טוען...

סיקור שבת 'מקץ' תשפ"ד

  פורסם בתאריך: 17.12.2023, 17:42 • מערכת שופר

בס"ד

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת (קישור) סיקור שבת פרשת 'וישב' (חנוכה) תשפ"ד. 

בסייעתא דשמיא סיקור פרשת מקץ

ברוך ה' זכינו השבת להיות במחיצת הרב שליט"א בעיר הקודש ירושלים תובב"א (קישור לסרטון)

נוף מרהיב! עוצר נשימה!! (ראה קולאז', משבת שעברה, וגלריה בכתבה הקודמת)

ובחסדי שמים אנו זוכים להיות מנין הנחשונים לעלות לעיר הקודש

קבלת שבת התחילה כמה שעות טובות לפני כניסת שבת קודש כשאנחנו מוכנים ולבושים לקראת בואה של שבת המלכה 

ובכך זכינו לשיעור מכבוד הרב שליט"א שמשודר בלייב לכל העולם! 

השיעור ששודר: 'הכרת ההשגחה בחבלי משיח' כדלהלן...

ערב שבת (לפני תפילת מנחה) - 

כבוד הרב שליט"א מסר את דרשתו הנפלאה והמרתקת 'הכרת ההשגחה בחבלי משיח' (מתוך הספר 'מכתב מאליהו' לרבי אליהו אליעזר דסלר זצוק"ל, וכך גם סדרת השיעורים האחרונים) עמוד: 203 (קישור לסרטון)

ולאחר הדרשה התפללנו תפילת מנחה של ערב שבת קודש בדביקות ובכוונה כמונה מעות עם הכוונות שלפני כל קדיש! ובקדיש עצמו (ראה קישור)

וקבלת שבת בשירה ובשמחה גדולה!

בין מנחה לערבית – 

נושא הדרשה היה: 'אמת מול שקר'.

וקראנו את שיר השירים בנעימה תימנית מיוחדת! (ראה סרטון בו מקריא הרב שליט"א לרב ווכטפוגל שליט"א את המכתב מהרב יהודה שפירא זצוק"ל המתפעל מקריאתם המשובבת של התימנים בירושלים!)

כשסיימנו שיר השירים (קישור לשמיעת שיר השירים מהרב זכריה יצחק זצ"ל) היו אזעקות ממושכות ובומים חזקים אך כבוד הרב שליט"א לֹא קָם וְלֹא זָע (מגילת אסתר ה, ט) ופתח באמירת השיעור.

בערב שבת הרב נתן עוד שיעור מחזק מהספר 'מכתב מאליהו' וכן בדק את תפילת הילדים היקרים מפז' הי"ו 

ולאחר התפילה זכינו ללוות את כבוד הרב שליט"א בשירת 'ישמחו במלכותך' ובקידוש שם שמים ברבים!

לימוד בחצות –

בשעה 01:00 זכינו וכבוד הרב שליט"א הגיע ולימד אותנו במסירות מופלאה כמה שיעורים מהספר; מכתב 'מאליהו' והמספר 'אורחות צדיקים' הרב שליט"א התפעל מהזריחה ואמר: 'שכל ירושלים זה הבית! ומה שעתה יש ודרים בבני ברק - זה רק בבחינת 'המדרך כף רגל' כי שמה זה 'כלובים עם חלונות' רח"ל, יה"ר שיתן השי"ת ונזכה כולנו לעלות לירושלים ולגאולה השלימה ברחמים מהרה אמן! 

ועוד זאת זכינו בס"ד אחרי שנתנו תנומה לעינינו לאחד סעודת ליל שבת מלאה כל טוב בשר קפז' ודגים (ראה שיר 'כי אשמרה שבת...') השכמנו בליל שבת ללמוד תורה מפי כבוד הרב שליט"א מחצות עד הנץ החמה!

חלק א] 'מהו אמת ומהו שקר' ('מכתב מאליהו' עמוד 94)

חלק ב] 'מעשים מבררים אלו את אלו' ('מכתב מאליהו' עמוד 136) קישור.

וכבוד הרב שליט"א אמר: שבס''ד הזדמן המאמר השני שקשור למאמר הראשון בענין עשו הרשע (והדומים לו בדורנו...)

חלק ג] מספר 'אורחות צדיקים' (ראה כתבה) 'שער השקר'

[לסדרת 9 שיעורים מכבוד הרב שליט"א מהספר ארחות צדיקים - לחץ כאן]

אחרי התפילה – 

מספר 'אורחות צדיקים' (להאי גאון צדיק נסתר זיע"א) שער העצלות

והביא דוגמא שיש שמתפלל מהר - משום שמתעצל לכוון אבל כשמסיים יש לו זמן לחלום... 

תהילים...

ולבינתיים... בבני ברק עיר התורה והחסידות התקיימו פרקי תהילים ע"י תשב"ר! 

משעה 13:00 (שעון חורף) עם פרסים וכו' קישור, ניתן לתרום ישירות באתר שופר לפרוייקט זה: 'שבת תהלים בקהילות פז' לחץ כאן. ]

ובחזרה לירושלים...

בצהרים - 

גם בשעות הצהרים של שבת קודש (בשעה 15:00) כבוד הרב שליט"א המשיך בס"ד בסדרת שיעורים מהספר 'מכתב מאליהו' מאמר: 'אנכי היצרים הנפש והנשמה' (עמוד 71)

וכבוד הרב שליט"א הוסיף: על המתורבתים כמו הגרמנים (הנאצים יש"ו) ששאלו לפני שהרגו: 'האם זה נכון שזה כואב?' וכך הרגו רח"ל! והאדם שח"ו לא עובד על עצמו הוא נהפך להיות חיה מתורבתת רח"ל. [ראה מעשה נורא! (שסיפר הרב יעקב גלינסקי זצוק"ל בסדרת 'והגדת') שכך ממש היה!! ה' ישמור ויציל].

סעודה שלישית - 

גם בירושלים עיר הקודש תובב"א זכינו לשעת 'רעוא דרעוין' לסעוד במחיצת כבוד הרב שליט"א... 

וכבוד הרב שליט"א דרש בענין הבטחון ('מכתב מאליהו' עמוד 205) 

וכן על המעלות הנשגבות שיש בביטחון בהשי"ת וציין שכדאי להיות מחובר להקב"ה - כי השי"ת לא מאכזב!

וסיפר על עצמו שכ-45 שנה וקצת מאז שזכה לחזור בתשובה השי"ת אף פעם לא עזב אותו! וכל מה שחשב קיבל אף לפני שביקש (בבחינת: "וְהָיָה טֶרֶם יִקְרָאוּ וַאֲנִי אֶעֱנֶה" (ישעיה סה, כד)) 

ועוד סיפר שבא אחד לקנות 11 מזוזות וכך היה לו לכל צרכי השבת! 

וכן כשהיה צריך אינסטלאטור לא היה צריך לטרוח הרבה כדי לקרוא לו אלא רק יצא מהבית וירד 3 מדרגות וכבר ראה אינסטלאטור שהגיע אל השכנה וביקשו שיבוא גם אליו 

עוד בעניין הבטחון על הבית מדרש 'קהילות פז' בני ברק, שתוך 5 חודשים עמד על תלו לתפארה!! אף שלא היה כסף, אלא רק מהתנדבויות של אנשים יהודים (לא מגוים ח"ו) טובים! וכל אחד עשה מה שיודע. 

והיו קורות בטון שהיה צריך לנסר אותם ובא אחד שזה בשבילו רק הפעם השניה! שהוא עושה זאת ובתחילה חשב שיקח לו יומים (2) ובסוף לקח לו שבוע (7)!

וכך גם כל תנועת התשובה ('שופר' – ארגון להפצת יהדות ע.ר.) בלי אמצעים וממש בס"ד גדולה!! ב"ה וב"ש.

ההבדלה - 

בשעת ההבדלה כבוד הרב שליט"א בירך אותנו שב"ה נמצא 'קומפלקס גדול' כדי שנוכל להיות מגדלור בירושלים עיר הקודש תובב"א 

אחר כך הרב הודיע שמהיום בס"ד יעשה שם את כל השבתות וכל מי שרוצה לבוא צריך לקום לחצות (לימוד בליל שבת קודש, ראה סדרת שיעורים 'אעירה שחר') וכן להיות עם כובע וחליפה (כיאה לבן תורה ולכבוד המקום ב"ה).

בברכת: שבוע טוב!

ולהתראות בסיקור הבא בעזרת השי"ת.

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 09.05 18:01

    תודה רבה לכבוד הרב ב"ה יש התרגשות להיות סביב השמחה במהלך היום במיוחד בקיום המצוות היום לפני ההלל (ראש חודש אייר) שרתי בשמחה גדולה: "עבדו את ה' בשמחה!" והכל פשוט נפתח! הלב הוציא מעצמו פירושים לכל מילה משתדלים להקרין בבית והחוצה בכל דבר אתמול בטבריה (8.5.24) הרגשנו את השמחה בעצמותינו בריקודים הילדים לא זזו מהכיסא כשעתיים כל הדרשה:)

  • 09.05 17:38

    כבוד מורנו ורבנו הצדיק והחסיד מלך ישראל! בתאריך ט''ו אייר יום שני 20/05/19 הרצאה בבית שאן (shofar.tv/lectures/1246 מארגן הערב מתן מלכה) ראיתי את אבא שלו ובישר שב"ה מתן התחתן! ויש לו כבר 2 ילדים!! באופן אישי לא ידעתי שמתן מימן הערב להביא את הרב עד ההרצאה האחרונה בעיר (בית שאן) ו' באב 24/07/23 (shofar.tv/lectures/1536) ידידי ר' דניאל שמסור לך מאוד ושעובד עם הרב שאל אותי עליו - הבטחתי: שאם אדע משהו אעדכן. מעדכן, בשורות טובות! (אמן) מעבדך מבית שאן.

  • 09.05 17:17

    מורינו ורבינו! היום לקחנו את הרכב לטסט. חששתי מאוד כי היו בעיות בעבר... במהלך כל הטסט כשישבנו ברכב, שרתי כל הזמן: "עבדו את השם בשמחה" שוב ושוב, עד שבעלי ביקש שאפסיק כי הוא לא שומע את ההוראות מבחוץ חחח. בסוף ב"ה הרכב עבר את הטסט במהירות! וכמעט בלי תור! וכמובן ששרנו שוב ביחד מרוב שמחה! ישתבח ויתעלה שמו לעד!! תודה רבה לרב היקר שמאיר את דרכינו תמיד!

  • 09.05 17:16

    "עבדו את ה' בשמחה!" גם בהובלת D9...!

  • 09.05 17:16

    הרב, אתה פשוט האור של הדור ב"ה הרצאה בטבריה (8.5.24) חזקה! כל הנשמות - רקדו באולם כששמעו את קולך שר: "עבדו את השם בשמחה!" 💥⭐️ זה כמו טיל לנשמות ופוגע מושלם.

  • 09.05 11:04

    שלום כבוד הרב. חודש טוב ומבורך. תודה רבה על כל החסד שעשית איתנו. ב"ה אתמול הרצאה היתה מחזקת מאד! (טבריה 8.5.24) כמה חשוב לעבוד את השם בשמחה, השמחה לא ירדת ממני תודה רבה.

  • 09.05 11:04

    כבוד הרב אני חושב שהשיחה בטבריה - חייב כל יהודי לשמוע (טבריה - עבדו את השם בשמחה 08.05.2024 shofar.tv/lectures/1600) (מלבד שאר השיחות) ממש הפסד גדול! למי שלא יזכה לשמוע. אשריכם! איזה שמחה יש בשמים שמזכים יהודים לשמוח ולצאת מהצרות. ו: 'מגלגלים זכות על ידי זכאי!'.

  • 09.05 11:03

    ב"ה השירים והריקודים בהרצאות - מרוממים את הנפש ממש! (shofar.tv/videos/17141)

  • 09.05 11:02

    שלום כבוד הרב, רציתי לומר לכם תודה רבה על הספר: 'בטחוני בצורי הוא אוצרי' (shofar.tv/articles/14809) ב"ה זה רומם לי את הנפש ומשמח אותי וגם השירים שלך: 'ושמחת בימיך' (shofar.tv/videos/15558) והשיעורים שלכם על נושא השמחה (shofar.tv/videos/17144) תודה כבוד הרב...

  • 09.05 00:59

    מורנו ורבנו היקר יה"ר שהשי"ת ישמרך (אמן) תודה רבה-רבה-רבה על הרצאה כזו (טבריה 8.5.24) מרוממת ומחזקת בדיוק בזמן הנכון ב"ה כמה כוחות ואנרגיות הכנסת בנו חזרנו כל המשפחה פשוט שמחים ומאושרים, מודים להשי"ת הטוב שזכינו בך וששלח לנו שליח טוב איש אמת יחיד ומיוחד בדורו, מודים לך על כל השיעורים וההרצאות שמחזקים ומרוממים את הנפש ב"ה כל מילה חודרת פנימה יה"ר שהשי"ת הטוב ישמור לנו עליך מכל משמר (אמן) האוצר של הדור!!! נסיעה טובה ובטוחה (אמן) מחכים כבר להרצאה הבאה בעזרת השי"ת משפחת ש...

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים