טוען...

סיקור שבת ויקרא (זכור) בירושלים

במחיצת כבוד הרב שליט"א בירושלים עיר הקודש תובב"א

  פורסם בתאריך: 26.03.2024, 10:28 • מערכת שופר

בס"ד

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת (קישור) סיקור שבת פקודי תשפ"ד. 

בסיעתא דשמיא סיקור פרשת ויקרא (זכור)

לאחר השיעור המרתק של הרב מתוך הספר 'היה בשושן' [ראה ב"ה כבר 4 שיעורים! קישור לחלק ד, מאת מחבר הספר 'הייתי שם' (לחוות את יציאת מצרים) לכתבה על הספר - לחץ כאן

 

לצפיה בשיעור: הייתי בשושן - חלק א' - הקדמה ומלכות אחשורוש | בית מדרש 'קהילות פז', ירושלים 23.03.2024.

זכינו לקבל את השבת בחדווה...

שיעור ליל שבת -

בשונה מן הרגיל לקראת יום הפורים כבוד הרב שליט"א לימד אותנו ברוב השבת 'הלכות פורים' מתוך הספרים 'משנה ברורה' למרן החפץ חיים זיע"א וכף החיים למרן רבי יעקב סופר זיע"א... עקב שהלכות אלו מרובות נביא רק כמה פנינים מהשיעורים

בתחילת הערב למדנו את סימן תרצ'ד בדין: 'נתינת מעות פורים לעניים...'

מה ההבדל בין עני לאביון? - האביון אינו מתבייש לבקש צדקה וזה גם מתבטא בשמו אביון מלשון אַבה שזה תאוה, ואילו העני מתביש... משום זאת יש פוסקים לתת דוקא לעני. 

הרב שאל: מדוע נותנים לעשירים שתי (2) מנות ואילו לעני מנה אחת (1) ומי שיודע יקבל 100 שקלים!... 

ובכן התשובה היא: שממילא לאביון אין כלום וברגע שאתה נותן לו דבר מה - זה מספיק בשביל לשמחו...! אך העשיר יש לו די והותר וכשתתן לו רק מתנה אחת זה - יפגע בו! כיון שאינו רגיל לקבל מתנות כאלו... - מדהים!

שואל: האם אפשר לתת לחילונים מִשְׁלוֹחַ מָנוֹת כיון שכתוב: "אִישׁ לְרֵעֵהוּ" (אסתר ט, כב) וחילוני הוא לא בכלל 'רעך'?

הרב: כדי לקרבו יהיה מותר.

שואל: היום לצערנו יש את הבעיה של הנבלות והטרפות רח"ל (ראה כתבה: הספר בכור ההיתוך – בהדפסה חדשה!) אם כן כיצד אפשר לתת לאביון?

הרב: אפשר לתת לו גם אוכל

חצות לילה – 

לאחר שסימנו את סימן תרצ'ד המשיך הרב ללמד אותנו מסימן תרצ'ה בנושא: 'סעודת הפורים'... את השיעור הרב העביר בצורה מעניינת כדי שנזכור ויתחדד בלבנו! בזה שחזרנו בפינו אחרי ששמענו מפי הרב את הלכה כך עשינו הלוך וחזור... היו אלו רגעים משמחים במיוחד! 

כדאי לציין כאן דבר שהרבה לא יודעים והוא: כיצד יש לנהוג בקיום המצווה: 'חייב אינש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי' (תרצה, ב) דהיינו; אם ח"ו יש מצב שאדם יגיע ע"י הביסום לידי כך שלא יקיים מצוה כראוי וכנכון כגון; לא יברך ברכת המזון כמו שצריך – אז יש לו להמנע! וצריך למצוא עצות אחרות. 

וכך הרב סיפר על עצמו: שמנהגו ללכת לישון וכך מקיים את המצווה. 

מצוה מן המובחר לקיים את הסעודה בבשר ויין אך יש לזכור: שאת מרבית כוחותינו ואפשרותנו צריך להיות לכיוונם של העניים! (וּמַתָּנוֹת לָאֶבְיוֹנִים) ולא בסעודתנו. 

ודרך אגב, לימד אותנו גם הרב שאין נקרא: 'חג' אלא שלושה (3) זמנים! שהם; פסח, שבועות וסוכות. אבל 'פורים' לא נקרא חג אלא הוא: 'יום פורים'

וכך לימוד אלו נמשכו גם אחר הצהרים בצורה של בקיאות בהבנה... אשריך ישראל שזכינו לכך.

[לבינתים... בבית מדרש קפז' בבני ברק נערכים התהילים בס"ד כמידי שבת ע"י התשב"ר הי"ו...

במשך כשעה וחצי של אמירת 'תהילים' לפי סדר יום השבת ועוד 3 פרקים כהצעת הרב שליט"א להצלת עם ישראל מהסדר העולמי החדש לגאולה, תשובה ורפואת עם ישראל מהרה – אמן! משעה 13:00 (שעון חורף) עם פרסים וכו' (קישור לכתבה, ניתן לתרום ישירות באתר שופר לפרוייקט זה: 'שבת תהלים בקהילות פז' לחץ כאן)]

סעודה שלישית(לתרומה ישירות דרך אתר שופר - לחץ כאן)

ב"ה אחרי שגמרנו ללמוד את הסימנים שהרב לימדנו, הרב פנה ללמד מתוך הספר 'היה בשושן' 

בתוך הדברים הרב הזכיר את מעשה של ושתי המרשעת אשת אחשוורוש הרשע שהמן הרשע רצה במותה כיוון שהיא סטרה לו על פניו! כמו שקרה עם העוזרת של ראש הממשלה הראשון בן גוריון (מנוחתו שדה בוקר...) ושאר ראשי הממשלות 

ואותה עוזרת - בזכות כבוד הרב שליט"א זכתה לחזור בתשובה! והיא זו שהביאה עמה לעבודתה קלטת מההרצאות וכך אשתו של שמעון פרס (שר"י) גב' סוניה פרס ז"ל - קיבלה עליה כשרות ושבת! וכל ערב שבת היתה מתקשרת לכבוד הרב ואומרת לו: 'שבת שלום!'. 

[ראה קטע ממדור 'הכה את המומחה': למה לרוב החוזרים בתשובה יש בקושי השכלה תיכונית ואיך נכנס הרב אמנון לבית של סוניה פרס (בלגיה 97)?

ציטוט: 'אתם יודעים השב"כ שמר על רבין אבל זה לא עזר לו, הגיעו ה' ירחם ופגעו בו, השב"כ היה צריך ללמוד מהנסיון ושלא יקרה דבר שני, אבל אתם לא תאמינו! היה תימני אחד שהצליח לחדור לבית של פרס, חדר דרך השב"כ הם לא הרגישו דיבר עם אשתו שעה וחצי החזיר אותה בתשובה יצא ואף אחד לא הרגיש, אתם יודעים מי זה? - אמנון יצחק! 

איך זה קרה? פשוט מאד! הוא נכנס דרך קלטת, הגברת סוניה פרס היום היא בשלבים של חזרה בתשובה בעקבות הקלטות, ואנחנו יודעים מאנשים ואישים בכירים מאד היום בישראל שחוזרים בתשובה בעקבות הקלטות' מתוך: דיסק 41 - קפיצה קטנה לבלגיה 16.06.1997]

וכה הרבה המשיך הרב לספר לנו מתוך הספר 'היה בשושן' עד שבלהט ובהתלהבותינו עברנו את השעה המשוערת בלי לשים לב מעומק הריתוק במעשה הניסים שבמגילת האסתר. 

בברכת: יום פורים מועיל ומוצלח לכל ישראל.

 

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 21.04 14:23

    תודה רבה לעמותת 'בצדקה תכונני' (shofar.tv/videos/17059) על הסל השופע מלא בכל טוב! בזכותכם אנחנו זוכים להדר את החג עם עופות משובחים ועוד הרבה דברים טובים שנמצאים בארגז הגדול. יה"ר שהשי"ת יברך אתכם שתמיד תזכו להיות מהנותנים ולשמח יהודים (אמן). תודה רבה!

  • 21.04 14:22

    מורי ורבי אלופי ומיודעי יה"ר שהשי"ת ישמרך על דברי תורה מתוקים מדבש ונופת צופים כל פעם התרגשות והתפעמות מחדש על הדברי מוסר שחודרים עמוק עמוק לנשמה כמה טוב השי"ת ששלח לנו אותך שליח נאמן איש האמת ותודה שזכינו בכך זה ממש לא מובן מאליו תודה על הכל ותודה שלזכותך כל הטובות האלו. שוב, יה"ר שהשי"ת ישמרך אורך ימים ושנים בטוב ובנעימים פסח כשר ושמח (אמן) ושוב תודה.

  • 21.04 14:21

    כבוד הרב רציתי לשתף אותך, ביום שלישי בקשתי מהשי"ת: 'בבקשה! השם אני מבקשת בזכות הרב אמנון יצחק לא בזכותי' חזרתי על זה מספר פעמים, שבחור מסויים ידבר איתי ונפגש, ואחרי שבקשתי כך בזכותך, שייכתי את הבקשה רק בזכותך וזה פעם ראשונה שעשיתי זאת, ב"ה הוא יתקשר באותו יום ונפגשנו. תודה לך כבוד הרב אנחנו לא יכולים לשער את גדולתך בעיני הבורא, אי אפשר. הכבוד שמגיע לך הוא פי מליון אין מספר לתאר כמה אתה גדול ומכובד בעולם 🙂 אני מודה להשי"ת שזכיתי לראות את זה. אחר כך יצא לי לבקש כך בשביל עוד דבר וגם בזה ישר ראיתי ישועה.

  • 20.04 21:07

    שלום עליכם כבוד הרב אתמול בלילה ב: 'אושר עד' יצא לי לדבר עם יהודי והגענו לנו''ט (נבלות וטרפות, ראה כתבה 'בכור היתוך' shofar.tv/articles/14830) הוא אומר לי: 'אתה אומר כמו שהרב אמנון יצחק אומר!' אמרתיו: 'בדיוק' הוא אומר לי: 'הרב החזיר אותי בתשובה! אבל אי אפשר בלי רבנו' חחחח ב"ה השם יתברך זיכה את הרב להגיע לכולם להציל מהנו''ט כמו שאר הצלות אבל נו''ט זה בסיס יום יומי יה"ר שהשי"ת יציל כל זרע ישראל ואותנו אמן ואמן שבת שלום ברוך תהיה אמן ואמן

  • 19.04 14:33

    תודה רבה לכם על כל השפע ב"ה יה"ר שתבורכו מפי עליון! שיהיה בעזרת השי"ת פסח שמח וכשר 🙏🏼 (אמן).

  • 19.04 14:32

    תודה והערכה רבה רבה על הסל הגדוש בטובה וברכה יה"ר שיתן ה' לך וכה יוסיף שתזכה להרבות חסדים למעלה למעלה להחיות ולשמח משפחות עם ישראל וימלאו כל משאלות לבך לטובה וברכה באושר ועושר ברוחניות וגשמיות ונזכה במהרה לאכול מן הזבחים והפסחים בבנין ירושלים אכי''ר.

  • 19.04 14:32

    ערב שבת הגדול שלום לכבוד הרב היקר! תודה לקב"ה שזיכנו להיות שליחים לשמח בניו ובנותיו הדחוקים (כולל לשמח אלמנה) לכבוד חג הפסח הבעל"ט! המון יהודים יקרים תרמו בעין יפה ובזכותם זכינו לעסוק בעמל רב ויגיעה במלאכת הקודש בסלים גדושים (וכבדים מאד!) לכבוד החג, רוב מצרכי המזון כשר לפסח המצויים לקפ"ז (כולל תבלינים), תלושי קניה, מצות ויין בשפע, עופות, וכמובן גם רוחני - עלונים והגדות מיוחדות שלנו. הכל קצת יותר מ-50 אלף ש''ח ברוך השם והיד עוד נטויה בלי נדר שבוע הבא בחול המועד... תודה גדולה לכבוד הרב על הכל, בזכות הרב זוכים לאסוף זכויות, לשמח ולעזור ליהודים רבים ולקרב הגאולה עם טונות של מצוות צדקה ביחד עם כל התורמים! מאחלים חג פסח שמח וכשר בתכלית לכבוד הרב ולמשפחתו ולכל קפ"ז ועם ישראל ושנזכה עוד השנה להקריב הפסח כהלכתו אמן ואמן! מאור וארז, עמותת בצדקה תכונני 💛

  • 19.04 14:31

    באמת שמודים לכם על הכל ישר כוח! גם על הדף שמסביר על מניעת השליטה של החיצונים במצוות ב"ה כבוד הרב שליט"א לימד אותנו זאת וכך בעזרת השי"ת נוכל לקיים את המצווה ב-100% ממש זכינו אשריכם!

  • 19.04 14:30

    תודה רבה רבה על כל העזרה יה"ר שהשי"ת יחזיר לכם בכפל כפליים, תבורכו מפי עליון תזכו לשפע פרנסה ולהיות תמיד מהנותנים אכי"ר.

  • 19.04 14:29

    יישר כוח! תודה לכם יה"ר שהשי"ת יברך אותכם (אמן).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים