טוען...

סיקור לונג איילנד - לקחת את הקב''ה שותף

  פורסם בתאריך: 04.03.2024, 16:29 • מערכת שופר

סיקור ההרצאה לונג איילנד 03.03.2024

בס"ד לאחר ההצלחה הגדולה בסבב הרצאות בחו"ל קיץ תשפג' (ראה כתבה: 'סיכום סבב הרצאות בארה"ב - קיץ תשפ"ג')

ברוך השם התקיימה הרצאה ראשונה מסבב הרצאות בארה"ב חורף תשפד, בזכות אותם תורמים יקרים הע"י החפצים בהגדלת שמו של הקב"ה בעולם כדי שעוד יהודים יקרים יזכו לקחת את הקב"ה שותף!!

 [למרות המשך מעשיהם הנלוזים והשפלים של השסניקים הארורים גם בחו"ל לקראת הרצאה זו, שלכן שינו את מקום האולם של הרצאה זו ושל ההרצאה בברוקלין... הם עדיין ממשיכים?! - רחמנא לצלן! וכבר ידוע מה שאחז"ל (סנהדרין פרק חלק) על הפסוק (משלי יא כו) 'מֹנֵעַ בָּר יִקְּבֻהוּ לְאוֹם, וּבְרָכָה לְרֹאשׁ מַשְׁבִּיר - אמר רב חנא בר ביזנא אמר רבי שמעון חסידא כל המונע הלכה מפי תלמיד אפילו עוברין שבמעי אמו מקללין אותו ובמדרש (משלי יא כד) מובא שמלאכים ינקבוהו ככברה!!! (כל מי שהוא מונע ללמוד תורה בעולם הזה, עתידין מלאכי השרת לעתיד לבוא לנקוב אותו ככברה) ראה כתבה דוגמא לשסניק ארור מהתקופה האחרונה: 'הרב אמנון יצחק שליט"א לובש את הכפפות מול הטמא מרדכי גור'

 הרב שליט"א מנשק את פרוכת ארון הקודש בכניסתו לאולם בית הכנסת, ברקע השיר 'הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו אין קדוש כה'!' (00:00:08) לשמיעת השיר מפי כבוד הרב שליט"א בליווי מוזיקה לחץ כאן.

 הקדשות הרב שליט"א לתורמים הנכבדים הע"י (00:06:57)

 הדרשה ע"פ הספר 'דרך עץ החיים' מהרב פנחס ארלנגר שליט"א חומש ויקרא פרשת צו מאמר: סוד הדבקות בה' (עמודים 63-82) (00:07:46)

 להצניע את המעשים"הִגִּיד לְךָ אָדָם מַה טּוֹב וּמָה ה' דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ כִּי אִם עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם אֱלֹהֶיךָ" (מיכה ו, ח) (00:07:47)

הנביא מיכה מתמצת את המטלות המונחות לפתחו של יהודי במילים הנ"ל. אחר עשיית המשפט ואהבת החסד, מופיע ענין נוסף, זהו ענין הצנעת המעשים מעיני הבריות. האדם מצווה לעשות מעשיו בסתר, בינו לבין קונו, לא לפרסם ולשוחח אודות מצוותיו והנהגותיו, השגותיו וסגולותיו. את כל אלו הוא מתבקש לנצור בסוד, בלבו פנימה, במקום שרק הבוא יתברך יכול לדעת עליו. וזו אחת המעלות המצויינות שיש בעם ישראל! וכך גדולי ישראל עשו מעשיהם בצנעא של ממש, בינם לבין קונם. וכך עלו והתעלו לדרגות מופלאות ונשגבות.

[נ.ב. כמה שלעיני המון העם נראה כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א 'מפורסם' אך זה רק בבחינת מגלה טפח (1) אך מכסה אלף (1,000) טפחים! וראו עדותם של גדולי ישראל זצוק"ל במכתב הנורא! 

וזה לשון קדשם: 'ואם כי דבריו ואמרותיו מפורסמים בכל ישראל, הנה מעט מאוד מכירים את גדולת האדם האיש הנפלא והישר הזה. הן מחמת צניעותו ועִנוותנותו והן מחמת שונאי הדת אשר מפעליו הגדולים לצנינים בעיניהם, מסלפים בזדון אמרותיו ומעשיו, וממעטים ברשעות דמותו.' לצפיה בכתב יד הרה"ג הרב יהודה שפירא זצוק"ל בצירוף חתימת מרן שר התורה הרה"ג הרב חיים קניבסקי זצוק"ל לחץ כאן.

נ.ב. המכתב הוקרא באצטדיון טדי הראשון 'היסטוריה']

 הקמצן הקדושמעשה בזמן התוספות יום טוב זיע"א (00:09:54)

קרקוב, עיר גדולה בפולין, הגאון רבי יום טוב ליפמן הלר זצוק"ל, בעל התוספות יום טוב, יושב על כס הרבנות ועניני הקהילה מתנהלים על מי מנוחות. עד כמה שהדבר אפשרי בחייה של קהילה יהודית בניכר, כבשה בין שבעים זאבים.

פרט אחד מעיב על חייה של הקהילה השלווה, פרט ושמו 'יוסל'ה קמצן'.

אילו שאלתם כל ילד בקרקוב, האם הוא מכיר את יוסלה קמצן, הייתם נענים בסלידה לש ממש! את שמו של יוסל'ה קמצן היו הבריות מסננים מבין שיניהם בבוז מעורב בקורטוב שנאה.

את הקמצנות עד יומו האחרון... ומה קרה מיד לאחר פטירתו ביום שישי בביתו של רב העיר? – הסוד שהתגלה! וצוואתו של התוספות יום טוב להקבר בסמוך לקברו של יוסל'ה הקמצן בהוסיפו את התואר ליוסלה: קדוש! ומי עוד גדולי עולם זכו להקבר לצידו ובמחיצתו של יוסל'ה קמצן קדוש!!

 מוכר הירקות שהפך לרבה של לובלין! מעשה בזמן המהרש"ל זיע"א [הסיפור מוסמך ע"י מרן החיד"א זיע"א] (00:21:44)

בית מדרשו של הגאון רבי שלמה לוריא, המהרש"ל, הומה וגועש. אריות החבורה עמלים בכל רמ"ח ושס"ה על הוויותיהם של אביי ורבא והגאון האדיר מנצח על מלאכת הקודש.

ולהבדיל, באותה שעה, בקומה שמתחת לבית המדרש סוערת גם חנותו של אברהם מוכר הירקות.

אכן כן. מתחת לבית מדרשו של המהרש"ל עמדה חנות הירקות של אברהם, איש המוני ופשוט, אשר מכריו היו מוכנים להצהיר בפה מלא כי אין הוא יודע ולו צורת אות.

עד שגילה המהרש"ל את זהותו האמיתי של מוכר הירקות. וכך במשך שנים היו השנים חברותא בפרד"ס התורה, עד שצוואתו של המהרש"ל מפתיעה את רבני העיר והפרנסים!

נ.ב. סיפור מופלא זה הינו סיפור מוסמך ביותר! החיד"א הקדוש העלהו על דפי ספרו 'שם הגדולים' (אות עו, ערך רבי אברהם מוכר ירקות).

 סודו של השמש בישיבת בית אל, מעשה ברש"ש (רבי שלום שרעבי) זיע"א (00:29:13)

בישיבת בית אל שבירושלים שררה אוירת קדושה וטהרה, זה עתה האיר הבוקר ומקובלי ירושלים עודם עומדים בעיצומה של תפילת שחרית גופם בעוה"ז ונשמתם מרחפת בעולמות עליונים בספירות הקדושות...

תפילת שחרית באה אל סיומה כאשר בפתח בית המדרש מופיע עלם צעיר. נראה כי בא מדרך רחוקה ועל בגדיו סימני נדודים. במבטא מוזר מבקש הוא את ראש הישיבה וכאשר הוא מופנה אל הגאון רבי גדליה חיון, הרי הוא פורש בפניו את סיפורו.

מתימן הרחוקה עשה את כל הדרך לירושלים עיר הקודש וזה עתה הגיע. מבקש הוא ומתחנן על נפשו להתקבל כשמש בבית המדרש ולקבל תמורת זאת לחם ומים.

עד שביום מן הימים גילו התלמידים גליון בספרו של ראש הישיבה הפושט להם את כל הספיקות והקושיות שהתעוררו אתמול בלי שידעו מי הכותב! ומי גילתה את זהותו? שבסוף גם זכתה להיות כלתו!

 איך הרש"ש הקדוש הגיע לירושלים מתימן? מעשה הגבורה שעמד בנסיון! (00:36:31)

 הרב מרדכי יפה זצוק"ל בזכות שעמד בנסיון זכה לכתוב 10 ספרים בשם 'לבוש'! (00:37:48)

ראה כתבה: 'יום השנה להרב מרדכי יפה זצוק"ל בעל הלבושים' לחץ כאן 

 איה תכונת הנפש הבסיסית בהנהגת רבותינו? (00:39:03)

סיפורים מופלאים אלו, בדבר הצנעתם של רבותינו את גדלותם וקומת הענק ששכנה בקרבם, אומרים דרשני.

מהיכן שאבו גדולי ישראל את כוחם לעשות כן? מהיכן היה להם את הכוח להצניע את עצמם עד כדי כך שהיו מוכנים לחיות שבעים ושמונים (70-80) שנה, בלא שאיש ידע מאומה על גדלותם הרוחנית?

אין ספק שצריך כוח אדיר בעבור זאת. על כך יוכל כל אחד ואחד מאתנו להעיד. כאשר אנו עושים מעשה טוב כלשהו, כאשר מתחדש לנו חידוש, או כאשר אנו חשים לפתע בהארה רוחנית נעלה, אנו מרגישים צורך דחוף לספר על כך לרעינו וסובבינו, לחלוק עמם את חוויותינו ולשוחח עמם אודות תחושותינו.

כיצד אם כן, גדולי ישראל אינם חשים צורך זה? הלא דבר הוא!

ומהי תכונת הנפש הבסיסית עליה עמד הגאון האדיר רבי יהודה אחיו של הקצות החושן בהקדמתו לקונטרס הספקות.

 לשתף את הקדוש ברוך הוא! (00:42:01)

הרב שליט"א פונה לקהל: 'אתם יודעים מה הבעיה שלנו? (00:47:12)

 מעשה ביהודי מארץ ישראל עם 11 ילדים! שהעשיר מלונדון ביקש להיות איתו 'שותף!' ביחד עם הקב"ה ועזר לו בנישואין ב-60,000$!!! (00:48:09)

נ.ב. מעשה זה פורסם באצטדיון טדי הראשון (נקודת זמן 48:11)

 מאמר ב' (המשך): דבקות מתוך אהבה! שער התורה וחצר היראה (00:51:40)

 השותף שהעניק לבעל הפונדק את כוח הברכה! מעשה בזמן האוהב ישראל מאפטא זיע"א (00:55:18)

 מה הציע הרב שטיינמן זצוק"ל לעשירים כדי שיזכו להיות 'עשירים באמת!' (01:02:18)

ראה כתבה: 'יום השנה השישי לפטירת מרן ראש הישיבה הרה"ג הרב אהרן שטיינמן זצוק"ל' לחץ כאן.

מעשה אמיתי! יהודי יקר מהקהל בהרצאה בלונג איילנד לוקח את הקב"ה איתו שותף 50% ומבטיח זאת ליד ארון הקודש – אשריו ואשרי חלקו!! (01:04:24)

 לסיום: שתי אצבעותיו של הרב יחזקאל אברמסקי זצוק"ל (עדות רבי חיים ברים זצוק"ל) (01:05:19)

 מעבר לחלק השאלות ותשובות (01:07:42)

 שואלת 1 ... תשובת הרב שליט"א: שכל המיסים וכו' אינם בחשבון אלא מפרישים מהנטו! (01:08:07)

 שואלת 2 רוצה להאמין שכל מה שכתוב בתורה זה אמת ולנצח! הרי יודעים מתי יחול יום טוב! אז למה בחו"ל עושים יומיים? זה לא 'ברכה לבטלה'?! (01:08:39)

 שואלת 3 מודה על שנה שעברה שקיבלה ברכה לשידוך בשביל בנה וב"ה התחתן לאחר 6 חודשים! 

ראה כתבה: 'חדש! מדור 'הכרת הטוב' לחץ כאן.

 ובנה הקטן מבקש ברכה: 'להתקבל לישיבה!!' (01:11:49)

שואלת 4 מבקשת ברכה לזרע בר קיימאהקבלה: האשה תלמד 1/2 שעה שערי תשובה. הבעל ילמד שעתים בתענית דיבור 3 חודשים רצוף - וה' ימציא ישועה מהרה אמן! (01:13:16)

ראה כתבה: 'סִפּוּר הַיְּשׁוּעָה שֶׁלְּךָ / שֶׁלָּךְ!!' לחץ כאן.

 שואלת 5 מבקשת ברכה לבנה המבוגר (50) שיתחתן. הקבלה: ללכת עם מטפחת כיסוי ראש מלא במקום פאה עד החתונה - מוכנה?! (01:15:05)

 סיפור הישועה בשווייץ! המעוכבת גט שנושעה מבעלה (בלי לתת כבקשתו מליון דולר!!) בזכות שהחליפה מפאה לכיסוי ראש מלא (מטפחת)!!! - הקשר שהתיר את הקשר:) (01:20:02)

ציריך - דיסק 131 - להמיס את הכפור בשוויץ 18.03.2007 זאת האשה, שנמצאת עם פאה (נקודת זמן 2:55:48) והנה! עם כיסוי ראש! (נקודת זמן 2:59:04)

לצפיה בהרצאה המלאה – לחץ כאן.

לסיפור הישועה שפורסם בספר 'עולם התשובה''קשר על הפאה במקום קשרי 'עגינות'' (עמוד 127 במחשב) לחץ כאן.

שואל 6 (באנגלית) להיות שותף עם הקב"ה - העשיר באנגליה מרקוביץ שנתן (יותר מרייכמן!) 90% לצדקה!!! (01:22:56)

לסיפור השותפות של העשיר מרקוביץ ותרומתו הנכבדה ל: 'שופר' ארגון להפצת יהדות, וסדר האירועים המרתקים! ראה בסדרת שיעורי הבטחון: 'חובות הלבבות - ה' | הרב אמנון יצחק [תשס"ו]' בית כנסת אליהו הנביא, בני ברק 10.05.2006, נקודת זמן 30:40.

שואל 7 איך להתחזק ביראת שמים וביראת חטא? כמה עוד צריך ללמוד? ומבקש ברכה ליראת שמים אמיתית - אמן! (01:25:49)

 שואל 8 מבקש ברכה לגיסתו שתזכה לילדים - הקבלה: כיסוי ראש. (01:26:41)

 שואלת 9 מבקשת ברכה לשידוך לבנותיה - זיווגים הגונים מהרה! הקבלה: לימוד 1/2 שעה שערי תשובה 3 חודשים רצוף. (01:27:14)

 הרב שליט"א מודה לקהל ומחלק מתנות; ציציות, מטפחות, דיסק און קי מאגר השו"ת הגדול בעולם (קישור), חוברות בטחון (רבנו בחיי זיע"א) (קישור) ועוד... ברקע מחרוזת שירי קפז' (קישור). (01:27:37)

להתראות בעזרת השי"ת בסיקור ההרצאה בברוקלין.

  •  
  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 12.05 10:40

    שבוע טוב. לרב אמנון יצחק היקר תודה רבה על השיעורים שלך, בעיקר אני אוהבת ת'שאלות והתשובות שלך.

  • 11.05 21:46

    ב"ה תבורך🙏🏻תבורך🙏🏻הרב שבת שלום ומבורך 🌹🌹🌹🌹 ממש מרגש כמה אנשים יודעים להעריך את כל העזרה שאתה עושה לעם ישראל. השם יתברך 🙏🏻 יזכה אותך ואת כל הקרובים אליך לישועות וברכות מהשם יתברך🙏🏻 ויה"ר שכל משאלות לבכם יתגשמו לטובה אמן.

  • 11.05 21:46

    שלום לכבוד הרב! בהמשך לשיעורי כבוד הרב על השמחה (shofar.tv/lessons/17147), כשלוש שעות לפני כניסת השבת נתקענו ללא חלב לילדים ולנו הסתובבתי למעלה מחצי שעה לחפש חלב ברחבי איזורינו בבני ברק מסתבר מכמה סוחרים בחנויות שיש חוסר רציני בחלב בכשרות עדה חרדית של תנובה בלבד שרק זה מה שאנחנו שותים בקפ"ז. שרתי בדרכי עבדו עבדו.. לא התייאשתי ועשיתי סיבובים בשמחה! בסופו של דבר אכן מצאתי מינימרקט אחד שנשאר לו כמה שקיות אחרונות שהוא גם היה האחרון באיזורנו שאני מכיר לפני החזרה הביתה! ב"ה קניתי מספיק חלב לכמה ימים טובים "בשמחה ובטוב לבב" כפי שכבוד הרב לימד אותנו תודה רבה לרב על הלימוד הנפלא שבין דבר גדול, בין דבר קטן שאנחנו צריכים כמו חלב סך הכל, ניתן להשיג אם רק נהיה בשמחה גמורה ונשיר! שבת שלום ומבורך לכבוד הרב ומשפחתו דוד ביטון.

  • 11.05 21:45

    כבוד הרב, שיהיה שבת מבורכת (אמן) בעודי שומעת את השיעור של השמחה (shofar.tv/lessons/17147) לפתע היתה אזעקה בעירנו - התחלתי לרקוד משמחה! הילדים שהיו רגילים להיות חיוורים - החלו לצחוק ושמחו בממ"ד פעם ראשונה בחיים!

  • 11.05 21:44

    שלום עליכם רבנו, ב"ה היום מוקדם יותר ירד החום לתינוק והוא מרגיש טוב יותר, שרנו סביבו: "עבדו-עבדו-עבדו את השם בשמחה!" והנה ברכת הרב ויישום לימודי קודשו - פעלו ישועה. תודה רבה רבה שבת מבורכת ושמחה.

  • 10.05 16:14

    ישתבח שמו לעד מלכנו איזה כיף להיות יהודי 🙏🏼 תודה רבה כבוד הרב שאתה מלמד אותנו תורה ומסייע לנו להבין את הזכות שזכינו לה שאנחנו הילדים של הקדוש ברוך הוא ויש לנו אין סוף סיבות לשמוח 😃😁 יהי רצון שהשי"ת יברך אותכם בכל הברכות כולם בשמחה בבריאות בשפע ובטוב לבב אמן שבת שלום ✨

  • 10.05 16:12

    כבוד הרב הרב אמנון יצחק שליט"א שבת שלום שמחה ומבורכת (אמן) לפני שעה נפל החשמל ברחוב שלי (ל"ע) ב"ה מיד זכרתי את דברי רבנו על היצר הרע שרוצה לעצור אותי מהכנות שבת מיד קמתי ושרתי: "עבדו את ה' בשמחה!" ורקדתי לא עבר מספר דקות והחשמל חזר תודה להשי"ת על הזכות להיות שייכים לצדיק אמת תודה רבה כבוד הרב.

  • 10.05 15:29

    שלום כבוד הרב, יש סיסמא חדשה בביתנו בזכות כבוד הרב, הבת שלי התלוננה בפני שאחותה נותנת לה "גבסות", אמרתי לה יש לי רעיון, מהיום כשהיא נותנת לך גבסות, את אומרת "אי" וקופצת משמחה ושרה: "עבדו את ה' בשמחה". היא סיפרה לי הבוקר, שאחותה נתנה לה גבסה והיא רקדה ושרה "עבדו את ה' בשמחה", וזה עבד ועוד איך עבד, במקום שתתפתח מריבה וויכוח כמו תמיד, נהיה הפוך, ברוך הוא וברוך שמו, שזכינו בעצות ורעיונות מכבוד הרב, שיהיה שבת שלום ומבורך (אמן), תודה רבה רבה על הכל.

  • 10.05 15:29

    אין ספק שהדגש שהרב היקר מייחס חשיבות עליונה לנושא השמחה, זהו שובר שוויון שמסייע לכל אדם לצלוח את כל אתגרי החיים. במקרים רבים שמעתי את הרב היקר מעביר מסרים על חשיבות השמחה לציבור. בסדרה הנוכחית נושא זה הוא מרכזי. בנוסף, הרב היקר מעביר את המסר לתפיסתי בשליחות שמושפעת מגורמים שונים (אמת, שליחות ועוד). יישר כח עצום! בהזדמנות זו אני מאחל לרב היקר: המשך הצלחה וברכה גדולה בהמשך. 🌹שבת שלום ומבורך לרב היקר🌹 (אמן).

  • 10.05 15:28

    רבנו אתה עושה כל כך טוב על הנשמה אני פשוט "מת" עליך כן יותר נכון ב"ה חי בזכותך ומקשיב לך יום ולילה יה"ר שהשי"ת יתן לך שנים ארוכים שנוכל להנות מחוכמתך עוד שנים רבות 🙏❤️ (אמן)

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים