טוען...

6 מזונות רבי עצמה, שיגנו עליכם מפני הרוצח השקט

כולכם בוודאי כבר יודעים שהמושג 'הרוצח השקט' מיוחס ליתר לחץ דם. לחץ דם גבוה נפוץ מאוד ברחבי העולם, אך אין להוריד מערך הסיכון שהוא מהווה ללוקים בו. (שיפקה - מגזין בריאות)

  פורסם בתאריך: 24.12.2019, 09:09 • מערכת שופר
צילום: Pixabay
צילום: Pixabay

כאשר אדם נמצא במצב של לחץ דם גבוה ולא מטופל כראוי, זה עלול להוביל לקריסת הכליות, להתקפת לב או לשבץ. באופן כללי כל לחץ דם שהוא מעל 140/90 Hg, נחשב לגבוה.

גילכם והמגדר שלכם משפיעים גם הם על רמות ה-Hg והם גם אלו שקובעים את רמות לחץ הדם שלכם.

חלק מהסיבות הנפוצות ללחץ דם גבוה הן גנטיות, צריכה גבוהה של אלכוהול, צריכה גבוהה של מלח שולחן (נתרן), מחסור בפעילות גופנית, לחץ, השמנת יתר, שימוש תכוף במשככי כאבים ומחלה בבלוטת יותרת הכליה או מחלה של הכליות.

מצב זה בדרך כלל מטופל ע"י תרופות, אולם ישנם הרבה טיפולים טבעיים שיכולים לתת לכם תוצאות מדהימות.

 

אלה הם 6 המזונות השכיחים ביותר לטיפול בלחץ דם גבוה

 

1. לימון

לימונים מכילים כמות גבוהה מאוד של ויטמין C ונוגדי חמצון, העוזרים לנטרל את ההשפעות המזיקות של רדיקלים חופשיים בתוך הגוף. ללימונים גם יש את היכולת לשמור על כלי הדם שלכם רכים וגמישים.

שמירה על כלי דם רכים וגמישים עוזרת להפחית את לחץ הדם. צריכה של לימונים על בסיס יומי, יכולה לעזור לכם לשלוט על יתר לחץ דם. אחת הדרכים לצרוך לימונים על בסיס יומי היא להוסיף אותם לכוס המים של הבוקר.

תסחטו בכל בוקר חצי לימון טרי לכוס מים חמימים ותשתו, תוך מספר ימים אתם תחושו את הנפלאות הקורות בגופכם, בנוסף לשליטה על לחץ הדם. את הקליפות מומלץ לטחון ולהקפיא ולהוסיף לכל תבשיל 1 כף, מכיוון שהן בריאות אף יותר מהמיץ עצמו.

שתיית מים בכמות נאותה בכל יום, חשובה מאוד לבריאותכם והוספת מיץ לימון לכוס המים שאתם שותים בבוקר, תעזור לגופכם להישאר רווי במים ולשלוט ביתר לחץ הדם. הוספת מיץ הלימון למים גם מוסיפה טעם נפלא.

 

2. גרעיני אבטיח

גרעיני האבטיח מכילים תרכובת הנקראת קוקורבוסיטרינים, תרכובת זו עוזרת להרחיב את נימי הדם ומשפרת את תפקוד הכליות.

מחקר שבוצע לאחרונה זיהה את גרעיני האבטיח כאחת מהתרופות היעילות ביותר לטיפול ביתר לחץ דם, זאת בשל סגולתם להרחיב את כלי הדם.

הדרך היעילה ביותר ליהנות מהסגולות של גרעיני האבטיח, היא ליבש ולטחון אותם. כאשר הם טחונים, אתם יכולים להוסיף אותם לכל מאכל טרי כמו סלט או פרי שייק, לכוס המים שלכם, למיץ הטבעי שהרגע סחטתם וכדומה.

 

3. שום

לשום כפי שאתם כבר יודעים, יש שפע של סגולות בריאותיות ואחת מהן היא הורדת לחץ דם. בנוסף לכך, השום גם עוזר לגוף להוריד את רמות הכולסטרול הרע.

השום עוזר להוריד את לחץ הדם ע"י כך שהוא מאיץ את הייצור של תחמוצת החנקן ושל מימן גופרתי. שני אלה מרגיעים את כלי הדם וכך מפחיתים את לחץ הדם.

מה שנחמד בנוגע לשום ביחס ללחץ הדם הוא, שאתם יכולים לצרוך את השום טרי או מבושל ועדיין לקבל ממנו את המיטב. אחת הדרכים היעילות ביותר היא לאכול 2 שיני שום טריות כשהקיבה ריקה.

בדרך זו לא רק שהשום יעזור לכם לשלוט על לחץ הדם, אלא הוא גם ינקה את גופכם מרעלים ומתכות כבדות למיניהם. אך אם אתם לא מסוגלים לאכול שתי שיני שום בבת אחת, פשוט תוסיפו את השום לארוחות שלכם.

חשוב מאוד: הדרך היעילה ביותר לקבל מהשום את המיטב, היא לכתוש או לקצוץ אותו היטב ולתת לו לשבת באוויר למשך 7-10 דק', כי המגע עם האוויר משחרר בתוכו את התרכובת החשובה מכל ששמה אליצין.

האליצין נוצר בכתישת השום, התרכובת הגופריתית המופלאה הזו נותנת לגופכם הגנה רחבה מפני זיהומים, חיידקים וכדומה.

למידע נוסף על שום תכתבו בחיפוש- לעולם אל תזרקו נבטי שום.

 

4. בננות

הבננות מכילות רמות גבוהות של אשלגן, המצמצם את השפעותיו של הנתרן על גופכם. אנשים רבים הסובלים מלחץ דם גבוה, אוכלים בננות על בסיס קבוע, כדי לשלוט בלחץ הדם.

 

5. סלרי

אתם יכולים להסתמך על הסלרי שיעזור לכם לטפל בלחץ הדם הגבוה. הסלרי מכיל כמויות משמעויות של פיטוכימיקל הנקרא 3-אן-בותילפטלאיד (phytochemical 3-N-butylphthalide) אשר מוריד ביעילות את לחץ הדם.

הוא מרגיע את השרירים, מרחיב את כלי הדם וכך משפר את זרימת הדם. יתרה מכך, הסלרי מפחית בטבעיות את הלחץ הפנימי, לחץ הוא הגורם המרכזי ליתר לחץ דם.

על מנת לאזן את לחץ הדם שלכם או לשמור עליו תקין, מומלץ לכם לאכול כל יום גבעול 1 של סלרי טרי.

למידע נוסף על הסלרי תכתבו בחיפוש- אתם לא תאמינו מה שהסלרי עושה לגוף שלנו

 

6. מי קוקוס (חלב קוקוס)

כל אחד ואחת מאיתנו צריכים לשתות כמות נאותה של מים בכל יום, על מנת לשמור על גופנו שלא יתייבש. אז על אחת כמה וכמה, אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה. לכן לאנשים הסובלים מיתר לחץ דם, מומלץ לשתות 2 ליטר של מים ביום.

מי הקוקוס עשירים מאוד באשלגן ומגנזיום ואם קניתם קוקוס טרי, המים שלו גם מכילים ויטמין C וכל השלושה האלה יעילים מאוד בהורדת לחץ הדם. לכן שתיית מי קוקוס על בסיס יומי, יעילה מאוד לאנשים הסובלים מיתר לחץ דם.

שימו לב- כאשר אתם קונים מי קוקוס תקראו על התווית שהמים לא עברו פסטור, חימום, סינון או כל תהליך עיבוד אחר הגורם למי הקוקוס לאבד את כל היתרונות הבריאותיים שלו.

מומלץ לא לקנות בקופסת שימורים מכיוון שהאלומיניום של הקופסה מחלחל לתוך המים ואם אתם קונים בקרטון, לאחר השימוש הראשון תוודאו שבפנים אין אלומיניום.

 

אלה הן רק חלק מהתרופות הטבעיות שאתם יכולים להיעזר בהן להורדת לחץ הדם. איזון לחץ הדם חשוב מאוד לבריאותכם, אל תורידו מערכו.

כולנו עוברים תקופות בחיים שבהן לחץ הדם שלנו מרקיע שחקים, אך אל תתעלמו ממנו ותדאגו לאזן אותו תמיד, מכיוון שזה חיוני לבריאותכם.

כל אחד מהמזונות שמוזכר במאמר זה, יכול להיאכל גם למניעת יתר לחץ דם. כלומר שאתם לא צריכים להגיע למצב של יתר לחץ דם כדי להיעזר בהם, אתם יכולים כבר מעכשיו להכניס אותם לתזונה שלכם כדי למנוע מעצמכם יתר לחץ דם.

 

שתפו בברכה את החברים והמשפחה, הם יודו לכם!

 

קרדיט: שיפקה - מגזין בריאות
http://shifke.com/?p=2581

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 22.07 10:15

    אתמול אמרתי לבורא עולם: 'אני צריכה כסף, פעם ראשונה שאני מבקשת ממך! השם...' ואז... ב"ה מקבלת שיחת טלפון מהבנקאי שאומר: 'את יכולה לקחת הלוואה של 20 אלף, החשבון שלך מתפקד יפה, ברוך השם!' ויש לי לרופא שיניים - תקציב טוב 🙏.

  • 22.07 08:28

    בשורה משמחת! ב"ה אתמול בערב קיבלתי מכתב מהביטוח לאומי שב"ה הפסיקו לשלם מזונות ובכך החוב נעצר בכ211,000 ש"ח ולא ממשיך לתפוח... מאמין שזה בזכות עצת כבוד הרב שליט"א: 'לרקוד ולשיר עם חמישה חברים עבדו....' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב)) נ.ב. זכיתי לתרום ל-5 יהודים שיזכו להשתתף בסעודת השמחה:) (אשדוד - סעודת השמחה לכבוד השם יתברך 15.07.2024 shofar.tv/lectures/1613, לסגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 22.07 00:13

    כבוד הרב, ב"ה היה הרצאה מדהימה בקרית עקרון (21.7.24), יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה לתקן (אמן), תודה רבה.

  • 22.07 00:12

    לילה טוב ומבורך לכבוד הרב הגאון שליט"א, תודה על הרצאה כל כך חשובה בדורנו אנו (קרית עקרון 21.7.24), הלוואי שנזכה לקיים נסיעה טובה ושכבודו יחזור לשלום (אמן).

  • 22.07 00:12

    כבוד הרב היקר🧡 במהלך היום נחתי וב"ה כל היום שומעת אותך ונרגעת מהדברי תורה, עד הערב חיכיתי להרצאה (קרית עקרון 21.7.24) וכ"כ מדהימה וממש קסום ויפה כל מילה! אכן, כמה טוב להיות אהוב ואוהב שנותנים אהבה אחד לשני, מילותיך הן רפואות לכל האיברים. לילה טוב🤲🏻 (אמן).

  • 21.07 20:59

    רציתי לספר לרב מה שקרה לי אישית לפני שבוע. נסעתי לבד ברכב מ-Lakewood ל-Baltimore ותוך הנסיעה התחילה סערה נוראה (Tornado Warning). היה מאד קשה לנסוע ואחר כמה דקות הצלחתי בעזרת ה׳ לצאת מכביש הראשי (I-95) לעצור בתחנה על ידו. עצרתי שם לשעה בערך וכל הזמן ירד גשם כבד בלי הפסקה. אכלתי משהו וקראתי תהלים ואמרו שברבע שעה יפסיקו את האזהרה שיש אפשרות שיהיה tornado. הרגשתי שאני מוכרחה להגיע הביתה כבר ונראה לי שהגשם קצת פחות כבד ונסיתי להמשיך בנסיעה ב-I-95. תוך שלוש דקות הסערה התחילה עוד פעם והייתי כבר עייפה ופשוט לא יכולתי לראות את ה-lane markings וכשמשאיות גדולות עברו על ידי לרגעים מפחידים היה בלתי אפשרי לראות אף דבר מהחלון לפני (windshield). התרכזתי כפי יכולתי לראות משהו והיה כל כך קשה עד שלרגע חשבתי לעצמי: 'אין לי כוח והמתח כל כך קשה לסבול אולי אעצור כאן באמצע הרחוב ויקרה מה שיקרה' (ח"ו...). פתאום ב"ה נזכרתי במה ששמעתי מהרב אודות כח השמחה בהשי"ת! והתחלתי לשיר את ניגון הרב: "עבדו את ה׳ בשמחה!". אני רוצה להעיד: על שלוות הנפש שזה גרם לי. לא ידעתי אם אצליח להישאר בחיים או לא (ח"ו) אבל אמרתי לעצמי: ׳לא משנה לי מה יחליט ה׳ . אני איתו. הוא ה-Boss.׳ וככה המשכתי לנסוע. לא היה אפשרות לצאת מהדרך לזמן רב וניסיתי לנסוע למיטב יכולתי וכל הזמן עם ישוב הדעת בלי לדעת מה יקרה מרגע לרגע. הרגשתי ממש את כוח השמחה בהשי"ת. אז תודה לרב עבור העצה הטובה והלימוד החשוב ביותר בענין הבטחון בהשי"ת בשמחה. סיפרתי את המקרה להרבה אנשים שידעו את אמת הענין. הכל בזכותך. ויה"ר שהשי"ת יברך את הרב להמשיך בעבודת הקודש שלו להדריך אנשים בעבודת השי"ת (אמן).

  • 21.07 15:15

    כבוד הרב היקר שליט"א! תודה רבה על הכל מכל וכל! תודה להשם יתברך ותודה רבה לכבוד הרב היקר שליט"א על הברכות והתפילות ולכל מי שהתפלל עלי. מרגישה ברוך השם מצוין! הקהילה היקרה פינקה אותנו עם המון מטעמים לכבוד שבת קודש ואנחנו מודים לכולם! שבת שלום ומבורך!💐.

  • 21.07 15:15

    שלום רב לכבוד הרב הקדוש, רציתי לשתף את הרב בנס שקרה לי! נתקפתי בווירוס השפעת בצורה חזקה, היו לי כאבים מאד חזקים בגוף (ל"ע). ב"ה שרתי את השיר "עבדו..." בשקט משך זמן מה - והכאבים עברו ממני בדרך נס! גם שאר התסמינים עברו מהר; במקום שבוע ימים הכל עבר ביומיים. תודה לכבוד הרב על העצות הנפלאות כן ירבו. תבורכו מפי עליון!!!! (אמן).

  • 21.07 15:14

    תודה 100 פעם לבורא העולם! ולכבוד הרב שליט"א; אחרי סעודת השמחה לכבוד השי"ת ואחרי בקשות ביום שני - ב"ה נסגר לי התיק שהיה לי בבית משפט! וגם מה ששלמתי יכניסו לי לבנק בחזרה בלי קיזוזים, הכל הביאו לי! מה שטוב, ביום שאני צריך לכבוד השבת בשביל לקנות שלא יחסר לי! השי"ת בדיוק הביא לי את הכסף. באמת מי שחי באמונה ובשמה ועם צדיק אמיתי - אין דאגה וגם פחד! על כל מיני חסרונות דברים "עבדו..." ב"ה עובד ממש!

  • 21.07 15:13

    כבוד הרב! איזה שיעור בוקר מנצח, בתוך התפילות מבקשת ומתחננת: 'אבא! תראה לי את הכיוון' ממש התחברתי לציפור שנשלחה לאיש שנרטב בדרך ששימשה כוויז של פעם... (בלי תפילה לא מקבלים - חלק ל"ט 18.07.2024, shofar.tv/lessons/17329) גם מהשיעור הקודם... וממש ככה לדברים שהרב אמר: 'לא לחכות לתפילת 18... לדבר עם אבא! "ובלכתך בדרך" בפרט שלא בטוחים שנקבל, וכל הזמן ויחד עם המזמור שלא יתבטל: "מזמור לתודה!" - "עבדו את ה' בשמחה😁" מתוק מדבש💫!

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים