מי הם חסרי הדעת? | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 02.08.2022, שעה: 12:45
נציב יום: אורה בת רחל, אמנון שאול בן רחמים - יזכו למצוא דירה טובה עוד השבוע בעזרת השי"ת, וכל מילי דמיטב לכל התורמים הקפ"זניקים ב'רחובות' אמן ואמן.
תוכן ענינים;
הרב אברהם יוסף – על חסרי הדעת;
תגובת הרב התימני לאבריימי פפושדו;
הרב דוד יוסף בתשעת הימים...
מכתב מחאה מהרב טוביה שולזינגר לרב יצחק יוסף על הליכה לערכאות וחילול ה'!
מכתב מהרב שולזינגר לרב משה יוסף על כשלים במערכת כשרות בד"ץ בית יוסף
מכתב נוסף מהרב שולזינגר לרב משה יוסף על כשרות בד"ץ בית יוסף
היום אנחנו מבררים בשיעור: מי הם "חסרי הדעת"?
הרב אברהם יוסף – על חסרי הדעת;
[כתבה שהתפרסמה באתר 'כיכר השבת' | ישראל שפירא 01.08.2022]
(ברדיו) 'קול חי', יום רביעי, כ"ח באב בשעה 9:45 בבוקר, נשמעו דברים חריפים של 'אברימי פפושדו' (הרב אברהם יוסף) על התימנים. כנגד מנהגם של יהדות תימן, ככה כותב ישראל שפירא. התבטא במילים חריפות "הגאון" - העברין המורשע, רבי אברהם יוסף בפינתו ברדיו 'קול חי'. בדבריו הסביר וביאר את המקור למנהג: שלא לאכול בשר ועופות בתשעת הימים. ומסקנתו: "אין מי שיפרוץ גדר, אין מי שיזוז מהמנהג, ויאמר: 'אנחנו לא נהגנו".
וכנגד מנהגם של יהודי תימן לאכול בשר בתשעת הימים התבטא מר פפושדו: "לצערי יש בארץ קבוצות של תימנים חסרי דעת" הוא הדגיש: כי הוא קורא לחלק מהתימנים 'חסרי דעת' כי "הם לא מוכנים לקבל את דעת הכלל, הם מוכנים לעשות הכל לשמר את מנהגי אבותיהם".
אדם טיפש כזה לא ראיתי מימי!! אפילו חילונים לא טוענים. לפיד (החילוני ח"כ יאיר לפיד) לא יכול להוציא מפיו דברי שטות כאלה. לא יאומן! "הם משמרים את מנהגיהם" הוא רוצה שיתבטלו עם כל מנהגיהם למנהגים שהוא נהג. תכף נראה אם הוא נוהג באמת במנהגים...
אבל זה מה שהוא אומר: "הם לא מוכנים את דעת הכלל" - הם קימים לפניו ולפני הספרדים! כל הספרדים הם פליטים שעברו מכל מיני מקומות. התימנים מושרשים!! עוד מלפני חורבן בית ראשון עם מנהגיהם "מִקַּדְמַת דְּנָא" (ע"פ דניאל ו יא 'מִן קַדְמַת דְּנָה') "מהַרְרֵי קֶדֶם" (ע"פ דברים לג טו) ובא הליצן הזה וקורא להם: 'חסרי דעת' - הוא קורא לרש"ש 'חסר דעת'. לרבי שלום שבזי, 'חסר דעת'. למהרי"ץ (מארי יחיא בן יוסף צאלח) חסר דעת. כל גדולי ישראל מתימן הם חסרי דעת. כי הם לא נהגו את מה שהוא רוצה שינהגו. ושיתבטלו במנהגיהם לפי השכל שלו...
עכשיו תשמעו את החוצפה ואת השנאה שלו לעדה הזאת!
וממשיך: "ובאמת אם היה בדעתם לחזור לתימן. בבקשה! שיאכלו בשר"
– לא הבנתי: מותר לאכול בתשעת הימים או אסור? אַה בתימן מותר ובארץ ישראל אסור.
אומר: "אם היו חוזרים לתימן, בבקשה שיאכלו בשר".
הנה השוטר, מכוון את כולם להרצות מוצאים לפי דעתו הקלוקלת...
הוא אומר: "אני לא מכיר תימני אחד שרוצה לחזור לתימן. הם באו לארץ במטרה: להשאר בארץ. אם כך איזה סיבה יש להקל ראש בענין אבלות על תשעה באב?!".
- זה כאילו להקל ראש באבלות על תשעה באב...
"וכי אבילות על ט"ב זה שייך לעדות חוץ מהתימנים?! מה, הם לא בכלל ישראל?!
- אוי אוי אוי כבר הוציא אותם מכלל ישראל, בגלל שהם אוכלים בתשעת הימים..!
'חלילה', הוא אומר, מה, הם לא בכלל ישראל? חלילה. "לכן צריך ללמד אותם"
- הם פסיכים, לא מבינים כלום.
"צריך ללמד אותם מוסר השכל: להיות חלק מעם ישראל להיות מהמתאבלים על ירושלים ולא לאכול בשר בתשעת הימים כמו כלל ישראל"
סיים את דבריו החריפים"...
- 'משיגינר' האיש הזה! 'משיגינר'. למי שלא מבין אידיש, זה משוגע!! (הרב מבטא את המילה במבטא תימני) זה לא יאומן כי יסופר. איזה עזות פנים של איש טיפש. שכל הג'יפה (Jiffa) שיש לו במח הוא מוציא דרך הפה...
"כאן במדור 'היסטוריה ואקטואליה' סיקרנו בארוכה את הפולמוס על המנהגים ודרכי הפסיקה השונות בין העדות השונות שהתקבצו לארץ לאחר 2,000 שנות גלות." כותב ישראל שפירא.
רק להזכירכם למה אני קוראו: אברימי פפושדו' או 'אברימי'? כי הוא ממשפחת הקלים.
ו'פפשודו' בגלל שאחיו, הגאון הרב יעקב יוסף, מנוחתו עדן, שהם הקצו (סלדו) אותו וגרמו לאבא לשנאתו בגלל שהוא היה יכול להיות ה'מחליף' שלו,
אז הוא סיפר: שהוא הלך לבקר איפה שהוא נותן את ההכשר לפפושדו שזה העוגיות של פסח ואמר: 'שזה חמץ גמור!' והוא ממשיך ליצר וכו'.
תגובת הרב התימני לאבריימי פפושדו;
טוב, הוא קיבל תגובה. רב תימני (הרב אורן צדוק, רב בית ההוראה 'נזר ההוראה', ומרבני בית ההוראה 'המאורות' ) ענה לו (בשיעור מיום כ"ז תמוז תשפ"ב) ונתן שיעור ברעננה (בביהנ"ס 'מורשת אבות'). והתחיל לסדר את הדברים. אז בוא ונשמע מה אומר התמני, שלפי מושגיו הוא 'חסר דעת':
"ראשית, המנהג שלא לאכול בשר בתשעת הימים הוא מנהג ככל המנהגים, אינו הלכה כלל ועיקר, העיסוק בו אינו חדש כלל ועיקר וכבר היה לעולמים, שכבר נתון הוא במחלוקת מזמן הגאונים! ויתירה מזו הרמב"ם עצמו שמעיד על מנהג זה, מעיר עליו במקום 'הרב המגיד' נושא כליו החשוב ביותר, וכותב: 'שהמנהג הזה לא פשט בארצות אלו' " איזה ארצות? - ספרד!
"וכן מעידים מגידים ראשונים ואחרונים על מנהגם לאכול בתשעת הימים, לעומת אלה שכותבים שמנהג מקומם להמנע. אולם, ההבדל בין אז להיום, שאז כל אחד כיבד את המנהג של השני, ובוודאי שלא השמיץ אותו לקראו 'חסר דעת' – ה' ירחם!
ויש לשאול מצד שני, האם אנחנו (התימנים) נעז לקרוא לציבור הספרדים, בפרט שומעי לקחו של הראשל"צ, זלה"ה (הרב: האם נוכל לקרוא לכל הספרדים שהולכים לפי הרב עובדיה) 'חסרי דעת'?"
- למה?
"בהיותם עושים נגד רוב ככל קהילות ישראל להתיר נישואין עד ראש חדש אב!! בשעה שכל ציבור בני אשכנז ותימן נמנעים, ואף רבים-רבים מבני קהילות הספרדים עמם במנהג להמנע (מנישואין)"
משבעה עשר (17) בתמוז עד תשעה (9) באב. והראשל"צ (ר' יצחק יוסף) התיר. אז נקרא להם חסרי דעת שבהם לא עושים כמנהג כל ישראל?!
"ומדוע יראו לעצמם להתיר זאת?" הוא מחזיר לו בדיוק אותו דבר.
"וכי אינם בכלל שאר ישראל?" הספרדים? כולל אתה חסר הדעת?!
"האם אינם צריכים להתאבל על חרבן הבית כמו כולם?" ולא לשאת אשה? - מחזיר לו 'מידה כנגד מידה'.
"אלא פשוט הדבר כל אחד עושה כדעת רבותיו ואבותיו, ו: "אִישׁ עַל דִּגְלוֹ בְאֹתֹת לְבֵית אֲבֹתָם" (במדבר ב ב) ולא זו הדרך לפסול את השני גם אם אינו סובר כמוהו.
ועוד לכנות אותו בשמות נלוזים בפרהסיה בפני הרבים?! ומה גם לבזות עדה קדושה שלימה מישראל?! ועוד לומר זאת בימי בין המצרים, בשעה שאנו אבלים על חרבן הבית שנחרב בעוון שנאת חנם!" - של אנשים כמוהו!
ועוד הוסיף הרב צדוק: שאין קשר ליסוד הידוע 'אתריה דמרן' "...
הם רוצים לומר: שמי שהגיע לארץ ישראל צריך להתבטל להוראות מרן, כאילו, הכל מתבטל; כל הדינים המנהגים שבאת מחו"ל, הכל מתבטל.
עוד הוסיף הרב התמני: "אין קשר ליסוד הידוע 'אתריה דמרן' " - שזה מקומו של מרן. שעל זה יש אי הסמכה גדולה בפוסקים ובעדות גדולות שצריך לעשות כמו מרן. "היות שאין כאן כל הוראה", 'אתריה דמרן' זה מנהג-מנהג. "מה הקשר ל'אתריה' בדבר הנעוץ במנהג.
וגם זה הדבר לכשלעצמו איננו סוברים כן ('אתריה דמרן') בהיות הקהילה התימנים הגיעה כולה עם רבניהם ובתי הדין שלהם" אז אין דבר כזה - 'אתריה דמרן'! "והדברים ידועים (בפוסקים).
ועוד אף הם (שהספרדים) שמטיפים לנו מוסר, אינם (הם בעצמם) נוהגים כדעת מרן בתשעה באב לגמרי, לדוגמא; הם מניחין בבית כנסת בתשעה באב שחרית, טלית ותפילין בברכה, ההיפך מהוראת מרן בשלחן ערוך סימן תקנ"ט" ומה עם הדין: 'אתריה דמרן'? איפה זה נעלם?!
"וכבר השיג עליהם בזאת הגר"ש משאש זלה"ה, רבה של ירושלים, יעוין שו"ת שמש מגן חלק ב' סימן ו'.
ועוד העלה הרב התימני (אורן צדוק) נקודה חשובה בענין זה: 'ויתירה מזו מדוע הנכם נטפלים בכל העניינים דווקא לתימנים ולא לאשכנזים, אם זה אתריה דמרן כולם צריכים לעשות כמותו כולל האשכנזים".
והתשובה ברורה: עם האשכנזים - אתם לא יכולים להתמודד! אתם פוחדים מהם, יא שפנים...
"יכול להיות שהם יאמרו לכם: 'שהם בעלי הבית פה ואתם אורחים שהגעתם!' לכן אתם נטפלים רק לעדה קטנה, להם אתם נותנים במה, 'מנהג אשכנז'". 'מנהג אשכנז', אה 'מנהג אשכנז' לא מתבטל ל'אתריה דמרן'?!
"ושאר עדות מבטלים" - מרוקאים מצפצפים עליהם, מבטלים אותם. מנהגיהם, דיניהם. וכל שאר העדות הכניסו אותם ככה ביחד כיבסו אותם ועשו מהם מה שהם רוצים...
"ואיך הגעתם לכך שהם אחד?!" כאילו למה הכורדים והמרוקאי והסורים חלבים וכל זה וכל זה, איך כולם נהיו עדה אחת ספרדים? איך? מה, בגלל שהמכנה המשותף שכולם יודעים ערבית? והאשכנזים לא יודעים ערבית, אז הם לא מתחברים ביחד?!
עוד הוא תַמֵה הרב התמני: "בשם איזה 'מנהג המקום' אתם רוצים לבטל מנהגינו?! כמה בכלל היו ספרדים בירושלים קודם שהגיעו התימנים?! מה גם שבירושלים עצמה היו הרבה עדות כידוע! ולמי אתם רוצים בדיוק לבטלנו, אם רק לספרדים של היום, מדובר על אוסף של עדות; מרוקאים, עירקים, חלאבים, כורדים, בוכרים, אלג'יראים, תוניסאים, טריפוליטאים. ועוד שרק לאחר שביטלתם אותם והעלמתם את זהותם, נוצר לכללות הספרדים מושג של 'רוב' "
זה הכל בשביל הבחירות. עשו את כולם ביחד. ולמה הוא יצא עכשיו? מה שנה שעברה לא אכלו בתשעת הימים תימנים? ולפני שנתים (2)? מה? במשך כל עשרות השנים, מאז שהשתחררת מהצבא (ר' אברהם יוסף), אתה לא, לא ידעת שהם אוכלים? נזכרת השנה?!
התימנים החליטו השנה: 'לא לבחור ש"ס!!'
ואמרו: 'שיותר הם לא בוחרים ש"ס'.
הם (ש"ס) הבטיחו 'למארי עסקא' (הרב יצחק רצאבי): 'שיתנו לו בנין!'
עד היום הוא בצריף...
אמרו: 'תוך שלושה (3) חודשים יביאו לו'.
עברו שלושה (3), שלושה ושלושים (30). אין. אין אפילו מנורה חדשה בצריף...
"ובשם הזה משתמשים לבטל שאר עדות קטנות, שעדין מסרבים-מסרבים, לבטל מנהגיהם להכנס לש"ס. לא יאומן! איש שוטה ונִקְלֶה (בזוי)! עברין! עברין! הבן אדם נשפט
והודה במשפט: שהוא אנס לקבל את הכשרות של אחיו (ר' משה יוסף) שמאכיל נבלות וטרפות!'
תכף אני אראה לכם מכתב שהוא קיבל – מוישי (משה יוסף)...
אז זאת אומרת, העברין הזה הכריח אנשים, הם רצו להביא (כשרות) 'לנדא', ודברים ב'אור יהודה' וכמה מקומות והוא לא נתן להם:
'אין כשרות אם אתם לא מכניסים את של אחי...' זה סוחר בבשר. זה בן אדם נקלה! זה סוחר בעוגיות (פפושדו).
בית המשפט הורה: 'שאין לקרוא לו (ר' אברהם יוסף) רב שבע (7) שנים! הוא לא יכול לשמש במשרה של רבנות!'.
ופיטרו אותו מהרבנות בחולון. עברין ממש!!
בשם איזה מנהג עשית את זה? מנהג הסוחרים והאנסים?!
"על כרחך" עונה לו הרב התימני: "אין בדבריו ממש וכל עדה תחזיק במנהגיה".
והוא עוד שולח אותו לעיין אצל אבא שלו (הרב עובדיה יוסף): "ב'חזון עובדיה', הלכות 'ארבע תעניות' עמוד רל"ח, וצרף לכאן", ככה טוען לו הרב התימני 'בקטנה'.
ו 'כיכר השבב' (אתר 'כיכר השבת') פנו אליו (לרב אברהם יוסף) לקבל תגובתו ועדיו הוא לא הגיב לדברי הרב התימני...!
מה אתם חושבים: שהוא יכול להגיב? הוא יכול למכור עוגיות פפושדו,.. זה מה שהוא יכול.
[עד כאן, תוכן כתבה ראשונה.]
הרב דוד יוסף בתשעת הימים...
עכשיו, יש לו אח קוראים לו: 'דודי'. דודי. גם דודי נזכר בתשעת הימים לצאת חוצץ.
[כתבה שהתפרסמה באתר 'כיכר השבת' | 01.08.2022 ]
" חבר מועצת 'חכמי חלם' הגאון רבי דודי יוסף, יוצא נגד אלו שעושים סיום מסכת ב'תשעת הימים' לאכול בשר."
הרב: מגחך...
אם יש ברית ויש סיום מסכת, יש אומרים: 'שאפשר לאכול בשר'. אז מה עושים אנשים? אוכלים. איך אוכלים? עושים סיום מסכת ואוכלים.
והוא אומר על זה: "זה בושה וחרפה". בושה וחרפה".
- תתבייש דודי אתה!
שאתם אפילו בלי 'סיום מסכת', בימי ה'סליחות' מביאים את איל גולן. זמר לא פסול. זמר חילוני שכופר בתורה ובמצוות. חי עם גויות, עושה את כל העברות ואתם מביאים אותו להביא סליחות. ואיפה זה כתוב שמותר? זה בימי הסליחות לעורר את הציבור לשירה של חזן כזה? זה חזן? ולהביא את פרץ (זמר) ואת כל הזמרים החילונים רק בשביל שיבוא קהל שתוכלו לעשות לש"ס קולות?!
- מכרתם את התורה!! עקרתם אותה!!
אז הוא ממש "בושה וחרפה" עושים סיום מסכת. כל הארועים שהם עושים בזמרה, הם עושים את הפטנט הזה... 'סיום מסכת' לפני שמביאים את 'שוואקה' (זמר יעקב שוואקי) שאבא שלו (הרב עובדיה יוסף זצ"ל) יצא נגדו, הם ממשיכים להביא אותו.
'איציק' (הרה"ר יצחק יוסף) יצא נגד שוואקה שאבא שלו אמר: 'שהוא לא בסדר!' והכל, והוא יושב לידו ומתענג משירתו. הבאנו סרטונים בזה.
ואלה נקראים 'חבר מועצת'...
אז הוא אומר: 'זו בושה'.
ויש לו עוד דבר: "מה הדין?" הוא בעל דינים. הרי הוא המחסן הראשי. הוא לא התחסן, אבל המחסן הראשי. את כולם מחסן. הוא מוציא את כולם. הראשון שזרק את כולם מהכולל: ''לצאת מהכולל יש קורונה. אסור...". - חבורה של משוגעים...!
והוא אומר: "מה דינו של מי שהתענג מאכילת דגים?"
שוב פעם, זה מ'כיכר השבב' בד' באב תשפ"ב.
"מי שמתענג במיוחד באכילת דגים - השבוע, ב'תשעת הימים', צריך לצמצם את אכילתם, למרות שאין איסור לאכול דגים, כך 'פסק' חבר מועצת חכמי התורה (חלם) וראש בית המדרש 'יחווה דעת' הגאון-הגאון רבי דודי (דוד) יוסף".
והוא אומר ככה: "ראיתי ברחובות..."
- רחובות זה איפה שהתימנים, כן.
"ראיתי ברחובות מישהו שיש לו מסעדה שעשה מודעה: 'תשעה סוגי דגים' לא פחות ולא יותר", כך אמר חבר המועצת בשיעורו: "צריך לחשוב על זה שמי שמתענג מזה מאד, אז השבוע צריך לצמצם, למרות שמותר לאכול דגים, אין איסור לאכול דגים, אבל לכל הפחות להראות קצת שאנחנו ממעטים בהנאה שלנו".
שמעתם? מענין שישלח לנו את התפריט מה הוא אוכל? לא אתפלא...!
"כל הסיבה שלא אוכלים בשר, זה להמעיט בהנאה, אז אם אנחנו 'מפצים את עצמנו' ומחפשים כל מיני דרכים (נו) זה וודאי לא בסדר".
והוא ממשיך: "ראיתי פעם שיש כאלו שרוצים לאכול בשר בתשעת הימים, ולצורך כך הם שוכרים..."
(הרב: שוכרים?!)
"....שוכרים בחור ישיבה במאה דולר (100$) שיסיים מסכת ואז יוכלו לאכול בשר, סעודת מצווה, סיום מסכת.
שאלתי: 'הבחור שעשה את הסיום וקיבל מאה דולר, האם הוא אכל איתם?'
נאמר לי: 'לא' הוא סיים והלך"
אז לדעתו, אם הוא ישאר, זה כן טוב, כי יש בירור: אם הוא היה או לא היה; אם הוא היה, אז בסדר 'ה'עוונתא' בסדר. כי זה עוונתא מסודרת. אבל אם הוא הלך 'זה עוונתא-עוונתא' זה לא, זה לא בסדר כזה דבר...
"ויש מסעדות שהגדילו לעשות ומודיעים שיש להם סיום כל שעה עגולה כדי שהסועדים יוכלו לאכול בשר".
- חרטא ברטא! איפה יש דבר כזה? הבן אדם מעופף! לא יאומן כי יסופר.
כשאני אמרתי: "לחם בשקל!"
- הוא צחק... כי הם רצו לחם בשבע (7) שקל. הוא צחק.
"המפלגה של לחם בשקל" ככה הוא אומר.
א.... מה כואב לך אם אני אתן לספרדים שלך לאכול לחם בשקל? מה יש??
"אני לא אומר שזה אסור"
- קודם הוא אמר: 'שזה לא עושים ככה'. עכשיו הוא אומר: "אני לא אומר שזה אסור... לא אומר שזה אסור".
"אני לא אומר שזה לא נקרא סיום" הדגיש חבר 'המועצת': "אבל על כל אחד לחשוב האם הוא היה עושה אותו דבר אם לא היינו נמצאים בתשעת הימים... הפוסקים כותבים למי מותר להשתתף בסעודת מצווה, של ברית מילה או סיום מסכת? כל מי שגם אם זה לא היה תשעת הימים הוא היה בא לאכול שמה - אז כן" זה יכול לאכול. "אבל אם כל הסיבה היא בגלל שהוא מחפש סעודת המצווה בשביל שיוכל למלא את בטנו לאכול בשר, זה לא בסדר - זה בושה וחרפה!".
- מה אתה אומר דודי? הרבה מתירים לעשות סיום מסכת בשביל להפטר 'מתענית בכורות', אתה יודע דודי? איך יכול להיות שפוסקים מתירים?! כל מה שלומדים את המסכת, זה בשביל להפטר מתענית בכורות. ויש פוסקים שמתירים את זה לכתחילה. ויש כאלה לא, אבל יש כאלה כן. פוסקים!! לא 'חברי מועצת'... פוסקים!
והוא ממשיך: "חרב בית המקדש, אנחנו בגלות, אנחנו בצער של הגלות"
- בגללכם! בגללכם אנחנו בגלות.
"והקב"ה כל פעם שאנחנו מנסים קצת-קצת להראות כאילו יצאנו מהגלות: 'יש לנו מדינה', אז הקב"ה מכה עלינו עוד הפעם ועוד הפעם שנרגיש את האמת".
- יש לנו גם ממשלה, נכון? ואתה שמה, לא? עם כל המועצת....
"אנחנו עדין בגלות"
- הוא מודיע לנו, לא ידענו...
"עקבתא דמשיחא כן, אבל זה לא אתחלתא דגאולה, אנחנו עדיין בגלות - אז איך אפשר?!"
- איך אפשר? הוא שואל: שומו שמים.
אתה עוקר תורה מספר אחד (1). אתה אומר על דגים, תשע (9) דגים, לא יותר, לא פחות. ועל זה הגלות, ועל זה הגאולה תלויה על השמונה (8) דגים או 10 דגים. 9 זה חמור, זה מספר לא טוב. מה הולך פה?! הבן אדם הזה ליצן!
"עד שסוף סוף..."
שימו לב!
"עד סוף סוף שיש מנהג, לא אוכלים בשר, נו, אז כבר לשבת לחשוב: 'איך לעשות סיום מסכת?"
- בשביל לאכול?!
אוי אוי אוי. כמה אתה שונא! כמה אתה ביזית אתה 'ישי' (אלי ישי) שהיה לפני דורעי (אריה דרעי).
שאבא שלך (הרב עובדיה יוסף זצ"ל) אמר עליו: ש: 'הוא נאמן ביתו'.
ואתה ביזית את האבא שלך, ואמרת: "זה נאמן?! זה יש לו שכל?!"
ביזית אותו! ביזית את אביך! שבחר בו.
'כיבוד אב ואם' איך קראת לאבא שלך שהיית עם דורעי ורצית להקים איתו מפלגה נגד אביך! זה כן, זה מותר. לא. זה, זה לא מנהג, זה דין. דין. הוא החליט: זה דין.
איזה משפחה "נפלאה" והוא בטלוויזיה מכר את אח שלו משה (הרב משה יוסף) עם העופות. יש סרטון שם שהביאו את זה 'בערוץ 2', כמדומני, הראנו את זה. מכר את אחיו! על כמה הוא עושה כסף ועינו צרה צילמו אותו במצלמה הנסתרת איך הוא מגלה את הכל. ואיך משה לקח... מוישי לקח להם את כל הירושה?! (הרב מגחך) לקח הכל, הכל לקח. משפחה "סוכר"...
ולכן הוא מסיים: "שומר נפשו ירחק מזה, מכיוון שאנחנו צריכים להראות: 'רבש"ע! כן, אנחנו מתאבלים על חורבן בית המקדש'".
- התימנים בתימן, בתימן היו מתאבלים על החורבן כל השנה! היו קמים חצות ומתאבלים על החורבן.
יש להם שירים בשבת על החורבן: "ש-די אמור נא די לגלותנו" כל סעודה שלישית היו אומרים בבכי! והוא ילמד אותנו הוא ואחיו, ילמדו אותנו: מי מתאבל? מי מה? מה מנהגים? מה בטיח? הוא ילמד אותנו!? בושה וחרפה! אנשים יש להם בכלל ריח תורה?
טוב, אני לא ממשיך, אין לי כוח לחבר'ה האלה.
מכתב מחאה מהרב טוביה שולזינגר לרב יצחק יוסף על הליכה לערכאות וחילול ה'!
אבל יש עוד משהו. עכשיו אנחנו פונים לאיציק (הרה"ר יצחק יוסף) הידוע שיש עליו שיר יפה לכבוד שבת... (שירי מחאה, רבני החיסונים, 'הראשון לציון הרב יצחק...')
וכותב המכתב זה:
"טוביה הלוי שולזינגר,
בלאאמו"ר מרן הגר"ש זלה"ה.
רב ואב"ד קרית אתא.
מח"ס 'טוב הארץ'.
הוא כותב: בכ"ח תמוז תשפ"ב, 27.07.2022, לסדר "לֹא תָגוּרוּ מִפְּנֵי אִישׁ" (דברים א יז).
פותח את המכתב כך:
"לכבוד מעלת הגאון המפורסם רבי (הרב: איציק) יצחק יוסף שליט"א. הראשל"צ, נשיא מועצת 'הרבנות הראשית'.
שלום ורוב ברכה למעכת"ר".
כותרת: במקום שיש חילול ה'.
ההמשך: "אין חולקין כבוד לרב".
"הנה נועד ממקור נאמן ביותר, כי הדיון על העזבון של הדרת גאון אביו הגאון הגדול, בעל ה'יביע אומר' זצ"ל, התקיים בערכאותיהם, בבית משפט לעניני משפחה.
כתב רש"י (שמות כא א): 'שהמביא דיני ישראל לפני ארמים, מחלל את ה' ומיקר שם האלילים להשביחה!'
ובטור 'חושן משפט' (סימן כו י) כתוב: 'ואסור לידון בפני דינים גויים אפילו בית דין שדנים לפי דיני ישראל, הרי זה רשע. וכאילו חרף והרים יד בתורת משה!'
הלכה זו היא בכל אדם מזרע ישראל הפחוּת שבערכין היושב אחר הריחים, ק"ו בן בנו של ק"ו במשפחות המיוחסות שבישראל. 'אנשים הללו, גדולי הדור ואבותיהם שימשו בבית המקדש' (ברכות סג).
כתב הרמב"ם ('יסודי התורה' פרק ה' הלכה יא): 'ויש דברים אחרים שהוא בכלל חילול ה' והוא; שיעשה אותם אדם גדול בתורה ומפורסם בחסידות דברים שהבריות מרננין אחריו בשבילם. ואע"פ שאינן עבירות, הרי זה חילל את ה'!'
והוא שואל אותו שאלה: 'דבר שנצטער בו אותו צדיק, יכשל בו זרעו?!'
"והנני שואל ממעכת"ר שליט"א, כנשיא בית הדין הגדול עד שנת תשע"ח: 'הוא עצמו מחזר עליו לשורפו מיכל קאכיל מינה' (פסחים יא:) הרי הוא העומד בראש בתי הדין, הוא ירים ידו בתורת משה לילך לערכאות?! 'אִם בַּאֲרָזִים נָפְלָה שַׁלְהֶבֶת – מַה יַּעֲשׂוּ אֲזוֹבֵי קִיר?' (מועד קטן כה:)
ואם ההליכה לערכאות היתה עקב כך שאחד היורשים הלך לשם כנגד דעת המשפחה, היה על בני המשפחה לצאת בקול מחאה ו'כעין קצצה' (כתובות כח): 'כיצד קצצה: אחד מן האחין שנשא אשה שאינה הוגנת לו, באין בני משפחה ומביאין חבית מליאה פירות ושוברין אותה באמצע הרחבה
ואומרים: 'אחינו בית ישראל, שמעו: אחינו פלוני נשא אשה שאינה הוגנת לו ומתייראים אנו שמא יתערב זרעו בזרעינו. בואו וקחו לכם דוגמא לדורות שלא יתערב זרעו בזרעינו'."
אז ככה היתם צריכים לעשות עם אחיכם גרר אתכם...
ועוד הוא מביא לו: "'כל מקום שיש חילול ה' אין חולקין כבוד לרב' (ברכות יט:)
לכן, צריך לזלזל באחים האלה. שהם עוקרים תורה, שמבזים אנשים, שהם שופכי דמים. כל מקום שהם עושים חילול ה', לא חולקים להם כבוד.
"וכאן חילול ה' כפול, מעשה הערכאות, כדברי רש"י. ועבירה נעשית ע"י גדולי תורה ומפורסמים בחסידות דברים שהבירות מרננים אחריהם".
נשיא בית הדין, עובר על הדין והולך לערכאות?!
"הדיון בבית המשפט ידוע וישנם המרננים: 'חברך חברא אית ליה וחברא דחברך חברא אית ליה' (בבא בתרא כט:)
אשר על כן, על מנת למנוע חילול ה' יש למאת בכל מחאה על חילול שמו יתברך ופריצת גשר של המשפחה ע"י מעשה חמור של הליכה לערכאות."
החותם בצער על בזיון התורה והדין
טוביה הלוי שולזינגר.
זה האח השלישי. ויש עוד אח קוראים לו: מוישי, מוישי (הרב משה יוסף).
מכתב מהרב שולזינגר לרב משה יוסף על כשלים במערכת כשרות בד"ץ בית יוסף
טוביה הלוי שולזינגר,
רב ואב"ד קרית אתא,
פונה אליו בט"ז בסיון תשפ"ב.
הוא כתב לו כמה מכתבים, אני מביא אחד:
"הנה חזות קשות הוגד לי על הנעשה במערכת הכשרות 'בית יוסף' מר מיכאל דרעי מפקח בית יוסף בצפון דבר המהוה ניגוד ענינים אשר מערער על כל אמינותו כאחראי על כשרות בד"צ 'בית יוסף'.
במפעל "ביגה" בחיפה נמצאו כשלים חמורים, בדו"ח החמור שהוגש למועצה הדתית ורבנות חיפה.
מפעל 'ביגה' עומד תחת השגחת 'בית יוסף' (במקביל להכשר הרבנות).
לא פורסם כל הודעה מטעם בד"צ 'בית יוסף' על כשרות 'מפעל ביגה'.
ככל הידוע משגיח הכשרות מטעם רבנות חיפה הודח מתפקידו בעקבות הדו"ח.
לדאבון לב האיש שימש במשך שנים (כנראה) כמנכ"ל, וחלקת כשרות ברבנות באזור הקריות.
פרטים אלה נודעו לי בימים האחרונים.
לפני מספר שבועות פניתי למעכת"ר אודות אפרים דרעי המשמש כמשגיח כשרות במקומות רבים הן מטעם הרבנות והן מטעם כשרות 'בית יוסף' הנ"ל תושב 'מעונה' בצפון, משגיח במספר מקומות בעיר 'קרית אתא' ובמקומות רבים. אך כפי שנמסר לי ע"י יודעי דבר: השגחתו של הנ"ל 'אינה כמקובל' בלשון המעטה.
עד היום, לא קבלתי שום תגובה למכתבי והדבר מעורר סימני שאלה רבים;
האם מערכת כשרות בד"צ 'בית יוסף' מתנהלת ללא רב אחראי על כשרות שמאות אלפי יהודים מעלים על שולחנם! באמונה תמימה: כי 'אין בודקין מן המזבח ולמעלה'?!
למען כבוד תורתו וכבוד בית אבא עליו לשנס מתנים ולעמוד בפרץ למען לא יכשלו בני ישראל במאכלות אסורות.
האם 'דבר שנצטער בו אותו צדיק
(הרב: הכוונה אביהם)
יכשלו בו זרעו'.
ועוד איך!
האבא (הרב עובדיה יוסף זצ"ל) אמר: 'שעושים שחיטת עופות לכפרות כל עשר (10) עופות - צריך להיות פגימה בסכין. צריך לבדוק! צריך לבדוק, לא למהר'.
בנו איציק, נשיא מועצת ג'דאתי... (הרה"ר יצחק יוסף) מה הוא אמר? הוא אמר: 'שאמרו לו שהיום הסכינים רק אחרי מאה אלף (100,000) שחיטות אולי נפגם...!'
זה צריך להיות טמבל שלא יאומן להעיז להגיד דבר כזה. 100 אלף שחיטות?? הוא שומע מה הוא מדבר בכלל שהוא מדבר?!
'אמרו לי..'
יש לו 'ילקוט' יש לו 'ילקוט'...
הוא סיפר – איציק... הוא תמיד היה מדבר על האחים שלו בישיבה. בני (הבן של כבוד הרב) למד אצלו ועוד ככה חבר'ה פה שאתם מכירים.
הוא היה מספר להם: 'שאבא שלו היה נגד אברימי 'פפושדו' שהוא נותן פסיקת הלכה ברדיו בשידור חי!
הוא אמר: 'זה לא דרך. כי אם ישאלו אותך שאלה ואתה לא יודע מאיפה תשלוף להם תשובה?! הרי אתה בשידור, מה תגיד: שאתה לא יודע?!'
הוא היה נגד! ובנו לא שמע לו!! המשיך שיהיה לו פרסום. גאוה. גאוה! 'שולף'! נגד האבא.
הם קימו את דברי האבא?! הם רק משתמשים בזה להאדיר את שמם ולהוציא ספרים כאילו, ומה זה ספרי הילקוט? זה העתקות של האבא. מה זה הספרים של דודי (הרב דוד יוסף)? אברכים כותבים את זה. הכל כבוד! ועוד כמה דברים... הם שומעים לאבא?! הם מקימים את האבא?
מכתב נוסף מהרב שולזינגר לרב משה יוסף על כשרות בד"ץ בית יוסף
כן. עוד מכתב כותב
האב"ד טוביה הלוי שולזינגר
אל מוישי (הרב משה יוסף).
(מכתב שנכתב אור לה' תמוז תשפ"ב)
"שלום ורֹב ברכה,
בישוב ירכא בצפון הארץ ישנה כשרות 'בית יוסף' על מאפיית "שלושת האופים"
המדובר במפעל מזון בבעלות לא יהודית.
כפי הידוע לי מעדים נאמנים: המשגיח מטעם כשרות 'בית יוסף' נראה במקום אחת לשבועיים (פעם בארבע עשרה יום...)".
- זה טוב עוד... יש מקומות שאין בכלל! הם 'סומכים' על המשגיח של הרבנות. ויש מקומות שהם עשו פטנט: 'שיש נאמן' וזה יכול היות גם בעל המקום...
"יצויין כי מלבד בעיות כשרות יש גם נושא של: 'בישולי עכו"ם'.
על מעכת"ר לבדוק את נוהלי הכשרות במקום.
לצערי זה המכתב השלישי!
בו אני מתריע על כשלים חמורים בכשרות 'בית יוסף', ועד היום לא קיבלתי שום תגובה.
הדבר מעלה תהיות רבות: האם אין כתובת למערכת הזו?!
אם מערכת זו אינה ערוכה לטפל בבעיות ולקבל אחריות אז על הציבור לדעת זאת".
הנה הודענו לכם: רבותי! מי אלה ארבעת (4) האחים? לא יאומן כי יסופר. - ליצנות לשמה! תודה רבה על ההקשבה.
רגע, ואני רוצה להזכיר לתימנים 'חסרי הדעת':
אם תמשיכו לבחור ש"ס... – חותמת: שאתם 'חסרי דעת'!!
אחרי שאומרים לכם: 'שאתם חסרי דעת!' ועוד אתם בוחרים בהם?!
ועוד עם 'מארי עסקה' יגיד עוד פעם: 'נעשה עוד עסקה ונצביע עוד פעם...', - אז זה באמת חסרי דעת, זהו.
להגיד על עדה קדושה דבר כזה?! בזלזול כזה?! ולכנות אותם: 'חסרי דעת'?
זה רק אם: "וַנְּהִי בְעֵינֵינוּ כַּחֲגָבִים וְכֵן הָיִינוּ בְּעֵינֵיהֶם" (במדבר יג לג) אם התימנים מחזיקים את עצמם בני השפחות והפילגשים של ספרדים, אז שימשיכו להצביע ובאמת יוכח שהם חסרי דעת.
לא בגלל המנהג בתשעת הימים, בגלל אם מישהו מכנה אותך 'חסר דעת' הוא יתן לך משהו?!
הרי הבטיחו לרב, לרב: 'מארי עסקה' ושלחו את 'בעדני' (הרב שמעון בעדני) ועוד מחריט תימני
שיבטיחו לו: 'תוך שלושה חודשים!'
- 'לא דובים ולא יער'.
"רבי חנניה בן עקשיא..."
ת.ו.ש.ל.ב.ע.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות