודקים מאז שנולד יצחק אבינו, בדיוק שלמו הארבע מאות שנה שאני גזרתי את הגזרה.

 

מפה רואים עד היכן מגעת מידת טובו של הקב"ה כביכול, שאפילו מלאכי מעלה סנגורים של ישראל אין מגיעים לעמקות המושג הזה מידת טובו של הקב"ה, שהרי יצחק אבינו כאשר היה בארץ פלישתים נאמר בו "וילך הלוך וגדל עד כי גדל מאד", הוא היה עשיר אדיר, שזבל פרדותיו של יצחק ולא כספו וזהבו של אבימלך, בכל זאת כלל ה' יתברך גם את התקופה הזאת של העשירות הגדולה שמתהלך בארץ יצחק אבינו, בכלל הגלות והגירות. איך זה יתכן? זה נקרא גלות? זה נקרא גרות? שזהבל של הפרדות שלו עדיף על כל הכסף וזהב של אבימלך? אלא מידת טובו של הקב"ה כה מקיפה ועמוקה, למה הוא החשיב לו את זה גרות וגלות, אתם יודעים למה? אף אחד לא יעלה בדעתו. בגלל אי נעימות כל שהיא שנגרמה לו ליצחק, שנאמר "ויקנאו בו פלישתים", אדם מתהלך ומקנאים בו אנשים זה נחשב כמו גלות וגרות במצרים, ככה מחשיב הקב"ה את הדבר הזה, וזה נכלל בתקופה של עבדום ועינו אותם, אתם שומעים דבר כזה? אני אמרתי לכבוד הרב, אתם יודעים לצערנו השכונה פה, לא כל כך, לא פה הקרובה אבל קצת מסביב, לא כל כך אוהדים אותנו בתקופה ובעת האחרונה, רואים שהשתדלו להגיף את התריסים, ורק בכמה מקומות היו אנשים שהציצו אבל במרחק חס ושלום שלא ידבקו, וכמה מרפסות היו ילדים, אבל מי שיודע מי גר בבתים יודע מי סגר ומי לא.  מה זה? אם זה לא קנאה מה זה? אבל תשמעו מה זה שווה הקנאה, זה שווה כמו עבדות וגרות, זה תיקון הכי גדול שיכול להיות לבן אדם שמקנאים בו. בשעה שביקש הקב"ה להטביע את מצרים, עמד עוזה של מצרים לפני הקב"ה ואמר לפניו, רבונו של עולם, נקראת צדיק וישר, ואין לפניך לא עוולה ולא משוא פנים ולא מקח שוחד, למה אתה רוצה להטביע את המצרים? כלום הטביעו בני מבניך או הרגו מהם, בשביל ששעבדו בהם אתה רוצה לטבען? כבר נתן שכרן כל כסף וכל זהב שלהם, שמעתם מלאך שקרן כזה? עומד אצל הקב"ה בעולם האמת, ואומר לרבונו של עולם, למה אתה רוצה להטביע את מצרים? וכי הם הטביעו מי מהבנים שלי והבנים שלך, שאתה רוצה להטביע בים סוף? וכי הם הרגו בהם? בסך הכל שעבדו אותם, ועל השעבוד כבר נתנו את הכסף, קיבלו פיצויים, אז למה את הרוצה להטביע את בני? אתם מאמינים דבר כזה?

אני ראיתי שקרנים כאלה בארץ, גם אתם ראיתם. בואו ונשתומם, כמה מן החוצפה ועזות המצח יש בטענה זו, ולהיכן הלכה הגזרה של אם בן הוא והמיתן אותו? לאן הלך הציווי כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו, מה זה, זה לא רצח עם איום ונורא? ומה עם שחיטת ילדי ישראל לשם רחיצה בדמם כל יום, וכי זה כלום? איך מעיזים במצח נחוצה לומר כלפי הקב"ה שהוא יודע האמת, שהם לא עשו שום עוול. מישהו פה יכול להגיד תירוץ? עוזה יש לו תירוץ, יש לו הסבר, שלא תחשבו שאין לו, יש לו, מישהו יכול להגיד פה תירוץ? אי לכם. תשמעו עכשיו דבר שלא שמעתם מימיכם.

זוהי התמונה האמיתית של רשעי אומות העולם, מה יענו ביום הדין הנורא אלה הממשלות שהשמידו חלק גדול מעם ישראל, עינו בבתי סוהר רבנים וצדיקים, מרביצי תורה וסתם יהודים חפים מפשע שנשלחו לסיביר לעבודת פרך, מה יענו היטלר ימח שמו וזכרו והאומה הנאצית ששרפו מיליונים מאחינו בני ישראל בכבשני האש, כשהם ייתבעו לפני שופט צדק, למה עשיתם כך? ומה יאמרו אפילו הטובים שבאומות העולם, שלא נתנו את ידם לטבח האיום אולם עמדו מרחוק כל שנות ההשמדה, כמו האמריקאים, וראו את העשן העולה מהכבשנים שבו נשרפים יום יום גופים קדושים וטהורים, ידעו על כל הנעשה ומילאו את פיהם מים כאילו לא יודעים דבר במשך שש שנים כפול 365 יום. הם בודאי יטענו את הטענה של עוזה השר של מצרים, וכי מה עשינו? וכי מה עשינו? כל מדינה חקקה חוקים משלה, כגון חוקי נירנברג, ומוסקבה וכדומה, והיהודים עברו על החוקים ועל דתי המדינה והם ראויים לעונש, זה על פי חוק, זה לא סתם הוצאנו אותם להורג ואנחנו אנשים מטורפים, מה אנחנו סתם רוצחים? אנחנו חוקקנו חוקים ולאור החוקים הם חייבים היו  מיתה, זה הטענה של עוזה.

וראינו את זה אנחנו בימינו, מחליטים שיש דין "רבם דקרו" ואחרי זה דוקרים את כל מי שרוצים, רק מאיפה בא רבם דקרו? איפה זה היה רבם דקרו? מה עשו ישראל, מה עשו ישראל שיצא הגזרה הבה נתחכמה לו, מה הם עשו? מה הם עשו? פן ירבה ונוסף גם הוא על שונאינו ונלחם בנו ועלה מן הארץ", אוי ואבוי הוא עלול לפתוח מפלגה והוא יתרבה עלינו ונוסף גם הוא על שונאיהם ונלחם בנו. עלילה עלילה, עלילה ממש כמו במצרים. מהפחד, מהחשש, מהקנאה איך יכול להיות דבר כזה, אבל יש חוק, כתוב רבם דקרו, מה זה שייך אבל למציאות? מה זה משנה, זה החוק. זה חוקי נירנברג. לא יאומן כי יסופר.

מה עשה הקב"ה עם עוזה? באותה שעה כינס הקב"ה כל פמליא של מעלה, ואמר להם, הוו דנים ביני ובין עוזה שר של מצרים. בתחילה הבאתי עליהם הרעב על המצרים והעמדתי להם את יוסף, הבין בחכמתו ונעשו כולם עבדיו. ולבסוף באו בני כגרים ושעבדו בהם שעבוד קשה, עד שעלתה צעקתם לפני ושלחתי להם את משה ואהרן עבדי, ואמרו למלך שלהם, כה אמר ה' אלהי העברים, נו, אומר הקב"ה מה עשיתי לכם רע? מה עשיתי לכם רע? היה לכם רעב והרעב הזה שלחתי לכם אני את יוסף שיכלכל אתכם בשני הרעב, אתם חייבים לו הכרת הטוב או לא? חייבים. קמה ש,ס, לא היה להם אפשרות לרשום תלמידים, לא ידעו לרשום תלמידים, כל הרשמים שהיו זה היה מספר בודדים והיו צריכים לכתת רגליים מבית לבית עד שיושבים פעם פעמיים ושלש בשביל לרשום ילד לאיזה מוסד, והחליטו לפתוח תלמודי תורה, בא אלי אלי ישי בזמנו וביקש שאני יעשה משהו, מה אני יכול לעשות, החלטתי שאני יוצא לדרך וצרפתי אלי את אורי זוהר, הרב אורי זוהר, ויצאנו ארבעה חדשים רצוף יום יום ורשמנו את עשרת אלפים התלמידים הראשונים לרשת החינוך של אל המעיין, הם הכירו על זה טובה? חלילה, הם הזכירו את זה פעם? חס ושלום, ולא ידע את יוסף, לא מכירים בזה, לא רוצים לזכור את זה .

מה קרה אחר כך? עם ישראל יורדים למצרים כגרים, ומשעבדים בהם שעבוד, ככה עושים? לזרעו של יוסף, לזרעו של יעקב? החזרנו מאות אלפים יהודים בתשובה, לאן שלחנו אותם? אליהם, ומה עשו? שעבדו בהם, הוא לא פוסק הלכות, הוא רק מחזיר בתשובה, צריך ללמוד רק הלכות, לא להתחשב, גמרנו עשה את שלו, הדליק את הנר, מעכשיו אתם משועבדים לנו. ככה הרגילו את כולם. וכשהגיע יום הפקודה אמרו – רבם דקרו, ועכשיו בכלל צריך לשנוא אותו. לא יאומן כי יסופר.

והיו יושבים לפני הקב"ה כל מלכי מזרח ומערב, והתחיל מתגאה, ואמר מי ה' שלא הביא דורון, המתינו ואבדוק בספרים שלי, בשעה שפרעה יושב כשכל המלכים מקיפים אותו מכל העולם, הוא מתפלסף ואומר למשה ואהרן, מי זה ה' שאני אשלח את בניו כמו שאתם אומרים "שלח את עמי ויעבדוני", מי זה? אני לא זוכר שהוא הביא לי דורון פעם, הוא מלך העולם, מתי הוא הביא לי מתנה? אני לא זוכר, אני אבדוק רגע, וכמובן שהוא לא מוצא בספרים דבר כזה, הוא לא מוצא. שמעתם משהו דומה? מה הוא החזיר בתשובה? הוא רק הניח אולי לאחד  תפילין בכותל המערבי, מי שהחזיר בתשובה זה הרב עובדיה יוסף, אף אחד לא החזיר בתשובה. היו פה אנשים שנמצאים כאן הערב, ביניהם מיכאל הצלם ועוד, שהלכו לרב בעדני ואמרו לו, כבוד הרב, אנחנו לא הכרנו בכלל את הרב עובדיה יוסף, אנחנו לפני שנתיים ואחד לפני חמש שנים חזרנו בתשובה, אנחנו לא הכרנו אותו, אומר לא, הוא לא החזיר אתכם, זה הרב עובדיה יוסף, זה הרוח שלו היא גרמה שאתם תחזרו בתשובה, זה לא הוא. ככה אמר להם. הוא בדק בספרים כנראה ולא מצא שכתב שם שיש אחד אמנון יצחק שכנראה הסתובב בארץ מידי ערב בשעה שהוא למד בכולל, כנראה שהוא הסתכל בספר לא מצא.

ולאחר שהודעתי לו את כוחי וגבורתי, אומר הקב"ה, שלח את עם ישראל בעל כרחו, ועכשיו רדף אחריהם להחזירם לשעבוד. מי שעשה כזה שואל הקב"ה, אינו ראוי לטבעו בים הוא וכל חילו, השיבו לו כל פמליא של מעלה, הדין עמך רבונו של עולם ועשה מה שאתה חפץ.

הרי שפתי חכמים ז"ל ברור מיללו, שנחתם גזר דינם של המצרים על מה? על שלא הבינו, יוסף הצדיק לימד אותם בחכמתו, משה ואהרן לימדו אותם באותות ומופתים, מכל עשר המכות שקיבלו היה להם להתבונן, עד עכשיו כמה מכות קיבלו בשנתיים האלה, ואחרי שלא למדו כלום מכל הלקחים הללו, אין לאנשים הללו זכות קיום וראוי לטבוע אותם בים. באותה שעה ענה עוזה ואמר, רבונו של עולם, יודע אני בעצמי שהן חייבים, שמעתם? פתאום עוזה יודע, הוא אומר אני יודע שהם חייבים, מה אמרת קודם? ומה אתה אומר עכשיו? אומר כן, המצרים חייבים, אלא שם עליהם במידת הרחמים, ועכשיו הוא מנצל, תרחם עליהם, תרחם, תמחל להם, תמחל להם, מסכנים טועים לא ידעו לא שמו לב, רבם דקרו הם חשבו ככה וזה תרחם עליהם. באותה שעה עמד גבריאל ולקח מלבין של תיק ועמד לפני הקב"ה ואמר, רבונו של עולם, אלה ששעבדו בניך שעבוד קשה כזה ששיקעו את הילדים בתוך הטיט שלא עמדו במכסת הלבנים, תרחם עליהם, מיד חזר הקב"ה וישב עליהם במידת הדין וטיבעם בים, לכך נאמר: "וירא ישראל את היד הגדולה אשר עשה ה' במצרים", אע"פ שהעונש להטביע את פרעה וחילו הגיע להם על שלא הבינו, כמה היה הקב"ה טוב עמם להטיב עם המצרים ולא הבינו. כשעשה להם טובה יוסף ולימד אותם כלכלה עולמית וסידר לכל העולם מזון, זה נקרא שלימד אותם, כשמשה ואהרן הביאו אליהם אותות ומופתים מכות, שהרגו בהם, גם זה נקרא שהקב"ה עשה איתם חסד ולימד אותם, ומשנה זה לא הבינו המצרים את מה שה' מלמד אותם, על זה שלא הבינו טיבע אותם בים.

אבל כדי שלא יתנהג הקב"ה עמהם במידת הרחמים, באה הטענה של גבריאל, שגם הם לא התנהגו במידת הרחמנות אלא באכזריות. יש כאלה שטוענים ה יום, למה כבוד הרב לא יוצא נגד ש"ס כבר שלשים יום, כל יום כמעט יוצא נגדם, קודם כל אני לא יוצא נגדם, אני יוצא נגד השקר שבהם, לא נגדם, אבל אני לא מבין, עד ששואלים אותי על החודש, במשך שלשה חדשים, שלשת אלפים רבנים דיברו כנגדי כל יום, כפול תשעים יום, תעשו חשבון – 270 אלף יום שדיברו נגדי חוץ מהרדיו והאינטרנט והכל 24 שעות, זה מידת רחמים ממש, הם ריחמו עלי, נכון? ז"א אחרי שדרסה אותי הרכבת, עוד באו עם שפכטל גירדו והפכו עוד שיהיה על הגובה שעוד פעם היא תעבור שיהיה בטוח שהוא נמעך לגמרי, ועוד ועוד ועוד יום אחרי יום. דורעי שפעם אחת ראה שהרב עובדיה יוסף קרא לו רשע, גנב, לוקח שוחד, ברח. כאילו לא החזיק מעמד, שבועיים לקח לו כאילו להתאושש. נו, אז אם היו עושים לו את זה 270 אלף יום, מי יכול לשרוד דבר כזה? רק מי שדבוק באלקים וחושב שהוא עושה את מה שהוא נכון, אם זה לא היה נכון היה בורח מיד במסוק, אבל מי שהולך על דרך אמת ורואה מראש גם מה יכול להיות, והולך עד הסוף, עד הסוף עם כל המחיר, למה כי אמת לא מפקירים אף פעם. אברהם הגיע מכבשן האש והיתה לו אפשרות ליסוג, אמר לו נמרוד, תעשה רק פוזה כאילו אתה מתכופף ואני אשאיר אותך בחיים, אמר לו לא, בשביל דמוי שקר אני גם לא מוכן, תשרוף, נו, הקב"ה אומר יש יחיד כזה בעולמי ואני יחיד בעולמי, אין ראוי אלא שיחיד יצא להציל את היחיד.

ז"א אמת הקב"ה רוצה, אם יש אחד שמחזיק את נר האמת די לו לקב"ה, הרבה שקרנים יש, אין סוף להם, שהרי מידת האמת לא רצתה שהקב"ה יברא את האדם, מה הטענה? כולו שקרים, האדם כולו שקרים. שאדם יצליח להתרומם מכל השקרים שיצר הרע נותן לו ומצדיק אותם ואפילו מיפה אותם ומראה שהם אמת, אמת לשעה אפילו, "אמת" במרכאות לשעה, עכשיו צורך השעה לעשות כך וכך, כאלה יש לו בחבילות, אבל מישהו שיעמוד עם האמת עד הסוף עם כל המחיר, קשה מאד למצוא.

אבל מי שדבוק באמת לא פוחד משום דבר, תמר הצדקת היא ידעה שהיא עשתה מעשה של אמת, היא גם זכתה להביא את מלך המשיח ממנו, לכן היא היתה מוכנה להשרף בכבשן האש ולא להלבין את פניו של יהודה הצדיק שלא היה מודע לתרגיל שהיא עשתה לו, כי ברור שאם היא היתה מתגלה ואומרת לו זו אני הוא לא היה עושה, הוא פחד ממנה שהיא רצחנית, הוא היה חייב בייבום שלה, אבל הוא פחד. הוא פחד על בנו ואם לא הוא – הוא היה צריך לייבם, כך היה הדין אז. מכל מקום היא על האמת הלכה, את שלה עשתה, ואם צריך לשלם גם שהיא תשרף עם שני הבנים – היא הולכת עם זה עד הסוף. נו, אבל זכינו לאם המלכות, אם אם המלכות.

הרבה יש ללמוד מכל האמור, שורש התביעה על כל אחד זה שאינו מבין, יש אנשים שלא רוצים להבין, יש מסכנים שלא מבינים, המצרים לא הבינו, מסכנים, אפילו שהם אמרו "הטרם תדע כי אבדה הארץ" אבל זה לרגעים, יש אנשים מתפעלים לרגע אומרים תאמין לי זה האמת, אחרי שבוע אתה מוצא אותו מה איתך? לא עזוב אני הרהרתי בעניינים זה לא בטוח, זה לא נראה, זה לא ככה, אדם נתבע על שהוא לא מבין, תזכרו את זה היטב, מי שלא מבין יקבל עונש, אם הוא חושב שיש לו טענה אני לא מבין לא יעזור לו, אפילו בלעם ידע את זה, אמר חטאתי כי לא ידעתי, אי ידיעה זה חטא, חובה עליך לידע, חובה עליך לברר, אין דבר כזה לא מבין, לא מבין תשלם. אז מפה לומדים, שורש כל התביעה זה על מי שאינו מבין, אם כן מה מאושר אדם שמתבונן להבין אפילו רמזים קלים שה' יתברך מאה לו ומלמדו, כמו שנאמר "אני ה' מלמדך להועיל".

ואני שומע שהרבה אנשים עכשיו אומרים שהם מתחילים להבין, שהם מתחילים להבין, מתחילים זה עוד לא מספיק, צריך להגיע להבנה סופית, וזה לא שיבוא אליך עד הבית, אתה צריך ללכת להבין, צא ולמד, בא וראה, התורה אומרת אין דבר כזה שתשב במקום והאמת תגיע אליך, צא ולמד, בא וראה, הכל בתנועה, תזוז ממקומך ותחפש את האמת, בדור שהאמת תהא נעדרת חייבים לעדר, כיון שהאמת הופלה לארץ, אמת הופלה לארץ ע"י הקב"ה, והיא נתקעה קצת עמוק וצריכים לעדר בשביל להוציא אותה שנאמר "אמת מארץ תצמח", אבל מי שלא יעדר ויחפש בעבודה עצמית בהתבוננות לא יזכה להבין, מי שילך כעדר, כמו שאמר הרב בעדני על המזרחניקים שהלכו אחרי בנט, בנט, שהלכו אחריו כמו עדר עיזים, אז הש"סניקים, איך אמר דורעי – הם עדר אצלנו, אז גם הם צריכים לבדוק מי עומד בראש העדר, בראש העדר עומד עבריין גנב רשע לוקח שוחד כדברי הרב עובדיה יוסף, אי אפשר למחוק את הקלטת הזאת, זה הוא אמר מפיו וזו היתה דעתו, והם צריכים לדעת שהוא מוביל אותם.

ביום חמישי הקרוב יהיה פה חשיפה, ואני הולך להשמיע כמה מן הדברים האלה ממעלליו של דורעי, והחשיפה הזאת תהיה קשה מאד, נראה מה הוא יגיד אחרי זה מיסטר דורעי.

ברוכים תהיו לה'. 

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 02.10 12:51

    שלום לכבוד הרב, בהמשך לשיחת הרב מיום רביעי שבוע שעבר, ב"ה זכינו להשלים את התרומה לתרומת מטר (קמפיין שופר גדול) לבניית בית הכנסת בירושלים. (משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv). בהזדמנות זו, אני (א...) רוצה להודות לרב באופן אישי, ע"כ שלפני כשנתיים וחצי אבי (אלישע בן יהודית ואברהם ז"ל) שלא התחסן בזריקת הקורונה אך נפטר (ל"ע) כשהוא בן 59 שנים בלבד! (לאחר שיצא מקורונה, נפטר מוירוסים קשים של ביה"ח שנדבק בהם. כמובן הם קראו לזה פטירה מקורונה...) זה היה הלם גדול בעבור כולנו! לאחר כחודשיים שלא הצלחתי לקום מזה, לא הסכמתי לקבל את הפטירה ולהשלים עם זה, לא הצלחתי לחזור לשיגרה תקינה ועוד. הרב אירח אותנו בביתו באחד הערבים, חיזק וניחם אותנו באופן אישי וסיפר לנו על הוריו ז"ל שג"כ נפטרו מרשלנויות קשות ועל קבלת הדין, ובירך אותנו. וב"ה דברי החיזוק והניחום חדרו ללב ועזרו לי ממש לחזור לעצמי. ממש תודה רבה על הקדשת הזמן, הסבלנות הרבה, על דברי החיזוק והניחום! יה"ר שהקב"ה ישמור על הרב ושתהיה לרב ולמשפחה שנה טובה ומבורכת, כתיבה וחתימה טובה, בריאות, ובשורות טובות בעזרת השי"ת אמן.

  • 01.10 21:20

    כבוד הרב שלום! ברוך ה' אחרי הרבה מניעות ופחדתי שלא אצליח... זכיתי לפני ראש השנה (תשפה) ובוצעה ההוראה לתרומה לקמפיין (שופר גדול) בהצלחה! ולא רק זה, גם זכיתי לתרום עוד מטר! שיהיה על שם אמי מורתי הי''ו. ורוצה למסור תודה לנציג 'שופר' שציטט את כבודו: 'שאנשים נכנסים לחובות על שטויות! כל שכן ששווה להיכנס ל''חובות'' לכבוד ה' יתברך!!' וזה עשה עלי רושם גדול. יה"ר שתהיה לכם שנה טובה ומבורכת יחד עם כל הקהילה הקדושה שעוסקת במלאכה החשובה אמן! (משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv).

  • 01.10 21:19

    מי לא יזכה?! שעות ספורות לפני יום הדין! ב"ה גדול הדור שליט"א הרב אמנון יצחק משתדל כל כך להציל אותנו בדין עורו ישנים עורו! השופר הגדול בזכות התרועה דהיינו תורה ע', שזה רחמים ובזכות סוד התורה שבע"פ של ע' פנים לתורה, גדול הדור רוצה להמיר למי מעם ישראל שח"ו נדון למיתה (ל"ע) ובזכות האות ע' של תרועה שהיא סוד ה: ע' פנים לתורה מבקש להחליף את גזר הדין על ידי המעות והמות יהפוך למ-ע'-ות שבזכות הצדקה ניצלים ממות, וזו לא "סתם" צדקה זו צדקה ושותפות בסוד ה-ע' פנים שעל ידי זה גדול הדור שליט"א מציל למעלה ממליון נשמות ישראל מאבדון. אז מי שטרם התעורר, תעבירו שיפנימו את הזכות ושיצליחו להתגבר על היצר לפני החתימה! (משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv).

  • 01.10 21:17

    ב"ה אני תוך כדי בדיקת המאכלים לחג ולשבת (ראש השנה הבעל"ט) שם לי את המירב (מיקס קליפים [2023] shofar.tv/videos/17157) ובכל משפט של הרב - מוצא את עצמי קשור באופן כלשהו; ישיר או עקיף, ובטוח שעוד הרבה כמוני מרגישים כך. אז תודה שיש אותך כבוד הרב 🙏.

  • 27.09 12:07

    שלום לכבוד הרב. ראיתי את ההודעה ששלחו לרב, על היהודי הנ"ל שמפרנס יחיד ועם חובות ובכל זאת לקח מטר (קמפיין שופר גדול) והתחברתי לעניין שאכן זה הכל תלוי בלב. אינני מעוניין חלילה לעשות השוואות ואינני מתלהב ומחשיב עצמי כגיבור וודאי לא מעוניין בפרסום, אבל אולי זה ישפיע לטובה על אחרים אז אכתוב את מצבי. כשנה ללא הכנסה והחובות הצטברו של מעל 150,000 שקל שתופחים (ל"ע) ועם מספר יפה של ילדים (בכוונה מצמצם בפרטים) וכמובן שעל פי הטבע לא מובן (כך כולם מסביב תמהים): איך ניתן להסתדר?! וב"ה כבר הרבה זמן זוכה לחיות את ההרגשה שאנחנו כאן חיים בניסים!! כאשר כל יום החוב מרובה משל חברו עד שיתקיים בנו: "וַיְרִיצֻהוּ מִן הַבּוֹר" (בראשית מא, יד) בס"ד. ואולי לומר שחיים כאוכלי המן... ובניגוד לעבר (מפעל הדיסקים וכדומה) שפספסתי! בגלל תירוצים כלכליים (לכאורה מוצדקים אבל תמיד היו שם...) הפעם ויהי מה! אני לוקח מטר (לקמפיין שופר גדול) והשי"ת הטוב ידאג להשלים לנו את זה כי זה למען כבוד שמו. מצפים ומקווים לישועה וגאולה כללית ופרטית. מודים לרב על הזכויות שמזכה אותנו תמיד יה"ר שתכתבו בספר החיים ובספר הזיכרון (אמן). (משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv).

  • 27.09 11:49

    כבוד מורי ורבי אלופי ומיודעי ב"ה שמעתי את השיעור של הבוקר (מי לא יכול לתרום מטר לקב"ה? shofar.tv/videos/17436) והכול תלוי איפה הלב והשכל מונח, אמנם אנחנו במינוס ומפרנס יחיד ואפילו עם חוב בחוץ וב"ה עדיין לא מוותרים לקחת חלק (קמפיין שופר גדול) וברוך השם זכינו לקחת מטר ועוד מתרימים 120 אלף בעזרת השי"ת! ויה"ר שהשי"ת יזכה אותנו ליותר... אז חברים! הכול תלוי איפה הלב מונח! 'עורו ישנים... מה לך נרדם?...' אכן, לא כל האנשים מבינים מה הזכות הזאת שאפשר ע"י להנצל בדין!!! הלוא, תתעוררו! (משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv).

  • 27.09 11:46

    רבנו הטהור והקדוש אני לא מעכלת! ב"ה הגענו ליעד של 120 אלף (קמפיין שופר גדול, משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv). כל כך מאושרת רק מוכיח ש: 'אין דבר העומד בפני הרצון!' וכשבאמת רוצים משהו ומתפללים עליו - הקב"ה מסייע. ”הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (תהלים קלו).

  • 27.09 11:45

    כבוד הרב שליט"א, ערב טוב ומבורך, תוך כדי בדיקת אוכל לשבת, אני שומע את זה [ הכל מאיתו יתברך [רחובות 2005] | חוזרים בעבר shofar.tv/videos/14851] וחושב על זה: איך אין לאנשים כסף לתרום?! הרי בין אם רוצים או לא רוצים, אנו מוציאים 5 שקלים ביום בלי לשים לב, אז למה הם לא מנתבים את זה לייצור זכויות?! בדברי תורה שאני מעביר לחברים מהעבר אני מדבר על זה ובשיעור אתמול, היה אחד שהתחיל לשמור שבת דווקא אחרי ההרצאה שהיתה בנס ציונה ב 2016 למניינם (shofar.tv/lectures/954). כנראה הם לא מבינים באמת את הזכות... ב"ה לקחתי הלוואה בסך מטר בשביל להיות שותף בבניין קפ"ז (קמפיין שופר גדול) וחי מקצבת נכות שבקושי מספיקה לדברים בסיסיים תרמתי ואני לא מתחרט על זה בכהוא זה! ואם הייתי יכול לקחת עוד מטרים הייתי לוקח בלי להסס! (משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv).

  • 26.09 16:51

    שלום עליכם רבנו, אני מאוד רוצה להודות לכבוד הרב על השיעורים היקרים, (בלי תפילה לא מקבלים, ע"פ הספר אוחילה לאל shofar.tv/lessons/category/64?cat=526&lang) כמה מרובים חסדי השי"ת! התפללתי על ספרי לימוד שהיו חסרים לי ועל חובות שיש לי והודיתי להשי"ת כאילו כבר נושעתי והנה לפני שבוע השי"ת שלח שליח עם סכום כסף שהספיק לספרים והשבוע שתי מעטפות שאוכל לשלם חלק מהחובות. אכן, כמה טוב השי"ת. יהי רצון שנזכה להיות דבוקים בו חזק להרגיש כבנים לאב באמת אמן!

  • 26.09 16:15

    כבוד הרב היקר, תודה על השיעור בבוקר המחזק: 'מי לא יכול לתרום מטר לקב״ה?' (shofar.tv/videos/17436) ״מִזְמוֹר שִׁיר חֲנֻכַּת הַבַּיִת" (תהלים ל, א) - לתורמי המטר! חיזוקים מחזקים, מרגשים ומשמחים שב"ה עשינו את זה ובשמחה! ששילמנו עבור הקב״ה 90 אלף שקל! הרי כמה אנחנו עוד חייבים לו! והחוב אליו עוד ענק... ענק!! חיבת לשתף: בתחילה חשבתי לתרום רק מטר ואז אמרתי: ״ילה' עוד חצי, 13 אלף - לא נורא 360 לחודש' ואז אמרתי: 'אם כבר - קחי 2 מטר -2 שמות!' (לספר הכפרות והישועות! בניני האומה shofar.tv/lectures/1631 נקודת זמן 1:28:33) וברוך השם הקב״ה פתח לי את הלב והרצון לעוד מטר וזכינו אני וביתי לתרום 3 מטר! אמרתי עוד שם של אבי ז״ל, כי חשוב לי ששמו יהיה מונצח, הרי אני חייבת לאבי ז״ל את זה, בפרט על כל הצער שצערתיו עד שחזרתי בתשובה! חייבת לומר: בחיים לא הוצאתי 90 אלף וב"ה כבר שכחתי מזה כזה מהר! רציתי לקנות רכב חדש להשתדרג ושמחה שבמקום הרכב הכסף הלך לשם, לא כאב לי ששברתי חסכונות, אין בי פחד לרגע ודאגה של ה 36 תשלומים של 1666 בחודש יודעת: שזה יעוף מהר והקב״ה ישלם הכל ויתן יותר. כשאומרים לי, אלה שעדין לא זכו להבין את הזכות ״את לא נורמלית״ אני עונה: ״כשאגיע למעלה אחרי 120 שנה יראו לי כמה בזבזו על הטומאה (רח"ל) - אז למה על הקדושה התקמצנת?!' והוספתי: ״בורא עולם "חֹפֵשׂ כָּל חַדְרֵי בָטֶן" (משלי כ, כז) יודע שמסוגלת לתת ולא אתן!? אין תירוצים! כל מי שחושש ומתלבט, לחזק, שלא יפחדו! אין פחד! כי הכסף הזה של הקב״ה ממילא. אני חד הורית, עובדת בנקיון משרדים וסומכת על הקב״ה שלא יחסר לי ויודעת שאדרבה יהיה לי יותר! וכשתרמנו אני וביתי את ה 3 מטר נפתחו עוד דלתות עוד משרדים עוד פרנסה כי: "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ"!! (דברים ד, לב). (משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 [email protected]

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים