טוען...

סיקור חג פסח תשפד

במחיצת כבוד הרב שליט"א בירושלים עיר הקודש תובב"א

  פורסם בתאריך: 25.04.2024, 20:49 • מערכת שופר

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת סיקור סיקור פרשת 'מצורע' שבת הגדול תשפ"ד (קישור). 

סיקור חג פסח תשפד

למה כבוד הרב שליט"א בכה? למה הרב אמר באמצע הדרשה "שיר המעלות..." שאלות מעניינות אם תרצה לדעת אל תפספס סיקור זה 

ברוך השם לפני כניסת החג זכינו לומר את איגרת רבי שמעון מאוסטרופולי זיע"א (ראה סרטון: אגרת הקודש - סגולה להצלחה והצלה כל השנה ) מ"ב מסעות וכן סדר קרבן פסח ובכך זכינו לעשות תיקונים גדולים. 

לפני כניסת החג כבוד הרב הביא עמו מצות עבודת יד וחילק לאלו שאין להם איזו אהבת ישראל! 

לאחר מכן קיבלנו את החג עם אמירת מזמור ההודיה (פרק קז, תהילים) בניגון תימני מרגש מאוד! (לשמיעה מפי הרב זכריה יצחק זצ"ל לחץ כאן

שיעור ערב החג – 

הרב העביר לנו בטוב טעם ובהתלהבות את הלכות פסח בנוגע לעשיית הסדר והרב הסביר שכך צריך ללמוד ולא לקרוא את זה בצורה של טקסט 

אחד מהדברים חשובים שאנו מקיימים בסדר זה הזכרת ניסים שעושה לנו השי"ת ולכן יש להזכיר במהלך הסדר גם ניסים אחרים שנעשו לאדם. 

וכאן הרב שאל אותנו: 'איזה נס היה לך?' 

וכל אחד אמר את הניסים. 

והרב הדגיש: שהנס הגדול שהיה לנו הוא שחזרנו בתשובה! וזו זכות גדולה ועצומה. (ראה קליפ: נס החזרה בתשובה בדורינו [טבריה 1999] | מסדרת: חוזרים בעבר)

 

ליווי ערב החג -

ברוך השם ליווינו את הרב בשמחה גדולה בליווי השיר "ושמחת בחגך..." (השווה לשיר: 'ושמחת בימיך') והיה אפשר להרגיש את השמחה באוויר וכראיה לכך היא שבמהלך הליווי נגש אדם מבוגר לכבוד הרב ובחיבוק ידיים רקדו במהלך התהלוכה בשמחה גדולה (כמובן בדרך שהלכה מתירה) מחזה מדהים. 

 ברוך השם את תפילת שחרית של יום טוב התחלנו בהנץ החמה כ'ותיקין' בשמחה ולאחר קריאת התורה וההפטרה כשהגענו למזמור של תיקון הטל התחיל כבוד הרב להזיל דמעות... מדוע? זאת הבנו בסוף הליווי.

הרב שאל אותנו: 'אתם יודעים למה הזלתי דמעות? - כיוון שאנו אומרים במזמור זה: 'שילך הגשם...' איך אפשר לומר על הטובה של הקדוש ברוך הוא 'שתלך'?! ולכן בכיתי. [השווה לתשובת התנא הקדוש חוני המעגל זיע"א שבתפילתו ירדו גשמים וענה לתלמידיו שביקשו שיתפלל שיפסקו: 'כך מקובלני שאין מתפללין על רוב הטובה.' (תענית כג, א)] 

בשבילנו תשובה זאת היתה מפתיעה, ובאמת כך דרכם של גדולי ישראל להתבונן ולהעריך את הטובות שהשי"ת עושה עמנו [וגשמים זו טובה, כידוע מאמרי חז"ל הקדושים זיע"א ומפורסם לכל].

שיעור צהריים –

הרב העביר שיעור לביאור הפיוט הידוע בכל בית בישראל והוא: 'אחד מי יודע...' [ראה ביאור לפיוט 'חד גדיא' מפי אחיו הרב אורי יצחק שליט"א: 'חד גדיא באספקלריא של עכשיו' ובהרצאה בחולון: 'ספור חד גדיא - כיצד נוכל להתאחד ולסלוח?' (01:53:56)]

גם בשיעור זה השתתף אחד מילדי הקהילה (קפז) הי"ו ושוב כבוד הרב הפנה את תשומת הלב אליו וכשהילד ענה על השאלות בצורה יפה מאוד הרב נענה ואמר לו: 'שתדע לך שאתה עכשיו מקיים עוד מצווה והיא מצוות 'כיבוד אב'! (ראה 'כאשר ציוה השם' ... ) כי אתה משמח את אביך בכך שאתה יודע ואין שמחה יותר גדולה מזה לאב!' (כנאמר: "בְּנִי אִם חָכַם לִבֶּךָ יִשְׂמַח לִבִּי גַם אָנִי" משלי כג, טו). 

בהמשך הדרשה נשמעו קולות ברקע של מסוקים מעופפים וכאן הרב אמר מזמור 'שיר למעלות' זאת למה? לרפואת הפצועים בעמך בית ישראל שיהיו בריאים מהרה - אמן! מדהים לראות את אהבת ישראל של כבוד הרב שליט"א. 

בברכת: חג פסח כשר ושמח!

ולהתראות בעזרת השי"ת בסיקור הבא... 

 

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 20.05 20:58

    הכרת הטוב לרב רוצים להודות לרב שבזכותו אנחנו ניצלים יום יום מאכילת מאכלות אסורות, שרצים רמשים וכו'!! ב"ה בזכות הרב גילינו כמה חשוב לבדוק כל דבר לפני שאוכלים. לדוגמא אכלנו אגוזים וחצינו אותם ומצאנו הרבה נגועים, ובזכות שהרב דיבר על כשרות ניצלנו מאיסורים!! תודה להשם יתברך! (כתבה: בדיקת חרקים ותולעים במאכלים shofar.tv/articles/12056)

  • 20.05 09:45

    אמת כבודו. אשריך, ותודה רבה על החיזוקים והעצות הנפלאות. ב"ה גם לי היה מקרה בסגנון. בדרך כלל אני לא נלחץ מדברים כ"כ, אבל בעקבות מקרה מסויים, נכנסתי להרגשת חוסר אונים ומצוקה נפשית מאוד אינטנסיבית, למשך כל השבת. ואז שרתי לעצמי: "עבדו את השם בשמחה...!" בשבת ואפילו רקדתי לבדי בבית... היום בבוקר (ראשון) הייתי כ"כ נסער שלא יכולתי אפילו לפתוח את הפה ולומר 'קורבנות' בשחרית. ופתאום, ברוך השם היתה לי מין הארה. שקפצה לי התודעה, כאילו נפל האסימון, של: 'רגע אחד, השי"ת, זה שאתה מדבר אליו וממנו אתה מבקש שיושיע אותך, הוא זה ששולח לך את המצב הזה, אז מה הלחץ?! אז מה התלונה?!' כלומר, זה הרגיש לי בהבזק, פתאום אבסורד להתלונן על זה שמביא גם את זה וגם את זה. וכך זה פשוט ברוך השם חלף לו. באמת תודה רבה.

  • 20.05 08:36

    בוקר טוב מורי ורבי זה פשוט מדהים כמה העצות של הרב חזקות ופועלות. קמתי ב 5:50 בוכה מתוך חלום שחלמתי על הילדה שלי... חלום קשה מאוד... (רח"ל) ראיתי אותה בחלום פצועה ברמה קשה (ל"ע) והבכי לא הפסיק... מרגע לרגע זה התגבר ונכנסתי פשוט להיסטריה... שלחתי לה הודעות (כי היא בפנימייה) ולא הפסקתי לשגע אותה בשאלות אם קרה לה משהו... אם פגעו בה.. שתספר לי והיא נלחצה ממש ואמרה שב"ה היא יותר בסדר מבסדר... בכל זאת המראות שראיתי בחלום לא עזבו אותי והתחלתי לרעוד, קרוב לחצי שעה הייתי ככה ולא ידעתי מה לעשות... ב"ה נזכרתי פתאום שהרב אמר שאם אומרים נכון את "שמע ישראל" עם הכוונות, כל דבר לא טוב - זה מרחיק! התחלתי להגיד את זה כמה פעמים אפילו אילצתי את עצמי לחייך ופשוט נרגעתי לאט לאט... ידעתי שאני צריכה לפנות רק להשם יתברך כי כל רגע התמונות חזרו לי מהחלום והגוף רועד... לפני ברכות השחר התחלתי פשוט לשיר: "עבדו-עבדו את השם בשמחה!" (אין לי מושג מאיפה הכוחות שקיבלתי בטוח שמהפרק של אתמול על השמחה (shofar.tv/videos/17172) ואני מחזיקה את הסידור ולא יכולה להפסיק לשיר... הנחתי את הסידור ויצאתי למרפסת ופשוט מצאתי את עצמי ממש שמחה שרה ומוחאת כפים להשם יתברך... ממממדהים כמה שזה עובד וזה גרם לי להתפלל ממש מתוך שמחה אמיתית... ואמרתי את הקריאת שמע מילה במילה כמו שהרב אומר וזהו... הכל נעלם כאילו לא היה כלום... עד כדי כך שאני מנסה להיזכר במראות שראיתי וכאילו אין להם כניסה... הזוי.... פשוט מדהים... איזה כיף שיש לנו אותך תודה רבה לך הרב על העצות... ותודה לבורא עולם שזיכנו להיות קרובים לצדיק האמת השם ישמרך (אמן).

  • 19.05 17:27

    מה ששמחה יכולה לעשות 🙂 סוכנות ידיעות טורקית מדווחת כי המסוק עליו היה ראיסי התרסק.

  • 19.05 17:27

    כבוד מורי ורבי אלופי ומיודעי נראה לי ברוך השם בזכות סדרת שיעורי השמחה שהכנסת בעם ישראל (shofar.tv/videos/17172) חיסלת את נשיא אירן 😁 ("כֵּן יֹאבְדוּ כָל אוֹיְבֶיךָ ה'" אמן (שופטים ה, לא).

  • 19.05 11:36

    מרגש לצפות כל פעם איך הרב שליט"א במשך השנים ב"ה מגיע אל האנשים הפשוטים כמו הבעל שם טוב הקדוש (זיע"א) להאיר עיניהם ולהתקרב לאבינו שבשמים צריך להיות עיוורים לתופעה המדהימה הזו!

  • 19.05 05:25

    כבוד הרב, איזה שיעור מדהים!!!!! התעלות 'בנבל עשור זמרו לו' (shofar.tv/videos/17172) מרגש כל קטע! השירה כמה היא גבוהה ממש נותן מוסר השכל רק לזמר ולשיר לה' וחס ושלום לא לדבר לשון הרע ולהיות במחלוקת שזוהי השנאת החינם עכשיו מובן למה השירה הצילה את דוד המלך ומצילה מהאויבים ומקרבת אותנו לה' יתברך ביותר אני כל כך מודה לרב עוד פעם שזכיתי להגיע לכותל ולשיר לה' 3 ימים רצוף מתוך ספר התהילים שיותר מכל ישועה זו התעלות רוחנית ועכשיו אחרי השיעור הזה מובן הערך והמשמעות הגדולה לנו ולעם ישראל חזק וברוך💪

  • 18.05 21:56

    תודה כבוד הרב על השיעורים והדברי תורה ב"ה מתחילים להרגיש את עונג שבת כבר מלשמוע את הרב שבת שלום כבוד הרב.

  • 18.05 21:55

    כבוד הרב ב"ה שיעורים מהממים מרגישים רוחניים✈️ אתה שר ואנחנו שרים איתך אנו מסדרים שולחן ותוך כדי השיעור איתך יחד... בזריזות ושמחה. נהנים כל פעם מחדש... שמחה אמיתית ואת פניתך לצבא: 'גלנט - תבקש שישירו 'שירת הים' 😂😂😂!' ואי הרב איזה מצחיק וכיף לשמוע אותך שיהיה שבת שלום ומבורך (אמן) אין עליך☀️✨🌸🌻💐.

  • 18.05 21:54

    כבוד הרב שיעור חזק ביותר💪 'לך אכול בשמחה לחמך' (shofar.tv/videos/17171) החידושים על עניין האכילה בשמחה והסיפור על רפואת אימו ז"ל בזכות הברכה שבזכותו גם זכיתי ללמד הורי לברך על השתיה מדהים שבת שלום ומבורך🌹

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים