לא לשנות את כלי המלחמה! | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 20.07.2017, שעה: 08:22
- - - לא מוגה! - - -
הרב יעקב גלינסקי זכרונו לחיי העולם הבא ניגש אל הגאון רבי חיים קנייבסקי שליטה ואמר לו נתבקשתי לשת הספד על מרן הסטייפלר זכר צדיק לברכה זה אבא שלו במלט 12 חודש לפטירתו הוא שאל אותו מה אפשר לומר והזכרתי את דברי הגמרא שרבי יוחנן ביקר את רבי אליעזר מחוליו וראה שהוא שוכב בחדר אפל גלי דרעה ונפל נהורה הפשיל את השרוול והחדר האיר אז רבי נקלה שאל בשעתו את הרב שך זכר צדיק ברכה וכי רבי יוחנן שם מסווה על פניו אם זרועו ההי רכך אז פניו על אחת כמה וכמה אז הוא ענה לי במתק לשון מכאן מוכח שאיין האור שולט אלא בדבר הסמוי מן העין על כל פנים לאור זרועו הבחין שרבי אלעזר בוכה תמ על מה הבכי והוא ענה לו לה שופרה דבלי באע כ בכנה על היופי הזה שיבלה באדמה אמר לו על כך ודאי יש לבכות ובכו שניהם לא מובן רבי אלעזר חולה מתייסר ב במכאוב ואומר על ייסוריו לא הן ולא שכרן ועל מה הוא בוכה על רבי יוחנן שימות בבוא יומו הוא ראה אותו עם היופי הזה עם האור הזה עם כל שאר הדברים ומי גבר יחייה ולא יראה מוות זה פסוק בתהילים אלא מסביר המרשה בני ירושלים נודעו ביופיים ורבי יוחנן העיד בעצמו שהוא לבדו נשתייר מיפה המראה שבירושלים ועל כך הם בכו הם בכו שעם פטירתו תחתם תקופה ולא יהיה עוד מושג מירושלים בטפ תה הבכי הוא לא רק על היופי הבכי הוא על החתימה של היופי לא יהיה יותר כזה דבר זהו אתה האחרון שנשאר מעין מה שאמרו בתענית ט שלושה פרנסים טובים עמדו לישראל משה אהרון ומרים מרים נפטרה ראשונה אהרון שני בפטירת משה רבנו נאמר ואחיד את שלושת הרוע בירח אחד כך כתוב בזכריה יא שכל זמן שהיה משה רבנו קיים כאילו הם היו קיימים הסטייפלר זכרונו לחיי העולם הבא היה שריד לדור דעה למאורה אור בפטירתו בא שמש בצהריים בא זה שקעה השמש בצהריים כמו שכתוב במועד קטן כפ אז איך אפשר לטאר את השמש למי ששרים בחושך מה תסביר מי יבין מי זה היה הסטייפלר מה תסביר שני סיפורים ארבע חמש מה תספר נענה רבי חיים במשפט אחד הבן הרב קניבסקי אומר רב ינקלה מה הוא יאמר אז הוא אמר לו ככה וימות יוסף וכל אחו וכל הדור ההוא פסוק מי מת יוסף בכל אחו בכל הדור ההוא נחתמה תקופה ואז התחיל העינוי אבל הילקו שמעוני אומר קוף סב אף על פי שמתו אלוהיהם לא מת אומר רבי נק לאח דברי חכמים כדרבנות כדורבנות קהלת יב מה דורבן זה מכוון את הפרה לתלמי כך דבריו כיוונו אותי בהספד הסטייפלר נלקח מאיתנו אבל תורתו עמנו הדרכתו הכנתו היה לי כבר מה לומר פתחתי ואמרתי מה ששמעתי כי יובל שנים לפני כן בהספד של החפץ חיים שהספיד אותו וי רעה בימי דוד שלוש שנים שנה אחרי שנה פסוק בשמואל ב כא א' וי רעב בימי דוד שלוש שנים שנה אחרי שנה ודאי התענו ערכו חשבון נפש לא מצאו בעצמם חטא התביישו לשאול בהורים ותומים עד שלא היייתה ברירה ויבקש דוד את פני אדוני ויאמר אדוני אל שאול כל מה שאתם סובלים זה בגלל שאול שאול המלך למה הגמרא ביבמות עח אומרת שלא נספד כהלכה לא נספד כהלכה לא ספדו אותו לפי מעלתו והגמרא בשבת כופי אומרת כל המתעצם בהספדו של חכם ראוי לקוברו בחייו ולא שלא הספידו איזו קינה אמר דוד המלך על שאול ויהונתן כינת דוד אפילו בת ספר חילוני בטל נורדו לימדו אותנו את זה בעל פה היינו צריכים לדעת את זה כינת דוד בעל פה איך נפלו גיבורים איך נפלו גיבורים בתוך המלחמה ואיך נפלו גיבורים ויעבדו כלי מלחמה זה מתוך הכינה שלושה דברים מוזכר איך נפלו גיבורים איך נפלו גיבורים איך נפלו גיבורים אבל כל פעם תוספת איך נפלו גיבורים איך נפלו גיבורים בתוך המלחמה איך נפלו גיבורים ויעבדו כלי מלחמה כינה משולשת הספד משולש אז דבר ראשון איך נפלו גיבורים מי זה גיבור איזה הוא גיבור הכובש את יצרו שאול המלך נאמר עליו הלא בן שנה שאול במלכו בן שנה שאול במלכו [מוזיקה] הוא היה כבן שנה שלא טעם טעם חטא תראו איזה הגדרה מגדיר אותו הפסוק בשמואל א יגא בן שנה שאול במלכו בן שנה תינוק בעריסה במלכו אלא כוון שנה שלא טעם טעם חטא נסביר יש רבים שאינם חוטאים הלוואי והוא אומר אנחנו למשל אבל קשה לומר שלא טעמנו טעם חטא קשה לומר שלא טעמנו טעם חטא לחטו לא טעם חטא אבן קשה לומר שלא טעמנו הגאון רבי ישראל מסלן זכר צדיק לברכה אמר יכול אדם לשעוות כל ימיו במקום שאסור להרהר בו בדברי תורה אתם מבינים מה הכוונה איפה אסור להרהר בדברי תורה כן שנכנסים לאיזשהו מקום צנוע אז לא מאררים בדברי תורה ולא יטבעו את הבן אדם על ביטול תורה אם הוא תקוע שמה כמה שנים בפנים והוא לא לא הרהר לא טבע אותו על ביטול תורה אבל טעם של ביטול תורה ישלו טעם של ביטול תורה אם אדם רגיל כל הזמן ללמוד והוא נמצא במקום שיש לו היתר לא ללמוד לא משנה אנחנו נתננו דוגמה קיצונית בכוונה אבל יש לו שמה איסור גמור ללמוד אבל תקופה מסויימת האיסור הזה גורם שאתה טועם טעם של ביטול תורה הוא אומר אנחנו לא מדברים לשון הרע רק איפה שמצווה אמרנו שמצווה לפרסם את החוטאים ואת החנפים כמו שלמדנו מה היינו עושים לולי ירושלמי בפאה פרק א' הלכה א' שהוא מתיר לספר לשון הרע על בעלי מחלוקת אז מותר להגיד לשון הרע על בעלי מחלוקת ככה ירושלמי אומר אה אלו דברים שאדם אוכל פירותיהם בעולם הזה זה בקרן קיימת לו לעולם הבא למה גם להענות מלשון הרע וגם לקבל על כך שכר מותר לדבר על בעלי מחלוקת אבל מכל מקום טעמנו טעמנו טעם חטא טעמנו טעם של לשון הרע איי איי איי [מוזיקה] אי אבל שאול כתוב שלא טעם טעם חטא כבן שנה שלא טעם טעם חטא לא רק שהוא לא חטא הוא לא טעם טעם של חטא פ כתוב עליו בשמואל א' ט ב בחור וטוב ואין איש מבני ישראל טוב ממנו משכמו ומעלה גבוה מכל העם אין לא נמצא אדם יותר מתאים ממנו הגמרא ביומא כב שואלת מפני מה לא נמשכה מלכות בית שאול מפני שלא היה בה שום דופי מה זה טוב או לא טוב מפני מה לא נמשכה מלכות בית שאול מפני שלא היה בו שום דופי מצויין לא אם אין שום דופי אין חקירות אין בדיקות אין צוללות אין שום דבר מה לא טוב מה לא טוב אז הוא אומר לא מלכות לא יכולה להיות ככה למה אם אין בה שום דופי כתוב כשממש על הציבור צריך שתהייה לו קופת שרצים מאחוריו למה שלא תגיע על הציבור תמיד אפש הל הלו תרגע אנחנו יודעים מאיפה באתה מי אתה אז זה אבל הוא לא היה בו שום דופי אז צהו אחריו היו יכולים להתגאות וכולי וכולי לא יכולה למשך כזאת מלכות כי אז חס ושלום יבואו להתגאות על הציבור ופרנס ש רודה בציבור דהיינו מרים את האף מעליהם וכולי וכולי זה לא פרנס טוב אז מצד אחד זה לא טוב למלכות שיהיה אדם בלי דופי לגמרי אבל זה מראה את השלמות שלו איזה שלמות היייתה בו עד שסילקו אותו מן המלוכה בגלל שלא נמצא בו דופי אז על זה אמר באספת דוד איך נפלו גיבורים איזהו גיבור הכובש את יצרו כובש לגמרי כמו שאול שהיה בן שנה לא טעם טעם חט לא טעם טעם חט אז זה שלוש מילים ראשונות איך נפלו גיבורים בימי שלום מחזיקים צבא מצויד מאומן ומכשירים קצינים ומפקדים וכש עומד מצביא מוכשר בראש הצבא וסומכים עליו שהנחיל ניצחונות לכ שידרש יגן על המדינה מפני תוקפנות ומגר את האויב ומצביע ולל מת איי איי איי כמה גדול הצער אבל עם זאת מתנחמים אם זה קרה בעת רגיעה אם מצביא גדול מת בעת רגיעה אז מתנחמים למה כי יש פני להכשיר מצביא חדש שימלא את מקומו מתי הצער גדול ל ביותר כאשר נפלו גיבורים בתוך המלחמה וואו וואו וואו האויב תוקף בחיל עצום חיל עצום ורב בראשות מפקדים יומנים ומצביעים עתירי קרבות וכולם משליכים את יהבם על המצביא שינהל את הקרבות של הבלימה וידע לסחור הפרצות להכות באויב ולהעביר את המערכה לשטחו ולפתע נפל חלל מה רבה בהלו הרפיון שאוחז בה צבא מי יתן לנו תמורתו אין פני עכשיו להכשיר מצביא במקומו חיייבים למנות בחופזה מצביא שאינו מגיע לשיעור קומתו בינתיים ולא רכש איימון הצבא והוא גם לא מלהיב את הלבבות כמוהו ולא הולכים אחריו כמו שהלכו אחרי הקודם וכאן ה ההספד כפול איך נפלו גיבורים בתוך המלחמה לכן ישראל משתדלת לחסל את אלה שהם המצביעים של האויב כמו עמד מורניה והאחרים שחוסלו כיוון שהם החזיקו את כל התוכניות ואת כל כל הדברים וברגע שגדעון להעמיד מישהו במקום זה אין את כל מה שהיה לו בראש התוכניות נמצאות רובם בראש לא כולם כתובות יש לו מהלכים איך עושים מה עושים וכולי וכולי לכן סולימני בדרך האיראני מחפשים אותו כי הוא מכין את הכל שמה לאיראנים כשהמלחמה מפנים ומאחור והשונה מצטער בחימה שפוכה להשמיד להרוג ולבד ומצביע הגד תוכנית להדוף את האויב ולקטו עד חורמה ועמד להוציאה אל הפועל ונפל כשהתוכנית עצורה מוחו ועבדה עם מותו זהו האובדן הקשה מכל זה נקרא איך נפלו גיבורים ויעבדו כלי מלחמה לא רק הם נפלו לא רק במלחמה אלא גם עבדו כלי מלחמה מה היה כלי מלחמה כל מה שהיה אצור בראשו כיצד לבלום וכיצד לתקוף ואיך להניע את כל הכוחות וכולי ככה הספידו את החפץ חיים זכר צדיק לברכה בשעתו כשהוא נפטר כמו שדוד הספיד את שאול ויונתן היהדות הנאמנה מה שנשאר ממנה עמדה בפני מתקפות שלובות ומשולבות בלתי פוסקות בכל החזיתות המשכילים מחד תקופת המסכנים הבונד מהצד השני זה מפלגת העובדים שהייתה שהם דרשו שוויון מהגויים מה שהנצרות הפרוטסטנטית מבקש הקומוניסטים מצד שלישי כל אלה נלחמו ביהדות הנאמנה והפשרה מדרדרים למיניהם תקעו סכין בגב על זה ההסתה אנטישמית החרם הכלכלי כמו שאנחנו רואים גם היום וכל העיניים נישאו אל הכהן הגדול מאחו החפץ חיים ש היה כהן והנהיג ונווט את הספינה של עם ישראל הדריך את שלומה הציבור הרעיף תל של תחיה בנטפים הנוחם לפרט ולכלל פרסם מאמרים וכל קורה על בעיות השעה חיבר קונטרסים איחד ואגד את כולם ולפתע נלקח בקולון הדם הו כבר לא עמנו קיבה השמש בצהריים שקעה פתאום בלי מוכנות תה לך אתה הולך עכשיו באמצע היום פתאום חושך לילה [מוזיקה] אבל כתוב וזרח השמש ובא השמש החפץ חיים בדורו והסטייל זכר צדיק לברכה בדורנו אומר רבי הנקלה אבל זאת נחמת הבנתי זה מה שביקש רבי חיים שאומר הסטייפלר איננו צדיק עבד לדורו עבד כמו שכתוב במגילה טו נפלו גיבורים בתוך המלחמה איזה מלחמה כי הנה אויביך יהמיון ומשנאיך נשאו ראש אבל השאיר לנו את כלי המלחמה השאיר לנו את כלי המלחמה לא תוכנית בראש לנו דרך סלולה ברורה בדיוק איך משתמשים ומה עושים אתם רואים עכשיו כל המדינה הזאת עוברת למדינת סדום זאת אומרת רוצים להכשיר שהורים יוכלו לאמץ ילדים איזה הורים זוג גברים יוכלו לאמץ ילדים זה תהיה משפחה נורמלית ובכותל אתם רואים מה עושים שמה כל אלה הליצנים הם על התפילין הפסולים וגם לא במקום ועל קרקפות ריקות וכולי וכולי ואתם רואים כל מיני גזרות מתחדשות ורוצים עכשיו לעשות את הבן אדם מגדרי מה זה מגדרי אתה חביבי זה הגבאי הזה עכשיו שנבחר לזה היום ונורא איש הזה מרוקאי מסורתי כאילו אבל הוא יותר גרוע מכולם ישר הוא אמר שאין בעיה שום דבר כל הדברים הטמאים ומלוכלכים והכל הכל בסדר הכל טוב מאוד בלי הרפורמים אנחנו לא יכולים בלי הכסף שלהם לא יכולים חייבים לתת שוויון זכויות לאלה שהם לא ישרים לא סטרייטים לתת להם לגדל ילדים כאילו מגדלים חתולים הכל אין שום בעיה הכל מה זה להיות מגדרי אתה יכול להחליט שאתה אישה בלי לשנות מין אתה לא עושה כלום אתה רק מחליף תעודת זהות מציר שאתה אישה אז אתה יכול להיכנס לכל מקום איפה שיש נשים אתה אישה עם זקן אתה יכול להיות עם פאות גם עם שטריימל תה כתוב בתעודה אישה אי אפשר למנוע ממך להיכנס לא רוצה להגיד לאן אתה יכול להיכנס לכל מקום יש לך תעודה את האישה ואישה יכולה להגיד שהיא גבר מחליפה תעודת זהות וזה מה זה מערבבים את המינים פירושו של דבר זהו אין גברים ונשים כולם גברים כולם נשים אין בעיה היום אתה אישה מחר אתה גבר רק תחליף את התעודה הכל בסדר לא יאומן כי סופר אפילו בסדום לא היה רעיון כזה לא היה רעיון כזה אבל השאיר לנו הסטייפלר עד כלי המלחמה יכולני לומר כך אומר רבי ינקלה שהייתי כיוון בית הכרתי אותו עוד מהישיבה בביאליסטוק כמה פעמים אמר לי בכאב עצור גבלד גבלד רבי יעקב עלי לראות שדמות הבן תוירה לא תשתנה שהבן תוירה לא ישתנה איי אי אי זה דיברנו אתמול כמה חרדונים הולכים לאקדמיה כמה כבר זה לא זה איי אי אי איפה הדמות של הבן תוירה שהיה שהוא רצה שהשתמר יותר מהכל הוא פחד מהפשרה רדר מאלה שמבקשים לשנות את צביון הבן תורה מאלה שבכלל הגזימו ואומרים לטלויזיה שיויתי השם לנגדי תמיד עגל של העגלים עגל של העגלים למה כי העגל במדבר אמר פסוקים אנוכי השם אלוקיך אשר וצאי הוא אמר אמר אמר אמר אמר גם העגלים שלרובם אמרו אנוכי השם אלוקיך אמרו את הדיברות וגם הצופה אומרת שיוויתי השם לנגדי תמיד שיוויתי השם לנגדי תמיד כמה הוא פחד מהפשרה לשנות את הצביון של הבן תורה יש אמרה ידועה של החידה בביאור הכתוב אדוני לי בעוזרי ואני אראה שונאי אומר החידה עם השונאים אני דע להסתדר אני יודע מי הם אני אדע להסתדר אבל הם אלה שמתחזים כעוזרי אלה שכאילו מבקשים טובתי מהם קשה לשמר לכן הוא מבקש אדוני לי בעוזרי אתה תעזור לי מאלה שעוזרים לי ברור לי אותם כל השקרנים תזרוק ממני תעיף ממני את כל המזויפים תשאיל לי רק את אלה שזה עם הסונים אני מטפל זה מכיר אותם יודע איך לטפל בהם אבל עוזרי אלה שכאילו הם עוזרי אי אי איי לכן כתוב אלמלא הקדוש ברוך הוא עוזרו אינו יכול לו כי הסטרה אחר יכול להלביש ליך ידידים ורעים קרובים מאוד מאוד מאוד מאו מאוד הנה תראו כל האנשים האלה שנגיד פרשת הצוללות כן אז היו הרבה עוזרי כולם עזרו לכולם שמה עזרו איך להרוויח איך לקחת איך לסדר איך הכל בסוף אחד נהייה עד מדינה ו השם יהיה לי בעוזרי הוא יגלה לכולם מה היה מה בדיוק מה פה ושם זה העוזר העוזר שלו איי אי איי אלמלא הקדוש ברוך הוא עוזרו אינו יכול לו שרו של עשו נדמה ליעקב אבינו כעובד כוכבים בכ תלמיד חכם כמו שכתוב בחולין צא נטפל לו מימינו ומשמאלו ותהייה המלחמה מפנים ומאחור יצר הרע יכול לבוא אליך בכל מיני פנים ידיד ועוזר אויב ושונא כל פעם מחליף זהות וכל פעם הוא מחליף אנשים עד שהוא ינצח אותך הוא לא ירגע יש לו מטרה אחת להשכיב את כולם איפה שצריך רבותינו אמרו בסנהדרין סג שלא עבדו ישראל עבודה זרה אלא כדי להתיר להם עריות בפרהסיה הם רצו לעבור על איסור עריות פרהסיה ככה הם רצו פירש רשי שהיה יצרם תוקפם על העריות אמרו נפרוק כל עול תורה מעלינו ואל יוכיחו על העריות מה אתה בא אליי על הרות אני כופר בכלל מה אתה בא אליי מה אתה אומר לי מה אתה עושה מה אתה אומר לי מה אני רוקד במחולות ועושה מש זה מה מה הבעיה מה אסור מחולות תימן וזה מה אסור זמרים תימנים כ מה הבעיה עושים עגל ממילא אתה לא יכול לבוא אלי בטענות על יצר הרע של עבודה זרה לא תקף אותם זה רק היה תירוץ פטנט בשביל להתיר להם את יצר העריות שתקף אותם אז מה אמרו ה הפשר בואו נטיר להם עריות בפרהסיה ולא יעבדו עבודה זרה בוא נתיר להם עריות בפרהסיה ולא יעבדו עבודה זרה כמו שהסברנו אתמול בדרשה שכך עשה זמרי אמר למה הם הולכים ליריד שמה והם עובדים גם עבודה זרה וגם עריות נעשה את זה פה במחנה נביא אותם אלינו רק עריות ולא עבודה זרה הרווחנו שיטה פשרני זה נקרא זאת דוגמה דיברנו ב הרבה באחרונה ואיך זה היום נתיר לימודי חול במוסדות חינוך נקים ישיבות תיכוניות למה כדי שלא יראו בשדות זרים נקים תנועת נוער מעורבת למה כדי שלא יספחו לתנועות נוער חילוניות הכל לשם שמיים נערב אש ומים קודש וחול אור וחושך ישראל ותרבות העמים ו הסטייפלר צעק מי ביקש זאת [מוזיקה] מידכם ישיבת בוולוז'ין אמרנו שנסגרה כדי לא להענות לטביעה לללמוד חצי שעה רוסית בשבוע והנציב זכר צדיק לברכה קרה בנעמת ליבו אם לא נמצאנו סברים נאמנים לפניך קח את המפתחות סגר את הישיבה כמו שהכהנים עשו בחורבן הבית והחפץ חיים זכר צדיק לברכה אמר כל פריחת עולם התורה בליטה נבע מסגירת ישיבת וולוזין למה כי גדולי תלמידיה פתחו ישיבות בכל אתר ואתר שהולכים עם האמת אין הפסד אין הפסד אל תעזרו לקדוש ברוך הוא תעשו את שלכם והוא יעשה את שלו תשמעו עכשיו את כלי המלחמה של הסטייפלר גמרא קשה מאוד קשה מאוד לא להבנה אלא לעיכול אבל זה דוגמה פצצה לכל מה שאמרנו ע דעתה פעם קרא לי הסטייפלר זכר צדיק כ ואמר בוא נלמד שורה בגמרא בסנהדרין ו הפסוק בתהילים י אומר ובוצע ברך ניאץ אדוני מה זה בצעה בצעה זו פשרה בוצע זה מפשר פשרה ובוצע ברך זאת אומרת מי שעושה פשרה ומברך הוא נקרא מנאץ השם רבי מאיר אומר לא נאמר בוצע אלא כנגד יהודה יהודה מהשבטים שנאמר ויאמר יהודה אל אחו מהב כי נהרוג את אחינו אומר רבי מאיר בכל המברך את יהודה הרי זה מנאץ ועל זה נאמר ובוצע ברך ניאץ אדוני יהודה הציל את אחיו את יוסף בזה שהוא אמר מבצע כי נהרוג את החינו רצו להרוג אותו פיזית וו מנה זאת אומר רבי מאיר מי שמברך אותו את יהודה מנאץ את השם וואו ו ווא וז שידו המרשה מביא דברי היפה מראה שכתב שלכאורה היייתה תביעה ליהודה אם השפיע על האחים שלו יהרגו את יוסף מדוע יעץ למכור אותו למה לא השיב אותו אל אביב כבר שמעו לך האחים לך עד הסוף תחזיר אותו לאבא ואמנם כשראו האחים בצרת אביהם כשראו אך האבא מצטער 22 שנה לא רוצה להתנחם על יוסף מה ו ליהודה אמרו לו אתה אמרת למכרו אילו אמרת לנו להשיבו היינו שומעים לך למה לא אמרת והורידו אותו מגדולתו כמו שאומר רשי בבראשית לח וירד יהודה מאת אחו מעים אחו והגמרא אומרת בסוטה יג שהמתח במצווה ואינו גומרה מורידים אותו מגדולתו ואף קובר אשתו ובניו רחמנא ליצלן וזה נאמר על יהודה יהודה שהתחיל במצווה להציל את יוסף ולא סיים להשיבו אל אביו ירד מגדולתו מתה אשתו ו קבר את בניו כי המתחיל במצווה ואינו גומרה זה עונשו ולמה הוא עשה כן באמת למה לא סיים את הכל ואמר נחזיר אותו הביתה כי חשש אם ידרוש לשחרר אותו לא ישמעו לו ואז יעמדו על דעתם להרוג אותו ועשה פשרה כמו שאומרים תפסת מועט תפסת עכשיו לא זו בלבד תקשיבו טוב הרי הוא הציל את חיי יוסף יוסף לא מת ולא רק זה מה נגרם נגרם שהוא סייע בעצם ליוסף שהתגשמו כל חלומותיו הנבואיים וגם הוא עלה לגדולה והיה למשנה למלך והוא גם החיה עם רב אז יש לשבח את יהודה מכל צד הן מצד כוונתו ואין מצד פעולת מעשהו אמנם אמנם היייתה זו פשרה אבל על ידה יצאה כוונת הקדוש ברוך הוא אל הפועל מה הבעיה אומר רבי מאיר כל המברך את יהודה הרי זה מנאץ יהודה כשלעצמו חשב שזה הדבר הראוי לעשותו אנחנו לא יכולים לדון אותו עד שנגיע למקומו אנחנו לא יודעים את השיקולים והחשבונות והידיעות וההבנות לא יודעים לא יכולים לדון אותו אבל רבי מאיר קובע המברו משום שעל ידי הפשרה היה יוסף למלך והיה בסוף שליח ההשגחה מי שמברך אותו על זה על הפשרה הרי זה מנאץ זה כל מה שעושים חברי הכנסת החרדים כל הזמן פשרות פשרות פשרות וחושבים שהשיגו השגים ליהדות החרדית ומי שמברך אותם הרי זה מנאץ אל לנו לדאוג לקדוש ברוך הוא ולאינטרסים שלו זה מה שיכולנו להשיג בשבילך זה מה שיכולנו להשיג תראה אם לא הקואליציה היייתה מתפרקת ואז אחר כך מי יודע כמה מנדטים יהיו לנו כמה כיסאות אז איך נוכל לעזור לך לא נוכל לעזור לך חיייבים להתפשר אילו היה עושה את המוטל עליו בשלמותו היה נשאר כמלך לאחיו ומציל את חיי אשתו ובניו זה ברור כי הם אמרו לו הם הורידו אותו גדולתו אמרו לו אם הייית אומר לנו להשיב היינו משיבים עלינו לעשות את שלנו בלי לבקש חשבונות רבים אנחנו צריכים להגיד ולעשות ולקיים את דברי התורה כמות שהם אין פשרות אין הנחות אין זה ואין זה שום דבר זה לא בסמכות והקדוש ברוך הוא יעשה את שלו ואם היה מחזיר אותו לאביו נגיד שהוא היה אומר לא הורגים חברה ומחזירים אותו הביתה קדימה אז איך היה מתקיים שיוסף יהיה במצרים חסר לקדוש ברוך הוא דרכים לגלגל איך יהיה יוסף מלך במצרים רק אנחנו ניתן את הדרך לבורא ואם לא ניתן לו את הדרך אז הוא לא יאכל הוא חסום הוא חום הוא לא יכול לעשות זו היייתה המורשת של הסטייפלר ואין לכל מלחמה שהוא הותיר בידינו והוריש לנו לא לעשות הנחות לשמור על הזהות של בן תורה כמו שהיה מעולם לא מתפשרים בשום דבר חובתנו לומר את דבר השם בטולו אנחנו לא צמחים לעשות פשרות בתורת השם זה הרפורמים רק הם הגזימו אבל כל מי שפונה לבבו מעם השם וכ הוא זה עם מטרות קדושות מטרות נעלות גם זמרי התכוון לשם שמיים מה זה לשם שמיים הוא רצה לחסוך עבודה זרה אם אדם יכול לעבור שתי עבירות חמורות של יהרג ואל יעבור ואתה יכול להוריד לו אח מה לא טוב בזה רע מאוד זה לא התפקיד שלך לכן אליהו אמר הוא פנחס הוא שהרג את זמרי הוא פנחס עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעפים אם השם הוא אלוקים לכו אחריו ם הבעל לכו אחריו אין אין פשרה אין או או אין פשרות אנחנו לא רשעים זה לא שלנו התורה אני לא יכול לבוא לדירה שלך לשמוע צעקות לראות שאתם רבים כל היום להגיד פשרות ן ל חצי דירה בעי דינ דיר שזה שגע אותנו אני לא מבין אך מה אתה לא מבין זה לא יגמר כמו האירופאים והסינים עכשיו וזה כן שתי מדינות צ'יק צ'ק לחלק מה הבעיה גם אני רוצה לתת לכם עצה לסינים תנו קצת ליפן משהו תנו קצת לזה טיוואן ני יכול לחלק ארצות אז מה אתה מחלק כשאנחנו מתפשרים בתורה הקדוש ברוך הוא מביא עלינו אוייבים וצרים שיגידו להם תתפשרו גם אתם תחלקו את המדינה תחלקו את הזה תחלקו פה תחלקו שם יקחו לכם מפה יגידו לכם כך זהו ופשרה מחייבת עוד פשרה כי לומדים שאתה פשרן אז יודעים שאתה לא תעמוד על זה עד הסוף אז לכן ממשיכים ועוד ועוד ומנקר לך ביהדות עוד עוד עוד עד שמתכוונים שלא ישאר כלום לכן השאיר לנו הסטייפלר כלי מלחמה אנחנו לא רשאים לא מוסמכים אין לנו רשות שום דבר לגעת בתורה רק לומר אותה כלשונה ו ככתבה בזה יוצא דופן לגמרי בדור הזה הרב חיים קנייבסקי הוא לא משנה מן התורה כלום לכן הוא היחידי שאומר שחובה לגדל זקן לשים פאות לשים מקדימה גם לא מאחורה הוא אומר דברים ברורים לא ללכת עם שרוול קצר לא לשים כך ולא לעשות כך דברים שאף אחד לא היה אומר ולא כלום למה זה הדין ככה הדין שלום על ישראל ככה צריך לעשות לא מכיר פשרות ולא זה ולא הנחות ולא יותר משתלם ולא כדאי ככה זה ראה וקדש אז זאת אומרת אנחנו לומדים שצריך לדעת מה העם כלי המלחמה שאיתם צריך לנצח כי מי שהולך כך הקדוש ברוך הוא עושה לו סיעתא דשמיא ואתמול בדרשה למדנו שרק ויקח רומח בידו וכוונתו היייתה ללכת לבצע זה לא אומר שהוא יצליח הסיכויים שואפים לאפס אבל ברגע שהוא החליט הקדוש ברוך הוא לא נס לא שניים לא חמש לא 10 12 נסים עשה לו והפך אותו למלאך הברית לאליהו שחי לנצח בשביל פעולה אחת נטו לשם בלי קונצים קנאים פוגעים בו קינה לשם 100% לשם עם ויטור על החיים והכבוד והקדוש ברוך הוא אומר או זה משתמש בכלי מלחמתה של התורה כמו שאני אמרתי ללכן אני מגבה אותו לעולם ועד לא לאחד פעמי לעולם ועד אז מה אדם יכול לקנות ברגע אחד של אמת מוחלטת מה הוא יכול לקנות ואם הוא זוכה לחיות ככה כל הזמן אשריו ואשרי חלקו אז לכן זכרו לא להניח את כלי המלחמה שהניחו לנו הראשונים וללכת בעקבי הצון ורעי את גדיות על משכנות הרועים אברהם יצחק ויעקב רבי חנניה בן גשי אומר סו קדוש ברך ם שמור דר
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות