זרע לבטלה - והתיקונים
איסור הוצאת זרע לבטלה והתיקונים למי שנכשל.
פורסם בתאריך: 27.12.2019, 15:22 • מערכת שופרזרע לבטלה
(59) רמב"ם יד החזקה - הלכות איסורי ביאה פרק כא
(יח) אסור להוציא שכבת זרע לבטלה לפיכך לא יהיה אדם דש מבפנים וזורה מבחוץ ולא ישא קטנה שאינה ראויה לילד אבל אלו שמנאפין ביד ומוציאין שכבת זרע לא די להם שאיסור גדול הוא אלא שהעושה זה בנדוי הוא יושב ועליהם נאמר ידיכם דמים מלאו וכאילו הרג הנפש:
(יט) וכן אסור לאדם שיקשה עצמו לדעת או יביא עצמו לידי הרהור אלא אם יבא לו הרהור יסיע לבו מדברי הבאי (והשחתה) לדברי תורה שהיא אילת אהבים ויעלת חן לפיכך אסור לאדם לישן על ערפו ופניו למעלה עד שיטה מעט כדי שלא יבוא לידי קישוי:
(כ) ולא יסתכל בבהמה ובחיה ועוף בשעה שמזדקקין זכר לנקבה ומותר למרביעי בהמה להכניס כמכחול בשפופרת מפני שהן עסוקין במלאכתן לא יבואו לידי הרהור:
(כא) וכן אסור לאדם להסתכל בנשים בשעה שהן עומדות על הכביסה אפילו להסתכל בבגדי צמר של אשה שהוא מכירה אסור שלא יבוא לידי הרהור:
(כב) מי שפגע באשה בשוק אסור לו להלך אחריה אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו וכל המהלך בשוק אחרי אשה הרי זה מקלי עמי הארץ ואסור לעבור על פתח אשה זונה עד שירחיק ד' אמות שנאמר ואל תקרב אל פתח ביתה:
(1) ספר קצור שלחן ערוך סימן קנ"א
איסור הוצאת זרע לבטלה ותיקונים למי שנכשל בו, ובו ז' סעיפים:
(א) אסור להוציא שכבת זרע לבטלה, ועון זה חמור מכל עברות שבתורה. ואלו שמנאפים ביד ומוציאים זרע לבטלה, לא די להם שאיסור גדול הוא, אלא שהעושה זאת הוא בנידוי, ועליהם נאמר ידיכם דמים מלאו, וכאילו הורג את הנפש. וראה מ"ש רש"י בפ' וישב בער ואונן שמתו בחטא זה. ולפעמים בעונש זה ח"ו בניו מתים כשהם קטנים או שיהיו רשעים והוא בא לידי עניות:
(ב) אסור לאדם שיקשה את עצמו לדעת או שיביא את עצמו לירי הרהור אשה. ואם בא לו איזה הרהור יסיע את לבו מדברי הבאי לדברי תורה שהיא אילת אהבים ויעלת חן. ואין מחשבת עריות מתגברת אלא בלב פנוי מן החכמה. ויזהר מאד שלא יבא לידי קישוי. לפיכך אסור לאדם לישן על ערפו ופניו למעלה, או לישן ופניו למטה, אלא יישן על הצדדין שלא יבוא לידי קישוי. ולא יישנו שני רווקים יחד. ולא יסתכל בבהמה חיה ועוף כשמזדקקין זכר לנקבה. ואסור לרכוב על בהמה בלא אוכף:
(ג) כשמשתין אסור לאחוז במילה להשתין. ואם הוא נשוי ואשתו עמו בעיר והיא טהורה, מצד הדין מותר לו, דכיון שיש לו פת בסלו, אינו בא לידי הרהור וחמום. אך מדת חסידות להחמיר. ושלא לצורך השתנה, גם מצד הדין אסור לו:
(ד) בסעודת הלילה לא ירבה באכילה ובשתיה, ולא יאכל דברים המחממים את הגוף כגון בשר שמן וכל מאכלי חלב וגבינה וביצים ושום. גם לא ישתה משקה המחמם. כי דברים אלו גורמים לחטא זה:
(ה) מי שראה ח"ו קרי בלילה, כשניעור משנתו יטול ידיו ויאמר בשברון לב - רבש"ע,עשיתי זאת שלא בכוונה רק בהרהורים רעים ובמחשבות רעות, לכן יה"ר מלפניך ה' אלהי ואלהי אבוחי מחוק ברחמיך הרבים עון זה ותצילני מהרהורים רעים וכיוצא בהם לעולם ועד אמן וכן יה"ר:
(ו) הרוצה לשמור א"ע מחטא זה, ישמור את פיו מניבול פה, משקרים, מרכילות ומלה"ר ומליצנות. וכן ישמור את אזנו משמוע דברים כאלו. גם יהא זהיר לקיים נדריו. ולא ירבה בדאגה. וגם יהא זהיר מהרהורים רעים. וקודם שהולך לישן יעסוק בתורה, או יאמר ארבעה מזמורי תהלים הראשונים (עיין לעיל סי' קל"ב ס"ה). ויזהר שלא לישן בחדר יחידי:
(ז) תיקונים למי שנכשל בחטא זה כתובים בספר יסוד יוסף אשר ליקט ואסף מספרים קדושים קדמונים. ואכתוב פה קצת מהם בקיצור - להדר להיות סנדק שימולו ילדים על ברכיו, ובפרט להיות סנדק אצל עניים. להרבות בצדקה לעניים. לשמור שבת כהלכתו ולענגו ולהדליק נרות הרבה. לכבד ולאהוב לומדי תורה. להתפלל בכוונה ובבכי. לבחור במדת הענוה. וכאשר ישמע שמחרפין אותו ישתוק וימחול. כאשר יעשה איזה מצוה יעשה בכח ובזריזות עד שיתחמם בה. ובפרט בעשיית המצות לפסח. לגדל בניו לתלמוד תורה ולהדריכם ביראת שמים. לגדל יתום בתוך ביתו ויתנהג עמו כמו עם בנו. לעסוק במצות הכנסת כלה. לעלות לתורה לכל הפחות פעם אחת בכל חודש, ויברך הברכות בקול. גם יסתכל בתורה ויקרא בלחש עם הקורא. להיות מן העשרה הראשונים בבהכ"נ. לעמוד בחצות לילה לעשות תיקון חצות בבכי. ואם אי אפשר לו לקום בחצות הלילה יעשה אח"כ תיקון חצות. לאהוב שלום ולרדוף שלום (ע"ל בסי' קצ"ח ס"ז):