טוען...

נסיון עם רוח הקודש | הרב אמנון יצחק שליט"א

 בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק
 תאריך פרסום: 20.07.2014, שעה: 07:33

הורדת MP4 הורדת MP3


http://live.shofar-tv.com/videos/4104

20-7-14

"ומקנה רב היה לבני ראובן ולבני גד עצום  מאד, וירעו את ארץ יעזר ואת ארץ גלעד והנה המקום מקום מקנה". בקשת בני גד ובני ראובן היא פרשה סתומה לגבינו. ארץ ישראל מובטחת לאברהם אבינו בברית בין הבתרים, וכה גדולה ונעלה היא ההבטחה עד שאברהם אבינו ירא וחרד במה אדע כי אירשנה, בבא מושה רבינו לבשר לבני ישראל על גאולתם, הוא מודיעם כי עלול לרשת את ארץ הכנעני, ארץ זבת וחלב ודבש. ארבעים שנה הם הולכים אל הארץ המובטחת, ארץ אשר עיני ה' אלהיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה, פלטרין של מלך, וכה רבות הן המצוות התלויות בארץ, ועל סף הכניסה לארץ עומדים בני גד ובני ראובן ומבקשים, אל תעבירנו את הירדן. אחרי הבטחה לאברהם, אחרי מה שמספר להם משה רבינו, אחרי כל מה שדיברנו, אל תעבירנו את הירדן. משה רבינו משתטח 515 תפילות כמנין ואתחנן, ומבקש אעברה נא, והם מבקשים אל  תעבירנו.

ומה הטענה שבפיהם, מקנה רב להם, ארץ מקנה ולעבדיך מקנה, הכי טענה היא זו? ישחטו כל בקרם ויאכלו על טהרת הקודש ויכנסו לארץ הקודש בקול תודה ורינה, ושם מצפים להם בתים אשר לא בנו ובורות אשר לא חצבו, וכרמים אשר לא נטעו, ולא יחסרו כל טוב, ולפלא שמשה רבינו לא ענה להם כך, והקב"ה הסכים על ידם בתנאי שילכו חלוצים ולא יניעון את לב בני ישראל, וזה חזיון פלאים בעינינו, אבל כל זה אינו מובן לנו, משום שאנו רחוקים  מאד מחיי אמונה ורוח הקודש.

מצינו בחולין צ"א, על הפסוק "ויוותר יעקב לבדו" אמר רבי אלעזר, שנשתייר על פכים קטנים. יעקב אבינו נותן למשפחה להתקדם והוא נשאר בשביל לאסוף פכים קטנים שנשארו מהחניה שהיתה שמה שהם חנו, כמו תגיד כן היום נשארו פחיות של משקה, אז הוא נשאר בשביל דברים כאלה לאסוף אותם? ועל זה נאמר בגמרא, מכאן לצדיקים שחביב עליהם ממונם יותר מגופם. מה זה, זה נקרא מעלה? זה שבח, שהממון יותר חביב מהגוף? מסבירה הגמרא, וכל כך למה? לפי שאין פושטין ידיהם בגזל. מה זה אומר? למה, אם הוא לא יחזור על פכים וימשיך בדרך ויניח אותם אז מזה הוא ילך לגזול אח"כ בגלל זה? זה הכוונה? משום שהם אינם פושטים ידיהם בגזל? והרי זה תמוה, שהרי יעקב אבינו בא בעושר מופלג עם שישים ריבוא עדרים היו לו, שש מאות אלף עדרים, עשירות מופלגת כזאת והוא חוזר על פחיות, על פחים? והרי הוא בעצמו ערם לפני עשיו קרי של דינרים עבור חלקו במערת המכפלה, קרי, עשה לו ערימה גדולה של כסף וזהב, דינרים, דינרים, בשביל לקחת את חלקו במערת המכפלה, אז מדוע הוא חזר על פכים קטנים? ואם אינו פושט ידו בגזל האם משום כך יש ערך לפכים קטנים מול שפעת העושר אשר לא ייספר מרוב?

אלא צריך לומר שאין הכוונה שהצדיקים אינם גוזלים מאחרים חלילה, הרי אפילו זה אדם פשוט לא עושה, אלא הכוונה היא שאינם גוזלים את העולם מהבורא יתברך, כי הם יודעים שכל ממון שבא לידיהם הוא מתנה עבורם מהשמים שהרי אין אדם נוגע במוכן לחברו, ומתנה זו נשלחה אליו  מהבורא, ז"א כל דבר שקיבלת והוא ברשותך והוא קנינך, זוהי מתנה מאת ה' אליך, אז איך אתה משליך אותה? אפילו אם זה פכים קטנים. אמי המנוחה לא היתה זורקת שום דבר שעדיין יש אפשרות שיהיה בו שימוש, שום דבר, וראיתם מה בנינו פה בבית כנסת מהשאריות. ה' נתן לך מתנה, מה אתה משליך אותה? זה נקרא שהם לא גוזלים מהעולם, ה' נתן אז תשתמש, או תתן למישהו, אבל לא להשליך. נגיד נתנו לך מתנה, משהו פשוט, או שנתנו לך משקה שאתה לא כל כך אוהב, נגיד מיץ פטל אתה לא אוהב אז מה אתה יכול לשפוך את זה בפני זה שנתן לך? אין לך בושה? אין לך כבוד? אין לך הערכה? אין לך הכרת הטוב למי שנתן? בורא עולם נתן לך משהו, אם הוא נתן חייב להיות לזה שימוש. אז הם לא פושטים ידיהם בגזל, לא של אחרים חס ושלום, מאת ה' הם לא לוקחים שום דבר ומשליכים אותו, מבזבזים אותו, הרי יש מושג של בל תשחית, כל דבר שהוא עדיין ראוי אז זה נקרא בל תשחית אם אתה משחית אותו.

אני אתן לכם מעשה קיצוני כאילו, כאילו, היה פעם אדמו"ר אחד שהיה עני מרוד, עני מרוד, לא היה לו כלום, אפילו חלוק כמו של האדמו"רים לא היה לו, ובא אליו בכוונה אדמו"ר אחר כאורח, וכשבאים מביאים מתנה בד"כ, אז הוא הביא לו מתנה והשאיר אותה, אחרי שהלך האדמו"ר העשיר אז פתח את כל העטיפות והנה הוא רואה שהוא הביא לו 'גלימה לי', הביא לו בגד של אדמו"רות, הוא ישר קיפל את זה בחזרה ורץ אחרי האדמו"ר, רץ רץ רץ, השיגו, ואמר לו תודה רבח, תקח את זה בחזרה. הוא אומר לו למה? מה רע במה שעשיתי, נתתי לך מתנה, אדם בא לבקר נותן מתנה. אמר לו וכי אתה רוצה שנאי אדחה את ה מתנה שנתן לי הקב"ה מפני המתנה שלך? המתנה שנתן לי הקב"ה זה עניות, ואתה רוצה שאני אדחה את המתנה הזאת של העניות שהוא נתן לי שזה בעצם חסרון, ואני אקח את המתנה שלך ואני אסלק את המתנה של הקב"ה. שמעתם? שאפילו החסר זה מתנה מאת ה', הוא היה כזה חסיד שהוא לא מוותר על המתנה, אם ה' נתן לו את המתנה הזאת אז הוא רוצה להשאר עם המתנה של העניות. דרך אגב, בגמרא כתוב שיאה עניותא לישראל, שהעניות היא יפה לישראל, ככה הם קרובים לקב"ה. אבל אם וישמן ישורון - ויבעט. מכל מקום רואים שאפילו דבר כזה צדיקים וחסידים לא מוותרים, אז פכים, לחזור על פכים ודאי, כי אינם פושטים ידיהם בגזל.

אז גם בני גד ובני ראובן כאשר ראו שהמקנה שלהם מתרבה שלא כדרך הטבע, והתבוננו ברוח הקודש שלהם והסכימו שכך הוא רצון ה', לשלוח להם מתנת צאן, ויבחרו עבורה ארץ זו לנחלה. היה פשוט להם, אם ה' נתן להם כל כך הרבה צאן, והנחלה הזאת היא מבורכת במרעה, אז ודאי שזה מתאים זה לזה. ועמדו על דעת המקום, והם כיוונו באמת שזה מה שה' רוצה לתת להם, ועמדו על דעת המקום וזכו שכיוונו דעתם לדעת המקום. ואף משה רבינו הסכים עמם, בתנאי שילכו חלוצים לפני העם, אבל הוא הסכים עמם שזה המקום שלהם, זה הנחלה, בלי גורל, כולם זכו עם גורל, הם בלי גורל, משה מסכים, לא אומר להם מה פתאום, יש גורל.

והראיתי דוגמא מהמעשה דרבי שמעון בר חלפתא, שהלך בדרך ופגעו בו שני כפירי אריות לטרפו, והתפלל לה' ואמר, הכפירים שואגים לטרף ולבקש מאל אכלם, ירד בשר מן השמים ואכלו הכפירים והותירו. נטל רבי שמעון בר חלפתא את הבשר הנשאר ובא לבית המדרש לשאול על כשרותו, ואמרו לו שאין דבר טמא יורד מהשמים, זה גמרא בסנהדרין נ"ט. ברור לכל אחד מאיתנו שאם היה לו בשר כזה לא היה הולך לשאול אם  מותר לו לאכלו, אלא היה מולחו למען יעמוד ימים רבים ומשמרו לדורות להראות לבניו בשר מן השמים, איזה נס נעשה לו שה' שמע. הכפירים שואגים לטרף ולבקש מאל אכלם, מה אני ארוחת בוקר? וה' שמע לו ונתן להם. אבל רבי שמעון בן חלפתא היה פשוט לו שאין כל חילוק בין אותו בשר שירד מן השמים לבין הבשר שקונים באיטליז, כי גם הוא משוגר עבורו מן השמים. גם זה מן השמים וגם זה מן השמים, ואף הגמרא הביאה מעשה זה רק אגב לענין שדנו בו.

אותה הרגשה פיעמה בבני גד ובני ראובן, שיש ברשותם בקר וצאן מן השמים, וזה רצון ה' עבורם, והרי אם לא יטלו עתה את ארצות המקנה שבעבר הירדן ויכנסו עם כולם לארץ ויעסקו בכיבושה, יכללו ארצות אלו בגורל שלפיו תחלק הארץ, באורים ותומים  ובין כה וכה תעלה נחלה זו בגורלם, זה היה ברור להם ברוח קדשם. ומדוע ימתינו עד לאחר הכיבוש אם רצון ה' ידוע להם כבר עתה, והרי מצוה הבאה לידך אל תחמיצנה, וקדושת הארץ תחול אח"כ כשיקיימו את התנאים, שהם יצאו חלוצים לפני העם ויכבשו וימתינו וכו', אז קדושת הארץ תחול על מקומם גם.

והנה הרשב"ם בבבא בתרא קל"ז סובר שבעניני ממונות אין צורך שהתנאי יהיה כתנאי בני גד ובני ראובן, תנאי כפול. והקשו בתוס' בקידושין מ"ט, שהרי בבני גד ובני ראובן עצמו היה זה ענין שבממון, ירושת נחלה, אבל לפי דברינו יתורץ שאת הממונות נתן להם משה רבינו תיכף בלא תנאי, כי צדקו בדבריהם שזוהי נחלתם המוקצבת להם ממרום, והתנאי היה רק על חלות קדושת הארץ, ועבורה נצרכו לתנאי דבני גד ובני ראובן. ועיין בזה ברמב"ם פרק ו' מהלכות אישות הלכה רביעית.

ויש להבין, מאחר וכל בקשתם של בני גד ובני ראובן היתה חדורה בהשקפת אמונה זכה ורוח הקודש, מדוע ראו בזה חכמים ז"ל פגם נוקב עד כדי כך שבגינו גלו בני גד וראובן ראשונים לעשרת השבטים, ודרשו עליהם את הפסוק "נחלה מבוהלת בראשונה ואחריתה לא תבורך"? ומדוע בנות צלפחד שביקשו חלק בארץ נענו בברכת יישר כח ונאמר עליהן "כן בנות צלפחד דוברות", ואילו בבני גד ובני ראובן גער משה רבינו.

התשובה לכך מצויה בפיסוקו של המדרש, נחלה מבוהלת בראשונה, שנראה היה לכאורה כאילו הם ממהרים להתנתק מעם ישראל ולהתנחל כאן, אך למעשה יש כאן עומק נוסף, חוץ מזה שזה נראה מהבהילות והפזיזות מבוהלת, חוץ מזה שנראה שהם ממהרים להתנתק מעם ישראל ולהתנחל כאן, אך למעשה יש כאן עומק נוסף, כי כשם שהאדם מצווה לראות בכל דבר אות וסיוע שנשלח לו מן השמים, כשם שאדם מצווה לראות בכל דבר אות וסיוע שנשלח לו מן השמים, הדרכה ומנה עבורו מפכים קטנים ועד למקנה רב, כך הוא גם חייב לעמוד על המשמר לראות אם אין זה נסיון שנשלח לו מן השמים לנסותו. ובזה ראה משה רבינו ע"ה לגעור בבני גד ובני ראובן, מה הוא גוער בהם? מי זה אומר שהמקנה רב הוא אות עבורכם לרשת נחלה זו, שמא הוא נסיון עבורכם להניא את לב העם ממלחמה, למה תניעון את לב העם, ז"א המעשה שלכם, החפזון להשאיר את זה, אולי זה כל זה סיבה, נסיון שאתם תניעו את לב העם, ז"א אתם תגרמו שאם אתם לא עוברים את הירדן יכולים שאר השבטים גם אנחנו לא עוברים, ואז תניעו את לב העם, מי אמר? והרי זו הוראה עבורנו, בכל מצב שעומד לפנינו, לא להחליט שזוהי הכוונה ממרום עד שלא נעיין בתורה. ואם נמצא בה איזו משמעות ומכל שכן דין כנגד מעשה זה, לא נתחשב עם כל ההוכחות שמראות לכאורה שזה רצון ה', כי מנסה ה' אותנו, והעיקר שלא תהא נחלתנו מבוהלת, ונשקול כל ענין בבחינה מעמיקה מכל צדדיו, ורק "ושם דרך אראנו בישע אלהים" כמו שדרשו חכמים ז"ל, במועד קטן ה', אמר רבי היושע בן לוי, כל השם ארחותיו זוכה ורואה בישועתו של הקב"ה, ז"א צריך לבחון כל דבר ודבר. מי שבוחן את ארחותיו, את דרכיו, ה' יזכה אותו בישועה, אבל מי שבחפזון ונבהל להגיד, זהו, זה שלנו השטח שלנו, תופס ישר ולא בודק אולי זה נסיון, שאתה תחליט ככה ואז תגרור את האחרים אחריך לעשות כמוך, הרי בד"כ כשרואים שאחד רץ אל השולחן, אנחנו רואים את זה פה מידי פעם, כשאחד רץ לכיוון השולחן, אז כבר כולם רצים שלא יתפוס לפניהם את הכל, אז ז"א זה גורם, אז יכול להיות שהיו צריכים להמלך, להגיד נכון זה מקום שמתאים בדיוק, אבל בא נשאל את משה רבינו, מה אומר כבודו, היות ויש לנו מקנה רב והיות שהמקום  מתאים ויש פה מרעה לצאן, אולי אנחנו נשאר פה והעם, ואז הוא לא היה פוחד שהם מתכוונים ככה או ככה, או רוצים להשתמט מהמלחמה חלילה, או כל מיני חשבונות שאפשר היה להעלות על הדעת, ואז הכל היה רגוע, ולא היה את כל הגערה הזאת שכתובה עליהם בתורה לנצח, ושיאמר עליהם הפסוק, "נחלה מבוהלת בראשונה". אז ז"א הם באמת כיוונו לאמת, עובדה שהם נשארו, ועובדה שהסכים להם משה, ועובדה שלא אמר להם לא, יש גורל, אם תעלו בגורל וזה, ז"א הכל היה מתואם, אבל הבהילות מראה שהם לא לקחו בחשבון שיכול להיות שיש פה נסיון, והנסיון יכול להיות הרה אסון, הרה אסון.

ושוב אנחנו חוזרים לשמאלנים, אלה שמניעים את לב העם, ועל ידי זה הם מושכים לא את העם פה, העם פה לא ישתכנע, הם מפעילים את האירופאים שיצאו נגדנו, שהנה הם בעצמם הישראלים שמה אומרים שהמלחמה הזאת היא תמיד מלחמת כיבוש וכל הזמן רוצים לכבוש, או כמו שארדואן אומר, מאז 48 כל יום וכל שעה הישראלים רוצחים את העם הפלשתיני, הם פי מאה יותר גרוע מהיטלר, והם נותנים את התואנות לגויים. אבל מה פלא, הם מקבלים תקציבים, העמותות שלהם מקבלים תקציבים מהאירופאים בשביל להגיד את זה. אז שונאי ישראל מאירופה מתחברים לשונאי ישראל מפה ובשביל ממון ,מקבלים ממון, עמותות שלמות שלהם מקבלות ממון, רצו להוציא את העמותות מהחוק, בינתיים הלחץ שלהם הוא כזה גדול שעוד לא מצליחים כל כך לנטרל אותם כשברור שהכל  ממומן ע"י האירופאים כמו קרן הידידות וכו' והכל נגד ישראל בשביל ממון, מוכרים יהודים בשביל ממון. והם קוראים לעצמם יפי נפש, יפי נפש.

לכן קראנו לביבי בחלק הראשון לפני שהוא החליט סוף סוף ביבי פיפי, יפה נפש, כי הוא נטה אחריהם קצת מהחשש שלא יהיה לו ועדות חקירה אח"כ שהם ירימו קול, כי חלק מהמשפטנים הרי זה חבר'ה שלהם, ואתם יודעים בדיוק איך בית המשפט דן דברים מסוימים, אז ממילא זאת הבעיה. צריכים להבין שיש חשש גדול שלא יניעו את לב העם ובפרט אומות העולם שלא יהיו כנגדנו.

רבי חנניה בן עקשיא אומר, רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות שנאמר ה' חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר. 

 

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 24.08 21:09

    רבנו הקדוש והיקר, שיעור בוקר מעלף על חנה ורחל שתי נשים שהתקשו ללדת. ותפילתן של הקדושות מגיעות עד הרקיע, ישר לכסא המלך, איזה שיעור ואווו והסגולה לזיווגים... יה"ר שאזכה להתחתן ולהביא בן כמו יוסף הצדיק ושמואל הנביא, אמן שיגדל אצל רבנו תחת כנפיו צמוד אמן כן יהיה רצון , בתוך כל עם ישראל. ציון רבנו הבבא סאלי עליו השלום, והיום נכנסו לציון עם השר: "עבדו-עבדו את השם בשמחה" בשמחה ונחת בלב. כמה פעמים בירכתני לעלות לארץ ישראל ובזכותך הגעתי ישר לבבא סאלי, על כנפי נשרים ושמחה שיש לנו אותכם, אבא, רבנו, מורנו, תודה על הכל. שבת שלום ומבורך לך ולבני משפחתך (אמן).

  • 24.08 21:06

    תתכוננו לדבר הגדול הבא, שמי שיזכה - ירוויח את עולמו, ב"ה נשלח לנו גלגל הצלה לישועה פרטים מדוייקים בקרוב!!... ההכרזה בהרצאה של חיפה👆🏻 יוצאים לחירות ומחישים את הגאולה. (חיפה - המקור לשנאת חינם ופתרונה 22.08.2024, shofar.tv/videos/17388).

  • 22.08 22:08

    כבוד הרב שלום, רוצה להודות לכם עם ההרצאות, ב"ה דרשות שעושים לי הרבה סדר והחלטות טובות בחיים יה"ר: שהשי"ת ימלא משאלות לבכם לטובה עד 120 שנים בבריאות איתנה אמן.

  • 22.08 11:28

    מורנו ורבנו הקדוש עטרת ראשנו ב"ה אתמול בשעה טובה ומוצלחת זכיתי ללדת בן זכר בסימן טוב ובמזל טוב כפי שכיוונתי שעוד לפני סיום ההרצאה בחיפה (21.8.24) אזכה ללדת בנקל וכך היה בשעה 22:51 הולד יצא לאויר העולם - ישתבח שמו לעד! שלחתי הודעה לרבנו בעת כניסתי לחדר לידה והרך בירך בשעה 20:41 בפתיחה של 4 תוך זמן קצר זכיתי ללדת מתוך שמחה גדולה, הייתי עם חברה מהקהילה על הקו בפלאפון מרגע כניסתי לחדר לידה, במשך כשעתיים וחצי היא משמיעה לי את רבנו שר: "עבדו עבדו עבדו "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ואנחנו שרות בכל הכח ובכוונה גדול עם הרב ברקע, שהכל יתקדם במהרה, הצירים עברו בגלים שקטים, פלא עצום! כל ציר שעבר אני מודה להשם יתברך: "עבדו עבדו עבדו עבדו" ומכריזה שזה עובד!! בזכות רבנו הקדוש זכיתי ללדת מתוך הלל שבח הודיה להקב"ה לידה טבעית, ללא אפידורל, ללא זירוז, בשבוע 42+5 , ללא תפרים - חסדי השם יתברך! תודה לרבנו שחיזק וברך לאורך כל הדרך, כל המילים שבעולם לא יספיקו להודות לך הרב אמנון יצחק שליט"א אבא רוחני שלנו בירכתיך בסמוך ליציאת הולד בכל הברכות: שהשי"ת יחזק אותך ופעולך, מתוך בריאות איתנה, לך ולכל בני משפחתך עד בוא משיח צדקנו (אמן) תודה לכל חברי קהילות פז היקרים, לכל הנשים ומשפחותיהם שבמשך 48 שעות התפללו, הדליקו נרות, הלכו לקברי צדיקים, קיבלו קבלות, תרמו תרומות, תמכו ועודדו, אשרינו שזכינו! תודה לרבנו אוהבים אותך משפחת ב. טירת כרמל. [לכתבה: סגולת השמחה shofar.tv/articles/15096].

  • 22.08 11:25

    בוקר אור לרב היקר! ישר כח עצום על היוזמה ('שופר גדול'), בעזרת השם יתברך אני אסגור היום עם הארגון ('שופר') את ההשתתפות שלי במיזם החשוב שהרב היקר מוביל להשלמת המשימה! [לפרטים על הקמפיין, בהרצאה בחיפה, 21.8.24 shofar.tv/videos/17388].

  • 22.08 00:30

    כבוד הרב ב"ה הרצאה מרגשת ומאחדת (חיפה 21.8.24) והשיר של הקמפיין: 'זה הזמן לסגור חשבון...' - מקפיץ את הלב❤‍🔥 בעזרת השי"ת שהיה הרבה הצלחה לכולנו להשלים את המהפכה! (אמן).

  • 22.08 00:29

    ב"ה הייתי בהרצאה!! עכשיו בדרך הביתה בהסעה! הרצאה מדהימה!!!!! ומרגשת 😍 (חיפה, חטא המרגלים והקמפיין החדש! 21.8.24).

  • 21.08 14:30

    הרבב, זה לא יאמן. לאשתי היו קרישי דם בבטן אחרי לידה (ל"ע) הרב אמר: 'לשיר ורקוד "עבדו" רבע שעה'. ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב)) רק התחלנו לשיר "עבדו"... סיימנו את שם השם פעם ראשונה. בקושי עברו 2 דקות מהברכה והעצה של הרב... - אשתי מתקשרת מבית חולים שב"ה בדיקת אולטרסאונד פנימית יצאה תקין. לא צריך ניתוח!!! והיא משתחררת היום הביתה. תודה רבה כבוד הרב על הברכות והעצות הטובות. וגם תודה רבה לאלחנן מאמו היקר שהכווין אותנו בדרך!! אשרינו שזכינו. תודה רבה! יהי רצון: שהקב"ה יגשים תפילותיכם מהרה אכי"ר! [לכתבה: סגולת השמחה shofar.tv/articles/15096].

  • 21.08 14:29

    הרב, מה שלומך? ב"ה רציתי להודות לך, הייתי מיואשת, חיפשתי דירות קרוב לחצי שנה ובלי צ'קים קשה מאוד להשכיר. אתמול סגרתי ברוך ה' חוזה לבית בדיוק כמו שרציתי דירת גן תודה לבורא עולם, תודה רבה הרב, יש כוחות עצומים בהקשבה אליך ובהדרכתך יה"ר שהשי"ת ישמור אותך, אמן🙌🙌🙌🙌🙌🙌.

  • 21.08 11:18

    שלום וברכה לכבוד הרב ב"ה אנחנו מודים להשם שיש לנו צדיק כמו הרב שליט"א. לפני כמה שנים היה לי חיידק בבטן שנגרם לי מצומות כאבים חזקים שאני פתאום צריך לשכב וממש כאבים (ל"ע), ואז היה איזה צום שכולם צמנו בקהילה שלשה ימים לפני פורים, (תענית 3 ימים רצופים להצלה מהסדר העולמי החדש 21.02.2021, shofar.tv/lessons/13009) ולי היה אסור לצום, אז שאלתי את הרב מה לעשות והרב אמר: 'תצום והחיידק ימות' וכן היה שהחיידק מת ממש אחרי הצום!! תודה לכבוד הרב וסליחה שאני מודה רק עכשיו. לילה טוב.

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים