שלום בית וחינוך ילדים - ה | הרב אורי יצחק
שבוע טוב וברוכים הבאים!
13. מילתא דבדיחותא?
נתחיל במילי דבדיחותא 'כהרגלנו בקודש'
מספרים על העכבר שהגיע לחתונה של האריה ואז הוא ניגש לאריה לברך אותו,
אמר לו: 'מזל טוב אחי!'
אז האריה מסתכל עליו ואומר לו: 'ממתי אנחנו אחים?'
אז הוא אומר לו: 'שתוק-שתוק גם אני הייתי אריה לפני החתונה...'
קשה הזיוג כקריעת ים סוף!
בפרשת השבוע שלנו (בשלח) קראנו על "שירת הים" קריעת ים סוף, אז נגיד משהו שקשור לזה, בענין השידוכים כתוב בגמרא: 'וְקָשִׁין לְזַוְּוגָן כִּקְרִיעַת יַם סוּף' (סוטה ב.) ונשאלת השאלה: מה הקשר בין זיווגו של אדם לקריעת ים סוף?
וכשעמדו ישראל על שפת הים, יש מחלוקת בגמרא: איך נבקע הים? יש שיטה שאומרת: שהיה מחלוקת בין שני (2) שבטים: 'מי יכנס ראשון?'
ויש שיטה אחרת שאומרת: 'שנחשון בין עמינדב קפץ!'.
צריך לדעת: שכשנחשון בן עמינדב קפץ לים זה לא כמו שאנשים מבינים שהוא קפץ לים 'קפץ ראש' הכוונה: הוא נכנס ראשון ולא חיכה 'להוראות מלמעלה' נכנס.
מה הנסיון של נחשון בן עמינדב?
אז אמרתי פעם במאמר מוסגר, שאנחנו קוראים את מה שכתוב בתורה נשמע כסיפור יפה ואנחנו מסתכלים ע"ז כהיסטוריה מה היה. אבל אם היינו מכניסים את עצמנו לאותם אנשים שעמדו שם באותו מעמד, אתם יודעים איזה ניסיון זה? אתה עומד ככה מול הים, מדבר מימין מדבר משמאל, ים מקדימה והמצרים מאחוריך בקריזה, אַה?
ואתה רואה את משה רבנו שהקב"ה אומר לו: "מַה תִּצְעַק אֵלָי דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִסָּעוּ" (שמות יד טו)
זאת אומרת שמשה רבנו לא ידע מה לעשות שהרי אם כתוב: "מַה תִּצְעַק אֵלָי?" הוא לא ידע מה לעשות באותו רגע,
אז הוא שאל את הקב"ה: 'מה עושים?'
אז הוא אומר לו: "מַה תִּצְעַק אֵלָי דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִסָּעוּ" מה זה "דַּבֵּר"? - זה לשון קשה, צווי! תגיד להם: 'שיכנסו לים!'
- 'מה נכנס לים?! אנחנו לא למדנו שחיה, עבדים במצרים, לאן נכנס? - מפחיד!'
אה? אז ככה כולם עומדים מהוססים ונחשון בן עמינדב נכנס.
עכשיו תארו לכם: הוא נכנס-נכנס-נכנס ואז לא קורה כלום, עוד פסיעה ועוד פסיעה עוד פסיעה - ולא קורה כלום, אַה?
עכשיו אלה שעומרים בחוץ אחד אומר לחבר שלו: 'תשמע אני מכיר טוב את נחשון, אני אני שכן שלו, הוא לא יודע לשחות!'
ואז המים מגיעים לנחשון בן עמינדב לכאן {עד לַפֶּה} ועוד לא קורה כלום, יאווילק הנה עוד מעט נגמר בתוך המים, המים מגיעים לו לפה {לאף} אז מה הוא עושה באופן טבעי, הוא מרים את הראש כשרגליו על קצות האצבעות נכון? ואז המים מגיעים עד איפה שאי אפשר להרים יותר – ורק אז נבקעו המים...!
עכשיו כתוב שהמים לא נבקעו עד סוף הים, מתחילת הים עד נחשון בן עמינדב וברחוק ארבע (4) אמות ממנו, שתי (2) מטר מסביב, עכשיו הוא עושה עוד צעד - המים בורחים ממנו עוד צעד, עושה עוד צעד - המים בורחים ממנו עוד צעד, הם לא נבקעים קדימה, עכשיו לאן הולכים כל המים? לצדדים, נהיו כמו ההרים בהוואי, שבע-שמונה (7-8) מטר גובה גל מכל גל,
כשאתה עומד בחוף ומשה רבנו אומר: 'נו, ראיתם? נחשון נכנס! – כנסו!!'
אתם הייתם נכנסים? איזה בטחון צריך! – 'בא הנה! אתה יודע איזה גלים? ואם זה נופל עליו חזרה עכשיו? נחת עליו! אַה?'
אם יעקב נתיירא מעשו אַה? הרי כתוב: "וַיִּירָא יַעֲקֹב מְאֹד וַיֵּצֶר לוֹ" (בראשית לב ח) למה? – 'שֶׁמָּא יִגְרוֹם הַחֵטְא' (ברכות ד.) זה יעקב אבינו. אז אבותינו שיצאו ממצרים 'עובדי עבודה זרה!' (ילקוט שמות רלד) וכי לא היה להם את החשש הזה "'שֶׁמָּא יִגְרוֹם הַחֵטְא"?! - בטח שהיה להם: 'שֶׁמָּא יִגְרוֹם הַחֵטְא' אבל היו צריכים לבטוח רק בחסדיו המרובים של הקב"ה.
ולכן הקב"ה מתפעל ואומר בידי הנביא ירמיה: "זָכַרְתִּי לָךְ חֶסֶד נְעוּרַיִךְ אַהֲבַת כְּלוּלֹתָיִךְ לֶכְתֵּךְ אַחֲרַי בַּמִּדְבָּר בְּאֶרֶץ לֹא זְרוּעָה" (ירמיה ב ב) - איזה עבודת המידות על הבטחון! וואי וואי וואי, אַה? לנו זה נראה: 'מה הבעיה? קריעת ים סוף! חצו את הים...' אייייי.
אז אמרתי ע"ז, מה הקשר בין קריעת ים סוף לזיווגו של אדם? כיון שמתי נקרע הים? רק: "כִּי בָאוּ מַיִם עַד נָפֶשׁ!" (תהלים סט ב) נכון? זאת אומרת ככל שנחשון בן עמינדב הרים את האף – אז המים לא נבקעו, אבל אם לפני כן הוא היה מוריד את האף מה היה קורה? – כבר אז המים היו נבקעים! א"כ אז הכל תלוי באף, הכל תלוי בגאווה של היהודי, אם אתה תרים את האף - קשה זיווגך מותק כי עד שיבקעו המים... עד שאתה תמצא מה שצריך למצוא - וואי וואי. וכשהאדם מוריד את האף - המים נבקעים! הכל מסתדר.
הא בלאו הכי 'קָשֶׁה זִוּוּגוֹ שֶׁל אָדָם כִּקְרִיעַת יַם סוּף' כי הכל תלוי באף.
ממה חשש הקב"ה?
פסוק הראשון של הפרשה שלנו (בשלח) מלמד אותנו דרך בעבודת ה', לא יודע אם שמתם לב לפסוק הזה, בפסוק הזה כאילו התורה מגלה לנו את מחשבתו של הקב"ה: "כִּי אָמַר אֱ-לֹקִים פֶּן יִנָּחֵם הָעָם בִּרְאֹתָם מִלְחָמָה וְשָׁבוּ מִצְרָיְמָה" (שמות יג יז) מה זאת אומר? איזה מין פסוק זה? מה התורה רוצה להגיד שהקב"ה חושש ממשהו? וכי הקב"ה חושש ממשהו? מה זה "כִּי אָמַר אֱ-לֹקִים פֶּן יִנָּחֵם הָעָם"? אז הוא יכול לעשות "שהם לא ינחמו" והוא יכול לעשות שלא יהיה מלחמה, הוא יכול לעשות שהם ינצחו במלחמות! הוא יכול לעשות להם ניסים ונפלאות, הוא יכול למנוע את המלחמה.
הוא יכול לעשות את המלחמה בלי שהם ידעו!! כמו שכתוב: "אֶת וָהֵב בְּסוּפָה" (במדבר כא יד) עם האמוריים שהתחבאו בהרים והקב"ה הצמיד את ההרים וכולם מתו! בלי ידיעת עם ישראל רק כיון שהיו שני (2) מצורעים שהלכו בסוף הם אלו שגילו את כל הענינים (רש"י שם פסוק טו).
אז מה הבעיה? למה התורה מספרת לנו סיפור כזה? מה, הקב"ה חושש: "פֶּן יִנָּחֵם הָעָם"? מה הולך פה?
אלא מה? רבותי! תקשיבו טוב!! אייייייי.
באה התורה להגיד לנו, וזו הגמרא שמציבה את המציאות, כשאדם יש לו מציאות ללכת: או בדרך קצרה או בדרך ארוכה והוא מחליט: ללכת בדרך הקצרה כדי שלא יהיה ביטול תורה ולבזבז את הזמן, אז הוא ילך בדרך הקצרה אע"פ שהוא יודע שבדרך הקצרה יש נהר ויש שם נשים שכובסות ובדרך כלל כשנשים כובסות אז מתגלה קצת מזרועותיהן עקב זה שהן מכבסות.
אז הוא אומר: "אין לי בעיה! אני אסגור את העינים, אני ילך ככה מכוסה ואקצר את הדרך"
אומרת עליו הגמרא: 'רשע!'
וכי מה הוא עשה? בדור שלנו היו אומרים עליו: "צַדִּיק יְסוֹד עוֹלָם!" (משלי י כה) אם הוא סוגר את העינים כמו שצריך והוא לא מסתכל.
בכל זאת אומרת עליו הגמרא: 'רשע!' אה? יש לו טלפון מסונן, לא מסתכל, צדיק!
אומרת הגמרא: 'רשע!' (בבא בתרא נז:) - למה? למה אתה מכניס את עצמך לסיכונים ולרזיקות? מי יתן לך להסתבך סתם? 'דרך המלך תלך!' תלך בדרך הארוכה, מה אתה עושה? שמעתם?
תדעו לכם: להגדיר אדם: 'רשע!' זה מסוכן, בזוהר הקדוש מובא: שהאומר על יהודי שהוא רשע - והבן אדם הזה לא רשע, אז זה שאמר עליו רשע,
אומר הזוהר: יורידו אותו לגיהנם לראות איפה יושבים הרשעים האמיתיים! ומה עושים אתם... והוא יהיה שמה 'אורח כבוד' יתנו לו להתבשם...:)
כדאי להגיד על יהודי: 'רשע'? – מפחיד!
ופה הגמרא אומרת בקלילות על אחד, שלכאורה נראה בסדר! מה? הוא לא מציץ: 'רשע!' הוא לא רשע כלפי מישהו אחר, הוא רשע כלפי עצמו! למה אתה מכניס את עצמך לסיכונים מיותרים?!
ואת זה לומדים מהפסוק הזה, אם הקב"ה אומר: "פֶּן יִנָּחֵם הָעָם" לקב"ה יש "פֶּן" לקב"ה יש "שמא" הקב"ה בא ללמד אותנו: "אַשְׁרֵי אָדָם מְפַחֵד תָּמִיד וּמַקְשֶׁה לִבּוֹ יִפּוֹל בְּרָעָה" (משלי כח יד) אם אני כתבתי: ""כִּי אָמַר אֱ-לֹקִים פֶּן יִנָּחֵם הָעָם בִּרְאֹתָם מִלְחָמָה?" זה כדי ללמד אתכם: שאתם תמיד תהיו ב:"שמא" אל תאמינו בעצמכם!
אדם יכול להיות צדיק שנים רבות - ויצה"ע יום אחד (1) יכול לשים לו רגל - ה' ירחם! כי היצה"ע הוא לא פראייר, מה, הוא יפיל אחד טירון?! הוא מחפש את הצדיקים! אז אדרבא! הוא נותן לו לעלות-לעלות לעלות-לעלות לעלות - ואז שם לו את הרגל כשהוא מלמעלה - יאוואלק איזה נפילה.
סולם מוצב ארצה...
על זה כתוב כשיעקב ראה בחלום: "וְהִנֵּה סֻלָּם מֻצָּב אַרְצָה וְרֹאשׁוֹ מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה" (בראשית כח יב)
אומרים חכמי המוסר: אתה רוצה להגיע השמימה? אתה רוצה להגיע למעלה גבוהה? תדאג שהסולם יהיה מֻצָּב אַרְצָה, שהסולם יהיה יציב עם בסיס כמו שצריך, לא העיקר לעלות בהתלהבות עולה-עולה עולה-עולה ואין בסיס. צריך כל הזמן לבסס את עצמך, כל הזמן חיזוקים! כל הזמן כל הזמן, כי ככל שאתה עולה - צריך לדאוג לעוד משקל שיתפוס את הסולם, אייייייי...
אשתו היפה של אבא חלקיה!
ולכן הנשים היקרות שלנו, צריכות לדאוג שבאמת הבעל לא יכשל.
הגמרא (תענית כג.-:) מספרת על אַבָּא חִלְקִיָּה שהוא היה הנכד של 'חוֹנִי הַמְעַגֵּל' והגמרא מספרת עליו איזה צדיק הוא היה - חבל על הזמן! חכמים היו באים אליו שיתפלל על הגשם וכו', הגמרא מספרת על כל הדברים התמוהים אצלו, שהם שאלו אותו - ענה להם. בין שאר הדברים שהם ראו שם, שאשתו היתה יוצאת לקבל את פניו מקושטת בתכשיטים!
אתם שומעים?
עכשיו מפליא! תסתכלו בלשון הגמרא שם כתוב שכשהוא היה נכנס לעיר - היא יוצאת מקושטת, לא כתוב שהוא היה נכנס לבית או לחצר הבית - לא! כשהוא היה נכנס לעיר! - היא היתה יוצאת מקושטת לקראתו.
גם הנשים שלנו: כל פעם שאנחנו נכנסים לעיר יוצאות מקושטות לקראתנו! לא? לא ככה אצלכם?...:)
ושואלים אותו חכמים: 'תגיד! מה זה המעשה הזה?'
זה היה מוזר להם.
רבותי! התשובה שהוא נתן - היתה עוד יותר מוזרה! אתם יודעים מה התשובה שהוא נתן? – 'כדי שהוא לא יסתכל באשה אחרת' מי יסתכל באשה אחרת? אבא חלקיה?! אבא חלקיה יסתכל בנשים אחרות? הרי מדובר על: "צַדִּיק יְסוֹד עוֹלָם!" על מה מדברים?!
הצניעות בלבוש הנשים;
לא רק זה, על מי יש להסתכל בכלל? בזמן הגמרא מה זה כולם היו מכוסות, לא כמו היום שאתה רואה - אלק דתיות, יאוואלק, אתה רואה אשה הולכת עם כיסוי ראש פה בומבילה, הכל סגור ומיני, שו הדא (מה זה)? אז בשביל מה את שמה כיסוי ראש? – 'לא! זה אופנתי אצל הדתיים...' אתם מבינים? אנחנו צוחקים - אבל זה מזעזע! אין כבר הבנה מינימלית מה זה צניעות! מה, אתן נורמליות? אתה הולך לחתונות, גועל נפש! מה זה "תצוגת אופנה"? כל אחת רוצה להיות יותר... יותר נכון: 'פחות צנועה מהשניה!' מה זה הדבר הזה? אני לא מדבר על חילונים, דתיות אלק! מה, איבדו כל צלם דתי! אתה רואה בעלים אברכים! אתה רואה בעלים תלמידי חכמים!! ואתה רואה שמה, מתברר לך: שזאת אשתו, מה קרה לחייט שלה? נגמר לו הבדים? – לא! אבל יש לה גרביים! היא שמה גרביים שחורות עם מיני, מה זה הבדיחה הזאת? וכאילו זה צנוע, מה, נהיית "בובת ברבי"? - בושה וכלימה!
אבל, איפה להחטיא את הציבור?
לפעמים אתה אומר: 'אני ילך רק לחופה! לא נעים משפחה וזה...'
כן, לך לחופה - אתה מצטער שהלכת! אי אפשר לעמוד שם, אי אפשר לעמוד, מסכנים הרבנים שמסדרים חופה וקידושין, איזה 'כפרת עוונות' הם עוברים, שלא נדבר על העדים... אוי אוי אוי אוי אוי אנחנו בגלות בענין הרוחני הזה - ה' ירחם! קלקול מזעזע. ואני לא שומע אנשים מדברים צועקים ומדברים על זה, כאילו 'הכל בסדר! זה נורמאלי סטנדרטי ועוד אשה מתקלקלת ועוד אשה מתקלקלת והכל הופך להיות כזה 'אופנה' זה אופנתי אצל הדתיים, מה זה הדברים האלה?...
הפאה? הפך הצניעות!
הולכות עם פאות - ה' ירחם! מי צריך כיסוי ראש עם פאות כאלה? יש לה שער מקורזל מגעיל, שמה לי פאה חלקה, אי אי... אז מה עשינו?
– 'לא! זה מותר'.
מה זה צנוע? מה פרוש המילה צנוע? צנוע זה דבר שמחביאים אותו, לא שמגלים אותו.
פעם אמרתי מה הבדיחה בפאה? זה כמו שאתה לוקח עכשיו יהלום ואתה רוצה להצניע אותו לכסות אותו, אז איך אתה מצניע אותו? אתה מכניס אותו בתוך יהלום יותר גדול! נו, זה לא בדיחה? זה לא בדיחה - זה טמטום! וככה הן הולכות עם הרגשה: 'שהן בסדר'.
אני לא מבין: מה אם את עם פאה אז גבר לא מתגרה מזה!? לא הבנתי את הקטע! אתה רואה אשה נמצאת במכולת או בסוּפֶּר או לא יודע איפה היא נמצאת והיא עומדת בקופה והיא עומדת רגיל, פתאום היא מרגישה שמישהו מסתכל עליה, מה התנועה האסטנקטיבית שהיא עושה? {תנועות עם ידיה לאורך הפאה} על כל תנועה כזאת - היא תקבל גיהני גיהנם! בשביל מה עשית ככה? בשביל התשומי, 'שופוני! אני פה...' למה לא עשית ככה לפני כן! רק כשראית שההוא מסתכל עליך? אייייייי....
אז בהתחלה הלכו עם חצאיות אלק עשר (10) סנטים מתחת לברך, מספיק עשר סנטים, לבשה גרביים.
אני זוכר שהייתי לפני שלושים וחמש (35) שזה זועק על זה! צועק על זה, מה זה הדבר הזה? שולחן ערוך מפורש: 'טֶפַח בָּאִשָּׁה עֶרְוָה' (ברכות כד.) שמונה (8) סנטים מגולה זה נחשב ערווה, זה נחשב גירוי,
אז אמרו: 'לא! יש גרביים ארבעים (40) דנייר',
כן, אבל כשהיא יושבת ושמה רגל על רגל, זה כבר לא עשר (10) סנטים מתחת לברך, זה כבר עשר (10) סנטים מעל לברך, למה זה נשאר כל הזמן אותו גובה?! מה זה הבדיחה הזאת?
אז זה היה לפני שלושים וחמש (35) שנה אני זוכר צעקתי על זה, אבל עכשיו? זה קטסטרופה! יש כאלה עוד 'צדיקות' זה כבר לא 10 מתחת לברך זה עד הברך ויש כאלה 10 סנטים מעל לברך, זה עוד לפני שהן יושבות רגל על רגל - לא נורמאלים! לאן רוצים להגיע? די הגענו כבר ל... זה כבר לא חיקוי של החילונים, די זה כבר חרדי / חילוני.
אני רוצה שתבינו! כתוב בחז"ל: שהמצוה הגדולה של הגברים - זה לימוד תורה, לכן היצה"ע נלחם בנו בענין של הביטול תורה. והמצוה הגדולה של הנשים - זה צניעות. זה המצוה הכי קשה לנשים – צניעות!! איך היצה"ע עובד עלינו כך גם עובד עליהן.
מה אומר?
- 'תלמדי לשון הרע, כשרות, כל הענינים. העיקר את הצניעות תשאירי בשבילי. חשוב שאת....'
הפאה הבכורים והראיון...:)
פעם אמרתי, כתוב במשנה: "הַפֵּאָה, וְהַבִּכּוּרִים, וְהָרְאָיוֹן, וּגְמִילוּת חֲסָדִים... וְתַלְמוּד תּוֹרָה כְּנֶגֶד כֻּלָּם" (פאה א א)
אז האשה באה לבעל ואומרת לו: 'אני רוצה פאה',
אמר לה: 'מה קרה?'
אמרה לו: 'לא, כל החברות עם פאה, אני עוף מוזר אני צריכה פאה!'
- 'טוב, איזה פאה אני אביא לך? פאה גימטריה "מום"
דרך אגב, מה אומר רש"י על המילה "פאה" בענינים של השדה: לקט שכחה ופאה? על המילה "פאה" כותב: "הפקר!" - אוי אויאויאוי אוי אוי!!! כשמה כן היא.
אז היא אומרת לו: 'אני רוצה פאה',
- 'איזה פאה את רוצה?'
- 'קאסטם',
- 'כמה עולה?'
- אלף מאתים-אלף ארבע מאות דולר! (1,400-$1,200)'
- 'תגידי את בעגלג'? בשביל מה את צריכה פאה?'
- 'המשנה אומרת: 'הַפֵּאָה... וְהָרְאָיוֹן' בשביל להראות יפה, מה, אתה רוצה שיגידו שיש לך כעורה? זה לכבודךָ! זה לא לכבודי, בשבילךָ',
אז הוא אומר לה: 'טוב, אז מה תלכי עם זה כל הזמן?'
אומרת לו: 'לא, ח"ו! רק בשביל הביקורים; 'הַפֵּאָה, וְהַבִּכּוּרִים, וְהָרְאָיוֹן' כשאלך לבקר פה ולבקר שם אז אני ישים את הפאה, אבל ככה סתם בבית? - אני ילך עם מטפחת, רק בחוץ עם פאה, בשבילךָ!'
אומר לה: 'יפה, מאיפה את חושבת אני יביא כל כך הרבה כסף לפאה אני כולה' אברך בכולל, מאיפה מביאים כל כך הרבה כסף לדבר כזה?'
היא אומרת לו: 'מה הבעיה? 'הַפֵּאָה, וְהַבִּכּוּרִים, וְהָרְאָיוֹן, וּגְמִילוּת חֲסָדִים' יש גמ"חים, לך תקח גמ"ח ותחזיר בתשלומים',
אומר לה: 'כן אבל אם אני אקח גמ"ח ואני אצטרך להחזיר בתשלומים - אני צריך להתבטל מתורה כדי להחזיר את הכסף, זה לא בא ככה שולחים מהשמים בשביל פאות מהחלון שולחים דולרים, מה יהיה על התלמוד תורה?'
היא אומרת לו: "'כְּנֶגֶד כֻּלָּם' זה הפאה" לך על הרישא (התחלה) 'וּגְמִילוּת חֲסָדִים... וְתַלְמוּד תּוֹרָה כְּנֶגֶד כֻּלָּם!' אתה שואל על תלמוד תורה? כנגד כולם הַפֵּאָה!'
הבנתם? זה התרגילים של יצה"ע!
אם אתם תשמעו איזה צרות יש לאנשים - רח"ל! היום בכלל בעידן האינטרנט, שיש נשים שיש להם אינטרנט רח"ל! כמה זוגות מתגרשים, או גברים שיש להם אינטרנט ולנשים אין, כמה זוגות מתגרשים,
פתאום אתה שומע את אחד מבין הזוג אומר לה או שהיא אומרת לבעלה: 'זהו! אני לא מרגישה כלפיך כלום, נעלמה האהבה!!'
שמעתם? נעלמה האהבה, נו, לך תדע איפה היא נכנסה שמה במכשיר הטמא הזה ולאן היא הגיעה? ולאן היא התקשרה ולאן הוא התקשר ולאן הם הגיעו? ונעלמה האהבה.
במיוחד אנשים שהם שומרי תורה ומצוות מילדותם ופתאום יצה"ע מתגלה להם ככה בזוהרות, כאילו שהוא הולך להראות להם עכשיו מראות שהם לא ראו החיים שלהם עם כל הדמיונות והם נופלים בביצה הזאת, לך תראה אותם אחרי כמה שנים - באיזה צרות צרורות הם חיים! אבל זה לא משנה את המצב העכשווי שהם פשוט נקרעים, משפחות נקרעות בגלל הדברים האלה!! איזה צרות צרורות? מה קורה עם הילדים? מה קורה עם בני הזוג עצמם? לאיפה הם מגיעים אח"כ? לא רק ברוחניות, בכל! כל זה תוצאה של המכשיר הטמא הזה,
{ הנייד של הרב אורי צלצל באמצע ההרצאה, ומורה לאחד התלמידים לענות: 'אם זה בשבילי – תגיד: 'שאני לא פנוי כרגע'...:}.
שכרה של קמחית – כהנים גדולים!
רבותי! מסופר על קמחית שהיו לה שבעה (7) בנים כהנים גדולים ששמשו בכהונה גדולה! - בזכות מה? 'מִיָּמַי לֹא רָאוּ קוֹרוֹת בֵּיתִי קַלְעֵי שְׂעָרִי' (יומא מז.).
אתם שומעים?
למה הגמרא אומרת את 'קַלְעֵי שְׂעָרִי'? את שערות ראשה, למה את קַלְעֵי שערות ראשה? מה זה קליעה? קליעה זה לעשות צמות. זאת אומרת בלי קשר שקורות ביתה לא ראו - היא מעולם לא פזרה את שערות ראשה, שערות קלועות, כי אתם יודעים היום ההיתר שיש לרווקות - ללכת בלי כיסוי ראש זה רק בתנאי: שהשיער שלהן קלוע! לא מפוזר, אסור לרווקה ללכת עם שיער פזור. וקמחית נשואה, היא מסתמא מבוגרת אחרי שבעה ילדים ועדיין היא קולעת את שערות ראשה לצניעות, מתחת למטפחת.
אייייי...
והגמרא שמה אומרת, מה החידוש פה? שהרי בזמן הגמרא היו הרבה נשים כמותה! אז למה דוקא היא זכתה בשבעה כהנים גדולים? הרי היו עוד הרבה נשים כמותה, אז למה הגמרא נתנה דוקא את קמחית?
כותב ע"ז שם על אתר המהרש"א: שהיא היתה נשואה לכמה גברים, התחתנה התגרשה, התחתנה התגרשה, הוא לא אומר כמה, אבל שבעת (7) הילדים היו מכמה גברים, אז מה זה אומר? זו המעלִיוּת: עכשיו אע"פ שהיתה נשואה לכמה גברים - כל הילדים היו כהנים! זאת אומרת שזה דוקא בזכותה!! כי אם זה היה מאותו בעל היינו יכולים לתלות את זה גם בבעל,
היינו אומרים: "טוב, זה בזכות בעלה, בעלה צדיק!"
- לא! היא היתה נשואה לכמה, כך כותב שמה המהרש"א על אתר.
איייייי...
אז מי מאתנו לא רוצה שהילד שלו יהיה 'בבא סאלי' של הדור הבא?! מי לא רוצה שהבן שלו יהיה רשב"י של הדור הבא? - כל אחד מאתנו רוצה שיהיה לנו לפחות אחד כזה, לפחות אחד! אַה? איך זה בא, רק מתפילות? - זה מעבודה! זה מהתקדשות!!
ואח"כ אנשים מתפלאים: 'למה יש להם בעיות עם הילדים? וצרות??'
אבל ע"ז נדבר - כשנדבר על חינוך ילדים , אנחנו עדיין בשלום בית...:)
כך נראה הטיול של פורספר בשבת...:)
סיפרתי פעם בשיעור בראש העין, תיארתי להם איך נראה טיול, של זוג חילונים בשבת קודש - ה' ירחם! כשהם יוצאים לטייל בטבריה. - עכשיו המים עולים בכינרת...
סיפרתי לכם גם את הסיפור? אה? עם פרוספר, סיפרתי לכם את זה כבר? אה? איפה סיפרתי את זה? אַה אחד מפרשות השבוע? אז גם פה סיפרתי לכם? לא במסגרת הזאת. טוב, אז אלה שמכירים את הסיפור - שישננו...:)
אייייי...
היה לי זוג שכנים כשגרתי בבית שאן, אשתו שתאריך ימים, שתהיה בריאה בעזרת ה', אז היא היתה מאוד-מאוד פדנטית, מאוד-מאוד נקיה, משהו לא יתואר! תארו לעצמכם כשפעם נכנסתי אליה הביתה,
- 'אל תשב פה על הספה! עכשיו ניקיתי אותה, שב פה...'
משהו מדהים! יש כאלה שהבתים שלהם זה מוזאון.
אז אחרי שהם חזרו בתשובה וכו',
אז יום הוא אומר לי: 'תשמע אני רוצה להגיד לך: "הצלת את חיי!"
אמרתי: 'בטח!' ואה ואה מה הוא עבר....!
ואז אמרתי לו: 'למה, מה הקטע?'
אז הוא סיפר לי את הסיוט שלו. מה הסיוט?
אז הוא אומר: 'שכל שבת שניה (2) אשתו והילדים היו רוצים לנסוע לטבריה, לכינרת וזה בשבילו היה סיוט! למה? היה לו מכונית שקוראים לה "טרנספורטר" זה מתאים לפרוספר זה דומה, טרנספורטר טוב.
הוא אומר: 'כל יום שישי הוא היה שוטף אותה 'לכבוד שבת!' כמו שצריך מנקה את האוטו לכבוד שבת - ה' ירחם! עכשיו ביום שבת בבוקר
היא היתה מכינה אותו ל'נץ' שש (6:00) בבוקר: "קום! יש לנו טיול"
אז עכשיו עד שהוא היה מתארגן היא כבר היתה מכינה את כל הדברים ליד הדלת, עכשיו מי מוריד את כל הדברים לרכב? תארו לכם עכשיו בן אדם גר קומה רביעית (4) בלי מעלית, צריך להוריד את כל הציודים לאוטו, עכשיו תבינו כשנוסעים לטבריה - לוקחים חצי (1/2) בית, חצי בית – מדהים! לוקחים שולחנות מתקפלים, כיסאות מתקפלים, מחצלאות, שמשיה מתקפלת כדורים, בגדים אוכל משחקים, מנגלים פחמים גז, כל מה שאתה לא רוצה, מזרון מתקפל, גלגלי ים, כדורי ים - מה לא? מה לא! בקיצור, כל זה הוא צריך להוריד ולהעלות במדרגות והיא מסדרת לו את זה ליד הדלת והוא עולה ויורד עולה ויורד ומעמיס לאוטו, ממלא טרנספורטר, אתם יודעים מה זה למלא טרנספורטר? זה פי שתים-שלוש (2-3) מרכב רגיל! ממלא אותו...
עכשיו איך אני יודע אם אדם טוב לו והוא נהנה? איך אני יכול לדעת? אם אני רואה אותו מחייך, אני רואה אותו מחייך - אני אומר: 'שטוב לו!' אבל מי שאני רואה אותו עם פרצוף מרטם, ככה כועס - זה לא נראה אחד שטוב לו בחיים כמו שאומרים, נכון?
עכשיו אתה רואה את פרוספר יורד והוא לא מחייך, הוא בכלל לא מחייך, עכשיו באחד הנאגלות שהוא ירד עם התיק על הכתפיים, נפתחה הדלת בקומה שניה (2)
והשכנה שם אומרת לו: "מה, פרוספר! אתם שוב נוסעים לטבריה?'
הוא אומר לה: 'כן', עכשיו הוא מחייך לשכנה, למה? שלא תראה שזה הסיוט של החיים שלו, אבל אההה אם היה יכול לעשות לה ככה {מכניס לה שתי (2) אצבעות לעינים} היה עושה לה.
טוב, הוא עבר את הקטע של השכנה, החיוך נעלם מפניו. איך אני יודע? יש לי מצלמה נסתרת, אני מצלם אותו "און ליין" - זה מצלמה שהכנתי מערב שבת...:) איייי...
פרוספר סיים להעמיס את הרכב. יפה! יוצאים לדרך? – לא! האשה מתארגנת עוד כמה דקות, הוא צריך לחכות ברכב. אין בעיה! יש לו סבלנות הוא לא ממהר לשום מקום, שבת! עכשיו היא ירדה עם הילדים נכנסו לרכב, הוא נוסע לטבריה.
אתם יודעים, הוא לא היחידי - רח"ל! שנוסע בשבת לטבריה, אתם יודעים כמה אנשים נוסעים בשבת? - רח"ל! אייייי... - כמה הקב"ה רחמן! כמה הוא אוהב אותנו את עם ישראל!! הרי העונש על נסיעה בשבת - זה סקלה!! זה תאונת דרכים. אתם יודעים כמה תאונות דרכים היו אמורים להיות בשבת? אתם יודעים כמה הקב"ה "רחמן!!!" כמה הוא "ארך אפים"?
אז הפרוספר שלנו נוסע ועוד הרבה אנשים נוסעים כמותו.
תגידו, אתם ראיתם פעם נהג ישראלי ששמח בנסיעתו? שהוא מחייך, מפסוט? - כן בטח יש כאלה הרבה, כשהם נוסעים עם החברים, עם הג'מעה כן, אבל עם אשתו והילדים
- אתה יושב באוטו מחזיק את ההגה: "שב שמה, שב אתה מסתיר לי את המראה אני לא רואה כלום, שב! תכניס את היד אתה, מה קרה לך? אתה רוצה לאבד את היד? תכניס את היד! מה את רוצה את? יש חדשות! שקט חדשות!' - הוא אחד היועצים של ביבי, חיב לשמוע חדשות, אייייי... 'די! תפסיק להרדיז אותי, תעבירי נושא...'
פתאום מישהו חותך אותו: 'סיונג! נו נו אלק נהג! אלק נהג! נו זה נהג זה! אח"כ מתפלאים למה יש תאונות! אתה רואה אותו כל הדרך מה זה...'
ואני עם המצלמה הנסתרת צועק לו: 'פרוספר – תחייך! מצלמים אותך'
- 'מה קרה?'
- 'תחייך למצלמה!'
- 'עזוב אותי! איזה חיוך? מה חיוך? תן להגיע!...'
יאלה' הגיעו לצומת צמח, שם מתחיל מחלוקת ה'פוסקים': 'האם לקחת שמאלה לכיוון העיר או לכיוון רמת הגולן?' פסקו: 'לרמת הגולן אחרי דין ודברים, נוסעים. לחוף למה לא? פה יש אנשים, פה אין אנשים בכלל, פה יש בוץ, פה יש ערבים, פה יש ככה פה אין ככה, פה יש ככה פה אין ככה, בקיצור, עד שהוא מצא איזה חוף יאלה כבר!!! בסדר.
אני לא אגיד לכם שהוא התחפר בחול, - לא, השבת הוא לא התחפר בחול, הכל בסדר הוא נכנס עד כמה שיותר קרוב לחוף.
עכשיו, מי פורק מהאוטו הוא או היא? - הוא. הילדים רצו למים, והיא... היא על הכסא נוח! והוא פורק מהאוטו, גמר לפרוק מסדר את כל הענינים ומתחיל להתנפנף, מתנפנף, תוך כדי כך שהוא מתנפנף,
פתאום אשתו אומרת לו: 'פרוספר, אתה יודע אמרו שהכינרת מאוד מסוכנת! היא סוחפת בלי שהבן אדם מרגיש ותראה את הילדים שלנו מתרחקים מהחוף תראה-תראה, תראה-תראה תראה!!'
ואז היא אומרת: 'תקרא לשמעון'
ואז הוא אומר לה: 'תגידי את לא מתכוונת לעשות משהו היום, רק הכל עלי?'
אז היא מסתכלת עליו והיא אומרת לו: 'אתה לא מתביש? אני כל השבוע עובדת קשה, אני כל השבוע עושה לך מכינה לך, עכשיו שבקשתי ממך משהו פעם אחת (1) אתה כבר... אתה לא מתביש?'
ההוא כבר התחרט שבכלל פתח את הפה: 'תמחקי מהפרוטוקול לא אמרתי כלום... 'שמעון !בא לפה!!...'
נו, אני עם המצלמה צועק לו: 'פרוספר בוס-עינק הכל צחוק תחייך מצלמים אותך, אתה באון-ליין!!'
איייייי...
ואז אחרי זה אני שואל אותו: 'פרוספר מה קורה?'
הוא אומר: 'הנה גמרתי להכין את האוכל עכשיו החבר'ה יבואו לאכול כולם אשתי והילדים'
- 'ואתה מה?'
- 'לא-לא לא, אני לא אוהב לאכול אתם, אני קודם מכין להם, אח"כ אני יושב בסוליקו שלי לאכול לבד, עזוב-עזוב'
- 'בסדר'.
הוא יושב לאכול, נכנס למים חוזר חזרה, מתישב על הכיסא, כבר רוצה להגיד: 'אההההה...'
עוד לפני שהוא הספיק לעשות את זה, אשתו אומרת לו: 'פרוספר',
אומר לה: 'עכשיו מה?'
אמרה לו: "אל תגיד לי 'עכשיו מה!'
- 'מה את רוצה שאני אגיד? מה עכשיו?'
היא אומרת לו: 'תקשיב טוב! השעה כבר מאוחרת וחם ואני חושבת שמיצינו, מיצינו, לא צריך יותר, הרופאים אומרים: 'יותר משעתים-שלוש (2-3) בשמש - לא בריא! וחוץ מזה הם עייפים, הילדים כבר השתוללו מספיק, די! בא נחזור'.
הוא רק שומע: 'בא נחזור' - יאוולק, מה בא נחזור? זה לא שיר זה מציאות וואי וואי וואי וואי... עכשיו, מה הוא צריך לעשות? להעמיס את הכל בחזרה לאוטו! עם החול של טבריה אחרי שהוא נקה ביום שישי את האוטו וואי וואי... ומי מעמיס - הוא או היא? הוא. טוב, גמר להעמיס את האוטו וזה לא לקח דקה-שתים... ואחרי שהוא העמיס את כל האוטו - חצי שעה (30 דקות) זה רק לרדוף אחרי הילדים;
זה אומר לו: 'רגע',
זה אומר: 'עוד חמש (5) דקות',
זה אומר: 'אני צריך ככה... ככה...' לך תרדוף אחריהם,
- 'טוב, תעלו כבר, יאלה' בו ניסע!!'
אלו נוסעים. אתם יודעים מה הבעיה? כשנוסעים חזרה כולם נוסעים חזרה, כל הכבישים פקוקים, כביש 4 כביש 2 כביש 6 כל הכבישים הזוגיים פקוקים, אה? הבן אדם נוסע - וזה לא נגמר איזה פקקים! עכשיו פקקים זה מעייף, זה מעייף הבן אדם קם ב'נץ', הוא לא נח רגע, הוא כל היום עובד ועכשיו הוא עייף הוא מרגיש את העינים שלו כבדות, כאילו יש אבנים בעפעפיים שלו וואי וואי וואי... ואתה רואה אותו מחזיק את ההגה בשתי (2) ידים ועושה ככה, מתאמץ שהעינים לא יסגרו, אתה רואה אותו עושה ככה - נלחם! ועל הבאכתו הוא מסתכל לאוטו פתאום מה הוא מגלה? - ה' ירחם! הוא לבד באוטו...:)
זאת רדומה, מסתכל אחורה כולם בפוזה אחרת, יאוולק הוא לבד!! ואז עכשיו מתחילה מלחמת, מה זה מלחמה,
הוא אומר לעצמו: 'זהו סכנת נפשות! 'פיקוח נפש דוחה שבת'
הוא אומר: 'תשמע! מה? אי אפשר ככה! זה ממש מסוכן!'
ואז הוא אומר: 'אני אפתח את החלון קצת יכנס אויר חמצן זה אולי יעורר אותי',
פתח את החלון קצת, עובר חצי דקה
אשתו אומרת לו: 'פרוספר קר! 'הכל חולים אצל הצינה''
טוב, סגר את החלון
ואז אמר: 'אני אשתה משהו מתוק זה יעורר אותי', הוא לוקח פחית שתיה שותה סיים לשתות, כמה זמן זה מחזיק? חמש (5) דקות – עשר (10) דקות, עוד פעם עייף! מה אני אשתה? עוד פעם? כמה אני אשתה? אי אפשר ככה. מה, ידליק רדיו? אולי זה קצת יעורר אותי, הוא מדליק את הרדיו
ההיא פתחה עוד עין: 'פרוספר "גזל שינה!"
סגר את הרדיו,
עכשיו אמר: 'מה? זהו, אני אעצור בצד! ואני ינוח עשרים (20) דקות - חצי שעה (30 דקות) ואני ישן ואח"כ אני יקום סח'י וימשיך בנסיעה!
ואז הוא אומר לעצמו: 'כן? מה אתה אומר אני יעצור בצד? וכל אלה שעקפתי יעקפו אותי עוד פעם! ועוד פעם לעקוף אותם? – לא עוצר בצד!'
והוא ממשיך והוא נוסע רדום! עיניים עצומות! קילומטרים! אז מי נוהג! זה לא רק פרוספר, אתם יודעים כמה נהגים נוסעים רדומים? רדומים!
היום בכלל יש בעיה אחרת: יש הרבה נהגים שנוסעים והעינים שלהם בפלאפון והם כותבים כל מיני הודעות תוך כדי נסיעה, מידי פעם מסתכל אם הכל בסדר ואתה נוסע אחריו ואתה רואה אותו, טק טק טק טק נוסע כמו איזה מסטול...:)
14. מילתא דבדיחותא?
זה מזכיר לי בדיחה: שאיזה אחד היה שיכור, עלה הביתה איך שהוא נכנס
הוא אומר לאשתו: 'וואי! איזה בן אדם אני, שכחתי לקנות סיגריות!'
אז היא אומרת לו: 'לא מספיק שאחרת שלוש-ארבע (3-4) שעות, גם תלך להביא עוד סגריות? תקח לך עוד 3 שעות?!'
אז הוא אומר לה: 'מה קרה לך? כולה' סיגרות בקיסוק למטה, מה קרה? עשרים (20) מטר! מה, איך עשית 3-4 שעות...?'
ירד-חזר אחרי 3-4 שעות!
אז היא אומרת לו: '20 מטר! 20 מטר!! אה?'
אז הוא אומר לה: 'מה קרה לך? מה עם הרוחב...?' ?
15. מילתא דבדיחותא?
השיכור הזה, דרך אגב, הסתובב בלילה אז תפס אותו שוטר,
אז השוטר אומר לו: 'אתה יודע שאני יכול לעצור אותך? על שוטטות בלילה! עד שלוש (3:00) לפנות בוקר! ואתה מסתובב לי פה שיכור?'
אז הוא אומר לו: 'איזו שוטטות? מה אתה מדבר? אני בדרך להרצאה בכלל!'
אז הוא אומר לו: 'איפה יש הרצאה בשלוש (3:00) בלילה בכלל?'
הוא אומר לו: 'אצלי בבית, אני מגיע: 'איפה היית? מה עשית?...:)'
רבותי! ניסים ונפלאות, אנשים נוסעים - ואתה לא יודע: מי נוהג בכלל? מי נוהג! איייי...
והנה פרוספר הגיע הביתה ועכשיו אשתו זה משהו מיוחד, אם תבדקו את זה - אצל כל הנשים זה מיוחד! אתה תראה את האשה, זה 'בִּינָה יְתֵירָה' (נדה מה:) היא כל הדרך ישנה, איך שמגיעים לשכונה - היא מתעוררת, כאילו היא הריחה את הבית, כל הדרך ישנה, רק הגעת לשכונה - טק פתחה את העינים
'הגענו?'
אז פרוספר אומר לה: 'כן הגענו, ב"ה! בניסים ונפלאות'.
אז אשתו אומרת לו: 'פרוספר, אני יכולה לבקש ממך בקשה? אל תכעס!'
אומר לה: 'כן אני היום כבר לא כועס',
אז היא אומרת לו: 'הילדים ישנים, חראם אם אנחנו נעיר אותם עכשיו והם יתעוררו - הם כבר לא ירדמו לי אח"כ ואז לא ירדמו בלילה ובבוקר לא יקומו לבית הספר בזמן, בא נעלה אותם ככה איך שהם רדומים ישר למיטה!'
אז פרוספר אומר לה: 'אין בעיה נשמה! תתקדמי תעלי את, תציעי את המיטות ואני יביא אותם ישר למיטה'.
היא רק עלתה - והוא אומר: 'קום! קום! מה אתה חושב? שיש לי כח להרים אותך!? קום!'
ופרוספר מעיר את כל הילדים...
ועכשיו מי צריך להעלות את כל הדברים? ארבע (4) קומות! בלי מעלית? הוא או היא? - הוא. היא עלתה להציע את המיטות והילדים עולים במדרגות ואתה רואה אותם כמו מטוטלת; מהקיר למעקה מהקיר למעקה, טוב שהקב"ה ציוה לעשות מעקה...:) ופרוספר עולה ויורד עולה ויורד ובנאגלה האחרונה, כשהוא כבר הגיע הביתה, אַח! הוא עומד בפתח של הדלת
והמחשבה שעוברת לו בראש היא: 'אַח! אין כמו הבית!'.
- 'פרוספר! אם אין כמו הבית, מה חפשת לך בטבריה? מה אבד לך בכינרת כל שבועים?'
אתם יודעים מה אבד לו? - התשומי. מחר הוא הולך לעבודה
ובעבודה ישאלו: 'אַה פרוספר! איך היה השבת?'
מה יגיד להם? פששששש. 'יאלק היינו בטבריה! אתה לא מאמין, איזה יופי המים עלו מאז שהיה גשם, פשששש... הכינרת עלתה יפה, מה זה המים היה פלטה מה זה? פלטה, אין גל אחד, איך נהנינו! היה ממש כיף חיים...'
כן פרוספר, תביא תביא את הסרט נראה כמה חייכת? תביא נראה כמה חייכת?! על מי אתה עובד!? אתם יודעים מה המסקנא? אתם יודעים מה חשוב לאנשים? שיחשבו: 'שטוב להם!' - באמת לא טוב להם, אבל מה חשוב להם? שיחשבו שטוב להם, זה לא מסכנות? בא הנה! יכול להיות לך טוב בלי שיחשבו שטוב לך, יכול להיות לך - הטוב יותר בעולם.
אני שואל אתכם שאלה: יש לך רגע יותר מתוק מאשר כשהבן שלך מגיע מהתלמוד תורה ואומר איזה חידוש? ואומר איזה חידוש שאתה בעצמך לא ידעת אותו? איזה מתוק זה? - איזה טעם, פששששש. שווה עולם!!
תראו כשילד קטן הוא רק מתחיל להגיד: 'אההההה בהווי...' כולם קופצים עליו,
אַי הוא אמר: 'אבא!' הוא אמר: 'אבא!!' איזה התרגשות, איזה התפעלות! הוא אמר: 'אבא!' - קח סוכריה, תגיד עוד פעם: 'אבא!' עוד פעם תגיד: 'אהההבא' תגיד תגיד...
מה אתה מתלהב? עוד כל החיים הוא יגיד: 'אבא! תביא כסף, אבא תביא...!' מה אתה מתלהב? – לא! אבל האבא הראשון מה זה מתוק, אַה? 'תגיד עוד פעם אבא! הם יביאו לך סוכריה!' - איזה מתוק זה!!
רמז על הקולנוע בתורה – יושבי חושך וצלמות;
רבותי! לאנשים אין להם זמן לילדים, אין להם זמן לאשה אין להם זמן לבעל, הם חושבים: 'שהם נמצאים ביחד', הם לא בחיד בכלל, הם לא ביחד, תבדקו: כמה זמן היה ביניכם קשר? מילולי, כמה זמן היה קשר ביניכם? ואיך היה הקשר הזה?
יש כאלה הולכים לקולנוע, אתם יודעים איך אומרים בתורה קולנוע? - "יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת" (תהלים קז י) ויש עוד פסוק אחר: "וּרְשָׁעִים בַּחֹשֶׁךְ יִדָּמּוּ" (שמואל-א ב ט) שׁוּ... אסור לדבר שמה - שקט!
עכשיו מה הקטע: הוא הולך אלק 'לבלות' איתה, לבלות זה לשון בלאי, להתבלות, הוא הולך לבלות זה צורה בידור, 'בידור' זה מלשון פיזור, אז עכשיו הוא הולך לבלות אתה איפה? בקולנוע, חשבתם ע"ז פעם, מה החרטה פה? הם יושבים אחד ליד השני והם לא ביחד בכלל! למה? הוא עם הסרט, עם גיבור הסרט והיא עם גיבור הסרט, אבל הם לא אחד עם השני, אז לאן הלכתם? אנשים לא חושבים ע"ז. מילא אתם הולכים לאיזשהו מקום ויושבים ומדברים וצוחקים, אז אני מבין, אבל הולכים למקום שאומרים לך שמה: 'שקט! לא לדבר!' - שעה וחצי (90 דקות!) זה כשהיה קולנוע.
היום בתוך הבתים, לא צריך קולנוע, יש להם בתוך הבית קולנועים, אה! ויש להם את המכשירים וכל אחד עכשים אם הוא רוצה שתעשה לו כוס – הוא שלח לה וואטסאפ שלח מהחדר הודעה: 'אתה יכולה לעשות לי כוס תה?'...:)
אני רוצה להגיד לכם: שיש גברים מזעזעים! מזעזעים!! זה לא תגידו שאני אומר דברים מדומיינים, אני אומר לכם דברים של מציאות של זוגות שיש גם מציאות כזאת, זה משהו מפחיד! אתה רואה את הגבר יושב בסלון, רגל על רגל על הספה והשולחן הקטן נמצא מטר מרחק ממנו, הוא לא יכול להגיע לשולחן בפוזה שהוא יושב, אז הוא קורה לאשתו מן המטבח,
הוא אומר לה: 'שרה! בואי רגע, את יכולה להביא לי פה את המאפרה?' - זה מזעזע! אבל זה מציאות,
תגיד לי אתה בעדלק? מה הבעיה? תתרומם קצת תעשה התעמלות נשמה, תעשה התעמלות קצת תתרומם קח את המאפרה או את הכוס שיש שמה שאתה צריך, מה הקטע? היא צריכה לעזוב הכל ולהביא לך את זה? אוי אוי אוי אוי אוי...
(יש לי עוד שתי (2) דקות...:)
16. מילתא דבדיחותא?
אז אני אסיים בחיוך: אי אפשר שאתם תלכו ככה בצער....:)
איזה זוג נסעו כמה ברכב מדימונה לתל אביב, הם נוסעים ברכב
ואז האשה אומרת לבעלה: 'אתה יכול להדליק את הוויז?'
אז הוא אומר לה: 'בשביל מה? אני מכיר את הדרך בע"פ! למה אני צריך ווייז?'
עובר עוד כמה דקות ואז היא אומרת לו: 'למה לא הדלקתה את הוויז?'
- 'מה? אני כבר הסברתי לך: אני את כל הדרך הזאת בעינים עצומות נוסע, מה אני צריך שיבלבלו לי את המח?'
עובר עוד כמה דקות: 'נו',
אומר: 'מה?'
- 'אל תהיה כזה תדליק את הוויז',
הוא אומר לה: 'מה הקטע שלך?'
- 'תדליק-תדליק',
- 'טוב בשבילך אני אדליק',
הדליק ואז הוויז אומר לו: 'סע ישר ברמזור ככה וזה...!'
וההוא מתעצבן! למה? כי הוא לא צריך את הבלבול מוח הזה כי בווייז הוא גם אומר לך: 'נסעת מהר! תאט...!!' וכו' ומעיר לך הערות.
17. מילתא דבדיחותא?
זה מזכיר לי בדיחה אחרת: שיש אחד, אתם יודעים שהוויז עכשיו משתכלל, אז יש מצב עכשיו שהוויז מדבר עם הבן אדם תוך כדי נסיעה ושואל אותו שאלות.
אז אחד נכנס לרכב עם אשתו ואז הוויז שואל את הבעל: 'יעקב! מי נוהג כרגע ברכב?'
אז הוא אומר לו: 'אשתי'
הוא אומר לו: 'רד בכיכר הראשונה'
כבר הוויז מכיר אותה שהיא בעייתית....
בקיצור, הזוג מדימונה, שומע כל הזמן את ההדרכה וזה מרגיז אותו!
אז הוא אומר לה: 'את יכולה לענות לי על שאלה פשוטה?'
אז היא אומרת לו: 'כן',
אז הוא אומר לה: 'מה יוצא לך מהוויז הזה?'
אז היא אומרת לו: 'יוצא! יוצא לי בטח שיוצא לי',
אז הוא אומר לה: 'מה יוצא לך מזה?'
אז היא אומרת לו: 'סוף-סוף יש מישהו שאומר לך מה לעשות - ואתה שותק!'
עכשיו צוחקים...:) אה? זה בדיחה אבל עם מסר.
יש נשים כמה שהם מנסות לדובב את הבעל לכוון אותו וכו' - הוא לא מקבל, הוא לא מקבל תוכחת, למה?
- 'מי היא שתוכיח אותי?! למה היא הרב שלי?!'
צריך לדעת: לקבל תוכחת מכל אחד! וכל תוכחת שאתה מקבל - לקחת מזה, מה יש בזה? שזה אמיתי! שזה כלפי! מי שאמיתי - ימצא בכל דבר איך שהקב"ה שלח לו להאיר את עיניו שיש לו מה לשפץ ומה לתקן ולא חסר לנו מה לתקן ומה לשפץ...
ה' יזכנו, שבוע טוב לכולם!