טוען...

לשמור את הנשמה טהורה | הרב אמנון יצחק שליט"א

 בית כנסת מקדש מעט קהילות פז, בני ברק
 תאריך פרסום: 13.03.2013, שעה: 11:43

הורדת MP4 הורדת MP3


http://live.shofar-tv.com/videos/2789
13-3-13
"ונפש כי תחטא ושמעה קול אלה והוא עד או ראה או ידע לא יגיד ונשא עוונו". רבינו יונה ע"ה לימד אותנו, כל עת יכון לקראת אלהיו, דהיינו בכל עת אדם צריך להיות מוכן לקראת אלהיו כי לא ידע האדם את עתו, על כן כליותיו ישתונן ובצדקה יכונן להשיב רוחו בטהרה אל אלקים אשר נתנה. ואומר בכל עת יהיו בגדיך לבנים ושמן על ראשך אל יחסר.
כשהוא אומר בכל עת יהיו בגדיך לבנים, הליבון של הבגדים זה משל על נקיות הנפש בתשובה. ז"א ללבן בגדים זה שהנפש תהיה נקיה בתשובה, ושמן על ראשך אל יחסר, ושמן זה משל למעשים טובים ושם טוב. אדם מושח את עצמו בשמן זה משל למעשים טובים ולשם טוב, כי זה גם מפיץ ריח השמן, כך השם שלו נפוץ בכל מקום.
חוט הנמשך משעת הלידה עד הרגע האחרון של חיינו, ז"א אנחנו צריכים שבמשך כל החיים גם ליבון בגדים שנהיה תמיד במצב של תשובה, אם חלילה אדם חטא מיד לתקן, וצריך כל הזמן לימוד ומעשים טובים ושם טוב, חוט הנמשך משעת הלידה עד הרגע האחרון. ואינו יוצא משם עד שמשביעים אותו, שנאמר "כי לי תכרע כל ברך תשבע כל לשון". "כי לי תכרע כל ברך" - זה יום המיתה, שנאמר "לפניך יכרעו כל יורדי עפר, תשבע כל לשון זה יום הלידה, שנאמר "נקי כפיים ובר לבב אשר לא נשא לשוא נפשי ולא נשבע למרמה", כשאדם נולד מה הוא נשבע? מה השבועה שמשביעים אותו? תהי צדיק ואל תהי רשע, ואפילו כל העולם כולו אומר לך צדיק אתה, היה בעיניך רשע.
והוי יודע שהקב"ה טהור, ומשרתיו טהורים ונשמה שנתן בך טהורה היא, אם אתה משמרה בטהרה מוטב, ואם לאו הריני נוטלה ממך. זה כל מה שמשביעים את האדם טרם הולדתו. תנא דבי רבי ישמעאל, משל לכהן שמסר תרומה לעם הארץ ואמר לו, אם אתה משמרה בטהרה מוטב, ואם לאו הריני שורפה לפניך.
הנשמה שלנו באה ממקום טהרה אל תוך גופנו, והיא עצמה מציאות של טהרה בקרבנו, ואנו מושבעים ועומדים לשמור אותה בטהרה כל הימים. הנה הכהן רגיל לשמור תרומתו בטהרה, ועם הארץ אינו רגיל לכך, וכאשר מסר לו תרומה לפקדון כמה עליו להזהר כל רגע לבל תטמא, כי הלא תרומה טמאה עומדת לשרפה. כך האדם בעל הגוף ויצריו, אינו רגיל בטהרה השורה בסביבתו של הקב"ה ומשרתיו, והנה נמסרה לו נשמה טהורה לפקדון, וכמה עליו להיות חרד כל ימיו לשמור אותה בטהרה, ממש עד הרגע האחרון שישב את רוחו בטהרה אל האלהים אשר נתנה. ומה יעשה האדם אשר עלול להכשל כל כך בחטא ועוון?
בא וראה את דברי הרמב"ן בויקרא חמישי, "ונפש כי תחטא" בעבור היות המחשבה בנפש והיא השוגגת הזכיר כאן נפש "ונפש כי תחטא", וטעם הקרבנות על הנפש השוגגת מפני שכל העוונות יולידו גנאי בנפש והם מום בה, ולא תזכה להקביל פני יוצרה רק בהיותה טהורה מכל חטא, ולולא זאת היו טפשי העולם זוכים לבוא לפניו. ולכן הנפש השוגגת תביא קרבן שהיא תזכה לקרבה אל האלהים אשר נתנה. ושים לב שהקרבנות באים על חטא בשגגה, שגם חטא כזה בשגגה מוליד גנאי בנפש ומום בה, מה יעשה החוטא במזיד שעל זה אין קרבן מכפר? כמה הוא צריך לטהר את עצמו בתשובה, והדברים נוראים.
אז הנה ניתנה לנו עבודה בתורה ומצוות כי ירצה הקב"ה לזכות את ישראל, לפיכך הרבה להם תורה ומצוות שעל ידן נהיה זכאים וטהורים. אך גם בזה אמר לנו המסילת ישרים דברים כדרבנות. וכך כתב בהקדמה: וכיון שכבר נתאמת אצל כל חכם צורך תמימות העבודה, דהיינו שלמות העבודה, וחובת טהרתה ונקיונה, שזולת זה אינה נרצית ודאי כלל, אלא נכעסת ומתועבת, אז כל חכם מבין שצריך לעשות עבודת ה' בשלמות וצריך להיות בטהרה ובנקיות שבלי זה היא נמאסת העבודה ומתועבת לפני ה', כי כל לבבות ברך ה' וכל יצר מחשבות הוא מבין, אז ה' בוחן כל בן אדם בלב שלו כשהוא עושה, למה הוא עשה, איך הוא עשה, מאיזה נקודה הוא יצא לעשות, וכל יצר מחשבות הוא מבין, אז מה נענה ביום תוכחה אם התרשלנו מן העיון הזה שאנחנו נבחן בעצמנו את המעשים? והנחנו דברים שהוא כל כך מוטל עלינו שהוא העיקר מה ה' אלקיך שואל מעמך.
ובפרקי הטהרה מרחיב המסילת ישרים את הענין המבאר מה זה טהרה? טהרה זה הלשמה הן בעניני העבודה והן במעשים הגופניים. ז"א אם אתה עובד את ה' בטהרה פירושו של דבר שאתה עושה הכל לשמה. גם בדרכי העבודה הרוחניים וגם במעשים המפורשים. והטהרה היא המידה הששית בסולם של רבי פנחס בן יאיר, ואחריה יש עוד חסידות ענוה יראת חטא וקדושה.
המסילת ישרים כתב בביאור מידת הפרישות, בפרק י"ג, כי הפרישות היא התחלת החסידות, וכל המידות עד כה הן מה שיצטרך לאדם לשיהיה צדיק, ומכאן והלאה הוא לשיהיה חסיד, אולם יש לדקדק בדבריו כי אמנם הפרישות היא התחלת החסידות, אך היא והטהרה, הפרישות והטהרה עדיין שייכות למידות המחוייבות לאדם שיהיה צדיק, וכבר הראה הגרי"ס סרנא נשמתו עדן בעיוניו שם, כי להרמב"ם פירש קדושים, הפרישות היא מצוה ממש, וההיפך שלה אם אתה לא פורש זה נבל ברשות התורה, ממילא אי אפשר למנות את הפרישות בין מילי דחסידותא שאין חיובן מוטל על הכל, דהיינו שאדם יפרוש מהנאות העולם הזה וכו', יש אנשים חושבים שזה חסידות, הרמב"ם אומר שזה מצוה, מצוה דאורייתא "קדושים תהיו", ואם לא מקיימים אותה זה נבל ברשות התורה, ממילא אתה לא יכול למנות את הפרישות שזה חסידות וזה לא מוטל על הכל. והביאור במסילת ישרים הוא כי הפרישות היא התחלת החסידות, ובודאי ששורש החסידות נעוץ עוד בדרגת הצדיק, אך החיוב הוא להגיע עד פרישות וטהרה ועד בכלל.
חיוב הפרישות מבואר במצות "קדושים תהיו", בחיוב הטהרה זה בזה שמשביעים אותו בשעת הלידה על הטהרה, כמו שאמרנו, הקב"ה טהור ומשרתיו טהורים, תשמור על הנשמה שלך בטהרה, הנשמה שלך טהורה.
מעתה נתבונן במה שכתוב בברכות י', הני חמישה ברכי נפשי כנגד מי אמרן דוד? דוד המלך אמר חמשה פעמים ברכי נפשי את ה', כנגד מי אמרן דוד? לא אמרן אלא כנגד הקב"ה והנשמה, ברכי נפשי את ה' הללויה. ומונה שם חמישה דברים, הקב"ה מלוא כל העולם כולו, אף הנשמה מלאה את כל הגוף, אז זה דמיון. הקב"ה זן כל העולם אף הנשמה זנה את כל הגוף. הקב"ה רואה ואינו נראה, אף הנשמה רואה ואינה נראית. הקב"ה טהור אף הנשמה טהורה. הקב"ה יושב בחדרי חדרים אף הנשמה יושבת בחדרי חדרים.
והגאון כתב שכאן מנו חכמים ז"ל את חמשת חלקי הנשמה בסדר זה, נרנה"י - נפש רוח נשמה חיה יחידה, הנפש מלאה את הגוף, הרוח זן את הגוף, הנשמה רואה ואינה נראית, החיה טהורה, והיחידה יושבת בחדרי חדרים.
הננו לומדים מזה כי מקור טהרת הנשמה היא החיה שהיא שורש הנשמה, מדרגה ששום אדם לא השיג אותה בחייו עלי אדמות מלבד אדם הראשון קודם החטא. יש אומרים שגם רבי שמעון בר יוחאי זכה לזה. מדרגה ששום אדם לא השיג אותה בחייו עלי אדמות מלבד אדם הראשון קודם החטא, אך כפי מה שהשכיל לשמור נשמתו בטהרה בעולם הזה, יזכה במותו להדבק לשורש נשמתו. ז"א, מי שהיה בעל שכל בעולם הזה ושמר את הנ שמה שלו בטהרה בעולםה זה ואמרנו שהחיה זה טהרה, אז ככה הוא יזכה במותו להדבק בשורש נשמתו למעלה, וזאת החיה תהיה חיותו בעולם הנשמות.
טהרה זו מה ענינה? דבר גדול הוא, בחינה גבוהה זאת של הנשמה אינה מתקלקלת ע"י חטא ועוון, ורק ניצוצי הקדושה המגיעים ממנה אל רוח האדם גם בחיים חיותו אינם מאירים לו עוד בעקבות החטא, ז"א החטא מכבה את הניצוצות האלה של קדושה שמגיעים ממנה. ומה נורא החיוב וההכרח להגיע לטהרה הן בהיותנו כאן בעולם והן כאשר יכון לקראת אלהיו במותו, כי בנפשנו הוא. אם לא מטהר אדם את עצמו אז הוא דחוי מאת ה'.
שתי המדרגות האלו, החיה והיחידה, הן שיעור קומתו של כלל ישראל. בהן יובדל כלל ישראל מכל העמים. הוא אשר אמר רבי עקיבא בשלהי יומא, "אשריכם ישראל" דוקא ישראל, "אשריכם ישראל, לפני מי אתם מטהרים ומי מטהר אתכם, הקב"ה" הוא טהור ואתם טהורים, מי יטהר אתכם - הקב"ה, שנאמר "וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם" ואומר מקוה ישראל. עומק הענין הוא, כיון שהקב"ה טהור והנשמה טהורה נאמר על נשמתו של ישראל, אז הרי יש מיסוד נשמות של האדם מישראל טהרה, ובזה הוא מתייחס אל הקב"ה שהוא יתברך טהור, וניצוצות ממדרגה זו מתעוררים בלבו של האדם מישראל כשהוא בא לטהר את עצמו, ולכן "אשריכם ישראל לפני מי אתם מטהרים" ועל זה נקרא הקב"ה בירמיה "מקוה ישראל מושיע".
יש מעשה שמספרים על רבי אחד שהגיע לאיזה עיירה ולא היה שמה מקוה, זה היה כבר ערב שבת ולא היה מקוה והוא לא יכול בלי מקוה, אז מה הוא עשה? כל החסידים עמדו והוא ככה ישב ועמד ישב ועמד, ואמר מקוה ישראל, ישראל גם מקוה הם.
רבי עקיבא אומר, מי מטהר אתכם, הקב"ה שנאמר "וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם" וזה ענין נוסף ומקורו במידה האחרונה של שלש עשרה מידות של רחמים, המידה האחרונה היא "ונקה" ממידה זו זכינו ליום הכיפורים, אך כל הבא להטהר מתעורר בו ניצוץ מנשמתו הטהורה, ובזה זוכה שמסייעין אותו. אז מאיפה בא להטהר? כשבא אדם להטהר מתעורר בו ניצוץ מנשמתו הטהורה ובזה הוא זוכה שמסייעין אותו מן השמים.
והנה אם על יום הכיפורים נצטוינו "מכל חטאותיכם לפני ה' תטהרו", והיינו שצריך שישאר אדם ללא חטאים כלל, וצריך להיות טהור לפני ה' ביום הכיפורים, יום המיתה על אחת כמה וכמה שיש לנו להטהר לפניו יתברך עוד קודם בואו, ואין לך יום הכיפורים יותר גדול מיום המיתה.
אז ראה אחי, התחלנו את הפרק האחרון של מערכת החיים לטהרה, שהיא מעצם מהות נשמתנו. אדם צריך לטהר את עצמו לפני שהוא יוצא מן העולם. אשריך רבי אליעזר שיצאה נשמתך בטהרה, בטהור.
אז ייחדנו את הפרק האחרון של מערכת החיים לטהרה, שהיא מעצם מהות נשמתנו. עליה אנחנו מושבעים ועומדים מיומנו הראשון עלי אדמות, אליה אנחנו חייבים להגיע למעשה, ולא תזכה נפשנו להקביל פני יוצרה רק בהיותה טהורה מכל חטא. ונמצא שכל מסכת עבודתנו וחיינו היא הטהרה. זה לא קל. נשמה שנתת בי טהורה, אתה בראתה אתה יצרתה אתה נפחתה בי ואתה משמרה בקרבי ואתה עתיד ליטלה ממני, ואתה עתיד להחזירה בי לעתיד לבוא, אז צריך לשמור על הנשמה בטהרה. יטה ה' יתברך שנזכה לטהר את עצמנו בטהרה והוא יתברך יטהר אותנו במהרה בימינו אמן.

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 17.12 10:25

    בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!

  • 15.12 12:32

    בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.

  • 15.12 12:30

    כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).

  • 12.12 16:27

    בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!

  • 10.12 16:59

    אם אפשר גם לספר לרב, כמה אני חייב לו את חיי. כל מה שנעשה טובה לרב - אנו עושים פי אלף להציל את חיינו! ב"ה הרב כל כולו צדיק אמת, כל כך הרבה חסד לטובת הכלל שאי אפשר לתאר. הייתי בן למשפחה דתית רגילה, חיים אורח חיים דתי בלי יותר מדי שיעורי תורה והתקרבות לצדיקים... ואיך לא, עם הגיל מגיעות השאלות והאפיקורסיות וכו' "חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר" (תהלים כה, ז). ולפני צבא (צה"ל...) הלכתי למכינות תורניות לפני צבא ולישיבה ולא מצאתי את מקומי. וכנראה השי"ת ראה את כוונתי הטובה והשתדלותי וראה זה פלא, מכמה סרטונים ביוטיוב של כבוד הרב נעשתה בריאה חדשה! ולכן כתבתי: "הייתי". ממש כל הקושיות תורצו, כל הבורות נסתמו ונהייתי "מכור" לשאלות ותשובות של הרב שליט"א ומיד תפסתי עצמי בידיים וצעקתי להשי"ת: 'היכן אני בעולם?! אוי לי על ההבל וריק! חיי השקר, עולם השקר! כל ההצלחות המדומינות והתאוות הנמאסות...' והשי"ת מרחם עלי כ"כ והיו ימים אלו בדיוק תחילת הימים הנוראים! וסיבב השי"ת לטובה שאשב ואלמד כמו שמעולם לא למדתי בכזאת יראה והשתוקקות וצמאון לאמת. ומקשיב כל יום לשיעורים של הרב וב"ה גם בתוך עזה שומעים את הרב, ומאז אין יום בלי רצון וכיסופים טובים להתקרב להשי"ת, לאמת, לצדיקים, לתורה הקדושה. אז באמת בסך הכל רציתי לבקש מהרב ברכה והצלחה למסור לו את אהבתי הערכה והוקרה אין סופית וכמובן לקבל עלי משהו להיות עבד השם ויה"ר שהשי"ת ישמור בריא ושלם בגופי נפשי רוחי ונשמתי (אמן) באהבה ויראה ושמחה עצומה.

  • 02.12 13:32

    לכבוד הרב אמנון יצחק שליט''א מאחלת לכבוד הרב מזל טוב עד 120 שנה יה"ר שתזכה לבריאות איתנה, נחת, שמחה, שפע ברכה והצלחה בכל מעשי ידיך, שהשם יתברך ימלא את כל משאלות ליבך לטובה, שתזכה לעוד שנים רבות וטובות ולכל הישועות. תודה רבה להשם יתברך על זה שהרב הציל אותי, ומאיר לי את הדרך הנכונה בהערכה גדולה מאוד א. א..

  • 02.12 11:32

    ב"ה אחרי ברכתו של הרב אתמול ליאורה שלחה הודעה 2 דקות מאז שהרב ברך ב"ה האבא נושם יותר טוב, היום הרופאים חיפשו אותנו, והמדדים של הדלקת ראות יורדת מאז שהוא נכנס היה דלקת ומאתמול ירידה בדלקת. וזה היה ממש באותו רגע שהרב בירך, הנשימות נרגעו והרופאים אומרים: 'יש שיפור בדלקת פעם ראשונה!' ברוך השם.

  • 02.12 11:30

    שלום כבוד הרב רציתי להגיד לכבוד הרב שב"ה הרבה פעמים ראיתי שכותבים לרב על שאנשים היו בבעיות וצרות ושרו: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ו... הופס ב"ה הלך להם טוב. התרגלתי שאצלי "אין" כאלה ניסים, אבל לאחרונה יצאנו פעמיים עם הרכב בצהריים עם הילדים ולמקומות בלתי אפשריים שיהיה שם חניה, והתחלתי לשיר "עבדו-עבדו" ובעלי מצטרף ואפילו שבלב היה לי קשה להאמין שלי זה יקרה וב"ה הופ תוך חמש שניות- חניה. וככה קרה גם בפעם השניה - "עבדו-עבדו" ובום - חניה. הנה גם לנו זה קרה- מדהים! תודה רבה כבוד הרב על כל מה שהרב מלמד אותנו ומרגיל אותנו בעבודת השי"ת!!!! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

  • 02.12 11:28

    כבוד הרב הקדוש שלנו 'אשרי יולדתך'! אין זכיה כמו שזכינו בך! תודה לקדוש ברוך הוא ששולח לנו צדיק כזה בדור הזה. המון המון מזל טוב, שכל משאלות לבך יתגשמו לטובה, שתמשיך לעשות נחת רוח לה' יתברך ולהוריך הצדיקים (אמן) שכמובן גאים בך ב"ה תודה רבה לך שאתה כל יום מחזיר אותנו בתשובה גורם לנו לעשות חשבון נפש, אוהבים אותך מאוד.

  • 02.12 11:27

    רבנו הקדוש, מזל טוב ליום הולדתך, מאחלים לך נחת מהילדים, נכדים, נחת מהקהילה הקדושה, שתמשיך להתמלא בכוחות ולהוביל אותנו לגאולה, שתמשיך לתת את המילה הטובה שכל חסיד תמיד מחכה לזה, תמשיך להאיר אותנו באורה של תורה, לעטוף אותנו תחת כנפי שכינתך הקדושות ולארח אותנו בסוכת שלומך, על ידי קולך הערב והקדוש, שאפילו צחוקך נכנס לנו ללב, קול שהשם הכי אוהב, שכל פעם ששומעים אותך אנחנו מקבלים חיות ממש ולכן נולדת בא' כסלו, חודש הגאולה, יום שבו הרבי מילובביץ ע"ה התעורר מחוליו והתרפא אחרי חצי שנה (יום הגאולה) ורבי הרי"צ יצא מהכלא וגם בעל התניא זכותם תגן עלינו אמן, יט' כסליו חג האורות חג הגאולה, זהו החודש שרבנו הקדוש נולד ולא סתם בחג האורות, כי אתה מאיר את העולם בטוב לב, ובאמת שבך ובכך תוביל אותנו בעזרת השם עד הגאולה השלמה! שאתה עומד בראשה, אמן! יום הולדת שמח וראש חודש מבורך מלא אורות.💐💐🌹אוהבים; דוד שלמה, ויוסף חיים א.

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים