תמלול
העימות (רוסית)
\n
- - - לא מוגה! - - -
\nחברות וחרבים
אין למה מעניין אותך. אני פה ואהיה פה ואתה לא צריך להגיד איפה להיות. אני מפריע לך.
אני רוצה לדעת אם יש עולם הבא או לא. זה מה שאני רוצה לדעת. זו השאלה שלי הייתה.
אז הנה אני אומר לך תראה לי בהקטרה.
נו, באתי, באתי. אבל לא כתוב, לא כתוב.
אפשר לשאול אותך שאלה. יאללה. אנחנו עולם שהגיענו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.
עם אבולוציה סדרה שהשיניים הגיעו ועמדו כל אחד במקום.
מי זאת הראשונה שרוצה לזכות?
בכבוד בואי.
אני אשאל אותך שאלה.
נו אתה כבר שואל עשר שאלות.
מה אחי? שגיענו וקיימנו וגיענו לזמן הזה.
אני רק שואל, האם יש מסדר לכל שלו?
הסמינל של שווי. ברוך יצא ה' אלינו מלך העולם אשר תשארו.
שחייאנו, קיימנו וגיענו לזמן הזה.
1, 4, 3, 2, 1. ליפטי ארכל.
יאללה
הנה הנה אבטיח ישראלי
מה אתה רוצה לשמוע את המשפטים? שלושה תוכיח לי שאני טועה
אתה לא יודע!
בוא נגיד יש כוח מסוים שמסדר את הכול בסדר, זה אני מסכים
אנחנו פה כי אנחנו חרדים לגורלה של המדינה ואנחנו רוצים לנסות להציל נפשות מידיו של אותו מתחזה הטוען להיות רב
הוא לא רצוי, הוא לא רצוי שילך הביתה, אז הוא פולח הביתה!
הוא לא יכול לדבר!
הוא לא מסביר אותך כאן!
מועצת מודיעין החליטה למנוע את אופן החסרי בתשובה, הרב אמנון יצחק לא יוכל להתארח במודיעין
בן אדם כלום בן אדם כלום בן אדם איום! תעזבו את המדינה הזאת!
בין האדם צחק ככה ובין אדם כלום בן אדם כלום בן אדם כלום!
מזל, מזל.
בשנת 1997 העלייה פגשתה של 16% במשחייה.
מאז 1974 חל גידול עקבי בהיקף הפך מקרי הרצח בגליל,
ולמעט מוכפל בעצם.
עלייה גם לעבוד,
עלייה של 100% במספר בני נוער המשתמשים וזרים. החברה בישראל אלימה יותר.
הרב בדרך כלל מתחיל את ההרצאות האחרונות שלו בחודש האחרונות. זה יעזור לי משהו? למה לא? הוא יצחק הרי על כל ה... הרי מה שהוא לא יודע, הוא צחק.
זה הצד נפשט, ומילא זה הצד. בסדר, אז מערכת החינוך התפוקה שלנו נורמה לזה שלאנשים לא יהיה חומר רקע להתמודד איתך.
מה אתה שומעת בכלל?
אני לא אומר, אני לא... כל האינטליגנציה של כל הפרופסורה לא יכולים לתת להם.
אני לא מצטער, אני לא יודע.
הרי מה שהוא לא יודע, הוא צחק.
אתה יודע מה, כאן לפחות שיהיה אחד שיוכל לענות לו כמו שצריך.
כל העולם ואנחנו נצטריך איתך. משה, משה.
שלום וברכה.
ערב טוב, בעזרת השם נעשה ונצליח, והשם עלינו ורחמו ירוויח.
לאור הפעילות הענפה שנעשתה בחוץ הערב,
אנחנו תורמים עשרת אלפים קלטות לאזור,
בעזרת השם, שחלקו השבוע.
ואנחנו שמחים לארח את המתנגדים,
למרות שמפיצים נגדנו פליירים, פותחים אתרים באינטרנט.
תודה על הפרסום.
מגיעים יותר אנשים.
עובדה, מחר גם כן בטלוויזיה תביא שמונה דקות,
שמונה דקות מכובדות.
אלמר יצחק היה פעם סוחר אלקטרוניקה. לפני עשרים שנה גילה את השולחן ערוך, ובתוך זמן לא רב הפך לגדול המחזירים בתשובה.
השיטה מספר ימים לפני שהרב מגיע אל שכונה או עיירת שדה,
מחלקים פעיליו קלטות בחינם.
אחר כך מגיע הרב אל האולם המקומי להרצאה.
כל זה קורה לפחות שלוש פעמים בשבוע.
יהודים עיקריים,
יש מיליון בני נוער שלומדים היום פטירה.
בתי ספר, הקדוש ברוך הוא מעורר אותנו,
איפה הילדים שלי, איפה? ואני אראה לכם מה יצא מכל העגילים, תורידו.
שמונה דקות, שמונה דקות מכובדות,
ברוך השם, בלי להשקיע.
ובכן, יהודים יקרים,
לפני חודשים מספר, קרוב לשנה כבר,
אחד מהמפקדים הבכירים בחיל האוויר הגיע למשרד,
בין הדברים הייתה לו שאלה האם ניתן להוכיח שיש בורא לעולם מבחינה לוגית.
אמרתי לו, כן,
תוך 20 דקות ניתן להוכיח, אם אתה מבין מהר, תוך חמש דקות.
אמר לי, כן, אבל בלי משאלים, בלי דוגמאות, ישר, נסחת.
אמרתי לו, בבקשה,
בואו נתחיל.
ובכן, אמרתי לו ככה, ההוכחה שיש בורא לעולם היא אתה.
אתה זה ההוכחה הכי טובה שיש בורא לעולם.
אמר לי, מדוע אני?
אמרתי לו, משום שאתה נברא.
אם אתה נברא ולא בראת את עצמך,
כל כך מהר הבנת את זה.
ובכן,
אם אתה נברא ולא בראת את עצמך,
מוכרח שמישהו קדם לך וברא אותך.
עוד פעם.
אם... לא נכון. לא, רק שאומרים ונבראים בהכרח, למה... אז איך?
אף אחד לא חייב להיברא בכלל. אז איך?
הוא היה תמיד.
לך אין הסבר וגם לי אין הסבר, למה שבכלל יהיה הסבר? עזוב אותי, דבר על עצמך.
אין לך הסבר בהכרח. אתה נברא? אתה קודם כל מניח הנחת טיסות שהיא כבר... אתה נברא או שאתה קיים נצחי?
אני? כן. לא בהכרח אמרתי לא על זה ולא על זה. שאלתי, אתה נצחי או אתה נברא?
זה לא אף אחת מהאפשרויות האלה. זה לא יכול להיות אף אחד מהאפשרויות האלה. אתה לא פה. כי בשני מקרים זה הנחה מעגלית. הנחה מעגלית יוצרת מצב שבו אתה מציב הנחה שמאפשרת לך אך ורק להניח את ההנחה. אתה אומר את זה בגלל שאתה נברא, אתה בעצם אומר. אתה לא מבין. אני שואל, אתה פה? כן.
בן כמה אתה? עשרים. עשרים. לפני כן היית? כן. גם לפני כן היית. לפני גיל עשרים? כן. כן. היית? כן. אז למה אתה אומר שאתה בן עשרים?
תגיד, שאתה אינסוף.
אני לא מבין מה זה אומר. אתה לא מבין מה זה אומר. אין שום משמעות, זאת הלמה גלית. לפני עשרים שנה. אה, לפני עשרים שנה לא הייתי. לא היית.
לא. אז נבראת? לא. גם לא.
אז איך הגעת לפה?
זה מבצעות כימית החלוטין.
מה?
באופן כימי.
מה אכפת לי אם זה באופן כימי? אבל איך הגעת? הגעת. אבל נוצרתי, לא נבראתי. על ידי גורם שברא אותך לפני כן.
לא נבראתי, נוצרתי. נוצרת, לא נבראת. סליחה, נוצרת.
בסדר?
העיקר נוצרת.
כי זה מניפולציה מילולית, בסופו של דבר. בלי מניפולציה, תכף תשמע את האוסול.
זה בלשון מאוד דבקה.
עכשיו שים לב.
היות והאדם לא ברא את עצמו,
ממילא הוא נברא על ידי מי שקדם לו.
בכך נלך אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, אחורה, ונצטרך להגיע לבורא שברא לכל הנבראים.
זאת אומרת, היות ונברא שלא ברא את עצמו מוכרח שיש מי שקדם לו שברא אותו,
מוכרח שיש בורא שברא לכל הנבראים.
מוכרח עוד דבר,
שלבורא שברא את כל הנבראים אין בורא.
שאם לבורא שברא את כל הנבראים יש בורא, גם הוא נברא.
ואז נמצא שיש נבראים בלי בורא.
בזה אי אפשר.
ובואו נראה עכשיו את הדוגמה.
יש שתי אפשרויות.
או שהייתי לפני שנבראתי,
או שלא הייתי לפני שנבראתי?
אם הייתי לפני שנבראתי,
לא צריך שנבראתי, כבר הייתי.
ואם לא הייתי לפני שנבראתי,
איך נהייתי? הרי לא הייתי בשביל להוות את עצמי.
מוכרח
שנבראתי על ידי מי שקדם לי.
אם כן,
כל נברא מעיד על בורא.
ואי אפשר נבראים בלי בורא.
ואי אפשר בורא שיש לו בורא,
שאחרת יש רק נבראים בלי בורא.
אם כן, מוכרחים להגיע למסקנה,
יש בורא שברא לכל הנבראים ראשון קדמון,
שאינו תלוי בזמן ובגורם שקדם לו.
עוד דבר צריך להאמין,
שהבורא שברא את הנבראים הוא מגביל ואינו מוגבל.
מה פירוש?
הנה יש פה כוס,
היא מוגבלת, יש לה גבול, מישהו הגביל אותה.
השולחן הזה מוגבל, מישהו הגביל אותו, הנגר.
האולם הזה מוגבל, מישהו הגביל אותו, הקבלן.
כדור הארץ מוגבל, מישהו הגביל אותו,
והשמש הירח והכוכבים מוגבלים והגלקסיות מוגבלות,
נמצא שיש מקביל לכל המוגבלים ומוכרח שיש מקביל לכל המוגבלים ומוכרח שלמקביל לכל המוגבלים אין מקביל,
שאם כן גם הוא יהיה מוגבל ויהיו מוגבלים בלי מקביל,
וזה אי אפשר.
מוכרח שיש מגביל ראשון שאינו מוגבל,
מקביל לכל המוגבלים.
אבל זו טעות גמורה.
כך למשל את השפה. השפה היא טענה מעגלית. זאת אומרת שכל מילה יכולה להגדיר מילה אחרת,
אבל באיזשהו מקום אתה לא יכול להגיד למה השפה הזאת קיימת אצלך. אתה יכול להגיד שהשפה קיימת, אבל אתה לא יכול להגדיר כל מילה באופן מילולי.
כנראה אתה לא יכול להגדיר את התהליך של בריאה או של יצירה של בן אדם באופן קונקרטי כזה, באמצעות תהליך ליניארי, כי זה לא ליניארי,
זה מעגלי, וגם הטענה הזאת היא מעגלית לכן.
סליחה.
אפילו אם נגיד שכל דבר הוא מעגלי,
תשאל אותך שאלה.
המעגליות נמצאת בתוך האנשים, לא בתוך העולם בהכרח. איפה שזה, יש משמעות לניתוח של הדברים, אם אתה לא יכול לדבר. קודם כול, שפה התחילה באיזשהו זמן. התחילה, כן. אז זה לא מעגלי.
דבר שיש לו התחלה, יש לו גם סוף, הוא לא מעגלי. זה לא רלוונטי מתי היא התחילה, למשל המצב הנוכחי שלה. לא, לא. מצב נוכחי זה לא אומר כלום. מצב נוכחי, שאתה כרגע חי בחמש דקות האחרונות,
זה לא מצב נתון שגם תחיה הלאה. אני מבטיח לך שתמות. לא שמעתי על זה. זאת אומרת, מצב מעגלי באמצע זה לא כלום. מסתכלים מקצה אל קצה, אם יש.
אם אין, אז נגיד מעגלי. אבל אם אתה מקצין את זה, אין לך קצוות. אין קצוות.
אתה אומר שאין, אבל שפה התחילה בזמן מסוים, ממילא היא לא מעגלית.
דבר נוסף אתה צריך להבין.
מה הקשר בזה שהשופה לא מעגלית לבין זה שהמשפט שלך היה אחלה מעגלית?
אתה אמרת יש אלוהים ולכן יש אלוהים, אם תוציא את כל מה שבאמצע.
תראה, בתור עיתונאי אתה לא מקשיב טוב, אז איך אחר כך תכתוב לנו בכתבה את מה שצריך? אני לא כותב שום כתבות. לא כותב?
רק את הפליירים האלה? רק את הפליירים. אה, רק את הפליירים.
הבנתי. תביא לי בקשה, במקום עשרת אלפים קלטות אולי ניתן עשרת אלפים דולר לעמותה בשם לתת שנותנת אוכל לנזקקים?
אולי זה יותר חשוב? זה אנחנו עושים כבר.
מתי אתם תעשו את זה? בינתיים אתם אוכלים על חשבוננו.
אל תדאג, עמותות החסד החרדיות נתפרסמו בעיתונות
החילונית בעל כורחם שאנחנו מקום ראשון בפי חמישים מהציבור הדתי ופי מאה חמישים מהציבור החילוני.
וגם אצל החילונים נכתב בעיתון ידיעות שהם נותנים לפי רמת ההכנסה.
זאת אומרת, אלה שמרוויחים מעט לא נותנים בכלל.
אלה שמרוויחים הרבה נותנים מעט.
אצלנו כל יהודי חייב לתת מעשר, חייב, הוא לא עושה טובה.
מעשר כספים שזה חומש ומעבר לזה גם נותנים. אין לזה ערך מוסרי, אנחנו למשל נותנים בהתנדרות.
גם אצלנו.
זה ערך מוסרי מחויב, כמו לתת צדקה לעני,
כמו שאתה רואה פצוע.
לי אין, אצל החילונים אין אמנון ניצחקים כאלה. נכון. אבל כל אחד לבד, בגלל זה אתם גם יכולים להשתלט עלינו, כי כל אחד הוא לבד. למה? אז תתאחדו עם טומי.
אבל אני אסביר לך.
יש לו שכל פי עשר ממך זה קודם כל. בטח שיש לו שכל יותר ממני. הרי כתוב באחת המודעות שלכם שאכילת חזיר מרבה אינטליגנציה,
ומרוב חזיר שהוא אוכל, ככה האינטליגנציה שלו, זה ברור.
בהפגנת מרד של יוסי שריד, בהפגנה של חצי מיליון מול עשרת אלפים,
קודם כל זה היה רבע מיליון מול סביבים אלה. כנראה אתה לא שומע את ה-CNN. הייתי שם. הייתי. ואתה מצולם אצלנו, תכף נראה לך.
וב-CNN,
ב-CNN אמרו חצי מיליון מול עשרת אלפים. זה מה שהדובר שלכם אמר להם והם קנו את זה.
אתה חושב שהאמריקאים שומעים לנו? בגלל זה השלוש מיליארד שלהם מגיע אליך, לא אליי.
סליחה, אני מבקש... כנראה שהם שומעים לך. אני באתי לפה למטרה אחת, להציל נפשות ממך,
ואני רוצה לבקש ממך לא להגיע יותר לצדון תל אביב. הבנתי, בסדר גמור. אתה עכשיו עזרת לי מאוד, אני מעלה את החלוקה ל-20,000.
20,000 קלטות, ואתה יודע מה? אני אטריד את החבר'ה פה, לפה.
כי...
אתה תדע לך, אצלנו יש כלל ביהדות,
כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוס.
ובכן, יהודים יקרים, אנחנו ממשיכים.
היות...
אתה רוצה לשבת בשורה ראשונה?
אתה רוצה לשבת בשורה ראשונה?
בוא, בכבוד, בוא.
בכבוד, בכבוד.
מה קרה?
כי אתה לא מתייחס אליי בכבוד,
אתה מזיל את כל ההמון הזה נגדי. אליך, בוא. שורה ראשונה, בוא.
אתה תהיה מוכן לא להגיד להסית אותם, מי שלא ימחוא כפיים בזמן שאני מדבר, או אתה מדבר, אז בבקשה. על העיני. הנה, אני מבקש מתישהו לדבר, לא למחוא כפיים.
בוא. אז מה שאני מבקש זה דבר פשוט. בוא, שב בוא, אבל.
אני יודע שזה כמו לדבר לקיר. מי מפנה לו כיסא? רגע, בוא, בוא, בוא, בוא. בוא קודם, תתקרב.
קודם כול נעשה לחיצת ידיים. בוא, קודם נעשה לחיצת ידיים. אוה, עכשיו תן לו לשבת. תן לו לשבת. תן לו לשבת. תן לו, תן לו לשבת. כן, בוא. שב.
אני רוצה להגיד רק משפטים. אבל שישמעו, שב.
שב.
בסדר. בוא, הנה, יש לו ידיד פה גם. בוא.
בוא.
אני יודע שאנחנו מתועדים כדי שכשאתם תהיו בשלטון,
המשטרה החסרית שלכם, תוציא את הקלטות האלה ותעצור אותן.
אני אומר לך, יש לך פרנויה, משהו.
אני מבטיח... עשרה מנדטים זה מספיק לי.
אתה יודע מה, הם רודפים אחריך, אז סימן שאתה... אני מבטיח לך, אני מבטיח לך... סליחה, שבעה עשר. אני לפחות לא כמוך טועה ב... אני מבטיח לך שאנחנו לא נפגע בך לעולם לרעה.
למה? משום שאצלנו בתורה כתוב, ויאמר לרשע,
למה תכה רעיך,
אפילו עוד לא היכה הוא נקרא רשע.
רק מרים יד על חברו נקרא רשע.
בהפגנה של חצי מיליון לא היה אחד שנגע בחילוני.
חצי מיליון. בהפגנה שלך חילונים לא היה... בדיוק הפוך.
בהפגנת הסטודנטים נגד המשטרה פגעו בשוטרים,
והם מצולמים אצלי איך הם נגררים לניידות.
בהפגנה כשרצה אחד לבוא ולהגיד שהייתה קונספירציה ברצח רבין אצלכם באוניברסיטה היכו את השוטרים ולא נתנו להם לאפשר לו,
על פי בגץ, לדבר בתוך האולם.
אתם משתמשים בכוח בשביל שההפגנה, אם לא מצליחה,
הולכים בכוח.
אנחנו לא.
רק רגע, רק רגע.
במשפט דרעי, למרות שהוא כואב לכל הציבור של ש״ס,
אף אחד לא נקף אצבע.
אבל אתם, אנחנו מעולם... אתם צילמתם את הווילות של כל השוטרים כדי שהציבור ילמד את הרמז וילך לעשות להם משהו בווילות. מה פתאום? למישהו הלך? אף אחד לא מבין את צינון המזיק?
אף אחד לא. רק אתם הלכתם אחרי אהרון מתים ובסוף פיצוי. סליחה, מישהו מבין את הרמזים האלה? ועוד איך? אז מי הלך לווילה?
מי? אברהם.
יקום גם, יקום גם עוד אחד כמו יגאל עמיר בעניין הזה. לא, חס ושלום, למה? מה זכה לתת הזאת, המסכנה? איזה קלטת? שהוא מראה את כל הפלטים של אהרון ברק ושל כל השופטים.
מי זה? רצו להראות את ההבדל בין האקסקלוסיב של דרעי שמדברים עליו.
כאן, בבניין הזה, גרות 14 משפחות ברוכות ילדים, ביניהם משפחת דרעי. לבין האקסקלוסיב של ברק! ובהשוואה,
זאת הווילה של פרקליטת המדינה דאז, גברת דורית בייניש.
וזאת הווילה של מפכ״ל המשטרה דאז, מר יעקב פרנר.
וזאת הווילה של השופטת במשפט דרעי, גברת מוסיה ארד.
וזה הקוטג' של אב בית הדין במשפטו של דרעי, מר יעקב צמח.
וזאת הווילה של התובע הראשי במשפחת דרעי, עורך הדין מר יהושע רזניק.
ושוב, בהשוואה, נחזור ונראה את דירת הפאר של משפחת דרעי.
מי שיושב במשפט
ודן בו אומר שפלוני יש לו ג'קוזי,
ובסוף רואים אמבטיה שבורה וסדוקה! מדובר בדירה רחבת ידיים המשתרעת על שני מפלסים.
הדירה תרוהט, רהות מלא, תמוזק, תצויד בג'קוזי,
בכלי חשמל מגוונים,
בכלים סניטריים,
במערכת שואב אבק מרכזית מבונה בדירה על מפלסיה. אתה מאמין בזה? במה? שיש לו אמבטיה באמת כזאת? למי?
לדרעי.
אני לא מאמין שלשר במדינת ישראל יש אמבטיה סדוקה. אתה רואה? זה הבעיה. אני ראיתי את הקלטת. רגע, אבל אתה יודע מה הבעיה שלך?
הבעיה שלך,
שהוא הזמין, אם אתה זוכר,
את כל הכתבים בעיתונאים לביתו אחרי המשפט, בלילה של יום אחרי,
ואמר להם, תסתובבו בבית וצלמו.
אף אחד לא צילם את הג'קוזי של צמח צדק,
אף אחד לא ראה את ה-30,000 דולר ברזי זהב,
אף אחד. הרי אם היו רואים,
מחר בטלוויזיה היית רואה בדיוק אם היו בבית.
למה הוא הזמין לשם את הכתבים?
למה הוא לא עשה את זה אצל הרב עובדיה בבית?
בשביל שיראו, נתן להם להיכנס.
ואחרי זה אשתו דיברה בטלוויזיה ואמרה להם, הייתם אצלי בבית.
איפה ה-30,000 שאמר השופט?
רק סניטרי.
מדובר לפי הכרעת הדין באדם שנטל לכיסו 155,000 דולר,
שיהודים אחרים גזלו מקופת הציבור כדי לממן לו דירת שני מפלסים על 260 מר מרובע, וג'קוזי וכלים סניטריים ו-30,000 דולר שהביאו מניו יורק. על זה מדובר. אני יכול לענות? כן. אז קודם כול,
עשה מסיבת עיתונאים אצלו בבית, שיראו את הג'קוזי ושיראו את המרצפות מזהב ואת האסלה של השחה פרסי.
כל העיתונאים, כל הרשתות היו שם בשביל לראות את זה. לא היו דברים מעולם.
בושה וכלימה.
רק מה מלעיטים אתכם ואתם מאמינים? זו הבעיה.
נניח שנמצא בבית. רגע, בואו נכבד אחד את השני. אתה ידבר, אני אדבר, הוא ידבר, אני אדבר.
ככה, נעשה סדר.
עכשיו, אם אתם הייתם בודקים, למה אתם?
אתה, תגיד, אני פה קבוצה. לא, סליחה.
שאלת אותי, אבל אתה מאמין.
אז אני אומר שכמוך, יש שלא מאמינים.
אני מסכים.
אתה לא גישת יחיד, יש כמוך עוד.
לכן אני אומר, אלה שבולעים, מה שתשקורת מאכילה אותם,
אז בסדר, זה המקום היחידי שממנו הם סופגים את מה שסופגים. זה מה שיש להם ידיעות.
הם לא יעיזו ללכת לבדוק ולשאול, כן?
אבל אתה מוזמן. הזמינה יפה דרעי,
כל מי שרוצה מכלל הציבור הישראלי לבוא לראות את ביתם המהודר בבית של 16 דיירים,
כמה יכול להיות מהודר,
שיבואו לראות.
אם אתה רוצה, אני מוכן גם להסדיר לך שתיכנס,
ונראה אחר כך מה אתה תגיד לכלל הציבור שאתה עד שראית בעיניך.
אבל זה לא הנושא שלי. האם אתה מדבר? אני עונה.
רגע.
אתה אמרת שאתה רוצה למנוע אותי
מלצות נפשות באזור של הצפון. קודם כול, בכלל באזורים חילוניים.
בכלל באזורים חילוניים. גם לא בכרמל בחיפה. גם לא בכרמל בחיפה וגם...
בכל המקומות האלה בירושלים. מאה אחוז.
ולא באילת.
מאה אחוז.
דמוקרטיה. זה לא דמוקרטיה, דמוקרטיה.
מדוע? אתם אומרים, אתה, אסור לך לדבר. דמוקרטיה.
יש לך בלי עין הרע, 15-18 תחנות רדיו
מה אכפת לכם שיגיד, אילנה דיין אמרה שחילקתי 70 מיליון וידאו
וגם בעקבות הרהב ותעשיית התשובה שהקים, 70 מיליון קלטות הפיץ אמנון יצחק בשנים האחרונות
קטן עלי 15 תחנות רדיו, דבר
שיהיה עשר, כל האמת, כל הצדק, כל האמת
כל המלחמה, כל השלום, כל מה שרוצה. כן, נו. אתה מדבר שם חופשי, ולעומת זאת
אין אף חילוני שיכול לדבר בתחנה חילונית.
אני שאלתי, סליחה, סליחה, סליחה, תן לי פה קודם. אני פניתי לכל התחנות החילוניות ואמרתי להם,
תנו לי לעשות תוכנית אחת בשבוע, שעה או חצי שעה נגד ההחזרה בתשובה.
ממש תקרא התשובה לתשובה. כן. אמרו לי, חס וחלילה, יש לנו אנשי ש״ס מועצת המלעלים של רשות השידור, של ה... אין דבר כזה. יש אחד וכבר פיתרו אותו. מפחדים... אין, אין, אין. אני מדבר על התחנות האזוריות, יש להם... אזוריות? בסדר, עזוב אותם. עכשיו בוא בוא רגע. סליחה. בוא בוא, מה השם שלך? אני מבקשתי שייתן לנו דבר... כן, אבל מה השם שלך? אבי. אבי, אבי מה? מה זה משנה, אבי. מה, אתה מתגייש במשפחה?
בטח הברדת אותה כבר, לא? לא הברדתי. מה המשפחה? אני גאה בזה שאני לא יהודי, אני כוזרי, טוב? כוזרי, תהיה בריא. והם אומרים, אשכנזים לא יהודים. מי אמר? מה אתה, שתהיה בריא, איפה הגעת? מה אתה מדבר אתה? עכשיו תגיד לי משהו. מה המשפחה? מה זה משנה? כוזרי? את העט לא. במוצא שלי אני בטח כוזרי. כי הרי אני לא יכול להיות עם עיניים כחולות ולהיות יהודי, נו. טוב, עכשיו בוא תקשיב.
קודם כל, אני מעולם, אני מעולם לא דיברתי ברדיו.
לא, אני רק, כל חמש תחנות, דקות שאני עושה, זה עם זה אני שומע אותך, קלטת שלך. קלטת, זה לא אני.
גם אתה יכול להשמיע אותי אצלך באוטו.
רק רגע. אנחנו מפירים את זכויות היוצרים שלך. רק רגע, אף אחד לא מפיר שום דבר.
אצלי זה בחינם, פרי. ראית? 20,000. פה, פרי.
עכשיו תקשיב. מה זה הכנסה יודע?
איך?
ביקר, בדק את הספרים, יודע הכול.
מופיע במשרד הפנים,
וגם פרסמה את זה גברת אילנה דיין.
Don't worry! היא לא פרסמה, אני לא הייתי את התוכנית.
מה אתה אומר שהיא לא פרסמה? היא אמרה, כמה המחזור השנתי של ארגון שופר...
הרב מתפאר שארגונו אינו מקבל תמיכה ממשלתית.
על פי דוח רשם העמותות גלגלה עמותת שופר בשנת 96 למעלה מחמישה מיליון שקלים.
אני אשמע את ההקלטה. תשמע את ההקלטה, בטח, מה אתה חושם?
אבל אני רוצה להגיד לך דבר אחד, יהודי עיקר.
אתה צד נפשות, במילא אתה צד. בסדר, אז מערכת החינוך, הדפוקה שלנו,
נוגמה לזה שלאנשים לא יהיה חומר רקע להתמודד איתך.
למה אתה אומר ככה? איך אתה אומר כזה דבר?
אני לא אומר... כל האינטליגנציה של כל הפרופסורה לא יכולים להתנדם עם אחד עם שמלה?
מה אתה?
כשנכנסתי לפה אמרת לי איפה קנית את השמלה?
זה הסוד!
אשתדל לך שכל הידיעות שלי זה מהאנטנה.
אבל אני רוצה להסביר לך מה שאני רוצה להסביר לך. הוא ביקש לא למחוא כפיים, אחר כך הוא... כן.
ביקשתי אבל להסביר לך. העניין הוא אדם כזה. מערכת החינוך שלנו תפוקה.
כל שנה מקצצים עוד שעה ועוד שעה ועוד שעה, אף אין זמן ללמד אנגלית ומתמטיקה,
ועוד מוסיפים לך. אתה יודע מה אני מאחל לך? שעוד ארבע שעות יוסיפו לכם, אבל אתה יודע מה יהיה הנזק?
מה?
עוד סכינים, עוד קירות, עוד הרוגים, עוד סמים, עוד... מה פתאום? אם אנחנו נלמד ביולוגיה ומתמטיקה ואנגלית ומחשבים, אנחנו נהיה... במה למדתם עד עכשיו?
למדנו שלוש שעות!
אם בשלוש שעות של ביולוגיה, מתמטיקה, פיזיקה,
יש רבע מהתלמידים באים עם סכינים לבית ספר.
מיליון ושמונה מאות אלף ילדים יוצאים בכל בוקר למלחמת הישרדות.
גררו אותי לתוך הפרדף.
הנתונים מפחידים.
בשנתיים האחרונות עלייה של כשישים אחוזים במקרה האלימות בתוך בית הספר.
כל שלף סכינה פעמית הצמיד אותה לגרון.
בכל שנה שלוש מאות תיקים פליליים על תקיפות בבתי הספר.
חף לאו חף תלמידים.
עץ.
לאו.
כמעט רבע מהתלמידים הבנים מודים,
יש לנו כלי נשק למקרה הצורך.
איפה שאתם מוציאים את זה?
הם בורחים, וזה נשלח די מהר.
450 אלף ואם סמים וכת הסטן ונאו-נאצים בצפון תל אביב. וזה אותו דבר הכת שלך, לא משנה. אצלי. כן, זו אותה כת. לא אצלך. הם שמים.
כת סטן. כת סטן. נאו-נאצים!
כת סטן.
אז עושים את זה ככה, אוי אוי אוי אוי. בסדר, גם אני יכול להצליח, אם אתה נורא רצה. ככה אתה חושב אצלנו עוד. אני יכול לחכות אותך גם, כן, עושים בו יחד ריקוד חסידים. מה זה משנה? זה אותו דבר.
אבל ביקשתי משהו. אבי, בוא אני אסביר לך את ההיסטוריה של העם היהודי, אולי אתה לא מכיר. לא, לא, אין לי צורך. אתה מכיר?
אני כבוגר בית ספר דתי. אני בוגר בית ספר דתי, אין לי בעיה של הבעיה. אבי, מי קום המדינה?
אני אגדיר אותך אתם.
אמרתי לך שכל אחד אינדיבידואליסט, וזו בדיוק הבעיה שלנו. אוקיי, השומר הצעיר. אני לא השומר הצעיר. אוקיי, השמאל,
המערך, הציונים,
כל מי שהיה בתחילת המדינה דאג להעביר את יוצאי עדות המזרח,
וארצות המזרח,
כשהגיעו לארץ, להעביר אותם על דתם באופן שיטתי.
מה שאתה קורא ציד נפשות נעשה לנו מקום המדינה עד עתה במסגרת החינוך הממלכתי גם. אבל זה באופן דמוקרטי.
דמוקרטי. דמוקרטיה, פיאת, פיאת, פיאת, מאפיה.
כן.
עכשיו,
זאת אומרת,
שללו מילדי העולים את הזכות לחנך את בניהם לפי רוח ישראל סבא שהם באו... הם שוללים ממנו. כך הם בזו לעולים.
קטע מהמדריך השומרי, דצמבר 1956,
שתוכנו מדבר בעד עצמו.
כיצד ננהג בחניכים דתיים?
בין חניכינו אנו פוגשים לא אחת בחניכים דתיים,
בייחוד בהדרכה, במעברות יישובי עולים.
מובן שכוונתנו היא להביאם לידי הכרה כי אמונתם באלוקים משוללת היגיון והצדקה,
כי הדת היא פרי המשטרים הריאקציונריים ואין לה זכות קיום אצל הנלחמים למשטר מתקדם.
עיקר הפעולה צריכה לבוא אחר כך ולהתבסס על הסברת הבסיס החומרי
של העולם שאינו משאיר כל מקום לכוחות עליוניים על-טבעיים בהכרתו של האדם.
יש לתת הסברה זו בצורה פשוטה, מותאמת לגיל.
לאחר הסברה כזאת,
שלא כלולה בהתקפה ישירה על הדת כי אם השמטת הבסיס מתחתיה,
יגיע החניך בעצמו להכרה שאין אלוקים ויטוש את האמונה הדתית.
המדריך השומרי
לשאלות בחינוך השומרי
שללו מילדי העולים את הזכות לחנך את בניהם לפי רוח ישראל סבא שהם באו... הם שוללים ממני היום את הזכות לחנך את הילד שלי כאתאיסט.
למה לא תחנך? תלך לגן שלו, גן חילוני, גן עירוני, מלמדים את כל החלקים והוא שואל אותי מה זה... אגיד לך מה תעשה. אני צריך להתמודד מול המערכת. אגיד לך מה תעשה. למה לך יש 20 זרמים ולי אין אפילו אחד? אגיד לך מה תעשה.
כמונו.
אנחנו עשינו חינוך עצמאי,
כי הבנו שאתה רוצה להכניס לנו בראש את האין אלוקים ואנחנו רצינו להישאר עם האלוקים, עשינו חינוך עצמאי. אז למה אתה רוצה להכניס אותו לראש הילדים שלי? לא, לא, הפוך. תעשה גם אתה חינוך עצמאי, חילוני-שמאלני, כמו שמרצ רוצה לעשות.
למה לא? אנחנו בעד.
אתה רוצה ללמוד שאתה מהכופים?
אני מוכן לתרום לכם בננות, אין לי בעיה, מה שאתה רוצה, אף אחד לא כפה עליך! דרווין, עד מחר, בינתיים החינוך החילוני הוא כפרני?
מה פתאום?
מה פתאום? הלוואי שהיה כזה! מה פתאום? החינוך החילוני הוא כבר דתי! דתי? לא, לא, רק מהסמינרים שהם, אתם מוציאים בטונות ורק לחינוך החילוני. איך אתה מעוות את המציאות, יוני?
איך אתה מעוות את המציאות. יש לי ילדים, אני יודע בדיוק, ואני פעיל בשביל... בוא, בוא אני אגיד לך, בוא מתוק שלי.
קודם כול מלמדים תנ״ך בבתי ספר,
עם ביקורת המקרא, פירושו של דבר שזה סיפורים.
סיפורים בעלמא היו משה, קו הסלע, יצאו ממנו מים, סיפורים ושירים, שירים.
זהו.
גם אני למדתי בחילונים, בתל נורדוי בתל אביב,
חילוני. זה לא חילוני,
זה ממלכתי. המורה לתנ״ך אפיקורוס. עוד סליחה, כל עוד אין הפרדה.
במדינה אין משמעות למדינה... רגע, אתה יודע מי זה היה נפוליאון?
היה שם שליט צרפת, מה זה? שליט צרפת.
אתה יודע שהמורה שלי לימד אותי בהיסטוריה של נפוליאון היה לורד אנגלי?
אולי...
לא משנה, יש מישהו עם שם דומה, אבל הוא לא משנה. הוא היה בור.
בור בעם הארץ. בסדר. במשרד החינוך החזיק אחד כזה, מה אתה אומר על אחד כזה? אני אמרתי לך... רגע, אבי שנייה,
מה אתה אומר על משרד החינוך שהחזיק מורה להיסטוריה שאמר על נפוליאון לורד אנגלי?
שקט. אבל אבי,
היה אף.
אז איך מורה לתנ״ך מלמד שלא היה תנ״ך? מפני שזה נכון.
שמעתם?
מפני שזה היה נכון, כמו שנפוליאון היה לורד אנגלי. לא, זה לא אותו דבר, זה לא אותו דבר. אותו דבר בדיוק. אדוני, אתה יכול לצחוק.
אדוני, אתה יכול לצחוק. אני לא צוחק, כל השורה הראשונה, חבר'ה, לא שלי, צוחקים.
למה הם מבינים את ההגש? כי אין קשר בין הבדיחה לנבדק. תקשיב, מה שאתה שואף שיהיה לא ישנה את המציאות.
אתה יכול להכחיש את המציאות, אתה יכול לצעוק כנגדה, אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה. המציאות הזאת תשתנה. אני לא מבקש שום דבר,
אני לא בא אליך לקחת את הילדים ובני ברק ולהחזיר אותם בשאלה.
אתה אל תבוא אליי ולהחזיר את הילדים שלי בתשובה. סליחה.
למה אתה לא מכסה את כל המודעות
של תועבה שיש בעמודים ובלוחות,
שקוראים לילדים לבוא להצגות או לסרטים של זימה?
למה הילד שלי שיעבור ברחוב יראה את זה עלול להימשך וללכת לסרט לא ברשותי ולראות דברים שאני לא חפץ בהם ולהתקלקל?
למה אתה לא מדביק מודעות לבנות על כל דבר כזה? אני לא הדבקתי.
למה אתה לא מדביק מודעות לבנות על כל מסיבה שמתפרסמת של אסית, שיודעים מה יהיה מתחילתה עד סופה?
ושם הילדים נקראים להרפתקה של ימים עם בנות קטנים,
והתוצאות ידועות, אם תרצה, יהיה לך סרט של התגוללותם של ילדי ישראל במסיבות סמים,
שאי אפשר אפילו לגמול אותם. זה לא הרצאה של אמנון יצחק, שיבוא אחד אחר ויבוא ויגיד לו, בוא, תראה, פה הוא הטעה אותך, פה הוא עבד עליך, הוציא אותו מזה. דרך אגב, אנחנו גם לא מסכימים לזה. נכון. אני שואל אבל את האיש צדק הלז מדוע אני צייד הנפשות כשמזמינים אותי לאירוע ומפרסמים הודעה.
מי שרוצה יכול לבוא.
עדיין המדינה דמוקרטית קצת. לא, בדיוק.
רגע, רגע. אבל רגע, אבי, אבי, אבי, רגע. זה לא דמוקרטיה. עכשיו, כשאני בא ורוצה להגיד, אם יוסי שריד יבוא וידבר נגדי ויפרסמו מודעות,
גם הוא יוזמן, אין בעיה, אף אחד לא ילך לעשות לו את המודעות.
אבל אם אני כל כך פוגע בילדי ישראל, בזה שאני אמרתי כמה מילים, רגע,
סליחה. אני לא רוצה להגיד לך על מה עסק התוכנית שלנו. אבל סליחה, סליחה, אבי.
אני שואל אותך,
אם יבוא אחד גורו,
גורו בא ואמר,
מציג את התורה שלו,
בא במזרח הרחוק,
יושב לו על כיסא, על הרצפה.
רגע. אותו דבר בעיניי.
אותו דבר. אותו דבר. אף אחד בארץ לא יצא נגד גורו, מדיטציה פה, פותחת אולפנים והכול. אני לא הייתי פעיל. רגע, רגע, שנייה.
זאת אומרת, לך יש בעיה.
מה הבעיה?
אתה חולה פרנויה מיהדות. לא נכון.
לא? לא.
אז מה מפריע לך? פרנויה. לא הייתם עונים מ-17 מנדטים. הייתם שמים את... רגע, אז מה מפריע לך? אני שואל. מה מפריע שאתם מנסים בכוח? מאיפה כוח?
מאיפה הכוח? מישהו דחף מישהו לפה בכוח. מכספי המסים שלי, אתם מזרימים. הרי רושמים כל ילד עשר ישיבות. סליחה, סליחה, מכספי המסים שלי,
אתם רואים ספורט נגד רצוני,
הולכים לתיאטרון נגד רצוני,
עושים הרבה דברים נגד... זה כבר לא רק כספי מיסים לידיעתך. מיסים מאמי. לא, לא, לא. בטח. אתה רוצה שאני אראה לך כמה תקציבים מקבלים כל התיאטרונים וכל הספורט וכל הכדורגל? כמו ישיבה וחצי. רק ממני. כמו ישיבה וחצי.
לא.
אתה רוצה שאני אראה לך?
בכבוד. בוא נראה לו.
פשיטת רגל, הפתיחה. תראה נתונים לפי המאזן של התקציב. ארוכים על ידך.
לא. מאזן 98 חתום על ידי משרד האוצר.
שוב, בעיונק ונגיד. ראיתי את התשדיר הזה של אגודת ישראל.
לא אגודת ישראל!
מדינת ישראל! לא, לא. זה היה מופיע בתשדיר בחירות. אבל מדינת ישראל פרסמה את הנתונים. בוא נראה. כי לקחו רק את זה, אבל לא את כל ה-2 מיליארד דולר שהולכים לישיבות. בדיוק הפוך. אין דבר כזה. 2 מיליארד דולר כיסו את חובות הקיבוצים מאמי.
מעיקרי התקציב לשנת 1998. מהסדר הקיבוצים עולה שהממשלה
והבנקים העמידו להסדר הראשון מקורות בסך של כ-15.7 מיליארד שקלים חדשים.
מהם 5.6 מיליארד שקלים למחיקת חובות והיתרה לפריסה.
הממשלה נשאה ב-40% מנטל מחיקת החובות.
לא, לא, אדוני. 2 מיליארד דולר הולכים לקנות לנו את הילדים! כן.
לא, בסדר.
לא, לא הבנתי. תראי, אנחנו עכשיו מדברים איתו... אני רוצה להתחזק.
רק שנייה, תקשיבי.
אנחנו... אם לא מצליחים בעיניים... לא, חלילה, חלילה, חלילה.
חלילה. אתם לא שמעתם מה הוא אמר בהתחלה.
הוא לא רצה לשבת בשורה ראשונה כי הוא פחד שאנחנו מתעדים את זה ואחר כך כשנעלה לשלטון אנחנו עלולים להוציא אותו להורג.
לא, אמר, אתה הקלמת, הקלמת.
אמר, אתם לוקחים אחר כך, תחפשו אותי.
איפה הוא הגיע היום? טוב, בסדר, גם לי יש חוש עמור, הוא נורא רק לך טוב.
איי, איי, אשריך, אני אומר לך, אתה עשר. לא, הוא אמר את זה בצחוק. בצחוק, גם אני צילמתי אותו בצחוק. אתם לא מבינים צחוק. אתה מצולם.
איפה דוד?
נו, בבקשה, תקבו טהור.
מתוך תקציב המדינה לשנת 1997 מתקבלים הנתונים הבאים
התמיכה בכלל הישיבות שבהן לומדים 190,000 תלמידים
הוא בסך 800 מיליון שקלים חדשים,
ולעומת זאת התמיכה במוסדות ההשכלה הגבוהה הוא בסך 4.5 מיליארד שקלים חדשים שבהם לומדים רק כ-135,000 תלמידים.
התמיכה במוסדות ובעמותות החילוניות,
מגיעה עד כדי מיליארד שקלים חדשים,
ולעומת זאת,
התמיכה בעמותות חרדיות מגיעה בסך הכול לכ-20 מיליון שקלים חדשים,
שמהווים כ-2% בלבד מכלל התקציב.
שריד,
מאיר מרגלית לא מייצג את מרצ.
מאיר מרגלית הוא מספר 3 במרצ,
והוא אמר כך, חבר המועצה מרגלית קבע באופן תמוה כי לימודי אזרחות ודמוקרטיה בבתי ספר הם כפייה חילונית.
ככה אומר מספר 3 במרץ.
למה?
חבר המועצה מאיר מרגלית הגיע למסקנה כי לימודי אזרחות ודמוקרטיה בבתי ספר הם כפייה חילונית.
מדוע?
משום שהייתה הצעה של חברת המועצה רוני אלוני מירושלים עכשיו להפסיק להעביר הקצוות עירייה למוסדות חינוך
שאינם מטמיעים ערכי דמוקרטיה,
לאור זילות מערכת המשפט,
הטלת הדופי בשלטון החוק ואיום בהחלפת המשטר הדמוקרטי במשטר הלכה,
יש לעירייה אחריות מוסרית וציבורית לשרש את התופעות האלה, טענה אלוני ודרשה גם להקים ועדה
שתבדוק את תוכני הלימוד של מוסדות החינוך בעיר.
אלא שההצעה לא הצליחה לקבל את אישור חברי המועצה בישיבה שהתקיימה לפני שבועיים, ואחד המתנגדים היה לו אחר מאשר מס' 3 ברשימת מרצ,
וכך הסביר עצמו מרגלית במכתב לאלוני.
איני יכול לתת יד להצעה שיש בה יסוד של כפייה והתערבות בעניינים עקרוניים של אחרים.
אתם שומעים?
מה פתאום להתערב בעניינים עקרוניים של אחרים? זה אנטי-דמוקרטי.
יתרה מזאת, הוא אומר, דמייני לעצמך מצב
שבו המדינה נשלטת על ידי החרדים, כמו שמפחד אבי,
ואלה היו מציעים לא לתמוך בבתי ספר שלא מלמדים גמרא.
מה היה קורה פה? מלחמת עולם.
מה זה, הדתיים כופים עלינו ללמוד גמרא?
אז איך אתם כופים על אחרים ללמוד דמוקרטיה ואזרחות כפי שאתם רוצים?
יש דברים עקרוניים בכל ציבור,
וצריך לכבד. זו דמוקרטיה שבתוכה מקפלת את כל האנשים,
כל העמים, כל הסוגים, כל המינים.
אז איך אתם עושים דמוקרטיה אנטי-דמוקרטית?
זה שגם דמוקרטיה צריכה להגן על עצמה.
או, דמוקרטיה צריכה להגן על עצמה. וזה צריך חוקה. נכון,
וזה לא תשיג. למה לא?
אתה תראה, בגלל שהדמוקרטיה נתנה בינתיים שבעים ושבעה חברי כנסת
לברק ובלעדיה החרדים, אין לו ממשלה.
יפה מאוד, אז בבחירות הבאות כל מי שחשב שהוא לא בסדר, שהוא מצביע רק כי הוא הצביע למרץ, הוא הצביע על השינוי. בדיוק, רק לש״ס יהיה כבר שלושים וארבע ותהיה המפלגה המובילה.
זאת הבעיה.
צודק, אה?
לא, אני חושב שאתה טועה.
טועה, אני מבטיח לך.
אתה יודע, רזי ברקאי, רזי ברקאי דיבר ברדיו.
לכן אני פה כדי לנסות לעצור אותך,
כדי שלא תהיו שלושים וארבע. איך, אתה יודע איזה סרט אני עושה ממך עכשיו? אני מביא עוד שבע עשרה עכשיו עם הסרט הזה.
אשלח לך קלטת חינם, אמי.
אבל אני מבסורד.
אני רוצה שתבין, אמי.
אנחנו אוהבים אתכם, אין לכם מושג. אוהבים אותנו בטח שאני אהיה בסוף כמוכם. לא, לא.
אתה, אם תראה אותי פעם אחת מכריח מישהו למשהו,
אתה יכול להגיד עליי מה שאתה רוצה. ארזר חבני מוכר לך?
כן.
אתה מכיר אותו?
לא הכרת. שמעת עליו ומדתם בטלוויזיה.
אתה מכיר אותו? לא, אבל אני שמעתי פשוט מאוד מה שהוא דיבר.
הוא דיבר? הוא כבר לא דיבר, הוא דיבר.
ולפני שהוא התאבד הוא הקליט את עצמו.
כן. לא, בדיוק מה שאתה אמרת.
מה הוא דיבר? הוא דיבר, הוא דיבר, סליחה, עם ערוצים של רדיו, לא איתי.
בין חפציו של זוהר מצאה עימו קלטות, ובהן שיחותיו אל תחנות רדיו חרדיות.
יופי.
אבל הייתי רוצה גם לשיר שיר, בבקשה, אין שם. טוב, בבקשה, זוהר, רגע.
חוזרים,
חוזרים.
זוהר חבני לא חזר בתשובה דרכי בכלל. הוא עוד איך.
טעות יש לך. הוא הלך עם אבא שלו לאירוע שלך. זה אחרי שהם חזרו שניהם בתשובה, באו להרצאה שלי בתקווה, נכון.
אחרי.
דבר נוסף אתה צריך לדעת.
הוא התאבד כחוזר בשאלה כבר חצי שנה. הנער מאס בחייו כשניסה דווקא להוריד את הכיפה,
ואנחנו מקיימים עכשיו שיחה עם קרוב משפחה של הנער,
בן שמו.
שלום לך.
בתקופה האחרונה של חייו הוא דווקא התחיל לצאת מן התהליך הזה של החזרה בתשובה. אפילו הלך בלי כיפה. יתרה מזאת, לא רק שללכת בלי כיפה,
באותו מקום שהוא התאבד.
והוא התאבד על רקע של אהבה נכזבת.
ויש לי את החומר והסרט יוצא עוד מעט. יש לך דמיון קורה, אדוני. נכון, מאמי? והוא מתועד הדמיון שלי על ידי אנשים.
את מכירה את זוהר חבני? כן.
מאיפה את מכירה אותו?
ספי לנו עליו, בבקשה.
הוא למד איתי שמונה שנים בבסודי,
אחר כך למד איתי בתיכון.
סיפה בפול אם אפשר.
אחר כך למד איתי בתיכון,
והוא היה איתי בקשר,
התקשר אליי.
איזה קשר?
קשר, אפשר להגיד, ידידים. כאילו, היינו...
הייתי עושה לו, כאילו, שיחות נפש כאלה, והיו במצב גרוע.
הוא היה מתקשר אליי הרבה.
הרבה, וכאילו, התקשר גם לכמה ילדים מהכיתה, פשוט שאתם שומעים אותו והם מנתקים לו, כי זה היה להם מעצבים בשבילו.
זה לא הדעת ששיגל אותם עוד משה ספק? לא, זה לא הדעת.
זה כתוב לו הקלטות של אמנון יצחק. לא, ממש לא.
מכירה את אמנון יצחק? מכירה את זה טוב.
אם תשמע הקלטות של אמנון יצחק, תבין שאמנון יצחק הוא לא אחד כזה שיגרום לך להתאבד, כאילו,
הוא בעד החיים, כאילו.
הרי למה באנו לחיים?
צריך לשמור את הקלטה של אמנון יצחק.
מה נראה לך שהיה מחזיק אותו בחיים? איזה דבר.
אם היו לו חברים.
אין לך דמיון פורה, אדוני. נכון, ממי, והוא מתועד הדמיון שלי על ידי אנשים. חבל, רק שאתה מנצל אותו לדברים לא טובים. נכון? היית רוצה שאני אהיה עם טומי.
מה נעשה?
לא אמרתי שאני איתו, אמרתי שאתה... הבנתי.
אבל מה נעשה?
אתה יודע, יש אתר באינטרנט, קוראים לו חשש. אני יודע, מכיר. אתה מכיר אותו. כן. הם כותבים עלי הרבה,
והם גם מפנים לאתר שלי שיראו אותי שם.
איך אני מודה להם? בלי לשלם פרסומת.
אבל בין... לפחות סופר כמה נכנסים משם?
יש, ברוך השם, לעין הרע.
רק אני אגיד לך דבר אחד.
מהמכללה למינהל, לדוגמה, השבוע הגיעו שניים לקחת קלטות וידאו,
והם אומרים שכל המכללה כמעט שם.
צופים בקלטות ולוקחים קלטות, מורידים מהאינטרנט, מאצלנו, מהאתר www.שופר.net. אני מצטער, אבל ניסיתי להיכנס לשם והיה כתוב, סליחה, אבל האתר לא פועל ביום כיפור.
נכון.
מה רצית? להיכנס ביום כיפור? כן, למה לא? לא, אצלנו האתר מתפלל ביום כיפור.
אבל אתה צריך לדעת,
הם כתבו שם והם מתגאים שהם הצליחו להפריע בארבע הרצאות למדען ציגלר.
הלכו להרצאות שלא ישבו והפריעו לו, הפריעו לו, הפריעו לו, הפריעו לו, והם מבסוטים.
שלח להם אחד מהעורכים שלנו באימייל,
תלכו להפריע להמלן יצחק בהרצאה.
אתה יודע מה הם ענו לו?
פעם אחת אכלנו אותה, פעם שנייה כבר לא.
אז אני אסביר לך.
הם באו להרצאה שלי,
חבר'ה ממרצ עם שלטים, נכנסו להרצאה.
תגיד להם שאתה מדבר איתי עכשיו, אי אפשר.
שנייה.
שלום.
אני באמצע משהו טוב?
לא, לא, בסדר. הוא צריך לענות, לא יפה.
שלא ידאגו לאיזה משהו.
כן.
אז עכשיו, הם ישבו... לא כמוך, אני באמצע עבודה, אבל לא חשוב.
ברור, גם אני באמצע עבודה.
עכשיו... על חשבוני, אבל כן. ברור.
שילמת כניסה?
שילמתי את המשכורת שלך. אבל לא שילמת. אני עובד במדינה, אני אשלם את זה. אבל אתה שילמת כניסה?
החבר'ה שלך הזמינו אותי. אתה רואה?
על חשבון החרדים אתה חי, וואלכ, אני אומר לך...
היי, היי, היי, היי. הייתי מוכן לשלם כניסה אם הייתי יודע שזה הולך למטוס. אני רוצה שתזמין אותי לתיאטרון הקאמרי על חשבונך. בבקשה. אתה מוכן? כן. כמה עולה כרטיס? 100 שקל. תן לי, אני אקנה לבד. לא. תבוא איתי, אני אכנס לך. עכשיו תשמע. תבוא, אני אקרא לך במטוס. בסדר.
אתה שומע?
הם הגיעו להרצאה והם דיברו, דיברו, ניסו להפריע לי.
אני הולך כמוך. אני הולך כמוך. תשמע, אני הולך כמוך. שימי להרגיש שבגלל העם. כאילו כיסוי ראש, כאילו כיסוי ראש, בואו מה שאתם רוצים.
אתה יודע מה אמרת שאתה קיבלת כתיבה.
יש לי שאלה.
זה מקום ציבורי, זה מקום ציבורי. בשביל מה האגיפה הזאת?
תסלח לי, מבצענו את זה.
אנחנו עם ישראל בהתגלמותו. היפה. איזה קדוש? מי קדוש? מי קדוש? מי פה קדוש?
הוא סגור, הוא סגור. אף אחד לא חודר לגמרי.
הוא סגור.
איפה הקדוש?
איפה הקדוש?
לא, לא, לא. סליחה. תגיד לי, לפני ארבעת קודש אתה מאמין או עובד אלילים,
מטיף שאומר מי מעלה לשמות באור.
תגיד לי, תגיד לי, תגיד לי, תגיד לי. תגיד לי, תגיד לי. אדוני היקר. בלי שום קשר, זה מקום קדום.
המקום הזה קדום.
בקיצור, הוצאתי עליהם קלטת.
קוראים לה קלטת התגובה.
עכשיו היא מופצת בכל העולם.
גם הנכדים שלהם יראו איזה פשלות הם עשו כשהיו צעירים.
הייתם כאלה. אז הם לא רוצים להסתבך יותר.
הם לא מגיעים.
מקסימום מחלקים טפסים בחוץ.
בסדר, על עני.
אני, אין לי בעיה, הנה, יש לכם טופס פה יפה.
כתבתם עליי הרבה דברים יפים.
אמנון יצחק גימטרייה, איש כזב, בוגד,
נוכל בלב הדור,
רמאי באמונה,
מואס בדרך הטוב,
אפס ובור.
והכול בשם הרמב״ם.
איזה יופי.
אני מודה לכם. תפיצו עוד כאלה. תבזבזו את הכסף על שטויות.
אנחנו מוציאים את הכסף.
בדיוק הפוך.
אתה יודע למה?
אז אתם לא יודעים אפילו מה אתם עורכים.
אתם כותבים שהרמב״ם אומר,
והרמב״ן אומר שאין לעשות מה שרוצים בגימטרייה.
וגם הרמב״ן אמר אין אדם רשאי לדון בחשבון בגימטרייה.
ומה אתם עשיתם? מה ששניהם אמרו. על זה אתם מאמינים בזה, אנחנו פונים בשפה שלכם. זאת אומרת שכשאתם כתבתם בדיוק את ההפך ממה שהם אמרו. לא, אז בדיוק. זאת אומרת, הם אמרו לא לעשות חשבון בגימטרייה, ואתם כן עשיתם עד היום. מה אתה עושה?
אני מעולם לא תשמע בקלטת שלי גימטרייה אחת.
אם תביא לי גימטרייה שאני אומר,
אני מוריד את האנטנה.
אתה סתם אומר.
יש אחרים אולי מדברים.
אם היית לפחות עקבי, בודק,
יש לך טענות אמיתיות, אפשר לדון, אבל סתם להעליל, סתם להאשים בכל מקום.
אבל זה טוב, תדע לך.
כמה שאתה כותב יותר גרוע עליי, יותר קל מגיע לראות מי זה.
אם תכתוב שאני טוב, לא יבואו, יפחדו, תכתוב.
מפחיד,
מסית, מדיח.
אנשים אומרים, מה עד כדי כך? בן אדם כזה מסתובב ככה מכל מקום ועוד לא עצרו אותו? חייבים לראות מי זה.
הנה, תשמע.
הוא אומר, זו אחת מן הסיבות שבאתי היום לראות אותך כאן. אמת? בעל עכשיו, מה אני עושה? שמעתי קלטות שלך, שקיבלתי אותן דרך
חוזרים בתשובה.
האמת, ששמעתי אותן בקטעים שנסעתי עם האוטו ואין קליטה ברדיו,
אז שמתי את הקלטות שלך.
חלק מהדברים שלך, אתה יודע מה,
אולי פתחו לי איזה פתח למחשבה,
בפרט על ה...
אני מדבר בפרט על הדבר הזה, שסיפרת שם סיפור שמישהו בא לבנק עם חי כפליים ו...
קניתי את הסיפור הזה.
מצא חן בעיניי וקניתי אותו.
אבל יש דברים שאני אישית לא מאמין בהם.
למשל?
אני לא זוכר כרגע מהקלטת.
לא, עזוב, מה אתה לא מאמין?
בלי קלטת.
אתה התחלת לדבר על ה... על אלוקים.
היום בבר הזה,
שיש על הבורא והנברא.
כן. אתה מבין? אבל מי אמר שהבורא הוא יהודי?
אני אומר,
אם יש גם בורא, הוא ברא בני אדם. נכון. הבנה, הוא לא ברא יהודים, גם אני אומר. נוצרים. אני כמוך.
גם אני אומר. זו הטענה שלי. ברור.
אריסטוטלי, ומי שמקורו בכלל בפילוסופיה היוונית,
ואחר כך הוא מצ איפשהו דרך הרמב״ם.
סליחה, היוו�ים הגיעו אחרינו, אם אתה לא יודע.
עכשיו אתה צריך להבין דבר אחד. הסינים היו קודם.
הסינים לא היו קודם.
לא היו קודם. כבר כ-4,000 שנה, וגם היפנים.
כן. עמים יותר ותיקים, היו ביהודים. היו קודם יותר מוצלחים. היו קודם בתור מה?
אותו דבר. בתור מה? אותה דת.
מה פתאום?
סין מוזכרת בתורה ב-70 העמים שנפוצו בבבל,
ואתה צריך להבין דבר אחד.
עמים היו.
תורה לא הייתה.
אמונת אלימים? ודאי שהיה.
הרמב״ם מביא ללקות עבודה זרה.
בתחילת ללקות עבודה זרה, שאכן כל העולם האמין באלימים. עד שבא אברהם אבינו,
שהכיר את הבורא מדעתו,
חוץ מהמסורת שהוא קיבל מעבר סבו,
והוא נקרא אברהם העברי,
והאמת, מציאות הבריאה הועברה מאדם,
שים לב,
מאדם,
דרך שת,
אל נוח,
שם בנו,
והלאה לעבר, עבר לאברהם, יצחק יעקב, 12 שבטים מאלינו.
עכשיו אני רוצה שתבין דבר אחד,
שנוח
שמע מלמך אביו,
שחי עם אדם הראשון יציר כפיו של הקדוש ברוך הוא.
נוח
דיבר עם אביו למך,
שלמך אביו אומר לו,
אני חייתי עם אדם הראשון יציר כפיו של הקדוש ברוך הוא.
נוח נפגש עם אברהם אבינו.
אברהם אבינו עד שלישי,
אני לא יכול להיפגש איתו אם היה ביניהם איזה 500-600 שנה.
אתה כנראה לא יודע את הגילים שהיו, ממי.
אדם הראשון חי 930 שנה.
ויהיו כל ימי אדם אשר חי 900 שנה ו-30 שנה וימות.
ויהיו כל ימי למך
770 שנה ו-700 שנה וימות.
ויהיו כל ימי נוח 900 שנה ו-50 שנה וימות.
סליחה אבל לאנשים, בני אדם לפני 40 אלף שנה חיו בקושי 40 שנה, מסכנות. למה אתה אומר כזה דבר?
אבי, אבי. מה זה למה אני אומר? אבי. כל החפירות שעשו באירופה ובמזרח התיכון, בחייפה. אבי, נשמה שלי, תעשה. 40 אלף שנה ויותר מהזמן שכתוב. אבי, תעשה לי טובה נשמה שלי.
אתה לא יודע היסטוריה. אני יודע היסטוריה. אתה יודע ארכיאולוגיה אולי, אבל לא היסטוריה.
תקשיב. ארכיאולוגיה אין שום זכר לשום סיפור בתנ״ך עד אולי תקופת דוד. תגיד לי, מה אתה מדבר שטויות שתהיה בה? בגלל זה אתם מנסים לפגוע בארכיאולוגיה. בגלל שהיא לא נוחה. אתה רוצה שאני אראה לך שנמצאו חומות יריחו שהן שקועות בתוך... זה לא שייך.
אתה רוצה שאני אראה לך את תיבת נח אבל לא שקועות בתוך. אתה רוצה שאני אראה לך את תיבת נח?
מחקר
חומות יריחו אכן נפלו.
מחקר מדעי וארכיאולוגי חדש שיצא לאור בימים הקרובים בארצות הברית
מוכיח שהסיפור התנכי המפורסם על כיבוש יריחו ונפילת חומותיה לרגלי יהושע אכן אירע במציאות,
בניגוד למה שסברו רוב החוקרים עד היום.
המחקר שנערך בידי הדוקטור בריינט ווד,
ארכיאולוג מאוניברסיטת טורונטו,
המתפרסם בגיליון החדש של ה-Bibley Erkeology Review,
מוכיח שיריחו אכן נהרסה בשנת 1400 לפני הספירה.
בדיוק התקופה בה הגיע עם ישראל בהנהגתו של יהושע לאחר 40 שנות נדודים במדבר לארץ ישראל.
בטח שקוד בתוך כיכול כפי... אתה רוצה שאני אראה לך תיבת נוח מנוח? איפה?
בבקשה, תראה לו דוד.
דוד.
אני עם פירותכניקה באמצעים קולנועים יכול לעשות הכל?
לא!
סרט אמריקאי אוריגינל תיעודי! הם כאלה מטומטמים כמוכם.
איי, איי, איי. גם הם מאמינים באמונות כאלה. אבי, אבי. האמריקאים הם לא דוגמא. אבי, אתה יודע שיש ביקורים בתיבת נוח?
בסדר, גם אני בכלל יכול לשים תיבה ליד הבית שלי, לקחת עשר דולר. אתה יכול להשקיע אותה בתוך הר ארארת? עם בולדוזר מה שאתה רוצה. בהר ארארת. עשר דולר. חמש קילומטר למעלה.
אני יכול לקחת... אתה יודע שמגיעים לשם רק עם הליקופטר?
בסדר, אדוני. בולדוזר. גם אני קרקע. מה רארארת? כן?
מה שאתה רוצה אני יכול לקחת. איי, כמה שאתה, אני אומר לך משהו.
אתה עברת את העבמי.
עברת. זה, גם זה שטויות. נראה לי שאתה חוצני. כל מיני משוגעים שמאמינים בזה במקום באלוהים. תכף, הנה, דוד, דוד יראה לנו.
אני אענה לך.
תיבת נוח.
כמה מי שמעו את ה-CBS ספיישל כמה שנים לאחר על מאונט ארארת, נועה זארק,
נועה זארק, קבל במטרה, כל זה. תראה, אני יודע שהמדינות הטורקית עשו הרבה לדעת על זה.
הם חושבים שזה נועה זארק.
הם גם קיבלו איזור צמאי, ואתם רואים את הנושא הזה כמו צמאי.
עכשיו, אתה לא רוצה ללכת ללכת עכשיו,
כי זה מאוד פוליטית אינסטייבת להיות.
כמעט 100 אנשים נשארו בשביל האחרון,
כי סדאם נסיין,
מי שאומרים שהם רואים את ה-CBS, והם נלחמו כל האחרון, אז לא לכנסו את נועה זארק. אבל המדינות הטורקית עשו את זה, והם אמרו, אנחנו חושבים שזה נועה זארק.
ובכן, בעיתונות, במעריב ובידיעות אחרונות התפרסמה גם כן כתבה בנושא הזה של מציאת התיבה,
ובה נאמר שהמידות
של התיבה שנמצאה תואמות בדיוק להפליא את המידות הכתובות בתורה.
והיא מורכבת משלושה קומות, בדיוק כמו שהתורה אומרת. רגע, רגע, גם אם אני הייתי בממשלה טורקיה, הייתי עושה שמה... איך עלתה תיבה למעלה 5,000 מטר שאי אפשר לעלות לשם רק אם... מה יתוי לומר לנו מי אותו אדם שדיבר שם? מי דיבר? זה כומר, זה כומר. כומר.
ראית שהוא כומר?
ככה מדברים הכמרים המטיפים הפרוטסטנטים. ואתה עם ככה כומר חילוני?
אין דבר כזה.
גם זה אין דבר כזה.
כל מי שחוקר הוא כומר? הוא לא חוקר.
לא, איך אתה חוקר? אם הוא היה חוקר בצורה מדעית, לא היה מדבר שטויות, כי הוא לא יודע על מה זה, תנודת היבשות, הוא לא יודע שאנטרקטיקה הייתה פעם על קו משווה ויזרקה? סליחה, תנודת היבשות אתה למדת בבית ספר תיכון, ממי.
נו.
ומי אמר לך שהייתה את התנודה והקו האפריקאי-סורי?
אל תסתכל על המפה. רק שנייה, מוטרס. תסתכל על המפה, תסתכל גם אתה.
נו, אפריקה לא מתאימה לאמריקה בדיוק. מישהי מתאימה?
זה סימן שזה נפרד. זה הכול, זה אומר שזה מתאים?
אם אני עכשיו מתאים בגובה לאיזה בחורה, אז אנחנו צריכים לנסה? בדקו גם את מבנה הצמחים ואת סוג בעלי החיים ואת כל הדברים. בדיוק הפוך, אין קשר בין היבשות.
מה שיש בזאת, אין בזאת, ומה שיש כאן, לא כאן. הסלעים, הסלעים. הסלעים לא משתנים, נכון? מהעצים?
בגיל העולם שמשתנה לפי היקף העצים בכל העולם כולו,
ושגיל העולם היום לא עולה על ששת אלפים שנה מדעית.
שטות גמורה. שטות גמורה. שטות. תשת אלפים שנה.
אין מדען אחד משנת 1977 שסתר את המחקר הזה שתראה עכשיו.
בבקשה, גיל העולם.
אני עוד מעט יוצא, אני פשוט לא מסוגל.
ברור.
איך מטעים אתכם בבית ספר שנים על גבי שנים, ואתה לא מבין שאתה שבוי ביד חינוך רמאי ושקרן שעובד עליך בקטנות.
הנה, בקשה אנחנו נראה, ואחר כך נדסקס.
In 1977, the research communications network published a special breakthrough report on the results of Dr. Gentry's scientific publications,
characterizing their implications as follows.
Current physical laws may not have governed the past.
earth's primordial crustal rocks, rather than cooling and solidifying over millions of years,
crystallized almost instantaneously.
Some Geological formations thought to be 100 million years old are in reality only several thousand years old.
Grant these propositions and any researcher will tell you the entire structure of the historical natural sciences would dissolve into formlessness.
Few certainties would remain yet these very possibilities and others equally challenging
have been suggested in a remarkable series of papers published over the past several years in the world's foremost scientific journals,
Nature,
Science and Annual review of nuclear science, among others.
From Research Communications Network,
breakthrough report 1977.
קול.
קול, מה קול רגעים?
קול רגעים.
לפני שאנחנו יכולים לתת לדבר על ההצבעה על קול,
ובשביל ההצבעה של הקול,
צריכים לתת לדבר על השאלה איפה הגיע נדלו.
במקום הקול הזה, בישראל, ביוטה,
יש לנו את ההצבעה הזאת.
פה יש החברה שפעולה לרעבות קול.
יש אלפי אלפי אלפי אלפים כאלו במינות כאלו ובמינות אחרות כאן,
במקום המחקר.
זה אומר לנו שחברה הכי טובה של תחום וטמברות ומטר ומחקר,
שזה יפה ומחקר אחרות יפה לגרום.
השאלה היא,
כמה זמן יבוא לזה לדבר?
In 1976, I published my results of the studies on these logs in the October 15, 1976 issue of science.
Here's what I said in this report.
Such extraordinary values, referring to these land uranium ratios,
admit the possibility that both the initial uranium infiltration and callification could possibly have occurred within the past
thousand years.
In other words, I was suggesting that KOL could form very rapidly,
גאולוגית,
it contradicted the conventional way in which people have thought about the formation of KOL.
What was the reaction of the scientific community to this new data?
I received a letter from Professor Rפאל Kזמן of Louisiana State University,
several months later,
January 27, 1977. Dear Dr. Gendry,
I have been patiently scanning the letters section of science
since the publication by you and your colleagues of your findings on radio halos.
The silence is deffing.
I think it can be interpreted as stunned silence.
Your results will not greatly trouble the engineer,
אבל אבל האם האימפקט על מדעי התעשייה של המדעים של המדעים המחקרות,
כדי להשתמשך את המחקרות של המחקרות הגיאולוגית,
יוכלו לך הרבה שנים.
Very truly yours,
רפאל קזמן.
קצת רב לאחר שפרופסור קזמן מיוחד את הסימפוזיום.
הוא נכון להשתמשך בצדק,
4.5 מיליון שנים.
הארץ באמת 4.5 מיליון שנים?
כאשר ההוצאות של הסימפוזיום היו ראוי ומיוחדו בספטמבר 1978 של גיאו-טיימס,
כאן זה היה נכון.
אגב,
לפי ההוצאות שבהן הוצאות הוועדה של הקולפייה הזו הוצאו, הם חשבו להיות לפחות של קרוטשיום ויכול להיות גראסיק או טריסיקיום,
הרשיון בין uranium-238 ולד-206
יכול היה ללול.
אצלן,
כמה חלקים כאלו היו נמצאים עם רציונות הורניות הורניות הורניות מ-2,200
ל-64,000.
אם רציונות הורניות הורניות כבשבילות לגיאולוגיה,
אז הארץ-הורנית החלטה יכול להיות הרבה גדולה יותר גדולה של 10,000,
מתנגד להיכלות שהורניות של הרציונות של המיליון יהיו מילניה.
זאת אומרת,
כמה,
שתפקידו לנוח ארציונות הורניות ה-1976 וכל ספקודות גאולוגיות.
זאת אומרת שהן תפקידו לא התפקידו,
ולא נשארו,
בשביל זה המדענים ה... ברור! המדענים, המדענים של אבי! המחזירים בתשובה הקצרה ופותחת את דעתם. עוד שנייה, אני מסיים.
האם זו התיבה של נוח? הנה כאן היא מצולמת על הרי עררת,
עיתון ידיעות אחרונות.
מידות כלי השיט שנחשף כאמור תואמות בצורה מדויקת את המידות שמופיעות בתורה כמאה חמישים מטר אורך על עשרים וחמש מטר רוחב ודגימות מהממצאים כבר נשלחו לאוניברסיטת אוקספורד לבדיקות כימיות כדי לקבוע את גילה של הספינה ותיבת נוח הקשר, השתיקה שהיה במשך השנים נחשף
והיום יש את כל הנתונים.
מה נעשה עיוני?
ככה המצב. ארכיאולוגיה נוצרה רק בשביל לאמת את תורתנו הקדושה. ישראל סיינטיפיק ידיעות וסיינטיפיק מעריף. היום וסיינטיפיק
אבי כוזרי.
ובכן,
אנחנו מודים לך לערב זה אבי.
זה מעניין. אבל אתה מוזמן. לא, צריך להדגיש שלדברים האלה אין שום ערך מדעי. ברור, ברור. ברור, אתה אומר. הוא מטסטנטי. אתה קורא...
אתה יודע מה? אתה מוכן להגיד שאתה... לא, אתה קורא. אתה מוכן לך להגיד. אתה קורא. ומה אתה מבין אחרי שאתה קורא?
אני מבין ששום אדם, שום פרופסור... מה עם זה?
הוא לא פרופסור. אני מכיר אותו. הוא אומר שזה הופיע ב-Nature.
הרבה כתבי עזק. באיזה תוכנית טלוויזיה זה שודר?
מה עם זה שודר? מאיפה זה מצולם? מי זה אדם הזה? United States of America. כן, אבל שם יש מאות תחנות.
יש חרדיות במירכאות. 250 מיליון אנשים יש שם. אתה שמעת על סטיבן הוקינג? אני שמעתי. הוא בשבילך מדען?
הוא בשביל מדען. הוא בשביל מדען. הוא בשביל מדען. הוא אטאיסט. איפה אתה מכיר אותו?
איפה אתה מכיר אותו? שניים מספריו.
קראת שניים מספריו. ומה הבנת?
שגיל העולם הוא עשרה מיליארד שנים?
ממנו? ממנו. איך נוצר העולם, הוא אומר?
סוגר את תיאוריית המפת הגדול.
ואיך נוצר העולם, הוא אומר?
היה לחץ שני מחקרים, שני ספרים אפילו.
מה הוא אומר בסוף, איך נוצר העולם?
דבר שנקרא יקום האינפלציון, יש תיאוריה חדשה. איך, איך?
למה צריך חדשה, ישנה לא טובה.
שלושה... לא רק כלום. מה הוא אמר, איך נוצר העולם?
הוא, כמדומני, דוגל בתיאוריית המפת הגדול. שואל, אבל מה הוא אמר, איך נוצר העולם?
הוא היה תאיר, מה יש לו להגיד? לא, לא מספיק לי. כשהוא אומר שהיה מפץ גדול, איך נוצר העולם?
קראת שני ספרים.
כן. נו, אז איך נוצר העולם?
לפי סטיבן הוקינג, איך נוצר העולם? בשורה האחרונה של הספר כתוב שכנראה יש אלוהים. בשורה האחרונה של הספר היא נקרה. מה פתאום? סליחה. כנראה יש בורא בעולם. יותר מזה אני אגיד לך, הוא אמר שהאלוקים מתעתע בנו. אני קראתי. איפה הוא כתב את זה?
הרי אין לך, דוד, תביא לי את סטיבן.
עד שאתה מכיר סוף סוף מישהו אני אראה לך כמה אתה לא מכיר אותו.
הוקינג לא חיכה שהמציאות תפריך את התיאוריה ועשה זאת בעצמו.
השבוע הוא פרסם עם שותפו למחקר הסבר חדש להיווצרות היקום.
הנקודה שממנה החל הכול, אומר הוקינג,
הייתה שם תמיד.
המפץ הגדול יצר את הזמן כפי שאנחנו מכירים אותו.
היקום ימשיך להתפשט לנצח,
כוכבים יתרחקו אחד מהשני עד אין סוף.
הוקינג משוכנע שבקרוב אולי עוד בימיו ניתן יהיה לפתור את כל חידות היקום ולתת מענה לשאלות שרק בודדים יודעים את התשובה עליהן.
of human reason for them.
We would know the mind of God.
בואו נגיד שזו לא הייתה נקודה מנקודה מתמטית הקטנה ביותר שאפשר להעלות על הדעת, אלא זה היה מין איזשהו גל קטן, גוף ישות קוונטית כזאת, גלית,
ששם יש בכל זאת קצת מרחב ויש קצת זמן. זה לא כמו גל קלאסי שיש לו משמעות, אלא זה הכל פלקצואציות שבהן אי אפשר להגדיר מרחב וזמן, רק כשהפלקצואציה הזאת מגיעה לאותו רגע של מה שאנחנו קוראים תחילת היקום, המפץ הגדול. אחרי זה מתחילים להיווצר שם קשרים שאפשר לתאר אותם כמרחב וזמן.
לפני זה אי אפשר. אז במה הועילו חכמים בתקנתם? כלומר, במה הוקינג פתר בעיות, גאל את הפיזיקה, נאמר,
זה שם דילמות או משם מצבים פרדוקסליים שהיו קיימים בנקודה סינגולרית ולא קיימים במודל שלו. הוא לא עושה את זה, ואף אחד לא טוען שמה שאוקי עשה זה... הוא טוען. הוא טוען, הוא טוען עוד דברים שהפיזיקאים אחר כך לא הסכימו איתם, וגם הוא עצמו שינה הרבה פעמים את דעתו. לא, אף אחד לא חושב שיש פתרון לבעיה הזאת כיום.
בעיית תחילת היקום?
אף אחד לא חושב שיש פתרון לבעיה הזאת כיום.
אני חושב שהשאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא האם הניסוח שלנו של חוקי הפיזיקה,
הניסוח המתמטי שלנו, הוא הניסוח היחידי האפשרי.
ונראה לי שיהיה מאוד מאוד מאוד קשה לענות על שאלה כזאת בצורה מוחלטת.
מה זה פיזיקה? פיזיקה צריכה לתאר תמיד דברים על סמך דברים אחרים, אי אפשר להתחיל מכלום.
אז אנחנו צריכים תמיד להניח איזה שהם אקסיומות
שבעזרתם אנחנו מסבירים דברים אחרים,
ולמה האקסיומות האלה נבחרו זה עניינו של אנואים.
בבקשה, הוא מראה את איינשטיין גם. גם איינשטיין, אתה רוצה לראות את איינשטיין? די.
להראה לך שאיינשטיין נאמין בבורא עולם ובגלגול נשמות?
ומסבירים איזה איכסיומות על הרבה אנשים רחבים.
ממלכתי איינשטיין,
לגבי האנשטיין הגדולי המאודר והמדינות,
בנג'ימין פרנקלין,
לגבי ראשון ומחברות היחסיומות, תומאס אדיסון.
זו החולה הראשונה של האמת שעליה הם כללו,
פרניאל פלוסופיה, כמו שקוראה אותה.
ומדינות החשב גם היו אקויות בתיאוסופיה,
קרל יום,
ניטשה,
שווייצר.
All have known and documentedities with the concept of re-incarnation,
which, as we know, is basic to theosophy.
למורה עולם ובגלגול נשמות?
ובין נקייה של חזיר אחת ששמים את גבינה. מה זה משנה?
גם יוסי שריד אוכל חזיר, הוא מאמין באלוקים.
זה לא האישיו בכלל.
זה האישיו, זה האישיו.
בואו תשמעו את המדען סטיבן הונקינג שהוא מעריך.
תיאוריה חדשה של המדען סטיבן הונקינג, היקום נולד מגרגר אבונה.
סטיבן הונקינג עשה זאת שוב. המדען הנכה, שנחשב לאחד מגדולי הוגי הדעות בעולם,
הכריז כי הצליח לפתור את חידת היקום.
בקרוב הוא עתיד להציג את התיאוריה שלו,
בפני הקהילה המדעית שכבר מחכה בקוצר רוח לבשורה החדשה.
עולם המדע מאת אורנה ננר, לונדון.
עולם המדע עוצר את נשימתו אחד מגדולי הדור, המדען, הגאון, סטיבן הונקינג.
עומד להודיע על תגלית חדשה שלו, העולם נוצר מפסוליה.
תגלית המאה, אוקיי, תגלית ששווה פרס נובל.
תשמעו מה כותב דוקטור עמוס כרמל.
תראו מה זה מדע,
מדע מודרני שהחמוד הזה זוכה ללמוד אותו וקורא ספרים ומבזבז את חייו על זה.
בראשית היה המפץ הגדול,
כלומר,
אולי היה משהו לא ברור ולא ידוע לפני כן,
ואיננו יודעים איך נולד המפץ הגדול עצמו,
אבל רוב המדענים מניחים כי לפני 15 מיליארד שנה התרחש המאורע המוגדר הראשון בתולדות היקום המוכר לנו.
תשמעו ידיעה מדעית. אני חוזר, תראו מה זה ידיעה מדעית.
אולי היה משהו
לא ברור ולא ידוע,
ואיננו יודעים איך נולד,
אבל רוב המדענים מניחים כי לפני 15 מיליארד זה התרחש. זה מראה לך שאינך מבין מה זה מדע.
רק הדת מתיימרת להגיד ש... רק דוקטור עמוס כרמל מסכן, לא יודע כלום, לומד את הנושא.
המדע הוא דבר זהיר, אומרים משהו, סליחה.
זהיר, נכון?
נכון?
אין פצצות אטום. נכון, נכון, נכון. נכון, נכון. ומי עשה את זה?
מדענים.
מי המציא את האטום?
סטיבן הוקינג? לא סטיבן הוקינג. ואיך אתה שמורכב מהרבה אטומים לא מתפוצץ לנו פה?
אולי כן קצת בפנים.
אבל איך זה? מי המציא את החלקיק הקטן בעולם?
סטיבן?
יוסי שריד או אבי? אוקיי, אתה יודע מה? לשיטתך. מי קרא לנו את המולקולה?
לשיטתך, נאמר.
נאמר נכון. רגע, רגע. זאת אומרת, בריאה לא קיים במדע.
איך? המושג בריאה לא קיים במדע. לא הבנת למה?
כי המדע מתעסק רק במה שמונח לפניו,
ואינו יכול להתעסק במה שלפני פניו.
אנחנו מתעסקים בלפני,
והם מתעסקים בקושי במה שמצוי לפניהם, והם מודים.
הם מודים.
אין אנחנו יודעים איך זה התחיל.
אנחנו דיברנו על בעיית תחילת הזמן, איך זמן יכול להתחיל באיזושהי נקודה, ואם משהו מתחיל בנקודה מסוימת בזמן, אז תמיד אפשר לשאול מה היה רגע אחד לפני זה. והנה הפיזיקאים אומרים לנו,
השאלה הזאת היא לא לגיטימית, היא בלתי חוקית.
הזמן, אתה לא יכול לשאול מה היה לפני תחילת היקום, כי לא היה אפילו זמן לפני זה. טוב, בוא נסכים בינינו, שאני כן יכול לשאול, זאת אומרת, אני יכול לשאול. יכול לשאול, אבל אני לא אקבל תשובה. הבעיה שם, בדיוק. הבעיה שם,
פיזיקאים, תשובה לשאלה המאוד נאיבית הזאת, ועל מה היה קודם.
לא, לא, הרמב״ם אומר שאי אפשר להוכיח, הפוך, הרמב״ם פותח את ספרו בשורה הבאה,
יסוד היסודות ועמוד החוכמות,
לדע שיש שם מצוי ראשון,
ממציא לכל הנמצאים.
אבל אתה צריך להבין דבר אחד,
הידיעות שלך שטחיות מאוד,
לא התעמדת מעולם. אתה רוצה להיכנס לכל דבר לרדת. ברור, כי אין לך יד ואחיזה שם, אבל אני אסביר לך. באווירה כזאת אי אפשר. אפשר מאוד, נתתי לך את כל הזמן. תראה איזה סיבוב היה. אבי, הספרייה, אתה יודע איזה שטיחים יש לי? אז מה, אז אני שטיח?
אם יש לך ספרים, אז אתה ספרן?
אלא מה,
ספרים עושים לקישוט. כל עורך דין יש לו ספרים, אז הוא יודע את כל מה שכתוב?
אלא מה, אתה צריך להבין דבר אחד.
אתה שטחי.
אם היית לומד כמוני בתור חילוני לשעבר,
לא רק לומד את החילוניות, אלא גם את הצד השני,
היית נכנס, משקיע שנה אחת, שנה אחת למדיקה.
מה?
תגיד, תגיד להם רגע. לא, לא, דבר,
תגיד להם.
לא, לא, עכשיו מודיעים לו בקשר לספרים.
ובכן, אתה תקשיב, אתה לפחות, אתה עוד צעיר, אתה מבין? שלא תגיע לגיל שלו ותסתבך.
אתה תשקיע שנה רציני, שנה אחת מהחיים שלך כנגד 17-18 שנה שהשקעת,
שנה אחת תתייחס ברצינות מה פירוש, אל תאמין.
תבדוק.
תבדוק, תבדוק, תבדוק, תבדוק. אחרי שנה,
שנה נגזמתי, אבל אני אומר, שנה,
תשב, ואחר כך נראה אם תאחוז במה שלמדת עד אותה שנה או אחרי אותה שנה.
אני מבטיח לך, לא, אתה היית רק בסמינר, זה הכול.
אני אגיד לך, אתה, תדע לך רק דבר אחד.
אתה, אחרי שתבדוק שנה, אני מבטיח לך שאתה תחזיר בתשובה יותר טוב ממני.
תודה.
אני מבטיח לך.
אתה יודע למה?
כי אתה סובר שאתה אדם אמיתי.
אתה לא כזה, אבל אתה סובר כך.
אם תיקח את האתגר הזה... אדוני בוחן כליות בלב? מה זה ה...? לפחות.
לפחות.
אם אתה תיקח את הדברים ברצינות
ותתמודד מול האמת שהיא שייכת לך, לא לי.
לך היא שייכת, לכל אחד.
אם תבדוק את הדבר הזה,
אני מבטיח לך,
לא תהיה לך ברירה, אתה תהיה אמיתי אמיתי.
איך הביתה? נו, קום.
נו, די, לא יפה. אבל מה לא נשמע אותך? אבל חבר'ה, צפון תל אביב, אני חשבתי שאתם יותר מכבדים.
אנחנו מיעוט במדינה,
ורוצים שיכבדו אותנו. גם הם מיעוט פה הערב, צריכים לכבד אותם.
לא נורא, מה יש? אז תענה לכולם ששואלים אותם. תצביעי.
מה השאלה?
אני הייתי במספר הוצאות, לא השתכנעתי. אולי אתה תשכנע אותנו, מנהל איתו. בבקשה, מה השאלה? אני רוצה לחשוב בתשובה ואין לי משהו משכנע. מה השאלה? זה שאתה מדבר. עזבי אותו, מה השאלה?
תחזרנו. חמש פעמים, מה השאלה?
השאלה היא שלא קיבלתי תשובה על הדעת שהכל אמת לאמיתה.
הבנתי. אתה מנהל איתו שיחה. שמעתי. את נשואה? נשואה פלוס. אם אני אשכנע אותך, את חוזרת בתשובה? רק אם תשכנע, בעזרת השם, בלי נגר.
את יותר טוב ממני כבר.
עכשיו אני אגיד לך.
אני אתן לך אפשרות, בבקשה.
רק רגע.
מה חסר לך? את מאמינה שיש בורא לעולם?
כן ולא.
מה זה כן ולא?
לא במאה אחוז.
לא במאה אחוז.
לפי דעתך, העולם יכול להיווצר סתם ככה?
לא.
לא. מוכרח שיש מתכנן?
כן. מוכרח.
אז חייב להיות...
התחלת עם זה בורא ונבנה. נכון.
לא חשוב. לא חשוב.
זאת אומרת,
שעון לא יכול להיווצר מעצמו, נכון?
ודאי שיש מתכנן מאחוריו.
העולם הזה יותר מורכב משעון.
ודאי שיש מתכנן מאחוריו, נכון?
זאת אומרת, הבריאה הזאת מתוכננת.
כל היוניברס הזה,
יש בו חוקיות שמתאימה לקיום האדם.
כל היחס שיש בין הכוכבים,
כל היחס שיש בין שמיים בארץ של מים שמתאדים ויורדים ומשקים את האדמה,
ושל צמחים וזרעים בקשר שביניהם,
וחיות ומאכלם שנמצא,
ואוויר שנמצא בכל מקום,
ואוכל שלא נמצא בכל מקום, כי אפשר להחזיק מספר ימים בלא אוכל,
אבל אי אפשר סנטים אחד בלי אוויר.
עולם שמתוכנן בדיוק למציאות האדם.
יתרה מזו,
כל המחצבים וכל המתכות וכל מה שנמצא זה רק לאדם.
אלמלא האדם בהמות, חיות, עופות ודגים,
לא משתמשים בהם.
זאת אומרת, הכל נברא לצורך האדם.
אם כן, אני האדם,
אני מרכז הבריאה.
אם אני מרכז הבריאה ונבראתי, וכל הבריאה הוכנה בעבורי,
מהו התפקיד שהוטל עליי?
מה התפקיד שהוטל עלייך?
האם באת לעולם לחיות?
אז למה את מתה?
אני לא מתה, אני חי. תמותי.
גם אתה תמות.
נכון.
ואם באנו למות,
כולם ימות. אם באנו למות בשביל מה לחיות?
אני לא יודעת אם...
זאת אומרת,
חייבת להיות תשובה לשאלה הזאת שהיא העיקר
למהות שלך.
אי אפשר להסתובב בעולם בלי לדעת למה אני כאן ולמה אני צריך ללכת.
ואם אני צריך ללכת, בשביל מה באתי?
להשאיר עוד אחד שילך אחריי.
עוד שניים שילכו אחריי, ושהם יביאו עוד שילכו אחריי.
אם הכל הולך ונגמר, בשביל מה באנו?
מה התכנון?
האם אדם ימציא דבר בשביל שיתכלה אחר המצאתו?
האם אדם יקים בניין בשביל
לדוך אותו עד דק?
את מביאה ילדים לעולם שבסוף יהפכו לחול.
את מביאה ילד, ואת יודעת שיום אחד הוא יכול להיפטר, ואת עוד חיה.
בשביל מה אבד אותו?
בשביל מה השקעת בו בלימוד?
בשביל מה נתת לו וענקת לו, אם את יודעת שבסוף הוא מיועד לזה.
אף אחד לא מביא ילד בציפייה שחס וחלילה יקרה משהו. אבל הוא יודע שכך יהיה.
אז מה התכלית?
את יודעת שיש הרבה אנשים שלא מתחתנים בעולם בגלל הסיבה הזאת?
כי הם אומרים, בשביל מה שאני אביא כאלה שימותו כמוני,
ואני אחיה עד מתי שאני צריך,
ואני לא מתחתן.
יש הרבה כאלה בעולם.
אבל אני שואל עוד אחת שאלה.
איך יכול להיות שאני נמצא פה בעולם,
אני עתיד ללכת,
ואני לא יודע בשביל מה באתי?
את יודעת איזה פספוס זה?
איך יכול להיות יצרן שלא נותן הוראות יצרן?
אם יש יצרן, בורא עולם, שברא את העולם,
והוא ברא מוצר,
הוא צריך לתת הוראות יצרן.
איפה הוראות יצרן?
מה את אומרת?
בלי ההתגלות האלוקית במעמד הר סיני לעיני מיליונים,
בלי הנביאים שהיו בכל דור ודור,
ואמרו לנו עד עכשיו מה יהיה,
בלי המכתב, מכתב אלוקים, חרוט על הלוחות, תורת ישראל שניתנה במעמד של מיליונים,
באמת הייתה לך בעיה. לא הייתי יודעת למה את כאן.
אבל אחר שהיצרן בעצמו התגלה ונתן את ההוראות יצרן,
כשקדמו לזה הוכחות למציאותו בעשרת המכות במצרים,
שהוא נתן מכות על המצרים ועל היהודים לא,
והוציא אותם ממצרים וקרע להם את הים והאכיל אותם ארבעים שנה לחם מן השמיים,
מן.
לא נס חד פעמי, לא תרגיל,
ארבעים שנה נס.
להוליך מיליונים במדבר כולל ילדים קטנים,
בלי ביגוד, בלי הנעלה.
איך אפשר לקיים עם שלם של מיליונים במדבר תחת השמש?
מי שולח עם לגאול אותו ומניח אותו במקום שהוא הכי מסוכן?
מיטה בצמא,
מהחום, נחשים, עקרבים, חיות רעות, מיליונים הפקר.
הוא שומר עליהם ארבעים שנה בתנאים לא טבעיים.
מים מבאר שמתגלגלת איתם.
ענני כבוד שחופפים עליהם
ומכסים אותם מפני החום.
לחם שיורד מן השמיים.
ענן שמוליך אותם.
בלילה חושר יש להם ענן של אש, עמוד אש.
הם מוסתרים מעיני האויבים.
ארבעים שנה, לא יום ולא יומיים.
ואחרי כל זה נותן להם את התורה במעמד הנשגב לעיני מיליונים. לא רק יהודים, גם גויים. לכן זה הבסיס לתורות האחרות.
ואחרי כל זה הוא מבטיח שיבואו לארץ
ויילחמו עם 31 מלכים.
עם של עבדים שיצא ממצרים נלחם נגד 31
מלכים ומנצח כמו שהובטח לו.
מאז עד היום, 3,300 שנה, כל הנבואות ששלח מיד עמדיו הנביאים מתקיימות בנו, ואני בעד, בזכותם קיימים פה, בזכות הגרעינים השחורים.
כשאנחנו מחזיקים את ספר התורה הזה, כל העולם נגדנו,
גם היום,
ואנחנו קיימים ואומות נמחקו מן העולם.
לא אשור, לא בבל, לא רומי,
לא מצרים העתיקה,
שום דבר לא נשאר.
ואנחנו חיים וקיימים,
וממשיכים את אותה מסורת בת אלפי שנים בלא תזוזה.
אנחנו יהודים ללא שינוי.
ישראל רוצה שינוי,
כי לא היה לה עבר לישראל החילונית.
העבר שלה התחיל לפני 50 שנה,
אז היא כבר אחרי 50 שנה רוצה שינוי.
אם בילה שהיא טעתה, לא היה טוב.
אנחנו יהודים ללא שינוי.
3,300 שנה.
כי דבר אמיתי לא צריך שינוי.
הבנת?
עוד שאלה יש לך?
כן. בבקשה, גברת פרושר, רצתה לשמור.
השניים האלה יצאו, אתה הגעת לנקודה הזאת
שגילו את החלקיקים. כל חומר מורכב מחלקיקים קטנים.
המדענים עדיין לא הגיעו לתשובה איך החומר מוצק,
למה החלקיקים לא מתבוררים,
אם זה עץ, אם זה מתכת,
אם זה זה.
זה רציתי שהשניים האלה שישבו פה, שני הגאונים,
לשאול אותם אם מישהו מאלה שהם קראו כבר מצא מה התשובה, כי המדענים עוד לא יודעים אם הם טוענים.
אומרים שזה כוח עליון, זאת אומרת, שמחזיק את הדברים האלה, ברור, בכל אטום, איך אתה קורא לזה כוח עליון, בכל אטום יש פרוטונים, נטרונים ואלקטרונים שנעים כל הזמן,
והם נעים, הנה השולחן הזה למעשה מסתובב כל הזמן, חלקיקיו מסתובבים,
למה הוא לא נפרד?
למה הוא לא גולש?
למה הוא לא נשפך?
למה?
מה הסוד של זה?
איך העולם, תקשיבו טוב,
העולם הוא כדור.
הנה, העולם כדור.
אם אני הייתי אומר למישהו לפני 200 שנה שהעולם כדור,
ויש אנשים שהולכים כאן,
רגליים למטה והראש למעלה, ויש אנשים שהולכים כאן, רגליים למעלה והראש למטה, ולא נופלים,
היו אומרים שאני קוקו.
העולם כדור.
האוקיינוס, שני שלישים מהעולם מקיף את הכדור. איך המים לא נשפכים למטה?
אז יש כוח, קוראים לו גרביטציה.
כוח, קוראים לו גרביטציה. לא יודעים מה הסיבה, אומרים כוח.
מה נקרא לו?
גרביטציה.
זהו, אז נגמר הסיפור.
ומי עשה את הכוח הזה שישמור על זה שהכול
ילך לכיוון המרכז.
מי עשה זאת?
סטיבן הוקינג?
אלא בגמרא כתוב את הכלל הזה של כוח המשיכה.
זרוק חוטרה א-אווירה א-עיקרא קאי.
זרוק מקל עץ למעלה,
והוא יחזור לשורש שלו למטה.
למה?
יש כוח משיכה.
הקדוש ברוך הוא עשה זאת.
איך אנחנו מברכים כל בוקר, ברוך אתה השם,
אשר יצרת אדם בחוכמה ובראבו נקבים נקבים,
וחלולים חלולים, מהם סתומים, מהם פתוחים.
כן? יש לנו איברים סתומים ויש לנו פתוחים.
שאם יסתם אחד מהם או ייפתח אחד מהם,
אינו יכול לחיות אפילו שעה אחת.
ברוך אתה השם, רופא כל בשר ומפליא לעשות.
בירכת היום את הברכה הזאת, גברתי? לא.
למה לא?
אם אני אקח בלון ואני אעשה בו חור, יצא האוויר?
איך אנחנו מלאים חורים והנשמה לא יוצאת?
מי זה המפליא לעשות שמשאיר אותה בתוכנו?
וברגע שהוא מחליט שהיא תצא,
פשוט היא מתאדה לה ואדם נופל באמצע הרחוב.
מי החזיק אותה כל השנים?
יש איזה מסמרים, איזה בריח,
הכל פתוח.
אדם יכול ללכת לישון ולא לקום בבוקר.
הנשמה לא חזרה.
לכן אני מודה בבוקר, מודה אני לפניך, מלך חי וקיים,
שהחזרת בי נשמתי בחמלה.
רבה אמונתך.
ואת רוצה לראות מי היו המדענים שלנו?
הנה, חוברת תורה מן השמיים.
תראי איזה מדענים יש לנו. שמעת על המדען רבי שמעון בר יוחאי?
את חושבת שהוא היה רק רבי.
את לא יודעת שהוא היה מדען.
בלי קוונטים.
בואי תראי.
רבי שמעון בר יוחאי מגלה לנו בזוהר הקדוש.
שמעת על הספר הזה, הזוהר הקדוש.
כל יישובה מתגלגלה בעיגולה ככדור.
כל העולם מתגלגל בעיגול ככדור.
לא רק שהעולם כדור,
אלא הוא גם מתגלגל כל הזמן.
אילן לטאטא ואילן לעילא. יש כאלה למעלה ויש כאלה למטה בכדור.
בכל עינון בריין משניין בחזוויו משינוי יד האווירה.
כל הבריות בעולם משונים במראיהם, בכלסתר פניהם, בצבע עורם,
לפי שינוי האקלים, לפי כל מקום ומקום.
זה דברים שנתגלו רק בעשורים האחרונים.
ויש מקום בעולם, הוא אומר,
שמאיר לאלה חשוך לאלה.
הוא יודע על אמריקה לפני אלפיים שנה,
לפני קולומבוס,
למרות שקולומבוס היה יהודי,
לא מגיע לו את הכבוד, זה רבי שמעון.
אז הוא אומר, יש מקום שכשלאלה מעיר לאלה חושך, לאלה יום ולאלה לילה.
הוא אומר, יש מקום שכולו יום,
ולא נמצא בו לילה רק שעה אחת קטנה, בקוטב.
איך הוא יודע את זה לפני אלפיים שנה?
והוא ממשיך, כמו הוא אומר כאן,
שכל זה נמסר לחכמים בסוד, סוד השם ליריעיו.
מספרו של אדם הקדמון, אדם הראשון שנברא על ידי הקדוש ברוך הוא, הצהיר כפיו של הקדוש ברוך הוא,
הוא כתב ספר, ספר תולדות אדם,
ובספר הזה הוא גילה את סודות הבריאה, וזה נמסר דור אחרי דור, עד חכמי ישראל.
זה קצת, מה שאני אומר לך, מהידיעות המדעיות שמצויות אצל חכמים.
ויש פה עוד,
עוד כמה דוגמאות,
תקחי את החוברת בסוף הערב
ותרבי נחת.
העם הזה הכי חכם בעולם.
העם הזה לא טיפש.
גאוני עולם היו בו,
וכולם בדקו את התורה מאלף ועד תיו.
אז אני שואל אותך שאלה.
אחרי שזה עבר בדיקה של 3,300 שנה,
וכל אומות העולם מודים בספר התורה,
אז אנחנו באים ומכחישים את מה שקיבלנו?
את המקור?
כן?
בואי אני אראה לך.
יש כאלה, כמו השניים האלה שבאו לכאן בשביל להפריע,
אבל בשביל הסרט שאני אעשה מהם אני הייתי צריך לצלם.
אני אגיד לך,
הם מפיצים גם דפים,
את שומעת שיש להם כאילו קושיות על התורה.
כל מיני קושיות.
אז אני רוצה להגיד לך פה קטע קטן. יצאה חוברת עכשיו שעונה על כל הקושיות של כל המקשים.
ביניהם כתוב כך,
הנה בעם ישראל מצויים מאות מדענים ידועי שם בכל השטחים,
והם עולים בידיעותיהם המדעיות,
ובוודאי בידיעותיהם התורניות על כאלה שהיו פה ודומים להם,
ובוודאי ובוודאי עולים עליהם בדרגת המוסריות וחיפושם אחר האמת.
כך למשל פרופסור אלווין רדקובסקי,
מגדולי מדעני הגרעין בעולם,
מתכנן הצוללת האטומית הראשונה, הוא חזר בתשובה,
מקפיד על קלה כחמורה,
או הפיזיקאים כפרופסור שרודר או פרופסור אביעזר, פרופסור ברנובר, פרופסור לב,
או כימאים וביולוגים כפרופסור טרופ, פרופסור לוינגר, פרופסור פליקס,
פרופסור קושילבסקי, פרופסור סימפולנסקי ועוד מאות רבות.
כל אלה חזרו בתשובה,
מדענים,
והם לא נכנסו לזה מהתלהבות אלא לאחר בדיקה ואין להם שום קושייה.
הכול מסתדר להם עם התורה למרות שהתחום שלהם מדע.
איך זה מסתדר?
אז באים למכור לנו לוקשים שכאילו חכמי ישראל לא יודעים מה שהם מדברים?
אלא זה המצג שווא שמציגים בתשקורת יומם ולילה והם פוחדים,
הם באמת פוחדים,
כמו שהוא אמר.
אין מענה לחילונים למה שמציגים שומרי התורה והמצוות.
אז מה אנחנו עושים בעולם הזה?
מה זה העולם הזה? עולם זה הוא עולם של מעבר,
אבל לא את,
שאת רואה במראה, זו את.
את זה נשמה רוחנית שנמצאת בתוך הגוף שלך.
אשאל אותך שאלה,
האם את רואה אותי ככה בעיניים או בנשמה?
בעיניים.
אם חלילה, חלילה את מתה,
ואני נמצא לידך ואפקח לך את העיניים, תראי אותי. אתה צודק, זה הנשמה.
לא תראי אותי, נכון?
מה חסר לך?
הנשמה.
כשהייתה הנשמה ראית,
כשהיא יצאה את לא רואה.
כשאדם מת יש לו אוזניים.
נצעק לו באוזן, הוא שומע? לא. מה חסר לו?
הנשמה.
כשהייתה הוא שמע, יצאה לו שומע.
אז מי זה את?
הנשמה, לא הגוף.
יום אחד את תיפטרי, לא תמותי.
חס ושלום, לא מתי.
הנשמה נפתרת.
רק עוזבת,
אבל זו את החושבת, המבינה, היודעת, המרגישה, זו את, את הנשמה.
כי כשהיא יוצאת, יתנו לך מכה עם פטיש חמש קילו, ישרפו את היד, לא תרגישי.
כי אין את אני, אני יצא, הנשמה יצאה.
אז הגוף זה סתם. נכון.
כמו שהבגד שלך,
כמו שהבגד שלך זה סתם,
גם הגוף שלך זה סתם. מה צריך את הגוף?
אני אסביר לך יפה, שאלה יפה.
שאלה יפה.
הגוף נועד בשביל לקיים בו מצוות.
לדוגמה,
אישה יש לה מצוות הצניעות,
לכן היא צריכה גוף בשביל להצטנע. אם היית נשמה רוחנית כמו מלאך,
אין צניעות.
לא היית יכולה, אם היית גבר, להניח תפילין.
אין לך יד.
לא היית יכולה להתעטף בטלית, זו מצווה.
אין לך גוף.
לא היית יכולה להניע על עולב ואתרוג,
אין לך ידיים.
לא היית יכולה לקיים מצוות הליכה לבית הכנסת, אין לך רגליים.
לא היית יכולה לקיים מצוות מאכלות אסורות,
כי אין לך קבע ואין לך קרעיים.
לכן על זה הדרך.
כל האיברים בגוף נבראו בדיוק לפי המצוות.
יש לך רמח איברים בגוף כנגד רמח מצוות עשה בתורה,
ויש לך שסה, 365 גידים בגוף,
כנגד 365 מצוות לא תעשה בתורה בדיוק.
תרי״ג מצוות מול תרי״ג איברים וגידים.
באת בת לעולם, הנשמה נכנסה בגוף
למלא את התפקיד שלה בקיום המצוות,
ולאחר מכן הנשמה יוצאת,
עומדת לדין,
מה היא עשתה בימי חייה,
ולפי זה יתקבל שכר או חלילה עונש.
עכשיו מובן,
אז לא מתים.
שאלתי אותך, אם באנו לחיות, למה מתים?
ואם מתים, יש במה לחיות.
אבל אם יש המשך, מובן למה באנו,
ומובן גם למה מתים.
כי הרי נגמר המבחן,
היינו פה 70-80 כמה שהיינו כל אחד,
עשינו את המבחן,
עכשיו הולכים להגיש את התוצאות ולקבל את התוצאות.
העולם הזה רק עולם מעבר.
את יוצאת מכאן, הילדים שלך יצאו, אבל כולם הולכים לעולם העליון שממנו נשמה באה.
ויורדים לפה בשביל לקבל שכר בזכות המעשים שבחרנו מרצון לעשות.
לא בכפייה.
התורה לא כופה, היא אומרת, ובחרת בחיים.
זאת אומרת,
אנחנו ירדנו לכאן על מנת לזכות.
החכם לא מתווכח עם הבורא, עם היצרן.
כמו שפשוט תהיה ביד הבורג לומר למהנדס,
לא מתאים לי כאן, שים אותי פה.
אני עשיתי אותך,
ואני יודע לאיזה תכלית, ואני שם אותך איפה שמתאים לך.
אתה בא ואומר לי, מה מתאים לך?
הרי אני בראתי אותך.
הבורא אומר, אני בראתי אותך, גברת.
נתתי לך כוח של פרייה ורבייה.
נתתי לך ילדים.
את צריכה לחנך את עצמך ולחנך את ילדיך להכיר את מי שברא אותך.
אי אפשר, את לא בצתך,
לא נפלת מהירח. אם אני מודעת לכל זה, אז למה כל כך קשה לחזור בתשובה? לא קשה, החברה מפריעה לך, זה הכול.
יש לי שאלה. אני אענה.
אבל לא קשה לך, אני אגיד לך.
אני כבר פעמיים התחזקתי ונשברתי. בגלל השכנות והחברה.
אין שום בעיה. מה עושים במצב כזה? לא עושים להם חשבון.
למה עושים? כי אם תעשי להם חשבון, יעשו לך בסוף חשבון.
ויש לי עוד הצעה בשבילך.
תחזרי,
מקורות דתיות, ותביני, תקשרי איתם, יבינו אותך. הם לא ירדו עלייך.
הם יבינו אותך בדיוק מה עובר עלייך.
אני אגיד לך, כשאני חזרתי בתשובה בבן יהודה,
זה היה קשה מאוד.
אתה מבין את הקושי בתור אחד חילוני. מה זה אני מבין? אני הייתי, לא?
אני מסביר לך, כשאני חזרתי בתשובה זה עוד לא היה פופולרי כמו היום.
לפני למעלה מ-20 שנה.
זה לא היה פופולרי.
זאת אומרת, יחיד בתל אביב, באזור שכולו חילוני,
ואני פתאום חוזר בתשובה. אני הייתי עם קוקו. מה הביא אותך לחזור בתשובה?
לימוד.
קראתי ספרים,
התחלתי לשאול שאלות, בדקתי ועוד בדקתי ויצאתי לדרך.
ועד היום אני בודק.
כל יום שיש משהו חדש אני מברר אותו עד טוב.
וזה העושר, אם היה סוף, היה משעמם.
עצם זה שאני יכול כל הזמן עוד לדעת ועוד לדעת ועוד לדעת,
זה רק כוח רוחני,
כוח גשמי ומוגבל.
את רעבה?
תאכלי. כמה תאכלי לאכול? עד גבול. מעבר לזה תקיעי.
הנאה? עד גבול. אחרי זה נמאס.
כל דבר ששייך לגוף
נמאס.
רוחני?
לא נמאס.
לא נגמר.
נצח.
אתה יודע שאני מסתכלת על הצד הדתי בתוך חילוניים? אני אומר, מה, הם קורים טילים? מה, מה כיף בזה?
מה הכיף בזה?
אני רואה את החילונים קוראים עיתון שאנסו ורצחו והזריקו ועשו.
מה הכיף בזה?
עוד משלמים על זה כסף?
קוראים את הצרות של אחרים ומצטערים מזה ומשלמים על זה כסף.
וזה נהיה כמו סם לדעת כמה רצחו היום,
כמה מתו, כמה נתפסו. זה אקשן, למה? אקשן.
או, אקשן.
ואחרי זה יש לו אקשן בבית חולים.
שבץ לב ולחץ דם וסכרת וצרות. למה? בגלל לחץ.
רוב הציבור בעולם סובל ממחלות נפש, למעלה מ-88% בעולם.
למה?
לחץ ופחד ואימה וייסורים ורדיפות.
כל זה גורם לבן אדם. לעומת זאת, החרדים, לפי מחקר
של רופאים למחלות לב, אומרים,
חרדים חיים פי שתיים בזמן מחילונים.
למה?
בגלל האמונה שיש להם, השם יתברך,
שהכול מאיתו יתברך, לכן הם לא נפחדים מכל דבר.
עוד דבר את צריכה לדעת,
תראי איך משפחה של חרדים מקבלים גזרה של מוות,
ותראי איך מקבלים חילונים שעבד עליהם,
העולם שלהם חרב.
את זוכרת שנשרפו שני ילדים בסוכה וסוכות בדרום לפני שנה?
איך ההורים דיברו?
השם נתן, השם לקח.
פתאום, משתתן, לקח, נגמר הסיפור.
לא, אה!
קורעים את הסערות, בגדים, אה!
למה?
כי הם יודעים, הוא לא מת,
הוא עבד.
הוא שם, וגם אנחנו נגיע לשם,
ויש קשר בין הנשמות לאחר מכן, אז מה קרה?
רק אלה שהוא נתן לו חזקה,
בשבילהם זה טרגדיה, נורא.
לא שאנחנו מוותרים,
קחו את הילדים, לא.
אבל כשקורה כבר דבר כזה בגזירה מן השמיים, צריך לדעת לקבל אותה.
רבי יוחנן מספר את הגמרא,
עשרה בנים היו לו, עשרה מתו אחד אחרי השני.
צדיק גדול.
מהבן האחרון שלו הוא לקח שן אחת שלו
ושמר אותה אצלו.
למה?
כשהוא הלך לנחם
אבלים שנפטר להם קרוב,
הוא לקח את השן, והיה רואה שהם מצטערים הרבה,
היה מוציא אותה ואומר, תראו,
זה מה שנשאר לי מעשרה בנים.
וקיבלתי תנחומים.
קבלו גם אתם תנחומים.
בשעה שהוא אבל על הבן האחרון שנשאר לו,
הוא חושב איך לנחם אחרים באבלם שהם חסרי אמונה כמותו.
רבי מאיר בעל הנס איבד שני ילדים בשבת אחת.
אשתו לא גילתה לו, שלא יהיה לו צער בשבת.
במוצאי שבת שאלה אותו רבי,
אם אדם נתן פיקדון ביד חברו
ולאחר זמן בא הוא ביקש ממנו,
צריך לתת לו או לא לתת לו?
אמר לה ודאי,
אמרה לו, באבא על הפיקדון ולקח את פיקדונו,
והראתה לו, כן, את שני הילדים שנפטרו.
האדמו״ר מצאנז,
נפטר לו בן.
כשהודיעו לו את זה, הוא קיבל את זה כהלום רעה,
הוא עמד.
כדקה,
ואחרי זה הוא השתחרר והלך רגיל.
בתום השבעה החסידים שאלו אותו, כבוד הרב,
איך ברגע האחרון ששמעת את הידיעה נרעשת עד כדי כך
שכמו נתעבנת,
ופתאום אחרי דקות סבורות אתה כבר התאוששת והיית רגיל.
מה קרה?
אמר להם, משל למה הדבר דומה?
לאחד שהלך ברחוב,
ופתאום הרגיש חבטה חזקה על הגב.
מיד הוא מסתובב בכעס.
אבל כשהוא ראה מי המכה, הוא אומר,
אה, אבא, מה שלומך, אבא?
הוא אומר, כשקיבלתי את המכה,
אמרתי, מי נתן לי את המכה?
וכשנזכרתי שזה אבא לקח,
אז אמרתי, אה, זה אבא.
אבא נתן, אבא לקח.
את מבינה מה ההבדל כשחיים על פי האמת?
יש לי שאלה.
כן. אולי זה יישמע פה מצחיק לאנשים, לא יודעת.
אפשר להודות עם כלב, כי כלב זה דבר תעמל.
ואם יש לי כלב חמש שנים בבית, אני חייבת להוציא את הכלב בכדי לחזק או...
את לא חייבת להוציא את הכלב, את יכולה להחזיר אותו בתשובה.
אני אגיד לך, כלב
לא צריך לחיות בתוך הבית.
צריך לעשות לו מלונה בחוץ, לא טוב שכלב בתוך הבית.
אבל אין איסור שיהיה כלב, בפרט אם צריכים אותו לשמירה או לדברים כאלה.
אבל בסך הכללי, לא, בתוך הבית זה לא טוב, וגם ידוע שיש כלבים שיש להם וירוס
שמדבק נשים וגורם לעקרות.
זה התגלה במחקר לפני שנתיים,
שנשים שסבלו מחוסר פריון,
התברר בסוף שכלבים שנמצאים בקרבתם מפתחים וירוס,
שכשהם מלטפים, מנשקים, נוגעים, אני לא יודע מה,
זה עובר לנשים וזה גורם להן לחוסר פריון.
יש עוד כמה דברים לא טובים, אבל בסך הכללי אין איסור להחזיק כלב, אבל לא בבית.
מחוץ.
מחצה, במלונה.
יש עוד בעיה אחת,
שכלב לא טוב,
לא טוב מבחינה מסוימת, שהוא עלול להפחיד אנשים,
ואם מגיעים לבית ונגיד, פתאום הוא נובח,
אז בעיה חמורה מאוד, כי הוא גורם צער לשני,
וזה דבר שצריך להיזהר ממנו גם, שלא לפגוע בזולת.
הרב, יש שאלה אליך.
אני רוצה לשאול, אני ראיתי איזושהי תוכנית טלוויזיה, לא משנה איזה, ועמד שם איזה מישהו,
זאת אומרת, היו כל מיני עורכים מוכרים, מפורסמים,
והוא אמר, היה שם גם אורי זוהר, לדוגמה,
והוא אמר, תשמע, אני, הוא דיבר אליו, והוא אמר לו, תשמע, למה שאני אחזור בתשובה?
אני חי חיים בסדר, אני עושה הכול בסדר,
למה שאני אחזור בתשובה? איזה סיבה יש לי?
אני לא עושה שום דבר על אף אחד. איזה סיבה יש לחזור בתשובה?
זה מה שאני גם רוצה לדעת בעיקרון, מה... איזה סיבה?
לא צריכה להיות שום סיבה, חוץ מהאמת.
האמת מחייבת.
אני טוב לי בתור אחד שלא שומר חוק.
גם אף אחד לא יודע ממני ולא מרגיש.
אז זה בסדר או לא בסדר?
אני נוסע באדום רק בשתיים בלילה.
בסדר?
אני משתמש בחשמל על חשבון השכן, הוא לא יודע.
אני גם כן נהנה מהמים של השכנה מלמטה בלי שתדע, התחברתי לצינור אצלה.
אני לא מפריע לאף אחד, הם לא יודעים מזה בכלל.
מה אתה אומר? זה נכון לחיות כך?
לא, אבל... למה לא? אבל בינתיים לא מפריע לי, טוב לי, נוח לי, גם הם מבסוטים.
יש יחסי שכנות טובים.
ואני מדבר על בן אדם שהוא לא אוסר על אף אחד. לא אוסר! הוא חי את החיים שלא רגיל. למה לחיות, למה לכפות על עצמו את כל הנושא הזה של הדת, להגביל את עצמו,
לבוש חורים, לעשות... שמעת. אז אני אשאל אותך שאלה, תקשיב, תקשיב.
למה אדם שהולך לצבא צריך להגביל את עצמו בנחליים גבוהות כשהוא רגיל לנחליים קצרות?
למה הוא צריך ללבוש מדים, מדי זית, אם הוא אוהב צבעוני?
למה הוא צריך לשים כובע אוסטרלי על הראש, אם הוא הולך אף פעם, אפילו לא עם כיפה קטנה?
למה הוא צריך להוריד את הקוקו וללכת עם תסרוקת של הצבא?
למה אלף דברים בכולל שלוש שנים?
למה?
זה אתה לא מחייב אותו. גם הקדוש ברוך הוא מחייב אותך.
אם רמטכ״ל מתחלף מחייב אותך בורא עולם שאינו מתחלף על אחת כמה וכמה.
אבל זה אני שומע מסיפורים, כל פעם אני שומע סיפורים ואני שומע... גם אני שומעתי מסיפורים.
ואומרים שצריך לקיים את המצוות האלה ככה, ואומרים שפעם היה ככה, וזה תוכח. אין, עד היום לא ראיתי הוכחה אחת. איפה יותר אין? עד היום, כל מה שאני שמעתי מרבנים ואנשי דת וזה
ש... ואני מכבד אותם, כל אחד ימודד. היית בצבא?
היית בצבא?
היית בצבא?
למה לא?
לא יצא.
לא יצא.
לא יצא. זה לא משנה, גיא. אני לא יצא. אני הייתי בצבא.
בצבא אף אחד לא הראה לי הוראות מטכ״ל שאני צריך ללכת לבגדי זית.
וגם אף אחד לא הראה לי את הרמטכ״ל.
ואם על פי כן, כל מה שאמרו לי, עשיתי.
יש דברים שלא צריכים לראות דווקא, ולא צריכים בדיוק. אבל אם אתה רוצה, אצלנו אין בעיה, מוכנים להראות לך.
סליחה? רגע.
סליחה? רגע. סליחה, מפחד לא מתאים להגיד, זה דתה, הרמטכ״ל זה מוחשי.
השם זה דתה לא מוחשית. הפוך.
רמטכ״ל לא מוחשי. אתה רואה אותו בעיניי, את השם אני לא... אני שואל אותך שאלה.
יש לך נשמה?
כן. את רואה אותה? לא.
את חשה אותה? לא.
כן. מה לא?
איך את מדברת? איך את מדברת?
דיברתי בזכות הנשמה, אבל אני לא חשה את הנשמה.
אם לא תחושי, איך תדברי?
תגעי בעצמך, תגעי.
תגעי.
את חשה? כן. מי חשה?
הנשמה. את מי?
את הנשמה.
זאת אומרת, אם לא נשמה, את לא חשה. הרגע,
יש בך נשמה,
והיא הכי קרובה אלייך. זו את בעצם.
ואת לא רואה את את,
ואת יודעת שאת זה את,
בלי לראות.
זה מפריע לך?
את נושמת?
ראית אביב?
מפריע לך שאת לא רואה?
תפסיקי לרשום עד שתראי אותו.
לא.
זאת אומרת, אם לא רואים, לא מפריע בינתיים להנות
ממה שנותן הבורא, נכון?
לא. הוא מקשה קושיות על הבורא, בינתיים נהנה ממנו,
וממשיך להקשות קושיות. קום. למה אתה על הבורא? זה בכלל, כל הסיפורים האלה שמספרים את זה. עזוב סיפורים, אין סיפורים.
יש תורה,
תבדוק אותה.
אתה רוצה לבדוק אותה? אבל כל הבדיקות, מה שבדקת, אתה לא יכול לבדוק.
למדתי גם בבית ספר דתי ובדקתי. אתה לא יכול לבדוק. לא, עד עכשיו לא נתנו לי שום סיבה אחת חותכת לכל הדברים. אתה לא יכול לבדוק.
אתה יודע למה אתה לא יכול לבדוק?
כשהיית בבית ספר היית בעל כורחך,
ולא בדקת ולא חיפשת. חיפשת הצדקה, למה לצאת החוטה?
יצאת.
עכשיו אתה אומר שאתה מחפש דרך לבדוק. אין בעיה, נשלח אותך לסמינר.
אני חיפשתי, לא, לאו דווקא בבית ספר, בכל מיני מקומות דתיים. די, אני עושה אותך דרך קצרה עכשיו. סמינר,
אתה הולך למספר ימים, לבית מלון,
משאלת היסוד,
הנה, ניקח פרוספקט,
משאלת היסוד,
עד איפה שתרצה יגידו לך הכול. לאט לאט, שוואי, שוואי. תרשה לי להגיד לך משהו.
הרבה חברים שלי שאני מכירים, שהלכו לסמינר ושאלו את השאלה הזאת,
ואמרו להם שאף אחד לא נתן להם שום עורכות כשקיימו גברים כאלה,
ושהיו דברים כאלה. סליחה, למה אתה מדבר? סתם שאל אותי שאלה ואני אענה לך.
שנייה, זה ניתן לי להגיד משהו, שאנשים... עזוב את ההם, שאל אותי. לא, כי הנה הם, מה אמרתי להם? עזוב אותם, שאל אותי. אז הנה אני שואל אותך, למה שאני אלך לסמינר?
עזוב את הסמינר, שאל אותי ישר שאלה.
אז זאתי השאלה, מה ששאלת לך מקודם? מה שאלת? את כל התורה שאני אלמד אותך עכשיו, בחמש דקות? אתה תלמד אותי תורה. אז מה?
שאלה ספציפית שאלה.
אתה יכול לעורר לי שהדברים האלה קיימים? איזה דברים?
שכל התורה הזאת זה אכן דבר באמת שהיה... בוודאי, אם נגיד. למה שאני אחזור בתשובה? בבקשה, שמעתי.
בוא תקשיב עכשיו טוב.
תענה אבל על השאלות שלי.
אתה מוכן לקבל אם אני צודק?
או שאתה לא מוכן לקבל?
תוכל. ואתה מוכן לקבל אם אני צודק.
שיקבל את הדברים שלך כאן? כן.
ותסיק מסקנות גם.
חוקר משטרה בבית שמש
אמר לי שהוא לא מאמין בתורה.
לא מאמין, תוכיח.
אמרתי לו, אתה יודע מה?
אפשר לך שאלה.
בא אליך בן אדם
אומר לך שהוא,
באים אליך שני בני אדם ואומרים לך שראו את פלוני גונב,
הוא אומר שהוא לא גנב.
למי אתה מאמין? לשניים או לאחד?
אמר לי לו שניים.
אמרתי לו אם יהיו שישה שיעידו שהוא גנב
זו עדות יותר טובה?
אמר לי כן.
אם יהיו שישים?
אמר לי טוב מאוד.
אם יהיו 600 עדים שיעידו?
אמר לי מצויד,
ששת אלפים מעולה
שישים אלף וונדרפוג
שש מאות אלף אמר לי מספיק
אמרתי לו במעמד הר סיני
אז אומרים את זה אומרים שהיה מעמד הר סיני. התחלתי איתך רגע תכף נגמור עליך שמיה במעמד הר סיני היו שש מאות אלף
איש גברים
מגיל 20 עד 60 חוץ מנשים חוץ מתף וזקנים וחוץ מערב רב שהיו כפול מיוצאי מצרים.
זאת אומרת מיליונים מעידים מיליונים מעידים שראו ושמעו את הקדוש ברוך בעשרת הדיברות אומר אנוכי השם אלוקיך שרוצתיך מארץ מצרים בית עבדים
וזה אחרי עשר המכות.
האם זו עדות או לא?
וכל עדות הייתה פעם.
כל מי שבא לעיד בבית משפט זה על פעם, פעם קרוב או פעם רחוק.
אם שני עדים זה עדות, מיליונים לא עדות?
מה אתה אומר?
ככה אומרים.
אומרים. ככה אני תמריץ שמעתי וככה מספרים שהיו, היו מיליונים. גמרנו, גמרנו.
היה נפוליאון.
ככה אומרים, ככה מספרים.
הייתה המהפכה הצרפתית. ככה אומרים, ככה מספרים.
וככה כל ההיסטוריה. ככה אומרים, ככה מספרים.
אז אם לא, אין מה ללמוד.
ואפילו הערב הזה, מחר,
ישאלו אותך, היית, ראית את ארנון? כן, התווכחתי איתו.
פעם זה היה.
ככה אומרים, ככה מספרים.
אתה מבין?
עכשיו אני רוצה שתבין עוד דבר. אבל אותו חוקר במשטרה אמר לי כך,
זה שכתב את התורה,
הוא כתב שהיה מיליונים. מאיפה אני יודע שהיה מיליונים?
נכון?
אמרתי לו, יפה גם כן, נכון.
אמרתי לו, בוא נשים את ספר התורה בצד עכשיו,
ואני אשאל אותך שאלה.
האם אתה מכיר את חגי ישראל?
אמר לי, כן.
שאלתי אותו, חג פסח לזכר מה?
אמר, זכר ליציאת מצרים.
אמרתי לו, יפה.
חג שבועות לזכר מה?
אמר לי, מתן תורה. אמרתי לו, נפלא.
אמרתי לו, שאלה קשה עכשיו.
תאמר לי, האם לפני שנה החגים האלה היו או לא היו?
אמר לי, היו. זו לא שאלה קשה.
אמרתי לו, שאלה קצת יותר קשה.
לפני שנתיים, היו או לא היו?
אמר לי, היו.
אמרתי לו, שלישית מסובכת,
בדומה לשנייה, מטעה.
לפני שלוש שנים, היו או לא היו?
אמרתי, היו.
אמרתי לו, עכשיו שאלה רביעית תטפול בפח.
לפני ארבע שנים, היו או לא היו? אמר לי, נודני, כל שנה יש.
שאלתי אותו, ממתי התחילו?
אמר לי, מיציאת מצרים.
אמרתי לו, ישמעו אוזניך, מה שפיך מדבר, המרחק רגשי בהבדל, לא שומע?
זאת אומרת, אתה בעצמך מעיד שכל שנה ממשיכים את העדות מיליונים יהודים לזכר מה שהיה.
בכל העולם. בכל העולם. לא עושים זכר למה שלא היה,
עושים למה שהיה.
אז זה בלי התנ״ך.
עכשיו, שאלתי אותו עוד שאלה.
אמרתי לו, תגיד לי, הייתה שואה?
אמר לי, כן. מאיפה אתה יודע? הוא אומר, יש אנשים עד עכשיו, מספרים ביד.
אמרתי לו, מה יהיה בעוד עשר דורות?
לא יהיה.
אמר, יש יד בשם, אמרתי לו, אפשר לעשות.
אמר, יש כבשנים, אמרתי לו, נבנה.
יש תמונות, אמרתי לו, בכל פוטו אני אעשה לך.
נו, מה ההוכחה?
יום השואה.
יום השואה.
יבואו כל העולם ויכחישו,
וכמו שהיום מכחישים שני היסטוריונים גרמנים ואחד אמריקאי,
מכחישים את השואה.
ואף על פי כן, העם היהודי קבע יום אחד שכולם מתייחדים עם זכריו.
יום אחד כל שנה.
זה לא יישכח מעם ישראל לדורות.
בסדר, אבל מה זה? כן או לא? בסדר, מסכים איתך. רגע, כן או לא?
שמה, שהשואה? כן. כן? די, רגע, רגע.
אם יום אחד בשנה זה טוב,
אם כל יום בשנה נזכור, זה עוד יותר טוב, נכון?
אם יהיה חובה כל יום לזכור,
יש מי שיכול להכחיש אותנו?
אף אחד.
ואם כל כמה רגעים נצטרך לזכור,
ודאי וודאי שזו עדות בלתי פוסקת. אי אפשר לשבש את העדות, נכון?
ככה אנחנו.
תפילין,
ארבע פרשיות בתפילין, מה כתוב בהן?
יציאת מצרים.
מזוזה בכל דלת.
אתה נכנס ויוצא כמה פעמים ביום בדלתות,
מה שמה זכר?
יציאת מצרים.
קריאת שמע פעמיים ביום, מה מזכירים? יציאת מצרים.
שלוש תפילות שמתפללים ביום, מה מזכירים? יציאת מצרים.
ברכת המזון שמברכים, מה מזכירים? יציאת מצרים.
קידוש בליל שבת, מה מזכירים? יציאת מצרים.
אין רגע אחד כמעט בחייו של היהודי שהוא לא נתקל ביציאת מצרים במתן תורה.
אתה יכול לבוא להגיד לי אני יודע זה היה פעם הנה תסתכל בדלת זה היה אתמול. אבל תשמע מה יש לי להגיד לך. כן. בקשר לשואה אתה דיברת מקודם נכון? אז בקשר לשואה יש תמונות יש הוכחות שזה קרה יש סרטים אתה רואה אתה רואה מה אתה לא שומע מה הסברת מה?
סליחה מהתנ״ך כל הדברים הסיפורים יש סרט יש סרט יש סרט עשרת הדיברות אני לא יודע שאני ראיתי סרט במדע שאומרים חוקרים ומדענים שהם לא בטוחים אם פה קבוע רחל או פה קבוע אברהם דיברנו ואתה מאמין למדענים? אני לא יודע אני לא יודע זאת הבעיה בוא אסביר לך אני לא מזלזל חלילה סליחה שמעתי אותך
מה השם שלך?
ניר.
אתה יודע שיש פפירוס בהיידן שנתגלה ב-1888 ובו מתוארים עשרת המכות שהיו במצרים על ידי כתב עיתונאי מצרי מלפני ארבעת אלפים שנה לפי הזיהוי של הארכיאולוגים המומחים?
הפפירוס מכיל את דבריו של סופר מצרי בשם איפובר.
מרוח הדברים של הכותב ניכר בעליל שאין הוא כותב שירה או נבואה כלשהי לעתיד אלא תיאור קשה של מאורעות יוצאי דופן שהוא עד להם.
החוקרים הצליחו לשחזר רק חלקים מהפפירוס.
אנו מביאים מקצת מן ההקבלות בין פסוקי התורה לפפירוס המצרי.
ספר שמות
ויהי הדם בכל ארץ מצרים פפירוס
מכות בכל הארץ דם בכל מקום
ויהפכו כל המים אשר ביעור לדם.
פפירוס
הנהר הוא דם.
ויחפרו כל מצרים סביבות היעור מים לשתות כי לא יכלו לשתות ממימי היעור.
פפירוס האנשים נרתעים מלטעום בני אנוש וצמאים למים.
ספר שמות הנה יד אדוני הויה במקנך אשר בשדה
בסוסים בחמורים בגמלים בבקר ובצון דבר כבד מאוד.
פפירוס
כל החיות ליבם בוכה הבקר גואה.
ועתה
שלח העז את מקנך ואת כל אשר לך בשדה כל האדם והבהמה אשר יימצא בשדה ולא ייאסף הביתה
וירד עליהם הברד ומתו.
פפירוס
ראה הבקר הופקר ואין איש שיאספם יחד כל אחד מחפש רק את אלו החתומים בשמו.
ספר שמות ויקם פרעה לילה הוא וכל עבדיו וכל מצרים ותהי צעקה גדולה במצרים כי אין בית אשר אין שם מת.
ויהי בחצי הלילה ואדוני היכה כל בכור בארץ מצרים מבכור פרעה היושב על כסאו
עד בכור השבי אשר בבית הבור בכל בכור בהמה.
פפירוס
אמנם כן, בני הנסיכים הושלכו לעבר הקירות,
בתי הסוהר חרבו,
הייתה צעקה גדולה במצרים,
הנחמה נשמעת בכל הארץ מעורבת בקינות.
והשם הולך לפניהם יומם בעמוד ענן לנחותם הדרך ולילה בעמוד אש להאיר להם.
פפירוס
ראה, האש עלתה גבוה גבוה
ולהבתו הולכת נגד אויבי הארץ.
ונמצא הצילום של הפפירוס פה אצלנו,
ותוכל לנסוע לשוויץ ולראות אותו בעצמך,
שזה מעיד הוכחה שאין כמותה נוסח שדומה למה שנכתב בתורה לאחר מכן.
הוא כתב את התיאור שלו,
לפני.
התורה נמסרה אחרי,
והפפירוס הזה נתגלה.
אתה מבין בכלל מה זה ממצאים ארכיאולוגיים?
יש חוברת שלמה שתוכל להשיג אותה בארגון ערכים,
ששם מביאים לך את זה שכל ממצאי הארכיאולוגיה לא מכחישים, הפוך,
מאמתים את כל מה שעבר על העם היהודי.
בדיוק הפוך.
רק לא למדת במקום הנכון.
אתה צריך ללכת לסמינר דחוף.
תשאל מאלף ועד תו, יענו לך.
שמע, אנחנו לא עם של טמבלים.
עם חכם ונבון העם הזה.
עם ששואל שאלות.
עם שלא קונה חתול בשר. לא, אבל אתה לא יכול להשוות את זה לשואה,
שבשואה יש תמונות. אתה לא שומע? זה לא כמו התורה. אתה לא שומע מה אני אומר?
אני שואל אותך שאלה, מה זה תמונה?
אתה יודע שאני יכול לצלם אותך עכשיו?
ולשים לך ראש עכשיו של השכן שלך זה עם הזקן כבר? לעשות אותך חוזר בתשובה?
זה בסדר. מה בסדר? שואה יש הוכחות חובות. היום יש. בסדר. מה אם עוד מאה שנה, אלף שנה?
יבוא אחת כמוך, ניר,
ויגיד השואה אלף שנה.
כן,
אתמול היה משהו, אני מבין, אבל לפני אלף שנה, לך תדע.
בסדר, אבל עד גם לא היו מצלימות בידו ולא היו תמונות. לא צריך,
יש יותר טוב, אתה לא מבין.
נכון, אז אל תשמרו את כל זה בארכיונים. מה, אתה לא שומע?
תשמרו את זה. מה, אתה לא שומע?
מזוזות יש בכל העם היהודי.
אלפי שנים.
תפתח אותה מזוזה של יהודי שבא מאתיופיה, בא מרוסיה,
בא מאירופה, בא מספרד,
בא מסין.
תפתח, זה אותו דבר?
יש לך תיעוד היסטורי יותר מזה?
תפתח כל תפילין שבעולם.
יגאל ידין מצא במערות במדבר יהודה תפילין,
בדיוק כמו שיש אצלנו היום, לפני אלפיים שנה.
זה לא תיעוד היסטורי? יש לך יותר טוב מזה?
אותו ספר תורה בכל העולם במשך 3,300 שנה לא השתנה.
וכולם, כשמוצאים ספר תורה, אומרים, וזאת התורה אשר שם משה לפני בני ישראל, כל הקהל אומר.
ואם זה יש יותר אות או פחות או פסול, לא קוראים בו.
אתה מדבר על עדות?
יש מישהו שיש לו עדות יותר מזה?
כל היהודים מסתובבים עם ציצית, תמצא מישהו שיש לו ציצית עם 9 או עם 10 או עם 6?
כולם 8. איך זה?
אלפי שנים?
ולא היה טלפון שבור?
לא השתבש משהו?
לא.
למה?
כי התורה צוותה לא תוסיף ולא תגרע.
כלום לא השתנה.
אין לך דבר אותנטי יותר מזה.
אין עם בעולם שיש לו דבר כזה.
אין עם שחייב את עמו לעשות כזה דבר.
אתה מבין מה אני מדבר?
זאת אומרת, אתה לא צריך עדות של תמונות.
יש לך הרבה יותר מזה.
כל שנה חוזרים על קריאת התורה.
כל שנה בכל העולם. מיציאת מצרים קיבלנו את התורה כל הזמן.
כל היהודים קוראים בספר תורה.
כל הזמן גומרים אותו. כל פעם שמחת תורה מתחילים מחדש. מבראשית ועוד פעם בלי הפסקה.
אלפי שנים.
מישהו מחויב באיזה עם ללמוד את ההיסטוריה שלו כל שנה מחדש לגמור אותה?
אין דבר כזה.
רק העם הזה?
ומישהו מכחיש אותנו?
חוץ מהשמאל בארץ?
האמריקאים לא יודעים את זה?
המוסלמים לא יודעים את זה? הבסיס לתורה שלהם זה תורת ישראל.
על זה ליט מאן דפליג, על זה אין חולק.
ואתה יהודי שגדל בבית ספר דתי ולא יודע את זה. בושה.
הוא יודע.
לכן אמרתי לך עכשיו,
מקצת מן הדברים הלוגיים, שתבין כמה לא בדקת.
לך לסמינר, בעזרת השם.
לך לסמינר.
תבדוק,
תברר,
ותרקוד משמחה שזכית להגיע לפה הערב.
שמחה פחית של חברי הכנסת.
כן.
אומרים שקיים גיהנום מגדלת. מה? אומרים שקיים גיהנום מגדלת. יש הוכחות. יש הוכחות למציאות שכר ועונש.
אם יש לך אינטרנט בבית, תוכלי להיכנס לאתרים של מדענים בעולם שיש להם ממצאים וסיאנסים שהעלו נשמות.
מתים קלינים שחזרו לחיים ומספרים מה ראו בעולם העליון.
תוכלי לשמוע בנושאים של היפנוזה,
שחזירו אנשים לפני היותם עוברים.
תוכלי לראות עוד דברים בטלפתיה.
יש גלגולי נשמות.
גלגולי נשמות
שנשמה חוזרת עוד פעם וזוכרת את המקור שלה הקודם,
ועוד כהנה וכהנה.
מה זה מלחמת גוג ומגוג? גוג ומגוג זה מלחמה שתהיה, כל אומות העולם יילחמו בישראל.
ומה איתנו? מה יקרה לזה?
מי שיחזיק בתורה ובמצוות לא ייפגע.
מה זה הפחדה או שיחזיק? ומתי זה?
הפוך.
אם אני אומר לך שעלולה להיות מלחמה,
כן, אני אומר לך שעלולה להיות מלחמה,
אבל מי שיהיה במקלט לא יקרה לו כלום, זה הפחדה?
לא. זה מה שאמרתי. מי שישמור תורה ומצוות לא יקרה לו כלום.
זה המקלט.
יש או מרשתי את המלחמה הזאת? חכי תרעי.
באיזה שנה יכול להיות?
אנחנו קרובים מאוד. אני יכול להגיד לכם רק בחם-קר, חם-קר.
המצב כרגע זה חם-חם-חם-חם.
יאללה, חם-חם-חם-חם.
כן.
בבקשה, גברת.
כמעט להגיד, בנוגע לחיי, כשאני גם חזרתי בתשובה,
אני הגעתי למצב, אני חליתי במחלה מאוד קשה,
טרומה סרטנטית,
ואני הגעתי בפעם השלישית לגסיסה של חודש ימים,
וכולם באו להגיד לי שלום אחרון,
כנען המשפחות,
האחים, הכיסות, השכנים, הרופאים, חד-מסופית.
אני אמרתי,
יש לי דבר אחד ביחד, שזה אבי שבשמיים.
בדרך הכרתי את אלוקיי,
אומנם בטן ולידה, אבי היה מאוד גדול,
רב מאוד גדול, אימא שלי הייתה גם רבנית גדולה,
אבל בעוונותיי נמשכתי, כמו שאמרנו,
עם הצבא ואחרי הצבא,
וככה התדרדרתי.
יום אחד חזרתי בתשובה, אמרתי, כשחליתי את המחלה,
ואז אמרתי, אני אוחזת באבי שבשמיים,
והוא הייתה לי את הרפואה,
ואין אחר.
הכריחו אותי להמשיך בטיפול של הומותרפיה.
לא הסכמתי בשום אופן בפנים.
אמרתי, אין לי,
חוץ מאבי שבשמיים, לא הומותרפיה, לא רובים, לא כדורים, לא כלום.
והאמת היא, התגלתה לי.
איך שניסיתי לקחת כדורים להתאבדות,
אני הנחתי את הראש על הכיסא כדקה שלווה,
ומצאתי את עצמי למעלה בשמיים.
והדקה הזאת הייתה מאוד מאוד ארוכה כשגילתי את כל מה שהולך למעלה בשמיים,
אם זה גיהנוג,
מה שגברת אומרת, ואם זה גן עדן,
ואם זה הכול.
וכשאמרו לי, את חוזרת לעולם הזה,
בזכות ילדך שאין לו אבא.
וככה קמתי
אחרי הדקה הזאת ואמרתי,
אני זורקת את הכדורים ואני לא עושה לעצמי כלום.
זה היה ביום חמישי בלילה,
וביום שישי בבוקר באה אליי איזה בעלה של חברה ואומר לי,
מה הסיפור שלך?
ראו אותי מובלעים את בהאג, בלי שערות,
כי לצערי הרב כבר אכלתי ארבעה טיפולים ראשונים, אבל לא המשכתי הלאה.
לא רציתי אותה להמשיך הלאה.
ואז הוא אומר לי,
את יודעת מה? את רוצה להרגיש טוב?
את צריכה לקבל כמה כדורים שקוראים לזה הכדור הכי פשוט, סולפה.
וזה גם מה שאמרו לי למעלה.
שהוא יבוא,
ודרכו אני אקבל את הכדורים האלה.
קיבלתי את הכדורים האלה כעבור שלושה ימים שיסלחו לי כל הקהל הזה,
שאני מתבטאה בצורה אולי לא קצת יפה,
אבל אני חודש ימים לא נתתי קטנים.
איפה זה נעלם לי בגוף?
אני עד היום, זו תעלומה בעיניי.
זו תעלומה לגמרי, לגמרי, לגמרי תעלומה.
וכל אחד פה יכול לקבל את זה איך שהוא רוצה.
נוסף לזה, אני האוכל לא אכלתי כמו שרק שיתתי, אבל איפה זה הלך? לא יודעת. בקיצור, לקחתי את הכדורים האלה, ואיתו מחול התחיל לצאת.
איך?
גם לא יודעת.
מאיפה?
גם לא יודעת.
לא התנפחתי, לא...
32 כאילו הייתי, 32 כאילו נשארתי.
זה המשקל שאני הגעתי אליו.
ואחרי זה,
תודה לקדוש ברוך הוא, אחרי שבע ימים,
קמתי, כאילו דבר לא קרה.
כאילו דבר לא קרה לי.
מרגישה מצוין, התחלתי לתפקד, התחלתי הכול ברוך השם.
כשאחים שלי שמעו את זה,
היה קשה להם מאוד לחקיר גם את הדבר הזה. למרות שהאחים שלי גם דתיים.
אבל היה קשה להם מאוד לחקיר את זה. כמה זמן עבר מאז?
91. יש לך גם מסמכים רפואיים? יש לי הכול.
תוכלי להביא לי? אני אביא לך ברצון.
תודה רבה.
נוסף לזה,
זה היה טרי-טרי, ויש לי גם מסמכים לזה.
גם לזה יש מסמכים.
אני הייתי, ביום ראשון שעבר הייתי אמורה להיכנס לחדר ניתוח.
גילתי גוש בצוואר, וכל גוש,
היום זה מקפיץ אותי.
הלכתי לרוחקין בקופת חולים. דחוף! מה דחוף?
יאללה, דת ניתוח.
רגע,
מה נדבר?
הלכתי לבית חולים. תל-אסומר, בדקו אותי הכול, והפרופסור אומר, תשמעי, זה מקום
יום ממוקם מאוד לא טוב.
כשהוא אמר לי ממוקם לא טוב, הרגליים נסקו.
מה עשיתי?
כלום.
הלכתי לחול.
קבלתי.
עשיתי רפואה, הכול בתל-אסמון, לא אחיש.
אבל,
יש פה אבלות,
הלכתי לקבר של חיים יאסין וואני הצדיק המקובל האדיר.
לא, זה ביהוד.
זה ביהוד.
הלכתי לקבר שלו.
מה אני אגיד לכם?
פרקתי בבכי.
פללתי, ביקשתי את מה שביקשתי.
בא אליי אדם,
מתפלל לידי בתהילים,
שאלתי אותו שאלה אם אני יכולה להגיד לי באיזה פרק להתפלל לבריאותי.
אמר לי כן, ובירך אותי,
ובירך אותי בברכה מכל הלב.
ואני מאמינה שזה יאו לביא,
לא יעזור כלום,
כי זה צדיק,
נסתר ונגלה גם כשהיה בחייו, וכנ״ל כשהוא במותו.
איך שגמרתי,
חזרתי, יצאתי מהציון שלו,
אני נוגעת בצוואר שלי.
אין לי כלום.
אני הולכת לעשות אונטרסנט,
אני הולכת לעשות בדיקות, הלכתי לרופאים,
אין כלום.
נעלם הכול.
לא, השבוע שעבר.
יש לי את המכתבים האלה, יש לי את הכול, יש לי את הגדר של האשפוז,
יש לי את הכול.
של הגוש שמצאו?
יש לי את הכול.
וכשבאתי לרופא ואמרתי לו, דוקטור, אני צריכה להגיד לך מי ניטוח.
הוא אומר, מה ניטוח?
אמרתי לו, אין גוש.
בין הפרוסנט, בין הבדיקות ובין הגולים.
הוא אמר, פלא פלאי? אמרתי לו, לא פלא ולא פלאי. הוא סיפר לך את הסיפור.
הוא אומר, את מאמינה בזה אשרייך?
אמרתי לו, לא אשרייך.
אתה גם צריך להאמין בזה, דוקטור אמרתי לו.
וגם הפרופסור צריך להאמין בזה,
כי זה קיים וזה עובדה בשטח,
עובדה חותכת.
תאריך ימים.
ימים, מה זה הקדוש ברוך הוא?
כשהולכים לדרך של הקדוש ברוך הוא ומחזיקים בחבלים של הקדוש ברוך הוא, הקדוש ברוך הוא ייסע לכל אורך הדרך, וניסויים גלויים רואים כל דקה, לא כל דקה, כל דקה.
את יודעת מה?
אני אראה לכם סרט על משהו מעניין.
דוד,
תראה להם מה זה מי שהולך בדרך השם.
אשרי ראש, השנייה והשלכם. הנה, הנה, פה, פה, רק רגע, רק. בכבוד, תני להם, פה, פה, פה. רק רגע, פה, בבקשה.
עוד אחד פה.
נברך שאחיה, נו, בבקשה.
כבוד הרב, יש לי שאלה.
לפני שאני מתכוון בכיסויון הראש,
באתי כנגד לזה, לעומת זאת, שיש לו ליפה ויש לו פציצים,
הוא, אנחנו שומרים את השבב ואנחנו שומרים את חברת המשפחה,
וכנגד לזה, אני לא יודעת בכלל להציע לו, להציע לו.
תודה רבה, אדוני היושב-ראש.
תודה רבה, אדוני היושב-ראש.
ובכן, כמה זה חשוב כיסוי ראש לאישה.
יהודים יקרים ויהודיות יקרות, דעו לכם שמצוות כיסוי ראש לאישה נשואה, גרושה ואלמנה זה חיוב מן התורה.
אישה צריכה לכסות את ראשה,
כך כתוב בספר במדבר, פרק ה' פסוק 18. הפסוק כתוב,
ופרע את ראש האישה מכאן שבנות ישראל הולכות בכיסוי ראש.
יש על זה לימוד גדול שם.
בכל אופן, צריך לדעת, המצווה הזאת היא מצווה מן התורה. כמו שאישה חייבת
ביום כיפור לצום, היא חייבת גם לכסות את הראש.
ואם היא שומרת על כיסוי ראש,
היא גורמת שתהיה טהרה בבית, עשירות בבית,
ושבניה יהיו גדולים בדור.
כשנאמר, אשתך כגפן פוריה בירכתי בתיך,
בניך כשתילי זיתים סמים לשולחניך,
הנה כי כן יבורך גבר ירא ה'.
זאת אומרת, הרבה... ההרצאה הזיזה אותי בצורה מפליאה.
מה שהוא אמר, הוא... אין, אין לשנות את מה שהוא אמר.
באמת,
הוא מנה תשובות לשאלות שכולנו רצינו לדעת,
וקיבלנו תשובות נכונות.
ואני יודע מעשים
שהפריה וריבייה של האישה היו תלויים בכיסוי ראש.
לצערנו הרב יש הרבה נשים שהן עקרות
ולא זוכות להביא ילדים,
ועד היום כמעט כל מי שפגשתי
נשים שהייתה להן בעיה כזאת וקיבלו על עצמן טהרת משפחה,
בכיסוי ראש,
נפקדו לאחר מכן.
ואני אראה לכם כרגע קטע מאוד מרגש,
שהמעשה הזה היה באחת ההרצאות שלי,
מאישה אחת שהייתה שם,
בלילה כיסוי ראש,
ותראו מה קרה בסוף העניין. אם אפשר לכבות את האור בבקשה.
היא אומרת, אני לא רוצה לתת דיבור ביער.
כמה יהודיות שלנו שנשואות שם לערבים וחרות ועירות פאר, ויש להם עשרה ושישה ילדים,
ואני שכנסוה כדת משה וישראל ועושה הכול, אין לי ילדים.
איך אתה מסביר את זה שהיום נותן לה, והיא לא?
היא שואלת שאלה,
אתגרם יפו.
היא אומרת איך ביפו יש נשים יהודיות, רחמנא ניצלן, שנשואות לערבים,
עם שישה או עשרה ילדים, בגרות בבנייני באר,
ואילו היא גרה בחולון,
והיא נשואה עקידת משה וישראל, ואין לה ילדים.
אתה יודע על מה? בואי נעשה עסק.
אני בלי נדר,
מוכן למרח אותך פה לפני כל הציבור,
והציבור יענה עמם,
אבל אני מבקש ממך בקשה קלה קשה.
קלה קשה.
אם תהיי מוכנה, בעזרת השם נגברה,
ללכת בכיסוי ראש,
שאני אתן לך,
אני אצטרך ללכת לעשות את כל דבר בברש בפעמם.
וואווווווווווווווווווווווווווווווווווו... ובעזרת השם אני מקווה שאין את הילדים יותר מערביות כולם.
תנו לו לחשוב.
אני רק אספר לך סיפור.
לפני מספרים,
לפני כמה שנים היה סמינר במלון שורש
בדרך לירושלים.
בסמינר הזה הייתה רבנית שהזמינה את שלוש אחיותיה עם המשפחות על חשבונה בשביל שיאמרו להתחזק ביהדות.
בסוף הערב הייתה התחזקות גדולה מאוד,
עשרות של אנשים שמו שם ציציות ומספר נשים שמו כיסויי ראש.
פתאום
אומרת הרבנית,
כבוד הרב, אני מבקשת ממך שתשפיע על אחותי.
אם היא תשים כיסוי ראש,
שתי אחיותיהן נוספות ילכו בעקבותיה.
התחלתי לדבר איתה בקשר לכיסוי ראש,
שזה מחויב על פי התורה,
זה מצווה מן התורה שנאמר וקרע את ראש האישה.
זה נלמד
בספר במדבר, פרק ה', פסוק 18,
שבנות ישראל היו הולכות מכוסות ראש.
התחלתי להסביר לה את המעלות על פי הזוהר הקדוש.
מצד שני, הסברתי מה גודל העון ללכת בלי כיסוי ראש.
השפעתי ודיברתי ולא עזר.
לא עזר.
ניסיתי עוד פעם להסביר, לא עזר.
פתאום אומרת לי האחות הרבנית,
תדע לך שהיא עקרה, אין לה ילדים.
אמרתי לה, תשמעי,
מה את מעדיפה?
את מעדיפה שתהיה בבית שלך השכינה או השכנה?
היא אמרה, השכינה.
אמרתי, אל תעשי חשבון לשכינה.
קשה לך לשים כיסוי ראש, כי את מתביישת מהחברה.
אבל תזכרי, את יכולה להחזיק
ילד ביד שיבכה.
מוכנה או לא מוכנה?
היא אמרה, לא מוכנה.
בינתיים כמה נשים התרגשו מאוד,
והחליטו הם לקבל על עצמם כיסוי ראש, ושמו כיסוי ראש.
אחרי מספר דקות היא כבר לא יכלה,
היא פרצה בבכי,
ניגשה אליי ואמרה,
אני מוכנה.
אמרתי לה, בלי נדר ועזרת השם,
אם תבטיחי לי שתלכי עם כיסוי ראש חצי שנה,
לא תורידי,
בעזרת השם ובלי נדר, השם יזכה אותך לזרע של קיימא,
וכל הציבור ענה אמן חזה.
שמה את הכיסוי ראש, אחרי שבועיים אני נמצא באולם אליצור בנתניה בהרצאה, ניגש אל העדן בסוף ההרצאה, הוא אומר לי, אתה מכיר אותי? אמרתי לו, לא.
אמר, אני בעלה של ההיא שברכת במלום שורש.
הוא אומר, הייתי היום במעבדה,
ביקשתי לקבל תשובת דם,
מה התוצאות?
הייתי מוכן לשלם אלף דולר,
שיגידו לי עכשיו מה התוצאות.
לא הסכימו, אמרו, רק מחר.
אני לא יכול להתאפק.
באתי לפה,
תברך אותי שתהיה תשובה חיובית.
אמרתי לו, תראי, הברכה כבר נמצאת למעלה.
השם יעזור, שיהיה בשורות טובות,
ותודיעו לי מחר מה קרה.
למחרת בשתיים בצהריים,
כל החבר'ה שלי במשרד רואים אותי רוקד לבד.
היא נקלטה.
ואחרי תשעה חודשים היא ילדה בת,
והם קראו לה הודיה.
ואחרי שנתיים נולד להם בן.
ברוך הוא, ברוך שמו, מה הפריד ביניו לבין הילד?
מטפחת מבד.
זה מה שהפריד.
בורא עולם אומר, אתה רוצה ממני?
אני רוצה ממך.
בוא,
נותן לך ניסיון קטן,
קח דבר קטן.
אני אתן לך דבר גדול.
אתה מוכן?
אם אתה מוכן, גם אני מוכן.
אם תפתחו לי פתח כחובדו של מחט,
אני אפתח לכם כפתחו של כולם, אומר הקדוש ברוך הוא.
את רוצה, בעזרת השם, שאנחנו עוד כמה זמן נפגש ונהיה בברית, אם ירצה לכם?
וואו, וואו, וואו, וואו, וואו, וואו, וואו, וואו, וואו, וואו וואו, וואו... כבוד הרבנית תסיף אותנו, כן,
בעזרת השם.
אם יש נשים צדקניות שרוצות לזכות גם כן למעמד הקדוש הזה, יש שעת רצון גדולה עכשיו בשמיים.
מי שרוצה פה לשים בעזרת השם מדברה,
זה שחת רצות גדולה מאוד בשמים,
שתבוא לבד.
תזכרו, שחת רצות גדולה.
שחייו וקיימת הכיבוש מביאו עוד בגירת הזמן הזה.
אמן.
עכשיו אנחנו חייבים כולנו לברך. הכוח של כולנו גדול מאוד בשמים.
מי שבירך ונותן לו תלושים במהלם, יצחק, יעקב, משה ואהרון, דוד ושלמה ומכל הקהילות הקדושות והטהרות, הוא יברך את השם הטוב מיכל במיתה בת רבקה.
השם יזכה אותה להתפקד בזרע של קיימנו נהנה!
פיסול ראש הזה!
השם יזכה אותה לגדל בנים ובנות לעוריהם יתברך
בשמיים קדושה ודרה אמן כן יהי רוטות!
את מעדיפה שתהיה בבית שלך השכינה או השכנה?
את יכולה להחזיק ילד ביד שיבכה.
תודה רבה.
תודה רבה.
מי מהנשים עושה כפיונות?
או, אין העיניים.
איפה האישה שעושה כפיונות?
איפה האישה שעושה כפיונות?
המטף שבכלל הזיז אותי זה שראיתי את הקלטת כשהוא דיבר עם הבחורה ושמעתי איך היא הגיבה.
וזה הזיז אותי מאוד.
רציתי, אני ממש רציתי, אבל פחדתי.
הנה, פה, פה, רק רגע, רק רגע.
תני להם, פה, פה, פה. רק רגע, פה.
פה, בבקשה, עוד אחד פה.
נברך שאחיינו בקספור.
כבוד הרב, יש לי שאלה.
לפני שנסתובבת הכיסוי בראש,
בא לי כנגד עוזר, לעומת זאת שיש לה טיפה ויש לה פצית.
הוא, אנחנו שומעים את השב״ר ואנחנו שומעים על המשפחה,
הוא כנגד עוזר. אני אלכת לחדש להצמיע ולהציע לו אימא שלי ועדה תשובה. אני מוכן לבוא לדבר איתי.
תודה רבה.
אף לא פחד משיבה,
אפילו אם חלילה תוגבלי מנשמי הקודמים שהלב של נפלסי ועצמם כל ימי חייו.
נחנה בת רינקה השם יפקוד אותה בזרע שבימה נהילה
וחוץ המצווה צריך לתגן עלי בחויה ובחויה נהילה אמן כדי לנשום.
אז זה התרחשות וזה אושריה וזעקו ביחד וידעתי שאם אני לא ככה אני לא ככה.
אין להוריד, אין לחשוב,
זה יהיה קשה.
כשהגעתי הביתה הוא אמר לי
כל רבי סמרטוט על הראש אני לא מדבר איתך.
זה היה יומיים של טרור.
אנחנו גרנו מתחת לאותו קורת גג והוא לא דיבר איתי, פשוט.
זה היה מאוד קשה, מאוד מאוד קשה.
והחזקתי את עצמי ואמרתי, הרב ידבר עם העלי ויהיה בסדר.
It was a shock.
I know we were religious, we were doing step at a time, but this was
putting on high gear.
All of a sudden
zoom me up.
And I didn't think that we were ready for it yet.
But,
בלבה שם,
she insisted and I find out that I was as my a grown. I don't like to see a boat. I don't like to see a boat, but I don't know, it's hard for people to say they don't know, but I was. And on this, we go for speed, we'll never get there.
הוא כל הזמן אומר לי שאני עקשני.
וזו הפעם הראשונה, הוא אומר, את עקשני, וכל הכבוד לך.
כי אני, אני ממש,
אומרים,
את עושה צעד ואת חוששת ואת לא יודעת, והנה מדובר שנה אחרי, ודברים באמת, ברוך השם, הסתדרו מכל הכיוונים,
כמו שהוא אומר,
אם זה עבודה ואם זה הילדים ואם זה ברוך השם ההיריון.
ובעלך פתאום נותן לך מחמאה של כל הכבוד לך, את עשית את זה,
ואני גאה בך.
אני חושבת ששום בית שלנו היום מתחזק.
בזכות זה,
ואני מאחלת לך לכל בנות ישראל, זה משהו, זו הרגשה עולמית.
נחמה בת,
רבקה, השם יפגוג אותה בזרע שבימה ואינם.
חבל על הזמן, באמת חבל על הזמן.
כמו שאומרים, זה אמות המשיח, ואנחנו בעזרת השם נגיע לגבולה, וכל משפחה, אם תיקח על עצמה משהו,
אימא זו מכסת הראש, תכסי את הראש,
אם את לא מביא כנורות,
תביאי כנורות,
אבל תעשי את זה מכל הלב,
והקדוש ברוך הוא יעזור לך ולכל המצב שאת נמצאת בו.
היהדות זה דבר נפלא,
צריך לקחת אותו מכל הלב.
מהרה, ונבשע, מהרה, אמן, כן יהי רצון.
מי היה מצטורף לך אז?
אבל כאילו, אדוני המקר, אתה אבא, משום, אתה אבא, כשקיבלתי הדבקה,
אמרתי להבד את האבא, כשהזכרתי שזה אבא דבקה,
אז אמרתי לה, זה קורה,
אללה נדע, אללה נדע.
השאלה היא שלא קיבלתי תשובה על הדעת שהכל, הכול אמץ ואמיתה.
אתה מנהל את נושאה פלוס.
אם אני אשכנע אותה, את עוזרת בתשובה? רק אם תשכנע, בעזרת, תשבי נגע. את יותר טוב ממני.
הגיענו הכל הזה, בזמן הסוכמה.
זה קיים, וכמעט הגיענו מאחורי המלחמה.
זה השר שלך בקשר לעזרת תושבים.
אמרת לך להגיע לך איזשהו מתנגדויות משאר עצמך.
כן, בסדר, אמרו שזה עשו את השבטים שנתונים מארון אליהם סמבטיות?
אני ראיתי איזושהי תוכנית דלוויזיה, לא משנה איזה,
ואמרו להם שאף אחד לא נתן להם שום רוחב שקיימו דברים כאלה, ושהיו דברים כאלה בסדרות פעמים, אומרים את, ואומרים שהיה מעמד הרבה. התחלתי איתך.
רגע, תכף נגמור עליך. שנייה.
היה נפוליאון.
ככה אומרים, ככה מספרים. סליחה, למה אתה מדבר? סתם שאל אותי שאלה ואני אענה לך.
שנייה, איזה ניתן להגיד? אני חי חיים בסדר, אני עושה הכול בסדר.
למה שאני אעזור בתשובה? איזה סיבה יש לי? אני לא עושה שום דבר על אף אחד. איזה סיבה יש לעזור בתשובה?
אבל זה מה שאני גם רוצה לדעת בעיקרון.
איזה סיבה?
לא צריכה להיות שום סיבה חוץ מהאמת.
איזה סיבה?
תודה רבה.

