טוען...

6 מזונות רבי עצמה, שיגנו עליכם מפני הרוצח השקט

כולכם בוודאי כבר יודעים שהמושג 'הרוצח השקט' מיוחס ליתר לחץ דם. לחץ דם גבוה נפוץ מאוד ברחבי העולם, אך אין להוריד מערך הסיכון שהוא מהווה ללוקים בו. (שיפקה - מגזין בריאות)

  פורסם בתאריך: 24.12.2019, 09:09 • מערכת שופר
צילום: Pixabay
צילום: Pixabay

כאשר אדם נמצא במצב של לחץ דם גבוה ולא מטופל כראוי, זה עלול להוביל לקריסת הכליות, להתקפת לב או לשבץ. באופן כללי כל לחץ דם שהוא מעל 140/90 Hg, נחשב לגבוה.

גילכם והמגדר שלכם משפיעים גם הם על רמות ה-Hg והם גם אלו שקובעים את רמות לחץ הדם שלכם.

חלק מהסיבות הנפוצות ללחץ דם גבוה הן גנטיות, צריכה גבוהה של אלכוהול, צריכה גבוהה של מלח שולחן (נתרן), מחסור בפעילות גופנית, לחץ, השמנת יתר, שימוש תכוף במשככי כאבים ומחלה בבלוטת יותרת הכליה או מחלה של הכליות.

מצב זה בדרך כלל מטופל ע"י תרופות, אולם ישנם הרבה טיפולים טבעיים שיכולים לתת לכם תוצאות מדהימות.

 

אלה הם 6 המזונות השכיחים ביותר לטיפול בלחץ דם גבוה

 

1. לימון

לימונים מכילים כמות גבוהה מאוד של ויטמין C ונוגדי חמצון, העוזרים לנטרל את ההשפעות המזיקות של רדיקלים חופשיים בתוך הגוף. ללימונים גם יש את היכולת לשמור על כלי הדם שלכם רכים וגמישים.

שמירה על כלי דם רכים וגמישים עוזרת להפחית את לחץ הדם. צריכה של לימונים על בסיס יומי, יכולה לעזור לכם לשלוט על יתר לחץ דם. אחת הדרכים לצרוך לימונים על בסיס יומי היא להוסיף אותם לכוס המים של הבוקר.

תסחטו בכל בוקר חצי לימון טרי לכוס מים חמימים ותשתו, תוך מספר ימים אתם תחושו את הנפלאות הקורות בגופכם, בנוסף לשליטה על לחץ הדם. את הקליפות מומלץ לטחון ולהקפיא ולהוסיף לכל תבשיל 1 כף, מכיוון שהן בריאות אף יותר מהמיץ עצמו.

שתיית מים בכמות נאותה בכל יום, חשובה מאוד לבריאותכם והוספת מיץ לימון לכוס המים שאתם שותים בבוקר, תעזור לגופכם להישאר רווי במים ולשלוט ביתר לחץ הדם. הוספת מיץ הלימון למים גם מוסיפה טעם נפלא.

 

2. גרעיני אבטיח

גרעיני האבטיח מכילים תרכובת הנקראת קוקורבוסיטרינים, תרכובת זו עוזרת להרחיב את נימי הדם ומשפרת את תפקוד הכליות.

מחקר שבוצע לאחרונה זיהה את גרעיני האבטיח כאחת מהתרופות היעילות ביותר לטיפול ביתר לחץ דם, זאת בשל סגולתם להרחיב את כלי הדם.

הדרך היעילה ביותר ליהנות מהסגולות של גרעיני האבטיח, היא ליבש ולטחון אותם. כאשר הם טחונים, אתם יכולים להוסיף אותם לכל מאכל טרי כמו סלט או פרי שייק, לכוס המים שלכם, למיץ הטבעי שהרגע סחטתם וכדומה.

 

3. שום

לשום כפי שאתם כבר יודעים, יש שפע של סגולות בריאותיות ואחת מהן היא הורדת לחץ דם. בנוסף לכך, השום גם עוזר לגוף להוריד את רמות הכולסטרול הרע.

השום עוזר להוריד את לחץ הדם ע"י כך שהוא מאיץ את הייצור של תחמוצת החנקן ושל מימן גופרתי. שני אלה מרגיעים את כלי הדם וכך מפחיתים את לחץ הדם.

מה שנחמד בנוגע לשום ביחס ללחץ הדם הוא, שאתם יכולים לצרוך את השום טרי או מבושל ועדיין לקבל ממנו את המיטב. אחת הדרכים היעילות ביותר היא לאכול 2 שיני שום טריות כשהקיבה ריקה.

בדרך זו לא רק שהשום יעזור לכם לשלוט על לחץ הדם, אלא הוא גם ינקה את גופכם מרעלים ומתכות כבדות למיניהם. אך אם אתם לא מסוגלים לאכול שתי שיני שום בבת אחת, פשוט תוסיפו את השום לארוחות שלכם.

חשוב מאוד: הדרך היעילה ביותר לקבל מהשום את המיטב, היא לכתוש או לקצוץ אותו היטב ולתת לו לשבת באוויר למשך 7-10 דק', כי המגע עם האוויר משחרר בתוכו את התרכובת החשובה מכל ששמה אליצין.

האליצין נוצר בכתישת השום, התרכובת הגופריתית המופלאה הזו נותנת לגופכם הגנה רחבה מפני זיהומים, חיידקים וכדומה.

למידע נוסף על שום תכתבו בחיפוש- לעולם אל תזרקו נבטי שום.

 

4. בננות

הבננות מכילות רמות גבוהות של אשלגן, המצמצם את השפעותיו של הנתרן על גופכם. אנשים רבים הסובלים מלחץ דם גבוה, אוכלים בננות על בסיס קבוע, כדי לשלוט בלחץ הדם.

 

5. סלרי

אתם יכולים להסתמך על הסלרי שיעזור לכם לטפל בלחץ הדם הגבוה. הסלרי מכיל כמויות משמעויות של פיטוכימיקל הנקרא 3-אן-בותילפטלאיד (phytochemical 3-N-butylphthalide) אשר מוריד ביעילות את לחץ הדם.

הוא מרגיע את השרירים, מרחיב את כלי הדם וכך משפר את זרימת הדם. יתרה מכך, הסלרי מפחית בטבעיות את הלחץ הפנימי, לחץ הוא הגורם המרכזי ליתר לחץ דם.

על מנת לאזן את לחץ הדם שלכם או לשמור עליו תקין, מומלץ לכם לאכול כל יום גבעול 1 של סלרי טרי.

למידע נוסף על הסלרי תכתבו בחיפוש- אתם לא תאמינו מה שהסלרי עושה לגוף שלנו

 

6. מי קוקוס (חלב קוקוס)

כל אחד ואחת מאיתנו צריכים לשתות כמות נאותה של מים בכל יום, על מנת לשמור על גופנו שלא יתייבש. אז על אחת כמה וכמה, אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה. לכן לאנשים הסובלים מיתר לחץ דם, מומלץ לשתות 2 ליטר של מים ביום.

מי הקוקוס עשירים מאוד באשלגן ומגנזיום ואם קניתם קוקוס טרי, המים שלו גם מכילים ויטמין C וכל השלושה האלה יעילים מאוד בהורדת לחץ הדם. לכן שתיית מי קוקוס על בסיס יומי, יעילה מאוד לאנשים הסובלים מיתר לחץ דם.

שימו לב- כאשר אתם קונים מי קוקוס תקראו על התווית שהמים לא עברו פסטור, חימום, סינון או כל תהליך עיבוד אחר הגורם למי הקוקוס לאבד את כל היתרונות הבריאותיים שלו.

מומלץ לא לקנות בקופסת שימורים מכיוון שהאלומיניום של הקופסה מחלחל לתוך המים ואם אתם קונים בקרטון, לאחר השימוש הראשון תוודאו שבפנים אין אלומיניום.

 

אלה הן רק חלק מהתרופות הטבעיות שאתם יכולים להיעזר בהן להורדת לחץ הדם. איזון לחץ הדם חשוב מאוד לבריאותכם, אל תורידו מערכו.

כולנו עוברים תקופות בחיים שבהן לחץ הדם שלנו מרקיע שחקים, אך אל תתעלמו ממנו ותדאגו לאזן אותו תמיד, מכיוון שזה חיוני לבריאותכם.

כל אחד מהמזונות שמוזכר במאמר זה, יכול להיאכל גם למניעת יתר לחץ דם. כלומר שאתם לא צריכים להגיע למצב של יתר לחץ דם כדי להיעזר בהם, אתם יכולים כבר מעכשיו להכניס אותם לתזונה שלכם כדי למנוע מעצמכם יתר לחץ דם.

 

שתפו בברכה את החברים והמשפחה, הם יודו לכם!

 

קרדיט: שיפקה - מגזין בריאות
http://shifke.com/?p=2581

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 17.04 17:44

    ישר כחכם על כל עבודת הקודש יה"ר: שנזכה לעלות לארץ הקודש, לזכות לתשובה שלמה, גאולה שלמה ברחמים, רפואה שלמה לכלל ישראל, יראת שמים, חכמת התורה, קיום המצוות לכל יוצאי חלצינו לשמחות לכל בית ישראל חג כשר ושמח (אמן).

  • 17.04 17:43

    כבוד הרב ברוך השם כנגד כל הסיכויים על פי הטבע. הרב אמר לי: 'אל תדאג אתה תקבל!' ב"ה היום קיבלתי אישור רשיון לנשק בהודעה. ואפילו לא עשו לי ראיון לפני... תודה רבה.

  • 17.04 16:04

    שלום כבוד הרב! בדיוק לפני חודש מהיום כבוד הרב בירך אותנו: 'לעבור דירה' אחרי שבדירה שלנו היתה בעיית עובש (ל"ע). ב"ה בזכות ברכת הרב חתמנו היום על דירה נאה, גדולה ונוחה יותר! ועם כל זה גם חדשה לגמרי! מטבח, צבע וכל הריהוט הנחוץ הכל חדש לגמרי ואנחנו הראשונים שמשתמשים! וב"ה נקייה ומוכנה לגמרי לפסח. תודה לקב"ה שזכינו להסתופף בצילו של כבוד הרב ולזכות בהרבה שפע וברכה בזכות הרב!

  • 17.04 15:53

    דוד ביטון: ודבר נוסף כבוד הרב, ב"ה זכינו בזכות הברכה של כבוד הרב להתחתן ורצינו להודות לרב ולהוקיר תודה בעזרת השי"ת בהרצאה היום בירושלים נשמח אם כבוד הרב יתן לנו הזדמנות לעשות קידוש השם!

  • 17.04 15:19

    כבוד הרב תודה רבה על הברכה! זה היה פשוט פלא!! אשתי היתה עם שפעת (ל"ע) מכוסה עם 2 פוכים ורועדת. איך שאני כותב לכבוד הרב הודעה בבקשה לברכה. פשוט בדרך פלא ונס ב"ה היא מורידה את הפוך ומפסיק לה החום. ומפסיק הרעידות בגוף. ב"ה אשתי מרגישה יותר טוב וחזרה לתפקד בבית לקראת חג הפסח הבעל"ט. תודה רבה לכבוד הרב אשרינו שזכינו להדבק בצדיק האמת. ויהי רצון שהקב"ה יברך את הרב בכל ברכות התורה אכי"ר!

  • 17.04 13:21

    שלום כבוד הרב רציתי לשמח את כבוד הרב ולספר לו על מקרה שקרה בתלמוד תורה של בני ני"ו. היה להם פעילות בתלמוד תורה ושמו להם שירים. הבן שלי אמר לחברים שלו לכיתה: 'שאסור לשמוע שירים רק במועדים!' וכולם התחילו לצחוק עליו. כמה רגעים לאחר מכן נכנס המלמד והילדים אמרו: 'המלמד! אוריאן אמר: 'שאסור לשמוע שירים' (ושוב צחקו עליו) המלמד השיב להם: 'שזה נכון!' - "ומאיפה אתה (אוריאן) יודע?' הוא ענה לו: 'אמא הסבירה לי וזה נפסק במרן השולחן ערוך זיע"א!' המלמד ענה לו: 'נכון! אבל זו גזרה שהציבור לא יכול לעמוד בה...' והוא ענה לו: 'אבל אני עושה את זה! (ילד בן 9) אז הוא ענה לו: 'כל הכבוד שאתה יכול! אבל יש אנשים שקשה להם...' ואוריאן ענה לו: 'אז אם קשה לי אני יכול לעבור על דברי חכמים ??!!' והמלמד העביר נושא והתחיל את השיעור. ב"ה אני כל כך שמחה וגאה בבן שלי והכל בזכות כבוד הרב שליט"א תודה רבה 🙏.

  • 17.04 10:49

    איזה מוסר מדהים לומדים מהמשנה הנ"ל והרב מסביר אותה בצורה הטובה ביותר!!! (ואל תאמר לכשאפנה אשנה... shofar.tv/videos/15830) שיהיה לכבוד הרב שליט"א ערב טוב ומבורך בכל הברכות כולם🙏 (אמן).

  • 16.04 17:40

    אני רוצה לומר תודה כבוד הרב לך על הקהילה והחנות שדואגים לנו לכשרות מהודרת כיף להכנס לחנות שאפשר ולקחת מהמדפים בלי חשש ודאגות ובדיקות! תודה לכל מי שטורח עומל ועוסק בשחיטה שדאגו לבשר ועופות לחג הפסח ובכלל. ברוך ה' הצלחתי לקנות הכל אפילו גם לאמא שלי… תודה על התבלינים ולטורחים /ת. אתמול גם זכינו ברוך ה' להיות בבדיקת תבלינים! מרגישה שם תמיד מוקפת במשפחה אמיתית כשאני בבני ברק. תודה למי שאפה את המצות המהודרות! תודה על הבשר הכשר שזוכים לשים על שולחננו שחיטה הכי מפוארת כמו שאמרו על שחיטתך🙌🏽 (הרב מרדכי גלאי - "השחיטה של הרב אמנון יצחק מפוארת, הכי טובה שאני מכיר!" shofar.tv/videos/11139) ישר כוחכם עד 120 פלוס - אמן תודה על הכל🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹.

  • 15.04 10:35

    בוקר אור לרב היקר! ישר כח עצום על העשייה המבורכת. ב"ה הדרשה אמש ממש היתה נפלאה ממש! (קרית עקרון - אפיקומן וגלות מצרים 14.04.2024 shofar.tv/lectures/1598)

  • 15.04 10:34

    כבוד הרב, איזו התעלות לראות פני הצדיק ולשמוע דבר ה', ב"ה הרצאה יפה ומרגשת (קרית עקרון - אפיקומן וגלות מצרים 14.04.2024 shofar.tv/lectures/1598) זלגו הדמעות לשמוע את בעל התשובה של הרב מזה שנים שמודה לרב על ההחזרה בתשובה שלו ושל צאצאיו אחריו ומברכו לחיים טובים (אמן).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים